FreakNL schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 21:15:
Nee ik vind het gewoon een flapdrol. Heeft niks met racisme te maken. Ik vind genoeg kaaskoppen ook flapdrollen. Slaat ook nergens op dat je die kaart trekt.
Ik snap gewoon niet dat je een middelmatige trainer uit het buitenland haalt.
Persoonlijk snap ik niet zo goed waarom het bij voetbal ineens geaccepteerd is om hardop te roepen dat we geen buitenlander willen. Voor een gewone baan zou zoiets belachelijk en ongehoord zijn.
Als we naar de vijf laatste trainers kijken dan kunnen we wel concluderen dat een Nederlandse afkomst alles behalve een vergroting van de kans op succes is. Deze keuze was erg verfrissend, en bracht qua mentaliteit en resultaten heel veel. Farioli heeft zonder twijfel het gelijk van directie bewezen. Wat je van hem persoonlijk vindt doet daar nul aan af.
Moet het dan per se een buitenlander zijn? Nee ook dat niet, maar de echte goede Nederlandse trainers liggen meestal niet voor het oprapen.
Mocht farioli gaan dan vind ik Simonis bijvoorbeeld ook wel een leuke om een kans te geven, maar dat is ook geen garantie.
Je moet gewoon iemand vinden die goed bij de plannen past. Farioli deed dat voor dit jaar perfect, maar het lijkt erop dat hij voor komend jaar minder goed past. Ben dan ook erg benieuwd wat er gaat gebeuren.
Ik geloof verder niet dat Farioli last van zijn rug heeft. En als dat wel zo is kan hij gewoon gaan zitten.
Hoeft ook niet, maar achter het hurken een verhaal van bewuste stijl gaan zoeken vind ik veel verder gezocht.