[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2024/2025 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 35 ... 302 Laatste
Acties:
  • 476.531 views

Onderwerpen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:30
Begroting Ajax 150 miljoen.
Begroting NAC 12 miljoen.
bron

Geld maakt niet gelukkig.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:12

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Verwijderd schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 18:43:
Jullie hebben toch Brobbey de man van 80 miljoen?
Lees maar gewoon even terug als ik het over Brobbey heb. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:12
Gaaei klaagt zelf ook niet bij die goal. Dan weet je al genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
sNielz123 schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 18:45:
Gaaei klaagt zelf ook niet bij die goal. Dan weet je al genoeg.
Dat zegt niks meer met de nieuwe regels. Daarbij lijkt Gaaei sowieso niet zon zeurderig type te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 22:03
Gonadan schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 18:43:
@Typhone heb het helaas met je eens, hopelijk legt dit wat extra urgentie bij de technische mensen. De versterkingen kunnen niet nog een week wachten in de hoop op een ideale volgorde. Bedrijfsmatig is financieel herstel boven sportieve versterkingen stellen heel logisch, maar de kans wordt wel snel groter dat je naast je gewenste versterking gaat grijpen. En dan heb je die derde plek ook echt niet.
Je bent normaal wat positieve dan ik. Wat vindt jij van de namen met wie Ajax in verband gebracht wordt? Zie jij daarin aanknopingspunten voor verbetering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Jeuh… het anti-voetbal heeft gewonnen.

En Farioli bedankt voor wederom een compleet nieuw elftal bij de aftrap. Spelers rust geven doe je door vroegtijdig te wisselen, niet telkens met een compleet niet elftal te beginnen. Totaal geen automatismen en dat na 6 wedstrijden, chappeau :|

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:14
Ik zie het nu in de herhaling stukken beter, maar Van Den Bergh doet hier toch helemaal niets onrechtmatigs?

Ajax slecht vandaag. Inderdaad benieuwd of het anders gelopen was met meer creativiteit (lees: Berghuis) in het veld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:39
Op deze manier komt de EL ook in gevaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
donleone83 schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 18:47:
Ik zie het nu in de herhaling stukken beter, maar Van Den Bergh doet hier toch helemaal niets onrechtmatigs?

Ajax slecht vandaag. Inderdaad benieuwd of het anders gelopen was met meer creativiteit (lees: Berghuis) in het veld.
Inderdaad. Naar spelen tegen zulke ploegen. Zijn wij vorig seizoen ook op stukgelopen. En vorige week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

LZ86 schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 18:48:
Op deze manier komt de EL ook in gevaar.
Misschien ook wel prima, op deze manier heb je er niks te zoeken. Of de aankopen moeten de komende week van hoog niveau zijn en worden de dissonanten nog geloosd, maar anders zie ik het somber in

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-10 16:42
alexbl69 schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 18:45:
bron

Geld maakt niet gelukkig.
Oké, hoe vaak heeft NAC de ED al gewonnen dan, en de beker? en De Europacacup 1/2?
Geld maakt wel degelijk gelukkig, maar ook teams met een grotere begroting kunnen jaren hebben met een elftal dat niet loopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
donleone83 schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 18:47:

Denk dat het probleem meer was dat in de 1e helft Brobbey de bal wel aan kon nemen in de 16, maar dat echt iedereen het verrekte om achter hem in te lopen zodat hij de bal ook kwijt kon. Godts Traore vd Boomen Hlynsson, geen van allen deed ook maar een poging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Han schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 18:50:
[...]

Misschien ook wel prima, op deze manier heb je er niks te zoeken. Of de aankopen moeten de komende week van hoog niveau zijn en worden de dissonanten nog geloosd, maar anders zie ik het somber in
Nee niet prima, startpremie EL is veel hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

toolkist schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 18:51:
Nee niet prima, startpremie EL is veel hoger.
Laten we eerst maar eens gaan voetballen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Advizor
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 23:22
Han schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 18:47:
En Farioli bedankt voor wederom een compleet nieuw elftal bij de aftrap. Spelers rust geven doe je door vroegtijdig te wisselen, niet telkens met een compleet niet elftal te beginnen. Totaal geen automatismen en dat na 6 wedstrijden, chappeau :|
Farioli heeft gewoon dezelfde slappe selectie als vorig seizoen. Had je daar wonderen van verwacht?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12-10 11:54
Uit de categorie: Heh?
PSV eerste (oke, die is nog te snappen)
Fortuna Sittard tweede (what's in a name)
FC Groningen derde

Natuurlijk, het is na twee speelronden. Ik maak mij geen illusies dat Fortuna Sittard en FC Groningen in de top 3 staan na 34 wedstrijden. Maar altijd leuk om zulke dingen te zien aan het begin van het seizoen. :)

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Han schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 18:50:
[...]

Maar ze kunnen toch pas kopen als er eerst verkocht wordt? Of is dat inmiddels anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Kist schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 18:47:
[...]

Je bent normaal wat positieve dan ik. Wat vindt jij van de namen met wie Ajax in verband gebracht wordt? Zie jij daarin aanknopingspunten voor verbetering?
Ook al heb ik een pleurishekel aan de uitstraling van Weghorst, zijn totaalpakket is beter voor Ajax dan Akpom en Brobbey bij elkaar. Het is triest dat we zo diep gezonken zijn maar hij zou snel basis zijn en helpen de kar trekken.

Ik heb alleen nog nergens geluiden over een creatieve middenvelder gehoord en dat vind ik wel zorgelijk. Daar zit namelijk wel echt een gat in de selectie.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
toolkist schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 18:51:
[...]

Denk dat het probleem meer was dat in de 1e helft Brobbey de bal wel aan kon nemen in de 16, maar dat echt iedereen het verrekte om achter hem in te lopen zodat hij de bal ook kwijt kon. Godts Traore vd Boomen Hlynsson, geen van allen deed ook maar een poging.
Ik heb de eerste helft met een schuin oog gekeken tijdens het koken, dus dat zou kunnen. Op zijn aanname en mislukt schot in de tweede minuut na kan ik mij niet herinneren Brobbey gezien te hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:24
Oei Oei... Ik kan de zaag al horen opstarten op het kantoor van de Telegraaf...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donleone83
Trishul schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 18:53:
Verweij heeft vannacht geen huid meer over om zijn oogleden te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 10-10 16:43
Hadden er daar een paar een schone onderbroek nodig denk ik bij die 2-1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wertha
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 11-10 10:56

Wertha

Te midden van het moeras

De zaag staat er al in hoor.

Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/4be70982eab91a8cfc62999d426d355d.png

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:47

Superkiwi

Hoi doei

alexbl69 schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 18:45:
Ik zou de begroting van de andere clubs ook alvast opzoeken als ik jou was ;)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• carpebios
  • Laatst online: 15:26
Telegraaf is toch net zoiets als despeld.nl?

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
Superkiwi schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 18:58:
[...]

Ik zou de begroting van de andere clubs ook alvast opzoeken als ik jou was ;)
PSV 130 en Feyenoord 120?

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Advizor schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 18:52:
[...]

Farioli heeft gewoon dezelfde slappe selectie als vorig seizoen. Had je daar wonderen van verwacht?
Dit dus, maar ik heb niet idee dat de Ajax mannen hier dat snappen. Het is de trainer zijn schuld of de scheidsrechter, het is gewoon waardeloos materiaal wat ook faalt tegen teams zoals deze. Je moet die zooi verkopen en jong talent halen en dan gewoon een jaar of twee daarmee spelen en dan komt wel weer goed..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-10 22:44
Han schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 18:47:
Jeuh… het anti-voetbal heeft gewonnen.
nu doe je alsof Ajax wel voetbalde. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Prosac schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 19:01:
[...]

nu doe je alsof Ajax wel voetbalde. :D
Heb jij nou express een fout in je naam? 8)
Maar je hebt gelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sNielz123
Op AZ na heeft iedere concurrent van Ajax ook al punten verspeeld dus zo’n ramp is het nou ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bao_mi1
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 10-10 04:37
Verwijderd schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 18:59:
[...]

Dit dus, maar ik heb niet idee dat de Ajax mannen hier dat snappen. Het is de trainer zijn schuld of de scheidsrechter, het is waardeloos materiaal wat ook faalt tegen teams zoals deze. Je moet die zooi verkopen en jong talent halen en dan gewoon een jaar of twee daarmee spelen en dan komt wel weer goed..
Maar het is toch niet dat de mensen binnen Ajax niet weten dag er 'zooi' verkocht moet worden? Daarom gooit Farioli ook een aantal man uit de selectie. Het probleem met zooi is alleen dat je er niet zo makkelijk vanaf komt.

Bron: vroeger op de koninginnendag markt probeerde ik ook altijd van m'n zooi af te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sNielz123
20/30 miljoen is een hoop geld. Dat is bijvoorbeeld een Bergwijn die je mist om het maar even in perspectief te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bao_mi1 schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 19:06:
[...]

Maar het is toch niet dat de mensen binnen Ajax niet weten dag er 'zooi' verkocht moet worden? Daarom gooit Farioli ook een aantal man uit de selectie. Het probleem met zooi is alleen dat je er niet zo makkelijk vanaf komt.

Bron: vroeger op de koninginnendag markt probeerde ik ook altijd van m'n zooi af te komen.
Dat is waar en je wilt die "zooi" ook niet tegen bodemprijzen verkopen.. Maar ja aan de andere kant staan ze mogelijk talents of iets anders in de weg. En na twee jaar zouden ze dat toch eens moeten zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Han schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 18:52:
[...]

Laten we eerst maar eens gaan voetballen.
Eerst geld. Zonder geld wordt de selectie nooit beter.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
sNielz123 schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 19:05:
Op AZ na heeft iedere concurrent van Ajax ook al punten verspeeld dus zo’n ramp is het nou ook weer niet.
I see what you did there :p En eerst maar eens afwachten wat er bij PSV gebeurt straks zonder verdedigers. Of als de vervangers toch niet zo lekker lijken te matchen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
toolkist schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 19:10:
[...]

Als je goede jeugd hebt kan dat best. Maar dat is tegenwoordig ook lastig als die jongens al in hun tienerjaren worden weggekocht door europese clubs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
sNielz123 schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 19:11:
[...]

Als je goede jeugd hebt kan dat best. Maar dat is tegenwoordig ook lastig als die jongens al in hun tienerjaren worden weggekocht door europese clubs.
Dat gebeurt al jaren, maar de kwaliteit van de jeugdopleiding is niet wat die geweest is. Daarom lijken er tegenwoordig zowat alleen maar verdedigers door te breken. Technisch/creatief is het bijster weinig iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
[...]

Maar Ajax heeft toch belachelijk veel geld op de rekening dacht ik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sNielz123
carpebios schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 19:12:
[...]

Zonder CL gaat dat ook hard achteruit.

Ze hebben nog wel 230-250 miljoen denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
carpebios schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 19:12:
[...]

Niet op de rekening, de vorderingen naar andere clubs toe zijn gigantisch. Maarja, betalingsafspraken over meerdere jaren. Die ook nog eens gebruikt moeten worden om de vaste lasten te betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
toolkist schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 19:12:
[...]

Dat gebeurt al jaren, maar de kwaliteit van de jeugdopleiding is niet wat die geweest is. Daarom lijken er tegenwoordig zowat alleen maar verdedigers door te breken. Technisch/creatief is het bijster weinig iig.
Eens. En de verdedigers die doorbreken zijn ook niet zo bijzonder. Hato best goede pot, maar als hij ergens anders dan bij Ajax had gespeeld was hij nooit bestempeld als een onwijs toptalent. Dan was het gewoon een talentvolle verdediger geweest die nog veel te leren heeft in plaats van meteen gebombardeerd te worden tot een supertalent.

Wat er nu doorkomt lijkt prima, maar is ook niet uitzonderlijk toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:31

gws24

Thinking is hard!

Ajax geeft een groot eigen vermogen maar dat zijn geen liquide middelen. Daar hebben ze juist een gebrek aan.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
sNielz123 schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 19:14:
[...]

Zonder CL gaat dat ook hard achteruit.

Ze hebben nog wel 230-250 miljoen denk ik.
Op de rekening? Nope. nog niet bijna. Daarom moesten er de afgelopen 2 jaar al voor 20 of 40m ofzo aan kortlopende kredieten opgenomen worden (met inkomsten van gedane transfers als onderpand).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 21:14
Advizor schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 18:38:
[...]

Ik denk dat je gewoon niet zo goed tegen verandering kan. Maar Slot is weg, en Priske is de nieuwe coach met eigen ideeën.
Ik kan prima tegen verandering maar "if it ain't broke don't fix it". Veranderen om het veranderen kan nooit de bedoeling zijn. Zeker een nieuwe trainer is niet groter dan de club. Feyenoord is een profclub en geen experimentele instelling.

En ik zit ook echt niet vast aan vleugelspelers. Maar je moet op een manier spelen die past bij de groep. Die hele groep is in drie jaar tijd samengesteld voor een bepaalde veldbezetting. De hele jeugd speelt ook in die veldbezetting. Daar kun je als trainer nuances brengen en juist directer of minder direct spelen. Mannetje meer hangend of juist dieper neerzetten. Allemaal prima.

Maar als er iets is wat deze selectie niet heeft zijn het geschikte wingbacks. Spelen met lopers als wingback kan een oplossing zijn om een sterkere tegenstander te weerstaan maar in de potjes waarin we de bal hebben is Nieuwkoop of Pedersen aanvallend gewoon veel en veel te matig. Dat gedraaf was leuk voor het Feyenoord van vijf jaar terug maar niet voor het niveau dat we nu nastreven.

En denk ook eens terug aan Dumfries in Oranje: die is duizend keer beter dan wat wij daar hebben lopen maar ook hij komt vast te staan tegen tegenstanders die de bal niet willen. Dan "staat" hij er al terwijl hij er juist moet "komen". Tegen pakweg Cyprus speel je daarom ook niet met wingbacks.

Maar Priske is wellicht toch niet zo eigenwijs als hij in de media komt en heeft het nu dus wel degelijk anders gedaan. Ik durf dus wel te stellen dat we vandaag gewoon niet gewonnen hadden als we de veldbezetting tegen Willem II hadden volgehouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:44

Vos

AFCA

[...]

Niet helemaal mee eens. Goed scouten kan Ajax zich beter op richten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Advizor
toolkist schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 19:11:
[...]

I see what you did there :p En eerst maar eens afwachten wat er bij PSV gebeurt straks zonder verdedigers. Of als de vervangers toch niet zo lekker lijken te matchen
Je denkt als PSV geen verdedigers koopt dat Ajax dan mee doet voor het kampioenschap?

[ Voor 129% gewijzigd door Advizor op 18-08-2024 19:18 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
donleone83 schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 19:15:
[...]

Eens. En de verdedigers die doorbreken zijn ook niet zo bijzonder. Hato best goede pot, maar als hij ergens anders dan bij Ajax had gespeeld was hij nooit bestempeld als een onwijs toptalent. Dan was het gewoon een talentvolle verdediger geweest die nog veel te leren heeft in plaats van meteen gebombardeerd te worden tot een supertalent.

Wat er nu doorkomt lijkt prima, maar is ook niet uitzonderlijk toch?
Godts zie ik nog wel echt doorbreken. Maar Fitz Jim, Hlynsson, Rasmussen, etc, dat is gewoon armoe²
Blijkt ook wel uit dat ze niet eens uitblinken in Jong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Advizor schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 19:17:
[...]

Je denkt als PSV geen verdedigers koopt dat Ajax dan mee doet voor het kampioenschap?
Dan loopt PSV iig geen kilometers uit nee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donleone83
toolkist schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 19:17:
[...]

Bij PSV kan het nu inderdaad zomaar gebeuren dat Boscagli nog vertrekt en ook nog Bakayoko. Dan zijn ze ook wel echt flink uitgekleed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Advizor
toolkist schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 19:17:
[...]
Weet je wat ik denk?
PSV wordt lachend kampioen, heel misschien dat Feyenoord kan volgen. AZ wordt 3e en Twente en Ajax gaan weer spelen voor plek 4/5.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:31

gws24

Thinking is hard!

Bij die eerste goal gaat Gaaei trouwens wel gigantisch in de fout. Hij laat die speler van NAC waar hij een voorsprong van 10 meter op heeft gewoon lopen om Sutalo te helpen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bWzE0WMotaKG54BmChL5LbNHva8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/F3QsAejWIgTciEXHHQ1zT1Nx.png?f=fotoalbum_large

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
gws24 schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 19:20:
Bij die eerste goal gaat Gaaei trouwens wel gigantisch in de fout. Hij laat die speler van NAC waar hij een voorsprong van 10 meter op heeft gewoon lopen om Sutalo te helpen.

[Afbeelding]
Werd net ook breed uitgemeten in de nabeschouwing. Alleen oog voor de bal en laat zijn man volledig los.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
Wat mogelijke transfers betreft: we hebben in Nederland drie lagen langer dan bijvoorbeeld de Engelsen. Dus mocht er een sterkhouder vertrekken dan is er tijd voor een vervanger. Dat was wel eens anders

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:16
Deceptie. Dat je van dit NAC verliest. Maar als je zelf nauwelijks een fatsoenlijke kans creëert. Uiteindelijk gaat die vrije trap na die schwalbe van die linksback van NAC er nog in.

Het wisselen om het wisselen mag Farioli wel eens mee stoppen. Laat je vaste kern eens staan. Een of twee wissels kan nog. Maar je hele middenveld op de schop gooien, doe dat maar niet meer.

Van Den Boomen is Ajax onwaardig. Die ziet mensen vrij staan, die eigenlijk niet vrij staan. Produceert een boogballetje waar een verdediger zo tussen kan komen en je bent de bal weer kwijt... Graafschap niveau die jongen. Mannsverk vind ik prima op 6, maar zodra hij verder voorin komt is ie heel beperkt. Fitz Jim is een lichtgewicht. Ziet er soms leuk uit, maar daar ga je de oorlog ook niet mee winnen.

Die backs van NAC deden het heel goed tegen Godts en Traore. En het is nog steeds de oude Traore, die zonder enige urgentie het veld over sjokte en net te korte passjes geeft. Creativiteit ontbreekt op het middenveld en voorin. Berghuis bracht dat nog wel een beetje, maar de basis was Ajax onwaardig.

Wel heerlijk om een club als NAC en ook Groningen en Willem 2 weer terug te hebben in de eredivisie. Daar zit veel meer sfeer en beleving in dan bij Vitesse en Excelsior. De supporters van NAC waren echt fantastisch vandaag. Complimenten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Advizor
JanW schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 19:26:
Deceptie. Dat je van dit NAC verliest. Maar als je zelf nauwelijks een fatsoenlijke kans creëert. Uiteindelijk gaat die vrije trap na die schwalbe van die linksback van NAC er nog in.
Was gewoon een terechte vrije trap, dus geen idee wat je nu bedoelt. NAC heeft 99 minuten strijd geleverd, thuis met het publiek erachter.
Dit soort opmerkingen mag je achterwege laten

[ Voor 9% gewijzigd door Outerspace op 19-08-2024 12:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online

[Afbeelding]
En kijk eens naar vriend Fitz Jim die ook vlakbij die NAC speler loopt @Typhone
Dat is wat ik bedoel met middenveld laat em lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanW
Advizor schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 19:30:
[...]

Was gewoon een terechte vrije trap, dus geen idee wat je nu bedoelt. NAC heeft 99 minuten strijd geleverd, thuis met het publiek erachter.
Iets meer respect voor de tegenstander zou je sieren in plaats van dit calimero gedrag.
Volgens mij werd die gast weer niet geraakt en ging ie met veel theater liggen rollen aan de zijkant. Maar ik heb één herhaling gezien, misschien was die niet goed genoeg.

En misschien moet je de definitie van Calimero gedrag eens opzoeken. Als ik zou schrijven dat 'we weer eens zijn genaaid door een scheids die zich door t publiek laat beïnvloeden en dat ze altijd tegen Ajax so fluiten', dan was t Calimero gedrag geweest.

Ik vind dat NAC weinig aanspraak maakte op meer dan een punt. Daar speelden ze ook naar. Uiteindelijk krijgen ze de 2-1 ietwat gelukkig in de schoot geworpen. Publiek was fantastisch, echte 12de man.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Advizor
JanW schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 19:50:
[...]

Heel verhaal.

Ik vind dat NAC weinig aanspraak maakte op meer dan een punt.
Ajax ook niet.

En toch vond je het nodig om even te zeggen dat het geen vrije trap was. Nou, dat gaan we vanavond in alle talkshows terugzien.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• JanW
Advizor schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 19:55:
[...]

Ajax ook niet.

En toch vond je het nodig om even te zeggen dat het geen vrije trap was. Nou, dat gaan we vanavond in alle talkshows terugzien.
Nee, Ajax ook niet. Dat zeg ik toch ook?

Prima, ik geef ook aan dat het in mijn ogen geen vrije trap was. En dat ik maar één herhaling had gezien. Ook gaf ik NAC een compliment over de sfeer, maar je pikt alleen een zinnetje eruit en gaat me daarna ook nog eens betichten van Calimero gedrag.

En ik ga t vanavond ook niet terug zien, want ik heb wel wat beters te doen dan die programmas te kijken :O

En hier wil ik t verder bij laten, want je wil mij verder toch niet snappen. Fijne avond.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
donleone83 schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 19:19:
[...]

Bij PSV kan het nu inderdaad zomaar gebeuren dat Boscagli nog vertrekt en ook nog Bakayoko. Dan zijn ze ook wel echt flink uitgekleed.
Boscagli vind ik echt goed. Bakayoko doet het leuk in de Eredivisie, hoger kan hij denk ik niet.
Ze hebben genoeg goede spelers bij PSV om vertrekken op te vangen

Groningen 3e :*)

[ Voor 23% gewijzigd door Harribo op 18-08-2024 20:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:26
Harribo schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 20:11:
[...]

Boscagli vind ik echt goed. Bakayoko doet het leuk in de Eredivisie, hoger kan hij denk ik niet.
Ze hebben genoeg goede spelers bij PSV om vertrekken op te vangen

Groningen 3e :*)
Psv heeft die achterin helaas niet (niet met een Mauro die meer geblesseerd is dan speelt, maar ook Obispo heeft wel vaak last). Als Teze dan ook nog vertrekt dan heb je wel een groot probleem.
Dus daar moet zeker nog wel wat gebeuren. Middenveld en aanval zijn goed, maar Lang is er nog lang niet (pun intended) en Lozano wil teveel zelf (beetje Ronaldo complex zeg maar, vindt zichzelf nog uitmuntend, maar is niet (meer) zo speciaal).
Dus veel meer dan goed wil ik ze ook niet geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
@Harribo wie dan? Zoals @jbdeiman al aangeeft heeft PSV geen fitte verdedigers meer en aanvallend gaan Lang en Lozano ook geen seizoen lang presteren. Ik snap ook niet waarom Bakayoko zoveel geld moet opbrengen en zie ook niet zo heel veel speciaals in hem. Maar hij is wel altijd dreigend en bij momenten betrokken.

Wat PSV vorig jaar zo goed maakte, naast de sterke basis, was de diepte van de selectie. Met wissels iets nieuws kunnen brengen zonder veel zwakker te worden. Bijvoorbeeld een Til die iets heel anders brengt en altijd scoort. Of een goede vleugelspits als de tegenstander al moe was. Natuurlijk hebben ze, vooral op het middenveld en aanvallend, dan nog steeds een meer dan prima selectie. Maar de kwaliteit van de selectie in de breedte krijgt wel echt een klap als het zo doorgaat. En of de vervangers ook gaan presteren is altijd nog maar de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
Sorry, klopt, achterin heeft Psv het niet breed qua kwaliteit.
Ze zouden er goed aan doen er wat bij te kopen. Zijn ze mee bezig lees ik

Wel noodzakelijk denk ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 19:42

Typhone

Who Dares Wins

[Afbeelding]
Ik vind die analyse nog steeds krom uitgelegd. Sutalo moet coachen en de man voor zich houden en er is niks aan de hand. Maar die stapt. Gaaei stapt ook en laat daar zijn man lopen. Niemand anders die het gevaar ziet komen maar wat verwacht je ook met dit middenveld haha. En vervolgens stappen ze allebei en staat die vent van NAC alleen voor de goal. Puberaal verdedigd. Wie je ook de schuld wil geven :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Typhone schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 21:17:
[...]

Ik vind die analyse nog steeds krom uitgelegd. Sutalo moet coachen en de man voor zich houden en er is niks aan de hand. Maar die stapt. Gaaei stapt ook en laat daar zijn man lopen. Niemand anders die het gevaar ziet komen maar wat verwacht je ook met dit middenveld haha. En vervolgens stappen ze allebei en staat die vent van NAC alleen voor de goal. Puberaal verdedigd. Wie je ook de schuld wil geven :)
En de 2 middenvelders hebben evenveel schuld, want die laten het ook gewoon gebeuren terwijl ze in range zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Ach, het seizoen duurt nog heel lang. Wij zijn ondanks de valse start ook gewoon 2e geworden vorig jaar (en dat is alleen omdat PSV echt een bizar goed seizoen heeft gespeeld).

In de winter komen er vast goede versterkingen voor Ajax. Dan heb je nog een hele seizoenshelft om de CL te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:01

OMX2000

By any means necessary...

Het materiaal van Ajax is gewoon kudt! Je gaat mij echt niet vertellen dat 4 trainers er totaal niks van kunnen, de gemene deler is de selectie. Ze spelen soms 1-2 wedstrijden ok-ish en vervallen dan in hooguit middenmoot voetbal.

Dus ik begrijp niet dat ze niet sinds de winterstop als een malle bezig zijn met een nieuwe selectie. Iedere selectie heeft spelers die beter presteren als ze in een team zitten waar een aantal hele goede spelers zitten. Maar in deze selectie heb je geen dragende spelers die anderen beter maken. Ze hadden al heel snel gesprekken moeten voeren met een man of tien die het niveau echt niet hebben. En dure spelers de deur uitwerken. Portemonnee trekken voor een 2-3 sterke spelers die wel dragend kunnen zijn, en dan gaan voor een tussenjaar.

Nu lijkt het alsof je hoopt op een wonder en in de top 3 gaat eindigen. Terwijl ook je sterkhouders, Bergwijn, Brobbey, Berghuis en Henderson niet fit genoeg zijn. Los nog dat geen van hun dit team op sleeptouw weet te nemen.

De enige speler van Ajax die ik bij Feyenoord zou zien is Hato. En ik denk dat Bergwijn 100x beter presteert bij Feyenoord, maar de Feyenoorder die dat een goed idee vindt ga niet vinden.

Lang verhaal kort. Dit zal de directie ook allemaal wel weer zien. En weer te laat in gaan grijpen. Terwijl je nu steeds mee de situatie krijgt dat ook de jeugdopleiding naar de klote gaat.

Maar hey, Ajax. You do you!

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

dr.lowtune schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 21:46:
Ach, het seizoen duurt nog heel lang. Wij zijn ondanks de valse start ook gewoon 2e geworden vorig jaar (en dat is alleen omdat PSV echt een bizar goed seizoen heeft gespeeld).

In de winter komen er vast goede versterkingen voor Ajax. Dan heb je nog een hele seizoenshelft om de CL te halen.
Geloof best dat ze eventueel 3e worden doordat AZ en Twente steken laten vallen. Maar niet per se door eigen toedoen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Advizor
Kappen met dat betweterig gedrag

[ Voor 92% gewijzigd door Outerspace op 19-08-2024 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

OMX2000 schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 22:06:
Het materiaal van Ajax is gewoon kudt! Je gaat mij echt niet vertellen dat 4 trainers er totaal niks van kunnen, de gemene deler is de selectie. Ze spelen soms 1-2 wedstrijden ok-ish en vervallen dan in hooguit middenmoot voetbal.
Deels mee eens. Afgelopen donderdag was best ok-ish, waarom zou je nu niet met dezelfde 11 starten? Laat 11 basisspelers eens wat ritme opdoen in plaats van telkens de boel volledig om te gooien. Ja, ze hebben donderdag lang op het veld gestaan maar dat is geen reden om vandaag op zoveel plekken andere spelers op te stellen.
Het is vooral zaak om een op elkaar ingespeeld elftal te smeden, dat krijg je niet door elke keer zoveel wijzigingen door te voeren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Advizor
Over 3 weken kunnen we weer roepen dat het aan de trainer ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Superkiwi schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 22:55:
[...]

Deels mee eens. Afgelopen donderdag was best ok-ish, waarom zou je nu niet met dezelfde 11 starten? Laat 11 basisspelers eens wat ritme opdoen in plaats van telkens de boel volledig om te gooien. Ja, ze hebben donderdag lang op het veld gestaan maar dat is geen reden om vandaag op zoveel plekken andere spelers op te stellen.
Het is vooral zaak om een op elkaar ingespeeld elftal te smeden, dat krijg je niet door elke keer zoveel wijzigingen door te voeren.
Deze twee weken ga je hoe dan ook wijzigingen moeten doorvoeren, of je nu wilt of niet. Echt bouwen kan pas vanaf september.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Oke, dat snap ik. Maar goede spelers als Berghuis en Taylor horen toch gewoon in de basis te starten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Superkiwi schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 23:05:
Oke, dat snap ik. Maar goede spelers als Berghuis en Taylor horen toch gewoon in de basis te starten?
Taylor goed? Daar is nogal wat discussie over. Berghuis is net hersteld, daar wil je wel voorzichtig mee zijn want dat gaat één van je belangrijkste mensen worden dit seizoen.
Individueel vind ik de keuzes heel logisch, maar niet in zijn totaliteit. Nu is het én Berghuis én Taylor én Henderson ernaast, dat vond ik ook wel wat veel van het goede.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Superkiwi schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 22:55:
[...]

Ik ben het ermee eens dat een vaste selectie meestal beter is. Zeker voor Ajax. Dat was in de tijd van Roger Schmidt bij PSV ook zo ergerlijk. Geef duidelijkheid, en dat het te zwaar zou zijn voor spelers vind ik ook echt onzin.

Als Feyenoorder is het een beetje leuk. Maar OOK als Feyenoorder vind ik het niet leuk als zo'n beetje iedereen kan winnen van je aartsrivaal :P En serieus, als je nu van een afstand kijkt snap ik de logica nog niet helemaal bij Ajax. Het zal uiteindelijk wel weer goed komen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
OMX2000 schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 22:07:
[...]

Geloof best dat ze eventueel 3e worden doordat AZ en Twente steken laten vallen. Maar niet per se door eigen toedoen.
Als je 3e wordt is dat door eigen toedoen, net als degene die kampioen wordt en degene die 2e, 10e of 18e wordt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Gonadan schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 23:09:
[...]

Individueel vind ik de keuzes heel logisch, maar niet in zijn totaliteit. Nu is het én Berghuis én Taylor én Henderson ernaast, dat vond ik ook wel wat veel van het goede.
Met name de as moet je nu toch gewoon een aantal wedstrijden laten beginnen? Ik ben geen fan van Henderson maar als die zo belangrijk is laat je die ook nu starten en desnoods wissel je hem later.

Tactisch kun je altijd wel wat posities wijzigen want elke tegenstander is anders maar de selectie van Ajax is ook niet zodanig breed en goed dat ze twee gelijkwaardige elftallen hebben.

Voor de rest zie ik Ajax nog steeds als concurrent dus het puntverlies tegen NAC vandaag is mooi meegenomen

[ Voor 7% gewijzigd door D-e-n op 18-08-2024 23:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-10 04:32
Gisteren eerste helft gekeken met m'n pa, daarna zijn we overgeschakeld naar Chelsea - City. Was niet te doen. Dat het geen wonderelftal is, alla, maar dat tempo.. NAC kon gewoon meevoetballen. Dat kan normaal gesproken helemaal niet. NAC totaal verdiend gewonnen. Maar als je dan overschakelt naar Chelsea - City weet je niet wat je meemaakt. Overigens scoorde Haaland een goal uit precies dezelfde situatie als Brobbey met die kans dat ie tegen de keeper aanschoot, alleen die van Haaland ging er wel in en dat is het verschil.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JanW
Gonadan schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 23:09:
[...]

Taylor goed? Daar is nogal wat discussie over. Berghuis is net hersteld, daar wil je wel voorzichtig mee zijn want dat gaat één van je belangrijkste mensen worden dit seizoen.
Als het alternatief Van De Boomen en Fitz Jim zijn, dan doe mij maar Taylor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:04
JanW schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 07:19:
[...]

Als het alternatief Van De Boomen en Fitz Jim zijn, dan doe mij maar Taylor.
Is alledrie middelmaat, maar Taylor is nog de minste en vooral al jaren overhypen. Hij doet wel zijn best.. dat wel.

Zero.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:28
chim0 schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 07:19:
Gisteren eerste helft gekeken met m'n pa, daarna zijn we overgeschakeld naar Chelsea - City. Was niet te doen. Dat het geen wonderelftal is, alla, maar dat tempo.. NAC kon gewoon meevoetballen. Dat kan normaal gesproken helemaal niet. NAC totaal verdiend gewonnen. Maar als je dan overschakelt naar Chelsea - City weet je niet wat je meemaakt. Overigens scoorde Haaland een goal uit precies dezelfde situatie als Brobbey met die kans dat ie tegen de keeper aanschoot, alleen die van Haaland ging er wel in en dat is het verschil.
NAC totaal verdiend gewonnen? Dan blijkt wel dat je de wedstrijd inderdaad niet hebt gezien.

Het is jammer dat Ajax nu meteen weer wordt afgebrand, terwijl het ongeveer nog dezelfde selectie heeft als vorig seizoen, had iedereen nu ineens verwacht dat ze elke wedstrijd met 5-0 gaan winnen, alleen omdat de trainer is veranderd? Juist bij een nieuwe trainer heeft het weer tijd nodig en dan zijn er ook nog amper versterkingen gekomen. Wat realistischer naar Ajax kijken zou zowel hier als door de Nederlandse pers ook wel mogen. Doel voor Ajax is om in de top 3 te eindigen dit seizoen, niet om mee te strijden met het kampioenschap.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 06-10 11:38
Ondanks dat ik voor het weekend nog had geroepen het positief te willen bekijken na een mindere wedstrijd werd het gister wel héél erg moeilijk gemaakt.
Farioli moet imo echt toe gaan werken naar een vaste kern en niet constant het elftal radicaal omgooien. Hier is niemand mee geholpen. Je creëert geen automatismen, niks.
Ik vind Godts echt een leuk talent maar we moeten er niet nu al op gaan bouwen. Stel gewoon Bergwijn op. Ondanks dat ik geen fan van 'm ben is het helaas wel het beste wat we nu hebben. Gooi de laatste 20/30 minuten Godts er dan in als Bergwijn nog geen 90 minuten kan.

Het middenveld.. Waar moet je beginnen. 0 creativiteit, helemaal als je dan ook Berghuis nog op de bank zet en een uitgebluste Traore laat starten. Het verval bij hem is zo groot dat je bijna denkt dat hij 10 jaar ouder is dan in zijn paspoort staat. Laten we maar hopen dat het een gebrek aan ritme is door gebrek aan speeltijd in zijn voorgaande avonturen.

Overigens vond ik Sutalo gister weer degelijk spelen. Eerste helft corrigeerde hij veel. Had zelfs het hoogste aantal succesvolle passes zag ik aan de start van de tweede helft. Al is die statistiek misschien ook wel veelzeggend. Ik hoop dat het gebash op hem wat afneemt. Gaaei, van de held naar de schlemiel gegaan eigenlijk.

Om toch maar te proberen positief te blijven: het is nog vroeg in het seizoen, het zal met vallen en opstaan gaan en hopelijk heeft Farioli zijn lesje geleerd met dat drastistische wisselen.
Hij zal het vast niet hardop zeggen maar ik gok dat hij dacht: 120 minuten in de benen, lange penaltyserie, ik gun mijn belangrijkste jongens rust en dan moeten we alsnog van een promovendus kunnen winnen.
Iets met een deksel en een neus.

En @toolkist, als late reactie op je vraag: Nee, we gaan het PSV inderdaad niet moeilijk maken ;)
Daarvoor missen we echt nog wel wat, ondanks dat zij wat verdedigers (gaan) missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SterqVerhael
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-09-2024
Farioli had het kunnen weten. Jong Ajax won vorig jaar namelijk ook niet van NAC. Als je dan nu min of meer Jong Ajax opstelt, weet je gewoon dat het misgaat.

Hopelijk snel toewerken naar een vaste kern van 8/9 spelers die je basis vormen. Paar mutaties is prima, maar niet de hele tijd 8 mensen uit je basis omwisselen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
Wat vinden de Ajacieden eigenlijk van die transfer van Rugani waar over wordt gesproken? Ik snap hem niet en zie het niet. Het is een transfer van oudere speler die ik eigenlijk bij het oude Feyenoord zou plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JEightyFive schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 08:23:
Overigens vond ik Sutalo gister weer degelijk spelen. Eerste helft corrigeerde hij veel. Had zelfs het hoogste aantal succesvolle passes zag ik aan de start van de tweede helft. Al is die statistiek misschien ook wel veelzeggend. Ik hoop dat het gebash op hem wat afneemt. Gaaei, van de held naar de schlemiel gegaan eigenlijk.
Hoeveel van die 150 passes gingen er niet naar Janse, Gaaei of Mannsverk over 10 meter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
Verwijderd schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 08:43:
[...]

Hoeveel van die 150 passes gingen er niet naar Janse, Gaaei of Mannsverk over 10 meter?
Waarschijnlijk allemaal, maar volgens mij geef ik zelf ook aan dat die statistiek veelzeggend is. Ik vind wel dat hij niet meer zo onzeker oogt als vorig seizoen. Grijpt vaak goed in en durft ook de bal ook wat meer te hebben. Ik verwacht geen rushes of passes ala Vertonghen/Alderweireld van 'm maar er is wel een stijgende lijn te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
D-e-n schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 08:42:
Wat vinden de Ajacieden eigenlijk van die transfer van Rugani waar over wordt gesproken? Ik snap hem niet en zie het niet. Het is een transfer van oudere speler die ik eigenlijk bij het oude Feyenoord zou plaatsen
Ik weet het niet zo goed. Sutalo wordt imo steeds beter en zou ik er niet uit halen. Naast hem zou misschien kunnen? Maar wat doe je met een jongen als Kaplan? Die speelde ook heel behoorlijk in het centrum.
Baas en Janse zijn nog niet klaar voor een basisplaats en Hato heeft vorig seizoen in het centrum ook te vaak buitenspel opgeheven, die zou ik lekker op de flank zijn minuten laten maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SterqVerhael
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-09-2024
Hangt er vanaf hoe je het bekijkt. Medic vertrekt. Rugani komt. Is hij beter dan Medic?Ik denk het wel.

Heeft bovendien ervaring bij een topclub en competitie met een hoger niveau dan de Eredivisie. Is van een goede leeftijd. Routinier.

In dat opzicht is het een versterking. Zeker in vergelijking met degene die vertrekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 21:41

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

carpebios schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 13:25:
[...]

Die is met Rik Elfrink en Micha, dacht dat je die vrouw bedoelde :)
Is volgens mij in samenwerking met AD, heet van de Herdgang
Deze podcast heet Heet van de Herdgang inderdaad. Is vanuit het ED = DPG Media, waaronder ook het AD (en andere 'regionale' kranten) valt inderdaad

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Zag gister ineens Minteh bij Brighton voetballen. Dat is toch die vorig jaar bij Feyenoord speelde? Helemaal gemist blijkbaar maar ik dacht dat dat niet zo'n uitblinker was want ik las daar in posts hier vaak commentaar op.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Huren van een speler zonder koopoptie of ander toekomstperspectief kan je niet anders dan een noodoplossing noemen, dat is het dan ook.
De beste man ken ik zelf niet goed genoeg om een inhoudelijk oordeel over te geven, maar het idee van een ervaren en fitte verdediger erbij juich ik wel toe. Een is beoogd basis maar blijkbaar toch nog niet fit, gaat hij dat ooit écht worden? Baas is er gewoon nog niet qua stabiliteit en niveau, puur op branie gaat hij niet het hele seizoen zijn mannetje staan. Dan loop je kans Hato alweer naar het centrum te moeten trekken als het even niet loopt en heb je links weer een probleem.

Het hangt voor mij wel af van hoe je hem gaat gebruiken. Ik zou het zonde vinden als een Sutalo nu ineens zou mogen gaan banken bijvoorbeeld, die begint zich eindelijk te manifesteren. En ik hoop dat het qua financiën mee valt, want je gaat hier niets op terugverdienen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 10-10 16:43
Gonadan schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 09:14:
[...]

Huren van een speler zonder koopoptie of ander toekomstperspectief kan je niet anders dan een noodoplossing noemen, dat is het dan ook.
De beste man ken ik zelf niet goed genoeg om een inhoudelijk oordeel over te geven, maar het idee van een ervaren en fitte verdediger erbij juich ik wel toe. Een is beoogd basis maar blijkbaar toch nog niet fit, gaat hij dat ooit écht worden? Baas is er gewoon nog niet qua stabiliteit en niveau, puur op branie gaat hij niet het hele seizoen zijn mannetje staan. Dan loop je kans Hato alweer naar het centrum te moeten trekken als het even niet loopt en heb je links weer een probleem.

Het hangt voor mij wel af van hoe je hem gaat gebruiken. Ik zou het zonde vinden als een Sutalo nu ineens zou mogen gaan banken bijvoorbeeld, die begint zich eindelijk te manifesteren. En ik hoop dat het qua financiën mee valt, want je gaat hier niets op terugverdienen.
Ik vermoed eigenlijk dat hij met Rugani en Sutalo gaat spelen dan (mochten we ooit een keer 2 wedstrijden met dezelfde poppetjes beginnen). En dan Hato/Janse op linksback.

Verder lijkt de komst van Rugani inderdaad echt een tussenoplossing voor dit jaar. Beetje apart vind ik het wel moet ik zeggen. Nul restwaarde en komt vast niet voor weinig knaken even een jaartje Eredivisie doen. Op papier natuurlijk een ervaren jongen die op niveau gespeeld heeft, maar ken hem ook niet.

[ Voor 11% gewijzigd door Henkie_NtA op 19-08-2024 09:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
  • Laatst online: 21:48
Henkie_NtA schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 09:30:
[...]

Ik vermoed eigenlijk dat hij met Rugani en Sutalo gaat spelen dan (mochten we ooit een keer 2 wedstrijden met dezelfde poppetjes beginnen). En dan Hato/Janse op linksback.

Verder lijkt de komst van Rugani inderdaad echt een tussenoplossing voor dit jaar. Beetje apart vind ik het wel moet ik zeggen. Nul restwaarde, komt vast niet voor weinig knaken even een jaartje Eredivisie doen. Op papier natuurlijk een ervaren jongen die op niveau gespeeld heeft, maar ken hem ook niet.
Snap sowieso niet dat Ajax voor Rugani gaat, het is nooit een topspeler geweest maar vooral een speler voor de breedte. Henderson kan ik nog begrijpen maar ik deze snap ik helemaal niets van.

@D-e-n idd, een wisselspeler die zijn snelheid al kwijt is. dat gaat nog leuk worden in de zogenaamde ajax manier van spelen tegen veel tegenstanders die misschien niet top zijn maar wel snel :+

[ Voor 11% gewijzigd door Bossie op 19-08-2024 09:39 ]

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Gunner schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 09:14:
Zag gister ineens Minteh bij Brighton voetballen. Dat is toch die vorig jaar bij Feyenoord speelde? Helemaal gemist blijkbaar maar ik dacht dat dat niet zo'n uitblinker was want ik las daar in posts hier vaak commentaar op.
Klopt - is van Odense BK naar Newcastle gegaan en direct verhuurd aan Feyenoord. Aan het einde van vorig seizoen voor 30 miljoen verkocht aan Brighton.

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

LAD93 schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 09:39:
[...]

Klopt - is van Odense BK naar Newcastle gegaan en direct verhuurd aan Feyenoord. Aan het einde van vorig seizoen voor 30 miljoen verkocht aan Brighton.
Ah hij was geen eigendom van Feyenoord. Vandaar dat die transfer niet echt groot nieuws was.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Gunner schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 09:40:
[...]

Ah hij was geen eigendom van Feyenoord. Vandaar dat die transfer niet echt groot nieuws was.
Nee klopt. Ze hebben nog wel geprobeerd de huurtermijn te verlengen, maar daar wilde Newcastle niet aan meewerken.

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Ik snap die transfer niet. Verdedigend zitten we op zich goed. Sutalo, Gaaei, Rensch, Hato, Kaplan, Baas en Janse. Eventueel zelfs Wijndal nog, mocht die niet vertrekken deze zomer. Die laatste twee zijn talenten en moeten het nog op een langere periode laten zien. Maar ik zou zeggen dat een creatieve speler op 't middenveld of voorin prioriteit heeft. De verdediging lijkt zich goed staande te kunnen houden. Al is er nog geen echte tegenstand geweest en zijn we bij dode spelmomenten nog zoekende. Zie bijvoorbeeld Gaaei gisteren die tegen Van Den Bergh moest staan.

Positief vind ik dan dat 't huur is en geen optie tot koop. En het is een ervaren speler die misschien die jonge gasten zoals een Baas en Janse nog wat bij kan brengen.

[ Voor 8% gewijzigd door JanW op 19-08-2024 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-10 11:42
Openingsbod van Newcastle op Gimenez van 25 miljoen inclusief bonussen. Nu nemen we dat bod niet serieus.
Maar 3 a 4 jaar geleden zouden we met z’n allen de polonaise lopen.

We klagen nu wel over de opstelling ed, maar wat een stappen heeft Feyenoord gemaakt sinds de aanstelling van Arnesen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
Russel88 schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 09:57:
Openingsbod van Newcastle op Gimenez van 25 miljoen inclusief bonussen. Nu nemen we dat bod niet serieus.
Maar 3 a 4 jaar geleden zouden we met z’n allen de polonaise lopen.

We klagen nu wel over de opstelling ed, maar wat een stappen heeft Feyenoord gemaakt sinds de aanstelling van Arnesen.
Newcastle? Ik las Nottingham Forest. Lijkt me nou niet echt een droomclub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Laatst online: 21:48
JEightyFive schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 09:58:
[...]

Newcastle? Ik las Nottingham Forest. Lijkt me nou niet echt een droomclub.
klopt, maar waarschijnlijk 4/5 maal het salaris van Feyenoord en de kans om zich verder in de kijker te spelen.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Pagina: 1 ... 35 ... 302 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2024/2025 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken