Gonadan schreef op maandag 31 maart 2025 @ 12:32:
[...]
Vermoeidheid is wat anders, daar kan je van herstellen. Maar als je het gewoon niet meer op kunt brengen, 'zat zijn', uitgeblust, geef het een naam. Is dat dan nog te herstellen zonder trainer of flink aantal spelers te vervangen?
En als je daarnaast mensen hebt die met zichzelf in de knoop zitten, mensen die eigenlijk weg wilden en dat nog steeds uitstralen, onderlinge verwijten, spelers die blijkbaar structureel afspraken niet volgen én dan publiekelijk aangepakt worden.
Lastig om er dan een groep van maken die voor elkaar door het vuur blijft gaan, en dat heb je wel nodig bij de stijl van Bosz anders gaan voorste helft en achterste helft naar elkaar wijzen.
@
Snowdog ter verdediging van Luuk, hoeveel bruikbare ballen krijg hij nog tegenwoordig? Ik heb het gevoel dat hij ook een stuk minder goed bediend wordt onderhand.
Tsjah, hij krijgt niet enorm veel aanvoer, maar ook de bruikbare ballen verwerkt hij vaak niet geweldig imo en scoort gewoon niet heel makkelijk. Het helpt niet mee dat hij ook ballen dicht bij het doel moet krijgen, want de snelheid om zelf ergens iets van te maken heeft hij niet. Het is nog steeds een harde werker en als aanvoerder ook een belangrijke speler (een vervanger als aanvoerder vinden zal ook nog best lastig worden als hij wegvalt), maar hij is gewoon zelf ook niet echt effectief. Dat mag wel gezegd worden imo.
Wat betreft wie de schuld moet krijgen en of dat Bosz moet zijn, ik weet het niet. Wat mij betreft niet, maar ik zie dat andere PSV-ers hier daar anders over denken. Mocht de spelersgroep echter het vertrouwen in hem kwijt zijn, yea, dan is het probleem wat groter, maar ik weet niet of het probleem, ondanks het gebrek aan door het vuur gaan voor elkaar, echt bij hem ligt. Dat we verdedigend kwetsbaar zijn met zijn stijl, dat is wel duidelijk. Veel aanpassen is echter ook lastig met de beschikbare spelers, ik weet niet in hoeverre hij daar echt de schuldige aan is. Het gebrek aan goede verdedigers is al wel wat langer een probleem.
Had zelf wel gehoopt dat ze na de uitschakeling CL wat beter voor de dag zouden komen en dat dat voor veel spelers in het achterhoofd nog meespeelde. Ik hoop echter ook nog altijd wel op een soort mini-revival en dat het allemaal binnenkort wel weer wat beter gaat en ik ga er sowieso nog altijd wel vanuit dat die 2e plaats wel goedkomt.