[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2024/2025 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 44 ... 302 Laatste
Acties:
  • 476.574 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:22

ZieMaar!

Moderator General Chat
Quad schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 08:50:
[...]

Hato is een goudmijn, die ga je niet voor een appel en een ei verpatsen aan PSV. Ik hoop dat Hato (hij is 18..) zeker nog 2 a 3 jaar bij Ajax blijft, maar gezien zijn talent zal het mij ook niet verbazen als dit zijn laatste seizoen wordt en hij voor 40 mil vertrekt.
Niet voor een appel en een ei, maar gewoon voor 25 miljoen ofzo? Als ik Hato was zou ik nu elk seizoen CL willen spelen, dat kan het verschil tussen gehaald worden door Bayern of door Nottingham.

Ik acht het overigens ook onwaarschijnlijk. Het geeft ook wel een signaal af, wat denk ik gevoelig ligt bij Ajax.

[ Voor 9% gewijzigd door ZieMaar! op 28-08-2024 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:38
ZieMaar! schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 08:33:
Nou over Weghorst heb ik dus vaak voor mijn beurt gepraat, blijkbaar. Door de komst van Lammers was al duidelijk dat Twente niet ging wachten of miljoenen wilde neerleggen, maar het lijkt erop dat Ajax voorsorteert op het vertrek van Brobbey. Qua werklust en instelling ga je erop vooruit, maar voetballend is Weghorst natuurlijk geenszins het niveau dat Ajax nastreeft.
Is Brobbey wel van dat niveau? Weghorst is geen sierlijk type zoals Bergkamp maar is top in wat hij wel kan.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

ZieMaar! schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 09:22:
[...]

Niet voor een appel en een ei, maar gewoon voor 25 miljoen ofzo? Als ik Hato was zou ik nu elk seizoen CL willen spelen, dat kan het verschil tussen gehaald worden door Bayern of door Nottingham.

Ik acht het overigens ook onwaarschijnlijk. Het geeft ook wel een signaal af, wat denk ik gevoelig ligt bij Ajax.
25 miljoen? En twee jaar later gaat hij bij PSV voor meer dan het dubbele de deur uit. Zo versterk je je directe concurrent behoorlijk.

PSV is ook niet in staat om dergelijke bedragen af te tikken denk ik.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:08

Sagat

Is pappa x2!

ph4ge schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 09:24:
[...]

Is Brobbey wel van dat niveau? Weghorst is geen sierlijk type zoals Bergkamp maar is top in wat hij wel kan.
Dit, gelijksoortig als Haller wat mij betreft, dat was ook geen klassieke ajax spits maar ramde er gewoon een hele berg in en vertrok daarna voor leuke some geld. Goed dat laatste is met een relatief oude(re) Weghorst waarschijnlijk niet van toepassing, maar je krijgt wel doelpunten en inzet. En iemand die het ook wel laat weten als de teamgenoten er met de pet naar gooien...

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Bossie schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 07:43:
[...]
Ik wel, hij brengt simpelweg werklust/drive en neemt anderen daar in mee.
Mja, werklust en drive. Beetje begrippen die bij voetballers gebruikt worden die niet zo goed kunnen voetballen. Leuk voor die twee of drie keer dat het werkt in het seizoen. Maar is het ook iemand die gewoon 90 min op de bank kan zitten?

Volgens mij is de cultuur al goed aan het omslaan onder Farioli en wordt er al veel meer geëist van voetballers (en door sommige ook al gegeven).

Als er nu een plek is op het veld waar genoeg spelers voor zijn, zelfs al wordt er nog een verkocht is het de spitspositie. Brobbey, Akpom, Traore, Rijkhoff.

Als er een plek is waar wél versterking nodig is, is het middenveld. We hebben genoeg middenvelders, en ook genoeg redelijk tot goede middenvelders maar we missen creativiteit. Elke euro die naar Weghorst gaat, gaat niet naar een middenvelder die dat probleem kan oplossen. En zonder een upgrade op het middenveld wordt de aanval gewoonweg te weinig bediend in topwedstrijden. En dan kan zelf een Weghorst met zijn werklust en drive geen doelpunt maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Sagat schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 09:29:
[...]

Dit, gelijksoortig als Haller wat mij betreft, dat was ook geen klassieke ajax spits maar ramde er gewoon een hele berg in en vertrok daarna voor leuke some geld. Goed dat laatste is met een relatief oude(re) Weghorst waarschijnlijk niet van toepassing, maar je krijgt wel doelpunten en inzet. En iemand die het ook wel laat weten als de teamgenoten er met de pet naar gooien...
Ok, wishfull thinking lijkt mij. Haller sla ik echt wel een treetje of wat hoger aan dan Weghorst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
ph4ge schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 09:24:
[...]

Wmb ook niet hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Sagat schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 09:29:
[...]

Zou dat ook geen risico zijn? Wat doet Berghuis als ie in een vol stadion wordt uitgekafferd door hem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

PolarBear schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 09:45:
[...]

Ok, wishfull thinking lijkt mij. Haller sla ik echt wel een treetje of wat hoger aan dan Weghorst.
Ik meen mij te herinneren dat er genoeg kritiek op hem was vooraf? Dat is w.m.b. de analogie en ja type speler, niet erg technisch verfijnd maar wel effectief voor de goal.
En ja wel eens dat op papier Haller idd beter was, maar dan kom je weer op het probleem van huidige situatie, minder budget, moeilijk spelers krijgen etc.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

ZieMaar! schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 09:59:
[...]

Zou dat ook geen risico zijn? Wat doet Berghuis als ie in een vol stadion wordt uitgekafferd door hem?
1. Hij word pissig en realiseert zich, shit ik zou het inderdaad anders kunnen en moeten doen. Of hij er ook daadwerlijk iets me kan en wil doen is een tweede, maar het lijkt me ten allen tijde beter dan nu.
2. Hij is beledigd, wil niet meer spelen met Weghorst, met zijn huidige vorm en vooral rendement lijkt me dat ook een win. Want kan me niet voorstellen dat Farioli dan voor Bergwijn gaat kiezen.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:59

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Nou over Weghorst heb ik dus vaak voor mijn beurt gepraat, blijkbaar. Door de komst van Lammers was al duidelijk dat Twente niet ging wachten of miljoenen wilde neerleggen, maar het lijkt erop dat Ajax voorsorteert op het vertrek van Brobbey. Qua werklust en instelling ga je erop vooruit, maar voetballend is Weghorst natuurlijk geenszins het niveau dat Ajax nastreeft.
Brobbey lijkt juist graag te willen blijven. Als dat zo is dan vind ik dat weer een positief signaal van zijn kant want dan wil hij er blijkbaar toch wel echt voor gaan. Dat zou mij tevreden stemmen.

Het lijkt er eerder op dat Akpom nog weg mag en ik kan mij ook niet aan de indruk onttrekken dat één van de redenen om nu door te pakken is om hem ook even duidelijk te laten blijken dat het toch wel echt gaat gebeuren. Het leek er namelijk de laatste tijd aardig op dat het wel acceptabel zou zijn om Akpom te behouden en hij deed het ook steeds beter, misschien begon hij dat zelf ook te denken en had daarom geen haast. Op dit moment weet je gewoon dat het een stevige concurrentiestrijd wordt en dat Weghorst in principe zijn stijl heeft maar dan een hoger niveau.
Met Weghorst en Brobbey heb je nog twee spitsen die allebei wat anders kunnen brengen, met Weghorst en Akpom heb je voor mijn gevoel gewoon twee keer hetzelfde.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Zolang het terecht is valt het wel mee. Een beetje pit erin moet kunnen, een Henderson loopt nu ook mensen uit te kafferen. Het enige risico wat ik zie is dat Weghorst misschien wat sneller uit zijn plaat kan gaan als het níet helemaal terecht is, of gewoon los van hiërarchie en afspraken gaat lopen rellen. Maar dat is speculatie, voor hetzelfde geld werkt het alleen maar motiverend als hij er in komt en loopt te sleuren en schreeuwen.

@Sagat Berghuis, niet Bergwijn. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
PSV heeft geld, zoekt een CV (en is linksachter ook kwetsbaar), speelt CL en doet mee om de prijzen: zou Hato geen interessante opties zijn?
Denk je echt dat Ajax Hato aan PSV zou verkopen? Nog niet misschien. Los van dat ie veel te duur zou zijn voor PSV, die willen max 15m uitgeven aan een verdediger. Hato kun je zo kwijt voor het 2-3 voudige, en aan een concurrent vraag je dan nog 'iets' meer.

Ik zie PSV eerder aankloppen bij Twente, voor Hilgers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:38

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ik denk dat Weghorst wel een positieve impuls kan brengen aan het team, puur alleen al door zijn mentaliteit en inzet.

Ik bedoel.. de uitstraling die Bergwijn heeft uitgestraald op het team, daar gaat niemand harder van werken of lopen. Berghuis heeft dat al beter, maar hij is een beetje murw geworden na alle tegenslagen en kon het niet omdraaien. PSV heeft dat bijvoorbeeld met Luuk de Jong als perfecte motivator in het team, hopelijk kan Weghorst dat vuur een beetje aanwakkeren.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean-Bob
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15:59
[...]

Lijkt mij een groot risico. Ajax haalt een speler binnen die qua profiel niet bij Ajax op de toch al drukbezette spitspositie past en die zich in het verleden al bewezen heeft als onruststoker in de media. Bij Oranje zag je dat Koeman en LvG al moeite hadden om hem in toom te houden dus in combinatie met een relatief onervaren trainer als Farioli (waarschijnlijk ook nog onbekend met het karakter Wout Weghorst) wat mij betreft een recept voor ellende. Hoop van harte dat het niet zo is maar ik houd mijn hart vast.

Weghorst heeft zijn kaarten trouwens optimaal uitgespeeld. In de zomer toen de club op zijn rug lag en hij een goed EK had gedraaid al interesse getoond, zich rustig gehouden en nu de paniek met de sluitingsdatum van de transfermarkt toeneemt kan hij als verlosser binnenkomen. In ieder ander scenario was hij nooit bij Ajax terechtgekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
Bossie schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 07:14:
[...]

Weghorst brengt simpelweg ietsje meer dan de andere twee en past qua werklust/mentaliteit gewoon.
Eerlijk gezegd vind ik Weghorst niet echt een "typische Ajax spits". Meer zo'n houtje-touwtje spits om lekker te rommelen in de 16 als je het nodig hebt. Lijkt echt op de types van Loen , Houtman etc

Heb sowieso de laatste paar jaren dat het ook niet echt Ajax-voetbal is. Maar goed...we gaan het meemaken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
RCBL schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 10:20:
[...]

Eerlijk gezegd vind ik Weghorst niet echt een "typische Ajax spits". Meer zo'n houtje-touwtje spits om lekker te rommelen in de 16 als je het nodig hebt. Lijkt echt op de types van Loen , Houtman etc

Heb sowieso de laatste paar jaren dat het ook niet echt Ajax-voetbal is. Maar goed...we gaan het meemaken..
Als ie op het EK nog kan presteren dan zal het in de Eredivisie ook vast nog wel lukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:45
RCBL schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 10:20:
[...]

Als ze maar scoren toch?

Het "Ajax voetbal" is toch ook 433 formatie met voorzetten vanaf de achterlijn? Dan heb je aan Weghorst geen verkeerde denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-10 16:53

Agent47

I always close my contracts.

De geruchten worden steeds hardnekkiger omtrent Geertruida nu. De back van Aston villa is geblesseerd geraakt. Schijnt een bod van 41(!!) miljoen richting Feyenoord te komen.

Moet je meteen accepteren. Alles boven de 25 miljoen is mooi.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Gonadan schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 10:17:
[...]

Zolang het terecht is valt het wel mee. Een beetje pit erin moet kunnen, een Henderson loopt nu ook mensen uit te kafferen. Het enige risico wat ik zie is dat Weghorst misschien wat sneller uit zijn plaat kan gaan als het níet helemaal terecht is, of gewoon los van hiërarchie en afspraken gaat lopen rellen. Maar dat is speculatie, voor hetzelfde geld werkt het alleen maar motiverend als hij er in komt en loopt te sleuren en schreeuwen.

Iets met goed lezen |:(

Kan me de laatste keer de bergHUIS echt super gefrustreerd was en domme rode kaart pakte niet voor de geest halen. Zou die echt ouder en wijzer geworden zijn? Maar in dat licht lijkt me dat hij wel open zou staan voor kritiek.

Hiërarchie is een interessante, Woutje is een nieuwkomer, maar met zijn staat van dienst en vooral als hij er een paar in schopt lijkt me toch wel dat hij dan vrij snel erg hoog er in zal staan...?

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:30
Prioriteit is het middenveld bij Ajax. Er moet gewoon een creatieve speler bij. De rest is allemaal best oke qua niveau en bezetting.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

tweakduke schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 10:18:
Ik denk dat Weghorst wel een positieve impuls kan brengen aan het team, puur alleen al door zijn mentaliteit en inzet.

Ik bedoel.. de uitstraling die Bergwijn heeft uitgestraald op het team, daar gaat niemand harder van werken of lopen. Berghuis heeft dat al beter, maar hij is een beetje murw geworden na alle tegenslagen en kon het niet omdraaien. PSV heeft dat bijvoorbeeld met Luuk de Jong als perfecte motivator in het team, hopelijk kan Weghorst dat vuur een beetje aanwakkeren.
Absoluut. Weghorst is een speler die altijd gaat voor de winst, ongeacht waartegen je speelt of hoe het verder gaat. Iets wat we eigenlijk sinds Tadic of misschien Klaassen niet meer in de groep hebben. Een Berghuis kan ook een onwijze kartrekker zijn, maar heeft wel een positieve flow nodig. Hij is niet degene die tegen een mineurstemming in zich opricht en voorop gaat in de strijd naar de winst. Dat heeft een Weghorst meer denk ik.

Daarnaasts is één van de grote problemen de laatste jaren het tempo en de inzet tegen kleinere clubs. Het lijkt wel alsof men daar toch niet vol gas kan gaan of zo. Een Weghorst heeft daar volgens mij weinig last van, die gaat toch wel en dat kan dan aanstekelijk werken.

Je ziet, ik zoek naar positieve punten voor deze transfer. Want onder de streep blijft het gewoon een mafklapper en ben ik bang voor onrust.
Sagat schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 10:46:
Kan me de laatste keer de bergHUIS echt super gefrustreerd was en domme rode kaart pakte niet voor de geest halen. Zou die echt ouder en wijzer geworden zijn? Maar in dat licht lijkt me dat hij wel open zou staan voor kritiek.
Rood had hij een tijdje terug nog, niet per se vanwege frustratie maar wel dom. Dat zal er altijd wel een beetje in blijven zitten maar dat is wel heel veel minder geworden.
Wat dat betreft zit hij ook gewoon beter op zijn plek en is hij positiever geworden.
Hiërarchie is een interessante, Woutje is een nieuwkomer, maar met zijn staat van dienst en vooral als hij er een paar in schopt lijkt me toch wel dat hij dan vrij snel erg hoog er in zal staan...?
Absoluut, je haalt een ervaren speler binnen dus die heeft ook wat gewicht in de schaal der hiërarchie. Spelers als Henderson en Berghuis staan daar echter wat mij betreft voorlopig nog boven, dus ik ben wel benieuwd hoe zich dat gaat ontwikkelen.
Hetzelfde met een Weghorst en Brobbey onderling. Met de stijl van Farioli kunnen die elkaar prima afwisselen en aanvullen, maar ze kunnen ook onwijs in de clinch raken en voor onrust gaan zorgen. Ik kan me zo voorstellen dat fans van andere clubs voor de zekerheid alvast wat extra popcorn besteld hebben.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:44
Jean-Bob schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 10:19:
[...]
Weghorst heeft zijn kaarten trouwens optimaal uitgespeeld. In de zomer toen de club op zijn rug lag en hij een goed EK had gedraaid al interesse getoond, zich rustig gehouden en nu de paniek met de sluitingsdatum van de transfermarkt toeneemt kan hij als verlosser binnenkomen. In ieder ander scenario was hij nooit bij Ajax terechtgekomen.
Ik denk dat Wegworst water bij de wijn doet om naar Ajax te kunnen, in een ander scenario kon hij waarschijnlijke het dubbele verdienen in de Bundesliga of een middenmoter in de Premier League.

Snap dit soort posts nooit echt, maar veel Ajaxieden denken nog steeds dat ze europese top zijn :+

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Agent47 schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 10:40:
De geruchten worden steeds hardnekkiger omtrent Geertruida nu. De back van Aston villa is geblesseerd geraakt. Schijnt een bod van 41(!!) miljoen richting Feyenoord te komen.

41? Dat geloof ik echt nevernooit. Ik denk dat nog (net) niet de helft een stuk reeler is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Harribo schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 10:37:
[...]

Als ze maar scoren toch?

Het "Ajax voetbal" is toch ook 433 formatie met voorzetten vanaf de achterlijn? Dan heb je aan Weghorst geen verkeerde denk ik.
Voorzetten? Alleen Berghuis geeft die nog regelmatig, de rest wil allemaal naarbinnen snijden en zelf schieten, of de bal tegen de 1e de beste verdediger aanschieten (Forbs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 13-10 12:22
Han schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 09:05:
[...]

Is dit het moment voor mij om @JoteW te quoten? :P
Van mij mag je 'm hebben :9 Tuurlijk was het voor Twente een prima speler geweest. Zoals hij in de media aan het praten was, was er voor hem maar één optie en dat was Twente. Alsof het al rond was, of wel goed zou komen. Het salaris was het probleem niet, Twente wou wel, en Wout wou zeker. Echter vroeg Burnley een bedrag waar Twente simpelweg niet aan kan voldoen, ja dan houdt het op ondanks dat de andere partijen er over uit waren :) ! Neemt niet weg, dat was ik destijds postte gewoon toen de stand van zaken was, 'voordeel' als je bepaalde mensen kent die dicht bij hem staan :P

Sam Lammers is voor ons, en in deze competitie, een meer dan prima speler voor ons. Europees vraag ik het me af, maar je komt met hem wel wat meer aan het voetballen in de combinatie. Dus wat dat aangaat ben ik er niet rouwig om. Als we het elke wedstrijd met alleen Van Wolfswinkel zouden moeten doen was ik minder coulant natuurlijk :P Als Woutje maar niet denkt dat hij dan over 2 jaar wel even transfervrij bij ons kan komen binnenwandelen, want dan hoeft het natuurlijk niet meer haha.

[ Voor 15% gewijzigd door JoteW op 28-08-2024 12:02 ]

Twente komt eraan!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
toolkist schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 10:17:
[...]

Denk je echt dat Ajax Hato aan PSV zou verkopen? Nog niet misschien. Los van dat ie veel te duur zou zijn voor PSV, die willen max 15m uitgeven aan een verdediger. Hato kun je zo kwijt voor het 2-3 voudige, en aan een concurrent vraag je dan nog 'iets' meer.
Het is opportunisme ten top dat het al geoppert wordt en inderdaad op geen enkele wijze realistisch.
Transfers tussen topclubs in Nederland zijn zeldzaam en helemaal met talentvolle spelers. Een Berghuis ( was een contractuele gelimiteerde transfersom ) en Vermeer ( modelinge afspraak? ) tussen Ajax en Feyenoord en dan heb je eigenlijk de enige uitzondering die ik kan herinneren met Wijnaldum van Feyenoord naar PSV. Daarnaast wat transfervrije spelers. Dan kan je als Ajax ( of PSV/Feyenoord in eenzelfde situatie ) zijnde beter je speler voor een lager bedrag aan een buitenlandse club verkopen dan aan een directe concurent.

Jeugdtransfers niet meegenomen, dat vertroebelt nogal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean-Bob
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15:59
Bossie schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 11:08:
[...]

Ik denk dat Wegworst water bij de wijn doet om naar Ajax te kunnen, in een ander scenario kon hij waarschijnlijke het dubbele verdienen in de Bundesliga of een middenmoter in de Premier League.

Snap dit soort posts nooit echt, maar veel Ajaxieden denken nog steeds dat ze europese top zijn :+
Weghorst neemt genoegen met minder geld om naar Ajax te kunnen, zo graag wil hij blijkbaar. Precies mijn punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Er zijn nu miljardairs onderweg naar Rotterdam om Gimenez persoonlijk over te halen….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:04

OMX2000

By any means necessary...

Agent47 schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 12:47:
Er zijn nu miljardairs onderweg naar Rotterdam om Gimenez persoonlijk over te halen….
Hij moet gewoon gaan. Zich in de kijker spelen en dan eventueel een transfer afdwingen. Bij Feyenoord wordt het dit jaar ook lastig voor hem.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:25

Superkiwi

Hoi doei

Harribo schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 10:37:
[...]
Die speelwijze dateert nog uit de tijd van Overmars (als speler), Mitea, sikora etc. De laatste jaren speelt Ajax het veel meer over de grond uit, vandaar dat we elk jaar zoveel verschillende doelpuntenmakers hebben ipv één topscorer die er bovenuit steekt.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19:58
Tja ze willen hem blijkbaar heel graag. Gun hem een betere club. Al die grote bedragen schieten we ook weinig mee op. Volgens mij zijn we met het vertrek van Wieffer en Slot al voldoende uitgekleed. Leuk al dat geld, maar we kunnen ons blijkbaar niet aan de bovenkant versterken omdat we qua salaris ook limieten hebben. Met Ueda gaan we niet veel punten pakken in de Eredivisie en in de CL staan we voor joker.

Als Geertruida ook nog vertrekt en Gimenez en in het slechtste scenario Hancko hebben we +/- 100 miljoen waar we niets zinnigs mee gaan kopen. Hooguit wat oud ijzer genaamd de Kuip. Had niet verwacht dat er zo slecht voor zouden staan 1 week voor het einde van de transfer periode.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

OMX2000 schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 12:51:
[...]

Hij moet gewoon gaan. Zich in de kijker spelen en dan eventueel een transfer afdwingen. Bij Feyenoord wordt het dit jaar ook lastig voor hem.
Denk ook dat hij gaat hoor. Maar wat haal je terug ? Je mist een nummer 6 en een rechtsbuiten. Leuk dat je osman leent maar die leidt je nu op voor Brighton.

Je moet binnen 3 dagen wat terug halen. Leuk dat we redelijk verkopen maar je moet in de top 2 eindigen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:15

Player1S

Probably out in the dark

JoteW schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 11:58:
[...]

Van mij mag je 'm hebben :9 Tuurlijk was het voor Twente een prima speler geweest. Zoals hij in de media aan het praten was, was er voor hem maar één optie en dat was Twente. Alsof het al rond was, of wel goed zou komen. Het salaris was het probleem niet, Twente wou wel, en Wout wou zeker. Echter vroeg Burnley een bedrag waar Twente simpelweg niet aan kan voldoen, ja dan houdt het op ondanks dat de andere partijen er over uit waren :) ! Neemt niet weg, dat was ik destijds postte gewoon toen de stand van zaken was, 'voordeel' als je bepaalde mensen kent die dicht bij hem staan :P

Sam Lammers is voor ons, en in deze competitie, een meer dan prima speler voor ons. Europees vraag ik het me af, maar je komt met hem wel wat meer aan het voetballen in de combinatie. Dus wat dat aangaat ben ik er niet rouwig om. Als we het elke wedstrijd met alleen Van Wolfswinkel zouden moeten doen was ik minder coulant natuurlijk :P Als Woutje maar niet denkt dat hij dan over 2 jaar wel even transfervrij bij ons kan komen binnenwandelen, want dan hoeft het natuurlijk niet meer haha.
Ik vraag me oprecht af of Weghorst wel het type persoon is wat op dit moment bij Twente past.

Lijkt me echt een mannetje die vooraan wil staan. En hij en zijn vrouw hebben de laatste jaren nogal een, laten we zeggen, aparte opinie over bepaalde zaken. dus wat mij betreft mag ie helemaal lekker weg blijven.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advizor
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 21:54
Worden jullie ook al moe van de transfer soap-serie deze week?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Advizor schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 13:21:
Worden jullie ook al moe van de transfer soap-serie deze week?
Nopen absoluut niet :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Van Nottingham Forest?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
Agent47 schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 10:40:

41 miljoen!? Hij had toch nog maar een eenjarig contract? Dat zou echt absurd zijn. Onmogelijk te weigeren door Feyenoord...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19:58
Trishul schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 13:45:
[...]

41 miljoen!? Hij had toch nog maar een eenjarig contract? Dat zou echt absurd zijn. Onmogelijk te weigeren door Feyenoord...
Dan krijgen ze Zerrouki er gratis bij. Zo'n bod gaat natuurlijk nooit komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Yep. Zie 1908.nl en voetbalprimeur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
toolkist schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 11:55:
[...]

41? Dat geloof ik echt nevernooit. Ik denk dat nog (net) niet de helft een stuk reeler is.
https://www.transfermarkt...ertverlauf/spieler/420210

Je schat hem toch te laag in denk ik.
JoteW schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 11:58:
[...]
Sam Lammers is voor ons, en in deze competitie, een meer dan prima speler voor ons. .
Ik zou Sam ook VEEL liever in mijn selectie hebben dan Wout. Puur om de persoonlijkheid die ik bij Sam fijner vindt dan ik weet het beter Wout. Prima aankoop voor Twente in het groter geheel!

[ Voor 37% gewijzigd door rikoos op 28-08-2024 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:39
Geertruida echt zeer bepalend voor Feyenoord. Zou echt een grote aderlating zijn, maar voor 41 miljoen is het niet tegen te houden. Een mooie transfer wordt 'm binnen de club ook echt gegund. Maar een groot gemis, dat zeker.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Advizor
Agent47 schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 14:01:
[...]

Ja die zijn echt super betrouwbaar.
Gimenez zat maandag al in een privé jet op Rotterdam Airport. 2 uur later bleek dat hij helemaal niet wilde.

Dit bedoel ik dus o.a. met transfer soap. Wie gaat er nou 41 miljoen betalen voor Geertruida met nog 1 jaar contract? Allemaal luchtfietserij. Besef dat dit soort sites ook geld verdienen aan het aantal clicks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Agent47 schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 14:01:
[...]

Komt van HITC af, maar afwachten hoe betrouwbaar die bron is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Onzin, die site houdt gewoon geen rekening met een 1 jarig contract, en de waarderingen daar slaan sowieso lang niet altijd ergens op. Dit is ook nog eens een 'waardering' per einde mei. Je bent nu aan het eind van de laatste transferperiode dat je iets aan hem kan verdienen.
Enneh:
Transfermarkt bepaalt de marktwaarden namelijk niet zelf. Onze marktwaardenadmins maken onder meer gebruik van de input van de Transfermarkt-leden om de nieuwe waarde van een speler te bepalen
Oftewel, gebruikers (jij en ik, als we ons geregistreerd hadden) hebben direct invloed op de waardering van spelers daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
toolkist schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 14:47:
Oftewel, gebruikers (jij en ik, als we ons geregistreerd hadden) hebben direct invloed op de waardering van spelers daar.
Tuurlijk en daar is jouw mening dus veel lager dan het gemiddelde wat men hem waard vindt en ook duidelijk zijn er dus mensen die hem veel hoger inschatten dan jij ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
rikoos schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 14:52:
[...]

Tuurlijk en daar is jouw mening dus veel lager dan het gemiddelde wat men hem waar vindt en ook duidelijk zijn er dus mensen die hem veel hoger inschatten dan jij ;-)
Die waren er toen ie een langer contract had ja. En dat was toen best reëel. Nu absoluut niet meer.
Overigens welgeteld 1 hele post over Geertruida z'n waardering daaro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Advizor schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 14:39:
[...]

Ja die zijn echt super betrouwbaar.
Gimenez zat maandag al in een privé jet op Rotterdam Airport. 2 uur later bleek dat hij helemaal niet wilde.

Dit bedoel ik dus o.a. met transfer soap. Wie gaat er nou 41 miljoen betalen voor Geertruida met nog 1 jaar contract? Allemaal luchtfietserij. Besef dat dit soort sites ook geld verdienen aan het aantal clicks.
Gimenez zat niet in het vliegtuig, heeft er ook nooit ingezeten. Dat vliegtuig stond voor hem klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

En Santi heeft voor de tweede keer bedankt. Is het nu dan eindelijk klaar ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Agent47 schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 15:41:
Wie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:53
Agent47 schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 15:17:
[...]

Gimenez zat niet in het vliegtuig, heeft er ook nooit ingezeten. Dat vliegtuig stond voor hem klaar.
Vermoed dat @Advizor bedoelt dat 1908 en/of VoetbalPrimeur beweerden dat hij al in het vliegtuig zat.

Wat mij betreft wel terechte kritiek op de berichtgeving over transfers. Er wordt nogal wat onzin verkondigd voor de clicks of om relevant te blijven.

[ Voor 19% gewijzigd door bazzemans op 28-08-2024 15:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Volgens mij is het rond met Weghorst bij Ajax en gaat hij spelen met nr 25. Is gesignaleerd in de Arena.

PVOutput☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:37
Napo schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 12:27:
[...]

Het is opportunisme ten top dat het al geoppert wordt en inderdaad op geen enkele wijze realistisch.
Transfers tussen topclubs in Nederland zijn zeldzaam en helemaal met talentvolle spelers. Een Berghuis ( was een contractuele gelimiteerde transfersom ) en Vermeer ( modelinge afspraak? ) tussen Ajax en Feyenoord en dan heb je eigenlijk de enige uitzondering die ik kan herinneren met Wijnaldum van Feyenoord naar PSV. Daarnaast wat transfervrije spelers. Dan kan je als Ajax ( of PSV/Feyenoord in eenzelfde situatie ) zijnde beter je speler voor een lager bedrag aan een buitenlandse club verkopen dan aan een directe concurent.

Meest recente tussen Ajax-PSV is Viergever :P de man die elke club niet aan een titel helpt :+

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Gonadan schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 10:17:
[...]

Ik weet t ook niet, maar kleedkamer hiërarchie is toch wel grotendeels gebaseerd op historie en wat je kan. Ik vind Henderson en Weghorst beide niet top, maar de erelijst en t cv is best ok van Henderson. Maar t kan ook wel werken, met al die egootjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Napo schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 12:27:
[...]

Ik denk dat t een Wijnaldum scenario zou kunnen zijn. De latende club staat er slecht voor, speelt geen CL en doet voorlopig nog even niet mee om de prijzen, de kopende club is momenteel een (grote) stap vooruit. Natuurlijk wil Ajax dit niet en zal het niet gebeuren, maar het zou een win-win-win zijn.

PSV is momenteel ook geen directe concurrent, toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

ZieMaar! schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 16:46:
Ik weet t ook niet, maar kleedkamer hiërarchie is toch wel grotendeels gebaseerd op historie en wat je kan. Ik vind Henderson en Weghorst beide niet top, maar de erelijst en t cv is best ok van Henderson. Maar t kan ook wel werken, met al die egootjes.
Een combinatie van historie en wat je brengt meestal. Je kunt nog zoveel bagage hebben maar als je het in het veld niet meer kunt laten zien begint het vaak wel af te brokkelen.
Acht, we kunnen er alleen maar over speculeren, we gaan het wel zien. Er zit nu een behoorlijk professionele omgeving omheen, die zullen dat ook wel begeleiden en mocht er wat gaan spelen daarop ingrijpen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

ZieMaar! schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 16:52:
PSV is momenteel ook geen directe concurrent, toch?
Natuurlijk wel, die strijden in dezelfde competitie om dezelfde plekken die Ajax begeert. Het misschien een concurrent die een te grote voorsprong heeft om te bedreigen, dat zou kunnen, maar zolang ze niet als eerste een straatlengte voor staan op de nummer 2 zijn ze gewoon net zo concurrent als de anderen die graag top 3 willen of meer.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Martinusz schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 16:06:
[...]

Meest recente tussen Ajax-PSV is Viergever :P de man die elke club niet aan een titel helpt :+
"Daarnaast wat transfervrije spelers"

Daarin heeft een club niet echt veel te zeggen waar de speler daarna naar toe gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advizor
Agent47 schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 15:41:
Als je sites als 1908 moet geloven al 4 keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advizor
bazzemans schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 15:44:
[...]

Vermoed dat @Advizor bedoelt dat 1908 en/of VoetbalPrimeur beweerden dat hij al in het vliegtuig zat.

Wat mij betreft wel terechte kritiek op de berichtgeving over transfers. Er wordt nogal wat onzin verkondigd voor de clicks of om relevant te blijven.
Dit inderdaad. En kreten als 'hij hoeft alleen nog maar tekenen'.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Gonadan schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 17:34:
[...]

Natuurlijk wel, die strijden in dezelfde competitie om dezelfde plekken die Ajax begeert. Het misschien een concurrent die een te grote voorsprong heeft om te bedreigen, dat zou kunnen, maar zolang ze niet als eerste een straatlengte voor staan op de nummer 2 zijn ze gewoon net zo concurrent als de anderen die graag top 3 willen of meer.
Op basis van de resultaten van het voorgaande seizoen zou je kunnen zeggen dat het geen concurent is voor dezelfde positie maar niets is zo grillig als de voetbalwereld. Met een beetje pech zit PSV met deze gemankeerde verdediging en weet Ajax zich tot een hecht team te vormen en is het resultaat weer compleet anders dit seizoen.

Dat ik Ajax voor dit seizoen niet als potentiele kampioenskandidaat neer zou zetten houdt niet in dat ze normaliter wel een kandidaat voor die positie is. Zeker dankzij de begroting, de achterban, de historie acht ik het onwaarschijnlijk dat Ajax niet een concurent is voor de top 3 van de Eredivisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Inderdaad. Ik ga mijn geld er ook niet op zetten maar Ajax zal het altijd proberen en in eerste instantie natuurlijk gewoon voor #1 gaan. Dat ze dan officieel als doelstelling CL uitspreken is realistisch en waarschijnlijk al lastig genoeg, maar de ambitie die erachter zit is vast hoger.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Gonadan schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 17:51:
Inderdaad. Ik ga mijn geld er ook niet op zetten maar Ajax zal het altijd proberen en in eerste instantie natuurlijk gewoon voor #1 gaan. Dat ze dan officieel als doelstelling CL uitspreken is realistisch en waarschijnlijk al lastig genoeg, maar de ambitie die erachter zit is vast hoger.
Ik heb er wel wat op gezet. Maar niks schokkends, gewoon voor de fun.

[edit] en met veel slechtere odds dan ik nu zou krijgen :D

[ Voor 6% gewijzigd door toolkist op 28-08-2024 19:01 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 08:41

Typhone

Who Dares Wins

15 miljoen voor Forbs! Strik erom en weg ermee! Wat een geluk haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Gonadan schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 17:51:
Zeer benieuwd wat er in de laatste week nog allemaal gaat gebeuren…

Olympique Lyon heeft schijbaar een bod van 15 miljoen uitgebracht op Carlos Forbs. Als dat waar is; strik er omheen :)

Ünüvar mogelijk naar Espanyol, Tahirovic staat in de belangstelling van PAOK, Real Valladolid en Stade Brest schijnen concreet te zijn voor Wijndal en Silvano Vos naar AC Milan.

Hopelijk biedt dat alles wat ruimte voor een creatieve middenvelder, want daar moet echt versterking. Morgenavond ontbreekt Berghuis, ik vrees dat die 1-4 nog krap gaat worden zonder zijn ervaring op het middenveld.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:47
Han schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 20:23:
[...]

Zeer benieuwd wat er in de laatste week nog allemaal gaat gebeuren…

Olympique Lyon heeft schijbaar een bod van 15 miljoen uitgebracht op Carlos Forbs. Als dat waar is; strik er omheen :)

Ünüvar mogelijk naar Espanyol, Tahirovic staat in de belangstelling van PAOK, Real Valladolid en Stade Brest schijnen concreet te zijn voor Wijndal en Silvano Vos naar AC Milan.

Hopelijk biedt dat alles wat ruimte voor een creatieve middenvelder, want daar moet echt versterking. Morgenavond ontbreekt Berghuis, ik vrees dat die 1-4 nog krap gaat worden zonder zijn ervaring op het middenveld.
Het grootste cadeau zou een vertrek van Bergwijn zijn. Hoop doet leven ;)

XXXVI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

En, alwéér, een blessure bij Berghuis. Daar het hele seizoen op vertrouwen na 3 combinaties tegen Polen die nog moeite zouden hebben met Almere City geeft mij weinig hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Berghuis wel lekker de bankrekening gevuld met weinig voetbal dit jaar zeg.

15 miljoen voor Forbs? Meteen weg ermee zou ik zeggen. Kwam die verdediger van de amateurs niet eens voorbij,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Typhone schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 20:41:
En, alwéér, een blessure bij Berghuis. Daar het hele seizoen op vertrouwen na 3 combinaties tegen Polen die nog moeite zouden hebben met Almere City geeft mij weinig hoop.
Enig idee waaraan hij geblesseerd is en voor hoelang?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Quad schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 21:25:
[...]

Beide nergens gelezen so far. Dus geen idee :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Contact met een medespeler op de training, dus het is de vraag of dat echt aan Berghuis te wijten is.
Het illustreert echter wel waarom een extra creatieve middenvelder geen overbodige luxe is.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Typhone schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 20:19:
15 miljoen voor Forbs! Strik erom en weg ermee! Wat een geluk haha.
Rij jij of rij ik?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:59
Quad schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 21:25:
[...]

Motivatiespier, zeker 4 maanden rust. ;)

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Ja dan samen hè! O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18:25
Ik weet dat de geruchten al maanden gaan, maar Weghorst naar Ajax gaat mijn verstand echt te boven.

Het is een speler met kwaliteiten, maar past absoluut niet bij Ajax. Het grootste probleem daarbij is dat hij simpelweg niet kan voetballen. Hij zal vast een paar doelpunten maken, met name in de competitie maar het getuigt van geen enkele voetbal visie aan de kant van Ajax.

Tegelijkertijd is het een motie van wantrouwen richting Brobbey, die afgelopen seizoen veruit je beste speler was. Je haalt in feite een nieuwe Akpom (want past ook niet bij Ajax) maar dan een die helemaal niet op de bank kan zitten.

Miskoop van het jaar.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

ElPaco schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 22:11:
[...]

Motivatiespier, zeker 4 maanden rust. ;)
Dat is Bergwijn. Jullie halen ze wel erg vaak door elkaar hoor. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trishul
Lyon die 15 miljoen over heeft voor Forbs. Wacht even, daar speelt toch een Ajax lieveling? Ene Argentijnse international? Zou toch mooi zijn, 15 miljoen en Tagliafico krijgen voor Forbs. Of Oke, wat minder geld maar dan alsnog Nico terug.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 12-10 22:03
Trishul schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 00:04:
Lyon die 15 miljoen over heeft voor Forbs. Wacht even, daar speelt toch een Ajax lieveling? Ene Argentijnse international? Zou toch mooi zijn, 15 miljoen en Tagliafico krijgen voor Forbs. Of Oke, wat minder geld maar dan alsnog Nico terug.
Waarom blijft iedereen maar roepen om Nico? Kwam aan het eind van zijn eerste periode al tekort. Is er sowieso niet beter op geworden en ook nog eens duur. Iedereen roept maar om spelers die over the hill zijn. Maar we hebben dynamische creatieve spelers nodig. Geen bejaarden die het niet kunnen bijbenen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:30
Toch prachtig dat Lyon Forbs wil overnemen. Ik weet de eerste fotos nog van hem zoals onderstaande foto, veel succes in Lyon!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rtMSKi9Afl6OdP8JHTz1PZpmKrY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qc31va2mIgg7Zc4L2TkBPWNM.png?f=fotoalbum_large

• Trishul
Kist schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 00:08:
[...]

Waarom blijft iedereen maar roepen om Nico? Kwam aan het eind van zijn eerste periode al tekort. Is er sowieso niet beter op geworden en ook nog eens duur. Iedereen roept maar om spelers die over the hill zijn. Maar we hebben dynamische creatieve spelers nodig. Geen bejaarden die het niet kunnen bijbenen.
Ow is dat zo? Ik dacht dat Nico nog steeds vaak basisspeler is in het Argentijnse elftal. Dan moet je toch een behoorlijk niveau hebben als je vaker in dat nationale elftal basis staat.

Verder wel eens hoor, Ajax heeft echt een creatieve middenvelder en rechtsbuiten nodig. Een beetje type Ziyech en Neres zou mooi zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

We blijven teveel in nostalgie hangen. Nico in een goed elftal vs Nico tussen de Mislintatinezen is een verschil van dag en nacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SterqVerhael
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-09-2024
Trishul schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 01:11:
[...]

Verder wel eens hoor, Ajax heeft echt een creatieve middenvelder en rechtsbuiten nodig. Een beetje type Ziyech en Neres zou mooi zijn.
Joey Veerman wil weg bij PSV toch? :+ Amsterdam is ook dichterbij Volendam dan Eindhoven. Win-win.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Calvin Stengs moet geopereerd worden aan een knie. Niet de knie waar hij geblesseerd aan raakte in 2017. Operatie is deze week nog.

Hahaha ja joh. Slecht nieuws show zet lekker voort. Ik riep gelukkig al tussenjaar…

https://www.voetbalprimeu...vanwege-knieblessure.html

[ Voor 22% gewijzigd door Agent47 op 29-08-2024 08:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik zou even wachten tot de transferdeadline voorbij is, voor je dit soort uitspraken doet 8) .

En verder; schiet Ajax echt iets op met die 15 miljoen (kleine winst tov de 14 miljoen waarvoor ie gekocht is)? Er is weinig tijd om een vervanger te halen en Ajax zit al niet zo ruim in buitenspelers?

• toolkist
  • Niet online
ZieMaar! schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 08:36:
[...]

Ik zou even wachten tot de transferdeadline voorbij is, voor je dit soort uitspraken doet 8) .

En verder; schiet Ajax echt iets op met die 15 miljoen (kleine winst tov de 14 miljoen waarvoor ie gekocht is)? Er is weinig tijd om een vervanger te halen en Ajax zit al niet zo ruim in buitenspelers?
Moet desnoods nog wel lukken om iets te huren en dit lijkt me de uitgelezen kans om je investering zonder verlies terug te verdienen.

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20:21
[...]

Plek voor Weghorst in de selectie en in het salarisgebouw.

• toolkist
  • Niet online
DeKever schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 08:44:
[...]

Plek voor Weghorst in de selectie en in het salarisgebouw.
Die is er al door verkoop Vos

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20:21
toolkist schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 08:48:
[...]

Die is er al door verkoop Vos
Zou Vos hetzelfde verdienen als Weghorst?

Ik denk inderdaad dat de verkoop financieel niet noodzakelijk is om Weghorst aan te trekken zonder de posities te kennen. Volgens mij is het altijd verstandig overbodige spelers te lozen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• carpebios
  • Laatst online: 11:31
@Vos verlos ons. Verdien jij evenveel?

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:37
Zolang meneer Bergwijn niet weg is, heb je met Godts erachter, Traore en eventueel Berghuis aan de andere kant voldoende buitenspelers, en kan je renpaard Forbs prima missen. En ik denk dat je blij mag zijn als je zijn investering eruit haalt :X

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18:25
Vos naar Milan is trouwens ontzettend zonde voor die jongen z'n carrière. Dat wordt de volgende Bouy.

Jongens met ontzettend veel talent die op jonge leeftijd naar Italië gaan en daarna afgeschreven zijn. Enige verschil is dat het bij Bouy aan Raiola lag, en dat Vos door Ajax eruit gewerkt wordt.

Zo jammer.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:38
Het is toch een ideale scenario als je een volledig mislukte speler waar 3 trainers het niet in zien zitten voor winst kan verkopen? Op de bank zal hij snel minder waard worden.
Malfunctions schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 08:58:
Vos naar Milan is trouwens ontzettend zonde voor die jongen z'n carrière. Dat wordt de volgende Bouy.

Jongens met ontzettend veel talent die op jonge leeftijd naar Italië gaan en daarna afgeschreven zijn. Enige verschil is dat het bij Bouy aan Raiola lag, en dat Vos door Ajax eruit gewerkt wordt.

Zo jammer.
Het is maar net hoe je het bekijkt. Nu kan hij op basis van zn scoutingsrapporten bij jeugdelftallen nog ergens naartoe onder het mom van "voormalig toptalent", maar feitelijk speelt hij zn wedstrijdjes op Eerstedivisie niveau en zijn Eerstedivisie spelers hoe jong ook nou eenmaal niet waardevol. Nu komt deze kans met bijpassend salaris nog voorbij.

Overigens is Stengs weer geblesseerd, deze keer aan zn andere knie. Hij moet geopereerd worden maar zou er slechts een paar maanden uit liggen. Ook een man van glas, helaas.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:45
Volgens mij zijn ze wat radeloos bij Lyon... Forbs voor 15 miljoen... Gelijk doen zou ik zeggen.
Hoewel ik Forbs niet zo'n slechte speler vind, die zich ook nog wat kan ontwikkelen denk ik, is dat een beste prijs gezien zijn statistieken van de afgelopen jaar.

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-10 12:10
Harribo schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 09:29:
Volgens mij zijn ze wat radeloos bij Lyon... Forbs voor 15 miljoen... Gelijk doen zou ik zeggen.
Hoewel ik Forbs niet zo'n slechte speler vind, die zich ook nog wat kan ontwikkelen denk ik, is dat een beste prijs gezien zijn statistieken van de afgelopen jaar.
Geluk bij een ongeluk dat de Eredivisie niet wordt uitgezonden in Frankrijk. Forbs kan alleen maar rennen, daar heb je niets aan bij Ajax als de tegenstander rond de eigen 16 speelt. Als je gewoon je geld terug krijgt voor Forbs ben je spekkoper.

Hattrick: Thorgal Eagles

• Gonadan

Gonadan

Als je als club snel concreet kan zijn en je doelspeler is haalbaar dan mag dat niet zo'n probleem zijn. Andersom kan dat ook dus waarom zou Ajax dat niet kunnen? Het enige waar je voor moet zorgen is dat je een lijstje hebt van spelers die passen, ervoor open staan en waarvan je weet dat het qua transfer ook haalbaar is. En daar was Ajax sowieso al even mee bezig.

Nog los van het feit dat ik Forbs verre van onmisbaar beschouw.
Malfunctions schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 08:58:

Zo jammer.
Eruit gewerkt worden klinkt een beetje alsof dit puur aan Ajax ligt, maar dat zou te eenzijdig geredeneerd zijn. De stap naar Milan betekent ook dat hij daar niet in het eerste komt, dus dat is wel verbazingwekkend. Zowel van Vos zelf als Milan. Wellicht zien zij kansen in hem die Ajax niet (meer) ziet en komt hij er uiteindelijk juist wel heel goed uit. Ik hoop het voor hem in ieder geval wel, want een stap naar een ander 'jeugdelftal' vind ik wel wat apart.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Waarom ik twijfel; van wat ik van Ajax zie lijken de vleugelspelers weer de achterlijn moeten gaan halen (deel van de voorkeur voor Akpom en Weghorst). Dan doen Berghuis en Bergwijn niet, waardoor de spoeling wel een stukje dunner wordt.

Ik vind Forbs wisselvallig (zacht uitgedrukt) maar je ziet wel dat er talent inzit. Het rendeert niet of nauwelijks, het zit vol domme keuzes, maar het is alleen al door de voorwaartse blik en snelheid dreigend.

@Gonadan dat zou ik ook verwachten/hopen, al weet ik niet of t hele bedrag aangewend kan worden? Anders mogen jullie voor 10 miljoen van Bergen wel overnemen? Ook snel en wars van enig rendement :)…

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:47
Malfunctions schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 22:41:
Ik weet dat de geruchten al maanden gaan, maar Weghorst naar Ajax gaat mijn verstand echt te boven.

Het is een speler met kwaliteiten, maar past absoluut niet bij Ajax. Het grootste probleem daarbij is dat hij simpelweg niet kan voetballen. Hij zal vast een paar doelpunten maken, met name in de competitie maar het getuigt van geen enkele voetbal visie aan de kant van Ajax.

Tegelijkertijd is het een motie van wantrouwen richting Brobbey, die afgelopen seizoen veruit je beste speler was. Je haalt in feite een nieuwe Akpom (want past ook niet bij Ajax) maar dan een die helemaal niet op de bank kan zitten.

Miskoop van het jaar.
Ik denk dat hij met zijn drive een groot voorbeeld is. Motie van wantrouwen? Het is topsport, hopelijk maakt dat fanatieke concurrentie Brobbey aanzet om fit en scherp te worden :)

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Motie van wantrouwen lijkt mij ook wat sterk inderdaad. Het is eerder topclub onwaardig als je niet minimaal twee goede spelers per positie hebt. In die zin heeft hij al mazzel gehad dat er afgelopen jaren amper concurrentie voor hem geweest is, en misschien heeft dat ook wel voor gebrek aan progressie gezorgd.

Ik zie nu twee mogelijkheden:
• Brobbey wordt getriggerd, wordt weer fit en gaat zich ontwikkelen. Daarmee wordt hij nog beter dan hij was en haalt hij eindelijk écht het niveau wat we zoeken.
• Brobbey kan het mentaal niet aan en gooit de handdoek, wordt tweede spits en de waarde verdampt. Dan moet Woutje ze er maar inschoppen in de Eredivisie en Ajax hard op zoek naar toekomst.

Een scenario waarin ontevredenheid en onrust ontstaat is er altijd, maar die laat ik buiten beschouwing. Ik ga er vanuit dat dit in een professionele omgeving gemanaged wordt en dat de stijl van Farioli iedereen voldoende speeltijd biedt om zich te kunnen profileren. Zoals het er nu uit ziet zouden een eerste en een tweede spits elkaar helemaal niet veel hoeven ontlopen qua speelminuten.
ZieMaar! schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 09:43:
Waarom ik twijfel; van wat ik van Ajax zie lijken de vleugelspelers weer de achterlijn moeten gaan halen (deel van de voorkeur voor Akpom en Weghorst). Dan doen Berghuis en Bergwijn niet, waardoor de spoeling wel een stukje dunner wordt.

Ik vind Forbs wisselvallig (zacht uitgedrukt) maar je ziet wel dat er talent inzit. Het rendeert niet of nauwelijks, het zit vol domme keuzes, maar het is alleen al door de voorwaartse blik en snelheid dreigend.

@Gonadan dat zou ik ook verwachten/hopen, al weet ik niet of t hele bedrag aangewend kan worden? Anders mogen jullie voor 10 miljoen van Bergen wel overnemen? Ook snel en wars van enig rendement :)…
De visie op Forbs die jij nu beschrijft is precies wat City ook al had toen we hem gingen halen. Toen werd precies hetzelfde gezegd en al getwijfeld of hij wel zoveel waard was. Nu waren de omstandigheden bij Ajax verre van optimaal voor het ontwikkelen van spelers maar het is toch wel zorgelijk dat hij nog steeds exact op dat punt zit.
Als het talent echt zo groot was had City hem ook nooit laten gaan dus die hebben ook de twijfels gehad. Ik denk dat 15M al fijn is en als ze er iets meer uit krijgen breng ik hem desnoods op de fiets.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• toolkist
  • Niet online
DeKever schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 08:52:
[...]

Zou Vos hetzelfde verdienen als Weghorst?

Ik denk inderdaad dat de verkoop financieel niet noodzakelijk is om Weghorst aan te trekken zonder de posities te kennen. Volgens mij is het altijd verstandig overbodige spelers te lozen.
Het werd afgelopen weekend al zo gemeld. Vos verkopen = ruimte om Weghorst te halen.
De transfer van Vos was rond en meteen erna was Weghorst, na zowat 2 maanden wachten, ook rond. Toeval?

Los daarvan schijnt de transfersom voor Vos hoger te zijn dan die van Weghorst dus is er ook daar nog ruimte mee gemaakt.

• toolkist
  • Niet online
ZieMaar! schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 09:43:
Je bedoelt dat we 10m erbij krijgen om die rommel van jullie over te nemen? :p
Pagina: 1 ... 44 ... 302 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2024/2025 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken