Alleen zijn alle rondes voor de finale in Wembley heen en terug in Engeland....HollowGamer schreef op zondag 25 mei 2025 @ 19:36:
[...]
Of gewoon zoals in Engeland, één wedstrijd, niet een en terug.
De finale is één wedstrijd op Wembley, de halve finale is over twee wedstrijden met uit en thuis.toolkist schreef op zondag 25 mei 2025 @ 21:23:
[...]
Alleen zijn alle rondes voor de finale in Wembley heen en terug in Engeland....
Ik zei het idd wat krom met 'alle rondes' wat precies 1 ronde is (over 2 wedstrijden dus)dutchgio schreef op zondag 25 mei 2025 @ 22:11:
[...]
De finale is één wedstrijd op Wembley, de halve finale is over twee wedstrijden met uit en thuis.
Is die Martens helemaal 100%?
Wat een kwal van een vent is dit zeg.
Twente vervelend doen? Niet per ongeluk van Bommel en Goes?'We waren heel slordig, het lag stil', analyseerde Martens daarna het duel met FC Twente. 'FC Twente heeft de kaart getrokken van het spel vertragen, van het vervelend doen. Dat is hun goed recht...'
Lijkt een beetje op joutoolkist schreef op zondag 25 mei 2025 @ 23:09:
Is die Martens helemaal 100%?
[...]
Twente vervelend doen? Niet per ongeluk van Bommel en Goes?
Twente was duidelijk bezig met irriteren, liggen en flink het ritme eruit halen en dat mag. Zeker als de scheids twee keer niet optreed tegen express een tweede bal in het veld gooien. Maar mag best benoemd worden in een interview toch? Goes en Bommel hebben weinig spannends gedaan vandaag. Maar in alles wat AZ en bijbehorende werknemers doen zie jij het kwaad.
Fijne avond, ik ga heerlijk slapen!
Als je het niet meer weet dan maar lekker op de man, grote klasse.krissie100 schreef op maandag 26 mei 2025 @ 00:30:
[...]
Lijkt een beetje op jou
Twente was duidelijk bezig met irriteren, liggen en flink het ritme eruit halen en dat mag. Zeker als de scheids twee keer niet optreed tegen express een tweede bal in het veld gooien. Maar mag best benoemd worden in een interview toch? Goes en Bommel hebben weinig spannends gedaan vandaag. Maar in alles wat AZ en bijbehorende werknemers doen zie jij het kwaad.
Fijne avond, ik ga heerlijk slapen!
Na een seizoen waarin Goes terecht meerdere keren onder het vergrootglas heeft gelegen (en na de bekerfinale teveel, waarvoor Go Ahead harder gestraft had moeten worden), zou het Martens sieren om niet meteen te gaan klagen als als het een keer andersom gebeurt. Iets met wie de bal kaatst....
Gelukkig kan het boek met Ten Hag in het archief van Ajax blijven. Hij heeft namelijk functie elders getekend.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Ik ben benieuwd hoe hij het gaat doen in de Bundesliga. Hij spreekt goed Duits en heeft al een paar jaar ervaring in de tweede Bundesliga.Quad schreef op maandag 26 mei 2025 @ 11:14:
Gelukkig kan het boek met Ten Hag in het archief van Ajax blijven. Hij heeft namelijk functie elders getekend.
Kans is er wel dat hij na een leegloop van het succes team zal moeten bouwen.
Ah Koeman heeft wel 1 speler van PSV opgeroepen. En wat bankzitters. Mooi. Kan de rest lekker op vakantie en niet geblesseerd raken.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Misschien kan ie Anthony kopen van Utd, met de 150m die ie voor Wirtz gaat vangen.Trishul schreef op maandag 26 mei 2025 @ 11:33:
[...]
Ik ben benieuwd hoe hij het gaat doen in de Bundesliga. Hij spreekt goed Duits en heeft al een paar jaar ervaring in de tweede Bundesliga.
En aangezien hij Brobbey eerder al naar Utd wilde halen, wellicht nu naar Leverkusen?

Ik ben jaloers. Van Ajax heeft ie 2x zoveel spelers opgeroepencarpebios schreef op maandag 26 mei 2025 @ 12:14:
Ah Koeman heeft wel 1 speler van PSV opgeroepen. En wat bankzitters. Mooi. Kan de rest lekker op vakantie en niet geblesseerd raken.
Terecht, allemaal een blessure!toolkist schreef op maandag 26 mei 2025 @ 12:15:
[...]
Ik ben jaloers. Van Ajax heeft ie 2x zoveel spelers opgeroepen
Lang gaat toch weg
[ Voor 5% gewijzigd door carpebios op 26-05-2025 12:16 ]
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Hato ongetwijfeld ook, maar Weghorst?carpebios schreef op maandag 26 mei 2025 @ 12:16:
[...]
Terecht, allemaal een blessure!
Lang gaat toch weg
Ik ken Bayer Leverkusen niet heel goed. Maar dat is een beetje het AZ van de Bundesliga toch? Lijkt me fijn werken. Topcompetitie, net onder de absolute top. Volgt een trainer op die organisch weggaat (geen ontslag halverwege het seizoen).Trishul schreef op maandag 26 mei 2025 @ 11:33:
[...]
Ik ben benieuwd hoe hij het gaat doen in de Bundesliga. Hij spreekt goed Duits en heeft al een paar jaar ervaring in de tweede Bundesliga.
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Ow ja dat zou geweldig zijn als hij Brobbey koopt. Maar denk niet dat dat zal lukken, ze zijn niet onder de indruk van Brobbey in Duitsland n.a.v. zijn periode bij Leipzig.toolkist schreef op maandag 26 mei 2025 @ 12:15:
[...]
Misschien kan ie Anthony kopen van Utd, met de 150m die ie voor Wirtz gaat vangen.![]()
En aangezien hij Brobbey eerder al naar Utd wilde halen, wellicht nu naar Leverkusen?
Antony deed het best aardig in de La Liga, misschien dat hij definitief de overstap kan maken naar die competitie.
Ja, zo zou je ze kunnen classificeren. Ik denk wel een mooie stap voor Ten Hag. De Duitse cultuur en taal ligt hem ook een stuk beter. Ik had eigenlijk verwacht dat hij na Ajax direct naar de BL zou gaan, maar ja het grote geld in de PL lonkte. Nu heeft hij zat geld verdiend bij ManU voor de rest van zijn leven en kan hij clubs trainen die hem beter liggen.Mog schreef op maandag 26 mei 2025 @ 12:25:
[...]
Ik ken Bayer Leverkusen niet heel goed. Maar dat is een beetje het AZ van de Bundesliga toch? Lijkt me fijn werken. Topcompetitie, net onder de absolute top. Volgt een trainer op die organisch weggaat (geen ontslag halverwege het seizoen).
Wie zou jij er nog bij willen hebben dan?carpebios schreef op maandag 26 mei 2025 @ 12:14:
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Ik vermoed niemand, ik denk dat dit zonder sarcasme is. Mensen die niet stuk kunnen gaan tijdens een interland periode is een plus
Reiziger verlengd bij de KNVB, benieuwd wie Ajax nog uit de hoge hoed gaat toveren.Quad schreef op maandag 26 mei 2025 @ 11:14:
Het is angstvallig stil..
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Jammer, zag hem graag komenGynnad schreef op maandag 26 mei 2025 @ 14:41:
[...]
Reiziger verlengd bij de KNVB, benieuwd wie Ajax nog uit de hoge hoed gaat toveren.
Snap het wel. Hij is toch best prima bezig daar. Eerst werd hij al vriendelijk bedankt in de vorm van Heitinga.
Weet niet of die gepolst is, maar je hoeft niet te wachten totdat Ajax eindelijk een keer komt.
Lijkt me lastig aangezien met dit idee er 1 ploeg te weinig degradeert.toolkist schreef op zondag 25 mei 2025 @ 21:22:
[...]
Liever andersom.
onderste 4 in de Ere spelen playoffs om te zien wie er direct degradeert, kampioen KKD promoveert en de nr 2 tm 5 en 4 periode kampioenen spelen om wie er mag promoveren als 2e.
Daarnaast maakt het niet meer uit of je 15e of 18e wordt. Lijkt me ook vrij onwenselijk.
De playoffs zijn gewoon behoorlijk vermakelijk en ik snap al dat geneuzel over afschaffen niet. Je hoeft niet te kijken.
Inderdaad niemand! Laat ze maar lekker rusten en op vakantie gaan en we zien ze volgend seizoen ongeschonden terug.
Gelukkig doe jij dat nooittoolkist schreef op maandag 26 mei 2025 @ 07:53:
[...]
Als je het niet meer weet dan maar lekker op de man, grote klasse.![]()
Na een seizoen waarin Goes terecht meerdere keren onder het vergrootglas heeft gelegen (en na de bekerfinale teveel, waarvoor Go Ahead harder gestraft had moeten worden), zou het Martens sieren om niet meteen te gaan klagen als als het een keer andersom gebeurt. Iets met wie de bal kaatst....
Je hebt vast wel iets positiefs te vertellen over AZ?
Ajax kan toch gewoon zijn nieuwe contract afkopen bij de KNVB voor 25 miljoen of zoGynnad schreef op maandag 26 mei 2025 @ 14:41:
[...]
Reiziger verlengd bij de KNVB, benieuwd wie Ajax nog uit de hoge hoed gaat toveren.
Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT Navimow H1500e LG65E9
Ze gaan Europa in!

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Op een user? De keer dat ik dat deed werd ik snel genoeg op de vingers getikt door de mods hierkrissie100 schreef op maandag 26 mei 2025 @ 15:50:
[...]
Gelukkig doe jij dat nooit
Je hebt vast wel iets positiefs te vertellen over AZ?
Maar als je van mij wat positiefs wil horen over AZ, hier dan, geen probleem.
Vind het knap hoe ze met zo'n jonge selectie prima weten te presteren. Zitten een paar talentvolle spelers bij (oa Goes, Meerdink, wellicht Poku) die denk ik best een eind kunnen komen als ze zich blijven ontwikkelen.
Wat dat betreft ben ik 'jaloers', want dat (jonge spelers de kans geven) zou ik graag meer zien bij Ajax.
[ Voor 40% gewijzigd door toolkist op 26-05-2025 18:22 ]
'Van Bommel bovenaan shortlist Ajax met opvolgers Farioli'
Eddy Jansen, journalist van het Eindhovens Dagblad, komt op maandagavond met een zeer opmerkelijk gerucht. Volgens de verslaggever denkt Ajax in de zoektocht naar een nieuwe trainer aan Mark van Bommel. Sterker nog: 'Van Bommel bovenaan shortlist Ajax', schrijft Jansen. Wel schrijft de journalist zelf er al bij dat het vooralsnog slechts om een gerucht gaat, waardoor het nog afwachten is of het verhaal op waarheid is berust.
--
Dat lijkt mij toch erg sterk..
Eddy Jansen, journalist van het Eindhovens Dagblad, komt op maandagavond met een zeer opmerkelijk gerucht. Volgens de verslaggever denkt Ajax in de zoektocht naar een nieuwe trainer aan Mark van Bommel. Sterker nog: 'Van Bommel bovenaan shortlist Ajax', schrijft Jansen. Wel schrijft de journalist zelf er al bij dat het vooralsnog slechts om een gerucht gaat, waardoor het nog afwachten is of het verhaal op waarheid is berust.
--
Mij ook.Gynnad schreef op maandag 26 mei 2025 @ 19:26:
--
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
En 1 van die twee van de Telegraaf suggereert Simonis met van Wonderen. Is het 1 april ofzo? Hoe lang tot de volgende met Gio aan komt zetten, met John de Wolf weggekocht bij Feyenoord?Gynnad schreef op maandag 26 mei 2025 @ 19:26:
--
Het enige voordeel is dat dit soort geruchten nooit uitkomen, dus ben blij dat al deze namen nu de revue passeren en niet tijdens een persmoment van Ajax
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Ik zou lachen maar Kroes zit aan de knoppen. Dus ik sluit niks uit.toolkist schreef op maandag 26 mei 2025 @ 19:31:
[...]
En 1 van die twee van de Telegraaf suggereert Simonis met van Wonderen. Is het 1 april ofzo? Hoe lang tot de volgende met Gio aan komt zetten, met John de Wolf weggekocht bij Feyenoord?
Chivu dan maar?
Dat is gewoon stoken vanuit Eindhoven, wanneer kwam die met betrouwbare Ajax geruchten?
Toch helemaal niet zo'n gek idee, Simonis met een ervaren assistent? Beetje wat Feyenoord doet met Van Persie / Hake.toolkist schreef op maandag 26 mei 2025 @ 19:31:
[...]
En 1 van die twee van de Telegraaf suggereert Simonis met van Wonderen. Is het 1 april ofzo? Hoe lang tot de volgende met Gio aan komt zetten, met John de Wolf weggekocht bij Feyenoord?
En wie moet het volgens jou dan wel worden? Ajax zit nog steeds met een heleboel onbruikbare, dure spelers waarvan de verhuur periode afloopt. Door de CL clausule van Mislintat krijgen 9 (!) spelers komend seizoen 50% meer salaris. Een enorme molensteen, want hierdoor is er weinig ruimte om spelers te halen. Er moet eerst verkocht worden.
Priske! Gaai en Wijndal als wingbackstoolkist schreef op maandag 26 mei 2025 @ 19:31:
[...]
Tuurlijk is dat wel een gek idee. Een trainer die 1 seizoen ervaring heeft en daar in een gespreid bedje kwam, die een tactiek hanteert die gebaseerd is op met de kont tegen de eigen 16 aan hangen en die 0,0 binding met Ajax heeft dus ook geen enkel draagvlak. Dat moet Ajax gewoon niet willen.Advizor schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 09:56:
[...]
Toch helemaal niet zo'n gek idee, Simonis met een ervaren assistent? Beetje wat Feyenoord doet met Van Persie / Hake.
En wie moet het volgens jou dan wel worden? Ajax zit nog steeds met een heleboel onbruikbare, dure spelers waarvan de verhuur periode afloopt. Door de CL clausule van Mislintat krijgen 9 (!) spelers komend seizoen 50% meer salaris. Een enorme molensteen, want hierdoor is er weinig ruimte om spelers te halen. Er moet eerst verkocht worden.
Er zijn gewoon genoeg betere kandidaten beschikbaar. Vanhaezebroeck, Hjulmand, Rose, Hasenhutl, Knutsen loopt over een half jaar uit z'n contract, etc etc etc.
Trainers die bewezen hebben over langere termijn wat te kunnen.
En als je dan toch per se een talent als trainer wil, neem er dan iig 1 met Ajax achtergrond. Dus Reiziger/Chivu.
Deed het schijnbaar heel goed bij Jong Inter, hij zou iig het draagvlak hebben binnen Ajax en supporters als oud speler, maar ik heb echt geen idee wat voor speelstijl hij ambieert, of ie kan bouwen, etc.ST10©DE schreef op maandag 26 mei 2025 @ 23:12:
Chivu dan maar?
Dus hoewel de naam me aanspreekt vanuit het verleden heb ik echt geen idee of dat wel een goede keuze is.
Goeie vraag. Ik persoonlijk zou gaan voor iemand die of wat krediet heeft bij de fans. Grote kans dat het komende seizoen een stuk minder zal zijn dan dit seizoen. Kees van Wonderen is overal geflopt. Liet Heerenveen afbraakvoetbal spelen. Mocht toen om onduidelijke redenen aan de slag bij Schalke waar men blij is dat ie weer weg is. Simonis vind ik geen gek idee, maar heeft net verlengd bij de Eagles. Ik verwacht niet dat hij ineens toch naar Ajax zal gaan. Allemaal namen die geen krediet hebben. Zodra het minder zal gaan worden de witte zakdoeken getrokken.Advizor schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 09:56:
[...]
Toch helemaal niet zo'n gek idee, Simonis met een ervaren assistent? Beetje wat Feyenoord doet met Van Persie / Hake.
Of ik zou gaan voor een heel ervaren coach die langer dan één seizoen wil blijven. Iemand waar je op verder kan gaan bouwen. Farioli is heel snel weer vertrokken, waarschijnlijk omdat meneer inziet dat de selectie niet goed genoeg is voor CL voetbal en dat ziet er niet lekker uit op je eigen CV.
Misschien een ervaren trainer met Dave Vos ernaast. Ron Jans lijkt me dan wel een geschikte kandidaat, maar twijfel of dat haalbaar is. En dan na twee jaar Dave Vos als hoofdtrainer als Jans met pensioen gaat.
Pocognoli zal ook nog wel genoemd gaan worden denk ik. Wat namen uit Scandinavië en oud gedienden gaan de revue passeren. Jonk, Chivu, Reiziger (is al genoemd) en Seedorf.
Gelukkig heeft Frank de Boer al gezegd het niet te doen. Ik ben blij dat ik niet in de schoenen van Kroes sta in deze zoektocht.
Joachim Löw heeft ook geen club , misschien is dat wat
Gerucht gaat nu dat Sepp vd Berg naar PSV komt. Dat zou een stunt zijn!
🚨🇳🇱 Sepp van den Berg inmiddels al gespot op de Herdgang. Naar verluidt betaalt #PSV ongeveer 20 miljoen euro voor de 23-jarige verdediger van #Brentford. De ex speler van #Liverpool verlaat de ‘The Bees’ al na een seizoen en lijkt op zijn kansen te mikken in #Oranje pic.twitter.com/aiMRnnWOrc
— Marco Kapteijns (@MarcoKapteijns) 27 mei 2025
In dat kader kan Feyenoord een keer een club naaien. Als ze Sepp willen hebben. Ik denk een dat ze daar ook wel een verdediger kunnen gebruiken. En dan heb je wisselgeld;ElPaco schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 12:04:
[Twitter]
https://www.voetbalprimeu...-engeland-aanstaande.html
Graag Twente verlossen van Oosting.Kist schreef op maandag 26 mei 2025 @ 20:21:
[...]
Ik zou lachen maar Kroes zit aan de knoppen. Dus ik sluit niks uit.
Krijg je Bruggink er gratis bij
Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT Navimow H1500e LG65E9
Er is best een uitdaging inderdaad, maar Ajax heeft zelf aangegeven dat het niet zo is dat er eerst verkocht moet worden. Verkopen geven zeker meer ruimte, maar ze kunnen sowieso al aan de slag.Advizor schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 09:56:
Ajax zit nog steeds met een heleboel onbruikbare, dure spelers waarvan de verhuur periode afloopt. Door de CL clausule van Mislintat krijgen 9 (!) spelers komend seizoen 50% meer salaris. Een enorme molensteen, want hierdoor is er weinig ruimte om spelers te halen. Er moet eerst verkocht worden.
Echter hoop ik wel dat de trainer z.s.m. bekend is want dat is toch prettiger aankopen doen als je al weet of de trainer er überhaupt iets in ziet of niet.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Telegraaf zegt 50%Advizor schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 09:56:
[...]
VI watcher zegt 33%
Eerder gelezen 25%
Niemand die het weet dus laten we die percentages maar niet te stelling gebruiken
Is er wel echt bewijs dat de Mislintat aankopen 50% meer salaris zullen ontvangen bij CL deelname? Of papegaaien we weer journalisten opiniemakers na?
Overigens heeft de CFO van Ajax al aangeven dat dat financieel geen probleem oplevert.
Overigens heeft de CFO van Ajax al aangeven dat dat financieel geen probleem oplevert.
En dan presteren zoals Sutalo 1e seizoen? Snap niet dat PSV nu in dezelfde valkuil lijkt te gaan trappen als Ajax eerder deed...ElPaco schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 12:04:
[Twitter]
Zou ook wel bijzonder zijn als de CFO zou aangeven dat contractuele afspraken waar de club aan dient te voldoen financiele problemen zou opleveren. Die contracten zijn natuurlijk van voor zijn termijn ( als ik het goed herinner ) dus daar heeft hij geen invloed op maar wel op de ruimte die er dan nog zou zijn - en welke marge genomen moet worden door dit soort contracten - bij het transferbeleid en het salarisaanbod dat je kan doen.Trishul schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 12:36:
Is er wel echt bewijs dat de Mislintat aankopen 50% meer salaris zullen ontvangen bij CL deelname? Of papegaaien we weer journalisten opiniemakers na?
Waarom zou hij hetzelfde gaan presteren als Sutalo? Verwacht je dat PSV hem zou laten spelen in een systeem dat niet zijn sterke punten accentueert?toolkist schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 12:36:
[...]
En dan presteren zoals Sutalo 1e seizoen? Snap niet dat PSV nu in dezelfde valkuil lijkt te gaan trappen als Ajax eerder deed...
Neem maar van mij aan; het is 50%.toolkist schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 12:35:
[...]
Telegraaf zegt 50%
VI watcher zegt 33%
Eerder gelezen 25%
Niemand die het weet dus laten we die percentages maar niet te stelling gebruiken
Zojuist ook vernomen dat Marcel Keizer de nieuwe trainer wordt, mogelijk met Heitinga als rechterhand.
Van den Boomen wilde niet weg en heeft alvast maar een operatie laten doen, drie tot zes maanden eruit. Dat is alvast één die je niet gaat slijten.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Verwijderd
Een vol seizoen basisspeler in de Championship, Bundesliga en Premier League dat maakt vd Berg een minder grote gok dan echte Ajax verdediger Sutalo die eerst moest leren zwemmen in Amsterdam.toolkist schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 12:36:
[...]
En dan presteren zoals Sutalo 1e seizoen? Snap niet dat PSV nu in dezelfde valkuil lijkt te gaan trappen als Ajax eerder deed...
Ow, dat zou wel nice zijn!!Advizor schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 12:56:
[...]
Neem maar van mij aan; het is 50%.
Zojuist ook vernomen dat Marcel Keizer de nieuwe trainer wordt, mogelijk met Heitinga als rechterhand.
Dat zegt toch niks? 'Neem maar van mij aan'. Ofwel: geen enkel concreet bewijs, maar laten we de Telegraaf geloven.Advizor schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 12:56:
[...]
Valente persoonlijk rond met Feyenoord.
Ik snap wel dat jij dat 'nice' zou vinden. Ik zou in een hoekje gaan liggen huilen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Uhuh... een speler die al met Kroatie op EK speelde (en 1 wedstrijd op WK), die al in de CL speelde. En die toch niet kon wennen aan het briljant hoge niveau in de Eredivisie...Verwijderd schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 13:03:
[...]
Een vol seizoen basisspeler in de Championship, Bundesliga en Premier League dat maakt vd Berg een minder grote gok dan echte Ajax verdediger Sutalo die eerst moest leren zwemmen in Amsterdam.
Maar goed als PSV 20m aan een verdediger wil uitgeven, be my guest.
Ik vind het onverantwoorde bedragen voor de NL competitie.
Het blijft gewoon een risico.Napo schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 12:46:
[...]
Waarom zou hij hetzelfde gaan presteren als Sutalo? Verwacht je dat PSV hem zou laten spelen in een systeem dat niet zijn sterke punten accentueert?
Hij mag straks met bakken ruimte in de rug gaan spelen terwijl ie dat noch bij Brentford noch bij Mainz gedaan heeft.
Ik moet zeggen, ze worden wel steeds creatiever in hun onzinverhalen...
Nou deze...
Nou deze...
Natuurlijk meldt Perisic zich persoonlijk bij Sjaak Swart, of all people,ipv z'n zaakwaarnemer bij een relevante persoon, en gaat Arnesen eens even rustig wachten tot Ajax wel of niet zaken zou doen alvorens die speler te benaderen als ze hem willen hebben.'Op een gegeven moment zegt Sjaak: “Wat denk je dat er van de week is gebeurd? Die Perisic biedt zich bij me aan. Hij zei: Sjaak, ik ben voor vijfhonderdduizend euro op te halen. Ik wil weg uit Kroatië, heb een kloteseizoen gehad bij mijn club (Hajduk Split, red.). Ik ben topfit en wil bij Ajax voetballen”.’
'Sjaak zei: “Ik heb twee keer met Alex Kroes gebeld, maar hij belt me niet terug.” Dan praten we dus over Mister Ajax', klinkt de verslaggever vol ongeloof. 'Drie dagen later zie ik dat Perisic naar PSV is gegaan. Dus ik bel Sjaak op: “Ben je genaaid door Arnesen?”’, verwijst De Groot naar het RvC-lid van de Eindhovenaren. ‘”Nee”, zei hij. “Ik heb Arnesen gezegd: Ik heb niks meer gehoord, dus je kan hem nemen”.’
Dit is alleen geen onzin verhaal, voordat Perisic tekende bij PSV waren die verhalen er ook altoolkist schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 13:49:
Ik moet zeggen, ze worden wel steeds creatiever in hun onzinverhalen...
Nou deze...
[...]
Natuurlijk meldt Perisic zich persoonlijk bij Sjaak Swart, of all people,ipv z'n zaakwaarnemer bij een relevante persoon, en gaat Arnesen eens even rustig wachten tot Ajax wel of niet zaken zou doen alvorens die speler te benaderen als ze hem willen hebben.
Blijkbaar als vervanger voor Milambo? Vind ik toch een stap achteruit. Jammer als die al uit NL zou vertrekken.
Is een nep account die Jeroen Kapteijns (telegraaf) en Marco Timmer (VI) nadoetElPaco schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 12:04:
[Twitter]
Elke transfer - en al helemaal voor die bedragen - zijn een gigantisch risico omdat je potentieel veel mag afschrijven dan wel lang vast zit aan een hoog salaris voor een lange periode.toolkist schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 13:44:
[...]
Het blijft gewoon een risico.
Hij mag straks met bakken ruimte in de rug gaan spelen terwijl ie dat noch bij Brentford noch bij Mainz gedaan heeft.
Is dat een net zo groot risico als Sutalo? Nee, dat zou ik niet direct zo stellen doordat hij toch in wat andere competities zijn kunsten heeft mogen vertonen.
Maar goed, een speler aantrekken in de range van 20m is lastig tot niet structureel te doen voor de eredivisie
Het risico zou vast minder groot zijn aangezien Vd Berg bv al uit NL komt. Maar het blijft gezien de investering wat mij betreft gewoon een te groot risico. Ik hoop bij Ajax ook geen 20m transfers meer te zien, ook niet als er net voor 100m verkocht is en ook niet als er een gevestigde naam mee gehaald kan worden.Napo schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 14:28:
[...]
Elke transfer - en al helemaal voor die bedragen - zijn een gigantisch risico omdat je potentieel veel mag afschrijven dan wel lang vast zit aan een hoog salaris voor een lange periode.
Is dat een net zo groot risico als Sutalo? Nee, dat zou ik niet direct zo stellen doordat hij toch in wat andere competities zijn kunsten heeft mogen vertonen.
Maar goed, een speler aantrekken in de range van 20m is lastig tot niet structureel te doen voor de eredivisie
Misschien een keer over een heel aantal jaar als er flink wat inflatie overheen is gegaan ofzo en alles 2* zo duur is. 10-15m, evt met doorverkoop percentage, daar ligt wat mij betreft wel de max.
Jullie weten dat het een nepaccount is hetoolkist schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 15:28:
[...]
Het risico zou vast minder groot zijn aangezien Vd Berg bv al uit NL komt. Maar het blijft gezien de investering wat mij betreft gewoon een te groot risico. Ik hoop bij Ajax ook geen 20m transfers meer te zien, ook niet als er net voor 100m verkocht is en ook niet als er een gevestigde naam mee gehaald kan worden.
Misschien een keer over een heel aantal jaar als er flink wat inflatie overheen is gegaan ofzo en alles 2* zo duur is. 10-15m, evt met doorverkoop percentage, daar ligt wat mij betreft wel de max.
Voor jou niet nee.Trishul schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 13:10:
[...]
Dat zegt toch niks? 'Neem maar van mij aan'. Ofwel: geen enkel concreet bewijs, maar laten we de Telegraaf geloven.
Als die 25 miljoen voor Milambo klopt, gelijk een strik er om. Betalen 6 voor Valente, houd je er 19 over. Makkelijk verdiendtoolkist schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 14:04:
[...]
Blijkbaar als vervanger voor Milambo? Vind ik toch een stap achteruit. Jammer als die al uit NL zou vertrekken.
Dit zullen we steeds vaker gaan zien doordat NL beter vertegenwoordigd is in Europa, met name de CL. Naast inkomsten voor de CL deelname zelf (50-70 miljoen) worden eigen spelers ook meer waard doordat ze simpelweg op een hoger podium spelen.toolkist schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 13:41:
[...]
Maar goed als PSV 20m aan een verdediger wil uitgeven, be my guest.
Ik vind het onverantwoorde bedragen voor de NL competitie.
Wat een niveau weer zeg
Ik ben eerder geneigd de CFO te geloven dan een 'Advizor' op GoT of geruchten in de Telegraaf.
Dat laatste is op zeker bullshit. Assistent bij de kampioen van de PL en dan tweede viool bij Ajax gaan spelen? Ik geloof in clubliefde maar Heitinga is niet achterlijkAdvizor schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 12:56:
[...]
Volgens Fabrizio Romano heeft Liverpool toestemming gegeven aan Heitinga om in gesprek te gaan met Ajax om de nieuwe hoofd trainer te worden. Lijkt me ook niet dat Heitinga als assistent terug keert, mocht Marcel Keizer terug keren naar Ajax dan lijkt het me eerder dat hij de assistent wordt van Heitinga.D-e-n schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 20:51:
[...]
Dat laatste is op zeker bullshit. Assistent bij de kampioen van de PL en dan tweede viool bij Ajax gaan spelen? Ik geloof in clubliefde maar Heitinga is niet achterlijk
Dat dacht Ajax een paar jaar terug ook en we zien wat dat voor resultaat had toen er een keer geen CL gehaald werd en de aankopen ook niet fantastisch warenAdvizor schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 20:37:
[...]
Dit zullen we steeds vaker gaan zien doordat NL beter vertegenwoordigd is in Europa, met name de CL. Naast inkomsten voor de CL deelname zelf (50-70 miljoen) worden eigen spelers ook meer waard doordat ze simpelweg op een hoger podium spelen.
Lijkt me sterk dat dat kloptADDG schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 01:03:
[...]
Volgens Fabrizio Romano heeft Liverpool toestemming gegeven aan Heitinga om in gesprek te gaan met Ajax om de nieuwe hoofd trainer te worden. Lijkt me ook niet dat Heitinga als assistent terug keert, mocht Marcel Keizer terug keren naar Ajax dan lijkt het me eerder dat hij de assistent wordt van Heitinga.
Als je een Nederlandse coach wilt, dan misschien wel de beste optie. Gezien Slot en Ten Hag (en evt Koeman) beide niet vrij zijn, Jans zou ook nog niet eens zo verkeerd zijn, maar kan mij voorstellen dat hij goed op zijn plek zit nu. Heeft de laatste jaren wat extra ervaring op gedaan als assistent in de Premier League en kent de club.
/f/image/68XliHI9GgTP6EzSlrXrkPzE.png?f=fotoalbum_large)
'Liverpool geeft Heitinga toestemming om te onderhandelen met Ajax' - https://nos.nl/l/2569001
/f/image/68XliHI9GgTP6EzSlrXrkPzE.png?f=fotoalbum_large)
'Liverpool geeft Heitinga toestemming om te onderhandelen met Ajax' - https://nos.nl/l/2569001
[ Voor 20% gewijzigd door Gynnad op 28-05-2025 06:57 ]
2 jaar geleden was ie er nog absoluut niet klaar voor. Ik zie eigenlijk niet hoe 2 jaar assistent zijn in de PL daar zo'n enorme verandering in brengen. Ja hij heeft kunnen zien hoe Moyes en Slot eea aanpakken, maar hij heeft er nog steeds zelf 0 ervaring mee.
Hij had wat mij betreft eerst naar een subtopper in NL gemoeten om daar op eigen benen te staan en boven water te blijven. En lukt hem dat goed, ja dan is ie klaar voor Ajax.
[edit] dat nos artikel linkt ook weer naar Romano, dus voegt eigenlijk niet veel toe. 't blijft een gerucht met 1 bron.
Hij had wat mij betreft eerst naar een subtopper in NL gemoeten om daar op eigen benen te staan en boven water te blijven. En lukt hem dat goed, ja dan is ie klaar voor Ajax.
[edit] dat nos artikel linkt ook weer naar Romano, dus voegt eigenlijk niet veel toe. 't blijft een gerucht met 1 bron.
[ Voor 12% gewijzigd door toolkist op 28-05-2025 07:01 ]
Romano zit er ook wel eens naast. Laten we hopen dat dat nu het geval is. Zo niet kunnen we PSV en Feyenoord vast feliciteren. Brrrr wat zou Heitinga weer een slechte keuze zijntoolkist schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 06:59:
2 jaar geleden was ie er nog absoluut niet klaar voor. Ik zie eigenlijk niet hoe 2 jaar assistent zijn in de PL daar zo'n enorme verandering in brengen. Ja hij heeft kunnen zien hoe Moyes en Slot eea aanpakken, maar hij heeft er nog steeds zelf 0 ervaring mee.

In het bedrijfsleven krijg je geen functie van dergelijke importantie zonder bewijsvoering aan te leveren. Heitinga heeft volgens mij juist laten zien niet geschikt te zijn.
[ Voor 7% gewijzigd door ephymerous op 28-05-2025 07:53 ]
XXXVI
Van de velen trainers die je kan kiezen, pakt Ajax hemGynnad schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 06:48:
Als je een Nederlandse coach wilt, dan misschien wel de beste optie. Gezien Slot en Ten Hag (en evt Koeman) beide niet vrij zijn, Jans zou ook nog niet eens zo verkeerd zijn, maar kan mij voorstellen dat hij goed op zijn plek zit nu. Heeft de laatste jaren wat extra ervaring op gedaan als assistent in de Premier League en kent de club.
[Afbeelding]
Ik had het als club zijnde totaal niet gedaan, maar goed, misschien verrast hij.
Bij ons lijkt het licht aan de tunnel te komen. Zerrouki gaat deze zomer vertrekken
Milambo mag van mijn part ook weg voor het goede bedrag. Heeft 3 goede wedstrijden gespeeld, waarvan 2 in de CL. Verder zie ik het totaal niet in hem. Aanvallend gaat het nog wel, verdedigd totaal niet mee.
Nu nog een nieuwe spits en 2 cv's, 1 linksback en een rechtsbuiten
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Telegraaf meldt nu ook dat Ajax voor Heitinga en Keizer gaat. Waarbij ze het moeten invullen als duo baan.
Snap niet hoe je van een ontzettend gedreven vakidioot, met een zeer duidelijke en herkenbare visie als Farioli, naar Heitinga en Keizer gaat.
Heitinga een onervaren trainer die in 5 maanden als interim een verre van sterke indruk maakte. De ander ontslagen als trainer van Ajax na 5 maanden. Hoewel voor dat laatste natuurlijk wel verzachtende omstandigheden waren.
En dan ook nog een duo baan. Want iedereen weet dat twee kapiteins een geweldig idee is.
Rob Janssen al gespot met zijn portfolio aan uiterst matige Nederlandse speler?
Snap niet hoe je van een ontzettend gedreven vakidioot, met een zeer duidelijke en herkenbare visie als Farioli, naar Heitinga en Keizer gaat.
Heitinga een onervaren trainer die in 5 maanden als interim een verre van sterke indruk maakte. De ander ontslagen als trainer van Ajax na 5 maanden. Hoewel voor dat laatste natuurlijk wel verzachtende omstandigheden waren.
En dan ook nog een duo baan. Want iedereen weet dat twee kapiteins een geweldig idee is.
[ Voor 6% gewijzigd door Kist op 28-05-2025 08:13 ]
Go ajax!
Wat ik niet snap is dat Heitinga dit zou willen. Van een zekere functie bij Liverpool naar een vage constructie bij een club vol onzekerheden waarbij hij niet eens de onbetwiste hoofdcoach is?Kist schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 08:10:
Telegraaf meldt nu ook dat Ajax voor Heitinga en Keizer gaat. Waarbij ze het moeten invullen als duo baan.
Nou heel hoog heb ik hem niet zitten qua intelligentie dus ik sluit het niet uit.D-e-n schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 20:51:
[...]
Dat laatste is op zeker bullshit. Assistent bij de kampioen van de PL en dan tweede viool bij Ajax gaan spelen? Ik geloof in clubliefde maar Heitinga is niet achterlijk
Dat is ook meteen één van de redenen waarom ik hem liever niet als hoofdcoach heb. Zie je hem al een technisch plan maken waarmee hij Feyenoord en PSV gaat bestrijden?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik begrijp werkelijkwaar niet waar Kroes en Beuker mee bezig zijn, waarom haal je 2 gefaalde coaches voor Ajax 1.
Dit is een totale zwakte van Ajax, ik begrijp hier echt helemaal niets van. Farioli vond ik al geen topper (en nog steeds niet) maar die snapte ik wel voor een jaartje. Nu had je voor een ervaren trainer moeten gaan die weet hoe het spelletje gespeeld wordt en spelers beter maakt.
Dit duo wordt een gigantische faal en zitten (als ze aangesteld worden) met kerst al thuis (hopelijk dan ook met scout bord op schoot Kroes)
Triest dit.
Dit is een totale zwakte van Ajax, ik begrijp hier echt helemaal niets van. Farioli vond ik al geen topper (en nog steeds niet) maar die snapte ik wel voor een jaartje. Nu had je voor een ervaren trainer moeten gaan die weet hoe het spelletje gespeeld wordt en spelers beter maakt.
Dit duo wordt een gigantische faal en zitten (als ze aangesteld worden) met kerst al thuis (hopelijk dan ook met scout bord op schoot Kroes)
Triest dit.
Maar wie dan? Hij moet namelijk beschikbaar zijn, hij moet willen en hoe moet ook nog aan voorwaarden voldoen betreft aanvallend voetbal.Pixel Witcher schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 08:31:
Nu had je voor een ervaren trainer moeten gaan die weet hoe het spelletje gespeeld wordt en spelers beter maakt.
De Telegraaf noemt het zelfs een 'Slot visie' omdat Keizer bij Cambuur samen met hem zat.
En Heitinga en Keizer werkten samen bij Jong Ajax.
Duobaan maar Heitinga als hoofdcoach, Keizer dus min of meer de assistent.
Heitinga oogt niet erg inspirerend. Prima veldtrainer wellicht, maar eindverantwoordelijke?
Dit komt over als een keuze á la Steijn.
En Heitinga en Keizer werkten samen bij Jong Ajax.
Duobaan maar Heitinga als hoofdcoach, Keizer dus min of meer de assistent.
Heitinga oogt niet erg inspirerend. Prima veldtrainer wellicht, maar eindverantwoordelijke?
Dit komt over als een keuze á la Steijn.
Geen idee of hij dat kan maar jullie Ajacieden kennen hem beter dan ik waarschijnlijk. Ik had altijd het idee dat Heitinga handhaven in plaats van Steijn halen destijds een niet onpopulair idee was bij de fans?Gonadan schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 08:25:
[...]
Nou heel hoog heb ik hem niet zitten qua intelligentie dus ik sluit het niet uit.
Dat is ook meteen één van de redenen waarom ik hem liever niet als hoofdcoach heb. Zie je hem al een technisch plan maken waarmee hij Feyenoord en PSV gaat bestrijden?
Dat is wel gevaarlijk. Nu is iedere (oud) assistent van Slot in potentie een topcoach?dutchgio schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 08:35:
De Telegraaf noemt het zelfs een 'Slot visie' omdat Keizer bij Cambuur samen met hem zat.
Nou gefaald. Beiden hebben eigenlijk ook nooit een eerlijke kans gehad. Heitinga was interim en werd eruit gewipt aan het eind van het seizoen ten faveure van Steijn. Keizer moest zich ook behelpen qua selectie en toen het wat ging lopen ging Nouri out en werd hij alsnog ontslagen na uitschakeling in de beker.
Een combinatie van hen met Vos geeft wel een brede blik en grote kansen voor de jeugd en Ajax spel. Maar qua tactiek en ervaring weet ik het nog niet.
Het schijnt wel dat ze allemaal van Slot geleerd hebben, dus wellicht hoopt Kroes er op dat ze die lijn ook kunnen volgen.
Een combinatie van hen met Vos geeft wel een brede blik en grote kansen voor de jeugd en Ajax spel. Maar qua tactiek en ervaring weet ik het nog niet.
Het schijnt wel dat ze allemaal van Slot geleerd hebben, dus wellicht hoopt Kroes er op dat ze die lijn ook kunnen volgen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Klopt, zo slecht deed hij het niet. Ook niet echt overtuigend maar vervangen was onnodig. Gezien de selectie die toen kwam voor hem wellicht wel beter.D-e-n schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 08:36:
[...]
Geen idee of hij dat kan maar jullie Ajacieden kennen hem beter dan ik waarschijnlijk. Ik had altijd het idee dat Heitinga handhaven in plaats van Steijn halen destijds een niet onpopulair idee was bij de fans?
Bij de jeugd deed hij het met Keizer wel prima, dus wie weet. Ik schrijf het niet direct af, maar ben ook nog niet enthousiast.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dat zegt hij toch niet? Een visie als Slot volgen lijkt me een prima pre, net als bepaalde delen van de visie van Farioli continueren.D-e-n schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 08:37:
[...]
Dat is wel gevaarlijk. Nu is iedere (oud) assistent van Slot in potentie een topcoach?
Ten Hag had ook met Guardiola gewerkt, dat werd ook als pre gezien en misschien was dat het achteraf ook wel. Maar die werd ook niet meteen topcoach genoemd.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Denk wel een beetje verwachtingen temperen. Hij investeerd zo lijkt het in een redelijk vernieuwd Feyenoord. Met flink wat jonge spelers die veel potentie hebben.Agent47 schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 07:52:
[...]
Van de velen trainers die je kan kiezen, pakt Ajax hem![]()
Ik had het als club zijnde totaal niet gedaan, maar goed, misschien verrast hij.
Bij ons lijkt het licht aan de tunnel te komen. Zerrouki gaat deze zomer vertrekkenHeeft bij Atletico uit en Lazio thuis 2 wedstrijden als een beest gespeeld. Verder de draaicirkel van een vrachtwagen. Blij dat hij gaat.
Milambo mag van mijn part ook weg voor het goede bedrag. Heeft 3 goede wedstrijden gespeeld, waarvan 2 in de CL. Verder zie ik het totaal niet in hem. Aanvallend gaat het nog wel, verdedigd totaal niet mee.
Nu nog een nieuwe spits en 2 cv's, 1 linksback en een rechtsbuitenTot nu toe pakt DTK door.
Als die potentie eruit komt gaan we een heel mooi seizoen krijgen, maar het zou me ook niets verbazen als die jongens even een seizoen nodig hebben om te wennen en op niveau te komen.
Ik kan een hele sloot aan trainers opnoemen die beter zouden zijn (en realistisch) dan Heitinga en Keizer. Dit is gewoon voor de makkelijkste weg gaan.D-e-n schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 08:34:
[...]
Maar wie dan? Hij moet namelijk beschikbaar zijn, hij moet willen en hoe moet ook nog aan voorwaarden voldoen betreft aanvallend voetbal.
Overigens voldoen aan de voorwaarden aanvallend voetbal is niet zo lastig, je hebt zowat de meest defensieve trainer in de geschiedenis van Ajax gehad.
Misschien omdat er geen coaches zijn die in dat wespennest willen stappen?Pixel Witcher schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 08:31:
Ik begrijp werkelijkwaar niet waar Kroes en Beuker mee bezig zijn, waarom haal je 2 gefaalde coaches voor Ajax 1.
Triest dit.
Met de kwaliteit van afgelopen seizoen was het een wonder dat ze zo hoog zijn geëindigd en zo lang hebben meegedaan.
De weinig kwalitatieve spelers die ze nog hebben gaan waarschijnlijk weg, en Kroes heeft al gemeld maar een klein percentage van de verkopen te kunnen herinvesteren in de selectie.
Je krijgt dus als trainer van een club met een kritische, veelverwachtende supportersschare een gemankeerd elftal. Je kan ongeveer alleen maar afgaan.
Plus er zijn ook niet echt hoogvliegcoaches vrij atm.
Ben vooral bang voor onze huidige spitsen en voor de aankomende CV's. Hancko ga je nooit meer overtreffen, die speelt altijd een 7. Trauner is vervangbaar, die heeft een paar stabiele wedstrijden gespeeld, maar je kan er niet op bouwen. In Beelen zie ik het ook niet zitten. Je hebt dus 2 nieuwe cv's nodig die er in begin augustus meteen moeten staan.LZ86 schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 08:44:
[...]
Denk wel een beetje verwachtingen temperen. Hij investeerd zo lijkt het in een redelijk vernieuwd Feyenoord. Met flink wat jonge spelers die veel potentie hebben.
Als die potentie eruit komt gaan we een heel mooi seizoen krijgen, maar het zou me ook niets verbazen als die jongens even een seizoen nodig hebben om te wennen en op niveau te komen.
Met Ueda kom je ook nergens.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Als je "Ajaxvoetbal" gaat spelen met de huidige selectie mag je blij zijn als je in de top5 komtGonadan schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 08:38:
Nou gefaald. Beiden hebben eigenlijk ook nooit een eerlijke kans gehad. Heitinga was interim en werd eruit gewipt aan het eind van het seizoen ten faveure van Steijn. Keizer moest zich ook behelpen qua selectie en toen het wat ging lopen ging Nouri out en werd hij alsnog ontslagen na uitschakeling in de beker.
En toch, Ueda zit echt wel potentie in.Agent47 schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 08:50:
[...]
Ben vooral bang voor onze huidige spitsen en voor de aankomende CV's. Hancko ga je nooit meer overtreffen, die speelt altijd een 7. Trauner is vervangbaar, die heeft een paar stabiele wedstrijden gespeeld, maar je kan er niet op bouwen. In Beelen zie ik het ook niet zitten. Je hebt dus 2 nieuwe cv's nodig die er in begin augustus meteen moeten staan.
Met Ueda kom je ook nergens.
Met het gemankeerde middenveld door al die blessures heeft ie natuurlijk niet het aantal kansen gekregen vanuit achter die hij normaal bij Feyenoord krijgt.
Maar wel met je eens, dat de kansen die hij wel kreeg te weinig benut werden. Ik weet het niet zo goed. Zou ergens wel snappen als ze m nog even geven. Anderzijds ook prima als ze m verkopen en een nieuwe spits halen.
Vergeet niet dat Gimenez er ook niet direct stond. De enige Feyenoordspits die er meteen stond was Pelle de laatste jaren.
Zo slecht deed ie het welGonadan schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 08:40:
[...]
Klopt, zo slecht deed hij het niet. Ook niet echt overtuigend maar vervangen was onnodig. Gezien de selectie die toen kwam voor hem wellicht wel beter.
Bij de jeugd deed hij het met Keizer wel prima, dus wie weet. Ik schrijf het niet direct af, maar ben ook nog niet enthousiast.
2x verliezen van PSV, 1x van Feyenoord (wel winst in de halve finale beker tegen Feyenoord), verloren tegen Twente, thuis gelijk tegen AZ, uit gelijk tegen Go Ahead, kansloos in de tussenronde tegen Union. Was blij dat hij toen niet aangesteld werd.
Minst slechte van 2 opties toen ja, maar geen van beiden waren goedD-e-n schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 08:36:
[...]
Geen idee of hij dat kan maar jullie Ajacieden kennen hem beter dan ik waarschijnlijk. Ik had altijd het idee dat Heitinga handhaven in plaats van Steijn halen destijds een niet onpopulair idee was bij de fans?
Wespennest? Waar heb je het over?LZ86 schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 08:47:
[...]
Misschien omdat er geen coaches zijn die in dat wespennest willen stappen?
Met de kwaliteit van afgelopen seizoen was het een wonder dat ze zo hoog zijn geëindigd en zo lang hebben meegedaan.
De weinig kwalitatieve spelers die ze nog hebben gaan waarschijnlijk weg, en Kroes heeft al gemeld maar een klein percentage van de verkopen te kunnen herinvesteren in de selectie.
Je krijgt dus als trainer van een club met een kritische, veelverwachtende supportersschare een gemankeerd elftal. Je kan ongeveer alleen maar afgaan.
Qua bestuur is het rustig (tuurlijk Kroes is een beetje simpel maar ok) voor de rest lijkt alles weer een beetje op de rit. Er is na het gefaal van Huntelaar met de jeugd ook weer een persoon bezig met de talenten contracten te voorzien.
Ajax kan geen grote uitgaves meer doen en moet ook nog van het overbodige zooi af die gekocht is onder Mislintat maar dat noem ik geen wespennest.
Overigens moeten we niet gaan doen alsof de selectie van afgelopen jaar een stelletje clowns waren die pas een jaar voetbalde. Ik word daar een beetje simpel van alsof Farioli een wereldprestatie neer heeft gezet met deze selectie. Het zijn geen koekenbakkers maar zeker ook niet Kampioensmateriaal (eens). Echter hebben ze daar wel voor gestreden tot op de laatste dag (En dat is met name door het in een storten periode van Feyenoord en PSV)
Er wordt altijd verwacht dat je bij een topclub voor de prijzen mee doet, dat is helemaal niet zo gek, Het is bekend dat Ajax zonder de verkopen niet heel veel uit te geven heeft. Maar dat is logisch als je jaren er een puinhoop van hebt gemaakt. Iets wat nu gewoon prima gehandeld wordt.
Een hoofdcoach hoeft niet per se vrij te zijn?
Waarbij het ook nog maar de vraag is of ze allemaal slagenLZ86 schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 08:44:
[...]
Denk wel een beetje verwachtingen temperen. Hij investeerd zo lijkt het in een redelijk vernieuwd Feyenoord. Met flink wat jonge spelers die veel potentie hebben.
Zijn er genoeg beschikbaar, heb vorige week ofzo al een heel rijtje genoemd.LZ86 schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 08:47:
Misschien niet allemaal even haalbaar, maar dat geldt voor lang niet allemaal.
Precies, dat ook. Soms komt potentie er ook gewoon niet uit. (Zerrouki als meest recente voorbeeld)toolkist schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 08:56:
[...]
Waarbij het ook nog maar de vraag is of ze allemaal slagen
De club zelf, de investeerders, de fans etc hebben allemaal verwachtingen die vaak niet reëel zijn. Paar potjes minder en ze roepen al om ontslag. Ajax is in die zin gewoon een wespennest. Je krijgt niet een, twee jaar de kans om echt iets neer te zetten als de resultaten tegenvallen.Pixel Witcher schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 08:56:
[...]
Wespennest? Waar heb je het over?
Qua bestuur is het rustig (tuurlijk Kroes is een beetje simpel maar ok) voor de rest lijkt alles weer een beetje op de rit. Er is na het gefaal van Huntelaar met de jeugd ook weer een persoon bezig met de talenten contracten te voorzien.
Ajax kan geen grote uitgaves meer doen en moet ook nog van het overbodige zooi af die gekocht is onder Mislintat maar dat noem ik geen wespennest.
Dacht je nou echt dat Farioli er nog had gezeten halverwege het afgelopen seizoen als ie net zoals Keizer en Steijn had gepresteerd qua punten?
Ik zeg ook niet dat het clowns waren, maar wel dat ze ver boven hun niveau hebben gepresteerd.Pixel Witcher schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 08:56:
[...]
Overigens moeten we niet gaan doen alsof de selectie van afgelopen jaar een stelletje clowns waren die pas een jaar voetbalde. Ik word daar een beetje simpel van alsof Farioli een wereldprestatie neer heeft gezet met deze selectie. Het zijn geen koekenbakkers maar zeker ook niet Kampioensmateriaal (eens). Echter hebben ze daar wel voor gestreden tot op de laatste dag (En dat is met name door het in een storten periode van Feyenoord en PSV)
Een groot deel van deze selectie was er al toen ze laatste stonden vorig seizoen. Een Gaaei is echt niet ineens een soort Messi geworden. Een Brobbey echt niet ineens een Ronaldo. Ajax heeft normaal gesproken gewoon niet een selectie voor top 3 voetbal atm. Zeker als ze de weinige sterkhouders van de hand gaan doen.
Zet dat team in een zeer aanvallende intentie, zoals Steijn probeerde het Ajaxvoetbal erin te krijgen en we krijgen een herhaling van 23-24'
Wetende dat er weinig ruimte voor versterkingen is (heeft Kroest zelf gemeld!) en het feit dat er nu naar een trainerspaar gekeken schijnt te worden waar je ook wel wat vraagtekens bij kunt zetten maakt dat je in potlood al een beetje de lijnen van komend seizoen uit kunt zetten.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2024/2025 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2024/2025 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken