[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2024/2025 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 254 ... 302 Laatste
Acties:
  • 476.203 views

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
ph4ge schreef op maandag 31 maart 2025 @ 09:52:
[...]

Wat is het alternatief? PSV moest winnen, natuurlijk moesten ze aanvallen. Ineens de tactiek omgooien en afwachten zou ook niet goed gekomen zijn. Dat Ajax (terecht) won wil niet per se zeggen dat de tactiek fundamenteel beter is, Ajax is ook gewoon beter in vorm. De wedstrijd is wat mij betreft op momenten beslist.
Het is natuurlijk niet zo dat PSV de hele wedstrijd vol heeft aangevallen. Je zag ook dat PSV wat later druk zette dan normaal maar dat PSV uiteindelijk niets in de omschakeling heeft weten te realiseren.

Achterin is het nog steeds te onzeker waardoor je de kansen weggeeft en voorrin slaagde ze er niet in om een kans te creeeren ( en ook vrijwel geen afstandschot dat op doel ging ).

Met de Jong als enige spits wordt het sowieso lastiger om om te schakelen in het spel of je moet anders gaan spelen maar die vorm laat een Lang, Saibari, en Bakayoko ook niet zien dat je ze als stand-in spits kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[...]

Wat is het alternatief? PSV moest winnen, natuurlijk moesten ze aanvallen. Ineens de tactiek omgooien en afwachten zou ook niet goed gekomen zijn. Dat Ajax (terecht) won wil niet per se zeggen dat de tactiek fundamenteel beter is, Ajax is ook gewoon beter in vorm. De wedstrijd is wat mij betreft op momenten beslist.
Zonder op de man te willen spelen maar dit is precies wat ik bedoel. Er is geen alternatief, tactiek omgooien is geen optie (overigens zit er in de Ajax tactiek wel wat meer dan afwachten maar dat terzijde). Vorm is, zeker over het hele team, iets wat een trainer weldegelijk kan beïnvloeden. In mijn ogen is Bosz in hoge mate verantwoordelijk voor het instorten van PSV na de winterstop en ligt zijn beperkte visie daar aan ten grondslag. Er is geen plan B en het is als het slecht gaat een matige people manager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Exocet schreef op maandag 31 maart 2025 @ 09:52:
[...]
Wat je wel kan zeggen, is dat Ajax in sommige thuiswedstrijden tegen rechter rijtje clubs wel ondermaats presteert qua kansen creëren, dat mag echt wel wat aanvallender.
Marijn Beuker heeft trouwens gisteren in "Goedemorgen eredivisie" aangegeven dat ze daar volgend jaar ook wel iets aanvallender voetbal verwachten van de trainer.
Tegen rechterijtje clubs valt lang niet altijd aanvallend te spelen. Over het algemeen komen trainers uit het rechterijtje naar de Arena om de bus te parkeren en spelen de spelers (een van de) wedstrijd(en) van hun seizoen. Dat vereist vaak een uitputtingsslag wat lang niet altijd leuk is om naar te kijken. Maar dat was ook toen we wel top teams en het gewenste Ajax voetbal speelde. Zeker na een mid weekse Europese wedstrijd ging dat nog wel eens mis in het verleden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
ph4ge schreef op maandag 31 maart 2025 @ 09:44:
Ajax is gewoon fitter en heeft meer vertrouwen en dat zie je op het veld, ik ben er niet van overtuigd dat het tactisch beter is om de boel dicht te gooien en hopen dat de bal een keer toevallig goed valt.
Gisteren niet gekeken zeker? Het voetbal van Ajax was alles behalve dat...

jbdeiman schreef op maandag 31 maart 2025 @ 09:07:

[...]

Ik weet niet zo goed wat ik er van moet denken/ vinden, zeker de resultaten zijn goed en de ploeg is (nu) heel stabiel. Maar ben er wat huiverig voor dat als Farioli vertrekt, het als een kaartenhuis in elkaar dondert. Want dan zullen ze in Amsterdam vast weer voor een 'Ajax school trainert' gaan, en dat kan je niet met deze groep spelen lijkt mij.
Daar ben ik niet zo bang voor. De huidige leiding is ook bij Farioli uitgekomen, zou niet weten waarom ze dat nu dan 180 graden zouden omdraaien.
En dan hoop ik (zoals het op dit moment is, dus met Bos als trainer bij PSV) dat Feyenoord 2e wordt, want zoals het nu gaat bij PSV zijn ze komend seizoen echt kansloos in de CL en dicht ik Feyenoord meer kansen toe. Dit is overigens wel gebaseerd op de laatste paar wedstrijden, waar tegen Twente echt lekker was, en tegen GAE (waar iedere topclub het lastig tegen heeft in de Eredivisie) liet ook zien dat de mentaliteit wel goed zit.
Toch kwam "dit PSV" even ver als Feyenoord in de CL. Ik denk dat de verschillen in de top 3 wat dat betreft echt niet zo groot zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:28
toolkist schreef op maandag 31 maart 2025 @ 10:54:
Ik heb alleen de samenvatting gezien en kan de 0-1 echt niet anders omschrijven als een bal die toevallig goed viel, hoewel Klaassen het knap afmaakte.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:58
ph4ge schreef op maandag 31 maart 2025 @ 11:08:
[...]

Ik heb alleen de samenvatting gezien
Dat blijkt ;) :>
PolarBear schreef op maandag 31 maart 2025 @ 09:31:
[...]
waarbij wat mij betreft nog steeds ruimte is voor mooi voetbal maar ook een flinke dosis realisme.
QFT :)

[ Voor 39% gewijzigd door ephymerous op 31-03-2025 11:10 ]

XXXVI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 04-09 13:05
PolarBear schreef op maandag 31 maart 2025 @ 09:48:
[...]

Bosz is gewoon een koppige trainer die nog veel meer vertrouwd op één tactiek en als dat niet loopt geen enkel alternatief heeft. [Afbeelding]
En vervolgens in de media uitspreekt dat de spelers het niet goed uitvoeren 8)7
Het is gewoon weer bewezen dat Bosz een korte houdbaarheid heeft. Stewart mag aan de slag. Ik zou echt een nieuwe trainer aanstellen want de magie met Bosz is uitgewerkt. Tevens mag er e.e.a. doorgeselecteerd worden, waaronder de Jong. Die lijkt wel aardig op te zijn. Misschien als pinchhitter erbij houden.

Ik moet zeggen dat ik echt geniet van hoe dit seizoen verloopt. Vooraf blij zijn als Ajax plek 3 weet te bemachtigen vanwege de CL. Nu gewoon 9 punten voor op de (tot voor kort) gedoodverfde kampioen die alles aan gort speelde. Heerlijke plottwist.

Ik weet dat het niet des Ajax is hoe er gevoetbald wordt maar ergens ben ik wel blij dat we eens wat meer die Italiaanse mentaliteit hebben. Potdicht houden achterin en je momenten kiezen, in plaats van altijd maar (naïef) willen aanvallen. Dat we in een jaar van de (virtueel) 18e plek naar een kampioenschap gaan is echt ongekend. Zowel vriend als vijand hadden niet op zo'n snelle ommekeer gerekend. Ik kan dan ook wel genieten van al die zure commentaren in de media. Men smult wanneer het slecht gaat bij Ajax en ineens lijken ze kampioen te worden. Sommigen lijken het niet echt te kunnen verkroppen. Heerlijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 20:51

Typhone

Who Dares Wins

[...]

Wat is de vorm van Ajax dan? Ik herinner me een lucky 2-2 tegen AZ waarbij PSV over RKC heen denderde. Het hele seizoen is het al ‘kut’ wat Ajax laat zien behalve in een week waarin Feyenoord en PSV gepakt werden ergens eind oktober/begin november.

Ik ben ook geen fan van het spel en durf jou niet te zeggen wat ik de vorm van Ajax vind aangezien ik dat niet kan zeggen. Het enige wat ik wel weet is dat de verdediging op orde is gebracht door Farioli. Op de goede manier dus. En verder beweegt Ajax als een blok naar voren en als een blok naar achteren.

PSV heeft gisteren nagelaten om door te drukken tegen Ajax en ik weet niet of dat komt door de kracht van Ajax of door vertrouwen. Lang gaf niet thuis tegen Rosa en zo waren er nog wel wat meer lui die niet thuis gaven.

Gisteren werd ook nog even aangehaald dat het de grootstw ineenstorting van een nummer 1 ooit is geweest in de Eredivisie. Dat zegt ook wel wat over Bosz wat hier al talloze keren is aangehaald: er bestaat gewoon geen plan B bij die man.

[ Voor 8% gewijzigd door Typhone op 31-03-2025 11:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:30
Wel een kanttekening; in zijn eerste seizoen bij PSV liet Bosz zien wel degelijk zien zijn tactiek aan te kunnen passen tijdens een wedstrijd. Twee voorbeelden seizoen 23/24:
- wedstrijd tegen Feyenoord waarin Slot en Bosz steeds moesten anticiperen op elkaars aanpassingen. PSV won uiteindelijk.
- wedstrijd tegen Ajax waarin PSV in de eerste helft geen raad wist met de diepgaande Taylor. Oplossing van Bosz in de tweede helft was 'anderhalve dekking' op hem met Saibari en nog een speler. Uiteindelijk won PSV de wedstrijd ruim.

Hij kan het dus wel heeft hij laten zien in het vorige seizoen. Alleen dit seizoen lijkt het niet te lukken. Daar kunnen meerdere redenen voor zijn. Je kan daarvoor ook terugkijken naar zijn seizoen in 2017...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 16:16

Grudgie

PSN: Grudgie7

Agent47 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 08:41:
Vooral voor de medekameraden ;)
Onze vrienden uit de hoofd en lichtstad hadden al een BAM banner. Ik heb er 2-3 jaar geleden snel eentje gemaakt. Ik introduceer graag een nieuwe. Voel vrij om hem te gebruiken!

[Afbeelding]
Wat een geweldig mooi bam plaatje! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ph4ge schreef op maandag 31 maart 2025 @ 11:08:
[...]

Ik heb alleen de samenvatting gezien en kan de 0-1 echt niet anders omschrijven als een bal die toevallig goed viel, hoewel Klaassen het knap afmaakte.
Dus omdat 1 bal toevallig een keer goed valt speelt Ajax zo? Waarbij die bal overigens wel gewoon bewust richting Klaassen gespeeld werd. Aparte redenatie.
Was die voorzet op Brobbey (die echt NIET kan koppen :D ) in de 5e minuut ofzo dan ook toeval? Of die bal die Taylor net over jaagt?
Als zelfs alle analisten het erover eens waren dat Ajax gisteren gewoon goed speelde, en dan niet alleen defensief...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
JEightyFive schreef op maandag 31 maart 2025 @ 11:09:
Tevens mag er e.e.a. doorgeselecteerd worden, waaronder de Jong. Die lijkt wel aardig op te zijn. Misschien als pinchhitter erbij houden.
Ik denk dat de Jong er zelf geen zin meer in heeft als PSV niet directe CL kwalificatie behaalt. Waarom zouden ze anders zo lang wachten met contractverlenging?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ph4ge
toolkist schreef op maandag 31 maart 2025 @ 11:38:
[...]

Dus omdat 1 bal toevallig een keer goed valt speelt Ajax zo? Waarbij die bal overigens wel gewoon bewust richting Klaassen gespeeld werd. Aparte redenatie.
Was die voorzet op Brobbey (die echt NIET kan koppen :D ) in de 5e minuut ofzo dan ook toeval? Of die bal die Taylor net over jaagt?
Als zelfs alle analisten het erover eens waren dat Ajax gisteren gewoon goed speelde, en dan niet alleen defensief...
Ik heb het idee dat je aanstoot neemt aan mijn opmerking. Het was niet mijn bedoeling om op een of andere manier te suggereren dat Ajax niet terecht gewonnen heeft.

Ik zeg alleen dat de ene tactiek niet per se beter is dan de andere. Het is duidelijk dat Ajax beter in vorm is en hun tactiek beter uitvoerde. Dat heeft allerlei redenen, maar niet per se dat de de tactiek van Bosz niet goed was.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ph4ge schreef op maandag 31 maart 2025 @ 11:45:
[...]

Ik heb het idee dat je aanstoot neemt aan mijn opmerking. Het was niet mijn bedoeling om op een of andere manier te suggereren dat Ajax niet terecht gewonnen heeft.

Ik zeg alleen dat de ene tactiek niet per se beter is dan de andere. Het is duidelijk dat Ajax beter in vorm is en hun tactiek beter uitvoerde. Dat heeft allerlei redenen, maar niet per se dat de de tactiek van Bosz niet goed was.
Ok, het leek er gewoon op alsof je van mening was dat het spel van Ajax gebaseerd is op geluk gezien de "bal die een keer goed valt" opmerking ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:00

Superkiwi

Hoi doei

[...]
Ik zeg alleen dat de ene tactiek niet per se beter is dan de andere. 
(...)
Dat heeft allerlei redenen, maar niet per se dat de de tactiek van Bosz niet goed was.
Ik zie het als volgt: de tactiek van Bosz werkt vaak maar één seizoenshelft, daarna weten ploegen hoe ze dit aanvallend voetbal kunnen counteren en dan blijkt de tactiek opeens niet meer de juiste.
Want je kunt me niet wijsmaken dat de spelers sinds de winterstop opeens allemaal uit vorm zijn. Ze krijgen nu gewoon niet meer de ruimte om hun eigen spelletje te spelen.
Dus je zou kunnen stellen dat de tactiek van Bosz goed was maar simpelweg niet meer werkt. Daarentegen werkt de tactiek van Farioli wel, wat concluderend dus de betere tactiek was.

[ Voor 10% gewijzigd door Superkiwi op 31-03-2025 11:58 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:26

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
jbdeiman schreef op maandag 31 maart 2025 @ 09:07:
Ik weet niet zo goed wat ik er van moet denken/ vinden, zeker de resultaten zijn goed en de ploeg is (nu) heel stabiel. Maar ben er wat huiverig voor dat als Farioli vertrekt, het als een kaartenhuis in elkaar dondert. Want dan zullen ze in Amsterdam vast weer voor een 'Ajax school trainert' gaan, en dat kan je niet met deze groep spelen lijkt mij.
Waarom denk je dat ze dat zullen doen? De huidige beleidsvoerders hebben toch ook juist heel bewust voor een buitenlandse trainer met realistische stijl gekozen? Het is logischer om te verwachten dat ze juist geen typische Telegraaftrainer gaan halen die maar op één manier kan denken.
Ik hoop voor Ajax dat Farioli nog wel eventjes blijft en dat ze komend seizoen in de CL ook nog enigszins kunnen presteren.
Dat hoop ik met je mee, want ik vrees dat het zeer lastig is iemand te halen die zomaar even hetzelfde presteert. En we hebben bij Feyenoord gezien wat er kan gebeuren als dat niet lukt.
jbdeiman schreef op maandag 31 maart 2025 @ 09:13:
Hato is i.m.o. een zeer goede verdediger, wel jammer dat die nu vooral op Linksback uitkomt, ik denk dat die linkscentraal erg goed uit de voeten moet kunnen.
Hato is juist bewust uit het midden gehaald omdat hij dat eigenlijk niet aan kon. Wil hij ook in het buitenland stappen maken dan is het wijs om zich te blijven focussen op de vleugel. En als je dan echt succesvol bent kan je altijd nog weer naar een centrale plek groeien als je dat graag wilt.
Ga je nu per se in het centrum willen dan is het niet goed genoeg en word je bij een buitenlandse club alsnog op de vleugel gezet (zie Timber) of überhaupt niet gehaald.
ph4ge schreef op maandag 31 maart 2025 @ 09:44:
Ajax is gewoon fitter en heeft meer vertrouwen en dat zie je op het veld, ik ben er niet van overtuigd dat het tactisch beter is om de boel dicht te gooien en hopen dat de bal een keer toevallig goed valt.
Nee dat is inderdaad niet echt een houdbare tactiek. Ben wel blij dat Ajax dat in ieder geval niet hanteert.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Superkiwi schreef op maandag 31 maart 2025 @ 11:54:
Ik zie het als volgt: de tactiek van Bosz werkt vaak maar één seizoenshelft, daarna weten ploegen hoe ze dit aanvallend voetbal kunnen counteren en dan blijkt de tactiek opeens niet meer de juiste.
Want je kunt me niet wijsmaken dat de spelers sinds de winterstop opeens allemaal uit vorm zijn. Ze krijgen nu gewoon niet meer de ruimte om hun eigen spelletje te spelen.
Dus je zou kunnen stellen dat de tactiek van Bosz goed was maar simpelweg niet meer werkt. Daarentegen werkt de tactiek van Farioli wel, wat concluderend dus de betere tactiek was.
De speelwijze van Bosz kost veel energie en is erg afhankelijk van of de hele groep het nog kan opbrengen om continu hoog druk te zetten en alles af te jagen. Het kost veel energie en discipline.

Als ik dan naar gisteren kijk dan weet ik niet of de tactiek an sich het probleem was, of gewoon de uitvoering. Hoog druk zetten zit er niet echt in, afjagen gebeurt halfbakkenl, positioneel is het een rommeltje. Is dat dan een slechte tactiek of zit het meer in spelers die er niet meer alles voor willen doen en/of te weinig instructies vanaf de zijkant tijdens de wedstrijd?
Ik herinner mij uit de Ajax tijd dat de toffe wedstrijden waren wanneer alles en iedereen overal over het veld ging voor die punten, dat was echt mooi. En twee weken later konden ze het niet opbrengen, om wat voor vage redenen dan ook, en dan ga je subiet de bietenbrug op.

Mijn gevoel is dat het spel te veel eist, zeker mentaal. En aangezien Bosz niet zo heel goed is in het voor zijn spelers staan en de boel continu op te peppen dan is dat lastig langdurig volhouden.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:36
Superkiwi schreef op maandag 31 maart 2025 @ 11:54:
[...]

Dus je zou kunnen stellen dat de tactiek van Bosz goed was maar simpelweg niet meer werkt. Daarentegen werkt de tactiek van Farioli wel, wat concluderend de betere tactiek was.
Denk dat dit wel een dingetje is dat zeker meespeelt, toch zit er ook iets niet helemaal lekker in het team wellicht. Een Til die openlijk zegt dat hij het allemaal even niet voelt en Schouten (en wellicht mindere mate Veerman) die sinds hun blessures er ook weinig zin meer in lijken te hebben en vooral die 1e die het gewoon helemaal kwijt lijkt. Dat komt denk ik niet alleen doordat de tegenstander met wat meer pressie speelt.

Ajax speelt met wat meer zekerheid achterin, dat helpt wel mee met stabiliteit. Het is niet alsof ze gisteren zoveel uitgespeelde kansen hadden ofzo, maar ze scoren uit de kansen die ze krijgen (verder ook absoluut niet onverdiend ofzo, PSV had minder in de melk te brokkelen). Maar goed, wat nou precies het probleem is bij PSV, het is denk ik niet alleen de tactiek, het loopt gewoon niet meer lekker en de schwung is er beetje uit. Misschien dat de terugkeer van Dest en Tillman nog wat kunnen helpen om de moraal te boosten als die weer wat ritme hebben. Verder zou de return van Pepi ook wel fijn zijn, want de Jong heeft het ook al een tijdje niet meer. Leuk voor de dode spelmomenten, maar verder valt het allemaal ook wat tegen dit seizoen. Helpt niet mee als je dan voor de spits geen alternatief hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Valt mij opeens op dat FC Groningen op de 8e plaats staat. Dat vind ik wel knap. Maar hoe GA Eagles speelt de laatste tijd idem. Verder ben ik benieuwd hoe het onderin verdeeld gaat worden.

Zou Willem II al spijt hebben dat ze tegen Feyenoord 1000% gegeven hebben en tegen Almere City als een stel paupers voor de dag kwamen? Zo typisch vind ik dat altijd voor dergelijke clubs. Altijd de grote clubs als maatstaf nemen en dan tegen de directe concurrentie als een pot augurken over het veld lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Gonadan schreef op maandag 31 maart 2025 @ 12:05:
[...]
Ik herinner mij uit de Ajax tijd dat de toffe wedstrijden waren wanneer alles en iedereen overal over het veld ging voor die punten, dat was echt mooi. En twee weken later konden ze het niet opbrengen, om wat voor vage redenen dan ook, en dan ga je subiet de bietenbrug op.
Daar dacht ik in eerste instantie ook aan, maar dan valt niet te verklaren waarom het ze sinds de winterstop zo laten afweten. Het gaat als ruim 3 maanden slecht, dat kan toch niet nog steeds de (mentale) vermoeidheid zijn van een hele goede en wellicht zeer intensieve eerste seizoenshelft?
Of is mijn "een voetballer speelt meestal maar één wedstrijd per week, hoe kunnen die nou een week later nog moe zijn?" gedachte té simpel gedacht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Superkiwi schreef op maandag 31 maart 2025 @ 12:15:
Daar dacht ik in eerste instantie ook aan, maar dan valt niet te verklaren waarom het ze sinds de winterstop zo laten afweten. Het gaat als ruim 3 maanden slecht, dat kan toch niet nog steeds de (mentale) vermoeidheid zijn van een hele goede en wellicht zeer intensieve eerste seizoenshelft?
Of is mijn "een voetballer speelt meestal maar één wedstrijd per week, hoe kunnen die nou een week later nog moe zijn?" gedachte té simpel gedacht?
Vermoeidheid is wat anders, daar kan je van herstellen. Maar als je het gewoon niet meer op kunt brengen, 'zat zijn', uitgeblust, geef het een naam. Is dat dan nog te herstellen zonder trainer of flink aantal spelers te vervangen?

En als je daarnaast mensen hebt die met zichzelf in de knoop zitten, mensen die eigenlijk weg wilden en dat nog steeds uitstralen, onderlinge verwijten, spelers die blijkbaar structureel afspraken niet volgen én dan publiekelijk aangepakt worden.
Lastig om er dan een groep van maken die voor elkaar door het vuur blijft gaan, en dat heb je wel nodig bij de stijl van Bosz anders gaan voorste helft en achterste helft naar elkaar wijzen.

@Snowdog ter verdediging van Luuk, hoeveel bruikbare ballen krijg hij nog tegenwoordig? Ik heb het gevoel dat hij ook een stuk minder goed bediend wordt onderhand.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trishul
Typhone schreef op maandag 31 maart 2025 @ 12:14:
Valt mij opeens op dat FC Groningen op de 8e plaats staat. Dat vind ik wel knap. Maar hoe GA Eagles speelt de laatste tijd idem. Verder ben ik benieuwd hoe het onderin verdeeld gaat worden.

Zou Willem II al spijt hebben dat ze tegen Feyenoord 1000% gegeven hebben en tegen Almere City als een stel paupers voor de dag kwamen? Zo typisch vind ik dat altijd voor dergelijke clubs. Altijd de grote clubs als maatstaf nemen en dan tegen de directe concurrentie als een pot augurken over het veld lopen.
Pot augurken _O-
AZ idem, na zoveel energie tegen Ajax ingezet te hebben, kon je al uittekenen dat ze, ook al is het twee weken later, geen drie punten zullen halen tegen NEC.
Altijd hetzelfde. Doseren is belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
Gonadan schreef op maandag 31 maart 2025 @ 12:32:
[...]

Vermoeidheid is wat anders, daar kan je van herstellen. Maar als je het gewoon niet meer op kunt brengen, 'zat zijn', uitgeblust, geef het een naam. Is dat dan nog te herstellen zonder trainer of flink aantal spelers te vervangen?

En als je daarnaast mensen hebt die met zichzelf in de knoop zitten, mensen die eigenlijk weg wilden en dat nog steeds uitstralen, onderlinge verwijten, spelers die blijkbaar structureel afspraken niet volgen én dan publiekelijk aangepakt worden.
Lastig om er dan een groep van maken die voor elkaar door het vuur blijft gaan, en dat heb je wel nodig bij de stijl van Bosz anders gaan voorste helft en achterste helft naar elkaar wijzen.

@Snowdog ter verdediging van Luuk, hoeveel bruikbare ballen krijg hij nog tegenwoordig? Ik heb het gevoel dat hij ook een stuk minder goed bediend wordt onderhand.
Tsjah, hij krijgt niet enorm veel aanvoer, maar ook de bruikbare ballen verwerkt hij vaak niet geweldig imo en scoort gewoon niet heel makkelijk. Het helpt niet mee dat hij ook ballen dicht bij het doel moet krijgen, want de snelheid om zelf ergens iets van te maken heeft hij niet. Het is nog steeds een harde werker en als aanvoerder ook een belangrijke speler (een vervanger als aanvoerder vinden zal ook nog best lastig worden als hij wegvalt), maar hij is gewoon zelf ook niet echt effectief. Dat mag wel gezegd worden imo.

Wat betreft wie de schuld moet krijgen en of dat Bosz moet zijn, ik weet het niet. Wat mij betreft niet, maar ik zie dat andere PSV-ers hier daar anders over denken. Mocht de spelersgroep echter het vertrouwen in hem kwijt zijn, yea, dan is het probleem wat groter, maar ik weet niet of het probleem, ondanks het gebrek aan door het vuur gaan voor elkaar, echt bij hem ligt. Dat we verdedigend kwetsbaar zijn met zijn stijl, dat is wel duidelijk. Veel aanpassen is echter ook lastig met de beschikbare spelers, ik weet niet in hoeverre hij daar echt de schuldige aan is. Het gebrek aan goede verdedigers is al wel wat langer een probleem.

Had zelf wel gehoopt dat ze na de uitschakeling CL wat beter voor de dag zouden komen en dat dat voor veel spelers in het achterhoofd nog meespeelde. Ik hoop echter ook nog altijd wel op een soort mini-revival en dat het allemaal binnenkort wel weer wat beter gaat en ik ga er sowieso nog altijd wel vanuit dat die 2e plaats wel goedkomt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Snowdog schreef op maandag 31 maart 2025 @ 12:42:
[...]
Wat betreft wie de schuld moet krijgen en of dat Bosz moet zijn, ik weet het niet. Wat mij betreft niet, maar ik zie dat andere PSV-ers hier daar anders over denken. Mocht de spelersgroep echter het vertrouwen in hem kwijt zijn, yea, dan is het probleem wat groter, maar ik weet niet of het probleem, ondanks het gebrek aan door het vuur gaan voor elkaar, echt bij hem ligt. Dat we verdedigend kwetsbaar zijn met zijn stijl, dat is wel duidelijk. Veel aanpassen is echter ook lastig met de beschikbare spelers, ik weet niet in hoeverre hij daar echt de schuldige aan is. Het gebrek aan goede verdedigers is al wel wat langer een probleem.
Wat mij betreft heeft Farioli dit seizoen (en Slot seizoenen daarvoor) laten zien dat een trainer gewoon een hoop uitmaakt. Een wedstrijd ingaan met een plan, een team wat het plan uitvoert en voor elkaar vuile meters maakt. Een of twee leidende spelers helpen daarbij in het veld en de kleedkamer maar een goede trainer zet de lijnen uit een smeedt een collectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
PolarBear schreef op maandag 31 maart 2025 @ 12:50:
[...]

Wat mij betreft heeft Farioli dit seizoen (en Slot seizoenen daarvoor) laten zien dat een trainer gewoon een hoop uitmaakt. Een wedstrijd ingaan met een plan, een team wat het plan uitvoert en voor elkaar vuile meters maakt. Een of twee leidende spelers helpen daarbij in het veld en de kleedkamer maar een goede trainer zet de lijnen uit een smeedt een collectief.
Slot heeft het idd prima gedaan en zie ik ook als een geweldige trainer, maar als Ajax volgend seizoen ook wat minder zou draaien, dan wil je waarschijnlijk ook niet direct Farioli eruit hebben. Ik bedoel, je kan moeilijk elke keer als het wat minder gaat (wellicht beetje een understatement in dit geval, maar goed) direct de trainer eruit knallen. Ik zou het zelf iig nog even aankijken tot einde seizoen en als er geen verbetering meer inzit dan even rustig evalueren. Ze zullen sowieso vast een lijstje klaar hebben liggen met eventuele opvolgers als dat nodig zou zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Snowdog schreef op maandag 31 maart 2025 @ 12:55:
[...]
Ik zou het zelf iig nog even aankijken tot einde seizoen en als er geen verbetering meer inzit dan even rustig evalueren. Ze zullen sowieso vast een lijstje klaar hebben liggen met eventuele opvolgers als dat nodig zou zijn.
Het punt is dat bij Bosz de resultaten uit het verleden eerder aantonen dat vorig jaar een uitzondering was dan een regel. Het kan zijn dat ik er helemaal naast zit, maar het gebeurt wel vaker bij teams van Bosz dat ze een instorting hebben na een goede periode. Ligt het dan echt niet aan Bosz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
PolarBear schreef op maandag 31 maart 2025 @ 12:50:
[...]

Eens. Ik denk dat ook meespeelt dat er in de PSV selectie weinig spelers zitten die echt voor PSV willen strijden. Je hebt spelers zoals een Lang die gewoon doodleuk Ajacied is, Malacia en Karsdorp die toch wel Feyenoorders zijn, enz. Dest die alleen met zichzelf bezig is. De enige echte PSV'er is waarschijnlijk Luuk de Jong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Trishul schreef op maandag 31 maart 2025 @ 13:27:
[...]

Eens. Ik denk dat ook meespeelt dat er in de PSV selectie weinig spelers zitten die echt voor PSV willen strijden. Je hebt spelers zoals een Lang die gewoon doodleuk Ajacied is, Malacia en Karsdorp die toch wel Feyenoorders zijn, enz. Dest die alleen met zichzelf bezig is. De enige echte PSV'er is waarschijnlijk Luuk de Jong.
Dat is denk ik eerder jouw associatie ? In dat kader is Luuk de Jong net zo goed een Twentenaar / Tukker.
Eerder genoemde zijn gewoon niet fit, de goal van Traore was niet helemaal de schuld van Malacia, hij gleed weg en daardoor ontstond net dat beetje benodigde ruimte. Karsdorp is gemaakt van breekbaar porselein. En met zijn tatoo's ziet ie er ook uit als een Chinese Vaas.

Dest is een puppy en wil maar niet volwassen worden in zijn spel. Of schrijven we die onder een Ajax speler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Millie-ano schreef op maandag 31 maart 2025 @ 13:39:
[...]

Dat is denk ik eerder jouw associatie ? In dat kader is Luuk de Jong net zo goed een Twentenaar / Tukker.
Eerder genoemde zijn gewoon niet fit, de goal van Traore was niet helemaal de schuld van Malacia, hij gleed weg en daardoor ontstond net dat beetje benodigde ruimte. Karsdorp is gemaakt van breekbaar porselein. En met zijn tatoo's ziet ie er ook uit als een Chinese Vaas.

Dest is een puppy en wil maar niet volwassen worden in zijn spel. Of schrijven we die onder een Ajax speler?
Zeker, vandaar dat ik ook begon met 'ik denk'.
Luuk de Jong is een echte clubman, de rest niet. Boscagli en Benitez zijn zo goed als zeker verdwenen straks, Lang zou het ook niet erg vinden om een transfer te maken, het rijtje is lang. Malacia en Karsdorp hebben eigenlijk niks met PSV. Zelfde geldt voor Flamingo, Schouten, enz.

Bij Feyenoord en Ajax heb je meer 'strijders voor de club' spelen, zoals Hartman, Hancko, Timber, Paixao, Klaassen, Taylor, Hato, Pasveer, Brobbey enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-09 07:11
toolkist schreef op maandag 31 maart 2025 @ 10:54:
[...]

[...]

Daar ben ik niet zo bang voor. De huidige leiding is ook bij Farioli uitgekomen, zou niet weten waarom ze dat nu dan 180 graden zouden omdraaien.

[...]

Toch kwam "dit PSV" even ver als Feyenoord in de CL. Ik denk dat de verschillen in de top 3 wat dat betreft echt niet zo groot zijn.
Bij PSV lijkt de Chemie met Bos wel een beetje vergaan, ze werken niet voor elkaar en niet voor de trainer lijkt het wel. Het lijkt heel gelaten. Feyenoord had ik tegen Milan met de gewenste 11 (zonder al die blessures) meer kans gegeven, PSV had in verhouding echt een gemakkelijkere groep tegenstanders dan Feyenoord dat had in de Champions League, en was een groot deel van die tijd in goeden doen ook op de Nederlandse velden.
Dat ze Juventus uitschakelden mag zeker verrassend zijn, maar dat ze bij de top zoveel uit zouden komen en de tussenronde zouden spelen mag geen verrassing heten. Dat deden ze overigens ook met een redelijk fitte basis, m.a.w. zonder al te veel geblesseerden. Dus die vergelijking vind ik (met deze opzet van de CL) niet helemaal fair om zo te maken.

Maar het ging mij dus vooral om de Chemie, ik denk dat de top3 elkaar in potentie niet veel verschilt, maar PSV zit nu onderweg naar een dal, Ajax is heel stabiel en met wat spelers die terug aan het komen zijn, en 2 winstpartijen tegen dit seizoen goed draaidende clubs (waarvan Twente er eentje is waar Feyenoord het traditioneel ook lastig mee heeft) lijken die nu wel de punten te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Jappe
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-09 07:10
Trishul schreef op maandag 31 maart 2025 @ 13:50:
[...]

Zeker, vandaar dat ik ook begon met 'ik denk'.
Luuk de Jong is een echte clubman, de rest niet. Boscagli en Benitez zijn zo goed als zeker verdwenen straks, Lang zou het ook niet erg vinden om een transfer te maken, het rijtje is lang. Malacia en Karsdorp hebben eigenlijk niks met PSV. Zelfde geldt voor Flamingo, Schouten, enz.

Bij Feyenoord en Ajax heb je meer 'strijders voor de club' spelen, zoals Hartman, Hancko, Timber, Paixao, Klaassen, Taylor, Hato, Pasveer, Brobbey enz.
Ik ben bang dat je het iets te romantisch bekijkt. Een groep kan zeker naar elkaar toegroeien door succes, dat is exact wat er dit jaar bij Ajax gebeurt. Terwijl de spelers vorig jaar elkaar geen blik gunden. Hetzelfde gebeurde bij het Feyenoord onder Slot. Een hancko, timber, paxiao waren echt al lang weggegaan, als de resultaten er niet waren geweest. Champions league voetbal heeft ervoor gezorgd dat hogere salarissen betaald konden worden.

Brobbey, Taylor, Hato en Pasveer zie ik ook absoluut niet als clubmensen. Taylor werd een tijd lang verguisd door de achterban, Brobbey was bij een goed bod al lang weggeweest, en Pasveer zit in een gouden kooi, die gaat nergens op een hoger niveau zoveel onder de laat staan.

De echte clubmensen zie je maar weinig bij de traditionele top 3. Een niveau lager zie je dat veel meer, maar dat komt ook omdat de spelers minder in de spotlights staan, en gewoon goed passen qua niveau bij de club.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Mr.Jappe schreef op maandag 31 maart 2025 @ 15:58:
[...]
Brobbey, Taylor, Hato en Pasveer zie ik ook absoluut niet als clubmensen. Taylor werd een tijd lang verguisd door de achterban, Brobbey was bij een goed bod al lang weggeweest, en Pasveer zit in een gouden kooi, die gaat nergens op een hoger niveau zoveel onder de laat staan.
Taylor speelt inmiddels 15 jaar voor Ajax, dat is echt een eigen opgeleide jeugdspeler, hoe dat geen clubmens zou kunnen zijn snap ik niet. Hato heeft dan wel een verleden bij Sparta maar speelt inmiddels ook al weer 7 jaar bij Ajax. Brobbey heeft een kort uitstapje gehad naar Leipzig (waarvan ik persoonlijk denk dat hij echt spijt heeft gehad, ondanks al het geld wat hij er mee heeft verdiend) maar is verder 100% Ajacied vanuit de jeugd.

Pasveer is gewoonweg een goede aankoop, prof, maar voor de rest geen clubmens.

Kijk, een speler als Sjaak Swart met 600+ wedstrijden voor de club ga je nooit meer krijgen maar er zijn nog genoeg jongens die echt wel clubliefde hebben.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ephymerous
[...]

Brobbey, Taylor, Hato en Pasveer zie ik ook absoluut niet als clubmensen.
Taylor en ook Klaassen zijn net als bijvoorbeeld @Typhone , @HanG-BuiK-ZwijN , ondergetekende en een hoop anderen hier in eerste plaats supporter van Ajax. Zij spelen alleen toevallig wél in het eerste ;)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
[...]

Ik ben bang dat je het iets te romantisch bekijkt. Een groep kan zeker naar elkaar toegroeien door succes, dat is exact wat er dit jaar bij Ajax gebeurt. Terwijl de spelers vorig jaar elkaar geen blik gunden. Hetzelfde gebeurde bij het Feyenoord onder Slot. Een hancko, timber, paxiao waren echt al lang weggegaan, als de resultaten er niet waren geweest. Champions league voetbal heeft ervoor gezorgd dat hogere salarissen betaald konden worden.

De echte clubmensen zie je maar weinig bij de traditionele top 3. Een niveau lager zie je dat veel meer, maar dat komt ook omdat de spelers minder in de spotlights staan, en gewoon goed passen qua niveau bij de club.
Taylor geen Ajacied noemen gaat wel heel ver. Die man speelt al sinds klein kind bij Ajax en is niet weggegaan toen het moeilijk ging. Recent vertelde hij nog dat hij trotse Ajacied is.

Brobbey hetzelfde, sinds kleine jongen bij Ajax. Vorig jaar draaide het elftal voor geen meter maar Brobbey deed gewoon rustig zn ding en was sterkhouder zelfs. Wilde ook graag weer terug nadat hij zag dat het gras in het buitenland niet groener was.

Hato speelt niet enorm lang in de jeugd van Ajax, maar is toch van de club gaan houden. Anders teken je geen verlenging tot 2028 en blijf je zitten als het moeilijk gaat. Die jongen had de clubs voor het uitkiezen. Ook is hij veel fanatieker geworden. Heeft een beetje een zwak voor Ajax gekregen omdat Feyenoord het niet zag zitten in hem destijds. Beetje het omgekeerde van Gullit.

Pasveer is misschien het minst een echte Ajacied van het rijtje, maar is de club steeds meer gaan waarderen sinds zijn prime tijd in de CL onder ten Hag.

Maar Hato en Taylor worden wel lastig te behouden komende zomer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advizor
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 22:30
Trishul schreef op maandag 31 maart 2025 @ 18:15:
[...]

Hato speelt niet enorm lang in de jeugd van Ajax, maar is toch van de club gaan houden.
_O- ja dat denk ik ook.

Die jongen doet gewoon wat goed is voor zijn carrière. Komende zomer vertrekt ie voor 40 miljoen naar een Europese topclub en dan denkt ie echt nog maar heel weinig aan Ajax

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Berghuis is ook een echte. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Trishul schreef op maandag 31 maart 2025 @ 18:15:
Brobbey hetzelfde, sinds kleine jongen bij Ajax. Vorig jaar draaide het elftal voor geen meter maar Brobbey deed gewoon rustig zn ding en was sterkhouder zelfs. Wilde ook graag weer terug nadat hij zag dat het gras in het buitenland niet groener was.
Brobbey weet ik zo net nog niet. Toen hij even minder speeltijd kreeg dan verwacht was hij weg. En hij kwam met hangende pootjes terug omdat niemand anders hem wilde en hij daar ook alweer op een zijspoor zat.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:22

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KillaZ
  • Laatst online: 23:03
[...]

Even aanhaken, omdat ik toch vaak wil reageren als het over tactiek gaat :+ .

Waar je in de eerste wedstrijd zag dat PSV moeite had met het uitzakken van Henderson en Bosz daar echt geen antwoord op had, zag je in deze wedstrijd dat Farioli wel overal een antwoord op had en Bosz weer niet. Het artikel van Pieter Zwart laat dat mooi zien op VI.

Bosz is wat dat betreft een hele matige tacticus. Zijn visie is leuk, maar elke keer als "het treintje" van doordekken niet loopt, heeft hij er geen antwoord op.

Farioli was hem 3 stappen voor in elke fase van de wedstrijd. Na de omzetting van Dest in de opbouw tot de aanvallende wissels in de rust en de do-or-die slotfase: Het bracht Ajax nooit echt in gevaar.

K to the KillaZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trishul
Advizor schreef op maandag 31 maart 2025 @ 19:46:
[...]

_O- ja dat denk ik ook.

Die jongen doet gewoon wat goed is voor zijn carrière. Komende zomer vertrekt ie voor 40 miljoen naar een Europese topclub en dan denkt ie echt nog maar heel weinig aan Ajax
Ja natuurlijk gaat hij weggekocht worden, nog maar 19 jaar en al meer dan 100 Ajax 1 wedstrijden...
Eredivisie clubs kunnen niet op tegen het geld van de elite clubs in Europa.

Overigens, Jurrien Timber ging naar Arsenal, maar komt toch af en toe nog langs op de Toekomst en de Arena. En ook zijn laatste interviews waren positief over Ajax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:22
Trishul schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 00:46:
[...]

Ja natuurlijk gaat hij weggekocht worden, nog maar 19 jaar en al meer dan 100 Ajax 1 wedstrijden...
Eredivisie clubs kunnen niet op tegen het geld van de elite clubs in Europa.
[...]
Precies. Ajax gaat daar dan 30-35 miljoen euro voor beuren (meer als er meerdere clubs zich melden en tegen elkaar gaan opbieden). Wat voor een Eredivisie speler een hoog transferbedrag is. Voor eliteclubs is dat echter een investering in een talentvolle jonge speler.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 20:24
KillaZ schreef op maandag 31 maart 2025 @ 23:02:
[...]

Waar je in de eerste wedstrijd zag dat PSV moeite had met het uitzakken van Henderson en Bosz daar echt geen antwoord op had, zag je in deze wedstrijd dat Farioli wel overal een antwoord op had en Bosz weer niet. Het artikel van Pieter Zwart laat dat mooi zien op VI.

Bosz is wat dat betreft een hele matige tacticus. Zijn visie is leuk, maar elke keer als "het treintje" van doordekken niet loopt, heeft hij er geen antwoord op.

Farioli was hem 3 stappen voor in elke fase van de wedstrijd. Na de omzetting van Dest in de opbouw tot de aanvallende wissels in de rust en de do-or-die slotfase: Het bracht Ajax nooit echt in gevaar.
Ik vond het ook wel tekenend dat Farioli in de persco na de wedstrijd zei dat ze 3 plannen hadden uitgewerkt over hoe - als ik het goed herinner - Boscagli te bespelen. Je kan dat neurotisch of perfectionistisch noemen, maar ik vind dat het hoort bij een topclub of tenminste het niveau is wat ze moeten nastreven. Terwijl ik bij Bosz altijd het idee heb dat hij alleen een Plan A heeft en daarbinnen wel met wat poppetjes kan schuiven, maar niet een echt Plan B/C/etc. heeft.

Je hoort vaak van spelers die naar het buitenland gaan, dat de trainingen daar zoveel zwaarder zijn. En het lijkt alsof Farioli vanaf begin voorbereiding tot ongeveer einde winterstop bezig is geweest om vooral fitheid op zo'n niveau te brengen en daarom dus ook veel heeft moeten roteren om iedereen fris te houden terwijl ze wel vooruitgang in fitheid zagen. Ook werd er degelijkheid aan de fitheid gekoppeld zodat je zelfs met mindere fitheid overeind kon blijven in wedstrijden en in de buurt van de competitie bleef. Zou mij dus ook niks verbazen dat nu de fitheid en basisstructuur op gewenst niveau zitten dat Farioli in de komende voorbereiding meer op het aanvallende gedeelte gaat richten. En je dus een combi krijgt van aanvallende druk met een gesloten basisstructuur als er verdedigd moet worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 23:51

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

ephymerous schreef op maandag 31 maart 2025 @ 18:00:
[...]

Taylor en ook Klaassen zijn net als bijvoorbeeld @Typhone , @HanG-BuiK-ZwijN , ondergetekende en een hoop anderen hier in eerste plaats supporter van Ajax. Zij spelen alleen toevallig wél in het eerste ;)
Word lastig voetballen met twee paar voetbalschoenen, kan ik met de achterste poten mezelf buitenspel pasen :+ Misschien zijn er wel manieren te bedenken met 4 kleine voetjes.

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Pompi schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 13:54:
[...]
Je hoort vaak van spelers die naar het buitenland gaan, dat de trainingen daar zoveel zwaarder zijn.
https://krant.parool.nl/t.../20/articles/2242089/20/1

Rosa (winteraankoop van Ajax):
Waar moest je aan wennen bij Ajax?
"Aan de hogere intensiteit van de trainingen. Dat is anders dan ik bij Valladolid en Juventus was gewend. Ook zijn er meer meetings met de technische staf dan bij m'n vorige clubs. Met de Italiaanse assistent-trainer Daniele Cavalletto spreek ik tijdens de individuele meetings Italiaans. Met de Spaanse assistent-trainer Felipe Sánchez Mateos doen we het in het Spaans."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sineplex
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 23:06
KillaZ schreef op maandag 31 maart 2025 @ 23:02:
[...]

Of de spelers van PSV kunnen gewoon niet beter? Ik vind de ploeg een beetje overhyped, zeker achterin is het gewoon niet sterk. De backposities zijn ondermaats bezet het hele jaar, Dest is pas net terug van een blessure. Flamingo doet het mwoah, hoewel het ook pas zijn eerste jaar is. Een middenveld met Saibari, Til en Veerman is goed, maar zeker niet spectaculair. Die laatste twee hebben echt de Eredivisie als plafond.

Bij Bosz heb ik altijd het gevoel gehad dat - hoewel het er meestal aanvallend leuk uitziet - hij er niet meer uithaalt dan wat het materiaal waard is. Maar ik weet niet of je hem dit sec kunt toeschrijven, met name achterin is het gewoon echt matig.

Overigens niets ten nadele van Farioli, die heeft het slim bekeken en alles uit het materiaal gehaald. Wel met duidelijke keuzes overigens, dat dan weer wel. Maar dat is zijn goed recht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ephymerous
En ook daarom is een buitenlandse trainer verfrissend. Pragmatische aanpak die wat mij betreft frivoler mag als het kan :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jong Juve, Valladolid B en een half seizoen La Liga. Hij zou het zelfde gezegd hebben als hij in januari bij AZ getekend had. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Hij maakt er wel erg veel van zeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Teletekstsupporter hier:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dvj-RwTgfxAn8xzrF5nIKScrgfw=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/UTJ4Yd9RfoSw0tbHlnGzhkeW.png?f=user_large

1-0 voor tegen Real Waalwijk 8)

*edit
AZ gaat toch zeler geen punten verspelen tegen Real Waalwijk? 1-1 :/

[ Voor 14% gewijzigd door Superkiwi op 01-04-2025 21:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
Superkiwi schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 20:27:
Teletekstsupporter hier:

[Afbeelding]

1-0 voor tegen Real Waalwijk 8)
Er is geen BAM van RKC, maar 1-1 ondertussen. Az begon wat sterker maar drukte niet door. Misschien wel een beetje gemis van Clasie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:58

Quad

Doof

Man man man, wat laat AZ zich piepelen zeg! En dat door een stel bejaarden!

Edit: 2-2. er is nog tijd.

[ Voor 16% gewijzigd door Quad op 01-04-2025 21:47 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
Quad schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 21:42:
Man man man, wat laat AZ zich piepelen zeg! En dat door een stel bejaarden!

Edit: 2-2. er is nog tijd.
Blijkbaar niet genoeg, dure punten voor az in de strijd om Europees voetbal. In de bekerfinale met een GAE zo in vorm als nu gaan ze het ook erg zwaar krijgen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06:25
jbdeiman schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 21:57:
[...]

Blijkbaar niet genoeg, dure punten voor az in de strijd om Europees voetbal. In de bekerfinale met een GAE zo in vorm als nu gaan ze het ook erg zwaar krijgen..
Stel GAE wint de beker, dan gaat naar alle waarschijnlijkheid AZ of Twente misgrijpen voor Europees voetbal, dat zou toch wel heel pijnlijk zijn voor die clubs.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:33
Ik ben best wel zenuwachtig voor vanavond. Pakken we Groningen of hebben we weer moeite met een verdedigende ploeg.
Plek 3 is echt wel cruciaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 15:17

Agent47

I always close my contracts.

Nou AZ zouden we eventueel nog van mogen verliezen zaterdagmiddag, die halen ons niet meer in denk ik. AZ moet nog uit naar Eagles en uit naar Twente. Die reken ik niet meer mee voor plek 3. Dan zou het gaan tussen Feyenoord en Utrecht.

Utrecht krijg Eagles uit, Ajax thuis en Twente uit nog.
Feyenoord moet nog uit naar AZ en PSV thuis.

Spannend wordt het wel ;)

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
Agent47 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 07:55:
Nou AZ zouden we eventueel nog van mogen verliezen zaterdagmiddag, die halen ons niet meer in denk ik. AZ moet nog uit naar Eagles en uit naar Twente. Die reken ik niet meer mee voor plek 3. Dan zou het gaan tussen Feyenoord en Utrecht.

Utrecht krijg Eagles uit, Ajax thuis en Twente uit nog.
Feyenoord moet nog uit naar AZ en PSV thuis.

Spannend wordt het wel ;)
Voor beide ploegen zijn er naast deze grotere wedstrijden wel een paar potentiële bananenschillen die er nog in de rij zitten.
Ben heel benieuwd om die strijd, maar ook of psv zich nog weer een beetje weet te herpakken, want die kan zich ook zomaar in de strijd om plek 2 en 3 gaan mengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Flink cadeautje van AZ voor de rest van de subtop dit. Het is wel heel duidelijk te zien dat Clasie een belangrijke pion voor ze is.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
Gonadan schreef op woensdag 2 april 2025 @ 09:09:
Flink cadeautje van AZ voor de rest van de subtop dit. Het is wel heel duidelijk te zien dat Clasie een belangrijke pion voor ze is.
Ik denk dat deze blessure ze echt op gaat breken, net als Schouten bij PSV en Hwang bij Feyenoord echt een cruciale schakel die gewoon punten kost als hij een keer ontbreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:55
Russel88 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 06:44:
Ik ben best wel zenuwachtig voor vanavond. Pakken we Groningen of hebben we weer moeite met een verdedigende ploeg.
Plek 3 is echt wel cruciaal.
Ik als Groninger zeg 2-0 voor Feyenoord.
Groningen uit is een verschil met Groningen thuis.
Wordt een avondje tegenhouden voor ons.

Ik geef ons daarom eventueel heeeel misschien meer kans tegen Psv aanstaande weekend. Is dan weer thuis. Vergeleken met deze wedstrijd bij Feyenoord he?

Nog ff Az zitten kijken... Wat een slap verdedigen van AZ bij dat laatste doelpunt van rkc.

[ Voor 23% gewijzigd door Harribo op 02-04-2025 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:33
Harribo schreef op woensdag 2 april 2025 @ 11:08:
[...]

Ik als Groninger zeg 2-0 voor Feyenoord.
Groningen uit is een verschil met Groningen thuis.
Wordt een avondje tegenhouden voor ons.

Ik geef ons daarom eventueel heeeel misschien meer kans tegen Psv aanstaande weekend. Is dan weer thuis. Vergeleken met deze wedstrijd bij Feyenoord he?

Nog ff Az zitten kijken... Wat een slap verdedigen van AZ bij dat laatste doelpunt van rkc.
Ik hoop dat je gelijk krijgt. Verliezen tegen Feyenoord en winnen tegen PSV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

ph4ge schreef op woensdag 2 april 2025 @ 10:37:
[...]

Ik denk dat deze blessure ze echt op gaat breken, net als Schouten bij PSV en Hwang bij Feyenoord echt een cruciale schakel die gewoon punten kost als hij een keer ontbreekt.
Schouten is na zijn eerste blessure geen schim meer van wat hij was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ephymerous
Gonadan schreef op woensdag 2 april 2025 @ 09:09:
Ze hebben natuurlijk alles gegeven tegen Ajax en zijn nog steeds gefrustreerd tegen het geveinsde onrecht dat ze is aangedaan :+

Zonder gekheid, AZ moet oppassen dat het de bekerfinale niet verliest en nacompetitie gaat spelen. Voor de coëfficiënten is het dramatisch wanneer GAE Europa ingaat.

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
Typhone schreef op woensdag 2 april 2025 @ 11:59:
[...]

Schouten is na zijn eerste blessure geen schim meer van wat hij was.
Met alle gevolgen van dien voor de resultaten van PSV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

ph4ge schreef op woensdag 2 april 2025 @ 12:30:
[...]

Met alle gevolgen van dien voor de resultaten van PSV.
Ja maar of dat puur een blessure is weet ik niet. Ik heb wel meer spelers terug zien komen na een blessure en die waren nog wel doorslaggevend voor hun ploeg. Schouten leek het voetballen wel verleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Pohh daar waar Feyenoord geel had moeten krijgen, krijgt Groningen hem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
Lekker consequent .. Wang geen geel, Bacuna wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

BAM! Lekker hoor.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VhVOXiU8cPSHVkFxkZ8x95HPEtY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/g433HUMT16ULzDjqNet3oFwr.png?f=fotoalbum_large

De primeur van de nieuwe :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
Zo dat zijn bij deze 3 punten voor Feyenoord. Wel heel erg snel.
Jammer had graag nog wat langer willen kijken naar een spannende wedstrijd.

Prins is een pure verdediger, aan de bal moet je hem niet teveel hebben

[ Voor 21% gewijzigd door Harribo op 02-04-2025 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:34
Lekker. Moussa begint ook weer kleur te krijgen. Toch had de keeper daar wat beter op kunnen anticiperen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Harribo schreef op woensdag 2 april 2025 @ 20:11:
Jammer had graag nog wat langer willen kijken naar een spannende wedstrijd
Nog niet gespeeld. Groningen speelt gedurft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Harribo schreef op woensdag 2 april 2025 @ 20:11:
Jammer had graag nog wat langer willen kijken naar een spannende wedstrijd
Ik zou toch nog niet wegzappen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Agent47 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 20:11:
[...]

Nog niet gespeeld. Groningen speelt gedurft
Neem van mij aan, wordt niks. Ze spelen niet thuis en ze kunnen nauwelijks scoren.

Het ziet er aardig uit bij Groningen maar het rendement is er vaak niet.

[ Voor 13% gewijzigd door Harribo op 02-04-2025 20:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
DutchOwnage schreef op woensdag 2 april 2025 @ 20:11:
Lekker. Moussa begint ook weer kleur te krijgen. Toch had de keeper daar wat beter op kunnen anticiperen?
Gewoon prima goal van Hadj Moussa.
Blokzijl laat zich makkelijk wegspelen maar dat zegt ook wat over Hadj Moussa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Er mag wat mij betreft een regel bij: vragen om een kaart is een kaart

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Harribo schreef op woensdag 2 april 2025 @ 20:20:
Er mag wat mij betreft een regel bij: vragen om een kaart is een kaart
Hij vroeg niet om een kaart, hij vroeg of er er kaart was gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Tristan schreef op woensdag 2 april 2025 @ 20:23:
[...]

Hij vroeg niet om een kaart, hij vroeg of er er kaart was gegeven.
Oh ok sorry, dat kreeg ik dan verkeerd mee

Groningen speelt leuk tot aan de 16.

[ Voor 7% gewijzigd door Harribo op 02-04-2025 20:27 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VhVOXiU8cPSHVkFxkZ8x95HPEtY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/g433HUMT16ULzDjqNet3oFwr.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Wat een goal! :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
Paxaio. Jongen wat ben je toch goed.

Heer-lijk.

Dat wordt 30-40 miljoen vd zomer.

[ Voor 43% gewijzigd door DutchOwnage op 02-04-2025 20:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
Ik zie Paixao de bal krijgen en ik roep tegen de tv :"hij gaat binnendoor, binnendoor, binnendoor!"
Maar ja ze hebben mij niet gehoord.
Zo voorspelbaar die actie maar bij Groningen weten ze dat niet. Ze hangen liever in bananen bars dan dat ze voetbal kijken :p

Wat ik al zei, niks aan deze pot.
Groningen uit is niks

[ Voor 41% gewijzigd door Harribo op 02-04-2025 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Harribo schreef op woensdag 2 april 2025 @ 20:35:
Ik zie Paixao de bal krijgen en ik roep tegen de tv :"hij gaat binnendoor, binnendoor, binnendoor!"
Zo voorspelbaar die actie maar bij Groningen weten ze dat niet. Ze hangen liever in bananen bars dan dat ze voetbal kijken :p

Groningen uit is niks
Wel voorspelbaar idd, maar als je 'm zo in de kruising legt is er bijna niets tegen te doen.

Robben was ook voorspelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Harribo schreef op woensdag 2 april 2025 @ 20:35:

Groningen uit is niks
U zei ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Wel leuk dat we scoren. Voor het eergevoel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Daar is de bekende tegengoal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Ik schrik... Prins gaf de assist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
En dat tegen een Groningen die uit speelt
Zorgelijk hoor ;)

Het schijnt wel het manco te zijn van dit Feyenoord

[ Voor 12% gewijzigd door Harribo op 02-04-2025 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Harribo schreef op woensdag 2 april 2025 @ 20:39:
[...]

Zorgelijk hoor ;)

Elke wedstrijd een tegengoal praktisch. Kan je bijna toto op inzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Harribo schreef op woensdag 2 april 2025 @ 20:39:
[...]

Zorgelijk hoor ;)

9 vd 10 keer komen we eerst op achterstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Pff maak die wedstrijd snel af dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Komen we goed weg. Feyenoord vuurt makkelijk. Die derde komt er wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Bijna een assist van een Groningen speler. Het lijkt soms wel comedy capers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Lekkere goal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Prettig voor Caranza. Ook goede gesprekjes gehad met RVP zeker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Offside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Agent47 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 20:42:
Pff maak die wedstrijd snel af dan
Komt ie. Aanvallend is Feyenoord te goed voor dit Groningen. Kans nr zoveel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Harribo schreef op woensdag 2 april 2025 @ 20:47:
[...]

Komt ie. Aanvallend is Feyenoord te goed voor dit Groningen. Kans nr zoveel
Die rechtsback is wel het zaadje steeds ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Jammer voor 'm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
Was ook mijn gedacht direct, waarom deze check zo lang moest duren weet ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
Agent47 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 20:47:
[...]

Die rechtsback is wel het zaadje steeds ja
Je bedoelt Rente?
Dat is een goede centrale verdediger, kan goed verdedigen maar heeft totaal geen snelheid.
En dat staat dan tegen Paixao... Koekoek
Pagina: 1 ... 254 ... 302 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2024/2025 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken