[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2024/2025 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 268 ... 300 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:54
Agent47 schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 22:48:
Volendam en Excelsior erbij. Man man man wat een treurnis clubs zijn dat zeg. Had dan liever een ADO of Graafschap gehad.
Asdo den Haag mag van mij blijven waar het is hoor. Dat scheelt een hoop supporters gedoe. Verder eens hoor ;)

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-05 08:10
Agent47 schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 22:48:
Volendam en Excelsior erbij. Man man man wat een treurnis clubs zijn dat zeg. Had dan liever een ADO of Graafschap gehad.
ADO liever uberhaupt niet in het betaald voetbal. Verder maakt het me niet zo veel uit. Volendam enigzins wel zwak voor, Graafschap is ook welkom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23:36
Excelsior erbij vind ik wel leuk, heb je drie derbyclubs! Volendam heb ik helemaal niks mee.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 2288854

Megupe schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 12:29:
[...]

ADO liever uberhaupt niet in het betaald voetbal. Verder maakt het me niet zo veel uit. Volendam enigzins wel zwak voor, Graafschap is ook welkom.
Alleen dit seizoen al zijn er meerdere wedstrijden problemen geweest met De Graafschap supporters.

ADO in de Eredivisie kan prima. Alleen geen uitsupporters toe laten in wedstrijden met Ajax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03:35

OMX2000

By any means necessary...

Vreemde/heftige situaties bij Nec. Proper met heftige hoofdblessure van het veld af. Aantal Spelers van NEC heel erg van slag. En nadat de wedstrijd voortgezet werd lijkt er iemand op de tribune onwel geworden te zijn. Vooral Marquez heeft het er moeilijk mee.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:44

Agent47

I always close my contracts.

Wij beginnen later. De lag hangt 5 cm te laag :+

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-05 22:00
Agent47 schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 18:47:
Wij beginnen later. De lag hangt 5 cm te laag :+
Zou dat toeval zijn? En wat als dit na de wedstrijd bekend was geworden?

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

ph4ge schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 18:53:
[...]

Zou dat toeval zijn? En wat als dit na de wedstrijd bekend was geworden?
Kan in je voor en nadeel werken idd. Wel heel frappant

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VhVOXiU8cPSHVkFxkZ8x95HPEtY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/g433HUMT16ULzDjqNet3oFwr.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Dat was geel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Heracles had al 2 keer geel moeten hebben

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Hwang blijft geschopt worden en dat mag allemaal. Wat een beroerde scheidsrechter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:25
Agent47 schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 19:21:
Hwang blijft geschopt worden en dat mag allemaal. Wat een beroerde scheidsrechter
Laat alles toe en als hij dan fluit, fluit hij fout (zoals de niet gegeven corner net). Kan zomaar een wedstrijd worden waarin de scheids een grote rol gaat spelen. Gelukkig staat het al 0-1 en is Heracles echt bizar slecht vanavond.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Hoppa Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VhVOXiU8cPSHVkFxkZ8x95HPEtY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/g433HUMT16ULzDjqNet3oFwr.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:47
Maar Heracles is wel errug slecht ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:47
Fijne redding van onze keepert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piotr123
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-05 09:29
Gaat wel makkelijk zo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

En ze blijven schoppen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:07
Groningen krijgt een penalty tegen rkc.
Klinkt misschien raar dat ik dit zeg als Groningen supporter maar ik vind niet dat dit penalty's moeten zijn. De regels mogen wat mij betreft anders.
Wat kan die speler van rkc hier nu aan doen? Komt van de achterkant tegen zijn arm aan.

[ Voor 8% gewijzigd door Harribo op 03-05-2025 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Gewoon rood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advizor
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 30-05 18:01
Dit is toch gewoon geel voor lomp inkomen op de keeper?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 31-05 18:03
Kan Ueda nog scoren? DIe man had er al 5 in kunnen prikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:25
LZ86 schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 20:33:
Bizar he? Slot beweerde niet voor niets dat hij met evenveel minuten als Gimenez op evenveel goals had kunnen staan. Ook Van Persie noemt hem weer iemand met alle kwaliteiten van een topspits. Nu gaan ze hem natuurlijk niet publiekelijk afvallen (ze zullen vast ook ingefluisterd gekregen hebben dat je dat bij Japanners niet moet doen), maar het blijft wel bizar hoe trainers die met hem werken zo tevreden over hem zijn maar het er maar niet uit komt in wedstrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Laatst online: 31-05 18:03
donleone83 schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 20:37:
[...]

Bizar he? Slot beweerde niet voor niets dat hij met evenveel minuten als Gimenez op evenveel goals had kunnen staan. Ook Van Persie noemt hem weer iemand met alle kwaliteiten van een topspits. Nu gaan ze hem natuurlijk niet publiekelijk afvallen (ze zullen vast ook ingefluisterd gekregen hebben dat je dat bij Japanners niet moet doen), maar het blijft wel bizar hoe trainers die met hem werken zo tevreden over hem zijn maar het er maar niet uit komt in wedstrijden.
Precies. Hij heeft de know how om elke keer weer op de goede plek te staan. Maar laat het vervolgens na om het af te maken.

Als die man ooit gaat scoren zijn we Gimenez snel vergeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Is al de zoveelste keer vies te laat

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• piotr123
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-05 09:29
Agent47 schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 20:44:
Is al de zoveelste keer vies te laat
Rood, is xoveelste keer idd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Hé we moeten hem verkopen deze zomer hoor. Hou hem nog even heel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05:26
Harribo schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 20:10:
Groningen krijgt een penalty tegen rkc.
Klinkt misschien raar dat ik dit zeg als Groningen supporter maar ik vind niet dat dit penalty's moeten zijn. De regels mogen wat mij betreft anders.
Wat kan die speler van rkc hier nu aan doen? Komt van de achterkant tegen zijn arm aan.
Heb een klein stukje gekeken precies bij die pingel ook. Gruun speelde trouwens wel goed voetbal, echt leuke combinaties gezien, hoog tempo. Al was RKC drie keer niks en ja die pingel, zulke situaties zien we honderd keer per week. Vroeger heette dat aangeschoten hands. Lag ook een prachtige mat. Ik vind dat Groningen qua club, stadion, historie, grootte, stad enzo wel in de top 10 hoort elk jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
LZ86 schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 20:33:
Ongelooflijk zoveel kansen als hij miste. Dat voor een spits.
Kan mij niet aan de indruk onttrekken dat hij net niet het benodigde gif dan heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
chim0 schreef op zondag 4 mei 2025 @ 05:38:
[...]

Heb een klein stukje gekeken precies bij die pingel ook. Gruun speelde trouwens wel goed voetbal, echt leuke combinaties gezien, hoog tempo. Al was RKC drie keer niks en ja die pingel, zulke situaties zien we honderd keer per week. Vroeger heette dat aangeschoten hands. Lag ook een prachtige mat. Ik vind dat Groningen qua club, stadion, historie, grootte, stad enzo wel in de top 10 hoort elk jaar.
Helemaal eens! :)
RKC was tweede helft niks maar misschien lag dat ook aan Groningen

[ Voor 3% gewijzigd door Harribo op 04-05-2025 10:50 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:24

Quad

Doof

Nou Goes heeft eindelijk z'n rode kaart.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 964C2
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01:40

964C2

" Wer bremst, hat Angst "

Quad schreef op zondag 4 mei 2025 @ 16:25:
Mag wel 3 wedstrijden schorsing krijgen vanwege zijn gedrag dit seizoen

Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT Navimow H1500e LG65E9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:04
Quad schreef op zondag 4 mei 2025 @ 16:25:
Bizarre actie. Speelt een uitstekende wedstrijd, scoort en wordt KPN man of the match gekroond. Hoe haal je het in je hoofd om dan met een 3-0 voorsprong in de allerlaatste seconden van de wedstrijd nog zo'n tackle in te zetten. Die jongen heeft echt wel hulp nodig om hier doorheen te komen. Bizar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bazzemans
964C2 schreef op zondag 4 mei 2025 @ 16:29:
[...]

Mag wel 3 wedstrijden schorsing krijgen vanwege zijn gedrag dit seizoen
Gelukkig werkt dat zo niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
bazzemans schreef op zondag 4 mei 2025 @ 16:34:
[...]

Bizarre actie. Speelt een uitstekende wedstrijd, scoort en wordt KPN man of the match gekroond. Hoe haal je het in je hoofd om dan met een 3-0 voorsprong in de allerlaatste seconden van de wedstrijd nog zo'n tackle in te zetten. Die jongen heeft echt wel hulp nodig om hier doorheen te komen. Bizar.
En dan na zo'n tackle, waarbij hij de bal mist, nog staan juichen ook. Wat een jongen is dat toch..

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bazzemans
Gynnad schreef op zondag 4 mei 2025 @ 16:49:
[...]

En dan na zo'n tackle, waarbij hij de bal mist, nog staan juichen ook. Wat een jongen is dat toch..
Mijn indruk over het juichen is dat hij oprecht dacht, met een geweldige tackle op de bal, de aanval eruit te hebben gehaald.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bao_mi1
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 30-05 19:48
bazzemans schreef op zondag 4 mei 2025 @ 17:08:
[...]

Mijn indruk over het juichen is dat hij oprecht dacht, met een geweldige tackle op de bal, de aanval eruit te hebben gehaald.
Een paar weken geleden, na de bekerfinale, vond Dhr. Martens nog dat Goes terecht geen rode kaart kreeg. Zijn beredenering: als de scheids het rood waard vond, had ie wel rood gegeven. Geen speld tussen te krijgen.

Maar dan zou hij het vandaag uiteraard wel eens zijn met de rode kaart.

Toch?
Coach Maarten Martens is het niet eens met de rode kaart die Wouter Goes zondag kreeg in het Eredivisie-duel met Go Ahead Eagles.

.....

Martens begreep niets van de directe rode kaart. "Het is de grensrechter die meteen riep dat het rood was", zei de coach na de ruime overwinning van AZ bij de NOS. "Maar wat hij niet kon zien, is dat Wouter eerst de bal nog even raakt."

https://www.nu.nl/voetbal...s-viert-hij-het-niet.html
Wat een flapdrol..

[ Voor 5% gewijzigd door Bao_mi1 op 04-05-2025 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
@Bao_mi1 Waarom vraag je dat aan mij?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

bazzemans schreef op zondag 4 mei 2025 @ 17:08:
[...]

Als jij ziet dat door jouw actie een speler geblesseerd lijkt te zijn, is juichen psychopatisch. En ik heb er niet voor doorgestudeerd, maar deze getalenteerde jongen, lijkt wat voelsprieten te missen.

Vinden sommige mensen zijn mentaliteit mooi, vast en zeker. Maar ik gun hem een opstootje met iemand die hem onder het gras verstopt.

Misschien moet hij een aanvraag doen voor een Argentijnse nationaliteit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• krissie100
  • Laatst online: 01:43
OMX2000 schreef op zondag 4 mei 2025 @ 22:53:
[...]

Als jij ziet dat door jouw actie een speler geblesseerd lijkt te zijn, is juichen psychopatisch. En ik heb er niet voor doorgestudeerd, maar deze getalenteerde jongen, lijkt wat voelsprieten te missen.

Vinden sommige mensen zijn mentaliteit mooi, vast en zeker. Maar ik gun hem een opstootje met iemand die hem onder het gras verstopt.

Tja, Llansana geeft zelfs in interview aan eigenlijk niet geraakt te zijn en dat weet Goes ook, want die heeft em ook niet gevoeld.

Blijft echter een complete zinloze en domme tackle, vind het geen rood maargoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
krissie100 schreef op maandag 5 mei 2025 @ 00:17:
[...]

Tja, Llansana geeft zelfs in interview aan eigenlijk niet geraakt te zijn en dat weet Goes ook, want die heeft em ook niet gevoeld.

Blijft echter een complete zinloze en domme tackle, vind het geen rood maargoed.
Je hoeft ook niet iemand te raken om rood te krijgen voor een onbesuisde tackle als deze. Gestrekt been, noppen vooruit, voet niet laag bij de grond, voldoet volgens mij aan alle voorwaarden voor rood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:21
toolkist schreef op maandag 5 mei 2025 @ 01:00:
[...]

Je hoeft ook niet iemand te raken om rood te krijgen voor een onbesuisde tackle als deze. Gestrekt been, noppen vooruit, voet niet laag bij de grond, voldoet volgens mij aan alle voorwaarden voor rood.
Volgens mij maakt het geraakt of niet nogal een enorm verschil... Als we alle acties ongeacht of geraakt of niet gaan beoordelen dan wordt het geheel weer enorm veel complexer en brengt het willekeur in de hele discussie, dus dat lijkt me geen geweldig idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

toolkist schreef op maandag 5 mei 2025 @ 01:00:
[...]

Dan moet je er ook rood voor geven als de bal wel gespeeld wordt. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
*dubbel*

[ Voor 99% gewijzigd door bazzemans op 05-05-2025 09:00 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bazzemans
OMX2000 schreef op zondag 4 mei 2025 @ 22:53:
[...]

Jij trekt de conclusie aan de hand van de beelden dat het psychopatisch Goes juicht, terwijl hij ziet dat een speler geblesseerd is geraakt. Ik denk dat dit in zo'n split second echt niet hetgeen is dat door zijn hoofd gaat. Zoals hierboven ook gesteld heeft Llansana ook al aangegeven niet (of nauwelijks) geraakt te zijn en van een blessure was zeker geen sprake. Dat zet de reactie van Goes ook weer in een ander perspectief.

Wat mij betreft blijft het een idiote tackle die nergens voor nodig was. Dat is op zichzelf al een probleem, zeker omdat hij ook nog zo lekker overtuigd was van het maken van een geweldige tackle. Raak of niet, de rode kaart kan je gewoon geven. De reactie van Goes willen sommigen nu heel graag psychopatisch noemen, omdat het Goes is die de laatste tijd toch al in opspraak is. Pure conformation bias.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• krissie100
bazzemans schreef op maandag 5 mei 2025 @ 09:00:
[...]

Jij trekt de conclusie aan de hand van de beelden dat het psychopatisch Goes juicht, terwijl hij ziet dat een speler geblesseerd is geraakt. Ik denk dat dit in zo'n split second echt niet hetgeen is dat door zijn hoofd gaat. Zoals hierboven ook gesteld heeft Llansana ook al aangegeven niet (of nauwelijks) geraakt te zijn en van een blessure was zeker geen sprake. Dat zet de reactie van Goes ook weer in een ander perspectief.

Wat mij betreft blijft het een idiote tackle die nergens voor nodig was. Dat is op zichzelf al een probleem, zeker omdat hij ook nog zo lekker overtuigd was van het maken van een geweldige tackle. Raak of niet, de rode kaart kan je gewoon geven. De reactie van Goes willen sommigen nu heel graag psychopatisch noemen, omdat het Goes is die de laatste tijd toch al in opspraak is. Pure conformation bias.
Precies dat, lijkt wel een heksenjacht op een jochie van 20. Waar de media lekker aan meedoen, want veel clicks.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Op basis van de camerabeelden kun je een hoop concluderen, maar niet dat de rode kaart terecht was.

En dus was het geen terechte rode kaart, en had de VAR hier moeten ingrijpen.

Goes raakt amper de bal, amper de man, en Llansana valt over zijn bovenbeen.

Heeft niets met schoenen, noppen of wat dan ook te maken.

Een onbesuisde, vliegende tackle op volle snelheid waarbij hij zelf de meeste kans liep geblesseerd te raken, en Llansana ook niet geblesseerd raakte. Maximaal geel.

Hij onderbreekt een aanval van een speler op een niet-doorgebroken positie, zonder die te blesseren.

Ik zie geen enkele basis voor een rode kaart, en zeker ook niet om die niet te seponeren.

In mijn optiek een scheidsrechter die weigert toe te geven dat hij fout zat, en dat vind ik verontrustend, want ook niet de eerste keer, ook niet van deze scheidsrechter, die een bijzondere status binnen het scheidsrechtersgilde lijkt te willen hebben om vooral zijn eigen regels te maken of handhaven.

Discussiegronden: vele.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

bazzemans schreef op maandag 5 mei 2025 @ 09:00:
[...]

Dat klopt helemaal. En zelfs als je die bias wegneemt. Dan is het moment bijzonder te noemen.

Als ik een harde tackle maak en iemand, schijnbaar geblesseerd, zie liggen. Ga ik niet juichen. De vraag is dus of hij hem heeft zien liggen. Zo ja, dan is het een drol. Zo nee, tja shit happens. Boeit niet of je de speler raakt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
Ramzzz schreef op maandag 5 mei 2025 @ 09:56:
Op basis van de camerabeelden kun je een hoop concluderen, maar niet dat de rode kaart terecht was.

En dus was het geen terechte rode kaart, en had de VAR hier moeten ingrijpen.

Goes raakt amper de bal, amper de man, en Llansana valt over zijn bovenbeen.

Heeft niets met schoenen, noppen of wat dan ook te maken.

Een onbesuisde, vliegende tackle op volle snelheid waarbij hij zelf de meeste kans liep geblesseerd te raken, en Llansana ook niet geblesseerd raakte. Maximaal geel.

Hij onderbreekt een aanval van een speler op een niet-doorgebroken positie, zonder die te blesseren.

Ik zie geen enkele basis voor een rode kaart, en zeker ook niet om die niet te seponeren.

In mijn optiek een scheidsrechter die weigert toe te geven dat hij fout zat, en dat vind ik verontrustend, want ook niet de eerste keer, ook niet van deze scheidsrechter, die een bijzondere status binnen het scheidsrechtersgilde lijkt te willen hebben om vooral zijn eigen regels te maken of handhaven.

Discussiegronden: vele.
Tja, dat is toch echt interpretatie van de scheidsrechter.

Uit de spelregels (onderdeel overtredingen en straffen):
Gele kaart
  • Onbesuisd
    o Behoorlijk ernstige overtreding waarbij de tegenstander het risico loopt een blessure op te lopen
  • [...]
Rode kaart
  • Buitensporige inzet/ernstig gemeen spel
    o Ernstige overtreding die de veiligheid van de tegenstander in gevaar brengt en risico veroorzaakt op een ernstige blessure
  • [...]
Nb. Wat irrelevante informatie over andere situaties, zoals doorgebroken spelers e.d. verwijderd.
Het is dus een kwestie van interpretatie of hier sprake is van een onbesuisde tackle en dus geel of van buitensporige inzet/ernstig gemeen spel en dus rood. Voor beide is in deze situatie wat te zeggen. Gelet op hetgeen eraan vooraf ging (wat irritaties links en rechts; gekloot van en tackle op de keeper van Llansana), kan je het interpreteren als een wraakactie en dus buitensporige inzet/ernstig gemeen spelen. Dan is de rode kaart geen grote fout van de scheidsrechter en hoeft de VAR dus niet op te treden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Anoniem: 2288854 schreef op maandag 5 mei 2025 @ 05:33:
[...]

Dan moet je er ook rood voor geven als de bal wel gespeeld wordt. Toch?
Als je onbesuisd (met gestrekt been, noppen omhoog) inkomt hoor je altijd rood te krijgen ja, ongeacht of je de bal speelt.

[edit]onbesuisd is hier mijn terminologie natuurlijk, niet die volgens de regels die Bazzemans hierboven plaatste.

[ Voor 15% gewijzigd door toolkist op 05-05-2025 12:34 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Harribo
krissie100 schreef op maandag 5 mei 2025 @ 09:35:
[...]

Precies dat, lijkt wel een heksenjacht op een jochie van 20. Waar de media lekker aan meedoen, want veel clicks.
Dat idee krijg ik ook inderdaad. Ook met de media dan. Meeste mensen papegaaien dan gewoon de media na.

Toch moet Goes wel wat leren denk ik maar Martens zegt dat ze bij AZ daarvan op de hoogte zijn. Ok...

Ik weet niet of Goes die bal raakt? Dan vind ik het gewoon een goede tackle. Vóór de man langs, vergeet dat niet.
Dat Goes daarna zo extreem juicht is omdat hij denkt dat hij het heel goed gedaan heeft. Hij voetbalt wat té intens. Ook leeftijd denk ik. Ook wat te leren daar.

Geel voor het indirect onderuit halen met een onbesuisde tackle misschien. Rood vind ik belachelijk. Maar ja ik ben geen expert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Laatst online: 27-05 16:09

Stimulate14

⭐⭐⭐

krissie100 schreef op maandag 5 mei 2025 @ 09:35:
[...]

Nou, hij is wel een beetje vreemd. En als je meerdere keren raar gedrag vertoond dan begin je op te vallen.
Overigens vond ik het geen rode kaart, maar dat staat hier buiten van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Ramzzz schreef op maandag 5 mei 2025 @ 09:56:
Maar moet je de uitkomst dan meenemen in het geven van een kaart? Dat Llansana niet geblesseert is staat vast, dat Llansana een blessure had komen oplopen door de inzet niet maar wel dat er risico is genomen dat het wel kan gebeuren en de afweging die de scheidsrechter ( en de VAR ) moet doen is of dat risico dermate groot is dat het een rode kaart billijkt. Dat Llansana niet geblesseerd is geraakt is wat dat betreft niet een verlichtende factor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• krissie100
Napo schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 10:16:
[...]

Maar moet je de uitkomst dan meenemen in het geven van een kaart? Dat Llansana niet geblesseert is staat vast, dat Llansana een blessure had komen oplopen door de inzet niet maar wel dat er risico is genomen dat het wel kan gebeuren en de afweging die de scheidsrechter ( en de VAR ) moet doen is of dat risico dermate groot is dat het een rode kaart billijkt. Dat Llansana niet geblesseerd is geraakt is wat dat betreft niet een verlichtende factor.
Het is heel simpel, hij gaat vol voor de bal en glijdt vóór Llansana uit. Mist de bal bijna compleet waardoor het gewoon een overtreding is en geel op zijn plaats is. Blijft echter wel gewoon een domme sliding bij 0-3 in minuut 93.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
krissie100 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 10:54:
[...]

Het is heel simpel, hij gaat vol voor de bal en glijdt vóór Llansana uit. Mist de bal bijna compleet waardoor het gewoon een overtreding is en geel op zijn plaats is. Blijft echter wel gewoon een domme sliding bij 0-3 in minuut 93.
Eens. Maar ik vind het een dun lijntje. Raakt hij namelijk wél de bal en neemt dan ongetwijfeld de speler mee, dan roemen we de tackle (ik wel althans) fantastisch en het vermogen om dit bij een 3-0 nog op te kunnen brengen een over mijn lijk mentaliteit. Nu mist hij de bal net maar met de intentie was niks mis. Los van zijn andere eigenaardigheden vind ik dit prima kwaliteiten voor een verdediger ipv de slappe hap wat je veelal ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Hebben jullie gevoetbald, of voetballen nog?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
Stimulate14 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 11:17:
Ik wel, waar wil je heen met je vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Millie-ano schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 11:08:
[...]

Nu mist hij de bal net maar met de intentie was niks mis.
Mwa, de intentie om de bal te willen spelen niet, de manier waarop dan weer wel. Zo inspringen heeft een inherent risico waardoor ik wel kan inzien waarom er rood wordt gegeven, daarbij niet zeggende dat het per definitie rood dient te zijn.
Stimulate14 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 11:17:
Je punt is?

Als een tegenstander in het verleden toen ik wel voetbalde ( op een erbarmelijk niveau waar FC de zaag weleens langs kwam ) zou ik daar over ontstemt zijn en in de laatste jaren dat ik voetbalde is daar meer dan eens een tijdstraf voor gegeven. Zeker op dat erbarmelijke niveau is zo'n inzet buitensporig. En dat zo nog een fractie erger zijn als je met 3-0 voor staat en dan alsnog zo'n tackle maakt in de laatste minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
Napo schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 11:31:
[...]

Mwa, de intentie om de bal te willen spelen niet, de manier waarop dan weer wel. Zo inspringen heeft een inherent risico waardoor ik wel kan inzien waarom er rood wordt gegeven, daarbij niet zeggende dat het per definitie rood dient te zijn.
Mwah. Hier filmpje van Micky van de Ven; YouTube: Micky Van de Ven's Unbelievable Speed 💨
Met name gericht op zijn snelheid. Maar hier zitten ook tackles bij die het zelfde lijntje bewandelen als die van Goes. Raakt hij de bal. Wauw! Mist hij de bal.. Oef! .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
Napo schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 11:31:

Je punt is?

Als een tegenstander in het verleden toen ik wel voetbalde ( op een erbarmelijk niveau waar FC de zaag weleens langs kwam ) zou ik daar over ontstemt zijn en in de laatste jaren dat ik voetbalde is daar meer dan eens een tijdstraf voor gegeven. Zeker op dat erbarmelijke niveau is zo'n inzet buitensporig. En dat zo nog een fractie erger zijn als je met 3-0 voor staat en dan alsnog zo'n tackle maakt in de laatste minuten.
Top- en amateursport kun je dan ook bijna niet vergelijken. De kans dat bij FC-Balopdak 9 het eigen voetballend vermogen wordt overschat acht ik vele malen groter. Los van mogelijke frustratie gevoelens botvieren op je tegenstander waarbij de intentie écht anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Millie-ano schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 11:34:
[...]

Mwah. Hier filmpje van Micky van de Ven; YouTube: Micky Van de Ven's Unbelievable Speed 💨
Met name gericht op zijn snelheid. Maar hier zitten ook tackles bij die het zelfde lijntje bewandelen als die van Goes. Raakt hij de bal. Wauw! Mist hij de bal.. Oef! .
Huh, ik zie geen tackle van v/d Ven met een vergelijkbare risicovolle inzet als van Goes in die compilatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
Napo schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 11:40:
[...]

Huh, ik zie geen tackle van v/d Ven met een vergelijkbare risicovolle inzet als van Goes in die compilatie.
Nou alleen de eerste op die speler van Arsenal al. .. op snelheid, enigszins van achteren. OP 25-26sec ook nog. Bij de een na laatste, waarbij die voorlangs wil blokken doet hij ook zijn hak naar achter om de bal weg te schoppen (als een soort haak) ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Millie-ano schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 11:45:
[...]

Nou alleen de eerste op die speler van Arsenal al. .. op snelheid, enigszins van achteren. OP 25-26sec ook nog. Bij de een na laatste, waarbij die voorlangs wil blokken doet hij ook zijn hak naar achter om de bal weg te schoppen (als een soort haak) ..
Bij de eerste tackle is de manier waarop v/d Ven inkomst minder risicovol dan hoe Goes in kwam, idem bij het moment dat jhe daarna aanhaalt. De eennalaatste is wellicht met het meeste risico maar dat dat beperkt wordt omdat de aanvaller niet naar binnen komt.

In de meeste gevallen loopt v/d Ven al naast de aanvaller en in die momenten dat hij dat niet doet komt hij er op snelheid nabij, Grootste verschil in deze gevallen en dat is helaas inherent bij de beoordeling - wat mijn inziens niet optimaal is - is dat v/d Ven wel de bal weet te spelen en als hij de bal niet speelt hij de tegenstander niet raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
Napo schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 11:52:
[...]

Bij de eerste tackle is de manier waarop v/d Ven inkomst minder risicovol dan hoe Goes in kwam, idem bij het moment dat jhe daarna aanhaalt. De eennalaatste is wellicht met het meeste risico maar dat dat beperkt wordt omdat de aanvaller niet naar binnen komt.

In de meeste gevallen loopt v/d Ven al naast de aanvaller en in die momenten dat hij dat niet doet komt hij er op snelheid nabij, Grootste verschil in deze gevallen en dat is helaas inherent bij de beoordeling - wat mijn inziens niet optimaal is - is dat v/d Ven wel de bal weet te spelen en als hij de bal niet speelt hij de tegenstander niet raakt.
Ja dan doe je deze; YouTube: The best tackle from every year | part 1
Allemaal prachtige geweldige tackles.. Juist omdat ze de bal raakten. Maar dat voor die Goes echt niet minder af als hij de bal had geraakt, net zoals hier ook tackles bij zitten die als de bal niet geraakt was, het gewoon een hele risicovolle inzet is. Maar dat blijf je houden.

Maar goed, dat ben ik. Ik was het hierboven eens op de huidige heksenjacht op Goes. Zoals ik zei. Los van die andere eigenaardigheden en die gekke dingen doen. Vond ik dit (inclusief het juichen) dikke prima en rood totaal overbodig. Want dan kun je ook rood geven aan de wél gelukte tackles in dit filmpje.. want áls ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

krissie100 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 10:54:
[...]

In vrijwel elke serieuze competitie zou hier een staande ovatie voor gegeven zijn, Italië, Engeland, Spanje, Duitsland…

Landen met een spijkerharde verdedigende traditie. Spijkerhard. Maar wel fair.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Millie-ano schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 11:23:
[...]

Ik wel, waar wil je heen met je vraag?
Nou dan kan ik de achterliggende gedachte beter begrijpen. Al is het is een moeilijke discussie waarbij je nooit goed kan fluiten, doorspelen, gele kaart, rode kaart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Ramzzz schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 13:24:
[...]

In vrijwel elke serieuze competitie zou hier een staande ovatie voor gegeven zijn, Italië, Engeland, Spanje, Duitsland…

Ja dit, daarom is het ook lastig. Zeker als je EU speelt en overal andere grenzen zijn.
Tackle op de bal waarbij je de tegenstander niet raakt is een goede tackle (vind ik). Natuurlijk kan je iemand raken en blesseren maar zo kan je net zo goed alle tackles bestraffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Stimulate14 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 13:32:
[...]

Ja dit, daarom is het ook lastig. Zeker als je EU speelt en overal andere grenzen zijn.
Tackle op de bal waarbij je de tegenstander niet raakt is een goede tackle (vind ik). Natuurlijk kan je iemand raken en blesseren maar zo kan je net zo goed alle tackles bestraffen.
Rubbertegelcompetitie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Millie-ano schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 12:05:
[...]

Ja dan doe je deze; YouTube: The best tackle from every year | part 1
Allemaal prachtige geweldige tackles.. Juist omdat ze de bal raakten. Maar dat voor die Goes echt niet minder af als hij de bal had geraakt, net zoals hier ook tackles bij zitten die als de bal niet geraakt was, het gewoon een hele risicovolle inzet is. Maar dat blijf je houden.
Ook met deze zie ik een groot verschil met de manier van inkomen van Goes en de drie voorbeelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
Napo schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 14:35:
[...]

Ook met deze zie ik een groot verschil met de manier van inkomen van Goes en de drie voorbeelden.
Let's agree to disagree. Dat mag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Millie-ano schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 14:45:
[...]

Let's agree to disagree. Dat mag.
Dat mag zeker maar ben wel benieuwd op welke wijze je de inzet van Lahm, Nesta, Varane, of Subotic vergelijkbaar vindt met die van Goes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
Napo schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 15:05:
[...]

Dat mag zeker maar ben wel benieuwd op welke wijze je de inzet van Lahm, Nesta, Varane, of Subotic vergelijkbaar vindt met die van Goes ;)
Nou .. die van Subotic heeft toch een behoorlijke vaart. Nogmaals hier raken ze de bal, als ze dat niet doen hebben we dezelfde discussie.

[ Voor 22% gewijzigd door Millie-ano op 06-05-2025 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Ramzzz schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 13:24:
[...]

Dit seizoen neerdere rode kaarten gezien in Engeland waar er hard ingekomen werd en de bal werd gespeeld. Dus dat valt alles mee.
En in Spanje houden ze volgens mij meer van het toneelspel van de aanvallers dan van tackles.

[ Voor 9% gewijzigd door toolkist op 06-05-2025 15:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• krissie100
3 wedstrijden waarvan 1 voorwaardelijk is echt belachelijk ook weer.

AZ in beroep en dus komen alle berichten weer over Calimero gedrag AZ blablabla...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ephymerous
krissie100 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 17:30:
3 wedstrijden waarvan 1 voorwaardelijk is echt belachelijk ook weer.

AZ in beroep en dus komen alle berichten weer over Calimero gedrag AZ blablabla...
Inderdaad belachelijk. Hij mist het slot van het seizoen, het was fijn voor iedereen geweest als het ook de eerste drie wedstrijden van het nieuwe seizoen zijn ;)

En ja AZ is AZ…

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
ephymerous schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 18:38:
[...]

Inderdaad belachelijk. Hij mist het slot van het seizoen, het was fijn voor iedereen geweest als het ook de eerste drie wedstrijden van het nieuwe seizoen zijn ;)

En ja AZ is AZ…
Ja, goed verhaal man.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ephymerous
Wat verwacht je voor reactie? AZ laat zich hiermee weer eens van zijn slechtste kant zien. Dat past trouwens helemaal in lijn met het niet veroordelen van zijn gedrag door de trainer Martens.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

3 waarvan één voorwaardelijk, dan speelt hij de laatste 2 wedstrijden toch gewoon? Alleen bij herhaling komen de overige 2 wedstrijden uitsluiting erbij.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Quad schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 19:02:
3 waarvan één voorwaardelijk, dan speelt hij de laatste 2 wedstrijden toch gewoon? Alleen bij herhaling komen de overige 2 wedstrijden uitsluiting erbij.
Nee dan komt die ene wedstrijd erbij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

toolkist schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 19:09:
[...]

Nee dan komt die ene wedstrijd erbij ;)
Ohja tuurlijk.
Naja dan kan hij alsnog de laatste pot meespelen.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In de tuchtcommissie zitten o.a. twee oud-voetballers. Ik verwacht dat hij wordt vrijgesproken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• krissie100
ephymerous schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 19:00:
[...]

Wat verwacht je voor reactie? AZ laat zich hiermee weer eens van zijn slechtste kant zien. Dat past trouwens helemaal in lijn met het niet veroordelen van zijn gedrag door de trainer Martens.
Ja precies dit bedoel ik. Maakt niet uit. Als je het ergens niet mee eens bent (en heul veul mensen) vinden dit al geen rood, laat staat 3 wedstrijden, dan ga je in beroep. Scheperman krijgt zelfde straf voor een veel zwaardere tackle met impact. Maar ik ben het gewend op de online kanalen, ook dit topic is vaak niveau X.

Heeft Ajax ook veroordeeld dat Brobbey in de ballen knijpt vam Goes? Oh nee, daar hebben we het niet over natuurlijk. Dat is verboden

[ Voor 9% gewijzigd door krissie100 op 06-05-2025 19:25 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
krissie100 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 19:24:
[...]

Ja precies dit bedoel ik. Maakt niet uit. Als je het ergens niet mee eens bent (en heul veul mensen) vinden dit al geen rood, laat staat 3 wedstrijden, dan ga je in beroep. Scheperman krijgt zelfde straf voor een veel zwaardere tackle met impact. Maar ik ben het gewend op de online kanalen, ook dit topic is vaak niveau X.

Heeft Ajax ook veroordeeld dat Brobbey in de ballen knijpt vam Goes? Oh nee, daar hebben we het niet over natuurlijk. Dat is verboden
Heeft Ajax het goedgepraat bedoel je, als je dan toch de vergelijking met Martens wil maken...
En de straf die hij nu voorgesteld heeft gekregen is gewoon de standaard voor een directe rode kaart (alleen bij doorgebroken speler volgens mij minder), dus vergelijken met Scheperman heeft weinig zin.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
ephymerous schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 19:00:
[...]

Wat verwacht je voor reactie? AZ laat zich hiermee weer eens van zijn slechtste kant zien.
AZ heeft natuurlijk gewoon haar goed recht om in beroep te gaan, dat is niet jezelf van de slechtste kant laten zien maar gewoon gebruik maken van de mogelijkheden die je hebt. Andere clubs doen dat ook als er genoeg ruimte voor discussie is over een rode kaart en soms met succes.

Is dat onbegrijpbaar met een kaart waar genoeg discussie over is? Lijkt mij niet toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
toolkist schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 21:39:
[...]

Heeft Ajax het goedgepraat bedoel je, als je dan toch de vergelijking met Martens wil maken...
En de straf die hij nu voorgesteld heeft gekregen is gewoon de standaard voor een directe rode kaart (alleen bij doorgebroken speler volgens mij minder), dus vergelijken met Scheperman heeft weinig zin.
Feitelijk onjuist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Vertel, wat is er onjuist?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:00
Gewoon accepteren als AZ zijnde en verder je mond houden. Dit is een rode kaart, niks minder. Misschien dat ze ff met Goes moeten praten ipv in beroep moeten gaan tegen de schorsing.

[ Voor 13% gewijzigd door JanW op 07-05-2025 09:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
JanW schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 07:32:
Gewoon accepteren als AZ zijnde en verder je mond houden. Dit is een rode kaart, niks minder. Misschien dat ze ff met Goes moeten praten ipv de speler in bescherming te nemen.
Dit kan toch beiden gedaan worden? De speler in bescherming nemen als hij geschorst dreigt te worden waar men niet mee eens is én met Goes praten dat wellicht wat aanpassing benodigd is om dit soort momenten te voorkomen.

Waarom zou een club klakkeloos een schikkingsvoorstel moeten accepteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Napo schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 07:43:
[...]

Dit kan toch beiden gedaan worden? De speler in bescherming nemen als hij geschorst dreigt te worden waar men niet mee eens is én met Goes praten dat wellicht wat aanpassing benodigd is om dit soort momenten te voorkomen.

Waarom zou een club klakkeloos een schikkingsvoorstel moeten accepteren?
In dit geval om hem even in bescherming te nemen. Accepteer 't, ga door tot de orde van de dag en hou 'm uit de media. Door in beroep te gaan ga je alleen maar meer discussie creëren en gaat het nog langer over Goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
JanW schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 08:37:
[...]

In dit geval om hem even in bescherming te nemen. Accepteer 't, ga door tot de orde van de dag en hou 'm uit de media. Door in beroep te gaan ga je alleen maar meer discussie creëren en gaat het nog langer over Goes.
Ik volg hem even niet meer, enerzijds is in beroep gaan de speler in bescherming nemen en anderzijds is niet in beroep gaan de speler in bescherming nemen. Damned if you do, damned if you dont?
JanW schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 07:32:
Misschien dat ze ff met Goes moeten praten ipv de speler in bescherming te nemen.
en
JanW schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 08:37:
[...]

In dit geval om hem even in bescherming te nemen.
Er zijn natuurlijk meerdere manieren om de speler in bescherming te nemen maar ook daar, de speler zal daar een rol in spelen om die keuze te maken. De club hun belang voor de komende twee wedstrijden en de zienswijze op de strafmaat van de overtreding.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanW
Napo schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 09:11:
[...]

Ik volg hem even niet meer, enerzijds is in beroep gaan de speler in bescherming nemen en anderzijds is niet in beroep gaan de speler in bescherming nemen. Damned if you do, damned if you dont?

[...]

en

[...]

Er zijn natuurlijk meerdere manieren om de speler in bescherming te nemen maar ook daar, de speler zal daar een rol in spelen om die keuze te maken. De club hun belang voor de komende twee wedstrijden en de zienswijze op de strafmaat van de overtreding.
Scherp... Het was nog vroeg zeg maar :O

Wat ik bedoelde is dat ze met Goes moeten praten in plaats van in beroep moeten gaan. Ik pas m'n post aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Waar komt de haat / vage opmerkingen richting AZ ineens vandaan dan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Agent47 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 09:15:
Waar komt de haat / vage opmerkingen richting AZ ineens vandaan dan :D
Van dezelfde plek als de haat richting bijvoorbeeld Tadic vandaan kwam ;)
Gedrag van een speler wat supporters van andere clubs niet aan staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

toolkist schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 10:04:
[...]

Van dezelfde plek als de haat richting bijvoorbeeld Tadic vandaan kwam ;)
Gedrag van een speler wat supporters van andere clubs niet aan staat.
Maar ik heb het over een club, niet over een specifieke speler. :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Haat richting AZ valt toch alles mee? Het niet eens zijn met hoe AZ (of eigenlijk vooral Martens) reageert in deze situatie heeft echt niks met haat te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

toolkist schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 10:46:
Haat richting AZ valt toch alles mee? Het niet eens zijn met hoe AZ (of eigenlijk vooral Martens) reageert in deze situatie heeft echt niks met haat te maken.
Kan me nog wel herinneren hoe kleinerend er hier in het verleden over AZ is gesproken en dat hun seizoen compleet was als ze van Ajax hadden gewonnen. Opmerkingen als " het was fijn voor iedereen geweest als het ook de eerste drie wedstrijden van het nieuwe seizoen zijn" en "En ja AZ is AZ…"

Helpen dan ook niet mee toch :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Agent47 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 11:20:
[...]

Kan me nog wel herinneren hoe kleinerend er hier in het verleden over AZ is gesproken en dat hun seizoen compleet was als ze van Ajax hadden gewonnen. Opmerkingen als " het was fijn voor iedereen geweest als het ook de eerste drie wedstrijden van het nieuwe seizoen zijn" en "En ja AZ is AZ…"

Die nieuwe seizoen opmerking zie ik puur als opmerking richting Goes, en die mag wat mij betreft wel meer dan de 1e 3 wedstrijden missen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ephymerous
Agent47 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 11:20:
[...]

Je mag me best bij naam noemen hoor. Ik ben kritisch op AZ ja. Dat komt onder andere door gedrag van onder andere Eenhoorn, hoe ze met Slot omgingen én nu Goes. Het roep in mij in alles het gevoel van “Calimero-gedrag” op.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
ephymerous schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 12:17:
[...]

Je mag me best bij naam noemen hoor. Ik ben kritisch op AZ ja. Dat komt onder andere door gedrag van onder andere Eenhoorn, hoe ze met Slot omgingen én nu Goes. Het roep in mij in alles het gevoel van “Calimero-gedrag” op.
Ja, uitlegbare en verklaarbare keuzes van AZ (waar sommigen het mee eens zullen zijn en sommigen (veel Ajacieden vooral) niet) staan gelijk aan calimero gedrag. De haat tegen AZ is volgens mij bij velen begonnen in het coronajaar. Daarna kon AZ eigenlijk niets meer goed doen, Maar goed, daar is al genoeg over geschreven hier dus die koeien laten we maar rusten in de sloot.

en datzelfde geldt nu voor Goes. Heksenjacht op een jochie van 20, dat is gewoon triest en laag, tot fucking doodsbedreigingen aan toe omdat ie wat (te) geniepig en fel is. Hele wedstrijd spreekkoren en mannen van middelbare leeftijd vinden dat dan grappig.

Om maar wat te noemen, AZ supporters hadden een spandoek bij zich om een overleden supporter te eren en vervolgens zingt wat tuig bij GAE dat Wouter de volgende is. misselijkmakend.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ephymerous
krissie100 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 12:54:
[...]

Ja, uitlegbare en verklaarbare keuzes van AZ (waar sommigen het mee eens zullen zijn en sommigen (veel Ajacieden vooral) niet) staan gelijk aan calimero gedrag. De haat tegen AZ is volgens mij bij velen begonnen in het coronajaar. Daarna kon AZ eigenlijk niets meer goed doen, Maar goed, daar is al genoeg over geschreven hier dus die koeien laten we maar rusten in de sloot.
Laten we de koeien inderdaad in de sloot houden :)
en datzelfde geldt nu voor Goes. Heksenjacht op een jochie van 20, dat is gewoon triest en laag, tot fucking doodsbedreigingen aan toe omdat ie wat (te) geniepig en fel is. Hele wedstrijd spreekkoren en mannen van middelbare leeftijd vinden dat dan grappig.
Het gedrag van de gemiddelde supporter is überhaupt triest. Dat veroordeel ik dan ook. Ook vind ik Goes een jonge gast die fouten mag en misschien wel moet maken. Een voorwaarde is dan wel enige zelfreflectie en verbetering in gedrag over tijd. Goes laat vooralsnog niet zien daarover te beschikken,

Ook AZ speelt hier een kwalijke rol door zijn gedrag niet te veroordelen.
Om maar wat te noemen, AZ supporters hadden een spandoek bij zich om een overleden supporter te eren en vervolgens zingt wat tuig bij GAE dat Wouter de volgende is. misselijkmakend.
Nobel en mooi. Maar staat natuurlijk los van bovenstaande.

[ Voor 9% gewijzigd door ephymerous op 07-05-2025 13:30 ]

XXXVI

Pagina: 1 ... 268 ... 300 Laatste

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2024/2025 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken