We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Hij had eind vorig seizoen best een kans verdiend in een vriendschappelijke wedstrijd ja.Bossie schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 14:56:
[...]
Brobbey moest toch in de basis bij Oranje enzo ?
Op dit moment zou ik hem ook niet selecteren, maar dat is een heel ander verhaal.
[edit] overigens begrijp ik de link tussen uitkotsen en plek in oranje nog niet helemaal maar goed
[ Voor 12% gewijzigd door toolkist op 27-08-2024 15:00 ]
Je vergeet gemakshalve dat fitheid een vereiste is om te presteren in topsport. Dit dien je mee te nemen in de beoordeling van de speler. Zoveel blessures kan namelijk statistisch gezien nooit allemaal op toeval gebaseerd zijn.D-e-n schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 11:35:
[...]
De enige reden dat Bijlow niet keept is dat gedoe met de blessures. Anders was Wellenreuther never nooit niet in beeld gekomen als eerste doelman. Bijlow is namelijk gewoon beter, altijd geweest en indien fit nog steeds.
Ik doelde er meer op dat twee maanden terug er veelvuldig over gesproken werd dat hij bij Oranje in de spits zou moeten ivm het sentiment nu.toolkist schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 14:59:
[...]
Hij had eind vorig seizoen best een kans verdiend in een vriendschappelijke wedstrijd ja.
Op dit moment zou ik hem ook niet selecteren, maar dat is een heel ander verhaal.
[edit] overigens begrijp ik de link tussen uitkotsen en plek in oranje nog niet helemaal maar goed
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Een transfersom is het resultaat van een onderhandeling. Een schadevergoeding is een opgelegd bedrag waarbij de rechter de schade vaststelt. Het werkt hetzelfde en we bedoelen hetzelfde en zijn het denk ik ook eens dat het mechanisme van geld betalen om een contract niet uit te dienen vast op een manier in stand blijftGonadan schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 13:21:
[...]
Nee de transfersom is hetzelfde als de schadevergoeding. Strikt genomen moet je als speler een schadevergoeding betalen aan de club wanneer je het contract voortijdig wilt verbreken. In de praktijk betaalt de aankopende club die altijd en zijn we het transfersommen gaan noemen.
En het is nu dus vooral de vraag wat er gaat gebeuren. Of er inderdaad een transitievergoeding gaat komen en hoe dat er dan uit ziet qua voorwaarden. Het hangt allemaal af van de daadwerkelijke uitspraak.
Ah ok, ja dat vind ik ook een beetje (lees: erg) jammer. Nu niet in Oranje is uiteraard begrijpelijk gezien z'n vorm, maar strik erom en weg voor elk aannemelijk bod... tja. Niet mijn keuzeBossie schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 15:15:
[...]
Ik doelde er meer op dat twee maanden terug er veelvuldig over gesproken werd dat hij bij Oranje in de spits zou moeten ivm het sentiment nu.
Snap wat je zegt, vraag is natuurlijk wel of die het spel dat Farioli wil spelen kan en wil opbrengen. Ik snap mensen wel die kritisch zijn op zijn inzet. Vrij lange vakantie, niet fit terug komen, beetje rondsjokken op zijn Bergwijns. Technisch niet veel beter dan Akpom.toolkist schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 14:53:
[...]
Goh hij is ff een paar wedstrijden uit vorm en wordt hier weer meteen uitgekotst...![]()
Alweer vergeten hoe belangrijk hij vorig seizoen was? Dat je zonder Brobbey ergens 9e of 10e geworden was?
Vorig jaar werd er gewoon iets heel anders gevraagd. Maar zie jij Brobbey week in week uit pendelen tussen het middenveld en het strafschopgebied? Hele wedstrijden jagen?
Ik heb er mijn twijfels bij. Of die het wil en of die het fysiek en speltechnisch kan.
Daarbij moeten we realistisch zijn. Ajax heeft het geld gewoon nodig. We staan er echt rampzalig voor. En dat betekent dat alles moet gebeuren om de boel overeind te houden. Brobbey vertegenwoordigd waarde. Ik verkoop ook liever Bergwijn voor 50miljoen, maar dat gaat toch niet gebeuren.
Ach kom, je weet wel beter dan dat. Ik was al tegen op hem terug halen en ben nooit onverdeeld fan geweest. Het lijkt er meer op dat men doordat hij afgelopen seizoen belangrijk was ineens vergeten is hoe slecht hij fit te houden is en hoe lastig trainbaar hij is.toolkist schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 14:53:
Goh hij is ff een paar wedstrijden uit vorm en wordt hier weer meteen uitgekotst...![]()
Alweer vergeten hoe belangrijk hij vorig seizoen was? Dat je zonder Brobbey ergens 9e of 10e geworden was?
Ik waardeer wat hij afgelopen seizoen gebracht heeft, maar het was ook zijn eerste seizoen waarin hij überhaupt hele wedstrijden kon spelen. Wat ook niet gek was gezien het gebrek aan intensiteit in het team.
Daardoor heb ik al langer sterk de twijfels of hij een echt hoger niveau wel aan kan. Tel daarbij op dat hij niet echt geïnspireerd lijkt te worden door Farioli en ik vraag mij af of dit nog een gelukkig huwelijk gaat worden.
Je noemt het uit vorm, maar ik mis wel meer dan alleen een beetje vorm. Misschien klikt het niet met een schreeuwer langs de kant, of heeft hij moeite met de stijl, maar als het allemaal maar nonchalant en futloos blijft dan is het misschien beter voor beiden als je uit elkaar gaat. Anders word je dissonant in de groep, en dat werkt alleen maar averechts.
Dan liever geld vangen en meer mogelijkheden hebben tot het in balans brengen van de selectie. Hoe hard we ook doelpunten nodig hebben. Kan hij door bij een club waar hij hopelijk meer plezier heeft, en kan Ajax ook gewoon door.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Yup.ZieMaar! schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 15:31:
[...]
Een transfersom is het resultaat van een onderhandeling. Een schadevergoeding is een opgelegd bedrag waarbij de rechter de schade vaststelt. Het werkt hetzelfde en we bedoelen hetzelfde en zijn het denk ik ook eens dat het mechanisme van geld betalen om een contract niet uit te dienen vast op een manier in stand blijft
Ik vind dit artikel het ook wel mooi uiteen zetten:
https://www.accountant.nl...chadelijk-worden-gemaakt/
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Hij was vorig seizoen zo'n beetje de enige speler die druk zette naar voren? En Akpom zien we nu ook niet bepaald hele wedstrijden lang jagen. Of Forbs/Godts/Berghuis/Hlynsson/etc.Kist schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 15:41:
Vorig jaar werd er gewoon iets heel anders gevraagd. Maar zie jij Brobbey week in week uit pendelen tussen het middenveld en het strafschopgebied? Hele wedstrijden jagen?
Wie denk je nu nog voor een normaal bedrag te kunnen kopen? Merendeel van de markt sluit op vrijdag, dus overal zit een premium op. En de (bij ander clubs) overtallige spelers kun je ongetwijfeld prima huren met een clausule voor koop bij behalen CL bijvoorbeeld.Daarbij moeten we realistisch zijn. Ajax heeft het geld gewoon nodig. We staan er echt rampzalig voor. En dat betekent dat alles moet gebeuren om de boel overeind te houden. Brobbey vertegenwoordigd waarde. Ik verkoop ook liever Bergwijn voor 50miljoen, maar dat gaat toch niet gebeuren.
En als er dan echt nog geld nodig is, dan kunnen ze ook ipv de hoofdprijs voor (bijvoorbeeld) Akpom of Forbs te vragen die vraagprijs wat omlaag doen. Reken maar dat die dan meteen verkocht worden.
Mijn opmerking gaat echt niet alleen om jou, maar zo'n beetje alles en iedereen lijkt hem nu ineens af te willen branden.Gonadan schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 15:52:
[...]
Ach kom, je weet wel beter dan dat. Ik was al tegen op hem terug halen en ben nooit onverdeeld fan geweest. Het lijkt er meer op dat men doordat hij afgelopen seizoen belangrijk was ineens vergeten is hoe slecht hij fit te houden is en hoe lastig trainbaar hij is.
Hij heeft net anderhalve wedstrijd speelminuten gehad, beetje een erg snelle conclusie nietwaar? En was die ook zo geweest als hij z'n 2 kansen tegen NAC (die gewoon goed gered werden) wel gemaakt had?Tel daarbij op dat hij niet echt geïnspireerd lijkt te worden door Farioli en ik vraag mij af of dit nog een gelukkig huwelijk gaat worden.
Je noemt het uit vorm, maar ik mis wel meer dan alleen een beetje vorm. Misschien klikt het niet met een schreeuwer langs de kant, of heeft hij moeite met de stijl, maar als het allemaal maar nonchalant en futloos blijft dan is het misschien beter voor beiden als je uit elkaar gaat. Anders word je dissonant in de groep, en dat werkt alleen maar averechts.
Genoeg andere manieren om geld te vangen (bv door gewoon die 15-20m voor Bergwijn te accepteren). Een vervangende spits die er ook een stuk of 20 in legt in een seizoen vind je nu echt niet zomaar even zo kort voor de deadline.Dan liever geld vangen en meer mogelijkheden hebben tot het in balans brengen van de selectie. Hoe hard we ook doelpunten nodig hebben. Kan hij door bij een club waar hij hopelijk meer plezier heeft, en kan Ajax ook gewoon door.
Bergwijn lijkt het wel prima te vinden zo, dik verdienen in zijn hometown dichtbij zijn vrienden en familie. Hoeft ook niet zo hard te werken blijkbaar.
Kreeg net een pushberichtje van het AD.
Dankjewel 1500 randdebielen die niet met de poten van de spelersbus van de tegenstander af willen blijven. In wat voor maatschappij leven we eigenlijk tegenwoordig.
[ Voor 50% gewijzigd door DutchOwnage op 27-08-2024 16:51 ]
Niet eens zo'n ingewikkelde oplossing:DutchOwnage schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 16:48:
Dankjewel 1500 randdebielen die niet met de poten van de spelersbus van de tegenstander af willen blijven. In wat voor maatschappij leven we eigenlijk tegenwoordig.
Breng de Ajacieden met een helikopter naar de Kuip.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Southampton zet ook weer vraagtekens bij een oude blessure. Waar hebben we dat eerder gehoord.
[ Voor 44% gewijzigd door DutchOwnage op 27-08-2024 17:09 ]
Transfer van Justin Bijlow naar Southampton geklapt: keeper keert terug naar FeyenoordDutchOwnage schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 17:07:
Owen en Bijlow niet naar Southampton. Blijft bij Feyenoord...
Southampton zet ook weer vraagtekens bij een oude blessure. Waar hebben we dat eerder gehoord.
Citaat:
"Bij de medische keuring is gebleken dat Southampton een andere visie heeft dan Feyenoord over de behandelwijze van een oude blessure. Ik ben volledig fit en ik word hierdoor niet belemmerd, maar ik respecteer de visie van de medische staf van Southampton."
Ohja en over de klassieker. Aboutaleb is overal alles mee eens, behalve Feyenoord. Die man heeft pure haat richting de club. Blij dat hij we gaat. Dit is vanuit hem gewoon een schop nageven.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
ik trek vooral die eerste sinds zijn komst al niet. Ik heb het een paar wedstrijden aangekeken, maar uiteindelijk zijn mijn weekenden en doordeweekse voetbalavonden veranderd in: ik kijk als ik thuis ben, maar ik plan er niet meer speciaal omheen. Waar ik voorheen echt mijn sport-acitiviteiten, familie-/vriendenbezoek zoveel mogelijk plande als Ajax niet speelde is dat echt helemaal weg. (en dan nog blijven er heel veel wedstrijden die ik wel zie).hotymoty schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 17:08:
Ik kan het echt niet meer trekken om dit jaar weer die luie spelers zoals Bergwijn en Brobbey te zien. Weg ermee
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
De politie gaat staken dus er is niet voldoende politie aanwezig om de veiligheid te waarborgen; dan is het toch logisch om het af te zeggen? Ik snap niet wat dat met haat te maken heeft en met een schop nageven?Agent47 schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 17:11:
Ohja en over de klassieker. Aboutaleb is overal alles mee eens, behalve Feyenoord. Die man heeft pure haat richting de club. Blij dat hij we gaat. Dit is vanuit hem gewoon een schop nageven.
Verder zeer jammer van de Klassieker, maar los van dat handjevol hooligans hoort politie-inzet nou eenmaal sowieso bij een groot evenement. Ik was vorige maand in Parijs voor de Spelen, waar ik bij een evenement was dat buiten de Perepherique (en dus buiten de drukte) werd gehouden, waar 0 hooligans op afkomen en waar alleen dagjesmensen waren die uitgelaten waren dat ze eens een keer de Olympische Spelen konden meemaken. Toch heb ik daar op weg van de metro naar het stadion zo'n beetje meer politieagenten met enorme geweren gezien dan andere stadionbezoekers. Komt dat dan omdat waterpolofans zulke hooligans zijn, of omdat een evenement nou eenmaal begeleiding nodig heeft?
En bedankt politie die dit weer zo nodig over de ruggen van de voetbalsupporters uit moet vechten. Je zou bv ook elke dag controles kunnen houden bij de Tweede Kamer. Maar nee, dit is veel makkelijker...DutchOwnage schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 16:48:
De klassieker wordt verboden door Aboutaleb.
Kreeg net een pushberichtje van het AD.

Tja, het opportunisme van een voetbalkijker. Gaaei is ineens een held en Brobbey kan er niets van. Dat het over een paar weken waarschijnlijk weer andersom is wordt vaak niet als mogelijkheid gezien.toolkist schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 16:36:
Mijn opmerking gaat echt niet alleen om jou, maar zo'n beetje alles en iedereen lijkt hem nu ineens af te willen branden.
We hebben geen tijd voor een uitgebreide evaluatie, de keuze moet deze week gemaakt worden.Hij heeft net anderhalve wedstrijd speelminuten gehad, beetje een erg snelle conclusie nietwaar? En was die ook zo geweest als hij z'n 2 kansen tegen NAC (die gewoon goed gered werden) wel gemaakt had?
Dan zijn er inderdaad niet veel speelminuten om het op te beoordelen, maar dat is ook juist weer onderdeel van het probleem want er zijn wel redenen waarom hij niet zoveel speelminuten heeft.
En als ik dan naar zijn historie kijk heb je gewoon geen garantie dat hij op korte termijn ineens wel weer absoluut top is en aan die 20 goals komt. Hij heeft vaker niet dan wel gepresteerd dus je moet echt hopen dat hij zijn hoogste niveau van afgelopen seizoen als ondergrens voor dit seizoen gaat krijgen.
Wij kunnen echter alleen maar gissen naar zijn prestaties achter de schermen en zijn houding daar. Ik hoop dat ze dat meewegen en dat als hij wel blijft het een stuk beter is dan hij nu voor de schermen uitstraalt.
Ligt er nu een bod voor Bergwijn dan wat ze niet accepteren? Bij mijn weten heeft gewoon niemand zin om die pannenkoek te halen, en als er iemand komt dat wil 'ie niet.Genoeg andere manieren om geld te vangen (bv door gewoon die 15-20m voor Bergwijn te accepteren). Een vervangende spits die er ook een stuk of 20 in legt in een seizoen vind je nu echt niet zomaar even zo kort voor de deadline.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Die man heeft sinds hij burgemeester is, amper tot nooit meegedacht met Feyenoord. Daar gaat het om. Die man heeft een hekel aan de club.President schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 17:18:
[...]
De politie gaat staken dus er is niet voldoende politie aanwezig om de veiligheid te waarborgen; dan is het toch logisch om het af te zeggen? Ik snap niet wat dat met haat te maken heeft en met een schop nageven?
Och kom op zeg.... Politie zet je normaal in om de veiligheid te waarborgen, bij de wedstrijd ajax-feynoord zet je ze in als knokploeg en als schild om supporters te beschermen. Dan gaat naar mijn mening al veel te vertoolkist schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 17:23:
[...]
En bedankt politie die dit weer zo nodig over de ruggen van de voetbalsupporters uit moet vechten. Je zou bv ook elke dag controles kunnen houden bij de Tweede Kamer. Maar nee, dit is veel makkelijker...
Ik zie in Bergwijn ook geen prof.Trishul schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 16:40:
Toch toonde Brobbey wel meer inzet dan Bergwijn afgelopen wedstrijden. Het waren natuurlijk spaarzame minuten, maar toch legde hij er meer energie in.
Bergwijn lijkt het wel prima te vinden zo, dik verdienen in zijn hometown dichtbij zijn vrienden en familie. Hoeft ook niet zo hard te werken blijkbaar.
Van mijn mogen beide weg, maar liever Bergwijn eerst.
Nee omdat ze keer op keer te maken krijgen met geweldadige verstandelijk gehandicapte die zich supporter noemen waar de KNVB en de clubs niets tegen doen. Aangevallen worden met tractors enztoolkist schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 17:23:
[...]
En bedankt politie die dit weer zo nodig over de ruggen van de voetbalsupporters uit moet vechten. Je zou bv ook elke dag controles kunnen houden bij de Tweede Kamer. Maar nee, dit is veel makkelijker...
Een agent heeft ook recht op vrije tijd en een veilige werkplek en na jaren lang geweld door "voetbalfans" of idioten die niet willen dat hun dierbaren worden geholpen zijn ze sneller en hard toe aan hun pensioen
"What do you get if you multiply six by nine..."
Bedank die idioten maar die in het stadion zitten. En ja ook bij Ajax zitten er voornamelijk dwazen die zich niet kunnen gedragen.toolkist schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 17:23:
[...]
Verwijderd
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2024 18:14 ]
Politie inzet kent natuurlijk meerdere kanten. Ja, ik geloof direct dat een wedstrijd Feyenoord - Ajax zwaar werk is. Aan de andere kant, ik hoor nooit over 100en supporters die opgepakt zijn na zo'n wedstrijd voor openlijke geweldpleging, of 100en stadionverboden. Ik snap ook wel dat het veel politiecapaciteit kost, maar het zou IMHO niet slecht zijn als dat een paar keer gebeurd. Het is ook een keer normen stellen (hetzelfde geldt voor de clubs en KNVB).President schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 17:53:
[...]
Och kom op zeg.... Politie zet je normaal in om de veiligheid te waarborgen, bij de wedstrijd ajax-feynoord zet je ze in als knokploeg en als schild om supporters te beschermen. Dan gaat naar mijn mening al veel te ver
De andere kant is dat ik het normaal vind dat bij evenementen van 50.000 man politie aanwezig is om de orde te handhaven, zeker buiten het stadion. Er wordt wel eens gedaan of de clubs dat zelf moeten regelen, ik vind dat de openbare orde door de overheid moet worden gehandhaafd, niet particulier beveiligers (even afgezien van supportersgeweld). Binnen snap ik dat de clubs als eerste verantwoordelijk zijn.
Anyway, ben benieuwd naar de inhaaldatum. Ik heb in het randzaken topic al de speeldagen kalender gepost. De keuze is een beetje of net na een interland period (niet ideaal) of in de eerste ronde beker (lijkt mij funest voor de belangstelling voor de beker wedstrijden).
Het is echt geen doen, schema zit barstensvol.Verwijderd schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 18:12:
De eerst mogelijke inhaaldatum, zonder andere wedstrijden te verplaatsen, is woensdag 30 oktober. Dat is de week van de 1e ronde beker en drie dagen voor speelronde 11 met onder meer Feyenoord - AZ en Ajax - PSV.
Kan PSV hopelijk punten pakken in de arena.
Dikke kans dat dat gebeurt. Zou heel slim zijn in mijn ogen, hij heeft enorm gepiekt, maar is -voor Ajax begrippen- technisch nogal beperkt. Door zijn kracht kom je daar in de eredivisie wel mee weg, totdat de Ajax weer dicht bij goal van de tegenstanders speelt, de scheidsrechters zien hoeveel hij zelf vasthoudt en/of verdedigers doorkrijgen hoe je uit de wedstrijd speelt.AMARONE schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 18:46:
Brobbey mogen ze van mij meteen verkopen.
Strik erom en wegdoen, hij speelt nooit meer zo’n seizoen als t vorige. Ik denk ook de gewenste speelstijl van Farioli hem erg slecht ligt.
Dan is het volkomen normaal dat de Burgemeester de wedstrijd niet toestaat. Veiligheid kan niet gewaarborgd worden.
[ Voor 37% gewijzigd door Trishul op 27-08-2024 18:53 ]
⏩ PVOutput☀️
Zou een mooi gebaar zijn, maar ik denk niet dat Feyenoord dat toe zal staan voor hun aartsrivaal.Quad schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 18:58:
Gewoon met de helicopter op het middenveld landen, prima oplossing.
De haat tussen de clubs is al jaren weg. Het zijn echt de supporters onderling. Ik was toen ik 16 was ook agressief richting Ajax en noemde de club niet eens bij naam. Nu ben ik bijna 30 en noem ik de club bij naam, ben ik 5 minuten teleurgesteld als we verliezen en knuffel daarna weer lekker met m’n kind.Trishul schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 19:06:
[...]
Zou een mooi gebaar zijn, maar ik denk niet dat Feyenoord dat toe zal staan voor hun aartsrivaal.
Ik snap ook niet dat de haat zo erg blijft, Maar dat ben ik… x
Laat me niet lachen, een risicowedstrijd is een risicowedstrijd vanwege supportersgeweld (niet alleen van Feyenoord). Niet omdat de burgemeester meer hartaanvallen verwacht.Vld1989 schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 19:13:
Leuk dat iedereen gelijk weer begint over de agressieve supporters die Feyenoord wel niet heeft maar de politie is er natuurlijk ook om bijvoorbeeld eerste hulp te verlenen als er iemand op het stadionplein onwel wordt.
Ik vind het prima dat de politie staakt bij het voetbal. Daar is veel inzet nodig, dus daar wordt ook gestaakt.
Nee Brobbey moet blijven, heeft altijd zijn stinkende best gedaan en veel gescoord vorig jaar. Mag die man ook een mindere periode hebben?
Bergwijn... Die moet Ajax snel lozen... Daar lijkt geen energie meer in te zitten, al jaren niet
Juist, Brobbey moet blijven!Harribo schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 19:24:
Nee Brobbey moet blijven
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Ja ik snap dat ook niet. Het zullen met name mensen zijn uit de 'lagere' sociale klassen laten we maar zeggen. Ik heb jarenlang in Zuid-Holland gewerkt bij een bedrijf vol hoogopgeleide Feyenoorders, en natuurlijk werden er wel grapjes gemaakt als er weer eens tegen PSV of Ajax gewonnen was, maar daar bleef het dan ook bij.Agent47 schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 19:17:
[...]
De haat tussen de clubs is al jaren weg. Het zijn echt de supporters onderling. Ik was toen ik 16 was ook agressief richting Ajax en noemde de club niet eens bij naam. Nu ben ik bijna 30 en noem ik de club bij naam, ben ik 5 minuten teleurgesteld als we verliezen en knuffel daarna weer lekker met m’n kind.
Vaak zijn het gewoon niet zo nette mensen, die voetbal hooligans. Vaak actief in de criminaliteit ook. F-side hooligans die actief zijn in de drugshandel in Amsterdam bv en Legioen hooligans die actief zijn in de Rotterdamse onderwereld.
Je snapt toch de strekking van mijn post wel? Een klaverjasevenement waar 50.000 gepensioneerden op af zouden komen zou ook niet doorgaan bij een politiestaking.DeKever schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 19:19:
[...]
Laat me niet lachen, een risicowedstrijd is een risicowedstrijd vanwege supportersgeweld (niet alleen van Feyenoord). Niet omdat de burgemeester meer hartaanvallen verwacht.
Ik vind het prima dat de politie staakt bij het voetbal. Daar is veel inzet nodig, dus daar wordt ook gestaakt.
Altijd bij dit soort nieuws moet je je bijkans verantwoorden dat je Feyenoorder bent, terwijl 95% van de Feyenoorders keurige mensen en supporters zijn en de reden voor zo'n afgelasting veel genuanceerder is dan alleen DIE TOKKIES VAN FEYENOORD GAAN MET 50.000 MAN HANDGRANATEN NAAR DE AJAXBUS GOOIEN!!!
Omdat er altijd 16 jarige opvolgers van Agent47 zijn die nog geen 30 zijn en dus nog niet weten wat er echt belangrijk is in het levenAgent47 schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 19:17:
[...]
Er valt weinig te nuanceren imo; de reden van afgelasting is omdat de veiligheid niet gegarandeerd kan worden. Reden? Asociale supporters. Dat 95% van de supporters zich wél kan gedragen doet daar niks aan af.Vld1989 schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 19:30:
[...]
(...) en de reden voor zo'n afgelasting veel genuanceerder is dan alleen (...)
Dat een groot evenement nooit doorgang vindt als de politie staakt is niet helemaal waar natuurlijk; een niet-risicowedstrijd zal doorgaans gewoon doorgaan bij een politiestaking (zie NAC-Ajax).
[ Voor 8% gewijzigd door Superkiwi op 27-08-2024 19:40 ]
Zero.
Ik snap de strekking van jouw post niet. De klaverjascompetitie zou dus wel doorgaan bij een politiestaking omdat dit afgedaan worden met dames en heren in een hesje. Onder de voetbalsupporters zitten gewoon veel tokkies die zich niet kunnen gedragen, ook onder Feyenoordsupporters. Dat zijn de feiten.Vld1989 schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 19:30:
[...]
Je snapt toch de strekking van mijn post wel? Een klaverjasevenement waar 50.000 gepensioneerden op af zouden komen zou ook niet doorgaan bij een politiestaking.
Altijd bij dit soort nieuws moet je je bijkans verantwoorden dat je Feyenoorder bent, terwijl 95% van de Feyenoorders keurige mensen en supporters zijn en de reden voor zo'n afgelasting veel genuanceerder is dan alleen DIE TOKKIES VAN FEYENOORD GAAN MET 50.000 MAN HANDGRANATEN NAAR DE AJAXBUS GOOIEN!!!
Dat je het vervelend vindt als Feyenoordsupporter snap ik heel goed. Zou ik ook hebben. Ik denk echter niet dat je je hoeft te verantwoorden dat je Feyenoorder bent. Groot gelijk dat je jouw club niet laat kapen door een horde tokkies.
Helemaal mee eens. Brobbey heeft behoorlijk gepresteerd. Het is niet alsof Ajax een blik spitsen opentrekt of aantrekt. Ik was tegen het terugkopen van Brobbey en weet nog steeds niet of het slim was. Nu heb je in ieder geval 1 spits met dreiging en waar je naar toe kan voetballen.Harribo schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 19:24:
Brobbey mag weg volgens sommigen hier... Ok en wie heeft Ajax dan als spits? Akpom...?
Nee Brobbey moet blijven, heeft altijd zijn stinkende best gedaan en veel gescoord vorig jaar. Mag die man ook een mindere periode hebben?
Bergwijn... Die moet Ajax snel lozen... Daar lijkt geen energie meer in te zitten, al jaren niet
Niet mee eens, politie inzet kost de maatschappij gewoon teveel geld (Ok daar heeft deze actie niets mee te maken maar toch wel goed om te benomen voor het perspectief), en heeft veel impact op de politiemensen, die trekken nu gewoon een streep. Ik vind deze actie gewoon prima. Laat de clubs het maar voelen. Dan kunnen de agenten gewoon weer op straat hun werk doen, waar ze hard nodig zijn.toolkist schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 17:23:
[...]
Laat de BVO's dit gewoon zelf maar regelen (lees betalen) dat scheelt weer enorm veel belastinggeld. Het blijven tenslotte commerciële bedrijven.
[ Voor 11% gewijzigd door Slasher op 27-08-2024 19:51 ]
Elect a clown, expect a circus.
Waren het alleen maar 16 jarigen.. Maar kijk voor de gein eens rond in de Kuip of Arena tijdens de Klassieker, en zie hoe ruim volwassen mannen zich als een debiel gedragen.alexbl69 schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 19:36:
[...]
Omdat er altijd 16 jarige opvolgers van Agent47 zijn die nog geen 30 zijn en dus nog niet weten wat er echt belangrijk is in het leven.
Het heeft alleen geen reet te maken met wat politie inzet kost, wat overigens meer dan ruimschoots gecompenseerd wordt met wat betaald voetbal oplevert aan belastingen. Ze willen eerder met pensioen kunnen, dat staat helemaal los van inzet bij wedstrijden.Slasher schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 19:48:
[...]
Niet mee eens, politie inzet kost de maatschappij gewoon teveel geld, en heeft veel impact op de politiemensen, die trekken nu gewoon een streep. Ik vind deze actie gewoon prima. Laat de clubs het maar voelen.
Laat de BVO's dit gewoon zelf maar regelen (lees betalen) dat scheelt weer enorm veel belastinggeld. Het blijven tenslotte commerciële bedrijven.
Sorry dat vind ik nou echt een slecht argument. Poltie inzet als dank voor belastinginkomsten?? Dat kan elk bedrijf wel als argument verzinnen om iets van de overheid gedaan te krijgen. Het feit blijft dat het de maatschappij gewoon veel geld kost. Belastinginkomsten of niet, die hadden ze toch wel gehad.toolkist schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 19:52:
[...]
Het heeft alleen geen reet te maken met wat politie inzet kost, wat overigens meer dan ruimschoots gecompenseerd wordt met wat betaald voetbal oplevert aan belastingen. Ze willen eerder met pensioen kunnen, dat staat helemaal los van inzet bij wedstrijden.
Ik vind het inzet van politie te gortig worden, dat staat inderdaad los van deze actie, maar de BVO's kunnen dit prima zelf betalen. scheelt de maatschappij gewoon weer veel geld en ellende. En dan mogen ze wat mij betreft deze wedstrijd wel als drukmiddel gebruiken.
Het voetbal in het weekend in goede banen leiden is volgens mij een van de problemen waarom ze graag met vroegpensioen willen. Om telkens maar weer in de vuurlinie te zitten van een stel rellende idioten. Dus daarom dikke prima.
ZIjn de clubs boos? Nou prima dan hebben ze de inzet van de politie vast ook niet nodig. Kijken hoe fantastisch de clubs het zelf doen, ze moeten blij zijn met politie inzet.
[ Voor 30% gewijzigd door Slasher op 27-08-2024 20:20 ]
Elect a clown, expect a circus.
Ik vind dat wel heel erg snel geconcludeerd. Ik denk dat Brobbey prima in dit systeem kan spelen en meer dan technisch genoeg is (meer dan Weghorst in ieder geval). Er lijkt wat anders aan de hand. Het lijkt wel of hij mee wordt gezogen in de misère van Bergwijn.ZieMaar! schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 18:50:
[...]
Strik erom en wegdoen, hij speelt nooit meer zo’n seizoen als t vorige. Ik denk ook de gewenste speelstijl van Farioli hem erg slecht ligt.
Wat betreft het inhalen, lekker op 2de kerstdag doen, heeft iedereen alle tijd.
PSN: Europhea
Het is overigens ook niet dat we van hem af moeten hè? Maar als er een hele mooie som op tafel komt moet je het wel overwegen. Hij is simpelweg (nog) niet goed genoeg om koste wat kost te willen behouden.
De enige reden om het echt pertinent te willen weigeren is omdat je anders Weghorst krijgt.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Staken heeft prima zin als je de tweede kamer ermee lastig valt. Dan val je niet de NL-er lastig die er helemaal geen zak aan invloed op heeft.Razenko schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 20:08:
Ik begrijp het volledig wat betreft de politie, wat heeft staken anders voor zin als niemand het merkt. Nu praat heel voetbalkijkend Nederland erover.
Wat betreft het inhalen, lekker op 2de kerstdag doen, heeft iedereen alle tijd.
Schijnbaar heeft de tweede kamer lastigvallen geen zin en zijn er hardere maatregelen voor nodig.toolkist schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 20:18:
[...]
Staken heeft prima zin als je de tweede kamer ermee lastig valt. Dan val je niet de NL-er lastig die er helemaal geen zak aan invloed op heeft.
Ik ben van mening dat de clubs zelf ook meer kunnen en moeten doen aan dit soort supporters, dan is er ook minder politie inzet nodig. Harder optreden van alle kanten, voetbal is om van te genieten en die 5% die het verknalt mag van mij hard gestraft worden.
PSN: Europhea
Maar de veiligheid garanderen gaat om veel meer dingen dan alleen de spelersbus van Ajax. Anders kan je het bij wijze van spreken af met 10 ME'ers die er alleen tijdens die 2 minuten dat de Ajax-spelers moeten uitstappen aanwezig zijn aangezien er toch geen Ajax-supporters zijn. Ik vind het als Feyenoorder gewoon jammer dat er vanuit de onderbuik gesproken lijkt te worden bij dit soort berichten als het om Feyenoord gaat. Ik ben me er zeker van bewust dat het percentage relschoppers bij Feyenoord iets hoger ligt dan gemiddeld, maar het lijkt vaak alsof alle 50.000 man in de Kuip zo zijn als je het gemiddelde commentaar leest.Superkiwi schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 19:37:
[...]
Er valt weinig te nuanceren imo; de reden van afgelasting is omdat de veiligheid niet gegarandeerd kan worden. Reden? Asociale supporters. Dat 95% van de supporters zich wél kan gedragen doet daar niks aan af.
Dat een groot evenement nooit doorgang vindt als de politie staakt is niet helemaal waar natuurlijk; een niet-risicowedstrijd zal doorgaans gewoon doorgaan bij een politiestaking (zie NAC-Ajax).
Dat NAC - Ajax doorgaat zonder politiebegeleiding vind ik dan eigenlijk ook minder normaal dan dat dit niet doorgaat.
De strekking staat hierboven. Bij zo'n klaverjasevenement zullen er relatief veel meer mensen in hesjes zijn en veel minder politie zijn dan bij Feyenoord - Ajax, maar zonder politie zal ook dat niet doorgaan als er 50.000 man komen hoor. Niet omdat er bij klaverjassen zoveel hooligans zijn maar om de sfeer te bewaken, eerste hulp te kunnen verlenen, de infrastructuur er omheen in goede banen te leiden etc.DeKever schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 19:44:
[...]
Ik snap de strekking van jouw post niet. De klaverjascompetitie zou dus wel doorgaan bij een politiestaking omdat dit afgedaan worden met dames en heren in een hesje. Onder de voetbalsupporters zitten gewoon veel tokkies die zich niet kunnen gedragen, ook onder Feyenoordsupporters. Dat zijn de feiten.
Dat je het vervelend vindt als Feyenoordsupporter snap ik heel goed. Zou ik ook hebben. Ik denk echter niet dat je je hoeft te verantwoorden dat je Feyenoorder bent. Groot gelijk dat je jouw club niet laat kapen door een horde tokkies.
Neem een concert als de Toppers, daar komen ook geen hooligans maar vrolijke mensen die een feestje willen vieren. Ook daar is gewoon politie aanwezig en dat vind ik niet meer dan normaal. Zelfs de plaatselijke wielerronde in mijn dorp waar alleen wat lokale bewoners vanuit hun tuin naar kijken heeft een politiepost.
Dan hebben ze wellicht nog geld over om op Bergwijn te bieden ook

Doe gewoon gelijk Bergwijn maar, anders komt Weghorst alsnog.toolkist schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 20:24:
Nu Nottingham zich gemeld zou hebben voor Brobbey.. Kan Ajax niet ff wijzen op Akpom die een stukje goedkoper is?
[ Voor 4% gewijzigd door Gonadan op 27-08-2024 20:26 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Het was al duidelijk dat daar de schoen wringt bij je.Vld1989 schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 20:22:
[...]
Ik vind het als Feyenoorder gewoon jammer dat er vanuit de onderbuik gesproken lijkt te worden bij dit soort berichten als het om Feyenoord gaat. Ik ben me er zeker van bewust dat het percentage relschoppers bij Feyenoord iets hoger ligt dan gemiddeld, maar het lijkt vaak alsof alle 50.000 man in de Kuip zo zijn als je het gemiddelde commentaar leest.
In mijn optiek interpreteer je het allemaal veel te negatief; er is niemand die alle supporters van welke club dan ook over één grote hooligan-kam scheert.
Dus hup, een beetje meer 'woosah'
Oh, dat zou best kunnen hoorSuperkiwi schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 20:27:
[...]
Het was al duidelijk dat daar de schoen wringt bij je.
In mijn optiek interpreteer je het allemaal veel te negatief; er is niemand die alle supporters van welke club dan ook over één grote hooligan-kam scheert.
Dus hup, een beetje meer 'woosah'
En zoals @Agent47 aangaf is het bij mij ook heel anders nu ik geen 16 meer ben maar 34 met een kind, dus ik maak me er zeker niet druk-druk om
Neemt niet weg dat ik ook bij bijvoorbeeld FC Oss - Telstar een afgelasting best logisch zou hebben gevonden.
Tel even tot tien, die rants voegen niets toe.
[ Voor 87% gewijzigd door tweakduke op 28-08-2024 08:04 ]
Bij die simpele zielen hier bij TOP Oss zou dat ook niet eens overbodig zijn neeVld1989 schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 20:33:
[...]
Oh, dat zou best kunnen hoor
En zoals @Agent47 aangaf is het bij mij ook heel anders nu ik geen 16 meer ben maar 34 met een kind, dus ik maak me er zeker niet druk-druk om
Neemt niet weg dat ik ook bij bijvoorbeeld FC Oss - Telstar een afgelasting best logisch zou hebben gevonden.
Brobbey mist echt technische skills hoor (imho natuurlijk), aanname matig, dribbel matig en komt na een sprint vaak net verkeerd uit. Qua systeem; ik vind hem traag omschakelen. Blijft lang balen, kijkt veel naar de scheids etc. Akpom niet, die ligt sws minder op de grond maar is altijd direct klaar om te jagen.PolarBear schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 20:06:
[...]
Ik vind dat wel heel erg snel geconcludeerd. Ik denk dat Brobbey prima in dit systeem kan spelen en meer dan technisch genoeg is (meer dan Weghorst in ieder geval). Er lijkt wat anders aan de hand. Het lijkt wel of hij mee wordt gezogen in de misère van Bergwijn.
Maar veel van de gebreken van Brobbey heeft Weghorst ook, maar nog iets meer. Behalve dat jagen natuurlijk, dat zal Wout wel doen.
Engels homegrown en beter in vorm, zou er gewoon meer voor vragentoolkist schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 20:24:
Nu Nottingham zich gemeld zou hebben voor Brobbey.. Kan Ajax niet ff wijzen op Akpom die een stukje goedkoper is?
Ik zou vooral weer even je kind gaan knuffelen ;-)Agent47 schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 20:37:
Aboutaleb keurt de wedstrijd af. Maar nu wilt hij de wedstrijd ook niet in de avond. Liefst doordeweeks in de middag. Lekker eerlijk en makkelijk naar supporters en werkenden. Misselijkmakende man is het.
Heb genoeg over hem te zeggen Maar dat hou ik wel voor me.
@Gonadan 🙈
[ Voor 13% gewijzigd door AntraXxX op 27-08-2024 21:23 ]
Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.
Dan moet een Akpom of Brobbey toch daadwerkelijk gaan vertrekken, kan mij niet voorstellen dat ze 3 spitsen gaan behouden, met Rijkhoff daar nog achter.AntraXxX schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 21:18:
Vers van de pers, Weghorst is binnen: https://www.telegraaf.nl/...st-over-contract-tot-2026?
@Gonadan 🙈
Het is wel iemand die altijd voorop in de strijd gaat, ben benieuwd
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Wat dat betreft een instelling waar Brobbey een hoop van kan / kon leren.Gynnad schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 21:27:
[...]
Dan moet een Akpom of Brobbey toch daadwerkelijk gaan vertrekken, kan mij niet voorstellen dat ze 3 spitsen gaan behouden, met Rijkhoff daar nog achter.
Het is wel iemand die altijd voorop in de strijd gaat, ben benieuwd
Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.
Ik ging er wel van uit hoor, zelfs als Akpom en Brobbey blijven zouden ze het doen denk ik. Niet dat ik dat stuk wc-papier van een TG als bron beschouw, dus ik wacht nog even af.AntraXxX schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 21:18:
Vers van de pers, Weghorst is binnen: https://www.telegraaf.nl/...st-over-contract-tot-2026?
@Gonadan 🙈
Ach, ik kan Woutje altijd wel waarderen om zijn drive en winnaarsmentaliteit maar vind hem gewoon niet passen. Maar ja, we zitten ook niet echt in een fase van eisen stellen als supporter zijnde op dit moment.
Als het ons helpt om weer sneller naar een herkenbaar Ajax te bouwen dan ben ik niet tegen. Ik vrees alleen voor frustratie bij hem of Brobbey, afhankelijk van wie uiteindelijk tweede viool gaat spelen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Zeiss Distagon 21 f/2.8
[ Voor 95% gewijzigd door tweakduke op 28-08-2024 08:05 . Reden: Idem. ]
Eerst nog rondkomen met BurnleyAntraXxX schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 21:18:
@Gonadan 🙈
Rijkhoff is jeugd, een talent. Totaal nog niet geschikt voor het serieuze werk. Dus leuk om te brengen zodat hij zich kan ontwikkelen, maar hij heeft nog niet laten zien waarom hij per se terug moest komen. Hopelijk komt dat nog.Quad schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 22:54:
Ajax 2 spitsen? Rijkhoff is weg?. Met hem is er toch ook al een soort pinchhitter?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Nou ja, "los komen" dan. Als Ajax 10m wil en uiteindelijk 3+2m en een flink doorverkoop percentage krijgt zijn ze toch wel flink gezakt in prijs.Gonadan schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 21:36:
Nu ook mondeling akkoord over Vos, het lijkt wat los te komen nu. Mocht ook wel want ik begon al aardig depressief te worden. Nu hopen dat ik ook daadwerkelijk vrolijk ben als ik naar de selectie kijk volgende week. Dan is er nog wel wat nodig.
En ik maar hopen op bananasplit mbt die transfer van Weghorst.....Agent47 schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 22:02:
Ik zit eigenlijk te wachten tot Frans Bauer uit de kast komt springen op het kantoor van DTK. Bananasplit!
Daar heb ik geen inzicht in, maar als dat ook van de TG komt weet ik op welke waarde ik dat soort beeldvorming moet schatten.toolkist schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 23:00:
Nou ja, "los komen" dan. Als Ajax 10m wil en uiteindelijk 3+2m en een flink doorverkoop percentage krijgt zijn ze toch wel flink gezakt in prijs.
Het maakt mij niet uit hoe het los komt, als het maar los komt. Want als de selectie blijft zoals hij is zijn we hoe dan ook de sjaak.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik snap het ook niet.toolkist schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 23:01:
[...]
En ik maar hopen op bananasplit mbt die transfer van Weghorst.....
En dan Brobbey wegdoen?
Lijkt mij inderdaad ook onnodig, daar schiet je niks mee op.
Of misschien dat dan toch een van de spitsen vertrekt. Indien dat Brobbey is, zou ik dat toch zonde vinden. Hij heeft zijn mindere vorm nu, maar toch vecht hij zich altijd weer terug. Eigenlijk zou ik Akpom ook nog wel zien aanblijven, werkt zich rot onder Farioli en lijkt wel tevreden met de nieuwe trainer. Maar ja, tegelijkertijd ook een Engelse homegrown speler, dus kan zomaar dat er toch een last-minute bod van €20 miljoen komt uit de PL/championship.
Verwijderd
Zijn er PL clubs dieTrishul schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 00:34:
Eigenlijk zou ik Akpom ook nog wel zien aanblijven, werkt zich rot onder Farioli en lijkt wel tevreden met de nieuwe trainer. Maar ja, tegelijkertijd ook een Engelse homegrown speler, dus kan zomaar dat er toch een last-minute bod van €20 miljoen komt uit de PL/championship.
- een (3e) spits zoeken
- en een squad hebben met teveel niet-homegrown spelers?
1e punt zeker. Nottingham en Leicester, Southampton, grote kans dat Everton Calvert-Lewin moet gaan vervangen, Brentford hetzelfde mbt Toney. En het hoeft niet eens per se PL te zijn, Leeds bv heeft aangezien ze enorm veel verkocht hebben zeker de mogelijkheid om Akpom te betalen.Verwijderd schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 05:36:
[...]
Zijn er PL clubs die
- een (3e) spits zoeken
- en een squad hebben met teveel niet-homegrown spelers?
https://www.vi.nl/nieuws/...t-informeert-naar-brobbey
Tussen de regels lees ik dus dat Brobbey wel weg mag van Ajax, met name omdat Ajax geld nodig heeft.
Ben zelf geen fan van Akpom en in Brobbey zie ik meer toekomst. Maar als Ajax in geldnood zit dan moeten ze wat natuurlijk.
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
Weghorst brengt simpelweg ietsje meer dan de andere twee en past qua werklust/mentaliteit gewoon.donleone83 schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 06:00:
Er zal wel serieuze beweging zijn rond Akpom of Brobbey, anders kan je niet verklaren dat je Weghorst haalt. Dan heb je namelijk drie spitsen die alledrie vinden dat ze in de basis horen en alledrie niet het karakter hebben om zich zomaar te gaan schikken in een reserverol om te “wennen” of zich verder te ontwikkelen.
Had hem overigens graag bij Feyenoord gezien. Misschien was Feyenoord ook eerste keus aangezien dit nieuws komt nadat Giminez heeft aangezien te blijven en het nieuws mbt Bijlow financieel ook niet helpt.
[ Voor 11% gewijzigd door Bossie op 28-08-2024 07:27 ]
Verwijderd
Ik laat me graag verrassen (en dat gebeurt regelmatig), maar ik zie geen enkele club meer dan 10 miljoen voor een 29 jarige Akpom neerleggen.toolkist schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 06:38:
1e punt zeker. Nottingham en Leicester, Southampton, grote kans dat Everton Calvert-Lewin moet gaan vervangen, Brentford hetzelfde mbt Toney. En het hoeft niet eens per se PL te zijn, Leeds bv heeft aangezien ze enorm veel verkocht hebben zeker de mogelijkheid om Akpom te betalen.
Verhuur die Rijkhoff dan en verkoop Brobbey lekker. Die Akpom wil nog wel eens op de goede plek staan. Brobbey kan totaal niet met druk omgaan.
Vorig seizoen 7 doelpunten, Brobbey 22, Akpom 11 (in slechts 1500 min)Bossie schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 07:14:
[...]
Weghorst brengt simpelweg ietsje meer dan de andere twee en past qua werklust/mentaliteit gewoon.
Had hem overigens graag bij Feyenoord gezien.
Daarvoor 11 doelpunten, Brobbey 14, Akpom 29
Daarvoor 9 doelpunten, Brobbey 8, Akpom 11
Ik weet niet wat hij ietsjes meer brengt, maar het zijn waarschijnlijk niet de doelpunten. Technisch schat ik hem echt slechter in dan Brobbey en in ieder geval niet anders dan Akpom (maar waarschijnlijk ook slechter).
Je zal zien dat Weghorst de eerste twee of drie wedstrijden een doelpunt maakt, wordt opgehypet en voor de rest niets brengt.
Ik snap werkelijk niets van deze transfer.
[ Voor 8% gewijzigd door PolarBear op 28-08-2024 07:34 ]
Ik wel, hij brengt simpelweg werklust/drive en neemt anderen daar in mee.PolarBear schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 07:33:
[...]
Vorig seizoen 7 doelpunten, Brobbey 22, Akpom 11 (in slechts 1500 min)
Daarvoor 11 doelpunten, Brobbey 14, Akpom 29
Daarvoor 9 doelpunten, Brobbey 8, Akpom 11
Ik weet niet wat hij ietsjes meer brengt, maar het zijn waarschijnlijk niet de doelpunten. Technisch schat ik hem echt slechter in dan Brobbey en in ieder geval niet anders dan Akpom (maar waarschijnlijk ook slechter).
Je zal zien dat Weghorst de eerste twee of drie wedstrijden een doelpunt maakt, wordt opgehypet en voor de rest niets brengt.
Ik snap werkelijk niets van deze transfer.
Weghorst is simpelweg een directe versterking en kan ook nog iets met voorzetten. Dat het een directe versterking is zegt overigens meer over Ajax dan over weghorst.
Zoals eerder gezegd, had hem graag bij Feyenoord gezien maar voor de neutrale toeschouwert (ikke) is dit ook leuk
Rijkhof is duidelijk nog niet klaar voor het 1e, Akpom kan ook als aanvallende middenvelder spelen, dus ik zie het probleem van een extra spits niet (alleen is Weghorst niet mijn keuze, maar goed wie weet maakt ie er 3 tegen Feyenoord 🙏)Agent47 schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 07:31:
Dus Ajax haalt Rijkhoff terug voor een enkele miljoen. Brobbey blijft tot heden, Akpom krijgen ze niet verkocht en nu kopen ze Weghorst? Lekker signaal…
Verhuur die Rijkhoff dan en verkoop Brobbey lekker. Die Akpom wil nog wel eens op de goede plek staan. Brobbey kan totaal niet met druk omgaan.
Kamp Brobbey die zegt dat de geldproblemen van Ajax niet hun probleem zijn. Datzelfde kamp Brobbey die het vertrek van Brobbey op de spits dreven toen Ajax graag wilde verlengen en ie toch naar RB leipzig vertrok om vervolgens 19 milj. Uit te laten trekken voor het kind van Ajax.evleerdam schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 06:44:
Er is wel serieuze interesse vanuit de PL voor Brobbey blijkbaar, maar Brobbey wil zelf niet naar Nottingham in dit geval.
https://www.vi.nl/nieuws/...t-informeert-naar-brobbey
Tussen de regels lees ik dus dat Brobbey wel weg mag van Ajax, met name omdat Ajax geld nodig heeft.
Ben zelf geen fan van Akpom en in Brobbey zie ik meer toekomst. Maar als Ajax in geldnood zit dan moeten ze wat natuurlijk.
En nu dus weer beetje dwars liggen. Denkt Brobbey dat Ten Hag gaat bellen ofzo?
Het feit dat ie aan het begin van het seizoen niet 90 minuten wedstrijd fit is, en die gretigheid niet laat zien voor een prof vind ik een belediging voor iedereen op de Toekomst en daarbuiten die er wel voor knokt.
Opzouten dus! Je bent een voorbeeld, terwijl je je dat niet lijkt te beseffen. Eet nog wat ‘nasi’tjes’
Maar even heel eerlijk. De geldproblemen zijn het probleem van Brobbey en zijn management ook niet? Misschien voelt die jongen zich wel goed in Nederland en bij Ajax?loewie1984 schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 08:01:
[...]
Kamp Brobbey die zegt dat de geldproblemen van Ajax niet hun probleem zijn. Datzelfde kamp Brobbey die het vertrek van Brobbey op de spits dreven toen Ajax graag wilde verlengen en ie toch naar RB leipzig vertrok om vervolgens 19 milj. Uit te laten trekken voor het kind van Ajax.
En nu dus weer beetje dwars liggen. Denkt Brobbey dat Ten Hag gaat bellen ofzo?
Het feit dat ie aan het begin van het seizoen niet 90 minuten wedstrijd fit is, en die gretigheid niet laat zien voor een prof vind ik een belediging voor iedereen op de Toekomst en daarbuiten die er wel voor knokt.
Opzouten dus! Je bent een voorbeeld, terwijl je je dat niet lijkt te beseffen. Eet nog wat ‘nasi’tjes’
Ajax zal wel moeten en het is te prijzen dat er een beetje geanticipeerd wordt, maar het onderstreept denk ik wel dat Ajax er nog steeds beroerd voorstaat. Gelukkig begint er wel weer iets van een systeem te ontstaan, er zitten een paar goede spelers bij die blijven (Hato, Berghuis, Taylor) en zo slecht als vorig jaar zal t niet worden.
PSV heeft geld, zoekt een CV (en is linksachter ook kwetsbaar), speelt CL en doet mee om de prijzen: zou Hato geen interessante opties zijn?
Hato is een goudmijn, die ga je niet voor een appel en een ei verpatsen aan PSV. Ik hoop dat Hato (hij is 18..) zeker nog 2 a 3 jaar bij Ajax blijft, maar gezien zijn talent zal het mij ook niet verbazen als dit zijn laatste seizoen wordt en hij voor 40 mil vertrekt.ZieMaar! schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 08:33:
PSV heeft geld, zoekt een CV (en is linksachter ook kwetsbaar), speelt CL en doet mee om de prijzen: zou Hato geen interessante opties zijn?
⏩ PVOutput☀️
Is dit het moment voor mij om @JoteW te quoten?ZieMaar! schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 08:33:
Nou over Weghorst heb ik dus vaak voor mijn beurt gepraat, blijkbaar.
[ Voor 4% gewijzigd door Han op 28-08-2024 09:07 ]
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Rijkhof heeft eind vorig seizoen wat mij betreft erg duidelijk laten zien nog niet klaar te zijn voor het eerste. Die gaat zo te zien echt het hele seizoen de spits van Jong Ajax zijn.toolkist schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 08:00:
[...]
Rijkhof is duidelijk nog niet klaar voor het 1e, Akpom kan ook als aanvallende middenvelder spelen, dus ik zie het probleem van een extra spits niet (alleen is Weghorst niet mijn keuze, maar goed wie weet maakt ie er 3 tegen Feyenoord 🙏)
Lijkt me verder toch dat Akpom nog echt wel weg zal gaan. Brobbey nu weg doen lijkt me echt een hele gekke move en ze alledrie houden is vragen om problemen.
Weghorst is absoluut niet iemand die ik ooit in een Ajax-shirt had verwacht en ik zie het ook niet helemaal zitten, maar dat is meer een persoonlijk sentiment. Maar aan de andere kant snap ik het ergens ook wel weer. Hij gaat absoluut iets brengen wat zeker voorin op dit moment mist en heeft waarschijnlijk de beste instelling en drive van de hele selectie.
Dit topic is gesloten.
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2024/2025 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken