[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2024/2025 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 302 Laatste
Acties:
  • 474.255 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 19-06 17:04
Ajax kennelijk bezig met een transfervrije terugkeer van Traore.
Moet zeggen dat ik een beetje haat/liefde verhouding met 'm had. Geniale momenten, gevolgd door het missen van opgelegde kansen.
Zonder geld misschien wel een goede versterking. Brengt in ieder geval de nodige creativiteit en ervaring met zich mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09:30
JEightyFive schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 14:30:
Moet zeggen dat ik een beetje haat/liefde verhouding met 'm had. Geniale momenten, gevolgd door het missen van opgelegde kansen.
Zonder geld misschien wel een goede versterking. Brengt in ieder geval de nodige creativiteit en ervaring met zich mee.
Scouting kan je opdoeken. Daarnaast kan je met namen zoals Rosario, Traore en Weghorst de naam Ajax veranderen naar FC Middelmaat. Wat een armoede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 12-06 20:00
hotymoty schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 15:16:
[...]

Scouting kan je opdoeken. Daarnaast kan je met namen zoals Rosario, Traore en Weghorst de naam Ajax veranderen naar FC Middelmaat. Wat een armoede.
Eens. Zelfs in de huidige financiële situatie van Ajax zou je nooit bij Traore moeten uitkomen. Heeft al jaren geen pepernoot meer geraakt. Wat een beleid.

Blijf het grappig vinden om de namen te horen die langskomen. Vooral vanwege Kroes en zijn opmerkingen over Mislintat. Die had tenminste nog creativiteit in de scouting, en de geflopte spelers als Mikautadze, Sosa en Sutalo konden recent nog goede statistieken voorleggen. Maar Traore? Man man man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-06 18:42
Kist schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 16:58:
[...]

Eens. Zelfs in de huidige financiële situatie van Ajax zou je nooit bij Traore moeten uitkomen. Heeft al jaren geen pepernoot meer geraakt. Wat een beleid.
En dan lees je ook nog dat hij 3.5 miljoen als salaris wil. Is niet dat hij echt goedkoop is, dan liever een transfersom met lager salaris voor een talent.

Door de vele controversies rondom Afrikaanse spelers waarvan de leeftijd uiteindelijk niet blijkt te kloppen, heb ik altijd mijn twijfels bij jonge Afrikaanse talenten die daarna snel een afname in talent laten zien. Ik zeg niet dat dat in dit specifieke geval zo is, meer dat het in het algemeen in het achterhoofd rondspookt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:20
Gonadan schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 13:26:
[...]

Sinds wanneer zegt de uitslag van een oefenwedstrijd iets? :D

Zelf heb ik het niet gezien, maar ik heb ook geen echte analyses gezien die een duidelijk oordeel vellen. Meer dan dat sommige spelers meer laten zien dan verwacht en anderen juist minder kan je er niet uit halen op dit moment. Hooguit dat de intensiteit onder Farioli wel flink vooruit is gegaan, maar dat kon ook bijna niet anders. ;)
Dat weet ik, maar ik ben wel benieuwd of we wat patronen / veranderingen (los van de spelers zelf) zien in het spel. En zoals we allemaal weten is het zo dat Ajax met een flinke achterstand begint zeg maar. Dat is voor mij ook hoofdreden voor die vraag.
Wel goed dat we qua intensiteit iig meer zien (meer beleving denk ik?) en wellicht dat er dus patronen ontstaan, waardoor er een duidelijke speellijn/ spelopvatting is (automatismen kunnen ontstaan). Al ben ik geen Ajacied, het is voor iedereen die het NL'se (club) voetbal een warm hart toedraagt beter als er meerdere clubs zijn die elkaar steeds uitdagen. En hoeveel pijn het ook doet om dit te zeggen :P , Ajax is vooralsnog wel de Nederlandse-club met de meeste volgers wereldwijd (beetje soort van boegbeeld van NL'se voetbal, ook al is dat toch wel ook heel erg op resultaten uit het verleden gericht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

WTF zijn ze daar allemaal (niet) aan het doen?

Vitesse voldoet nog steeds niet aan eisen voor proflicentie, maar krijgt wéér uitstel

Dus 2 weken geleden papieren ingeleverd en daarna achterover geleund in de verwachting dat ze licentie wel eventjes terug zouden krijgen?

Ik zou elke dag tig keer bellen en navragen of echt alles compleet is, of er echt niks ontbreekt etc.

Een keer moet de coulance toch keer ophouden. En op deze manier vrees ik dat een rechter ook zal zeggen "jammer maar helaas maar als je het met zoveel kansen nog niet voor elkaar krijgt....."

edit: bericht is inmiddels aangevuld sinds ik poste. Dit vind ik toch wel echt schrikbarend:
In de ogen van de leden, die onafhankelijk van de voetbalbond opereren, heeft Vitesse nog steeds geen bank, accountant en sluitende begroting. Franke en Vitesse beweerden de afgelopen dagen dat dit wel het geval was.
Niet de eerste keer dat iemand rondom Vitesse iets beweerd wat achteraf gewoon niet zo bleek te zijn. Ook dat gaat heel zwaar wegen in een eventuele rechtszaak.

[ Voor 25% gewijzigd door Player1S op 12-07-2024 11:11 ]

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:44
Vind het wel opvallend deze coulance richting Vitesse...volgens mij hebben in het verleden andere clubs niet zoveel coulance gekregen van de bond?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:08
Player1S schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 10:35:
WTF zijn ze daar allemaal (niet) aan het doen?

Vitesse voldoet nog steeds niet aan eisen voor proflicentie, maar krijgt wéér uitstel

Dus 2 weken geleden papieren ingeleverd en daarna achterover geleund in de verwachting dat ze licentie wel eventjes terug zouden krijgen?

Ik zou elke dag tig keer bellen en navragen of echt alles compleet is, of er echt niks ontbreekt etc.

Een keer moet de coulance toch keer ophouden. En op deze manier vrees ik dat een rechter ook zal zeggen "jammer maar helaas maar als je het met zoveel kansen nog niet voor elkaar krijgt....."

edit: bericht is inmiddels aangevuld sinds ik poste. Dit vind ik toch wel echt schrikbarend:

[...]

Niet de eerste keer dat iemand rondom Vitesse iets beweerd wat achteraf gewoon niet zo bleek te zijn. Ook dat gaat heel zwaar wegen in een eventuele rechtszaak.
Ik denk meer dat ze in een soort van vicieuze cirkel terecht zijn gekomen waar 't juridisch gezien lastig uit te komen is. Ik vraag me af of Franke al juridisch eigenaar is - dat is mede afhankelijk van een besluit van de KNVB volgens mij. En zolang dat niet zo is, krijg je geen bankrekening/accountant. En zolang je dat niet hebt werkt de KNVB niet mee.

https://nos.nl/artikel/25...egemoet-allemaal-opgelost
en als ik dit artikel zo lees is in de basis alles in orde, maar moeten alle procedures/checks nog doorlopen worden. Dus staan alle seinen klaar om op groen te springen. Maar staan ze dat nog niet.

En kan het daardoor ook nog steeds mis gaan, want tijd is wel een factor

extra toelichting die ik tegen kwam: https://www.gld.nl/sport/...et-cruciaal-besluit-nemen

[ Voor 3% gewijzigd door rik86 op 12-07-2024 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Martinusz schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 11:15:
Vind het wel opvallend deze coulance richting Vitesse...volgens mij hebben in het verleden andere clubs niet zoveel coulance gekregen van de bond?
Zoals de bv Veendam dat failliet is gegaan om twee stuivers. De langeleegte had meer authenticiteit dan die Vue Bioscoop met rondfladderende verdwaalde Koekoek

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:06
Kist schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 16:58:
[...]

Blijf het grappig vinden om de namen te horen die langskomen. Vooral vanwege Kroes en zijn opmerkingen over Mislintat. Die had tenminste nog creativiteit in de scouting, en de geflopte spelers als Mikautadze, Sosa en Sutalo konden recent nog goede statistieken voorleggen. Maar Traore? Man man man.
Mikautadze was niet eens perse een flop. Die gozer reeg in Frankrijk de goals aan elkaar en op het EK in een slechte ploeg ook nog gewoon belangrijk.

Lag meer aan Ajax dat het niet werkte in Amsterdam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
Agent47 schreef op maandag 8 juli 2024 @ 13:13:
Den dek ik mezelf ook maar alvast in voor Feyenoord:

Bijlow, Geertruida, Hancko, Gimenez en Timber gaan zeer waarschijnlijk vertrekken. Dat gat is veel te groot om op te vangen. Wieffer is al weg.
Sluit ik me bij aan.

We worden helemaal leeggekocht, en op de koop toe een nieuwe trainer.
Top 3 zou prima zijn komend seizoen, afhankelijk van de investeringen die gedaan gaan worden. We hebben plots geld zat. Ook wel eens lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
LZ86 schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 13:37:
[...]

Sluit ik me bij aan.

We worden helemaal leeggekocht, en op de koop toe een nieuwe trainer.
Top 3 zou prima zijn komend seizoen, afhankelijk van de investeringen die gedaan gaan worden. We hebben plots geld zat. Ook wel eens lekker.
Kijk maar hoe dat bij Ajax afliep, genoeg geld hebben... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
't zwarte pieten is in ieder geval vast begonnen ;)

https://www.gld.nl/sport/...-maakt-gehakt-van-de-knvb

voorspelling: Vitesse vraagt volgende week vrijdag faillissement aan, Parry komt verhaal halen bij de KNVB omdat ie dan z'n geld kwijt is en dit door handelen van de KNVB is gebeurd en wordt na jaren door de rechter in 't gelijk gesteld, maar Vitesse blijft failliet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 18-06 11:48
rik86 schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 13:54:
't zwarte pieten is in ieder geval vast begonnen ;)

https://www.gld.nl/sport/...-maakt-gehakt-van-de-knvb

voorspelling: Vitesse vraagt volgende week vrijdag faillissement aan, Parry komt verhaal halen bij de KNVB omdat ie dan z'n geld kwijt is en dit door handelen van de KNVB is gebeurd en wordt na jaren door de rechter in 't gelijk gesteld, maar Vitesse blijft failliet.
En met droge ogen zeggen "bij Ajax of feyenoord was dit nooit gebeurd", dan heb je toch wel een behoorlijk bord voor je kop.
JEightyFive schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 14:30:
Snap er echt vrij weinig van als dit echt gaat gebeuren. Je hebt weinig geld en dan wil je een speler halen die waarschijnlijk een dik salaris vangt en imo dat salaris niet waard is. Heeft ook weinig restwaarde en zie hem ook niet opeens de pannen van het dak spelen hier.

[ Voor 35% gewijzigd door Henkie_NtA op 12-07-2024 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

Henkie_NtA schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 13:58:
[...]

En met droge ogen zeggen "bij Ajax of feyenoord was dit nooit gebeurd", dan heb je toch wel een behoorlijk bord voor je kop.
moah, hij overdrijft natuurlijk maar er zit wel kern van waarheid in. Feyenoord heeft ook periode gehad waar water hun aan de lippen stond en het zomaar verkeerd had kunnen aflopen. Toen blikte of bloosde de KNVB totaal niet.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 18-06 11:48
Player1S schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 14:21:
[...]

moah, hij overdrijft natuurlijk maar er zit wel kern van waarheid in. Feyenoord heeft ook periode gehad waar water hun aan de lippen stond en het zomaar verkeerd had kunnen aflopen. Toen blikte of bloosde de KNVB totaal niet.
Nou ik doelde meer op alle clubs die allemaal wel gewoon failliet zijn gegaan en die echt een hele sloot minder coulance hebben gekregen dan wat vitesse nu al gehad heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
Henkie_NtA schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 14:23:
[...]

Nou ik doelde meer op alle clubs die allemaal wel gewoon failliet zijn gegaan en die echt een hele sloot minder coulance hebben gekregen dan wat vitesse nu al gehad heeft.
Hoeveel coulance heeft Vitesse dan gehad? Tot het uitstel van eerder deze week wordt volgens mij gewoon de procedure gevolgd? Volgens mij zijn de andere ploegen verdwenen omdat ze failliet gingen, niet omdat de KNVB de licentie introk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

Henkie_NtA schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 14:23:
[...]

Oh dat ongetwijfeld maar helaas waren dat ook clubs die de KNVB liever kwijt was. Rond die tijd vond Kessler het ook nodig om Eindhoven brief te sturen waarin hij ze vroeg om maar lekker te stoppen.

En volgens mij waren aantal van die clubs nog steeds met de nasleep bezig van het hele Sport7 debakel. Dat heeft heel veel clubs problemen opgeleverd omdat het gouden bergen beloofde en menig club dat al aan het uitgeven was (dus ja, ook eigen schuld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

rik86 schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 14:32:
[...]

Hoeveel coulance heeft Vitesse dan gehad? Tot het uitstel van eerder deze week wordt volgens mij gewoon de procedure gevolgd? Volgens mij zijn de andere ploegen verdwenen omdat ze failliet gingen, niet omdat de KNVB de licentie introk
er zijn meerdere uitstellen geweest. Pas toen ze strafpunten kregen hield de eerste coulance op en daarna nog paar keer coulance gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
Player1S schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 14:35:
[...]

er zijn meerdere uitstellen geweest. Pas toen ze strafpunten kregen hield de eerste coulance op en daarna nog paar keer coulance gekregen.
Maar welke coulance hebben die andere clubs dan niet gehad? Voor zover ik me kan herinneren en met een snelle Google-actie kan vinden is Vitesse de eerste ploeg waar het faillissement komt omdat de licentie wordt ingetrokken en het dus einde verhaal is dankzij de KNVB.

De rest ging 'gewoon' failliet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-06 15:32
Klopt maar ook Giminez was in vergevorderd gesprek werd vanuit US gepost ergens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

rik86 schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 14:32:
[...]

Hier kun je het allemaal nalezen, dit is al het 3e uitstel:
https://www.nu.nl/voetbal...-krijgt-weer-uitstel.html

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
Ruzor schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 14:43:
[...]

en in hoeverre is dit meer uitstel dan andere clubs hebben gehad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:11

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
jbdeiman schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 09:44:
Dat weet ik, maar ik ben wel benieuwd of we wat patronen / veranderingen (los van de spelers zelf) zien in het spel. En zoals we allemaal weten is het zo dat Ajax met een flinke achterstand begint zeg maar. Dat is voor mij ook hoofdreden voor die vraag.
Wel goed dat we qua intensiteit iig meer zien (meer beleving denk ik?) en wellicht dat er dus patronen ontstaan, waardoor er een duidelijke speellijn/ spelopvatting is (automatismen kunnen ontstaan). Al ben ik geen Ajacied, het is voor iedereen die het NL'se (club) voetbal een warm hart toedraagt beter als er meerdere clubs zijn die elkaar steeds uitdagen. En hoeveel pijn het ook doet om dit te zeggen :P , Ajax is vooralsnog wel de Nederlandse-club met de meeste volgers wereldwijd (beetje soort van boegbeeld van NL'se voetbal, ook al is dat toch wel ook heel erg op resultaten uit het verleden gericht).
Ik lees veel positieve dingen maar waak nog erg voor een te optimistisch gevoel. Een nieuwe trainer en werkwijze maakt sowieso altijd een verfrissende indruk in de groep, dat was bij alle voorgaande wisselingen ook. Maar goed, het lijkt erop dat er veel meer inzet en beleving is en dat er ook met een echte tactische gedachte getraind wordt. Dat zouden al twee grote plussen ten opzichte van de afgelopen twee jaar zijn.
Ben benieuwd hoe het zich de komende weken gaat ontwikkelen als de selectie compleet is en ze echt naar kwalificatie toe moeten gaan werken.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:27
Ruzor schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 14:43:
[...]

Eerste uitstel.. van de beroepscommissie. Ik snap dat je een en ander aan elkaar koppelt, maar in principe wordt er een gebruikelijke procedure doorlopen die sinds een aantal weken in de beroepsfase is terechtgekomen. Dat is weer een andere commissie dan de licentiecommissie. Deze commissie kent weer haar eigen richtlijnen en procedures, gericht op zorgvuldige afwegingen en besluiten. De uitstel komt dus nu weer uit een andere hoek. De KNVB, als organisatie, heeft daar geen invloed op.

Daar gaat ook de vergelijking met eerdere situaties mank. Die clubs werden failliet verklaard, waardoor de facto ook de licentie komt te vervallen. De rol van de licentie- of beroepscommissie is dan ook meteen uitgespeeld.

Er wordt heel vaak gewezen naar de KNVB bij de faillissementen van de clubs maar dat is eigenlijk niet terecht. Het is andersom, eerst worden de clubs failliet verklaard en daarna pakte de KNVB de licentie af. Voorafgaand daaraan heeft de licentiecommissie wel een rol bij herstelplannen en het oordeel of dat voldoende is voor het behouden van de licentievoorwaarden. In dat proces zit Vitesse. Zij zijn (nog) niet failliet verklaard en de licentiecommissie heeft geoordeeld over of de aangeleverde bewijsstukken t.a.v. de voorwaarden voor de licentie voldoende zijn. Dat was (na een aantal keer uitstel) op de termijndatum niet het geval, waardoor de licentie voorlopig is ingetrokken en Vitesse in beroep is gegaan. Een andere commissie geeft dus nu (voor hen voor het eerst) uitstel vanwege positieve ontwikkelingen. Bij clubs als FC Wageningen en RBC waren die ontwikkelingen er niet en waren ze al failliet verklaard toen de licentiecommissie de uitspraak deed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

bazzemans schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 15:47:
[...]

Eerste uitstel.. van de beroepscommissie. Ik snap dat je een en ander aan elkaar koppelt, maar in principe wordt er een gebruikelijke procedure doorlopen die sinds een aantal weken in de beroepsfase is terechtgekomen. Dat is weer een andere commissie dan de licentiecommissie. Deze commissie kent weer haar eigen richtlijnen en procedures, gericht op zorgvuldige afwegingen en besluiten. De uitstel komt dus nu weer uit een andere hoek. De KNVB, als organisatie, heeft daar geen invloed op.

Daar gaat ook de vergelijking met eerdere situaties mank. Die clubs werden failliet verklaard, waardoor de facto ook de licentie komt te vervallen. De rol van de licentie- of beroepscommissie is dan ook meteen uitgespeeld.

Er wordt heel vaak gewezen naar de KNVB bij de faillissementen van de clubs maar dat is eigenlijk niet terecht. Het is andersom, eerst worden de clubs failliet verklaard en daarna pakte de KNVB de licentie af. Voorafgaand daaraan heeft de licentiecommissie wel een rol bij herstelplannen en het oordeel of dat voldoende is voor het behouden van de licentievoorwaarden. In dat proces zit Vitesse. Zij zijn (nog) niet failliet verklaard en de licentiecommissie heeft geoordeeld over of de aangeleverde bewijsstukken t.a.v. de voorwaarden voor de licentie voldoende zijn. Dat was (na een aantal keer uitstel) op de termijndatum niet het geval, waardoor de licentie voorlopig is ingetrokken en Vitesse in beroep is gegaan. Een andere commissie geeft dus nu (voor hen voor het eerst) uitstel vanwege positieve ontwikkelingen. Bij clubs als FC Wageningen en RBC waren die ontwikkelingen er niet en waren ze al failliet verklaard toen de licentiecommissie de uitspraak deed.
Mooi uitgekristaliseerd, maar dan nog geldt dat Vitesse in totaal 3x uitstel heeft gehad, toch? 2x bij de licentiecommissie en 1x bij de beroepscommissie licentiezaken.

Ik moet zeggen dat dat behoorlijk coulant is voor een club die de eerste divisie in wil met (opnieuw) een tekort van 5 à 6 miljoen euro, vooralsnog geen bank en geen accountant heeft en daarnaast geen sluitende begroting heeft ingeleverd. Naast het feit dat ze al 24 jaar met schulden kampen en 3x eerder bijna failliet zijn gegaan.

https://nos.nl/artikel/25...er-nu-precies-aan-de-hand
https://nos.nl/artikel/25...acht-op-licentiecommissie

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
Ruzor schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 20:14:
[...]

Mooi uitgekristaliseerd, maar dan nog geldt dat Vitesse in totaal 3x uitstel heeft gehad, toch? 2x bij de licentiecommissie en 1x bij de beroepscommissie licentiezaken.
Dat klopt. Alleen dat zijn dus verschillende entiteiten en dit is onderdeel van een zorgvuldig proces. Het is niet in het belang van het voetbal en dus van de KNVB om dat proces niet zorgvuldig te doen.
Ik moet zeggen dat dat behoorlijk coulant is [...]
Jij vindt dat behoorlijk coulant. Je teksten wekken de indruk dat je Vitesse liever ziet verdwijnen. Dat mag natuurlijk.
voor een club die de eerste divisie in wil met (opnieuw) een tekort van 5 à 6 miljoen euro,
Heel, maar dan ook heel veel zo niet alle clubs hebben lopende schulden. Dat is niet relevant, zolang de daartegenover voldoende inkomsten genereert of geldschieters/sponsoren hebt die garant staan voor die tekorten.
vooralsnog geen bank en geen accountant heeft en daarnaast geen sluitende begroting heeft ingeleverd.
Klopt en de beroepscommissie die daarover gaat heeft geoordeeld dat er voldoende ontwikkelingen zijn om Vitesse de kans te geven om dat nog rond te krijgen. Wat vind je daar zo vervelend of lastig aan?
Naast het feit dat ze al 24 jaar met schulden kampen en 3x eerder bijna failliet zijn gegaan.

https://nos.nl/artikel/25...er-nu-precies-aan-de-hand
https://nos.nl/artikel/25...acht-op-licentiecommissie
Het track record van Vitesse is waardeloos. Dat moge duidelijk zijn. Alleen in zekere zin doet dat er niet toe. Het gaat om de feiten op dit moment. Dat moet de commissie beoordelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
Graag deze discussie in
Randzaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-06 22:37

ZieMaar!

Moderator General Chat
hotymoty schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 15:16:
[...]

Ik vraag me af hoe serieus ze over Weghorst zijn. Vanuit zijn kamp hoor je niets, Twente heeft nog steeds veel contact met hem / zijn achterban en dit is toch ook helemaal nietwaar Ajax zou moeten nastreven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

ZieMaar! schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 22:12:
[...]

Ik vraag me af hoe serieus ze over Weghorst zijn. Vanuit zijn kamp hoor je niets, Twente heeft nog steeds veel contact met hem / zijn achterban en dit is toch ook helemaal nietwaar Ajax zou moeten nastreven?
In welk opzicht niet? Qua leeftijd, type, speelstijl, karakter, kwaliteit? Ik zou Weghorst niet snel een typische Ajax spits noemen maar hij kan wel voetballen, heeft gif en doet alles om te winnen. Daarnaast is hij onderhand best ervaren daar waar al die broekies om de week door het ijs zakken. In die zin kan je wel parallellen leggen met een Huntelaar. Onder bepaalde voorwaarden zou het best een match kunnen zijn.

Echter vraag ik mij ook af of het wel echt speelt. Er gaan een hoop geruchten rond wat lang niet altijd daadwerkelijk bewaarheid wordt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
Weet niet wat de lijn is. Het voortbestaan van de op één na oudste nog bestaande BVO lijkt mij echter niet echt een randzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Gonadan schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 22:21:
[...]

In welk opzicht niet? Qua leeftijd, type, speelstijl, karakter, kwaliteit? Ik zou Weghorst niet snel een typische Ajax spits noemen maar hij kan wel voetballen, heeft gif en doet alles om te winnen. Daarnaast is hij onderhand best ervaren daar waar al die broekies om de week door het ijs zakken. In die zin kan je wel parallellen leggen met een Huntelaar. Onder bepaalde voorwaarden zou het best een match kunnen zijn.

Echter vraag ik mij ook af of het wel echt speelt. Er gaan een hoop geruchten rond wat lang niet altijd daadwerkelijk bewaarheid wordt.
Burnley schijnt 10m voor hem te willen dus dan gaat Weghorst helemaal niet naar NL.

Ajax schijnt inmiddels trouwens rond te zijn met Traoré.. I like

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
bazzemans schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 22:23:
[...]

Weet niet wat de lijn is. Het voortbestaan van de op één na oudste nog bestaande BVO lijkt mij echter niet echt een randzaak.
Alleen gaat het over financiën en niet inhoudelijk over voetbal, en dan zien we het hier volgens mij als randzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Henkie_NtA schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 13:58:

Snap er echt vrij weinig van als dit echt gaat gebeuren. Je hebt weinig geld en dan wil je een speler halen die waarschijnlijk een dik salaris vangt en imo dat salaris niet waard is. Heeft ook weinig restwaarde en zie hem ook niet opeens de pannen van het dak spelen hier.
Ik snap het juist prima. Geen verkeerde speler, 1 die uit het niks wat kan creëren, gratis dus je bespaart een transfersom (salaris had je anders ook wel betaald), en ze willen naast hem een talent halen die de tijd krijgt (en ook heeft gezien aanwezigheid Traore) om te rijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
toolkist schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 00:14:
[...]

Alleen gaat het over financiën en niet inhoudelijk over voetbal, en dan zien we het hier volgens mij als randzaak.
Tja, een grens blijft natuurlijk arbitrair. Je zou kunnen stellen dat transfers ook over financiën gaan en niet over voetbal zelf. Er is geen bal bij betrokken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kist
toolkist schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 00:20:
[...]

Ik snap het juist prima. Geen verkeerde speler, 1 die uit het niks wat kan creëren, gratis dus je bespaart een transfersom (salaris had je anders ook wel betaald), en ze willen naast hem een talent halen die de tijd krijgt (en ook heeft gezien aanwezigheid Traore) om te rijpen.
7! Jaar geleden kon Traore wat uit het niets creëren. Hij speelt al jaren amper en zijn laatste mooie cijfers dateren van 5 jaar geleden. Lozano kon uit het buitenland veel betere statistieken voorleggen en is ook geflopt afgelopen seizoen.

Traore is gewoon de eerste miskoop van het seizoen. Dat terwijl er nog 20 miljoen gesneden schijnt te moeten worden in salarissen. Een totaal over the hill speler gaan halen voor een groot salaris. Ik vind het onbegrijpelijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Harribo
Goed fc Groningen nieuws!
Tenminste, wrs hier alleen voor mij :) toch ff delen :

Mäatta is weg, jahoooo! Hijs de vlag!
De linksback die elke tegenstander uitnodigt om er langs te lopen.

[ Voor 4% gewijzigd door Harribo op 13-07-2024 08:33 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Harribo schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 08:33:
Goed fc Groningen nieuws!
Tenminste, wrs hier alleen voor mij :) toch ff delen :

Mäatta is weg, jahoooo! Hijs de vlag!
De linksback die elke tegenstander uitnodigt om er langs te lopen.
Tijd om Veltman te halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Kist schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 08:13:
[...]

7! Jaar geleden kon Traore wat uit het niets creëren. Hij speelt al jaren amper en zijn laatste mooie cijfers dateren van 5 jaar geleden. Lozano kon uit het buitenland veel betere statistieken voorleggen en is ook geflopt afgelopen seizoen.

Traore is gewoon de eerste miskoop van het seizoen. Dat terwijl er nog 20 miljoen gesneden schijnt te moeten worden in salarissen. Een totaal over the hill speler gaan halen voor een groot salaris. Ik vind het onbegrijpelijk.
Dat is pas een sterk staaltje scorebordjournalistiek zeg. Meest recente voorbeeld is nog Mikautadze, wat zeggen cijfers nu eigenlijk echt?

Het enige waar ik nog twijfels over heb is zijn mentaliteit en of dat goed in de stijl van Ajax en Farioli gaat passen, daar heb ik te weinig zicht op.
Overigens was dat juist iets waarvan je wist dat het bij Lozano een risico was, waarvan akte.

Het is zeker een opvallende keuze maar het bij voorbaat als miskoop bestempelen gaat me te ver. We gaan het zien. Als hij helpt ons de voorrondes door te komen omdat hij er meteen staat is hij het al waard.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
toolkist schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 09:08:
[...]

Tijd om Veltman te halen :)
Die ziet dat niet zo zitten
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dx12QgJbbmN7-fT5IunUCqOasa0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/Ntwbmftz8RzZqZPml3yVWsGu.gif?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
[...]

We hebben geen idee hoe groot dat salaris is. Ik kan me gezien z'n statistieken en de situatie bij Ajax niet voorstellen dat het zo belachelijk hoog is. Qua besparen, dat doe je door de topsalarissen (Bergwijn Berghuis en Brobbey) te verkopen. Dan ben je al op de helft.
Alleen als je dat doet zul je competente vervangers moeten halen en dan ben je ook zo weer 2/3e van die besparing kwijt. Besparen zal nu dus makkelijker gaan door met een kleinere selectie te werken en bv flink te snoeien in het aantal verdedigende middenvelders en die verkopen daar op te vangen mer eigen jeugd (Vos bv).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Harribo
Vanmiddag paar oefenpotjes op Ziggo :

13:00 Psv - Brugge
16:00 Ajax - Rangers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
[...]

Kwaliteit met name. En dan zit ie zo’n Rijkhoff ook nog in de weg…

Denk dat zijn drive en werklust goed bij Farioli passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

ZieMaar! schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 09:35:
[...]

Kwaliteit met name. En dan zit ie zo’n Rijkhoff ook nog in de weg…

Denk dat zijn drive en werklust goed bij Farioli passen.
Qua kwaliteit is hij denk ik meer dan genoeg voor het niveau waar Ajax tegenwoordig op opereert. Is het de spits die je de groepsfase CL door gaat schieten, dat vraag ik mij af. Maar ik vraag mij ook af of je dat niveau in deze fase moet durven vereisen.

Wat Rijkhoff betreft, ik vraag mij af of die niet altijd iemand voor zich zal hebben. Ik ben er nog niet zo van overtuigd dat het zo'n geweldige actie was die terug te halen. Er zit potentie in maar hij moet echt nog wat stappen gaan zetten.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Gonadan schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 09:58:
[...]

Qua kwaliteit is hij denk ik meer dan genoeg voor het niveau waar Ajax tegenwoordig op opereert. Is het de spits die je de groepsfase CL door gaat schieten, dat vraag ik mij af. Maar ik vraag mij ook af of je dat niveau in deze fase moet durven vereisen.

Wat Rijkhoff betreft, ik vraag mij af of die niet altijd iemand voor zich zal hebben. Ik ben er nog niet zo van overtuigd dat het zo'n geweldige actie was die terug te halen. Er zit potentie in maar hij moet echt nog wat stappen gaan zetten.
Voor in de eredivisie is Weghorst prima, maar hij is ook iemand die na 2 scoren zich hardop (in de media) gaat afvragen waarom hij eigenlijk niet in de basis staat. Maar goed, we zullen zien. Veel hangt ook van Burnley af, zowel voor Ajax als voor FC Twente (die laatste heeft denk ik de beste kaarten). Als Ajax geld betaalt voor een 31 jarige speler die op de bank komt, lijkt me dat eigenlijk niet zo’n verstandig beleid (maar als je geld betaalt voor een bankzitter, dan een spits, dat wel).

Rijkhoff ken ik onvoldoende, heeft het volgens mij in de derde Bundesliga niet echt laten zien, maar zal heus niet voor niets gekocht zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

ZieMaar! schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 10:20:
[...]

Voor in de eredivisie is Weghorst prima, maar hij is ook iemand die na 2 scoren zich hardop (in de media) gaat afvragen waarom hij eigenlijk niet in de basis staat. Maar goed, we zullen zien. Veel hangt ook van Burnley af, zowel voor Ajax als voor FC Twente (die laatste heeft denk ik de beste kaarten). Als Ajax geld betaalt voor een 31 jarige speler die op de bank komt, lijkt me dat eigenlijk niet zo’n verstandig beleid (maar als je geld betaalt voor een bankzitter, dan een spits, dat wel).
Om eerlijk te zijn verwacht ik dat Brobbey gewoon nog gaat hoor. We hebben in die zin geluk gehad dat Koeman bondscoach was en hij dus geen kans gekregen heeft, maar er komt vast een grote club met een zak geld en dan gaat een Ajax dat in deze fase eigenlijk niet kunnen weigeren.
Rijkhoff ken ik onvoldoende, heeft het volgens mij in de derde Bundesliga niet echt laten zien, maar zal heus niet voor niets gekocht zijn?
Tja, dat zou je denken van alle aankopen van de afgelopen twee jaar, maar lang niet bij alles kom er (bij Ajax) uit wat er in zit. Rijkhoff werd gezien als groot talent en is in feite teruggehaald. Dat is iets waar ik sowieso al geen fan van ben, maar hij moet zich wat mij betreft ook nog wel echt bewijzen.
Hopen dat hij daar komend seizoen de kansen voor krijgt, dan kunnen we hem ook echt beoordelen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
[...]

Volledig mee eens. Kroes laat tot nu toe nog zien dat het geen sterke TD is. Alleen maar bord-op-schoot aankopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
Gonadan schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 09:09:
[...]

Het is zeker een opvallende keuze maar het bij voorbaat als miskoop bestempelen gaat me te ver. We gaan het zien. Als hij helpt ons de voorrondes door te komen omdat hij er meteen staat is hij het al waard.
Dat is ook het probleem. Hij heeft al 5 jaar geen meerdere wedstrijden achter elkaar gespeeld. Is totaal niet fit en kan mogelijk maanden duren. Het is wachten op de eerste blessure en die komt er snel…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

hotymoty schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 10:32:
[...]

Dat is ook het probleem. Hij heeft al 5 jaar geen meerdere wedstrijden achter elkaar gespeeld. Is totaal niet fit en kan mogelijk maanden duren. Het is wachten op de eerste blessure en die komt er snel…
Jij hebt hem de afgelopen vijf jaar dan ook persoonlijk actief gevolgd begrijp ik?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
Gonadan schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 10:33:
[...]

Jij hebt hem de afgelopen vijf jaar dan ook persoonlijk actief gevolgd begrijp ik?
Ik heb wel wat wedstrijden gezien ja. Maar kijk ook zijn statistieken. Zijn gewoon feiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

hotymoty schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 10:34:
[...]

Ik heb wel wat wedstrijden gezien ja. Maar kijk ook zijn statistieken. Zijn gewoon feiten
Nee, dat is typisch bord op schoot-analyse, zoals je dat zelf al noemde. Vooralsnog ga ik er vanuit dat men wel iets diepgaander heeft gekeken naar wat youtube videootjes en transfermarkt.nl statistieken. We gaan het zien.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Harribo schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 09:18:
Vanmiddag paar oefenpotjes op Ziggo :

13:00 Psv - Brugge
16:00 Ajax - Rangers
Feyenoord is ook bezig maar wordt blijkbaar niet uitgezonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
toolkist schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 13:15:
[...]

Feyenoord is ook bezig maar wordt blijkbaar niet uitgezonden?
Jawel? Op het eigen kanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Napo schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 14:07:
[...]

Jawel? Op het eigen kanaal.
Niet op tv dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Dan heb je voor de huidige tijd een bijzonder gelimiteerde definitie van uitzenden ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04:59
Napo schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 14:50:
[...]

Dan heb je voor de huidige tijd een bijzonder gelimiteerde definitie van uitzenden ;)
Als Ajax en PSV wel via de TV (Ziggo) wordt uitgezonden en Feyenoord alleen via een eigen kanaal, vind ik dat ook vrij beperkt.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Maarten_E schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 14:58:
[...]

Als Ajax en PSV wel via de TV (Ziggo) wordt uitgezonden en Feyenoord alleen via een eigen kanaal, vind ik dat ook vrij beperkt.
Het blijft uiteindelijk ook de keuze van de club ( en wat een provider als Ziggo aanbiedt om uit te zenden ). Feyenoord maakt blijkbaar de keuze om het via een eigen betaald medium ( Feyenoord One ) uit te zenden ( waarbij het dus wel gewoon uitgezonden wordt, in de brede definitie van het woord ), zoals PSV vorig seizoen poogde via het ED ( met matige kwaliteit, blij dat ze dat niet meer doen ).

Als je je eigen streamingsdienst opzet is dit wel één van de manieren om supporters te laten betalen. Als dit soort wedstrijden daar niet aangeboden worden wordt de propositie zwakker.

[ Voor 12% gewijzigd door Napo op 13-07-2024 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 14:12
Voorlopig ben ik nog niet gerust als ik de opstellingen zag van Priske. Hij wil kennelijk 343 spelen maar als ik dan verdedigers Nieuwkoop en Pedersen op de zijkanten zie en Stengs als rechtsbuiten dan wordt het meer een 532 in de praktijk en daar ben ik dus absoluut geen fan van en in de eredivisie schiet dat ook niet op. Als je het een 343 noemt wil je juist spelers op de zijkant zien die ook als middenvelder kunnen fungeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Met de VAR was dit mogelijk rood geweest. Wat een stomme overtreding zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Napo schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 15:05:
[...]

Het blijft uiteindelijk ook de keuze van de club ( en wat een provider als Ziggo aanbiedt om uit te zenden ). Feyenoord maakt blijkbaar de keuze om het via een eigen betaald medium ( Feyenoord One ) uit te zenden ( waarbij het dus wel gewoon uitgezonden wordt, in de brede definitie van het woord ), zoals PSV vorig seizoen poogde via het ED ( met matige kwaliteit, blij dat ze dat niet meer doen ).

Als je je eigen streamingsdienst opzet is dit wel één van de manieren om supporters te laten betalen. Als dit soort wedstrijden daar niet aangeboden worden wordt de propositie zwakker.
Ik vraag mij af of het hun wel iets oplevert. Je kunt niet even een webcam ophangen, je zult ook echt iets aan techniek moeten doen en mensen inhuren voor het verslag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Napo schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 15:05:
Feyenoord maakt blijkbaar de keuze om het via een eigen betaald medium ( Feyenoord One )
Weer iets geleerd vandaag. Tot nu toe nog nooit eerder van gehoord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
HollowGamer schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 16:40:
Met de VAR was dit mogelijk rood geweest. Wat een stomme overtreding zeg.
Welke wedstrijd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Oh sorry, de vriendschappelijke wedstrijd van Ajax.

Ik mis de competities, veel spannender en leuker dan een EK/WK tegenwoordig. Was wel benieuwd naar de speelwijze van de nieuwe trainer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
HollowGamer schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 20:21:
[...]

Oh sorry, de vriendschappelijke wedstrijd van Ajax.

Ik mis de competities, veel spannender en leuker dan een EK/WK tegenwoordig. Was wel benieuwd naar de speelwijze van de nieuwe trainer.
Hier precies hetzelfde.. Alleen was ik dermate gaar dat ik de helft vd wedstrijd geslapen heb volgens mij, dus heb die overtreding gemist ;)
Ben echt blij dat het clubvoetbal seizoen er weer aan komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:30
AZ heeft 8 - 0 gewonnen van Excelsior. :D

Zo wat een fout :o
https://x.com/ZS_Voetbal/status/1812098643467416060

[ Voor 48% gewijzigd door chim0 op 14-07-2024 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
toolkist schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 21:11:
[...]

Ben echt blij dat het clubvoetbal seizoen er weer aan komt
Op voorhand: absoluut, maar als het weer zo'n seizoen wordt als afgelopen jaar dan ben ik er ook weer heel snel klaar mee :X De (mogelijke) transfers stemmen me nog niet bijster positief.
Ik heb op dit moment nog geen minuut gezien dus het wordt een redelijke verrassing voor mij hoe Ajax onder Farioli speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:06
Zo, het EK en de COPA zitten erop, benieuwd of het transfer geweld nu los gaat barsten.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
JEightyFive schreef op maandag 15 juli 2024 @ 08:21:
[...]

Op voorhand: absoluut, maar als het weer zo'n seizoen wordt als afgelopen jaar dan ben ik er ook weer heel snel klaar mee :X
Dan nog heb ik 20x liever het clubvoetbal dan landenvoetbal :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 2094984

Gynnad schreef op maandag 15 juli 2024 @ 08:33:
Zo, het EK en de COPA zitten erop, benieuwd of het transfer geweld nu los gaat barsten.
Ajax heeft overeenstemming bereikt met Bertrand Traoré over een terugkeer naar Amsterdam. De aanvaller stond het afgelopen halfjaar onder contract bij Villarreal CF en komt transfervrij naar Ajax. Traoré tekent in Amsterdam een contract voor twee seizoenen, tot en met 30 juni 2026.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
toolkist schreef op maandag 15 juli 2024 @ 13:20:
[...]

Dan nog heb ik 20x liever het clubvoetbal dan landenvoetbal :)
Landenvoetbal, het is voor eindtoernooien hartstikke leuk als het is en ik ben het nu alweer vergeten..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
[...]
In die zin kan je wel parallellen leggen met een Huntelaar.
In mijn ogen wel de discounter versie van Huntelaar. Kan in principe alles wat Huntelaar kon maar dan in de praktijk net minder.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kist
Het zou zo een Mislintat aankoop kunnen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:14

Quad

Doof

Anoniem: 2094984 schreef op maandag 15 juli 2024 @ 14:33:
[...]

Ajax heeft overeenstemming bereikt met Bertrand Traoré over een terugkeer naar Amsterdam. De aanvaller stond het afgelopen halfjaar onder contract bij Villarreal CF en komt transfervrij naar Ajax. Traoré tekent in Amsterdam een contract voor twee seizoenen, tot en met 30 juni 2026.
Positie rechtshalf, vervanger voor Berghuis of Bergwijn? Ik weet het niet, het is geen speler met hoogstaande techniek. En het jaar dat hij bij Ajax zat is ook al weer 7 jaar geleden. Van mij had deze transfer niet gehoeven, maar wie weet excelleert hij wel.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Kist schreef op maandag 15 juli 2024 @ 14:47:
[...]

Het zou zo een Mislintat aankoop kunnen zijn.
_O- Tja het zit hem in de naam he. Alles is mis aan die man.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Quad schreef op maandag 15 juli 2024 @ 15:31:
[...]

Positie rechtshalf, vervanger voor Berghuis of Bergwijn? Ik weet het niet, het is geen speler met hoogstaande techniek. En het jaar dat hij bij Ajax zat is ook al weer 7 jaar geleden. Van mij had deze transfer niet gehoeven, maar wie weet excelleert hij wel.
Rechtsbuiten. Daarvan hadden we er eigenlijk nul rondlopen. Nu dus wel, behoorlijk ervaren speler. Het idee is dat er nog een minder ervaren jongen wordt gezocht voor die positie, die zich dan in de luwte van Traoré richting basisplaats kan gaan werken.

Half leeg, half vol...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
Jorizzz schreef op maandag 15 juli 2024 @ 16:26:
[...]

Rechtsbuiten. Daarvan hadden we er eigenlijk nul rondlopen. Nu dus wel, behoorlijk ervaren speler. Het idee is dat er nog een minder ervaren jongen wordt gezocht voor die positie, die zich dan in de luwte van Traoré richting basisplaats kan gaan werken.

Half leeg, half vol...
Idd Berghuis niet meer op rechtsbuiten, die vanuit middenveld waar ie beter speelt. Krijg je hopelijk beetje zelfde als destijds tussen Ziyech en Traore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
Martinusz schreef op maandag 15 juli 2024 @ 16:29:
[...]

Idd Berghuis niet meer op rechtsbuiten, die vanuit middenveld waar ie beter speelt. Krijg je hopelijk beetje zelfde als destijds tussen Ziyech en Traore.
Berghuis moet je z.s.m. afstand van doen. Niet eens meer aan beginnen. No what if's ..
Doorselecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Millie-ano schreef op maandag 15 juli 2024 @ 16:31:
[...]

Berghuis moet je z.s.m. afstand van doen. Niet eens meer aan beginnen. No what if's ..
Doorselecteren.
11 broekies op het veld gaat ook niet werken :) als ik de geruchten mag geloven is er interesse in v.d. Boomen, Bergwijn en is het ook nog maar de vraag of een Brobbey en Akpom blijven. Denk dat een Berghuis op het middenveld dan nog wel welkom is :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
Hahahahaha Traoré _O-

Slechter kan het komend seizoen toch amper gaan bij Ajax?

Alhoewel er bij mijn cluppie ook nog niet echt transfers langskomen waar ik echt blij van ben geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13:15
LZ86 schreef op maandag 15 juli 2024 @ 17:49:
Hahahahaha Traoré _O-

Alhoewel er bij mijn cluppie ook nog niet echt transfers langskomen waar ik echt blij van ben geworden.
Nou ik ben eigenlijk heel positief. Te Kloese komt met interessante namen uit zijn netwerk. Nieuwe verdediger en een spits. Er gaat echt nog wel wat bijkomen en vertrekken.

TWEAKERS FC EREDIVSIE VOETBALPOULE 24/25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
Martinusz schreef op maandag 15 juli 2024 @ 16:49:
[...]

11 broekies op het veld gaat ook niet werken :) als ik de geruchten mag geloven is er interesse in v.d. Boomen, Bergwijn en is het ook nog maar de vraag of een Brobbey en Akpom blijven. Denk dat een Berghuis op het middenveld dan nog wel welkom is :)
Klinkt leuk. Totdat het niet loopt en die kans is zeker weer aanwezig. Dan zit je met een nukkig jong + nog een grote op een lekkere frustratie tackle met rood op de koop toe. Nee, afscheid van nemen en doorselecteren. Dan maar geen ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kist
LZ86 schreef op maandag 15 juli 2024 @ 17:49:
Hahahahaha Traoré _O-

Geen enkele twijfel over Traore.... Nja dat het een volledige miskoop zal blijken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:30
Die maakt gewoon de winnende in de Kuip. Traditioneel met een stiftje ;)

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kist
Millie-ano schreef op maandag 15 juli 2024 @ 18:53:
[...]

Klinkt leuk. Totdat het niet loopt en die kans is zeker weer aanwezig. Dan zit je met een nukkig jong + nog een grote op een lekkere frustratie tackle met rood op de koop toe. Nee, afscheid van nemen en doorselecteren. Dan maar geen ervaring.
Je ervaren jongens moeten voorop gaan als het slecht gaat. Juist dan heb je ervaring nodig om de rug te rechten en de koppies bij de les te houden. Iemand die op zijn Tadic erin vliegt en waar nodig de jochies terecht wijst.

Berghuis is juist de eerste die afhaakt. Die altijd gaat muiten. En die vorig jaar uitgebreid zijn gebrek aan inzet en werklust aan het goedpraten was.

Gewoon niet geschikt voor Ajax en zeker niet in deze fase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12:30
Ik hoop dat nu met een pittige, temperamentvolle coach, Berghuis onder controle gehouden kan worden.
En niet dat ie weer een 'ongeleid projectiel' wordt zoals Dick Advocaat hem beschreef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

Nou, dat lijkt me dus streep door de overname
'Dubieus verleden Franke: Vitesse-redder vervalste onder meer bankafschriften'

Dus die Gelredome eigenaar is de laatste hoop. Ik hoop wel voor Vitesse dat bestuur inmiddels ook al daar mee bezig is en niet wacht tot de KNVB (en eventueel rechter) Franke als eigenaar af schiet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chim0
Trishul schreef op maandag 15 juli 2024 @ 20:10:
Ik hoop dat nu met een pittige, temperamentvolle coach, Berghuis onder controle gehouden kan worden.
En niet dat ie weer een 'ongeleid projectiel' wordt zoals Dick Advocaat hem beschreef.
Tja, je kan in de voetballerij blijkbaar ongestraft een fan neermeppen en blijven voetballen. Als ik een collega een knal voor z'n harses verkoop, word ik op staande voet ontslagen en wordt er aangifte bij de politie gedaan. Maar ja, die voetballertjes van tegenwoordig zijn allemaal heilig. Ze leven blijkbaar op een andere planeet dan wij.

Met het EK ook. Oranje wordt uitgeschakeld. Dan moeten ze na afloop helemaal die tribune opklimmen naar vrienden en familie want dan moeten ze getroost worden want de wereld vergaat oh het is zo zielig en dat moet dan allemaal in beeld. Maar kijk eens even op je bankrekening of je nog zo zielig bent. Sorry maar kan daar echt niet tegen terwijl kinderen verderop sterven van de honger. :(

Sorry moest er ff uit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Millie-ano schreef op maandag 15 juli 2024 @ 18:53:
[...]

Dan zit je met een nukkig jong + nog een grote op een lekkere frustratie tackle met rood op de koop toe.
Even he over dit, dat is precies 1 keer voorgekomen bij Ajax dat hij rood heeft gekregen in de uit wedstrijd tegen Marseille. 1x in 117 wedstrijden voor Ajax. Een andere middenvelder, Taylor heeft 1 rode kaart in 113 wedstrijden. De spijkerharde Alvarez heeft 2 rode kaarten in 147 wedstrijden.

Met andere woorden het imago (in ieder geval wat betreft de rode kaarten) komt niet overeen met de statistieken.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:56
chim0 schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 09:44:
[...]
Maar kijk eens even op je bankrekening of je nog zo zielig bent. Sorry maar kan daar echt niet tegen terwijl kinderen verderop sterven van de honger. :(

Sorry moest er ff uit
Want het leven draait alleen om geld ofzo? En emoties tellen alleen als je arm bent? Die mannen staan daar heus niet te janken omdat ze de winstpremie mislopen. Ik heb onder 8's rondlopen die ontroostbaar zijn na een competitienederlaag in de 3e klasse. Zoveel kansen krijgt een voetballer niet om een finale te spelen op een groot eindtoermooi, en oranje was er echt best dichtbij. Ik snap wel dat dat even binnenkomt.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
PolarBear schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 10:10:
[...]

Even he over dit, dat is precies 1 keer voorgekomen bij Ajax dat hij rood heeft gekregen in de uit wedstrijd tegen Marseille. 1x in 117 wedstrijden voor Ajax. Een andere middenvelder, Taylor heeft 1 rode kaart in 113 wedstrijden. De spijkerharde Alvarez heeft 2 rode kaarten in 147 wedstrijden.

Met andere woorden het imago (in ieder geval wat betreft de rode kaarten) komt niet overeen met de statistieken.
Klopt, volgens de daadwerkelijk gegeven kaarten idd. Maar in mijn beleving waren er ook een aantal momenten waarbij je denkt .. daar had die gegeven kunnen worden. Je ziet in het veld gewoon en gefrustreerd jong rondlopen.

Maar goed, los hiervan. Van mij hoeft hij niet te blijven. Zeker niet als aanvoerder.
Benieuwd of de coach dat ook aandurft. Want wat dat betreft is de situatie vergelijkbaar met Ronaldo en Ten Hag. Als je hem op de bank zet, heb je gezeik dan kun je hem maar beter lozen. Als je al van mening bent dat je hem eigenlijk niet wil opstellen.

Als de trainer hem wel opstelt, en hij schiet er per ongeluk een bal in, vind ik hem nog steeds een droeftoeter als voetballer.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JEightyFive
chim0 schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 09:44:
[...]

Tja, je kan in de voetballerij blijkbaar ongestraft een fan neermeppen
Net zoals je als "fan" maar ongestoord racistische shit moet kunnen roepen zonder consequenties?

Verder vind je dat voetballers geen emoties mogen hebben omdat ze meer verdienen dan een hoop mensen op deze aarde? Zo kortzichtig altijd. Weet dat jij het ook beter hebt dan die mensen, dus vanaf nu niet meer zeiken als je een teleurstelling te verwerken krijgt.

[ Voor 31% gewijzigd door JEightyFive op 16-07-2024 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Leverkusen wil misschien Sutalo. Ik snap het niet maar ok.
Beste bak met geld vragen, Ajax blij tenminste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:36

Sagat

Is pappa x2!

Harribo schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 15:21:
Leverkusen wel misschien Sutalo. Ik snap het niet maar ok.
Beste bak met geld vragen, Ajax blij tenminste
Team strategie en team genoten klikten niet, niet de eerste en ook niet laatste keer dat zoiets gebeurd in het voetbal volgens mij. Heb niet genoeg van het EK gezien (nou ja iig niet de wedstrijden waar hij speelde) hoe dat gegaan is, maar denk dat als hij daar fouten had gemaakt of rode kaarten gehaald het, het wel nieuws geweest zou zijn......dus omgekeerd denk ik dat hij het dan op zijn minst wel redelijk gedaan heeft wat dan ook helpt?

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11:52
Player1S schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 09:18:
Nou, dat lijkt me dus streep door de overname
'Dubieus verleden Franke: Vitesse-redder vervalste onder meer bankafschriften'

Dus die Gelredome eigenaar is de laatste hoop. Ik hoop wel voor Vitesse dat bestuur inmiddels ook al daar mee bezig is en niet wacht tot de KNVB (en eventueel rechter) Franke als eigenaar af schiet.
Maar dan blijft die schuld tussen Parry en Vitesse dus overeind en is het alsnog einde verhaal. Dit gaat al té lang door en heeft aan het einde alleen maar verliezers. Straks komen ze halverwege de competitie '24/'25 eindelijk met de beslissing...

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:02

epo

Millie-ano schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 10:46:
[...]

Klopt, volgens de daadwerkelijk gegeven kaarten idd. Maar in mijn beleving waren er ook een aantal momenten waarbij je denkt .. daar had die gegeven kunnen worden. Je ziet in het veld gewoon en gefrustreerd jong rondlopen.

Maar goed, los hiervan. Van mij hoeft hij niet te blijven. Zeker niet als aanvoerder.
Benieuwd of de coach dat ook aandurft. Want wat dat betreft is de situatie vergelijkbaar met Ronaldo en Ten Hag. Als je hem op de bank zet, heb je gezeik dan kun je hem maar beter lozen. Als je al van mening bent dat je hem eigenlijk niet wil opstellen.

Als de trainer hem wel opstelt, en hij schiet er per ongeluk een bal in, vind ik hem nog steeds een droeftoeter als voetballer.
Zegt ook wel iets over de gemiddelde Ajax supporter dan, Berghuis heeft wel wat betekend voor Ajax, maar in de geringste slechte periode is dat vergeten en kan hij oprotten. De man zal met leden ogen denken aan zijn fijne periode bij Feyenoord.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Laten we de nogal sterke mening van één supporter niet meteen tot gemiddelde verheffen. Gelukkig kunnen veel supporters hem wel gewoon waarderen voor wat hij betekent heeft. Zowel binnen als buiten het veld ben ik blij dat hij de overstap gemaakt heeft. Het enige wat ik jammer vind is dat hij de laatste tijd zo vaak geblesseerd is.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:14

Quad

Doof

Eens. Ik draag Berghuis een warm hart toe en veel geluk in het spelletje. Hopelijk voor Ajax, maar als het anders wordt dan is het maar zo.

Ik vind persoonlijk jammer dat vd Boomen na één seizoen al weer terug naar Frankrijk lijkt te gaan. Leuke speler met een fijne passing. Jammer dat hij afgelopen seizoen grotendeels geblesseerd is geweest.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Quad schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 19:17:
Eens. Ik draag Berghuis een warm hart toe en veel geluk in het spelletje. Hopelijk voor Ajax, maar als het anders wordt dan is het maar zo.

Ik vind persoonlijk jammer dat vd Boomen na één seizoen al weer terug naar Frankrijk lijkt te gaan. Leuke speler met een fijne passing. Jammer dat hij afgelopen seizoen grotendeels geblesseerd is geweest.
Gaat die alweer dan? Heb ik nog niets van mee gekregen.

Overigens denk ik wel dat het spel voor hem te snel gaat zijn als het tempo écht omhoog moet. Hij kan mooie passes geven en het spel verdelen, maar dan moet je hem wel even de tijd geven.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
epo schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 19:00:
[...]

Zegt ook wel iets over de gemiddelde Ajax supporter dan, Berghuis heeft wel wat betekend voor Ajax, maar in de geringste slechte periode is dat vergeten en kan hij oprotten. De man zal met leden ogen denken aan zijn fijne periode bij Feyenoord.
Waar ie ook gewoon uitgekotst werd toen hij als aanvoerder een paar keer rood ving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:02

epo

toolkist schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 19:56:
[...]

Waar ie ook gewoon uitgekotst werd toen hij als aanvoerder een paar keer rood ving.
Onzin, pas toen hij naar jouw clubje ging. Hij heeft temperament maar gezien de spelers die Ajax heeft is het nog een topper.
Pagina: 1 ... 3 ... 302 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2024/2025 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken