[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2024/2025 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 52 ... 302 Laatste
Acties:
  • 476.613 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-10 18:34

Typhone

Who Dares Wins

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Gonadan schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 12:34:
@T-MOB Koeman is er zelf heel transparant over. Hij heeft regels en hij heeft spelers waarvoor hij vindt dat ze niet gelden. Ofwel Koeman doet gewoon lekker waar hij zijn in heeft.
En dat is zijn goed recht, maar zemel dan überhaupt niet over je regels, want eerst een preek geven en de volgende keer je keutel intrekken dat is hypocriet.
zijn regel is toch 'alles wat voor een ander geldt geldt niet voor Wijnaldum en Depay'?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:25
Wat een gezeur allemaal. Nu gooit Koeman de deur dicht voor De Roon, Blind en Wijnaldum en ook voor de om de enkel om de poen spelende Bergwijn is het weer niet goed? Hij verjongt nu toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
D-e-n schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 12:48:
Wat een gezeur allemaal. Nu gooit Koeman de deur dicht voor De Roon, Blind en Wijnaldum en ook voor de om de enkel om de poen spelende Bergwijn is het weer niet goed? Hij verjongt nu toch?
Als ie consequent doet geen probleem. Maar dat doet ie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:47

OMX2000

By any means necessary...

Bao_mi1 schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 12:34:
[...]

Oké ik hap, maar je zit te trollen toch?

Van Dijk, die afgelopen seizoen in het PFA team of the season is verkozen (voor de duidelijkheid, er is gestemd door collega voetballers) in dit rijtje benoemen. En gelijkstellen aan o.a. Wijnaldum die in de zandbak geen knikker raakt? Dat meen je toch niet?
Dit! Wij schrijven van Dijk steeds te makkelijk af. Gast doet het nog steeds heeel goed bij Liverpool.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
toolkist schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 12:51:
[...]

Als ie consequent doet geen probleem. Maar dat doet ie niet.
Bij Wijnaldum was hij overduidelijk wanhopig. We hadden een chronisch tekort aan middenvelders met een beetje loopvermogen en de ene na de andere viel ook af met blessures. Dan nog had ik Wijnaldum niet geselecteerd maar ik heb het idee dat Koeman dacht nog iets van de oude Wijnaldum terug te kunnen zien.

De reden om Bergwijn niet te selecteren deel ik. Genoeg alternatieven ook op zijn plek. Dus om die ene uitzondering, die elke coach wel eens maakt, nu gelijk "inconsequent" te noemen is wel een beetje overdreven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
OMX2000 schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 12:55:
[...]

Dit! Wij schrijven van Dijk steeds te makkelijk af. Gast doet het nog steeds heeel goed bij Liverpool.
Sowieso schrijven we mensen nogal eens te snel af, doe ik ook wel eens. In de Duitse ploeg zat ook nog ene Muller. Die hadden wij tien jaar terug al afgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:24
D-e-n schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 12:56:
[...]

Bij Wijnaldum was hij overduidelijk wanhopig. We hadden een chronisch tekort aan middenvelders met een beetje loopvermogen en de ene na de andere viel ook af met blessures. Dan nog had ik Wijnaldum niet geselecteerd maar ik heb het idee dat Koeman dacht nog iets van de oude Wijnaldum terug te kunnen zien.

De reden om Bergwijn niet te selecteren deel ik. Genoeg alternatieven ook op zijn plek. Dus om die ene uitzondering, die elke coach wel eens maakt, nu gelijk "inconsequent" te noemen is wel een beetje overdreven.
Is dat overdreven of terecht? Wijnaldum was al over the hill toen ie naar PSG ging. Speelde toen al op een ander tempo dan de rest en daar hadden we toen al afscheid van moeten nemen. Maar die vertrok nog naar Saudi Arabië en werd zelfs toen nog opgeroepen. Wijnaldum had al een paar jaar niks meer te zoeken in Oranje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:08
Bizar eigenlijk, dat Bergwijn niet eens een goal per miljoen heeft opgeleverd :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:22

Sagat

Is pappa x2!

[...]

Denk ook dat hij met Wijnaldum wat ervaring, en coaching op het veld hoopte binnen te halen. Daarnaast natuurlijk ook nog de kwaliteiten...en gezien hij volgens mij (iig voornamelijk) invalbeurten had, snap ik dat ook nog wel.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advizor
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 18:04
toolkist schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 12:27:
[...]

Ten Hag is snel genoeg beschikbaar als ie zo blijft presteren
Dat lijkt me nou niet echt een goede bondscoach. Hij lijkt me niet de peoplemanager die daar bij past.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:16
D-e-n schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 12:48:
Ja? Iemand die structureel te betrappen is op inconsequente besluiten en handelen bekritiseren vind jij maar gezeur? En dan hebben we het nog niet eens over het nepotisme dat bij heer Koeman hoogtijdagen viert.

Op sportieve gronden had de deur voor Bergwijn (en ook Wijnaldum en ook Depay) al een seizoen of twee geleden gesloten moeten zijn.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 19:44

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
[...]

Voor de mensen die wat minder fan van hem zijn past het simpelweg heel goed in het veel vaker vertoonde patroon en is het gewoon een zoveelste bevestiging dat die man niet geschikt is. Daar is niets overdreven aan, het is gewoon een andere mening dan de jouwe. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Bao_mi1 schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 12:34:
[...]

Oké ik hap, maar je zit te trollen toch?

Van Dijk, die afgelopen seizoen in het PFA team of the season is verkozen (voor de duidelijkheid, er is gestemd door collega voetballers) in dit rijtje benoemen. En gelijkstellen aan o.a. Wijnaldum die in de zandbak geen knikker raakt? Dat meen je toch niet?
Dat meen ik wel. Presteert de laatste jaren al ondermaats en dat soort verkiezingen zeggen mij niet zoveel. Niet maatgevend voor zijn prestaties in Oranje. De periode dat hij serieus goed was (3+4 jaar of langer terug) is allang niet meer het geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:32
Advizor schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 13:11:
[...]

Dat lijkt me nou niet echt een goede bondscoach. Hij lijkt me niet de peoplemanager die daar bij past.
Het grote probleem bij United is dat hij daar ook verantwoordelijk voor aankopen (etc) is, dat kan hij niet. Puur als trainer is hij wel goed denk ik, bij Ajax ging het prima zolang Overmars op het technische beleid pastte.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advizor
ph4ge schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 13:23:
[...]

Het grote probleem bij United is dat hij daar ook verantwoordelijk voor aankopen (etc) is, dat kan hij niet. Puur als trainer is hij wel goed denk ik, bij Ajax ging het prima zolang Overmars op het technische beleid pastte.
Hij kan ook niet goed praten / communiceren en alleen daarom vind ik hem al niet geschikt als bondscoach.

Overigens baal ik wel een beetje van deze interland periode. De competitie is net onderweg, loopt nu al helemaal scheef en ligt 2 weken stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:14
Advizor schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 13:40:
[...]

Hij kan ook niet goed praten / communiceren en alleen daarom vind ik hem al niet geschikt als bondscoach.

Overigens baal ik wel een beetje van deze interland periode. De competitie is net onderweg, loopt nu al helemaal scheef en ligt 2 weken stil.
Ik ben er wel blij mee, ongelooflijk maar waar, bij PSV was de ziekenboeg alweer aan het volstromen.

De meesten zouden er na de interland periode weer moeten zijn.

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advizor
Ook wel typisch dat Depay nog altijd geen club heeft na zijn zwakke EK optredens. Die zie ik ook nog wel naar de zandbak vertrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:06
Advizor schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 15:08:
Ook wel typisch dat Depay nog altijd geen club heeft na zijn zwakke EK optredens. Die zie ik ook nog wel naar de zandbak vertrekken.
Is al aan diverse clubs gelinked maar nog niet aan eentje uit de zandbak.
Als dat klopt zegt het denk ik wel veel over zijn eisen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:43
Bergwijn is een held. 27 mil in 3 jaartjes verdienen met een beetje hobby'en. Ik ben jaloers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Mag ik zeggen dat ik het wel bizar lang vind duren voordat de Fifa uitsluitsel heeft gegeven over het al dan niet tijdig zijn van ingeleverde documenten? Dan zou je toch zo na moeten kunnen kijken?
Of zou het simpelweg als te laat bestempeld zijn en heeft Ajax een bezwaarprocedure moeten starten die nu loopt en waar weer een heel proces aan vast hangt?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
OMX2000 schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 10:58:
[...]

Dat klinkt leuk. Maar wie dan?
Ten Hag zal binnenkort wel vrijkomen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:47

OMX2000

By any means necessary...

LZ86 schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 17:00:
[...]

Ten Hag zal binnenkort wel vrijkomen. :+
_O-

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Goh, de eerste vergelijkingen tussen Te Kloese en Mislintat beginnen op te duiken.. Of ze waar zijn, geen idee natuurlijk.
https://www.voetbalprimeu...p-directeur-fanatiek.html

'Intern klonken er deze maand steeds vaker geluiden dat Te Kloese suggesties van zijn scoutingsafdeling te vaak naast zich neerlegt.'

Volgens het AD wordt er een beeld geschetst waarin Te Kloese vooral zijn eigen weg kiest. Daarbij wordt hij fanatiek bijgestaan door commissarissen Sjaak Troost en Toon van Bodegom en spelerskantoor Muy Manero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 19:45
Duidelijkheid over Sulemana kan nog dagen duren volgens ESPN. Die gaat dan sowieso niet met Ajax Europa in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Kist schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 18:56:
Duidelijkheid over Sulemana kan nog dagen duren volgens ESPN. Die gaat dan sowieso niet met Ajax Europa in.
Ik mag toch aannemen dat ze hem gewoon inschrijven voor de EL? Zou een beetje raar zijn als je vanwege het lange duren geen inschrijving onder voorbehoud kan doen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wyke
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 20:19
Kist schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 18:56:
wat een gekkigheid. Ajax was op tijd of Ajax was niet op tijd. Dat kan binnen 10 seconden beantwoord zijn.

"als je ergens niet bent, ben je of te vroeg of te laat" #14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

't Is wel ESPN hè? ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wertha
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 11-10 10:56

Wertha

Te midden van het moeras

Wyke schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 19:22:
[...]

wat een gekkigheid. Ajax was op tijd of Ajax was niet op tijd. Dat kan binnen 10 seconden beantwoord zijn.

Iedereen staart zich blind op het tijdstip als het gaat om 'op tijd of niet op tijd', maar er is ook nog zoiets als kwaliteit van de ingediende documentatie. Documenten kunnen onjuist, onvolledig en/of niet-stellig zijn aangeleverd, wat op zichzelf de juridische discussie met zich mee brengt of de vereiste documentatie tijdig is aangeleverd.

Zonder mededelingen vanuit FIFA, zaakwaarnemer speler of Ajax komen we niet te weten wat hier aan de hand is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Wyke schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 19:22:
[...]

Alleen is het niet zo zwart wit. Je kunt op tijd indienen, zoals Ajax gedaan schijnt te hebben, en het te laat verwerken.
Voor zover ik weet heeft de UEFA een matchings systeem wat controleert of de verkopende/verhurende en kopende/hurende partij dezelfde voorwaarden opgeven. Pas als dat systeem een OK geeft is de transfer definitief.
Daar schijnt iets mee te zijn geweest, is afgelopen vrijdag ook het geval geweest. Toen bleek dat probleem aan de kant van de UEFA gekregen te hebben waardoor er iig 1 transfer alsnog goedgekeurd is ondanks dat de bevestiging van de UEFA dus na de deadline was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UEFA = FIFA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
klopt, ik bedoelde FIFA Transfer Match System (TMS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Lijkt nu dus te gaan wiens systeem de juiste tijd hanteert? Was het nou 23.59 of 00.01?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

toolkist schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 23:12:
Lijkt nu dus te gaan wiens systeem de juiste tijd hanteert? Was het nou 23.59 of 00.01?
Client of server?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:30
D-e-n schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 07:36:
[...]

Maar waarom moet dat allemaal op de laatste dag? Veel clubs doen dat maar dan vraag je er toch om? En dit was een positie die men al lang wilde versterken.
Omdat er tot die tijd hoop/ verwachting was dat ze er toch uit zouden komen met de andere kandidaat. Dat is ook het vervelende van soms spelers/ zaakwaarnemers en clubs waarmee je onderhandeld, zeker als ze de speler liefst toch willen houden (of het onderste uit de kan willen hebben) zullen ze blijven 'vertragen', in de hoop dat er uit paniek toch ineens een hoog bod komt.
In die zin vind ik het goed dat te Kloese hier niet mee door is gezet, máár vind ik ook dat het wenselijk is dat die dubbelrol op korte termijn wordt omgezet in 2 enkele rollen (namelijk AD en TD), die wel veel samenwerken, maar waarbij de TD ook weer het jaar rond nauwer samenwerkt met het scoutingsapparaat, zodat wellicht meer voorgesorteerd kan worden en wellicht (indien men in deze situatie komt) al een paar lijnen tegelijk uitzetten, zodat als optie 2 wil, je optie 3 laat klappen, maar als optie 2 toch niet wil, je in ieder geval optie 3 nog hebt.

Denk ook best pech hoe het gelopen is, helemaal met de laatste speler die om (zegge) 23:59 bedacht dat hij het toch wel snel vond gaan en het dan toch niet wilde. => Alles was in principe rond, dus hier ben je als club eigenlijk ook genaaid door betreffende speler (die eerst ook akkoord was, medisch gekeurd, clubs eruit en dan toch niet wilde), natuurlijk had je liever alles eerder rond gehad, maar dit is nu eenmaal hoe zo'n transferperiode werkt, veel komt laat op gang (want andere clubs willen ook een alternatief kunnen halen/ gehaald hebben voor ze verkopen), waardoor je meestal niet heel vroeg alles rond krijgt met de voorkeurs-spelers.

Daarom zeg ik ook dat 'wanbeleid' i.m.o. een te overdreven reactie is. Is het goed gegaan, zeker niet, maar je bent (zeker als Nederlandse club) wel redelijk overgeleverd aan grillen van spelers en andere clubs, omdat je maar een kleine competitie bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
toolkist schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 17:29:
Goh, de eerste vergelijkingen tussen Te Kloese en Mislintat beginnen op te duiken.. Of ze waar zijn, geen idee natuurlijk.

[...]
Is natuurlijk te verwachten, media zijn er om negatieve sentimenten vooral te voeden, hoor/ wederhoor niet meer aan doen, maar geruchten gelijk als volledige waarheid de wereld in te slingeren. Want dat scoort en genereerd lezers. Eigenlijk zou de media allemaal non-profit moeten zijn, zodat ze niet alleen willen scoren (lezers / klikkers binnenhengelen), maar op een genuanceerde manier de waarheid beschrijven.

Ik denk dat je dit met een korreltje zout moet nemen, er zal (het scoutingsapparaat is niet 1 persoon, maar en groep personen) en daar zal allicht wat tussen zitten die wat heeft aangedragen waar niet naar is geluisterd, maar de spelers die wél zijn aangetrokken komen toch niet allemaal via dat zelfde kantoortje? Er zijn ook geen signalen dat spelers daar snel heen zijn overgestapt ofzo voordat ze naar Feyenoord kwamen.

Tot er duidelijkheid is, blijft het een beetje 'poten zagen' omdat het sentiment nu niet zo positief is als een vorige transferperiode, en natuurlijk het sentiment dat je (wederom) achter de feiten aan loopt als club, direct aan het begin van het seizoen al. Dan krijgen dit soort berichten snel(ler) een voedingsbodem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
jbdeiman schreef op woensdag 4 september 2024 @ 08:30:
Daarom zeg ik ook dat 'wanbeleid' i.m.o. een te overdreven reactie is. Is het goed gegaan, zeker niet, maar je bent (zeker als Nederlandse club) wel redelijk overgeleverd aan grillen van spelers en andere clubs, omdat je maar een kleine competitie bent.
Wanbeleid is wel sterk aangezet, dat heeft ook een juridische connotatie en gaat over 'ernstig verwijtbare bestuurshandling.' Het is niet alsof DtK strafrechterlijk vervolgd moet worden ofzo, maar feit is dat het enorm mis gegaan is de afgelopen maanden. In principe is dit de derde window oprij die mislukt is.Vorig seizoen is er in de zomer 25 miljoen uitgegeven aan Zerrouki, Ueda en Ivanusec. In de winter is er niet doorgepakt terwijl er een potje was en de verschillen klein waren, de Rodríguez soap is daar ook echt mis gegaan. Dit seizoen is het geld uberhaupt niet uitgegeven.

Het is voor Feyenoord echt te hopen dat spelers zich ontwikkelen want de selectie is gewoon niet op orde en daar zijn nadat er vorig jaar 25M euro is verbrand en dit jaar 30 miljoen is opgehaald dan uitgegeven geen excuses voor. Die 30 miljoen euro die je nu op zak houdt kan je afschrijven op Hancko en Gimenez als je een modderfiguur slaat in Europa.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:14
Maar wat ik eerder zei over bijvoorbeeld Zerrouki. PSV was daar toen ook voor in de markt en alles leek er op te wijzen dat de club waar hij zou spelen er profijt van zou hebben.

Dat het nu iets anders heeft uitgepakt kan je de TD denk ik niet aanrekenen. Het is jammer, maar soms zitten die er bij.

Kijk een Bergwijn die naar Ajax ging is anders. Man had al jaren niks meer laten zien, en dan toch de hoofdprijs er voor betalen. Dan blijkt het niet te werken en mag je m.i. wel de TD daarop aankijken.

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
ph4ge schreef op woensdag 4 september 2024 @ 08:59:
[...]

Wanbeleid is wel sterk aangezet, dat heeft ook een juridische connotatie en gaat over 'ernstig verwijtbare bestuurshandling.' Het is niet alsof DtK strafrechterlijk vervolgd moet worden ofzo, maar feit is dat het enorm mis gegaan is de afgelopen maanden. In principe is dit de derde window oprij die mislukt is.Vorig seizoen is er in de zomer 25 miljoen uitgegeven aan Zerrouki, Ueda en Ivanusec. In de winter is er niet doorgepakt terwijl er een potje was en de verschillen klein waren, de Rodríguez soap is daar ook echt mis gegaan. Dit seizoen is het geld uberhaupt niet uitgegeven.

Het is voor Feyenoord echt te hopen dat spelers zich ontwikkelen want de selectie is gewoon niet op orde en daar zijn nadat er vorig jaar 25M euro is verbrand en dit jaar 30 miljoen is opgehaald dan uitgegeven geen excuses voor. Die 30 miljoen euro die je nu op zak houdt kan je afschrijven op Hancko en Gimenez als je een modderfiguur slaat in Europa.
Vorige zomer vind ik niet helemaal dat je DtK kan aanrekenen, met name Zerrouki kwam op voorspraak van Arne Slot, die het allemaal goed heeft gedaan maar dan rekenen we DtK dit aan.
Dat is ook een beetje wat ik bedoel, en de club heeft ook gezegd dat ze niet steeds 'al het geld' weer willen uitgeven.

Ik zeg ook dat er fouten zijn gemaakt, die fouten mag je DtK (afhankelijk van hoe die fouten zijn ontstaan) zeker aanrekenen, maar er wordt heel snel een 'wanbeleid' kaart getrokken, of DtK heeft alles fout gedaan. Als de statistieken en het scoutingsapparaat die spelers aandraagt, heeft DtK dit dan fout gedaan, of klopt er dan iets niet in de manier van scouten en moet dat (verder) gefinetuned worden?

[ Voor 13% gewijzigd door jbdeiman op 04-09-2024 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Hahaha het gerommel in de marge is weer begonnen of iets 23:59:59 of 00:00:01 is ingediend.

My goodness wat een treurnis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Typhone schreef op woensdag 4 september 2024 @ 10:05:
Hahaha het gerommel in de marge is weer begonnen of iets 23:59:59 of 00:00:01 is ingediend.

My goodness wat een treurnis.
Tja dat heb je met regels. Wil je ze consequent uitvoeren dan moet die grens nu eenmaal zo strak gehanteerd worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
toolkist schreef op woensdag 4 september 2024 @ 10:32:
[...]

Tja dat heb je met regels. Wil je ze consequent uitvoeren dan moet die grens nu eenmaal zo strak gehanteerd worden.
Dit inderdaad, ik werk in een sector die heel rigide is met regels, maar waarbij het 'ons kent ons' gehalte best groot is. Dit betekent ook dat als je nu 1 seconde respijt geeft dat de grens is opgeschoven, een volgende komt op 2 seconden uit, maar dat is weer 1 seconde later dan die uitzondering.
Op den duur kom je aan het schuiven met dergelijke regels als je ze niet heel rigide hanteert. Het is óf ervoor, óf er na (of op tijd, of niet op tijd) en er is geen grijs gebied. Grijze gebieden creëren biedt mogelijkheden voor discussie en discussies op dit soort dingen kosten vooral tijd en energie (maar leveren niets op).

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16:37
Gonadan schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 08:26:
Klaassen is veel meer een loper en iemand die kan strijden, die hebben ze onderhand wel genoeg. Ik zat gisteren nog naar de transfervrije spelers te kijken maar op een Depay na zat daar niet heel veel creativiteit in volgens mij.
Wil je alsjeblieft niet zelfs maar de zijdelingse suggestie wekken dat Depay de creatieve speler zou kunnen zijn die Ajax nodig heeft? :/

Ik ben nog in de jubelstemming dat we Bergwijn kwijt zijn, laat me aub even een paar dagen genieten. ;)

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ph4ge
Ik weet de details niet, maar het is typisch Nederlands om te vinden dat de regels niet zo strikt gehanteert hoeven te worden. We rijden allemaal 110 ipv 100 op de weg. Tenzij het UEFA systeem niet functioneerde is te laat gewoon te laat.

Ik zie het echt voor me dat alles geupload was om 23:59:59 en dat ze zich niet realiseerde dat de bestanden nog een paar seconden moeten uploaden zodra je op send drukt.

Zowel van Ajax en Feyenoord erg amateuristisch dat je het op het laatste moment aan laat komen en dan te laat bent.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 15:48
jbdeiman schreef op woensdag 4 september 2024 @ 10:40:
[...]

Dit inderdaad, ik werk in een sector die heel rigide is met regels, maar waarbij het 'ons kent ons' gehalte best groot is. Dit betekent ook dat als je nu 1 seconde respijt geeft dat de grens is opgeschoven, een volgende komt op 2 seconden uit, maar dat is weer 1 seconde later dan die uitzondering.
Op den duur kom je aan het schuiven met dergelijke regels als je ze niet heel rigide hanteert. Het is óf ervoor, óf er na (of op tijd, of niet op tijd) en er is geen grijs gebied. Grijze gebieden creëren biedt mogelijkheden voor discussie en discussies op dit soort dingen kosten vooral tijd en energie (maar leveren niets op).
Beetje hetzelfde als de uitermate irritante neiging die veel mensen bij digitale meetings hebben om "even een paar minuten te wachten zodat we iedereen tijd geven om te kunnen joinen".
Ja of we beginnen gewoon op de afgesproken tijd en straffen de mensen die wel de moeite nemen om op tijd te komen niet. Je ziet altijd dat mensen zich dan al instellen op later beginnen.

[ Voor 3% gewijzigd door Henkie_NtA op 04-09-2024 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:47
Met al dit gezeik over de regels vraag ik mij eigenlijk af waarom er deadlines zijn?
Seizoenen zijn al bezig, er zijn diverse deadlines en de voetballers (werknemers) hebben toch ook bepaalde rechten, zeker binnen de EU.
Maar dat laatste zal wellicht meer die aankomende rechtszaak wel verder uitgekristalliseerd worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Megupe schreef op woensdag 4 september 2024 @ 11:07:
Met al dit gezeik over de regels vraag ik mij eigenlijk af waarom er deadlines zijn?
Seizoenen zijn al bezig, er zijn diverse deadlines en de voetballers (werknemers) hebben toch ook bepaalde rechten, zeker binnen de EU.
Maar dat laatste zal wellicht meer die aankomende rechtszaak wel verder uitgekristalliseerd worden.
Heel simpel, integriteit van de competities.
Oh hoi ik ben Man City met 500 miljoen miljard, volgende week tegen Aston Villa dus laat ik Watkins even wegkopen. Verkoop ik die de week erna wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Ik vind eigenlijk dat er nog wat meer gereguleerd mag worden in het voetbal en met name de transfermarkt. Teveel cowboy praktijken met zaakwaarnemers. Dat maakt clubs (Ajax onder Hamstra) en spelers (Boadu, Kluivert, enz.) kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Kluivert draait inmiddels anders prima. En Boadu is uiteindelijk zelf degene die z'n handtekening zet dus wat doe je daaraan?
En sowieso, niet elke speler vindt sportieve vooruitgang het belangrijkst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:47
toolkist schreef op woensdag 4 september 2024 @ 11:26:
[...]

Oh hoi ik ben Man City met 500 miljoen miljard, volgende week tegen Aston Villa dus laat ik Watkins even wegkopen. Verkoop ik die de week erna wel weer.
Steekhoudend argument onderbouwd met fraai voorbeeld.

Tja, laat dan, aangezien de transfers toch langs de FIFA gaan, de FIFA tweejaarlijkse eenduidige windowtransfers met dezelfde deadlines aanhouden, liefst voor aanvang 1e competitie. En te laat is te laat. En er zal mogelijk een enkele competitie door een afwijkende kalender alsnog transferperiodes binnen hun competitie hebben, maar dat is vrees ik net niet helemaal te voorkomen.
toolkist schreef op woensdag 4 september 2024 @ 11:51:
En sowieso, niet elke speler vindt sportieve vooruitgang het belangrijkst.
Hoezo, volgens Bergwijn zit de Arabische competitie vol toppers. :+

Ander ding, waarom duurt het zo lang voordat de FIFA uitsluitsel geeft over de geldigheid transfer sulemana? Of het was voor 0.00 ingediend en goed, of niet. TOch heel simpel???

[ Voor 22% gewijzigd door Megupe op 04-09-2024 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
toolkist schreef op woensdag 4 september 2024 @ 11:26:
[...]

En zelfs met de sluiting van de transfermarkt zie je soms wel de ( vermeend ) tactische melding dat club X in speler A van club Y zou hebben net voorgaand aan een wedstrijd waar club X tegen club Y speelt.

Clubs hebben interesse, mogen niet met spelers praten zonder de club te informeren als ze nog meer dan 6 maanden contract hebben edoch gebeurt het dan wel informeel.

mbt deadlines, er zijn weinig zaken heel zwart/wit vast te zetten echter zijn er een paar die wel zwart/wit zijn en dat zijn het inschrijven van spelers voor de competitie en bijvoorbeeld de transferwindows. Elke TD zou op de hoogte moeten zijn van de tijdslijnen, processen, en de daarbij horende risico's als je dichter op de deadline komt. Daarin zou het niet eens een disucssiepunt moeten zijn welke tijd geldt, dat zou zwart op wit in de procedure moeten staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

[...]

Ik snap niet dat je daar je tooling dan niet op inricht. De knop werkt tot 0:00:00.000 exact, daarna niet meer. Zolang de knop werkt ben je op tijd, ongeacht hoe lang het verwerken duurt. Maar het zal wel weer een gammel systeem zijn wat ruimte voor discussie laat.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

jbdeiman schreef op woensdag 4 september 2024 @ 08:30:
Zoals een andere TD al zei: "Geen enkele TD is in deze periode volledig 'in control'.", en dat ben ik helemaal met hem eens.
De buitenwacht en de fans met hoge verwachtingen hebben makkelijk praten, maar ga er maar aan staan. Je hebt gewoon niet alles in de hand en er zijn meerdere partijen die direct invloed hebben op hoe het loopt. En het is ondoenlijk om altijd op meerdere paarden te wedden zodat je nooit voor verrassingen komt te staan.

En dan zie je ook partijen die daar gewoon gebruik van maken en sta je als TD helemaal in een vervelend hoekje. Net zoals die Saoedi's die hoe later op de avond steeds moeilijker gingen doen over de voorwaarden voor Bergwijn omdat ze wisten dat Kroes klem zat, en de Saoedi's gebruikten Ajax eigenlijk weer om Porto te dwingen hun deal gunstiger te maken. Je wordt als TD's gewoon tegen elkaar uitgespeeld soms en daar kan je dan weinig aan doen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Gonadan schreef op woensdag 4 september 2024 @ 12:18:
Maar het zal wel weer een gammel systeem zijn wat ruimte voor discussie laat.
Vanwaar die conclusie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:47
Ik gok dat er inderdaad een verschil is tussen het drukken op de knop “Indienen” en het ook daadwerkelijk geüpload zijn van alle documentatie. VI schrijft dat er namens Ajax een brief bij de FIFA ligt om het toch nog af te krijgen. Dat klinkt als een soort “bezwaar-light”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Megupe schreef op woensdag 4 september 2024 @ 11:52:
Steekhoudend argument onderbouwd met fraai voorbeeld.
Het voorbeeld is overdreven, maar wel de reden waarom het zo gebeurt met deadlines.
Tja, laat dan, aangezien de transfers toch langs de FIFA gaan, de FIFA tweejaarlijkse eenduidige windowtransfers met dezelfde deadlines aanhouden, liefst voor aanvang 1e competitie.
Welke competitie?
Wereldwijd gezien is er geen moment waarop alle competities afgerond zijn. Alleen in Europa al meerdere competities die in de zomer doorgaan, om dat het winterseizoen voetballen niet toestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Gonadan schreef op woensdag 4 september 2024 @ 12:18:
[...]

Ik snap niet dat je daar je tooling dan niet op inricht. De knop werkt tot 0:00:00.000 exact, daarna niet meer. Zolang de knop werkt ben je op tijd, ongeacht hoe lang het verwerken duurt. Maar het zal wel weer een gammel systeem zijn wat ruimte voor discussie laat.
Club A kan op tijd zijn, wil niet zeggen dat de tegenpartij dat ook is. Dus een wel/niet werkende knop zegt nog steeds niks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• donleone83
toolkist schreef op woensdag 4 september 2024 @ 13:00:
[...]

Club A kan op tijd zijn, wil niet zeggen dat de tegenpartij dat ook is. Dus een wel/niet werkende knop zegt nog steeds niks.
Dat maakt toch geen zier uit? Te laat? Gaat niet door. Maakt niet uit welke club.

Dit is overigens prima in te regelen natuurlijk. Bij (Europese) aanbestedingsplatformen werkt het exact zo: te laat is te laat. Op de deadline moet alles in het systeem staan. “Nog aan het uploaden” is dus te laat en klaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ephymerous
Volgens de VI geruchten is Memphis in gesprek met Corintians. Laat dat alsjeblieft waar zijn, dan zien we 'm hopelijk ook niet meer in Oranje terug :)
donleone83 schreef op woensdag 4 september 2024 @ 13:22:
Dit is overigens prima in te regelen natuurlijk. Bij (Europese) aanbestedingsplatformen werkt het exact zo: te laat is te laat. Op de deadline moet alles in het systeem staan. “Nog aan het uploaden” is dus te laat en klaar.
Zeker, blijkbaar is hier voldoende ruimte voor interpretatie dat ook de Fifa niet direct uitsluitsel wil of kan geven. Ik vind het dan wel weer mooi dat veel mensen een mening hebben en eigenlijk niet weten waar het over gaat. Uitstel van oordeel lijkt me dan ook op z'n plaats :)

[ Voor 10% gewijzigd door ephymerous op 04-09-2024 13:30 ]

XXXVI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
[...]

Dat maakt toch geen zier uit? Te laat? Gaat niet door. Maakt niet uit welke club.

Exact, en zelfs als het een complex proces is heb je als club daar gewoon mee te dealen, waar nodig huur je een expert in voor die twee deadline dagen. Dat je het als club - en nee, daar is één TD niet de enige partij in - laat aankomen op de laatste minuten is niet een bewuste keuze maar moet je meenemen in je tijdslijnen wat nog wel mogelijk en niet, wordt het te kort dag moet je er wellicht de stekker uit trekken dan wel eerder akkoord gaan in de onderhandelingen.

Is er een risico dat je internetverbinding eruit vliegt en is die noodzakelijk? Regel redudantie, begrijp wat je moet doen en hoeveel tijd het kost bij eerdere transfers in de transferwindows en neem dat mee richting het einde.

Transfers zijn wellicht niet de core business van een voetbalclub maar zit - zeker bij Nederlandse clubs omdat daarmee de operationele verliezen worden afgedekt - dermate dicht bij de primaire processen dat je dat goed dient te managen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donleone83
Napo schreef op woensdag 4 september 2024 @ 13:37:
[...]

Exact, en zelfs als het een complex proces is heb je als club daar gewoon mee te dealen, waar nodig huur je een expert in voor die twee deadline dagen. Dat je het als club - en nee, daar is één TD niet de enige partij in - laat aankomen op de laatste minuten is niet een bewuste keuze maar moet je meenemen in je tijdslijnen wat nog wel mogelijk en niet, wordt het te kort dag moet je er wellicht de stekker uit trekken dan wel eerder akkoord gaan in de onderhandelingen.

Is er een risico dat je internetverbinding eruit vliegt en is die noodzakelijk? Regel redudantie, begrijp wat je moet doen en hoeveel tijd het kost bij eerdere transfers in de transferwindows en neem dat mee richting het einde.

Transfers zijn wellicht niet de core business van een voetbalclub maar zit - zeker bij Nederlandse clubs omdat daarmee de operationele verliezen worden afgedekt - dermate dicht bij de primaire processen dat je dat goed dient te managen.
Helemaal eens.

De vraag die @ephymerous stelt is ook terecht: zit er ruimte voor interpretatie in de regelgeving vanuit de FIFA of niet? Waarschijnlijk wel, want anders was het aanvechten ook kansloos geweest (als dit inderdaad het probleem is natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Aangezien er discussie is, dus die ruimte is er blijkbaar.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

toolkist schreef op woensdag 4 september 2024 @ 13:00:
Natuurlijk wel, dan was het nieuws vrij duidelijk geweest. Club B was te laat en de knop werkte niet meer, dus is het verzoek niet ingediend geweest. Dan had je binnen vijf minuten antwoord gehad.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

[...]

Een beetje serieus ontwikkeld systeem zou éérst uploaden en dan alles in één keer indienen. Waarbij het moment van indienen eenduidig is. Als er daadwerkelijk langere tijd kan zitten tussen indienen en daadwerkelijk voltooien van het request dan is dat gewoonweg vragen om discussie.
En als je dan op zo'n moment ook niet duidelijk in je regels hebt staan dat de club zelf verantwoordelijk is voor de vertraging die uploaden kan veroorzaken dan kan je dus als Ajax zijnde in bezwaar gaan en ben je dagen verder.

Het blijft speculeren maar als zo'n uitspraak dagen moet duren dan heb je in ieder geval óf het systeem niet goed genoeg geborgd, óf je proces is te ruim omschreven waardoor je ruimte laat. Als fifa zijnde moet je dat gewoon niet willen lijkt me.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

[...]

True maar dat ze het tot op de seconde / minuut laten komen is natuurlijk je reinste kul.
T'is ook heel simpel, handshake tussen systeem A en B vindt plaats op moment X en of er daarna nog iets geupload moet worden is niet relevant zou ik zeggen.

[ Voor 19% gewijzigd door Typhone op 04-09-2024 13:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Typhone schreef op woensdag 4 september 2024 @ 13:54:
[...]

True maar dat ze het tot op de seconde / minuut laten komen is natuurlijk je reinste kul.
T'is ook heel simpel, handshake tussen systeem A en B vindt plaats op moment X en of er daarna nog iets geupload moet worden is niet relevant zou ik zeggen.
Inderdaad, en dat Bergwijn tegen zat is ook een lam excuus. Dit is simpelweg studentensyndroom, het voelt pas écht urgent als de deadline dichtbij is.
Want als je het precies op drie seconden voor middernacht kunt timen dan had je dat ook prima vijf minuten eerder kunnen timen. En dan had je waarschijnlijk nul risico gehad op geleuter als dit.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Gonadan schreef op woensdag 4 september 2024 @ 13:58:
[...]

Want als je het precies op drie seconden voor middernacht kunt timen dan had je dat ook prima vijf minuten eerder kunnen timen. En dan had je waarschijnlijk nul risico gehad op geleuter als dit.
Exact, en dan haal je wellicht niet het onderste uit de kan maar dat moet je maar weten te managen als TD van de aankopende/verkopende club. Dat is gemakkelijk gezegd afhankelijk wie de grootste nood heeft om de transfer te realiseren maar in dit geval kan je ook als Ajax zijnde een go/no-go zetten om 23:45 ( of welke tijd met afdoende marge ) en daarmee dus ook afzien van een noodzakelijke transfer als het dan nog niet rond is.

Als het systeem van de FIFA/UEFA/bond eruit ligt net om 23:45 dan kan je er weinig aan doen, maar dan ligt het ook buiten je macht maar dat zou wel breder uitgemeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Gonadan schreef op woensdag 4 september 2024 @ 13:58:
Dat is wel erg makkelijk gesteld. Het formaliseren van de contracten, incl opstellen/aanpassen van de laatste afspraken, kost tijd en zal ikgecontroleerd moeten worden, en dan nog door alle partijen getekend. Dat dat binnen anderhalf uur net lukt wil ik best geloven, niet dat ze dat veel eerder af hadden maar zonder reden hebben zitten wachten tot 2 voor 12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
toolkist schreef op woensdag 4 september 2024 @ 14:04:
[...]

Dat is wel erg makkelijk gesteld. Het formaliseren van de contracten, incl opstellen/aanpassen van de laatste afspraken, kost tijd en zal ikgecontroleerd moeten worden, en dan nog door alle partijen getekend. Dat dat binnen anderhalf uur net lukt wil ik best geloven, niet dat ze dat veel eerder af hadden maar zonder reden hebben zitten wachten tot 2 voor 12.
Maar als je dat weet ( uitgaande van de 90 minuten ), dan weet je dat het verbaal rond dient te zijn om 22:25. De bewoording in het contract kan dan in die 90 minuten gecorigeerd worden, gaat daar nog iets fundamenteels fout dan is het voortraject suboptimaal.

Als er iets duidelijk is, is het wel de deadline voor de transfer. Dat gaat hetzelfde met aanbestedingen, haal de deadline en je hebt een kans en zo niet heb je simpelweg pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kist
Napo schreef op woensdag 4 september 2024 @ 14:06:
[...]

Maar als je dat weet ( uitgaande van de 90 minuten ), dan weet je dat het verbaal rond dient te zijn om 22:25. De bewoording in het contract kan dan in die 90 minuten gecorigeerd worden, gaat daar nog iets fundamenteels fout dan is het voortraject suboptimaal.

Als er iets duidelijk is, is het wel de deadline voor de transfer. Dat gaat hetzelfde met aanbestedingen, haal de deadline en je hebt een kans en zo niet heb je simpelweg pech.
Persoonlijk vermoed ik dat het financiële deel ook meespeelt. Er was geen geld, tot Bergwijn weg ging. Maar je moet vermoedelijk in die documenten ook met allerlei bankgaranties aankomen. We weten dat Ajax flinke leningen heeft moeten aangaan om de lopende zaken af te kunnen dekken. Dus ik denk dat dat allemaal niet zo simpel was als, we hebben alles al klaar liggen.

Waarschijnlijk zijn er ook afspraken rond die huur qua betalingen en dergelijke die ook nog vastgelegd moesten worden, gebaseerd op de deal rond Bergwijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
Gonadan schreef op woensdag 4 september 2024 @ 13:43:
Aangezien er discussie is, dus die ruimte is er blijkbaar.
Daar ben ik als advocaat het helemaal niet mee eens. Als je wilt kan je alles ter discussie stellen, inclusief hele duidelijke regels. Het zou ook zomaar kunnen dat er nog een vangnet ergens in de regels zit waar je je op kan beroepen, of een soort coulance waar Ajax zich op beroept. Maar goed, we weten op het moment gewoon niet wat het is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
ph4ge schreef op woensdag 4 september 2024 @ 14:14:
we weten op het moment gewoon niet wat het is.
Oftewel; uitstel van oordeel :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Ik zou het ook weer niet zo erg vinden als Sulemana niet komt. Stond bekend als groot talent, maar zijn statistieken van afgelopen jaren zijn niet bijzonder. Ik zie in hem geen kaliber Kudus voetballer, om maar een andere speler uit datzelfde Ghanese opleidingstraject te noemen.
Ja de vleugels zijn dan wat mager bezet, maar misschien dat spelers uit jong Ajax kunnen doorstromen zoals een Kolokoh en Faberski. Die staan ook al ingeschreven op de B lijst voor de EL geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

toolkist schreef op woensdag 4 september 2024 @ 14:04:
Klopt, maar zo makkelijk is het ook eigenlijk altijd. Als je een klus van anderhalf uur hebt dan red je het in anderhalf uur, krijg je 1 uur en 25 minuten dan red je dat ook. Echter verdoe je in het begin van die periode wat tijd waardoor het aan het einde krap zit en voelt het alsof het echt niet sneller kon, maar dat is meestal gewoon niet waar.
En tegen de groep zeggen dat het tien voor twaalf klaar moet zijn helpt niet, want ze weten dat ze toch wel tot twaalf hebben. Het is echt een klassiek syndroom.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

ph4ge schreef op woensdag 4 september 2024 @ 14:14:
Daar ben ik als advocaat het helemaal niet mee eens. Als je wilt kan je alles ter discussie stellen, inclusief hele duidelijke regels. Het zou ook zomaar kunnen dat er nog een vangnet ergens in de regels zit waar je je op kan beroepen, of een soort coulance waar Ajax zich op beroept. Maar goed, we weten op het moment gewoon niet wat het is.
Dat laatste moet wel waar zijn want je kunt inderdaad wel alles ter discussie stellen, maar als er weinig ruimte is ga je geen dagenlang nodig hebben om dat van tafel te vegen.
Dan staat krijg je al snel een reactie met de feiten en waarom je pech hebt.

Het enige wat ik me in deze kan voorstellen is dat er een soort overmachtsclausule is waar Ajax zich nu op beroept of zo, maar ik blijf het allemaal maar wonderlijk vinden.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Napo schreef op woensdag 4 september 2024 @ 14:06:
[...]

Je hebt het nog steeds niet allemaal in eigen hand he, je blijft afhankelijk van de tegenpartij enn zaakwaaarnemer(s). Wie weet moest de tekenbevoegde van Southampton wel enorm nodig poepen en had ie daar een kwartier voor nodig :+ :+ dus duurde het langer dan gepland voor de getekende stukken terugkwamen.. Je weet het niet, dus veroordelen (niet gericht op jou) wat hier nu gebeurt heeft helemaal geen zin.

[edit]blijkbaar was dus niet de tekenbevoegde van Southampton, maar de Saudische sjeik die moest poepen ;)
https://www.voetbalprimeu...ij-bergwijn-transfer.html

[ Voor 9% gewijzigd door toolkist op 04-09-2024 18:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Toch kan het ook nog de kant van Southampton zijn waar het probleem lag. :P
https://www.ajaxshowtime....el-moeilijk-verhaal-wordt

In ander nieuws, Ajax schijnt nog bezig te zijn met verhuur van Akpom. Hoewel financieel verstandig zou ik dat toch jammer vinden.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kist
Gonadan schreef op woensdag 4 september 2024 @ 19:14:
Toch kan het ook nog de kant van Southampton zijn waar het probleem lag. :P
https://www.ajaxshowtime....el-moeilijk-verhaal-wordt

In ander nieuws, Ajax schijnt nog bezig te zijn met verhuur van Akpom. Hoewel financieel verstandig zou ik dat toch jammer vinden.
Akpom vind ik ook jammer. Tot nu toe de indruk dat Akpom beter in het Farioli systeem past dan Brobbey. Waardeer sowieso zijn professionele en positieve houding het afgelopen jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:36

Quad

Doof

Akpom behouden betekent wel doelpunten behouden vind ik.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Het is een harde werker, snapt het systeem en hoewel technisch verre van bijzonder blijft hij er wel voor gaan. Op dit moment een betere backup dan Rijkhof. Maar wel gewoon te duur voor erbij.

Ik denk dat er echt nog wel wat geblesseerd raakt en/of uit vorm dus je kunt hem altijd gebruiken. Mits hij dat zelf ook wil, maar ik betwijfel of hij rustig derde spits wil zijn.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

En transfer afgekeurd, Ajax was toch te laat. Stelletje amateurs, dit is nog erger dan een vinkje vergeten. :F

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kist
Gonadan schreef op woensdag 4 september 2024 @ 20:53:
En transfer afgekeurd, Ajax was toch te laat. Stelletje amateurs, dit is nog erger dan een vinkje vergeten. :F
Wat een ontzettende aanfluiting zeg. Wel de verwachte uitkomst.

Nou dat wordt wat, alleen Godts, Rasmussen en bejaarde Traore op de flanken. Een blessure en je hebt al een probleem.

Farioli zal ook blij zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:14

Agent47

I always close my contracts.

Gonadan schreef op woensdag 4 september 2024 @ 20:53:
Wat is dat toch met Ajax en Feyenoord en dat te laat zijn. Echt ongekend slecht.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kist
Agent47 schreef op woensdag 4 september 2024 @ 21:03:
[...]

Wat is dat toch met Ajax en Feyenoord en dat te laat zijn. Echt ongekend slecht.
Een een ad die td speelt, de ander een louche zaakwaarnemer die td speelt. Blijkt toch een vak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:24
Gonadan schreef op woensdag 4 september 2024 @ 20:43:
Het is een harde werker, snapt het systeem en hoewel technisch verre van bijzonder blijft hij er wel voor gaan. Op dit moment een betere backup dan Rijkhof. Maar wel gewoon te duur voor erbij.

Ik denk dat er echt nog wel wat geblesseerd raakt en/of uit vorm dus je kunt hem altijd gebruiken. Mits hij dat zelf ook wil, maar ik betwijfel of hij rustig derde spits wil zijn.
Weghorst is er ook nog hè ;) Brobbey, Weghorst en Akpom is wel veel voor één positie misschien. En zeker in de situatie waarin Ajax zit is 't geen slecht idee om hem te verhuren.

Aan de andere kant. Stel dat ie er weer 10 inschiet dit seizoen, dan zijn er ook wel clubs uit de PL of Championship die misschien hem over willen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Kist schreef op woensdag 4 september 2024 @ 21:00:
[...]

Wat een ontzettende aanfluiting zeg. Wel de verwachte uitkomst.

Nou dat wordt wat, alleen Godts, Rasmussen en bejaarde Traore op de flanken. Een blessure en je hebt al een probleem.

Farioli zal ook blij zijn.
Zo bijzonder is Sulemana ook niet hoor. Laat ze maar lekker snel jeugd ontwikkelen.

Desnoods kijken hoe Faberski het op links doet.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kist
Gonadan schreef op woensdag 4 september 2024 @ 21:05:
[...]

Zo bijzonder is Sulemana ook niet hoor. Laat ze maar lekker snel jeugd ontwikkelen.

Desnoods kijken hoe Faberski het op links doet.
Oh ik was niet heel gecharmeerd van Sulemana, maar Banel is niks, Van Axel Dongen is extreem vaak geblesseerd en Faberski is een mooi talent maar wel beetje vroeg nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

JanW schreef op woensdag 4 september 2024 @ 21:04:
Weghorst is er ook nog hè ;) Brobbey, Weghorst en Akpom is wel veel voor één positie misschien. En zeker in de situatie waarin Ajax zit is 't geen slecht idee om hem te verhuren.

Aan de andere kant. Stel dat ie er weer 10 inschiet dit seizoen, dan zijn er ook wel clubs uit de PL of Championship die misschien hem over willen nemen.
Financieel is er geen discussie, dan is elke speler die weg gaat meegenomen, maar ik benoem het nu duidelijk sportief.

Brobbey gaat niet alles spelen, dat trekt zijn lichaam niet. Weghorst kan dat oppakken maar rendeert toch ook wel het beste als hij getergd is omdat hij niet alles speelt en dan is Akpom toch wel lekker voor erbij.
Plus als Weghorst het echt goed doet moeten we maar afwachten of Brobbey mentaal in staat is de concurrentie aan te gaan of dat hij helemaal inzakt qua vorm. En ze moeten ook gewoon onmeunig veel wedstrijden spelen.

Ik vind het wel een mooie luxe drie spitsen als je graag die CL wilt halen. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Nu gaat er ongetwijfeld nog gekeken worden naar transfervrije spelers.
Depay vroeg teveel voor Sevilla dus die zal het vast niet worden.
Hier een lijstje met alternatieven:

https://www.transfermarkt.com/statistik/vertragslosespieler

Doe mij Iker Muniain maar O-)
En Dennis Praet evt voor middenveld?

[ Voor 13% gewijzigd door toolkist op 04-09-2024 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Kist schreef op woensdag 4 september 2024 @ 21:09:
[...]

Oh ik was niet heel gecharmeerd van Sulemana, maar Banel is niks, Van Axel Dongen is extreem vaak geblesseerd en Faberski is een mooi talent maar wel beetje vroeg nog.
Het is als backup he, nu hebben we Godts gewoon nog. Dus op de achtergrond flink doorwerken met de opvolgers en die af en toe minuten geven. Hebben die ook wat perspectief.

Al zou het mij niets verbazen als ze nog een transfervrije speler gaan halen nu.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Delle Ali, Matip, Martial, Rabiot!

HALEN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

toolkist schreef op woensdag 4 september 2024 @ 21:15:
Nu gaat er ongetwijfeld nog gekeken worden naar transfervrije spelers.
Depay vroeg teveel voor Sevilla dus die zal het vast niet worden.
Hier een lijstje met alternatieven:

https://www.transfermarkt.com/statistik/vertragslosespieler
Depay ligt op koers voor Brazilië toch?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:45
Kroes is gewoon compleet en dan ook echt compleet ongeschikt. Per direct ontslaan graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Terranova schreef op woensdag 4 september 2024 @ 21:18:
Kroes is gewoon compleet en dan ook echt compleet ongeschikt. Per direct ontslaan graag
En ik maar denken dat de supporters - uit monde van de supportersvereniging - achter Kroes stonden. Het wordt op deze manier wel weer een FC Hollywood, zeker in deze periode zou je de club wat rust en stilte gunnen maar dat lijkt haast wel een zekerheid dat dat niet gebeurt als je de mediaoptredens van Kroes hebt gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Napo schreef op woensdag 4 september 2024 @ 21:26:
En ik maar denken dat de supporters - uit monde van de supportersvereniging - achter Kroes stonden. Het wordt op deze manier wel weer een FC Hollywood, zeker in deze periode zou je de club wat rust en stilte gunnen maar dat lijkt haast wel een zekerheid dat dat niet gebeurt als je de mediaoptredens van Kroes hebt gezien.
Dit is een trol toch? Of ga je serieus conclusies trekken op basis van één post op Tweakers?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:45
Napo schreef op woensdag 4 september 2024 @ 21:26:
[...]

Nou dat leek in het begin zo. Maar deze transferperiode laat wel zien dat hij gewoon ongeschikt is. Ik snap dat hij budget moest maken om wat te halen. Maar als je eerst Mislintat belachelijk maakt met z'n 4 linksbacks en 4 spitsen en geen rechtsbuiten. Om vervolgens de transferperiode af te sluiten met 3 linksbacks, 4 spitsen en 1 linksbuiten en 1 rechtsbuiten...

Bovendien heeft hij blijkbaar minder geld gekregen voor Bergwijn om Sulemana maar te kunnen afronden, nou ook weer verloren geld.

Bovendien je positie in de transfermarkt verslechten door keer op keer publiekelijk laten weten dat je geen geld hebt.

Het lijkt er vooral op dat Kroes z'n persoonlijke doelstelling(geld binnenhalen) boven 't welzijn van de club heeft gezet. Zoals een Forbs met verlies verkopen zodat je nu even geld hebt, maar er in de toekomst minder aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Gonadan schreef op woensdag 4 september 2024 @ 21:30:
[...]

Dit is een trol toch? Of ga je serieus conclusies trekken op basis van één post op Tweakers?
Waarom direct classificeren als trol?

Het was een luchtige beoogde reactie op de hele soap rond Kroes vooraf Mislintat afvallen en dan vanaf aantreden tot en met nu. Van AD ( + TD ) naar schorsing, naar terugkeuring als TD met potentie tot terugkeuren als AD naar uitspraken aan het begin van de transfermarkt naar uitspraken aan het einde over een discussie naar toch te laat om de transfer af te ronden.

Voor een TD die nog maar zo kort in dienst is bij een BVO is dat niet een heel smetvrij lijstje, en met alle aandacht die er altijd al is rond de club ( dankzij het formaat van de club ) kom je wel bij een Hollywood scenario.

[ Voor 8% gewijzigd door Napo op 04-09-2024 21:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Napo schreef op woensdag 4 september 2024 @ 21:33:
[...]

Waarom direct classificeren als trol?

Het was een luchtige beoogde reactie op de hele soap rond Kroes vooraf Mislintat afvallen en dan vanaf aantreden tot en met nu. Van AD ( + TD ) naar schorsing, naar terugkeuring als TD met potentie tot terugkeuren als AD naar uitspraken aan het begin van de transfermarkt naar uitspraken aan het einde over een discussie naar toch te laat om de transfer af te ronden.

Voor een TD die nog maar zo kort in dienst is bij een BVO is dat niet een heel smetvrij lijstje, en met alle aandacht die er altijd al is rond de club ( dankzij het formaat van de club ) kom je wel bij een Hollywood scenario.
Omdat dit genuanceerde verhaal er niet stond. Op basis van één citaat concluderen dat de supporters niet meer achter Kroes staan kan ik niet echt serieus nemen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Terranova schreef op woensdag 4 september 2024 @ 21:32:
[...]

Nou dat leek in het begin zo. Maar deze transferperiode laat wel zien dat hij gewoon ongeschikt is. Ik snap dat hij budget moest maken om wat te halen. Maar als je eerst Mislintat belachelijk maakt met z'n 4 linksbacks en 4 spitsen en geen rechtsbuiten. Om vervolgens de transferperiode af te sluiten met 3 linksbacks, 4 spitsen en 1 linksbuiten en 1 rechtsbuiten...

Bovendien heeft hij blijkbaar minder geld gekregen voor Bergwijn om Sulemana maar te kunnen afronden, nou ook weer verloren geld.

Bovendien je positie in de transfermarkt verslechten door keer op keer publiekelijk laten weten dat je geen geld hebt.

Het lijkt er vooral op dat Kroes z'n persoonlijke doelstelling(geld binnenhalen) boven 't welzijn van de club heeft gezet. Zoals een Forbs met verlies verkopen zodat je nu even geld hebt, maar er in de toekomst minder aan hebt.
Forbs wordt helemaal niet met verlies verkocht.
Kostte 14.25m, je krijgt nu 13.5 + 2.5m huur fee dus 16m.
En als hij bij Bergwijn niet minder had geaccepteerd, dan had het een hele tijd geduurd voor het geld van Bergwijn er was of ze hadden gewoon doorgepakt op die jongen van Porto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
toolkist schreef op woensdag 4 september 2024 @ 21:44:
[...]

Forbs wordt helemaal niet met verlies verkocht.
Kostte 14.25m, je krijgt nu 13.5 + 2.5m huur fee dus 16m.
En als hij bij Bergwijn niet minder had geaccepteerd, dan had het een hele tijd geduurd voor het geld van Bergwijn er was of ze hadden gewoon doorgepakt op die jongen van Porto.
Als je het geld van Bergwijn nu nodig had ( als je een transfer wil doen én je operationele kosten wil kunnen dragen bijvoorveeld ) en de andere optie voor een iets was uitgesmeerd over een langere periode dan lever je dat extra deel net zo snel weer in door gebruik te maken van factoring.

Te makkelijk inderdad om te stellen dat het per definitie voor minder zou zijn ( aan het einde van de rit that is).
Gonadan schreef op woensdag 4 september 2024 @ 21:40:
[...]

Omdat dit genuanceerde verhaal er niet stond. Op basis van één citaat concluderen dat de supporters niet meer achter Kroes staan kan ik niet echt serieus nemen.
En dat maakt iemand direct een trol?

Het is ook niet zo dat er niet meer opmerkingen over Kroes zijn geweest, dus ook daar is het niet helemaal in lijn met hetgeen je stelt.
Pagina: 1 ... 52 ... 302 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2024/2025 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken