Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
2 keer inderdaad. Deze bal moet je gewoon hebben. In de D'tjes moest onze keeper al in tennisballen knijpen om dit niet te laten gebeuren...
Flickr PSN ID= cheironnl
Jawel, is toch huurcontract en pasveer is bijna terug
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Naja 1 punt is beter dan 0.
⏩ PVOutput☀️
nou hoera, pasveer..... meen je dat serieus?Terranova schreef op zondag 27 april 2025 @ 16:25:
[...]
Jawel, is toch huurcontract en pasveer is bijna terug
Volgens mij (en ik ben echt geen Ajax fan) is dat vandaag niet echt het geval. Ajax is (veel) beter en heeft volgens mij veel pech.LAD93 schreef op zondag 27 april 2025 @ 16:25:
Het Lucky Ajax boek kan weer uit de kast!
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
idd met 4x paal/lat...LAD93 schreef op zondag 27 april 2025 @ 16:25:
Het Lucky Ajax boek kan weer uit de kast!
ajb geen Pasveer, lekker met pensioen laten gaan en niet meer opstellen.Gonadan schreef op zondag 27 april 2025 @ 16:26:
Volgende week Pasveer er weer en Weghorst en stuk meer minuten geven, dat zal Farioli toch ook onderhand wel inzien?
tja troll wanna troll heZieMaar! schreef op zondag 27 april 2025 @ 16:26:
[...]
Volgens mij (en ik ben echt geen Ajax fan) is dat vandaag niet echt het geval. Ajax is (veel) beter en heeft volgens mij veel pech.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Volgens mij gaat hij er gewoon een seizoen aan vast plakken.toolkist schreef op zondag 27 april 2025 @ 16:27:
[...]
ajb geen Pasveer, lekker met pensioen laten gaan en niet meer opstellen.
⏩ PVOutput☀️
Mogelijke kampioenschap bedoel je. Nou idd.carpebios schreef op zondag 27 april 2025 @ 16:26:
Man man man, hoe kan je dit nu weggeven? Prutsers.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Mwah, 7 punten, het was 9, en we kunnen naar 4 punten...carpebios schreef op zondag 27 april 2025 @ 16:27:
Tjah, hier heeft PSV niets aan.
[ Voor 8% gewijzigd door Maarten_E op 27-04-2025 16:28 ]
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Natuurlijk wel. Gat is weer 2 punten kleiner.carpebios schreef op zondag 27 april 2025 @ 16:27:
ik hoop het niet. of als derde keeper ofzo.Quad schreef op zondag 27 april 2025 @ 16:27:
[...]
Volgens mij gaat hij er gewoon een seizoen aan vast plakken.
Nee, stel in het onmogelijke geval dat PSV alles wint, had Ajax nog maar 1 moeten verliezen. Nu 2x. Dit maakt Ajax kampioen.Trishul schreef op zondag 27 april 2025 @ 16:28:
[...]
Natuurlijk wel. Gat is weer 2 punten kleiner.
fitz jim en voetbal? blind paard rennen met de bal bedoel jeOrigins schreef op zondag 27 april 2025 @ 16:28:
[...]
Uhm nee. Want hij brengt juist voetbal in dit team vol met non voetballers.
Dit ene puntje maakt het gat behoorlijk wat comfortabeler in elk geval.Agent47 schreef op zondag 27 april 2025 @ 16:28:
Dit punt maakt Ajax kampioen
Sorry, maar Pasveer brengt veel rust en organisaties, en is belangrijk voor de groep. Ik snap dat je verblind bent door afkeer en dat je elk alternatief beter vindt, maar dit man is ontegenzeggelijk erg belangrijk voor dit team. Die moet gewoon weer terug op doel, geen twijfel over mogelijk.toolkist schreef op zondag 27 april 2025 @ 16:27:
[...]
ajb geen Pasveer, lekker met pensioen laten gaan en niet meer opstellen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Waarom niet?carpebios schreef op zondag 27 april 2025 @ 16:27:
Het gat is nu 7, PSV zit in een (korte) lekkere flow en Ajax niet. Win je de volgende dan is het gat nog 4 en daarna hebben we nog 3 wedstrijden te gaan waar vanalles kan gebeuren.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
verliespunten ja, PSV moet gewoon eerst nog winnen...Trishul schreef op zondag 27 april 2025 @ 16:28:
[...]
Natuurlijk wel. Gat is weer 2 punten kleiner.
Je bedoelt Brobbey? Als je vaker Fitz Jim ziet spelen dan zie je dat hij veel meer voetbal brengt dan Berghuis en Klaassen laat zien op dat middenveld.toolkist schreef op zondag 27 april 2025 @ 16:29:
[...]
fitz jim en voetbal? blind paard rennen met de bal bedoel je
Dat is gewoon blind napraten van Farioli. Staat het vandaag zo slecht achterin?Gonadan schreef op zondag 27 april 2025 @ 16:29:
[...]
Sorry, maar Pasveer brengt veel rust en organisaties, en is belangrijk voor de groep. Ik snap dat je verblind bent door afkeer en dat je elk alternatief beter vindt, maar dit man is ontegenzeggelijk erg belangrijk voor dit team. Die moet gewoon weer terug op doel, geen twijfel over mogelijk.
De problemen liggen echt niet achterin
Spel ziet er niet uit. Laat spelers (Brobbey, Godts, Traore) spelen die er al maanden niets van kunnen.
Berghuis die er niets van kan op het middenveld.
Maar goed Farioli zal trots zijn. Toch maar 1 doelpunt tegen vandaag.
Wegwezen met die Italiaans
Et staat toch echt Fitz Jim in mn post. Die jongen is totaal niet geschikt voor Ajax 1 en brengt helemaal niks.Origins schreef op zondag 27 april 2025 @ 16:30:
[...]
Je bedoelt Brobbey? Als je vaker Fitz Jim ziet spelen dan zie je dat hij veel meer voetbal brengt dan Berghuis en Klaassen laat zien op dat middenveld.
Mja, ik zie PSV eigenlijk wel alles winnen. Zelfs van Feyenoord. Tenzij het een echte Turkse heksenketel wordt in de Kuip.carpebios schreef op zondag 27 april 2025 @ 16:29:
[...]
Nee, stel in het onmogelijke geval dat PSV alles wint, had Ajax nog maar 1 moeten verliezen. Nu 2x. Dit maakt Ajax kampioen.
Zoals tegen Willem II of tegen PSV.. ja brengt helemaal niets.toolkist schreef op zondag 27 april 2025 @ 16:33:
[...]
Et staat toch echt Fitz Jim in mn post. Die jongen is totaal niet geschikt voor Ajax 1 en brengt helemaal niks.
Met Teletekst zie je weinig inderdaad.
Origins schreef op zondag 27 april 2025 @ 16:32:
Farioli laat wederom zien dat het sprookje met Ajax gewoon klaar is.
Spel ziet er niet uit. Laat spelers (Brobbey, Godts, Traore) spelen die er al maanden niets van kunnen.
Berghuis die er niets van kan op het middenveld.
Maar goed Farioli zal trots zijn. Toch maar 1 doelpunt tegen vandaag.
Wegwezen met die Italiaans

Kom eens met wat alternatieven, naast Fitz Jim...
Dit inderdaad. Brobbey en Traore, driewerf zucht.toolkist schreef op zondag 27 april 2025 @ 16:32:
[...]
Dat is gewoon blind napraten van Farioli. Staat het vandaag zo slecht achterin?
en nogmaals: 1 minuut verloren om zelf te blijven protesteren bij die terugspeelbal. dat soort dingen gebeurt ook vaker. dom. accepteren en doorrrrr.
Natuurlijk. Het is niet dat Matheus zo'n beetje elke wedstrijd domme dingen doet en onrust veroorzaakt, of dat er ballen in vliegen die een beetje keeper wel gehad had. /sarcasmtoolkist schreef op zondag 27 april 2025 @ 16:32:
[...]
Dat is gewoon blind napraten van Farioli. Staat het vandaag zo slecht achterin?
De kracht lag achterin zodat er niet zoveel van die prutsers voorin af hangt. Nu het achterin minder dicht zit gaat het meer van voorin afhangen, en dat kost je punten.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dat blijkt als je alleen kijkt naar de 2 wedstrijden dat ie een keer wel iets goed doet ja.Origins schreef op zondag 27 april 2025 @ 16:34:
[...]
Zoals tegen Willem II of tegen PSV.. ja brengt helemaal niets.
Met Teletekst zie je weinig inderdaad.
De grote fouten, aanvallend danwel verdedigend, zie je idd niet op teletekst.
Ik zou wel graag zien dat hij die er eens sneller uit haalde. Vaak weet je bij Bertje al na een kwartier of het wat gaat worden of niet, dan kan je de keuze al maken.Wyke schreef op zondag 27 april 2025 @ 16:35:
[...]
Dit inderdaad. Brobbey en Traore, driewerf zucht.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Precies, het laat zien dat het voorin niet goed zit. Als ze voorin en op het middenveld de hele wedstrijd spelen met de intensiteit van de laatste 15 minuten dan win je. Als ze iets scherper afmaken ook. Dat gebeurt niet dan is 1 foutje achterin killing ja.Gonadan schreef op zondag 27 april 2025 @ 16:35:
[...]
Natuurlijk. Het is niet dat Matheus zo'n beetje elke wedstrijd domme dingen doet en onrust veroorzaakt, of dat er ballen in vliegen die een beetje keeper wel gehad had. /sarcasm
De kracht lag achterin zodat er niet zoveel van die prutsers voorin af hangt. Nu het achterin minder dicht zit gaat het meer van voorin afhangen, en dat kost je punten.
Berghuis rechtsbuiten. Laat hem daar staan.toolkist schreef op zondag 27 april 2025 @ 16:34:
[...]
![]()
Kom eens met wat alternatieven, naast Fitz Jim...
Linksbuiten kun je met Bounida, Faberski en Edvardsen.
Spits Weghorst of helemaal niemand. Ik denk dat als je niemand in de spits zet ipv Brobbey dat het al beter loopt.
Middenveld kun je met Mokio, Taylor en Klaassen(als vervanger van Henderson) een prima voetballend middenveld hebben en zelfs Fitz Jim als 10 met Mokio als 6.
Genoeg keuze om betere voetballers op te stellen op de juiste plek.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
En de foutjes achterin zijn een stuk makkelijker te voorkomen, gewoon geen zenuwpees opstellen.toolkist schreef op zondag 27 april 2025 @ 16:37:
[...]
Precies, het laat zien dat het voorin niet goed zit. Als ze voorin en op het middenveld de hele wedstrijd spelen met de intensiteit van de laatste 15 minuten dan win je. Als ze iets scherper afmaken ook. Dat gebeurt niet dan is 1 foutje achterin killing ja.
Brobbey goed laten voetballen is in het geheel niet mogelijk lijkt wel.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Moet hij wel de kans krijgen. Uiteraard. Het is geen wonder voetballer maar wel beter dan Klaassen, Regeer en Berghuis op die plek. Maar dat zie jij natuurlijk niet op Teletekst of LiveScoretoolkist schreef op zondag 27 april 2025 @ 16:35:
[...]
Dat blijkt als je alleen kijkt naar de 2 wedstrijden dat ie een keer wel iets goed doet ja.
De grote fouten, aanvallend danwel verdedigend, zie je idd niet op teletekst.
Jij zegt dat die jongen niets brengt. Ik heb je al met 2 voorbeelden gegeven dat hij wel degelijk iets brengt dna wat Farioli al tijden laat zien met die drama opstelling
[ Voor 15% gewijzigd door Origins op 27-04-2025 16:41 ]
Als er iemand veel kansen gehad heeft is het Fitz-Jim wel. Hoge pieken maar helaas veel te veel diepe dalen.Origins schreef op zondag 27 april 2025 @ 16:39:
[...]
Moet hij wel de kans krijgen. Uiteraard. Het is geen wonder voetballer maar wel beter dan Klaassen, Regeer en Berghuis op die plek. Maar dat zie jij natuurlijk niet op Teletekst of LiveScore
Zeiss Distagon 21 f/2.8
En is het is niet alleen vanwege vandaag, ik heb er altijd een gruwelijk hekel aan, ook al Ajax het doet.
Vooral als Ajax het doet eigenlijk.
[ Voor 26% gewijzigd door Terranova op 27-04-2025 16:43 ]
Met meer dan 2 voorbeelden kun je ook niet komen, want die zijn er niet. En verder mag je ophouden met je denigrerend gedoe mbt teletekst/livescore.Origins schreef op zondag 27 april 2025 @ 16:39:
[...]
Moet hij wel de kans krijgen. Uiteraard. Het is geen wonder voetballer maar wel beter dan Klaassen, Regeer en Berghuis op die plek. Maar dat zie jij natuurlijk niet op Teletekst of LiveScore
Jij zegt dat die jongen niets brengt. Ik heb je al met 2 voorbeelden gegeven dat hij wel degelijk iets brengt dna wat Farioli al tijden laat zien met die drama opstelling
Ga de discussie normaal aan of helemaal niet.
Omdat dan iedereen gaat roepen dat hij Ajax beoordeelt.Terranova schreef op zondag 27 april 2025 @ 16:43:
De KNVB moet vind ik wel echt wat doen aan tijdrekken. Als de scheids van vandaag vind dat het tijdrekken is en daarom 8 minuten extra tijd geeft. Waarom geeft ie dan geen geel aan Olij of andere Spartanen?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Jij zegt dat die jongen niets brengt. Ik geef je met 2 voorbeelden al dat je er totaal naast zit. Zelf kom je met niets.toolkist schreef op zondag 27 april 2025 @ 16:43:
[...]
Met meer dan 2 voorbeelden kun je ook niet komen, want die zijn er niet. En verder mag je ophouden met je denigrerend gedoe mbt teletekst/livescore.
Ga de discussie normaal aan of helemaal niet.
Als je niet tegen een discussie kan dan moet je er niet aan beginnen. Klaar.
Heel wisselvallig maar juist in dit soort wedstrijden (net als toen tegen Willem 2) heb je veel meer aan hem. Hij kan snel schakelen en is in de passing snel. Iets wat je ook miste centraal op het middenveld.Gonadan schreef op zondag 27 april 2025 @ 16:41:
[...]
Als er iemand veel kansen gehad heeft is het Fitz-Jim wel. Hoge pieken maar helaas veel te veel diepe dalen.
Het is zeker geen speler die basisspeler gaat worden bij Ajax volgend seizoen maar als het Sparta totaal uitgeblust is moet je ze uit elkaar trekken met voetbal.
[ Voor 36% gewijzigd door Origins op 27-04-2025 16:50 ]
Makkelijk praten als je niks met Ajax hebtAgent47 schreef op zondag 27 april 2025 @ 16:44:
Ajax moet nog 3 potjes tegen 3 tegenstanders die totaal niet in vorm zijn. Maximaal 4 punten voor met een wedstrijd meer. Waar maakt men zich druk om zeg.
En binnen NL denk ik dat waarschijnlijk alleen de keeper van AZ de potentie heeft om keeper te zijn bij topclub. Verder een paar keepers zoals Olij meer 2de keeper zouden kunnen zijn dan echt 1ste keeper.
Drommels lijkt het best ok te doen lately in die paar wedstrijden die hij speelt, ik zou het best ok vinden om hem nog eens een kans te geven. Zo goed deed Benitez het lately sowieso niet en een echte ster was het nooit dus zoveel kan je er niet op achteruit gaan. Het zou eigenlijk jammer zijn als hij de rest van z'n leven op de bank zit omdat hij zijn eerste periode even slecht begon. Natuurlijk wel een backup nodig, maar wat mij betreft mogen ze hem wel een kans geven.Pompi schreef op zondag 27 april 2025 @ 16:50:
De transferzomer wordt in ieder geval interessant want eigenlijk heeft de hele traditionele top 3 een nieuwe keeper nodig. PSV omdat Benitez niet verlengt is, Feyenoord omdat Wellenreuther eigenlijk niet voldoet en Bijlow meer geblesseerd is dan niet en Ajax omdat ze met een "bejaarde" spelen waarvan je niet weet of zijn lichaam nog een volledig jaar aan kan.
En binnen NL denk ik dat waarschijnlijk alleen de keeper van AZ de potentie heeft om keeper te zijn bij topclub. Verder een paar keepers zoals Olij meer 2de keeper zouden kunnen zijn dan echt 1ste keeper.
Gynnad schreef op zondag 27 april 2025 @ 16:38:
Feyenoord ging gewoon winnen van PSV toch, dan is er niet zoveel aan de hand...
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/TuQm4cvbDGnudOUmQAYtMAv8.jpg?f=user_large)
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Feyenoord moet wel winnen. Ik zit in het stadion, en dat kun je uniek noemen.Gynnad schreef op zondag 27 april 2025 @ 16:38:
Feyenoord ging gewoon winnen van PSV toch, dan is er niet zoveel aan de hand...
Ik hoop dat dat een leuke wedstrijd wordt!
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Precies, niet dat ik denk dat ze er minder om zullen spelen. Met Utrecht speelt 11 mei op hetzelfde tijdstip tegen FC Twente, dus ze kunnen die stand niet "afwachten".Gonadan schreef op zondag 27 april 2025 @ 17:01:
Laten we blij zijn dat Feyenoord de punten zelf ook nog hard nodig heeft.
Kan me een paar ajaxcieden hier nog wel herinneren toen Feyenoord kampioen ging worden. “ We” moesten ons niet druk maken, ging toch wel gebeuren.Vos schreef op zondag 27 april 2025 @ 16:48:
[...]
Makkelijk praten als je niks met Ajax hebt. De vorm is gewoon heel erg matig. Dus zeker nog niks is gelopen.
Geldt nu andersom ook, Ajax wordt echt wel kampioen.
Dat zou kunnen werken, maar het probleem is dat je dat bij hem niet weet. Het is geen speler die je met een opdracht het veld in kunt sturen en waarvan je weet dat hij die gaat brengen. Hij kan kansen creëren of zelfs scoren, maar ook doelloos rondrennen en de bal op het meest verkeerde moment inleven.Origins schreef op zondag 27 april 2025 @ 16:46:
Heel wisselvallig maar juist in dit soort wedstrijden (net als toen tegen Willem 2) heb je veel meer aan hem. Hij kan snel schakelen en is in de passing snel. Iets wat je ook miste centraal op het middenveld.
Het is zeker geen speler die basisspeler gaat worden bij Ajax volgend seizoen maar als het Sparta totaal uitgeblust is moet je ze uit elkaar trekken met voetbal.
Het is nogal een gok, en daarmee ook niet per se de redder die gebracht had móeten worden.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik ga inhoudelijk op de speler, jij gaat op de user wat gewoon not done is hier.Origins schreef op zondag 27 april 2025 @ 16:46:
Als je niet tegen een discussie kan dan moet je er niet aan beginnen. Klaar.
En dat ik je dan niet precies die en die wedstrijd kan noemen, boeiend. Ik hou er geen dagboek over bij. Het was zowat elke wedstrijd die hij speelde. Acties te ver doordrijven, teveel postbode spelen, niet fatsoenlijk op goal kunnen schieten, balletjes dwars op het middenveld zodat de tegenstander ze kan onderscheppen en scoren (EL meen ik?), niet fatsoenlijk mee teruglopen met z'n man, alles heb ik voorbij zien komen.
Nog los van dat ie zich vorig seizoen niet eens bij Excelsior in de basis wist te spelen. Zegt genoeg over z'n mentaliteit.
Ik maak me ook nog geen zorgen.Agent47 schreef op zondag 27 april 2025 @ 17:05:
[...]
Kan me een paar ajaxcieden hier nog wel herinneren toen Feyenoord kampioen ging worden. “ We” moesten ons niet druk maken, ging toch wel gebeuren.
Maar Farioli moet wel snel gaan zorgen voor hogere intensiteit begin vanaf het begin vd wedstrijd. Anders wordt volgende wedstrijd tegen NEC een kopie
Ajax overtuigt het hele seizoen al niet, maar had een bepaalde onoverwinnelijkheid (plus een vleugje geluk). Vriend en vijand hadden het gevoel dat Ajax wel zou winnen, en dat deden ze ook. Dat is nu wel weg. Ik zie Ajax nog wel meer punten morsen.Agent47 schreef op zondag 27 april 2025 @ 16:44:
Ajax moet nog 3 potjes tegen 3 tegenstanders die totaal niet in vorm zijn. Maximaal 4 punten voor met een wedstrijd meer. Waar maakt men zich druk om zeg.
PSV was aangeschoten wild, maar zitten er de laatste weken weer redelijk lekker in. In plaats van dat ze naar de Kuip komen met het gevoel dat ze alles weg kunnen geven, geeft Ajax ze nu het gevoel dat een wonder mogelijk is.
Voetbal speelt zich ook grotendeels af in de hoofden van spelers, en daar zou Ajax weleens een flink nadeel kunnen hebben nu.
Edit: 3 wedstrijden 4 punten zou genoeg moeten zijn.
[ Voor 7% gewijzigd door ph4ge op 27-04-2025 17:29 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Alsnog komt dit gewoon te laat. Daarnaast gaat PSV gewoon zeer waarschijnlijk er niet met de winst vandoor in de Kuip. Ik ben het er volledig mee eens dat Ajax boven zijn kunnen presteert dit jaar en het gewoon uitstekend doet eigenlijk, maar dit is gewoon too little too late (qua punten verspelen en het alsnog verneuken)...ph4ge schreef op zondag 27 april 2025 @ 17:26:
[...]
Ajax overtuigt het hele seizoen al niet, maar had een bepaalde onoverwinnelijkheid (plus een vleugje geluk). Dat is nu wel weg. Ik zie Ajax nog wel meer punten morsen.
PSV was aangeschoten wild, maar zitten er de laatste weken weer redelijk lekker in. In plaats van dat ze naar de Kuip komen met het gevoel dat ze alles weg kunnen geven, geeft Ajax ze nu het gevoel dat een wonder mogelijk is.
Voetbal speelt zich ook grotendeels af in de hoofden van spelers, en daar zou Ajax weleens een flink nadeel kunnen hebben nu.
Al zou PSV alles winnen, Ajax gaat niet 2/3 wedstrijden verliezen of puntverlies lijden. En PSV gaat waarschijnlijk niet alles winnen. Dat zou ik persoonlijk nog eerder naar onder kijken als PSV-aanhanger... Maar ook dat zou geen probleem moeten zijn voor PSV met zo weinig wedstrijden te gaan.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Verwijderd
De laatste vier wedstrijden kwam Ajax op een 0-1 achterstand. Toevalligerwijs vier wedstrijden waarin Baas afwezig was.
Ow dat kan, is altijd makkelijker roepen voor de andere supporter.Agent47 schreef op zondag 27 april 2025 @ 17:05:
[...]
Kan me een paar ajaxcieden hier nog wel herinneren toen Feyenoord kampioen ging worden. “ We” moesten ons niet druk maken, ging toch wel gebeuren.
Probleem met Drommel is m.i. dat hij niet zo goed met zijn voeten is. Een terugspeelbal op hem staat bijna garant voor balverlies. Dat was bij zijn tijd in Twente al zo.Snowdog schreef op zondag 27 april 2025 @ 16:58:
[...]
Drommels lijkt het best ok te doen lately in die paar wedstrijden die hij speelt, ik zou het best ok vinden om hem nog eens een kans te geven. Zo goed deed Benitez het lately sowieso niet en een echte ster was het nooit dus zoveel kan je er niet op achteruit gaan. Het zou eigenlijk jammer zijn als hij de rest van z'n leven op de bank zit omdat hij zijn eerste periode even slecht begon. Natuurlijk wel een backup nodig, maar wat mij betreft mogen ze hem wel een kans geven.
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Ik kom met voorbeelden waarin Fitz Jim juist wel een toevoeging aan het spel kan zijn. Vervolgens kom jij met kul argumenten die jij niet weerlegt en komt vervolgens een post later met een wedervraag waar ik ook nog op antwoord. Je blijft simpel antwoorden waarop ik gekscherend een opmerking maak dat jij dat dan niet ziet omdat je teletekst kijkt. Jij maakt die opmerking terug en ik maak hem met LiveScore.toolkist schreef op zondag 27 april 2025 @ 17:08:
[...]
Ik ga inhoudelijk op de speler, jij gaat op de user wat gewoon not done is hier.
En dat ik je dan niet precies die en die wedstrijd kan noemen, boeiend. Ik hou er geen dagboek over bij. Het was zowat elke wedstrijd die hij speelde. Acties te ver doordrijven, teveel postbode spelen, niet fatsoenlijk op goal kunnen schieten, balletjes dwars op het middenveld zodat de tegenstander ze kan onderscheppen en scoren (EL meen ik?), niet fatsoenlijk mee teruglopen met z'n man, alles heb ik voorbij zien komen.
Nog los van dat ie zich vorig seizoen niet eens bij Excelsior in de basis wist te spelen. Zegt genoeg over z'n mentaliteit.
Als je zo snel beledigd ben dan heb ik wel een beetje met je te doen en blijf ik erbij als jij de discussie niet aan kan is dat ook prima. Zeker omdat ik je statement heb weerlegt. Vervolgens ga je het over andere dingen hebben dat hij heel slecht etc is. Maar met voorbeelden kom je niet.
Baas was overigens vorig seizoen ook geen sterkhouder bij NEC. Stond zelfs linksbuiten. Wat is je punt nu precies want je geeft echt 0,0 voorbeelden.
Nogmaals het is geen materiaal waar je volgend seizoen een serieuze gooi kan doen naar de titel als je een normaal Feyenoord en PSV hebt. Maar een Fitz Jim kan juist in dit soort wedstrijden. Zie bijvoorbeeld een Willem II dat ook alleen maar aan het verdedigen was en heel lastig door heen te komen was met voetballend vermogen kan hij zeker van waarde zijn. Met Berghuis op het middenveld ben je te statisch. Met Klaassen in een aanvallende rol is dat precies hetzelfde
Voor nu (aangezien we geen 10 hebben) is Fitz Jim prima om iets te forceren tegen een verdedigend team.
Maar goed. Wat mij betreft is deze discussie (lol) wel klaar.
Drommel was bij Twente op zich redelijk aan de bal, maar had de neiging om ballen niet klem te hebben maar dan ook niet uit de 5meter te krijgen. Dat kost goals. Ruil met Unnerstall is een van de mooiste deals die Twente heeft gesloten, ook omdat er ook nog geld voor Drommel is betaald.ST10©DE schreef op zondag 27 april 2025 @ 18:27:
[...]
Probleem met Drommel is m.i. dat hij niet zo goed met zijn voeten is. Een terugspeelbal op hem staat bijna garant voor balverlies. Dat was bij zijn tijd in Twente al zo.

XXXVI
Ajax moet lekker zo doorgaan. Komen De Graafschaap scenario's naar boven met El Ghazi toen.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Beetje overdreven denk ik, maar goed, ik moet zeggen ben er ook niet zo goed van op de hoogte. Als het echt zo dramatisch was, dan hadden ze hem uiteraard nooit gecontracteerd. In de beker valt daar ook weinig van terug te zien en lijkt hij het gewoon ok te doen.ST10©DE schreef op zondag 27 april 2025 @ 18:27:
[...]
Probleem met Drommel is m.i. dat hij niet zo goed met zijn voeten is. Een terugspeelbal op hem staat bijna garant voor balverlies. Dat was bij zijn tijd in Twente al zo.
Mwa, too little too late. Dat kampioenschap gaat echt niet meer mis, zeker omdat Feyenoord nog over PSV heenmoet. Dus van PSV winnen en dan PSV nog 1 potje verliezen. Dat vind ik belangrijker
Leg de schuld maar neer bij Steijn, de enige oorzaak was het volledig bestuur die sinds het aftreden van Overmars totaal de weg kwijt waren (wellicht dat Ajax in zn geheel dat nog steeds is).ephymerous schreef op zondag 27 april 2025 @ 18:44:
Zorgen maak ik me nog niet. Het doelsaldo is toch in het voordeel van PSV. Wat ik vooral balen vind is dat die incompetente %$#¥£ die Ajax mede heeft afgebroken nu dwarsligt
Joh die discussie ga ik niet eens aan. Dit heerschap heeft op vele manieren aangetoond incapabel te zijn. En nee hij was niet alleen verantwoordelijk maar had zeker een grote rol.Tristan Wins schreef op maandag 28 april 2025 @ 06:09:
[...]
Leg de schuld maar neer bij Steijn, de enige oorzaak was het volledig bestuur die sinds het aftreden van Overmars totaal de weg kwijt waren (wellicht dat Ajax in zn geheel dat nog steeds is).
XXXVI
En hij kan zelfs een middelmatig tot matige ploegje prima laten voetballen, tegen een - op papier - veel betere ploeg..Tristan Wins schreef op maandag 28 april 2025 @ 06:09:
[...]
Leg de schuld maar neer bij Steijn, de enige oorzaak was het volledig bestuur die sinds het aftreden van Overmars totaal de weg kwijt waren (wellicht dat Ajax in zn geheel dat nog steeds is).
Gelukkig wordt voebal niet op papier gespeeld.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Denk dat die goal van Regeer daarom niet alleen voor dat ene punt maar vooral ook voor het mentale gedeelte heel belangrijk is. Daarmee laat de ploeg zien dat het ondanks een klap in de laatste minuten zich toch op kan richten. In het creëren van die mindset is Farioli een meester, hij stond na die goal van Sparta meters in het veld om de spelers daarin te coachen. Hoewel ik geen fan ben van Weghorst denk ik dat hij toch degene moet zijn die in de laatste wedstrijden start om dit over de streep te trekken. Ik zat gister in het stadion en dan zie je nog beter hoe machteloos Brobbey oogt. Eigenlijk ongelofelijk dat tijdens die blessure van Weghorst nog zoveel punten zijn binnengehaald...ph4ge schreef op zondag 27 april 2025 @ 17:26:
[...]
Steijn is echt niet de hoofdschuldige van de gehele malaise, maar hem volledig vrij pleiten van enige fouten is ook wel weer erg ver van de waarheid moet ik eerlijk zeggen. De manier waarop hij zich gedragen heeft en met de spelers om ging past simpelweg niet bij een professionele trainer.Tristan Wins schreef op maandag 28 april 2025 @ 06:09:
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Het mentale aspect is zeker belangrijk. In die zin ben ik ook erg benieuwd waar het verschil tussen eerste en tweede helft precies in zit.ph4ge schreef op zondag 27 april 2025 @ 17:26:
[...]
Ajax overtuigt het hele seizoen al niet, maar had een bepaalde onoverwinnelijkheid (plus een vleugje geluk). Vriend en vijand hadden het gevoel dat Ajax wel zou winnen, en dat deden ze ook. Dat is nu wel weg. Ik zie Ajax nog wel meer punten morsen.
Is dat puur iets mentaals? Dat de urgentie gewoon pas écht gevoeld wordt als je na een uur nog steeds niet voor staat?
Of is het meer de keuze voor de spelers? Dat een Berghuis met zijn wandelvoetbal en een Brobbey of Traoré gewoon niet de mensen zijn die de boel echt pit geven?
Of heeft het ook te maken met de staat van de tegenstander, en komen de invallers er daardoor een stuk beter uit dan wanneer ze zouden mogen starten?
Iedereen roept nu om het starten met Weghorst en dergelijke spelers die wat meer pit geven. Op zich niet onlogisch, ik zie Brobbey ook graag eens banken, maar zal dat daadwerkelijk hetzelfde effect geven als nu? Er komt nu toch vaak wel een setje binnen de lijnen wat duidelijk de opdracht heeft om het één en ander nog even recht te zetten. Dat doet ook wat voor de mentaliteit die spelers dan met zich meebrengen. Brengen ze dat ook precies zo wanneer ze 'gewoon' starten? Of valt het dan tegen?
Ik weet het oprecht niet, maar ik weet wel dat exact zo door blijven gaan ook wel als een groot risico voelt. Ondanks dat je qua statistiek op papier die wedstrijd gewoon had moeten winnen is het niet gebeurd, en dat moet niet nog twee keer gebeuren want dan wordt het écht billen knijpen.
In die zin hebben ze heel hard een goed resultaat nodig tegen NEC. Niet alleen vanwege de punten, maar ook om de rust in de koppies te bewaren. Als dat ook mis gaat dan begin ik wel te vrezen voor een mentaal probleem, dan loop je risico op alsnog imploderen van de stabiliteit.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Heeft Traoré onder ... ik wil zeggen Bosz? Niet in de spits gespeeld en ging dat niet redelijk verdienstelijk? Maar goed, laatste paar wedstrijden is het gewoon overleven. Je gaat ook weinig meer veranderen. Berghuis is lood om oud ijzer en dan zie ik toch liever Traore. Heb het nooit in Berghuis gezien bij Ajax.Gonadan schreef op maandag 28 april 2025 @ 11:14:
[...]
Het mentale aspect is zeker belangrijk. In die zin ben ik ook erg benieuwd waar het verschil tussen eerste en tweede helft precies in zit.
Is dat puur iets mentaals? Dat de urgentie gewoon pas écht gevoeld wordt als je na een uur nog steeds niet voor staat?
Of is het meer de keuze voor de spelers? Dat een Berghuis met zijn wandelvoetbal en een Brobbey of Traoré gewoon niet de mensen zijn die de boel echt pit geven?
Of heeft het ook te maken met de staat van de tegenstander, en komen de invallers er daardoor een stuk beter uit dan wanneer ze zouden mogen starten?
Iedereen roept nu om het starten met Weghorst en dergelijke spelers die wat meer pit geven. Op zich niet onlogisch, ik zie Brobbey ook graag eens banken, maar zal dat daadwerkelijk hetzelfde effect geven als nu? Er komt nu toch vaak wel een setje binnen de lijnen wat duidelijk de opdracht heeft om het één en ander nog even recht te zetten. Dat doet ook wat voor de mentaliteit die spelers dan met zich meebrengen. Brengen ze dat ook precies zo wanneer ze 'gewoon' starten? Of valt het dan tegen?
Ik weet het oprecht niet, maar ik weet wel dat exact zo door blijven gaan ook wel als een groot risico voelt. Ondanks dat je qua statistiek op papier die wedstrijd gewoon had moeten winnen is het niet gebeurd, en dat moet niet nog twee keer gebeuren want dan wordt het écht billen knijpen.
In die zin hebben ze heel hard een goed resultaat nodig tegen NEC. Niet alleen vanwege de punten, maar ook om de rust in de koppies te bewaren. Als dat ook mis gaat dan begin ik wel te vrezen voor een mentaal probleem, dan loop je risico op alsnog imploderen van de stabiliteit.
Brobbey is zonde dat die eigenlijk een jaar stil lijkt te hebben gestaan in zijn ontwikkeling. Dat hangen en sleuren is niet lekker voor het type spits wat hij had kunnen zijn. Had in hem meer een type Bony verwacht, maar helaas. Hij mist toch ook het verfijndere voetenwerk en killerinstinct van bijvoorbeeld een Suarez.
Traore of Berghuis is ook lood om oud ijzer. Beide kunnen prachtige actie hebben, maar net zo makkelijk ook balverlies inleiden.Millie-ano schreef op maandag 28 april 2025 @ 12:20:
[...]
Heeft Traoré onder ... ik wil zeggen Bosz? Niet in de spits gespeeld en ging dat niet redelijk verdienstelijk? Maar goed, laatste paar wedstrijden is het gewoon overleven. Je gaat ook weinig meer veranderen. Berghuis is lood om oud ijzer en dan zie ik toch liever Traore. Heb het nooit in Berghuis gezien bij Ajax.
Brobbey is zonde dat die eigenlijk een jaar stil lijkt te hebben gestaan in zijn ontwikkeling. Dat hangen en sleuren is niet lekker voor het type spits wat hij had kunnen zijn. Had in hem meer een type Bony verwacht, maar helaas. Hij mist toch ook het verfijndere voetenwerk en killerinstinct van bijvoorbeeld een Suarez.
En ik begin steeds minder vertrouwen in Brobbey te hebben. Hij werkt zich t pleuris, maar het lijkt zo inefficiënt. Het enige wat hij lijkt te doen is de verdediger moe maken waardoor zijn vervanger (nu weer meestal Weghorst) er beter uit lijkt te komen.
Best wel veel "lijkt" in die laatste zin, maar het is zo verdomde lastig lezen wat brobbey precies toevoegt.
Traoré was in zijn vorige periode ook niet onverdienstelijk, maar ook wel vaak niet overtuigend. Het blijft een speler van leuke pieken met helaas ook veel dalen en vlakkere wedstrijden. Dat was toen ook al het probleem, alleen had hij toen wel wat meer pieken voor mijn gevoel. Echt overtuigend is het nooit geweest helaas, vandaar ook de twijfel toen ze hem weer haalden.Millie-ano schreef op maandag 28 april 2025 @ 12:20:
Heeft Traoré onder ... ik wil zeggen Bosz? Niet in de spits gespeeld en ging dat niet redelijk verdienstelijk? Maar goed, laatste paar wedstrijden is het gewoon overleven. Je gaat ook weinig meer veranderen. Berghuis is lood om oud ijzer en dan zie ik toch liever Traore. Heb het nooit in Berghuis gezien bij Ajax.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Grote verschil is denk ik dan toch een leider in het veld zoals Henderson (of Pasveer). Eerste 20 minuten waren best oke maar als er dan geen doelpunt valt gaan de koppies toch een beetje hangen. En dan zien flegmatieke spelers zoals Traore en Berghuis er (nog) slechter uit. Henderson corrigeert Traore meteen bij zo'n laks hakballetje en zorgt sowieso dat ze meer in de discipline spelen. Gaaei was nu ook constant voorin om kansloze voorzetten te geven en vervolgens totaal uit positie te staan bij de counter, doet ie ook minder als hij daarin gecoacht wordt.Gonadan schreef op maandag 28 april 2025 @ 11:14:
[...]
Het mentale aspect is zeker belangrijk. In die zin ben ik ook erg benieuwd waar het verschil tussen eerste en tweede helft precies in zit.
Je doelt dan op leiders die echt gif brengen, ja die moeten er eerder in. Weghorst, Henderson, Pasveer, Klaassen in goeden doen. Dat zijn spelers die er gewoon in moeten komende wedstrijd en de punten over de streep trekken. De boel moet op scherp want straks gaat de knietjes echt knikken en gaan ze rare dingen doen, en dan wordt het serieus billen knijpen.Jean-Bob schreef op maandag 28 april 2025 @ 21:17:
Grote verschil is denk ik dan toch een leider in het veld zoals Henderson (of Pasveer). Eerste 20 minuten waren best oke maar als er dan geen doelpunt valt gaan de koppies toch een beetje hangen. En dan zien flegmatieke spelers zoals Traore en Berghuis er (nog) slechter uit. Henderson corrigeert Traore meteen bij zo'n laks hakballetje en zorgt sowieso dat ze meer in de discipline spelen. Gaaei was nu ook constant voorin om kansloze voorzetten te geven en vervolgens totaal uit positie te staan bij de counter, doet ie ook minder als hij daarin gecoacht wordt.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Zeker mee eens, maar gezien de huidige situatie bij Ajax – financieel gezien dan – is dit ook niet de oplossing voor hen. Waarschijnlijk kunnen ze 7,5 tot 10 miljoen neerleggen voor een speler die al een hele lange tijd op en aan speelt en ver van zijn prime af ligt. Daarnaast is hij ook nog eens 28, waardoor hij zijn waarde uiteindelijk ook niet zou behouden en een uiteindelijke door verkoop met winst onrealistisch lijkt.Millie-ano schreef op woensdag 30 april 2025 @ 10:35:
Lees nu weer een gerucht over ene Mats Rits? Als mogelijke vervanger van Davy Klaassen die einde contract is.. Nu heeft hij blijkbaar al eens eerder bij Ajax gespeeld (2011) ... maar moet Ajax dit willen? Probeer dan een Donny van de Beek weer uit het slop te trekken zou ik zeggen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Donny vd Beek ook lekker in Spanje laten. Geef Bounida maar een kans volgend jaar met Klaassen als backup.Millie-ano schreef op woensdag 30 april 2025 @ 10:35:
Lees nu weer een gerucht over ene Mats Rits? Als mogelijke vervanger van Davy Klaassen die einde contract is.. Nu heeft hij blijkbaar al eens eerder bij Ajax gespeeld (2011) ... maar moet Ajax dit willen? Probeer dan een Donny van de Beek weer uit het slop te trekken zou ik zeggen.
Op de plek van Taylor kan Mokio gaan spelen, dan nog een creatieve middenvelder als backup en dan zit het middenveld wel goed in elkaar lijkt me. Mocht Henderson dan nog gaan dan wel graag een ervaren speler voor op die plek. Dat zal haast Rosario wel worden als Farioli blijft.
Staat helemaal niet in de belangstelling van Ajax, het nieuwsbericht is gebaseerd op data van SciSports, dus geen bronnen rondom de Amsterdamse club.Millie-ano schreef op woensdag 30 april 2025 @ 10:35:
Ik verwacht dat Klaassen gewoon met een jaar gaat verlengen zo gauw CL voetbal definitief is/seizoen over is.

Zeiss Distagon 21 f/2.8
Die kans acht ik toch wel heel erg klein, sorryGonadan schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 10:47:
Stressvrij? Nagelbijtend op de bank in de hoop op punten voor Fortuna.
Ik acht de kans ook erg klein dat Twente een resultaat haalt bij Sparta. Zou wel echt ontzettend typisch zijn als Van Bergen een goaltje meeprikt, daar hij bij Twente geen bal goed heeft geraakt. Een van de slechtste voetballers die de afgelopen jaren het shirt van Twente heeft gedragen.
Ik heb mijn hoop gevestigd op Feyenoord. Die moeten echt van PSV winnen. Ook vanwege hun recente aankoop en het terugverdienen daar van. Daarom is CL voor hun noodzaak, dunkt mij.Gonadan schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 10:47:
Stressvrij? Nagelbijtend op de bank in de hoop op punten voor Fortuna.
Kan nog via de nacompetitie.Agent47 schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 22:48:
Volendam en Excelsior erbij. Man man man wat een treurnis clubs zijn dat zeg. Had dan liever een ADO of Graafschap gehad.
⏩ PVOutput☀️
Dit topic is gesloten.
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2024/2025 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken