[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2024/2025 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 302 Laatste
Acties:
  • 474.260 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Gonadan schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 19:54:
[...]

Gaat die alweer dan? Heb ik nog niets van mee gekregen.

Overigens denk ik wel dat het spel voor hem te snel gaat zijn als het tempo écht omhoog moet. Hij kan mooie passes geven en het spel verdelen, maar dan moet je hem wel even de tijd geven.
Hij zou achter Henderson en Mannsverk de 3e verdedigende middenvelder zijn, daar lijkt ie (terecht) weinig zin in te hebben. Als je dan 6-8m voor hem kan vangen prima, en dan Vos doorschuiven naar zijn plek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
epo schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 20:03:
[...]

Onzin, pas toen hij naar jouw clubje ging. Hij heeft temperament maar gezien de spelers die Ajax heeft is het nog een topper.
Dan denk ik dat je de vele posts hier gemist hebt als ie weer eens een oerdomme overtreding maakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:02

epo

toolkist schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 20:10:
[...]

Dan denk ik dat je de vele posts hier gemist hebt als ie weer eens een oerdomme overtreding maakte.
Niet echt, dit is toch een 80% Ajax topic, ik vind het toch wel kenmerkend.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:22
Is het nu alweer een Ajax topic geworden... Heeft toch aardig wat posts geduurd voordat die dooddoener er weer in is geslingerd :O

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
toolkist schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 20:04:
[...]

Hij zou achter Henderson en Mannsverk de 3e verdedigende middenvelder zijn, daar lijkt ie (terecht) weinig zin in te hebben. Als je dan 6-8m voor hem kan vangen prima, en dan Vos doorschuiven naar zijn plek.
Ik lees als nr 10. Dat is aanvallende middenvelder.
Snap dat wel. Hij heeft overzicht en wat creativiteit.
Voor een echte vleugelspits mist hij snelheid en een passerende actie.
Farioli goed gezien

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Harribo schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 20:47:
[...]

Ik lees als nr 10. Dat is aanvallende middenvelder.
Snap dat wel. Hij heeft overzicht en wat creativiteit.
Voor een echte vleugelspits mist hij snelheid en een passerende actie.
Farioli goed gezien
Ik had het over vd Boomen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Ja, gaat om een transfer naar Lille, en de verwachting is dat hij 6 miljoen euro gaat opleveren. Voor Ajax financieel gezien een goede deal, aangezien hij transfervrij binnengekomen is.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Gonadan schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 19:12:
Laten we de nogal sterke mening van één supporter niet meteen tot gemiddelde verheffen. Gelukkig kunnen veel supporters hem wel gewoon waarderen voor wat hij betekent heeft. Zowel binnen als buiten het veld ben ik blij dat hij de overstap gemaakt heeft. Het enige wat ik jammer vind is dat hij de laatste tijd zo vaak geblesseerd is.
Och kan mijzelf niet eens supporter noemen hoor. Van oudsher keek ik liever naar ajax en vanuit mijn jeugd voetbalde daar mijn idolen als kind. Met davids, seedorf, Kluivert, bergkamp... waardoor dat is gegroeid als kind. Maar verder zal het mijn reet roesten. Al doeken ze morgen de boel op en gaan ze als openlucht concertgebouw door. In dat kader ben ik een Berghuis absoluut niet 'dankbaar' .. alsjeblieft zeg. Voor een doelpuntje ? Maar goed. Ben biased, want gevoelsmatig vind ik het gewoon een eng en naar mannetje op basis van tv beelden/spel/interviews. Dat was al bij Feyenoord en was daarom niet perse blij dat ie kwam.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:19
Heeft iemand een linkje naar het ED topic? Ik kom steeds in het Ajax topic terecht! :+

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
carpebios schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 23:38:
Heeft iemand een linkje naar het ED topic? Ik kom steeds in het Ajax topic terecht! :+
[Voetbal] Randzaken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:13
[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2023/2024 - Deel 2 :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ik vond die van mij bijdehandter.. alles behalve Ajax is randzaak natuurlijk :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Laatst online: 17:49

ZieMaar!

Moderator General Chat
Morgen over een week heeft Ajax al de eerste echte wedstrijd…terwijl er inkomend eigenlijk nog niets gebeurd is. Traore zal niet wedstrijdfit zijn denk ik? Sluiten Bergwijn en Brobbey al wel weer aan (over roofbouw gesproken dan, maar daar kan Ajax niets aan doen natuurlijk)…

Mijn clubje heeft gelukkig een selectie staan die, zolang er geen spelers weg gaan, eigenlijk wel klaar is. Er moet nog een spits bij (Weghorst, Boadu) en een scorende buitenspeler is ook wel welkom, maar op zich zijn we wel klaar voor de CL kwalificatie. Daarna waarschijnlijk 8 wedstrijden Europa League. Dat zal zijn weerslag wel hebben op de eredivisie resultaten, maar dat zien we dan wel weer.

De derde plek was netjes, maar we zijn de vierde club van Nederland, lijken goed beleid te voeren en dan moet je ook accepteren dat PSV, Feyenoord en normaalgesproken Ajax hoger eindigen en je met AZ strijdt voor de vierde plek. Dat realisme lijkt ook meer in de club te zitten dan 15 jaar geleden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:00
ZieMaar! schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 08:01:
Morgen over een week heeft Ajax al de eerste echte wedstrijd…terwijl er inkomend eigenlijk nog niets gebeurd is. Traore zal niet wedstrijdfit zijn denk ik? Sluiten Bergwijn en Brobbey al wel weer aan (over roofbouw gesproken dan, maar daar kan Ajax niets aan doen natuurlijk)…

Mijn clubje heeft gelukkig een selectie staan die, zolang er geen spelers weg gaan, eigenlijk wel klaar is. Er moet nog een spits bij (Weghorst, Boadu) en een scorende buitenspeler is ook wel welkom, maar op zich zijn we wel klaar voor de CL kwalificatie. Daarna waarschijnlijk 8 wedstrijden Europa League. Dat zal zijn weerslag wel hebben op de eredivisie resultaten, maar dat zien we dan wel weer.

De derde plek was netjes, maar we zijn de vierde club van Nederland, lijken goed beleid te voeren en dan moet je ook accepteren dat PSV, Feyenoord en normaalgesproken Ajax hoger eindigen en je met AZ strijdt voor de vierde plek. Dat realisme lijkt ook meer in de club te zitten dan 15 jaar geleden.
Volgens mij gaf Farioli in een interview aan VI al aan dat de NL EK gangers de eerste wedstrijd missen en het wel of niet meedoen van Traore afhangt van het papierwerk en niet zozeer zijn fitheid :)

VI Pro zit inmiddels bij mij ook weer achter een betaalmuur, dus kan het stuk uit het artikel niet citeren.

[ Voor 4% gewijzigd door KillaZ op 17-07-2024 08:15 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
KillaZ schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 08:14:
[...]

Volgens mij gaf Farioli in een interview aan VI al aan dat de NL EK gangers de eerste wedstrijd missen en het wel of niet meedoen van Traore afhangt van het papierwerk en niet zozeer zijn fitheid :)

VI Pro zit inmiddels bij mij ook weer achter een betaalmuur, dus kan het stuk uit het artikel niet citeren.
Ah gevonden:
‘Ik heb hem gisteren ontmoet, hij zag er behoorlijk fit uit. Maar rennen en trainen is natuurlijk iets anders. Op dit moment is dat nog gissen, daar kan ik geen helder antwoord op geven. Of het een risico is? Dat weet ik niet. Misschien is hij wel meteen klaar voor 70 minuten. Maar de kans is natuurlijk groter van niet. We moeten er nog achter komen, wanneer hij volledig kan meetrainen. Vanwege zijn specifieke lichaam moeten we daar goed op letten. Zijn spieren zijn fantastisch om acties mee te maken, maar zijn tegelijkertijd ook het meest kwetsbaar voor blessures. En voor de manier waarop wij willen spelen, moeten we allemaal echt topfit zijn. Om dat vol te houden, met een bepaalde intensiteit. Hij zal pas spelen als wij voelen dat hij daar klaar voor is. Daar gaan we geen enkel risico mee nemen. Daar moet je niet te gretig mee zijn. In Italië is daar een spreekwoord voor: soms wil je heel graag iets eten, een ijsje of zo, maar weet je dat het niet het juiste moment is om dat te doen. Zo is het ook met Bertrand.’
Bron https://www.vi.nl/pro/far...aag-naar-ajax-wilde-halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Nu online
toolkist schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 20:51:
[...]

Ik had het over vd Boomen ;)
Oh solly :)
Ja dat kan een verdedigende middenvelder zijn denk ik en dan met een lange pass naar voren. Dat idee.
Vd Boomen breekt nog niet echt door bij Ajax heb ik het idee, als het ooit nog gaat komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
  • Nu online
Nog veel interessanter ;)
https://www.fcgforum.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:34

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Uit mijn hoofd was gezegd dat bepaalde EK-gangers de 29e weer aansluiten. Traoré is wedstrijdfit, maar wil je ook weer niet meteen slopen, maar dat had je onderhand al gevonden zo te zien.

Weet niet of AZ het er mee eens is dat jullie de vierde club zijn, maar dat vechten jullie onderling maar uit (hoop ik :P).

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:13

Agent47

I always close my contracts.

We kunnen niet wachten op de competitie en Europese duels :)

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:06
KillaZ schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 08:14:
[...]

Kaplan gaat er waarschijnlijk wel bij zijn meen ik, alleen Brobbey en Bergwijn niet.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online

4e? maak daar maar 5e van ;)
1 seizoen maakt je niet ineens structureel top 4.
Weghorst en Boadu zie ik allebei niet komen overigens, beiden te duur.

Mbt Ajax, Brobbey en Bergwijn sluiten pas na de 1e wedstrijd aan bij de selectie dus die gaan er volgende week donderdag zeker nog niet bij zijn. Maar dan nog moet je genoeg kwaliteiten hebben om te winnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 19-06 17:04
toolkist schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 09:51:
[...]

Maar dan nog moet je genoeg kwaliteiten hebben om te winnen.
Hoe vaak ik dit wel niet gedacht heb bij Ajax :'( Wat dat betreft hebben we echt flink wat stappen terug gezet.
In de jaren onder Ten Hag ging ik toch altijd vrij rustig zitten voor een wedstrijd (op de CL toppers na uiteraard).
Ben benieuwd wat Farioli ervan maakt.

Over benieuwd zijn gesproken: Feyenoord. Ik kijk met grote interesse naar hun transferzomer. Slot weg, Wieffer weg, Hancko lijkt te vertrekken, Geertruida? Timber (weer) geblesseerd. Dat kan wel eens een fikse aderlating zijn allemaal.
Nieuwe trainer voor de groep. Zeer benieuwd hoe zij uit de zomer komen.

PSV lijkt het tot op heden goed voor elkaar te hebben. Selectie nog intact en mogelijk nog wat defensieve versterkingen erbij. Voor mij toch wel de gedoodverfde favoriet dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
JEightyFive schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 09:56:
PSV lijkt het tot op heden goed voor elkaar te hebben. Selectie nog intact en mogelijk nog wat defensieve versterkingen erbij. Voor mij toch wel de gedoodverfde favoriet dit jaar.
De transferperiode is nog niet goed en wel begonnen.
Kan zomaar dat er straks 2 clubs komen die Schouten en Veerman weghalen, dan sta je als PSV ook meteen voor een leuke uitdaging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JEightyFive
toolkist schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 10:00:
[...]

Kan zomaar dat er straks 2 clubs komen die Schouten en Veerman weghalen, dan sta je als PSV ook meteen voor een leuke uitdaging.
Ja, eens. Het is nog even afwachten tot het transfergeweld echt losbarst. Tot op heden kijk ik echter met jaloezie naar hun selectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
toolkist schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 09:51:
[...]

4e? maak daar maar 5e van ;)
1 seizoen maakt je niet ineens structureel top 4.
Weghorst en Boadu zie ik allebei niet komen overigens, beiden te duur.

Mbt Ajax, Brobbey en Bergwijn sluiten pas na de 1e wedstrijd aan bij de selectie dus die gaan er volgende week donderdag zeker nog niet bij zijn. Maar dan nog moet je genoeg kwaliteiten hebben om te winnen.
Strijdend voor de 4e plek, met AZ.

Twente heeft een (iets) hogere begroting, maar een veel groter achterland. Twente is volgens mij ook gewoon vierde op de eeuwige ranglijst. De laatste jaren zijn niet de uitzondering, dat waren juist de jaren ervoor. Twente is gewoon de vierde club van Nederland, met AZ daar kort achter. AZ is denk ik fors zwakker geworden met het vertrek van Sugawara, Pavlidis en de Wit. We moeten afwachten hoe dat uitpakt.

Mbt Ajax, in principe moet je zelfs met Jong Ajax prima kunnen winnen, deze ronde, maar ik ben toch ook gewoon blij als ze door zijn (ik ben altijd voor de Nederlandse clubs als ze Europees spelen, heb ook genoten van Ajax in de CL toen het goed ging).

Weghorst en Boadu moeten water bij de wijn doen en flink wat, maar die lijst was langer en die spelers kwamen uiteindelijk ook (Sadilek, Vlap, langer geleden Castaignos). Boadu kan zich maar zo realiseren dat een jaartje eredivisie hem weer echt in beeld van Oranje kan brengen. We zullen wel zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Quad schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 20:55:
Ja, gaat om een transfer naar Lille, en de verwachting is dat hij 6 miljoen euro gaat opleveren. Voor Ajax financieel gezien een goede deal, aangezien hij transfervrij binnengekomen is.
Transfervrij is niet hetzelfde als gratis. Spelersmakelaars, tekengeld het kost allemaal geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
[...]

Yup, alles komt zo laat op gang nu…en dat is voor Nederlandse clubs niet zo gunstig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
JEightyFive schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 09:56:
[...]

Hoe vaak ik dit wel niet gedacht heb bij Ajax :'( Wat dat betreft hebben we echt flink wat stappen terug gezet.
In de jaren onder Ten Hag ging ik toch altijd vrij rustig zitten voor een wedstrijd (op de CL toppers na uiteraard).
Ben benieuwd wat Farioli ervan maakt.
Mja, in de voorrondes van Europees voetbal hebben veel Nederlands clubs laten zien dat ze van elk team kunnen verliezen en er uitvliegen maar ook dat ze vanuit ver in de voorrondes toch ver komen Ajax (halve finale CL), Feyenoord (finale ECL).

Misschien wensdenken maar wat ik nu van de voorbereiding zie van Ajax dan heb ik er veel meer vertrouwen in dan de afgelopen twee seizoenen. Er lijkt nu al meer samenhang en idee te zijn. Maar goed we gaan het pas zien na een paar wedstrijden die er echt toe doen. Wat dat betreft is een paar voorrondes spelen helemaal niet negatief. Door de geplaatste status heb je goede kans dat je geen totaal onmogelijke tegenstanders tegenkomt. En je 6 wedstrijden spelen die er echt toe doen (er van uit gaande dat je door gaat) is qua voorbereiding denk ik niet te vergelijken met wat oefenwedstrijden. En als je doorgaat zit je ook meteen in een goede vibe.

Nogmaals er zit misschien ook wat wensdenken in maar ik zie Ajax, ook met de huidige selectie, nog wel verrassen (hoewel echt ver komen in Europa lijkt mij weer wat te hoog gegrepen(.
. Daarna waarschijnlijk 8 wedstrijden Europa League. Dat zal zijn weerslag wel hebben op de eredivisie resultaten, maar dat zien we dan wel weer.
Dat is overigens wel een goed punt, de clubs die uitgaan komen in de Europa League en Champions League gaat tot en met jan/feb 2025 8 wedstrijden spelen in het hoofdtoernooi. Dat zou nog best wel eens impact kunnen gaan hebben op de competitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

PolarBear schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 10:29:
[...]

Transfervrij is niet hetzelfde als gratis. Spelersmakelaars, tekengeld het kost allemaal geld.
Waar zeg ik dat het gratis is?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

PolarBear schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 10:29:
Sterker nog, al die partijen denken dan meteen dat er voor hen meer ruimte is omdat er geen transfersom betaald hoeft te worden. Vaak gaan die dingen dan juist omhoog.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

PolarBear schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 10:42:
[...]

Mja, in de voorrondes van Europees voetbal hebben veel Nederlands clubs laten zien dat ze van elk team kunnen verliezen en er uitvliegen maar ook dat ze vanuit ver in de voorrondes toch ver komen Ajax (halve finale CL), Feyenoord (finale ECL).

Misschien wensdenken maar wat ik nu van de voorbereiding zie van Ajax dan heb ik er veel meer vertrouwen in dan de afgelopen twee seizoenen. Er lijkt nu al meer samenhang en idee te zijn. Maar goed we gaan het pas zien na een paar wedstrijden die er echt toe doen. Wat dat betreft is een paar voorrondes spelen helemaal niet negatief. Door de geplaatste status heb je goede kans dat je geen totaal onmogelijke tegenstanders tegenkomt. En je 6 wedstrijden spelen die er echt toe doen (er van uit gaande dat je door gaat) is qua voorbereiding denk ik niet te vergelijken met wat oefenwedstrijden. En als je doorgaat zit je ook meteen in een goede vibe.

Nogmaals er zit misschien ook wat wensdenken in maar ik zie Ajax, ook met de huidige selectie, nog wel verrassen (hoewel echt ver komen in Europa lijkt mij weer wat te hoog gegrepen(.
Dat zegt mijn wensdenken ook, maar aan de andere kant waak ik ook voor een ongelooflijke desillusie. Dat het niet meer is dan een hoop poeha van Kroes en zijn vrienden en de gladde lach van een Italiaan, maar dat we na een kwart competitie Europees niets hebben, de race om het kampioenschap allang kunnen vergeten en er weer een hoop heibel in de tent is.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

ZieMaar! schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 10:29:
[...]

Strijdend voor de 4e plek, met AZ.

Twente heeft een (iets) hogere begroting, maar een veel groter achterland. Twente is volgens mij ook gewoon vierde op de eeuwige ranglijst. De laatste jaren zijn niet de uitzondering, dat waren juist de jaren ervoor. Twente is gewoon de vierde club van Nederland, met AZ daar kort achter.
Oeh, zo gereken is mijn cluppie dus gewoon de #1 van Nederland? Dat durf ik niet hardop te zeggen. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Nu online
Gonadan schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 11:21:
[...]

Oeh, zo gereken is mijn cluppie dus gewoon de #1 van Nederland? Dat durf ik niet hardop te zeggen. :D
Je hoeft het niet hardop te zeggen, het kan ook gewoon zwijgend op je stropdas. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JEightyFive
Anakha schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 11:47:
[...]

Je hoeft het niet hardop te zeggen, het kan ook gewoon zwijgend op je stropdas. :+
Een stropdas is zo 2004. Nu dragen we een zweetband met nummer 1 :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ZieMaar! schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 10:29:

Weghorst en Boadu moeten water bij de wijn doen en flink wat, maar die lijst was langer en die spelers kwamen uiteindelijk ook (Sadilek, Vlap, langer geleden Castaignos). Boadu kan zich maar zo realiseren dat een jaartje eredivisie hem weer echt in beeld van Oranje kan brengen. We zullen wel zien.
Gaat niet alleen om de spelers, maar ook om de verkopende clubs. Weghorst lijkt nu sowieso onhaalbaar en ik zie Twente ook geen 7-8m betalen voor Boadu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Anakha schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 11:47:
[...]

Bespaar me die tenenkrommende herinneringen. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
toolkist schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 12:08:
[...]

Gaat niet alleen om de spelers, maar ook om de verkopende clubs. Weghorst lijkt nu sowieso onhaalbaar en ik zie Twente ook geen 7-8m betalen voor Boadu
Dat klopt, maar de praktijk leert ook dat als spelers echt willen, de clubs wel water bij de wijn doen. Moet ook, zo’n bedrag is momenteel onverantwoord…

@Gonadan ja, Ajax is de nr1 van Nederland, daar zijn we het wel over eens hoor. Geld bepaalt uiteindelijk alles en er is geen club die bij Ajax in de buurt komt, niet structureel. Misschien Feyenoord, ooit, met een nieuw stadion?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:14
ZieMaar! schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 12:30:
[...]

Dat klopt, maar de praktijk leert ook dat als spelers echt willen, de clubs wel water bij de wijn doen. Moet ook, zo’n bedrag is momenteel onverantwoord…

@Gonadan ja, Ajax is de nr1 van Nederland, daar zijn we het wel over eens hoor. Geld bepaalt uiteindelijk alles en er is geen club die bij Ajax in de buurt komt, niet structureel. Misschien Feyenoord, ooit, met een nieuw stadion?
Zijn die inkomsten van een groter stadion (en grotere fanbase) zo hoog? Het lijkt me dat consistente deelname aan de CL veel meer oplevert? Dat is natuurlijk niet super consistent, maar mocht een club in NL dat weten te bewerkstelligen, dan lijkt me dat zij veel meer binnenharken? Zeker als Ajax het nog een paar jaar zou laten afweten? En da's ergens wel ironisch, omdat we eerder nog over het Bayern van NL zaten te spreken, maar nu is het even precies andersom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

[...]

Mja, historisch gezien zou je dat kunnen zeggen maar je koopt er verder niets voor. Beetje internationale allure en het geeft aantrekkingskracht op sponsoren en spelers, maar als fan ervaar ik toch dat je zo goed bent als je laatste seizoen. En in dat licht kan ik Ajax onmogelijk #1 noemen, hoe graag ik dat ook zou willen. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:45

Player1S

Probably out in the dark

Snowdog schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 12:43:
[...]

Zijn die inkomsten van een groter stadion (en grotere fanbase) zo hoog? Het lijkt me dat consistente deelname aan de CL veel meer oplevert? Dat is natuurlijk niet super consistent, maar mocht een club in NL dat weten te bewerkstelligen, dan lijkt me dat zij veel meer binnenharken? Zeker als Ajax het nog een paar jaar zou laten afweten? En da's ergens wel ironisch, omdat we eerder nog over het Bayern van NL zaten te spreken, maar nu is het even precies andersom.
Een groter stadion met horeca in eigen beheer is natuurlijk wel vaste inkomstenstroom. Als je dan ook nog paar interlands mag doen waar de horeca inkomsten ook voor jou zijn en nog paar andere evenementen dan wordt het helemaal leuk.

Twente trok paar jaar terug aan horeca meer binnen dan spelersverkoop. CL of ander Europees en spelersverkoop is altijd een gok wat het daadwerkelijk wordt.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:14
Player1S schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 12:53:
[...]

Een groter stadion met horeca in eigen beheer is natuurlijk wel vaste inkomstenstroom. Als je dan ook nog paar interlands mag doen waar de horeca inkomsten ook voor jou zijn en nog paar andere evenementen dan wordt het helemaal leuk.

Twente trok paar jaar terug aan horeca meer binnen dan spelersverkoop. CL of ander Europees en spelersverkoop is altijd een gok wat het daadwerkelijk wordt.
Ja ik snap dat CL of Europese inkomsten normaal gesproken niet structureel zijn, maar als je een paar miljoen binnenhaalt met een groter stadion, dan is er nog altijd het risico dat een club wel structureel wel de CL haalt veel meer binnenharkt lijkt me. En als je dan iets conservatiever te werk gaat als PSV begin deze eeuw, dan lijkt me dat daar toch ook wel veel te behalen valt, wellicht meer dan met een groter stadion als je met 1 jaar CL een jaar of 5-10 aan opbrengsten van zo'n groter stadion krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
toolkist schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 00:58:
[...]

ik vond die van mij bijdehandter.. alles behalve Ajax is randzaak natuurlijk :o
Ik moeast hardop lachen! _/-\o_

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
[...]

Dan is het helemaal beschamend, met tig x het vermogen van andere clubs, om dan 5e te eindigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JEightyFive
carpebios schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 13:27:
[...]

Dan is het helemaal beschamend, met tig x het vermogen van andere clubs, om dan 5e te eindigen.
"Ik heb een zak geld nog nooit een doelpunt zien maken" ;)

Maar zonder dollen, ik denk dat er niemand is die het niet met je eens is. Dat er uiteindelijk nog Europees is gehaald mag een klein wonder heten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Snowdog schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 12:43:
[...]

Doordat er binnen lotingen altijd 'geplaatste' ploegen zijn is die hegemonie eigenlijk niet te doorbreken door de niet top 3 clubs, denk ik. En ik denk dat, buiten die inkomsten, de recettes, horeca en merchandise best uitmaken.

Twente lijkt bijvoorbeeld een omzet van ruim 10 miljoen euro puur aan horeca te hebben. Daar moeten de kosten voor personeel etc vanaf (dat is dus niet volledig voor spelersalarissen), maar dat is meer dan een kwart van de begroting. Dat is best fors.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Player1S schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 12:53:
[...]

Tegenwoordig is 1 jaar CL een jaar of 5-6 aan horeca inkomsten ;)
[edit] ok bij Twente 3 jaar :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-06 23:05
Van den Belt mag alweer vertrekken bij Feyenoord. Dat is snel, na een jaartje zien ze blijkbaar in dat hij het niveau niet gaat halen.

Om eerlijk te zijn begin ik me wel zorgen te maken. Geen Wieffer, nog geen vervanger. Timber geblesseerd voor een groot gedeelte van de voorbereiding.
Nieuw systeem, maar we missen al 2 posities bij de voorbereiding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
de voorzet van je was dan ook wel EK finale waardig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Russel88 schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 18:41:
Van den Belt mag alweer vertrekken bij Feyenoord. Dat is snel, na een jaartje zien ze blijkbaar in dat hij het niveau niet gaat halen.

Om eerlijk te zijn begin ik me wel zorgen te maken. Geen Wieffer, nog geen vervanger. Timber geblesseerd voor een groot gedeelte van de voorbereiding.
Nieuw systeem, maar we missen al 2 posities bij de voorbereiding.
Ik zou me meer zorgen maken over een 'laat' vertrek van Hancko, Geertruida, etc. Dan kun je laat in de voorbereiding aan een volledig nieuwe as gaan bouwen. En Ajax heeft wel laten zien dat het hebben van geld dan geen garantie is voor geschikte vervangers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-06 23:05
toolkist schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 19:14:
[...]

Ik zou me meer zorgen maken over een 'laat' vertrek van Hancko, Geertruida, etc. Dan kun je laat in de voorbereiding aan een volledig nieuwe as gaan bouwen. En Ajax heeft wel laten zien dat het hebben van geld dan geen garantie is voor geschikte vervangers.
Vertrek van Geertruida is al ingecalculeerd. Hancko kan een probleem worden. Vertrek van Wieffer moet geen verrassing zijn, ik vind het nogal lang duren voordat een vervanger aangetrokken word.
Geruchten gaan over een Marokkaan uit de serie A.
Een zuid Koreaan zit ook al in de geruchten molen. Mijn probleem met zulke exotische spelers is dat hun interland verplichtingen niet altijd overeenkomt met onze speel schema. En we zijn ze extra lang kwijt voor een interland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-06 15:32
toolkist schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 19:14:
[...]

De hoeveelheid geld wat Ajax had te besteden was wel iets meer dan Feyenoord nu kan besteden. Helaas moet Feyenoord nog steeds op de kleintjes letten en heeft echt nog weinig geld hiervoor. Gelukkig gaan door de resultaten van de laatste 3 seizoenen nu de transfer bedragen omhoog maar het is nog steeds niet het nivo wat Ajax had ten tijde Frenkie, Anthony en De Ligt.

Feyenoord moet nog steeds zoeken naar de vergeten pareltjes om te kunnen "scoren".

[ Voor 5% gewijzigd door rikoos op 18-07-2024 15:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:48
[...]

PSV heeft volgens mij al gezegd dat ze Schouten sowieso niet voor minder dan 50 miljoen laten gaan. Nou wordt er nog regelmatig gezegd dat een zak geld niet zo vaak een doelpunt scoort, maar dat geeft je wel mogelijkheden om iets te regelen (tenzij het om 23:55 op de laatste transferdag is).

Maar bovenal wil Schouten (voor zover ik dat als fan kan meekrijgen) helemaal niet weg wil, onbetwiste basisspeler bij PSV, gegarandeerd 8 CL wedstrijden (dacht ik tenminste, in die nieuwe opzet).

Veerman is een ander verhaal, hoewel je je kan afvragen wat het EK met zijn transferwaarde heeft gedaan. Ook hij heeft het natuurlijk niet slecht bij PSV als basisspeler etc.

Ik ga in ieder geval nog niet praten over titelkandidaten voordat de transferperiode voorbij is. Er kan nog zo veel veranderen dat er weinig over te zeggen is.

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
De DJ heeft er bij Ajax wel zin in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Weet niet wie van de medewerkers van Al Wasl toevallig op doel gezet is maar daar mag Branco wel blij mee zijn zeg. Dat die er in ging. :X

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ElPaco schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 16:01:
Maar bovenal wil Schouten (voor zover ik dat als fan kan meekrijgen) helemaal niet weg wil, onbetwiste basisspeler bij PSV, gegarandeerd 8 CL wedstrijden (dacht ik tenminste, in die nieuwe opzet).
Totdat er (sub)top Premier League (of Dortmund, die hadden interesse) komt, dan zie ik hem zo vertrekken. Dan wordt ie ook voor de basis gehaald, heeft ie wellicht ook CL, of gewoon een heel seizoen hoog niveau.
Gonadan schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 19:24:
Weet niet wie van de medewerkers van Al Wasl toevallig op doel gezet is maar daar mag Branco wel blij mee zijn zeg. Dat die er in ging. :X
Tis allemaal niet een superhoog niveau ofzo, maar het hoog druk zetten bevalt me tot nu toe wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Er zit tenminste wat pit in inderdaad. Lekker want dat kan je bij de kwalificatie wel gebruiken. De tegenstander gewoon geen lucht geven, dan moet je gewoon door gaan. Ook al kan je nog niet zo goed voetballen. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ah, natuurlijk. Mannsverk 90 minuten scherp is natuurlijk wel wat optimistisch.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-06 18:42
ElPaco schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 16:01:
[...]

PSV heeft volgens mij al gezegd dat ze Schouten sowieso niet voor minder dan 50 miljoen laten gaan. Nou wordt er nog regelmatig gezegd dat een zak geld niet zo vaak een doelpunt scoort, maar dat geeft je wel mogelijkheden om iets te regelen (tenzij het om 23:55 op de laatste transferdag is).
Ik had een club uit grote competitie dat nog wel zien betalen, als hij niet al 28 was en aardig maar niet super speelde bij Bologna voordat ze om CL speelde. Dat voor dit bedrag ze dan veel eerder zullen uitkomen bij een speler van vergelijkbare leeftijd maar die zich al heeft bewezen in hun eigen competitie (als in 1 van de top 4 competities). Want is zeker wel duidelijk dat hij een laatbloemer is, die een goed slot op de deur is. Voor de Eredivisie dus op zich niet slecht, als hij langer bij PSV blijft aangezien de clubs in algemeen meer hebben aan sterkere competitie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:06
Nadat er gisteren een oefenwedstrijd van Ajax is geweest met de 'reserves', is er vanmiddag wederom één met het eerste elftal.

Opvallend is dat Berghuis en Ramaj gisteren speelden, zouden die volgende week donderdag wellicht op de bank beginnen?

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:33

gws24

Thinking is hard!

Ramaj zal gewoon starten volgende week neem ik aan. Voor een doelman is de belasting natuurlijk anders dan voor veldspelers. Berghuis is afwachten maar het zou mij niks verbazen als hij ook niet gewoon start en hij gisteren speelde om fitter te worden na zijn blessure.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:48
toolkist schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 19:57:
[...]

Totdat er (sub)top Premier League (of Dortmund, die hadden interesse) komt, dan zie ik hem zo vertrekken. Dan wordt ie ook voor de basis gehaald, heeft ie wellicht ook CL, of gewoon een heel seizoen hoog niveau.
Ja en dan kan je dus als PSV zijnde alleen maar hopen dat ze zich snel melden zodat je zelf ook tijd hebt om een vervanger te zoeken.

Mocht die 50 miljoen kloppen dan is er in ieder geval budget om te shoppen.

Persoonlijk hoop ik vooral dat hij gewoon blijft.

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 19-06 15:28

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

ElPaco schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 13:04:
[...]

Ja en dan kan je dus als PSV zijnde alleen maar hopen dat ze zich snel melden zodat je zelf ook tijd hebt om een vervanger te zoeken.

Mocht die 50 miljoen kloppen dan is er in ieder geval budget om te shoppen.

Persoonlijk hoop ik vooral dat hij gewoon blijft.
PSV heeft de afgelopen jaren aangetoond prima met hun spelers te communiceren en dito afspraken te maken. Last-minute gaat PSV nooit zo'n speler meer laten gaan en dat is vooraf met de spelers afgestemd. Die zullen dus al eerder weten waar ze aan toe zijn wat de teleurstelling ook in zal dimmen.

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Family Guy schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 13:12:
[...]

PSV heeft de afgelopen jaren aangetoond prima met hun spelers te communiceren en dito afspraken te maken. Last-minute gaat PSV nooit zo'n speler meer laten gaan en dat is vooraf met de spelers afgestemd. Die zullen dus al eerder weten waar ze aan toe zijn wat de teleurstelling ook in zal dimmen.
Onderschat nooit de kracht van een andere club en/of zaakwaarnemers om een speler 'gek' te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Laatst online: 19:20
PolarBear schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 13:17:
[...]

Onderschat nooit de kracht van een andere club en/of zaakwaarnemers om een speler 'gek' te maken.
Inderdaad. Bijvoorbeeld een Liverpool en ManU kan je niet uitsluiten vanwege de staf daar. Schouten kan daarnaast ook nog op meerdere posities, handig ook nog voor de breedte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy

Family Guy

We zullen het zien, alles is mogelijk.

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Pas zo rond 2 september weten we waar iedereen speelt komend seizoen. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Gonadan schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 13:51:
Pas zo rond 2 september weten we waar iedereen speelt komend seizoen. ;)
Precies, en je zal net zien (ik gun het niemand hoor) maar dat je speler x niet verkoopt en dat hij net een week in het seizoen een blessure krijgt waarmee hij de rest van het jaar zoet is. Of een dipje in vorm heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Voor de mensen die net zoals mij niets te doen hebben, Ajax is zo op Ziggo Sport.

Die trainer van Ajax spreekt overigens wel erg veel.

[ Voor 25% gewijzigd door HollowGamer op 19-07-2024 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Family Guy schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 13:12:
[...]

Dat ligt er maar net aan om welke club en welk bijbehorend salaris het gaat. Als beiden maar groot genoeg zijn is de teleurstelling evenredig groot wat er vantevoren ook door PSV is gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

HollowGamer schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 14:45:
Voor de mensen die net zoals mij niets te doen hebben, Ajax is zo op Ziggo Sport.

Die trainer van Ajax spreekt overigens wel erg veel.
Iemand van de RvC zal laatst The Godfather hebben gezien en dat Itialiaans vonden ze wel cool klinken. En in FIFA zijn ze ook altijd goed!! Iets anders kan ik werkelijk waar niet bedenken

[ Voor 4% gewijzigd door Deruxian op 19-07-2024 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 12-06 20:00
Deruxian schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 20:01:
[...]

Iemand van de RvC zal laatst The Godfather hebben gezien en dat Itialiaans vonden ze wel cool klinken. En in FIFA zijn ze ook altijd goed!! Iets anders kan ik werkelijk waar niet bedenken
Of ze denken dat het een goede trainer is. De tijd zal het leren. Alle beschikbare Nederlandse trainers zijn pure middelmaat dus een buitenlander moest het sowieso worden.

[ Voor 12% gewijzigd door Kist op 19-07-2024 21:30 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Er zit in elk geval een flinke dosis passie en drive in. Ook bij de assistenten. Tijd van slappe inzet is voorbij op de training in elk geval.

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
  • Nu online
Quad schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 00:40:
Er zit in elk geval een flinke dosis passie en drive in. Ook bij de assistenten. Tijd van slappe inzet is voorbij op de training in elk geval.
Wat een tegenvaller voor Bergwijn op zijn oude dag

Eens hoor, iemand met energie, ben benieuwd of dat aanslaat, lijkt me geen luxe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Vitesse krijgt (opnieuw) wat extra tijd. Nu moet alles rond zijn op 31 juli om 12:00 uur. Gezien het verhaal van Follow the Money en Omroep Gelderland acht ik de kans niet groot dat Vitesse de begroting, de accountant en de bankrekening op tijd in orde krijgt. Dat zou dan het definitieve einde van Vitesse betekenen. Hierop voorsorterend: welke clubs kunnen Vitesse in de Eerste Divisie vervangen? Krijgen we een extra Jong-team? Vinden ze een Tweede Divisie-team dat promotie ziet zitten? Of gaan we verder met 19 teams in de Eerste Divisie?

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Nu online
Mog schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 15:08:
Vitesse krijgt (opnieuw) wat extra tijd. Nu moet alles rond zijn op 31 juli om 12:00 uur. Gezien het verhaal van Follow the Money en Omroep Gelderland acht ik de kans niet groot dat Vitesse de begroting, de accountant en de bankrekening op tijd in orde krijgt. Dat zou dan het definitieve einde van Vitesse betekenen. Hierop voorsorterend: welke clubs kunnen Vitesse in de Eerste Divisie vervangen? Krijgen we een extra Jong-team? Vinden ze een Tweede Divisie-team dat promotie ziet zitten? Of gaan we verder met 19 teams in de Eerste Divisie?
Eerst zien dan geloven.
Tot nu toe leven ze nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Harribo schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 15:38:
[...]

Eerst zien dan geloven.
Tot nu toe leven ze nog
Uiteraard. En ik hoop dat ze blijven voortbestaan. Ik ben benieuwd hoeveel scenario's de KNVB klaar heeft liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Feyenoord zal dan wel hopen op die plek voor Jong Feyenoord, maar ik neem aan dat Jong Almere en Jong Sparta dan voorrang krijgen gezien die al in de 2e divisie spelen. Als er geen amateurteam is wat de stap wil wagen natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:36
Volgens mij zijn er (vaste) afspraken gemaakt over het aantal beloftenteams in de voetbalpiramide. Het zijn er 4 in de eerste divisie en 2 in de tweede divisie. De teams in de tweede divisie kennen een promotie/degradatie met een belofte competitie (gesloten; alleen voor O21 van BVO's). Een wat ingewikkeld systeem, waarbij er twee keer een volledige competitie wordt gespeeld. De winnaars nemen het tegen elkaar op om de kampioen te bepalen. Die winnaar promoveert als één van de beloftenteams in de tweede divisie op een van de twee onderste plaatsen (18 or 19) van de tweede divisie eindigt (de laagst geplaatste degradeert). Als de beloftenteams in de tweede divisie op plaats 10 t/m 16 eindigen dan vindt er een beslissingswedstrijd plaats met de kampioen van de beloftencompetitie. Eindigen ze hoger (zoals dit jaar 7e of 8e) dan is er geen promotie/degradatie.

Ik verwacht niet dat geaccepteerd wordt dat er nóg een beloftenteam in de eerste divisie bijkomt. Gezien de tweede divisie-clubs omwille van de vereisten weigeren te promoveren, verwacht ik eerlijk gezegd dat de KKD met een ploeg minder zal starten. Dat is gelet op de korte termijn tussen besluit in deze beroepszaak gelet op het samenstellen van een (nieuw) speelschema, verwacht ik het enige reële scenario. Je zou denken dat het nieuwe speelschema een kwestie van Vitesse eruit, andere club/team erin maar je hebt te maken met de driehoek die ook moet kijken wat haalbaar is. Ik kan het natuurlijk volledig mis hebben maar gelet op de tijd, is dat wat ik verwacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
@toolkist Zou niet netjes zijn van de KNVB om Jong Feyenoord een voorrangspositie te geven. Die slag hebben ze (helaas) gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2094984

bazzemans schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 16:32:
. verwacht ik eerlijk gezegd dat de KKD met een ploeg minder zal starten.
Ze gaan een week voor de start van de KKD niet schuiven met clubs in de piramide. Het vinden van een vervanger voor Jong Twente (2015) heeft ook een seizoen geduurd. Ik sluit niet eens uit dat de KKD in 2025/26 ook met 19 is vanwege de weerstand tegen meer beloftenteams en promotie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
@Anoniem: 2094984 Dat is inderdaad eigenlijk ook een logisch gevolg van mijn redenatie. Tenzij een tweede divisie-team wil promoveren, verwacht ik dat de KKD met 19 verder gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ik zou wel graag willen zien dat de promotie en degradatie van jong teams makkelijker gaat. Nu moeten Mars en Jupiter in een lijn staan willen er teams promoveren of degraderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Family Guy

Family Guy

Mog schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 20:56:
Ik zou wel graag willen zien dat de promotie en degradatie van jong teams makkelijker gaat. Nu moeten Mars en Jupiter in een lijn staan willen er teams promoveren of degraderen.
Dus je wilt Jong Ajax in de eredivisie in plaats van Ajax? 😅

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Family Guy schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 21:03:
[...]

Dus je wilt Jong Ajax in de eredivisie in plaats van Ajax? 😅
Allebei in de Eredivisie natuurlijk :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 16:30
Mag ik even mijn zorgen uitspreken over Priske bij Feyenoord? Want ik vraag me af waar hij in godsnaam mee bezig is.

Hij heeft kennelijk bedacht dat we 343 moeten gaan spelen. En daar zijn nogal wat bezwaren tegen.

- In de praktijk zet hij nu spelers als Nieuwkoop, Pedersen en Lopez aan de buitenkant van het "middenveld" wat in de praktijk betekent dat je gewoon met vijf verdedigers speelt. Lijkt me niet dat je daarmee een bus parkerend Fortuna omver speelt. Ook Smal gaat daar niks aan veranderen.
- Wat resteert zijn twee plekken op het middenveld wat in de praktijk gaat betekenen dat je daar met waarschijnlijk Zerouki en Timber een controleur en een een loper en dus geen creatieve speler hebt.
- Je levert feitelijk dus een aanvallende middenvelder in voor een back dus je levert in op aanvallende kwaliteiten. En Priske heeft dat waarschijnlijk niet meegekregen maar juist de afwezigheid van die aanvallende middenvelder (Stengs) gaf Feyenoord vorig jaar problemen.
- Een trainer hoort te kijken naar wat er in de selectie zit. En als ik dan kijk naar de selectie is de eerste prioriteit het bekijken of spelers als Sauer, Lingr en Ivanusec (alsnog) de stap naar de basis kunnen maken. Dat lijkt me belangrijker dan een systeem hanteren waarbij een modale speler als Nieuwkoop zich lekker voelt.
- Ook voor spelers als Milambo en Zechiel is dit gewoon kut: een middenvelder minder dus minder kansen. Nu zou Milambo wellicht rechts aan de buitenkant kunnen maar daar staat dus de almachtige Nieuwkoop.

Al met al valt deze start me zo tegen. Gaan we straks Lingr en Ivanusec verpatsen en dan allemaal Frimpongs (met minder kwaliteit) kopen? Dat is toch geen beleid? Je hebt op langere termijn twee prima linksbacks voor 433 (Hartman, Smal) en op rechts kun je Geertruida vervangen door een aankoop en heb je naast Nieuwkoop een jonge gast als Read die zijn hele leven al 433 speelt.

Ik ben echt niet vastgeroest aan 433 maar dit gaat echt nergens over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:48
Ik zie dat Vitesse weer uitstel heeft gekregen van de knvb. Persoonlijk vind ik dit erg oneerlijk voor de andere kleine ploegen die de laatste jaren het lootje gelegd hebben. Met zo flexibele knvb had de helft ervan het vast ook gered en hadden we minder van die stomme jong ploegen in de eerste divisie gehad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Vrietje schreef op zondag 21 juli 2024 @ 09:26:
Ik zie dat Vitesse weer uitstel heeft gekregen van de knvb. Persoonlijk vind ik dit erg oneerlijk voor de andere kleine ploegen die de laatste jaren het lootje gelegd hebben. Met zo flexibele knvb had de helft ervan het vast ook gered en hadden we minder van die stomme jong ploegen in de eerste divisie gehad.
Appels en peren.

Ik meen dat @bazzemans het eerder ook al heeft opschreven. Die andere clubs werden failliet verklaard door de rechtbank. Daarna pas werd de licentie afgenomen en zover ik weet hebben ze geen van alle de stap naar de beroepscommissie van de KNVB gezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
@Anoniem: 2094984 Dat is correct. Een gang naar de beroepscommissie zou kansloos zijn, gezien de rechtbank het faillisement in die gevallen al had uitgesproken en er geen zicht meer was op het rondkrijgen van de begroting (ofwel andere licentievoorwaarden). Of deze clubs dezelfde coulance zouden krijgen als Vitesse nu, is enkel speculatie.

Men is nogal snel geneigd om de KNVB als schuldige aan te wijzen. Nog niet zo lang geleden werd juist door Vitesse-supporters de KNVB als dwarsligger bestempeld, omdat de licentiecommissie (in principe onafhankelijk) zoveel tijd nodig had om de stukken van Perry te beoordelen. Daar leken ze gezien de doorlooptijd een valide punt te hebben. Nu is het volgens velen weer de KNVB die het niet goed doet omdat ze Vitesse steeds uitstel geven. De KNVB zit nogal vaak in het verdomhoekje. Dat is niet altijd even terecht. Niet dat ik kritiekloos ben op de KNVB. Het is best een complexe organisatie, met deels democratische principes (als ledenorganisatie), als (eind)beslisser (als organisator van de competities) en rechtsprekend (arbitragecommissie, licentiecommissie etc.). Dat realiseert men zich vaak niet.

Edit: overigens een verwijt dat de KNVB wel is gemaakt is dat ze boetes uitgedeeld hebben aan clubs die in financieel zwaar weer zaten en daardoor hun begroting niet op orde hadden. Dat werkt dan het faillisement in de hand. Wellicht dat dit juist bij Vitesse ook wel heeft geleid tot een andere werkwijze.

[ Voor 12% gewijzigd door bazzemans op 21-07-2024 12:31 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bazzemans
D-e-n schreef op zondag 21 juli 2024 @ 00:20:
Mag ik even mijn zorgen uitspreken over Priske bij Feyenoord?
Beetje gekke vraag in een Ajax-topic :+
Want ik vraag me af waar hij in godsnaam mee bezig is.

Hij heeft kennelijk bedacht dat we 343 moeten gaan spelen. En daar zijn nogal wat bezwaren tegen.

- In de praktijk zet hij nu spelers als Nieuwkoop, Pedersen en Lopez aan de buitenkant van het "middenveld" wat in de praktijk betekent dat je gewoon met vijf verdedigers speelt. Lijkt me niet dat je daarmee een bus parkerend Fortuna omver speelt. Ook Smal gaat daar niks aan veranderen.
- Wat resteert zijn twee plekken op het middenveld wat in de praktijk gaat betekenen dat je daar met waarschijnlijk Zerouki en Timber een controleur en een een loper en dus geen creatieve speler hebt.
- Je levert feitelijk dus een aanvallende middenvelder in voor een back dus je levert in op aanvallende kwaliteiten. En Priske heeft dat waarschijnlijk niet meegekregen maar juist de afwezigheid van die aanvallende middenvelder (Stengs) gaf Feyenoord vorig jaar problemen.
- Een trainer hoort te kijken naar wat er in de selectie zit. En als ik dan kijk naar de selectie is de eerste prioriteit het bekijken of spelers als Sauer, Lingr en Ivanusec (alsnog) de stap naar de basis kunnen maken. Dat lijkt me belangrijker dan een systeem hanteren waarbij een modale speler als Nieuwkoop zich lekker voelt.
- Ook voor spelers als Milambo en Zechiel is dit gewoon kut: een middenvelder minder dus minder kansen. Nu zou Milambo wellicht rechts aan de buitenkant kunnen maar daar staat dus de almachtige Nieuwkoop.

Al met al valt deze start me zo tegen. Gaan we straks Lingr en Ivanusec verpatsen en dan allemaal Frimpongs (met minder kwaliteit) kopen? Dat is toch geen beleid? Je hebt op langere termijn twee prima linksbacks voor 433 (Hartman, Smal) en op rechts kun je Geertruida vervangen door een aankoop en heb je naast Nieuwkoop een jonge gast als Read die zijn hele leven al 433 speelt.

Het is inderdaad vreemd. Prima dat een trainer zijn eigen filosofie meeneemt, daarvoor stel je hem neem ik aan ook aan. Alleen dan moet het (toekomstig) spelersmateriaal wel bij die filosofie passen. Zolang dat (nog) niet het geval is, mag je van een trainer vind ik verachten dat hij zijn filosofie tweakt (pun intended) zodat het past bij het spelersmateriaal. Kan een trainer dat niet dan is het wat mij betreft een gebrek aan kwaliteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Advizor
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 18-06 22:33
Mag ik even mijn zorgen uitspreken over Priske bij Feyenoord? Want ik vraag me af waar hij in godsnaam mee bezig is.

Zullen we even een paar weken afwachten tot een en ander echt duidelijk wordt?
Laat die man z'n werk doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Advizor schreef op zondag 21 juli 2024 @ 10:46:
[...]

Zullen we even een paar weken afwachten tot een en ander echt duidelijk wordt?
Laat die man z'n werk doen.
Dat is ook zo'n dooddoener. Alsof we bij Oranje ook keurig afwachten met kritiek op de opstelling tot het toernooi onderweg is.

Ik herhaal: als spelers als Pedersen en Nieuwkoop een wezenlijk onderdeel zijn van je systeem deugt het systeem niet. En op dit moment lijkt het daar op. Ik pleit echt niet voor ontslag maar ik ga mezelf niet censureren als ik kritiek gewoon kan onderbouwen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:15

Hopelijk is jouw post het begin van veel en luid geklaag over Priske aankomend seizoen :9

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:48
Anoniem: 2094984 schreef op zondag 21 juli 2024 @ 09:56:
[...]

Appels en peren.

Ik meen dat @bazzemans het eerder ook al heeft opschreven. Die andere clubs werden failliet verklaard door de rechtbank. Daarna pas werd de licentie afgenomen en zover ik weet hebben ze geen van alle de stap naar de beroepscommissie van de KNVB gezet.
Oh maar het gaat hier niet perse over de licentie. Maar veel van die plegen hadden gered kunnen worden door bijvoorbeeld minder full time spelers onder contract te hebben. Maar daar wilde de knvb dan ook niet in mee gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
Vrietje schreef op zondag 21 juli 2024 @ 12:13:
[...]

Oh ma art het gat hier be perse over de licentie. Maar veel van die plegen hadden gered kunnen worden door bijvoorbeeld minder full time spelers onder intractable te hebben. Maar daar wilde de knvb dan ook niet in mee gaan.
offtopic

[ Voor 10% gewijzigd door Outerspace op 21-07-2024 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vrietje schreef op zondag 21 juli 2024 @ 12:13:
Oh ma art het gat hier be perse over de licentie. Maar veel van die plegen hadden gered kunnen worden door bijvoorbeeld minder full time spelers onder intractable te hebben. Maar daar wilde de knvb dan ook niet in mee gaan.
Tja, de licentie-eisen komen niet eenzijdig uit de dikke duim van de KNVB. Daar mogen alle BVOs hun plasje over doen. Ik zou er als kleinere BVO wel iets van vinden als een ander daar significant van mag afwijken.

En bij de RBCs en Veendams ging het toch om bedragen van ruim boven het half miljoen? Dat ga je niet redden met een paar contractspelers minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Anoniem: 2094984 schreef op zondag 21 juli 2024 @ 13:56:
[...]

Tja, de licentie-eisen komen niet eenzijdig uit de dikke duim van de KNVB. Daar mogen alle BVOs hun plasje over doen. Ik zou er als kleinere BVO wel iets van vinden als een ander daar significant van mag afwijken.

En bij de RBCs en Veendams ging het toch om bedragen van ruim boven het half miljoen? Dat ga je niet redden met een paar contractspelers minder.
Die staan volgens mij zelfs vastgesteld in de CAO? Spelers zouden wel gek zijn om te accepteren dat clubs met minder contractspelers mogen werken, dan zijn er meteen een hele zwik werkloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Advizor
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 18-06 22:33
D-e-n schreef op zondag 21 juli 2024 @ 10:55:
[...]

Dat is ook zo'n dooddoener. Alsof we bij Oranje ook keurig afwachten met kritiek op de opstelling tot het toernooi onderweg is.

Ik herhaal: als spelers als Pedersen en Nieuwkoop een wezenlijk onderdeel zijn van je systeem deugt het systeem niet. En op dit moment lijkt het daar op. Ik pleit echt niet voor ontslag maar ik ga mezelf niet censureren als ik kritiek gewoon kan onderbouwen.
Je vergelijkt appels met peren en loopt echt enorm op de zaken vooruit.
Wie zegt dat dit de vaste formatie wordt?
Wie zegt dat Nieuwkoop en Pedersen daar vast onderdeel van uitmaken?
Wie zegt dat zoiets niet succesvol kan zijn?

Ik vind het een beetje voorbarige conclusies, over 2 weken de Johan fruitschaal en over 3 weken start competitie dan zien we waar we staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
Advizor schreef op zondag 21 juli 2024 @ 14:16:
[...]

Je vergelijkt appels met peren en loopt echt enorm op de zaken vooruit.
Wie zegt dat dit de vaste formatie wordt?
Wie zegt dat Nieuwkoop en Pedersen daar vast onderdeel van uitmaken?
Wie zegt dat zoiets niet succesvol kan zijn?

Ik vind het een beetje voorbarige conclusies, over 2 weken de Johan fruitschaal en over 3 weken start competitie dan zien we waar we staan.
Ik geef gewoon argumenten he? Ik leg uit waarom die keuzes vreemd zijn en wat de gevolgen zijn als je naar de selectie kijkt.

En als je naar de selectie kijkt zie je geen wingbacks die voldoen aan de standaard van een top drie club terwijl we barsten van de vleugelaanvallers en aanvallende middenvelders waarvan er straks maar twee kunnen spelen. Ondertussen verergert het probleem wat Feyenoord vorig jaar al had: te weinig scorende en creatieve spelers om een muur te slechten.

Dus graag tegenargumenten in plaats van zeuren dat ik niks mag zeggen

[ Voor 6% gewijzigd door D-e-n op 21-07-2024 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Nou ja, je geeft je mening en trekt daar conclusies uit. Dat maakt het geen vaststaande feiten.

Hoewel ik je redenaties best kan volgen loop je inderdaad wel wat op de 'feiten' vooruit. Wellicht heeft Priske kennis of ideeën die jij niet hebt, en gaat het uiteindelijk allemaal best draaien.

Maar terecht dat je zorgen over Feyenoord uitspreekt, want na Slot kan het eigenlijk alleen maar tegen vallen toch? ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Pagina: 1 ... 4 ... 302 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2024/2025 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken