[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2024/2025 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 299 ... 302 Laatste
Acties:
  • 476.262 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10:32
D-e-n schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 08:36:
[...]

Geen idee of hij dat kan maar jullie Ajacieden kennen hem beter dan ik waarschijnlijk. Ik had altijd het idee dat Heitinga handhaven in plaats van Steijn halen destijds een niet onpopulair idee was bij de fans?
Klopt. Heitinga had een aardig begin, maar zakte daarna finaal door het ijs. Niet alleen voetbaltactisch, maar vooral als persoonlijkheid. Excuses zoeken, de schuld bij de scheidsrechter neerleggen, de winnaar acteren maar het niet zijn. En toen kwam Steijn.

Misschien heeft hij onder Slot zich kunnen ontwikkelen, maar ik heb er een hard hoofd in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 15:17

Agent47

I always close my contracts.

LZ86 schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 09:04:
[...]

Ik zeg ook niet dat het clowns waren, maar wel dat ze ver boven hun niveau hebben gepresteerd.
Een groot deel van deze selectie was er al toen ze laatste stonden vorig seizoen. Een Gaaei is echt niet ineens een soort Messi geworden. Een Brobbey echt niet ineens een Ronaldo. Ajax heeft normaal gesproken gewoon niet een selectie voor top 3 voetbal atm. Zeker als ze de weinige sterkhouders van de hand gaan doen.

Zet dat team in een zeer aanvallende intentie, zoals Steijn probeerde het Ajaxvoetbal erin te krijgen en we krijgen een herhaling van 23-24'

Wetende dat er weinig ruimte voor versterkingen is (heeft Kroest zelf gemeld!) en het feit dat er nu naar een trainerspaar gekeken schijnt te worden waar je ook wel wat vraagtekens bij kunt zetten maakt dat je in potlood al een beetje de lijnen van komend seizoen uit kunt zetten.
Als Ajax zo blijft als het nu is en niet structureel met talenten als Hato naar boven komt, is het een team dat maximaal 3 wordt, met af en toe een uitschieter naar plek 2. Spelers als Berghuis, vd Boomen, Brobbey, Pasveer, Wijndal, af en toe Henderson, Traore & Sutalo maken je team gewoon echt niet kampioen. Deze spelers vangen ook nog eens een klap salaris bij elkaar.

Ajax zou echt een grote schoonmaak moeten doen om weer Ajax te worden. Als je zulke spelers houdt kom je vaak gewoon op plek 3-4 uit, afhankelijk of Twente en AZ lang mee doen.

Geldt tevens ook voor Feyenoord hoor. Spelers als Osman, Zerrouki, vd Belt etc. Gelukkig wordt hier al op ingespeeld en gaan deze allemaal weg. Als je die bank van PSV al ziet :X Dat is nog eens een selectie hebben.

Vroeger werd er gezegd dat Ajax het Bayern van Nederland zou gaan worden. Ik denk dat PSV dat gaat worden.

[ Voor 9% gewijzigd door Agent47 op 28-05-2025 09:13 ]

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKever
Dubbel

[ Voor 97% gewijzigd door DeKever op 28-05-2025 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:02

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
LZ86 schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 08:50:
[...]

Als je "Ajaxvoetbal" gaat spelen met de huidige selectie mag je blij zijn als je in de top5 komt
Het lijkt me duidelijk dat dit een poging is om iets voor langere tijd neer te zetten, dus dat Ajax voetbal ga je rustig heen bouwen. Wat je niet wilt is een trainer binnen halen waarbij je weer een groot risico hebt dat hij opstapt zoals bij Farioli.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixel Witcher
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 15-06 21:15
LZ86 schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 09:00:
[...]

Precies, dat ook. Soms komt potentie er ook gewoon niet uit. (Zerrouki als meest recente voorbeeld)

[...]

De club zelf, de investeerders, de fans etc hebben allemaal verwachtingen die vaak niet reëel zijn. Paar potjes minder en ze roepen al om ontslag. Ajax is in die zin gewoon een wespennest. Je krijgt niet een, twee jaar de kans om echt iets neer te zetten als de resultaten tegenvallen.

Dacht je nou echt dat Farioli er nog had gezeten halverwege het afgelopen seizoen als ie net zoals Keizer en Steijn had gepresteerd qua punten?
Afgelopen jaar waren de verwachtingen reeel, geen idee waar jij hebt naar zitten kijken en ja de supporters waren kritisch op het spel maar ondanks het misgrijpen van de titel zijn ze eerder terug dan verwacht.

De financieen zijn veel beter, er is een idee weer vanuit het bestuur. Het enige wat vervelend is voor een trainer is dat hij niet voor miljoenen kan kopen, maar als Ajax van de overbodige spelersmateriaal af is kun je gaan bouwen en er zijn zat trainers die maar al te graag Ajax op hun cv willen.

Tevens snap ik niet waarom je zegt dat je niet een twee jaar de kans krijgt om iets neer te zetten? Waar haal je dat vandaan? Als jij niet presteert dan is het toch logisch dat je eruit gegooid wordt? Als een trainer laat zien dat de basis goed is. Dat het voetbal goed is en uiteindelijk de resultaten ook wel komen.

Farioli hoefde niet weg, maar ging zelf weg. Hij wilde sneller dan Ajax kon.

Ik snap niet helemaal wat je nu precies de vergelijking wilt doen met Farioli en Keizer/Steijn.

Farioli heeft namelijk een hele andere opdracht meegekregen dit seizoen als dat Steijn en Keizer hadden in hun periode.
LZ86 schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 09:04:
[...]

Ik zeg ook niet dat het clowns waren, maar wel dat ze ver boven hun niveau hebben gepresteerd.
Een groot deel van deze selectie was er al toen ze laatste stonden vorig seizoen. Een Gaaei is echt niet ineens een soort Messi geworden. Een Brobbey echt niet ineens een Ronaldo. Ajax heeft normaal gesproken gewoon niet een selectie voor top 3 voetbal atm. Zeker als ze de weinige sterkhouders van de hand gaan doen.

Zet dat team in een zeer aanvallende intentie, zoals Steijn probeerde het Ajaxvoetbal erin te krijgen en we krijgen een herhaling van 23-24'

Wetende dat er weinig ruimte voor versterkingen is (heeft Kroest zelf gemeld!) en het feit dat er nu naar een trainerspaar gekeken schijnt te worden waar je ook wel wat vraagtekens bij kunt zetten maakt dat je in potlood al een beetje de lijnen van komend seizoen uit kunt zetten.
Ver boven hun niveau hebben gepresteerd? Nogmaals dit zijn gewoon prima spelers hoor? Is gewoon top 3 spelers. Dus ik snap niet dat ze boven hun niveau hebben gepresteerd. Nogmaals aangegeven dat Ajax ook staat omdat Feyenoord en ook PSV niet top waren over het hele seizoen.

Een trainer zorgt ervoor dat spelers op hun best zijn, spelers hebben vertrouwen nodig een omgeving waarin ze fouten kunnen maken. Er zijn spelers ook zichtbaar beter geworden. Zie bijvoorbeeld een Baas, Sutalo en Hato. Maar overal was het team wat het er doorheen gesleept heeft. Vanuit een verdedigend oogpunt heeft Ajax het prima gedaan. Verdedigers zijn beter geworden onder Farioli. Taylor is een effectievere middenvelder geworden maar echt veel beter? Dat niet een Brobbey ook niet omdat het spel niet gemaakt was om aanvallend te spelen. Godts is ook een voorbeeld die in het verdedigende spel van Farioli niet beter is geworden.

Farioli is ook een verdedigende coach. Ik vraag het me ook af of Ajax echt wat op had geschoten met Farioli in seizoen 2. Het truukje (zag je zeker op het einde) was klaar.

Spelers worden niet zomaar een Messi of Ronaldo maar een goede trainer/coach maakt spelers wel beter. Er zijn daar genoeg voorbeelden van (ook Nederlandse trainers) die spelers beter maken.

Steijn had niet eens een idee bij Ajax, die was meer ruzie aan het maken met Mislintat en had er al in augustus geen zin meer (zie bijvoorbeeld keepers discussie) Die man was meer bezig met zichzelf dan gefocust op Ajax. (of zat op Ibiza)

Ajax houdt rekening met een aantal verkopen. Taylor, Hato staan verschillende lijstjes van clubs en ja daar kan maar een gedeelte van geinvesteerd worden. Daar dient een trainer wel rekening mee te houden. Nogmaals De Mourinho's (moet je ook niet willen) Guardiola's ga je niet krijgen maar wel veel betere trainers dan Heitinga en Keizer.

Ajax is niet voor niets een springplank voor talenten en trainers.

[ Voor 44% gewijzigd door Pixel Witcher op 28-05-2025 09:37 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12:29
Heitinga is een eendimensionale trainer die niet verder komt dan "hard werken" en "voor elke meter strijden". Lachwekkend ook van Telegraaf dat hij naar voren wordt geschoven als het brein achter het succes van Slot. Elk denkend mens weet dat dit vooral door Sipke Hulshof en Slot komt. Maarja, Telegraaf is weer blij want Heitinga is een vriendje van Mike Verweij.

Vergeten we niet dat Heitinga in 2023 een veel betere selectie had dan nu en toen echt finaal door het ijs is gezakt. Dit is echt een lachwekkende beslissing van Kroes/Beuker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

toolkist schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 08:54:
[...]

Zo slecht deed ie het wel :D
2x verliezen van PSV, 1x van Feyenoord (wel winst in de halve finale beker tegen Feyenoord), verloren tegen Twente, thuis gelijk tegen AZ, uit gelijk tegen Go Ahead, kansloos in de tussenronde tegen Union. Was blij dat hij toen niet aangesteld werd.
Was het realistisch heel andere resultaten te verwachten op dat moment?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:37
Agent47 schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 09:11:
[...]
Vroeger werd er gezegd dat Ajax het Bayern van Nederland zou gaan worden. Ik denk dat PSV dat gaat worden.
Is ook al dicht bij Duitsland natuurlijk, dat Eindhoven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:53
Agent47 schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 07:52:
[...]

Van de velen trainers die je kan kiezen, pakt Ajax hem :o
Ik had het als club zijnde totaal niet gedaan, maar goed, misschien verrast hij.
Welke andere Nederlandse trainer was een betere optie? In de eredivisie wat mij betreft alleen Ron Jans, maar die zal er geen trek in hebben. Ten Hag en Slot zijn onhaalbaar, dan blijft er volgens mij niet veel over?

Van Bommel had nog gekund, maar dat ligt wellicht niet heel makkelijk..

Wat mij betreft was het gewoon weer een buitenlandse trainer geworden, maar blijkbaar is de eis dat het een Nederlander moet zijn. Heitinga met de nodige ervaring, zoals een Marcel Keizer op de bank gaat hopelijk werken..

[ Voor 24% gewijzigd door Gynnad op 28-05-2025 09:29 ]

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:18
Agent47 schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 09:11:
[...]
Als je die bank van PSV al ziet :X Dat is nog eens een selectie hebben.
Behalve dan dat de selectie totaal niet in balans is. Voorin lijkt het allemaal wel leuk (maar er worden nog steeds ziek veel grote kansen gemist), maar achterin is het natuurlijk drama. Malacia en Karsdorp maken je duidelijk geen kampioen.
Ik denk dat dat allemaal wel reuze mee gaat vallen.

WoT stats

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:45
LZ86 schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 09:00:
De club zelf, de investeerders, de fans etc hebben allemaal verwachtingen die vaak niet reëel zijn. Paar potjes minder en ze roepen al om ontslag. Ajax is in die zin gewoon een wespennest. Je krijgt niet een, twee jaar de kans om echt iets neer te zetten als de resultaten tegenvallen.
Dan is het bij Feyenoord toch ook een wespennest?
Daar is afgelopen jaar toch precies hetzelfde gebeurd.

[ Voor 5% gewijzigd door Barfman op 28-05-2025 09:40 ]

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Barfman schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 09:39:
[...]

Dan is het bij Feyenoord toch ook een wespennest?
Daar is afgelopen jaar toch precies hetzelfde gebeurd.
Nou nee. Bij Feyenoord is het wel wat rustiger binnenin als bij Ajax. Als Feyenoord tweede wordt dan is het goed. Bij Ajax wordt verwacht dat ze elk jaar kampioen worden. Daarentegen heeft Ajax volgens mij netto veel verlies geleden en moeten er specifiek mensen weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
ElPaco schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 09:34:
[...]

Behalve dan dat de selectie totaal niet in balans is. Voorin lijkt het allemaal wel leuk (maar er worden nog steeds ziek veel grote kansen gemist), maar achterin is het natuurlijk drama. Malacia en Karsdorp maken je duidelijk geen kampioen.

[...]

Ik denk dat dat allemaal wel reuze mee gaat vallen.
Boscagli en Benitez vertrekken transfervrij dacht ik. Dat is zonde, vooral Boscagli was erg belangrijk. Malacia en Karsdorp kunnen ze ook beter vervangen, daar kom je niet verder mee.
Heel benieuwd hoe de verdediging van PSV eruitziet in september.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
ElPaco schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 09:34:
[...]

Achterin is al geruime tijd een manco al helemaal als één laat staan twee spelers wegvallen door blessures en dan heeft PSV geen overdaad aan kwaliteit meer.

Middenveld en voorin zat het prima maar de gemiste kansen ( Bakayoko mist vorm ) en de blessure van Pepi heeft wel een significante impact gehad. Je mist daar eigenlijk een talentvolle spits in Jong PSV die je door kan schuiven / tijd kan geven om minuten te maken en daarmee de Jong kan ontzien.

Uiteindelijk blijft volume van de selecties in de Eredivisie relatief vaak een uitdaging. Het lijkt vooral een afweging tussen kwaliteit ( meer uitgeven aan een aantal spelers voor de basis ) of kwantiteit ( meer relatieve kwaliteit in de breedte maar ook minder hoge pieken ). De jeugd kan daarin ruimte bieden maar daarop leunen is lastig omdat niet elke lichting genoeg kwaliteit heeft

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Gonadan schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 09:20:
[...]

Was het realistisch heel andere resultaten te verwachten op dat moment?
Met een aanval bestaande uit Bergwijn Tadic Kudus?
Met Berghuis en Alvarez op het middenveld?
Met Timber achterin?

Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKever
Gynnad schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 09:26:
[...]

Welke andere Nederlandse trainer was een betere optie? In de eredivisie wat mij betreft alleen Ron Jans, maar die zal er geen trek in hebben. Ten Hag en Slot zijn onhaalbaar, dan blijft er volgens mij niet veel over?

Van Bommel had nog gekund, maar dat ligt wellicht niet heel makkelijk..

Wat mij betreft was het gewoon weer een buitenlandse trainer geworden, maar blijkbaar is de eis dat het een Nederlander moet zijn. Heitinga met de nodige ervaring, zoals een Marcel Keizer op de bank gaat hopelijk werken..
Je kan beter een onervaren trainer halen dan een bewezen onbekwame trainer die ooit goed kon voetballen in het eerste.

De groep trainers van naam is wellicht beperkt, dan maar een kleinere naam. Maar dat is natuurlijk niet des Ajax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixel Witcher
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 15-06 21:15
Agent47 schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 09:48:
[...]

Nou nee. Bij Feyenoord is het wel wat rustiger binnenin als bij Ajax. Als Feyenoord tweede wordt dan is het goed. Bij Ajax wordt verwacht dat ze elk jaar kampioen worden. Daarentegen heeft Ajax volgens mij netto veel verlies geleden en moeten er specifiek mensen weg.
Ook dit is niet helemaal waar. Bij Ajax is er sinds vorig jaar een nieuwe instelling dat Ajax weer moet bouwen aan een basis en daarin werd er al gezegd dat Ajax de komende jaren de focus heeft op Champions League voetbal.
3de was het plan. En ook volgend seizoen waarin er weinig mogelijkheden zijn (als er niets verkocht wordt) zal Ajax altijd voor de titel gaan maar ook dan zal Ajax Champions League plek als winst zien. (Volgens mij heeft Kroes en Beuker) dit ook meerdere keren aangegeven dat Ajax een aantal jaar nodig heeft om te herstellen van de zooi die Huntelaar/Hamstra en Mislintat er van gemaakt hebben.

Wat dat betreft zit Ajax wel degelijk in rustige periode. Dat Ajax sneller wilt dat is logisch en de supporters willen natuurlijk ook kampioen worden maar als de supporters zien dat de basis gelegd wordt voor de komende jaren.

Dat er mensen weg moesten bij Ajax is logisch, er werken gewoon teveel mensen bij Ajax werkten. De reorganisatie is inmiddels klaar bij Ajax. Dit heeft Geelen ook gezegd pas geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:53
DeKever schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 10:10:
[...]

Je kan beter een onervaren trainer halen dan een bewezen onbekwame trainer die ooit goed kon voetballen in het eerste.

De groep trainers van naam is wellicht beperkt, dan maar een kleinere naam. Maar dat is natuurlijk niet des Ajax.
Zoals?

Overigens heeft Heitinga afgelopen 1.5 jaar ervaring opgedaan onder twee verschillende trainers. Geen garantie voor succes, maar hij heeft natuurlijk nu wat meer bagage dan destijds.

Zijn resultaten waren overigens ook niet mega slecht? https://www.transfermarkt...01-27/datum_ab/2023-06-30

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 18-09 16:28
Gynnad schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 10:13:
[...]

Zoals?

Overigens heeft Heitinga afgelopen 1.5 jaar ervaring opgedaan onder twee verschillende trainers. Geen garantie voor succes, maar hij heeft natuurlijk nu wat meer bagage dan destijds.

Zijn resultaten waren overigens ook niet mega slecht? https://www.transfermarkt...01-27/datum_ab/2023-06-30
Pepijn Lijnders heeft jaren onder Klopp gewerkt en dat is ook een waardeloze trainer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kist
DeKever schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 10:10:
[...]

Het is toch vreemd, vorig jaar waren ze ook in verregaande gesprekken met Potter. Nu moet het koste wat het kost een middelmatige Nederlandse trainer worden. En dan het liefst eentje met het legendarische Ajax-DNA. Want dan moet het wel een topper zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

toolkist schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 10:01:
[...]

Met een aanval bestaande uit Bergwijn Tadic Kudus?
Met Berghuis en Alvarez op het middenveld?
Met Timber achterin?

Ja.
Leuk op papier, maar we weten allemaal hoe ze er toen bij liepen. Dat was door en door verrot allemaal al.

Maar goed, ik ga hem ook niet verdedigen tot op het punt dat het gaat lijken dat hij het heel goed gedaan heeft, want ook ik hoopte op een betere en ervaren trainer voor dat nieuwe seizoen. Helaas werd dat een narcistisch mannetje en waren we verder van huis. :/

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 04-09 13:05
hotymoty schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 09:19:
Lachwekkend ook van Telegraaf dat hij naar voren wordt geschoven als het brein achter het succes van Slot.
Zo zijn ze ook te werk gegaan met Schreuder. Zogenaamd het genie van het Ajax van Ten Hag. Nou we hebben het kunnen zien.

Het is zo doorzichtig altijd van die club. Ben je bevriend met ze dan schrijven ze je zo naar het hoofdtrainerschap van Ajax en dichten ze je kwaliteiten toe die je helemaal niet hebt.
Faal je vervolgens hopeloos dan houden ze ook nog eens het handje boven je hoofd, want ze zullen hun eigen bron niet afvallen. Dan ligt het aan alles en iedereen binnen de club, behalve de trainer.

Tot er ineens een "buitenstaander" zit. Dan beginnen ze op dag 1 met zagen en al haal je de halve finale CL dan nog zullen ze blijven zagen.

En dat is (was?) dan Official Media Partner. Van je vrienden moet je het hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hotymoty
Gynnad schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 10:13:
[...]

Zoals?

Er wordt veel meer gevraagd dan alleen dingen oppikken van een goede trainer. Je moet ook de soft én hardskills hebben. Bijvoorbeeld op tactisch vlak, maar ook qua communicatie en omgaan met bepaalde situaties. Sommige dingen kan je niet leren, maar moet ook in je zitten. Heitinga beschikt niet over zowel tactische kennis als communicatie vaardigheden. Daarnaast komt hij ook zeker niet intelligent over. Veel lege teksten. Ik hoop het niet, maar ik ben bang dat dit flinke flop gaat worden. En Ajax kan dat zich juist niet permiteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
hotymoty schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 11:06:
[...]

Er wordt veel meer gevraagd dan alleen dingen oppikken van een goede trainer. Je moet ook de soft én hardskills hebben. Bijvoorbeeld op tactisch vlak, maar ook qua communicatie en omgaan met bepaalde situaties. Sommige dingen kan je niet leren, maar moet ook in je zitten. Heitinga beschikt niet over zowel tactische kennis als communicatie vaardigheden. Daarnaast komt hij ook zeker niet intelligent over. Veel lege teksten. Ik hoop het niet, maar ik ben bang dat dit flinke flop gaat worden. En Ajax kan dat zich juist niet permiteren.
In dat kader snap ik de combinatie bij Feyenoord net zo min. Met ook een assistent van eigenlijk nietszeggend niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

hotymoty schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 11:06:
[...]

Daarom is het maar goed dat het lijkt alsof Ajax Heitinga niet als enige coach wil hebben maar dat er een combinatie gevormd wordt. Heitinga is goed in de drive, hard werken, voor elkaar door het vuur gaan, maar ik schat hem tactisch en qua verbale capaciteiten iets over te brengen minder hoog in. Als een Keizer (of iemand anders, Vos?) dat kan aanvullen dan kan je in theorie alsnog een prima sta vormen.

Farioli deed ook niet alles alleen hè? Hij wordt vaak als briljant afgeschilderd maar in feite heeft hij een hele staf om zich heen gebouwd waar hij behoorlijk op leunt, juist die combinatie maakt hem goed.

Daarmee wil ik niet zeggen dadt je met een Heitinga hetzelfde kunt bereiken, maar ik snap wel de gedachte van Ajax dat de coach niet per se alles moet kunnen en je dingen moet aanvullen met assistenen of een tweede coach.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Millie-ano schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 11:11:
[...]

In dat kader snap ik de combinatie bij Feyenoord net zo min. Met ook een assistent van eigenlijk nietszeggend niveau.
Daar hebben ze Haké er toch bij gehaald? Die heeft natuurlijk wel wat ervaring

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 10:00

Typhone

Who Dares Wins

Ik zag die vrouw van Maurice Steijn laatst en ik begreep meteen waarom hij er bij Ajax niks van bakte. Hij had andere prioriteiten zullen we maar zeggen. Twee om precies te zijn. Goddamn. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
toolkist schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 12:34:
[...]

Daar hebben ze Haké er toch bij gehaald? Die heeft natuurlijk wel wat ervaring
ervaring is nog geen niveau. Althans ik schaar Haké niet in die categorie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Advizor
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 19-09 22:11
D-e-n schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 20:51:
[...]

Dat laatste is op zeker bullshit. Assistent bij de kampioen van de PL en dan tweede viool bij Ajax gaan spelen? Ik geloof in clubliefde maar Heitinga is niet achterlijk
That aged well.

Alleen wordt Keizer blijkbaar assistent van Heitinga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advizor
toolkist schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 06:09:
[...]

Dat dacht Ajax een paar jaar terug ook en we zien wat dat voor resultaat had toen er een keer geen CL gehaald werd en de aankopen ook niet fantastisch waren
Met als verschil dat we toen vaak maar 1 NL club in de CL hadden, en komend seizoen mogelijk 3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Advizor
toolkist schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 06:10:
[...]

Lijkt me sterk dat dat klopt
Lijkt toch wel te kloppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Advizor
Trishul schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 20:40:
[...]
Wat een niveau weer zeg :+

Ik ben eerder geneigd de CFO te geloven dan een 'Advizor' op GoT of geruchten in de Telegraaf.
Ik heb er in ieder geval al 1 goed, en jij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Advizor
Millie-ano schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 13:24:
[...]

ervaring is nog geen niveau. Althans ik schaar Haké niet in die categorie.
Hake staat te boek als een uitstekende veldtrainer.
Dus in dat opzicht vullen Van Persie (uithangbord, manager) en Hake (veld, tactiek) elkaar perfect aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
Advizor schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 13:37:
[...]

Hake staat te boek als een uitstekende veldtrainer.
Dus in dat opzicht vullen Van Persie (uithangbord, manager) en Hake (veld, tactiek) elkaar perfect aan.
Misschien. Maar als ik naar zijn palmares kijk is het in mijn optiek geen hoogvlieger.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 15:02
Als we even de manier van sollicitaties van orkesten lenen, de solliciterende muzikanten spelen achter een scherm om vooroordelen en vriendjespolitiek te voorkomen, en je dus bij het CV van Heitinga de clubs vervangt door de competities waarin hij coachte en dus ook niet weet dat hij "Ajax-DNA" heeft.
Dan krijg je dus hoofdcoach 2 a 2,5 jaar KKD, half jaar Eredivisie en 2 jaar assistent coach in de Premier League. Ga je dan aan mensen vragen of deze sollicitant klaar en geschikt is voor deze baan, zal zeer waarschijnlijk 95+% zeggen dat dit niet een geschikte coach voor een topclub is en dat die eerst maar een paar jaar op eigen benen moet staan bij een middenmoter.

Zelfde geldt beetje voor Keizer die de laatste jaren ook vooral in minder hoog aangekaarte competities heeft gecoacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Pompi schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 15:03:
Als we even de manier van sollicitaties van orkesten lenen, de solliciterende muzikanten spelen achter een scherm om vooroordelen en vriendjespolitiek te voorkomen, en je dus bij het CV van Heitinga de clubs vervangt door de competities waarin hij coachte en dus ook niet weet dat hij "Ajax-DNA" heeft.
Dan krijg je dus hoofdcoach 2 a 2,5 jaar KKD, half jaar Eredivisie en 2 jaar assistent coach in de Premier League. Ga je dan aan mensen vragen of deze sollicitant klaar en geschikt is voor deze baan, zal zeer waarschijnlijk 95+% zeggen dat dit niet een geschikte coach voor een topclub is en dat die eerst maar een paar jaar op eigen benen moet staan bij een middenmotor.

Zelfde geldt beetje voor Keizer die de laatste jaren ook vooral in minder hoog aangekaarte competities heeft gecoacht.
Best wel mee eens.

Het is echter wel een ‘middenmoter’.

Als in ‘uit de middenmoot’. (8>

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 15:02
Ramzzz schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 15:06:
[...]

Best wel mee eens.

Het is echter wel een ‘middenmoter’.

Als in ‘uit de middenmoot’. (8>
Thanks voor de heads up, had het typfoutje over het hoofd gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:33

Quad

Doof

@Pompi Mooi opgezet, prima manier van selecteren van en coach.

Ik las nog ergens dat Ajax perse een Nederlandse trainer moet hebben.. Ik snap dat zelf niet, want zodra hij (of zij!) voor de groep staat, is de voertaal Engels.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
  • Laatst online: 12:37
Quad schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 15:14:
@Pompi Mooi opgezet, prima manier van selecteren van en coach.

Ik las nog ergens dat Ajax perse een Nederlandse trainer moet hebben.. Ik snap dat zelf niet, want zodra hij (of zij!) voor de groep staat, is de voertaal Engels.
Misschien beheerst het bestuur geen Engels.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-09 21:05
Megupe schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 15:22:
[...]

Misschien beheerst het bestuur geen Engels.
Vervang je het bestuur door hem:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V2o6iSNnUKuDrn_qMqys8IK03ss=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oEfAzYpRi79zxC1UvL1kwuZ5.jpg?f=fotoalbum_large

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 19-09 13:31
Ik word niet blij van het Heitinga nieuws eerlijk gezegd. Tijdens zn interim periode vond ik het vooral chef open deuren en holle frasen. Vond er weinig visie en inzicht uitkomen. Lag volgens mij wel goed bij de spelers en heeft voor veel Ajacieden nog steeds behoorlijk de gunfactor, maar daar winnen we over het algemeen geen wedstrijden mee.
Keizer vind ik erg lastig te beoordelen. In zijn periode bij Ajax heeft het hele drama met Nouri volgens mij zo veel invloed gehad dat het bijna niet te doen is om objectief naar zijn prestaties te kijken. Na Ajax deed hij het volgens mij bij Sporting een tijd heel goed. Zijn tijd in de zandbak is onmogelijk te beoordelen (iig voor mij)
Hoop vooral dat ze Dave Vos er wel bij houden, als hij over voetbal praat komen daar toch behoorlijk veel zinnige dingen uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Laatst online: 12:37
Maarten_E schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 15:30:
[...]

Vervang je het bestuur door hem:

[Afbeelding]
Is dit niet die gast die met een bakkie op achter het stuur stapt?
Zo ja dan vind ik dit geen prettige associatie met een profclub.

Heitinga en Keizer, volgens mij prima kerels, maar ik vrees niet goed genoeg voor Ajax.
Komende seizoen wordt weer overgangs seizoen.

[ Voor 18% gewijzigd door Megupe op 28-05-2025 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Advizor schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 13:31:
[...]

Met als verschil dat we toen vaak maar 1 NL club in de CL hadden, en komend seizoen mogelijk 3.
En dat voor 2 jaar en daarna ook niet meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:02
Megupe schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 16:18:
[...]

Zo ja dan vind ik dit geen prettige associatie met een profclub.

Heitinga en Keizer, volgens mij prima kerels, maar ik vrees niet goed genoeg voor Ajax.
Komende seizoen wordt weer overgangs seizoen.
Rai Vloet was dat. Die lafbek zit nu in Rusland z'n straf te ontlopen :r

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Megupe schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 16:18:
[...]

Nope, je zit er faliekant naast, dit is Mario Engels, die van die mooie goal vanaf eigen helft, tegen Ajax, nota bene.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Nu online
Advizor schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 13:34:
[...]

Ik heb er in ieder geval al 1 goed, en jij?
Huh? Waar heb je het over? Je kan natuurlijk niet zomaar dingen bij elkaar gooien en dan je gelijk gaan claimen.

Of heb je nu wel concreet bewijs over die 50% extra salaris claim van jou?
Misschien ben je in de war, want ik reageerde op die 50% claim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Trishul schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 16:48:
[...]

Huh? Waar heb je het over? Je kan natuurlijk niet zomaar dingen bij elkaar gooien en dan je gelijk gaan claimen.

En als het om Heitinga gaat, eerst zien dan geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kist
Inmiddels zijn er ook geluiden over een terugkeer van Blind. Blijkbaar is de transfer strategie dit jaar we gaan terug naar 2016?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:52
Kist schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 18:53:
Inmiddels zijn er ook geluiden over een terugkeer van Blind. Blijkbaar is de transfer strategie dit jaar we gaan terug naar 2016?
Tadic, Blind en Eriksen met Pasveer, Klaassen en Berghuis in een elftal Daar gaat je loopvermogen :o

XXXVI

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Laatst online: 12:23
Ik durf de stelling wel aan dat het niet binnenhouden van Farioli over een jaar of 5-10 te boek staat als de grootste blunder van Ajax in recente tijden.
Ze hadden gewoon een topcoach en gaan daarentegen voor 'jongens van de club' die al een keer bewezen hebben het niet in de vingers te hebben. Ik zie het niet een groot succes worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:37
Kist schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 18:53:
Daley of Danny? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

ephymerous schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 19:11:
[...]

Tadic, Blind en Eriksen met Pasveer, Klaassen en Berghuis in een elftal Daar gaat je loopvermogen :o
FC Rollator FTW!!!!1111 :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OsrI6uCEFheye32znP0xnuta4Bg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4XDn9vprPGWDDDjVTZgwBjBE.jpg?f=fotoalbum_large

Dat voorspelt wat voor het doelsaldo… _O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13:30
[...]

Schone komt ook terug uit z'n net begonnen pensioen.
Huntelaar er bij. Seniorenelftal.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kist
dutchgio schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 21:59:
[...]

Schone komt ook terug uit z'n net begonnen pensioen.
Huntelaar er bij. Seniorenelftal.
Huntelaar had zonder dollen wel meer doelpunten gemaakt dan Brobbey afgelopen seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kist
ParaDroid2 schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 19:22:
Ik durf de stelling wel aan dat het niet binnenhouden van Farioli over een jaar of 5-10 te boek staat als de grootste blunder van Ajax in recente tijden.
Ze hadden gewoon een topcoach en gaan daarentegen voor 'jongens van de club' die al een keer bewezen hebben het niet in de vingers te hebben. Ik zie het niet een groot succes worden.
De reden waarom ook. Een zelf respecterende trainer of speler stapt toch niet in bij een club waar een bevlogen trainer als Farioli gewoon over zegt dat het een onprofessionele en niet daadkrachtige bende is.

Waarvan al jaren door iedereen wordt gezegd dat de scouting om te janken is en waar een potentiële toptrainer te horen krijgt dat die het moet doen met een elftal opa's en geen moderne spelers mag halen.
En dan hebben we het nog niet eens over de uiterst beroerde transfers het afgelopen jaar.

Zo'n lekker beeld naar de buitenwereld.

[ Voor 4% gewijzigd door Kist op 28-05-2025 22:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Kist schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 22:18:
[...]

Huntelaar had zonder dollen wel meer doelpunten gemaakt dan Brobbey afgelopen seizoen.
Met één been achter zijn rug gebonden, ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Nu online
Henkie_NtA schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 15:34:
Ik word niet blij van het Heitinga nieuws eerlijk gezegd. Tijdens zn interim periode vond ik het vooral chef open deuren en holle frasen. Vond er weinig visie en inzicht uitkomen. Lag volgens mij wel goed bij de spelers en heeft voor veel Ajacieden nog steeds behoorlijk de gunfactor, maar daar winnen we over het algemeen geen wedstrijden mee.
Keizer vind ik erg lastig te beoordelen. In zijn periode bij Ajax heeft het hele drama met Nouri volgens mij zo veel invloed gehad dat het bijna niet te doen is om objectief naar zijn prestaties te kijken. Na Ajax deed hij het volgens mij bij Sporting een tijd heel goed. Zijn tijd in de zandbak is onmogelijk te beoordelen (iig voor mij)
Hoop vooral dat ze Dave Vos er wel bij houden, als hij over voetbal praat komen daar toch behoorlijk veel zinnige dingen uit.
Ik vond Heitinga ervoor best zinnige dingen zeggen dat ik mij echt verbaasde over dat hij juist wel een visie had.

Tot hij interim werd, het enige wat Heitinga had moeten doen is het totaal anders en logischer doen dan zijn voorganger. Nee, hij bleef doormodderen met dezelfde opstellingen...dan heb je geen inzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
AMARONE schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 01:14:
[...]

Ik vond Heitinga ervoor best zinnige dingen zeggen dat ik mij echt verbaasde over dat hij juist wel een visie had.

Tot hij interim werd, het enige wat Heitinga had moeten doen is het totaal anders en logischer doen dan zijn voorganger. Nee, hij bleef doormodderen met dezelfde opstellingen...dan heb je geen inzicht.
Dan ben je 1 van de weinige. Ik hoorde alleen maar lege teksten en antwoorden die jij en ik ook hadden kunnen geven. Visie is juist hetgeen wat bij hem ontbreekt. 1 ding kan hij wel erg goed en dat is boos kijken. Heitinga acteert als een toptrainer, maar is het niet. Maar goed, in november praat je wel anders.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Dat afgeven op Kroes snap ik niet; Maakt gezien de financiële situatie toch best aardige keuzes. Farioli kwam ook uit zijn koker en heeft ze teruggebracht naar de CL. Daarnaast zie je nu dat er weinig trainers beschikbaar zijn die geen passant zijn voor een jaar. Ik snap de keuze voor Heitinga en Keizer wel. De jongeling met een ervaren man. Slot is lyrisch over beiden, dus zullen geen pannekoeken zijn. Taak is nu slim wat spelers te halen die je versterken en ballast verkopen (Mislintat historie). En geloof mij, ik ken Kroes en heb met hem samengewerkt, die heeft veel ervaring op transfergebied. Dat hij dan rotzooi van Mislintat moet verkopen, ga er maar aan staan. Verder met beperkte middelen Weghorst, Traore, Rosa, Edvardsen en Regeer gehaald. Weghorst en Traore waren directe aanwinsten en hebben punten gehaald voor Ajax. Rosa, Edvardsen en Regeer gaan we komend seizoen pas zien (o.a. blessures).

Nee Kroes doet het tot nu toe prima. Iets verder kijken dan de platte basale voetbalkantine discussies helpt wel om dat te kunnen zien 😉.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kist
Ferra schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 07:30:
Dat afgeven op Kroes snap ik niet; Maakt gezien de financiële situatie toch best aardige keuzes. Farioli kwam ook uit zijn koker en heeft ze teruggebracht naar de CL. Daarnaast zie je nu dat er weinig trainers beschikbaar zijn die geen passant zijn voor een jaar. Ik snap de keuze voor Heitinga en Keizer wel. De jongeling met een ervaren man. Slot is lyrisch over beiden, dus zullen geen pannekoeken zijn. Taak is nu slim wat spelers te halen die je versterken en ballast verkopen (Mislintat historie). En geloof mij, ik ken Kroes en heb met hem samengewerkt, die heeft veel ervaring op transfergebied. Dat hij dan rotzooi van Mislintat moet verkopen, ga er maar aan staan. Verder met beperkte middelen Weghorst, Traore, Rosa, Edvardsen en Regeer gehaald. Weghorst en Traore waren directe aanwinsten en hebben punten gehaald voor Ajax. Rosa, Edvardsen en Regeer gaan we komend seizoen pas zien (o.a. blessures).

Nee Kroes doet het tot nu toe prima. Iets verder kijken dan de platte basale voetbalkantine discussies helpt wel om dat te kunnen zien 😉.
Hoe vaak hebben we nu wel niet in het voetbal gezien dat goede assistenten geen goede hoofdtrainers zijn? Ajax is niet een plek om te experimenteren met onervaren trainers. Daar moet de beste beschikbare trainer zitten. Op het moment dat je met een mega gok als Heitinga aankomt(die op zijn zachtst gezegd matig presteerde als interim) dan ben je gewoon aan het gokken.

Als je argument is, we gaan voor de lijn Slot want Keizer en Heitinga hebben met Slot gewerkt ben je een clown. Lijders heeft jaren met Klopp gewerkt maar heeft als trainer niet eens het niveau van Temu Klopp. Meulensteen werkte jaren met Ferguson en stelde ook weinig voor op eigen benen. Schreuder werd door die ratten van de Telegraaf genoemd als het brein achter de Ten Hag jaren en we hebben gezien hoe die gefaald heeft.

Trouwens Farioli kwam uit de koker van Beuker.

En qua transfers. Laten we eens kijken. In de zomer van vorig jaar heeft Kroes eerst zijn eigen onderhandelingspositie ten grabbel gegooid door overal maar te roepen dat Ajax geen cent heeft, praktisch failliet gaat en eerst moet verkopen. Oh en de Mislintat aankopen zijn allemaal spelers van het niveau kelder klasse. En surprise hij kon ineens alleen nog maar halfbakken verhuur deals aangaan. Topper.

Hij faalde zo ernstig dat Farioli het tot 2 februari met een jong jochie, die het jaar daarvoor nog lang geblesseerd was, als enige linksbuiten moest doen.
Omdat Kroes zelf te langzaam was met het afronden van het papierwerk.

Die linksbuiten moest er dan maar begin januari zijn. Maar ook dat werd dus weer een inmiddels iconische faal expeditie van Kroes. Aan het lijntje gehouden worden voor een Moro die je trainer niet wil en dan in pure wanhoop maar Edvardsen halen.

Je verdere lijstje, Weghorst, oud, geen restwaarde, past niet bij het Ajax voetbal wat ze nu zeggen te willen spelen en kan alleen uit de voeten als invaller.

Traore, een bejaarde die het niet kan belopen en die ongeveer 3 goede wedstrijden heeft gespeeld afgelopen seizoen. Die gaat komend seizoen zonder Farioli weer terug vallen in constant geblesseerd zijn.

Regeer is gehaald als rechtsback. Een positie waar hij volgens hemzelf, Farioli en al zijn trainers bij de profs niet geschikt voor is.

Rosa, een back nog slechter dan Gaeei. Ligt vast tot 2029. Top aankoop.

Klaassen, te oud en niet het type dat Ajax nodig had op het middenveld.

Verlengen van Berghuis, die is echt van 0 waarde geweest. Voor een voetballer bejaard. Kan het niet meer belopen en daardoor komen de kwaliteiten die hij had er ook niet meer uit.

Oh ja den hebben we nog Rugani, de Italiaan die niks kan. En Mattheus die soms goed speelde en soms een clown was.

En dan voor dit jaar wordt Tadic verwacht. Waarom je in vredesnaam een 38 jarige buitenspeler gaat halen die je bovendien direct in de steek liet toen het voor de club lastig werd is mij een raadsel.

Zijn hele netwerk lijkt te bestaan uit spelers van Go Ahead en spelers die ooit bij Ajax hebben gespeeld. Hij moet komende zomer waarschijnlijk Hato en Taylor vervangen. En dat zal die wel weer gaan doen met spelers waar ze bij Utrecht, AZ en Twente geen moment van zouden denken dat ze een versterking zijn omdat ze inmiddels volledig opgebrand en over the hill zijn. Mja Ajax dna en ooit populair bij het publiek he. Lekker makkelijk scoren voor Kroes die niks kan behalve schone schijn spelen.

Nee, om met de woorden van Kroes zelf te spreken. Kroes is een zwendelaar die een klap in de nek verdiend. Een eerste klas clown en zo mogelijk nog minder competent dan onze Duitse surfboy. Kroes is hard op weg om Ajax de doodsteek te geven.

[ Voor 10% gewijzigd door Kist op 29-05-2025 08:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Advizor
Trishul schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 16:48:
[...]

Ik zal het je uitleggen. Directie, bestuursleden of makelaars willen nogal eens iets laten uitlekken, vooral bij Ajax. Ik ken een aantal mensen uit het voetbal wereldje en zo hoor je nog wel eens wat.
Je zult misschien begrijpen dat dit soort bronnen anoniem willen blijven. Zelfs al wist ik de directe bron, dan zou ik dat natuurlijk niet op een openbaar forum verkondigen. Zo werkt de voetbalwereld niet.

De informatie stromen komen vaak eerst bij bepaalde personen (journalisten) terecht. Zodoende wist ik (via-via) vroegtijdig van het Heitinga/Keizer verhaal.

Datzelfde geldt voor de CL clausule van Mislintat. Ik kan je hier geen bron van geven. Als je overal een bron van wilt dan raad ik je aan om alleen nog gerenomeerde nieuws websites te lezen, en niet dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Nu online
hotymoty schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 07:10:
[...]

Dan ben je 1 van de weinige. Ik hoorde alleen maar lege teksten en antwoorden die jij en ik ook hadden kunnen geven. Visie is juist hetgeen wat bij hem ontbreekt. 1 ding kan hij wel erg goed en dat is boos kijken. Heitinga acteert als een toptrainer, maar is het niet. Maar goed, in november praat je wel anders.
Ik zeg toch dat ik niet positief ben?

Keijzer heb ik wel meer gevoel bij dus de combi snap ik wel. Hopelijk komt er wel een voortzetting in wat Farioli qua staff nam..dat hoort gewoon bij een topclub. Die Spanjaard zou zomaar kunnen blijven ook als assistent icm Vos.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trishul
  • Nu online
Advizor schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 08:52:
[...]

Ik zal het je uitleggen. Directie, bestuursleden of makelaars willen nogal eens iets laten uitlekken, vooral bij Ajax. Ik ken een aantal mensen uit het voetbal wereldje en zo hoor je nog wel eens wat.
Je zult misschien begrijpen dat dit soort bronnen anoniem willen blijven. Zelfs al wist ik de directe bron, dan zou ik dat natuurlijk niet op een openbaar forum verkondigen. Zo werkt de voetbalwereld niet.

De informatie stromen komen vaak eerst bij bepaalde personen (journalisten) terecht. Zodoende wist ik (via-via) vroegtijdig van het Heitinga/Keizer verhaal.

Datzelfde geldt voor de CL clausule van Mislintat. Ik kan je hier geen bron van geven. Als je overal een bron van wilt dan raad ik je aan om alleen nog gerenomeerde nieuws websites te lezen, en niet dit forum.
Nogmaals, het ging niet over de trainer kwestie. En die cynisch belerende ondertoon in je posts kun je weglaten. Een 'adviseur' onwaardig.

Die twee punten waar je het over hebt, de trainer kwestie en de 50% clausule, daar gaan natuurlijk al langer geruchten de ronde. Via allerlei kanalen kunnen we die 'nieuwtjes' wel volgen. De trainer kwestie lijkt deze week nog bevestigd te worden, maar daar had ik het helemaal niet over...
De 50% clausule blijft een gerucht. Als je over bepaalde geruchten heel stellig gaat doen is dat je eigen keuze, maar ga niet op een rare manier reageren naar anderen als ze je erop wijzen dat het niet bewezen is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 13:40
Advizor schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 08:52:
[...]
Zodoende wist ik (via-via) vroegtijdig van het Heitinga/Keizer verhaal.
Maar je noemde Heitinga daarbij niet als hoofdcoach.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Vandaag zou het allemaal rond moeten komen met Heitinga+Keizer, morgen de aankondiging, 2 dagen dus nog om nog heel hard te hopen dat het allemaal niet waar is of de gesprekken vastlopen en Ajax toch voor een 10x betere optie gaat, die er meer dan genoeg beschikbaar zijn.

Als de geruchten mbt Heitinga/Keizer/Blind/Tadic zouden kloppen dan laat het iig zien dat de prioriteiten totaal verkeerd liggen.
Ipv een gevestigde trainer en jonge talentvolle spelers te halen, gaan ze dan voor spelers in hun nadagen en een trainer waarvan niet eens duidelijk is of ie wel talent heeft als eindverantwoordelijke.

[ Voor 38% gewijzigd door toolkist op 29-05-2025 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

ParaDroid2 schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 19:22:
Die stelling durf ik ook wel aan ja. Niet omdat het feitelijk klopt maar omdat het lekker bekt en het dan nog steeds klikjes oplevert.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Laatst online: 12:23
Dat is waar, het is meer een symptoom van een falend beleid dan een op zichzelf staand incident. Neemt niet weg dat het wel een duidelijk aanwijsbaar symptoom is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Lijkt me sterk dat het vertrek van Farioli een grotere blunder gaat zijn dan wat er de afgelopen jaren gebeurd is.
Het aantrekken van Steijn en Mislintat bv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

ParaDroid2 schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 12:59:
Dat is waar, het is meer een symptoom van een falend beleid dan een op zichzelf staand incident. Neemt niet weg dat het wel een duidelijk aanwijsbaar symptoom is.
Het is maar net wat je wilt er in wilt zien. Ik heb niet d illusie dat met de middelen die de club nu heeft Farioli wel met overtuiging te behouden was geweest. Niet zonder de langere termijn ondergeschikt te maken aan de korte termijn.

Farioli was ook gewoon toe aan een volgende stap, hij wil per se een stap vooruit en dat is gezien de afgelopen jaren bij Ajax nu simpelweg niet mogelijk.
De blunders liggen wat dat betreft in de afgelopen jaren, dit is simpelweg een gevolg daarvan.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kist
toolkist schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 13:03:
Lijkt me sterk dat het vertrek van Farioli een grotere blunder gaat zijn dan wat er de afgelopen jaren gebeurd is.
Het aantrekken van Steijn en Mislintat bv
Het vertrek van Farioli hoeft ook niet desastreus te zijn(ook al denk ik wel dat die echt het maximale eruit gehaald heeft).

Maar met de ingezette koers, Heitinga/Keizer als trainers, en allemaal hele oude spelers verlengen of halen(Pasveer, Klaassen, Tadic, Blind, Berghuis en Weghorst) zet je wel echt weer twee stappen terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Of het gaat een goede basis worden om heel veel jeugd te kunnen gaan brengen. Een jaar geleden was men (jij?) net zo 'optimistisch' als nu, dat pakte gelukkig een stuk beter uit. Ik hoop dat we weer verrast worden door het totaal en bijbehorend resultaat.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kist
Gonadan schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 14:46:
Of het gaat een goede basis worden om heel veel jeugd te kunnen gaan brengen. Een jaar geleden was men (jij?) net zo 'optimistisch' als nu, dat pakte gelukkig een stuk beter uit. Ik hoop dat we weer verrast worden door het totaal en bijbehorend resultaat.
Ik was vorig jaar voorzichtig optimistisch over Farioli en vooral heel blij dat we eindelijk eens niet een trainer met Ajax dna hadden, en minder te spreken over de transfers van de zomer.

Inmiddels vind ik dat Kroes en Beuker toen een fantastische keuze hebben gemaakt qua trainer en dat de transfers, op Weghorst na die echt wel impact heeft gehad, behoorlijk matig hebben uitgepakt.

Ik was vorig jaar bijvoorbeeld behoorlijk kritisch op Traore omdat ik hem te traag, te oud en over the hill vond. En daar sta ik nog steeds achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Denk dat iedereen daar wel achter staat. Leuk voor erbij, maar zou niet de eerste keuze moeten hoeven zijn. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07:29

Chrisjuh_15

Facta non verba

Ajax is helemaal Feyenoord 2009/2010 geworden als ik iedereen moet geloven hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:27
2-1 Telstar nu tegen Willem II
En nog niet onverdiend ook

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08:14
Telstar inderdaad wel de bovenliggende partij!

Twente komt eraan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:36

Player1S

Probably out in the dark

dat hadden ook zomaar 2 penalties kunnen zijn inmiddels. Zul je zien dat die dwaas hem straks voor niks aan de andere kant op de stip legt

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Charles Hill
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 10-09 09:23
Met een scheids die weer een eigen wedstrijd ervan maakt. De tweede overtreding in korte tijd was toch wel een penalty. Zo aan het shirt hangen in de 16. De eerste van de 2 had ook gegeven kunnen worden.

[ Voor 14% gewijzigd door Charles Hill op 29-05-2025 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:27
Player1S schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 21:35:
dat hadden ook zomaar 2 penalties kunnen zijn inmiddels. Zul je zien dat die dwaas hem straks voor niks aan de andere kant op de stip legt
Was het wel eens met Manschot, echt veel te weinig voor penalty's.
Telstar doet het echt goed.
Als ze straks uit bij Willem II ook zo spelen dan zie ik ze naar de eredivisie gaan.
Maar ken Telstar niet goed genoeg om te weten hoe ze uit spelen.

Edit :doelpunt Willem II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Dat Willem II kwam hier voor maximaal een punt. Troosteloos clubje is dat zeg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
toolkist schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 11:34:
Vandaag zou het allemaal rond moeten komen met Heitinga+Keizer, morgen de aankondiging, 2 dagen dus nog om nog heel hard te hopen dat het allemaal niet waar is of de gesprekken vastlopen en Ajax toch voor een 10x betere optie gaat, die er meer dan genoeg beschikbaar zijn.
Deel 1 van de voorspelling lijkt vast niet waar te zijn, nu hopen dat er morgen ook geen presentatie van Heitinga + Keizer is O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advizor
D-e-n schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 10:46:
[...]

Maar je noemde Heitinga daarbij niet als hoofdcoach.
Dat klopt. En jij noemde het totale bullshit?

[ Voor 8% gewijzigd door Advizor op 30-05-2025 06:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advizor
Trishul schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 10:06:
[...]

Nogmaals, het ging niet over de trainer kwestie. En die cynisch belerende ondertoon in je posts kun je weglaten. Een 'adviseur' onwaardig.

Die twee punten waar je het over hebt, de trainer kwestie en de 50% clausule, daar gaan natuurlijk al langer geruchten de ronde. Via allerlei kanalen kunnen we die 'nieuwtjes' wel volgen. De trainer kwestie lijkt deze week nog bevestigd te worden, maar daar had ik het helemaal niet over...
De 50% clausule blijft een gerucht. Als je over bepaalde geruchten heel stellig gaat doen is dat je eigen keuze, maar ga niet op een rare manier reageren naar anderen als ze je erop wijzen dat het niet bewezen is.
Volgens mij heb ik het heel netjes en beleefd uitgelegd. Ik ga hier verder geen woorden meer aan vuil maken.
Negeer mijn posts dan gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

[...]

Eriksen ook meteen maar terug halen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Agent47 schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 07:43:
[...]

Eriksen ook meteen maar terug halen :+
En Vertonghen en Alderweireld uit pensioen halen. En speciaal voor Utrecht, laten we Wamberto ook doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 13:40
Advizor schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 06:39:
[...]

Dat klopt. En jij noemde het totale bullshit?
Klopt. Er vanuit gaande dat Heitinga niet een mindere rol als assistent ging accepteren als die hij nu had. En dat denk ik nog steeds .

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JoteW
Fransie van Seumeren die met een 78-koppige selectie voor het eerst sinds jaren boven Twente eindigt en dan gelijk roept: "We zijn Twente voorbij".

Wat een lachertje die man :')

Twente komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:45
D-e-n schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 09:16:
[...]

Klopt. Er vanuit gaande dat Heitinga niet een mindere rol als assistent ging accepteren als die hij nu had. En dat denk ik nog steeds .
Zo'n rol voor een jaar, om met / onder een ervaren trainer een team op te bouwen en daarna op eigen benen staan zie ik hem wel doen.
Alleen denk/ hoop ik niet dat Ajax zulke afspraken wil maken, omdat je niet weet hoe het jaar loopt en op een dergelijke manier een plekje beloven vooral heel veel afbreukrisico met zich mee brengt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:45
JoteW schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 09:53:
Fransie van Seumeren die met een 78-koppige selectie voor het eerst sinds jaren boven Twente eindigt en dan gelijk roept: "We zijn Twente voorbij".

Het klopt toch wat die zegt, maar of dit ook voor langer termijn zo zal zijn is vooral afwachten. Dit seizoen zijn ze voor Twente geëindigd en hebben ze goed gespeeld. Maar wanneer een paar belangrijke spelers vertrekken kan het maar zo zijn dat het helemaal omvalt.
Ik schat Twente net wat stabieler in op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

jbdeiman schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 10:06:
[...]

Het klopt toch wat die zegt, maar of dit ook voor langer termijn zo zal zijn is vooral afwachten. Dit seizoen zijn ze voor Twente geëindigd en hebben ze goed gespeeld. Maar wanneer een paar belangrijke spelers vertrekken kan het maar zo zijn dat het helemaal omvalt.
Dus vorig jaar was Twente Ajax voorbij? 8)7

Als van Seumeren morgen weg valt speelt Utrecht gewoon weer in de marge

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Op basis van wat? Het rommelt intern behoorlijk en ze zijn zojuist hun topscorer kwijt geraakt :)
Twente had een doelsaldo van 62 voor en 49 tegen. Van die 62 voor werden er bijna de helft (25) door Steijn gemaakt. En die hebben ze volgend seizoen niet meer. Daarnaast gaan er enkele basiskrachten uit de verdediging vertrekken, zoals Hilgers. Ook zal Twente op zoek moeten naar een nieuwe TD'er omdat Bruggink vertrekt en zijn er sterke signalen dat ze trainer Oosting willen lozen.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoteW
[...]

Tuurlijk klopt het niet wat hij zegt.. Als Utrecht zijnde ben je Twente nog lang niet voorbij als club in zijn totaliteit. Hij is een jaartje hoger geeindigd, dat is toch compleet wat anders? 8)7

Had het nog wel willen zien als Lammers fit was gebleven, en Regeer en Salah-Eddine hier nog hadden gelopen de rest van het seizoen. Maargoed, als als als, en daar heb je niks aan.

Van Seumeren gooit alleen maar met geld, elke transferperiode weer, ja met een trainer als Ron Jans hebben ze eindelijk iemand die dat hele zooitje ongeregeld wel tot een team heeft weten te smeden. Knap, maar dat kennen we in Enschede wel van ome Ron.

Dus nee, dat gelul van we zijn Twente voorbij is gewoon kolder, we zijn in alles nog gewoon een grotere club, en daar doet een jaartje lager eindigen op de ranglijst echt niks aan af.

En wat hierboven al aangegeven wordt: Wij waren dus Ajax en AZ voorbij na het seizoen 2023/2024? Nee tuurlijk niet! Ajax kom je uberhaupt nooit voorbij. En AZ, naja qua achterban en stadion wel, maar qua voetbal en opleiding ook bij lange na niet. Hopelijk kunnen we daarin wel een stap zetten nu we een nieuw trainingscomplex krijgen (ein-de-lijk). Dat nodigt voor eventuele nieuwe (jeugd)spelers ook meer uit.

Twente komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
Han schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 10:36:
[...]

Op basis van wat? Het rommelt intern behoorlijk en ze zijn zojuist hun topscorer kwijt geraakt :)
Twente had een doelsaldo van 62 voor en 49 tegen. Van die 62 voor werden er bijna de helft (25) door Steijn gemaakt. En die hebben ze volgend seizoen niet meer. Daarnaast gaan er enkele basiskrachten uit de verdediging vertrekken, zoals Hilgers. Ook zal Twente op zoek moeten naar een nieuwe TD'er omdat Bruggink vertrekt en zijn er sterke signalen dat ze trainer Oosting willen lozen.
Topscoorders gaan nou eenmaal weg naar andere clubs? Dat is toch inherent voor een club als Twente? Uberhaupt en club uit de Eredivisie. Als hij er volgend jaar in Rotterdam weer 25 inschiet is hij ook vertrokken naar het buitenland.

Hilgers staat garant voor blessures en is alleen maar druk met Indonesie, geen supporter die het jammer vind dat hij gaat, dus ook die slaat nergens op. Nieuwe TD'er zal er ook wel weer komen, en met Streuer is er nu een capabele tussenpaus.

Een Oosting lozen gaat ook niet gebeuren, ze hebben net de staf rond gemaakt voor komend seizoen met Ivar van Dinteren en het verlengen van Uneken. Dus ook die vlieger gaat niet op.

Twente komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:51

ST10©DE

Dus.............

JoteW schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 09:53:

Rustaagh!!

Ik snap niet dat mensen aanstoot nemen omdat iemand wat roept. Laat van Seumeren blij zijn met het resultaat van dit jaar, is niks mis mee. Dat hij denkt dat ze Twente voorbij zijn, moet hij weten. Laat hem lekker roeptoeteren. Als je je hier al druk om maakt.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

JoteW schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 10:36:
[...]

Tuurlijk klopt het niet wat hij zegt.. Als Utrecht zijnde ben je Twente nog lang niet voorbij als club in zijn totaliteit. Hij is een jaartje hoger geeindigd, dat is toch compleet wat anders? 8)7
Volgens mij voelt iemand zich een beetje op z'n pik getrapt. Waar precies zegt hij dat het over de club in totaliteit gaat? In de video (2,5 minuut) heeft hij het over dit seizoen:
https://www.twentefans.nl...e-zijn-fc-twente-voorbij/

Dat staat zelfs in het artikel.

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13:30
Han schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 10:36:
[...]

Bruggink heeft het ook niet geweldig gaan, nu Streuer dat weer terug overneemt zou het er juist weer beter op moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
dutchgio schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 10:51:
[...]

Bruggink heeft het ook niet geweldig gaan, nu Streuer dat weer terug overneemt zou het er juist weer beter op moeten worden.
Bruggink heeft natuurlijk wel alles gedaan met de adviserende rol van Streuer.. Kan me niet voorstellen dat Streuer tegen alle aangekochte spelers was en dat Bruggink die adviezen dan in de wind heeft geslagen.

Toen hij een beperkte portemonnee had heeft Streuer daar een goed elftal van gemaakt. Spelers met krasjes als Cerny (héle grote gok) en Brenet pakte geweldig uit. Nu is er wel meer geld te besteden, dan moet je wel op andere paarden durven te wedden.

Twente komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Die El Kachati van Telstar is blijkbaar maar 25. 8)7
Ik dacht de gehele tijd dat ie in de nadagen van zijn carriere zat en aan het afsluiten was bij Telstar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Player1S schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 11:46:
Die El Kachati van Telstar is blijkbaar maar 25. 8)7
Ik dacht de gehele tijd dat ie in de nadagen van zijn carriere zat en aan het afsluiten was bij Telstar.
Ik dacht dat die 35 was :$

Pagina: 1 ... 299 ... 302 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2024/2025 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken