O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
En maar schoppen tegen Amsterdam (de fans van AZ dan) om maar te proberen een rivaliteit te creëren die er nooit gaat komen zoals die er tussen Ajax en Feyenoord is.Qu3st schreef op zondag 16 maart 2025 @ 21:14:
[...]
Ja trots op die topsport mentaliteit waarin de jeugd kapot werd gemaakt, jochies van 15 die in een afrekencultuur waren beland. Om trots op te zijn! Dikke respect hoor.
Wat was het dan.... een wzawzdb elftal?toolkist schreef op zondag 16 maart 2025 @ 21:15:
[...]
Dat was geen B elftal, kap nou eens met naroeptoeteren wat je ergens gehoord hebt maar gewoon niet klopt
Goed was het iig niet
Zijn beslissingen waren onbegrijpelijk bedoelde ik ermeeGonadan schreef op zondag 16 maart 2025 @ 20:46:
[...]
Eens, in principe, maar wat is er dan onbegrijpelijk? Het ligt toch volledig in de lijn der verwachtingen onderhand?
Ho ho, iedereen is overigens 1 ding eens, Higler is een prutser. Dat is lang geleden dat we zo massaal met elkaar eens warencarpebios schreef op zondag 16 maart 2025 @ 21:16:
Het topic heeft gezelligere tijden gekend.
Zoals ik eerder al zei, alleen over Hato en Taylor kon je claimen dat ie ze rust gaf. De rest was gewoon verklaard met blessures en schorsingen.LZ86 schreef op zondag 16 maart 2025 @ 21:17:
[...]
Wat was het dan.... een wzawzdb elftal?
Goed was het iig niet
Ik ben dat in alle commotie alweer bijna vergeten, die felheid werd nog geroemd hiero in de eerste helft terwijl het inderdaad overtreding op overtreding op overtreding was. En een Fitz Jim die menig balletje dom verspeeldetoolkist schreef op zondag 16 maart 2025 @ 21:16:
[...]
En maar schoppen tegen Amsterdam (de fans van AZ dan) om maar te proberen een rivaliteit te creëren die er nooit gaat komen zoals die er tussen Ajax en Feyenoord is.
Lekker makkelijk. Dergelijke voorbeelden steken ook bij andere clubs de kop op. Maar goed, het heeft geen zin om een discussie te voeren in dit giftige klimaat.Qu3st schreef op zondag 16 maart 2025 @ 21:14:
[...]
Ja trots op die topsport mentaliteit waarin de jeugd kapot werd gemaakt, jochies van 15 die in een afrekencultuur waren beland. Om trots op te zijn! Dikke respect hoor.
Gezien het aantal kansen (kansjes) had er voor Ajax meer in gezeten.
En Higler, wat een matige scheids is dat toch. Bij Taylor direct een statement willen maken, mar bij Koopmeiners eerst het gesprek aan gaan. Daarmee weten speler ook niet waar ze aan toe zijn..
Flickr PSN ID= cheironnl
En dan moet het hoogtepunt nog komencarpebios schreef op zondag 16 maart 2025 @ 21:16:
Het topic heeft gezelligere tijden gekend.
Gaat elk seizoen zo toch, tegen het einde van de competitie. Gelukkig zijn wij er om de boel luchtig en vrolijk te houden @carpebios
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Dat hoogtepunt ja, wanneer zou dat komenSuperkiwi schreef op zondag 16 maart 2025 @ 21:25:
[...]
En dan moet het hoogtepunt nog komen![]()
Is elk seizoen zo toch, tegen het einde van de competitie. Gelukkig zijn wij er om de boel luchtig en vrolijk te houden @carpebios

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Dit is niet om te provoceren, maar ik heb een hele tijd geleden een documentaire gezien uit de Ajax school. Kan je zeggen dat ik schrok hoe daar tegen jochies van 11 gedaan werd. Geen idee of dat de aanleiding was van Jiskefet (ga ik wel heel erg terug) een clip van te maken.Mr.Jappe schreef op zondag 16 maart 2025 @ 21:19:
[...]
Lekker makkelijk. Dergelijke voorbeelden steken ook bij andere clubs de kop op. Maar goed, het heeft geen zin om een discussie te voeren in dit giftige klimaat.
Het is beter geworden, had nu Reiziger gezien bij ESPN. Maar vroeger waren ze bij Ajax ook net zo gek en hard tegen jeugdspelers.
Overigens denk ik ook dat ze bij meer van dit soort clubs gek doen. Als spelers wat ouder zijn, dan verandert dit, maar er leeft op jonge leeftijd echt een discipline en Jantje is veel beter mentaliteit. Daarna merken ze ook dat spelers wat terugzeggen of dat het in de publiciteit kan komen.
Heb niets met Gijp, maar hij vertelde o.a. een verhaal over Boudewijn Zende, weet even niet meer welke bekende trainer dat was, maar die maakte dat jochie ook belachelijk. Grappig dat die dan bij Liverpool terecht komt, dus erg veel verstand hebben ze er vaak niet van.
[ Voor 8% gewijzigd door HollowGamer op 16-03-2025 21:31 ]
Dat was vroeger. Leuk dat je weer iets negatiefs kan zeggen over ons aller Ajax. Je liefde eeh haat is ongekendHollowGamer schreef op zondag 16 maart 2025 @ 21:29:
[...]
Dit is niet om te provoceren, maar ik heb een hele tijd geleden een documentaire gezien uit de Ajax school. Kan je zeggen dat ik schrok hoe daar tegen jochies van 11 gedaan werd. Geen idee of dat de aanleiding was van Jiskefet (ga ik wel heel erg terug) een clip van te maken.
Het is beter geworden, had nu Reiziger gezien bij ESPN. Maar vroeger waren ze bij Ajax ook net zo gek en hard tegen jeugdspelers.
Overigens denk ik ook dat ze bij meer van dit soort clubs gek doen. Als spelers wat ouder zijn, dan verandert dit, maar er leeft op jonge leeftijd echt een discipline en Jantje is veel beter mentaliteit. Daarna merken ze ook dat spelers wat terugzeggen of dat het in de publiciteit kan komen.
Heb niets met Gijp, maar hij vertelde o.a. een verhaal over Boudewijn Zende, weet even niet meer welke bekende trainer dat was, maar die maakte dat jochie ook belachelijk. Grappig dat die dan bij Liverpool terecht komt, dus erg veel verstand hebben ze er vaak niet van.
Je bent nog niet in het F1 topic geweest, zeker in de jaren tussen HAM en VER?Superkiwi schreef op zondag 16 maart 2025 @ 21:25:
[...]
En dan moet het hoogtepunt nog komen![]()
Gaat elk seizoen zo toch, tegen het einde van de competitie. Gelukkig zijn wij er om de boel luchtig en vrolijk te houden @carpebios
Het wordt steeds moeilijker voor de andere om een mening te accepteren of dat je het niet eens bent over hetzelfde. Maar vaak wordt er dan op de man gespeeld of inderdaad 'zij zijn klein, wij zijn groot gebruikt'.
Op Reddit kun je users blokkeren (snap ook als mensen dat bij mij zouden doen), helaas heeft Tweakers dat nog altijd niet.
Je bedoeld jezelf? Maar zou zeker een fijne optie zijn, wat een droeftoeters hier die allemaal vanuit een grachtengordel bril kijken en beoordelen en respectloos zijn naar de club AZ zonder ook maar enig moment je in te kunnen leven aan de andere kant.Qu3st schreef op zondag 16 maart 2025 @ 21:38:
Goh wat zou ik graag ook op username willen blokkeren. Vooral diegene die wel kunnen steken maar niet kunnen incasseren.
Fijne avond allemaal!
Leuk dat je het hebt over inleven. Ik kan prima snappen dat AZ zich bestolen voelt als ze zelf niet tig keer gered zijn eerste helft door die prutser van een Higler.krissie100 schreef op zondag 16 maart 2025 @ 21:39:
[...]
Je bedoeld jezelf? Maar zou zeker een fijne optie zijn, wat een droeftoeters hier die allemaal vanuit een grachtengordel bril kijken en beoordelen en respectloos zijn naar de club AZ zonder ook maar enig moment je in te kunnen leven aan de andere kant.
Fijne avond allemaal!
[ Voor 5% gewijzigd door Qu3st op 16-03-2025 21:41 ]
Denk dat we het idd allemaal eens zijn over Higler, floot beide kanten op écht dramatisch. Dat heb ik ook wel gezien. Als je Taylor geel geeft is het een no brainer om een Koopmeiners voor hetzelfde ook geel te geven om maar een voorbeeld te gevenQu3st schreef op zondag 16 maart 2025 @ 21:41:
[...]
Leuk dat je het hebt over inleven. Ik kan prima snappen dat AZ zich bestolen voelt als ze zelf niet tig keer gered zijn eerste helft door die prutser van een Higler.
[ Voor 3% gewijzigd door krissie100 op 16-03-2025 21:44 ]
Je kan dat prima, zo zie ik sommige reacties van personen niet meer. Het is helaas nodig.krissie100 schreef op zondag 16 maart 2025 @ 21:39:
[...]
Je bedoeld jezelf? Maar zou zeker een fijne optie zijn, wat een droeftoeters hier die allemaal vanuit een grachtengordel bril kijken en beoordelen en respectloos zijn naar de club AZ zonder ook maar enig moment je in te kunnen leven aan de andere kant.
Fijne avond allemaal!

Verder heb ik dacht ik niets lelijks gezegd over AZ? Maar zoals gezegd zie ik van sommige hun posts niet. Ik weet zelfs zeker dat ik het in sommige gevallen het heb opgenomen voor AZ.
Ben niet tegen beide, probeer er juist geen vs topic van te maken, en reacties van sommige te negeren voor mijn eigen plezier (geen zin in weer een ban).
[ Voor 16% gewijzigd door HollowGamer op 16-03-2025 21:47 ]
Vind het gewoon jammer van dit topic, maar zijn genoeg mensen die zich er schuldig aan maken helaasHollowGamer schreef op zondag 16 maart 2025 @ 21:44:
[...]
Je kan dat prima, zo zie ik sommige reacties van personen niet meer. Het is helaas nodig.
Verder heb ik dacht ik niets lelijks gezegd over AZ? Maar zoals gezegd zie ik van sommige hun posts niet.
Amen en ook de 1 tegen 2 situatie waarin ie niet voordeel geeft. Dat is net zo fout als die rode kaart voor AZ in mijn ogen, want had echt gewoon 1-0 kunnen zijn.krissie100 schreef op zondag 16 maart 2025 @ 21:43:
[...]
Denk dat we het idd allemaal eens zijn over Higler, floot beide kanten op écht dramatisch. Dat heb ik ook wel gezien. Als je Taylor geel geeft is een een no brainer om een Koopmeiners voor hetzelfde ook geel te geven
Eens! Alleen nu wordt gedaan dat je dat tegen elkaar kan afstrepen, echter is het geval dat die situaties geweest zijn en je gewoon 20 minuten lang met een man meer kan voetballen en nu dus niet. Echter kunnen mensen zich daar niet in verplaatsen blijkbaar.Qu3st schreef op zondag 16 maart 2025 @ 21:47:
[...]
Amen en ook de 1 tegen 2 situatie waarin ie niet voordeel geeft. Dat is net zo fout als die rode kaart voor AZ in mijn ogen, want had echt gewoon 1-0 kunnen zijn.
En dit keer geen Higler die dat voorkwam
[ Voor 4% gewijzigd door Harribo op 16-03-2025 21:49 ]
Oh, ik snap je reactie hoor.krissie100 schreef op zondag 16 maart 2025 @ 21:45:
[...]
Vind het gewoon jammer van dit topic, maar zijn genoeg mensen die zich er schuldig aan maken helaas
Heb ook al vaker voorgesteld om dan maar topic per club te maken. Op Reddit heb je naast /r/soccer, ook gewoon per club subs. Dat scheelt echt enorm veel ruis.
Comments die niet neutraal zijn, zoals ook soms die van mij, worden dan verwijderd.
10 andere spelers in de basis vandaag.toolkist schreef op zondag 16 maart 2025 @ 21:15:
[...]
Dat was geen B elftal, kap nou eens met naroeptoeteren wat je ergens gehoord hebt maar gewoon niet klopt
Je zou donderdag maar naar Frankfurt zijn gegaan, kaartje gekocht, reis gemaakt en/of hotel geboekt.
Hoe doet Kwakman het een beetje?Harribo schreef op zondag 16 maart 2025 @ 21:49:
Mijn weekend is weer goed... Fc Groningen heeft tenminste gewonnen 😁 (ja ik heb geen leven)
Ook lachwekkend om te kunnen verdedigen dat het geen b ploeg was en ze 3 dagen later opeens allemaal weer fit zijn. MajaAdvizor schreef op zondag 16 maart 2025 @ 21:49:
[...]
10 andere spelers in de basis vandaag.
Je zou donderdag maar naar Frankfurt zijn gegaan, kaartje gekocht, reis gemaakt en/of hotel geboekt.
Aardig. Snel en behendig. Beter dan die andere huurling van AZ, Finn Stam.
Niet dat Kwakman het verschil maakt maar je kunt hem er prima bij hebben op dit niveau en nog jong, dus kan nog dingen leren. Staat tot nu toe elke week in de basis bij Groningen
Als ik op de score app kijk, dan kunnen jullie dus ook al voorronde voor CFL gaan spelen?Harribo schreef op zondag 16 maart 2025 @ 21:49:
Mijn weekend is in ieder geval weer goed... Fc Groningen heeft tenminste gewonnen 😁 (ja ik heb geen leven)
Met een 1-0 de rust in gaan is ook veel fijner dan die 0-0 en je stapt net zo makkelijk over dit falen heen. Ik snap de frustratie echt wel, maar snap die vanuit Ajacieden dan ook.krissie100 schreef op zondag 16 maart 2025 @ 21:48:
[...]
Eens! Alleen nu wordt gedaan dat je dat tegen elkaar kan afstrepen, echter is het geval dat die situaties geweest zijn en je gewoon 20 minuten lang met een man meer kan voetballen en nu dus niet. Echter kunnen mensen zich daar niet in verplaatsen blijkbaar.
Of je kan wie weet hoe lang met een 1-0 voorsprong spelen waardoor AZ moet komen en Ajax meer reactief kan spelen. Dat blijft allemaal als dan etc.krissie100 schreef op zondag 16 maart 2025 @ 21:48:
[...]
Eens! Alleen nu wordt gedaan dat je dat tegen elkaar kan afstrepen, echter is het geval dat die situaties geweest zijn en je gewoon 20 minuten lang met een man meer kan voetballen en nu dus niet. Echter kunnen mensen zich daar niet in verplaatsen blijkbaar.
"Allemaal" ja... Baas en Sutalo... (even los van Taylor en Hato dus die ik eerder al had genoemd)krissie100 schreef op zondag 16 maart 2025 @ 21:51:
[...]
Ook lachwekkend om te kunnen verdedigen dat het geen b ploeg was en ze 3 dagen later opeens allemaal weer fit zijn. Maja
Wie verder?
Maar wees vereerd dat Farioli AZ dus blijkbaar een belangrijkere tegenstander vond dan Eintracht, als ie spelers om niks op de bank gezet heeft donderdag
[ Voor 27% gewijzigd door toolkist op 16-03-2025 21:58 ]
Ja, zeker eens. Zeg alleen dat je in minuut 75 die momenten hebt gehad en zat daarbij niet tegen voor AZ en dat je dan het laatste kwartier kan profiteren en dat viel dus ff in het water. Maar nogmaals terechte uitslag en als er een winnaar moest zijn zou Ajax het meer verdienen.Qu3st schreef op zondag 16 maart 2025 @ 21:56:
[...]
Met een 1-0 de rust in gaan is ook veel fijner dan die 0-0 en je stapt net zo makkelijk over dit falen heen. Ik snap de frustratie echt wel, maar snap die vanuit Ajacieden dan ook.
Maar zullen we dan allemaal weer vriendjes zijn

Ik hoop dat Taylor en Brobbey geblesseerd afmeldenDutchOwnage schreef op zondag 16 maart 2025 @ 21:59:
Donderdag spelen "we" tegen Spanje. Ondanks dat ik een schijthekel heb aan die interlandbreaks is dit er wel eentje waar ik even voor ga zitten.
In theorie welHollowGamer schreef op zondag 16 maart 2025 @ 21:53:
[...]
Als ik op de score app kijk, dan kunnen jullie dus ook al voorronde voor CFL gaan spelen?
In de praktijk krijgen we nog Feyenoord, AZ uit, Ajax, PSV thuis...Utrecht... vandaar dat de overwinning van vandaag ook zeer welkom was. Hebben "we" tenminste een buffer.
Laatste keer Europees voetbal voor fc Groningen is lang geleden. Via de play offs toen gekwalificeerd.
Werd gevierd alsof de CL gewonnen werd, iedereen in grote euforie!
Eerste voorronde meteen eruit gewipt door Aberdeen
toolkist schreef op zondag 16 maart 2025 @ 21:59:
[...]
Ik hoop dat Taylor en Brobbey geblesseerd afmelden

Nee want Depay is weer opgeroepen, dat is olie op een al laaiend vuurDutchOwnage schreef op zondag 16 maart 2025 @ 21:59:
Donderdag spelen "we" tegen Spanje. Ondanks dat ik een schijthekel heb aan die interlandbreaks is dit er wel eentje waar ik even voor ga zitten.
Zoiets rigoureus moet je doorzetten. Simpel zat.
Scheidsrechters benijd ik niet, ga er maar aanstaan, maar ze moeten wel een bepaald niveau hebben. En dat heeft deze man gewoon niet.
Je kan het nooit goed doen, maar een goede scheidsrechter dwingt een bepaald respect af en houdt evenwicht. Dan is iedereen even vaak boos op de scheidsrechter maar bedankt iedereen hem/haar aan het eind toch voor een mooi gefloten pot.
Dat mis ik bij het gros van de scheidsrechters in Nederland.
Gozubuyuk onze beste scheidsrechter, daar is nog wel discussie over mogelijk.HollowGamer schreef op zondag 16 maart 2025 @ 21:15:
[...]
Ik heb de wedstrijd gezien, en heb er ook een andere mening over. Vind het zeker geen goede scheidsrechter, maar vind ook jammer dat over het gedrag tegen de scheids niets gezegd wordt.
Gozubuyuk heb ik ook verhalen over gelezen, al is hij wel onze beste scheidsrechters. Eigenlijk zou je vanaf hem een lijn moeten draaien dat dit het minimale niveau moet zijn, en de rest nog beter.
Maar zoals ik al zei, slecht gedrag tegen een scheidsrechter is niet goed maar als je dat al langere tijd gewoon accepteert wordt het normaal.
Er is al heel veel gezegd over het gedrag tegen scheidsrechters maar blijkbaar vindt de knvb het prima en laten we het hierbij. Wat mij betreft onbegrijpelijk.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Niet echt, maar dat weet je zelf ook wel. Kijk maar wie er op de bank zaten.toolkist schreef op zondag 16 maart 2025 @ 21:18:
[...]
Zoals ik eerder al zei, alleen over Hato en Taylor kon je claimen dat ie ze rust gaf. De rest was gewoon verklaard met blessures en schorsingen.
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Want dat is het spel wat Ajax fans graag zien. Reactief en cattenachiotoolkist schreef op zondag 16 maart 2025 @ 21:56:
[...]
Of je kan wie weet hoe lang met een 1-0 voorsprong spelen waardoor AZ moet komen en Ajax meer reactief kan spelen. Dat blijft allemaal als dan etc.
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Omdat dat ook heerlijk is.DutchOwnage schreef op zondag 16 maart 2025 @ 16:53:
[...]
Dit is gewoon mooi. Waarom dat achterlijke vuurwerk en fakkels altijd.
Ik zie liever Feyenoord op plek 3 dan een AZ, Twente, of nog erger, Utrecht.
Trishul schreef op maandag 17 maart 2025 @ 00:06:
Wel een beetje jammer, die negativiteit van de Feyenoorders hier.
Laten we hopen dat hij het ook echt in de vingers heeft.
[ Voor 8% gewijzigd door D-e-n op 17-03-2025 00:15 ]
Omdat wetten en bondsregels handhaven maar lastig is. Clubs zijn niet de baas op de tribunes en dat lijkt iedereen wel best te vinden want geld.DutchOwnage schreef op zondag 16 maart 2025 @ 16:53:
[...]
Dit is gewoon mooi. Waarom dat achterlijke vuurwerk en fakkels altijd.
Zet aub je clubbril af. AZ had eerder al met man minder kunnen spelen. Heeft Martens zelf toegegeven. Dus zelfs bij wegstrepen zou Az bevoordeeld worden.krissie100 schreef op zondag 16 maart 2025 @ 21:48:
[...]
Edit: overzichtje van voetbalzone https://www.voetbalzone.n...n-rij/blt71467e1e31946a93
Komt er op neer onterecht rood Az, 2x geen rood Az(wel zelfde speler). Beiden een goal met mogelijk overtreding. En dan een 2v1 voordeel situatie van Ajax affluiten.
En dan negeren ze bij VZ nog alle vele overtredingen van Goes, dat was zo erg dat ze het er in de rust nog over hadden, waarom ie geen geel had.
Dus ja als er 1 team meer genaaid is vandaag, dan is het Ajax.
Maar de enige echte concrete conclusie is dat Higler incompetent is, de UEFA weet het wel, nu de KNVB nog
[ Voor 38% gewijzigd door Terranova op 17-03-2025 00:42 ]
Het geeft idd vertrouwen. Echter heeft Feyenoord dit seizoen voornamelijk problemen met ploegen die niet willen voetballen.Gonadan schreef op zondag 16 maart 2025 @ 20:51:
Oh en het is al aardig ondergesneeuwd, maar leuk dat Feyenoord en Van Persie een flink lekkere pot hadden. Te vroeg om te zeggen dat hij het op de rit heeft maar geeft wel vertrouwen.
Maar door de interland break hebben we kans dat wat meer spelers fit zullen worden. Het wordt nog een spannende strijd, maar door de overwinning en punt verlies van de anderen staan we er goed voor.
Wat je gemist hebt in de samenvatting is dat Higler aan het marchanderen was. Totaal geen lijn in zijn fluiten te trekken. Zie ook @Terranova. Inmiddels is dit een doodgeslagen onderwerp, want iedereen is het over eens dat Higler een dramatische wedstrijd floot. Maar ik ben dat AZ ook een beetje zat met dat ze bestolen zijn, 2 schoten op doel wat wil je nog meer met een 2-2 gelijkspel?Mr.Jappe schreef op zondag 16 maart 2025 @ 20:49:
Net de samenvatting van Twente - Feyenoord en Ajax - AZ gezien. Ik lees net dat je dan niet je mening mag geven, maar ik doe het toch![]()
Ajax - AZ, tja wat moet je er van zeggen. Chaos? Door de scheidsrechter veroorzaakt, die had het totaal niet in de hand, voelde de wedstrijd totaal niet aan.
Een Ajax wat weer onherkenbaar was, fel en de bovenliggende ploeg. Blijkbaar lukt het tegen de topclubs wel. Statistisch gezien waren ze de bovenliggende partij, maar de tweede gele kaart van AZ was wel een beslissende fout. Jammer dat de scheidsrechter zo’n stempel drukt, je wil een eerlijke krachtmeting zien tussen deze twee ploegen. Al met al een uitslag die wel terecht is denk ik, al voelt het voor beiden ploegen als een verlies.
Fitz Jim en Henderson speelde een hele matige wedstrijd, hoewel Henderson zich in de tweede helft en zeker het laatste deel wel revancheerde.Qu3st schreef op zondag 16 maart 2025 @ 21:19:
[...]
Ik ben dat in alle commotie alweer bijna vergeten, die felheid werd nog geroemd hiero in de eerste helft terwijl het inderdaad overtreding op overtreding op overtreding was. En een Fitz Jim die menig balletje dom verspeelde
Ja dat bedoelde ik ook met chaos. Hij had de wedstrijd totaal niet in de hand, en dat had te maken met dat inconsistente fluiten. En hij laat zich, zoals veel andere scheidsrechters, beïnvloeden door het publiek.PolarBear schreef op maandag 17 maart 2025 @ 07:23:
[...]
Wat je gemist hebt in de samenvatting is dat Higler aan het marchanderen was. Totaal geen lijn in zijn fluiten te trekken. Zie ook @Terranova. Inmiddels is dit een doodgeslagen onderwerp, want iedereen is het over eens dat Higler een dramatische wedstrijd floot. Maar ik ben dat AZ ook een beetje zat met dat ze bestolen zijn, 2 schoten op doel wat wil je nog meer met een 2-2 gelijkspel?
Bestolen is niet het juiste woord. Maar ik kan me voorstellen dat beide ploegen een gevoel van verlies ervaren bij dit gelijkspel. AZ vanwege die onterechte rode kaart, en Ajax omdat ze de betere ploeg waren.
Die hoekschop van AZ mag er niet in. De keeper zou die bal in het doelgebied kunnen pakken. Henderson mag ook proberen te koppen.PolarBear schreef op maandag 17 maart 2025 @ 07:26:
[...]
Fitz Jim en Henderson speelde een hele matige wedstrijd, hoewel Henderson zich in de tweede helft en zeker het laatste deel wel revancheerde.
Yeah right... Heb al aangegeven dat beide kanten op de scheids slecht was, maar je kan moeilijk zeggen dat als iemand de eerste overtreding geen geel krijgt en de tweede wel dat het rood is, Belic zou die tweede tackle nooit met geel op zak gedaan hebben om maar wat te noemen. Rode kaart Penetra én niet geven voordeel Ajax waren de twee cruciaalste beslissingen denk ik.Terranova schreef op maandag 17 maart 2025 @ 00:30:
[...]
Zet aub je clubbril af. AZ had eerder al met man minder kunnen spelen. Heeft Martens zelf toegegeven. Dus zelfs bij wegstrepen zou Az bevoordeeld worden.
Edit: overzichtje van voetbalzone https://www.voetbalzone.n...n-rij/blt71467e1e31946a93
Komt er op neer onterecht rood Az, 2x geen rood Az(wel zelfde speler). Beiden een goal met mogelijk overtreding. En dan een 2v1 voordeel situatie van Ajax affluiten.
En dan negeren ze bij VZ nog alle vele overtredingen van Goes, dat was zo erg dat ze het er in de rust nog over hadden, waarom ie geen geel had.
Maar de enige echte concrete conclusie is dat Higler incompetent is, de UEFA weet het wel, nu de KNVB nog
Daar heb je wel een punt. Twente hielp wel aardig mee met hun geklungel en open spel, dat flatteert de boel wel wat. Maar dat neemt niet weg dat het bij Feyenoord wel lekker liep.Russel88 schreef op maandag 17 maart 2025 @ 06:31:
[...]
Het geeft idd vertrouwen. Echter heeft Feyenoord dit seizoen voornamelijk problemen met ploegen die niet willen voetballen.
Maar door de interland break hebben we kans dat wat meer spelers fit zullen worden. Het wordt nog een spannende strijd, maar door de overwinning en punt verlies van de anderen staan we er goed voor.
Soms heb je dit soort potjes ook even nodig om weer in de flow te komen. En laten we eerlijk zijn, ik heb liefst toch Feyenoord als derde als het om Europese punten gaat.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Feyenoord met of zonder Hwang is gewoon een heel ander elftal. Slot haalde gemiddeld een punt minder als Wieffer er niet was, Hwang heeft dezelfde waarde. Voeg daar aan toe dat we ook eindelijk weer eens met een fatsoenlijke spits (die in vorm was) speelde en dan denk ik gewoon dat Feyenoord gewoon een stukje beter is dan (een tevens gehavend) FC Twente.Gonadan schreef op maandag 17 maart 2025 @ 08:26:
[...]
Daar heb je wel een punt. Twente hielp wel aardig mee met hun geklungel en open spel, dat flatteert de boel wel wat. Maar dat neemt niet weg dat het bij Feyenoord wel lekker liep.
Soms heb je dit soort potjes ook even nodig om weer in de flow te komen. En laten we eerlijk zijn, ik heb liefst toch Feyenoord als derde als het om Europese punten gaat.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
VZ is geen goede bron, dat is een sensatie site over voetbal. Dat jezelf al aangeeft dat er zaken missen, versterken wel mijn optiek over hun.Terranova schreef op maandag 17 maart 2025 @ 00:30:
[...]
Zet aub je clubbril af. AZ had eerder al met man minder kunnen spelen. Heeft Martens zelf toegegeven. Dus zelfs bij wegstrepen zou Az bevoordeeld worden.
Het is een beetje gek om te roepen dat iemand anders zijn club bril moet afzetten, om vervolgens te roepen dat Ajax meer genaaid is. Het geeft een beetje het gevoel dat AZ zich niet moet aanstellen, want zij zijn de kleinste club ofzo.
Ik denk dat beide clubs reden hebben tot klagen, maar dat is nogal moeilijk want dit voelt toch een beetje als 'Het grote Ajax topic'.
Maar Ajax heeft het aan zichzelf te wijten dat we niet wonnen. Ajax had best wel wat grote kansen:
- kopbal van Brobbey (voorzet was net net te hoog)
- Bal van Taylor op de paal
- Traore die naast schiet voor een zo goed als open doel
- Kopbal Godts (?)
Ik snap dat AZ zich genaaid voelt door het rode kaart moment, maar het zat Ajax ook niet per se mee. Al met al een vermakelijke wedstrijd en op naar de volgende over 2 weken.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Dat VZ geen goede bron is betekent niet dat deze situaties niet zijn gebeurd. Lees dat artikel maar, er is weinig aan gelogen. Het feit dat ik zeg dat iemand z'n clubbril moet afzetten is omdat diegene continue blijft zeggen dat het alleen AZ is die genaaid is.HollowGamer schreef op maandag 17 maart 2025 @ 08:51:
[...]
VZ is geen goede bron, dat is een sensatie site over voetbal. Dat jezelf al aangeeft dat er zaken missen, versterken wel mijn optiek over hun.
Het is een beetje gek om te roepen dat iemand anders zijn club bril moet afzetten, om vervolgens te roepen dat Ajax meer genaaid is. Het geeft een beetje het gevoel dat AZ zich niet moet aanstellen, want zij zijn de kleinste club ofzo.
Ik denk dat beide clubs reden hebben tot klagen, maar dat is nogal moeilijk want dit voelt toch een beetje als 'Het grote Ajax topic'.
Dat Belic die 2e tackle niet gedaan zou hebben geldt alleen voor de 1e situatie. De 2e situatie speelde zich af toen hij al geel had.krissie100 schreef op maandag 17 maart 2025 @ 08:02:
[...]
Yeah right... Heb al aangegeven dat beide kanten op de scheids slecht was, maar je kan moeilijk zeggen dat als iemand de eerste overtreding geen geel krijgt en de tweede wel dat het rood is, Belic zou die tweede tackle nooit met geel op zak gedaan hebben om maar wat te noemen. Rode kaart Penetra én niet geven voordeel Ajax waren de twee cruciaalste beslissingen denk ik.
Godts kan ik nog vergeven, behendig met de voeten wil nog niet zeggen dat je goed kan koppen. Maar die Traore zakt steeds dieper en dieper weg qua niveau, heeft ie geluk dat ie een assist op z'n naam krijgt, voor de rest is het drama.Gynnad schreef op maandag 17 maart 2025 @ 09:01:
De scheidsrechter was niet best, neem aan dat die nu wel een paar wedstrijden in de KKD krijgt.
Maar Ajax heeft het aan zichzelf te wijten dat we niet wonnen. Ajax had best wel wat grote kansen:
- kopbal van Brobbey (voorzet was net net te hoog)
- Bal van Taylor op de paal
- Traore die naast schiet voor een zo goed als open doel
- Kopbal Godts (?)
Ik snap dat AZ zich genaaid voelt door het rode kaart moment, maar het zat Ajax ook niet per se mee. Al met al een vermakelijke wedstrijd en op naar de volgende over 2 weken.
Brobbey blijft ook dramatisch, werkt hard, maakt het verdediging wel weer lastig maar meer dan dat is het meestal niet.
Ik vond ook zo typerend dat Edvardsen vervolgens wel een goal maakt in bijna dezelfde situatie als die misser van Traore. Lastig, ik weet niet hoe goed Edvardsen is op rechtsbuiten.Qu3st schreef op maandag 17 maart 2025 @ 09:05:
[...]
Godts kan ik nog vergeven, behendig met de voeten wil nog niet zeggen dat je goed kan koppen. Maar die Traore zakt steeds dieper en dieper weg qua niveau, heeft ie geluk dat ie een assist op z'n naam krijgt, voor de rest is het drama.
Brobbey blijft ook dramatisch, werkt hard, maakt het verdediging wel weer lastig maar meer dan dat is het meestal niet.
De situaties zijn zeker gebeurt, maar het was aan beide kanten slecht, beide kampen voelen zich 'bestolen' en op zich lijkt mij dat begrijpelijk, maar de één niet (veel) meer dan de ander. Dat je je als AZ meer genaaid voelt, komt denk ik ook doordat Higler heel snel was met geel geven, en niet veel later (var zal hem in zijn oor hebben gefluisterd dat hij fout zat) dit ook indirect toegaf, toen hij zij dat hij het niet terug kon draaien (want geel).Terranova schreef op maandag 17 maart 2025 @ 09:03:
[...]
Dat VZ geen goede bron is betekent niet dat deze situaties niet zijn gebeurd. Lees dat artikel maar, er is weinig aan gelogen. Het feit dat ik zeg dat iemand z'n clubbril moet afzetten is omdat diegene continue blijft zeggen dat het alleen AZ is die genaaid is.
[...]
Dat Belic die 2e tackle niet gedaan zou hebben geldt alleen voor de 1e situatie. De 2e situatie speelde zich af toen hij al geel had.
Ik snap dit niet, want het is bij deze toch:
- een overduideiljke fout, dus de var mag ingrijpen;
- Een zeer beslissend moment (want 2e geel, dus rood);
Ik kan mij niet heugen dat in de beschrijving voor de VAR staat dat die alleen mag ingrijpen bij een goal of rode kaart, maar dat die bij overduidelijke fouten/ spelbepalende momenten mag ingrijpen, dan is dit er toch ook één? Of wordt het ergens in de functiebeschrijving wel genoemd dat er echt maar bepaalde soorten momenten zijn dat een VAR in mag grijpen?
Het was een vreemde wedstrijd vond ik, voetballend slecht, veel (harde) duels en uiteindeiljk zijn beide clubs hier niets mee opgeschoten.
Gisteren (in de kantine, want derde helft) Feyenoord gezien tegen Twente, dat was oprecht een leuke wedstrijd om te zien (niet alleen als Feyenoorder), het zag er voor de verandering weer wat frisser uit qua spel. Ook voor neutrale toeschouwers en voetbal-liefhebbers een leuke pot.
Volgens Janssen bij Studio Voetbal zou dit op 2 manieren te verklaren zijn, namelijk: geen druk meer voelen van het als 2e spits fungeren na het vertrek van Gimenez, maar vooral het vertrouwen wat RVP hem geeft. Hij is blijkbaar vrij intensief met Ueda aan de gang gegaan. Het scheelt natuurlijk ook als een voormalig topspits jou bij wijze van spreken de hemel inprijst in plaats van een Priske. Vertrouwen is echt key.ph4ge schreef op maandag 17 maart 2025 @ 08:39:
[...]
Voeg daar aan toe dat we ook eindelijk weer eens met een fatsoenlijke spits (die in vorm was)
Plus dat ie ook gewoon beter gezocht wordt en bruikbare aanvoer krijgt. Toch moet ik het nog zien. Laat het maar zien de komende 2 thuiswedstijden tegen ploegen die de bus weer gaan parkeren.
Verwijderd
Spelregels veldvoetbal 2024/'25 (Nederlandstalige versie)jbdeiman schreef op maandag 17 maart 2025 @ 09:25:
Ik kan mij niet heugen dat in de beschrijving voor de VAR staat dat die alleen mag ingrijpen bij een goal of rode kaart, maar dat die bij overduidelijke fouten/ spelbepalende momenten mag ingrijpen, dan is dit er toch ook één?
Een VAR is een wedstrijdofficial met onafhankelijke toegang tot wedstrijdbeelden, die de scheidsrechter alleen mag assisteren in het geval van een duidelijke fout of een ernstig gemist voorval met betrekking tot:
- Doelpunt / geen doelpunt
- Strafschop / geen strafschop
- Directe rode kaart (geen tweede gele kaart / waarschuwing)
- Persoonsverwisseling (als de scheidsrechter de verkeerde speler van het overtredende team waarschuwt of
verwijdert)
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2025 09:51 ]
Dat hebben we aan de KNVB te danken. Wie verzint het daar om bij zo'n beladen wedstrijd Higler erop te zetten. Sinds een aantal jaren heeft AZ namelijk een gloeiende hekel aan Ajax (coronajaar waarin ze erg boos waren op Ajax en KNVB).jbdeiman schreef op maandag 17 maart 2025 @ 09:25:
[...]
De situaties zijn zeker gebeurt, maar het was aan beide kanten slecht, beide kampen voelen zich 'bestolen' en op zich lijkt mij dat begrijpelijk, maar de één niet (veel) meer dan de ander. Dat je je als AZ meer genaaid voelt, komt denk ik ook doordat Higler heel snel was met geel geven, en niet veel later (var zal hem in zijn oor hebben gefluisterd dat hij fout zat) dit ook indirect toegaf, toen hij zij dat hij het niet terug kon draaien (want geel).
Ik snap dit niet, want het is bij deze toch:
- een overduideiljke fout, dus de var mag ingrijpen;
- Een zeer beslissend moment (want 2e geel, dus rood);
Ik kan mij niet heugen dat in de beschrijving voor de VAR staat dat die alleen mag ingrijpen bij een goal of rode kaart, maar dat die bij overduidelijke fouten/ spelbepalende momenten mag ingrijpen, dan is dit er toch ook één? Of wordt het ergens in de functiebeschrijving wel genoemd dat er echt maar bepaalde soorten momenten zijn dat een VAR in mag grijpen?
Het was een vreemde wedstrijd vond ik, voetballend slecht, veel (harde) duels en uiteindeiljk zijn beide clubs hier niets mee opgeschoten.
Gisteren (in de kantine, want derde helft) Feyenoord gezien tegen Twente, dat was oprecht een leuke wedstrijd om te zien (niet alleen als Feyenoorder), het zag er voor de verandering weer wat frisser uit qua spel. Ook voor neutrale toeschouwers en voetbal-liefhebbers een leuke pot.
AZ hoeft in ieder geval niet zo te zeuren vind ik:
-weinig doelschoten, toch twee doelpunten
-in de eerste helft zeker een tweetal gele kaarten bespaard gebleven (Koopmeiners en Goes o.a.)
-erg veel onbestrafte overtredingen (Bv. Goes die een ingooi opzichtig belemmerd waardoor AZ snel kan terugsprinten)
-Higler die valt door contact met de bal na een pass van Brobbey, maar hij laat gewoon doorspelen
-Aanval situatie Brobbey en Fitz-Jim, voordeel maar hij fluit gewoon...
-AZ assistenten die het veld opstormen in tweede helft en geen eens een waarschuwing krijgen terwijl een assistent van Ajax in de eerste helft al direct twee gele en dus een rode kaart kreeg voor protesteren
-AZ die doodleuk van het veld wil afstappen omdat ze ergens niet mee eens zijn
Nee, AZ moet niet gaan klagen. Risico van hun spel; ze houden ervan om fel te spelen omdat ze weten dat dat werkt tegen Ajax. Maar ze hebben steeds overtredingen nodig bij aanvallen van Ajax. In de eerste helft kwamen ze er nog mee weg, maar ja, op een gegeven moment is de maat vol. Je kan niet doorgaan met overtredingen in de tweede helft en denken dat je ermee wegkomt.
Zwakke scheidsrechter, ik denk dat een Makkelie bv. dit anders had laten lopen.
Ze vatten het altijd samen als 'Mag alleen ingrijpen op beslissende momenten en bij een overduidelijke fout', vandaar. Ik vind dat ze de regels ook in deze situaties moeten aanpassen, zodat ze beter passen bij de bedoeling: bepalende fouten eruit halen (zoveel mogelijk), een 2e geel is i.m.o. ook zo'n bepalende fout, als we het over deze casus hebben.Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2025 @ 09:49:
[...]
Spelregels veldvoetbal 2024/'25 (Nederlandstalige versie)
Een VAR is een wedstrijdofficial met onafhankelijke toegang tot wedstrijdbeelden, die de scheidsrechter alleen mag assisteren in het geval van een duidelijke fout of een ernstig gemist voorval met betrekking tot:
- Doelpunt / geen doelpunt
- Strafschop / geen strafschop
- Directe rode kaart (geen tweede gele kaart / waarschuwing)
- Persoonsverwisseling (als de scheidsrechter de verkeerde speler van het overtredende team waarschuwt of
verwijdert)
Een VAR hóeft niet in te grijpen, maar mag (moet) ingrijpen als het echt een fout is, dat was in deze ook wel zo. Zo vind ik ook wel dat met corners bijvoorbeeld (als het direct te zien is, gewoon scheids instrueren dat het niet goed gezien was, zodat die direct gewoon een doeltrap kan geven. Dan heb je dat gedoe ook niet meer (minder) met overduidelijke doeltrappen, maar corner gegeven en daaruit wordt gescoort. Vaak zie je op TV nog (ruim) voordat de corner genomen wordt al een herhaling en dat het géén corner was. Geef dat als VAR dan door en ga met een doeltrap verder (net als andersom overigens), de VAR kan i.m.o. veel handiger / slimmer gebruikt worden.
[ Voor 25% gewijzigd door jbdeiman op 17-03-2025 09:59 ]
Het hele principe van de VAR klopt gewoon niet, maar voetbal weigert te leren van andere sporten en moet per se hun eigen manier. Maak de VAR een volwaardig scheidsrechter die door de veldscheidsrechter ingeroepen kan worden. Én geef teams de kans enkele 'challenges' of hoe je het ook wilt noemen aan te vragen.jbdeiman schreef op maandag 17 maart 2025 @ 09:56:
Ze vatten het altijd samen als 'Mag alleen ingrijpen op beslissende momenten en bij een overduidelijke fout', vandaar. Ik vind dat ze de regels ook in deze situaties moeten aanpassen, zodat ze beter passen bij de bedoeling: bepalende fouten eruit halen (zoveel mogelijk), een 2e geel is i.m.o. ook zo'n bepalende fout.
Het is nu te beperkend en zet nog steeds de teams buitenspel.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Vast, een andere scheidsrechter zou e.e.a. wel anders gedaan hebben (maar AZ zou dan wellicht ook anders spelen/ iets minder vaak net over de grens gaan). Ik weet ook niet of dit alleen aan de KNVB ligt, maar ik merk dat scheidsrechters en hun 'hulpjes' (overal ter wereld) sinds de var invoering heel anders zijn gaan fluiten. Maar ook dat de VAR meestal een 'maatje is van' of juist meer/ vaker moet samenwerken en met tegenzin dan een scheidsrechter overruled. Als dat zaken zijn die beslissingen beïnvloeden is dat geen neutrale rol meer, maar een rol die de scheidsrechter vooral ook niet tegen zijn haren (ego) wil instrijken.Trishul schreef op maandag 17 maart 2025 @ 09:56:
[...]
Dat hebben we aan de KNVB te danken. Wie verzint het daar om bij zo'n beladen wedstrijd Higler erop te zetten. Sinds een aantal jaren heeft AZ namelijk een gloeiende hekel aan Ajax (coronajaar waarin ze erg boos waren op Ajax en KNVB).
-weinig doelschoten, toch twee doelpunten
-in de eerste helft zeker een tweetal gele kaarten bespaard gebleven (Koopmeiners en Goes o.a.)
-erg veel onbestrafte overtredingen (Bv. Goes die een ingooi opzichtig belemmerd waardoor AZ snel kan terugsprinten)
-Higler die valt door contact met de bal na een pass van Brobbey, maar hij laat gewoon doorspelen
-Aanval situatie Brobbey en Fitz-Jim, voordeel maar hij fluit gewoon...
-AZ assistenten die het veld opstormen in tweede helft en geen eens een waarschuwing krijgen terwijl een assistent van Ajax in de eerste helft al direct twee gele en dus een rode kaart kreeg voor protesteren
-AZ die doodleuk van het veld wil afstappen omdat ze ergens niet mee eens zijn
Nee, AZ moet niet gaan klagen. Risico van hun spel; ze houden ervan om fel te spelen omdat ze weten dat dat werkt tegen Ajax. Maar ze hebben steeds overtredingen nodig bij aanvallen van Ajax. In de eerste helft kwamen ze er nog mee weg, maar ja, op een gegeven moment is de maat vol. Je kan niet doorgaan met overtredingen in de tweede helft en denken dat je ermee wegkomt.
Zwakke scheidsrechter, ik denk dat een Makkelie bv. dit anders had laten lopen.
Tel daar de vage regelgeving in veel gevallen bij-op en je kan als VAR ook bijna nooit ingrijpen.
AZ moet niet klagen en Ajax i.m.o. ook niet, die kwamen ook best goed weg met deze uitslag. Zeker, ze waren wat sterker en wellicht met wat andere beslissingen arbitrair gezien was het anders gelopen, maar ook dan weet je niet hoe het uiteindeiljk was gelopen. Prima uitslag voor een vreemde (arbitrage) en kwalitatief geen beste wedstrijd van 2 grote clubs in Nederland.
Verwijderd
Mee eens, Ajax is bestolen..Trishul schreef op maandag 17 maart 2025 @ 09:56:
..-Higler die valt door contact met de bal na een pass van Brobbey, maar hij laat gewoon doorspelen

Het was overigens de juiste beslissing, want Ajax bleef in balbezit.
Ik volg dit voorbeeld ook niet helemaal. De ene kant wordt geen voordeel gegeven en dat is niet goed ondanks de gegeven waarschuwing en anderzijds wordt wel een vorm van voordeel gegeven en is het ook niet goed.Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2025 @ 10:07:
[...]
Mee eens, Ajax is bestolen..![]()
Inconsequent zeker maar het door laten spelen was wellicht de minst slechte keuze in dit geval en geeft in ieder geval AZ minder kans om te herpositioneren.
Verwijderd
Ik volg niet helemaal wat er niet duidelijk is.Napo schreef op maandag 17 maart 2025 @ 10:12:
Ik volg dit voorbeeld ook niet helemaal. De ene kant wordt geen voordeel gegeven en dat is niet goed ondanks de gegeven waarschuwing en anderzijds wordt wel een vorm van voordeel gegeven en is het ook niet goed.
Inconsequent zeker maar het door laten spelen was wellicht de minst slechte keuze in dit geval en geeft in ieder geval AZ minder kans om te herpositioneren.
- Brobbey schiet tegen Higler aan
(- Leo Oldenburger krijgt de slappe lach)
- Baas pikt de bal op en verplaatst de bal richting Godts
Pas als AZ balbezit zou krijgen moet er gefloten worden.
Het haalde de hele snelheid weg uit de aanval. Want je ziet die pass van Brobbey, scheidsrechter loopt in de weg en struikelt over de bal, oriëntatie en snelheid van de aanval is verdwenen. Het was een beetje geluk dat de bal alsnog bij een opstomende Ajax speler kwam. Wel weer geklungel door Higler.Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2025 @ 10:07:
[...]
Mee eens, Ajax is bestolen..![]()
Het leek alsof Higler even mee wilde doen met de aanval, zo snel rennend naar de 16

Dat gezegd hebbende zorgt hij wel voor vermaak op het forum hier want Ajax bevoordeeld en/of benadeeld dus iedereen inclusief zijn/haar opa/oma moet weer een mening komen ventileren om welke reden dan ook.
Als je gewoon eens naar de feiten gaat kijken dan zie je een speler in de eerste helft 6x een overtreding maken waarvan 0x bestraft met geel (dhr. Goes). Dan zie je een correcte VAR-ingreep bij Gaaei (ik denk niet dat er een boze intentie was maar regels zijn regels). Daarna moest ik helaas verder dus heb alleen beelden uit samenvattingen gezien omtrent die tweede gele kaart maar de heisa er omheen pwoooah. We stappen van het veld af door dezelfde heer Goes.
Als je dat doet moet je ook gaan en anders accepteren dat je geen leider bent maar een volgertje, één van de meeste sneue in zijn soort ook nog. Terechte uitslag met een Ajax wat veel kansen blijft missen en op sommige momenten zie je goed dat er nog een elftal staat wat compleet niet in balans is. Respect voor Farioli dat hij eruit haalt wat hij eruit haalt op dit moment maar ik ben benieuwd wat er gebeuren gaat als hij wat spelers erbij heeft gekregen.
Ohja, Traoré mag heel snel banken en ik hoop na de zomer hem niet meer in Ajax shirt te zien.
Volgens mij is er een paar jaar geleden afgesproken dat wat er ook gebeurt als de bal tegen de scheidsrechter komt is het een scheidsrechtersbal. Jij zoekt graag regels op dus confirm deze even voor mijVerwijderd schreef op maandag 17 maart 2025 @ 10:19:
[...]
Ik volg niet helemaal wat er niet duidelijk is.
- Brobbey schiet tegen Higler aan
(- Leo Oldenburger krijgt de slappe lach)
- Baas pikt de bal op en verplaatst de bal richting Godts
Pas als AZ balbezit zou krijgen moet er gefloten worden.
Zolang bal in bezit blijft van het team dat de bal tegen de scheids aantrapt dan is het gewoon doorspelen.Typhone schreef op maandag 17 maart 2025 @ 10:35:
[...]
Volgens mij is er een paar jaar geleden afgesproken dat wat er ook gebeurt als de bal tegen de scheidsrechter komt is het een scheidsrechtersbal. Jij zoekt graag regels op dus confirm deze even voor mij
Maar ik snap nu opeens het gejank hierover niet van de anti Ajax garde, want dit heeft totaal geen invloed op de wedstrijd gehad. De 1 tegen 2 voordeel situatie van eerste helft en de rode kaart van AZ wel. Maar ja alles om maar zo te draaien om te janken op de Ajax garde.
Ajax speelt niet des Ajax'Qu3st schreef op maandag 17 maart 2025 @ 10:54:
[...]
Zolang bal in bezit blijft van het team dat de bal tegen de scheids aantrapt dan is het gewoon doorspelen.
Maar ik snap nu opeens het gejank hierover niet van de anti Ajax garde, want dit heeft totaal geen invloed op de wedstrijd gehad. De 1 tegen 2 voordeel situatie van eerste helft en de rode kaart van AZ wel. Maar ja alles om maar zo te draaien om te janken op de Ajax garde.
Ajax wint veel met 1-0
Ajax krijgt penatlies mee
Ajax staat opeens eerste met een Mislintat team
Ajax heeft een buitenlandse trainer
Laat het geouwehoer beginnen.
En als ze weer goed voetballen.... het is niet eerlijk want het Bayern van Nederland en ze verdienen teveel en blablabla.
We zijn het gewend nietwaar?
dat is natuurlijk altijd een beetje lastig te bepalen. Neem de al-dan-niet uitbal van Mazraoui tegen Real Madrid... als de grensrechter hem "uit" geeft kraait er geen haan naar, maar omdat de grens hem (in dit geval correct) als "binnen" beoordeeld, volgt er een goal uit.Qu3st schreef op maandag 17 maart 2025 @ 10:54:
[...]
dit heeft totaal geen invloed op de wedstrijd gehad.
Er worden ontzettend vaak veelbelovende aanvallen onderbroken door foutieve beslissingen van scheidsrechters. Dat lijkt overigens ook ook niet eenvoudig te voorkomen, behalve door de kwaliteit van de scheidsrechters te verbeteren. Maar ik denk dat op het prof-niveau van tegenwoordig het sowieso erg lastig is om een goede scheidsrechter te zijn die "alles" goed beoordeeld.
Nee alles goed beoordelen is vrijwel onmogelijk, maar alles slecht beoordelen ala Higler zou ook onmogelijk moeten zijn. Die rode kaart van Gaaei, dat ie dat niet op het veld zo als rood kan beoordelen zegt al zoveel over die man.Wyke schreef op maandag 17 maart 2025 @ 11:03:
[...]
dat is natuurlijk altijd een beetje lastig te bepalen. Neem de al-dan-niet uitbal van Mazraoui tegen Real Madrid... als de grensrechter hem "uit" geeft kraait er geen haan naar, maar omdat de grens hem (in dit geval correct) als "binnen" beoordeeld, volgt er een goal uit.
Er worden ontzettend vaak veelbelovende aanvallen onderbroken door foutieve beslissingen van scheidsrechters. Dat lijkt overigens ook ook niet eenvoudig te voorkomen, behalve door de kwaliteit van de scheidsrechters te verbeteren. Maar ik denk dat op het prof-niveau van tegenwoordig het sowieso erg lastig is om een goede scheidsrechter te zijn die "alles" goed beoordeeld.
Gewend? Nee ik was het alweer afgeleerd na 2 jaar dramatisch Aiax.Typhone schreef op maandag 17 maart 2025 @ 11:00:
[...]
Ajax speelt niet des Ajax'
Ajax wint veel met 1-0
Ajax krijgt penatlies mee
Ajax staat opeens eerste met een Mislintat team
Ajax heeft een buitenlandse trainer
Laat het geouwehoer beginnen.
En als ze weer goed voetballen.... het is niet eerlijk want het Bayern van Nederland en ze verdienen teveel en blablabla.
We zijn het gewend nietwaar?
Dat kan niet en hoeft ook niet. Maar een gelijke maat voor beide teams in dezelfde wedstrijd lijkt mij niet zo lastig. Als dan bij verschillende wedstrijden ook met ongeveer dezelfde maat wordt gemeten zou helemaal fijn zijn.Wyke schreef op maandag 17 maart 2025 @ 11:03:
die "alles" goed beoordeeld.
Dat was ook zo genant van AZ bij monde van de heer Eenhoorn. Die wilde geld van Ajax zien, overigens stond AZ niet alleen.Typhone schreef op maandag 17 maart 2025 @ 11:00:
[ Voor 33% gewijzigd door ephymerous op 17-03-2025 11:19 ]
XXXVI
Heb niet het gevoel dat je van de Goes fanclub bentTyphone schreef op maandag 17 maart 2025 @ 10:34:
Als je gewoon eens naar de feiten gaat kijken dan zie je een speler in de eerste helft 6x een overtreding maken waarvan 0x bestraft met geel (dhr. Goes). Daarna moest ik helaas verder dus heb alleen beelden uit samenvattingen gezien omtrent die tweede gele kaart maar de heisa er omheen pwoooah. We stappen van het veld af door dezelfde heer Goes.
Kan je vertellen dat het best lekker is om zo'n gast ín je team te hebben maar inderdaad kan ik me voorstellen dat men er enorm aan stoort als zo iemand tegen je speelt.
Datzelfde heb ik in meer of mindere mate gehad met Weghorst.
Nou eigenlijk neutraal wat betreft Goes. Maar gisteren was een beetje (naar mijn idee) het gevoel dat meneer wist dat de camera's aan het draaien waren. Dat moet hij weglaten. Wordt tijd dat wij weer eens valse verdedigers krijgen van Nederlandse komaf.krissie100 schreef op maandag 17 maart 2025 @ 11:29:
[...]
Heb niet het gevoel dat je van de Goes fanclub bent![]()
Kan je vertellen dat het best lekker is om zo'n gast ín je team te hebben maar inderdaad kan ik me voorstellen dat men er enorm aan stoort als zo iemand tegen je speelt.
Datzelfde heb ik in meer of mindere mate gehad met Weghorst.
Eens. Ik heb wedstrijden van AZ gezien waar ik zijn gedrag en speelstijl meer kon waarderen dan gisteren. Maar die jongen is 20 en moet dit ook nog leren. Het is ook iemand die wat dit betreft z'n kop boven het maaiveld uitsteekt, inderdaad omdat we deze stijl van verdedigen in Nederland niet meer kennen. Maar als Italianen dit doen, ik noem maar een Chiellini en Bonucci, dan is het weer prachtig en onderdeel van de cultuur en speelstijl.Typhone schreef op maandag 17 maart 2025 @ 11:40:
[...]
Nou eigenlijk neutraal wat betreft Goes. Maar gisteren was een beetje (naar mijn idee) het gevoel dat meneer wist dat de camera's aan het draaien waren. Dat moet hij weglaten. Wordt tijd dat wij weer eens valse verdedigers krijgen van Nederlandse komaf.
Verwijderd
Met NAH is doorgaans wel handig dat je bepaalde zaken nazoekt voordat je het neerplempt.Typhone schreef op maandag 17 maart 2025 @ 10:35:
Volgens mij is er een paar jaar geleden afgesproken dat wat er ook gebeurt als de bal tegen de scheidsrechter komt is het een scheidsrechtersbal. Jij zoekt graag regels op dus confirm deze even voor mij
:strip_exif()/f/image/4KleZ3qvVxnO4CB4FALZXQNO.png?f=user_large)
Volgens mij is hij gewoon een lange tijd geblesseerd of herstellende van een blessure en is hij nu eindelijk fit.DutchOwnage schreef op maandag 17 maart 2025 @ 09:34:
Volgens Janssen bij Studio Voetbal zou dit op 2 manieren te verklaren zijn, namelijk: geen druk meer voelen van het als 2e spits fungeren na het vertrek van Gimenez, maar vooral het vertrouwen wat RVP hem geeft. Hij is blijkbaar vrij intensief met Ueda aan de gang gegaan. Het scheelt natuurlijk ook als een voormalig topspits jou bij wijze van spreken de hemel inprijst in plaats van een Priske. Vertrouwen is echt key.
Plus dat ie ook gewoon beter gezocht wordt en bruikbare aanvoer krijgt. Toch moet ik het nog zien. Laat het maar zien de komende 2 thuiswedstijden tegen ploegen die de bus weer gaan parkeren.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Die tekst zit juridisch zo slecht in elkaar dat die regels kant noch wal raken.Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2025 @ 12:47:
[...]
Met NAH is doorgaans wel handig dat je bepaalde zaken nazoekt voordat je het neerplempt.
[Afbeelding]
“NAH” = ?
Volgens mij had hij voor zijn blessure al tig kansen gehad en die nooit kunnen waarmaken.ph4ge schreef op maandag 17 maart 2025 @ 13:04:
[...]
Volgens mij is hij gewoon een lange tijd geblesseerd of herstellende van een blessure en is hij nu eindelijk fit.
Mwa, hij had 4 doelpunten in 13 wedstrijden voor zijn blessure, ongeveer 1 goal per 100 minuten. Dat is niet slecht (bijv. Brobbey scoort eens per 300 minuten), zeker omdat hij voor een deel van die minuten ook niet fit was.DutchOwnage schreef op maandag 17 maart 2025 @ 13:07:
[...]
Volgens mij had hij voor zijn blessure al tig kansen gehad en die nooit kunnen waarmaken.
[ Voor 5% gewijzigd door ph4ge op 17-03-2025 13:18 ]
Ik wou net zeggen, ik kreeg er een enorme ambigu-uitslag van.Typhone schreef op maandag 17 maart 2025 @ 13:06:
[...]
Die tekst zit juridisch zo slecht in elkaar dat die regels kant noch wal raken.
“NAH” = ?
Maar even serieus, is dit uit een officieel document? Dan snap ik wel waarom scheidsrechters zo inconsistent zijn.
Niet-aangeboren hersenletsel.Typhone schreef op maandag 17 maart 2025 @ 13:06:
[...]
Die tekst zit juridisch zo slecht in elkaar dat die regels kant noch wal raken.
“NAH” = ?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Een feyenoord daadwerkelijk voortgaande op de manier Slot was dit seizoen met gemak kampioen geworden gezien het presteren van PSV.ph4ge schreef op maandag 17 maart 2025 @ 08:39:
[...]
Feyenoord met of zonder Hwang is gewoon een heel ander elftal. Slot haalde gemiddeld een punt minder als Wieffer er niet was, Hwang heeft dezelfde waarde. Voeg daar aan toe dat we ook eindelijk weer eens met een fatsoenlijke spits (die in vorm was) speelde en dan denk ik gewoon dat Feyenoord gewoon een stukje beter is dan (een tevens gehavend) FC Twente.
Het is al misgegaan bij de aanstelling van Priske, daarmee heet DTK het seizoen achteraf bezien weggegooid.
Zeker met al die blessures er ook nog eens bij.
Dat denk ik wel, daar wordt regelmatig uit gequote maar het zijn altijd vage snippets zonder logo’s of versiebeheer wat te zien is. Zal op de KNVB.nl site wel te zien zijn maar ik heb in 2022 een keer bij zo’n scheidsrechters update dag gezeten en daar werd nota bene nog gezegd dat bal tegen de scheidsrechter = scheidsrechtersbal.Trishul schreef op maandag 17 maart 2025 @ 14:52:
[...]
Ik wou net zeggen, ik kreeg er een enorme ambigu-uitslag van.
Maar even serieus, is dit uit een officieel document? Dan snap ik wel waarom scheidsrechters zo inconsistent zijn.
Dat staat nogal haaks op wat er dus in de regels staat zoals je ziet. Ook het addendum “veelbelovende” aanval. Hoe bepaal je dat? Wat is het criterium daarvoor? Echt bullshit van de bovenste plank.
Want alles is Priske zijn schuld?LZ86 schreef op maandag 17 maart 2025 @ 16:29:
[...]
Een feyenoord daadwerkelijk voortgaande op de manier Slot was dit seizoen met gemak kampioen geworden gezien het presteren van PSV.
Het is al misgegaan bij de aanstelling van Priske, daarmee heet DTK het seizoen achteraf bezien weggegooid.
Zeker met al die blessures er ook nog eens bij.
Very iffy… op zijn minst.
Voor hetzelfde geld was PSV niet ingezakt en nóg verder uitgelopen.
En er zijn nog meer clubs actief in de ED…
[ Voor 4% gewijzigd door Ramzzz op 17-03-2025 16:56 ]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Nouja, Priske blijkt toch wel de hoofdschuldige ja. Ook in interviews met spelers geven ze duidelijk aan dat Priske ze eigenlijk niet goed kon neerzetten. Veel te veel: Wat denken jullie, hoe voelen jullie daarbij, hebben jullie ideeën. Slot gaf ze een panklaar duidelijk plan wat ze gewoon moesten uitvoeren. Geen gezeik met een skrum en gevoelens en eigen input. Het zijn voetballers, geen wetenschappersRamzzz schreef op maandag 17 maart 2025 @ 16:55:
[...]
Want alles is Priske zijn schuld?
Very iffy… op zijn minst.
Voor hetzelfde geld was PSV niet ingezakt en nóg verder uitgelopen.
En er zijn nog meer clubs actief in de ED…
Daarnaast zijn de assistenten en fysieke trainers met hun manier van trainen die Priske meenam de hoofdschuldigen gebleken in veel van de blessures (Kijk, dat Bijlow of Stengs weer is stukzijn kon ie natuurlijk weinig aan doen)
Dus blijven de overige actoren bij de andere clubs hetzelfde maar zou Feyenoord naar kunnen hebben gepresteerd durf ik wel te stellen dat Feyenoord dan bovenaan had gestaan ja.
[ Voor 7% gewijzigd door LZ86 op 17-03-2025 17:15 ]
Welkom bij de club waar en Ajacieden en Feyenoorders tezamen welkom zijn.LZ86 schreef op maandag 17 maart 2025 @ 17:18:
Hwang is opgeroepen voor interlands van Korea.....
HOE DAN. Die gozer is voor het eerst weer in de basis verschenen en moet nu direct de halve wereld overvliegen voor die kutinterlands?
DIt is dus de reden dat ik een hekel heb gekregen aan interlandvoetbal.
Misschien fluit Higler wel een van die wedstrijden van Korea
[ Voor 7% gewijzigd door Megupe op 17-03-2025 17:20 ]
Noord?Megupe schreef op maandag 17 maart 2025 @ 17:19:
[...]
Welkom bij de club waar en Ajacieden en Feyenoorders tezamen welkom zijn.
Misschien fluit Higler wel een van die wedstrijden van Korea
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Ik blijf benieuwd hoe ze dat zo makkelijk binnen een week of 2 geconstateerd hebben, en waarom ze dat niet maanden geleden al hadden geconstateerd. Je laat dit als directie toch niet zomaar gebeuren en stelt dan toch hopelijk al veel eerder een onderzoek in?LZ86 schreef op maandag 17 maart 2025 @ 17:11:
Daarnaast zijn de assistenten en fysieke trainers met hun manier van trainen die Priske meenam de hoofdschuldigen gebleken in veel van de blessures (Kijk, dat Bijlow of Stengs weer is stukzijn kon ie natuurlijk weinig aan doen)
Die speler moet daar zelf voor bedanken. Want die gasten zij enorm gedreven om voor hun land uit te komen, dus gaan makkelijk over een grens om een prestatie neer te zetten.LZ86 schreef op maandag 17 maart 2025 @ 17:18:
Hwang is opgeroepen voor interlands van Korea.....
HOE DAN. Die gozer is voor het eerst weer in de basis verschenen en moet nu direct de halve wereld overvliegen voor die kutinterlands?
DIt is dus de reden dat ik een hekel heb gekregen aan interlandvoetbal.
Nu maar hopen dat Feyenoord meegeeft dat hij maar een beperkt aantal minuten mag spelen.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Ze moeten daar wel, anders mogen ze voor militaire dienst op komen draven. Interland carriere geeft ze uitstelOMX2000 schreef op maandag 17 maart 2025 @ 19:37:
[...]
Die speler moet daar zelf voor bedanken. Want die gasten zij enorm gedreven om voor hun land uit te komen, dus gaan makkelijk over een grens om een prestatie neer te zetten.
Nu maar hopen dat Feyenoord meegeeft dat hij maar een beperkt aantal minuten mag spelen.
Dit topic is gesloten.
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2024/2025 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken