"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/F8YgmQhRvUsxyfMIcHyu3k4h.jpg?f=user_large)
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Als ze de volgende wedstrijd winnen wel ja.nocalimero schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 22:45:
Heeft Ajax eigenlijk wat te zoeken in de Europa League?
Wat is dit toch een dooddoener. Denk je dat PSV of Feyenoord wat in de CL te zoeken hebben? Denk t niet. Moeten ze dan maar niet gaan? Typisch Nederlands dit.
Hmm reguliere tijd verloren. Weet niet direct of dit bepalend is.Dingdong schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 23:31:
Ajax scoort weer punten voor NL. Hopelijk kunnen de andere teams dat ook...
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Is dat zo, verloren toch vanavond? Of? Doorgaansbonus?Dingdong schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 23:31:
een treffende spreuk
Als je niet ziet dat het met Farioli al een stuk minder slecht is dan vorig jaar(en ja dat is nog lang niet goed genoeg) dan is je mening net zo trefzeker als Brobbey vanaf de penaltystip.pro_6or schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 23:22:
[...]
Veel te veel B garnituur. Farioli doet wel goede dingen.
Hoe dan? Ze hebben verloren in reguliere speeltijd. Volgens mij telt datDingdong schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 23:31:
Ze hebben punten behaalt met de winst uit de eerdere wedstrijd en voor de kwalificatie.LZ86 schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 23:34:
[...]
Hoe dan? Ze hebben verloren in reguliere speeltijd. Volgens mij telt dat
per aspera ad astra
Dat mag klaarblijkelijk: https://www.google.com/ur...Vaw0Y5AsYBKer7z9_5v6-JwHHCrysania schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 23:38:
Maar mag je na de eerste 11 daarna dus in andere volgorde nemen of krijgt Ajax hier nog problemen mee? Gaaij was nog lange na niet aan de beurt
Ik vind het wel mooi dat Henderson de kans heeft gegeven aan Gaaije. Dat is wat een teamplayer / captain doet.
[ Voor 21% gewijzigd door Outerspace op 15-08-2024 23:41 ]
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
Pasveer eindbaas, ik was al fan maar dit is gewoon fantastisch.
En ik ben dolblij dat verguisde spelers als Tailor, Sutalo en Gaaei niet de schlemiel geworden zijn.
Welke spelers waren ook alweer zo onwijs goed meneer Verweij?
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
If all the players have taken a kick and the scores are still level, a second round starts. The teams can change the order of kickers for this round.Crysania schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 23:38:
Maar mag je na de eerste 11 daarna dus in andere volgorde nemen of krijgt Ajax hier nog problemen mee? Gaaij was nog lange na niet aan de beurt
Formerly known as Ragdoll
een treffende spreuk
Daarom is het ook stiekem lekker.Gunner schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 23:23:
[...]
Beetje flauw. Dit is allesbehalve iets om trots op te zijn of om heel uitbundig te vieren.
Ik vind het wel heel pessimistisch. Bij vlagen zag het er al echt goed uit vanavond terwijl de voorhoede het nog moet doen met de wisselspelers. Brobbey, Traoré en Bergwijn zijn verre van fit momenteel en zijn alles behalve in vorm. Die zijn naar mijn bescheiden mening pas over een week of 3 á 4 op niveau.LZ86 schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 23:21:
Ik ben benieuwd of Farioli het seizoen gaat afmaken.
Zoals ze atm spelen gaat Ajax dit seizoen weer geen top 3 spelen en denk ik dat ze in Europa keihard afgaan.
Het spelsysteem is goed zichtbaar. De opbouw vanuit achter is gewoon dik in orde en soms ook de steekbal naar de spits om gelijk 1 op 1 te staan voorin. Bij balverlies zie je ook dat er snel spelers achter de bal komen en wordt zoveel mogelijk de tegenstander ingesloten.
Dat was vorig jaar wel anders, ieder balverlies was eigenlijk gelijk 75% kans op een tegendoelpunt. Mind you, we hebben Steijn, Maduro en van ‘t Schip gehad en alle drie zorgden voor chaos en gatenkaas.
Ook lukt het hem om spelers als Sutalo en Gaaei zoveel beter te laten presteren dat je je afvraagt wat de vorige trainers aan het doen waren. Sutalo heeft amper een fout gemaakt vanavond, dat was vorig seizoen wel anders. Die liep onder hoogspanning rond en kon geen bal raken.

XXXVI
Hoezo zit jij daar zonder mij?ephymerous schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 00:07:
Ik zat lekker op het terras in Zwolle totdat ik eens op m’n telefoon keek en zag dat penalty nummer tien was aangebroken. Nog even de laatste strafschoppen gezien, alleen het resultaat telt toch?![]()
pro_6or schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 23:46:
Gaeeij 2 goede penalties. Maargoed dat ze Traore naar achter schoven want wat was die eerste belachelijk.
Op eigen initiatief dus zelfs.'We vroegen of we van volgorde mochten wisselen en dat vond de scheidsrechter goed. Anton zei: "als ze scoren, mag je je penalty nemen, maar als ze missen, mag ik dan?"
Maar het trollt zo lekker...JanW schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 23:30:
[...]
Als ze de volgende wedstrijd winnen wel ja.
Wat is dit toch een dooddoener. Denk je dat PSV of Feyenoord wat in de CL te zoeken hebben? Denk t niet. Moeten ze dan maar niet gaan? Typisch Nederlands dit.
M'n Apple Watch had bijna de hulpdiensten gebeld

Ook als hij tot twee keer toe een belachelijk slechte strafschop neemt op het moment dat het er echt toe doet? Leuk, 18 goals in de Eredivisie. Maar niet beslissend geweest in topwedstrijden.toolkist schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 20:17:
[...]
Waar mag ik tekenen voor 2 jaar een spits die 1 op 2 loopt met ook nog 1 op 4 qua assists?
Belachelijk slecht vind ik nog vrij positief omschreven.donleone83 schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 08:02:
[...]
Ook als hij tot twee keer toe een belachelijk slechte strafschop neemt op het moment dat het er echt toe doet? Leuk, 18 goals in de Eredivisie. Maar niet beslissend geweest in topwedstrijden.
Pasveer is toch een verademing om te zien qua interviews maar kan als keeper op dit niveau toch eigenlijk niet meer. Waar zijn de opvolgers? Voor Gaaei wil ik ook wel een lans breken eigenlijk. Vorig jaar - terecht - afgeserveerd na wanprestaties in Ajax 1. Maar nu laat hij zien wat hij mentaal in zijn mars heeft en dat is van een ander niveau dan enkele anderen in de selectie. Heel veel respect daarvoor. Kan over Godts ook gezegd worden met feilloze penalties.
Die mensen die het hard vonden voor Gaaei afgelopen jaar kunnen beter dressuur gaan kijken. Ajax is een professionele club waar het serieus om knaken gaat en waar prestaties verwacht worden. Voldoe je daar niet aan is het pek & veren. Voldoe je daar wel aan ben je een held. Kan dat draaien? Jazeker, zie bijv. Dailey Blind die verguisd werd in zijn eerste periode.
[ Voor 39% gewijzigd door Typhone op 16-08-2024 08:32 ]
Voorlopig staan we boven FeyenoordLZ86 schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 23:21:
Ik ben benieuwd of Farioli het seizoen gaat afmaken.
Zoals ze atm spelen gaat Ajax dit seizoen weer geen top 3 spelen en denk ik dat ze in Europa keihard afgaan.
Nu weer Eredivisie!
1 in de Kuip tegen PSV die hopeloos mis ging. 2 gisteren waarvan de laatste op het parkeerdek van de Arena kwam. Laat die man nooit meer een penalty nemen joh.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Daarmee hebben we 5 deelnemers in Europa dit seizoen:
PSV (CL / 8 wedstrijden)
Feyenoord (CL / 8 wedstrijden)
FC Twente (EL / 8 wedstrijden)
AZ (EL / 8 wedstrijden)
Ajax (EL / 8 wedstrijden of uCL / 6 wedstrijden)
[ Voor 32% gewijzigd door Gynnad op 16-08-2024 09:02 ]
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Je kunt het in de voetballerij helaas verwachten inderdaad. Daar viert opportunisme hoogtij, realisme is de buitenwacht vreemd en spelers als mensen met emoties zien uit den boze.Typhone schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 08:22:
Die mensen die het hard vonden voor Gaaei afgelopen jaar kunnen beter dressuur gaan kijken. Ajax is een professionele club waar het serieus om knaken gaat en waar prestaties verwacht worden. Voldoe je daar niet aan is het pek & veren. Voldoe je daar wel aan ben je een held. Kan dat draaien? Jazeker, zie bijv. Dailey Blind die verguisd werd in zijn eerste periode.
De meeste toppers van de afgelopen jaren werden in het eerste jaar afgebrand omdat ze gewoonweg moesten wennen. En een jaar later worden ze ineens op handen gedragen. Maar die hadden dan tenminste nog een redelijke gezonde omgeving met steun.
Een Gaaei moest het doen met types als meneer "het zijn niet mijn spelers" die vervolgens op Ibiza ging zitten en iedereen het maar lekker uit liet zoeken.
En als het vervolgens blijkbaar echt niet goed gaat toch bewust een Gaaei opstellen en na de eerste fout meteen wisselen. Hoe maak je spelers kapot 101.
En daarna overal afgemaakt worden uiteraard.
Dat is objectief gezien simpelweg geen fatsoenlijke manier van doen. Dan is het een verademing om te zien hoe de nieuwe structuur met spelers omgaat en dat er blijkbaar een heel veel gezondere werkomgeving is gecreëerd. En respect voor Gaaei dat hij nog door gaat.
Toch ben ik het wel eens met je kunt dat het erbij lijkt te horen en dat je er mee om moet kunnen gaan. Maar niet omdat Ajax een professionele club is (was dat zo de afgelopen jaren?) maar omdat voetbal eigenlijk gewoon een tokkiesport is met bijbehorend gedrag.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Een krankzinnige penaltyreeks, begreep ik - en met zowel goed gekeept en gestopt als beroerd (in?)geschoten penalties.
Wat mij betreft mogen nu ook alle 'Brobbey is een fantastische spits' en 'Brobbey in Oranje' teksten voortaan achterwege blijven...

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Nam Godts er toen ook niet 1 in de bekerfinale? Ook feilloos binnen als ik het me goed herinner.Typhone schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 08:22:
[...]
Kan over Godts ook gezegd worden met feilloze penalties.
Ik begin echt steeds meer fan van hem te worden, al was het gisteren vrij snel klaar toen hij dubbele dekking kreeg.
Sowieso is het alternatief waardeloos. En Gaaei heeft 100% de beste voorzet van de selectie.Typhone schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 08:22:
[...]
Belachelijk slecht vind ik nog vrij positief omschreven.
Pasveer is toch een verademing om te zien qua interviews maar kan als keeper op dit niveau toch eigenlijk niet meer. Waar zijn de opvolgers? Voor Gaaei wil ik ook wel een lans breken eigenlijk. Vorig jaar - terecht - afgeserveerd na wanprestaties in Ajax 1. Maar nu laat hij zien wat hij mentaal in zijn mars heeft en dat is van een ander niveau dan enkele anderen in de selectie. Heel veel respect daarvoor. Kan over Godts ook gezegd worden met feilloze penalties.
Het moet wel eerlijk en consequent blijven. Hato heeft tig keer meer grote fouten gemaakt dan Gaaei, maar blijft buiten schot 'want jong en eigen jeugd'. En als die criticasters (ik heb het dus over de media/analysten) dan ook nog eens vaak mensen met hun eigen agenda zijn, dan heb ik daar toch wel moeite mee, met de hardheid hoe hij neergesabeld werd. Alsof hij DE reden was dat Ajax vorig seizoen faalde.Die mensen die het hard vonden voor Gaaei afgelopen jaar kunnen beter dressuur gaan kijken. Ajax is een professionele club waar het serieus om knaken gaat en waar prestaties verwacht worden. Voldoe je daar niet aan is het pek & veren. Voldoe je daar wel aan ben je een held. Kan dat draaien? Jazeker, zie bijv. Dailey Blind die verguisd werd in zijn eerste periode.
Mooi dat als je dit in het engels leest dat het veel aannemelijker is.InFamous schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 23:41:
[...]
If all the players have taken a kick and the scores are still level, a second round starts. The teams can change the order of kickers for this round.
Maar het klopt wel.
Wel beslissend geweest in heel veel andere wedstrijden (naast z'n assist in 1-1 tegen PSV en goal tegen Twente 2-1). Die leveren ook gewoon 3 punten op.donleone83 schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 08:02:
[...]
Ook als hij tot twee keer toe een belachelijk slechte strafschop neemt op het moment dat het er echt toe doet? Leuk, 18 goals in de Eredivisie. Maar niet beslissend geweest in topwedstrijden.
En dat in een team wat bagger slecht draaide.
Dubbele dekking en Taylor die overal in de weg ging lopenHenkie_NtA schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 09:33:
[...]
Nam Godts er toen ook niet 1 in de bekerfinale? Ook feilloos binnen als ik het me goed herinner.
Ik begin echt steeds meer fan van hem te worden, al was het gisteren vrij snel klaar toen hij dubbele dekking kreeg.
Ogh Godts wil jij naar links? Lekker niet daar ga ik nu heen
Omdat hij geen penalty kan nemen??[b]Ramzzz in "[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2024/2025"
Wat mij betreft mogen nu ook alle 'Brobbey is een fantastische spits' en 'Brobbey in Oranje' teksten voortaan achterwege bluijven...
Echt hoor, dat deed echt behoorlijk pijn aan mn ogen.toolkist schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 09:39:
[...]
Dubbele dekking en Taylor die overal in de weg ging lopen
Ogh Godts wil jij naar links? Lekker niet daar ga ik nu heen
[ Voor 34% gewijzigd door Henkie_NtA op 16-08-2024 09:41 ]
toolkist schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 22:55:
[...]
Pasveer komt niet in de buurt van de hoek voordat die bal er is
Trouwens, volgens mij had ie zelf na die 1e paar ballen ook door dat ie niet weg kwam met kijken maar dat ie gewoon volle bak een hoek moest kiezen. Een wereld van verschil t.o.v. die eerste paar penalty'stoolkist schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 22:54:
zo moet ie wel echt recht dioor het midden wil Pasveer een kans hebben
Die eerste penalty vandaag was niet eens echt slecht genomen vond ik, maar vooral gewoon goed gepakt door die keeper.toolkist schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 09:43:
[...]
Op zich kan ie het prima zoals ik gisteren al postte. 20 raak 4 mis (excl penalty series) volgens transfermarkt.
Maar, voorlopig toch maar ff niet meer boven aan de lijst lijkt me zo.
Bij een goed ingeschoten bal is de keeper altijd te laat, tenzij hij gokt en alvast gaat. Bij een slecht ingeschoten bal helpt kijken wel degelijk.toolkist schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 09:41:
Trouwens, volgens mij had ie zelf na die 1e paar ballen ook door dat ie niet weg kwam met kijken maar dat ie gewoon volle bak een hoek moest kiezen. Een wereld van verschil t.o.v. die eerste paar penalty's
Overigens had hij naar eigen zeggen contact met Gorter over het kiezen van hoeken dus het hing ook van de speler een de kennis daarover af.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Laag door het midden is altijd slecht genomen. Als je het echt kan schiet je hem gewoon strak in het zijnet, liefst op hoogte.Henkie_NtA schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 09:48:
[...]
Die eerste penalty vandaag was niet eens echt slecht genomen vond ik, maar vooral gewoon goed gepakt door die keeper.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Natte krant (363218) (V.242)
Zo heeft hij ook heel vaak 1-op-1 acties verneukt. Druistig de bal wegschieten.YuriV schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 09:55:
Brobbey laat zien waarom hij waarschijnlijk nooit een echte topspits zal worden. Hij heeft wel het fysiek maar bezit niet de benodigde koelheid. Vooral die 2e penalty was een goed voorbeeld. Een bal blind op doel rammen is iets wat misschien een verdediger zal doen maar een topspits zal altijd een idee hebben en de bal daar plaatsen (en dan kan ie nog mis gaan of gestopt worden).
Maakt niet uit in het eerste jaar, maar ooit moet je wel tonen progressie te maken op dat gebied en die zie ik niet.
Overigens wat penalties betreft een wijze les van mij:
Keeper moet gewoon ALTIJD blijven staan en gokken op de bal in het midden. Laat de spelers (daar ligt de druk) maar een hoek kiezen. Onbewust speelt het toch altijd een rol dat wanneer hij te scherp is hij tegen de paal kan komen of naast gaat en dat willen ze allemaal niet. Een pass geven tussen twee spelers door met 1m marge is geen probleem maar een penalty nemen is heel wat anders. Volgens mij moest een penalty met 89km/h ingeschoten worden binnen 1,05m van de palen om elke keeper op aarde kansloos te laten die onder de 2,20m was. Maar iemand kan vast wel even de exacte getallen opzoeken
[ Voor 32% gewijzigd door Typhone op 16-08-2024 09:59 ]
Brobbey en Bertje mogen wel even op penalty training. Man man, die bal van de 2e pingel van Brobbey bevindt zich volgens mij nog steeds in een baan om de aarde.

Verder vond ik het ook mooi voor Gaaei. Die schoot net als Godts toch 2x die bal behoorlijk koelbloedig binnen. Bergwijn bevestigde ook zijn statistieken als penalty killer. Volgens mij staat hij nu 13 uit 13. Maar mocht hij weggaan, dan blijkt na gisteren wel, dat Branco, Godts en Gaaei prima alternatieven zijn voor je penalty's. Vond die van Sutalo trouwens ook prima. Schoot heel beheerst en gecontroleerd binnen.
Niet alleen met Gorter, hij vroeg het zelfs een keer aan de ballenjongenGonadan schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 09:48:
[...]
Bij een goed ingeschoten bal is de keeper altijd te laat, tenzij hij gokt en alvast gaat. Bij een slecht ingeschoten bal helpt kijken wel degelijk.
Overigens had hij naar eigen zeggen contact met Gorter over het kiezen van hoeken dus het hing ook van de speler een de kennis daarover af.

Een keeper hoort hier natuurlijk niet te gokken maar samen met de keeperstrainer zn huiswerk te doen, desnoods met behulp van een bidon ofzo.
Ja a la Traoré. Alleen dan beterGonadan schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 09:49:
[...]
Laag door het midden is altijd slecht genomen. Als je het echt kan schiet je hem gewoon strak in het zijnet, liefst op hoogte.
Maar laag door het midden hoeft niet slecht te zijn. Zie Godts, die wacht gewoon langer dan de keeper
Nee dus. Gewoon je huiswerk doen en weten waar de speler em meestal schiet.Typhone schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 09:56:
[
Overigens wat penalties betreft een wijze les van mij:
Keeper moet gewoon ALTIJD blijven staan en gokken op de bal in het midden.
YuriV schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 09:55:
Brobbey laat zien waarom hij waarschijnlijk nooit een echte topspits zal worden. Hij heeft wel het fysiek maar bezit niet de benodigde koelheid. Vooral die 2e penalty was een goed voorbeeld. Een bal blind op doel rammen is iets wat misschien een verdediger zal doen maar een topspits zal altijd een idee hebben en de bal daar plaatsen (en dan kan ie nog mis gaan of gestopt worden).
Ik hoorde trouwens dat de bal van Brobby inmiddels gevonden is … Zuid-Oost gaat het gerucht
— Ronald de Boer (@RdBoer1970) 15 augustus 2024
Enzovoort.
[ Voor 8% gewijzigd door Ramzzz op 16-08-2024 10:48 ]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Goh Zuid-Oost, lekker origineel...
Vind ik deze leuker:
Leon ten Voorde@deBankzitter
Je gaat niet echt met een lekker gevoel je hond uit laten..toch bang dat elk moment dat projectiel van Brobbey naar beneden komt
Ik moet wel zeggen, dat je Pasveer hier echt mee te kort doet. Pasveer heeft echt meermaals goede reddingen verricht en gewoon een hele goed penalty serie gekeeped.. Is veel tactischer in het doel dan een Ramaj of een Gorter, een van die twee (Ramaj gaat naar verluidt weg dit transferwindo) zal de opvolger moeten zijn, of Ramsdale van Arsenal.. Anyways;Typhone schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 08:22:
[...]
Belachelijk slecht vind ik nog vrij positief omschreven.
Pasveer is toch een verademing om te zien qua interviews maar kan als keeper op dit niveau toch eigenlijk niet meer. Waar zijn de opvolgers?
Automatische meldingen voor Marktplaats en 2dehands? MarktAlert.nl
Dat kun je doen voor de eerste 5 penalty nemers, maar voor alle 11 wordt het toch lastig.toolkist schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 10:45:
[...]
Gewoon je huiswerk doen en weten waar de speler em meestal schiet.
Daarnaast is het ook gewoon raadzaam om te kijken naar hoe de speler achter de bal gaat staan. Hoe de plaatsing van het standbeen is, etc. Dan kun je 'zien' of een speler voor zijn eigen hoek gaat (wat veiliger is) of niet.
Rechtsbenige spelers schieten het vaakst over hun standbeen heen en dus in de (voor hen) linkerhoek. Idem dito en vice versa voor linksbenige spelers. Als je dan toch duikt, duik dan in die hoek. Mocht je het niet weten is dat statistisch gezien je 'best bet' als keeper.
Een bidon mag je niet op de lijn zetten. Die wchiet je trouwens ook zo omver.toolkist schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 10:42:
[...]
Niet alleen met Gorter, hij vroeg het zelfs een keer aan de ballenjongen![]()
Een keeper hoort hier natuurlijk niet te gokken maar samen met de keeperstrainer zn huiswerk te doen, desnoods met behulp van een bidon ofzo.
Pickford denkt daar toch echt anders over. Zo'n bidon is groot genoeg om meer dan 5 nemers op te zetten.SterqVerhael schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 10:53:
[...]
Dat kun je doen voor de eerste 5 penalty nemers, maar voor alle 11 wordt het toch lastig.![]()
Daarnaast is het ook gewoon raadzaam om te kijken naar hoe de speler achter de bal gaat staan. Hoe de plaatsing van het standbeen is, etc. Dan kun je 'zien' of een speler voor zijn eigen hoek gaat (wat veiliger is) of niet.
Rechtsbenige spelers schieten het vaakst over hun standbeen heen en dus in de (voor hen) linkerhoek. Idem dito en vice versa voor linksbenige spelers. Als je dan toch duikt, duik dan in die hoek. Mocht je het niet weten is dat statistisch gezien je 'best bet' als keeper.
Hier heb je een vaatje zout want deze was wel heel flauwsNielz123 schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 10:53:
[...]
Een bidon mag je niet op de lijn zetten. Die wchiet je trouwens ook zo omver.
Ik hoef geen tactische keeper ik wil de beste die we hebben. En Pasveer is dat in mijn beleving echt niet.Tweakez schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 10:52:
[...]
Ik moet wel zeggen, dat je Pasveer hier echt mee te kort doet. Pasveer heeft echt meermaals goede reddingen verricht en gewoon een hele goed penalty serie gekeeped.. Is veel tactischer in het doel dan een Ramaj of een Gorter, een van die twee (Ramaj gaat naar verluidt weg dit transferwindo) zal de opvolger moeten zijn, of Ramsdale van Arsenal.. Anyways;![]()
Ramsdale gaat em waarschijnlijk niet worden, veel te duur.
als ik de statistiek goed bekijk zie ik vooral veel O19 en KKD pingels.. in Ajax 1 nog NOOIT geraakt (of kijk ik niet goed?)toolkist schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 09:43:
[...]
Op zich kan ie het prima zoals ik gisteren al postte. 20 raak 4 mis (excl penalty series) volgens transfermarkt.
Maar, voorlopig toch maar ff niet meer boven aan de lijst lijkt me zo.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Spelers in de breedste zin van het woord.ph4ge schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 11:31:
Zowel keepers als spitsen moet je niet afrekenen op penalties. Het slechts 1 klein onderdeel van het hun bijdrage aan het spel.
Moet je een strafschopspecialist in je elftal hebben? Ja, dat lijkt me wel omdat je juist zo'n moment altijd wel wil benutten. Idealiter schiet elke speler een strafschop er strak in en zit die meestal. Je gaat echter op basis daarvan niet een speler wel of niet opstellen, je zou in beginsel al niet in een strafschoppenreeks willen komen.
En de druk die het moment met zich meebrengt blijft lastig op te trainen. Op een training kan je er zo velen inschieten maar dat is een lastig tot niet vergelijkbare situatie met een daadwerkelijke strafschoppenserie waar je bij het missen van een schot uit de competitie ligt.
Kijk hij is natuurlijk geen categorie van Nistelrooij, van Persie of Bergkamp, maar in principe een bruikbare spits voor bepaalde systemen (spits die bal vasthoudt, verdedigers continu bij zich houdt, enz). Jammere is dat Ajax daarvoor echt goede wingers mist en het middenveld de hele tijd effectief gezien in ondertal speelt en geen doelpunt kan maken.
Er is echt een power middenvelder nodig. Werd vaak geopperd hier, een type Eriksen zou uitkomst bieden op de aanvallende 8 positie. Misschien dat de staf een goeie Spaanse middenvelder kan verleiden om naar Ajax te komen.
En als de keeper dan ook wacht moet je alsnog in de hoek en wordt het meestal brandhout. Gewoon van jezelf uitgaan en strak langs de paal op snelheid, dat zijn de enige goede. Als coach zou ik ook woest worden van iets als een panenka, het is niet meer dan arrogantie en als het lukt kom je goed weg.toolkist schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 10:44:
[...]
Ja a la Traoré. Alleen dan beter
Maar laag door het midden hoeft niet slecht te zijn. Zie Godts, die wacht gewoon langer dan de keeper
Nu moet ik er wel bij zeggen ik ook het liefst al die 'dynamische aanlopen' zou verbieden en gewoon alleen normale zou willen toestaan. Of zelfs over gaan op een lopende strafschop waarbij de keeper wel mag bewegen, beetje zoals hockey.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
[YouTube: https://youtu.be/Kg4m4PMq5rk?t=611]Tweakez schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 10:52:
[...]
Ik moet wel zeggen, dat je Pasveer hier echt mee te kort doet. Pasveer heeft echt meermaals goede reddingen verricht en gewoon een hele goed penalty serie gekeeped.. Is veel tactischer in het doel dan een Ramaj of een Gorter, een van die twee (Ramaj gaat naar verluidt weg dit transferwindo) zal de opvolger moeten zijn, of Ramsdale van Arsenal.. Anyways;![]()
En toch ff na alle euforie. Als ik dit doelpunt nog een terugkijk, Henderson staat in de weg had de bal weg moeten maaien denk ik. Maar de bal was ook niet hard in geschoten en lijkt ook niet buiten het bereik van Pasveer.
Pasveer een held in deze penalty serie, helemaal eens. Maar ik vrees een beetje dat we hem overschatten. Hij heeft al eerder een goede reeks neergezet als eerste keeper maar dat daarna ook afgewisseld met heel matig keepen.
In mijn ogen is het een keeper die een periode boven zichzelf kan uitstijgen maar ik ben een beetje bang dat hij boven z'n gemiddelde niveau aan het keepen is. Ben benieuwd hoe lang hij het nu vol houdt.
Pasveer is op dit moment met afstand de beste op die positie die we hebben. Voor het team dan, want zuiver als doelverdediger is het inderdaad niet bijzonder.toolkist schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 11:08:
[...]
Ik hoef geen tactische keeper ik wil de beste die we hebben. En Pasveer is dat in mijn beleving echt niet.
Ramsdale gaat em waarschijnlijk niet worden, veel te duur.
Ik zou ook graag op elke positie de beste voetballer hebben, maar soms werkt het voor een team toch beter met net iets mindere spelers die wel beter voor het geheel zijn.
Dus in die zin ben ik het met je eens dat ik ook liever een ander op doel zie, want dat zou betekenen dat de verdediging eindelijk zichzelf kan organiseren en motiveren. Maar tot die tijd ben ik dolblij dat we Pasveer hebben.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Onjuist. Kijk de laatste series maar eens terug en zie hoeveel ballen er gepakt waren als de keeper was blijven staan. Waar de speler ‘meestal’ schiet is alweer een extra variabele die veranderen kan. Vergeet het mentale aspect niet wat er bij penalties om de hoek komt kijken.toolkist schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 10:45:
[...]
Nee dus. Gewoon je huiswerk doen en weten waar de speler em meestal schiet.
Ja maar in een penaltyserie kan de keeper niet veel fout doe . Veldspel, voortgang en vloeiend spelen is allang niet meer wat het was. Traagheid alom. Het gaat om meer wedstrijden en het feit dat dit al 3-3,5 jaar speelt bij Ajax sinds Dope-Onana.Tweakez schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 10:52:
[...]
Pasveer bleef een paar keer staan en had een bal 1m van het midden dan nog niet.Typhone schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 11:43:
[...]
Onjuist. Kijk de laatste series maar eens terug en zie hoeveel ballen er gepakt waren als de keeper was blijven staan. Waar de speler ‘meestal’ schiet is alweer een extra variabele die veranderen kan. Vergeet het mentale aspect niet wat er bij penalties om de hoek komt kijken.
Exact. Gisteren ook weer. Hato en Rensch maken verschillende grove fouten die zo een tegendoelpunt hadden kunnen worden als de tegenstander had kunnen voetballen, maar daar hoor je niemand over. De focus ligt toch nog op het kijken of Sutalo of Gaaei niet toch nog iets fout doen.toolkist schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 09:33:
Het moet wel eerlijk en consequent blijven. Hato heeft tig keer meer grote fouten gemaakt dan Gaaei, maar blijft buiten schot 'want jong en eigen jeugd'. En als die criticasters (ik heb het dus over de media/analysten) dan ook nog eens vaak mensen met hun eigen agenda zijn, dan heb ik daar toch wel moeite mee, met de hardheid hoe hij neergesabeld werd. Alsof hij DE reden was dat Ajax vorig seizoen faalde.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Natuurlijk wel. Dat ie niet veel fout kan doen is een verzinsel van wat commentatoren of analysten die niks beters te melden hebben en elkaar nu lekker nakwaken.Typhone schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 11:46:
Ja maar in een penaltyserie kan de keeper niet veel fout doe .
Als er in een serie van 5 er 5 in gaan is de keeper over het algemeen dus gewoon slecht bezig. Kan een keer gebeuren als iedereen ze strak in het zijnetje schiet, maar dat gebeurt nagenoeg nooit.Het gemiddeld aantal strafschoppen dat door keepers wordt gestopt bedraagt ongeveer 15%. Bij goede penaltykillers bedraagt dit percentage tussen de 20 en 25%.
Er moet zondag wel gewonnen worden van NAC
Waarom denk je dat Farioli zo voorzichtig is met de spelers die op papier uiteindelijk de betere zijn? EL is leuk qua aanzien en levert je tien miljoen extra op, maar uiteindelijk is het halen van de top drie het grote doel van dit seizoen.Willem30 schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 12:24:
Leuk hoor dat Ajax dit seizoen graag iets in Europa wil laten zien maar ze voetballen zich nu een slag in de rondte om maar Europa in te komen. Tuurlijk gaat het ook om geld wat ze daardoor verdienen maar beter was het om zich dit jaar lekker te focussen op de Eredivisie.
Er moet zondag wel gewonnen worden van NAC
Nu voor iets als de EL een groot risico nemen en daardoor top drie mislopen zou gewoon erg dom zijn.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Om maar te zwijgen over Youri Baas. Die maakte gisteren zoveel fouten dat ik gestopt ben met tellen.Gonadan schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 11:53:
Exact. Gisteren ook weer. Hato en Rensch maken verschillende grove fouten die zo een tegendoelpunt hadden kunnen worden als de tegenstander had kunnen voetballen, maar daar hoor je niemand over. De focus ligt toch nog op het kijken of Sutalo of Gaaei niet toch nog iets fout doen.
Als ik dan Kaplan zag spelen bij Jong Ajax dan vraag ik mij hard op af waarom hij niet speelt in plaats van Baas. Kaplan is onderhand gewoon fit genoeg om te spelen en in mijn ogen verder en beter dan Baas. In plaats daarvan overwegen ze nu om Rugani te halen, waarom? Kaplan was volgens mij een lichtpuntje in het slechte seizoen van Ajax vorig jaar. En daar zit nog genoeg rek in. Waarom dat een speler halen die op z'n retour is? Als die Rugani komt dan is Kaplan vertrokken en dat is voor de toekomst enorm zonde.
[ Voor 3% gewijzigd door Han op 16-08-2024 12:37 ]
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Nee hij bewoog toch half naar de hoek wat hij niet had moeten doen haha.toolkist schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 11:52:
[...]
Pasveer bleef een paar keer staan en had een bal 1m van het midden dan nog niet.
Ik snap al dat negatieve gedoe niet na een mindere wedstrijd.chim0 schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 12:48:
Kwam gisteren laat thuis en zag de uitslag op FB, dacht ff dat we een korfbalvereniging erbij hadden. Mijn hemel wat is er gebeurd? Tja, als het zoveel moeite moet kosten om een wedstrijd te winnen, zie ik het somber in komend seizoen.
We hebben er nu 5 gespeeld, 4 gewonnen, 1 verloren (en winst na penalties). Het aantal tegendoelpunten is ongekend laag t.o.v. vorig seizoen en het is gister eigenlijk een wonder dat je die pot verliest na alle kansen, de paal en de lat.
Ajax komt uit een ontzettend diep dal. Dit soort potten waren vorig jaar gewoon kansloos geweest. Ja, het kostte wat moeite, maar de strijd en teamspirit die de jongens hebben geleverd biedt wel enigszins hoop. Vorig jaar was het maar een gelaten bende op het veld.
Geef het wat tijd, we zijn verdorie net onderweg. Nee, we gaan het PSV niet moeilijk maken dit jaar, maar zo somber als vorig seizoen zie ik het ook niet in.
Ik snap ook niet dat ze zo ver zijn gegaan om hem terug te halen.
Ja, als je het daarmee vergelijkt is het inderdaad heel slecht. Maar als je daarmee gaat vergelijken ga je de komende 20/30 jaar van een koude kermis thuiskomen. Real Madrid en Juventus wegtikken is ons in de geschiedenis überhaupt zelden gelukt. Dat is meer uitzondering dan regel.bazzemans schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 13:08:
@JEightyFive Het referentiekader dat je gebruikt is denk ik heel bepalend. Jij neemt vorig seizoen als referentie, waar Ajax machteloos en tandeloos was. Dat is denk ik ook terecht, als je nog middenin het proces zit om onder dat puin vandaan te komen. Veel supporters hebben echter heel snel de neiging om de succesvolle jaren als referentie te nemen. Ja, dan wordt je snel zuur. Het zit daar namelijk nog ver vanaf. Alleen dat lijkt mij ook een weinig realistisch vergelijk.
Dan was na de jaren 70 en 90 eigenlijk ook alles helemaal kut, wat voor een deel ook wel klopt.
Ik wil ook zeker de vlag niet uit hangen want voor Ajax begrippen is het nog veel te weinig, maar ik kijk inderdaad liever even naar waar we vandaan komen en probeer het positief te zien. Anders ga je net als een Van Basten inderdaad iedere week zitten zeiken over hoe slecht het is.
Uiteindelijk is Ajax eigenlijk altijd sterker teruggekomen op de momenten dat de tering naar de nering gezet moest worden, er geen geld was en men terug moest vallen op eigen jeugd (met her en der een aankoop). Laten we er dan maar vanuit gaan dat we over een paar jaar weer successen kunnen vieren
Precies. Maar zelfs als je iets gas terugneemt en als uitgangspunt neemt dat Ajax dé Nederlandse topclub is en alleen (structureel) concurrentie heeft van PSV en Feyenoord* dan is dat m.i. al geen eerlijk vergelijk. Natuurlijk wil je daar naartoe, maar je moet kijken waar je vandaan komt. Met hangen en wurgen 5e, als gevolg van (m.i.) simpelweg een selectie die ondermaats is. Aan die selectie is nog onvoldoende veranderd om een hoge verwachting te hebben. Maar goed, volgens mij is dat ook precies wat jij ook aangeeftJEightyFive schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 13:15:
[...]
Ja, als je het daarmee vergelijkt is het inderdaad heel slecht. Maar als je daarmee gaat vergelijken ga je de komende 20/30 jaar van een koude kermis thuiskomen. Real Madrid en Juventus wegtikken is ons in de geschiedenis überhaupt zelden gelukt. Dat is meer uitzondering dan regel.
Dan was na de jaren 70 en 90 eigenlijk ook alles helemaal kut, wat voor een deel ook wel klopt.
*Sorry AZ- en FC Twente-fans. Ondanks de paar uitschieters naar boven, is het jullie clubs in mijn optiek nog niet gelukt om de traditionele top 3 structureel aan te vallen.
Heel terecht dat je het positief wilt insteken. Dat geeft voedingsbodem om op te bouwen wat mij betreft.Ik wil ook zeker de vlag niet uit hangen want voor Ajax begrippen is het nog veel te weinig, maar ik kijk inderdaad liever even naar waar we vandaan komen en probeer het positief te zien. Anders ga je net als een Van Basten inderdaad iedere week zitten zeiken over hoe slecht het is.
Uiteindelijk is Ajax eigenlijk altijd sterker teruggekomen op de momenten dat de tering naar de nering gezet moest worden, er geen geld was en men terug moest vallen op eigen jeugd (met her en der een aankoop). Laten we er dan maar vanuit gaan dat we over een paar jaar weer successen kunnen vieren
Gisteren vond ik inderdaad een mooi voorbeeld. Dat je die wedstrijd uiteindelijk verliest (en wint met penalty's) is eigenlijk ongelofelijk. Uitschakeling was echt onterecht geweest. Vorig jaar was dat heel anders. Dan speelde je tegen tegenstanders van gelijke kwaliteit en verloor je ze terecht.
Ik heb nog een keer de samenvatting gekeken en het valt mij op hoeveel kansen Akpom kreeg. Nu is de tendens rondom hem zuur. Toch staat hij telkens op de plek waar hij tot die scoringskans komt. Zou het zo kunnen zijn dat, met de gedachte van de ketchupfles (Van Nistelrooij©) in het achterhoofd, hij met meer vertrouwen wellicht toch niet zó slecht is? (Tuurlijk valt hij tegen, maar hoe pessimistisch of positief wil je het insteken?)
Iedereen roept maar dat Overmars zo geweldig is maar dat valt allemaal wel mee. Helemaal wetende dat de vorige seizoenen ook door Overmars kwamen deels.FreakNL schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 13:14:
Brobbey is gewoon een hele matige spits. Dat vond ik al heel lang maar er zit ook nog eens 0 progressie in…
Elke als dat typische gelul weer begint moet ik alleen maar grimlachen.
een treffende spreuk
Niet? PSV lijkt ook z'n laatste 2 verdedigers kwijt te raken .Brighton wil Boscagli, Boscagli wil PL en heeft nog 1 jarig contract, al lijkt het rondom Teze wel ff stil te worden.JEightyFive schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 13:00:
Nee, we gaan het PSV niet moeilijk maken dit jaar, maar zo somber als vorig seizoen zie ik het ook niet in.
Maar die weten nu al hoe lang dat ze een gebrek aan verdedigers hebben? En wat wordt eraan gedaan? Duurt iig erg erg lang allemaal.
[edit]oh ja en dan willen ze Wijndal huren
[ Voor 4% gewijzigd door toolkist op 16-08-2024 15:21 ]
Dat heb ik (zij het in iets mindere mate) ook al geroepen horen worden over PSV.pro_6or schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 14:51:
Wat ik veel opvallender vindt. Het gepanikeer destijds dat alles zo oneerlijk was en dat niemand oooooooit Ajax meer bij kon halen.
Kunnen ze beter Van der Sanden van Aanholt halen.toolkist schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 15:17:
[...]
Niet? PSV lijkt ook z'n laatste 2 verdedigers kwijt te raken .Brighton wil Boscagli, Boscagli wil PL en heeft nog 1 jarig contract, al lijkt het rondom Teze wel ff stil te worden.
Maar die weten nu al hoe lang dat ze een gebrek aan verdedigers hebben? En wat wordt eraan gedaan? Duurt iig erg erg lang allemaal.
[edit]oh ja en dan willen ze Wijndal huren![]()
![]()
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Hahaha ja tijd om dat gezeur nu andersom in te zetten.pro_6or schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 14:51:
Wat ik veel opvallender vindt. Het gepanikeer destijds dat alles zo oneerlijk was en dat niemand oooooooit Ajax meer bij kon halen.
@toolkist
De penalties van (positief grapje nav Pantelic Podcast) Penaltinaikos:
1) Gered
2) 1m rechts van het midden, Pasveer stapte naar links
3) Rechts geschoten en raak, Pasveer foute hoek
4) Rechts geschoten, Pasveer goede hoek maar raak
5) Recht door het midden, Pasveer duikt linkerhoek
Staan blijven was beslissend geweest met de 5e strafschop. Laat die maar eens los op de shootouts op het afgelopen EK en je ziet precies hetzelfde.
:strip_exif()/f/image/VL6V1ZkBcGyRX4ZTyXILcKYT.jpg?f=fotoalbum_large)
Net speciaal alles teruggekeken.
[ Voor 53% gewijzigd door Typhone op 16-08-2024 17:31 ]
"Wat gij niet wilt dat u geschiedt zo doet dat ook een ander niet"Typhone schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 17:26:
[...]
Hahaha ja tijd om dat gezeur nu andersom in te zetten.
Ga ik dit seizoen vaker proberen

Haha ja maar het geeft aan wat voor onzin dat is. Soms moet je het eerst zien voordat je het ziet zeggen ze nietwaartoolkist schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 17:28:
[...]
"Wat gij niet wilt dat u geschiedt zo doet dat ook een ander niet"
Ga ik dit seizoen vaker proberen
Behalve natuurlijk dat die vijfde strafschop nooit door het midden genomen zou zijn als Pasveer bij de eerste 4 was blijven staan. Elke keuze beïnvloedt het vervolg, dus zo'n analyse is zinloos.Typhone schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 17:26:
[...]
Staan blijven was beslissend geweest met de 5e strafschop. Laat die maar eens los op de shootouts op het afgelopen EK en je ziet precies hetzelfde.
Zijn 2e penalty vat hem mooi samen; wild.FreakNL schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 13:14:
Brobbey is gewoon een hele matige spits. Dat vond ik al heel lang maar er zit ook nog eens 0 progressie in…
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Brobbey heeft vorige jaren keihard moeten werken aan het rust hebben bij afronden omdat hij alles als een blinde richting doel probeerde te rossen, dat zag je gisteren één op één gebeuren bij de strafschoppen.Superkiwi schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 19:53:
Zijn penalty's van gisteren zeggen m.i. niks over zijn voetbalkwaliteiten. Brobbey kan echt wel voetballen en is vorig seizoen waardevol invaller gebleken, hij kan alleen geen penalty's nemen.
Ik zie wel degelijk een verband. In wedstrijden gaat het al wat beter, maar hij is er overduidelijk nog niet. De zenuwen bij de strafschoppen zetten hem in feite weer een stapje terug in die ontwikkeling.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Oh dat ben ik zeker met je eens hoor. Maar om hem na gisteren af te schilderen als zeer matige spits, daar vind ik wat van. Waarmee ik natuurlijk niet gelijk zeg dat het een topspits is die een basisplek in Oranje moet krijgenGonadan schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 20:18:
[...]
In wedstrijden gaat het al wat beter, maar hij is er overduidelijk nog niet.
Nee dat klopt inderdaad, hij was al matig.Superkiwi schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 20:22:
[...]
Oh dat ben ik zeker met je eens hoor. Maar om hem na gisteren af te schilderen als zeer matige spits, daar vind ik wat van. Waarmee ik natuurlijk niet gelijk zeg dat het een topspits is die een basisplek in Oranje moet krijgen
Maar serieus, je weet toch dat zoiets als dit hét moment is om weer even het topic binnen te komen wandelen en wat gal te spuwen? Ik geniet daar wel van, het is zo opzichtig.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik vraag me voornamelijk af waarom hij bij de eerste 5 nemers zat. Als je kijkt naar de pingels van Baas, Gaaei, Sutalo en Pasveer dan waren die stuk voor stuk veel en veel beter genomen. En Brobbey heeft er van zijn laatste 3 al 2 gemist en in Ajax-1 sowieso maar 1 genomen en gemist. Van de mensen bij de eerste 5 nemers verwacht ik toch wel dat ze minimaal 1 van de 2 keer dat ze mogen schieten, raak schieten. Tenzij je echt maar 3 of 4 fatsoenlijke nemers hebt. Maar dat bleek niet zo te zijn.Superkiwi schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 19:53:
Zijn penalty's van gisteren zeggen m.i. niks over zijn voetbalkwaliteiten. Brobbey kan echt wel voetballen en is vorig seizoen waardevol invaller gebleken, hij kan alleen geen penalty's nemen.
Zal ook met voorkeur van de speler te maken hebben?Wyke schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 21:42:
[...]
Ik vraag me voornamelijk af waarom hij bij de eerste 5 nemers zat. Als je kijkt naar de pingels van Baas, Gaaei, Sutalo en Pasveer dan waren die stuk voor stuk veel en veel beter genomen. En Brobbey heeft er van zijn laatste 3 al 2 gemist en in Ajax-1 sowieso maar 1 genomen en gemist. Van de mensen bij de eerste 5 nemers verwacht ik toch wel dat ze minimaal 1 van de 2 keer dat ze mogen schieten, raak schieten. Tenzij je echt maar 3 of 4 fatsoenlijke nemers hebt. Maar dat bleek niet zo te zijn.
Als je mijn post terugleest zie je dat in het altijd al matig gevonden heb..Superkiwi schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 20:22:
[...]
Oh dat ben ik zeker met je eens hoor. Maar om hem na gisteren af te schilderen als zeer matige spits, daar vind ik wat van. Waarmee ik natuurlijk niet gelijk zeg dat het een topspits is die een basisplek in Oranje moet krijgen
Ik zie er weinig in, sorry…
Menig hebben is prima natuurlijk.FreakNL schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 09:10:
[...]
Als je mijn post terugleest zie je dat in het altijd al matig gevonden heb..
Ik zie er weinig in, sorry…
Stats Brobbey seizoen 23/24 over alle competities: 43 wedstrijden, 22 doelpunten en 12 assists. Dat is dus 34 G/A in 43 wedstrijden. Niet zo slecht.
Dit zijn de stats eredivisie, beker, EL en CoL.
Wel is het even afwachten hoe hij dit seizoen zal presteren onder zo'n fanatieke trainer...
Depay is topscorer Oranje aller tijden. Just saying….
Dit topic is gesloten.
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2024/2025 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken