[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2024/2025 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 36 ... 302 Laatste
Acties:
  • 476.534 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:12

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Bossie schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 09:36:
Snap sowieso niet dat Ajax voor Rugani gaat, het is nooit een topspeler geweest maar vooral een speler voor de breedte. Henderson kan ik nog begrijpen maar ik deze snap ik helemaal niets van.
Een speler die gewend is voor de breedte te zijn zal niet snel gaan muiten als hij als reserve gebruikt wordt. Een echte topper kan Ajax nu niet zomaar halen en een groot talent zou weer ten koste gaan van Kaplan en Sutalo. En laten we eerlijk zijn, om het huidge niveau omhoog te krijgen hoef je ook niet per se een echte topspeler te zijn toch? ;)

Ik weet het ook niet of het wat gaat worden. Het is een transfer die ik normaal gesproken niet zou willen zien maar in de huidige situatie hebben we nu eenmaal ook niet zoveel te willen.
Ben erg benieuwd waar we over twee weken staan en wat er terecht is gekomen van alle plannen van Kroes en co. En of we dan daadwerkelijk balans in de selectie hebben of dat het voor Kroes en co. toch ook wel wat lastiger blijkt dan ze zelf vooraf gedacht hadden.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:04
Russel88 schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 09:57:
Openingsbod van Newcastle op Gimenez van 25 miljoen inclusief bonussen. Nu nemen we dat bod niet serieus.
Maar 3 a 4 jaar geleden zouden we met z’n allen de polonaise lopen.

We klagen nu wel over de opstelling ed, maar wat een stappen heeft Feyenoord gemaakt sinds de aanstelling van Arnesen.
Was er vorig seizoen niet al eens 50 mil geboden?

Zero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:16
Pelox schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 10:49:
[...]

Zo te lezen was dat de prijs die Feyenoord toen vroeg voor Giminez. Wat ik erover vind zijn allemaal nieuwsberichten uit het geruchtencircuit. Korrel zout is van toepassing dus ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

JanW schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 09:54:
Ik snap die transfer niet. Verdedigend zitten we op zich goed. Sutalo, Gaaei, Rensch, Hato, Kaplan, Baas en Janse. Eventueel zelfs Wijndal nog, mocht die niet vertrekken deze zomer. Die laatste twee zijn talenten en moeten het nog op een langere periode laten zien. Maar ik zou zeggen dat een creatieve speler op 't middenveld of voorin prioriteit heeft. De verdediging lijkt zich goed staande te kunnen houden. Al is er nog geen echte tegenstand geweest en zijn we bij dode spelmomenten nog zoekende. Zie bijvoorbeeld Gaaei gisteren die tegen Van Den Bergh moest staan.
Zitten we goed? Je wilt in principe elke positie dubbel bezet hebben, daar is het lijstje al te kort voor.
• Sutalo: lijkt zich te herpakken en kan de echte basis worden, maar dan moet hij niet een terugval krijgen en wat gebeurt er tegen betere tegenstanders?
• Gaaei: is mentaal sterk gebleken en minder door de mand gevallen, maar het is daarmee niet ineens een echte back op niveau. Die moet echt nog stappen maken.
• Rensch: is te slap, kan niet tegen Farioli, maar wil ook niet per se weg. Wel handig omdat hij overal kan staan, dan maar houden als stand-in voor blessures?
• Kaplan: nog steeds niet fit. Veelbelovende speler, maar hoeveel wedstrijden per seizoen gaat hij kunnen maken?
• Baas: was niet goed genoeg, komt terug en speelt een paar goede wedstrijden, meer is het nog niet. Vorig seizoen speelde hij ook niet alles, want dat is net even te veel voor hem. Vandaar nu ook rust, wat kan hij hebben?
• Janse: leuk talent, maar nog niet meer dan dat. Heeft nog wel een weg te gaan.
• Wijndal: kutmentaliteit en daardoor gewoon niet goed genoeg.

Ik snap een versterking in die linie wel, zeker omdat het centraal en met ervaring is. Als Henderson dan een keer niet speelt zou Rugani de organiserende rol op zich kunnen nemen. Nu ben je bijna verplicht Henderson te gebruiken omdat het anders mis loopt.

Wel ben ik het met je eens dat ik nog te weinig hoor over creatieve versterking, daar schort het écht aan.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
SterqVerhael schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 08:35:
Farioli had het kunnen weten. Jong Ajax won vorig jaar namelijk ook niet van NAC. Als je dan nu min of meer Jong Ajax opstelt, weet je gewoon dat het misgaat.

Hopelijk snel toewerken naar een vaste kern van 8/9 spelers die je basis vormen. Paar mutaties is prima, maar niet de hele tijd 8 mensen uit je basis omwisselen.
Mja, ik weet het niet. Feit is dat spelers niet fit zijn en Ajax de afgelopen weken 2 wedstrijden per week speelde. De voorbereiding was kort en spelers waren vorig jaar verre van fit. Daarbij zijn de 'beste' 11 nou ook weer niet astronomisch veel beter dan wat erachter zit. De keren dat een Henderson en Berghuis écht het verschil hebben gemaakt zijn ook op een hand te tellen. Brobbey lijkt, buiten of hij wel of niet fit is, niet helemaal in vorm. Bergwijn is de Bergwijn die we al twee seizoenen hebben gezien, waarschijnlijk gaat hij weer een of twee keer tegen een echte laagvlieger laten zien dat hij kan voetballen. De rest van de middenvelders en aanvallers zit allemaal niet zo ver uit elkaar.

Je kan eindeloos blijven discussiëren over wel of niet rouleren. Maar als we Europa League gaan spelen komen er in ieder geval 2 extra doordeweekse potjes bij, op fitheid win je uiteindelijk een aantal potten waarin je het lastig hebt (was onder Ten Hag iig zo) en de algehele fitheid is de afgelopen twee seizoenen een ondergeschoven kindje geweest. Ben blij dat het de aandacht heeft en ik hoop dat het zijn vruchten gaat afwerpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 06-10 11:38
PolarBear schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 11:06:
[...]
de algehele fitheid is de afgelopen twee seizoenen een ondergeschoven kindje geweest. Ben blij dat het de aandacht heeft en ik hoop dat het zijn vruchten gaat afwerpen.
Eens, maar van op de bank zitten en een paar sprintjes op de training ga je ook niet wedstrijdfit worden.
Ik zie liever dat hij een Bergwijn, Berghuis en Henderson laat starten en dan eventueel na 45/60 minuten naar de kant haalt. Laat ze ritme opbouwen, samenspelen.
Dan heb je ook nog een grotere kans dat je ze met een voorsprong van het veld haalt, in plaats van in moet brengen omdat je gelijk/achter staat.
Je kan best af en toe iemand even rust gunnen maar om dan meteen weer je hele basis overhoop te halen is een beetje veel van het goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:54

Quad

Doof

Laat ik het zo zeggen, voor beide strategiën valt wat te zeggen. Ik denk niet dat er echt een foute keuze is geweest, omdat je dit alleen achteraf kan bekijken. Het is een proces, dat wordt van 0 af aan opgebouwd, en heeft veel tijd nodig.

Farioli moet de spelers nog verder leren kennen, hij moet nog weten waar ze staan bij deze samenstellingen en hier lering uit trekken. En ik vind hem een zeer intelligente voetbalman, zoals hij in de interviews en langs het veld met tactische wijzigingen overkomt. Tegen Heerenveen ging het goed, tegen NAC minder, en ik schat hem wel in dat hij dit een volgende keer wellicht laat en het anders aanpakt.

Ik vind het hoe dan ook getuigen van lef om dit te doen. Ja het is balen en erg frustrerend dat Ajax verliest van een promovendus. Maar dat zullen de heren daar ook wel doen verwacht ik.

Ik blijf deze aanpassingen wel positief zien, we doen misschien een stapje terug om er straks (komende 3 wedstrijden wellicht) er twee vooruit te kunnen.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pelox schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 10:49:
[...]

Nee er is geen bod openbaar gemaakt en afgesproken dat seizoen sowieso bij Feyenoord te blijven en alleen bij 50miljoen weg te mogen of iets dergelijks. 35-40 miljoen nu zou wel netjes zijn, maar het lijkt dat alle clubs denken de spelers voor een habbekrats te kunnen ophalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SterqVerhael
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-09-2024
JEightyFive schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 09:58:
[...]

Newcastle? Ik las Nottingham Forest. Lijkt me nou niet echt een droomclub.
Forest is wel het niveau wat hij op dit moment, aan kan. Alles daarboven is echt een stretch en zou in mijn ogen teveel druk met zich mee brengen. Ik vind het geen topspits.

Pavlidis heeft in dat opzicht ook een mooie en slimme stap gemaakt. Even los van het niveau van de Portugese competitie.

-----

Nog even over Rugani. Ik vind het wel mooi, want volgens mij wordt hij wel de eerste Italiaanse verdediger in een Ajax shirt. Denk dat hij qua ervaring over het vak verdedigen al die jonkies in één seizoen echt wel waardevolle dingen kan bijbrengen. Alleen daarvoor al juich ik het toe. Zo'n Baas, Hato, maar ook Sutalo en Janse kunnen gewoon veel van hem leren. En laat Italianen nou net goed zijn in de kunst van het pure verdedigen. Iets waar het afgelopen seizoen toch echt flink rammelde bij Ajax.

Ik vind het een slimme / strategische zet.

[ Voor 36% gewijzigd door SterqVerhael op 19-08-2024 12:13 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mania-92
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:32
Ik snap al dat gedoe over 'tijd geven' en 'processen' niet. De competitie begint 9 augustus, niet medio november. Elk punt dat je nu verliest is net zo duur als punten die je in mei verliest. Zie Feyenoord vorig seizoen dat al vanaf speelronde 2 nooit meer serieus bij PSV in de buurt is geweest. Als Ajax en Feyenoord is het dan ook gewoon dramatisch dat je nu al punten verliest tegen Willem 2 en NAC. Als je ambities hebt mag dat gewoon niet gebeuren. Kritiek vind ik dan ook volledig terecht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Het was toch ook te verwachten dat er een keer niet gewonnen zou worden? Natuurlijk is het niet leuk en een tegenvaller in de stijgende lijn die men hoopt te zien, maar het kunnen niet alleen maar stapjes vooruit zijn. Dat is gewoonweg niet realistisch om te verwachten.
Het is al razend knap dat we feitelijk maar één wedstrijd echt verloren hebben en gewoon nog op koerst zijn voor de EL. Maar zonder fitte voorhoede en creatieve injectie heb je het gewoon erg lastig tegen ploegen die niet willen voetballen, zeker wanneer het tempo zo erbarmelijk laag ligt.

De uitleg achter het willen rouleren is al weken duidelijk en als je naar de fitheid en blessures van afgelopen seizoen kijkt is het allemaal best logisch. En als je dan ziet in wat voor staat de beoogde basisaanvallers zich gisteren lieten zien dan was dat inderdaad gewoon nog niet heel best.
Qua grip op de wedstrijd was het eigenlijk ook niet zo slecht, het is puur het kapot spelen van NAC en scoren wat veel te moeizaam ging. Dat heeft in feite ook weinig met het rouleren te maken, dat is een aanval met veel te weinig fitheid en creativiteit. Het spel met Brobbey is al heel erg voorspelbaar, maar als het dan ook eens niet helemaal loopt zoals hij zou willen dan blijft er weinig over. Te weinig.

Maar dat is ook gewoon de staat van de selectie op dit moment. Er is nog te weinig versterking gekomen en de achterstand in fitheid is nog niet ingehaald. En aangezien de EK-gangers daar ook precies nul extra voor gedaan hebben lopen de aanvallers nu gewoon flink achter.
Zolang de fitheid van Traoré en Brobbey niet verbetert blijft het behelpen met het maken van doelpunten, Bergwijn is gewoon niet meer gemotiveerd denk ik, als hij dat ooit al is geweest.

Het heeft helaas gewoon nog even tijd nodig. Zowel het opbouwen van fitheid als het vinden van versterkingen en het inslijpen van patronen. En dan kan je prima wat vinden van de mate van rouleren, maar ze trainen twee keer per week en ook daar kan je patronen en automatismen ontwikkelen. Het is niet dat zoiets alleen in wedstrijden gebeurt.
Balen dat dit gebeurt is, maar zal vast nog wel een paar keer gebeuren. Gewoon je overheen zetten en door naar donderdag. En ondertussen vinden Kroes en Beuker hopelijk nog wat versterkingen die het team echt helpen, want heel veel tijd is daar ook niet meer voor helaas. We hebben wat dat betreft ook geen mazzel dat de markt zo laat en zo traag op gang komt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01:15
Ben nieuwsgierig naar hoe Farioli omgaat hiermee en wat hij ervan leert. Uiteindelijk moeten de elf spelers in het veld het natuurlijk doen. Maar volledig je pijlen richten op Farioli vind ik te kort door de bocht.

De TD is namelijk verantwoordelijk voor de selectie, en laat Ajax nou net een hele zwakke TD hebben. 19 augustus en er zijn nog geen versterkingen binnen gekomen. De TD stelt een trainer aan en die moet het doen met de selectie die de TD heeft weten samen te stellen. Natuurlijk heeft de trainer er wel enige invloed op, maar niet zoveel als in de PL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SterqVerhael schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 12:09:
Nog even over Rugani. Ik vind het wel mooi, want volgens mij wordt hij wel de eerste Italiaanse verdediger in een Ajax shirt.
Dubbele nationaliteiten. Tagliafico heeft een Italiaans paspoort en zo zullen er weer meer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Mania-92 schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 12:27:
Ik snap al dat gedoe over 'tijd geven' en 'processen' niet. De competitie begint 9 augustus, niet medio november. Elk punt dat je nu verliest is net zo duur als punten die je in mei verliest. Zie Feyenoord vorig seizoen dat al vanaf speelronde 2 nooit meer serieus bij PSV in de buurt is geweest. Als Ajax en Feyenoord is het dan ook gewoon dramatisch dat je nu al punten verliest tegen Willem 2 en NAC. Als je ambities hebt mag dat gewoon niet gebeuren. Kritiek vind ik dan ook volledig terecht.
Ja het is vervelend dat er op 9 augustus nog geen topselectie staat die volledig fit is en helemaal op elkaar ingespeeld. Wat had jij met de huidige historie dan anders gedaan waardoor dit wel mogelijk was geweest?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20:32
Funfact: Rugani speelde tegen Ajax in de halve finale CL in 2019 en verloor ook het kopduel bij de goal van De Ligt destijds. Zegt verder helemaal niks natuurlijk, maar wel grappig.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:16
hotymoty schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 12:44:
Funfact: Rugani speelde tegen Ajax in de halve finale CL in 2019 en verloor ook het kopduel bij de goal van De Ligt destijds. Zegt verder helemaal niks natuurlijk, maar wel grappig.
Kwartfinale ;) Als het halve finale was geweest, zou 't betekenen dat we nooit van Spur....

Laat maar ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mania-92
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:32
Gonadan schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 12:34:
[...]

Ja het is vervelend dat er op 9 augustus nog geen topselectie staat die volledig fit is en helemaal op elkaar ingespeeld. Wat had jij met de huidige historie dan anders gedaan waardoor dit wel mogelijk was geweest?
Je speelt tegen NAC Breda met een begroting van misschien 10% die van Ajax. Ook zonder topfit te zijn en zonder wereldsterren in je selectie moet je gewoon winnen als je pretendeert een topclub te zijn. Hetzelfde geldt voor Feyenoord tegen Willem 2.

En dat je geen topselectie hebt, geen fitte selectie hebt of niet op elkaar bent ingespeeld. Daar ben je als club toch zelf verantwoordelijk voor? Dan had je moeten zorgen dat je wél tijdig je selectie op orde hebt, dat je selectie wél fit is en dat je team wél op elkaar is ingespeeld. Dáár is de voorbereiding voor, 9 augustus is die voorbij en begint de competitie. Dan moet je er gewoon staan. Alsof NAC een voorbereiding heeft gehad die maanden langer geduurd heeft.

Er is gewoon zo'n extreem groot verschil in financiële middelen dat ik het gewoon echt slap vind om allerlei excuses te zoeken als je van NAC, Willem 2 of andere zwakke broeders verliest. Natuurlijk gebeurt het een keer dat je er wel van verliest. Maar de normale reactie vind ik dan in de spiegel kijken, uitspreken dat dit nooit had mogen gebeuren, en er alles aan doen dat het ook nooit meer gebeurd. Maar niet met allerlei excuses komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
JanW schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 12:46:
[...]

Kwartfinale ;) Als het halve finale was geweest, zou 't betekenen dat we nooit van Spur....

Laat maar ;(
Maar Lucas Moura scoort nooit....

Laat maar ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
JanW schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 12:46:
[...]

Laat maar ;(
Haha oeps, je hebt gelijk. Bedoelde kwart finale!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Advizor
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 23:22
Trishul schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 12:32:
Ben nieuwsgierig naar hoe Farioli omgaat hiermee en wat hij ervan leert. Uiteindelijk moeten de elf spelers in het veld het natuurlijk doen. Maar volledig je pijlen richten op Farioli vind ik te kort door de bocht.

De TD is namelijk verantwoordelijk voor de selectie, en laat Ajax nou net een hele zwakke TD hebben. 19 augustus en er zijn nog geen versterkingen binnen gekomen. De TD stelt een trainer aan en die moet het doen met de selectie die de TD heeft weten samen te stellen. Natuurlijk heeft de trainer er wel enige invloed op, maar niet zoveel als in de PL.
De TD heeft te maken met een grote rampzalige erfenis. Namelijk veel te dure en onbruikbare spelers, een salarisplafond en een club dat enorm gezichtsverlies heeft geleden. En als het meezit, EL speelt.
Ook als er straks wat spelers verkocht worden en weer ruimte is voor aankopen, dan staan de topspelers niet in de rij voor Ajax.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:42

Typhone

Who Dares Wins

SterqVerhael schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 08:35:
Farioli had het kunnen weten. Jong Ajax won vorig jaar namelijk ook niet van NAC. Als je dan nu min of meer Jong Ajax opstelt, weet je gewoon dat het misgaat.

Hopelijk snel toewerken naar een vaste kern van 8/9 spelers die je basis vormen. Paar mutaties is prima, maar niet de hele tijd 8 mensen uit je basis omwisselen.
NAC werd fucking 8e in de KKD en pakte via een periodetitel een ticket mee. Er is geen enkele KKD ploeg waar Ajax niet met minimaal 3 goals van moet winnen.

@Gonadan hierboven spreekt wijze woorden. Men vergeet even dat wij compleet hetzelfde Ajax hebben als vorig jaar alleen met een andere trainer + Traoré (voor wat het waard is). Op dat gebied is al winst geboekt maar in de afronding schort het nogal en defensief vind ik Ajax ook nog steeds niet beter. Zeg maar gerust, slecht. Daarbij vind ik Pasveer ook niet altijd een heel sterke indruk maken maar dat betekent niet dat hij schuld heeft aan de tegengoals. Daarbij ben je ook niet in 6-8 weken volledig fit getraind wat Farioli blijkbaar tot een roulatie dwingt. Dat niet doen kan ook maar dan liggen een Brobbey, Bergwijn, Berghuis in no-time weer in de lappenmand.

[ Voor 35% gewijzigd door Typhone op 19-08-2024 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SterqVerhael
Typhone schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 14:18:
[...]

NAC werd fucking 8e in de KKD en pakte via een periodetitel een ticket mee. Er is geen enkele KKD ploeg waar Ajax niet met minimaal 3 goals van moet winnen.
Op basis waarvan? Sowieso hebben ze de laatste wedstrijden überhaupt niet meer dan 1 goal gemaakt, dus opeens 3 goals verwachten is mi. nogal naïef.

Ik hoop het graag met je mee, maar dit elftal is qua niveau echt niet verder dan vorig seizoen. Sterker nog, dit elftal is op Traoré en Janse (pas 18) na, een elftal dat vorig seizoen ook zomaar aan de start had kunnen verschijnen. Dan kun je niet opeens denken dat het er dan veel beter uit gaat zien dan toen.

[ Voor 26% gewijzigd door SterqVerhael op 19-08-2024 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

SterqVerhael schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 14:34:
[...]

Op basis waarvan? Sowieso hebben ze de laatste wedstrijden überhaupt niet meer dan 1 goal gemaakt, dus opeens 3 goals verwachten is mi. nogal naïef.
Op basis van professionaliteit. Heb je ooit het complex van Jong Ajax gezien en dat afgezet tegen de gemiddelde KKD club? Dat is van voor naar achter niet te vergelijken. Laat staan dat je het 'echte' Ajax pakt. Toevallig was ik laatst (klanteninvite) bij VVV. Daar werd je niet gelukkig van. Had wat weg van de typische oost Duitse Plattenbau maar dan in het voetbal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SterqVerhael
Typhone schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 14:36:
[...]

Op basis van professionaliteit. Heb je ooit het complex van Jong Ajax gezien en dat afgezet tegen de gemiddelde KKD club? Dat is van voor naar achter niet te vergelijken. Laat staan dat je het 'echte' Ajax pakt. Toevallig was ik laatst (klanteninvite) bij VVV. Daar werd je niet gelukkig van. Had wat weg van de typische oost Duitse Plattenbau maar dan in het voetbal.
Dit elftal verloor vorig jaar ook van Hercules de amateurclub hé. Dit elftal is op dit punt wat jij noemt gewoon niet verder dan toen. Ook niet met een nieuwe trainer die 8 weken voor de groep staat. Ook niet met een mooi trainingscomplex met alle faciliteiten van dien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
D-e-n schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 08:42:
Wat vinden de Ajacieden eigenlijk van die transfer van Rugani waar over wordt gesproken? Ik snap hem niet en zie het niet. Het is een transfer van oudere speler die ik eigenlijk bij het oude Feyenoord zou plaatsen
Als backup voor Sutalo allicht 10x beter dan Medic, dus zo lang ie niet de hoofdprijs kost aan salaris+huursom vind ik het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
JanW schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 09:54:
[...]

Ik snap die transfer niet. Verdedigend zitten we op zich goed. Sutalo, Gaaei, Rensch, Hato, Kaplan, Baas en Janse.
Geen van die spelers kan als backup voor Sutalo fungeren, dus ik snap de transfer juist wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
JEightyFive schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 11:17:
[...]

Eens, maar van op de bank zitten en een paar sprintjes op de training ga je ook niet wedstrijdfit worden.
Ik zie liever dat hij een Bergwijn, Berghuis en Henderson laat starten en dan eventueel na 45/60 minuten naar de kant haalt. Laat ze ritme opbouwen, samenspelen.
Dan heb je ook nog een grotere kans dat je ze met een voorsprong van het veld haalt, in plaats van in moet brengen omdat je gelijk/achter staat.
Je kan best af en toe iemand even rust gunnen maar om dan meteen weer je hele basis overhoop te halen is een beetje veel van het goede.
Heb je Bergwijn gisteren gezien? Hij viel in en er kon al geen sprintje vanaf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JEightyFive
toolkist schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 14:47:
[...]

Geen van die spelers kan als backup voor Sutalo fungeren, dus ik snap de transfer juist wel.
Rensch kan in het centrum. Of je het wil is een tweede :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 11:45:
[...]

Nee er is geen bod openbaar gemaakt en afgesproken dat seizoen sowieso bij Feyenoord te blijven en alleen bij 50miljoen weg te mogen of iets dergelijks. 35-40 miljoen nu zou wel netjes zijn, maar het lijkt dat alle clubs denken de spelers voor een habbekrats te kunnen ophalen.
Niet heel raar toch als je Kokcu en Wieffer voor 30 en wat wisselgeld laat gaan en voor Stengs 8m al accepteert. Dan creëer je ook niet bepaald 'hoge verwachtingen' qua transferbedragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
JEightyFive schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 14:50:
[...]

Rensch heeft een 1 jarig contract en wil volgens mij niet bijtekenen, dus die mag naar Jong wat mij betreft. Ook als ie wel bijtekent maar dat is bijzaak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:32
JEightyFive schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 14:50:
[...]

Nou ja, 't is zijn "echte" positie. Ten Hag heeft ooit Timber en Rensch omgedraaid. Rensch was de centrumverdediger en Timber de rechtsback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
Terranova schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 14:53:
[...]

Nou ja, 't is zijn "echte" positie. Ten Hag heeft ooit Timber en Rensch omgedraaid. Rensch was de centrumverdediger en Timber de rechtsback.
Klopt, maar dat komt omdat Rensch een natte krant van een verdediger is en je hem daarom niet op die positie wilt hebben.
Voor een verdediger kan ie nog redelijk ballen, waardoor hij ook als rechtsback kan, maar puur verdedigend is echt helemaal niks. Veel te slap en dromerig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
JEightyFive schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 14:56:
[...]

Klopt, maar dat komt omdat Rensch een natte krant van een verdediger is en je hem daarom niet op die positie wilt hebben.
Voor een verdediger kan ie nog redelijk ballen, waardoor hij ook als rechtsback kan, maar puur verdedigend is echt helemaal niks. Veel te slap en dromerig.
Was ie maar een natte krant, die houdt heel soms nog iets tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:28
toolkist schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 14:49:
[...]

Heb je Bergwijn gisteren gezien? Hij viel in en er kon al geen sprintje vanaf.
Bergwijn heeft inmiddels zijn appartement ter huur aangeboden, dus die is wellicht al op weg naar de uitgang.

Zie: https://www.bekendeburen....at-in-amsterdam-zie-fotos

[ Voor 17% gewijzigd door Gynnad op 19-08-2024 15:25 ]

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Gynnad schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 15:24:
[...]

Bergwijn heeft inmiddels zijn appartement ter huur aangeboden, dus die is wellicht al op weg naar de uitgang.

Die pannenkoeken van Bekende Buren kunnen blijkbaar Funda niet openen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bsNuMVumeLOgjepPGAzelq1YZeE=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/GSe3FTExxtKdirkQlFuUhRqu.png?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Napo schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 15:39:
[...]

Die pannenkoeken van Bekende Buren kunnen blijkbaar Funda niet openen.
Inmiddels (?) al verhuurd? Wat een bak geld zeg. 9500 euro per maand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 10-10 16:43
[...]

Heeft nog genoeg andere plekken in Amsterdam in bezit om te wonen, dus 1+1 is hier niet per se 2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
PolarBear schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 15:46:
[...]

Inmiddels (?) al verhuurd? Wat een bak geld zeg. 9500 euro per maand.
En dat voor een mini woonkamer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Henkie_NtA
toolkist schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 15:49:
[...]

En dat voor een mini woonkamer
Ik vind het maar een donker ongezellig hok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 21:41

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Is toch al sinds 6 juni verhuurd? Dus oud nieuws en niet meer relevant voor mogelijke transfer?

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Family Guy schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 16:02:
Is toch al sinds 6 juni verhuurd? Dus oud nieuws en niet meer relevant voor mogelijke transfer?
Als je Funda kijkt lijkt het idd oud nieuws te zijn, hebben de media niet helemaal goed opgepakt..

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Gynnad
En dan dachten mensen dat die Rugani wellicht geen aanwinst is.. nu al de beste aankoop in jaren.. ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v9XipnilNSbAAcyZyqGiz1S_-j4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3zoyrvGA01IgZ27NgwUjqAlP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:26
Gynnad schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 17:24:
En dan dachten mensen dat die Rugani wellicht geen aanwinst is.. nu al de beste aankoop in jaren.. ;)

[Afbeelding]
Dus jullie zijn nu zo diep gezonken in Amsterdam dat het niet om de kwaliteit op het veld, maar het uitzicht naast het veld gaat? :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Trishul
jbdeiman schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 18:58:
[...]

Dus jullie zijn nu zo diep gezonken in Amsterdam dat het niet om de kwaliteit op het veld, maar het uitzicht naast het veld gaat? :+
Niks diep gezonken, sommige dingen zijn nu eenmaal mooier dan voetbal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Advizor schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 13:25:
[...]

De TD heeft te maken met een grote rampzalige erfenis. Namelijk veel te dure en onbruikbare spelers, een salarisplafond en een club dat enorm gezichtsverlies heeft geleden. En als het meezit, EL speelt.
Ook als er straks wat spelers verkocht worden en weer ruimte is voor aankopen, dan staan de topspelers niet in de rij voor Ajax.
Deels mee eens. Tegelijkertijd ben ik niet vergeten dat Kroes een hele grote mond opzette en kritiek uitte op zijn voorganger. Dan vind ik, als je zo zouteloos kritiek hebt op je voorganger, laat maar eens zien hoe het wel moet.

Mislintat wist spelers als Bassey en Daramy nog tenminste voor mooie bedragen te verkopen.

Wat heeft Kroes nou bereikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Trishul schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 19:11:
[...]

Wat, het fenomeen gold digger? :+

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Trishul schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 19:11:
[...]

Mooier spel dan wat Ajax momenteel laat zien is ook niet heel lastig 🤝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Rara..

Spits van Almere trapt Goes na, 2 wedstrijden schorsing waarvan 1 voorwaardelijk.
Spits van RKC doet een hoofdbeweging richting keeper Groningen, 3 wedstrijden waarvan 1 voorwaardelijk...

Is natrappen tegenwoordig minder erg?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:28
Boscagli wil heel graag weg, en vind zelf 10 miljoen meer dan genoeg. Nou, dat wordt nog een leuk einde van de transferperiode bij PSV. Er moeten in dat geval nog minimaal 4 fatsoenlijke verdedigers bij, en je vangt ook nog eens bijzonder weinig voor een van de beste verdedigers van de Eredivisie.

Ik moet het nog zien dit seizoen.

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toolkist schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 22:41:
Rara..

Spits van Almere trapt Goes na, 2 wedstrijden schorsing waarvan 1 voorwaardelijk.
Spits van RKC doet een hoofdbeweging richting keeper Groningen, 3 wedstrijden waarvan 1 voorwaardelijk...

Is natrappen tegenwoordig minder erg?
Guillaume heeft ook drie wedstrijden, waarvan één wedstrijd voorwaardelijk gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trishul schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 19:14:
Mislintat wist spelers als Bassey en Daramy nog tenminste voor mooie bedragen te verkopen.
Als clubs zich al melden in Amsterdam met een openingsbod wat minimaal onder de uiteindelijke transfersom ligt, dan kan je dat nauwelijks de verdienste van de nieuwe TD noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 06:25:
[...]

Guillaume heeft ook drie wedstrijden, waarvan één wedstrijd voorwaardelijk gekregen.
Ok, dan klopte het bericht niet wat ik daar vorige week over las. Heb toen zelfs de naam van de speler nog gecheckt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 07:24:
[...]

Als clubs zich al melden in Amsterdam met een openingsbod wat minimaal onder de uiteindelijke transfersom ligt, dan kan je dat nauwelijks de verdienste van de nieuwe TD noemen.
Alsof clubs niet vantevoren al om een richtprijs vragen. Kan dus nog steeds prima door de TD komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02:15
ElPaco schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 00:16:
Boscagli wil heel graag weg, en vind zelf 10 miljoen meer dan genoeg. Nou, dat wordt nog een leuk einde van de transferperiode bij PSV. Er moeten in dat geval nog minimaal 4 fatsoenlijke verdedigers bij, en je vangt ook nog eens bijzonder weinig voor een van de beste verdedigers van de Eredivisie.

Hoe lullig het ook is, ze moeten Boscagli gewoon aan z'n contract houden imo. Daar ga je op deze korte termijn echt geen vervanger voor vinden en hij is (als hij fit is) al jaren de belangrijkste man in de PSV-verdediging. Zelfs al zou Brighton 20m bieden, dan is dat imo nog altijd niet genoeg en daar haal je niet direct een vervanger voor, zeker als ze (zoals je al aangeeft) eigenlijk nog minimaal 4 verdedigers nodig hebben. Dan maar volgend jaar gratis de deur uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bao_mi1
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 10-10 04:37
Snowdog schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 07:40:
[...]

Hoe lullig het ook is, ze moeten Boscagli gewoon aan z'n contract houden imo. Daar ga je op deze korte termijn echt geen vervanger voor vinden en hij is (als hij fit is) al jaren de belangrijkste man in de PSV-verdediging. Zelfs al zou Brighton 20m bieden, dan is dat imo nog altijd niet genoeg en daar haal je niet direct een vervanger voor, zeker als ze (zoals je al aangeeft) eigenlijk nog minimaal 4 verdedigers nodig hebben. Dan maar volgend jaar gratis de deur uit.
Ja ik zou denken, verdubbel of verdrievoudig zijn salaris (of verhoog het nog meer) en verleng z'n contract met een jaar terwijl je hem garandeert dat hij volgend jaar wel weg mag voor dit bedrag dat nu geboden wordt.
Boscagli is zo belangrijk, die moet je ten koste van alles behouden want zo'n speler vervangt PSV gewoon niet zo 1-2-3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SterqVerhael
Trishul schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 19:14:
[...]

Wat heeft Kroes nou bereikt?
In eerste instantie niets, want hij werd zelfs sneller weggestuurd dan Mislintat. :+
...(aandelenkwestie, drama, drama, etc.) Hij kwam alleen weer terug. Dat blijft an-sich natuurlijk wonderlijk.

Maar goed, nu hij er zit heeft hij tijd nodig om resultaten te kunnen boeken. Vooralsnog zijn de binnenkomende transfers niet schokkend. Met de nuance dat hij 1) ook met de erfenis van het mislopen van CL voetbal zit (een aantal seizoenen nu al) en daardoor een krappere begroting. Mislintat deed al zijn aankopen met CL voetbal achter de hand. En 2) met de erfenis van de aankopen van Mislintat zit. Waarbij hij er vooralsnog in slaagt om die in ieder geval tijdelijk of geheel te 'lozen'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JEightyFive
ElPaco schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 00:16:

Zowel van Teze als van Boscagli vind ik het vrij respectloos richting de club. Waarom meteen moeilijk doen, eisen te vertrekken en ook nog eens denken de transfersom te bepalen. Mag je werkgever - die je alle kansen heeft geboden en waar je mooie tijden hebt beleeft - er geen mooi bedrag aan verdienen?
Ondankbare mannetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
JEightyFive schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 08:59:
[...]

Zowel van Teze als van Boscagli vind ik het vrij respectloos richting de club. Waarom meteen moeilijk doen, eisen te vertrekken en ook nog eens denken de transfersom te bepalen. Mag je werkgever - die je alle kansen heeft geboden en waar je mooie tijden hebt beleeft - er geen mooi bedrag aan verdienen?
Ondankbare mannetjes.
Haha Teze is max 4 a 5 miljoen waard. Die 12 miljoen is waanzin voor zo'n beperkte speler met 1 jaar contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Gynnad schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 17:24:

[Afbeelding]
Gehuurd toch? Kan niet snel genoeg wegwezen.
Totaal geen visie hiermee. Gaan we eens bouwen aan een nieuwe ploeg of blijven we elke keer mislukten halen.

Zelfde verhaal met Wout Weghorst. Nooit een Ajax spits geweest nu opeens de Messias. Ga gauw weg.

@SterqVerhael Mislintat deed zijn aankopen zonder CL voetbal. Ajax was 3e het seizoen van zijn aanstelling.

[ Voor 7% gewijzigd door Typhone op 20-08-2024 09:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-10 09:41

Sagat

Is pappa x2!

Typhone schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 09:10:
[...]

Totaal geen visie hiermee. Gaan we eens bouwen aan een nieuwe ploeg of blijven we elke keer mislukten halen.

Zelfde verhaal met Wout Weghorst. Nooit een Ajax spits geweest nu opeens de Messias. Ga gauw weg.

@SterqVerhael Mislintat deed zijn aankopen zonder CL voetbal. Ajax was 3e het seizoen van zijn aanstelling.
Andere invalshoek, er is nu bewezen kwaliteit nodig, met ervaring, die rust brengt en ander spelers helpt met coaching.
Spelers die dat hebben zijn te duur qua aankoop en/of willen nu niet komen. Dus iemand huren lijkt me dit op papier een prima opite.
Is deze man echt een versterking of idd uitgerangeerd en voegt hij weinig toe? Tijd zal het leren, maar op papier snap ik het iig.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Sagat schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 09:25:
[...]

Andere invalshoek, er is nu bewezen kwaliteit nodig, met ervaring, die rust brengt en ander spelers helpt met coaching.
Spelers die dat hebben zijn te duur qua aankoop en/of willen nu niet komen. Dus iemand huren lijkt me dit op papier een prima opite.
Is deze man echt een versterking of idd uitgerangeerd en voegt hij weinig toe? Tijd zal het leren, maar op papier snap ik het iig.
Weet ik niet zeker. Ik vind het echt een zwaktebod dat er niet gewerkt wordt aan een schaduwelftal wat dit jaar mooi kan rijpen in het roulatiesysteem van Farioli. De signalen over de huidige selectie zijn al niet positief. Rensch gaat uit contract en blijft ook veel speeltijd krijgen. Ik volg het niet helemaal. Waar is de nieuwe rechtsback? Waar is de komende linksback? Waarom komt er opeens een CV?

[ Voor 3% gewijzigd door Typhone op 20-08-2024 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 21:14
Sagat schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 09:25:
[...]

Ik herken die wens van het "oude" Feyenoord maar in de praktijk kwam men dan uit bij "ervaren" spelers die eigenlijk alleen maar een bepaalde leeftijd hadden of bij spelers die het zelf allemaal niet meer bij konden benen en dan komen ze helemaal niet toe aan rust brengen of jonge spelers bij de hand nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Iets anders: Gimenez twijfelt volgens de Telegraaf aan Nottingham Forest. Mocht hij blijven dan vraag ik me af of je alsnog geen andere spits kwijt moet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Typhone schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 10:02:
[...]

Weet ik niet zeker. Ik vind het echt een zwaktebod dat er niet gewerkt wordt aan een schaduwelftal wat dit jaar mooi kan rijpen in het roulatiesysteem van Farioli. ?
Met welk geld dan?
Wat ze nu doen lijkt mij juist wel de goede weg. Nu presteren met wat gehuurde spelers om CL te halen hopelijk. Lukt dat mooi, dan heb je knaken om de selectie grondig te versterken. Lukt het niet heb je geen hoge vaste lasten want dan is die huurspeler weer weg.
Daarbij * moet * de prioriteit nu liggen op directe versterkingen, niet op een of ander rijpend talent waar je nu nog geen zak aan hebt. Je ziet zelf toch hoe slecht de kwaliteit al is binnen de basis 11?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
[...]

Weet ik niet zeker. Ik vind het echt een zwaktebod dat er niet gewerkt wordt aan een schaduwelftal wat dit jaar mooi kan rijpen in het roulatiesysteem van Farioli. De signalen over de huidige selectie zijn al niet positief. Rensch gaat uit contract en blijft ook veel speeltijd krijgen. Ik volg het niet helemaal. Waar is de nieuwe rechtsback? Waar is de komende linksback? Waarom komt er opeens een CV?
We hebben 3 linksbacks (Hato, Baas, Janse, en dan tel ik Wijndal nog niet eens mee), we hebben 2 rechtsbacks. Zo lang daar niks veranderd kun je je geld beter ergens anders aan besteden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:14
D-e-n schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 10:11:
Iets anders: Gimenez twijfelt volgens de Telegraaf aan Nottingham Forest. Mocht hij blijven dan vraag ik me af of je alsnog geen andere spits kwijt moet.
Als hij blijft zal wat mij betreft Ueda (in ieder geval tijdelijk) weg moeten. Hij heeft weinig kansen gehad maar nog nooit laten zien aanspraak te maken op een basisplaats vorig jaar. Dan kan je Carranza nog een jaar laten wennen achter Gimenez en als hij weg gaat mogen Ueda en hij het uitvechten voor een plek in de basis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SterqVerhael
[...]

Je aankopen doen met een seizoen ervoor nog CL voetbal of na 2-3 seizoenen zonder CL voetbal is toch anders. Dat maakt de begroting toch echt anders, i.p.v. incidenteel is het nu structureel. Daar heeft hij aan bijgedragen door al die CL miljoenen en transferinkomsten van het seizoen ervoor over de balk te smijten. Dat is waar ik op doelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Snowdog schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 07:40:
[...]

20m weigeren zou dan echt bizar zijn, dat verdien je never nooit terug door hem wel te houden.
Dikke strik erom als er 15m geboden wordt (bij Feyenoord idem voor Geertruida).
Er zijn meer dan genoeg prima vervangers beschikbaar, je hebt nog ruim 10 dagen de tijd he. tis niet dat morgen al einde transferperiode is.
En lukt kopen niet, bel een keer naar Chelsea, die hebben meer dan genoeg spelers in de aanbieding die vast wel een jaartje CL bij PSV willen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:05

Agent47

I always close my contracts.

Er worden toch netten opgehangen tijdens Feyenoord Ajax op 1 september. Jammer maar begrijpelijk. Wij hebben zo’n club waar 500 van de 50.000 zich niet kunnen gedragen.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
toolkist schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 10:30:
[...]

20m weigeren zou dan echt bizar zijn, dat verdien je never nooit terug door hem wel te houden.
Er zijn meer dan genoeg prima vervangers beschikbaar, je hebt nog ruim 10 dagen de tijd he. tis niet dat morgen al einde transferperiode is.
En lukt kopen niet, bel een keer naar Chelsea, die hebben meer dan genoeg spelers in de aanbieding die vast wel een jaartje CL bij PSV willen spelen.
Als je gewoon kampioen wordt en eventueel wat wedstrijden in de CL wint, dan heeft hij dat geld al wel weer opgebracht. Niet alleen aan premies maar ook omdat de rest van het elftal hoger wordt ingeschat en dus meer waard is. Ik zie het met een geheel nieuwe defensie niet allemaal zo geweldig verlopen en ik denk dat dat zeker invloed gaat hebben op de sportieve prestaties.

Persoonlijk vind ik het ook wel enigszins vreemd dat ze een Teze laten gaan voor 12m. Zoveel is dat nou ook weer niet, zo'n Flamingo kost al bijna hetzelfde en die staat er toch niet direct. Hopen dat dat nog gaat komen, maar of dat gaat gebeuren en hoe lang dat moet duren, who knows. Vond Teze sowieso ook best aardig spelen vorig seizoen. Als je dan ziet dat zelfs zo'n van den Berg alweer het dubbele moet kosten (iets andere positie maar toch), tsjah...

Anyway, sportief gezien en financieel gezien heb ik nou niet het idee dat dit geweldige deals zijn. Zeker niet wanneer er eigenlijk maar weinig vervangers in beeld lijken en die vervangers er direct moeten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Snowdog schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 10:47:
[...]

Als je gewoon kampioen wordt en eventueel wat wedstrijden in de CL wint, dan heeft hij dat geld al wel weer opgebracht. Niet alleen aan premies maar ook omdat de rest van het elftal hoger wordt ingeschat en dus meer waard is.
Dan heeft de hele selectie dat opgebracht, pas als dat zonder Boscagli totaal niet lukt (wat ik niet geloof) kun je die 20m echt aan hem toerekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
toolkist schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 11:03:
[...]

Dan heeft de hele selectie dat opgebracht, pas als dat zonder Boscagli totaal niet lukt (wat ik niet geloof) kun je die 20m echt aan hem toerekenen.
Punt is dat Boscagli de laatste pilaar is in de PSV verdediging, die dan nu dus weg lijkt te gaan. Dan heb je dus helemaal niks meer. Ja een Flamingo die nog genoeg te bewijzen heeft en een stel jonkies (die niet eens allemaal puur verdediger zijn, Ledezma is bijvoorbeeld eigenlijk een nummer 10).

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

ElPaco schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 11:21:
Punt is dat Boscagli de laatste pilaar is in de PSV verdediging, die dan nu dus weg lijkt te gaan. Dan heb je dus helemaal niks meer. Ja een Flamingo die nog genoeg te bewijzen heeft en een stel jonkies (die niet eens allemaal puur verdediger zijn, Ledezma is bijvoorbeeld eigenlijk een nummer 10).
Maar dat heb je als organisatie al in de smieszn? Zowel Boscagli als Teze hebben een aflopend contract. Je kan mij niet wijsmaken dat er afgelopen jaar geen gesprekken zijn gevoerd rondom deze twee spelers. Sowieso met Boscagli lijkt mij, aangezien dat een belangrijke speler is. Dat er interesse komt voor deze spelers kan je gewoon verwachten en het feit dat ze niet hebben bijgetekend geeft ook aan dat ze beiden een volgende stap willen zetten.

Dat PSV voor die bedragen geen vervangers zou kunnen krijgen lijkt mij sterk, je hebt toch altijd een schaduwlijst als BVO? Per speler hebben ze echt wel een lijstje van opvolgers. Nu wordt er in mijn ogen gedaan als of dit allemaal erg onverwacht komt en er totale paniek is ontstaan nu deze twee spelers weg lijken te gaan.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
Het laatste jaar dat PSV een goede verdediger heeft gekocht, die niet geblesseerd was (Dest) is het jaar geweest dat Boscagli hebben gehaald volgens mij. PSV en verdedigers is al jaren geen gelukkig huwelijk.

WoT stats

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• JEightyFive
Agent47 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 10:39:
Er worden toch netten opgehangen tijdens Feyenoord Ajax op 1 september. Jammer maar begrijpelijk. Wij hebben zo’n club waar 500 van de 50.000 zich niet kunnen gedragen.
Omdat ze bang zijn voor de penalties van Brobbey ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
ElPaco schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 11:32:
Het laatste jaar dat PSV een goede verdediger heeft gekocht, die niet geblesseerd was (Dest) is het jaar geweest dat Boscagli hebben gehaald volgens mij. PSV en verdedigers is al jaren geen gelukkig huwelijk.
Waarbij ook Boscagli in zijn beginperiode nog als halve miskoop werd gezien en niet direct als versterking. Dat duurde volgens mij ook wel een jaartje voordat die zijn draai vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:49
Teze denkt aan Tete als opvolger, maar waarom zou Tete niet terugkunnen naar Ajax?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
Megupe schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 12:19:
Teze denkt aan Tete als opvolger, maar waarom zou Tete niet terugkunnen naar Ajax?
Te duur denk ik en hij zal wel CL willen spelen als hij de PL verlaat

[ Voor 11% gewijzigd door D-e-n op 20-08-2024 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
D-e-n schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 12:20:
[...]

Te duur denk ik en hij zal wel CL willen spelen als hij de PL verlaat
PSV gaat ook echt geen 15m+ betalen voor een 31jarige back. Voor minder laat Fulham hem echt niet gaan, hij speelde tegen Man Utd weer erg goed afgelopen weekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trishul
Megupe schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 12:19:
Te duur voor beide clubs. Basisspeler in de PL bij Fulham. Tenzij PSV bereid is €20m neer te leggen voor Tete (of Fulham akkoord wil gaan met een wazige constructie :+ )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn vaak momenten geweest dat ik naar een andere club in Nederland kon, maar ik zou dat nooit doen, want dit is gewoon mijn club en mijn stad.

- Kenny Tete

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
https://x.com/MichelNetten020/status/1825816119954808899

Heb de uitzending niet gezien, maar is dit echt zo of mis ik context? Dit is toch wel heel zielig

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Trishul schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 12:41:
https://x.com/MichelNetten020/status/1825816119954808899

Heb de uitzending niet gezien, maar is dit echt zo of mis ik context? Dit is toch wel heel zielig
Geen idee, maar die vent is sowieso al heel sneu

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JEightyFive
Ik weet niet of de Telegraaf nog steeds "official media partner" is van Ajax maar ze zouden dat contract per direct moeten verscheuren.
Hadden ze in de tijd van Ten Hag al moeten doen. Misselijke vent die Driessen. Ook een omgevingsverbod opleggen. Arena niet meer in laten.

Het geroep om Eriksen kan nu dus ook definitief stoppen:
https://www.voetbalzone.n...-orde/bltc7e64c4241994804

[ Voor 26% gewijzigd door JEightyFive op 20-08-2024 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Dat is een act om zieltjes te winnen voor een krant. Dat soort praat verkoopt, de rest niet. Het is vaak zeiken om het zeiken maar ik mag dat wel. Zodra dat stopt is Ajax geen topclub meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Wat is jouw definitie van een Ajax spits? Was een Haller dan een echte Ajax spits? Of een Huntelaar? Welk type moeten we volgens jou dan halen die er gelijk kan staan?
Wie zegt dat niet zo is dan? Het halen van een ervaren kracht voor maximaal één jaar is toch júist iets wat zorgt dat je rustig een schaduwelftal kan laten rijpen? Had je nu daadwerkelijk iemand gekocht was hij directe concurrentie voor je jeugd en andere spelers geweest, dan krijgen we die discussie weer.

Met Rensch worden nu gesprekken gevoerd. Bijtekenen of een transfer. Het is niet een speler die ons gaat redden, maar wel lekker multi inzetbaar. En het is ook afwachten of een Gaaei na die paar goede wedstrijden over een handvol wedstrijden niet gewoon weer op het niveau van vorig jaar zit.
Het is leuk dat bepaalde aankopen en talenten het nu ineens wél goed doen, maar dat is nog nul garantie dat ze dat het hele seizoen doen. Een Sutalo, Baas en Gaaei nu als onze vaste helden gaan bestempelen is wel héél erg opportunistisch gedacht.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie_NtA
Gonadan schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 14:14:

Wie zegt dat niet zo is dan? Het halen van een ervaren kracht voor maximaal één jaar is toch júist iets wat zorgt dat je rustig een schaduwelftal kan laten rijpen? Had je nu daadwerkelijk iemand gekocht was hij directe concurrentie voor je jeugd en andere spelers geweest, dan krijgen we die discussie weer.

Met Rensch worden nu gesprekken gevoerd. Bijtekenen of een transfer. Het is niet een speler die ons gaat redden, maar wel lekker multi inzetbaar. En het is ook afwachten of een Gaaei na die paar goede wedstrijden over een handvol wedstrijden niet gewoon weer op het niveau van vorig jaar zit.
Het is leuk dat bepaalde aankopen en talenten het nu ineens wél goed doen, maar dat is nog nul garantie dat ze dat het hele seizoen doen. Een Sutalo, Baas en Gaaei nu als onze vaste helden gaan bestempelen is wel héél erg opportunistisch gedacht.
Ze hebben intern heel veel vertrouwen in Bouwman, maar die is nog net geen 17. Idee is dat die er volgend jaar klaar voor gaat zijn. Dus Rugani is echt ter overbrugging naar hem toe.

Gaaei doet het beter (minder slecht) dan vorig jaar, maar bij die 1-0 van nac zondag zag je toch weer dat het verdedigend gewoon niet overhoudt. Ik zou er het liefst sowieso een RB bij hebben los van of Rensch wel of niet gaat, maar daar hebben we waarschijnlijk geen geld voor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-10 17:02
We hebben een nieuwe Pantelic nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bao_mi1
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 10-10 04:37
Deadsy schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 14:37:
We hebben een nieuwe Pantelic nodig.
Ik zat meer te denken aan een nieuwe Dmitry Bulykin!

En als mijn cluppie PSV spelers als Baumgartl en Schwaab terug haalt is het Nederlands voetbal weer precies waar we 10 jaar geleden ook waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
Bao_mi1 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 15:00:
[...]

Ik zat meer te denken aan een nieuwe Dmitry Bulykin!

En als mijn cluppie PSV spelers als Baumgartl en Schwaab terug haalt is het Nederlands voetbal weer precies waar we 10 jaar geleden ook waren.
Mitroglou _/-\o_

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-10 09:41

Sagat

Is pappa x2!

donleone83 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 10:28:
[...]

Als hij blijft zal wat mij betreft Ueda (in ieder geval tijdelijk) weg moeten. Hij heeft weinig kansen gehad maar nog nooit laten zien aanspraak te maken op een basisplaats vorig jaar. Dan kan je Carranza nog een jaar laten wennen achter Gimenez en als hij weg gaat mogen Ueda en hij het uitvechten voor een plek in de basis.
Hoeveel kansen mag een speler krijgen? Sorry maar Ueda heeft genoeg invalbeurten en zelfs keer of wat 4-5 op zijn minst (zo voelt het iig) mogen starten. Echt bar weinig gezien wat mij het vertrouwen geeft dat hij het ooit gaat doen. Maar idd misschien verhuren en dat hij met minder druk misschien wel gaat presteren en vertrouwen op bouwen, maar het is voor mij iemand die eigenlijk als 2e spits als niet goed genoeg is, laat staan eerste.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Multi inzetbaar en overal even slecht. Zodra je daar gratis vanaf kan moet je dat gewoon doen, oftewel het is echt achterlijk om hem een nieuw contract aan te bieden. Reken maar dat die jongen ook gewoon richting het miljoen wil gaan vangen. Zonde geld.
Sutalo is geen held, maar begint wel weer het niveau te laten zien waarvoor Ajax besloot 20m te betalen. Dus hem als volwaardige basiskracht zien is echt totaal niet opportunistisch.
Mbt Baas en Gaaei, zo lang je die niet kwijt bent en ook nog een 2e speler hebt voor hun positie is nog een extra speler halen voor hun positie gewoon niet reëel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advizor
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 23:22
toolkist schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 10:30:
[...]

Dat ben ik toch niet helemaal met je eens. Zowel Boscagli als Geertruida zijn belangrijke vaste krachten. Die ga je niet voor 10 miljoen de deur uitdoen met het oog op CL spelen en de competitie; eerste 2 plekken = CL.
Daarbij is Geertruida ook nog eens inzetbaar op diverse posities.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

[...]

Wat is jouw definitie van een Ajax spits? Was een Haller dan een echte Ajax spits? Of een Huntelaar? Welk type moeten we volgens jou dan halen die er gelijk kan staan?
Noem ze allemaal maar zolang ze geen opportunistische hoge ballen verwachten want dat is het spel wat Ajax niet kent en nog nooit gekund heeft.
Het schaduwelftal staat er op dit moment nog helemaal niet. Alles wat er rond loopt is niet geschikt voor Ajax en juist daar zou je creativiteit mogen verwachten. Huur iemand met ervaring en koop iemand die perspectief heeft. Ajax is niet arm of blut maar zoekt veel te veel naar directe versterkingen. De scouting is volledig genegeerd afgelopen jaar. Ik vraag me af welke namen er op die lijstjes staan/stonden en wat daar de alternatieven waren. Nu hoor je constant oude namen rondzingen inclusief een Eriksen. We zijn geen bejaardentehuis. Dat gelul van Farioli met zijn fitheid en vervolgens Traoré opstellen begrijp ik ook niet helemaal. En we zien allemaal hetzelfde de afgelopen twee wedstrijden waarin hij speelde.
Gesprekken voeren met Rensch lijkt mij zeer onverstandig en een teken van onbekwaamheid aan de top. Die loopt nui ook al 3-4-5 jaar mee en is absoluut niet geschikt voor Ajax 1. Ook hier grote vraagtekens bij het beleid wat men nastreven wil. Gaan we vasthouden aan middelmaat (en zelfs dat niet) of gaan we weer eens bouwen?

De talenten hoeven het geen seizoen goed te doen. Ajax zit alvorens het seizoen goed en wel begonnen is weer met een tussenjaar opgescheept. Er is te weinig vertrokken, er is (stand nu) op Traoré na helemaal niemand gekomen en alles is bij het oude. Daarbij vraag ik me erg af wat er met een Bergwijn en Brobbey gebeurd is die fit genoeg waren voor het EK maar in 3 weken tijd compleet van het padje af geraakt zijn. Hoe dan? Bij Brobbey is dat niet voor het eerst een thema en ook daar zet ik vraagtekens bij of dit een goed signaal is naar de jeugd. Liever 10e en ergens voor staan dan dit soort figuren de kans geven.

[ Voor 7% gewijzigd door Typhone op 20-08-2024 16:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Agent47 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 10:39:
Angst voor een eventuele penalty ‘genomen’ door Brobbey toch? :+

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Advizor schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 15:59:
[...]

Dat ben ik toch niet helemaal met je eens. Zowel Boscagli als Geertruida zijn belangrijke vaste krachten. Die ga je niet voor 10 miljoen de deur uitdoen met het oog op CL spelen en de competitie; eerste 2 plekken = CL.
Daarbij is Geertruida ook nog eens inzetbaar op diverse posities.
Ik noemde toch nergens 10m? maar een 15m met evt wat bonussen, dat zie ik zowel PSV als Feyenoord "gewoon" accepteren voor Boscagli en Geertruida.

Ajax ook voor Rensch overigens, die heeft ook nog maar een 1jarig contract :+ :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Ramzzz schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 17:03:
[...]

Angst voor een eventuele penalty ‘genomen’ door Brobbey toch? :+
Volgende keer toch eerst maar ff bijlezen? Stond zelfs nog op dezelfde pagina voor mij :)

JEightyFive in "[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2024/2025"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Typhone schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 16:24:
Nu hoor je constant oude namen rondzingen inclusief een Eriksen. We zijn geen bejaardentehuis.
Gemiddeld leeftijd van de selectie is volgens mij stukken lager dan onder Ten Hag anders.
Niemand had problemen met de 33 jaar van Tadic, maar een 32 jarige Eriksen is nu ineens te oud voor 1 jaartje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco

VD Berg moet inmiddels 25 miljoen Pond gaan kosten, dat gaat wel redelijk richting onhaalbaar voor PSV vrees ik..

WoT stats

Pagina: 1 ... 36 ... 302 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2024/2025 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken