[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2024/2025 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 37 ... 302 Laatste
Acties:
  • 476.539 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-10 17:02
Bao_mi1 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 15:00:
[...]

Ik zat meer te denken aan een nieuwe Dmitry Bulykin!

En als mijn cluppie PSV spelers als Baumgartl en Schwaab terug haalt is het Nederlands voetbal weer precies waar we 10 jaar geleden ook waren.
Pantelic deed het top. Was daadwerkelijk balvast, was goed met de spelers om hem heen etc.
Maar de trainer zag hem niet zitten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:52

Typhone

Who Dares Wins

toolkist schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 17:23:
[...]

Gemiddeld leeftijd van de selectie is volgens mij stukken lager dan onder Ten Hag anders.
Niemand had problemen met de 33 jaar van Tadic, maar een 32 jarige Eriksen is nu ineens te oud voor 1 jaartje?
Tadic kwam op 29 jarige leeftijd naar Ajax.
Eriksen heeft hartproblemen gehad. Dat alleen al in combinatie met Ajax vind ik meh.

[ Voor 10% gewijzigd door Typhone op 20-08-2024 18:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 22:03
toolkist schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 17:23:
[...]

Gemiddeld leeftijd van de selectie is volgens mij stukken lager dan onder Ten Hag anders.
Niemand had problemen met de 33 jaar van Tadic, maar een 32 jarige Eriksen is nu ineens te oud voor 1 jaartje?
Megaprof Tadic was de meest fitte speler van Ajax en is jaren voorop gegaan in de strijd. Eriksen heeft zich nooit fysiek onderscheden, heeft een hartstilstand gehad en is echt duidelijk fysiek minder. Als we nog een Alvarez hadden is dat misschien nog prima. Maar hij komt naast Henderson de slome. We moeten geen geriatrisch middenveld nastreven. Ja wat meer ervaring is goed. Maar haal dan iemand in de leeftijdscategorie van Schouten. Of Blind bij zijn terugkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Kist schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 19:23:
[...]

Megaprof Tadic was de meest fitte speler van Ajax en is jaren voorop gegaan in de strijd. Eriksen heeft zich nooit fysiek onderscheden, heeft een hartstilstand gehad en is echt duidelijk fysiek minder. Als we nog een Alvarez hadden is dat misschien nog prima. Maar hij komt naast Henderson de slome. We moeten geen geriatrisch middenveld nastreven. Ja wat meer ervaring is goed. Maar haal dan iemand in de leeftijdscategorie van Schouten. Of Blind bij zijn terugkeer.
Je zult toch iets aan creativiteit moeten halen en een jongere middenvelder met de creativiteit van Berghuis of Eriksen ga je momenteel niet kunnen betalen. Berghuis is ook niet de snelste en gaat ook prima op 10, dus ik zou niet inzien waarom Eriksen niet ook op 10 zou kunnen spelen zodat Berghuis niet alles hoeft te spelen.
En op het EK kon hij nog prima mee komen.
Typhone schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 18:33:
[...]

Tadic kwam op 29 jarige leeftijd naar Ajax.
Boeiend, op zn 33e speelde hij ook nog voor Ajax en dat gaat het mij om. Eriksen is wmb een korte termijn oplossing, niet iemand die je ff voor 3 jaar vast gaat leggen (hoogstens als trainer na zn carriere)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Maar goed @Kist @Typhone kom zelf eens met wat betaalbare suggesties dan? Creatieve spelers dus, max 29 jaar en veel meer dan een miljoen of 6-7 zullen ze niet mogen kosten. Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
toolkist schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 20:12:
Maar goed @Kist @Typhone kom zelf eens met wat betaalbare suggesties dan? Creatieve spelers dus, max 29 jaar en veel meer dan een miljoen of 6-7 zullen ze niet mogen kosten. Succes!
Dele Alli!
Transfervrij, 28 jaar oud. CL-finale ervaring. 37 interlands.

[ Voor 9% gewijzigd door Napo op 20-08-2024 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

toolkist schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 20:12:
Ik ben geen goedbetaalde scout :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:46

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Typhone schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 16:24:
Noem ze allemaal maar zolang ze geen opportunistische hoge ballen verwachten want dat is het spel wat Ajax niet kent en nog nooit gekund heeft.
Maar Weghorst kan ook wel meer dan alleen maar hoge ballen afwachten, dus ik mis het idee achter 'Ajax spits' nog even.

Kijk als je het gewoon een mafklapper vindt en daarom liever niet bij de club hebt kan ik je volgen, dat heb ik ook wel. Maar als het gaat om drive en het versterken van het elftal zou hij gewoon van directe meerwaarde zijn, daar is echt geen twijfel over wat mij betreft.
En ik heb natuurlijk ook liever een jonger talent wat meteen net zoveel doelpunten maakt, geen mafklapper is en ons jarenlang zal voorgaan in de strijd, maar ik heb even geen haalbare namen die daaraan voldoen.
Het schaduwelftal staat er op dit moment nog helemaal niet. Alles wat er rond loopt is niet geschikt voor Ajax en juist daar zou je creativiteit mogen verwachten. Huur iemand met ervaring en koop iemand die perspectief heeft. Ajax is niet arm of blut maar zoekt veel te veel naar directe versterkingen. De scouting is volledig genegeerd afgelopen jaar. Ik vraag me af welke namen er op die lijstjes staan/stonden en wat daar de alternatieven waren. Nu hoor je constant oude namen rondzingen inclusief een Eriksen. We zijn geen bejaardentehuis. Dat gelul van Farioli met zijn fitheid en vervolgens Traoré opstellen begrijp ik ook niet helemaal. En we zien allemaal hetzelfde de afgelopen twee wedstrijden waarin hij speelde.
Nee het schaduwelftal is er nog niet, maar dat kan nog komen. Je hebt korte en lange termijn waar het technisch kader mee bezig is.
Op de korte termijn moeten er gewoon versterkingen zijn die nú wat brengen, want als we geen top3 halen is er financieel gewoon echt een nog grotere uitdaging en ga je steeds meer achter de feiten aan lopen.
Op de lange termijn wil je inderdaad weer betere doorstroom van talenten krijgen en liefst al komend seizoen wat vruchten kunnen plukken. Maar dat is iets wat meer tijd nodig heeft en parallel loopt.
Dit seizoen een Rugani voor de zekerheid en blessures, parallel een Bouwman klaarstomen voor Ajax 1. Het één sluit het ander niet uit, het gaat hand in hand.
Gesprekken voeren met Rensch lijkt mij zeer onverstandig en een teken van onbekwaamheid aan de top. Die loopt nui ook al 3-4-5 jaar mee en is absoluut niet geschikt voor Ajax 1. Ook hier grote vraagtekens bij het beleid wat men nastreven wil. Gaan we vasthouden aan middelmaat (en zelfs dat niet) of gaan we weer eens bouwen?
Het wanbeleid tot nu toe heeft ertoe geresulteerd dat we nu met een slappe hap zitten die nog maar één jaar contract heeft. Verre van ideaal, maar daar moet je toch wat mee. Liefst nu verkopen en vervanging voor de toekomst, en anders moet hij verlengen. Werkt hij niet mee dan is het banken. Dáár zijn die gesprekken voor en dat lijkt mij niet meer dan goed beleid, niets doen is geen optie.
De talenten hoeven het geen seizoen goed te doen. Ajax zit alvorens het seizoen goed en wel begonnen is weer met een tussenjaar opgescheept. Er is te weinig vertrokken, er is (stand nu) op Traoré na helemaal niemand gekomen en alles is bij het oude. Daarbij vraag ik me erg af wat er met een Bergwijn en Brobbey gebeurd is die fit genoeg waren voor het EK maar in 3 weken tijd compleet van het padje af geraakt zijn. Hoe dan? Bij Brobbey is dat niet voor het eerst een thema en ook daar zet ik vraagtekens bij of dit een goed signaal is naar de jeugd. Liever 10e en ergens voor staan dan dit soort figuren de kans geven.
Bergwijn en Brobbey waren niet fit genoeg voor het EK, die zijn daar bij de test glashard door het ijs gegaan en zaten hooguit op 80%. Ajax heeft gewoon flink voor lul gestaan wat dat betreft.
En die twee knakkers vonden dat blijkbaar wel prima en zijn drie weken op hun reet blijven liggen waardoor er nog steeds een flinke achterstand is.
Het wordt nog steeds zo ontzettend onderschat hoe slecht het de afgelopen twee seizoenen gesteld was met de trainingen en fysieke intensiteit, echt om je kapot te schamen als 'topclub'.
toolkist schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 15:20:
Multi inzetbaar en overal even slecht. Zodra je daar gratis vanaf kan moet je dat gewoon doen, oftewel het is echt achterlijk om hem een nieuw contract aan te bieden. Reken maar dat die jongen ook gewoon richting het miljoen wil gaan vangen. Zonde geld.
De reden voor een nieuw contract zou dan ook niet zijn prestaties zijn, maar om te voorkomen dat hij gratis de deur uit loopt volgend jaar. En een beetje salaris betalen zodat je een transfersom kunt vragen is beter dan hem helemaal gratis wegdoen, al vang ik er natuurlijk liever deze zomer nog wat voor. ;)
Sutalo is geen held, maar begint wel weer het niveau te laten zien waarvoor Ajax besloot 20m te betalen. Dus hem als volwaardige basiskracht zien is echt totaal niet opportunistisch.
Mbt Baas en Gaaei, zo lang je die niet kwijt bent en ook nog een 2e speler hebt voor hun positie is nog een extra speler halen voor hun positie gewoon niet reëel.
Dat klopt, maar als je Rensch weg doet en geen vervanging hebt moet je op hen bouwen, en dat kan gewoon niet. Dus het is of Rensch vervangen, of hen vervangen, maar niet alleen maar iets wegdoen.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Typhone schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 20:52:
[...]

Nee, maar je stelt wel te weten dat het beter kan. Dus daar moet je dan toch onderbouwing voor hebben? ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Typhone schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 20:52:
[...]

Maar wel goedbetaald genoeg om de huidige spelers af te kraken? Wellicht zie je daar ook het talent niet van dan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advizor
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 07:45
Napo schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 20:39:
[...]

Dele Alli!
Transfervrij, 28 jaar oud. CL-finale ervaring. 37 interlands.
Die komt ook niet voor een appel en een ei aan salaris.

Overigens wel een betere suggestie dan Eriksen ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Advizor op 20-08-2024 23:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07:03
Sagat schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 15:12:
[...]

Hoeveel kansen mag een speler krijgen? Sorry maar Ueda heeft genoeg invalbeurten en zelfs keer of wat 4-5 op zijn minst (zo voelt het iig) mogen starten. Echt bar weinig gezien wat mij het vertrouwen geeft dat hij het ooit gaat doen. Maar idd misschien verhuren en dat hij met minder druk misschien wel gaat presteren en vertrouwen op bouwen, maar het is voor mij iemand die eigenlijk als 2e spits als niet goed genoeg is, laat staan eerste.
Ik ben het met je eens dat hij nog te weinig heeft laten zien. Toch schijnt hij op de trainingen steengoed te zijn en kan het zomaar gebeuren dat hij met wat ritme wel wat gaat laten zien. De investering in hem is voor Feyenoord begrippen gewoon te hoog geweest om hem na 1 seizoen al helemaal af te schrijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:25
Advizor schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 23:19:
[...]

Die komt ook niet voor een appel en een ei aan salaris.

Overigens wel een betere suggestie dan Eriksen ;)
Dele Alli is mentaal al met pensioen toch, die is geblesseerd aan zijn motivatie.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

toolkist schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 22:56:
[...]

Maar wel goedbetaald genoeg om de huidige spelers af te kraken? Wellicht zie je daar ook het talent niet van dan? :P
@Gonadan ook indirect even antwoorden

De spelers afkraken is niet verboden toch? :)
Het is ook niet aan mij hier zonder informatie even aan te dragen wat de juiste spelers moeten zijn.

Ajax monitort een groot aantal spelers al vanuit de jeugd en de bijbehorende progressie. Als daaruit blijkt dat er op bepaalde posities geen doorstroom is van de juiste kwaliteit dan ga je een probleem hebben en zul je de scouting aan het werken moeten zetten. Dat zijn spelers van 16-18, 19-23 en erboven verwacht ik. Tevens zal er een lijstje zijn van 28-32, wie dat zijn geen idee maar ik verwacht van een organisatie als Ajax dat dit gewoon 'normaal' geregeld zou zijn. Maar goed als het werk als een vinkje achter Hallers naam zetten al teveel is vraag ik me soms heel erg af hoe een BVO nu écht van binnen uitziet.

Los daarvan weet Ajax dat het regelmatig een probleem heeft. Gaat het sportief erg goed dan komt de eigen jeugd in het gedrang en nadat die cirkel zich weer 'herhaald' heeft dan moet de jeugd weer komen. Dit nadelige maar cyclische beleid gebeurt al jaren en zou ingesloten moeten worden bij Ajax (of in elk geval moet men dat zien aankomen). Geen enkele club waar geen oliesjeik achter zit blijft oneindig pieken namelijk. En precies dáár viert het opportunisme hoog tij bij Ajax. PSV kampt er in meer of mindere mate net zo goed mee als Ajax maar die zitten nu aan de 'positieve' kant van het spectrum.

Iedereen weet nog waar de term Marc Netto vandaan kwam denk ik? Precies dat had vorig jaar moeten gebeuren. Hand op de knip, opnieuw gaan bouwen, wat komt er door qua jeugd? Gaan we het redden met een Fitz-Jim en een Salah-Eddine, Banel, Martha etc of gaan we daar voor repareren? Nu is er gigantisch geld uitgegeven (bedragen weet ik niet uit mijn hoofd maar zie transfermarkt.de) in twee seizoen waarin wel al langzaam duidelijk werd dat Ajax weer op een afglijdende schaal zat wat hoort bij de manier zoals ik beschreven heb hierboven. Nu zijn ze aan het redden wat er te redden valt weer maar worden spelers (Hato) vooralsnog random neergezet.

Je maakt mij niet wijs dat de meest stabiele speler van afgelopen seizoen (Jorrel Hato) opeens nu linksback is terwijl hij vorig jaar alles centraal speelde. Begrijp ik niet. Gaan we komend jaar nu wel of geen linksback nodig hebben? Maak een keuze. Het is allemaal zo moeilijk niet. Bepaal wat je hebt of waar iemand echt het beste tot zijn recht komt en ga voorsorteren. Geld is er niet, dus huren. Maar zorg ervoor dat je een team krijgt wat merkbaar beter gaat zijn dan het prut wat er nu rondloopt op meerdere posities in plaats van alleen maar met pleisters te lopen werken. Dan liever met een mank been het seizoen afmaken vol littekens en volgend jaar fris door.

Dat gezegd hebbende:

Ramaj - Hato - Rugani - Sutalo - Rensch
Mannsverk - Taylor - Berghuis
Bergwijn - Brobbey - Traoré

hebben we nog niet gezien voor 4 wedstrijden op rij waarbij ze allemaal fit zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Typhone op 21-08-2024 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01:15
De jeugd komt er wel weer aan bij Ajax. Beuker heeft goed (inhaal)werk geleverd met het verlengen van contracten van veel jeugdspelers. In Jong Ajax lopen er bv. aardig wat leuke spelers rond die zich hopelijk doorontwikkelen tot Ajax 1 spelers. Kan zomaar zo zijn dat een van die spelers de stap maakt naar het eerste elftal later dit seizoen (ik denk een Mokio of Faberski).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 06-10 11:38
Typhone schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 10:06:
[...]
Je maakt mij niet wijs dat de meest stabiele speler van afgelopen seizoen (Jorrel Hato) opeens nu linksback is terwijl hij vorig jaar alles centraal speelde. Begrijp ik niet.
Kijk dan de tig tegengoals even terug waar hij buitenspel ophief maar waar toch iedereen over Sutalo viel.
Hato is een leuk talent maar moet echt nog heel veel stappen zetten. Laat hem nu zijn minuten maar als LB maken. Lijkt me niks mis mee. Als hij wat stabieler is kan hij alsnog naar het centrum.
Als Hato een Mislintat aankoop was geweest dan had hij niet zo onomstreden geweest bij velen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Typhone schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 10:06:
@Gonadan ook indirect even antwoorden

De spelers afkraken is niet verboden toch? :)
Het is ook niet aan mij hier zonder informatie even aan te dragen wat de juiste spelers moeten zijn.
Zeker niet. Ik vind het helemaal prima als er kritiek geleverd worden op die we graag beter willen zien, maar wel in het juiste perspectief.
Wanneer de voorgangers van de huidige mensen er een behoorlijke zooi van gemaakt hebben kunnen we de huidige mensen en hun keuzes wel afbranden maar die moeten roeien met de riemen die ze hebben.

Wanneer er jaren gekloot is met de jeugd kunnen we nu niet de huidige staf verwijten dat ze geen goede jeugd of schaduwelftal hebben. Wanneer spelers de afgelopen twee jaar gewoon nooit goed genoeg getraind hebben kan je nu Farioli niet verwijten dat hij klachten heeft over de fitheid.
En veel andere dingen moeten wel mogelijk zijn. We kunnen wel roepen dat ze 'gewoon een Ajax spits moeten kopen' maar is dat mogelijk? We kunnen het wel wensen maar ze hebben geen geld en wie wil überhaupt?
Hetzelfde met 'Kroes moet gewoon verkopen met z'n grote mond', tja, je hebt altijd nog een koper nodig wil je dat voor elkaar krijgen. En als iedereen wil huren omdat ze de situatie kennen of men gewoon geen goed gevoel heeft bij de spelers van Ajax (en terecht) dan is het lastig om ze te verkopen. Want je weet ook dat wanneer hij teveel toegeeft op de verkoopprijs of andere voorwaarden we hem daar dan wel weer op zullen doorzagen. Hij moet spelers verkopen die door staf en media minimaal een jaar afgebrand zijn, nul progressie geboekt hebben, totaal niet fit zijn en waarvan iedereen weet dat we er eigenlijk vanaf willen. Ga er maar aan staan.

Dus als je dan kritiek hebt snap ik dat wel, maar als je zegt dat het 'gewoon' beter kan en moet dan ben ik wel van mening dat je mag vertellen hoe dat dan zou moeten, want ik zie dat ze klem zitten en niet zomaar een uitweg. :)
Ajax monitort een groot aantal spelers al vanuit de jeugd en de bijbehorende progressie. Als daaruit blijkt dat er op bepaalde posities geen doorstroom is van de juiste kwaliteit dan ga je een probleem hebben en zul je de scouting aan het werken moeten zetten. Dat zijn spelers van 16-18, 19-23 en erboven verwacht ik. Tevens zal er een lijstje zijn van 28-32, wie dat zijn geen idee maar ik verwacht van een organisatie als Ajax dat dit gewoon 'normaal' geregeld zou zijn. Maar goed als het werk als een vinkje achter Hallers naam zetten al teveel is vraag ik me soms heel erg af hoe een BVO nu écht van binnen uitziet.
Klopt, maar dat is toch bekend? Het is jaren één grote puinbak geweest. De scoutingrapporten gingen direct het rondarchief in en de jeugd is gefrustreerd met gebrek aan perspectief en duurbetaalde onderpresterende concurrentie. Heel slecht en naar, maar geschiedenis en kunnen we nu over blijven klagen, dat verandert pas met de tijd.
(lees ook: https://www.ajaxshowtime....aken-in-de-jeugdopleiding)
Los daarvan weet Ajax dat het regelmatig een probleem heeft. Gaat het sportief erg goed dan komt de eigen jeugd in het gedrang en nadat die cirkel zich weer 'herhaald' heeft dan moet de jeugd weer komen. Dit nadelige maar cyclische beleid gebeurt al jaren en zou ingesloten moeten worden bij Ajax (of in elk geval moet men dat zien aankomen). Geen enkele club waar geen oliesjeik achter zit blijft oneindig pieken namelijk. En precies dáár viert het opportunisme hoog tij bij Ajax. PSV kampt er in meer of mindere mate net zo goed mee als Ajax maar die zitten nu aan de 'positieve' kant van het spectrum.
Het is een natuurlijk cyclus die er gewoon bij hoort, daar ga je niet aan ontkomen. Als je een keer een uitzonderlijk team bij elkaar hebt gesmeed en op dat hoge CL niveau wilt blijven acteren lukt dat niet met alleen jeugd, dan zijn aankopen gewoon nodig.
Deze cyclus zal altijd blijven, maar er mag wel wat meer balans in, dat ben ik met je eens. Het slaat soms ook te veel door en niet alle aankopen zijn doordacht. Vooral dat laatste vind ik zonde, want dan gaat het ten koste van jeugd maar heb je er ook nog eens weinig aan.
Iedereen weet nog waar de term Marc Netto vandaan kwam denk ik? Precies dat had vorig jaar moeten gebeuren. Hand op de knip, opnieuw gaan bouwen, wat komt er door qua jeugd? Gaan we het redden met een Fitz-Jim en een Salah-Eddine, Banel, Martha etc of gaan we daar voor repareren? Nu is er gigantisch geld uitgegeven (bedragen weet ik niet uit mijn hoofd maar zie transfermarkt.de) in twee seizoen waarin wel al langzaam duidelijk werd dat Ajax weer op een afglijdende schaal zat wat hoort bij de manier zoals ik beschreven heb hierboven. Nu zijn ze aan het redden wat er te redden valt weer maar worden spelers (Hato) vooralsnog random neergezet.

Je maakt mij niet wijs dat de meest stabiele speler van afgelopen seizoen (Jorrel Hato) opeens nu linksback is terwijl hij vorig jaar alles centraal speelde. Begrijp ik niet. Gaan we komend jaar nu wel of geen linksback nodig hebben? Maak een keuze. Het is allemaal zo moeilijk niet. Bepaal wat je hebt of waar iemand echt het beste tot zijn recht komt en ga voorsorteren. Geld is er niet, dus huren. Maar zorg ervoor dat je een team krijgt wat merkbaar beter gaat zijn dan het prut wat er nu rondloopt op meerdere posities in plaats van alleen maar met pleisters te lopen werken. Dan liever met een mank been het seizoen afmaken vol littekens en volgend jaar fris door.
Hato is centraal redelijk maar ook vaak een bron van onrust, terwijl hij op links stukken beter is dan de huidige alternatieven. Ik snap het juist heel goed. En die staat nu continu op links dus is niets random aan. Farioli heeft ook duidelijk gezegd dat zijn plekkie links is.
Dat gezegd hebbende:

Ramaj - Hato - Rugani - Sutalo - Rensch
Mannsverk - Taylor - Berghuis
Bergwijn - Brobbey - Traoré

hebben we nog niet gezien voor 4 wedstrijden op rij waarbij ze allemaal fit zijn.
Gelukkig niet, met dat middenveld krijg je tranen in je ogen. Maar ze zijn niet fit inderdaad. Hoe komt dat? Door wat er voor dit seizoen allemaal gebeurd is. Daar kunnen we in blijven hangen maar het verandert niet meer. Het is wat het is, we moeten vooruit.

Ramaj lijken ze overigens te willen verkopen mogen we VI geloven, ik weet niet of ik daar zo blij van word. Nu even Pasveer vond ik wel prima voor het creëren van rust maar ik ga er eigenlijk wel vanuit dat hij voor de herfst dan vervangen zou zijn door een doelman die beter is in keepen en niet alleen maar hoeft te coachen.
Zou dit dan zijn om toch nog extra financiën te genereren en de selectie te kunnen versterken, of beschouwt men Pasveer echt als goed genoeg voor het hele seizoen? Ik heb hier wel een knagend gevoel bij.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

JEightyFive schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 10:52:
[...]

Kijk dan de tig tegengoals even terug waar hij buitenspel ophief maar waar toch iedereen over Sutalo viel.
Hato is een leuk talent maar moet echt nog heel veel stappen zetten. Laat hem nu zijn minuten maar als LB maken. Lijkt me niks mis mee. Als hij wat stabieler is kan hij alsnog naar het centrum.
Als Hato een Mislintat aankoop was geweest dan had hij niet zo onomstreden geweest bij velen.
En volgend jaar weer als linker CV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
Typhone schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 10:53:
[...]

En volgend jaar weer als linker CV?
Afhankelijk van zijn ontwikkeling en die van o.a. Kaplan. Waarom niet? Er zijn wel vaker spelers geweest die eerst op de zijkant minuten hebben gemaakt en later naar het centrum zijn gegaan.
In de minuten die Kaplan heeft gemaakt vond ik hem stabieler dan Hato.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06:52
Noppert wellicht naar Ajax als concurrent/tweede doelman achter Pasveer. Blijf het jammer/bijzonder vinden dat Ramaj ineens aan de kant wordt geschoven - leek mij toch een prima doelman voor Ajax?

Tenminste de goals tegen waren volgens mij afgelopen seizoen niet aan hem te wijten?

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08:35
Schandalig. Kroes is echt een pepernoot. Noppert is een blunderkeeper die zelfs door Mickey van de Hart uit de basis is gespeeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Gynnad schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 11:28:
Noppert wellicht naar Ajax als concurrent/tweede doelman achter Pasveer. Blijf het jammer/bijzonder vinden dat Ramaj ineens aan de kant wordt geschoven - leek mij toch een prima doelman voor Ajax?

Tenminste de goals tegen waren volgens mij afgelopen seizoen niet aan hem te wijten?
Noppert? Ah nee alsjeblieft niet. Gewoon Ramaj weer op doel en Pasveer of Gorter erachter. Niet een gehypte figuur die niet eens onbetwiste nr 1 bij Heerenveen kan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trishul

Ramaj deed het gewoon prima idd. Dankzij hem had Ajax toen Bodo/Glimt verslagen in de CoL. Er waren zo ook nog wat wedstrijden in de eredivisie waar Ramaj de uitblinker was aan Ajax zijde. Natuurlijk maakte hij ook wel wat foutjes, maar ja, welke keeper van 20 jaar keept er nou wekelijks perfecte wedstrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Sagat

Is pappa x2!

[b]Gonadan in "[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2024/2025"Gonadan schreef op woensdag 21 augustus 2024 @
Zou dit dan zijn om toch nog extra financiën te genereren en de selectie te kunnen versterken, of beschouwt men Pasveer echt als goed genoeg voor het hele seizoen? Ik heb hier wel een knagend gevoel bij.
Pasveer lijkt mij idd prima om het seizoen mee af te maken. Gewoon stabiele doelman die dus klaarblijkelijk een meerwaarde is in het coachen van de achterhoede. Enige waar je mogelijk een vraagteken bij kan zetten is zijn blessuregevoeligheid icm hoge leeftijd. Maar volgens mij is het gemiddeld genomen niet zo blessure gevoellig toch? Zeker niet in vergelijking met onze voormalige nr 1 keuze :')

'jullie' hebben toch ook een tijd Stekelenburg gehad (en dan doel ik op zijn 2e periode uiteraard)? Dacht dit dit ook best goed ging destijds die was toch ook ver achter in de 30...of zelfs ook al 40 net als Pasveer?

Economish is het jammer, maar denk dat de meeste op dit moment sportieve resultaten nu even de voorkeur geven helemaal omdat CL halen ook weer financieel eea gaat verbeteren. Dus controversieel? ja, begrijpelijk? Voor mij zeker!

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
Sagat schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 12:27:
[...]

'jullie' hebben toch ook een tijd Stekelenburg gehad (en dan doel ik op zijn 2e periode uiteraard)? Dacht dit dit ook best goed ging destijds die was toch ook ver achter in de 30...of zelfs ook al 40 net als Pasveer?
Die tweede periode van Stekelenburg sloeg echt nergens meer op. Die lag pas in de hoek tegen de tijd dat de bal alweer op de middenstip lag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:34

FreakNL

Well do ya punk?

Ze moeten geld genereren en Ramaj is grootverdiener.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 22:03
Kroes wilde Mislintat een nekslag geven, maar inmiddels geeft die vooral Ajax een nekslag deze transferperiode. Wat een vreselijke incompetente man. Rulli verpatsen voor een fooi, Ramsj gewoon een groot talent willen verpatsen en dan Noppert die niet eens eerste keeper is bij Heerenveen gaan halen, want ooit een wk gespeeld. Bi-zar.

En dan hebben we het alleen over keepers. Nog niet over de aandelen, jezelf in een positie praten dat je niet meer normaal kan onderhandelen, het niet lukken om spelers te verpatsen, de totaal onbegrijpelijke miskoop van Traore, het gedwongen verkopen van Vos.

Je gaat haast denken dat Kroes de waarde van de aandelen wil slopen om zijn eigen positie te versterken. Niet te filmen dit. Elk idee van Topclub kan je nog wel 10jaar in de vriezer zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SterqVerhael
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-09-2024
Men vergeet dat bijna alle Mislintat aankopen een grof salaris opstrijken. Daar moet je vanaf om de salarishuishouding en daarmee de begroting op orde te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Oh zo stabiel was Ramaj ook weer niet hoor, hij heeft best voor een hoop zenuwachtige momenten gezorgd. Of hij ook echt beter was dan Rulli durf ik niet te zeggen.

Noppert als 2e of 3e keeper zou ik prima vinden. Dan heb je een ervaren keeper achter de hand want Gorter wil je toch eigenlijk niet meer op doel zetten. Als Gorter dan de andere kant op zou gaan en het is inderdaad een ruil voor één jaar zoals er ook geruchten zijn dan zou ik dat wel snappen. Ga je niets op achteruit zolang hij maar geen eerste keeper moet worden.

En zoals al vaker benoemd is Ramaj ook gewoon erg duur dus het kan bijna niet anders dan dat een financiële gedachte hier ook mee speelt. Als je hem dan toch niet als eerste keeper wilt gebruiken is hij gewoon te duur.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
JEightyFive schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 13:02:
[...]

Die tweede periode van Stekelenburg sloeg echt nergens meer op. Die lag pas in de hoek tegen de tijd dat de bal alweer op de middenstip lag.
Zeg maar zoals Pasveer zondag. Niet op zn reflexen durven vertrouwen maar als een malle een hoek in rennen zodat de bal door het midden van de goal ingekopt wordt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Gonadan schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 13:26:

En zoals al vaker benoemd is Ramaj ook gewoon erg duur dus het kan bijna niet anders dan dat een financiële gedachte hier ook mee speelt. Als je hem dan toch niet als eerste keeper wilt gebruiken is hij gewoon te duur.
Hoezo is die jongen duur, waar komt dat vandaan? Ik geloof er nl geen reet van.
En sinds wanneer is een reserve keeper van Heerenveen goed genoeg voor Ajax? Je laat je eisen wel heel erg laag zakken nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Sagat schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 12:27:
Pasveer lijkt mij idd prima om het seizoen mee af te maken. Gewoon stabiele doelman die dus klaarblijkelijk een meerwaarde is in het coachen van de achterhoede. Enige waar je mogelijk een vraagteken bij kan zetten is zijn blessuregevoeligheid icm hoge leeftijd. Maar volgens mij is het gemiddeld genomen niet zo blessure gevoellig toch? Zeker niet in vergelijking met onze voormalige nr 1 keuze :')
Pasveer is de laatste tijd juist erg veel geblesseerd geweest. En in de perioden dat hij fit was begon het heel goed met coachen en veel pakken zoals nu, daarna zakte het in en kon hij het niveau gewoon niet volhouden.

Pasveer is vorig seizoen 164 dagen geblesseerd geweest vanwege een middenhandsbreuk en een knieblessure. Het seizoen ervoor 149 dagen afwezig vanwege een gebroken vinger.
Ik ben er niet van overtuigd dat wij blij worden als hij het hele jaar op doel staat.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

toolkist schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 13:29:
Hoezo is die jongen duur, waar komt dat vandaan? Ik geloof er nl geen reet van.
En sinds wanneer is een reserve keeper van Heerenveen goed genoeg voor Ajax? Je laat je eisen wel heel erg laag zakken nu.
Simpel vergeleken tussen Noppert en Gorter ga je er niet op achteruit, complexer maak ik het niet.
Tuurlijk heb ik liever dat één van de geruchten van het écht aantrekken van een keeper waar is, maar zo niet dan gaan we er nog steeds op vooruit als je Gorter weg doet.

En als je niet weet dat spelers gehaald door Mislintat een hoog salaris hebben dan kan ik je even niet meer helpen. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
https://www.capology.com/club/ajax/salaries/

Ramaj, 420k per jaar. Valt dus alles mee met duur. 1 van de minst betaalde spelers in de selectie dus.
Van Dongen verdient het dubbele, Fitz Jim 100k meer, Forbs ruim het dubbele, Rensch idem, Vd Boomen 6-voudige, zullen we die eerst eens wegstrepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Gonadan schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 13:34:
[...]

Simpel vergeleken tussen Noppert en Gorter ga je er niet op achteruit, complexer maak ik het niet.
Tuurlijk heb ik liever dat één van de geruchten van het écht aantrekken van een keeper waar is, maar zo niet dan gaan we er nog steeds op vooruit als je Gorter weg doet.

En als je niet weet dat spelers gehaald door Mislintat een hoog salaris hebben dan kan ik je even niet meer helpen. ;)
Kom op zeg. Bronnen of anders niks roepen. Dit slaat echt nergens op wat je nu roept.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SterqVerhael
toolkist schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 13:36:

Ramaj, 420k per jaar. Valt dus alles mee met duur. 1 van de minst betaalde spelers in de selectie dus.
Van Dongen verdient het dubbele, Fitz Jim 100k meer, Forbs ruim het dubbele, Rensch idem, Vd Boomen 6-voudige, zullen we die eerst eens wegstrepen?
Dit staat letterlijk op deze site:
All salary figures are estimates and do not represent official figures. Unverified players are calculated using algorithms, or sourced from reporting that has not been confirmed yet. Coverage may be limited or incomplete. Players marked in gray are inactive or had their contract terminated, yet are still being paid by the club. Players marked in blue are on loan, with no distinction made between options or obligations to buy. Contact us for corrections.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
SterqVerhael schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 13:38:
[...]

Dit staat letterlijk op deze site:
All salary figures are estimates and do not represent official figures. Unverified players are calculated using algorithms, or sourced from reporting that has not been confirmed yet. Coverage may be limited or incomplete. Players marked in gray are inactive or had their contract terminated, yet are still being paid by the club. Players marked in blue are on loan, with no distinction made between options or obligations to buy. Contact us for corrections.
Ja en? Een heel aantal ervan kloppen wel en zijn al via andere wegen bevestigd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SterqVerhael
toolkist schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 13:41:
[...]

Ja en? Een heel aantal ervan kloppen wel en zijn al via andere wegen bevestigd.
Oh en hoe weet je of het klopt als ze zelf een mega grote disclaimer erbij zetten? Iets van een site plukken maakt het niet opeens legit. Al helemaal niet met zo'n tekst erbij.

Plus, daarbij kan iemand wel een basissalaris hebben maar dan weten we nog niet wat er verder voor een bonusconstructies en premies in het contract staan. Misschien heeft Ramaj wel een dikke wedstrijdpremie waardoor het dus ongunstig is om hem als 1e keeper te laten staan vanuit financieel oogpunt.

[ Voor 42% gewijzigd door SterqVerhael op 21-08-2024 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Andere bronnen laten andere waarden zien en ik heb weinig geloof in dat soort sites, maar inderdaad geen miljoenen of zoiets zorgwekkends. Zou het dan de transferwaarde zijn? Die is volgens transfermarkt 18M, maar ik geloof er geen reet van dat je dat gaat vangen. ;)

Want als het salaris geen reden is, en de transferwaarde ook niet wat blijft er dan nog voor reden over? Wil hij geen tweede viool spelen en ziet Farioli nu perspectief voor hem het komende seizoen? Of denkt Kroes er toch een mooi bedrag voor te kunnen krijgen wat hem ruimte zou geven daadwerkelijke versterkingen te halen?

Een Van Dongen of Fitz-Jim ga je ook niet veel voor vangen ben ik bang, die gaan nu alweer door het ijs.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Advizor
toolkist schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 13:27:
[...]

Zeg maar zoals Pasveer zondag. Niet op zn reflexen durven vertrouwen maar als een malle een hoek in rennen zodat de bal door het midden van de goal ingekopt wordt.
Die had 9 van de 10 keepers niet gepakt. Gewoon netjes tegendraads ingekopt, is bijna niet te verdedigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

SterqVerhael schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 13:42:
Oh en hoe weet je of het klopt als ze zelf een mega grote disclaimer erbij zetten? .
Deze discussie ga je niet winnen. Het staat op het internet. Het is de waarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
SterqVerhael schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 13:42:
[...]

Oh en hoe weet je of het klopt als ze zelf een mega grote disclaimer erbij zetten? Iets van een site plukken maakt het niet opeens legit. Al helemaal niet met zo'n tekst erbij.

Plus, daarbij kan iemand wel een basissalaris hebben maar dan weten we nog niet wat er verder voor een bonusconstructies en premies in het contract staan. Misschien heeft Ramaj wel een dikke wedstrijdpremie waardoor het dus ongunstig is om hem als 1e keeper te laten staan vanuit financieel oogpunt.
Omdat bijvoorbeeld Henderson, Bergwijn, Berghuis, Rensch, Van Dongen, Hato, etc allemaal op andere plekken al bevestigd zijn.
En je het hier hebt over een speler die vanuit een reserve elftal overgenomen is voor een niet absurd hoge prijs, niet een of andere gevestigde naam met bijbehorend kostenplaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Gonadan schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 13:42:
[...]

Andere bronnen laten andere waarden zien en ik heb weinig geloof in dat soort sites, maar inderdaad geen miljoenen of zoiets zorgwekkends. Zou het dan de transferwaarde zijn? Die is volgens transfermarkt 18M, maar ik geloof er geen reet van dat je dat gaat vangen. ;)

Want als het salaris geen reden is, en de transferwaarde ook niet wat blijft er dan nog voor reden over? Wil hij geen tweede viool spelen en ziet Farioli nu perspectief voor hem het komende seizoen? Of denkt Kroes er toch een mooi bedrag voor te kunnen krijgen wat hem ruimte zou geven daadwerkelijke versterkingen te halen?

Een Van Dongen of Fitz-Jim ga je ook niet veel voor vangen ben ik bang, die gaan nu alweer door het ijs.
Natuurlijk gaan we geen 18m vangen voor een 2e keeper, en sowieso lijkt dat bedrag me rijkelijk hoog voor een keeper.
De reden die overblijft is waarschijnlijk toch gewoon een sportieve, Farioli vindt dat Pasveer meer waarde heeft in de coaching achterin. Die heeft verder natuurlijk ook weinig boodschap aan toekomstige transferwaardes, hij moet nu presteren. Dus als de 40 jarige 0,01% beter is zal hij die opstellen. Zeg maar precies hetzelfde als wat Ten Hag deed. Wat er destijds voor zorgde dat jonkies nr 13-18 in de selectie nagenoeg geen speeltijd kregen, zelfs niet bij 3-0 voor, en dus nooit de benodigde ervaring op konden doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Advizor schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 13:43:
[...]

Die had 9 van de 10 keepers niet gepakt. Gewoon netjes tegendraads ingekopt, is bijna niet te verdedigen.
Omdat Pasveer dus helemaal verkeerd stond ja. Hij had dat kopduel nooit moeten laten gebeuren, hij had gewoon met de vuist richting de bal moeten gaan ipv op de lijn te blijven staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

toolkist schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 13:52:
[...]

Natuurlijk gaan we geen 18m vangen voor een 2e keeper, en sowieso lijkt dat bedrag me rijkelijk hoog voor een keeper.
De reden die overblijft is waarschijnlijk toch gewoon een sportieve, Farioli vindt dat Pasveer meer waarde heeft in de coaching achterin. Die heeft verder natuurlijk ook weinig boodschap aan toekomstige transferwaardes, hij moet nu presteren. Dus als de 40 jarige 0,01% beter is zal hij die opstellen. Zeg maar precies hetzelfde als wat Ten Hag deed. Wat er destijds voor zorgde dat jonkies nr 13-18 in de selectie nagenoeg geen speeltijd kregen, zelfs niet bij 3-0 voor, en dus nooit de benodigde ervaring op konden doen.
We horen vrij weinig over de mening van Ramaj op dit vlak. Snapt hij het, is hij bereid te vechten voor een positie, of toont hij juist weinig drive waardoor je bij Farioli helemaal geen kans hebt, of heeft hij zelf al aangegeven gewoon weg te willen?
Buiten wat vage geruchten of meningen van 'watchers' heb ik eigenlijk niets concreets gehoord op dat vlak.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZmDTnaHK6HmM6KdWCH5K9wD1u84=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ux3Rou4db9KbBm9UpKmbyzjm.jpg?f=user_large

Ipv het als een corner te behandelen besloot Pasveer om te hopen op buitenspel. Je ziet hem vlak hiervoor allerlei spelers op de 5m parkeren. Zet gewoon een speler bij de 1e paal en je kunt op een normale plek in de goal gaan staan ipv tegen de 1e paal aan.

En natuurlijk is hij niet alleen schuldig hieraan, Gaaei gaat het duel in als een f-je, maar dan nog moet je als keeper dit niet laten gebeuren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Advizor
toolkist schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 13:54:
[...]

Omdat Pasveer dus helemaal verkeerd stond ja. Hij had dat kopduel nooit moeten laten gebeuren, hij had gewoon met de vuist richting de bal moeten gaan ipv op de lijn te blijven staan.
Das makkelijk praten, maar er stond 15 man voor zijn neus. Als je komt moet je 100% zeker weten dat je hem hebt. Ook moet hij de korte hoek houden voor als er direct wordt geschoten.
Daarnaast; Gaaei moet de bal niet verliezen.
Gaaei moet ook geen domme overtreding maken.
Gaaei moet zeker zijn man niet in de rug laten inkoppen.
Maar als jij het een fout van Pasveer vindt, prima.

[ Voor 5% gewijzigd door Advizor op 21-08-2024 14:11 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06:41
Grappige wat ik lees vanuit Ajax supporters is dat ze niet zo goed weten wat ze met Gaaei moeten.

Die gozer is zwaar ongeschikt voor een topclub. Maar omdat het zo'n aardige gozer met goeie werkethiek is gun je m wel wat.

Maar dat het een aardige gozer met goeie mentaliteit is neemt toch niet weg dat hij gewoon totaal ongeschikt is?

Houd zulke spelers de hand boven het hoofd en je komt nooit uit je dal. Ook tegen NAC was ie weer dramatisch. Als Feyenoordsupporters weten we wat er gaat gebeuren als je middelmaat blijft opstellen vanwege de goede houding.

[ Voor 11% gewijzigd door LZ86 op 21-08-2024 14:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06:41
Ondertussen is Feyenoord dicht bij de verkoop van Bijlow volgens de geruchtenmolen. Zou ik toejuichen. De man van glas kun je helaas gewoon niet op bouwen. Dan liever een iets mindere keeper die niet het halve seizoen gaat missen.

Ook het overige overbodige grut schijnt dicht bij de uitgang te zijn. Erg benieuwd of we nog een extra creatieve middenvelder of een goede rechtsback kunnen strikken. En hopen dat Gimenez blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Advizor schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 14:10:
[...]

Das makkelijk praten, maar er stond 15 man voor zijn neus. Als je komt moet je 100% zeker weten dat je hem hebt. Ook moet hij de korte hoek houden voor als er direct wordt geschoten.
Daarnaast; Gaaei moet de bal niet verliezen.
Gaaei moet ook geen domme overtreding maken.
Gaaei moet zeker zijn man niet in de rug laten inkoppen.
Maar als jij het een fout van Pasveer vindt, prima.
Gaaei maakte geen overtreding, die nr 4 werd alweer niet geraakt ookal wilde hij alweer laten denken van wel.
En die korte hoek, daarom zeg ik net dat ie het als een corner moet behandelen. Man bij de 1e paal dus.
Ik leg de schuld dus niet alleen bij Gaaei nee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
LZ86 schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 14:13:
Grappige wat ik lees vanuit Ajax supporters is dat ze niet zo goed weten wat ze met Gaaei moeten.

Die gozer is zwaar ongeschikt voor een topclub. Maar omdat het zo'n aardige gozer met goeie werkethiek is gun je m wel wat.

Maar dat het een aardige gozer met goeie mentaliteit is neemt toch niet weg dat hij gewoon totaal ongeschikt is?

Houd zulke spelers de hand boven het hoofd en je komt nooit uit je dal. Ook tegen NAC was ie weer dramatisch. Als Feyenoordsupporters weten we wat er gaat gebeuren als je middelmaat blijft opstellen vanwege de goede houding.
Als ze een betere vervanger halen, meteen verkopen. Want inderdaad niet goed genoeg.
Maar halen ze geen vervanger, dan zit je met Rensch opgescheept wat nog veel erger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bao_mi1
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 10-10 04:37
.....
Als Feyenoordsupporters weten we wat er gaat gebeuren als je middelmaat blijft opstellen vanwege de goede houding.
Maar om een ander perspectief te bieden: PSV supporters weten wat er gaat gebeuren als je teveel van de 'B garnituur' (Ramalho, Sambo, Van Aanholt) laat gaan. Dan heb je ineens een linie met Boscagli en verder eigenlijk niemand over.

Dit lijkt me het moeilijkste wat er is voor een club. Wie laat je gaan, en waar kies je voor continuïteit en zekerheid? Wat je dan hebt is niet top, maar je weet tenminste wat je hebt. Teveel veranderingen in een selectie kan je gewoon niet opvangen. Dat zag je ook vorig jaar bij Ajax toen er ineens een heel nieuw vreemdelingenlegioen binnen kwam. Dan beter focussen op een paar posities/spelers verbeteren of verbreden en verder voortbouwen op wat je hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donleone83
Gonadan schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 13:34:
[...]

Het werd toch juist overal bevestigd dat Mislintat goede contracten had onderhandeld die zwaar afhankelijk waren van de prestaties van team en club? Met variabele delen afhankelijk van wel/niet CL enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advizor
toolkist schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 14:20:
[...]

Gaaei maakte geen overtreding, die nr 4 werd alweer niet geraakt ookal wilde hij alweer laten denken van wel.
En die korte hoek, daarom zeg ik net dat ie het als een corner moet behandelen. Man bij de 1e paal dus.
Ik leg de schuld dus niet alleen bij Gaaei nee.
Ik ga er geen welles/nietes verhaal van maken. Het was hoe dan ook een onhandige actie en je kunt er voor fluiten. Dat gebeurde ook. Daarvoor lijdt hij (dom) balverlies. Bij de vrije bal dekt Gaaei zijn man niet goed. Etc.
Misschien had Ramaj hem gered, dat kan. We zullen het nooit weten.
Maar verder is dit toch 95% Gaaei zijn fout?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

De goede start en de mentaliteit is lovenswaardig maar strooit wel zand in de ogen. Ook al zou hij het goed blijven doen, dan nog denk ik niet dat hij van het niveau is wat we uiteindelijk nastreven.
Dus als een Hoffenheim even niet opgelet heeft en er nu te veel voor wil betalen moet je dat gewoon doen, want ik ben veels te bang dat hij binnen een x aantal wedstrijden weer gaat inzakken en en dan kan je niets meer als het eenmaal september is.
Hetzelfde geldt voor spelers als een Baas of Fitz-Jim. Ze beginnen boven verwachting leuk, de opportunistische supporter denkt ineens dat het wel absoluut basismateriaal is, maar dat kan nooit lang duren. Ze hebben beiden nog nooit een heel seizoen constant gepresteerd, ze zijn niet voor niets verhuurd. Dus prima om een kans te geven, maar niet om al je geld op te zetten. Want het is gewoon (nog) niet goed genoeg voor de lange termijn basis.
donleone83 schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 14:57:
Het werd toch juist overal bevestigd dat Mislintat goede contracten had onderhandeld die zwaar afhankelijk waren van de prestaties van team en club? Met variabele delen afhankelijk van wel/niet CL enzo?
Hij had inderdaad aardig aan het salarishuis gesleuteld en dat zou meer prestatieafhankelijk zijn, maar dat staat wel los van de scheutigheid bij aankopen en overeenkomsten. Blijkbaar heeft hij daar toch anders gedacht bij bepaalde spelers.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:28
Bao_mi1 schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 14:45:
[...]

Maar om een ander perspectief te bieden: PSV supporters weten wat er gaat gebeuren als je teveel van de 'B garnituur' (Ramalho, Sambo, Van Aanholt) laat gaan. Dan heb je ineens een linie met Boscagli en verder eigenlijk niemand over.
Had je nog maar een Boscagli over, maar ook dat lijkt er niet in te zitten.. Nu gaan er natuurlijk 5003543 geruchten over nieuwe verdedigers voor PSV. Benieuwd wie het uiteindelijk gaan worden.

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Batiatus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-09 15:14
Teze, Boscagli en nu Benitez...
moet denken aan die meme van Peter R. de Vries, als iets een keer gebeurd is dat een incident, als het twee keer gebeurd is dat toevallig, als iets drie keer gebeurd is het verdacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Mislintat heeft wel het salaris huis naar beneden gebracht. Was een erfenis van Overmars en Hamstra die dikke contracten uitdeelden (Bergwijn, Tadic, Berghuis, Wijndal, Brobbey, enz).
Ik geloof niet in de Telegraaf verhalen dat een Rulli bv. €4m verdiende en Medic €1,5m. Soms zie je ook dat ze dat bedrag nadien rectificeren als het narratief al geschapen is.

Ik geloof ook niet dat een Ramaj op de €1,5m zit. Lijkt wel alsof er elke week wat nieuws in de ether gegooid wordt om het narratief te sterken. Wat was het? Eerst was hij ontevreden met tweede keeper plek, daarna onprofessioneel, daarna wilde die weg, nu verdient hij blijkbaar €1,5m, what's next? Zo doorzichtig allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Trishul schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 16:15:
Mislintat heeft wel het salaris huis naar beneden gebracht. Was een erfenis van Overmars en Hamstra die dikke contracten uitdeelden (Bergwijn, Tadic, Berghuis, Wijndal, Brobbey, enz).
Ik geloof niet in de Telegraaf verhalen dat een Rulli bv. €4m verdiende en Medic €1,5m. Soms zie je ook dat ze dat bedrag nadien rectificeren als het narratief al geschapen is.

Ik geloof ook niet dat een Ramaj op de €1,5m zit. Lijkt wel alsof er elke week wat nieuws in de ether gegooid wordt om het narratief te sterken. Wat was het? Eerst was hij ontevreden met tweede keeper plek, daarna onprofessioneel, daarna wilde die weg, nu verdient hij blijkbaar €1,5m, what's next? Zo doorzichtig allemaal.
Die bedragen die rondzwerven gaan vaak over de resterende salarissom, niet het salaris per jaar. Rulli heeft nog twee jaar te gaan met een salaris van ongeveer 2M per jaar. Hem verkopen scheelt dus kort door de bocht geredeneerd 4M aan salaris. ;)

Dan nog is een dikke 2M voor een keeper of een 2,5M voor een Sutalo best een hoop. Die bedragen zijn wel per jaar.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Trishul schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 16:15:

Rulli zou op 2.5m gezeten hebben, dat vind ik wel geloofwaardig klinken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donleone83
Gonadan schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 15:03:
[...]

Hij had inderdaad aardig aan het salarishuis gesleuteld en dat zou meer prestatieafhankelijk zijn, maar dat staat wel los van de scheutigheid bij aankopen en overeenkomsten. Blijkbaar heeft hij daar toch anders gedacht bij bepaalde spelers.
Hier weet ik niet voldoende van. Ajax is niet mijn club dus ik ben niet goed op de hoogte. Wel benieuwd waar deze informatie vandaan komt?

Overigens heb ik ook echt geen idee wat Ajax met Noppert aan zou moeten. Het was wat mij betreft niets meer dan een typische Louis van Gaal/Frans Hoek actie om hem eerste keeper te maken in Qatar. “Kijk eens wat ik nu weer uitgevonden heb.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rulli en het eerder geroemde capology.

5,42 miljoen bij Villarreal.

2,16 miljoen bij Ajax.

Het verkooppraatje van H2 moet overweldigend zijn geweest.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2024 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Gonadan schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 16:30:

Dan nog is een dikke 2M voor een keeper of een 2,5M voor een Sutalo best een hoop. Die bedragen zijn wel per jaar.
Tis veel geld maar gezien je 20-25m betaalt aan transfersom is 2.5m salaris niet buiten
proporties. En schijnbaar minder dan bv Brobbey en Bijlow, die zitten allebei tegen de 3m aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

toolkist schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 18:06:
Tis veel geld maar gezien je 20-25m betaalt aan transfersom is 2.5m salaris niet buiten
proporties. En schijnbaar minder dan bv Brobbey en Bijlow, die zitten allebei tegen de 3m aan
Een speler waar je veel transfersom voor over hebt zal je vaak ook wel een stevig salaris voor over hebben maar ik zie geen specifieke verhouding tussen die twee. Bij bedragen van 2,5M denk ik aan de absolute sterkhouders na verhoging, niet iets waarmee je als relatief beginnende speler mee instapt.
Maar goed, dat was in diamantogen misschien wel een absolute topper.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Gonadan schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 19:24:
[...]

Een speler waar je veel transfersom voor over hebt zal je vaak ook wel een stevig salaris voor over hebben maar ik zie geen specifieke verhouding tussen die twee. Bij bedragen van 2,5M denk ik aan de absolute sterkhouders na verhoging, niet iets waarmee je als relatief beginnende speler mee instapt.
Maar goed, dat was in diamantogen misschien wel een absolute topper.
Voor en na Mislintat werden de echt hoge salarissen betaald. 4.6m Bergwijn, 4m Berghuis, 3m Brobbey, 4,6m Henderson met nog een dikke bonus erbij van 1.5m

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

toolkist schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 19:58:
Voor en na Mislintat werden de echt hoge salarissen betaald. 4.6m Bergwijn, 4m Berghuis, 3m Brobbey, 4,6m Henderson met nog een dikke bonus erbij van 1.5m
Klopt, maar dat maakt niet dat ik 2,5M niet hoog vind. Dat is ook iets waar een Tadic ook mee begon en die bracht wel een iets andere status mee. Maar het is inderdaad wel opvallend hoe hard de topsalarissen gestegen zijn de afgelopen jaren.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Gonadan schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 20:58:
[...]

Klopt, maar dat maakt niet dat ik 2,5M niet hoog vind. Dat is ook iets waar een Tadic ook mee begon en die bracht wel een iets andere status mee. Maar het is inderdaad wel opvallend hoe hard de topsalarissen gestegen zijn de afgelopen jaren.
Ik vind het belachelijk hoge salarissen voor een NL club, maar goed.

Trouwens, nu PSV naast een hele verdediging wellicht ook nog een keeper nodig gaat hebben... Wij kunnen wel helpen Earnest!
Pasveer, Gaaei, Rensch, Baas, Kaplan en Wijndal samen voor 1m?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:26
toolkist schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 00:02:
[...]

Ik vind het belachelijk hoge salarissen voor een NL club, maar goed.

Trouwens, nu PSV naast een hele verdediging wellicht ook nog een keeper nodig gaat hebben... Wij kunnen wel helpen Earnest!
Pasveer, Gaaei, Rensch, Baas, Kaplan en Wijndal samen voor 1m?
Daar moet je toch zeker wel 1,5 voor kunnen krijgen met die man die onderdeel uitmaakte van de beste linkerkant van de eredivisie? :P
Maar zonder gekheid, dit zijn niet de spelers waar je het van zal moeten hebben. Kaplan (als die eindelijk fit is en blijft) leek mij nog wel een goede speler.

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06:52
Wat zou er bij PSV toch aan de hand zijn dat er zoveel spelers weg willen? Boscagli, Benitez en Drommel willen nog weg, blijft weinig over achterin bij PSV van het kampioensteam van vorig seizoen.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Gynnad schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 07:55:
Wat zou er bij PSV toch aan de hand zijn dat er zoveel spelers weg willen? Boscagli, Benitez en Drommel willen nog weg, blijft weinig over achterin bij PSV van het kampioensteam van vorig seizoen.
Dat is gewoon normaal verloop na een kampioenschap. Kijk voor de gein eens wat er bij Ajax elk jaar vertrok. Hoge bomen vangen veel wind, succes gaat nooit onopgemerkt voorbij, dus spelers van een kampioen zijn in trek, helemaal uit de NL competitie want die zijn gemiddeld niet al te duur (in vergelijking met andere competities). Hun zaakwaarnemers zorgen er wel voor dat er een volgende stap gemaakt kan worden, een transfer en hoger salaris betekend meer inkomsten voor hun.

Daarnaast stonden spelers als Teze, Boscagli en Benitez al meerdere jaren onder contract bij PSV, dat ze door willen groeien naar een andere competitie is niks raars en een beter moment voor een speler zelf is er niet na een kampioenschap, gebruik maken van de pieken.

[ Voor 7% gewijzigd door Han op 22-08-2024 08:39 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

hotymoty schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 11:48:
Schandalig. Kroes is echt een pepernoot. Noppert is een blunderkeeper die zelfs door Mickey van de Hart uit de basis is gespeeld.
Het zijn allemaal noodgrepen uit financieel oogpunt. Sowieso zal en moet Ramaj naar de uitgang worden gedreven want die verdient te veel vergeleken met de potentie die men in hem ziet. Persoonlijk vind ik dat jammer maar ik werk niet dagelijks met de spelers van Ajax om daar goed over te kunnen beoordelen. Dan zitten ze nog met Gorter, die nog niet klaar is om eerste keeper te worden en eigenlijk speelminuten moet maken. Om die reden is hij aangeboden bij Heerenveen. De keerzijde is dan wel dat ze Noppert als reservekeeper krijgen in plaats van Gorter. Een gok die ze blijkbaar willen nemen.

En er wordt veel gegokt de laatste weken. Er wordt alles op alles gezet om plaatsing voor de EL veilig te stellen. Zelfs de competitie is in deze fase ondergeschikt. Belangrijke spelers worden op de bank gezet uit vrees voor blessures. Ingrepen die er voor moeten zorgen dat er voor de kwalificatiewedstrijden een zo sterk mogelijk elftal aan de aftrap staat.

Ik denk ook dat we pas het Ajax voor het komend seizoen over enkele weken gaan zien. Er zullen in de tussenliggende weken nog genoeg spelers noodgedwongen gaan vertrekken want er moet minimaal 14 miljoen worden bezuinigd op het salarishuis. Er zullen spelers worden aangetrokken en eenmaal gekwalificeerd voor de EL gaan we spelers die we nu wekelijks in het veld zien weer verdwijnen naar de bank.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:01
Han schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 08:38:
Dat is gewoon normaal verloop na een kampioenschap. Kijk voor de gein eens wat er bij Ajax elk jaar vertrok. Hoge bomen vangen veel wind, succes gaat nooit onopgemerkt voorbij, dus spelers van een kampioen zijn in trek, helemaal uit de NL competitie want die zijn gemiddeld niet al te duur (in vergelijking met andere competities). Hun zaakwaarnemers zorgen er wel voor dat er een volgende stap gemaakt kan worden, een transfer en hoger salaris betekend meer inkomsten voor hun.

Daarnaast stonden spelers als Teze, Boscagli en Benitez al meerdere jaren onder contract bij PSV, dat ze door willen groeien naar een andere competitie is niks raars en een beter moment voor een speler zelf is er niet na een kampioenschap, gebruik maken van de pieken.
Klopt allemaal, maar het blijft een vreemde timing dat ze nu ineens vlak voor de deadline allemaal per se weg willen. Je verwacht dat spelers in mei aangeven hoe ze tegen mogelijke transfers kijken en dat de club daar naar handelt, dat lijkt niet gebeurd te zijn.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Sagat
  • Nu online

Sagat

Is pappa x2!

Ook Noppert snap ik, hij is relatief goedkoop, of zelfs soort van ruil dus Gorter dus dan zo goed als gratis (voor voetbal termen dan).

Dan zie ik 2 scenario's
1. hij mislukt, gegokt en verloren.
Goed ik realiseer me dat niet iedereen deze mening heeft, maar -op dit moment- Farioli ook......met Pasveer heb je al een goede nr 1. Dus als 2e keeper...prima? En als het sportief en financieel beter gaat kijk je weer verder. Mogelijk zelfs dan met een Gorter die vertrouwen heeft getankt met meer vlieguren.

2. Wederopstanding....hij is, imho, niet voor niets opgeroepen voor oranje destijds, had een ijzersterk seizoen. Dus ja, als hij weer vertrouwen krijgt en met name zelf terug vind, dan is het gewoon een heel erg goede keeper, die punten kan pakken en die je vele jaren kan gebruiken of met veel winst kan verkopen.

Ik vermoed idd dat ervaren/bewezen creative middenvelder erbij en scorende spits de top prio's zijn. En mogelijk nog je backs. Dat daar het budget naar toe moet en (2e) keeper ja.....gokje?

10 second ninja DONE

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:07
In mijn Ajax bubbel weten "we" dat heel goed. Snel verpatsen en Hoffenheim en over een paar jaar nog eens kletsen over de winnende penalty tegen Panathinaikos ;)

XXXVI

• JEightyFive
ephymerous schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 09:56:
[...]

In mijn Ajax bubbel weten "we" dat heel goed. Snel verpatsen en Hoffenheim en over een paar jaar nog eens kletsen over de winnende penalty tegen Panathinaikos ;)
En dan een heel seizoen met alleen Rensch op RB doen die volgend jaar (mogelijk) gratis de deur uit loopt?
Gaaei gaat echt geen wereldbedrag opleveren dus een degelijke vervanger haal je er ook niet van. Ik ben het met je eens dat hij niet voldoet maar je hebt toch 2 rechtsbacks nodig.
Het is wel zonde dat ie echt niet kan verdedigen want qua inzet en karakter heeft ie bij mij wel de gunfactor en aanvallend voegt ie ook meer toe dan Rensch.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JEightyFive

Van Dongen verdient het dubbele
Als we het dan over wanbeleid hebben, op basis waarvan zou van Dongen in hemelsnaam tegen het miljoen aan moeten zitten? Echt ongekend..

• Batiatus
ph4ge schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 09:24:
[...]

Klopt allemaal, maar het blijft een vreemde timing dat ze nu ineens vlak voor de deadline allemaal per se weg willen. Je verwacht dat spelers in mei aangeven hoe ze tegen mogelijke transfers kijken en dat de club daar naar handelt, dat lijkt niet gebeurd te zijn.
Wat nog mogelijk is, is dat Boscagli en Benitez (en Teze) mondelinge afspraken hebben gemaakt met John de Jong dat PSV niet -erg- moeilijk gaat doen bij mooie transfers voor hun. Het is duidelijk dat er met Stewart een andere wind is gaan waaien bij PSV en spelers niet meer voor een appel en ei laat gaan. Die verandering van aanpak levert voor spelers die niet door Stewart zijn gehaald mogelijk ergernis op omdat niet aan deze mondelinge afspraken wordt gehouden. Misschien had JdJ ook een andere definitie van goede transferbedragen dan Stewart.

• toolkist
  • Niet online
Batiatus schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 10:26:
[...]

Wat nog mogelijk is, is dat Boscagli en Benitez (en Teze) mondelinge afspraken hebben gemaakt met John de Jong dat PSV niet -erg- moeilijk gaat doen bij mooie transfers voor hun. Het is duidelijk dat er met Stewart een andere wind is gaan waaien bij PSV en spelers niet meer voor een appel en ei laat gaan. Die verandering van aanpak levert voor spelers die niet door Stewart zijn gehaald mogelijk ergernis op omdat niet aan deze mondelinge afspraken wordt gehouden. Misschien had JdJ ook een andere definitie van goede transferbedragen dan Stewart.
Als dat zo zou zijn dan zegt Teze toch niet zo stellig dat ie blijft, om een week erna z'n mening 180 graden te draaien?
Je krijgt haast het idee dat ze nergens op rekenden en nu ineens 'verrast' zijn dat ze deze zomer toch nog naar een leuke club in het buitenland kunnen.

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:16
Dat zou ik toch gek vinden. John de Jong is in september 2022 vertrokken. In die tijd heeft Stewart toch de kans gehad om deze spelers te spreken en te kijken welke afspraken er te maken zijn of misschien al zijn.

• toolkist
  • Niet online
Sagat schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 09:51:
Ook Noppert snap ik, hij is relatief goedkoop, of zelfs soort van ruil dus Gorter dus dan zo goed als gratis (voor voetbal termen dan).

Dan zie ik 2 scenario's
Goed ik realiseer me dat niet iedereen deze mening heeft, maar -op dit moment- Farioli ook......met Pasveer heb je al een goede nr 1. Dus als 2e keeper...prima? En als het sportief en financieel beter gaat kijk je weer verder. Mogelijk zelfs dan met een Gorter die vertrouwen heeft getankt met meer vlieguren.

2. Wederopstanding....hij is, imho, niet voor niets opgeroepen voor oranje destijds, had een ijzersterk seizoen. Dus ja, als hij weer vertrouwen krijgt en met name zelf terug vind, dan is het gewoon een heel erg goede keeper, die punten kan pakken en die je vele jaren kan gebruiken of met veel winst kan verkopen.

Ik vermoed idd dat ervaren/bewezen creative middenvelder erbij en scorende spits de top prio's zijn. En mogelijk nog je backs. Dat daar het budget naar toe moet en (2e) keeper ja.....gokje?
Dus dan eindigen we met 2 keepers die een seizoen gepiekt hebben en verder een hele carriere maximaal middelmaat zijn geweest. Hoera -O-

• toolkist
  • Niet online
Al met al duurt het in ieder geval weer goed lang (vind ik) voor PSV met vervangers op de proppen komt, alsof ze net als vorig seizoen 'verrast' zijn. Of het geen prioriteit geven ofzo (al lijkt die kans me een stuk kleiner, maar goed het is nu wel 2 seizoenen op rij het geval)

• Han
  • Niet online

Han

toolkist schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 10:33:
Dus dan eindigen we met 2 keepers die een seizoen gepiekt hebben en verder een hele carriere maximaal middelmaat zijn geweest. Hoera -O-
Tja.... wen er maar aan. Er is geen geld. Al zou Ajax de grootverdieners weten te lozen, er komt weinig tot niks voor terug anders dan middelmaat. Sowieso is er geen budget voor aankopen als er niks verkocht wordt en als er verkocht wordt zit er een cap op het salarishuis waardoor je geen toppers kan binnenhalen. Ik gok er op dat er in de laatste weken meer gehuurde spelers zullen komen dan aankopen. Het is harken en nog eens harken.
Iedereen die denkt dat Ajax dit jaar bovenin kan meedraaien komt bedrogen uit, dit is het eerste jaar van de nieuwe opbouw, zowel sportief als financieel. Een derde plaats en daardoor voorronde CL zal als een kampioenschap gevierd worden vrees ik

• Batiatus
toolkist schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 10:31:
[...]

Als dat zo zou zijn dan zegt Teze toch niet zo stellig dat ie blijft, om een week erna z'n mening 180 graden te draaien?
Je krijgt haast het idee dat ze nergens op rekenden en nu ineens 'verrast' zijn dat ze deze zomer toch nog naar een leuke club in het buitenland kunnen.
Teze is sowieso een vreemd verhaal, geen idee wat ik daarvan moet denken. Snap best dat hij flink wil cashen, maar misschien had hij niet verwacht dat er zulke aanbiedingen zouden komen en wilde die cashen. Of gek gemaakt door zijn zaakwaarnemer. In ieder geval een domme opmerking die hij maakte.

• JEightyFive
Han schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 10:51:
[...]

Het is harken en nog eens harken.
Iedereen die denkt dat Ajax dit jaar bovenin kan meedraaien komt bedrogen uit, dit is het eerste jaar van de nieuwe opbouw, zowel sportief als financieel. Een derde plaats en daardoor voorronde CL zal als een kampioenschap gevierd worden vrees ik
Zolang we niet van ploegen als NAC winnen wordt het geen 3e plaats en is het een eerste jaar van heel veel jaren nieuwe opbouw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

ph4ge schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 09:24:
Klopt allemaal, maar het blijft een vreemde timing dat ze nu ineens vlak voor de deadline allemaal per se weg willen.
De gehele transfermarkt komt laat op gang. Deze start meestal met transfers van topspelers en druppelt langzaam door naar beneden. Pas dan komen spelers als Teze, Boscagli, Drommel en Benitez in beeld. Tot die tijd zal er echt geen concrete interesse voor dergelijke spelers zijn geweest. Maar dat wil uiteraard niet zeggen dat je als BVO al niet vast kan inspelen op mogelijke situaties als deze. En ik denk ook dat PSV dat echt wel heeft gedaan. Een schaduwlijstje is zo gemaakt, echter zullen de spelers die bovenaan zo'n lijstje staan ook op diverse lijstjes van subtoppers uit betere competities staan. De kans dat ej achter het net vist bij je eerste twee/drie opties is vrij groot, waardoor eventuele vervangers langer op zich laten wachten.

• Han
  • Niet online

Han

JEightyFive schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 10:53:
Zolang we niet van ploegen als NAC winnen wordt het geen 3e plaats en is het een eerste jaar van heel veel jaren nieuwe opbouw.
Mjah... dat is vrij kortizichtig. Sowieso verliest elke top5 ploeg in de eredivisie in een seizoen een of twee keer van een laagvlieger, maar zoals gezegd, Ajax heeft deze weken andere prioriteiten waardoor de eredivisie ondergeschikt is. Dit soort verliezen zijn ingecalculeerd, shit happens, de plaatsing voor de EL heeft topprioriteit. Die competitie levert miljoenen op en is beter voor de (door)ontwikkeling van je spelers. De Conference League is met alle respect niet de Europese competitie waar je in wilt spelen. Qua inkomsten niet maar zeker ook niet qua sportieve uitdaging en reputatie.

• toolkist
  • Niet online
Han schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 10:51:
[...]

Tja.... wen er maar aan. Er is geen geld.
Maar we hoeven helemaal geen nieuwe keeper te halen, Ramaj deed het prima. Niet perfect, maar voor zo'n jonge keeper en voor Ajax goed genoeg.

• Focus89
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 12-10 09:21
Richting het einde van de transfermarkt toch wel wat paniek bij zowel PSV als Ajax. PSV leek het goed voor elkaar te hebben, maar door de vertrekwensen van Benitez, Boscagli en Teze ( al vertrokken ) en Drommel ( minder relevant ) moet Stewart ergens een gehele nieuwe verdediging tevoorschijn toveren.
Bij Ajax zijn de problemen bekend, maar om nu Noppert en Gorter om te wisselen lijkt mij lood om oud ijzer. Beide geen basisplaats. De geruchten rondom Weghorst blijven, maar dan zal Akpom verkocht moeten worden om geen dubbele lasten te hebben. Nu is Rugani aangetrokken, maar dat is altijd een reserve geweest bij Juventus. Er zullen van beide nog wel wat paniekaankopen worden gedaan.

Feyenoord lijkt dan in het meest rustige vaarwater te zitten als Priske meerdere systemen gaat spelen. Bijlow wordt in verband gebracht van Southampton, waar 1e keeper Bazunu lang geblesseerd is, dus een mooie kans in de PL. Het grootste gemis zal Hancho worden als Atletico toch de gewenste 35 miljoen neerlegt.

• toolkist
  • Niet online
Focus89 schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 11:24:
Richting het einde van de transfermarkt toch wel wat paniek bij zowel PSV als Ajax. PSV leek het goed voor elkaar te hebben, maar door de vertrekwensen van Benitez, Boscagli en Teze ( al vertrokken ) en Drommel ( minder relevant ) moet Stewart ergens een gehele nieuwe verdediging tevoorschijn toveren.
Bij Ajax zijn de problemen bekend, maar om nu Noppert en Gorter om te wisselen lijkt mij lood om oud ijzer. Beide geen basisplaats. De geruchten rondom Weghorst blijven, maar dan zal Akpom verkocht moeten worden om geen dubbele lasten te hebben. Nu is Rugani aangetrokken, maar dat is altijd een reserve geweest bij Juventus. Er zullen van beide nog wel wat paniekaankopen worden gedaan.

Feyenoord lijkt dan in het meest rustige vaarwater te zitten als Priske meerdere systemen gaat spelen. Bijlow wordt in verband gebracht van Southampton, waar 1e keeper Bazunu lang geblesseerd is, dus een mooie kans in de PL. Het grootste gemis zal Hancho worden als Atletico toch de gewenste 35 miljoen neerlegt.
Voor Atletico hoef je niet bang meer te zijn, geld is daar op. Die konden Gallacher van Chelsea alleen halen door verkoop Joao Felix.
Geertruida zie ik nog wel vertrekken richting PL.

• donleone83
Han schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 11:03:
[...]

Mjah... dat is vrij kortizichtig. Sowieso verliest elke top5 ploeg in de eredivisie in een seizoen een of twee keer van een laagvlieger, maar zoals gezegd, Ajax heeft deze weken andere prioriteiten waardoor de eredivisie ondergeschikt is. Dit soort verliezen zijn ingecalculeerd, shit happens, de plaatsing voor de EL heeft topprioriteit. Die competitie levert miljoenen op en is beter voor de (door)ontwikkeling van je spelers. De Conference League is met alle respect niet de Europese competitie waar je in wilt spelen. Qua inkomsten niet maar zeker ook niet qua sportieve uitdaging en reputatie.
Ik ben dit niet helemaal met je eens. De Conference League is qua sterkte wat verder in het toernooi niet veel minder (kijk maar tegen wie ze anders nu de play-offs hadden moeten spelen). Qua exposure valt het ook wel mee. Het financiële verschil is plusminus 10 miljoen. Natuurlijk: als je serieus ver komt wordt dat meer, maar in de Conference League heeft Ajax wel net wat meer kans om verder te komen dan in de EL.

Als aan het einde van de rit het verschil tussen wel of geen CL uiteindelijk drie punten is, is de verliespartij tegen NAC opeens 40 miljoen waard.
Sagat schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 09:51:

Dan zie ik 2 scenario's

Ik vind Noppert maar een matige keeper die een seizoen veel te doen kreeg en zich kon onderscheiden, maar daarna niets meer heeft laten zien. Ik denk niet dat ze daar ooit winst op gaan maken. Hij is ook al 30 en de hele wereld weet dat hij na een WK doodleuk bij een middenmoter in de Eredivisie niets meer gepresteerd heeft.

Je roep om een creatieve middenvelder snap ik en ik geloof ook dat daar prioriteit zal liggen. Een scorende spits is juist een ontzettend dilemma omdat de enige speler van serieuze waarde in je selectie (of dat nu terecht is of niet) je spits is die eigenlijk ook gewoon niet echt voldoet en op beslissende momenten niet thuis geeft. Dus ga je een scorende spits voor de basis halen, dan devalueer je Brobbey - juist degene die nog iets kan opleveren als hij een seizoen goed presteert. Geld, wat hard nodig is om de ploeg verder te versterken. Ik snap de interesse in Weghorst dus ook niet zo. Die komt niet voor de bank en heeft echt geen zin om een jaar lang puur als stormram te gaan fungeren denk ik zo. Die zal ook flinke salariseisen hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JEightyFive
Han schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 11:03:
[...]

Als je de top 3 wil halen dan is het een beetje arrogant om te zeggen dat de eredivisie (nu) ondergeschikt is, zeker gezien de kwaliteit van de selectie. Het is niet alsof je een achterstand "eventjes" inloopt.
We hebben nu nog het geluk dat we een speelronde overslaan anders hadden we zomaar nog verder op achterstand kunnen komen als Farioli de boel weer grandioos op de schop zou gooien, met het oog op Europees.

Ik snap dat je de Europa League in wilt maar dit soort verliespartijen kunnen je aan het eind duur komen te staan als je dan in de top 3 wil eindigen. NAC is niet zomaar een laagvlieger, het is de nummer 8(?) van de KKD van vorig seizoen. Hier gaan PSV, Feyenoord, Twente en AZ gewoon met dikke cijfers van winnen.
Dat zijn al 8 (uit en thuis) wedstrijden die Ajax zeker niet allemaal winnend af gaat sluiten. Dan *moet* je van ploegen als NAC wel winnen anders maak je het jezelf heel erg moeilijk.

[ Voor 6% gewijzigd door JEightyFive op 22-08-2024 12:09 ]

• Trishul
JEightyFive schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 11:50:
[...]

Als je de top 3 wil halen dan is het een beetje arrogant om te zeggen dat de eredivisie (nu) ondergeschikt is, zeker gezien de kwaliteit van de selectie. Het is niet alsof je een achterstand "eventjes" inloopt.
We hebben nu nog het geluk dat we een speelronde overslaan anders hadden we zomaar nog verder op achterstand kunnen komen als Farioli de boel weer grandioos op de schop zou gooien, met het oog op Europees.

Ik snap dat je de Europa League in wilt maar dit soort verliespartijen kunnen je aan het eind duur komen te staan als je dan in de top 3 wil eindigen. NAC is niet zomaar een laagvlieger, het is de nummer 8(?) van de KKD van vorig seizoen. Hier gaan PSV, Feyenoord, Twente en AZ gewoon met dikke cijfers van winnen.
Dat zijn al 8 (uit en thuis) wedstrijden die Ajax zeker niet allemaal winnend af gaat sluiten. Dan *moet* je van ploegen als NAC wel winnen anders maak je het jezelf heel erg moeilijk.
Ik ben bang dat het halen van EL prioriteit is gemaakt omdat je daarmee de waarde van de selectie wat omhoog vijzelt. Een team dat EL speelt is meer waard dan een team dat CoL speelt.

Tegen NAC is wel heel zonde idd, al helemaal de manier waarop. In blessuretijd verlies je 2 punten.
Zonde, maar verwachtte wel zo'n wedstrijd na die slopende Europese wedstrijd drie dagen eerder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Trishul schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 12:31:
[...]

Ik ben bang dat het halen van EL prioriteit is gemaakt omdat je daarmee de waarde van de selectie wat omhoog vijzelt. Een team dat EL speelt is meer waard dan een team dat CoL speelt.
Er is simpelweg 2x zoveel geld te verdienen in de EL.

• Trishul
toolkist schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 12:35:
[...]

Er is simpelweg 2x zoveel geld te verdienen in de EL.
Dat ook nog idd. Marketpool, recettes tv geld enz daar pakt Ajax ook nog wat op vanwege de status. Naast het prijzengeld natuurlijk.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:34

Quad

Doof

En 8 wedstrijden ipv 6. En waarschijnlijk meer gerenommeerde Europese clubs om tegen te spelen.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sagat
  • Nu online

Sagat

Is pappa x2!

donleone83 schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 11:48:
Ik vind Noppert maar een matige keeper die een seizoen veel te doen kreeg en zich kon onderscheiden, maar daarna niets meer heeft laten zien. Ik denk niet dat ze daar ooit winst op gaan maken. Hij is ook al 30 en de hele wereld weet dat hij na een WK doodleuk bij een middenmoter in de Eredivisie niets meer gepresteerd heeft.
Ik moet toegeven dat ik Noppert jonger in geschat had, echter is 30 voor een keeper ook weer niet super oud. Het is idd de vraag of hij het goede niveau weer gaat halen maar dat had ik benoemd in mijn vorige post.
Je roep om een creatieve middenvelder snap ik en ik geloof ook dat daar prioriteit zal liggen. Een scorende spits is juist een ontzettend dilemma omdat de enige speler van serieuze waarde in je selectie (of dat nu terecht is of niet) je spits is die eigenlijk ook gewoon niet echt voldoet en op beslissende momenten niet thuis geeft. Dus ga je een scorende spits voor de basis halen, dan devalueer je Brobbey - juist degene die nog iets kan opleveren als hij een seizoen goed presteert. Geld, wat hard nodig is om de ploeg verder te versterken. Ik snap de interesse in Weghorst dus ook niet zo. Die komt niet voor de bank en heeft echt geen zin om een jaar lang puur als stormram te gaan fungeren denk ik zo. Die zal ook flinke salariseisen hebben.
Mijn logica is dat een extra spits Brobbey mogelijk kan motiveren, ik denk dat hij niet het idee heeft dat hij veel zal moeten banken met alleen of iig voornamelijk Akpom als echte concurrent voor de spits positie? Bovendien...en ik denk idd dat een fitte en gemotiveerde Brobbey ver kan komen, op dit moment is hij wel wisselvallig...

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

toolkist schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 11:12:
Maar we hoeven helemaal geen nieuwe keeper te halen, Ramaj deed het prima. Niet perfect, maar voor zo'n jonge keeper en voor Ajax goed genoeg.
Ik denk eerder dat Ramaj heeft aangegeven weg te willen nadat de keuze op Pasveer is gevallen. Het waarom snap ik zelf ook niet, maar zoals gezegd, de trainers die dagelijks met Pasveer en Ramaj werken zullen er een betere kijk op hebben. Ik denk dat Ramaj mogelijk als 2e keeper onhoudbaar was en wellicht voor de rust/balans in het elftal mag vertrekken. Of ze vinden hem te duur als 2e keeper en zien in Noppert een goedkoper alternatief.
Focus89 schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 11:24:
Bij Ajax zijn de problemen bekend, maar om nu Noppert en Gorter om te wisselen lijkt mij lood om oud ijzer. Beide geen basisplaats.
Het enige verschil wat het gaat maken is dat Gorter meer vlieguren kan gaan maken bij Heerenveen, dat heeft Ajax voordeel bij.Om die reden hebben ze liever Noppert op de bank zitten.
donleone83 schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 11:48:
Ik ben dit niet helemaal met je eens. De Conference League is qua sterkte wat verder in het toernooi niet veel minder (kijk maar tegen wie ze anders nu de play-offs hadden moeten spelen). Qua exposure valt het ook wel mee. Het financiële verschil is plusminus 10 miljoen. Natuurlijk: als je serieus ver komt wordt dat meer, maar in de Conference League heeft Ajax wel net wat meer kans om verder te komen dan in de EL.
De Conference League is gewoon een prut-toernooi. Ja, op het einde blijven er wellicht wat aansprekende namen over maar ook die spelen of met een reden een de Conference League of zijn afgevallen vanuit de Europa League. En als je spelers wilt aantrekken dan zit er echt een wereld van verschil wanneer je als club uit komt in de Conference League of in de Europa League. En alleen al het verschil van wel of geen 10 miljoen is voor het huidige Ajax een enorm verschil.
Als aan het einde van de rit het verschil tussen wel of geen CL uiteindelijk drie punten is, is de verliespartij tegen NAC opeens 40 miljoen waard.
Het is aan het begin van het seizoen, ik denk dat er duurdere punten te verspelen of te behalen zijn. Als je 3 punten aan het einde te kort komt dan zullen er nog veel meer verloren zijn tegen dergelijke mindere tegenstanders.
Hij kost dan ook bijna niks. En met deze constructie zorg je er wel voor dat je eigen tweede keeper (die voor de toekomst is) de broodnodige minuten gaat maken. En dat is ook veel waard, meer dan Noppert kost. En buiten dat, we hebben het hier over een tweede keeper. Zou Noppert voor de basis zijn gehaald dan zou het inderdaad een idiote actie zijn.
Die zal ook flinke salariseisen hebben.
Zal wellicht goedkoper zijn dan Akpom? Weghorstwil vanwege privé redenen naar Nederland terug, dus ik denk dat die eisen niet zo hoog zullen liggen.
JEightyFive schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 11:50:
ls je de top 3 wil halen dan is het een beetje arrogant om te zeggen dat de eredivisie (nu) ondergeschikt is, zeker gezien de kwaliteit van de selectie. Het is niet alsof je een achterstand "eventjes" inloopt.
Ondergeschikt betekend wat anders dan onbelangrijk. Maar de prioriteit ligt op dit moment bij het behalen van de EL. Dat je hierdoor schade oploopt aan het begin van de competitie is jammer, maar niet onoverkomelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08:35
Volgens mij kan je vanuit EL niet meer afvallen naar de Conference League. Dacht ik gelezen te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 10-10 16:43
hotymoty schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 14:18:
Volgens mij kan je vanuit EL niet meer afvallen naar de Conference League. Dacht ik gelezen te hebben.
Nee maar mocht Ajax deze laatste ronde verliezen gaan ze wel naar de Conference League.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JEightyFive
Han schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 13:51:
[...]

Het is aan het begin van het seizoen, ik denk dat er duurdere punten te verspelen of te behalen zijn. Als je 3 punten aan het einde te kort komt dan zullen er nog veel meer verloren zijn tegen dergelijke mindere tegenstanders.
3 punten aan het begin zijn net zo veel waard als 3 punten op het einde. Veel duurder dan ze verspelen tegen een middenmoter uit de KKD komen ze bijna niet.
Pagina: 1 ... 37 ... 302 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2024/2025 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken