[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2024/2025 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 302 Laatste
Acties:
  • 474.279 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Gonadan schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 16:59:
[...]

ESPN meldt het ook, en zelfs dat Ramaj nu per direct zou willen vertrekken. Nu heb ik het nog niet van een fatsoenlijke bron gezien maar toch klinkt het niet heel tof.

Toegegeven, Pasveer brengt meer rust en voetbal dan Ramaj en heeft een betere uitstraling qua professionaliteit. Dat ligt wellicht bij Farioli gunstig maar je weet ook dat één bal die verkeerd aan komt en de tengels van Pasveer liggen weer in gruzelementen. Ik zou het nogal een gok vinden als ze het op deze manier spelen, mede omdat ik denk dat Rulli niet gaat zitten wachten tot hij Pasveer weer voorbij kan en dan zit je met Gorter. :/
Pasveer vind ik niet stukken beter, heeft maar 1 degelijk seizoen gehad, en vertegenwoordigt 0,0 waarde.
Als Ramaj dan niet slechter is en wel potentie heeft om (flink?) meer waard te worden, dan ben je toch knettergek om nu met een 40 jarige te gaan werken? En dan vinden ze het gek dat Ajax geen cent uit te geven heeft...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:24
Gonadan schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 16:59:
[...]

ESPN meldt het ook, en zelfs dat Ramaj nu per direct zou willen vertrekken. Nu heb ik het nog niet van een fatsoenlijke bron gezien maar toch klinkt het niet heel tof.

Toegegeven, Pasveer brengt meer rust en voetbal dan Ramaj en heeft een betere uitstraling qua professionaliteit. Dat ligt wellicht bij Farioli gunstig maar je weet ook dat één bal die verkeerd aan komt en de tengels van Pasveer liggen weer in gruzelementen. Ik zou het nogal een gok vinden als ze het op deze manier spelen, mede omdat ik denk dat Rulli niet gaat zitten wachten tot hij Pasveer weer voorbij kan en dan zit je met Gorter. :/
Dit komt 100% van bovenaf. Rulli is blijkbaar niet te verkopen, dus moet Ramaj maar weg...Kroes mag van mij part echt per direct weg met dit wanbeleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:00
donleone83 schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 17:08:
Verder ben ik het ook oneens met @D-e-n over Feyenoord onder Priske. Ik denk namelijk dat je met twee extra wingbacks (waar er op rechts eentje bij moet als Geertruida vertrekt) er voor zorgt dat je buitenspelers meer aan de binnenkant kunnen gaan spelen en je daardoor juist tegen teams die inzakken meer opties hebt als je daar technisch vaardige spelers voor de kleine ruimte als Stengs en Ivanusec kan afwisselen met snellere spelers als Paixao.
Ik vind dat je als coach moet kijken naar het materiaal en naar het kapitaal in je selectie. Dat bepaalt het systeem. Feit is dat spelers als Stengs, Ivanusec, Paixao en ook Sauer kapitaal vertegenwoordigen. En in dit systeem kunnen er daar dus maar twee van spelen. In ruil daarvoor krijg je een extra verdediger.

En dat opkomen klinkt leuk maar dat kunnen ze (en deden ze) in een 433 natuurlijk ook al. Uiteindelijk gaat het ook om de uitvoering. 343 klinkt lekker aanvallend maar als spelers als Hartman, Smal, Pedersen en Nieuwkoop dan je "middenvelders" zijn lever je gewoon in op aanvallende kwaliteit ten opzichte van 433. En dat is doorgaans wat wedstrijden tegen de kleintjes beslist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Over het algemeen ziet het beleid op veel plekken er zo uit: keeper = sluitpost.

(Pun intended)

Dat letterlijk doen is prima, dat is het hele idee achter een keeper.

De betere keeper (Ramaj was lang niet slecht) laten vertrekken terwijl er nog geen schim van een vervanger is… oei.

Zo’n laag budget is er toch niet?

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07:26
D-e-n schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 17:37:
[...]

Ik vind dat je als coach moet kijken naar het materiaal en naar het kapitaal in je selectie. Dat bepaalt het systeem. Feit is dat spelers als Stengs, Ivanusec, Paixao en ook Sauer kapitaal vertegenwoordigen. En in dit systeem kunnen er daar dus maar twee van spelen. In ruil daarvoor krijg je een extra verdediger.
Onder Slot speelden er van deze vier ook nooit meer dan twee tegelijk. Stengs heeft in België ook heel goed vanaf de 8 gespeeld. Er is denk ik meer mogelijk dan je denkt.

En Priske zal vinden dat zijn materiaal goed aansluit bij deze speelwijze. Als je Zerrouki als een soort inschuivende libero opstelt, speel je opeens superaanvallend met twee creatieve centrale middenvelders.

Uiteindelijk draait het sowieso allemaal om de uitvoering, die ik tot nu toe interessant vind. Misschien wel nog meer druk naar voren dan onder Slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
donleone83 schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 17:53:
[...]

Onder Slot speelden er van deze vier ook nooit meer dan twee tegelijk. Stengs heeft in België ook heel goed vanaf de 8 gespeeld. Er is denk ik meer mogelijk dan je denkt.
Als Stengs op het middenveld speelde hadden we gewoon Stengs plus twee aanvallers. Straks maar eentje.

En juist als Stengs niet onze derde middenvelder was hadden we veel problemen om een goal te maken.
En Priske zal vinden dat zijn materiaal goed aansluit bij deze speelwijze. Als je Zerrouki als een soort inschuivende libero opstelt, speel je opeens superaanvallend met twee creatieve centrale middenvelders.
Als... Zerouki speelde voor zover ik heb gezien tot nu toe gewoon naast Timber of Milambo. Dus is eenzelfde duo als onder Slot en niet creatief. De creatieve touch vorig jaar was Stengs.
Uiteindelijk draait het sowieso allemaal om de uitvoering, die ik tot nu toe interessant vind. Misschien wel nog meer druk naar voren dan onder Slot.
Maar een nog moeilijker scorend elftal dan onder Slot. Het is volgens mij Kraay die het altijd heeft over "goals tellen". Hoeveel spelers gaan een goal voor je maken? Dan helpt een extra verdediger in het geval van Feyenoord niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:57

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik heb Zerrouki vrij veel zien spelen en hij moet het hebben van tempo in t spel brengen, maar dat doet ie eigenlijk vooral door de creatieve spelers snel aan te spelen. In die zin kan hij van meerwaarde zijn in de buurt van Stengs, maar verdedigend denk ik dat je wel inlevert tov Wieffer. Die is veel taaier. Maar goed, met Timber heb je wel die duelkracht en betere aansluiting naar voren.

Ik ken Milambo niet? Wat is dat voor type speler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07:26
D-e-n schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 18:25:
[...]

[...]

Maar een nog moeilijker scorend elftal dan onder Slot. Het is volgens mij Kraay die het altijd heeft over "goals tellen". Hoeveel spelers gaan een goal voor je maken? Dan helpt een extra verdediger in het geval van Feyenoord niet echt.
Dat laatste vind ik een zeer voorbarige conclusie na drie oefenwedstrijden waarin we nog nul keer de beoogde basiself of iets wat er maar enigszins op lijkt aan het werk hebben gezien. Het is echt koffiedik kijken totdat de teams allemaal compleet zijn en de serieuzere wedstrijden beginnen.

Je kan ook zeggen dat je hele team aanvallender kan spelen omdat je met drie achterin minder kwetsbaar bent in de tegenaanval en de backs dus minder hoeven terug te lopen. En we weten nog totaal niet hoe het nóg hoger en agressiever druk zetten dan onder Slot uit gaat pakken. Ik vind het dus ook veel te vroeg om allemaal kritiek op Priske te gaan spuien vanwege een speelwijze waarin je op papier een offensief ingestelde speler inwisselt voor een extra verdediger, terwijl we nog nul keer hebben kunnen zien hoe dat in de praktijk er uit ziet en uiteindelijk uitpakt.

[ Voor 14% gewijzigd door donleone83 op 23-07-2024 18:55 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:52

Quad

Doof

Ik onderbreek even om @Harribo een fijne verjaardag toe te wensen. 🎉

Ga gerust verder met de discussie.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 12-06 20:00
Terranova schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 17:33:
[...]

Dit komt 100% van bovenaf. Rulli is blijkbaar niet te verkopen, dus moet Ramaj maar weg...Kroes mag van mij part echt per direct weg met dit wanbeleid.
Dit vermoed ik ook. Sportief zeker wanbeleid. Zeker als je voor dat geld Rosario gaat halen. Maar er gingen ook geluiden over de financiële situatie. Dat ze op de rand van de afgrond zouden staan. Dan zou ik het nog kunnen begrijpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:31

gws24

Thinking is hard!

Pfff, er wordt weer een olifant van een mug gemaakt omdat een journalist van VI iets denkt te weten.
Dat niet Ramaj, maar Pasveer afgelopen zaterdag bij de 'A-ploeg' van Farioli onder de lat stond, was een signaal dat de voorkeur van de Italiaan uit lijkt te gaan naar laatstgenoemde keeper. En dus dreigt Ramaj opnieuw op de bank te belanden bij Ajax.
bron: https://www.vi.nl/nieuws/...reigt-voor-ramaj-bij-ajax

Echter, dat hele A en B ploeg onderscheid van die 2 wedstrijden heeft Farioli al ontkracht:
Waar menigeen zal denken dat Farioli donderdag koos voor zijn B-elftal en vrijdag voor zijn voorlopige basis, legt de trainer juist uit dat dat niet het geval is. Tegenover Ziggo Sport geeft hij aan het duel van donderdag te hebben geëvalueerd en dat zal hij het met duel van vrijdag ook doen. 'Sommige spelers van het duel van donderdag zullen onderdeel zijn van het team dat speelt tegen Vojvodina.
bron: https://www.ajaxshowtime....rdag-spelen-volgende-week

Ik wacht wel gewoon donderdag af wie er op doel staat.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
@donleone83
Dat het nog niet om de knikkers gaat is geen argument. We oordelen altijd bij elke opstelling vooraf. Ik kijk naar wat er nu gebeurt en dan vind ik het onbegrijpelijk en denk IK dat deze weg niet de goede is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JanW
  • Laatst online: 12:49
Als dat het niet is, dan vind ik dit toch wel hilarisch. Dan heb je als Kroes zo'n grote mond in de media over je voorganger, Mislintat. Mag je 't zelf overnemen. Zijn je eerste wapenfeiten een 30 jarige grillige buitenspeler met weinig rendement terughalen en je beste doelman en één van de weinige lichtpunten van vorig seizoen verkopen. Zó dom zal ie toch wel niet zijn... Toch?

Maar dank @gws24, fijn dat er ook andere geluiden zijn. Hopelijk staat Ramaj donderdag op doel en zitten Rulli en Pasveer op de bank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Kist schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 19:21:
[...]

Dit vermoed ik ook. Sportief zeker wanbeleid. Zeker als je voor dat geld Rosario gaat halen. Maar er gingen ook geluiden over de financiële situatie. Dat ze op de rand van de afgrond zouden staan. Dan zou ik het nog kunnen begrijpen.
Er staat nog voor ik weet niet hoeveel miljoen aan vorderingen van spelersverkopen op de balans. Kom je qua cashflow echt in de problemen dan kun je die post altijd nog verkopen o.i.d.
Daarbij geeft Ajax ook nog steeds vol gas op de plannen voor de Nieuwe Toekomst, als het financieel echt zo problematisch zou zijn dan zouden die plannen allang in de ijskast gestopt zijn.
Dat er gesneden moet worden in de vaste lasten geloof ik meteen. Dat daardoor niet elke euro die aan verkopen binnenkomt ook aan spelers aankopen uitgegeven kan worden geloof ik ook meteen.
Maar randje afgrond, no way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:31

gws24

Thinking is hard!

JanW schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 19:41:
Hopelijk staat Ramaj donderdag op doel en zitten Rulli en Pasveer op de bank.
Rulli is er niet bij want die doet mee met de olympische spelen dus Gorter zal wel op de bank zitten als 3e doelman.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:47
Aan de afgrond zal wel meevallen maar de selectie is wel veel te duur natuurlijk. Te veel spelers zijn duur aangekocht maar leveren niet, of hebben dezelfde positie waar er maar één kan spelen.

Ik zou Pasveer ook niet in de basis zetten maar dat je spelers moet verkopen is duidelijk. Maar dan zou ik eerder Rulli proberen te verkopen en Gorter/Pasveer daarachter houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

JanW schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 19:41:
Als dat het niet is, dan vind ik dit toch wel hilarisch. Dan heb je als Kroes zo'n grote mond in de media over je voorganger, Mislintat. Mag je 't zelf overnemen. Zijn je eerste wapenfeiten een 30 jarige grillige buitenspeler met weinig rendement terughalen en je beste doelman en één van de weinige lichtpunten van vorig seizoen verkopen. Zó dom zal ie toch wel niet zijn... Toch?

Maar dank @gws24, fijn dat er ook andere geluiden zijn. Hopelijk staat Ramaj donderdag op doel en zitten Rulli en Pasveer op de bank.
Wie? Ik zal iets gemist hebben?

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:24
Ramzzz schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 20:59:
[...]

Wie? Ik zal iets gemist hebben?
Traore

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

do 25 juli 2024, 20:30
Ajax - FK Vojvodina
Vraagje vanuit het buitenland; op welke zender wordt deze wedstrijd uitgezonden? Zoek me de rambam via een brakke 4g verbinding maar kan er niks over vinden.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Han schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 09:49:
[...]

Vraagje vanuit het buitenland; op welke zender wordt deze wedstrijd uitgezonden? Zoek me de rambam via een brakke 4g verbinding maar kan er niks over vinden.
Ik verwacht Ziggo Go app, aangezien zij álle rechten hebben op de UEFA wedstrijden komend seizoen.

Edit: Ja dus: https://www.ziggo.nl/uefa

[ Voor 5% gewijzigd door Quad op 24-07-2024 09:52 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Ah, dank. Dat is zo ongeveer de enige zender die ik niet heb :|

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Han schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 10:00:
Maar ziggo claimt dat iedereen die wedstrijden gratis kan zien, alleen even account maken volgens mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09:12
Kowet gaat Europa in!

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 19-06 17:04
https://www.voetbalzone.n...at-werd-aangesteld/437626

Het is niet de schuld van Steijn (aldus Steijn), het is niet de schuld van Mislintat (aldus Mislintat), het is niet de schuld van van Halst (aldus van Halst) en het is niet de schuld van Hendriks (aldus Hendriks).

Ik denk dat de koffiejuffrouw het allemaal gedaan heeft!

Het is toch wel jammer hoe al die lui even mogen huilen in de media over hoe erg ze het vinden maar dat het zeker niet aan hun heeft gelegen, zonder ook maar 1 kritische vraag te krijgen. Nu moet Humberto überhaupt nog op de eerste kritische vraag betrapt worden volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-06 10:37
Volgens mij is het gratis tot 1 augustus, dat staat op hun website.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Han schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 10:00:
Ziggo Go is gratis voor iedereen, omdat Ziggo bij wet verplicht is om Europese duels van Nederlandse clubs voor íedereen toegankelijk te maken.

Dus even registreren en je kan morgen en later álle wedstrijden van de Nederlandse clubs gratis kijken via de app.

PVOutput☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Gelukt, bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzlerNL
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15:18
Ook in het buitenland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2094984

Quad schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 10:24:
Ziggo Go is gratis voor iedereen, omdat Ziggo bij wet verplicht is om Europese duels van Nederlandse clubs voor íedereen toegankelijk te maken.
Strict genomen alleen de Champions League en Europa League en in minimaal 75% van de huishoudens.

De Conference League staat (nog) niet op de evenementenlijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je hebt een Nederlands adres en een Nederlands 06 nummer nodig bij de registratie als je geen Ziggo hebt. Naar verluidt een verplichting vanuit de UEFA.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 2094984 op 24-07-2024 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzlerNL
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15:18
Anoniem: 2094984 schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 12:12:
[...]

Je hebt een Nederlands adres en een Nederlands 06 nummer nodig bij de registratie als je geen Ziggo hebt. Naar verluidt een verplichting vanuit de UEFA.
Ja ik bedoel meer of het ook werkt als je in het buitenland bent, of dat de Ziggo Go app dan meld dat je in een gebied zit waar je niet mag kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 19-06 15:28

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

WizzlerNL schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 13:19:
[...]

Ja ik bedoel meer of het ook werkt als je in het buitenland bent, of dat de Ziggo Go app dan meld dat je in een gebied zit waar je niet mag kijken.
Ik heb Ziggo Go met abonnement en ik kan in het buitenland gewoon kijken. Of het zonder abonnement ook is durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen, maar ik denk het wel.

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:59
Quad schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 18:57:
Ik onderbreek even om @Harribo een fijne verjaardag toe te wensen. 🎉

Ga gerust verder met de discussie.
@Quad Dank dank! Ook voor de onderbrekende eer!
Ik ben gisteren inderdaad jarig geweest... 8)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nfPmhQI5KLiJ3Bz38qGp2SmCBG8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/32s4q9jqxwkN98D4JPLizEVR.jpg?f=user_large

Waarvan 22 jaar op Got
Enfin, ff off topic, continueer vooral de discussie

[ Voor 7% gewijzigd door Harribo op 24-07-2024 17:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-06 23:45
Harribo schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 17:00:
[...]

@Quad Dank dank! Ook voor de onderbrekende eer!
Ik ben gisteren inderdaad jarig geweest... 8)
[Afbeelding]

Waarvan 22 jaar op Got
Enfin, ff off topic, continueer vooral de discussie
Nog gefeliciteerd. Ik zie potverdorie dat ik in september ook al 22 jaar lid ben hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JEightyFive
Match day! Ik heb de voorbereiding niet gezien dus ik ben zeer benieuwd hoe het Ajax van Farioli vanavond voor de dag komt.
Ik lees dat Forbs niet meer weg mag van hem en in de basis zal starten. Zou leuk zijn als er toch wat jongens laten zien dat ze wel degelijk iets kunnen. Niet alleen voor henzelf maar ook dat wellicht niet al het geld is verbrand.
Henderson was behoorlijk positief gestemd over de intensiteit op de trainingen, iets waarvan we wisten dat het onder van 't Schip niks voorstelde. Wat tijdens wedstrijden ook regelmatig te zien was.
En uiteraard de vraag: wie staat op doel? Het zou toch je reinste kapitaalsvernietiging zijn als voor Pasveer gekozen wordt. Ramaj is geen wereldtopper maar heeft toch veel meer potentie en de toekomst. Dat zou ik wel een onbegrijpelijke keuze vinden.

Ik ben benieuwd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:56

Agent47

I always close my contracts.

Vanavond moet je toch gewoon met 4-0 winnen joh?

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JEightyFive
Agent47 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 09:25:
Heb je het over GAE? ;)

Na afgelopen seizoen kijk ik eerst even de kat uit de boom voordat ik dat soort uitspraken doe :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:59
Agent47 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 09:25:
Dit inderdaad.
Weinig eer te behalen, tegen zo'n tegenstander krijg je toch ook weinig zicht waar Ajax nu staat.
Het zou een verrassing zijn als je niet wint, die media sensatie wil je niet.

Leuke wedstrijd voor Bergwijn om nu wél eens een tegenstander proberen voorbij te lopen in de diepte.

Ik denk dat go ahead spannender wordt en prestigieuzer voor go ahead.

[ Voor 20% gewijzigd door Harribo op 25-07-2024 09:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JEightyFive
Harribo schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 09:33:
[...]
Leuke wedstrijd voor Bergwijn om nu wél eens een tegenstander proberen voorbij te lopen in de diepte.
Die is volgens mij nog met vakantie. Brobbey ook.
Ik hoop dat Forbs inderdaad goede dingen laat zien en we Bergwijn nog aan een Engelse of Arabische club kunnen slijten.

[ Voor 18% gewijzigd door JEightyFive op 25-07-2024 09:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Harribo schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 09:33:
[...]

Die heeft nog vakantie, die komt helemaal niets voorbij op dit moment :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-06 23:36
Brobbey heeft 2 minuten gespeeld dit EK, Bergwijn wellicht 120?
Dat is toch al vakantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JEightyFive schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 09:18:
Henderson was behoorlijk positief gestemd over de intensiteit op de trainingen, iets waarvan we wisten dat het onder van 't Schip niks voorstelde. Wat tijdens wedstrijden ook regelmatig te zien was.
Die geroemde intensiteit zal weer verdwijnen zodra de competitie begint en er twee wedstrijden per week op programma staan. Een groot deel van deze selectie heeft vorig seizoen geen dergelijke voorbereiding meemaakt, omdat de meeste aankopen pas laat binnen kwamen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Family Guy

Family Guy

Megupe schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 09:50:
Dat is toch al vakantie?
Dus als jij het rustig hebt op je werk, lever jij ook vakantieuren in terwijl je wel aanwezig bent op het werk? O+

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:14

Duidelijk dat er de laatste jaren een puinhoop van gemaakt is. Er moet een gat van +/- 60 miljoen gedicht worden en 35% terug in salaris. Eerlijk en open verhaal naar de supporters toe, dat is mooi om te zien.

Qua begroting gelijk met Feyenoord en PSV maar die hebben een betere uitgangspositie nu. Doelstelling is minimaal 3e anders is er gefaald, aldus Kroes.

Duidelijk een staaltje verwachtingsmanagement hier.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy

Family Guy

'Een heel makkelijk rekensommetje: als we voor honderd miljoen verkopen, dan kunnen we voor ongeveer veertig miljoen herinvesteren', licht Kroes nader toe. 'Als je kijkt naar het salarishuis: we moeten ongeveer 35 procent terug in salarislasten. Als we niemand kunnen verkopen, dan gaan we het dus niet redden. Dus het is niet eenvoudig. Ajax móét spelers verkopen. Voor de continuïteit van Ajax is dat een must.'

'Als je twee jaar op rij geen Champions League haalt en je salarishuis is niet flexibel ingericht, dan is het derde jaar heel uitdagend', geeft hij toe. Daardoor zal Ajax het voornamelijk van de laatste weken in de transferperiode moeten hebben. 'De markt is nog niet losgekomen. Er zijn nog niet heel veel transfers geweest tot nu toe. Het is heel erg puzzelen.'
Met andere woorden, als er niet heel snel verkocht wordt én de prestaties verbeteren (lees Champions League halen), stevent Ajax hier gewoon op een faillissement af.

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan Wins
  • Registratie: November 2021
  • Niet online
D-e-n schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 19:40:
@donleone83
Dat het nog niet om de knikkers gaat is geen argument. We oordelen altijd bij elke opstelling vooraf. Ik kijk naar wat er nu gebeurt en dan vind ik het onbegrijpelijk en denk IK dat deze weg niet de goede is.
Dat is juist wel een argument, oefenwedstrijden en al helemaal in de voorbereiding zeggen geen fluit. Coaches experimenteren erop los en we hebben geen flauw benul wat er in hun hoofden afspeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:32
Gynnad schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 10:34:
Doelstelling is minimaal 3e anders is er gefaald, aldus Kroes.

Vermoed zelfs dat de zin zou moeten zijn '...minimaal 3e anders failliet'.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
[Video: IN-DEPTH INTERVIEW with Alex Kroes & Marijn Beuker about the future of Ajax 🤍❤️🤍]

Duidelijk dat er de laatste jaren een puinhoop van gemaakt is. Er moet een gat van +/- 60 miljoen gedicht worden en 35% terug in salaris. Eerlijk en open verhaal naar de supporters toe, dat is mooi om te zien.
Lijkt me echter geen heel goede manier om onderhandelingen mee in te gaan. Richting aan te trekken spelers wellicht wel, en wellicht richting clubs ook wel want hoog in de boom gaan zitten heeft geen nut maar dat kan ook een vroeg breekput zijn. Voor de verkoop alles behalve handig want spelers met relatief hoog salaris lijken er uit te moeten om die doelstelling te behalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Megupe schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 09:50:
Dat is toch al vakantie?
Wel gewoon getraind gedurende het EK, het is ook belangrijk dat je rust hebt gedurende het jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
alexbl69 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 11:21:
[...]

Ik kan ernaast zitten, maar de afgelopen jaren is iirc steevast voor meer verkocht dan gekocht. Dan zal de club toch niet zomaar failliet gaan?
Dat de situatie niet al te rooskleurig is lijkt me duidelijk maar een faillissement lijkt me wel sterk.

In dit artikel van oktober vorig jaar staat een eigen vermogen van 236,6 miljoen euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy

Family Guy

JEightyFive schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 11:36:
[...]

Ik kan ernaast zitten, maar de afgelopen jaren is iirc steevast voor meer verkocht dan gekocht. Dan zal de club toch niet zomaar failliet gaan?
Dat de situatie niet al te rooskleurig is lijkt me duidelijk maar een faillissement lijkt me wel sterk.

In dit artikel van oktober vorig jaar staat een eigen vermogen van 236,6 miljoen euro.
Eigen vermogen zegt echt niks. Als je je rekeningen die je nu moet betalen niet meer kunt betalen omdat je geen liquide middelen hebt, ga je failliet. Easy as that. Al heb je een miljard eigen vermogen in stenen zitten.

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:14
alexbl69 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 11:21:
[...]

Denk dat dat te rigoureus is, maar wel dat het huidige beleid met de sportieve malaise zo niet enkele jaren door moet gaan, ze zitten nu op een punt dat er geen risico's genomen kunnen worden.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
Tristan Wins schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 11:15:
[...]

Dat is juist wel een argument, oefenwedstrijden en al helemaal in de voorbereiding zeggen geen fluit. Coaches experimenteren erop los en we hebben geen flauw benul wat er in hun hoofden afspeelt.
Een coach kiest een systeem en test daar bepaalde spelers en ik vind a) het systeem niet bij de selectie passen en b) de geprobeerde spelers op cruciale plekken in het systeem onvoldoende kwaliteit hebben en c) denk ik dat dit systeem tegen de kleinere tegenstanders het probleem van vorig seizoen vergroot.

Dat kan en mag ik zeggen en ik geef argumenten die op dit moment geldig zijn. *knip*
Hou het zelf ook op de bal.

[ Voor 6% gewijzigd door tweakduke op 25-07-2024 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Laatst online: 14:57

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik geloof nooit dat Ajax failliet gaat, ik hoop dat ook echt niet. Ajax is een grote club, Ajax is een mooie club en gaat ooit wel weer (Europese) successen vieren.

Ik denk wel dat de aanpak van Kroes onhandig is. Ik denk dat echt schoon schip maken beter is. De boodschap moet niet zijn “we moeten derde worden” maar eerder “de komende jaren is derde worden het maximale en zijn we blij met de top 5”. Als dat maar een beetje geaccepteerd gaat worden én je saneert de selectie echt hard, beschermt Farioli, zet in op de jeugd en gaat scouten en aankopen vanuit een visie, dan komt de club er wel bovenop.

En als je Henderson, Brobbey en Bergwijn nou eens rondleidt op de Toekomst met de duidelijke boodschap dat dat is waar ze gaan spelen, dan vertrekken ze toch binnen no time? Dat geeft salaris ruimte en hopelijk wat euro’s. Kaplan en Hato zijn meer geld waard denk ik, maar die zullen een normaler salaris verdienen en zijn mooie bouwstenen voor de komende jaren.

Kijk naar Feyenoord, AZ en Twente. Allemaal min of meer in dezelfde situatie gezeten, allemaal op die manier er bovenop gekomen en nu heel stabiel…Maar ik denk dat de druk in Amsterdam toch ervoor zorgt dat dit niet lukt…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
ZieMaar! schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 12:22:
Kijk naar Feyenoord, AZ en Twente. Allemaal min of meer in dezelfde situatie gezeten, allemaal op die manier er bovenop gekomen en nu heel stabiel…Maar ik denk dat de druk in Amsterdam toch ervoor zorgt dat dit niet lukt…
PSV kan je ook in hetzelfde rijtje plaatsen. Het wordt gewoonweg lastig als je salarissen te hard zijn gestegen waarna sportieve successen - om wat voor reden dan ook - achterblijven. Dan moet je ergens gaan snijden en dat is per definitie een lastige exercitie. Zeker met langdurige contracten waar je uit bent gegaan van een verloop van spelers met een netto resultaat die uitblijft omdat of de sportieve successen uitblijven of het resutlaat onvoldoende is om het rond te breien.

maar goed, dat blijft inherent aan het hebben van een begroting die uit gaat van bepaalde resultaten, gaat dat mank lopen kan je interen op eigen vermogen maar dat is wellicht wat lastiger juist door de aandeelhoudersstructuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SterqVerhael
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-09-2024
Is er t.a.v. het transferbeleid i.r.t. de begroting niet gewoon een bewuste keuze gemaakt om Ramaj in de etalage te zetten? Met Rulli en Pasveer heb je twee prima keepers in huis. Ramaj is in dat opzicht op de transfermarkt het meeste waard. Als je die voor 10-12 miljoen verkoopt kan je 4-6 miljoen herinvesteren in een nieuwe speler. Daar kun je wel wat mee, shoppend bij een Eredivisie club.

Idem voor Sutalo. Die ik overigens liever niet zie vertrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012

Agent47

I always close my contracts.

Ik geloof nooit dat Ajax failliet gaat, ik hoop dat ook echt niet. Ajax is een grote club, Ajax is een mooie club en gaat ooit wel weer (Europese) successen vieren.

Ik denk wel dat de aanpak van Kroes onhandig is. Ik denk dat echt schoon schip maken beter is. De boodschap moet niet zijn “we moeten derde worden” maar eerder “de komende jaren is derde worden het maximale en zijn we blij met de top 5”. Als dat maar een beetje geaccepteerd gaat worden én je saneert de selectie echt hard, beschermt Farioli, zet in op de jeugd en gaat scouten en aankopen vanuit een visie, dan komt de club er wel bovenop.

En als je Henderson, Brobbey en Bergwijn nou eens rondleidt op de Toekomst met de duidelijke boodschap dat dat is waar ze gaan spelen, dan vertrekken ze toch binnen no time? Dat geeft salaris ruimte en hopelijk wat euro’s. Kaplan en Hato zijn meer geld waard denk ik, maar die zullen een normaler salaris verdienen en zijn mooie bouwstenen voor de komende jaren.

Ajax is zichzelf voorbij gegaan qua salarissen. Henderson, Bergwijn, Brobbey etc. Toentertijd Frenkie, Ziyech, allemaal grootverdieners. Helemaal uitsluiten kan je nooit, maar het gaat nergens meer over.

Ik ben blij dat Feyenoord DTK heeft. Sinds Arnesen en Dtk is het erg rustig. Minder blinder aankopen ook.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12:55
Kroes gooit hiermee al zijn eigen glazen in. Clubs gaan hierdoor echt laag inzetten bij eventueel verkoop van spelers…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-06 18:42
Napo schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 11:23:
[...]

Lijkt me echter geen heel goede manier om onderhandelingen mee in te gaan. Richting aan te trekken spelers wellicht wel, en wellicht richting clubs ook wel want hoog in de boom gaan zitten heeft geen nut maar dat kan ook een vroeg breekput zijn. Voor de verkoop alles behalve handig want spelers met relatief hoog salaris lijken er uit te moeten om die doelstelling te behalen.
Dit statement schreeuwt voor mij meer dat het het alvast voormasseren van het publiek is, zodat hij daarna zonder te veel ophef de kroonjuwelen kan verpatsen omdat het hem niet lukt het B-garnituur - waarover hij al voor zijn aanstelling zat te roepen dat hij die allemaal ging verkopen - verkocht te krijgen. Net als dat vorig jaar al het salarishuis verlaagd was en daarna meteen weer weg gegooid was door Henderson een miljoenen salaris te geven.
Hij heeft het zichzelf ook moeilijk gemaakt door te zeggen dat hij al het B-garnituur en de Mislintat aankoop meteen zou verkopen, want welke club zou dan 1) geintresseerd worden en 2) er een goede prijs voor bieden. Om dan nog maar even te vergeten dat de spelers zelf ook moeten willen. Maar nee meneer moest met zijn grote mond van alles rond toeteren, zoals hij nu weer doet. Veel praatjes, weinig actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Laatst online: 13:06
[Video: IN-DEPTH INTERVIEW with Alex Kroes & Marijn Beuker about the future of Ajax 🤍❤️🤍]

Qua begroting gelijk met Feyenoord en PSV maar die hebben een betere uitgangspositie nu. Doelstelling is minimaal 3e anders is er gefaald, aldus Kroes.

Onbegrijpelijk dat Ajax na een aantal jaar van ongekende weelde in deze puinhoop terecht is gekomen. Wat een mismanagement in zowat alle lagen van de organisatie.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
Wat een doemdenkerij hier joh, grote kans dat Ajax failliet gaat. Ik moest wel lachen.
Ajax is daarvoor 'too big to fail'; zelfs als de nood enorm hoog is, wordt er wel een nieuwe investeerder gevonden of zelfs een partij die de club overneemt. Ajax, Feyenoord en PSV: deze drie clubs zijn te groot om failliet te gaan.

Met te groot doel ik op de fanbase, gemeente, elite enz. achter de clubs.

Maar het klopt wel dat het 'Overmars' salarishuis flink naar beneden moet. Sommige spelers verdienen flink (Bergwijn, Henderson, Berghuis, Rulli) maar leveren te weinig. Terug naar max. €3m voor de toppers in het elftal is verstandig. Dat is nog haalbaar met de nog steeds flinke inkomsten, ongeacht CL of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy

Family Guy

Trishul schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 13:25:
Wat een doemdenkerij hier joh, grote kans dat Ajax failliet gaat. Ik moest wel lachen.
Ajax is daarvoor 'too big to fail'; zelfs als de nood enorm hoog is, wordt er wel een nieuwe investeerder gevonden of zelfs een partij die de club overneemt. Ajax, Feyenoord en PSV: deze drie clubs zijn te groot om failliet te gaan.

Met te groot doel ik op de fanbase, gemeente, elite enz. achter de clubs.

Maar het klopt wel dat het 'Overmars' salarishuis flink naar beneden moet. Sommige spelers verdienen flink (Bergwijn, Henderson, Berghuis, Rulli) maar leveren te weinig. Terug naar max. €3m voor de toppers in het elftal is verstandig. Dat is nog haalbaar met de nog steeds flinke inkomsten, ongeacht CL of niet.
Mee eens. Uiteindelijk zal het niet gebeuren, maar één of meerdere jasjes uit moeten doen is wel een realistisch scenario mochten de puzzelstukjes niet allemaal op hun plek vallen.

Vraag is ook of je met een salarisplafond van €3m hoog genoeg is om standaard top-3 te spelen.

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
De boodschap moet niet zijn “we moeten derde worden” maar eerder “de komende jaren is derde worden het maximale en zijn we blij met de top 5”. Als dat maar een beetje geaccepteerd gaat worden én je saneert de selectie echt hard, beschermt Farioli, zet in op de jeugd en gaat scouten en aankopen vanuit een visie, dan komt de club er wel bovenop.

En als je Henderson, Brobbey en Bergwijn nou eens rondleidt op de Toekomst met de duidelijke boodschap dat dat is waar ze gaan spelen, dan vertrekken ze toch binnen no time?
Ik zou overigens niet weten waarom, zelfs al verandert er nu niets meer, Ajax niet in de top-3 kan eindigen. Natuurlijk we moeten het allemaal nog maar zien dat Fariolli in potjes die er echt toe doen zijn stempel weet te drukken (na vanavond weten we een heel klein beetje meer) maar Feyenoord heeft ook een nieuwe coach, PSV moet de successen van vorig seizoen nog maar zien te herhalen (in de historie hebben we gezien dat het zeker geen gegeven is).

Qua budget (ook na verlaging) hoort Ajax nog steeds 'gewoon' in de top 3. Vorig jaar heeft Ajax toppers verloren maar ook heel veel punten laten liggen tegen laagvliegers. Ik ben ervan overtuigd dat ook met de huidige selectie dat laatste onnodig was. En dan heb je het al snel weer op top 3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Trishul schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 13:25:
Ajax is daarvoor 'too big to fail'; zelfs als de nood enorm hoog is, wordt er wel een nieuwe investeerder gevonden of zelfs een partij die de club overneemt.
Ajax gaat dit seizoen door met de nieuwe Toekomst, vrouwenvoetbal etc. Er zijn nog zoveel bezuinig opties. En zo snel als de val geweest is, zo snel kan je ook weer aan de top staan. Stel dat Ajax 2e wordt in het komende seizoen, directe CL deelname volgend jaar, wereld ziet er weer heel anders uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan Wins
  • Registratie: November 2021
  • Niet online
D-e-n schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 12:21:
[...]

Een coach kiest een systeem en test daar bepaalde spelers en ik vind a) het systeem niet bij de selectie passen en b) de geprobeerde spelers op cruciale plekken in het systeem onvoldoende kwaliteit hebben en c) denk ik dat dit systeem tegen de kleinere tegenstanders het probleem van vorig seizoen vergroot.

Dat kan en mag ik zeggen en ik geef argumenten die op dit moment geldig zijn. Ik word een beetje moe van die censuur hier. Reageer inhoudelijk of reageer niet.
Zeg voor wat je wilt zeggen, we zeggen toch nergens dat je het geen argument mag vinden? Meningen verschillen nu eenmaal. En met punt drie met ik het met je eens, de andere twee is het aan de coach om te beoordelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
PolarBear schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 13:43:
[...]

Ajax gaat dit seizoen door met de nieuwe Toekomst, vrouwenvoetbal etc. Er zijn nog zoveel bezuinig opties. En zo snel als de val geweest is, zo snel kan je ook weer aan de top staan. Stel dat Ajax 2e wordt in het komende seizoen, directe CL deelname volgend jaar, wereld ziet er weer heel anders uit.
Uit de halfjaarcijfers:
Daarnaast kan de beleggingsportefeuille op zeer korte termijn
liquide worden gemaakt. Tenslotte zal het niveau van de
operationele kosten worden verlaagd en wordt de mogelijkheid
onderzocht tot financiering van sportcomplex De Nieuwe
Toekomst. Deze maatregelen zijn ruim voldoende om een
liquiditeitstekort in alle scenario’s af te dekken.
Er staat iets van 100m aan langlopende vorderingen mbt transfers en nog eens 100m aan kortlopend, die te gelden maken is niet heel lastig (onderpand voor krediet bv, wat voor een deel ook al gedaan is). Dus moeten snijden in vaste kosten ja, failliet nog niet misschien ook niet als komend seizoen ook niet lekker zou lopen.

Daarbij, verkoop je bv Hato is er ook meteen weer een flinke zak geld aan inkomsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
toolkist schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 14:07:
[...]

Uit de halfjaarcijfers:

[...]

Er staat iets van 100m aan langlopende vorderingen mbt transfers en nog eens 100m aan kortlopend, die te gelden maken is niet heel lastig (onderpand voor krediet bv, wat voor een deel ook al gedaan is). Dus moeten snijden in vaste kosten ja, failliet nog niet misschien ook niet als komend seizoen ook niet lekker zou lopen.

Daarbij, verkoop je bv Hato is er ook meteen weer een flinke zak geld aan inkomsten.
Inderdaad er zijn nog veel meer opties om geld te besparen. (Ik was even vergeten dat ze tot nu toe de Toekomst zonder financiering willen verbouwen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy

Family Guy

Komt uiteindelijk wel neer op fors snijden in het vet op de botten. Dat is pijnlijk en is tevens zéér slecht voor een bedrijf, al helemaal als het beursgenoteerd is. Alle hens aan dek dus.

Bovendien kan het geen 200m aan lang- en kortlopende vorderingen zijn, dan zou het eigen vermogen wel een flink stuk hoger zijn. Dat is veel te rooskleurig geschetst. Ik denk dat je blij moet zijn als het de helft is.

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Family Guy schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 14:17:
Komt uiteindelijk wel neer op fors snijden in het vet op de botten. Dat is pijnlijk en is tevens zéér slecht voor een bedrijf, al helemaal als het beursgenoteerd is. Alle hens aan dek dus.

Bovendien kan het geen 200m aan lang- en kortlopende vorderingen zijn, dan zou het eigen vermogen wel een flink stuk hoger zijn. Dat is veel te rooskleurig geschetst. Ik denk dat je blij moet zijn als het de helft is.
Wat ik zeg is bijna volledig direct onderbouwd uit de (half) jaarcijfers dus klopt echt wel.

Uit de cijfers 2022/2023;
De debiteuren met een resterende looptijd van meer dan 1 jaar bedragen EUR 113.687.685 (per 30 juni 2022 EUR 53.448.028), gelijk aan het maximale kredietrisico, en betreffen uitgestelde betalingen met betrekking tot de verkoop van spelers
voor een bedrag van EUR 112.708.841 (per 30 juni 2022 EUR 53.154.655) en vooruitbetaalde kosten voor een bedrag van EUR 978.844 (per 30 juni 2022 EUR 293.373).
Oftewel, nagenoeg de volledige post "Overige vorderingen (6)" op de balans (116m).

Diezelfde post is in de halfjaar cijfers 2023/2024 gestegen naar 121m.
Toelichting in de halfjaarcijfers:
Financiële vaste activa
De mutaties in financiële vaste activa worden met name veroorzaakt door een toename in de langlopende debiteurenpositie inzake vergoedingssommen.
Tevens staat er in de halfjaarcijfers 2023/2024 een post debiteuren van 113m, per eind 202/23 was die post als volgt opgebouwd:
Debiteuren (8 )
Debiteuren inzake vergoedingssommen 65.783
Overige debiteuren 11.097
Voorziening debiteuren (4.322)
72.558
Dus prima te stellen dat er van die 112m die er per half jaar op de balans stond een kleine 100m voor met transfers te maken heeft.
[edit] en al zou het 70-80m zijn, dan is het nog steeds bijna 200m in totaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakolev
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Fortuna speelt best oké tegen Borussia Mönchengladbach. Moeten duidelijk nog wel veel meer inspelen.

Oh, Gladbach maakt net de 3-1

Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy

Family Guy

toolkist schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 14:41:
[...]

Wat ik zeg is bijna volledig direct onderbouwd uit de (half) jaarcijfers dus klopt echt wel.

Uit de cijfers 2022/2023;

[...]

Oftewel, nagenoeg de volledige post "Overige vorderingen (6)" op de balans (116m).

Diezelfde post is in de halfjaar cijfers 2023/2024 gestegen naar 121m.
Toelichting in de halfjaarcijfers:

[...]

Tevens staat er in de halfjaarcijfers 2023/2024 een post debiteuren van 113m, per eind 202/23 was die post als volgt opgebouwd:

[...]

Dus prima te stellen dat er van die 112m die er per half jaar op de balans stond een kleine 100m voor met transfers te maken heeft.
[edit] en al zou het 70-80m zijn, dan is het nog steeds bijna 200m in totaal.
Goed overzicht, waarvoor dank. Hoeveel van dat bedrag is al weg'gereserveerd' voor de lang- en kortlopende schulden?

Wat ik zie is dat er op 30 juni 2023 ook een post van €133.705.000 aan kortlopende verplichtingen en €177.707.000 aan langlopende verplichtingen is. Dus dat is ook een €300m dat nog uitgegeven moet worden aan schuldeisers.

[ Voor 10% gewijzigd door Family Guy op 25-07-2024 14:54 ]

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:40
Dit is toch niet het moppentappers topic? :+ Allerlei pseudo bedrijfseconomen die voorspellen dat Ajax op de rand van een faillissement staat… zonder ook maar de (half)jaarcijfers te hebben bekeken. Eenieder die dat echt denkt adviseer ik om de posts van @toolkist nog eens te lezen :)
Family Guy schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 11:37:
[...]

Eigen vermogen zegt echt niks. Als je je rekeningen die je nu moet betalen niet meer kunt betalen omdat je geen liquide middelen hebt, ga je failliet. Easy as that. Al heb je een miljard eigen vermogen in stenen zitten.
Het zegt wel degelijk iets. Meer onderpand is makkelijker krediet krijgen. Easy as that ;)

[ Voor 43% gewijzigd door ephymerous op 25-07-2024 14:54 ]

XXXVI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Holdem_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:47
Fc Twente gaat vandaag als het goed is de transfer van Sam Lammers afronden. Ik zie bedragen tussen de 2 en 3 miljoen. Toch best verrassend aangezien Utrecht, AZ en ook Nec geïnteresseerd waren. Twente zit dan weliswaar kwa begroting hoger, maar de voetbalbegroting schijnt toch een stuk lager te liggen. Krijgen we het Heerenveenduo weer terug in de aanval. Vlap, van Bergen en Lammers. Niet verkeerd. Hopelijk kunnen we het Redbull Salzburg lastig maken in de voorronde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Family Guy

Family Guy

ephymerous schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 14:52:
Dit is toch niet het moppentappers topic? :+ Allerlei pseudo bedrijfseconomen die voorspellen dat Ajax op de rand van een faillissement staat… zonder ook maar de (half)jaarcijfers te hebben bekeken. Eenieder die dat echt denkt adviseer ik om de posts van @toolkist nog eens te lezen :)
Bedankt voor je bijdrage, echt een toevoeging aan een gewoon goede discussie om de zaken al discussiërend wat te kunnen duiden.
ephymerous schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 14:52:

Het zegt wel degelijk iets. Meer onderpand is makkelijker krediet krijgen. Easy as that ;)
Over pseudo bedrijfseconomen gesproken. 8)7 8)7 8)7

[ Voor 29% gewijzigd door Family Guy op 25-07-2024 14:57 ]

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Family Guy schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 14:55:
[...]

Bedankt voor je bijdrage, echt een toevoeging aan een gewoon goede discussie om de zaken al discussiërend wat te kunnen duiden.
Haha das toch niet discussiëren/ondezoeken? Een reële vraag is “hoe staat het ervoor?” of “wat betekent dit?”. Stellen dat Ajax bijna failliet gaat is stemmingmakerij en draagt inderdaad ontzettend veel bij aan een goede discussie :9
Family Guy schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 14:55:

Over pseudo bedrijfseconomen gesproken. 8)7 8)7 8)7
Het is inderdaad heel simpel gesteld. Maar dat is ook waar ik op reageer. Een hoger eigen vermogen is over het algemeen een hogere kredietwaardigheid. Stellen dat het “echts niets zegt” is onwaar.

[ Voor 25% gewijzigd door ephymerous op 25-07-2024 15:03 ]

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Family Guy schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 14:51:
[...]

Goed overzicht, waarvoor dank. Hoeveel van dat bedrag is al weg'gereserveerd' voor de lang- en kortlopende schulden?

Wat ik zie is dat er op 30 juni 2023 ook een post van €133.705.000 aan kortlopende verplichtingen en €177.707.000 aan langlopende verplichtingen is. Dus dat is ook een €300m dat nog uitgegeven moet worden aan schuldeisers.
Weet ik zo niet. Ik lees alleen in de halfjaar cijfers dat er 40m van de vorderingen als onderpand voor krediet zijn gebruikt.
Natuurlijk zijn er ook flinke posten aan lang- en kortlopend, maar langlopend hoeft natuurlijk niet naar voren gehaald te worden. Daar heb je dan nog "genoeg" tijd voor om andere maatregelen te nemen (of wel weer een keer CL te halen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy

Family Guy

ephymerous schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 15:00:
[...]

Haha das toch niet discussiëren/ondezoeken? Een reële vraag is “hoe staat het ervoor?” of “wat betekent dit?”. Stellen dat Ajax bijna failliet gaat is stemmingmakerij en draagt inderdaad ontzettend veel bij aan een goede discussie :9

[...]

Het is inderdaad heel simpel gesteld. Maar dat is ook waar ik op reageer.
Er is hedenochtend een interview geweest met uitspraken van Ajax' eigen directeuren die geen rooskleurig plaatje geschetst hebben. Daarop schetst men een beeld/voorzichtige conclusie en dat wordt hier gewoon bediscussieerd. Maar dat mag kennelijk niet? Dat is alleen aan hoge bedrijfseconomen? Dacht dat dit Tweakers was, maar het blijkt een forum van WEF? (tautologie :) )

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy

Family Guy

toolkist schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 15:02:
[...]

Weet ik zo niet. Ik lees alleen in de halfjaar cijfers dat er 40m van de vorderingen als onderpand voor krediet zijn gebruikt.
Natuurlijk zijn er ook flinke posten aan lang- en kortlopend, maar langlopend hoeft natuurlijk niet naar voren gehaald te worden. Daar heb je dan nog "genoeg" tijd voor om andere maatregelen te nemen (of wel weer een keer CL te halen)
Ja dat klopt zeker. Maar dat geldt voor zowel de debiteuren als de crediteuren. Dat is dus lastig te duiden voor ons, al zal het aardig dicht bij 1:1 in de buurt komen en dus niet zomaar of makkelijk 'verzilverbaar' in krediet.

Ik geloof dat Ajax aan het eind van afgelopen seizoen ook al kortlopende kredieten had afgesloten om de liquiditeit te waarborgen? Met andere woorden, om 'geld' te hebben om rekeningen te kunnen betalen? Dat soort kredieten zijn doorgaans niet goedkoop om aan te schaffen...

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Family Guy schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 15:05:
[...]

Er is hedenochtend een interview geweest met uitspraken van Ajax' eigen directeuren die geen rooskleurig plaatje geschetst hebben. Daarop schetst men een beeld/voorzichtige conclusie en dat wordt hier gewoon bediscussieerd. Maar dat mag kennelijk niet? Dat is alleen aan hoge bedrijfseconomen? Dacht dat dit Tweakers was, maar het blijkt een forum van WEF?
Natuurlijk mag dat. Ik reageer alleen op termen als een aanstaand faillissement, dat is onwaar.

XXXVI

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Ah, het grote Ajax topic is weer terug!

spoiler:
Disclaimer - dit is een grapje en moet dan ook niet serieus worden opgevat, voor ik iemand boos maak met bovenstaande opmerking

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy

Family Guy

ephymerous schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 15:10:
[...]

Natuurlijk mag dat. Ik reageer alleen op termen als een aanstaand faillissement, dat is onwaar.
Ik zie nergens onwaarheden. Als ze niet verkopen (omdat men bv. nu al hun eigen onderhandelingspositie ondermijnt) en slecht blijven presteren, kan het heel hard gaan hoor, vooral ook gezien de gigantische posten kort- en langlopende schulden.

Nogmaals, als je niet aan je betalingsverplichtingen kunt voldoen dan ga je failliet.

Google
Kunt u uw rekeningen niet meer betalen en heeft u 2 of meer schulden bij verschillende schuldeisers? Dan kan de rechtbank u failliet verklaren. U kunt zelf een verzoek indienen bij de rechtbank om failliet verklaard te worden. Maar ook de rechter of de schuldeisers kunnen uw faillissement aanvragen.

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Family Guy schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 15:18:
[...]

Nogmaals, als je niet aan je betalingsverplichtingen kunt voldoen dan ga je failliet.
In de categorie “als je tante een lul had was het je oom”… alhoewel dat tegenwoordig alsnog kan :+

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenvde89
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10:15
Holdem_NL schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 14:54:
Fc Twente gaat vandaag als het goed is de transfer van Sam Lammers afronden. Ik zie bedragen tussen de 2 en 3 miljoen. Toch best verrassend aangezien Utrecht, AZ en ook Nec geïnteresseerd waren. Twente zit dan weliswaar kwa begroting hoger, maar de voetbalbegroting schijnt toch een stuk lager te liggen. Krijgen we het Heerenveenduo weer terug in de aanval. Vlap, van Bergen en Lammers. Niet verkeerd. Hopelijk kunnen we het Redbull Salzburg lastig maken in de voorronde.
Goede zaak! Die legt er in een volledig seizoen wel 15+ in. Nog een rechtsback erbij en de selectie is aardig compleet :*) .

Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy

Family Guy

ephymerous schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 15:25:
[...]

In de categorie “als je tante een lul had was het je oom”… alhoewel dat tegenwoordig alsnog kan :+
Je bent verplicht maandelijks flinke salarissen te betalen he, je moet niet voor niets €35m snijden in salarissen. Dat is 10 spelers a 3,5 miljoen salaris. Besef je dat?

Als er maar weinig binnenkomt (of er direct heel veel wegvloeit aan lopende verplichtingen), dan gaat het heel hard achteruit. Maar prima, niets aan de hand. Rustig doorlopen jongens, niets te zien hier :+

[ Voor 15% gewijzigd door Family Guy op 25-07-2024 15:33 ]

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Family Guy

Family Guy

Jeroenvde89 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 15:25:
[...]

Goede zaak! Die legt er in een volledig seizoen wel 15+ in. Nog een rechtsback erbij en de selectie is aardig compleet :*) .
Lammers is een ideale goed voetballende spits voor de subtop. Daar gaat Twente naast Ricky van Wolfswinkel erg veel plezier aan beleven!

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Family Guy schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 15:28:
[...]

Je bent verplicht maandelijks flinke salarissen te betalen he, je moet niet voor niets €35m snijden in salarissen. Dat is 10 spelers a 3,5 miljoen salaris. Besef je dat?

Als er maar weinig binnenkomt (of er direct heel veel wegvloeit aan lopende verplichtingen), dan gaat het heel hard achteruit. Maar prima, niets aan de hand. Rustig doorlopen jongens, niets te zien hier :+
Dat zeg ik toch nergens? Er is zeker aanleiding tot actie. Een faillissement is gewoon niet op handen. Dat is waar ik op reageer. Evenals jouw opmerking dat eigen vermogen “echt niets” met het geheel te maken heeft ;)

Dat het slecht gaat is toch geen verrassing? De club is de afgelopen jaar geleid door incompetente bestuurders.
Goed om het daarover te hebben. Ook ik twijfel of het zo handig is dit zo openlijk te delen.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Net als de kwaliteiten van Ajax, holt dit topic ook aardig achteruit. man man wat een gefit en gekibbel tegenwoordig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JEightyFive
Millie-ano schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 15:41:
Net als de kwaliteiten van Ajax, holt dit topic ook aardig achteruit. man man wat een gefit en gekibbel tegenwoordig.
Afbeeldingslocatie: https://keesthies.com/wp-content/uploads/2017/08/komkommertijd.jpg?w=640

Even geduld, na vanavond kunnen we het weer echt over voetbal hebben, tijdens en na de wedstrijden van GAE en Ajax :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Family Guy

Family Guy

Ook dan worden criticasters van Ajax zoveel mogelijk de mond gesnoerd hoor. Al jaren het geval in dit topic, zelfs nu het gewoon heel duidelijk str*nt aan de knikker is.

[ Voor 38% gewijzigd door Family Guy op 25-07-2024 15:44 ]

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:39
Ik zou me er niet zo druk om maken joh. Zolang ik af en toe (hopelijk) in een enthousiaste bui hier mag neertypen hoe geweldig m'n cluppie Feyenoord het doet zonder gezeik, dan is het allemaal prima.

Ik lees dat Ajax spul gewoon niet, of zo min mogelijk. Boeit me vrij weinig.

Volgende week de Cruyff schaal, benieuwd waar we staan!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

cheiron schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 13:07:
[...]

Onbegrijpelijk dat Ajax na een aantal jaar van ongekende weelde in deze puinhoop terecht is gekomen. Wat een mismanagement in zowat alle lagen van de organisatie.
Dat krijg je als je als directie geen visie of daadwerkelijke know-how hebt, en alleen jaknikkers om je heen verzamelt en van geen enkele vorm van tegenspraak wilt weten.

Elke keer weer zie je dit gebeuren. Steeds ergens anders, maar wel met dezelfde symptomen. Wonderdokters bestaan niet. Ratio en gezond verstand moet je gebruiken.

Een beetje pech (zoals blessures) kan altijd wel gebeuren, dit is ‘by design’.

Hoe het idee ooit geland is dat voetballers ook goede bestuurders BVO of leidinggevenden zouden zijn… dat zijn echt ‘witte olifanten’.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cheiron
  • Laatst online: 13:06
Ik probeer nog snel een ziggo sport free account aan te maken om vanavond te kunnen kijken, maar jemig wat een bende. Er worden geen activatiecodes verstuurd. Mijn "oude" account wordt wel herkend, maar geeft direct foutmeldingen. En als ik een compleet nieuw account aanmaak krijg ik bij elke username de melding dat deze al bestaat, zelfs als het 15 random characters zijn.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
DutchOwnage schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 16:15:
Ik zou me er niet zo druk om maken joh. Zolang ik af en toe (hopelijk) in een enthousiaste bui hier mag neertypen hoe geweldig m'n cluppie Feyenoord het doet zonder gezeik, dan is het allemaal prima.

Ik lees dat Ajax spul gewoon niet, of zo min mogelijk. Boeit me vrij weinig.

Mag je elke week/wedstrijd komen doen, graag zelfs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
DutchOwnage schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 16:15:

Vermoed het Philips Stadion, anders zijn ze verkeerd gereden.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
De wedstrijd is nu toch net begonnen? Waarom zie ik nog niets?

Overigens ben ik echt benieuwd hoeveel Tweakers nu echt blij gaan zijn met Ziggo Go.
Ze waren altijd zo ViaPlay aan het afkraken, benieuwd of ze dat ook gaan doen met Ziggo. :)

Edit: verkeerd gelezen, is om 18.30u. Nu voorbeschouwing.

[ Voor 11% gewijzigd door HollowGamer op 25-07-2024 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:03
Ben nog steeds huiverig voor het "nieuwe" Feyenoord.

Al heb ik ook wel hoop, na de laatste tijd. Maar echt weer het gevoel vanaf 0 te moeten beginnen nu Slot weg is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Advizor
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 20-06 21:36
Maarten_E schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 18:02:
[...]

Vermoed het Philips Stadion, anders zijn ze verkeerd gereden.
Dan zijn ze zeker verkeerd gereden. Het is namelijk in de Kuip.
Feyenoord speelt altijd thuis, remember?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
Advizor schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 18:04:
[...]

Dan zijn ze zeker verkeerd gereden. Het is namelijk in de Kuip.
Feyenoord speelt altijd thuis, remember?
Aja, was vergeten dat Feyenoord afgelopen seizoen maar 17 wedstrijden speelde in de Eredivisie. /s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:30
LZ86 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 18:03:
Ben nog steeds huiverig voor het "nieuwe" Feyenoord.

Al heb ik ook wel hoop, na de laatste tijd. Maar echt weer het gevoel vanaf 0 te moeten beginnen nu Slot weg is.
Ik snap wat je bedoelt. Het grote verschil is dat we financieel er beter voor staan.
Met Te Kloese hebben we een goede directeur.
Waarbij ik ook meteen de angst heb, wie hebben we nog meer? Ik vind hem tot nu toe goed werk afleveren, maar hij heeft nu teveel petten op. As hij weggaat, hebben we echt een probleem.

Met Priske is het afwachten. Ik hoop het beste.
343, 541.
Het zal allemaal wel. Punten moeten we pakken. Heul veel, het liefst met attractief voetbal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:03
JEightyFive schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 11:36:
[...]

Als je qua salarishuis boven je stand leeft zal er een (groot) deel van die verkopen richting dat salarishuis gaan lijkt me.

Geen CL breekt Ajax op, zoals we ons al een tijdje afvroegen lijken ze in de begroting er dus inderdaad zwaar rekening mee te hebben gehouden dat te halen.
Pagina: 1 ... 6 ... 302 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2024/2025 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken