Ik zat in 2007 via Radio 1 Langs de Lijn te luisteren, heeft me ook 3,5 jaar van mijn leven gekost.Superkiwi schreef op maandag 12 mei 2025 @ 10:57:
Ter info: ESPN (het open kanaal) doet woensdag het schakelprogramma. Ik vind helemaal mooi
De laatste paar wedstrijden is bij Ajax ieder schot tussen de palen zo ongeveer raak, dus gewoon schieten zou ik zeggen... (liever niet, maar even vanuit Gronings/Eindhovens oogpunt gezien)Harribo schreef op maandag 12 mei 2025 @ 09:05:
[...]
Groningen is thuis beter dan uit. Gisteren tegen Az onderstreepte dat maar weer eens.
Ajax kan het moeilijk krijgen in Groningen maar Groningen is, zeker aanvallend, een middelmatig team. Alleen Valente is goed.
Vanochtend ontvouwde tijdens het fitness een scenario in mijn hoofd. Maurice Steijn die Ajax alsnog kampioen maakt door met Sparta van PSV te winnen.
Hoop doet leven zullen we maar zeggen. Echter is hoop in voetbal context vaak uitgestelde teleurstelling.
Hoop doet leven zullen we maar zeggen. Echter is hoop in voetbal context vaak uitgestelde teleurstelling.
XXXVI
Verwijderd
Maurice is nog niet vergeten wat je allemaal over hem geschreven heb.ephymerous schreef op maandag 12 mei 2025 @ 12:55:
Vanochtend ontvouwde tijdens het fitness een scenario in mijn hoofd. Maurice Steijn die Ajax alsnog kampioen maakt door met Sparta van PSV te winnen.

Of zijn zoon scoort de 0-1 en het is klaarephymerous schreef op maandag 12 mei 2025 @ 12:55:

Er is in mijn ogen 1 scenario waarin Ajax kampioen wordt, dat is alle twee de wedstrijden winnen. En de boel achterin dicht houden. Heb ik daar vertrouwen in? Nee matig. Maar anders zie ik het niet gebeuren.ephymerous schreef op maandag 12 mei 2025 @ 12:55:
Het zou me ook niet verbazen dat PSV nog ergens punten laat liggen anders, je hebt soms van die wedstrijden waar die bal er maar niet in wil, behalve in je eigen goal.PolarBear schreef op maandag 12 mei 2025 @ 14:03:
[...]
Er is in mijn ogen 1 scenario waarin Ajax kampioen wordt, dat is alle twee de wedstrijden winnen. En de boel achterin dicht houden. Heb ik daar vertrouwen in? Nee matig. Maar anders zie ik het niet gebeuren.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Heel eerlijk, die kans acht ik klein, ze ruiken bloed, Heracles thuis moet geen probleem zijn (ok, dat zou NEC thuis ook niet moeten zijn, maar PSV heeft echt meer wapens op de bank op dit moment), Sparta zou misschien lastig kunnen worden maar nee, ik durft niet uit te gaan van punt verlies. Feyenoord was dé kans op puntverlies voor PSV imho. Nu moet je het 100% op eigen kracht doen.MeNTaL_TO schreef op maandag 12 mei 2025 @ 14:05:
[...]
Het zou me ook niet verbazen dat PSV nog ergens punten laat liggen anders, je hebt soms van die wedstrijden waar die bal er maar niet in wil, behalve in je eigen goal.
Sparta kan zich volgens mij nog plaatsen voor de play offs voor Europees voetbal. Die moeten winnen. Kansje is er dus.ephymerous schreef op maandag 12 mei 2025 @ 12:55:
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Oh ja
Twente... Die hadden we echt moeten winnen.
Maar Higler gooide roet in het eten
Haha dat was voordat ie überhaupt een wedstrijd had gecoacht al kritisch. Als dit waarheid wordt dan stuur ik ‘m een grote bos bloemenVerwijderd schreef op maandag 12 mei 2025 @ 13:23:
[...]
Maurice is nog niet vergeten wat je allemaal over hem geschreven heb.
XXXVI
Exact dat.Han schreef op maandag 12 mei 2025 @ 07:48:
Sinds gisteren wel een soort van gevoel van berusting.
Ik denk dat zelfs bij winst in de Euroborg dat gevoel gehandhaafd blijft en het dan pas in de wedstrijd tegen Twente omslaat in spanning, omdat dat dan echt een 'wedstrijd op zich' gaat worden.
Tot die tijd:
Don't worry, about a thing
Cause every little thing, is gonna be allright
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Ik zie Ajax anders gewoon prima 2 wedstrijden met minimaal verschil winnen. Zou leuk zijn als het niet zo is, maar zoveel hoop heb ik nog niet.
Kijk naar de statistieken en je ziet dat dit freak results zijn... Ja het spel is slecht etc etc, maar zowel Sparta waar je 4x het houtwerk raakt, als gisteren, win je 95 van de 100x.JanW schreef op maandag 12 mei 2025 @ 08:12:
En eerlijk gezegd mag je als Ajax zijnde toch niet thuis met kunst en vliegwerk gelijk spelen tegen Sparta en al zeker niet met 0-3 eraf gaan tegen NEC.
Nu zit het een keer tegen, op een vervelend moment, waar het eerder wel 'gewoon' goed viel.
Ik zie nog steeds geen reden om het nu al op te geven.
Had ik het ook over met een collega..Stimulate14 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 13:24:
[...]
Of zijn zoon scoort de 0-1 en het is klaar.
Van 'maakt Steijn Ajax toch nog kampioen??' naar 'zou de familie Steijn ultieme wraak nemen op Ajax door PSV weinig weerstand te bieden en wat goals van zoonlief'.. Het ene en het andere uiterste
Zoals elk team ze vrijwel elk seizoen heeft. Zowel de positieve uitschieters waarbij je veel minder schoten / kansen hebt maar wel weet te winnen alsmede andersom waar je veel kansen hebt gehad maar hij er maar niet in wil.toolkist schreef op maandag 12 mei 2025 @ 19:39:
[...]
Kijk naar de statistieken en je ziet dat dit freak results zijn... Ja het spel is slecht etc etc, maar zowel Sparta waar je 4x het houtwerk raakt, als gisteren, win je 95 van de 100x.
Ajax zit nu in de hoek waar wat klappen vallen waar PSV dat natuurlijk voorheen heeft gehad. De verdampende voorsprong is wel bijzonder en normaliter loopt het ook wel los met zo'n voorsprong die Ajax enkele speelrondes geleden had, en dat kan nog steeds zo zijn. Maar de media moet hun websites vol blijven schrijven en niets werkt daar beter voor dan dit soort situaties.
Oh het was ook zeker niet de bedoeling om over te laten komen alsof het Ajax nu zo enorm tegenzit tov de rest ofzo.Napo schreef op maandag 12 mei 2025 @ 19:53:
[...]
Zoals elk team ze vrijwel elk seizoen heeft. Zowel de positieve uitschieters waarbij je veel minder schoten / kansen hebt maar wel weet te winnen alsmede andersom waar je veel kansen hebt gehad maar hij er maar niet in wil.
Precies, als je iets kunt zeggen van Ajax in het (bijna) afgelopen seizoen, is dat het bepaald niet tegengezeten heeft... integendeel.toolkist schreef op maandag 12 mei 2025 @ 21:06:
[...]
Oh het was ook zeker niet de bedoeling om over te laten komen alsof het Ajax nu zo enorm tegenzit tov de rest ofzo.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Dat is dan ook weer grote onzin.Ramzzz schreef op maandag 12 mei 2025 @ 21:56:
[...]
Precies, als je iets kunt zeggen van Ajax in het (bijna) afgelopen seizoen, is dat het bepaald niet tegengezeten heeft... integendeel.
Dat kan alleen als we woensdag een resultaat halen in Utrecht en de andere uitslagen ook meezitten. Er is dus best kans dat er niks meer voor Sparta op het spel staat zondag. Of we spelen voor plek 8. Het is bizar hoe dicht het van 8 t/m 14 bij elkaar staat. Zelfs Zwolle (nu 14) kan nog 8e worden.Agent47 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 14:56:
[...]
Sparta kan zich volgens mij nog plaatsen voor de play offs voor Europees voetbal. Die moeten winnen. Kansje is er dus.
Prima, maar dan bevind ik me in goed gezelschap, gezien hetgeen ik gehoord en gelezen heb van wat aardig wat voetbalanalisten ervan vinden.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Even los van de inhoud, sinds wanneer zijn analisten een goede bron als het om voetbal gaat?
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Die hebben tenminste wél het nodige aan decennia aan professionele praktijkervaring...Gonadan schreef op maandag 12 mei 2025 @ 22:36:
Even los van de inhoud, sinds wanneer zijn analisten een goede bron als het om voetbal gaat?
En dan zijn het natuurlijk nog steeds magisch denkende opportunisten.
Niets menselijks is hen vreemd.
Even ter onderbouwing: vrijwel elke ajacied hier vond het team 1.) bijzonder matig, zat 2.) week-in-week-uit te zaniken over de spitsen, 3.) de verdediging, 4.) het wisselbeleid, etc., en dan sta je 5.) tegenover een absurd sterk PSV dat op weg leek een platte kar met winderbanden uit te moeten rollen, dat ineens 6.) een absurde terugslag kent ineens 7.) spontaan bovenaan, op 8.) een straatlengte wat werkelijk 9.) niemand had verwacht.
Dan zat het niet tegen?
Dat kunnen we hier toch in alle gemoedelijkheid (...) wel tegen elkaar uitspreken - en het er over eens zijn zelfs! - in plaats van het zonder enige vorm van argumentatie 'grote onzin' te noemen?
[ Voor 45% gewijzigd door Ramzzz op 12-05-2025 23:02 ]
Het is een bijzonder seizoen. Vooral PSV heeft veel goede wedstrijden gespeeld. Hier en daar heeft Feyenoord een goede wedstrijd gespeeld. En bijzonder genoeg heeft Ajax misschien wel haar beste wedstrijden gespeeld tegen PSV en Feyenoord.
Mensen hebben het over die dip van PSV en ik ben van mening dat meedoen met de CL best een grote impact heeft op Nederlandse clubs. Het niveau verschil is groot, waardoor de belasting groter is, maar ook nonchalance toeslaat bij voetballen tegen de zwakkere clubs.
Mensen hebben het over die dip van PSV en ik ben van mening dat meedoen met de CL best een grote impact heeft op Nederlandse clubs. Het niveau verschil is groot, waardoor de belasting groter is, maar ook nonchalance toeslaat bij voetballen tegen de zwakkere clubs.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Nee. Dat blijft grote onzin.Ramzzz schreef op maandag 12 mei 2025 @ 22:38:
[...]
Die hebben tenminste wél het nodige aan decennia aan professionele praktijkervaring...![]()
Even ter onderbouwing: vrijwel elke ajacied hier vond het team 1.) bijzonder matig, zat 2.) week-in-week-uit te zaniken over de spitsen, 3.) de verdediging, 4.) het wisselbeleid, etc., en dan sta je 5.) tegenover een absurd sterk PSV dat op weg leek een platte kar met winderbanden uit te moeten rollen, dat ineens 6.) een absurde terugslag kent ineens 7.) spontaan bovenaan, op 8.) een straatlengte wat werkelijk 9.) niemand had verwacht.
Dan zat het niet tegen?
Dat kunnen we hier toch in alle gemoedelijkheid (...) wel tegen elkaar uitspreken - en het er over eens zijn zelfs! - in plaats van het zonder enige vorm van argumentatie 'grote onzin' te noemen?
Dat een team boven verwachting presteert is iets heel anders dan dat alles meezit. Ongeacht wat je verder nog als reden 11 tm 25 erbij bedenkt wat allemaal geen zak te maken heeft met 'alles mee hebben zitten'.
De NOS heeft een mooi overzicht wie waar nog voor speelt. 16/18 teams spelen nog ergens voor!
De 2 ploegen die nergens meer om spelen :
- GAE: Door de bekerwinst spelen ze al Europees, dus doen sowieso niet mee met de play-offs.
- NAC: Staat hoog genoeg om degradatie te ontlopen en te laag om nog play-offs voor Europees te halen.
- GAE: Door de bekerwinst spelen ze al Europees, dus doen sowieso niet mee met de play-offs.
- NAC: Staat hoog genoeg om degradatie te ontlopen en te laag om nog play-offs voor Europees te halen.
:strip_exif()/f/image/gJOplSCvrzgBvSv4M5fOiiDa.jpg?f=fotoalbum_large)
Verwijderd
Lijkt me juiste moment om het afschaffen van de play-offs weer eens op de agenda te zetten.ElPaco schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 07:04:
De NOS heeft een mooi overzicht wie waar nog voor speelt. 16/18 teams spelen nog ergens voor!
*knip*
De drogreden van het beroep op autoriteit, de ervaring kunnen we laten varen. Er zijn zeker goede analisten, en er zijn ex-voetballers die zich analist noemen maar voornamelijk uit de kraag zwetsen op jolige wijze en daarmee hun wekelijks veranderende mening simpel en kort door de bocht en op de man uiten. Die laatste categorie is tegenwoordig in de meerderheid vanwege hogere aansluiting bij de maatschappelijke mentaliteit van tegenwoordig. Ik haal er weinig oordeel van waarde uit.Ramzzz schreef op maandag 12 mei 2025 @ 22:38:
Die hebben tenminste wél het nodige aan decennia aan professionele praktijkervaring...![]()
Ik zei los van de inhoud, dit soort discussies zijn nooit objectief ook al wordt het nog gematigd gebracht.Even ter onderbouwing: vrijwel elke ajacied hier vond het team 1.) bijzonder matig, zat 2.) week-in-week-uit te zaniken over de spitsen, 3.) de verdediging, 4.) het wisselbeleid, etc., en dan sta je 5.) tegenover een absurd sterk PSV dat op weg leek een platte kar met winderbanden uit te moeten rollen, dat ineens 6.) een absurde terugslag kent ineens 7.) spontaan bovenaan, op 8.) een straatlengte wat werkelijk 9.) niemand had verwacht.
Dan zat het niet tegen?
Het enige wat ik erover ga zeggen is dat we het er zeker over eens kunnen zijn dat de onmeunige dip van PSV een meevaller was voor Ajax, want op kampioenskansen had niemand gerekend. Verder qua behalen van de tweede plek is gewoon een kwestie van beter beleid en presteren dan de concurrenten.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
RKC en Almere er uit. Mis je niks aan. Sfeerloze teams vind ik dat, saaie stadions ook.
Hoop dat qua naam en stadion Willem II er wel in blijft.
Mooi dat Groningen er in blijft ook. Mooi seizoen gedraaid zo, die horen er altijd in.
Jammer dat Volendam en Excelsior er dan weer bij komen. Had liever Ado en de Graafschap gehad. Den Bosch zou ook wel een stunt zijn zeg
Hoop dat qua naam en stadion Willem II er wel in blijft.
Mooi dat Groningen er in blijft ook. Mooi seizoen gedraaid zo, die horen er altijd in.
Jammer dat Volendam en Excelsior er dan weer bij komen. Had liever Ado en de Graafschap gehad. Den Bosch zou ook wel een stunt zijn zeg
Maar het heeft gewoon enorm mee gezeten. Iedere keer op cruciale momenten viel er wel een discutabele penalty, keeper van de tegenstander die blundert, etc.toolkist schreef op maandag 12 mei 2025 @ 23:15:
[...]
Nee. Dat blijft grote onzin.
Dat een team boven verwachting presteert is iets heel anders dan dat alles meezit. Ongeacht wat je verder nog als reden 11 tm 25 erbij bedenkt wat allemaal geen zak te maken heeft met 'alles mee hebben zitten'.
Het is een wonder dat Ajax met dit spel (nog steeds) bovenaan staat en daar überhaupt is gekomen. Dat heeft niet alleen met geluk te maken, maar wel veel.
Daar was ik gisteren. Leuke pot en fanatiek publiek die Bosschenaren. Vlak voor rust hadden ze nog een grote kans op 2 - 0 en op het eind was het nog even billenknijpen. Heb er verder niks mee, maar was mooi weer en ik woon er in de buurt dus ik dacht even wedstrijdje kijken. De return sla ik wel over. Leeuwarden is me iets te ver.
:strip_exif()/f/image/hHf7PHW17FtXF8JTrnWImE1X.jpg?f=fotoalbum_small)
[ Voor 27% gewijzigd door chim0 op 13-05-2025 10:21 ]
Read is vrijgesproken van zijn rode kaart tegen PSV. Mag morgen gewoon meedoen
De KNVB vindt het achteraf blijkbaar niet terecht.
Fortuna kan daar ook aan toegevoegd worden, die gaan niet meedoen met de playoffs omdat ze geen UEFA-licentie kunnen aanvragen:ElPaco schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 07:04:
[Afbeelding]
https://fortunasittard.nl...ntie-voor-fortuna-sittardFortuna heeft op 8 april 2025 -de uiterste aanvraagdatum- geen UEFA-licentie kunnen aanvragen. Op dat moment voldeed de club niet aan alle vereisten, waaronder het aanleveren van een externe accountantsverklaring conform de UEFA-regels. Daarmee is deelname aan de play-offs voor Europees voetbal op voorhand uitgesloten.
Ze hadden er blijkbaar niet op gerekend dat dit nodig was en nu mogen ze niet meedoen.
Dat bied wel weer kansen voor de ploegen onder Fortuna.
Dure blunder, vreemd dat je er niemand over hoort. Beslissend voor zowel plek 2 als mogelijk het kampioensschap. En dat terwijl het hier altijd gaat over scheidsrechters die beinvloed zouden worden door de Kuip.Agent47 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 10:28:
Read is vrijgesproken van zijn rode kaart tegen PSV. Mag morgen gewoon meedoen![]()
[ Voor 21% gewijzigd door ph4ge op 13-05-2025 11:10 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Maakt het net iets ingewikkelder, omdat je nu dus niet kan zeggen welke plek recht geeft op play-offs.dutchgio schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 10:33:
[...]
Fortuna kan daar ook aan toegevoegd worden, die gaan niet meedoen met de playoffs omdat ze geen UEFA-licentie kunnen aanvragen:
[...]
https://fortunasittard.nl...ntie-voor-fortuna-sittard
Ze hadden er blijkbaar niet op gerekend dat dit nodig was en nu mogen ze niet meedoen.
Dat bied wel weer kansen voor de ploegen onder Fortuna.
Gebasseerd op de huidige stand is dat plek 5,6,8 en 10.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Achteraf gezien een potentieel dure blunder. Makkelie stond sowieso beide kanten op te schutteren vond ik. Hij had Noa Lang in de eerste helft sowieso geel moeten geven voor de handsbal + wegtrappen van de bal in minuut 13 zoiets. Hij had een kaart kunnen geven voor provocerend juichen, dat is aan de scheidsrechter.ph4ge schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 10:33:
[...]
Dure blunder, vreemd dat je er niemand over hoort. Beslissend voor zowel plek 2 als mogelijk het kampioensschap.
Nu geeft hij Read wel een rode kaart. Hierdoor speel je de laatste minuten zonder rechtsback, waar Noa Lang de linksbuiten positie heeft. Laatst genoemde scoort net in de laatste minuut van de blessuretijd.
Zeker als zijn directe tegenstander ook nog eens scoorde. Beetje shoulda/coulda/woulda .. Maar de uitslag had wellicht anders geweest.ph4ge schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 10:33:
[...]
Dure blunder, vreemd dat je er niemand over hoort. Beslissend voor zowel plek 2 als mogelijk het kampioensschap.
Dit wordt echt zoooo enorm vermoeiend. Respecteer de prestatie nou gewoon eens zoals jullie dat ook willen als PSV/Feyenoord goed presteren. Al dat omlaag praten is echt kneiter irritant.Advizor schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 09:24:
[...]
Maar het heeft gewoon enorm mee gezeten. Iedere keer op cruciale momenten viel er wel een discutabele penalty, keeper van de tegenstander die blundert, etc.
Het is een wonder dat Ajax met dit spel (nog steeds) bovenaan staat en daar überhaupt is gekomen. Dat heeft niet alleen met geluk te maken, maar wel veel.
Als PSV zondag kampioen wordt, verdiend, dan waren zij uiteindelijk de beste. Ook als dat komt door een scheidsrechterlijke dwaling in de allerlaatste minuut van de allerlaatste wedstrijd. Er zijn ook wel beslissingen de andere kant op gevallen dit seizoen.
Als Ajax kampioen wordt, verdiend, dan waren zij de beste.
Wint Feyenoord van City/Bayern, verdiend, dan waren zij de beste. Hadden de tegenstanders maar vaker raak moeten schieten.
Zo moeilijk is het toch niet om de prestaties van een concurrent niet steeds weer omlaag te praten?
Hij had de wedstrijd ook stil kunnen leggen wegens alle projectielen vanaf de tribune...Agent47 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 10:38:
Hij had een kaart kunnen geven voor provocerend juichen, dat is aan de scheidsrechter.
Heel aparte beslissing. Dit was toch een schoolvoorbeeld van een doorgebroken speler.Agent47 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 10:28:
Read is vrijgesproken van zijn rode kaart tegen PSV. Mag morgen gewoon meedoen![]()
Die door netten werden tegengehouden toch? Volgens mij is er niks op het veld terecht gekomen.toolkist schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 10:42:
[...]
Hij had de wedstrijd ook stil kunnen leggen wegens alle projectielen vanaf de tribune...
In hetzelfde licht kunnen we stellen dat de huidige dip van Ajax een meevaller is voor PSV.Gonadan schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 07:59:
(...) dat we het er zeker over eens kunnen zijn dat de onmeunige dip van PSV een meevaller was voor Ajax, (...)
Ik zie echter twee verschillen:
Farioli heeft Ajax relatief saai doch effectief en vrij consistent voetbal laten spelen. Met een steeds meer solide verdediging en een rustige, gecontroleerde opbouw heeft hij veel wedstrijden over de streep getrokken, ondanks een selectie waar het ganse seizoen veel commentaar op werd geleverd. Dat het nu in de laatste wedstrijden opeens anders loopt, vooral met de grote uitslagen in ons nadeel verbaast me dan ook enigszins.
Bosz heeft met PSV typisch Bosz-voetbal gespeeld: oppertunistisch, gericht op de aanval en daarbij het verdedigen iets lager op de prioriteitenlijst gezet. In de eerste seizoenshelft heeft deze fysiek zware speelwijze wellicht té veel van de spelers gevraagd waarna de onvermijdelijke Bosz-dip na de winterstop zijn intrede deed.
Maar goed, ik ben geen analist dus wat weet ik er nou van
Zoals hier elk seizoen door de kenners gesteld wordt: na 34 wedstrijden staat elk team op de plaats waar het hoort.
Ik ben bang dat na a.s. zondag nog het eea aan discussie is.Superkiwi schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 10:46:
[...]
Zoals hier elk seizoen door de kenners gesteld wordt: na 34 wedstrijden staat elk team op de plaats waar het hoort.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
En 3 jaar later nog steeds, maar dat hou je toch.Quad schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 10:48:
[...]
Ik ben bang dat na a.s. zondag nog het eea aan discussie is.
Mijn standpunt staat hierboven, van mij zul je na zondag niet ineens horen dat een ander team dan de nr 1 het meer had verdiend om kampioen te worden.
Tjah, als je een glas richting de ME gooit en die komt tegen zijn schild aan, zeg je dan ook, joh hij had toch een schild!Agent47 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 10:45:
[...]
Die door netten werden tegengehouden toch? Volgens mij is er niks op het veld terecht gekomen.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Begrijpelijk.Quad schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 10:48:
[...]
Ik ben bang dat na a.s. zondag nog het eea aan discussie is.
Kijk je naar het hele seizoen dan heeft PSV met afstand het leukste voetbal gespeeld. Maar we zagen dat dat niet het hele seizoen vol te houden is.
Ajax speelt alles behalve attractief voetbal maar is wel vrij consistent geweest.
Onder de streep levert het zoals we zien ongeveer hetzelfde aantal punten op. Al zal de voetballiefhebber sneller de neiging hebben om PSV als beste ploeg aan te merken, want: leuker om te kijken, meer goals en derhalve meer overtuigende overwinningen.
Mij maakt het niet uit of we één of twee worden, ik had verwacht dat we ~vierde zouden worden dus elke plek daarboven is al mooi.
Ik zie graag mooi voetbal en zou er daarom helemaal geen moeite mee hebben als PSV kampioen wordt, daar heb ik me als kijker toch het meest mee vermaakt dit seizoen.
I get you, I get youcarpebios schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 10:53:
[...]
Tjah, als je een glas richting de ME gooit en die komt tegen zijn schild aan, zeg je dan ook, joh hij had toch een schild!
Twente en AZ spelen ook alleen nog maar om de eer (en een klein financieel verschil tussen plek 5 en 6). Utrecht en Feyenoord lijken me ook al zeker van hun plek. Al blijft de bal rond natuurlijk.ElPaco schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 07:04:
[Afbeelding]
Overigens vind ik de juichen van Noa Lang juist wel mooi. Als je het over provoveren hebt dan beginnen we wat mij betreft bij het publiek dat zo kinderachtig is om hem de hele wedstrijd uit te fluiten. Dan vraag je toch zelf om zo'n reactie van de man die met 2 goals de genadeslag aan je eigen ploeg verschaft. Als je uitdeelt moet je kunnen incasseren...
[ Voor 16% gewijzigd door T-MOB op 13-05-2025 11:08 ]
Regeren is vooruitschuiven
En thuisvoordeel in de playoffs toch?T-MOB schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 11:01:
[...]
Twente en AZ spelen ook alleen nog maar om de eer (en een klein financieel verschil tussen plek 5 en 6). Utrecht en Feyenoord lijken me ook al zeker van hun plek. Al blijft de bal rond natuurlijk.
Overigens vind ik de juichen van Noa Lang juist wel mooi. Als je het over provoveren hebt dan beginnen we wat mij betreft bij het publiek dat zo kinderachtig is om hem de hele wedstrijd uit te fluiten. Dan vraag je toch zelf om zo'n reactie van de man die met 2 goals de genadeslag aan je eigen ploeg verschaft. Als je uitdeelt moet je kunnen incasseren...
Klopt, maar komt puur door het verval van PSV net zoals Liverpool komt door het verval van City. Want iedereen dacht dat PSV fluitend kampioen zou worden. Het is niet dat Ajax iedereen van de mat speelt. Verre van zelfs.Advizor schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 09:24:
[...]
Een beetje in grote lijnen zie ik het zo. Niet om arrogant te doen, maar normaliter zou City roet in het eten gooien van Liverpool maar nu is er totaal geen concurrentie. United, Arsenal en Chelsea kunnen het blijkbaar niet. Verschil alleen is dat Ajax het af heeft laten weten in de afgelopen paar wedstrijden en Liverpool veel constanter is anders was het gat met PSV nog steeds groot. Die 4 - 0 Utrecht en 3 - 0 NEC had niemand op voorhand verwacht, denk ik.
Twente speelt voor de eer, maar het speelt dan toch anders als je een club van het kampioenschap af kan houden. Zeker als het Ajax is kunnen ze vaak ineens harder lopen dan tegen RKC. Dus helemaal voor de eer zou ik het niet noemen.T-MOB schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 11:01:
[...]
Twente en AZ spelen ook alleen nog maar om de eer (en een klein financieel verschil tussen plek 5 en 6). Utrecht en Feyenoord lijken me ook al zeker van hun plek. Al blijft de bal rond natuurlijk.
Twente en Az spelen voor het thuisvoordeel in de playoffs. En aangezien de playoffs voor europees voetbal maar om 1 wedstrijd gaat is dat niet echt eer. Maar gewoon een grootvoordeel.Millie-ano schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 11:17:
[...]
Twente speelt voor de eer, maar het speelt dan toch anders als je een club van het kampioenschap af kan houden. Zeker als het Ajax is kunnen ze vaak ineens harder lopen dan tegen RKC. Dus helemaal voor de eer zou ik het niet noemen.
Zover had ik het niet eens gezien. Ik reageerde slechts op een andere reactie. Al vind ik dat niet echt druk opleggend bij Twente, maar het is 'iets'Joostje123 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 11:21:
[...]
Twente en Az spelen voor het thuisvoordeel in de playoffs. En aangezien de playoffs voor europees voetbal maar om 1 wedstrijd gaat is dat niet echt eer. Maar gewoon een grootvoordeel.
Ah dat voordeel geldt ook voor de finale. Ik was nog niet verder dan dat 5 & 6 allebei thuis spelen.Joostje123 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 11:21:
[...]
Twente en Az spelen voor het thuisvoordeel in de playoffs. En aangezien de playoffs voor europees voetbal maar om 1 wedstrijd gaat is dat niet echt eer. Maar gewoon een grootvoordeel.
Als Twente thuis afrekent met AZ kunnen ze vrijuit voetballen tegen Ajax. Dat kan inderdaad een interessant potje worden.Millie-ano schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 11:17:
Twente speelt voor de eer, maar het speelt dan toch anders als je een club van het kampioenschap af kan houden. Zeker als het Ajax is kunnen ze vaak ineens harder lopen dan tegen RKC. Dus helemaal voor de eer zou ik het niet noemen.
Dat zonder meer.Superkiwi schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 10:46:
[...]
In hetzelfde licht kunnen we stellen dat de huidige dip van Ajax een meevaller is voor PSV.
Eens.Ik zie echter twee verschillen:
Farioli heeft Ajax relatief saai doch effectief en vrij consistent voetbal laten spelen. Met een steeds meer solide verdediging en een rustige, gecontroleerde opbouw heeft hij veel wedstrijden over de streep getrokken, ondanks een selectie waar het ganse seizoen veel commentaar op werd geleverd. Dat het nu in de laatste wedstrijden opeens anders loopt, vooral met de grote uitslagen in ons nadeel verbaast me dan ook enigszins.
Bosz heeft met PSV typisch Bosz-voetbal gespeeld: oppertunistisch, gericht op de aanval en daarbij het verdedigen iets lager op de prioriteitenlijst gezet. In de eerste seizoenshelft heeft deze fysiek zware speelwijze wellicht té veel van de spelers gevraagd waarna de onvermijdelijke Bosz-dip na de winterstop zijn intrede deed.
Maar goed, ik ben geen analist dus wat weet ik er nou van
Dag gaan ze sparen voor de playoffs en krijg je jongens in de wei die voor een basisplek voor volgend jaar wat willen laten zien.T-MOB schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 11:49:
[...]
Als Twente thuis afrekent met AZ kunnen ze vrijuit voetballen tegen Ajax. Dat kan inderdaad een interessant potje worden.
Op papier is Twente 1 van de minst gunstigste ploegen die Ajax op de slotdag kon treffen in dit scenario.
Aan de andere kant blijft het Twente en die zijn ook in staat om AZ morgen helemaal weg te spelen en dan zondag nog slechter spelen dan Almere op een off-day.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Sjaak Zwart is het in ieder geval met velen eens
https://www.voetbalprimeu...-in-het-zwembad-dook.html
Laat ik voorop stellen dat het super knap is als Ajax 1e, of misschien toch nog 2e wordt. In beide gevallen een prima prestatie. Maar je kunt toch niet zeggen dat dit met leuk, attractief en aanvallend voetbal is behaald of wel? Daarnaast is het gewoon een feit dat het in sommige wedstrijden mee zat.toolkist schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 10:41:
[...]
Dit wordt echt zoooo enorm vermoeiend. Respecteer de prestatie nou gewoon eens zoals jullie dat ook willen als PSV/Feyenoord goed presteren. Al dat omlaag praten is echt kneiter irritant.
Als PSV zondag kampioen wordt, verdiend, dan waren zij uiteindelijk de beste. Ook als dat komt door een scheidsrechterlijke dwaling in de allerlaatste minuut van de allerlaatste wedstrijd. Er zijn ook wel beslissingen de andere kant op gevallen dit seizoen.
Als Ajax kampioen wordt, verdiend, dan waren zij de beste.
Wint Feyenoord van City/Bayern, verdiend, dan waren zij de beste. Hadden de tegenstanders maar vaker raak moeten schieten.
Zo moeilijk is het toch niet om de prestaties van een concurrent niet steeds weer omlaag te praten?
Dat geluk is nu even op.
Misschien vind jij dat niet leuk om te horen. Maar dat is hoe ik, en veel andere mensen met verstand van voetbal, er naar kijken.
In welk opzicht heeft dit invloed op het kampioenschap ?ph4ge schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 10:33:
[...]
Dure blunder, vreemd dat je er niemand over hoort. Beslissend voor zowel plek 2 als mogelijk het kampioensschap. En dat terwijl het hier altijd gaat over scheidsrechters die beinvloed zouden worden door de Kuip.
Ik snap niets van de tuchtcommissie. Ik lees hier:Agent47 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 14:26:
Sjaak Zwart is het in ieder geval met velen eens![]()
![]()
‘De tuchtcommissie is op grond van de tv-beelden onvoldoende overtuigd dat sprake is geweest van een door Read gemaakte overtreding’, meldt de KNVB. ‘Daarom komt de tuchtcommissie niet toe aan de beoordeling of er sprake is van het ontnemen van een duidelijke scoringskans.’
Dus we hebben een situatitie waarin Noa Lang de bal wegtikt omdat hij sneller is. Vervolgens komen ze zo in botsing:
:strip_exif()/f/image/ogtWxANlmwkwGsWV2IdyvGMz.jpg?f=fotoalbum_large)
En dan kun je niet vaststellen dat het een overtreding is

Advizor schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 14:59:
[...]
In welk opzicht heeft dit invloed op het kampioenschap ?
Millie-ano schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 10:38:
[...]
Zeker als zijn directe tegenstander ook nog eens scoorde. Beetje shoulda/coulda/woulda .. Maar de uitslag had wellicht anders geweest.
Ik snap er ook niks van. De een keurt de beslissing goed en de ander keurt hem niet goedT-MOB schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 15:00:
[...]
Ik snap niets van de tuchtcommissie. Ik lees hier:
‘De tuchtcommissie is op grond van de tv-beelden onvoldoende overtuigd dat sprake is geweest van een door Read gemaakte overtreding’, meldt de KNVB. ‘Daarom komt de tuchtcommissie niet toe aan de beoordeling of er sprake is van het ontnemen van een duidelijke scoringskans.’
Dus we hebben een situatitie waarin Noa Lang de bal wegtikt omdat hij sneller is. Vervolgens komen ze zo in botsing:[Afbeelding]
En dan kun je niet vaststellen dat het een overtreding isHoewel het ongelukkig is voor Read, is dit toch altijd een overtreding.

Ik als Feyenoorder snapte de kaart wel. 1 wedstrijd schorsing ook maar.
Maar goed, hij is er bij
Daarentegen kan je hem bij Ledezma ook geven. Kon beide kanten op. Het is nu klaar en we gaan weer door, laatste weekje
[ Voor 4% gewijzigd door Agent47 op 13-05-2025 15:03 ]
Heb alleen even gemist of Read al geel had? Want je screenshot is ook heel ongelukkig. In de volledige actie zie je hem omdraaien om de bal naar de keeper te schieten en Lang is er dan opeens al voor. Dit is dan in mijn ogen geen direct rood, eerder geel. Had hij al geel? Dan verwaarloosbaar. Doorgebroken speler vind ik het door het type 'overtreding' ook niet. Maar daar ken ik de regels ook niet goed genoeg voor om die regel te interpreteren.T-MOB schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 15:00:
[...]
Ik snap niets van de tuchtcommissie. Ik lees hier:
Dus we hebben een situatitie waarin Noa Lang de bal wegtikt omdat hij sneller is. Vervolgens komen ze zo in botsing:[Afbeelding]
En dan kun je niet vaststellen dat het een overtreding isHoewel het ongelukkig is voor Read, is dit toch altijd een overtreding.
Er is geen zak aan om te kijken, dat heb ik maanden terug al toegegeven. Dat heeft verder ook weinig te maken met het downplayen van een prestatie.Advizor schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 14:57:
[...]
Laat ik voorop stellen dat het super knap is als Ajax 1e, of misschien toch nog 2e wordt. In beide gevallen een prima prestatie. Maar je kunt toch niet zeggen dat dit met leuk, attractief en aanvallend voetbal is behaald of wel? Daarnaast is het gewoon een feit dat het in sommige wedstrijden mee zat.
Dat geluk is nu even op.
Misschien vind jij dat niet leuk om te horen. Maar dat is hoe ik, en veel andere mensen met verstand van voetbal, er naar kijken.
Bij Ajax heeft het gedurende het seizoen mee en tegengezeten, bij PSV idem, bij Feyenoord idem. En ongetwijfeld ook bij Almere City. Waarom dan alleen zo hard roepen dat het bij Ajax meegezeten heeft? Dat slaat gewoon nergens op en is hoogst irritant.
Ja, hij probeert de bal te spelen, maar raakt zijn tegenstander die daardoor niet verder kan, dat is toch altijd een overtreding. Dat het zuur is omdat hij er weinig aan kan doen doet daar m.i. niet aan af. Dat geldt ook voor 9 van de 10 handsballen in de 16.Millie-ano schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 15:03:
[...]
Heb alleen even gemist of Read al geel had? Want je screenshot is ook heel ongelukkig. In de volledige actie zie je hem omdraaien om de bal naar de keeper te schieten en Lang is er dan opeens al voor. Dit is dan in mijn ogen geen direct rood, eerder geel.
Doorgebroken is doorgebroken, maakt niet uit of je de speler dan in een baan om de aarde schopt of per ongeluk tegen z'n knie raakt. Straf is rood.Millie-ano schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 15:03:
[...]
Heb alleen even gemist of Read al geel had? Want je screenshot is ook heel ongelukkig. In de volledige actie zie je hem omdraaien om de bal naar de keeper te schieten en Lang is er dan opeens al voor. Dit is dan in mijn ogen geen direct rood, eerder geel. Had hij al geel? Dan verwaarloosbaar. Doorgebroken speler vind ik het door het type 'overtreding' ook niet. Maar daar ken ik de regels ook niet goed genoeg voor om die regel te interpreteren.
En die was hier 100% op z'n plaats.
Hij raakt de speler, niet de bal, geen medespeler in de buurt om doorgebroken te kunnen betwisten.
Echt een hele rare beslissing dus van de tuchtcommissie en terecht dat de KNVB hier achter de beslissing van Makkelie blijft staan.
En waarom krijgt Lang geen geel voor die overduidelijk hands bal? Of wordt er gefloten voor een overtreding als Ueda een keer een goede schouderduw uitdeelt.Agent47 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 15:02:
[...]
Ik snap er ook niks van. De een keurt de beslissing goed en de ander keurt hem niet goed![]()
Ik als Feyenoorder snapte de kaart wel. 1 wedstrijd schorsing ook maar.
Maar goed, hij is er bij
Daarentegen kan je hem bij Ledezma ook geven. Kon beide kanten op. Het is nu klaar en we gaan weer door, laatste weekje
Ik vond de arbitrage gewoon niet heel goed. Leek ook voor hun veel spanning op te zitten. En ook hoeveel tijd er nodig was om vast te stellen dat iemand buitenspel stond, was om te huilen.
3-3 had ik mee kunnen leven. Want PSV speelde in de 1e helft gewoon niet goed, ballen die steeds in het niets gespeeld werden. Feyenoord had in de 1e helft op 3-0 moeten staan. 2e helft was een opvallend grote terugval.
Dus ik ben er nog steeds pissig over. Maar er is hoop voor het nieuwe seizoen.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Helemaal eens over het stukje overtreding. Maar rood heeft wel een dusdanige impact in het verloop van de wedstrijd en (achteraf mooi wonen) ergens in het kampioenschap.T-MOB schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 15:12:
[...]
Ja, hij probeert de bal te spelen, maar raakt zijn tegenstander die daardoor niet verder kan, dat is toch altijd een overtreding. Dat het zuur is omdat hij er weinig aan kan doen doet daar m.i. niet aan af. Dat geldt ook voor 9 van de 10 handsballen in de 16.
Ja zal best haha. 'op de letter van de spelregels' vs 'het gevoel/intentie/interpratie op het veld'toolkist schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 15:16:
[...]
Doorgebroken is doorgebroken, maakt niet uit of je de speler dan in een baan om de aarde schopt of per ongeluk tegen z'n knie raakt. Straf is rood.
Hij raakt de speler, niet de bal, geen medespeler in de buurt om doorgebroken te kunnen betwisten.
Echt een hele rare beslissing dus van de tuchtcommissie en terecht dat de KNVB hier achter de beslissing van Makkelie blijft staan.
Ik kan ermee leven verder. Zal mij verder bommen
Hier beantwoord je toch je eigen vraag? Omdat het Ajax is dat met dit beroerde spel bovenaan staat.toolkist schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 15:12:
[...]
Er is geen zak aan om te kijken, dat heb ik maanden terug al toegegeven. Dat heeft verder ook weinig te maken met het downplayen van een prestatie.
Waarom dan alleen zo hard roepen dat het bij Ajax meegezeten heeft? Dat slaat gewoon nergens op en is hoogst irritant.
Als het een andere club betrof had ik precies hetzelfde gevonden. Trek het je niet zo persoonlijk aan.
Ledezma zijn actie, vond je die geen rood? Oprechte vraag.toolkist schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 15:16:
[...]
Doorgebroken is doorgebroken, maakt niet uit of je de speler dan in een baan om de aarde schopt of per ongeluk tegen z'n knie raakt. Straf is rood.
Beroerde spel én twee keer van PSV winnen, wat ons als Ajax niet vaak lukt. /olieophetvuurAdvizor schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 15:37:
[...]
Hier beantwoord je toch je eigen vraag? Omdat het Ajax is dat met dit beroerde spel bovenaan staat.
Als het een andere club betrof had ik precies hetzelfde gevonden. Trek het je niet zo persoonlijk aan.

Read had nog geen geel. Kreeg direct rood.Millie-ano schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 15:03:
[...]
Heb alleen even gemist of Read al geel had? Want je screenshot is ook heel ongelukkig. In de volledige actie zie je hem omdraaien om de bal naar de keeper te schieten en Lang is er dan opeens al voor. Dit is dan in mijn ogen geen direct rood, eerder geel. Had hij al geel? Dan verwaarloosbaar. Doorgebroken speler vind ik het door het type 'overtreding' ook niet. Maar daar ken ik de regels ook niet goed genoeg voor om die regel te interpreteren.
Edit:
De soap gaat verder:
https://www.voetbalprimeu...ng-t-ch-nog-mogelijk.html
[ Voor 11% gewijzigd door Agent47 op 13-05-2025 15:53 ]
En ook als het om een andere club (zelfs FeyenoordAdvizor schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 15:37:
[...]
Hier beantwoord je toch je eigen vraag? Omdat het Ajax is dat met dit beroerde spel bovenaan staat.
Het gaat mij juist om de tendens dat als club A succesvol is, fans van club B en C de prestaties omlaag praten, bewust of niet.
We hebben het bv ook uitgebreid zien gebeuren toen Feyenoord zo goed ging in de Conference League.
En wellicht dat ik er zelf toen ook nog aan mee deed, inmiddels denk ik het licht gezien te hebben wat dit betreft

Het zal denk ik een ongekend slagveld worden morgen in de Groene Hel. Minimaal 5 goals. 3 rode kaarten en 7+gele kaarten.
3 punten voor Groningen.
3 punten voor Groningen.
Ik denk juist precies het tegenovergestelde: Ajax is wakker geworden en speelt weer gewoon degelijk, onaantrekkelijk, efficiënt voetbal. Drie punten naar Amsterdam!
[ Voor 3% gewijzigd door Superkiwi op 13-05-2025 17:09 ]
Ik denk ook dat Ajax morgen makkelijk wint met 1-3.
PSV wint morgen ook met 4-0.
Zondag wordt Ajax - Twente 2-2
Sparta - PSV 2-2
Ajax nipt kampioen
PSV wint morgen ook met 4-0.
Zondag wordt Ajax - Twente 2-2
Sparta - PSV 2-2
Ajax nipt kampioen
We hadden inderdaad nog bewijslast nodig om de 'oud-voetballers' volledig te diskwalificeren...Agent47 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 14:26:
Sjaak Zwart is het in ieder geval met velen eens![]()
![]()

Die pingel voor Ajax tegen Feyenoord, Weghorst buiten de 16 'geraakt'... :

Geen pingel voor Go Ahead, handsbal en geen rood voor Klaassen:

Et cetera.
Het. Zijn. Allemaal. Schijnheilige. Opportunisten.
En wij ook.
En aangezien hij zonder deze ingreep doorgebroken en met 2 man vrij voor de keeper had gestaan, is het heel zuur, maar wel terecht rood.T-MOB schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 15:12:
[...]
Ja, hij probeert de bal te spelen, maar raakt zijn tegenstander die daardoor niet verder kan, dat is toch altijd een overtreding. Dat het zuur is omdat hij er weinig aan kan doen doet daar m.i. niet aan af. Dat geldt ook voor 9 van de 10 handsballen in de 16.
Waarom dat dan 'in retrospect' weer niet met een schorsing bestraft wordt (toch?), vind ik wel een ernstige diskwalificatie van VAR + *(top)scheidsrechter.
Kun je eigenlijk niet maken...
Laten we komend seizoen eens álle beslissingen die in het voor- of nadeel uitvallen van welk team dan ook opsommen ipv alleen die van één enkele club elke keer naar boven te halenRamzzz schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 17:21:
[...]
Die pingel voor Ajax tegen Feyenoord, Weghorst buiten de 16 'geraakt'...
(...)
Geen pingel voor Go Ahead, handsbal en geen rood voor Klaassen
Ik weet dat ook Feyenoord de scheids een aantal keer goed mee heeft gehad, net als PSV. Alleen zou ik zo niet meer kunnen opnoemen welke momenten dat betrof. Hoe doen jullie dat; slaan jullie de momenten van Ajax op een kladjeblokje op om ze later weer naar boven te halen?
Nou, die zijn meestal zó controversieel, dat we - ik zei de gek - ze niet licht vergeten.Superkiwi schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 17:36:
[...]
Laten we komend seizoen eens álle beslissingen die in het voor- of nadeel uitvallen van welk team dan ook opsommen ipv alleen die van één enkele club elke keer naar boven te halen
Ik weet dat ook Feyenoord de scheids een aantal keer goed mee heeft gehad, net als PSV. Alleen zou ik zo niet meer kunnen opnoemen welke momenten dat betrof. Hoe doen jullie dat; slaan jullie de momenten van Ajax op een kladjeblokje op om ze later weer naar boven te halen?
Zeker niet als binnen de kortste keren een ander voor hetzelfde vergrijp zwaar bestraft wordt.
En dat was toen in het geval van Klaassens handsbal bijvoorbeeld ook inderdaad zo.
Vind ik niet heel gek ook dan.
Overigens ben ik altijd ook de eerste (thuis op de bank, of waar ok) om toe te geven als PSV of Sparta (of wie ik dan ook favoureer in een wedstrijd, ongeacht de sport) eens mazzel heeft of door het oog van de naald kruipt.
Dit is wel een beetje de rode draad van dit seizoen. Ik denk niet dat er in de seizoenen hiervoor zó veel discussies omtrent scheidsrechterlijke beslissingen en/of dwalingen zijn losgebarsten.Ramzzz schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 17:41:
[...]
Zeker niet als binnen de kortste keren een ander voor hetzelfde vergrijp zwaar bestraft wordt.
Absurd toch?Superkiwi schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 17:46:
[...]
Dit is wel een beetje de rode draad van dit seizoen. Ik denk niet dat er in de seizoenen hiervoor zó veel discussies omtrent scheidsrechterlijke beslissingen en/of dwalingen zijn losgebarsten.
En juist nu we allemaal de VAR als hulpmiddel omarmd hebben, erop rekenen dat dat rechtvaardiger is, zitten dáár én in de tuchtcommissie de stekeblinden...

Zolang het korps zijn eigen vlees blijft keuren door de blinde van de vorige week in de keet te zetten om de blinde van deze week te controleren blijft het natuurlijk één groot drama.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Oh ja? Waar was je tijdens PSV AZ dan, het wippertje van Bakayko tegen Ruben van Bommel?Ramzzz schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 17:41:
Overigens ben ik altijd ook de eerste (thuis op de bank, of waar ok) om toe te geven als PSV of Sparta
Oh nee dat was natuurlijk geen situatie waarin het PSV nogal mee zat. En genoeg situaties bij Ajax die tegen zaten maar die noem je natuurlijk ook niet want die passen ff niet. Maar oh wat ben je toch neutraal....
100% zeker dat het andere seizoenen net zo erg was. Had Kooij vorig seizoen of het seizoen ervoor niet meerdere rode kaarten die achteraf kwijtgescholden werden? Het lijkt nu erger omdat we ons nog veel situaties kunnen herinneren, volgend seizoen lijkt dat het ergste seizoen etc. 😉Superkiwi schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 17:46:
[...]
Dit is wel een beetje de rode draad van dit seizoen. Ik denk niet dat er in de seizoenen hiervoor zó veel discussies omtrent scheidsrechterlijke beslissingen en/of dwalingen zijn losgebarsten.
Poeh, van de vorige seizoenen kan ik me echt geen situaties meer herinneren.
Of gaat het er nu vaker over omdat Ajax bovenaan staat en er dan wat meer mensen hun weg richting dit topic weten te vinden?
*Kiwi rent snel weg
Of gaat het er nu vaker over omdat Ajax bovenaan staat en er dan wat meer mensen hun weg richting dit topic weten te vinden?
*Kiwi rent snel weg
[ Voor 56% gewijzigd door Superkiwi op 13-05-2025 18:40 ]
Exact, dat vond ik toen ook een absurde beslissing. Én mazzel voor PSV.toolkist schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 18:27:
[...]
Oh ja? Waar was je tijdens PSV AZ dan, het wippertje van Bakayko tegen Ruben van Bommel?
Die rode kaart van Read zat ook niet tegen.
En: nee, totale onzin, om even in jouw jargon te blijven.Oh nee dat was natuurlijk geen situatie waarin het PSV nogal mee zat.
Waar zeg ik dat ik daarin (strict?) neutraal ben? Integendeel.En genoeg situaties bij Ajax die tegen zaten maar die noem je natuurlijk ook niet want die passen ff niet. Maar oh wat ben je toch neutraal....
Ik kan elke situatie objectief bekijken, jazeker, ik accepteer daarentegen een mazzeltje net zo zeer als iedere andere opportunist.
En kennelijk ben ik dan in goed gezelschap.
[ Voor 4% gewijzigd door Ramzzz op 13-05-2025 18:36 ]
Telstar 1-0 voor tegen Ado, zou toch mooi zijn mocht Telstar promoveren
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
2-0 inmiddelsGynnad schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 19:05:
Telstar 1-0 voor tegen Ado, zou toch mooi zijn mocht Telstar promoveren
Als ik een duit in het zakje mag doen, en uiteraard ben ik zeker NIET neutraal en ik denk dat het ook extreem moeilijk tot mogelijk zelfs onmogelijk is om 100% te zijn als voetbal supporter.toolkist schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 18:27:
[...]
Oh ja? Waar was je tijdens PSV AZ dan, het wippertje van Bakayko tegen Ruben van Bommel?
Oh nee dat was natuurlijk geen situatie waarin het PSV nogal mee zat. En genoeg situaties bij Ajax die tegen zaten maar die noem je natuurlijk ook niet want die passen ff niet. Maar oh wat ben je toch neutraal....
Dus geluk of niet zal altijd een stuk perceptie zijn. Of je moet het echt gaan bijhouden per wedstrijd. en dan het liefst nog met een nabespreking met meerdere mensen met verschillende club brillen dan kan je het 'tegen het objective' aan gaan meten.

Dus mijn advies, accepteer dat mensen dingen als geluk kunnen zien, en ook dat geluk niet eerlijk verdeeld is en dat jij het anders kan zien.
Maar jij hebt gelijk in de uitspraak dat aan het einde van het seizoen de clubs staan waar ze horen. Geluk blessures etc.......leuk om over te ouwehoeren maar de resultaten tellen uiteindelijk.
10 second ninja DONE
Natuurlijk zijn alle voetballers (en supporters) opportunisten, en natuurlijk lijkt het altijd het laatste seizoen het ergste te zijn, maar het begint er nu ook wel zo dik bovenop te liggen dat de verschillen tussen scheidsrechters té groot zijn, dat ze niet in staat zijn een duidelijke lijn te trekken met wat nu wel en niet strafbaar is/ zou moeten zijn.
Qua voorbeelden:
Het meest bizarre is dan ook wel dat je de ene keer (Feyenoord penalty mee, terwijl dat echt een steunarm was bij een glijdende speler) een actie bestraft ziet worden, terwijl daar een moment later (volgende wedstrijd) een vergelijkbaar moment hebt en dat dan er geen bestraffing is, want steunarm. Maar daar was het minder (over)duidelijk de steunarm dan in het andere moment.
Zo zijn er eerder ook al enkele voorbeelden genoemd en dat is echt iets dat de sport uit moet, enerzijds doordat je (blijkbaar) overal over kan (en mag) discussiëren als speler gebeurt dit ook. En dat maakt ook weer dat alles in twijfel trekken doorslaat op de media, supporters en (supportende) analisten. Ik ben er (oprecht) van overtuigd dat wanneer men zich op het veld weer normaal gaat gedragen, ipv als verwende pubertjes bij alles tegen het gezag in gaan en het gezag proberen voor de gek te houden, dat dit ook wel weer doorslaat naar analisten/ media en daarmee ook naar de supporters.
Ik las overigens ook iets over een Duitse arbiter die meer met tijdstraffen wil werken:
1 Rol je door na een overtreding alsof het heel erg is, dan moet je 3 minuten buiten het veld behandeld worden, dus je team staat die tijd met een man minder.
2. Een tactische onderbreking van een aanval, vrije trap net buiten de 16, ook al was dat niet de plek van de overtreding.7
3. Scheidsrechter beledigen/ verbaal belagen: 10 minten afkoelen;
Volgens mij nog wel meer dingen, maar deze pik er even uit. Met 1 en 3 ben ik het volledig eens.
1 Dit maakt dat spelers zich mogelijk minder aanstellen omdat je je team benadeeld doordat ze een tijdje met een man minder moeten spelen. Houdt ook de snelheid meer in het spel. (i.m.o. dus 2 vliegen in 1 klap). Mag van mij overigens wel 5 minuten zijn.
2 Ben ik het ten dele mee eens, ik zou een gele kaart ook gelijk een tijdstraf van 5 minuten ofzo laten zijn, dan maken spelers overtredingen iig minder snel, maar is een gele kaart ook een écht nadeel.
3 brengt het respect naar de arbiter terug op het veld, dan maar met straffen afdwingen als het niet anders kan.
Qua voorbeelden:
Het meest bizarre is dan ook wel dat je de ene keer (Feyenoord penalty mee, terwijl dat echt een steunarm was bij een glijdende speler) een actie bestraft ziet worden, terwijl daar een moment later (volgende wedstrijd) een vergelijkbaar moment hebt en dat dan er geen bestraffing is, want steunarm. Maar daar was het minder (over)duidelijk de steunarm dan in het andere moment.
Zo zijn er eerder ook al enkele voorbeelden genoemd en dat is echt iets dat de sport uit moet, enerzijds doordat je (blijkbaar) overal over kan (en mag) discussiëren als speler gebeurt dit ook. En dat maakt ook weer dat alles in twijfel trekken doorslaat op de media, supporters en (supportende) analisten. Ik ben er (oprecht) van overtuigd dat wanneer men zich op het veld weer normaal gaat gedragen, ipv als verwende pubertjes bij alles tegen het gezag in gaan en het gezag proberen voor de gek te houden, dat dit ook wel weer doorslaat naar analisten/ media en daarmee ook naar de supporters.
Ik las overigens ook iets over een Duitse arbiter die meer met tijdstraffen wil werken:
1 Rol je door na een overtreding alsof het heel erg is, dan moet je 3 minuten buiten het veld behandeld worden, dus je team staat die tijd met een man minder.
2. Een tactische onderbreking van een aanval, vrije trap net buiten de 16, ook al was dat niet de plek van de overtreding.7
3. Scheidsrechter beledigen/ verbaal belagen: 10 minten afkoelen;
Volgens mij nog wel meer dingen, maar deze pik er even uit. Met 1 en 3 ben ik het volledig eens.
1 Dit maakt dat spelers zich mogelijk minder aanstellen omdat je je team benadeeld doordat ze een tijdje met een man minder moeten spelen. Houdt ook de snelheid meer in het spel. (i.m.o. dus 2 vliegen in 1 klap). Mag van mij overigens wel 5 minuten zijn.
2 Ben ik het ten dele mee eens, ik zou een gele kaart ook gelijk een tijdstraf van 5 minuten ofzo laten zijn, dan maken spelers overtredingen iig minder snel, maar is een gele kaart ook een écht nadeel.
3 brengt het respect naar de arbiter terug op het veld, dan maar met straffen afdwingen als het niet anders kan.
Mbt punt 1, wat dan als het een blessure is? Moet ie er dan ook 3 minuten af? En mag degene die hem raakte dan lekker doorspelen? Scheidsrechters zijn geen dokters dus kunnen lang niet altijd beoordelen of iets echt is of niet.
En mbt punt 3, als ze nou gewoon eens doorgaan met kaarten geven ervoor ipv na 3 weken ermee te stoppen...
En mbt punt 3, als ze nou gewoon eens doorgaan met kaarten geven ervoor ipv na 3 weken ermee te stoppen...
[ Voor 19% gewijzigd door toolkist op 14-05-2025 15:16 ]
En als laatste toevoeging. Alles valt of staat wat mij betreft met consequent handelen door scheidsrechters. Bij scheids 1 dezelfde beslissing als bij scheids 2, en al helemaal qua VAR.
Zoals jouw voorbeeld mbt steunarm, dat zien spelers ook. Die snappen dat dan met zo min als wij doen.
Tel daarbij de miljoenen die vaak op het spel staan, adrenaline van de wedstrijd, dan snap ik af en toe best dat een speler reageert zoals ie doet.
Zoals jouw voorbeeld mbt steunarm, dat zien spelers ook. Die snappen dat dan met zo min als wij doen.
Tel daarbij de miljoenen die vaak op het spel staan, adrenaline van de wedstrijd, dan snap ik af en toe best dat een speler reageert zoals ie doet.
Kijk, als je echt zo geraakt wordt dat je meerdere keren doorrolt en schreeuwt/ acteert alsof je het bijna niet overleeft, dan kan je ook de eerste paar minuten niet voetballen. Hoef je geen dokter voor te zijn. Het hele idee is daarmee dan ook best wel simpel.toolkist schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 15:15:
Mbt punt 1, wat dan als het een blessure is? Moet ie er dan ook 3 minuten af? En mag degene die hem raakte dan lekker doorspelen? Scheidsrechters zijn geen dokters dus kunnen lang niet altijd beoordelen of iets echt is of niet.
Maar inderdaad, consequent blijven bestraffen zal het meeste helpen hoor. Punt is nu vooral dat er geen straf staat op dat toneelspel, en door daar een (kleine) straf op te geven zal men minder geneigd zijn dat te doen. Dus of je nu wél of niet echt last hebt, je bent gewoon een paar minuten uit het spel en zal daarom dus minder snel zoiets doen als het niet nodig is/ niets toevoegt. Die redenatie van die arbiter kan ik wel begrijpen.
Uiteindelijk is dit het meest belangrijk, maar doordat je meerdere dingen hebt waarvoor de straf niet super groot is maar je wel een sanctie kan opleggen van een paar minuten, zullen arbiters ook meer geneigd zijn dit dan toch maar te doen en vol te houden.toolkist schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 15:21:
En als laatste toevoeging. Alles valt of staat wat mij betreft met consequent handelen door scheidsrechters. Bij scheids 1 dezelfde beslissing als bij scheids 2, en al helemaal qua VAR.
Benieuwd wat de harde kern van Groningen (whatever that means
) gaat uitspoken als Ajax dreigt alsnog de titel te pakken vanavond.. oplossing lijkt mij simpel gewoon iedereen het stadion uit en 2 uurtjes later alsnog uitspelen.
Het punt is dat die van Van Bommel wel terecht was volgens de regels maar dat die regels gewoon nergens op slaan.Ramzzz schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 18:34:
[...]
Exact, dat vond ik toen ook een absurde beslissing. Én mazzel voor PSV.
Die rode kaart van Read zat ook niet tegen.
[...]
En: nee, totale onzin, om even in jouw jargon te blijven.
[...]
Waar zeg ik dat ik daarin (strict?) neutraal ben? Integendeel.
Ik kan elke situatie objectief bekijken, jazeker, ik accepteer daarentegen een mazzeltje net zo zeer als iedere andere opportunist.
En kennelijk ben ik dan in goed gezelschap.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2024/2025 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2024/2025 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken