[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2024/2025 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 247 ... 302 Laatste
Acties:
  • 476.274 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:49
OMX2000 schreef op maandag 17 maart 2025 @ 19:37:
[...]

Die speler moet daar zelf voor bedanken. Want die gasten zij enorm gedreven om voor hun land uit te komen, dus gaan makkelijk over een grens om een prestatie neer te zetten.

Nu maar hopen dat Feyenoord meegeeft dat hij maar een beperkt aantal minuten mag spelen.
Je kan niet zomaar weigeren voor je land uit te komen toch? Daarbij moet ie anders de dienstplicht gaan vervullen zoals @toolkist al aangaf, dus dan zou ik het ook wel weten.

Maar dat een bondscoach een speler net 1 dag weer terug is op t veld al oproept is vooral zo stupide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
toolkist schreef op maandag 17 maart 2025 @ 19:33:
[...]

Ik blijf benieuwd hoe ze dat zo makkelijk binnen een week of 2 geconstateerd hebben, en waarom ze dat niet maanden geleden al hadden geconstateerd. Je laat dit als directie toch niet zomaar gebeuren en stelt dan toch hopelijk al veel eerder een onderzoek in?
7 weken verder al >:)

Maar de machtstrijd die binnen de club gaande was tussen de Priskeadepten en de mensen die op een zijspoor waren gezet was voor niemand goed.

De fysieke trainers die achterbleven na het vertrek van Slot werden aan de kant geschoven/weggepest door de Denen. En die hebben op laten tekenen dat er een forse mismatch was tussen de trainingsintensiteit die Priske (liet vaak trainingen leiden door een van die assistenten) oplegde en wat fysiek handig was.

De klik met Slot en de fysieke staf was veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:59
Over Feyenoord en de fitheid is hier en daar al veel over gezegd en geschreven. Feit blijft dat het bizar is hoeveel spierblessures er ineen zijn, in een doorgaans erg fitte ploeg.
Spierblessures komen vaak door verkeerde en / of over belasting.

Maar de ene partij schreef over te intensief trainen rondom (belangrijke) wedstrijden. Weer een ander dat er minder op duur, maar meer op kort intensief (sprint) werd getraind. En weer een ander dat er eigenlijk niets was veranderd ten opzichte van onder Slot.
Als je puur naar de feiten kijkt en deductie toepast, blijft volgens mij over dat:
- Feit: er zijn veel meer spierblessures dan vorig seizoen, waaronder ook spelers die vorig seizoen net zoveel
wedstrijden speelden;
- Feit: er was een compleet andere staf dan onder Slot, rondom de wedstrijden en trainingen;
- Feit: Er was in het begin van het seizoen gedoe met de trainer over een Huddle voor een wedstrijd.

Als je deze zaken bij elkaar optelt dan kan je veilig stellen dat het geen gelukkige match was, ten Kloese heeft hem aangesteld en toegestaan dat veel van de staf werd vervangen door eigen meegebrachte mensen. Dus er zijn een aantal zaken niet goed gegaan/ gedaan bij de club.

Wat ik zelf vooral vind opvallen is dat het plezier er ineens weer lijkt te zijn (vond ik onder de tussenpoos al zichtbaar), de chemie in de groep lijkt meer aanwezig. Wat frivoler en lijkt wel minder bang om een foutje te maken, maar ook gewoon energieker, al kan dat ook zijn doordat er weer mee druk vooruit wordt gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-09 20:29
jbdeiman schreef op maandag 17 maart 2025 @ 21:35:
Over Feyenoord en de fitheid is hier en daar al veel over gezegd en geschreven. Feit blijft dat het bizar is hoeveel spierblessures er ineen zijn, in een doorgaans erg fitte ploeg.
Is dat zo? Ik dacht dat er juist nauwelijks typische overbelastingsblessures waren. Kniebanden, botbreuken etc.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-09 09:04

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

https://www.nu.nl/voetbal...rt-az-bij-ajax-staan.html

[....]

Waarom gaat het daar om de laten we aannemen onterecht gegeven tweede gele kaart ? en niet over de gehele wedstrijd? Teveel dingen die niet benoemd worden voor de volledigheid. Misschien moet een VAR ook gele kaarten kunnen geven.

gevalletje vreemde 'journalistiek' over het gemis aan consequent fluiten en een team wat met de rust al met 9 of 10 had kunnen en misschien wel moeten staan volgens 'de regels'

selectief artikel. bah. en nog 'ervaren scheidsrechter' zeggen ook :X

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02:58

Superkiwi

Hoi doei

Gaaei is voor twee duels geschorst naar aanleiding van de rode kaart tegen AZ. Nu begrijp ik de rode kaart wel, toch vind ik twee wedstrijden aan de zware kant. Geen gestrekt been en meer een ongelukkige samenloop van omstandigheden dan een bewuste overtreding.

Bron: teletekst 802 (voor nu).

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
HanG-BuiK-ZwijN schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 00:28:
https://www.nu.nl/voetbal...rt-az-bij-ajax-staan.html

[....]

Waarom gaat het daar om de laten we aannemen onterecht gegeven tweede gele kaart ? en niet over de gehele wedstrijd? Teveel dingen die niet benoemd worden voor de volledigheid. Misschien moet een VAR ook gele kaarten kunnen geven.

gevalletje vreemde 'journalistiek' over het gemis aan consequent fluiten en een team wat met de rust al met 9 of 10 had kunnen en misschien wel moeten staan volgens 'de regels'

selectief artikel. bah. en nog 'ervaren scheidsrechter' zeggen ook :X
Ik zie het probleem niet zo, en Higler is uiteindelijk ook gewoon een ervaren scheids (wat z'n gepruts alleen maar erger maakt)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Superkiwi schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 00:54:
Gaaei is voor twee duels geschorst naar aanleiding van de rode kaart tegen AZ. Nu begrijp ik de rode kaart wel, toch vind ik twee wedstrijden aan de zware kant. Geen gestrekt been en meer een ongelukkige samenloop van omstandigheden dan een bewuste overtreding.

Bron: teletekst 802 (voor nu).
Dan zul je wel extra verbolgen zijn over het feit dat Penetra met zijn onterechte tweede gele kaart alsnog een schorsing aan zijn broek krijgt.

Terwijl een rode kaart geseponeerd kan worden een onterechte gele niet.

https://nos.nl/artikel/25...ok-ajacied-gaaei-bestraft

Hoe krom kun je een set regels maken... :F

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-09 00:41
Ramzzz schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 08:01:
[...]

Dan zul je wel extra verbolgen zijn over het feit dat Penetra met zijn onterechte tweede gele kaart alsnog een schorsing aan zijn broek krijgt.

Terwijl een rode kaart geseponeerd kan worden een onterecte gele niet.

Offtopic

[ Voor 22% gewijzigd door Outerspace op 20-03-2025 14:10 . Reden: Dit zit tegen het trollen aan ]

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-09 09:02
[...]

Hoe krom ook, ergens snap ik 't wel. Want dat zou betekenen dat je iedere gele kaart die een speler krijgt kan gaan aanvechten.

En ergens kan ik nog wel begrijpen dat Higler een gele kaart geeft vanuit de hoek waar hij stond. Penetra speelt de bal, maar gaat ook vol door op Brobbey. Dat ging op volle snelheid en meneer Higler stond meteen klaar met z'n kaart. Maar die had de wedstrijd vanaf het begin gewoon niet in de hand en we zijn al 2,5 dag aan het zeuren over die kaart van Penetra, maar de hele eerste helft stond ook in 't teken van legio overtredingen die dan weer wel, dan weer niet werden bestraft. Willekeur ten top en dan krijg je dit.

Wat Higler beter had kunnen doen was direct rood trekken. Daar kan een VAR nog wat van vinden. Sowieso een tip aan alle scheidsrechters. Geef in plaats van een tweede geel gewoon een directe rode kaart. Stel je zit fout, dan mag die nog worden gecorrigeerd. Bij een tweede geel kan dat niet.

En zullen we dit soort complottheoriën maar gewoon niet doen @alexbl69 ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
JanW schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 08:31:
[...]

Wat Higler beter had kunnen doen was direct rood trekken. Daar kan een VAR nog wat van vinden. Sowieso een tip aan alle scheidsrechters. Geef in plaats van een tweede geel gewoon een directe rode kaart. Stel je zit fout, dan mag die nog worden gecorrigeerd. Bij een tweede geel kan dat niet.
Ja, uhm. Nee. Dan kan je net zo goed de scheidsrechter afschaffen en de VAR volledige controle geven. De VAR is er in beginsel als achtervang mocht de scheidsrechter onbedoeld een overduidelijke fout maken ( in een beperkt aantal scenario's ). Bewust fouten maken om de achtervang te gebruiken is het paard achter de wagen binden.

Het probleem van het niet kunnen intrekken van een gele kaart speelt al jaar en dag, ook voor de VAR. Wat dat betreft kan en kon je na een eerste waarschuwing beter een onterechte rode kaart krijgen dan een tweede waarschuwing. Die onterechte rode kaart kan ingetrokken worden waardoor je de volgende wedstrijd wel kan spelen terwijl dat met de tweede waarschuwing niet kan.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20-09 17:44

Qu3st

knip, quote verwijderd en inhoud daarmee ook

[ Voor 92% gewijzigd door Outerspace op 20-03-2025 14:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

[...]

Raar dit inderdaad.
En is er al bekend of Hogler tot einde seizoen alleen nog maar KKD mag fluiten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
[...]

Ooh nog veel krommer en ze doen hun best ook prima mbt die regels.
Ik ben benieuwd welke volgende 'nu prima regel' ze gaan slopen om het zogenaamd beter te maken. Oh ja, de 6 seconden regel die nu ook al niet gehanteerd wordt :D :F

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jbdeiman
toolkist schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 08:54:
[...]

Ik ben benieuwd welke volgende 'nu prima regel' ze gaan slopen om het zogenaamd beter te maken. Oh ja, de 6 seconden regel die nu ook al niet gehanteerd wordt :D :F
Daar hebben ze al een nieuwe regel voor die waarschijnlijk 2 wedstrijden gehanteerd wordt en daarna weer los wordt gelaten. Net als bijna alle regels (zo ook geel voor anderen dan de aanvoerder die naar de scheidsrechter gaan, of het vragen om een kaart) zullen ze er eventjes mee marchanderen en dan weer teruggaan naar de oude wirwar van vage besluiten.
Het meest kromme is ook dat het 6 seconden is nu, dat worden er 8 (dus versoepeld) en de straf is milder. (men hoopt dan dat de straf wel toegepast wordt, maar ik geloof daar niet zo in)

[ Voor 11% gewijzigd door jbdeiman op 18-03-2025 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
ph4ge schreef op maandag 17 maart 2025 @ 22:03:
[...]

Is dat zo? Ik dacht dat er juist nauwelijks typische overbelastingsblessures waren. Kniebanden, botbreuken etc.
Die zijn er ook, maar Hwang die (kort) afwezig is, Nieuwkoop tussendoor, Timber voor deze knieblessure, Ueda, Bueno een paar keer over en zo zijn er nog wel meer te vinden. Natuurlijk helpen al die blessures niet mee met (rustig) terugkomen, maar dat er iets echt niet goed zit/ zat, was i.m.o. best wel duidelijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 08:28

Typhone

Who Dares Wins

Een tijdje terug zei ik nog dat Ajax helemaal niet moest shoppen bij een club als Real Valladolid voor directe versterkingen. Heeft iemand Rosa zien spelen en maakt iemand zich nog meer zorgen over het feit dat hij vermoedelijk rechtsback gaat zijn tegen PSV?

Da's net een bange straatkat die voor het eerst in een asiel terecht komt zo schuchter als die speelt. En dat voor iemand die zijn club moest behouden voor degradatie tegen de sterren van FC Barcelona en Real Madrid.
Zonde geld imho.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 02:14
[...]

Nou ja, onterechte tweede gele kaart. Ik vind het discutabel dat de media het framed als 'onterecht'. Penetra komt met zijn been als een schaar tussen de benen van Brobbey, leek ook van schuin/achteren te zijn.

Het is natuurlijk ook niet opvallend dat het personen zijn zoals Hanegem, Borst etc die het als ''onterecht' framen. De commentator was er neutraal in, je kan geel ervoor krijgen. Was die directe geel voor Taylor t.o.v. het vrijwaren van Koopmeiners voor dezelfde overtreding dan ook 'onterecht'? Lijkt me een gevalletje anti-Ajax.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

toolkist schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 08:54:
[...]

Nog nooit gezien dat daar ook maar iets mee gedaan werd inderdaad. Ik kan me geen keeper heugen die minder tijd ging rekken na de eerste gele kaart want ze weten toch wel dat een rode nooit komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23:32

Chrisjuh_15

Facta non verba

jbdeiman schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 09:16:
[...]

Die zijn er ook, maar Hwang die (kort) afwezig is, Nieuwkoop tussendoor, Timber voor deze knieblessure, Ueda, Bueno een paar keer over en zo zijn er nog wel meer te vinden. Natuurlijk helpen al die blessures niet mee met (rustig) terugkomen, maar dat er iets echt niet goed zit/ zat, was i.m.o. best wel duidelijk.
Om het even te duiden:
Slot trainde elke dag ongeveer 1,5u met een normale / rustige intensiteit die precies was afgesteld zodat spelers richting een wedstrijd op een optimale belasting zaten, waardoor ze daar konden pieken. Wat ook hielp; elke woensdag (in niet Europese weken) speelden we een oefenpotje om in het ritme van 3 wedstrijden per week te komen. Alles was erop gericht te pieken op momenten dat het moest: in wedstrijden. Iedereen was fit om volle bak te kunnen in een speelstijl die erom vroeg.

Priske ging vanaf dag 1 kei- en keihard trainen. Een uur lang, volle bak, tot alle balkjes in het rood stonden. Hij schrapte meteen de doordeweekse oefenwedstrijd omdat hij vond dat spelers 'inhoud moesten kweken door hard te trainen'. Met weinig herstelmogelijkheden en toch eisen dat spelers volle bak gaan in wedstrijden, resulteert in blessures.

Die hele methode vanaf afgelopen zomer heeft ervoor gezorgd dat er een totaal verkeerde fysieke belasting is geweest waardoor iedereen nu bij het minste of geringste omvalt: spelers zijn gewoon opgebrand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-09 13:32
Typhone schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 09:32:
[...]

Nog nooit gezien dat daar ook maar iets mee gedaan werd inderdaad. Ik kan me geen keeper heugen die minder tijd ging rekken na de eerste gele kaart want ze weten toch wel dat een rode nooit komt.
Vandaar dus de wijziging.
Die 6 seconden regel werd nooit toegepast, omdat de SR geen zin had in alle heisa bij een indirecte vrije trap binnen de 16, althans dat is het vermoeden bij de spelregelmakers.
Het is veel minder geregel voor een SR om een corner te geven en keepers gaan wel 2x nadenken voor ze het balbezit uit handen geven.
Ik heb (op dit moment) wel het vertrouwen dat dit een goede wijziging is.

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Typhone schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 09:18:
Een tijdje terug zei ik nog dat Ajax helemaal niet moest shoppen bij een club als Real Valladolid voor directe versterkingen. Heeft iemand Rosa zien spelen en maakt iemand zich nog meer zorgen over het feit dat hij vermoedelijk rechtsback gaat zijn tegen PSV?

Da's net een bange straatkat die voor het eerst in een asiel terecht komt zo schuchter als die speelt. En dat voor iemand die zijn club moest behouden voor degradatie tegen de sterren van FC Barcelona en Real Madrid.
Zonde geld imho.
Lekker even afwachten, ik zie precies hetzelfde als Gaaei vorig jaar.
De zenuwen lijken er vanaf te spatten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
bregweb schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 09:44:
[...]

Vandaar dus de wijziging.
Die 6 seconden regel werd nooit toegepast, omdat de SR geen zin had in alle heisa bij een indirecte vrije trap binnen de 16, althans dat is het vermoeden bij de spelregelmakers.
Het is veel minder geregel voor een SR om een corner te geven en keepers gaan wel 2x nadenken voor ze het balbezit uit handen geven.
Ik heb (op dit moment) wel het vertrouwen dat dit een goede wijziging is.
Ik echt totaal niet.
Een gele kaart geven aan elke zeikerd, of elke speler die de bal wegtikt nadat er gefloten is, is ook heel makkelijk. Gebeurt ook niet meer. En dat excuus van Nijhuis over gedoe bij die indirecte vrije trappen... Dan mag ie een keer autoriteit uitstralen en dan doet ie het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Trishul schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 09:31:
[...]

Nou ja, onterechte tweede gele kaart. Ik vind het discutabel dat de media het framed als 'onterecht'. Penetra komt met zijn been als een schaar tussen de benen van Brobbey, leek ook van schuin/achteren te zijn.

Het is natuurlijk ook niet opvallend dat het personen zijn zoals Hanegem, Borst etc die het als ''onterecht' framen. De commentator was er neutraal in, je kan geel ervoor krijgen. Was die directe geel voor Taylor t.o.v. het vrijwaren van Koopmeiners voor dezelfde overtreding dan ook 'onterecht'? Lijkt me een gevalletje anti-Ajax.
Ja onterecht. Hij speelt de bal. Dat heeft niks te maken met van Hanegem of Borst of wie dan ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 02:14
toolkist schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 09:50:
[...]

Ja onterecht. Hij speelt de bal. Dat heeft niks te maken met van Hanegem of Borst of wie dan ook.
Ik vind direct framen als 'onterecht' te snel, toelichting hiervoor had ik al gegeven. Daarnaast, als je als Penetra zijnde al herhaaldelijk overtredingen maakt en ermee wegkomt, moet je niet verbaasd zijn als ook de tweede gele kaart op een gegeven moment valt. Risico van je spel.

Volgens mij gaf zelfs Clasie na afloop aan dat Penetra een beetje onder spanning stond. Dan doe je wel eens onbesuisd dingen. Maar over dat soort zaken hoor je dat soort opiniemakers natuurlijk niet, maar veel mensen nemen het wel over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
Chrisjuh_15 schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 09:34:
[...]

Om het even te duiden:
Slot trainde elke dag ongeveer 1,5u met een normale / rustige intensiteit die precies was afgesteld zodat spelers richting een wedstrijd op een optimale belasting zaten, waardoor ze daar konden pieken. Wat ook hielp; elke woensdag (in niet Europese weken) speelden we een oefenpotje om in het ritme van 3 wedstrijden per week te komen. Alles was erop gericht te pieken op momenten dat het moest: in wedstrijden. Iedereen was fit om volle bak te kunnen in een speelstijl die erom vroeg.

Priske ging vanaf dag 1 kei- en keihard trainen. Een uur lang, volle bak, tot alle balkjes in het rood stonden. Hij schrapte meteen de doordeweekse oefenwedstrijd omdat hij vond dat spelers 'inhoud moesten kweken door hard te trainen'. Met weinig herstelmogelijkheden en toch eisen dat spelers volle bak gaan in wedstrijden, resulteert in blessures.

Die hele methode vanaf afgelopen zomer heeft ervoor gezorgd dat er een totaal verkeerde fysieke belasting is geweest waardoor iedereen nu bij het minste of geringste omvalt: spelers zijn gewoon opgebrand.
Dit is wel wat ik hier en daar heb gehoord, maar ik heb ook gehoord dat hij vooral van kort en fel werk houdt, minder van duur. Zit jij er wat korter op, dat je aangeeft (heel feitelijk zeg maar) dat het hierin zit?

Ergens verbaast het me niet, omdat ik al heel lang niet het idee had dat spelers écht voluit konden tijdens wedstrijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jbdeiman
Trishul schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 10:04:
[...]

Ik vind direct framen als 'onterecht' te snel, toelichting hiervoor had ik al gegeven. Daarnaast, als je als Penetra zijnde al herhaaldelijk overtredingen maakt en ermee wegkomt, moet je niet verbaasd zijn als ook de tweede gele kaart op een gegeven moment valt. Risico van je spel.

Volgens mij gaf zelfs Clasie na afloop aan dat Penetra een beetje onder spanning stond. Dan doe je wel eens onbesuisd dingen. Maar over dat soort zaken hoor je dat soort opiniemakers natuurlijk niet, maar veel mensen nemen het wel over.
Maar als je de bal speelt (niet de man) en de man struikelt over je benen, dan is het geen geel. Dus onterecht, ongeacht club of speler. Natuurlijk neemt hij wel een risicoo'tje, maar het is ook weer niet zo dat je het nemen van een risico bestraffen moet. Je ziet zovaak dergelijke acties/ slidings, waar er verder niets aan de hand is en ook geen straf op volgt.

Ik snap de eerste reactie van de arbiter overigens wel, maar het is vooral vervelend dat de regels/ toepassing van de regels niet toestaat dat deze gele kaart wordt ingetrokken. Er was immers nog niet verder gespeeld toen Higler zei dat hij het niet ongedaan kon maken, i.m.o. zou dat op dat moment prima nog moeten kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krissie100
  • Laatst online: 01:21
[...]

Tis gewoon een perfecte tackle. Niks met framen te maken en ook niks met risico van het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
toolkist schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 09:46:
[...]

Lekker even afwachten, ik zie precies hetzelfde als Gaaei vorig jaar.
De zenuwen lijken er vanaf te spatten
De zenuwen spatten er zeker vanaf, bij Gaaei had je (of ik zelf dan) nog wel het idee, dat die wel graag wilde en daar zag ik meer momenten waaruit bleek dat er wel wat in zat. Maar we laten ons graag verrassen :)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

[...]

Ik heb gisteren genoten van de 'opiniemakers'. Die collectieve maar vooral selectieve verontwaardiging over Ajax was weer precies waarom ik vroeger altijd genoot harde kern te zijn.

- Ajax geeft het weg tegen Eintracht Frankfurt
- Geen respect voor de Europa League
- Geen respect voor de tegenstander
- Geen respect voor de fans
- Zwijnt van geluk tegen AZ
- Verstopt zich achter het feit 'waar ze vandaan komen'

En over elkaar heen buitelen om het aan te dikken natuurlijk. Om te beginnen: Ajax stond voor het eerst in haar geschiedenis 18e in de Eredivisie. Ajax heeft in de zomer niet het vermogen gehad spelers aan te trekken. In de winter ook niet. De meest gewenste versterkingen bleven allemaal uit. Door compleet toeval staat Ajax opeens bovenaan in de Eredivisie. Ik ben geneigd te zeggen niet geheel op eigen kracht maar meer door falen elders.

Dat simpele feit dat elders gefaald wordt op een moment dat je het totaal niet verwacht moet je maximaal proberen uit te buiten. Nu niet opeens gaan stellen dat de kwartfinale EL iets is wat de fans zich tot lengte van dagen gaan heugen (NOS Podcast). Hou je bek toch, als dit seizoen een kampioenschap behaald wordt tegen alle verwachtingen en voorspellingen in, dan schrijf je pas geschiedenis. Penibel gelul over Ajax heeft geen respect voor zijn fans haha. Ze laten zich weer maximaal kennen. Zelden staan de fans zo hard achter Ajax als dit seizoen. Dat wordt steeds beter zichtbaar en merkbaar.

Er zijn maar twee dingen die gelden: directe kwalificatie voor CL om minstens een shitload aan geld binnen te halen. Dat is alles wat telt. Hoe vervelend ook er is 150 miljoen door het putje gegooid door Mislintat. Netto zelfs 21 miljoen meer vanwege de bonussen in de contracten als de CL gehaald wordt. Dus nee er is geen Ajacied rouwig om dat Ajax het laat lopen tegen Frankfurt. En niemand heeft invloed op de beslissingen van Higler behalve de KNVB, in de eerste instantie door deze man aan te stellen natuurlijk.

Het is mooi om te zien wat de grootste club van Nederland keer op keer teweeg brengt in goede en in slechte tijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 07:57

Sagat

Is pappa x2!

ph4ge schreef op maandag 17 maart 2025 @ 08:39:
[...]

Feyenoord met of zonder Hwang is gewoon een heel ander elftal. Slot haalde gemiddeld een punt minder als Wieffer er niet was, Hwang heeft dezelfde waarde. Voeg daar aan toe dat we ook eindelijk weer eens met een fatsoenlijke spits (die in vorm was) speelde en dan denk ik gewoon dat Feyenoord gewoon een stukje beter is dan (een tevens gehavend) FC Twente.
een zwaluw enzo, maar hij was effectief afgelopen zondag, daar ben ik op dit moment tevreden mee.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrisjuh_15

Chrisjuh_15

Facta non verba

jbdeiman schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 10:15:
[...]

Dit is wel wat ik hier en daar heb gehoord, maar ik heb ook gehoord dat hij vooral van kort en fel werk houdt, minder van duur. Zit jij er wat korter op, dat je aangeeft (heel feitelijk zeg maar) dat het hierin zit?

Ergens verbaast het me niet, omdat ik al heel lang niet het idee had dat spelers écht voluit konden tijdens wedstrijden.
Ik heb wat inderdaad (indirecte) lijntjes her en der en vang wel eens wat op. Of het allemaal 100% klopt blijft natuurlijk wazig (we waren er niet zelf bij), maar gezien dit verhaal vanuit meerdere kanten min of meer hetzelfde verteld wordt...

Hancko zei het ook treffend (ergens in het najaar); dat ze maximaal 10 minuutjes tactisch konden trainen omdat de fysieke balkjes al in het rood stonden. Dan kun je natuurlijk nooit een goedlopende ploeg worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
Chrisjuh_15 schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 12:02:
[...]

Ik heb wat inderdaad (indirecte) lijntjes her en der en vang wel eens wat op. Of het allemaal 100% klopt blijft natuurlijk wazig (we waren er niet zelf bij), maar gezien dit verhaal vanuit meerdere kanten min of meer hetzelfde verteld wordt...

Hancko zei het ook treffend (ergens in het najaar); dat ze maximaal 10 minuutjes tactisch konden trainen omdat de fysieke balkjes al in het rood stonden. Dan kun je natuurlijk nooit een goedlopende ploeg worden.
Dankjewel voor deze inzichten dan, zou heel fijn zijn als de energie weer terugkomt en de blessuregolf weer voorbij is, want er zit zeker (veel) voetbal in de ploeg. Een stuk verbetenheid zit en zat er al wel in, maar als je die 2 weet te combineren heb je een hele goede mix volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

[...]
Als een rode kaart per definitie één wedstrijd schorsing oplevert en hij één wedstrijd heeft gehad dan ben ik daar niet verbolgen over.
Of ik het ééns ben met die gele kaart die resulteerde in een rode, nee, dat niet. Net als het feit dat direct rood geseponeerd kan worden en indirect rood (2x geel) niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Superkiwi op 18-03-2025 12:37 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-09 17:10

Stimulate14

⭐⭐⭐

Typhone schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 10:24:
[...]

Ik heb gisteren genoten van de 'opiniemakers'. Die collectieve maar vooral selectieve verontwaardiging over Ajax was weer precies waarom ik vroeger altijd genoot harde kern te zijn.

En over elkaar heen buitelen om het aan te dikken natuurlijk. Om te beginnen: Ajax stond voor het eerst in haar geschiedenis 18e in de Eredivisie. Ajax heeft in de zomer niet het vermogen gehad spelers aan te trekken. In de winter ook niet. De meest gewenste versterkingen bleven allemaal uit. Door compleet toeval staat Ajax opeens bovenaan in de Eredivisie. Ik ben geneigd te zeggen niet geheel op eigen kracht maar meer door falen elders.

Dat simpele feit dat elders gefaald wordt op een moment dat je het totaal niet verwacht moet je maximaal proberen uit te buiten. Nu niet opeens gaan stellen dat de kwartfinale EL iets is wat de fans zich tot lengte van dagen gaan heugen (NOS Podcast). Hou je bek toch, als dit seizoen een kampioenschap behaald wordt tegen alle verwachtingen en voorspellingen in, dan schrijf je pas geschiedenis. Penibel gelul over Ajax heeft geen respect voor zijn fans haha. Ze laten zich weer maximaal kennen. Zelden staan de fans zo hard achter Ajax als dit seizoen. Dat wordt steeds beter zichtbaar en merkbaar.

Er zijn maar twee dingen die gelden: directe kwalificatie voor CL om minstens een shitload aan geld binnen te halen. Dat is alles wat telt. Hoe vervelend ook er is 150 miljoen door het putje gegooid door Mislintat. Netto zelfs 21 miljoen meer vanwege de bonussen in de contracten als de CL gehaald wordt. Dus nee er is geen Ajacied rouwig om dat Ajax het laat lopen tegen Frankfurt. En niemand heeft invloed op de beslissingen van Higler behalve de KNVB, in de eerste instantie door deze man aan te stellen natuurlijk.

Het is mooi om te zien wat de grootste club van Nederland keer op keer teweeg brengt in goede en in slechte tijden.
Je kan het ze nog 18x uitleggen maar de meningen blijven.
Gefeliciteerd met Ajax.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

Stimulate14 schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 12:34:
[...]

Je kan het ze nog 18x uitleggen maar de meningen blijven.
Gefeliciteerd met Ajax.
Ajacieden gefeliciteerd met 125 jaar de mooiste en grootste :> *O*

[ Voor 17% gewijzigd door Qu3st op 18-03-2025 12:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-09 13:32
[...]

En ik wordt een beetje moe van de harde kern, die denkt te kunnen spreken namens alle Ajax-fans. ;w
Er zijn ook mensen binnen Ajax met een andere mening.

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

bregweb schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 12:56:
[...]

En ik wordt een beetje moe van de harde kern, die denkt te kunnen spreken namens alle Ajax-fans. ;w
Nou deel die maar dan. Zo'n loos statement is niks zeggend en dus ook vermoeiend :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Qu3st schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 12:36:
[...]

[YouTube: Ajax Forever. Dankzij Ajacieden 🤍♥️🤍]
Geweldig gedaan, kippenvel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
[...]

En ook mensen die graag willen dat een Nederlandse club ver komt in Europa of eens de finale zou winnen ervan. :)

Opgeven is niet iets dat wij Nederlanders graag doen of moeten doen. Dat is mijn mening, hoe moeilijk dat ook te accepteren is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

HollowGamer schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 13:33:
[...]
En ook mensen die graag willen dat een Nederlandse club ver komt in Europa of eens de finale zou winnen ervan. :)
Nah ja, wij hebben ondertussen al 4 CL bekers in de kast staan, ook dat is voor ons inmiddels geen échte prijs meer. Je gaat er toch aan wennen...

*sarcasme hè. Sarcasme ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansPatat050
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-09 15:25
Harribo schreef op zondag 16 maart 2025 @ 22:00:
[...]

In theorie wel :)...
In de praktijk krijgen we nog Feyenoord, AZ uit, Ajax, PSV thuis...Utrecht... vandaar dat de overwinning van vandaag ook zeer welkom was. Hebben "we" tenminste een buffer.

Laatste keer Europees voetbal voor fc Groningen is lang geleden. Via de play offs toen gekwalificeerd.
Werd gevierd alsof de CL gewonnen werd, iedereen in grote euforie!
Eerste voorronde meteen eruit gewipt door Aberdeen :+
Ho ho, de gewonnen bekerfinale en de verdiende trips naar Braga en Liberec niet vergeten he. Gouden tijden :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:19
Superkiwi schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 13:57:
[...]

Nah ja, wij hebben ondertussen al 4 CL bekers in de kast staan, ook dat is voor ons inmiddels geen échte prijs meer. Je gaat er toch aan wennen...

*sarcasme hè. Sarcasme ;)
Blijf het altijd zo wonderlijk vinden hoe er altijd word gezegd "wij", terwijl je hooguit met sfeer wat invloed uitoefent. Maar meer ook niet. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

tiswat schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 14:09:
[...]
Blijf het altijd zo wonderlijk vinden hoe er altijd word gezegd "wij", terwijl je hooguit met sfeer wat invloed uitoefent. Maar meer ook niet. :+
Niet alles zo letterlijk nemen hoor, potjandosie zeg... :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

[...]

Ik ben al sinds 15 jaar geen harde kern meer. Sterker nog, geen eens seizoenskaarthouder meer.
Iedereen met een andere mening moet die mening gewoon geven natuurlijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:07

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

. Dus nee er is geen Ajacied rouwig om dat Ajax het laat lopen tegen Frankfurt.
Steekt zijn hand op, ik ben er wel rouwig om omdat ik alles wil winnen wat er te winnen valt. Ik vind het een wanprestatie wat ze uit lieten zien. Het enige gekuk wat ze dan hebben is optimale focus op de competitie.
En niemand heeft invloed op de beslissingen van Higler behalve de KNVB, in de eerste instantie door deze man aan te stellen natuurlijk.
Dat er fouten worden gemaakt is duidelijk, zo is die tweede gele kaart van Penetra totaal onterecht en spel bepalend. Dat er hier mensen op reageren lijkt me logisch, het is immers een zwaar dubieuze kaart. Dat jullie elkaars vliegen afvangen, tja... been there done that. Niks niks onder de horizon.
Hebben we het over PSV? Die brengt ook keer op keer wat teweeg ;)
offtopic:
Nee, ik ben geen fan van borstklopperij ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:39

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Outerspace schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 18:15:
Steekt zijn hand op, ik ben er wel rouwig om omdat ik alles wil winnen wat er te winnen valt. Ik vind het een wanprestatie wat ze uit lieten zien. Het enige gekuk wat ze dan hebben is optimale focus op de competitie.
Eens. Ik schaam me kapot om wat ze lieten zien.
En hoewel ik nog steeds van mening ben dat ze het niet bewust lieten lopen maar dat de tactiek mislukte, dan nog ben ik niet blij met wat ze hebben laten zien.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

Natuurlijk moeten de mods wel zo reageren, alles voor de vrede :9 /s

Frankfurt was gewoon maatje te groot, en dat is toch ook prima? Veel dynamischer elftal, daar kan een groeiend maar nog kwetsbaar Ajax zomaar zo van verliezen. En de sfeer zat daar ook gewoon goed in. Om het dan net te doen of het zo'n enorm drama is? Nee. Balen? Ja tuurlijk. Maar competitie is zoveel belangrijker tov een kwartfinale.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
[...]

Kin omhoog, rechte rug, grote bek >:) :>

Ik kan ook ontzettend genieten van iedereen die tegen Ajax is. Ze genoten vorig seizoen zo én hadden verwacht dat het jaren zou duren. De tweede plek is wel zo’n beetje binnen en daarmee komen de middelen binnen om weer te bouwen. Een kampioenschap zou echt enorm lekker zijn :9

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Nu online
krissie100 schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 10:19:
[...]

Tis gewoon een perfecte tackle. Niks met framen te maken en ook niks met risico van het spel.
Elke stevige tackle heeft het risico dat de scheidsrechter het niet juist beoordeelt. Dat leek mij hier het geval.

Wel zuur voor AZ. Frustrerend ook. De taferelen die daarna volgen herken ik van het voetballen, maar kunnen alleen bij voetbal. Totaal geen respect voor de scheidsrechter. Ja, de man maakt een cruciale fout, dan krijg je emotionele reacties. Maar alleen de gedachte om van het veld af te lopen na een fout van de scheidsrechter is in mijn ogen kinderlijk.

Ik hoor al weer roepen, de scheidsrechter die zulke fouten maakt verdient geen respect. Het niveau van het scheidsrechterskorps is zo laag, dan krijg je dit. In mijn ogen allemaal smoesjes. Het gemauw over de scheidsrechters is van alle tijden. Ik zie dit als een cultureel probleem in het voetballen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-09 16:18
[...]

Gefeliciteerd mede-Ajacieden! *O*

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Qu3st schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 18:59:
Natuurlijk moeten de mods wel zo reageren, alles voor de vrede :9 /s
Wij zijn dan ook gewoon een stuk verstandiger. :Y) :>
Frankfurt was gewoon maatje te groot, en dat is toch ook prima? Veel dynamischer elftal, daar kan een groeiend maar nog kwetsbaar Ajax zomaar zo van verliezen. En de sfeer zat daar ook gewoon goed in. Om het dan net te doen of het zo'n enorm drama is? Nee. Balen? Ja tuurlijk. Maar competitie is zoveel belangrijker tov een kwartfinale.
Een maatje te groot zeker, maar dan hoef je nog niet zo onmeunig te lopen kloten als Ajax zijnde. De opstelling kom ik wel overheen, ik vond het idee wel slim. Gewoon beginnen met waarmee je anders zou eindigen en als het daarmee al niet lukt hoef je ook je betere spelers niet te belasten. Was je met de betere spelers begonnen dan had je die na een uur gewisseld en grote kans dat het resultaat onder de streep hetzelfde was.
Het spel paste echter niet bij de wedstrijd en dat kon je niet alleen maar aan de opstelling hangen, en dat zat mij wel dwars.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

Gonadan schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 20:20:
[...]

Wij zijn dan ook gewoon een stuk verstandiger. :Y) :>
Kijk toch het Amsterdamse arrogante dat naar boven komt. Gelukkig raak je dat niet kwijt :9
[...]

Een maatje te groot zeker, maar dan hoef je nog niet zo onmeunig te lopen kloten als Ajax zijnde. De opstelling kom ik wel overheen, ik vond het idee wel slim. Gewoon beginnen met waarmee je anders zou eindigen en als het daarmee al niet lukt hoef je ook je betere spelers niet te belasten. Was je met de betere spelers begonnen dan had je die na een uur gewisseld en grote kans dat het resultaat onder de streep hetzelfde was.
Het spel paste echter niet bij de wedstrijd en dat kon je niet alleen maar aan de opstelling hangen, en dat zat mij wel dwars.
Tja wat als, is zo leuk in het leven he?! Want wat als Konandu die bal er wel inprikte in de Arena etcetera. Zag het er heel anders uit. Het was een enorme offday voor Ajax. Jammer maar niet einde van de wereld zo sommigen het schetsen. Met waar we vandaan komen is en blijft die competitie echt belangrijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Qu3st schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 20:37:
Kijk toch het Amsterdamse arrogante dat naar boven komt. Gelukkig raak je dat niet kwijt :9
Soms moet je even de taal van de discussiepartner aannemen. ;)
Tja wat als, is zo leuk in het leven he?! Want wat als Konandu die bal er wel inprikte in de Arena etcetera. Zag het er heel anders uit. Het was een enorme offday voor Ajax. Jammer maar niet einde van de wereld zo sommigen het schetsen. Met waar we vandaan komen is en blijft die competitie echt belangrijker.
Tja, de stelling was dat er geen enkele Ajacied rouwig was om hoe het gelopen is en dat is gewoonweg niet waar. Nog los van de classificatie 'laten lopen' waar je over kunt discussiëren.

Dan kunnen we nog pagina's door blijven gaan over hoe valide een specifieke mening van een Ajacied is maar ik denk dat er leukere onderwerpen zijn waar we het over kunnen hebben in dit topic. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:44
[...]

Amen.
Nu kan het topic ook ff paar weken op slot tot Depay en co 2 lesjes van Spanje hebben gehad en de competitie weer verder gaat.
[...]

Leuk om die beelden vanuit de wijk (en zelfs flat Gelderhoofd) te zien waar ik 11 jaar gewoond heb _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door Megupe op 18-03-2025 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
[...]

[...]

Dat er fouten worden gemaakt is duidelijk, zo is die tweede gele kaart van Penetra totaal onterecht en spel bepalend. Dat er hier mensen op reageren lijkt me logisch, het is immers een zwaar dubieuze kaart. Dat jullie elkaars vliegen afvangen, tja... been there done that. Niks niks onder de horizon.

[...]

Hebben we het over PSV? Die brengt ook keer op keer wat teweeg ;)
offtopic:
Nee, ik ben geen fan van borstklopperij ;)
Waarom was je het dan met mij oneens en werd ik zelf beschuldigd van provoceren?

Ik vind namelijk ook dat je voor alles moet gaan, en vind het niet passen bij de Eredivisie. Maar dat heb je toen allemaal weggehaald.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Haha oud en nieuw viel vroeg dit jaar in Amsterdam. Wat een vuurwerk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S131pHry3xPxc-5Og-Xs7fu0lPQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/guWreOQ0LKFFmXRVMyoDpdBW.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 72% gewijzigd door Typhone op 18-03-2025 23:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

[...]

Opgeven is niet iets dat wij Nederlanders graag doen of moeten doen. Dat is mijn mening, hoe moeilijk dat ook te accepteren is.
Toen we Europees ergens rond plek 14 bungelden werd elk seizoen Europees opgegeven maar hoorde je er niemand over. Zie de resultaten maar eens in die jaren tot 2017 ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Typhone schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 07:25:
Toen we Europees ergens rond plek 14 bungelden werd elk seizoen Europees opgegeven maar hoorde je er niemand over. Zie de resultaten maar eens in die jaren tot 2017 ongeveer.
Hoe bedoel je dat? Dat Ajax in die jaren Europees niet probeerde te winnen en het bij voorbaat opgaf?
Leg jij een matige uitslag op Europees vlak automatisch uit als dat ze niet willen of zo? :?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Gonadan schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 09:44:
[...]

Hoe bedoel je dat? Dat Ajax in die jaren Europees niet probeerde te winnen en het bij voorbaat opgaf?
Leg jij een matige uitslag op Europees vlak automatisch uit als dat ze niet willen of zo? :?
Nee niet Ajax. In algemene zin de Nederlandse clubs die niet sterk speelden in Europa, waaronder ook Ajax. In het begin van het seizoen kansloos verliezen van echte intertoto clubs. Ik weet dat het Ajax en Feyenoord meermaals overkomen is en ik kan me herinneren dat PSV in die tijd ook meer voor de landstitel speelde dan voor het Europees voetbal. Daar kwamen ze ook niet altijd met een sterk elftal opdagen.

Het grote verschil in die tijd was dat dat meestal vroeger in de competitie gebeurde en niet in de knock-out fase zoals nu bij Ajax het geval was. Het is pas veel later gebeurd dat opeens de term coëfficiëntenpolonaise om de hoek kwam volgens mij nadat Michel Abbink (Sportzeloot op X) daar mee begon te strooien. Toen is dat door de KNVB als een soort heilige graal overgenomen met ruimte maken voor Europees spelende clubs vandaar dat er nu zoveel bombarie was bij Ajax.

Maar goed die kregen PEC Zwolle (ervoor) en AZ (erna) zonder verschuiving in het speelschema dus ik kan Farioli daarin wel goed volgen. Laten we nu niet doen of het aan het begin van het seizoen anders was want ik kan me nog een 2-1 verlies tegen NAC heugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[...]

Ben er niet rouwig om, vind het wel kut wat ik wil ook dat Ajax altijd speelt om te winnen. Maar kom op zeg, in de zomer was het nog ongewis of we überhaupt in Europa gingen spelen en hadden we een zenuwslopende penaltyserie nodig tegen Panatinaikos om verder te komen. In de winterstop waren ze in Eindhoven en de media al routes aan het uitstippelen voor de platte kar om het kampioenschap van PSV ergens in maart te vieren. En nu breekt ons vooral op in de achtste finale dat we een selectie* hebben die niet in balans is dat we in een achtste finale worden overklast. Door een best aardig team ook overigens, Eintracht Frankfurt wordt wel makkelijk weggezet door sommige.

* Na niet een maar twee rampzalige transfer zomers onder Mislintat en Hamstra/Huntelaar, een daarvoor al exploderend salarishuis o.b.v. Champions League deelname en een nieuwe TD Kroes die vooral een hele grote bek heeft gehad maar voorlopig nog maar weinig resultaat heeft geboekt (en ja ik snap ook dat het lastig is maar de media uitlating voor zijn aanstelling/begin en de uitkomsten na twee transfer periodes stemmen nog niet hoopvol).

Lang verhaal kort, voor mij als Ajax fan spelen we gezien de context en omstandigheden een meer dan prima seizoen. Voor mij als Ajax fan die graag het aanvallend attractief voetbal wil zien is dit een fase waar we doorheen moeten en die me op dat gebied niet het meeste plezier geeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Typhone schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 09:57:
[...]
Het grote verschil in die tijd was dat dat meestal vroeger in de competitie gebeurde en niet in de knock-out fase zoals nu bij Ajax het geval was. Het is pas veel later gebeurd dat opeens de term coëfficiëntenpolonaise om de hoek kwam volgens mij nadat Michel Abbink (Sportzeloot op X) daar mee begon te strooien. Toen is dat door de KNVB als een soort heilige graal overgenomen met ruimte maken voor Europees spelende clubs vandaar dat er nu zoveel bombarie was bij Ajax.
Nou ik weet niet of Michel Abbink de aanleiding is geweest voor de KNVB. De veranderagenda, het delen van een deel van de opbrengsten met de competitie, ook van de Sar zijn inzet in de UEFA voor de conference league zijn allemaal onderdelen daar in geweest.

Nederlandse voetbalclubs, zeker in de top, hebben gewoon de inkomsten nodig om mee te kunnen blijven doen. Andere inkomstenbronnen zijn of veel kleiner of al redelijk maximaal uitgeput. Enorme tv contracten voor de Eredivisie gaat echt niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:50
PolarBear schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 10:09:
[...]
... In de winterstop waren ze in Eindhoven en de media al routes aan het uitstippelen voor de platte kar om het kampioenschap van PSV ergens in maart te vieren...
Ik ken niemand die voor PSV is dit dat aan het doen was, de media des te meer inderdaad.

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

..

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2025 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wyke
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 00:24
ElPaco schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 10:26:
[...]

Ik ken niemand die voor PSV is dit dat aan het doen was, de media des te meer inderdaad.
ik wel, maar dat waren natuurlijk gewoon plaagstootjes in de kroeg ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

PolarBear schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 10:09:
[...]

Lang verhaal kort, voor mij als Ajax fan spelen we gezien de context en omstandigheden een meer dan prima seizoen. Voor mij als Ajax fan die graag het aanvallend attractief voetbal wil zien is dit een fase waar we doorheen moeten en die me op dat gebied niet het meeste plezier geeft.
Precies dat is de spijker op z'n kop. Ik kijk bijna geen wedstrijd van Ajax met plezier vanwege het voetbal maar werkelijk alles is beter dan vorig seizoen waarin je gemiddeld 2 goals (uit of thuis) om je oren kreeg en het achterin een finale gatenkaas was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wyke
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 00:24
Typhone schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 10:47:
[...]

Precies dat is de spijker op z'n kop. Ik kijk bijna geen wedstrijd van Ajax met plezier vanwege het voetbal maar werkelijk alles is beter dan vorig seizoen waarin je gemiddeld 2 goals (uit of thuis) om je oren kreeg en het achterin een finale gatenkaas was.
een echte ajacied zegt "geitenkaas"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Typhone schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 09:57:
[...]

Nee niet Ajax. In algemene zin de Nederlandse clubs die niet sterk speelden in Europa, waaronder ook Ajax. In het begin van het seizoen kansloos verliezen van echte intertoto clubs. Ik weet dat het Ajax en Feyenoord meermaals overkomen is en ik kan me herinneren dat PSV in die tijd ook meer voor de landstitel speelde dan voor het Europees voetbal. Daar kwamen ze ook niet altijd met een sterk elftal opdagen.

Dat herinner ik mij wel ja, maar dan kom ik terug op mijn punt: is slecht presteren dan automatisch een bewuste keuze?
Je kunt niet alle minuten van een seizoen met dezelfde elf man spelen, daar moet je hoe dan ook keuzes in maken. En is het maken van keuzes dan automatisch dat je iets laat lopen?

Zo herinner ik mij ook een periode dat PSV vaak verweten werd niet alles te geven in Europese wedstrijden. Was dat dan daadwerkelijk zo? Of probeerde men gewoon een balans te zoeken tussen meerdere competities en werd dat in de media uitgelegd als niet alles er voor doen?
Dat Nederlandse teams een periode minder gepresteerd hebben in Europa kan ook gewoon zijn omdat het niet goed genoeg was.

Clubs die veel te laat hun selectie op orde maken en daardoor vooronders niet overleven, clubs die er naïeve spelprincipes op na blijven houden, spelers die het mentaal lastig vinden of de druk niet aan kunnen. Legio redenen wat men beter had kunnen doen of beter had kunnen begeleiden. Maar dat zou ik niet willen classificeren als 'laten lopen', da's gewoon onkunde. :P
Maar goed die kregen PEC Zwolle (ervoor) en AZ (erna) zonder verschuiving in het speelschema dus ik kan Farioli daarin wel goed volgen. Laten we nu niet doen of het aan het begin van het seizoen anders was want ik kan me nog een 2-1 verlies tegen NAC heugen.
Onder Farioli spelen verre weg de meeste spelers ongeveer een halve wedstrijd tot een uur. Dus het clubje wat de T het A-team noemt had sowieso geen hele wedstrijd gespeeld.
Vaak kiest men in de voetballerij dan om met de sterksten te beginnen en eindigen met minder, Farioli koos andersom. Hoewel het wat fatalistisch aanvoelt geen gekke gedachte want nu kwam je het eerste deel al niet door en kan je de rest nog sparen, en was dat wel gelukt dan had je nog versterkingen achter de hand om een poging te wagen.

Dat dit dan overal uitgelegd wordt als 'het laten lopen'. Tja, in mijn optiek heeft men dan gewoon niet in de gaten hoe het eigenlijk werkt.
Voor die groep was de conclusie onmogelijk anders geweest. Want had je na een uur wissels gebracht dan was dat als verzwakking gezien en 'de handdoek gooien'. Dus had je 120 minuten vol moeten maken met wat de T de beste spelers vindt, en als er dan spelers stuk gaan of tegen AZ gaat het helemaal mis dan weet je ook wel wat men schrijft.

Nee, EF was gewoon beter en met de mogelijkheden die er waren is een tactiek bedacht die probeerde beide doelen zo goed mogelijk na te streven zonder grote concessies te doen aan de competitie. Helaas is dat mislukt en speelde men ook nog eens erg slecht. Dat laatste is jammer anders was de tactiek misschien wel gelukt, maar die kans acht ik ook niet heel groot, dat zullen we nooit weten.

Dus vond ik het best dat ze het laten lopen? Nee, want ik vind niet dat ze dat gedaan hebben. Vind ik het jammer dat ze eruit liggen? Ja, uiteraard, want je wilt sportief altijd het hoogst haalbare. En ik had graag gezien dat ze beter gespeeld hadden zodat je eervol ten onder gaat.
Ben ik daarmee ontevreden over het seizoen? Nee natuurlijk niet, Europees zijn we verder gekomen dan verwacht en het lijkt er aardig op dat we gewoon CL gaan halen en er is zelfs nog een kans op een prijs. Daarmee zijn alle doelstellingen ruimschoots behaald en dat is gewoon prima.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Typhone schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 07:25:
[...]

Volgens mij hoorde je daar heel veel over. Kan mij nog herinneren dat er mensen riepen 'we stellen niets meer voor in Europa'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04:29
[...]

Dat is leuk maar niet haalbaar met dit Ajax, wat ze hebben gepresteerd is al boven het kunnen. Dus voor de toekomst en de mogelijkheden die de miljoenen van de champions league bieden is het van belang om vol voor het kampioenschap te gaan.

Als je dat al haalt, ik denk overigens niet dat het opgeven was, dit is gewoon wat het was tegen Frankfurt. En als je die wel gewonnen had was het leuk geweest voor het momentum. Maar je strand toch, de selectie is niet breed genoeg om op alle fronten tot het eind mee te kunnen doen. En het risico is dan en geen winst in de competitie of 2e en geen resultaat wat telt (winst van de cup) in Europa.

Een probleem dat zo’n beetje alle Nederlandse clubs hebben. Buiten dat twijfel ik sowieso aan de conditie van veel spelers bij Nederlandse clubs. Niet dat ze daar waarschijnlijk veel aan kunnen doen, maar er zit iets verkeerd gezien het aantal blessures en zaken als de ineenstorting van PSV na de winterstop.

Dat ligt echt niet alleen aan de “chemie” tussen spelers en trainer.

Het hangt allemaal van toevalligheden aan elkaar, niet van de goede organisatie en strakke data gedreven trainingen en wat al niet meer.

Overmars haalt Tadic & Blind, niemand zag dat zitten en dat bleek een gouden idee. Ten Hag erbij en bijna finale Champions league. Daarna een miskleun en je begint weer op nul.

En zo is het bijna overal. Voetbal eigen wellicht.
Maar ik snap heel goed dat veel Ajax supporters liever kampioen worden dan een rondje door in Europa. Want als Ajax geen kampioen wordt (en die kans is nog behoorlijk groot) sta je mooi voor paal na een voorsprong van 8 punten.

Terwijl er geen Ajax supporter had geklaagd als je gewoon netjes 2e achter een beter PSV was geworden.

Nu moet je eigenlijk wel, en dan kan je er conditioneel geen extra rondje Europa bij hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrisjuh_15

Chrisjuh_15

Facta non verba

jbdeiman schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 12:04:
[...]

Dankjewel voor deze inzichten dan, zou heel fijn zijn als de energie weer terugkomt en de blessuregolf weer voorbij is, want er zit zeker (veel) voetbal in de ploeg. Een stuk verbetenheid zit en zat er al wel in, maar als je die 2 weet te combineren heb je een hele goede mix volgens mij.
https://www.fr12.nl/nieuw...-terugkeren-bij-feyenoord

Toch geinig hoe we langzaam weer terugkeren richting de methodieken van Slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
Wel heel leuk, Driessen zegt dat Ajax niet bevoordeeld wordt, en je leest ineens heel opvallend veel mensen die het 100% met hem eens zijn.
Hij benoemd daarbij veel strafschoppen en dat dat een logisch gevolg is van aanvallend spel.

Ik weet niet of hij de juiste club wel voor zich heeft eigenlijk, dit seizoen. :+
Vooral ook daarom vind ik al die reacties erg grappig. Het spel vinden de meesten echt niets, is ook niet aanvallend, maar de punten komen wel mooi binnen. En het dan 100% eens zijn met zo'n opmerking over aanvallend spel.

Ik wacht met smart op een leuk voetballend Ajax, en een leuk voetballend Feyenoord en psv, dan ga ik ook weer meer Nederlands voetbal kijken.

[ Voor 36% gewijzigd door jbdeiman op 19-03-2025 20:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Luistert er nog iemand naar Driessen dan?

@Chrisjuh_15 het is eigenlijk meer ontluisterend hoe snel en hoeveel men van de methodiek ten tijde van Slot is afgeweken, terwijl dat juist zo succesvol was.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
Gonadan schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 20:40:
Luistert er nog iemand naar Driessen dan?
Blijkbaar hele groepen als wat hij zegt in hun straatje past. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrisjuh_15

Chrisjuh_15

Facta non verba

Gonadan schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 20:40:
@Chrisjuh_15 het is eigenlijk meer ontluisterend hoe snel en hoeveel men van de methodiek ten tijde van Slot is afgeweken, terwijl dat juist zo succesvol was.
Is ook krankzinnig raar als je erop terugkijkt. Je scout een trainer bijna anderhalf jaar heel intensief op zo'n beetje alles waarop te scouten valt, dan weet je direct: die speelt 3-4-3 met een totaal andere filosofie dan we nu hebben. Waarom neem je hem in godsnaam dan aan?! Ik begrijp dat écht niet.

Dat mag Te Kloese zich echt heel erg aanrekenen. Op (voetbal-) technisch vlak vind ik hem erg mager. Als Algemeen Directeur valt 'm weinig te verwijten. Ben erg blij dat Mark Ruijl de komende transferperiode de technische man is, misschien krijgen we dan wat minder Chris Nadje achtige aankopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

@jbdeiman Zelfs een stilstaande klok geeft af en toe de juiste tijd aan.

Maar welke reacties heb je het eigenlijk over? Ik krijg er niet zoveel van mee denk ik.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
Gonadan schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 10:27:
@jbdeiman Zelfs een stilstaande klok geeft af en toe de juiste tijd aan.

Maar welke reacties heb je het eigenlijk over? Ik krijg er niet zoveel van mee denk ik.
Oh, zijn verschillende artikelen over, dacht deze op voetbal primeur ofzo, maar toen Driessen het had over dat het on Ajax voetbal was, had iedereen het over de resultaten en dat het inderdaad niet sprankelend/ aanvallend was.
Nu hij zegt dat je vaak penalties meekrijgt als aanvallende ploeg dus dat het logisch is dat Ajax er relatief vaak een krijgt is logisch.

Vind het vooral een heel mooi voorbeeld van het opportunisme, en het vooral meebewegen zodat het zo gunstig mogelijk is voor de reageerders.
Overigens gebeurt dit bij alle clubs en supporters, voor de duidelijkheid. Gewoon zo veranderlijk als het weer, de meningen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

jbdeiman schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 20:46:
[...]

Oh, zijn verschillende artikelen over, dacht deze op voetbal primeur ofzo, maar toen Driessen het had over dat het on Ajax voetbal was, had iedereen het over de resultaten en dat het inderdaad niet sprankelend/ aanvallend was.
Nu hij zegt dat je vaak penalties meekrijgt als aanvallende ploeg dus dat het logisch is dat Ajax er relatief vaak een krijgt is logisch.

Vind het vooral een heel mooi voorbeeld van het opportunisme, en het vooral meebewegen zodat het zo gunstig mogelijk is voor de reageerders.
Overigens gebeurt dit bij alle clubs en supporters, voor de duidelijkheid. Gewoon zo veranderlijk als het weer, de meningen.
Om eerlijk te zijn krijg ik niet heel vele mee van dergelijke sites. Het is meestal niet meer dan jatwerk van ook niet al te best niveau zoals de T. Maar ik geloof je dan ook meteen dat ze Driessen meteen weer napapegaaien.

Maar ik begrijp dat er dan nog discussie is over of Ajax al dan niet structureel bevoordeeld wordt? Zijn er dan nog veel mensen die denken dat er een geheim complot is om Ajax zoveel mogelijk strafschoppen mee te geven? :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:28
Gonadan schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 20:52:
[...]

Maar ik begrijp dat er dan nog discussie is over of Ajax al dan niet structureel bevoordeeld wordt? Zijn er dan nog veel mensen die denken dat er een geheim complot is om Ajax zoveel mogelijk strafschoppen mee te geven? :D
Dat zijn dezelfde mensen die vergeten dat Ajax tot kort geleden 3 jaar lang geen rode kaart voor de tegenstander heeft gezien. Clubbril en afgunst, meer is het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
Gonadan schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 20:52:
[...]

Om eerlijk te zijn krijg ik niet heel vele mee van dergelijke sites. Het is meestal niet meer dan jatwerk van ook niet al te best niveau zoals de T. Maar ik geloof je dan ook meteen dat ze Driessen meteen weer napapegaaien.

Dat zijn volgens mij vooral de mensen die eigenlijk denken dat hun eigen club steeds benadeeld wordt (toegegeven, ik vind dat Feyenoord best veel gekke beslissingen tegen heeft gekregen dit seizoen, of juist niet mee). Maar als ze dan een (potentieel) mazzeltje bij een andere club zien, dan telt dat op bij de verschillen zoals er tegenaan gekeken wordt. Daarnaast worden mazzeltjes bij de eigen club vaak gebagatelliseerd totdat het een terecht en logisch besluit was en daarmee sneller vergeten door betreffende personen, dus blijft over in de analyse:
- De nadelen van de eigen aangehangen club;
- De voordelen van de andere club;
En voila, in een simpele redenatie is een complot-theorie geboren, want de verschillen zijn wel zo duidelijk.

I.m.o. is er geen discussie over nodig, het is immers overduidelijk :+

Maar zonder gekheid zou het mij echt hier een daar niet verbazen als we over een x aantal jaren allemaal verhalen krijgen over gekochte wedstrijden, toernooien (Argentinië in Qatar incoming :P ) en dergelijke, maar dat komt niet om bepaalde Nederlandse clubs, maar omdat er teveel (oud) geld regeert in de sport, en men zo geneigd is elkaar maar de hand boven het hoofd te houden, want allemaal vriendjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
jbdeiman schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 09:03:
[...]

Dat zijn volgens mij vooral de mensen die eigenlijk denken dat hun eigen club steeds benadeeld wordt (toegegeven, ik vind dat Feyenoord best veel gekke beslissingen tegen heeft gekregen dit seizoen, of juist niet mee). Maar als ze dan een (potentieel) mazzeltje bij een andere club zien, dan telt dat op bij de verschillen zoals er tegenaan gekeken wordt. Daarnaast worden mazzeltjes bij de eigen club vaak gebagatelliseerd totdat het een terecht en logisch besluit was en daarmee sneller vergeten door betreffende personen, dus blijft over in de analyse:
- De nadelen van de eigen aangehangen club;
- De voordelen van de andere club;
En voila, in een simpele redenatie is een complot-theorie geboren, want de verschillen zijn wel zo duidelijk.

I.m.o. is er geen discussie over nodig, het is immers overduidelijk :+

Maar zonder gekheid zou het mij echt hier een daar niet verbazen als we over een x aantal jaren allemaal verhalen krijgen over gekochte wedstrijden, toernooien (Argentinië in Qatar incoming :P ) en dergelijke, maar dat komt niet om bepaalde Nederlandse clubs, maar omdat er teveel (oud) geld regeert in de sport, en men zo geneigd is elkaar maar de hand boven het hoofd te houden, want allemaal vriendjes.
doorgespoten italianen in de lente van 1996...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Ueda weer geblesseerd, Mitchell ook. Bedankt Priske :/

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:57

OMX2000

By any means necessary...

ph4ge schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 17:55:
Ueda weer geblesseerd, Mitchell ook. Bedankt Priske :/
Da’s nie de schuld van Priske dit. Wel opvallend dat Ueda weer geblesseerd is.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
OMX2000 schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 18:05:
[...]

Ben benieuwd hoe lang Priske nog de schuld krijgt idd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
toolkist schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 20:04:
[...]

Volgens mij is het inmiddels een meme. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-09 09:36
Chrisjuh_15 schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 10:20:
[...]

Is ook krankzinnig raar als je erop terugkijkt. Je scout een trainer bijna anderhalf jaar heel intensief op zo'n beetje alles waarop te scouten valt, dan weet je direct: die speelt 3-4-3 met een totaal andere filosofie dan we nu hebben. Waarom neem je hem in godsnaam dan aan?! Ik begrijp dat écht niet.

Dat mag Te Kloese zich echt heel erg aanrekenen. Op (voetbal-) technisch vlak vind ik hem erg mager. Als Algemeen Directeur valt 'm weinig te verwijten. Ben erg blij dat Mark Ruijl de komende transferperiode de technische man is, misschien krijgen we dan wat minder Chris Nadje achtige aankopen.
Ik ben alleen bang dat Te Kloese nog steeds de beslissingen neemt en dat Ruijl er alleen is om de achterban te pleasen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Die coach van de Ajax vrouwen heeft nog nooit een lesje mediatraining gehad volgens mij. Bonjour die aub meteen eruit. Die ademt in helemaal niks Ajax en is een schande voor de club.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Typhone schreef op zondag 23 maart 2025 @ 08:23:
Die coach van de Ajax vrouwen heeft nog nooit een lesje mediatraining gehad volgens mij. Bonjour die aub meteen eruit. Die ademt in helemaal niks Ajax en is een schande voor de club.
toolkist in "[Voetbal] Het algemene vrouwenvoetbal topic"

Ik had dezelfde conclusie 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Oh shit er is een vrouwentopic excusez-moi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
Nog een week wachten tot ons aller Ajax weer de wei in mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15

Chrisjuh_15

Facta non verba

Russel88 schreef op zondag 23 maart 2025 @ 07:15:
[...]

Ik ben alleen bang dat Te Kloese nog steeds de beslissingen neemt en dat Ruijl er alleen is om de achterban te pleasen.
Ik vrees dat je daarin gelijk gaat krijgen, inderdaad…
toolkist schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 20:04:
[...]

Door de verkeerde trainingsmethoden van Priske zijn de vele blessure wel degelijk op zijn conto te schrijven. Deze blessures zijn daar gewoon een gevolg van.

[ Voor 36% gewijzigd door Chrisjuh_15 op 23-03-2025 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Chrisjuh_15 schreef op zondag 23 maart 2025 @ 12:51:
[...]

Ik vrees dat je daarin gelijk gaat krijgen, inderdaad…

[...]

Door de verkeerde trainingsmethoden van Priske zijn de vele blessure wel degelijk op zijn conto te schrijven. Deze blessures zijn daar gewoon een gevolg van.
En dat geldt nog voor alle blessures de komende 15 jaar ofzo? Hij is al anderhalve maand weg, om hem dan nog als schuldige aan te wijzen bij nieuwe blessures is gewoon kansloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
toolkist schreef op zondag 23 maart 2025 @ 15:03:
[...]

En dat geldt nog voor alle blessures de komende 15 jaar ofzo? Hij is al anderhalve maand weg, om hem dan nog als schuldige aan te wijzen bij nieuwe blessures is gewoon kansloos.
@ph4ge was juist een uitermate verdediger van Priske dus ik vermoed dat hij eerder cynisch was dan dat hij de schuld bij hem wilde leggen.

Overigens is de keuze voor Priske natuurlijk wel degelijk op alle vlakken desastreus geweest. Het betoog van @Chrisjuh_15 bevestigt dat beeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
D-e-n schreef op zondag 23 maart 2025 @ 15:30:
[...]

@ph4ge was juist een uitermate verdediger van Priske dus ik vermoed dat hij eerder cynisch was dan dat hij de schuld bij hem wilde leggen.

Overigens is de keuze voor Priske natuurlijk wel degelijk op alle vlakken desastreus geweest. Het betoog van @Chrisjuh_15 bevestigt dat beeld.
Blijft leuk en aardig, maar van de 11 blessures op dit moment is alleen de blessure van Zerouki een spierblessure die mogelijke door verkeerde belasting komt, wat ook weer te verklaren is door de vele blessures die er al waren waardoor hij noodgedwongen wellicht teveel speelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15

Chrisjuh_15

Facta non verba

ph4ge schreef op zondag 23 maart 2025 @ 19:08:
[...]

Blijft leuk en aardig, maar van de 11 blessures op dit moment is alleen de blessure van Zerouki een spierblessure die mogelijke door verkeerde belasting komt, wat ook weer te verklaren is door de vele blessures die er al waren waardoor hij noodgedwongen wellicht teveel speelde.
Dat klopt, alleen verklaar dan eens waarom we in de drie seizoenen hiervoor nooit (Bijlow uitgezonderd) zoveel zware blessures hadden?

Pech is één ding, maar dit gaat verder dan dat in mijn beleving. Het is ook een mentaal dingetje. Niemand is (was) topfit, geen enkele speler had vertrouwen in de trainer, zag dat hij geen tactisch vermogen had om tijdens een wedstrijd dingen om te zetten, trainingen die te intensief waren zonder de juiste rustmomenten, de matige resultaten. Dan voelen alle pijntjes en blessures tweemaal zo erg, vallen twijfelgevallen altijd verkeerd omdat er geen volle focus en fitheid is.

Een topfitte Timber gaat niet zo door z'n knie tegen AC Milan, Bart Nieuwkoop was in twee seizoenen België nooit geblesseerd, Voor Stengs en Hwang kun je zeggen: op verkeerde momenten verkeerd belast. Roofbouw op Milambo en Hadj Moussa (logisch met zo weinig spelers, maar nog steeds een gevolg van..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Chrisjuh_15 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 09:18:
[...]

Het is ook een mentaal dingetje. Niemand is (was) topfit,
1) geen enkele speler had vertrouwen in de trainer,
2) zag dat hij geen tactisch vermogen had om tijdens een wedstrijd dingen om te zetten,
3) trainingen die te intensief waren zonder de juiste rustmomenten,
4) de matige resultaten.
Ik heb ze even opgesplitst:

1) Waar blijkt dat uit?
2) Waar blijkt dat uit?
3) Hebben ze dat ooit kenbaar gemaakt of is dat gelul achteraf?
4) Dat heeft niks met topfit zijn te maken

Volgens mij is dit achteraf gepraat maar heeft dat niet zoveel met de waarheid te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Typhone schreef op zondag 23 maart 2025 @ 08:23:
Dacht dat het aan mij lag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
OMX2000 schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 18:05:
[...]

Fucking Priske ook altijd :+

Maar dit is de schuld van de Japanse bondspriske. Hoe haal je het in je kop om een speler die net terugkomt van een blessure de halve wereld over te laten vliegen voor interlandvoetbal.....

Net zoals Hwang, die loopt natuurlijk ook groot risico om weer kapot te gaan door die interlands.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
Chrisjuh_15 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 09:18:
Dat klopt, alleen verklaar dan eens waarom we in de drie seizoenen hiervoor nooit (Bijlow uitgezonderd) zoveel zware blessures hadden?

Pech is één ding, maar dit gaat verder dan dat in mijn beleving. Het is ook een mentaal dingetje. Niemand is (was) topfit, geen enkele speler had vertrouwen in de trainer, zag dat hij geen tactisch vermogen had om tijdens een wedstrijd dingen om te zetten, trainingen die te intensief waren zonder de juiste rustmomenten, de matige resultaten. Dan voelen alle pijntjes en blessures tweemaal zo erg, vallen twijfelgevallen altijd verkeerd omdat er geen volle focus en fitheid is.

Een topfitte Timber gaat niet zo door z'n knie tegen AC Milan, Bart Nieuwkoop was in twee seizoenen België nooit geblesseerd, Voor Stengs en Hwang kun je zeggen: op verkeerde momenten verkeerd belast. Roofbouw op Milambo en Hadj Moussa (logisch met zo weinig spelers, maar nog steeds een gevolg van..)
Ik heb er geen verklaring voor, maar dat ik er geen verklaring voor heb betekent niet dat het dus automatisch de schuld is van Priske. In ieder geval een deel van de verklaring is gewoon pech, en een ander deel is dat de selectie misschien gewoon blessure gevoelig is. Priske zal ook wel een deeltje van de verklaring zijn, hij is nou eenmaal geen toptrainer zoals Slot, maar dergelijke trainers zijn uitzonderingen in de Eredivisie.

Overigens was Hancko voordat hij bij Feyenoord kwam vaak geblesseerd en nu nooit meer, dus het werkt ook andersom.

[ Voor 5% gewijzigd door ph4ge op 24-03-2025 10:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

D-e-n schreef op zondag 23 maart 2025 @ 15:30:
[...]

Dat de keuze voor Priske niet heel logisch leek en verkeerd uitpakte kunnen we het wel over eens zijn denk ik. In lijn met het beleid van daarvoor dan, want om hem als coach in het algemeen meteen af te schrijven gaat me ook weer wat ver, zo goed ken ik hem niet.

Wat mij alleen opvalt is dat de vinger wel heel veel op Priske blijft wijzen, waardoor het bijna een soort bliksemafleider wordt. Een beetje zoals Mislintat bij Ajax de schuld kreeg en krijgt van zo'n beetje alles, terwijl er veel meer niet goed zat en hij feitelijk alleen een gevolg daarvan was.
Zo zie ik het eigenlijk ook met Priske. Ja hij was niet de juiste keuze, maar iemand heeft hem daar neergezet en hem vrije hand gegeven in het bepalen van trainingen en beleid. En die iemand heeft dat blijkbaar op eigen houtje kunnen doen, waarschijnlijk heeft die iemand de vrijheid nog steeds.

Daar ligt wat mij betreft dan ook het probleem, en het grote risico voor Feyenoord. Blijft iedereen mee gaan in de hetze tegen Priske dan gaat er op andere vlakken waar het niet goed gaat niets veranderen. En dan vraag ik mij oprecht af of dat op de lange termijn goed blijft gaan.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Pagina: 1 ... 247 ... 302 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2024/2025 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken