D-e-n schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 14:57:
[...]
Ik geloof niet in dat onderscheid. Juist het breken met het cliché en een het aanstellen van een voetballende trainer als Slot heeft Feyenoord succes gebracht. En juist het toevoegen van types als Schöne en Tagliafico bracht Ajax succes.
En zoals gezegd: ook van de Beek en Klaassen zijn niet bovenmatig getalenteerd qua technische snufjes. Dat hadden zo "typische Feyenoord-spelers" kunnen zijn.
Ik denk dat Steijn ook niet een typische 'past bij die club' speler is of hoeft te zijn. Je zou kunnen zeggen dat Steijn een beetje type Til (vind ik Steijn overigens beter) is, met slim lopen/ druk zetten.
Ditzelfde kan je van Klaassen ook wel een beetje zeggen en Klaassen vind ik met name sterk in het op de juiste plek staan. Feyenoord heeft ook veel plezier gehad van Szymanski (als ik het goed schrijf), die ook goed druk kon zetten bij de juiste momenten, maar ook gewoon goed voetbalde.
Ik gun Feyenoord wel een Mister 1-0 (maar dan eentje die ook vaker in 1 wedstrijd scoort) ..
Meer op jou reactie, denk ik dat het verschil in de clubs qua 'wat past' wat kleiner is geworden de laatste jaren. Al komt en gaat dat ook wel met met fases.
[
Voor 6% gewijzigd door
jbdeiman op 27-04-2025 09:16
]