[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2024/2025 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 285 ... 302 Laatste
Acties:
  • 476.336 views

Onderwerpen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:46

Superkiwi

Hoi doei

Typhone schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 13:17:
[...]
Ach genieten van alle boeren in de provincie die gaan zingen “helemaal niets in Amsterdam”. Ze maken ons groter dan wij al zijn.
Niet alleen de boeren in de provincie hoor, dat doen de 'havenarbeiders' uit de Maasstad net zo goed. En de Hagenezen die een niveautje lager spelen, evenals de Domstedelingen die 4e worden.
Sinds gisteren zijn een hele hoop fans bezig met de mooiste club van Nederland, ik vind het wel mooi altijd.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:32
Ramzzz schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 12:54:
[...]

Deels mee eens.

Vaessen kunnen we kort over zijn. Ik las het al ergens hier: totaalidioot.

Daar zijn er wel meer van trouwens.

En in de wedstrijd kun je dan wel meer spelers aanwijzen die beter uit de verf waren gekomen in de K1-ring, of de toneelschool.

Het hoofd verliezen in een wedstrijd overkomt sommigen nooit, meer mensen af en toe, en sommigen vrijwel altijd.

De laatste categorie zou je gewoon een enkele reis de sport uit moeten geven.

Bijzonder kwalijk en een absurd slecht voorbeeld voor de jeugd. Als KNVB moet je hier gewoon op sturen en ingrijpen, als clubs heb je ook een eigen verantwoordelijkheid.

Ik heb het al vaker gezegd, spelers als Vaessen, Sergio Ramos, Pepe, etc. richten zo veel schade aan op de langere termijn… dat korte-termijndenken van clubs - ‘nu is hij waardevol voor onze club’ - is debet aan een enorm moreel verval in de sport.

En dito de Neymars, Busquetsen - maar ook Wijndal met zijn naar het hoofd grijpen - etc. die het aannaaien van kaarten en overdrijven van blessures tot hoofddoel lijken te hebben gesteld.

Hier niet van meet af aan paal en perk aan stellen, heeft de sport enorm geschaad.

Clubs doen niets, bonden doen niets. De honden blaffen en de karavaan trekt verder. En doorrrrrr… de morele afgrond in ja. Dat zeker.

Nee, dan modelprofs als Neeskens, etc. Incasseren, en door. Pakten ze een kaart, dan pakten ze die - dan moet je óók een vent zijn.

Bah. :/

En in deze wedstrijd waren er wel meer de kaarten hadden mogen krijgen. Ook na afloop van de wedstrijd.

Stelletje malloten…
Vergeet Eljero Elia en Toivonen niet :+ Daar hebben we hier toch een partij leuke discussies over gehad die jaren geleden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13:43
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B7HvS5giJTDb4q6vZQO6AKW0XLA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VmJP46H92ohqH64r7H8x3jpi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TftQXl1Q7xkeJ2r9a9IFpdGEEO4=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/FRvY75nyerAwmzl08XfxMo7t.jpg?f=user_largehet universum is raar

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tristan Wins
  • Registratie: November 2021
  • Niet online
JEightyFive schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 13:17:
[...]

Nooit geweten dat Valentijn hier een account had joh.
Dat is wel erg naief, waar anders denk je dat hij zijn informatie vandaan haalt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

JanW schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 13:23:
[...]

Welke Nederlandse trainer zou je als topclub zijnde dan aan kunnen stellen? Ook even kijkend naar wat er destijds beschikbaar was. Bosz zat bij PSV, Slot ging naar Liverpool. Dat is onrealistisch.

Dan blijft er nog flink wat onbewezen trainers over die destijds een flinke gok waren. Oosting van FC Twente en Paul Simonis van GAE. Of je komt weer uit bij de oud-internationals die overal falen. De Boer, Van Bommel, Van Bronkhorst, Cocu. Noem ze maar op.

De Nederlandse trainers zitten m.i. ook nog vast in oude gewoontes en ideeën. Ze hebben een bepaald omslagmoment gemist en kunnen eigenlijk niet mee in het huidige voetbal. Alleen Slot en in mindere mate Bosz komen nog mee. Al heeft Bosz het buiten Nederland ook niet goed gedaan.

Het lijstje blijft kort, dus ik snap de keuze voor een buitenlandse coach heel goed. Valentijn en de fossielen bij een bepaald conservatief TV-programma snappen dat niet of roepen alleen maar wat, omdat dat verkoopt. Zodra je naar inhoud vraagt komt er weinig meer uit.
Ik heb geen idee wie Valentijn is. Ik vorm mijn mening dan ook niet op basis van wat anderen roepen. Ik vorm dat op basis van wat ik zie aan spelopvatting en interviews.

Ik vind die Farioli een flapdrol in zijn voorkomen en ik vind dat hij Ajax tegen het DNA in laat voetballen. Ik kan me niet voorstellen dat het onder een normale Nederlandse trainer slechter zou gaan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:20
Superkiwi schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 13:54:
[...]

Niet alleen de boeren in de provincie hoor, dat doen de 'havenarbeiders' uit de Maasstad net zo goed. En de Hagenezen die een niveautje lager spelen, evenals de Domstedelingen die 4e worden.
Sinds gisteren zijn een hele hoop fans bezig met de mooiste club van Nederland, ik vind het wel mooi altijd.
Precies, iedereen is weer bezig met PSV. Gelukkig maar, beter dan het gespuis uit Amsterdam. ;) >:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
tiswat schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 14:43:
[...]

Precies, iedereen is weer bezig met PSV. Gelukkig maar, beter dan het gespuis uit Amsterdam. ;) >:)
Ach... sneuer vind ik de reacties van bijvoorbeeld een Kramer (sowieso een droeftoeter) maar (virtueel gedegradeerd) met RKC want: doelsaldo moet iets van 10-0 zijn komende wedstrijd. En dan ben je bezig met een ander clubje die geen kampioen is geworden. En dan kan je daar lachend staan... als er iemand jankend de kleedkamer in had moeten rennen was hij het wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tiswat
Millie-ano schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 14:52:
[...]

Ach... sneuer vind ik de reacties van bijvoorbeeld een Kramer (sowieso een droeftoeter) maar (virtueel gedegradeerd) met RKC want: doelsaldo moet iets van 10-0 zijn komende wedstrijd. En dan ben je bezig met een ander clubje die geen kampioen is geworden. En dan kan je daar lachend staan... als er iemand jankend de kleedkamer in had moeten rennen was hij het wel.
Ik zag hier gisteren ook weer wat Ajacieden in het topic, die bij de 1-2 direct al zeiden:

"Jaa! wzawzdb"

De haat/afkeer roepen ze op zichzelf af.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:16
tiswat schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 14:58:
[...]

Ik zag hier gisteren ook weer wat Ajacieden in het topic, die bij de 1-2 direct al zeiden:

"Jaa! wzawzdb"

Even terug gekeken en... Een hele post :D Je zal zo door het leven moeten gaan _o-

Waar het sarcasme overigens vanaf druipt.

[ Voor 8% gewijzigd door JanW op 15-05-2025 15:02 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
https://www.nu.nl/voetbal...sen-na-slaan-ajacied.html

Gaan ze andere spelers ook onderzoeken? Het maakt mij niet of die nu van GRO of Ajax zijn, maar nogal gek om enkel naar één speler te kijken. Gisteren leek het toch echt over-en-weer te gaan, en dat maakt niet het ene erger of slechter, het kan gewoon niet in het algemeen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
tiswat schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 14:58:
[...]

"Jaa! wzawzdb"

Ach zegt meer iets over mens eigen onzekerheid. En lafheid om dan ineens als een duveltje uit een doosje vooraan moet staan bij de ander als het misgaat. En zelf als je een ander daardoor moet haten nog wel. Ik vind het wel mooi hoe je iets als leus kan gebruiken waarvan een ander denkt dat je er ook heilig in gelooft. Maar hey... you be you :>

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

toolkist schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 12:43:
[...]

Lijkt me een prima keeper voor AZ. Vaessen en Goes in 1 team...
Haha, Klaassen voor op het middenveld, Kramer in de spits en je hebt de as al compleet!

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
LZ86 schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 13:51:
Mits fit is voor Ajax een versterking:
Hancko, Paixao, Read, Gimenez, Hwang, Timber (mits fit). En dan zou Hadj Moussa en Milambo en wllicht Trauner ook nog kunnen. Qua keeper vind ik het lastig. Pasveer is niet slecht, maar ook geen uitblinker. Een fitte Bijlow (hahahahahaha, dromen zijn bedrog) is natuurlijk veel beter, Wellenreuther zal ongeveer lood om oud ijzer zijn.
Read? Dan net zo lief Gaaei.
Hwang, word ik niet warm van. Als je 0 creatieve spelers hebt valt elke speler die iets kan op, maar zo bijzonder is hij niet
Trauner? Kom op zeg. Sutalo in de vorm van dit seizoen zou 100% een versterking zijn voor Feyenoord, dus geen idee wat Trauner bij Ajax zou moeten.
Hadj Moussa zou leuk zijn als ie wat efficiënter wordt, nu is ie wat mij betreft om het even met Berghuis/Traoré.
Milambo mag je van mij zeker wel bij het rijtje met Timber enzo zetten, denk dat dat een hele leuke speler gaat worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
FreakNL schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 14:42:
Ik vind die Farioli een flapdrol in zijn voorkomen en ik vind dat hij Ajax tegen het DNA in laat voetballen. Ik kan me niet voorstellen dat het onder een normale Nederlandse trainer slechter zou gaan.
Maurice Steijn alweer vergeten? John van het Schip? Marcel Keizer? Alfred Schreuder?
Hoeveel meer wil je er hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
LZ86 schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 13:58:
[...]

Vergeet Eljero Elia en Toivonen niet :+ Daar hebben we hier toch een partij leuke discussies over gehad die jaren geleden
en Demi de Zeeuw! Wat een rat was dat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Hoge bomen vangen veel wind, was het toch? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

toolkist schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 15:38:
[...]

Maurice Steijn alweer vergeten? John van het Schip? Marcel Keizer? Alfred Schreuder?
Hoeveel meer wil je er hebben?
En Farioli kan moeiteloos erbij in dat rijtje. :+

Tevens doet Steijn het nu weer hardstikke goed bij Sparta, dus die ben ik zeker niet vergeten.. Ik support namelijk jullie laatste hoop :+

En een paar jaar geleden werd Ajax een paar keer achter elkaar kampioen met een trainer die nu nergens meer aan de bak komt..

Misschien moet je erkennen dat er meer aan de hand is bij je club..

[ Voor 7% gewijzigd door FreakNL op 15-05-2025 15:55 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Advizor
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 25-09 21:59
JEightyFive schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 10:55:
[...]

De volledige selectie zeker niet, maar ik heb toch liever Haller dan Brobbey :P Maar dat had ik ook al toen Haller nog wel bij Ajax liep en sommigen liever Brobbey wilden zien :')
Haller heeft 3 goede wedstrijden gespeeld sinds zijn komst bij Utrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12:44
FreakNL schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 15:54:
[...]

En Farioli kan moeiteloos erbij in dat rijtje. :+

Tevens doet Steijn het nu weer hardstikke goed bij Sparta, dus die ben ik zeker niet vergeten.. Ik support namelijk jullie laatste hoop :+

En een paar jaar geleden werd Ajax een paar keer achter elkaar kampioen met een trainer die nu nergens meer aan de bak komt..

Dat laatste klopt. Soms lijkt het alsof Ajax spelers de instelling hebben van Manchester United spelers. Ook bij Ajax ontvangen de spelers riante salarissen en heb je een grote supporters base. Maar toch best vaak komen ze het veld op alsof ze er geen zin in hebben. Terwijl ze wel meer dan een ton per maand verdienen.

Er wordt wel eens gezegd dat er wat mis is met de 'topsport mentaliteit' bij Ajax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advizor
Trishul schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 11:47:
[...]

Helemaal niet. AZ en Utrecht hebben bijvoorbeeld al betere spitsen. Ook op de flanken betere spelers. Haller, Parrot, betere spitsen. Middenveld doet er ook niet echt voor onder. Verdedigers, daar kan je over discussiëren. Laten we het erop houden dat dit bij Ajax minder breed is gesteld, want als Sutalo niet kan spelen wordt die linie al gauw een probleem.
Met Klaassen, Taylor en Henderson heb je 3 (ex) internationals op het middenveld.
Haller heeft 3 goede potjes gespeeld bij Utrecht, verder niks laten zien. En Parrot is beter dan Brobbey en Weghorst...
Tsja, we zijn wel uitgepraat denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Advizor schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 16:06:
[...]

Met Klaassen, Taylor en Henderson heb je 3 (ex) internationals op het middenveld.
Haller heeft 3 goede potjes gespeeld bij Utrecht, verder niks laten zien. En Parrot is beter dan Brobbey en Weghorst...
Je zegt het goed, ex-internationals. Wanneer was Klaassen voor het laatst international? Henderson idem, die mocht wonderbaarlijk mee de laatste interland periode na lange tijd. Maar niet als basisspeler. Meer voor de ervaring.
Taylor was Jong-Oranje international en mocht na lange tijd weer eens meedoen met Oranje.

Dat ze eens A-internationals waren is niet zo indrukwekkend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
FreakNL schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 15:54:
Heb ik dat de laatste 2 seizoenen nog niet genoeg geroepen dan?
Of gisteren nog (alles en iedereen verkopen bij een reeel bod, behalve Godts en Mokio ;) )

Er gaat zoveel fout dat ik er zowat van overtuigd ben dat een team van @Typhone , @Superkiwi en ik het 100% beter doen (misschien niet trainer zijn, maar wel het technische deel erboven incl spelers halen/wie verdient contract verlenging etc)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 25-09 15:56
Advizor schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 16:00:
[...]

Haller heeft 3 goede wedstrijden gespeeld sinds zijn komst bij Utrecht.
Meer dan Brobbey dit seizoen dus

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• carpebios
  • Nu online
Advizor schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 16:06:
[...]

Iedereen bij Ajax is toch automatisch international bij Koeman? * duikt weg

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 12:27

Typhone

Who Dares Wins

toolkist schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 16:21:
[...]

Heb ik dat de laatste 2 seizoenen nog niet genoeg geroepen dan?
Of gisteren nog (alles en iedereen verkopen bij een reeel bod, behalve Godts en Mokio ;) )

Er gaat zoveel fout dat ik er zowat van overtuigd ben dat een team van @Typhone , @Superkiwi en ik het 100% beter doen (misschien niet trainer zijn, maar wel het technische deel erboven incl spelers halen/wie verdient contract verlenging etc)
Nou ik ben geen trainer in de zin van looplijnen en mechanismen maar ik zou eens zorgen dat om een wedstrijd over de streep te trekken doelloos alles naar voren rammen verboden is. En een vrije trap zoals gisteren. Zet iedereen in een lijn op de penaltystip. Klaar is kees. Zo’n achterlijk gedoe en NIET VOOR HET EERST. Tottenham anyone? Hetzelfde gejank. En hoeveel wedstrijden er al geweest zijn waarin hetzelfde gebeurde. Is gewoon trainbaar en bespreekbaar maar het gebeurt nooit heb ik het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

LZ86 schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 13:51:
mits fit
mits fit
mits fit
mits fit
mits fit
mits fit
Etc… etc… etc…
Fit zijn en fit blijven is ook een kwaliteit. Een speler die niet minimaal 2 á 3 keer per seizoen geblesseerd is is al een versterking voor Feyenoord. Vaak hulde voor de koopjes maar goedkoop blijkt ook vaak duurkoop. De kreet ‘Feyenoord had hoger gestaan zonder al die blessures’ horen we nu ook al jaren.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Advizor
Trishul schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 16:19:
[...]

Je zegt het goed, ex-internationals. Wanneer was Klaassen voor het laatst international? Henderson idem, die mocht wonderbaarlijk mee de laatste interland periode na lange tijd. Maar niet als basisspeler. Meer voor de ervaring.
Taylor was Jong-Oranje international en mocht na lange tijd weer eens meedoen met Oranje.

Dat ze eens A-internationals waren is niet zo indrukwekkend.
Dus door jouw betoog zijn ze minder dan, ik noem even de middenvelders van Utrecht gisteren, Rodriguez, Engwanda en Fraulo. Toornstra viel in.
En AZ; Koopmeiners, Mijnans, Smit. Daal viel in.

Sorry maar van dit rijtje zou misschien alleen Mijnans in de basis starten bij Ajax, en die is nog erg jong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advizor
[...]

Misschien eens stoppen met altijd dat roepen dat je de beste bent. WZAWZDB, dat soort geneuzel.
En het dan gek vinden dat anderen je niks gunnen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:59
Advizor schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 18:22:
[...]

Misschien eens stoppen met altijd dat roepen dat je de beste bent. WZAWZDB, dat soort geneuzel.
Het is gewoon te triest voor woorden hoe andere clubs zo met ajax bezig zijn.

Sparta is trouwens een positieve uitzondering daarop. Hopelijk gaan die gewoon volgas zondag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
Het AD heeft er zelfs een artikel aan geweid lol

https://www.ad.nl/voetbal...schap-verspeelt~a42d1d7d/

Wel betaalmuur, maar ik heb smakelijk gelachen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 25-09 06:29
Advizor schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 18:20:
[...]

Dus door jouw betoog zijn ze minder dan, ik noem even de middenvelders van Utrecht gisteren, Rodriguez, Engwanda en Fraulo. Toornstra viel in.

Sorry maar van dit rijtje zou misschien alleen Mijnans in de basis starten bij Ajax, en die is nog erg jong.
Andersom kun je wat mij betreft net zo goed zeggen dat Fitz-Jim niets te zoeken heeft bij een club in het linkerrijtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:09

MeNTaL_TO

The future is not set

LZ86 schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 19:00:
Het AD heeft er zelfs een artikel aan geweid lol

https://www.ad.nl/voetbal...schap-verspeelt~a42d1d7d/

Wel betaalmuur, maar ik heb smakelijk gelachen
Dat is in ieder sport zo, steek je boven het maaiveld uit, dan ben je gehaat door de rest.
Voorbeelden: New York Yankees en LA Dodgers, voorheen Houston Astros, Kansas City Chiefs (en hiervoor de NE Patriots), Man City, Real Madrid en ga zo maar door.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

AMARONE schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 18:49:
[...]

Het is gewoon te triest voor woorden hoe andere clubs zo met ajax bezig zijn.

Sparta is trouwens een positieve uitzondering daarop. Hopelijk gaan die gewoon volgas zondag.
Ik kan niet voor de overige 10K man spreken in het stadion maar de mensen die ik ken bij Sparta zouden zich nooit zo laten gaan zoals de Groningen supporters deden (en wie niet springt etc).

Het meerendeel bij ons is vooral met zichzelf bezig. Wel werd er door sommigen weleens gejuicht als Feyenoord achter staat. Maar ook dat is inmiddels gelukkig een zeer kleine minderheid.

Als ik in mijn eigen groepje kijk is er geen voorkeur eigenlijk. Persoonlijk heb ik niks met Ajax maar ook niet met Feyenoord of PSV. Het zal me dan ook aan mijn achterste oxideren wie er kampioen wordt zondag. Wat ik wel belangrijk vind is dat wij nog vol voor de 9e plaats kunnen en moeten gaan.

Overigens worden wij door Feyenoord supporters weleens uitgemaakt voor Joden van Rotterdam, omdat we zogenaamd meer sympathie voor Ajax hebben dan voor Feyenoord. Ook dat slaat echt nergens op. Wij zijn gewoon Sparta. En we hebben Feyenoord nu ook keihard nodig om Heerenveen in te halen. Naast dat we überhaupt al voor een schier onmogelijke opgave staan om PSV te verslaan. Maar mocht dat lukken zul je niet of nauwelijks leedvermaak zien bij ons.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:51
Typhone schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 13:17:
[...]

Ach genieten van alle boeren in de provincie die gaan zingen “helemaal niets in Amsterdam”. Ze maken ons groter dan wij al zijn.
En dit soort reacties mensen, is toch altijd weer de dubbele kers op de taart na een 2-2 in de 99e minuut tegen een club die de hele avond niet speelde als een kampioen, maar als de Nederlandse Getafe.

Hoogtepunt was de ballenjongen die na de 2-2 de bal aan Matheus wilde teruggeven die hem daarvoor minutenlang weigerde te geven zodat de jongen niet snel een bal terug kon geven aan spelers bij een uitbal.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Prosac
[...]

Gisteren rond 22:00 was Groningen even de mooiste en grootste club in Nederland inderdaad. Genoten. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:25

Agent47

I always close my contracts.

FreakNL schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 20:03:
[...]

Ik kan niet voor de overige 10K man spreken in het stadion maar de mensen die ik ken bij Sparta zouden zich nooit zo laten gaan zoals de Groningen supporters deden (en wie niet springt etc).

Het meerendeel bij ons is vooral met zichzelf bezig. Wel werd er door sommigen weleens gejuicht als Feyenoord achter staat. Maar ook dat is inmiddels gelukkig een zeer kleine minderheid.

Als ik in mijn eigen groepje kijk is er geen voorkeur eigenlijk. Persoonlijk heb ik niks met Ajax maar ook niet met Feyenoord of PSV. Het zal me dan ook aan mijn achterste oxideren wie er kampioen wordt zondag. Wat ik wel belangrijk vind is dat wij nog vol voor de 9e plaats kunnen en moeten gaan.

Overigens worden wij door Feyenoord supporters weleens uitgemaakt voor Joden van Rotterdam, omdat we zogenaamd meer sympathie voor Ajax hebben dan voor Feyenoord. Ook dat slaat echt nergens op. Wij zijn gewoon Sparta. En we hebben Feyenoord nu ook keihard nodig om Heerenveen in te halen. Naast dat we überhaupt al voor een schier onmogelijke opgave staan om PSV te verslaan. Maar mocht dat lukken zul je niet of nauwelijks leedvermaak zien bij ons.
Ik merk bij mijn “ voetbal vrienden” dat Sparta meer naar Ajax gaat. Ze hebben niks met Feyenoord :P

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
[b]FreakNL schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 20:03:
Ben benieuwd of Steijn z'n keeper ook vooruit stuurt als het rond de 90e minuut 2-1 voor PSV zou staan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Prosac schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 20:41:
[...]

En dit soort reacties mensen, is toch altijd weer de dubbele kers op de taart na een 2-2 in de 99e minuut tegen een club die de hele avond niet speelde als een kampioen, maar als de Nederlandse Getafe.
‘Mensen’, sta je jezelf te verkopen voor een publiek wat ik even gemist heb? Je maakt precies mijn punt. Ik zie ook welgeteld nog geen 10 posts van jou in het hele topic en degene die er staan “spreken voor zich”.

Dus ben je gelukkig? Als er iets stabielere clubs komen staat Groningen onderin te bungelen om hooguit twee-drie keer per jaar een resultaat wat er toe doet te bemachtigen en verder is het zeer matige invulling van de competitie. Ik kan nog wel even doorgaan maar dat zou tegen het been zijn van bekendere Groningen supporters die wel op een normale manier kunnen communiceren.

Let je wel even op dat het Getafe van Nederland vorig seizoen een pure wanorde heeft gebouwd en daar nog niet van verlost is? Van alle goed voetballende clubs in Nederland worden ze toch maar even tweede ondanks het forse gemis aan inkomsten wat elders wel te vinden was. Maak jij je vooral druk om een 2-2 in de 99e minuut. Het kampioenschap komt wel weer en dan maalt niemand daar nog om joh.

:*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Agent47 schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 20:48:
[...]

Ik merk bij mijn “ voetbal vrienden” dat Sparta meer naar Ajax gaat. Ze hebben niks met Feyenoord :P
Hoe zitten die verhoudingen tussen Sparta, Excelsior en Feyenoord precies? Technisch gezien allemaal clubs uit de eigen stad toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Typhone schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 21:03:
[...]

Hoe zitten die verhoudingen tussen Sparta, Excelsior en Feyenoord precies? Technisch gezien allemaal clubs uit de eigen stad toch?
Feyenoord en Excelsior gaan nog enigszins oké. Feyenoord en Sparta moeten niks van elkaar hebben, mede doordat Sparta en de jeugd van Ajax veel van elkaar overnamen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Prosac
Typhone schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 20:58:
[...]

‘Mensen’, sta je jezelf te verkopen voor een publiek wat ik even gemist heb? Je maakt precies mijn punt. Ik zie ook welgeteld nog geen 10 posts van jou in het hele topic en degene die er staan “spreken voor zich”.

Dus ben je gelukkig? Als er iets stabielere clubs komen staat Groningen onderin te bungelen om hooguit twee-drie keer per jaar een resultaat wat er toe doet te bemachtigen en verder is het zeer matige invulling van de competitie. Ik kan nog wel even doorgaan maar dat zou tegen het been zijn van bekendere Groningen supporters die wel op een normale manier kunnen communiceren.

Let je wel even op dat het Getafe van Nederland vorig seizoen een pure wanorde heeft gebouwd en daar nog niet van verlost is? Van alle goed voetballende clubs in Nederland worden ze toch maar even tweede ondanks het forse gemis aan inkomsten wat elders wel te vinden was. Maak jij je vooral druk om een 2-2 in de 99e minuut. Het kampioenschap komt wel weer en dan maalt niemand daar nog om joh.

:*)
Sorry, ik wist niet dat postcount belangrijk was om wat te mogen schrijven hier. _O-

Verder druipt het zuur van je post af, maar dat is wel begrijpelijk na de resultaten van gisteren. Maar daarmee maak je mijn punt. :9

We zijn niet gedegradeerd, redelijk eenvoudig gehandhaafd uiteindelijk nog. Het puntje maakt dat we zelfs met een gelijkspel zondag nog kans hebben op de PO's. Een onverwacht toetje.

Ik weet dat Ajax een wanorde was vorig seizoen. Desondanks knap dat ze bovenin meedraaien, dat neemt niet weg dat ze gisteren bijzonder slecht speelden met het beschikbare materiaal, alsof ze geen kampioen konden worden, veel rollen, irritant gedrag, zeuren bij de scheidsrechter, tijdrekken etc.
Ja, ook allemaal begrijpelijk, maar dan smaakt een 2-2 ook extra lekker. In je laatste thuispot, in de 99e minuut, tegen een topclub, in een promotiejaar, met kans op PO's én na het gedrag in het veld gedurende de voorsprong. Ja, dan ben ik wel even gelukkig ja.

*;

En dan komt de zoveelste Ajacied (uit Noord-Brabant) vandaag aan met "alle boeren uit de provincie" _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
Agent47 schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 20:48:
[...]

Grappig genoeg kom ik uit de regio Rotterdam. Ik 'ben' voor Ajax maar heb dan toch idd meer met Sparta als ik dan toch iets uit de regio zou supporten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Advizor schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 18:20:
[...]

Tja. Je hebt ook gezien hoe ze speelden toch? Middenveld van Ajax was de afgelopen wedstrijden gewoon ondermaats. Neem nu een Fitz-Jim, die wordt continue weggezet alsof hij een meisje van 50kg is.
Ik durf wel te stellen dat het middenveld van Utrecht en AZ beter was dan dat van Ajax de afgelopen wedstrijden. Alleen Taylor heeft goed gepresteerd dit seizoen en Henderson alleen in de wedstrijden tegen PSV en Feyenoord. Maar voor de rest gewoon nul dynamiek, snelheid en creativiteit in het Ajax middenveld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Eijsbeer
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 12:08
HollowGamer schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 15:15:
https://www.nu.nl/voetbal...sen-na-slaan-ajacied.html

Gaan ze andere spelers ook onderzoeken? Het maakt mij niet of die nu van GRO of Ajax zijn, maar nogal gek om enkel naar één speler te kijken. Gisteren leek het toch echt over-en-weer te gaan, en dat maakt niet het ene erger of slechter, het kan gewoon niet in het algemeen.
Als je deze beelden bekijkt lijkt Vaessen mij niet de enige die geschorst gaat worden

https://x.com/Piethoane97/status/1922963447408422950

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Hartman gaat denk ik ook weg. Kon je aan het interview wel zien.
Daarentegen mis je er weinig aan denk ik. Hartman van voor zijn blessure kon je eigenlijk niet missen. Nu speelt hij totaal niet beter dan Smal of Bueno. We hebben totaal geen uitschieter daar die er echt bovenuit steekt. Als je er nog wat voor vangt, prima. Mocht hij verlengen ook prima, mogelijk haalt hij zijn oude niveau nog.

Tijd voor een leegloop bij Feyenoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
Agent47 schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 07:59:
Daarentegen mis je er weinig aan denk ik. Hartman van voor zijn blessure kon je eigenlijk niet missen. Nu speelt hij totaal niet beter dan Smal of Bueno. We hebben totaal geen uitschieter daar die er echt bovenuit steekt. Als je er nog wat voor vangt, prima. Mocht hij verlengen ook prima, mogelijk haalt hij zijn oude niveau nog.

Die jongen heeft een zware blessure gehad ook niet zo heel vreemd dat die zijn niveau nog niet haalt

Maar ik snap dat Feyenoord ook in tweestrijd is volgend jaar loopt die gratis de deur uit en als je hem op dit moment verkoopt krijg je geen reet voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

bie100 schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 08:22:
[...]

Die jongen heeft een zware blessure gehad ook niet zo heel vreemd dat die zijn niveau nog niet haalt

Maar ik snap dat Feyenoord ook in tweestrijd is volgend jaar loopt die gratis de deur uit en als je hem op dit moment verkoopt krijg je geen reet voor
Hij heeft aanbiedingen vanuit de club gehad om te verlengen maar daar reageert hij tot op heden niet op.
Spelers als Hartman, Zerrouki, Bijlow en Stengs die pakken bij elkaar zo'n 9 miljoen aan salaris. Je hebt er praktisch weinig aan, de eerste 2 halen hun niveau niet. De laatste 2 hebben om de maand wel een blessure.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Zie net pas dit filmpje van die tweede keeper van Ajax die tijd probeert te rekken door een bal niet terug te geven aan die ballenjongen. Heerlijke reactie van die knul achter _/-\o_

https://www.voetbalprimeu...-ajax-keeper-matheus.html

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-09 20:44
Agent47 schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 08:30:
Hij heeft aanbiedingen vanuit de club gehad om te verlengen maar daar reageert hij tot op heden niet op.
Spelers als Hartman, Zerrouki, Bijlow en Stengs die pakken bij elkaar zo'n 9 miljoen aan salaris. Je hebt er praktisch weinig aan, de eerste 2 halen hun niveau niet. De laatste 2 hebben om de maand wel een blessure.
Ik snap niet dat je niet gewoon bijtekent na zo'n zware blessure. Dat is voor iedereen het beste. Met het oog op het WK en z'n verdere carrière moet Hartman volgend seizoen gewoon spelen, dat gaat hem waarschijnlijk niet worden als hij als gokje binnen wordt gehaald bij een PL club.

Moreel gezien heeft hij afgelopen jaar bijna een miljoen netto ontvangen terwijl hij de beste medische zorg ter wereld kreeg en er niks voor terug gaf. Nu is het toevallig Feyenoord, maar dit geldt voor elke andere club met een speler in zo'n situatie, dat kan je als speler eigenlijk niet maken.
Agent47 schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 08:42:
Zie net pas dit filmpje van die tweede keeper van Ajax die tijd probeert te rekken door een bal niet terug te geven aan die ballenjongen. Heerlijke reactie van die knul achter _/-\o_

https://www.voetbalprimeu...-ajax-keeper-matheus.html
Illustratief van dat ze bij Ajax niet meer met voetbal bezig waren. Dit soort geneuzel leidt jezelf alleen maar af.

[ Voor 21% gewijzigd door ph4ge op 16-05-2025 08:43 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
Agent47 schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 08:30:
[...]

Dan hebben ze toch het gevoel dat die zijn niveau nog kan halen anders ga je als club geen verlenging aanbieden

En voor minder salaris zal die het ook niet doen denk ik

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:31

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
FreakNL schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 13:16:
Farioli is gewoon een idioot.

Dat pontificaal gehurkt zitten ook. Het is gewoon een act want je ziet sowieso al geen reet langs het veld laat staan op je hurken.
Ik ken mensen die last krijgen van lang staan en dan af en toe wat hurken om de rug te ontlasten, dat geeft verlichting. Of misschien vindt hij het gewoon lekker zitten even, wie weet wat er achter wit.
Om dit maar weer als act uit te gaan leggen is wel echt zoeken naar redenen om het een flapdrol te vinden.
Deze trainer voegt 0,0 toe aan de Eredivisie en ik neem het Ajax dan ook kwalijk dat ze zo’n dombo verkiezen boven een Nederlander. Hetzelfde voor Priske overigens…
Als je het op deze wijze verwoordt klinkt het meer als racisme dan een voetbalkundig onderbouwde mening. Dat bedoel je niet zo neem ik aan?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Advizor schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 18:22:
Dat soort argumenten zijn vaak een excuus, maar de kern is pure afgunst. Een club die verreweg het meeste gewonnen heeft, heeft ook verreweg de meeste clubs verslagen, en daarmee verreweg de meeste 'vijanden' gecreëerd.
Ik vind het op zich niet zo vreemd dat veel mensen die geen Ajax-fan zijn Ajax dan wat minder gunnen, zo werkt dat gewoon.

Of het nu voetbal is of tennis, formule 1, pijltjes gooien of wat dan ook. Zodra een club/sporter prijzen gaat pakken vinden we het verfrissend en leuk, blijft die maar prijzen pakken en pakt daarmee de meeste dan vinden we dat al snel weer minder leuk worden. En dan krijg je ook meer mensen die het wel fijn vinden als het een keer niet lukt.

Waar ik wel meer moeite mee heb, en dat is toegegeven meer emotie dan ratio, is dat clubs/spelers soms wel extreem veel moeite doen om een feestje te verpesten.
Dat je je gedraagt alsof het een halve finale beker is en zelfs met de keeper naar voren in de laatste minuten, dat is echt niet normaal voor een gewone competitiewedstrijd. Sportieve plicht waardeer ik heel erg, maar dit is wel een beetje triest. Maar goed, die vollidiot was al genoeg besproken.

Ik zou er zelf als Groningen supporter niet al te blij mee zijn om eerlijk te zijn. Want als ze nou eens vaker met zoveel vuur zouden spelen had je er een stuk betere voor gestaan en had je ook nooit hoeven degraderen. Maar blijkbaar vindt men dat toch minder belangrijk. :?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Agent47 schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 07:59:

Zerrouki, Stengs, Bijlow en Hartman staa wel op de nominatie om weg te wezen. Scheelt veel salaris ook. Carranza mag van mij ook weg.

En dan raak je helaas w.s. Hancko en Paixao kwijt. Kan je inderdaad aardig van een.leegloop spreken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:11
Gonadan schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 08:59:
[...]

Waar ik wel meer moeite mee heb, en dat is toegegeven meer emotie dan ratio, is dat clubs/spelers soms wel extreem veel moeite doen om een feestje te verpesten.
Dat je je gedraagt alsof het een halve finale beker is en zelfs met de keeper naar voren in de laatste minuten, dat is echt niet normaal voor een gewone competitiewedstrijd. Sportieve plicht waardeer ik heel erg, maar dit is wel een beetje triest. Maar goed, die vollidiot was al genoeg besproken.

Ik zou er zelf als Groningen supporter niet al te blij mee zijn om eerlijk te zijn. Want als ze nou eens vaker met zoveel vuur zouden spelen had je er een stuk betere voor gestaan en had je ook nooit hoeven degraderen. Maar blijkbaar vindt men dat toch minder belangrijk. :?
Groningen heeft dat punt ook gewoon nodig om de kans zo groot mogelijk te maken om straks Europese Play-offs te spelen, dus ik snap het wel.

Je was dus ook niet zo blij dat Pasveer in de laatste minuut ook nog mee naar voren ging?

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

LZ86 schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 09:00:
[...]

Zerrouki, Stengs, Bijlow en Hartman staa wel op de nominatie om weg te wezen. Scheelt veel salaris ook. Carranza mag van mij ook weg.

En dan raak je helaas w.s. Hancko en Paixao kwijt. Kan je inderdaad aardig van een.leegloop spreken
Om naar maar te twijfelen of Timber en Trauner blijven. Bijlow of Wellenreuther gaat sowieso weg, dat is al duidelijk. Andreev kan dan lekker doorschuiven, talent voor de toekomst.
Er moet dus sowieso een nieuwe spits bij. Heb wel vertrouwen in Sauer ook!
Blij dat die Osman & die verdediger van Juventus ook gaat. Die Osman heeft 1 leuk potje tegen GAE gespeeld. Verder dondert die alleen maar over zijn eigen voeten heen.

Ivanusec gaat ook. Gewoon verlies nemen en doorpakken. DTK krijgt een moeilijke zomer. Nog steeds geen TD daarentegen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13:35
bazzemans schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 16:16:
[...]

Dat is maar net hoe je de spelregels interpreteert. Uit de vereenvoudigde spelregels haal ik wel degelijk mogelijkheden om toneelspel te bestraffen. Onder hoofdstuk 4 Overtredingen en straffen, paragraaf Gele kaarten:

[...]

Toneelspel is w.m.b. gewoon een schwalbe of de overdrijving zoals hierboven beschreven.
Tjah, maar de definitie van een Schwalbe is eigenlijk dat je je laat vallen, niet dat je je aanstelt. In dat licht is het ook niet in de regels opgenomen om dit aanstel-gedrag daadwerkelijk te bestraffen.

"Wat is een schwalbe? En is er ook een Nederlands woord voor? Letterlijk is een schwalbe Duits voor 'zwaluw'. Bij het voetballen betekent het 'val na een zogenaamde overtreding, vaak in het strafschopgebied, zodat er misschien een penalty wordt gegeven'."

Let op 'val na zogenaamde overtreding', komt eigenlijk neer op dat er géén overtreding is en je je zelf laat vallen. Ik heb dit in de voetbal topics al eens eerder genoemd, de enige die ik dit ooit heb zien betraffen was i.m.o. één van de (zo niet dé) beste scheidsrechters ooit, Pierluigi Collina. Die heb ik één keer een speler die een (lichte) overtreding tegen kreeg, doorrolde, aanstelde en schreeuwde geel zien geven. Omdat deze speler zich per brancard van het veld liet dragen en eenmaal naast het veld zo fris als een hoentje opsprong.

Dat is overigens ook de reden waarom ik van mening ben dat als je niet geoon kan opstaan en doorspelen je dan maar even rust moet nemen. Het doorrollen/ aanstellen heeft dan veel minder voordeel meer en je doet dat dus alleen als het echt is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

ElPaco schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 09:06:
Groningen heeft dat punt ook gewoon nodig om de kans zo groot mogelijk te maken om straks Europese Play-offs te spelen, dus ik snap het wel.
Dat is een wel heel erg theoretische kans, denk je echt dat dat de aanleiding was?
Je was dus ook niet zo blij dat Pasveer in de laatste minuut ook nog mee naar voren ging?
De laatste strohalm voor een kampioenschap is wel even wat anders, laten we eerlijk zijn.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
Agent47 schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 09:09:
[...]

Om naar maar te twijfelen of Timber en Trauner blijven. Bijlow of Wellenreuther gaat sowieso weg, dat is al duidelijk. Andreev kan dan lekker doorschuiven, talent voor de toekomst.
Er moet dus sowieso een nieuwe spits bij. Heb wel vertrouwen in Sauer ook!
Blij dat die Osman & die verdediger van Juventus ook gaat. Die Osman heeft 1 leuk potje tegen GAE gespeeld. Verder dondert die alleen maar over zijn eigen voeten heen.

Ivanusec gaat ook. Gewoon verlies nemen en doorpakken. DTK krijgt een moeilijke zomer. Nog steeds geen TD daarentegen :'(
Ja dat gebrek aan TD is echt een issue. Onacceptabel eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
LZ86 schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 09:16:
[...]

En al heb je een TD, dan hoeft dat nog geen schot in de roos te betekenen (zie Kroes bij Ajax).
Feyenoord had trouwens wel een echt goede TD in Arnesen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Wat ik trouwens wel sneu vind is dat nu Sutalo ineens weer compleet afgebrand wordt omdat hij die vrije trap weggaf. En dat was ook zeker niet slim, maar om nu te doen alsof daar het kampioenschap verloren is gegaan vind ik veel te kort door de bocht.

Allereerst het soepie in het strafschopgebied. Waarom gaan die met z'n allen op een kluitje vol in de weg staan voor Pasveer? Waarom zijn die zoveel bezig met die mafkees van een keeper? Pak wat ruimte, let op de bal, en er is niets aan de hand

En weggeven hebben ze al gedaan voordat ze naar Groningen moesten. Groningen uit kan altijd punten kosten, een NEC of Sparta thuis niet. Daar is het echt mis gelopen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
Gonadan schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 09:14:
[...]

Dat is een wel heel erg theoretische kans, denk je echt dat dat de aanleiding was?
Valt wel mee, door dit punt kunnen ze op 1 punt boven een aantal teams eindigen, ipv het op doelsaldo laten afhangen. Het is maar net door wat voor een bril je er naar kijkt...
[...]

De laatste strohalm voor een kampioenschap is wel even wat anders, laten we eerlijk zijn.
Voor een team als Groningen is Europees kunnen spelen denk ik redelijk vergelijkbaar met een kampioenschap voor Ajax, zeker in het jaar dat je gepromoveerd bent.

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickskeg99
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12:06
[...]

[...]

Er gaan wel vaker keepers mee naar voren bij een achterstand in de laatste minuten... En het verpesten van een kampioenfeest is toch het mooiste wat er is. Wie wil nou dat een tegenstander kampioen wordt in eigen stadion...

Of had Groningen maar op hun rug moet gaan liggen en de beentjes wijd moeten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

LZ86 schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 09:16:
[...]

Onderhand vraag ik mij oprecht af of die wel gaat komen. DTK heeft al een soort hulpfunctie gecreëerd om zaken op te pakken. Is dat niet eigenlijk met het idee dat hij het wel lekker zelf kan blijven doen?
Het zo voor Feyenoord zoveel beter zijn als er een goede TD staat. Een Van Persie houdt supporters rustig, maar als het volgend jaar alsnog niet loopt zoals het moet (je moet ook maar zien of de selectie op peil blijft) dan zal ook daar het gemor beginnen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Gonadan schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 09:21:
[...]

Onderhand vraag ik mij oprecht af of die wel gaat komen. DTK heeft al een soort hulpfunctie gecreëerd om zaken op te pakken. Is dat niet eigenlijk met het idee dat hij het wel lekker zelf kan blijven doen?
Het zo voor Feyenoord zoveel beter zijn als er een goede TD staat. Een Van Persie houdt supporters rustig, maar als het volgend jaar alsnog niet loopt zoals het moet (je moet ook maar zien of de selectie op peil blijft) dan zal ook daar het gemor beginnen.
Dtk is de perfecte AD. Je hebt echt een TD nodig. Die man heeft het te zwaar, maar is te eigenwijs om toe te geven. We hebben al 3 jaren een kak transferperiode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

ElPaco schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 09:19:
Valt wel mee, door dit punt kunnen ze op 1 punt boven een aantal teams eindigen, ipv het op doelsaldo laten afhangen. Het is maar net door wat voor een bril je er naar kijkt...
Laat die sneer maar weg, dat siert je niet.

Op basis van de ranglijst staan ze er gewoon slecht voor, maar ik heb even naar de laatste ronde gekeken en die komt inderdaad wel erg goed uit voor ze. Twee concurrenten erboven moeten tegen PSV en Feyenoord, dus de kans dat je ergens voorbij kan is aanwezig. Als PSV en Feyenoord winnen is een punt tegen Zwolle genoeg als ik het nu goed zie, en zonder dat punt van woensdag hadden ze moeten winnen. Dus in die zin was het een belangrijk punt, I stand corrected. :)
Voor een team als Groningen is Europees kunnen spelen denk ik redelijk vergelijkbaar met een kampioenschap voor Ajax, zeker in het jaar dat je gepromoveerd bent.
Absoluut, maar wat heb je ze horen zingen? "We gaan Europa in!", of was het een ander liedje?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Agent47 schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 09:26:
[...]

Dtk is de perfecte AD. Je hebt echt een TD nodig. Die man heeft het te zwaar, maar is te eigenwijs om toe te geven. We hebben al 3 jaren een kak transferperiode.
Dat gevoel heb ik dus ook. DTK is an sich prima, maar waarom verdomt hij het toch om een TD neer te zetten? Is dat inderdaad eigenwijsheid, of zelfoverschatting? Of zou hij het op zich wel willen maar is de juiste man gewoon nog niet in beeld? Dat ik er niets over gehoord heb betekent natuurlijk niet dat er niet alsnog plannen voor zijn.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:42

ST10©DE

Dus.............

[...]

[...]

Hoe zo is dat anders? ADO - PSV op de eerste speeldag van het seizoen 2015-2016 ;)

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

ST10©DE schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 09:37:
Hoe zo is dat anders? ADO - PSV op de eerste speeldag van het seizoen 2015-2016 ;)
Vergeef me als ik die even niet meer uit mijn hoofd weet, wat gebeurde daar? :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Gonadan schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 09:35:
[...]

Dat gevoel heb ik dus ook. DTK is an sich prima, maar waarom verdomt hij het toch om een TD neer te zetten? Is dat inderdaad eigenwijsheid, of zelfoverschatting? Of zou hij het op zich wel willen maar is de juiste man gewoon nog niet in beeld? Dat ik er niets over gehoord heb betekent natuurlijk niet dat er niet alsnog plannen voor zijn.
Hij heeft het natuurlijk in combinatie met Slot supergoed gedaan, wel dikke shout-out naar Arnesen. Echt jammer dat die weg is.

Maar dtk kan meerdere talen, zit in de board van de fifa ook dacht ik, veel contacten in Amerika en Mexico. Hij heeft zijn status ook en het is ook handig dat hij onder andere direct Spaans kan praten tegen potentiele spelers etc. Ik denk ook dat hij zichzelf vooral heel wat vindt hoor. Ik ben blij met hem, los van de transfers.

Gelukkig hebben we Steijn al. Nu goed doorpakken en zorgen dat je eind juli fit bent. Begin Augustus moeten we er staan voor de VCL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElPaco
Gonadan schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 09:28:
[...]

Laat die sneer maar weg, dat siert je niet.
Het was absoluut niet als sneer bedoelt, excuses als het wel zo over kwam.
[...]

Absoluut, maar wat heb je ze horen zingen? "We gaan Europa in!", of was het een ander liedje?
Ik heb ze niet horen zingen. Ik keek eerst PSV, en na die 2-2 heb ik staan juichen als ik eerlijk ben. Maar het zl ongetwijfeld niet te maken hebben gehad met zichzelf nee.

Aan de andere kant denk ik dat de reacties in de stadions door het land vergelijkbaar zouden zijn geweest als Ajax en PSV precies waren omgedraaid dit seizoen. Mensen vinden onwaarschijnlijke scenarios mooi, het is alleen zuur als je eigen club daarin de negatieve hoofdrol vervuld.

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
rickskeg99 schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 09:19:
[...]

Er gaan wel vaker keepers mee naar voren bij een achterstand in de laatste minuten... En het verpesten van een kampioenfeest is toch het mooiste wat er is. Wie wil nou dat een tegenstander kampioen wordt in eigen stadion...

Of had Groningen maar op hun rug moet gaan liggen en de beentjes wijd moeten doen?
Ik lees het meer dat waarom de Ajax spelers zich naar achter laten drukken. Meestal pak je de pingellijn als grens, nu stonden ze op de 5 meter lijn en dat ze meer met de keeper bezig waren na die beuk. Dat staat los van of Groningen maar de rug moet liggen. Het is meer dat je als Ajax die set-pieces verkeerd heeft opgepakt en in plaats van focus op de bal, middels jankballen de scheidsrechter proberen te overtuigen (het was dan ook wel een beuk van Vaessen) maar laat je daardoor niet afleiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
ElPaco schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 09:42:
[...]

[...]

Ik heb ze niet horen zingen. Ik keek eerst PSV, en na die 2-2 heb ik staan juichen als ik eerlijk ben. Maar het zl ongetwijfeld niet te maken hebben gehad met zichzelf nee.

Aan de andere kant denk ik dat de reacties in de stadions door het land vergelijkbaar zouden zijn geweest als Ajax en PSV precies waren omgedraaid dit seizoen. Mensen vinden onwaarschijnlijke scenarios mooi, het is alleen zuur als je eigen club daarin de negatieve hoofdrol vervuld.
Mwah, ik denk dat heel weinig mensen Ajax wat gunnen. Grote waffel, veel geld, noemen iedereen boeren in de provincie etc. etc. Ze zijn waarschijnlijk blijer dat PSV kampioen wordt dan Ajax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
tiswat schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 09:46:
[...]

Mwah, ik denk dat heel weinig mensen Ajax wat gunnen. Grote waffel, veel geld, noemen iedereen boeren in de provincie etc. etc. Ze zijn waarschijnlijk blijer dat PSV kampioen wordt dan Ajax.
Er schijnt helaas nog geen remedie te zijn voor het Calimerovirus ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Millie-ano schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 09:47:
[...]

Er schijnt helaas nog geen remedie te zijn voor het Calimerovirus ..
Kan je dat toelichten?

Ik denk dat mensen van buiten de randstad het niet waarderen dat ze constant als boeren worden weggezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wyke
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 12:04
ST10©DE schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 09:51:
[...]

Kan je dat toelichten?

Ik denk dat mensen van buiten de randstad het niet waarderen dat ze constant als boeren worden weggezet.
ik ken vrij veel ajax supporters en ik heb er nog nooit eentje een andere supporter of andere club als boer horen wegzetten. ik vraag me echt af waar deze stelling dus vandaan komt? wellicht iets van vroeger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
[...]

Kan je dat toelichten?

Kun jij dan BOEREN.,,..BOEREN... BOEREN!! toelichten. Zelf als geuzennaam opgenomen, dus waarom zo moeilijk erover doen.

Denk dat men net zo min blij is met 'arrogant' als je uitspreekt dat je kampioen wordt of de beste bent. Zoals ik al eerder zei. Dat is ook een leus, vooral gebruikt wordt om te stoken. Ik ken echt niemand die sochtends in de spiegel kijkt, 10x WIJ ZIJN DE BESTE roept en er zelf in gelooft.

[ Voor 37% gewijzigd door Millie-ano op 16-05-2025 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
[...]

[...]

Ik snap het los van die theoretische kans ook volledig. Het was de 99e? minuut, dus dit was de laatste actie van de wedstrijd. Je wilt minimaal een punt overhouden als dat eningszins kan. Je staat 1-2 achter en hebt dus niets te verliezen (het wordt niet erger als je 1-3 verliest, maar wél beter als je 2-2 speelt).
Dus dan moet je de keeper te allen tijde meesturen i.m.o.
Bij een gelijke stand (waarin je dus wél wat te verliezen hebt) zou ik dat dus niet zo doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
Gonadan schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 09:19:
Wat ik trouwens wel sneu vind is dat nu Sutalo ineens weer compleet afgebrand wordt omdat hij die vrije trap weggaf. En dat was ook zeker niet slim, maar om nu te doen alsof daar het kampioenschap verloren is gegaan vind ik veel te kort door de bocht.

Allereerst het soepie in het strafschopgebied. Waarom gaan die met z'n allen op een kluitje vol in de weg staan voor Pasveer? Waarom zijn die zoveel bezig met die mafkees van een keeper? Pak wat ruimte, let op de bal, en er is niets aan de hand

En weggeven hebben ze al gedaan voordat ze naar Groningen moesten. Groningen uit kan altijd punten kosten, een NEC of Sparta thuis niet. Daar is het echt mis gelopen.
Helemaal mee eens. Was het een niet zo slimme actie van Sutalo, dat denk ik wel (al vind ik sowieso dat hij dergelijke momenten vaker met de voeten gaat dan met zijn hoofd, waarom weet ik eigenlijk niet zo goed). Maar het verspelen heb je eigenlijk gedaan tegen Sparta(late gelijkmaker) en tegen NEC.
Tegen Utrecht (los van het aantal tegendoelpunten) kan je gewoon verliezen, maar ik denk dat (met name door de uitslag daar) ineens het goede gevoel verloren ging.

Ajax speelde met vertrouwen het spelletje dit seizoen, wel heel anderrs dan wat we van Ajax verwachten, maar door de goede resultaten groeide het vertrouwen enorm. Dit vertrouwen heeft een flinke deuk opgelopen, juist ook omdat (denk ik) ze zelf ook niet zoveel scoren. In de laatste 4 wedstijden (Utrecht, 4, Sparta 1, NEC 3 en Groningen 2) zijn er 10 tegendoelpunten geïncasseerd. In de 29 wedstijden daarvoor waren dit er nog 22 in totaal. Dus vertrouwen weg én spanning erop, dan krijg je dit soort taferelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiswat
Wyke schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 09:55:
[...]

ik ken vrij veel ajax supporters en ik heb er nog nooit eentje een andere supporter of andere club als boer horen wegzetten. ik vraag me echt af waar deze stelling dus vandaan komt? wellicht iets van vroeger?
Laten we wel zijn, hoeveel Amsterdammers kijken neer op mensen buiten de ring? Buiten Amsterdam bestaat er niks toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
tiswat schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 09:59:
[...]

Laten we wel zijn, hoeveel Amsterdammers kijken neer op mensen buiten de ring? Buiten Amsterdam bestaat er niks toch?
Nogmaals; zegt ook weer iets over je eigen onzekerheid als je het gevoel hebt dat erop je neergekeken wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
[...]

[...]

Hier ben ik het wel volledig mee eens, juist die scenario's maken dat het mooi is. Helemaal nadat eerst PSV overtuigend de voorsprong had, die was weg en omgedraaid, bizar want eerst 9 punten? vor en daarna 9 punten achter en nu weer 1 punt voor. Dat maakt een verandering van 9 voor naar 9 achter (18 punten) weer naar 1 punt voor (10 punten) van 28 punten.
Dat geeft wel aan hoe zo'n bizar/ uniek seizoen dit is geweest (nu al en de laatste speeldag is nog niet geweest, dus de kampioen is nog niet bepaald). Dan is het toch mooi dat het zo onvoorspelbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
Millie-ano schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 09:46:
[...]

Ik lees het meer dat waarom de Ajax spelers zich naar achter laten drukken. Meestal pak je de pingellijn als grens, nu stonden ze op de 5 meter lijn en dat ze meer met de keeper bezig waren na die beuk. Dat staat los van of Groningen maar de rug moet liggen. Het is meer dat je als Ajax die set-pieces verkeerd heeft opgepakt en in plaats van focus op de bal, middels jankballen de scheidsrechter proberen te overtuigen (het was dan ook wel een beuk van Vaessen) maar laat je daardoor niet afleiden.
Ben ik het ook mee eens, juist doordat ze zover naar achteren stonden is er maar weinig ruimte tussen de spelers en de keeper. De Keeper kan niet echt komen bij een bal ertussen, welke (het mag gezegd worden) ook geweldig werd gegeven van Groningen.
Keeper in de verdrukking (die kan eigenlijk geen kant op) en verdedigen is lastig doordat de bal richting de goal draait.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
[...]

Als Ajax ook nog leuk voetbal had gespeeld met deze resultaten zou ik het ze meer gunnen. Het was nu zoveel 'hakken over de sloot' werk, dat ik PSV (behalve in de slechte periode) toch gewoon een leuker team vond om naar te kijken en meer overtuigend vond spelen, in die zin zou dat voor mij de terechte kampioen zijn.
Dit gevoel had ik meer andersom in die seizoenen dat PSV juist minder overtuigde (en verrekte vaak vlak voor tijd een goal maakte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

[...]

Typhone in "[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2024/2025"

Superkiwi in "[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2024/2025"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Millie-ano schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 09:56:
[...]

Kun jij dan BOEREN.,,..BOEREN... BOEREN!! toelichten. Zelf als geuzennaam opgenomen, dus waarom zo moeilijk erover doen.

Denk dat men net zo min blij is met 'arrogant' als je uitspreekt dat je kampioen wordt of de beste bent. Zoals ik al eerder zei. Dat is ook een leus, vooral gebruikt wordt om te stoken. Ik ken echt niemand die sochtends in de spiegel kijkt, 10x WIJ ZIJN DE BESTE roept en er zelf in gelooft.
En als supporters van andere clubs de aanhangers van Ajax "Joden" noemen, wordt de wedstrijd gestaakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
Millie-ano schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 10:01:
[...]

Nogmaals; zegt ook weer iets over je eigen onzekerheid als je het gevoel hebt dat erop je neergekeken wordt.
Mijn onzekerheid? Het kan mij echt aan mijn reet roesten. Ik geef alleen aan dat dit zo wordt ervaren door mensen en dat dit een reden kan zijn waarom het Ajax niet wordt gegund. Ik blijf het liefst zo ver mogelijk weg van de randstad. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
[...]

Ik wel, de Graafschap, toen die Ajax het kampioenschap door de neus boorden (2016). Die stomme 'superboeren'. :+
En uiteraard bij PSV begrijp ik dat ook, maar dat komt ook door de supporters zelf die steevast 'Boeren, Boeren!' roepen in het stadion.

[ Voor 13% gewijzigd door jbdeiman op 16-05-2025 10:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trishul
tiswat schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 09:59:
[...]

Dit is echt zo'n onzin zeg. Heb je wel eens de demografische ontwikkeling gevolgd van Amsterdam, Amsterdammers en de randgemeenten?
Veel geboren Amsterdammers wonen niet eens meer in Amsterdam maar zijn vanwege de huizen crisis verhuisd naar randgemeenten.

Men lijkt de rijke yuppen in Zuid, de Pijp, enz te generaliseren naar 'de Amsterdammer'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
[...]

Groningen heeft nu aan een punt genoeg als Feyenoord en PSV winnen. Dus ja, dat puntje was wel belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

[...]

Feyenoord en Ajax hebben altijd "mot" met elkaar gehad, dat is bekend. Hoe PSV er bij is gekomen is mij een raadsel? Mogelijk omdat ze de laatste 20-30 jaar significant meer titels hebben gepakt? Vroeger kon ik Ajax niet zien of luchten. Nu is dat, ook door de leeftijd, wel anders. Als Ajax terecht wint dan geef ik dat gerust toe hoor :)

Qua Ajax hoor ik om mij heen vooral van mensen dat ze het Ajax niet gunnen vanwege de ego. Het " we doen het wel ff"

Het was dan wel typerend dat toen Ajax in de halve finale stond, je aan een dame naar 2 spelers vroeg, ze er geen één kon opnoemen :D Stond ze dan met haar opgedroogde wijntje te schreeuwen. :+ ;w

Het oude Ajax van mooi spel en goed resultaat is de laatste seizoenen weggebleven. Komt vast wel weer terug. Die seizoenskaarten voor de eerste rijen daarentegen daar :X 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
tiswat schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 10:13:
[...]

Mijn onzekerheid? Het kan mij echt aan mijn reet roesten. Ik geef alleen aan dat dit zo wordt ervaren door mensen en dat dit een reden kan zijn waarom het Ajax niet wordt gegund. Ik blijf het liefst zo ver mogelijk weg van de randstad. ;)
Niet perse jij, maar meer in.. als jij als persoon zo denkt.
Millie-ano schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 15:19:
[...]

Ach zegt meer iets over mens eigen onzekerheid. En lafheid om dan ineens als een duveltje uit een doosje vooraan moet staan bij de ander als het misgaat. En zelf als je een ander daardoor moet haten nog wel. Ik vind het wel mooi hoe je iets als leus kan gebruiken waarvan een ander denkt dat je er ook heilig in gelooft. Maar hey... you be you :>
Bedoelde er ook mee te zeggen. Als men iemand zo arrogant vind, om vervolgens iemand te haten. Ben je imho geen haar beter. En heeft ook een bepaalde arrogantie om als het misgaat op iemand neer te kijken als in 'zo lekker voor je' en alles is mij prima he. Ik als Ajax fan zit lekker in een hoekje, vang de huidige klappen op de kin en ga verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
Agent47 schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 10:19:
[...]

Het was dan wel typerend dat toen Ajax in de halve finale stond, je aan een dame naar 2 spelers vroeg, ze er geen één kon opnoemen :D Stond ze dan met haar opgedroogde wijntje te schreeuwen. :+ ;w
haha dit maakt toch ook geen moer uit. Alsof er veel dames in de kuip een andere speler kon opnoemen naast Pelle in die tijd. Alleen voor zijn looks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
Agent47 schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 10:19:
[...]

Qua Ajax hoor ik om mij heen vooral van mensen dat ze het Ajax niet gunnen vanwege de ego. Het " we doen het wel ff"
"De afgang van de kandidate herstelde hun gebutste zelfbeeld weer een beetje, verklaarden de onderzoekers. ‘Er zijn meerdere soortgelijke onderzoeken gedaan’, zegt Van Dijk, ‘en ook andersom: als je mensen met een gebutst zelfbeeld meer bevestiging geeft voordat ze oordelen, zie je dat ze erna meestal juist minder leedvermaak hebben.’

‘Is leedvermaak slecht?’, besluit Van Met lachen om een onschuldig grapje is niets mis. Zolang dit meisje niet verdrinkt, kunnen we het echt lollig vinden dat ze haar telefoon in het zwembad laat vallen. Dijk. ‘Moeten we onze kinderen erover opvoeden? Wel als het voortkomt uit haat en afgunst, vond Moers. Maar gaat het om rechtvaardigheid en onschuldige humor? Ach, dan is het zo erg nog niet.’ Zolang leedvermaak je gevoel voor compassie niet in de weg zit, is er geen man overboord.

https://www.universiteitl...e/quest-4-leedvermaak.pdf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

[...]

<3

Absoluut, ik ga er ook niet vanuit dat het alleen tegen Ajax is hoor. Ik had het in het algemeen over wat het los maakt bij teams/spelers als je een feestje kunt verpesten.
En ergens is het ook wel te begrijpen, de naam van Bryan Smeets is nog steeds bekend in heel Nederland en dat is niet vanwege zijn voetballende kwaliteiten, het was nota bene zijn eerste doelpunt voor De Graafschap. Dus op zich is het ook wel weer te begrijpen dat het voor sommige spelers de enige kans is op eeuwige roem. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

[...]

Kan je dat toelichten?

Dan zou de aversie toch tegen elke randstadclub moeten zijn en niet specifiek Ajax? :?

Nog even los van het feit dat verreweg de meeste Ajacieden niet in Amsterdam wonen.

[ Voor 11% gewijzigd door Gonadan op 16-05-2025 10:40 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

jbdeiman schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 09:58:
Ik snap het los van die theoretische kans ook volledig. Het was de 99e? minuut, dus dit was de laatste actie van de wedstrijd. Je wilt minimaal een punt overhouden als dat eningszins kan. Je staat 1-2 achter en hebt dus niets te verliezen (het wordt niet erger als je 1-3 verliest, maar wél beter als je 2-2 speelt).
Dus dan moet je de keeper te allen tijde meesturen i.m.o.
Bij een gelijke stand (waarin je dus wél wat te verliezen hebt) zou ik dat dus niet zo doen.
Als je het zo verwoordt is het wel te begrijpen, maar waarom doen clubs dat dan niet elke wedstrijd? Zeker degradatiekandidaten zouden dan toch elke wedstrijd voor elk punt moeten gaan om alles maar te sprokkelen wat mogelijk is?
Die was ik vergeten maar daarmee maakt hij zich wel onsterfelijk inderdaad. Zo gaat menig AZ-er ook nog huilen als je de naam Piekenhagen noemt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Gonadan schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 10:41:
[...]

Als je het zo verwoordt is het wel te begrijpen, maar waarom doen clubs dat dan niet elke wedstrijd? Zeker degradatiekandidaten zouden dan toch welke wedstrijd voor elk punt moeten gaan om alles maar te sprokkelen wat mogelijk is?
Dat blijft het grootste raadsel in het voetbal.
[...]

Die was ik vergeten maar daarmee maakt hij zich wel onsterfelijk inderdaad. Zo gaat menig AZ-er ook nog huilen als je de naam Piekenhagen noemt.
Ik zat in het stadion van ADO die dag... was wel 'bijzonder' om mee te maken.

Met mijn zoon op de meest fanatieke tribune van ADO ('midden-noord') als twee (undercover) PSV-fans.

Vocabulaire is aardig uitgebreid die dag - en nog een paar keer. :+

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Best een leuk artikel dit. Hoe dan ook vind ik het een sympathieke gast.

Het eigenaardige pad van Ajax-trainer Farioli als filosofiestudent en keeperstrainer

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:15
Gonadan schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 08:59:
Met dat ene puntje maken ze wel meer kans op de playoffs, toch?
Pagina: 1 ... 285 ... 302 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2024/2025 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken