Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Vertel... Al die clubs hebben betere eerste keus aanvallers vergeleken met Ajax.
Die volgt jaar als ze CL spelen, compleet leeg gelopen is, het verhaal van het Nederlands voetbal in a nutshell.blobber schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 22:27:
Het was ook te mooi om waar te zijn.Psv gefeliciteerd, overall een ploeg met meer kwaliteit.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
That's what see said.Millie-ano schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 22:35:
[...]
Hoe je met 5 cm zorgt voor 5 jaar ellende...
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Maak daar maar 18+ jaar van!
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
F1 op de tv, voetbal op de laptop ervoor. Best of both sufferings/vreugde, afhankelijk van de stand.Gynnad schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 22:47:
[...]
Precies, je kunt gewoon F1 kijken komende zondag
Ik vind f1 wat later kijken altijd best wel goed te doen. Voetbal terugkijken is veel lastiger.MeNTaL_TO schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 22:59:
[...]
F1 op de tv, voetbal op de laptop ervoor. Best of both sufferings/vreugde, afhankelijk van de stand.
Bij Ziggo Go is de latency 10 seconden gemiddeld, bij C+ gewoon 30 seconden(!).MeNTaL_TO schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 22:59:
[...]
F1 op de tv, voetbal op de laptop ervoor. Best of both sufferings/vreugde, afhankelijk van de stand.
Bij Viaplay is het vrijwel 5-10 seconden, maar de stream start vaak langzaam op. Op F1TV is het weer 30 seconden voor mij.
Ik twijfel of ik score app maar moet uitzetten zondag.
Maar je zal maar een van die toch substantiële hoeveelheid PSV-fans zijn die het stadion al uit was toen dat nieuws uit Groningen kwam. Best wel dom ben je dan, je weet dat het laatste fluitsignaal daar belangrijker is dan bij de wedstrijd die je net gekeken hebt. Heb je dus het potentieel mooiste sportmoment van je leven gemist omdat je vijf minuten eerder thuis wilde zijn
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Bizar en kotsmisselijk ben ik van het Ajax wat ik heb gezien na PSV uit. Die euforie die ik toen voelde heb ik lang niet meer gevoeld. Juve uit, Real Madrid uit misschien in dat magische seizoen. 9 punten voor en ineens start er een ineenstorting. Die zag je niet aankomen, maar wel hield je er rekening mee. Het hield allemaal niet over. Maar toch. Een paar keer winnen en je bent er.
Maar.. Dat seizoen wat niet meer genoemd mag worden onder leiding van Steijn met de aankopen van Mislintat. Daar moesten we zo snel mogelijk afscheid van nemen. Doorpakkenen hopen op een derde plek. Vooraf teken je voor plek twee. Feyenoord achter je laten en alle toppers winnen.
Maar gadverdamme, als dit het scenario was... Dan had ik er nooit voor getekend. Deze voorsprong laten verdampen. Bah. Ik wens iedereen veel plezier in Eindhoven zondag. Dat gaat nooit meer mis. Lekker pils drinken bij het stadhuis. Op naar 25/26.
Een goede coach laat spelers spelen naar de mogelijkheden. En kijk dan eens bijvoorbeeld naar het middenveld van Ajax: wie moet daar verzorgd het spel gaan opzetten? De enige die misschien dat soort kwaliteiten heeft was vorig jaar nog bankzitter van Excelsior.
Met dit Ajax CL halen kun je kijkend naar het spelersmateriaal ook gewoon "beter" noemen.
Als Ajax wint en PSV gelijk speelt gaan ze gewoon naar het Leidscheplein.JanW schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 23:26:
Gefeliciteerd PSV. Dit mag je niet meer weggeven. Gijkspen is al voldoende.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Maar stel he, dat Sparta in 90+4 de 2-2 binnentikt en Ajax in 90+7 de 2-1 tegen Twente maakt
Dan is al die frustratie van 90+9 gelijk weggespoeld.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Niet als Ajax wint.JanW schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 23:26:
Nu:
PSV: 76 pnt
Ajax: 75
Ajax wint en PSV gelijk:
Ajax 78
PSV: 77
ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346
Voor de semi-neutrale toeschouwer is dit gewoon smullen: after all the drama, controversy and magic moments it comes down to this, één ronde waar alles om draait...
En in de zomer, op Godts en Mokio na, alles verkopen waar een enigszins fatsoenlijk bod op komt (een in het geval Hato en Taylor iets meer).JanW schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 23:26:
Op naar 25/26.
Pasveer en Henderson met pensioen, en dan bouwen aan een Ajax waardige selectie incl bijbehorende speelstijl.
Het zou wel typisch zijn als Maurice Steijn Ajax dan nog kampioen zou maken. Maar ik zie het niet gebeurenSuperkiwi schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 23:31:
Voor ons komt het wel goed uit dat Sparta nu 11e staat; zij moeten zondag winnen om kans te maken op de playoffs. Al denk ik, net als de meesten hier, dat PSV echt wel een maatje te groot gaat zijn.
Maar stel he, dat Sparta in 90+4 de 2-2 binnentikt en Ajax in 90+7 de 2-1 tegen Twente maakt
Dan is al die frustratie van 90+9 gelijk weggespoeld.
Nee, ik ook niet. Zondag zit ik redelijk spanningsloos naar het schakelprogramma te kijken gok ik.
Tenzij... *toch dat kleine beetje hoop
[ Voor 6% gewijzigd door Superkiwi op 14-05-2025 23:56 ]
Ajax waarschijnlijk geen schaal omdat Feyenoord op het laatste moment van PSV verliest...LZ86 schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 00:01:
Ik mis de pot en er gebeurt wat niemand meer had verwacht.
Dankzij een rode kaart die later kwijtgescholden wordt. KNPSVB!hoevenpe schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 00:07:
[...]
Ajax waarschijnlijk geen schaal omdat Feyenoord op het laatste moment van PSV verliest...
/nietserieusooknieteenkleinbeetjedusniethappensvp
Wout is een voorbeeldprof. Doet wat die moet doen, weinig gezeik, geeft altijd 100%. Dit verdient die niet
Nee, maar grappig is het welHollovVpo1nt schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 01:08:
[...]
Wout is een voorbeeldprof. Doet wat die moet doen, weinig gezeik, geeft altijd 100%. Dit verdient die niet
Farioli zei nog 7 'battles' en dat kreeg hij!Typhone schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 22:14:
[...]
Correctie: vanaf het moment dat ze 9 punten los stonden speelden ze met poep in de broek. Door een filosoof die het woord kampioenschap niet in de mond wilde nemen omdat het wellicht averechts werkt. En dat deed het!
Voorbeeld prof? Goede inzet maar verder is het vooral een acteur.HollovVpo1nt schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 01:08:
[...]
De bewustwording van de camera in dit filmpje en wat hij daarna doet is wel één van de hoogtepunten:
https://revive.nl/ajax-sp...nnen-wedstrijd-tegen-psv/
Ben benieuwd waar de TD mee komt als versterkingen volgend jaar (bij zowel PSV/Feyenoord als Ajax), want bij alle drie verwacht ik wel dat er een aantal sterkhouders zullen vertrekken.JanW schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 23:26:
Bizar en kotsmisselijk ben ik van het Ajax wat ik heb gezien na PSV uit. Die euforie die ik toen voelde heb ik lang niet meer gevoeld. Juve uit, Real Madrid uit misschien in dat magische seizoen. 9 punten voor en ineens start er een ineenstorting. Die zag je niet aankomen, maar wel hield je er rekening mee. Het hield allemaal niet over. Maar toch. Een paar keer winnen en je bent er.
Maar.. Dat seizoen wat niet meer genoemd mag worden onder leiding van Steijn met de aankopen van Mislintat. Daar moesten we zo snel mogelijk afscheid van nemen. Doorpakkenen hopen op een derde plek. Vooraf teken je voor plek twee. Feyenoord achter je laten en alle toppers winnen.
Maar gadverdamme, als dit het scenario was... Dan had ik er nooit voor getekend. Deze voorsprong laten verdampen. Bah. Ik wens iedereen veel plezier in Eindhoven zondag. Dat gaat nooit meer mis. Lekker pils drinken bij het stadhuis. Op naar 25/26.
Gaan ze nu bij beide een podium neerzetten? Denkt terug aan 2008 (volgens mij) dat PSV een podium neergezet had die vervolgens gelijk weer afgebroken kon worden.hoevenpe schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 23:31:
[...]
Als Ajax wint en PSV gelijk speelt gaan ze gewoon naar het Leidscheplein.
En door een gelijkmaker omdat er extra blessuretijd is omdat een speler van de ploeg die gelijk maakt een rode kaart krijgt.toolkist schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 00:56:
[...]
Dankzij een rode kaart die later kwijtgescholden wordt. KNPSVB!
/nietserieusooknieteenkleinbeetjedusniethappensvp
[ Voor 31% gewijzigd door MeNTaL_TO op 15-05-2025 07:25 ]
Kan mijn eigen posts gewoon recyclen, dat is dan ook het enige voordeel. Gisteravond was weer zo'n typische avond waar je het zag aankomen, je voelde gewoon dat het nog mis zou gaan.... Een kampioenschap zou ook meer zijn dat dit Ajax zou verdienen, maar mede door het dipje bij PSV mocht er onverwachts nog gehoopt worden.Han schreef op maandag 12 mei 2025 @ 07:48:
Sinds gisteren wel een soort van gevoel van berusting.
Ik ga er vanuit dat PSV nog over Ajax heen gaat en kampioen wordt. Op basis van de wedstrijden van Ajax is een tweede plek ook prima, het is geen kampioensploeg. De resultaten waren er wel, vaak met kunst en vliegwerk, maar fraai was het allemaal niet. Waar het vaak mee zat stortte het in de afgelopen weken als een kaartenhuis in elkaar, binnen 3 wedstrijden een voorsprong van 9 punten verdampt naar slechts een punt.. In 4 wedstrijden 10 punten laten liggen tegen matige ploegen, dan ben je zelf zwaar ondermaats.
Maar goed, als iemand tegen mij had gezegd dat Ajax de CL in zou gaan doordat ze tweede zouden worden dan had ik diegene voor gek verklaard. En achteraf is het nog steeds een wonder gezien de spelers en het vertoonde spel. Dat PSV kampioen gaat worden vind ik over de gehele linie gewoon verdient, het betere voetbal en een betere ploeg, al gingen ze bijna onderuit vanwege het Bosz effect.
Over trainers gesproken, ik hoop, ondanks het feit dat dit Ajax een eindresultaat boven alle verwachtingen heeft behaald, dat Farioli wordt weggekaapt in de zomerstop. Zijn filosofie past niet bij het Nederlandse voetbal, laat staan bij Ajax. Misschien niet terecht en was het puur vanwege de beperking van de spelersgroep, maar voetballend was het weinig vermakelijk. Hopen op een meer aanvallend ingestelde trainer volgend seizoen en, niet te vergeten, een fatsoenlijke spits.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied
Dat laatste is dan ook het enige voordeel, en de reden dat de playoffs er zijn.FreakNL schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 22:45:
Ik wil ook even aanstippen dat het naast de kampioenschap ook om plek 8 en 9 (playoffs) nog bizar spannend is
[Afbeelding]
Plek 8 en 9 geven recht op playoffs. Fortuna doet niet mee dus 10 kan ook rechtgeven (afhankelijk waar Fortuna eindigt).
Heracles kan ook gewoon nog 8e worden.
En dan willen we die playoffs afschaffen… Heerlijk dat iedereen nog ergens om speelt…
Vind het verder maar een vreemd systeem.
Je hebt een competitie van 34 wedstrijden, waarbij iedereen 2 keer tegen elkaar speelt. De uitslag van die competitie is de meest perfect mogelijke afspiegeling van de krachtsverhoudingen.
Maar nee, op basis van die zo goed mogelijke afspiegeling gooien we daarna nog een aantal clubs in een grabbelton, waarna we maar zien wie er het meeste geluk heeft om een lucratief Europees ticket te verdienen.
Het verschil tussen de nummer 5 en de nummer 9 bedraagt 16 punten. De nummer 5 heeft dus over 34 wedstrijden overduidelijk veel beter gepresteerd dan de nummer 9. Maar volgende week starten ze beiden weer op 0, en kan één off-day, of een dubieuze arbitrale beslissing betekenen dat de inspanningen van het hele jaar voor niets zijn geweest.
Dit heeft helemaal niks meer met sport te maken, maar enkel met commercie.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Zero.
Huldiging van PSV is sowieso pas op maandag als ze kampioen worden.MeNTaL_TO schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 07:20:
Gaan ze nu bij beide een podium neerzetten? Denkt terug aan 2008 (volgens mij) dat PSV een podium neergezet had die vervolgens gelijk weer afgebroken kon worden.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Een goede coach maakt spelers beter, zorgt ervoor dat spelers hun potentieel bereiken. Zoals aangegeven genoeg trainers/coaches die spelers en het team beter hebben gemaakt door hun ideen.D-e-n schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 23:27:
[...]
Een goede coach laat spelers spelen naar de mogelijkheden. En kijk dan eens bijvoorbeeld naar het middenveld van Ajax: wie moet daar verzorgd het spel gaan opzetten? De enige die misschien dat soort kwaliteiten heeft was vorig jaar nog bankzitter van Excelsior.
Met dit Ajax CL halen kun je kijkend naar het spelersmateriaal ook gewoon "beter" noemen.
Ook met dit materiaal had een goede coach veel beter voetbal gespeeld. Zeggen dat Farioli alles uit de groep geperst hebt is verre van waar. Het is geen brandhout wat er op het veld staat lol.
Daarom een goede coach maakt spelers en het team beter. Onder Farioli is geen van beide gebeurt.
Allemaal waar, en dat was het ook al toe het geïntroduceerd werd, en ook toen al was ik er fel tegen.alexbl69 schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 07:49:
[...]
Dat laatste is dan ook het enige voordeel, en de reden dat de playoffs er zijn.
Je hebt een competitie van 34 wedstrijden, waarbij iedereen 2 keer tegen elkaar speelt. De uitslag van die competitie is de meest perfect mogelijke afspiegeling van de krachtsverhoudingen.
Maar nee, op basis van die zo goed mogelijke afspiegeling gooien we daarna nog een aantal clubs in een grabbelton, waarna we maar zien wie er het meeste geluk heeft om een lucratief Europees ticket te verdienen.
Het verschil tussen de nummer 5 en de nummer 9 bedraagt 16 punten. De nummer 5 heeft dus over 34 wedstrijden overduidelijk veel beter gepresteerd dan de nummer 9. Maar volgende week starten ze beiden weer op 0, en kan één off-day, of een dubieuze arbitrale beslissing betekenen dat de inspanningen van het hele jaar voor niets zijn geweest.
Allitererend, zou ik wel écht een speler weten die in die categorie valt…Pixel Witcher schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 08:19:
[...]
Een goede coach maakt spelers beter, zorgt ervoor dat spelers hun potentieel bereiken. Zoals aangegeven genoeg trainers/coaches die spelers en het team beter hebben gemaakt door hun ideen.
Ook met dit materiaal had een goede coach veel beter voetbal gespeeld. Zeggen dat Farioli alles uit de groep geperst hebt is verre van waar. Het is geen brandhout wat er op het veld staat lol.
Volgens mij is de defensie van Ajax zeker wel beter gaan spelen, dus daar ben ik het in elk geval niet mee eens.Daarom een goede coach maakt spelers en het team beter. Onder Farioli is geen van beide gebeurt.
[ Voor 25% gewijzigd door Ramzzz op 15-05-2025 08:49 ]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Ik weet niet of het enkel commercie is.alexbl69 schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 07:49:
[...]
En als dat het wel is dan is dat een goed gevolg ervan. Het houdt de competitie gewoon spannender.
Ik ben het wel eens met je betoog hoor, dat Twente en AZ DE kandidaten zijn om Europa in te gaan. En dat zou ook beter voor Nederland zijn. Maar ik zie aan de andere kant ook heel veel merits in de playoffs (en de competitie daardoor spannend houden).
Ik wil daar nog aan toevoegen dat een goede staff i.c.m. jeugdopleiding net zo belangrijk is. Een coach zet vooral een team neer, en hopelijk met wat tactisch vernuft de poppetjes op de juiste plek. Maar een Farioli gaat een Brobbey niet beter leren spitsen om maar iets te noemen.Pixel Witcher schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 08:19:
[...]
Een goede coach maakt spelers beter, zorgt ervoor dat spelers hun potentieel bereiken. Zoals aangegeven genoeg trainers/coaches die spelers en het team beter hebben gemaakt door hun ideen.
Daarom een goede coach maakt spelers en het team beter. Onder Farioli is geen van beide gebeurt.
Hij kreeg 3 routiniers die niet thuisgaven. Dom balverlies van Berghuis, domme ingreep van Sutalo en een grabbelende keeper.Tristan Wins schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 05:52:
[...]
Farioli zei nog 7 'battles' en dat kreeg hij!
2-2.
En zondag gaan ze eraf tegen Twente en zul je zien dat PSV gelijkspeelt. Mark my words.
Op het laatst bij elk opstootje betrokken. Gewoon maar schorsen zeg ik als Groninger.Stimulate14 schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 09:04:
Ik heb bewust niets gekeken gisteren want ik trek dat allemaal niet, maar wat is er allemaal met die Vaessen gebeurd zeg..
Klaassen ging volgens mij ook niet vrijuit wat ik hoorde.
Maar het is best moeilijk te zien op de beelden. Mag de knvb op gaan ploeteren.
Een huilende, naar binnen rennende Wout Weghorst heeft overigens wel mijn dag gemaakt
Twente komt eraan!
Met bijna dezelfde spelers stonden ze vorig jaar onderaan. En nu de zo lucratieve CL in mogen.
Voetballend moet het wel echt beter
[ Voor 8% gewijzigd door Harribo op 15-05-2025 09:17 ]
Zo bekijk ik het ook, als je met 9 punten voorsprong het dan laat liggen dan verdien je het ook niet.Harribo schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 09:15:
Het is een teleurstelling voor Ajax dat ze het kampioenschap misschien mislopen maar eigenlijk hebben ze een top seizoen.
Met bijna dezelfde spelers stonden ze vorig jaar onderaan. En nu de zo lucratieve CL in mogen.
Je mag trots zijn dat je de toppers hebt gewonnen en 2de wordt.
Op naar een nieuwseizoen, injectie in de selectie en wellicht een nieuwe trainer.
Nog erger, er dan pas vanaf tegen Twente in de 97ste minuut ofzo door een eigen doelpuntTyphone schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 09:05:
[...]
Hij kreeg 3 routiniers die niet thuisgaven. Dom balverlies van Berghuis, domme ingreep van Sutalo en een grabbelende keeper.
2-2.
En zondag gaan ze eraf tegen Twente en zul je zien dat PSV gelijkspeelt. Mark my words.

Float like a butterfly, sting like a bee.
Van Brobbey, want dat lukt dan welMartinusz schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 09:18:
[...]
Nog erger, er dan pas vanaf tegen Twente in de 97ste minuut ofzo door een eigen doelpunt
Ben het ermee eens dat Vaessen een totaalidioot is. Ik vind echter wel dat Klaassen ook wel erg graag direct vooraan staat om zich er tegenaan te bemoeien, ook bij de scheidsrechter.
Klaassen liet zich inderdaar (weer) uit de tent lokken, past totaal niet bij een speler met zijn ervaring. Frustraties liepen aardig op. Maar het staat wel in schril contrast met wat die Veassen allemaal deed, echt te idioot voor woorden. Al tijdens de wedstrijd had hij minimaal 2x geel moeten krijgen maar kreeg er slechts een, vanwege een actie die net zo idioot was als de andere acties. Blijf het onbegrijpelijk vinden dat je een overtreding mag maken die je een gele kaart kost zonder dat de tegenstander daar een vrije trap voor krijgt. Nu moacht Groningen gewoon de vrije trap nemen. Maar zijn actie na het laatste fluitsignaal was abnormaal. Direct profoceren en spelers van Ajax uitdagen. Daar waar elke andere speler van Groningen elkaar opzochten om het resultaat te vieren ging hij direct als een malle op de spelersgroep van Ajax af. Als kers op de taart gaat hij, na meerdere pogingen van zowel Ajacieden als Groningers om het weg te halen bij het door hem veroorzaakte tumult, wederom als een malloot er in en sloeg hij meerdere keren op iemand die op de grond lag.Harribo schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 09:11:
Klaassen ging volgens mij ook niet vrijuit wat ik hoorde.
Dus niet alleen tijdesn de wedstrijd slaan maar ook nog eens na afloop. Hij had geeneens meer op het veld mogen staan als de VAR z'n werk had gedaan. Een slaande beweging is aanleiding voor een rode kaart, de VAR had de scheidsrechter naar de zijkant moeten roepen. Veassen had toen al minimaal een gele kaart moeten krijgen. Leek wel een doorgesnoven hooligan. Het ergste is dat Groningen er ook nog eens voordeel van gehad heeft, te bizar voor woorden.
[ Voor 9% gewijzigd door Han op 15-05-2025 09:29 ]
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Vóór de wedstrijd spandoeken van vliegtuigen met hakenkruizen erop en eind van de wedstrijd de bekende 'Jodenliedjes' zingen; ik vond het wel een leuk contrastwErudite schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 09:17:
Iemand de sfeeractie bij Feyenoord gezien? Echt gigantisch.
Over het hele seizoen lijkt mij psv de terechte kampioen. Als je als Ajax zijnde 9 of 8 punten weggeeft, dan mag je ook niet klagen.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Voorbeeld prof ja. Als de rest zich zo zou inzetten als hij dan waren ze al kampioen geweest.sNielz123 schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 06:32:
[...]
Voorbeeld prof? Goede inzet maar verder is het vooral een acteur.
De bewustwording van de camera in dit filmpje en wat hij daarna doet is wel één van de hoogtepunten:
https://revive.nl/ajax-sp...nnen-wedstrijd-tegen-psv/
En dat hij een boekje gaat zitten lezen, lekker belangrijk. Dat hij staat te huilen op het veld gisteren is dan zeker ook geacteerd? Ik vind het wel bijzonder wat mensen allemaal bezig houdt rondom spelers.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Agent47 schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 09:34:
Over het hele seizoen lijkt mij psv Ajax de terechte kampioen, want: het meest consistent. Als je als Ajax PSV zijnde 9 of 8 punten weggeeft, dan mag je ook niet klagen.
Po-té-to, po-tá-to.
[ Voor 5% gewijzigd door Superkiwi op 15-05-2025 09:44 ]
Superkiwi schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 09:42:
Ik heb je quote even wat bijgewerkt:
[...]
Po-té-to, po-tá-to.
:strip_exif()/f/image/YoL2ZtQKAZoErsZUOzkl8kMv.png?f=user_large)
Eens.
Twee keer achtereen de gelukkige in 90+9 valt op.
* rent weg
Die gast heeft met een matig team een vooraf onmogelijk geachte prestatie neergezet.
Ja het was ook een beetje bij de gratie van PSV en Feyenoord die zwaar onder kunnen hebben gepresteerd. Maar ze waren: Consistent, geen rare uitschieters, zeer degelijke verdediging en redelijke organisatie voor wat ze als spelersmateriaal hebben. Je moet er toch wel staan als de concurrentie het laat afweten, en dat staan ze.
Dat mag echt wel op het conto van Farioli. Als er een NL stijl, aanvallende trainer had gezeten speelden ze nu met Twente om plek 5. Dit spelersmateriaal is gewoon matig, dat ze uberhaupt 1e hebben gestaan en 2e worden is een prestatie van formaat.
Ze hebben voorlopig de minste tegendoelpunten. Dat is opzich knap te noemen. Maar aanvallend is het heel pover. Dat ligt deels aan de spelers. Deels aan Farioli. Af en toe een vleugje dat je dacht JA! Maar veel vaker was het of billenknijpen (zoals gisteren) en/of vooral moeizaam. De ranglijst verbloemd veel. Want m.b.t. doelsaldo doet Feyenoord het eigenlijk beter. Door de 'goede' verdediging van Ajax doen ze het beter dan AZ en Twente, maar ze scoren net zoveel.LZ86 schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 10:03:
Snap niet zo goed dat er zo op Farioli wordt afgegeven.
Die gast heeft met een matig team een vooraf onmogelijk geachte prestatie neergezet.
Ja het was ook een beetje bij de gratie van PSV en Feyenoord die zwaar onder kunnen hebben gepresteerd. Maar ze waren: Consistent, geen rare uitschieters, zeer degelijke verdediging en redelijke organisatie voor wat ze als spelersmateriaal hebben. Je moet er toch wel staan als de concurrentie het laat afweten, en dat staan ze.
Dat mag echt wel op het conto van Farioli. Als er een NL stijl, aanvallende trainer had gezeten speelden ze nu met Twente om plek 5. Dit spelersmateriaal is gewoon matig, dat ze uberhaupt 1e hebben gestaan en 2e worden is een prestatie van formaat.
Bosz-bal is wat betreft leuker om naar te kijken en met ook maar 6 tegendoelpuntjes meer weet Bosz er aanvallend meer uit te krijgen. Dat kun je ook deels de spelers aanrekenen, maar aanvallend gezien denk ik wel dat een Bosz er meer uit had gehaald bij Ajax.
Als ze nou het hele seizoen achter PSV aan gingen was 't niet zo erg. Dan kan ik er nog mee leven. Deze implosie 5 wedstrijden voor het einde vind ik ook Farioli aan te rekenen. Dan sta je na PSV uit vanuit die bus te roepen over 7 games, 7 battles. En vervolgens speel je 5 keer als een natte dweil zonder gif en geloof.
Op zo'n moment moet je de tegenstander vast durven zetten, laten zien dat je het meent en dat je voor dat kampioenschap gaat strijden. In plaats daarvan wordt er gespeeld om niet te verliezen. En die laffe instelling wordt afgestraft. Dan verlies je van NEC die nog je nog nooit hebt verloren.
Maar het is heel simpel. PSV had de beste ploeg en zou kampioen worden. Die zijn in verval geraakt. Ajax heeft met alle geluk van de wereld daar "gebruik van gemaakt". Toen is PSV weer opgeleefd en Ajax in verval geraakt en is alles weer rechtgetrokken en wordt PSV gewoon kampioen zoals iedereen op voorhand dacht. Ploegen als Feyenoord, AZ, Twente of Utrecht hebben blijkbaar niet de kwaliteiten om daar roet in het eten te gooien. Feyenoord oké met Priske en blessures enzo en de komst van Van Persie valt wat voor te zeggen. Is ook niet ideaal voor een topclub zoals het gegaan is. Wel doodzonde dat je een 2 - 0 voorsprong in eigen huis zo weggeeft.
Het lijkt erop dat het seizoen net een paar wedstrijden te lang heeft geduurd. Ze lopen de laatste wedstrijden met lood in hun schoenen lijkt het, maar ze zijn ook een stuk eerder begonnen dan de rest.
Voor het seizoen had ik zonder na te denken getekend voor plek 2. Nu is het toch jammer, zo dicht bij de eindstreep op je muil gaan.
Hoe zuur het nu ook is, toch denk ik dat we tevreden kunnen zijn. We hebben CL, de broodnodige miljoenen, we kunnen weer omhoog kijken en gaan bouwen. Die schaal komt echt wel weer een keer. De wederopstanding is eerder gekomen dan veel mensen (mezelf meegerekend) hadden verwacht.
Laten we ook eerlijk zijn: gebaseerd op het spel is PSV ook eigenlijk de terechte kampioen. Ajax heeft een paar echt goede toppers gespeeld maar het was ook heel vaak niet om aan te gluren en er kwam het nodige geluk bij.
Of we Farioli moeten behouden weet ik niet. Als hij naar de Serie A kan zou ik hem denk ik bedanken voor de bewezen diensten en die stap gunnen.
Misschien is de trainer van GAE iets?
Zeggen dat AZ en Utrecht een betere selectie hebben dan Ajax is gewoon de reinste onzin.Trishul schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 22:53:
[...]
Vertel... Al die clubs hebben betere eerste keus aanvallers vergeleken met Ajax.
Feyenoord is ook al twijfelachtig. Maar die hebben door alle blessures totaal niet kunnen renderen dit seizoen.
Klagen op Ajax mag ik altijdAgent47 schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 09:34:
Als je als Ajax zijnde 9 of 8 punten weggeeft, dan mag je ook niet klagen.
Maar nu niet over onterecht of wat dan ook, gewoon over niet goed genoeg zijn en niet met druk om kunnen gaan blijkbaar.
De volledige selectie zeker niet, maar ik heb toch liever Haller dan BrobbeyAdvizor schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 10:54:
[...]
Zeggen dat AZ en Utrecht een betere selectie hebben dan Ajax is gewoon de reinste onzin.
Was echt een bijzondere, maar ook mooie avond gisteren! Prachtig afscheid van Peter, als er iemand zoiets verdient is hij het welwErudite schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 09:17:
Iemand de sfeeractie bij Feyenoord gezien? Echt gigantisch.
De actie voorafgaand aan de wedstrijd moet ik nog even terugkijken, ik zit op de tweede ring van de gele zijde dus ik stond onder het doek.
Die heeft een héééééél kort lontje.Stimulate14 schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 09:04:
Ik heb bewust niets gekeken gisteren want ik trek dat allemaal niet, maar wat is er allemaal met die Vaessen gebeurd zeg..
Prima keeper, maar echt een vat buskruit dat ik zou kunnen missen als kiespijn, in dit soort situaties.
Geeft altijd 100%, net als het type Weghorst, maar kan ook net zo slecht tegen zijn verlies, en is gewoon veel te agressief.
Als het een hond was zou je hem … ✂️
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Met deze trainer en wat tips en trucs van Juventus…Stimulate14 schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 09:17:
[...]
Zo bekijk ik het ook, als je met 9 punten voorsprong het dan laat liggen dan verdien je het ook niet.
Je mag trots zijn dat je de toppers hebt gewonnen en 2de wordt.
Op naar een nieuwseizoen, injectie in de selectie en wellicht een nieuwe trainer.
Joh, het kan echt nog altijd alle kanten op…Martinusz schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 09:18:
[...]
Nog erger, er dan pas vanaf tegen Twente in de 97ste minuut ofzo door een eigen doelpunt
Voor hetzelfde geld gaat er iemand bij PSV met rood af, of iets dergelijks, en wordt het in Het Kasteel nog hangen en wurgen, en valt het nog verkeerd, je weet het domweg niet.
Belangrijk in de kleedkamer zullen ze vast zijn. Maar op de plek waar het er toe doet zijn ze niet belangrijk. Henderson is een bizar fenomeen. Eigenlijk gewoon een heel matige voetballer die perfect paste bij Liverpool om wat gaatjes dicht te lopen en de bal af te spelen aan betere spelers. Nu bij Ajax wordt ie belangrijker gemaakt dan nodig. Zeker in het veld en gaat ie vrije trappen opeisen wat ie gewoon niet moet doen.JEightyFive schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 10:53:
De totale ineenstorting van Ajax is echt bizar, zeker als je dan ook nog kijkt dat je met een Henderson, Klaassen, Berghuis en Pasveer echt wel een aantal ervaren rotten hebt die toch ook in de kleedkamer e.e.a. wel zouden moeten kunnen oppeppen, zou je denken.
Het lijkt erop dat het seizoen net een paar wedstrijden te lang heeft geduurd. Ze lopen de laatste wedstrijden met lood in hun schoenen lijkt het, maar ze zijn ook een stuk eerder begonnen dan de rest.
Voor het seizoen had ik zonder na te denken getekend voor plek 2. Nu is het toch jammer, zo dicht bij de eindstreep op je muil gaan.
Hoe zuur het nu ook is, toch denk ik dat we tevreden kunnen zijn. We hebben CL, de broodnodige miljoenen, we kunnen weer omhoog kijken en gaan bouwen. Die schaal komt echt wel weer een keer. De wederopstanding is eerder gekomen dan veel mensen (mezelf meegerekend) hadden verwacht.
Laten we ook eerlijk zijn: gebaseerd op het spel is PSV ook eigenlijk de terechte kampioen. Ajax heeft een paar echt goede toppers gespeeld maar het was ook heel vaak niet om aan te gluren en er kwam het nodige geluk bij.
Of we Farioli moeten behouden weet ik niet. Als hij naar de Serie A kan zou ik hem denk ik bedanken voor de bewezen diensten en die stap gunnen.
Ik zou het glas als halfvol blijven zien. Met dit materiaal Champions League halen is gewoon het maximale resultaat - het kampioenschap zou de bonus zijn. Natuurlijk zijn er duidelijke keuzes gemaakt door met name in te zetten op de Eredivisie gelet op de rotaties in de Europa League en dat moet dan wel weer meegenomen worden want een Feyenoord en PSV kunnen (en willen) zich dat uiteraard niet veroorloven in de Champions League. Maar het is wel een keuze van Farioli (en Ajax) die te begrijpen is gelet op de financien.JEightyFive schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 10:53:
De totale ineenstorting van Ajax is echt bizar, zeker als je dan ook nog kijkt dat je met een Henderson, Klaassen, Berghuis en Pasveer echt wel een aantal ervaren rotten hebt die toch ook in de kleedkamer e.e.a. wel zouden moeten kunnen oppeppen, zou je denken.
Overigens vind ik PSV ook enigszins overschat. Tuurlijk, op het middenveld en aanvallend hebben ze veel kwaliteit maar achterin is het echt matig tot zwak. De backposities zijn onwaardig voor een kampioen, en ook centraal achterin is het so so. Anyway, we gaan het meemaken wie er kampioen wordt. It ain't over until the fat lady sings.
Gaat Maurice Steijn Ajax dan tóch kampioen maken?Sineplex schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 11:12:
[...]
Anyway, we gaan het meemaken wie er kampioen wordt. It ain't over until the fat lady sings.
Die Braziliaan had 100% wel voor die bal gegaan en gehad. Gewoon beuken, daar ben je keeper voor in dat gebied.
Zelfs met matig materiaal moet je van NEC en Sparta thuis winnen. Dat is 5 punten extra. Sta je nu op de platte kar..JanW schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 10:41:
Matig materiaal ben ik het niet helemaal mee eens. Achterin vind ik dat Ajax niet onderdoet voor PSV of Feyenoord. Het is vooral de aanval die echt matig is. Brobbey heeft het hele seizoen maar twee keer gescoord? Godts is sinds de ramadan in een gigantische dip beland en Traoré speelt drie keer een goede wedstrijd in een seizoen. Uiteindelijk breekt je dat ook op. Als de kansen tegen Sparta er in gingen was er nu nog een voorsprong. Maar dan raak je meerdere keren het aluminium.
Als ze nou het hele seizoen achter PSV aan gingen was 't niet zo erg. Dan kan ik er nog mee leven. Deze implosie 5 wedstrijden voor het einde vind ik ook Farioli aan te rekenen. Dan sta je na PSV uit vanuit die bus te roepen over 7 games, 7 battles. En vervolgens speel je 5 keer als een natte dweil zonder gif en geloof.
Op zo'n moment moet je de tegenstander vast durven zetten, laten zien dat je het meent en dat je voor dat kampioenschap gaat strijden. In plaats daarvan wordt er gespeeld om niet te verliezen. En die laffe instelling wordt afgestraft. Dan verlies je van NEC die nog je nog nooit hebt verloren.
Er is iets volledig misgegaan in de laatste weken en dat is heel bijzonder.
Ik denk dat aan het begin van het seizoen iedereen de 2e plek een prima prestatie had gevonden en halverwege de competitie ook; Maar met nog 5 rondes te gaan 9 punten voorstaan en met nog 1 ronde te gaan 1 punt achter staan, daar zal niemand tevreden over kunnen zijn.Sineplex schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 11:12:
[...]
Ik zou het glas als halfvol blijven zien. Met dit materiaal Champions League halen is gewoon het maximale resultaat - het kampioenschap zou de bonus zijn. Natuurlijk zijn er duidelijke keuzes gemaakt door met name in te zetten op de Eredivisie gelet op de rotaties in de Europa League en dat moet dan wel weer meegenomen worden want een Feyenoord en PSV kunnen (en willen) zich dat uiteraard niet veroorloven in de Champions League. Maar het is wel een keuze van Farioli (en Ajax) die te begrijpen is gelet op de financien.
Overigens vind ik PSV ook enigszins overschat. Tuurlijk, op het middenveld en aanvallend hebben ze veel kwaliteit maar achterin is het echt matig tot zwak. De backposities zijn onwaardig voor een kampioen, en ook centraal achterin is het so so. Anyway, we gaan het meemaken wie er kampioen wordt. It ain't over until the fat lady sings.
En ik zie PSV uit bij Sparta ook niet zomaar winnen; Voordeel dat PSV heeft is dat hun vorm en ik vermoed de sfeer ook, wel wat beter is.
Ik moet zeggen als neutrale meelezer/kijken is dit wel de seizoensontknoping waarop je hoopt
Ik denk dat de wederopstanding nog een heel eind weg is. Je zit nog steeds met een enorme selectie vol met uitgerangeerde ouderen (Klaassen, Berghuis, Henderson, Pasveer, Traore), mislukte aankopen en wat spelers die het aardig doen maar waarschijnlijk vertrekken (Hato, Taylor, Sutalo?).JEightyFive schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 10:53:
De wederopstanding is eerder gekomen dan veel mensen (mezelf meegerekend) hadden verwacht.
Wat komend seizoen overblijft is grauwe middelmaat waar je geen Ajax-voetbal mee kan spelen. Er komen wat leuke talenten aan, maar de resultaten van Jong laten zien dat die er ook nog lang niet zijn. Dus zou je weer een half elftal moeten gaan inkopen, alleen gaat dat niks opleveren want de spelers die van meerwaarde zouden kunnen zijn, zijn onbetaalbaar.
Ik hoop dat Ajax de Barca-route gaat volgen. Geforceerd veel jeugd inpassen en een paar tropische verrassingen binnenhalen. Met daarbij de focus op technische en voetbal-intelligente spelers. En hopelijk alle miskopen en uitgerangeerde ouderen verpatsen om ruimte voor nieuwe aanwas te creeeren. Misschien krijg je dan nog een paar wisselvallige seizoenen, maar dan wel met mooi Ajax-spel.
Nou, ik zou als defensie wel weten wie ik liever op goal had, die Braziliaan vind ik vooral een matige grabbelaar…AMARONE schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 11:22:
Het is allemaal achteraf maar ik denk dat Pasveer lekker op de bank had moeten blijven zitten. Was veel te onzeker sinds zijn terugkeer en ook gisteren zag je weer dat die er nog niet lekker staat.
Die Braziliaan had 100% wel voor die bal gegaan en gehad. Gewoon beuken, daar ben je keeper voor in dat gebied.
Prima keeper maar je moet niet teveel terugspelenRamzzz schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 11:30:
[...]
Nou, ik zou als defensie wel weten wie ik liever op goal had, die Braziliaan vind ik vooral een matige grabbelaar…
Helemaal niet. AZ en Utrecht hebben bijvoorbeeld al betere spitsen. Ook op de flanken betere spelers. Haller, Parrot, betere spitsen. Middenveld doet er ook niet echt voor onder. Verdedigers, daar kan je over discussiëren. Laten we het erop houden dat dit bij Ajax minder breed is gesteld, want als Sutalo niet kan spelen wordt die linie al gauw een probleem.Advizor schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 10:54:
[...]
Zeggen dat AZ en Utrecht een betere selectie hebben dan Ajax is gewoon de reinste onzin.
Feyenoord is ook al twijfelachtig. Maar die hebben door alle blessures totaal niet kunnen renderen dit seizoen.
Feyenoord hoef ik niet uit te leggen denk ik. Veel meer rendement van die flankspelers, zelfs de door Feyenoord verguisde spitsen scoren meer dan die van Ajax. Middenveld veel dynamischer met Hwang o.a. Degelijke verdedigers met Hancko en Trainer.
De enige Ajax spelers die echt goed gepresteerd hebben over dit seizoen zijn eigenlijk Sutalo en Taylor. Waarbij Sutalo dan wat consistenter is geweest dan Taylor. Sutalo is bv. de enige Ajax speler die het huidige PSV elftal sterker zou maken (in plaats van Flamingo).
Bij eerdere wedstrijden kwam hij er vaak wel met overtuiging uit. Pasveer heb ik tegen Groningen echt heel de wedstrijd angstig zien staan keepen..trage ballen, hoge ballen had hij zelden.Ramzzz schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 11:30:
[...]
Nou, ik zou als defensie wel weten wie ik liever op goal had, die Braziliaan vind ik vooral een matige grabbelaar…
Maar achteraf en het hele team werd angstig op het einde.
Eigenlijk had je nog beter Vaessen op goal kunnen hebbenAMARONE schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 11:52:
[...]
Bij eerdere wedstrijden kwam hij er vaak wel met overtuiging uit. Pasveer heb ik tegen Groningen echt heel de wedstrijd angstig zien staan keepen..trage ballen, hoge ballen had hij zelden.
Ik vind juist de prestatie van Farioli overdreven.LZ86 schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 10:03:
Snap niet zo goed dat er zo op Farioli wordt afgegeven.
Volgens mij heeft Ajax dit seizoen een selectie (met o.a. diverse internationals) die beter is dan alle andere teams met uitzondering van PSV en misschien Feyenoord. En met een ultra defensieve speelstijl die gepruimd is omdat er veel wedstrijden net de goede kant opvielen voor Ajax.
FC Utrecht, AZ, FC Twente en alles daaronder heeft echt een mindere selectie dan Ajax. Alleen PSV had een veel betere selectie.
Ik denk dat de selectie van Feyenoord en Ajax ongeveer vergelijkbaar zijn: de basis elf (met een betere voorhoede bij Feyenoord, maar het middenveld en de verdediging van Ajax is licht beter, all imho) waren vergelijkbaar, de wisselspelers ook.
Welke Feyenoord spelers behalve Paixiao, Hancko en misschien Gimenez zou bij Ajax basis zijn? Ik weet het oprecht niet...
De trainer die echt weer (!!) goed heeft gepresteerd is natuurlijk Ron Jans. Die heeft met een redelijke selectie (niet heel anders volgens mij dan die halverwege vorig jaar onderaan stond) lang meegedaan om plek 3. En dat met redelijk goed voetbal, waarvoor je naar het stadion komt.
Dat is presteren!
"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"
Voor het salaris dat hij heeft ontvangen, niet meer dan terecht. Dan spoelt hij de vieze nasmaak van zijn dienstverband bij Ajax in een slok weg. Ik zie Ajax echter niet van FC Twente winnen.JEightyFive schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 11:17:
[...]
Gaat Maurice Steijn Ajax dan tóch kampioen maken?
Wees blij dat onze competitie niet is zoals in België.. Ruimschoots bovenaan eindigen en toch geen kampioen worden, daar kan het!alexbl69 schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 07:49:
[...]
Zou het mogelijk zijn voor de KNVB om ienand voor een heel komend seizoen te schorsen? En dan te bedenken dat deze idioot slechts 1x geel heeft gekregen in de bewuste wedstrijd. Ze mogen wat dat betreft Manschot en van Boekel voor langere tijd terugzetten naar de 1e divisie, wat hebben die steken laten vallen zeg. Zo lomp dat de spelers van Groningen er in gingen in de eerste helft, met als resultaat geen enkele gele kaart. Dan geef je eigenlijk een 'carte blanche' aan deze schoppers en leg je het fundament voor een uit de hand gelopen tweede helft.
Ik denk dat Brobbey de volgende keer niet meer inhoudt als ie weer op hem af gaat...Stimulate14 schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 09:04:
Het is in ieder geval wel duidelijk dat Pasveer de verdediging echt niet beter neerzet dan Matheus deed.AMARONE schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 11:52:
[...]
Bij eerdere wedstrijden kwam hij er vaak wel met overtuiging uit. Pasveer heb ik tegen Groningen echt heel de wedstrijd angstig zien staan keepen..trage ballen, hoge ballen had hij zelden.
Lijkt me een prima keeper voor AZ. Vaessen en Goes in 1 team...Ruzor schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 11:59:
[...]
Eigenlijk had je nog beter Vaessen op goal kunnen hebben
De aanklager start nu een onderzoek. Bijzonder dat deze man de wedstrijd volmaakte.Han schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 12:34:
Gaandeweg de dag duiken er steeds meer beelden op van die Veassen. Mijn god zeg, wat een idioot is dat. Na de rode kaart komt hij vanuit zijn doelgebied als een malle naar de andere helft van het veld sprinten, maakt ruzie met alles wat een Ajax shirt aan heeft, grijpt Gaaei bij zijn keel en maakt een slaande beweging. Vlak voor de 2-2 komt ie wederom als een bezetene aanrennen, loopt tegen alles aan met een Ajax shirt, en geeft Wijndal een beuk. Na de wedstrijd begint hij van alles te roepen naar de Ajax spelers, provoceert en veroorzaakt de opstoot. Als of dat nog niet genoeg is sprint hij, nadat hij eerder door meerdere spelers van Groningen en Ajax wordt tegengehouden en weggehouden, weer terug naar het tumult en slaat hij meerdere keren de op de grond liggende assistent-trainer van Ajax. Als kers op de taart gaat hij na afloop feest vieren voor het vak van de harde kern van Groningen, met megafoon in de hand en zingt hij al springend 'wie niet spring die is een jood'.
Zou het mogelijk zijn voor de KNVB om ienand voor een heel komend seizoen te schorsen? En dan te bedenken dat deze idioot slechts 1x geel heeft gekregen in de bewuste wedstrijd. Ze mogen wat dat betreft Manschot en van Boekel voor langere tijd terugzetten naar de 1e divisie, wat hebben die steken laten vallen zeg. Zo lomp dat de spelers van Groningen er in gingen in de eerste helft, met als resultaat geen enkele gele kaart. Dan geef je eigenlijk een 'carte blanche' aan deze schoppers en leg je het fundament voor een uit de hand gelopen tweede helft.
Deels mee eens.Han schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 12:34:
Gaandeweg de dag duiken er steeds meer beelden op van die Veassen. Mijn god zeg, wat een idioot is dat. Na de rode kaart komt hij vanuit zijn doelgebied als een malle naar de andere helft van het veld sprinten, maakt ruzie met alles wat een Ajax shirt aan heeft, grijpt Gaaei bij zijn keel en maakt een slaande beweging. Vlak voor de 2-2 komt ie wederom als een bezetene aanrennen, loopt tegen alles aan met een Ajax shirt, en geeft Wijndal een beuk. Na de wedstrijd begint hij van alles te roepen naar de Ajax spelers, provoceert en veroorzaakt de opstoot. Als of dat nog niet genoeg is sprint hij, nadat hij eerder door meerdere spelers van Groningen en Ajax wordt tegengehouden en weggehouden, weer terug naar het tumult en slaat hij meerdere keren de op de grond liggende assistent-trainer van Ajax. Als kers op de taart gaat hij na afloop feest vieren voor het vak van de harde kern van Groningen, met megafoon in de hand en zingt hij al springend 'wie niet spring die is een jood'.
Vaessen kunnen we kort over zijn. Ik las het al ergens hier: totaalidioot.
Daar zijn er wel meer van trouwens.
En in de wedstrijd kun je dan wel meer spelers aanwijzen die beter uit de verf waren gekomen in de K1-ring, of de toneelschool.
Het hoofd verliezen in een wedstrijd overkomt sommigen nooit, meer mensen af en toe, en sommigen vrijwel altijd.
De laatste categorie zou je gewoon een enkele reis de sport uit moeten geven.
Bijzonder kwalijk en een absurd slecht voorbeeld voor de jeugd. Als KNVB moet je hier gewoon op sturen en ingrijpen, als clubs heb je ook een eigen verantwoordelijkheid.
Ik heb het al vaker gezegd, spelers als Vaessen, Sergio Ramos, Pepe, etc. richten zo veel schade aan op de langere termijn… dat korte-termijndenken van clubs - ‘nu is hij waardevol voor onze club’ - is debet aan een enorm moreel verval in de sport.
En dito de Neymars, Busquetsen - maar ook Wijndal met zijn naar het hoofd grijpen - etc. die het aannaaien van kaarten en overdrijven van blessures tot hoofddoel lijken te hebben gesteld.
Hier niet van meet af aan paal en perk aan stellen, heeft de sport enorm geschaad.
Clubs doen niets, bonden doen niets. De honden blaffen en de karavaan trekt verder. En doorrrrrr… de morele afgrond in ja. Dat zeker.
Nee, dan modelprofs als Neeskens, etc. Incasseren, en door. Pakten ze een kaart, dan pakten ze die - dan moet je óók een vent zijn.
Bah.

En in deze wedstrijd waren er wel meer de kaarten hadden mogen krijgen. Ook na afloop van de wedstrijd.
Stelletje malloten…
Als scheidsrechters gewoon eens ingrijpen in 1e instantie, dan hoef je als speler geen theater te maken als iemand wel een achterlijke overtreding op je maakt.Ramzzz schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 12:54:
En dito de Neymars, Busquetsen - maar ook Wijndal met zijn naar het hoofd grijpen - etc. die het aannaaien van kaarten en overdrijven van blessures tot hoofddoel lijken te hebben gesteld.
Blijf je staan dan doet de scheidsrechter niks, dat is al zo vaak duidelijk geworden.
Niet live kijken gaat overigens niets goedmaken voor het sjagrijn. Enige wat helpt is dat minstens een vd twee positief eindigt, met voorkeur voor Ajax
ik verwacht helaas enkel sjagrijn zondag
Farioli is gewoon een idioot.nocalimero schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 12:00:
[...]
Ik vind juist de prestatie van Farioli overdreven.
Volgens mij heeft Ajax dit seizoen een selectie (met o.a. diverse internationals) die beter is dan alle andere teams met uitzondering van PSV en misschien Feyenoord. En met een ultra defensieve speelstijl die gepruimd is omdat er veel wedstrijden net de goede kant opvielen voor Ajax.
FC Utrecht, AZ, FC Twente en alles daaronder heeft echt een mindere selectie dan Ajax. Alleen PSV had een veel betere selectie.
Ik denk dat de selectie van Feyenoord en Ajax ongeveer vergelijkbaar zijn: de basis elf (met een betere voorhoede bij Feyenoord, maar het middenveld en de verdediging van Ajax is licht beter, all imho) waren vergelijkbaar, de wisselspelers ook.
Welke Feyenoord spelers behalve Paixiao, Hancko en misschien Gimenez zou bij Ajax basis zijn? Ik weet het oprecht niet...
De trainer die echt weer (!!) goed heeft gepresteerd is natuurlijk Ron Jans. Die heeft met een redelijke selectie (niet heel anders volgens mij dan die halverwege vorig jaar onderaan stond) lang meegedaan om plek 3. En dat met redelijk goed voetbal, waarvoor je naar het stadion komt.
Dat is presteren!
Dat pontificaal gehurkt zitten ook. Het is gewoon een act want je ziet sowieso al geen reet langs het veld laat staan op je hurken.
Deze trainer voegt 0,0 toe aan de Eredivisie en ik neem het Ajax dan ook kwalijk dat ze zo’n dombo verkiezen boven een Nederlander. Hetzelfde voor Priske overigens…
Nooit geweten dat Valentijn hier een account had joh.FreakNL schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 13:16:
[...]
Farioli is gewoon een idioot.
Dat pontificaal gehurkt zitten ook. Het is gewoon een act want je ziet sowieso al geen reet langs het veld laat staan op je hurken.
Deze trainer voegt 0,0 toe aan de Eredivisie en ik neem het Ajax dan ook kwalijk dat ze zo’n dombo verkiezen boven een Nederlander. Hetzelfde voor Priske overigens…
Ach genieten van alle boeren in de provincie die gaan zingen “helemaal niets in Amsterdam”. Ze maken ons groter dan wij al zijn.Wyke schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 13:11:
ik twijfel of ik me zondag sjagriinig ga laten worden door live naar de eredivisieontknoping te kijken of door live de McLarens aan de horizon te zien verdwijnen.
Niet live kijken gaat overigens niets goedmaken voor het sjagrijn. Enige wat helpt is dat minstens een vd twee positief eindigt, met voorkeur voor Ajax
ik verwacht helaas enkel sjagrijn zondag
@FreakNL
Welke Nederlandse trainer zou goed zijn dan volgens jou?
[ Voor 5% gewijzigd door Typhone op 15-05-2025 13:18 ]
Welke Nederlandse trainer zou je als topclub zijnde dan aan kunnen stellen? Ook even kijkend naar wat er destijds beschikbaar was. Bosz zat bij PSV, Slot ging naar Liverpool. Dat is onrealistisch.FreakNL schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 13:16:
[...]
Farioli is gewoon een idioot.
Dan blijft er nog flink wat onbewezen trainers over die destijds een flinke gok waren. Oosting van FC Twente en Paul Simonis van GAE. Of je komt weer uit bij de oud-internationals die overal falen. De Boer, Van Bommel, Van Bronkhorst, Cocu. Noem ze maar op.
De Nederlandse trainers zitten m.i. ook nog vast in oude gewoontes en ideeën. Ze hebben een bepaald omslagmoment gemist en kunnen eigenlijk niet mee in het huidige voetbal. Alleen Slot en in mindere mate Bosz komen nog mee. Al heeft Bosz het buiten Nederland ook niet goed gedaan.
Het lijstje blijft kort, dus ik snap de keuze voor een buitenlandse coach heel goed. Valentijn en de fossielen bij een bepaald conservatief TV-programma snappen dat niet of roepen alleen maar wat, omdat dat verkoopt. Zodra je naar inhoud vraagt komt er weinig meer uit.
Ajax heeft onder andere geen creatieve middenvelder en rechtsbuiten van niveau. Plus een Farioli kwam bij een club waar ze volgens mij al een jaar of 2 vergeten waren om te trainen op fitheid en tactiek. Dan vind ik het nog best knap om een totaal in de grond geboorde selectie naar een tweede plek te leiden. Maar er is zeker potentie om volgend seizoen kampioen te worden en dat hoort inderdaad ook kijkend naar welke spelers er nu rondlopen.nocalimero schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 12:00:
[...]
Ik vind juist de prestatie van Farioli overdreven.
Bosz zal verdergaan zijn smalle selectie op te branden (kijk maar hoe spelers als Schouten en De Jong erbij lopen als ze dat nog kunnen + vele blessures dit seizoen) en er lopen daar ook een aantal gratis de deur uit wat je financiën geen goed doet (alleen CL inkomsten is niet genoeg om je selectie significant te versterken).
Feyenoord ben ik wel benieuwd naar. Hancko weg is een enorme aderlating, maar er moet wel geld zijn voor investeringen (wat spelers voor 20+ miljoen verkocht en zuinig geïnvesteerd tot nu toe).
Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 6600 8GB
Wat verwacht Groningen hier nog uit te kunnen halen?
Schaartackle van achteren op de tegenstander, dat is toch gewoon 100% rood.
Na situatie Read geen verrassende keuze. En nee, geen vergelijkbare overtreding en genoeg risico in deze overtreding zoals ook Goes destijds nam tegen Go Ahead.Trishul schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 13:42:
https://www.vi.nl/nieuws/...eigert-schikkingsvoorstel
Wat verwacht Groningen hier nog uit te kunnen halen?
Schaartackle van achteren op de tegenstander, dat is toch gewoon 100% rood.
Misschien Gimenez? Kom op man, van Brobbey wordt je toch ook niet blij? Gimenez scoorde aan de lopende band. Dat Ajax uiteindelijk beter voor de dag kwam had vooral te maken met de overvloed aan blessures bij Feyenoord. Hadden die op volle sterkte geweest had het seizoen er voor Feyenoord heel anders uitgezien.nocalimero schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 12:00:
[...]
Mits fit is voor Ajax een versterking:
Hancko, Paixao, Read, Gimenez, Hwang, Timber (mits fit). En dan zou Hadj Moussa en Milambo en wllicht Trauner ook nog kunnen. Qua keeper vind ik het lastig. Pasveer is niet slecht, maar ook geen uitblinker. Een fitte Bijlow (hahahahahaha, dromen zijn bedrog) is natuurlijk veel beter, Wellenreuther zal ongeveer lood om oud ijzer zijn.
Ajax heeft gewoon geen Ajaxwaardige selectie nu. Kan ook niet weer helemaal rechtgetrokken worden in 1 jaar, en de prestatie die ze nu hebben neergezet is boven alle verwachtingen. Vergeet niet dat beperkte spelers als een Gaaei, Brobbey er ook nog in de basis staan.
Ik zou van Ajax eigenlijk alleen Hato, Mokio, Wellicht Taylor en Godts wel willen. De rest is gewoon minder of geen verbetering t.a.v. wat er staat
Dit topic is gesloten.
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2024/2025 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken