tweakduke schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 10:18:
Ik denk dat Weghorst wel een positieve impuls kan brengen aan het team, puur alleen al door zijn mentaliteit en inzet.
Ik bedoel.. de uitstraling die Bergwijn heeft uitgestraald op het team, daar gaat niemand harder van werken of lopen. Berghuis heeft dat al beter, maar hij is een beetje murw geworden na alle tegenslagen en kon het niet omdraaien. PSV heeft dat bijvoorbeeld met Luuk de Jong als perfecte motivator in het team, hopelijk kan Weghorst dat vuur een beetje aanwakkeren.
Absoluut. Weghorst is een speler die altijd gaat voor de winst, ongeacht waartegen je speelt of hoe het verder gaat. Iets wat we eigenlijk sinds Tadic of misschien Klaassen niet meer in de groep hebben. Een Berghuis kan ook een onwijze kartrekker zijn, maar heeft wel een positieve flow nodig. Hij is niet degene die tegen een mineurstemming in zich opricht en voorop gaat in de strijd naar de winst. Dat heeft een Weghorst meer denk ik.
Daarnaasts is één van de grote problemen de laatste jaren het tempo en de inzet tegen kleinere clubs. Het lijkt wel alsof men daar toch niet vol gas kan gaan of zo. Een Weghorst heeft daar volgens mij weinig last van, die gaat toch wel en dat kan dan aanstekelijk werken.
Je ziet, ik zoek naar positieve punten voor deze transfer. Want onder de streep blijft het gewoon een mafklapper en ben ik bang voor onrust.Sagat schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 10:46:
Kan me de laatste keer de bergHUIS echt super gefrustreerd was en domme rode kaart pakte niet voor de geest halen. Zou die echt ouder en wijzer geworden zijn? Maar in dat licht lijkt me dat hij wel open zou staan voor kritiek.
Rood had hij een tijdje terug nog, niet per se vanwege frustratie maar wel dom. Dat zal er altijd wel een beetje in blijven zitten maar dat is wel heel veel minder geworden.
Wat dat betreft zit hij ook gewoon beter op zijn plek en is hij positiever geworden.
Hiërarchie is een interessante, Woutje is een nieuwkomer, maar met zijn staat van dienst en vooral als hij er een paar in schopt lijkt me toch wel dat hij dan vrij snel erg hoog er in zal staan...?
Absoluut, je haalt een ervaren speler binnen dus die heeft ook wat gewicht in de schaal der hiërarchie. Spelers als Henderson en Berghuis staan daar echter wat mij betreft voorlopig nog boven, dus ik ben wel benieuwd hoe zich dat gaat ontwikkelen.
Hetzelfde met een Weghorst en Brobbey onderling. Met de stijl van Farioli kunnen die elkaar prima afwisselen en aanvullen, maar ze kunnen ook onwijs in de clinch raken en voor onrust gaan zorgen. Ik kan me zo voorstellen dat fans van andere clubs voor de zekerheid alvast wat extra popcorn besteld hebben.