Is toch gewoon prima verwoord inderdaad. En dat net na de wedstrijd vol met adrenaline nog.Holk schreef op zondag 16 maart 2025 @ 19:03:
Nooit fan van Clasie geweest maar hij is nu wel redelijk kalm en correct in dat interview
Ik ook. Dan had je echt ballen gehad. Maar gaan ze ook toegeven dat ze in 1e helft goed wegkwamen met het gepruts van Higler? Dan heb je ook ballen.sNielz123 schreef op zondag 16 maart 2025 @ 19:04:
Ik had het echt mooi gevonden als ze van het veld gegaan waren.
Wij als Ajax komen hier goed weg, maar als we het over geluk gaan hebben kan je aan beide kanten veel zeggen daarover.
Want? AZ heeft de scheids structureel tegen? Er is een hetze tegen AZ?sNielz123 schreef op zondag 16 maart 2025 @ 19:04:
Het korps fluit al heel lang slecht. Dan moet je als clubs samen een statement maken. Dat doe je niet als club tijdens een wedstrijd als er een moment tegen je gefloten is.
Clasie repte daarnet daar met geen enkel woord over. Zegt genoeg.Qu3st schreef op zondag 16 maart 2025 @ 19:06:
[...]
Ik ook. Dan had je echt ballen gehad. Maar gaan ze ook toegeven dat ze in 1e helft goed wegkwamen met het gepruts van Higler? Dan heb je ook ballen.
Wij als Ajax komen hier goed weg, maar als we het over geluk gaan hebben kan je aan beide kanten veel zeggen daarover.
een treffende spreuk
Snap ik in alle emotie echt wel hoor.pro_6or schreef op zondag 16 maart 2025 @ 19:07:
[...]
Clasie repte daarnet daar met geen enkel woord over. Zegt genoeg.
Ik heb geen idee of het met moeheid te maken heeft. Er zijn scheidsrechters in het amateurvoetbal met een nog dikkere buik, die ook goed fluiten.Razenko schreef op zondag 16 maart 2025 @ 19:04:
[...]
Ben ik deels met je eens. Maar natuurlijk weet ik niet hoe en hoevaak ze in een seizoen beoordeeld worden.
Je kan mij niet vertellen dat een Higler nu op dit moment 120 minuten op topniveau kan presteren.
Hij ziet er niet uit als iemand met een topconditie, zal snel moe zijn en als je moe bent ga je keuzes maken die niet altijd even correct zijn.
Zoals gezegd vind ik dit gedrag niet om goed te praten van beide clubs. We hebben het vaak over een voorbeeldfunctie, ondanks dat deze scheids zo slecht was, heb ik deze beelden ook gezien van een amateur wedstrijd, en dat liep nog erger af.
Dus wil het niet allemaal op de scheidsrechter gooien vandaag (wel veel), maar gok dat we bij alle topwedstrijden dit gedrag hebben gezien (van beide clubs)?
Jup!Advizor schreef op zondag 16 maart 2025 @ 19:10:
Is dit punt nu behaald door donderdag met een B elftal te spelen?
Volgens Farioli was het geen B elftal!Advizor schreef op zondag 16 maart 2025 @ 19:10:
Is niet gek als je ziet wat voor spelers er tegenwoordig rondlopen. Tuurlijk had je vroeger ook van die 'patsers' maar was er altijd respect richting elkaar.HollowGamer schreef op zondag 16 maart 2025 @ 19:10:
[...]
Ik heb geen idee of het met moeheid te maken heeft. Er zijn scheidsrechters in het amateurvoetbal met een nog dikkere buik, die ook goed fluiten.
Zoals gezegd vind ik dit gedrag niet om goed te praten van beide clubs. We hebben het vaak over een voorbeeldfunctie, ondanks dat deze scheids zo slecht was, heb ik deze beelden ook gezien van een amateur wedstrijd, en dat liep nog erger af.
Dus wil het niet allemaal op de scheidsrechter gooien vandaag (wel veel), maar gok dat we bij alle topwedstrijden dit gedrag hebben gezien (van beide clubs)?
Met de spelers van tegenwoordig is er weinig terug te zien van iets wat op respect lijkt...
Ik blijf erbij dat Higler gewoon niet geschikt is om op dit niveau te fluiten, kan dan beter naar de KKD of een divisie lager.
PSN: Europhea
Daar ook niet. Hij laat het altijd ontsporen. Op het einde dacht AZ letterlijk de touwtjes in handen te hebben.Razenko schreef op zondag 16 maart 2025 @ 19:12:
[...]
Is niet gek als je ziet wat voor spelers er tegenwoordig rondlopen. Tuurlijk had je vroeger ook van die 'patsers' maar was er altijd respect richting elkaar.
Met de spelers van tegenwoordig is er weinig terug te zien van iets wat op respect lijkt...
Ik blijf erbij dat Higler gewoon niet geschikt is om op dit niveau te fluiten, kan dan beter naar de KKD of een divisie lager.
Dat kán natuurlijk niet.
een treffende spreuk
AZ en Ajax zouden ook samen van het veld kunnen lopenVos schreef op zondag 16 maart 2025 @ 19:07:
[...]
Want? AZ heeft de scheids structureel tegen? Er is een hetze tegen AZ?
Het korps fluit al heel lang slecht. Dan moet je als clubs samen een statement maken. Dat doe je niet als club tijdens een wedstrijd als er een moment tegen je gefloten is.
In die tijd waren spelers ook respectvoller, werd er in onder andere praatprogramma's minder op de man gespeeld en werden mensen online minder snel afgemaakt. Misschien krijgen we als fans en voetbalwereld wel gewoon de scheidsrechters die we verdienenRazenko schreef op zondag 16 maart 2025 @ 18:57:
[...]
Daar ben ik het zeker met je eens! Die straalde gewoon autoriteit uit, heel anders dan de scheidsrechters van nu.
Ik ook, dan was het 3-0 gewordensNielz123 schreef op zondag 16 maart 2025 @ 19:04:
Waarom staat hij voor de microfoon om niets te zeggen?
Nee we worden kampioen door afgelopen donderdag Hato en Taylor rust te gevenAdvizor schreef op zondag 16 maart 2025 @ 19:10:
Higler had donderdag ook rust maar dat heeft duidelijk niet gebaat.Advizor schreef op zondag 16 maart 2025 @ 19:10:
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Toen er nog geen online bestond bedoel je? Dat was in zekere zin zeker een betere wereld.Bao_mi1 schreef op zondag 16 maart 2025 @ 19:18:
[...]
In die tijd waren spelers ook respectvoller, werd er in onder andere praatprogramma's minder op de man gespeeld en werden mensen online minder snel afgemaakt. Misschien krijgen we als fans en voetbalwereld wel gewoon de scheidsrechters die we verdienen
We worden oud
Ik zie het nu pas bij Studio Sport, maar ik snap wel dat ze bij AZ boos waren. Wat een belachelijke rode kaart, sloeg echt nergens op.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Hij kreeg voor de actie een geleph4ge schreef op zondag 16 maart 2025 @ 19:28:
Ik zie het nu pas bij Studio Sport, maar ik snap wel dat ze bij AZ boos waren. Wat een belachelijke rode kaart, sloeg echt nergens op.
Volgens mij speelde hij gewoon de bal.
Zie nu samenvatting Ajax Az
Ajax weer Lucky.
En Higler weer being Higler... Weer de zoveelste rare beslissing van hem
Ajax weer Lucky.
En Higler weer being Higler... Weer de zoveelste rare beslissing van hem
[ Voor 23% gewijzigd door Harribo op 16-03-2025 19:31 ]
Benieuwd of ze straks Higler ook om die 2 tegen 1 situatie van de eerste helft vragen of alleen de rode kaart. Want ben wel nieuwsgierig waarom hij daar beslist om niet even voordeel af te wachten, aangezien je dan altijd nog geel kan geven. Dat kan zelfs nog als die 2 tegen 1 uitloopt op een goal.
Zulke acties verdwijnen naar de achtergrond door de 2e AZ gele kaart.Pompi schreef op zondag 16 maart 2025 @ 19:31:
Benieuwd of ze straks Higler ook om die 2 tegen 1 situatie van de eerste helft vragen of alleen de rode kaart. Want ben wel nieuwsgierig waarom hij daar beslist om niet even voordeel af te wachten, aangezien je dan altijd nog geel kan geven. Dat kan zelfs nog als die 2 tegen 1 uitloopt op een goal.
Je kan wel 80 momenten met die gozer gaan bespreken. In principe gewoon fluit afpakken.
Er is zoveel gebeurd, ze kunnen beter de hele wedstrijd uit zendenWyke schreef op zondag 16 maart 2025 @ 19:32:
[...]
ja, dat is echt een heeeel correcte samenvatting
Z'n kaarten ook!sNielz123 schreef op zondag 16 maart 2025 @ 19:33:
Je kan wel 80 momenten met die gozer gaan bespreken. In principe gewoon fluit afpakken.
Nou onderweg terug uit de Arena naar huis. Voor de tweede keer dit seizoen bestolen door AZ. Ze hebben één kans en twee keer gescoord
En we weten natuurlijk allang dat AZ een ontzettend kleine club is zonder enige flair. Dat dreigen van het veld stappen slaat natuurlijk alles. Die Goes is zo ontzettende kneus. Hopelijk krijgt dit onsportieve gedrag een vervolg.
Ze vergeten gemakshalve even de vier gele kaarten die ze al bespaard zijn gebleven of die onterecht afgekeurde goal van Brobbey in Alkmaar

En we weten natuurlijk allang dat AZ een ontzettend kleine club is zonder enige flair. Dat dreigen van het veld stappen slaat natuurlijk alles. Die Goes is zo ontzettende kneus. Hopelijk krijgt dit onsportieve gedrag een vervolg.
Ze vergeten gemakshalve even de vier gele kaarten die ze al bespaard zijn gebleven of die onterecht afgekeurde goal van Brobbey in Alkmaar

XXXVI
De VAR had Higler wel kunnen helpen bij die tweede geel. Gewoon zeggen als var dat je het direct rood vibdt, laten kijken en dan annuleren die gele kaart.
Lucky ajax en var ajax is het al dit hele seizoen. Higler moet overigens snel van eredivisie afgehaald worden.
Werkt niet als je meteen met de gele kaart in de hand staat. Dat is ook wel de lastigheid die er gecreeert is. De gele kaart heeft impact maar de VAR kan en mag niets ( tenzij spelersverwisseling ). Uitstellen van de beslissing kan eigenlijk ook niet want de VAR mag - zover ik weet - niet op de lijn komen om dan te adviseren, dan is het enkel de grensrechters en vierde man die iets kunnen.sNielz123 schreef op zondag 16 maart 2025 @ 19:36:
De VAR had Higler wel kunnen helpen bij die tweede geel. Gewoon zeggen als var dat je het direct rood vibdt, laten kijken en dan annuleren die gele kaart.
Al met al is het gevolg significant maar lastig af te vangen zonder de rol van de scheidsrechter te ondermijnen
Als ik var was zou ik higler zeggen dat het direct rood hoort te zijn.Napo schreef op zondag 16 maart 2025 @ 19:40:
[...]
Werkt niet als je meteen met de gele kaart in de hand staat. Dat is ook wel de lastigheid die er gecreeert is. De gele kaart heeft impact maar de VAR kan en mag niets ( tenzij spelersverwisseling ). Uitstellen van de beslissing kan eigenlijk ook niet want de VAR mag - zover ik weet - niet op de lijn komen om dan te adviseren, dan is het enkel de grensrechters en vierde man die iets kunnen.
Al met al is het gevolg significant maar lastig af te vangen zonder de rol van de scheidsrechter te ondermijnen
Dan gaat hij kijken en kan de situatie opnieuw beoordelen
En dat doe je dan bij elke potentiele tweede gele kaart?sNielz123 schreef op zondag 16 maart 2025 @ 19:42:
[...]
Als ik var was zou ik higler zeggen dat het direct rood hoort te zijn.
Lijkt mij eerder een reden om het systeem aan te passen dan dat je dit soort 'loop holes' zou moeten willen gebruiken. Laat staan dat het nu ook geen loop hole is omdat je de gele kaart niet kan wegstrepen ( dacht ik )
[ Voor 10% gewijzigd door Napo op 16-03-2025 19:43 ]
Volgens mij staat de assistent er bovenop, die kan ook gewoon zeggen dat het geen geel is en dan kan Higler het wel terugdraaien.sNielz123 schreef op zondag 16 maart 2025 @ 19:42:
[...]
Als ik var was zou ik higler zeggen dat het direct rood hoort te zijn.
Net de samenvatting gezien van Ajax-AZ.
Man man man. Wat een geluk weer met dat punt.
Maarja, hét thema van dit seizoen.
Ik snap nu wel waarom Ajacieden veel zeggen dat het nog niet gespeeld is ondanks de enorme voorsprong.
Het kan als ze zo doorgaan als de afgelopen weken echt nog spannend worden als PSV weer wat niveau terugvind.
Ik snap nu wel waarom Ajacieden veel zeggen dat het nog niet gespeeld is ondanks de enorme voorsprong.
Het kan als ze zo doorgaan als de afgelopen weken echt nog spannend worden als PSV weer wat niveau terugvind.
Volgens mij kan dat dus nietph4ge schreef op zondag 16 maart 2025 @ 19:42:
[...]
Volgens mij staat de assistent er bovenop, die kan ook gewoon zeggen dat het geen geel is en dan kan Higler het wel terugdraaien.
Ja het zou goed zijn als ze het anders oplossen.Napo schreef op zondag 16 maart 2025 @ 19:42:
[...]
En dat doe je dan bij elke potentiele tweede gele kaart?
Lijkt mij eerder een reden om het systeem aan te passen dan dat je dit soort 'loop holes' zou moeten willen gebruiken. Laat staan dat het nu ook geen loop hole is omdat je de gele kaart niet kan wegstrepen ( dacht ik )
Over dat laatste twijfel ik zelf ook 😉
De enige potentiele loop hole is gewoon standaard de doelverdediger een gele kaart te geven. Dan kan de VAR op lijn komen voor een spelersverwisselingsNielz123 schreef op zondag 16 maart 2025 @ 19:44:
[...]
Ja het zou goed zijn als ze het anders oplossen.
Over dat laatste twijfel ik zelf ook 😉
Een serieuze vraag, waarom heeft Ajax geluk met een punt? Of doel je op de rode kaart van AZ? Want qua kansen had Ajax de betere kansen.LZ86 schreef op zondag 16 maart 2025 @ 19:43:
Kansen afmaken of missen is gewoon een afspiegeling van de kwaliteit van de spitsen en de keeper. Een gigantische arbitrale dwaling zoals deze is geen kwaliteit van een speler, of gebrek daarvan, dat is puur geluk.Vos schreef op zondag 16 maart 2025 @ 19:46:
[...]
Een serieuze vraag, waarom heeft Ajax geluk met een punt? Of doel je op de rode kaart van AZ? Want qua kansen had Ajax de betere kansen.
Ik snap deze echt niet. Er zijn toch zaken geweest waarin ze een rode kaart hebben teruggedraaid? Of is dat dan weer alleen bij direct rood?Napo schreef op zondag 16 maart 2025 @ 19:40:
[...]
Werkt niet als je meteen met de gele kaart in de hand staat. Dat is ook wel de lastigheid die er gecreeert is. De gele kaart heeft impact maar de VAR kan en mag niets ( tenzij spelersverwisseling ). Uitstellen van de beslissing kan eigenlijk ook niet want de VAR mag - zover ik weet - niet op de lijn komen om dan te adviseren, dan is het enkel de grensrechters en vierde man die iets kunnen.
Wat een wazige regel, want juist bij dit soort momenten wil je terugkijken. Maar vind sowieso dat de VAR te weinig en verkeerd gebruikt wordt. In andere sporten wordt de scheidsrechter ook gevraagd naar het scherm voor andere zaken.
Ik snap het ook niet. De VAR mag wel ingrijpen bij een verkeerd gegeven gele kaart, dan mogen ze zeggen dat het voor een andere speler is. Dit heeft zoveel invloed, dat een VAR toch moet kunnen ingrijpen?HollowGamer schreef op zondag 16 maart 2025 @ 19:48:
[...]
Ik snap deze echt niet. Er zijn toch zaken geweest waarin ze een rode kaart hebben teruggedraaid? Of is dat dan weer alleen bij direct rood?
Wat een wazige regel, want juist bij dit soort momenten wil je terugkijken. Maar vind sowieso dat de VAR te weinig en verkeerd gebruikt wordt. In andere sporten wordt de scheidsrechter ook gevraagd naar het scherm voor andere zaken.
Deze 2e geel heeft invloed op deze wedstrijd, maar ook op die van volgende week, want de tuchtcommissie kan deze kaart ook niet terugdraaien. Dus is Penetra ook nog eens geschorst omdat Higler een fout maakt.
Zo zwart wit is niet dat weet je ook wel. Dat is dan geluk met een rode kaart, niet geluk met een punt.ph4ge schreef op zondag 16 maart 2025 @ 19:48:
[...]
Kansen afmaken of missen is gewoon een afspiegeling van de kwaliteit van de spitsen en de keeper. Een gigantische arbitrale dwaling zoals deze is geen kwaliteit van een speler, of gebrek daarvan, dat is puur geluk.
Als Ajax 5-0 voorstond was het ook lucky met drie punten?
Vond je het zo spannend?Qu3st schreef op zondag 16 maart 2025 @ 18:45:
Zo 2 doelpunten gemist door een poepluier. Jullie hadden het leuker
De VAR kan niets bij een tweede waarschuwing, enkel bij een directe veldverwijdering. Maar als je de tweede waarschuwing VAR-waardig maakt moet je dat ook voor de eerste waarschuwing omdat het anders helemaal willekeur wordt.HollowGamer schreef op zondag 16 maart 2025 @ 19:48:
[...]
Ik snap deze echt niet. Er zijn toch zaken geweest waarin ze een rode kaart hebben teruggedraaid? Of is dat dan weer alleen bij direct rood?
Dat was in het verleden niet anders, een directe veldverwijdering kon wel via de tuchtcommissie geseponeert worden terwijl dat weer niet kon met een veldverwijdering door twee waarschuwingen. Al lang een hiaat wat mij betreft.
Ik zou gewoon niet meer ingaan op halve meningen. Ja Ajax had geluk met die rode kaart van AZ, maar zoveel ongeluk aan de andere kant, bijvoorveeld het voordeel geveen bij de 1 tegen 2 van FJ en Godts. Maar ja dat zie je niet in zo'n samenvatting.Vos schreef op zondag 16 maart 2025 @ 19:46:
[...]
Een serieuze vraag, waarom heeft Ajax geluk met een punt? Of doel je op de rode kaart van AZ? Want qua kansen had Ajax de betere kansen.
De rode kaart ja. Beinvloed de wedstrijd nogal hevig in het voordeel van Ajax natuurlijk.Vos schreef op zondag 16 maart 2025 @ 19:46:
[...]
10 tegen 11 had ik nog maar moeten zien of ze die gelijkmaker hadden gemaakt.
maar goed, uiteindelijk beide ploegen veel last van Higler gehad.
[ Voor 17% gewijzigd door LZ86 op 16-03-2025 20:03 ]
Een onterechte rode kaart is gewoon geluk. Als je al 5-0 voorstond heeft het gelukje weinig impact, maar het blijft geluk.Vos schreef op zondag 16 maart 2025 @ 19:51:
Zo zwart wit is niet dat weet je ook wel. Dat is dan geluk met een rode kaart, niet geluk met een punt.
Als Ajax 5-0 voorstond was het ook lucky met drie punten?
Vind het zo vreemd, voor mij mag de scheidsrechter kijken wanneer hij wilt, en de VAR mag ook veel vaker zeggen 'kom kijken '.Napo schreef op zondag 16 maart 2025 @ 19:51:
[...]
De VAR kan niets bij een tweede waarschuwing, enkel bij een directe veldverwijdering. Maar als je de tweede waarschuwing VAR-waardig maakt moet je dat ook voor de eerste waarschuwing omdat het anders helemaal willekeur wordt.
Dat was in het verleden niet anders, een directe veldverwijdering kon wel via de tuchtcommissie geseponeert worden terwijl dat weer niet kon met een veldverwijdering door twee waarschuwingen. Al lang een hiaat wat mij betreft.
Persoonlijk ben ik een voorstander van echt VAR mensen, dus geen die een rol hebben als scheidsrechter of connecties.
Voor de mensen die alleen de samenvattig kijken, post niet over "bestolen" of "geluk". Jullie hebt vast niet meegekregen dat Az al met een mannetje of 2 minder had moeten staan als Higler consistent zou fluiten.
[ Voor 9% gewijzigd door Terranova op 16-03-2025 19:57 ]
Yup. Hele bepalende beslissing wordt bijna direct na de wedstrijd herzien. Denk aan de rode kaart van Kuipers bij Heerenveen. De scheids en de var zien het verkeerd, maar het wedstrijd bepalend en dan moet je het doen met een “sorry”…Napo schreef op zondag 16 maart 2025 @ 19:51:
[...]
De VAR kan niets bij een tweede waarschuwing, enkel bij een directe veldverwijdering. Maar als je de tweede waarschuwing VAR-waardig maakt moet je dat ook voor de eerste waarschuwing omdat het anders helemaal willekeur wordt.
Dat, of een systeem waar teams zelf X-keer kunnen kiezen om de VAR om een ruling te vragen.HollowGamer schreef op zondag 16 maart 2025 @ 19:55:
[...]
Vind het zo vreemd, voor mij mag de scheidsrechter kijken wanneer hij wilt, en de VAR mag ook veel vaker zeggen 'kom kijken '.
Persoonlijk ben ik een voorstander van echt VAR mensen, dus geen die een rol hebben als scheidsrechter of connecties.
Neutrale samenvatting inderdaad.Terranova schreef op zondag 16 maart 2025 @ 19:56:
Voor de mensen die alleen de samenvattig kijken, post niet over "bestolen" of "geluk". Jullie hebt vast niet meegekregen dat Az al met een mannetje of 2 minder had moeten staan als Higler consistent zou fluiten.
Zo zijn er genoeg voorbeelden, zo ook de snelste rode kaart in de Eredivisie. Jetro Willems. Na 29 seconde met een man minder staan en dan achteraf horen dat het toch geen rood was. Maar goed, dat zie je dus ook met onterechte gele kaarten ( zowel wel gegeven als niet gegeven ) die op den duur wel of niet voor een automatische schorsing zorgen. Dat maakt ook het consistent bestraffen van spelers zo van belang en daar gaat het te vaak niet al te goed.ZieMaar! schreef op zondag 16 maart 2025 @ 19:57:
[...]
Yup. Hele bepalende beslissing wordt bijna direct na de wedstrijd herzien. Denk aan de rode kaart van Kuipers bij Heerenveen. De scheids en de var zien het verkeerd, maar het wedstrijd bepalend en dan moet je het doen met een “sorry”…
Het kampioenschap is inderdaad nog niet gespeeld.LZ86 schreef op zondag 16 maart 2025 @ 19:43:
Eerlijk gezegd vind ik Ajax heel matig spelen. Dat wordt nog wat.
Maar ja als je zoveel geluk hebt elke week dan wordt je misschien wel kampioen.
Ik gun het Ajax wel. Toch ook mijn tweede club.
Het nederlandse voetbal gun ik het niet, dit Ajax heeft nl mi niks in de CL te zoeken.
Inderdaad, en ik was nog wel de leukste hier!Qu3st schreef op zondag 16 maart 2025 @ 20:01:
[...]
Zegt veel over het niveau tijdens de wedstrijd dat jullie er tijdens de wedstrijd er niet op kwamen
Ik vond mezelf leukersNielz123 schreef op zondag 16 maart 2025 @ 20:02:
[...]
Inderdaad, en ik was nog wel de leukste hier!
Welke club wel dan dit jaar?Harribo schreef op zondag 16 maart 2025 @ 20:00:
[...]
Het kampioenschap is inderdaad nog niet gespeeld.
Eerlijk gezegd vind ik Ajax heel matig spelen. Dat wordt nog wat.
Maar ja als je zoveel geluk hebt elke week dan wordt je misschien wel kampioen.
Ik gun het Ajax wel. Toch ook mijn tweede club.
Het nederlandse voetbal gun ik het niet, dit Ajax heeft nl mi niks in de CL te zoeken.
Of dat bij deze eerste gele kaart Highler geen voordeel gaf en twee spelers alleen op de keeper konden. Nee AZ is hier vooral gelukkig.Terranova schreef op zondag 16 maart 2025 @ 19:56:
XXXVI
Op basis van de Europese wedstrijden Feyenoord en PSV. (buiten die pot tegen Arsenal van PSV dan)
Die clubs hebben nu eenmaal meer kwaliteit op t veld ook. Ajax mag best een hoop versterken als ze niet compleet kansloos willen zijn in de CL, en daar was niet zoveel budget voor geloof ik?
Clasie heeft het ansich best netjes verwoord:
https://www.vi.nl/nieuws/...-bizar-dit-scheelt-punten
[ Voor 25% gewijzigd door LZ86 op 16-03-2025 20:09 ]
Het stond 1-1 toen de rode kaart viel.LZ86 schreef op zondag 16 maart 2025 @ 19:54:
[...]
De rode kaart ja. Beinvloed de wedstrijd nogal hevig in het voordeel van Ajax natuurlijk.
10 tegen 11 had ik nog maar moeten zien of ze die gelijkmaker hadden gemaakt.
maar goed, uiteindelijk beide ploegen veel last van Higler gehad.
Je hebt gelijk natuurlijk, maar de kans was dan een stuk groter dat AZ aan het langste eind had getrokken natuurlijk.
Je zal nog wel een beetje hoog in de emotie zitten.ephymerous schreef op zondag 16 maart 2025 @ 19:36:
Een club zonder enige flair? Ik weet niet waarom ik hier nog op reageer maar het is een club die recent vaker wel dan niet leeg gekocht wordt einde van het seizoen. En dat jaar op jaar weer redelijk tot goed op vult met jeugd en spelers uit de onderkant eredivisie en KKD. Spelers die doorbreken gaan weg en laten her bij andere clubs in grote competities ook nog zien. En ook nog eens een club die er met (soms beperkte) middelen Europees alles aan doet om resultaat te behalen. Dat is bij andere clubs blijkbaar wel eens anders
Psv, Feyenoord en ook AZ hebben mi daar meer in te zoeken dan dit Ajax.
AZ heeft 2 doelpunten gemaakt, en 2 x op doel geschoten. Ik zou niet weten waarom AZ bestolen zou zijn.ephymerous schreef op zondag 16 maart 2025 @ 20:07:
[...]
Of dat bij deze eerste gele kaart Highler geen voordeel gaf en twee spelers alleen op de keeper konden. Nee AZ is hier vooral gelukkig.
Blij dat de eindstand het dan bepaald ipv jij.Harribo schreef op zondag 16 maart 2025 @ 20:12:
[...]
Korte analyse:
Matige eerste helft en na het vallen van de eerste goal een leuke tweede helft gezien. 2-2 kan ik wel mee leven. Heel belangrijk punt ook.
Maar hoe, HOE krijgt Traoré die scherpe voorzet er niet in?
Matige eerste helft en na het vallen van de eerste goal een leuke tweede helft gezien. 2-2 kan ik wel mee leven. Heel belangrijk punt ook.
Maar hoe, HOE krijgt Traoré die scherpe voorzet er niet in?

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Moeten deze clubs nu wel of niet blij zijn met deze inter break?Harribo schreef op zondag 16 maart 2025 @ 20:12:
[...]
Persoonlijk mogen de inter breaks er wel uit, twijfel of het voor clubs nu wel goed uitkomt, zeker nu het zo spannend is.
Het afmaken van Brobbey was wel weer echt schandalig. Wat een waardeloze spits. Voetballend was hij wel nuttig, maar brengt veel te weinig.
Ik heb gaandeweg door de jaren heen echt een hekel gekregen aan de interlandbreak.HollowGamer schreef op zondag 16 maart 2025 @ 20:20:
[...]
Moeten deze clubs nu wel of niet blij zijn met deze inter break?
Persoonlijk mogen de inter breaks er wel uit, twijfel of het voor clubs nu wel goed uitkomt, zeker nu het zo spannend is.
Enerzijds omdat we de topspelers niet meer hebben en het NL gewoon matig is. Anderzijds omdat het vaak op verkeerde momenten komt en er zeker bij Feyenoord best vaak blessures op key posities uit zijn gekomen
Als Brobbey niet in vorm is heb je eigenlijk niet zo veel aan hem als spits, het is niet bepaald een voetbalslimme speler zoals Berghuis. Hij kan een bal vasthouden en dat is het wel een beetje. Niet bepaald mijn speler in ieder geval, geef mij maar Traore of Weghorst, die brengen wat meer.hotymoty schreef op zondag 16 maart 2025 @ 20:20:
Het afmaken van Brobbey was wel weer echt schandalig. Wat een waardeloze spits. Voetballend was hij wel nuttig, maar brengt veel te weinig.
just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied
En daarvoor zijn er zeker ook momenten geweest waarbij Ajax benadeeld werd. Geen voordeel afwachten terwijl Ajax 2 tegen 1 kwam te staan, dan had de wedstrijd ook anders kunnen lopen. Of Goes een gele kaart geven bij een van zijn vele overtredingen, wat gewoon terecht was geweest, dan sta je als aanvallende ploeg gewoon sterker. Higher floot in de eerste helft erg zwak waar AZ veelvuldig voordeel bij had. Dat het nu enkel over die tweede gele kaart gaat is op zich begrijpelijk maar wel jammer, er waren voorafgaand aan dat moment ook wedstrijdbepalende momenten die nadelig waren voor Ajax. Jammer.LZ86 schreef op zondag 16 maart 2025 @ 20:09:
Je hebt gelijk natuurlijk, maar de kans was dan een stuk groter dat AZ aan het langste eind had getrokken natuurlijk.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Gewoon Calimero gedrag in mijn ogen. En het is niet de eerste keer. Dan denk ik ook aan dat gezever toen de competitie werd gestaakt, hoe met Slot werd omgegaan, etc.Bao_mi1 schreef op zondag 16 maart 2025 @ 20:12:
[...]
Je zal nog wel een beetje hoog in de emotie zitten.
Een club zonder enige flair?
XXXVI
Verwijderd
PSV en Ajax hebben respectievelijk 18 en 16 wedstrijden in de twee maanden na de winterstop gespeeld. Reken er maar op dat de technische staf van beide clubs blij zijn de break. Zeker omdat meesten geen twee volledige interlands spelen.HollowGamer schreef op zondag 16 maart 2025 @ 20:20:
Moeten deze clubs nu wel of niet blij zijn met deze inter break?
Net zulk calimero gedrag als je B team het veld in sturen en dan bij de persconferentie vertellen hoe verdrietig het je maakt als journalisten het een B opstelling noemen?ephymerous schreef op zondag 16 maart 2025 @ 20:26:
[...]
Gewoon Calimero gedrag in mijn ogen. En het is niet de eerste keer. Dan denk ik ook aan dat gezever toen de competitie werd gestaakt, hoe met Slot werd omgegaan, etc.
De situatie met Slot ben ik met je eens. Maar de staking van de competitie was ook gewoon raar en onnodig. Zeker aangezien elk land om ons heen de competitie gewoon afmaakte. Vandaag namen mensen het Higler kwalijk dat hij overhaast een 2e geel gaf in plaats van eerst goed na te denken. Hetzelfde als wat de knvb toen deed en AZ had alle recht om daar niet blij mee te zijn.
Sorry maar Traore is nog veel wisselvalliger dan Brobbey, en Weghorst brengt voetballend veel minder dan Brobbey. Ik zie als ik in het stadion zit echt een enorm verschil in het spel met Brobbey of Weghorst in het spel, en dat is echt in het voordeel van Brobbey.TTLCrazy schreef op zondag 16 maart 2025 @ 20:25:
[...]
Als Brobbey niet in vorm is heb je eigenlijk niet zo veel aan hem als spits, het is niet bepaald een voetbalslimme speler zoals Berghuis. Hij kan een bal vasthouden en dat is het wel een beetje. Niet bepaald mijn speler in ieder geval, geef mij maar Traore of Weghorst, die brengen wat meer.
/edit: en de ondergrens van Traore is veel lager. Die kan echt bizar simpel van de bal gezet worden af en toe.
[ Voor 7% gewijzigd door PolarBear op 16-03-2025 20:35 ]
Tandje jantje wat kunnen sommigen hier in dit topic alleen maar door hun club bril kijken zeg. Moeilijk hoor om een keer toe te geven dat je club / een speler van die club wat verkeerd heeft gedaan.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Waar heb jij het over dan?Agent47 schreef op zondag 16 maart 2025 @ 20:39:
Tandje jantje wat kunnen sommigen hier in dit topic alleen maar door hun club bril kijken zeg. Moeilijk hoor om een keer toe te geven dat je club / een speler van die club wat verkeerd heeft gedaan.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Eens, in principe, maar wat is er dan onbegrijpelijk? Het ligt toch volledig in de lijn der verwachtingen onderhand?toolkist schreef op zondag 16 maart 2025 @ 18:56:
Maar 1 reactie. Wat is Higler bar bar bar slecht vandaag. Alle kanten op onbegrijpelijk.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Net de samenvatting van Twente - Feyenoord en Ajax - AZ gezien. Ik lees net dat je dan niet je mening mag geven, maar ik doe het toch
Twente - Feyenoord, wat een vermakelijke open wedstrijd. Twee ploegen die willen voetballen, al was Twente helaas veel te slordig. Als ze er beter in hadden gezeten was het zo 5-6 geworden. Feyenoord effectief maar ook aanvallend verzorgd voetbal. Ze kregen ook wel ontzettend veel ruimte, Twente zat er niet erg bovenop.
Ajax - AZ, tja wat moet je er van zeggen. Chaos? Door de scheidsrechter veroorzaakt, die had het totaal niet in de hand, voelde de wedstrijd totaal niet aan.
Een Ajax wat weer onherkenbaar was, fel en de bovenliggende ploeg. Blijkbaar lukt het tegen de topclubs wel. Statistisch gezien waren ze de bovenliggende partij, maar de tweede gele kaart van AZ was wel een beslissende fout. Jammer dat de scheidsrechter zo’n stempel drukt, je wil een eerlijke krachtmeting zien tussen deze twee ploegen. Al met al een uitslag die wel terecht is denk ik, al voelt het voor beiden ploegen als een verlies.
Twente - Feyenoord, wat een vermakelijke open wedstrijd. Twee ploegen die willen voetballen, al was Twente helaas veel te slordig. Als ze er beter in hadden gezeten was het zo 5-6 geworden. Feyenoord effectief maar ook aanvallend verzorgd voetbal. Ze kregen ook wel ontzettend veel ruimte, Twente zat er niet erg bovenop.
Ajax - AZ, tja wat moet je er van zeggen. Chaos? Door de scheidsrechter veroorzaakt, die had het totaal niet in de hand, voelde de wedstrijd totaal niet aan.
Een Ajax wat weer onherkenbaar was, fel en de bovenliggende ploeg. Blijkbaar lukt het tegen de topclubs wel. Statistisch gezien waren ze de bovenliggende partij, maar de tweede gele kaart van AZ was wel een beslissende fout. Jammer dat de scheidsrechter zo’n stempel drukt, je wil een eerlijke krachtmeting zien tussen deze twee ploegen. Al met al een uitslag die wel terecht is denk ik, al voelt het voor beiden ploegen als een verlies.
Afgesproken is een groot woord. Dit zijn van die dingen die eenzijdig besloten worden en clubs en spelers hebben zich ernaar te voegen.HollowGamer schreef op zondag 16 maart 2025 @ 18:46:
[...]
Ik heb er een andere mening over, maar de meeste stemmen gelden hier.
Zoals gezegd vind ik dat beide eens mogen kijken naar hun gedrag. De scheids en VAR kan inderdaad beter, maar ik deel niet de mening dat Higler hier tegen een club zou zijn (Ajax of AZ).
Dacht namelijk dat we hadden afgesproken dat je niet meer met 4/5 man naar de scheidsrechter mag lopen? Maar hier gebeurt het met staff eromheen.
Echter, wanneer je dan zoiets als regel opstelt handhaaf hem dan ook consequent. Maar als je al sinds het begin en heel korps vol slappe darmen hebt lopen die dan niet gewoon vijf keer geel geven dan heeft zo'n regel binnen drie speelrondes geen waarde meer.
En als dat al zo slecht gehandhaafd wordt vind ik het niet gek als dat nu ook zo is, dan lijkt het tenminste nog consequent.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Oh en het is al aardig ondergesneeuwd, maar leuk dat Feyenoord en Van Persie een flink lekkere pot hadden. Te vroeg om te zeggen dat hij het op de rit heeft maar geeft wel vertrouwen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Vind het van de andere kant wel sneu. Vond het ook goed dat ze bij ESPN afkapte toen Perez erover begon hoe de scheidsrechter zich voelt.Gonadan schreef op zondag 16 maart 2025 @ 20:46:
[...]
Eens, in principe, maar wat is er dan onbegrijpelijk? Het ligt toch volledig in de lijn der verwachtingen onderhand?
Ik weet uit ervaring dat het vaak bepaalde types zijn, maar om te doen dat ze dit 'lekker vinden' of 'genieten van de aandacht ', vind ik wel wat ver gaan. Geloof niet dat Higler nu er lekker bij zit, en zo haatdragend ben ik op dat soort mensen vaak niet.
Heb meer tegen de Micheal Oliver's en Bas Nijhuis types. Maar ook die doen hun best. Zo'n duw mag voor mij ook wel wat minder gestraft worden in de Eredivisie bijvoorbeeld, je wordt namelijk uitgelachen internationaal.
Vind ook best dat we spelers die veel rollen, best mogen aanspreken op hun gedrag. Anders krijg je het zo als in La Liga.
[ Voor 9% gewijzigd door HollowGamer op 16-03-2025 20:54 ]
Wat een ontzettend lage reactie zeg, maar wel een goede afspiegeling van dit topic.ephymerous schreef op zondag 16 maart 2025 @ 19:36:
Nou onderweg terug uit de Arena naar huis. Voor de tweede keer dit seizoen bestolen door AZ. Ze hebben één kans en twee keer gescoord![]()
AZ een club noemen zonder flair. Gedrag van de AZ spelers sloeg nergens op, je weet dat het geen enkele zin heeft. Maar om dan de hele club te downgraden tot een “club zonder flair”. Dit komt op mij over als pure arrogantie vanuit de hoofdstad. Dit soort reacties helpen niet mee in het sentiment dat leeft richting Ajax (zeker hier in de provincie).
Kom op, pak je verlies, klaag over die spelers, maar respecteer de club AZ. Die het gewoon hartstikke goed doen, een goede structuur hebben staan waar enig topclub (Feyenoord, Ajax) jaloers om mag zijn.
Ik vind Feyenoord in potentie het beste team hebben mi. In potentie... Enige minpuntje is de centrum spits. Haal je daar een (fysieke) topper dan is het een topteam.Gonadan schreef op zondag 16 maart 2025 @ 20:51:
Oh en het is al aardig ondergesneeuwd, maar leuk dat Feyenoord en Van Persie een flink lekkere pot hadden. Te vroeg om te zeggen dat hij het op de rit heeft maar geeft wel vertrouwen.
Paixao is mi de beste vleugelspits van Nederland. Hadj Moussa bindt 3 man aan zich en levert goede ballen af. .
Middenveld lopen Timber en Hwang normaal gesproken, zoveel snelheid, agressie en loopvermogen. Hancko, Trauner lezen het spel achterin goed.
Enfin mijn mening
Ben zeer gecharmeerd van Feyenoord.
AZ is een prachtige club met een heel mooie insteek.Mr.Jappe schreef op zondag 16 maart 2025 @ 20:55:
[...]
Wat een ontzettend lage reactie zeg, maar wel een goede afspiegeling van dit topic.
AZ een club noemen zonder flair. Gedrag van de AZ spelers sloeg nergens op, je weet dat het geen enkele zin heeft. Maar om dan de hele club te downgraden tot een “club zonder flair”. Dit komt op mij over als pure arrogantie vanuit de hoofdstad. Dit soort reacties helpen niet mee in het sentiment dat leeft richting Ajax (zeker hier in de provincie).
Kom op, pak je verlies, klaag over die spelers, maar respecteer de club AZ. Die het gewoon hartstikke goed doen, een goede structuur hebben staan waar enig topclub (Feyenoord, Ajax) jaloers om mag zijn.
Goes is een bloedjong met verachtelijke mentaliteit, als hij van de tegenstander is. De spelers van AZ hadden hem hierin niet moeten volgen, meer is het niet.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Heb het niet gezien, wat gebeurde er?HollowGamer schreef op zondag 16 maart 2025 @ 20:53:
[...]
Vind het van de andere kant wel sneu. Vond het ook goed dat ze bij ESPN afkapte toen Perez erover begon hoe de scheidsrechter zich voelt.
Nee Higler is geen Gozubuyuk of dergelijken die echt een ego probleem hebben. Higler is gewoon zwaar incompetent maar geen kwade insteek.Ik weet uit ervaring dat het vaak bepaalde types zijn, maar om te doen dat ze dit 'lekker vinden' of 'genieten van de aandacht ', vind ik wel wat ver gaan. Geloof niet dat Higler nu er lekker bij zit, en zo haatdragend ben ik op dat soort mensen vaak niet.
Heb meer tegen de Micheal Oliver's en Bas Nijhuis types. Maar ook die doen hun best. Zo'n duw mag voor mij ook wel wat minder gestraft worden in de Eredivisie bijvoorbeeld, je wordt namelijk uitgelachen internationaal.
Vind ook best dat we spelers die veel rollen, best mogen aanspreken op hun gedrag. Anders krijg je het zo als in La Liga.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ben alleen bang dat we in ieder geval Paxaio en Hancko kwijt gaan raken deze zomerHarribo schreef op zondag 16 maart 2025 @ 20:56:
[...]
Ik vind Feyenoord in potentie het beste team hebben mi. In potentie... Enige minpuntje is de centrum spits. Haal je daar een (fysieke) topper dan is het een topteam.
Paixao is mi de beste vleugelspits van Nederland. Hadj Moussa bindt 3 man aan zich en levert goede ballen af. .
Middenveld lopen Timber en Hwang normaal gesproken, zoveel snelheid, agressie en loopvermogen. Hancko, Trauner lezen het spel achterin goed.
Enfin mijn mening
Paxaio is echt niet meer te houden na wat ie, ook in Europa, heeft laten zien.
Exact, ik hou er niet van, maar als je dan toch moet kiezen, dan maar in je eigen team. Dat was ook precies mijn punt over Tadic, ook zo’n vreselijke zuiger. Maarja, wel fijn als hij in je team zit ipv bij de tegenstanderGonadan schreef op zondag 16 maart 2025 @ 21:01:
[...]
AZ is een prachtige club met een heel mooie insteek.
Goes is een bloedjong met verachtelijke mentaliteit, als hij van de tegenstander is. De spelers van AZ hadden hem hierin niet moeten volgen, meer is het niet.
Als ze eens fit blijven wel jaHarribo schreef op zondag 16 maart 2025 @ 20:56:
[...]
Ik vind Feyenoord in potentie het beste team hebben mi. In potentie... Enige minpuntje is de centrum spits. Haal je daar een (fysieke) topper dan is het een topteam.
Enfin mijn mening
Ja trots op die topsport mentaliteit waarin de jeugd kapot werd gemaakt, jochies van 15 die in een afrekencultuur waren beland. Om trots op te zijn! Dikke respect hoor.Mr.Jappe schreef op zondag 16 maart 2025 @ 20:55:
[...]
Wat een ontzettend lage reactie zeg, maar wel een goede afspiegeling van dit topic.
Ik heb de wedstrijd gezien, en heb er ook een andere mening over. Vind het zeker geen goede scheidsrechter, maar vind ook jammer dat over het gedrag tegen de scheids niets gezegd wordt.Gonadan schreef op zondag 16 maart 2025 @ 21:06:
[...]
Heb het niet gezien, wat gebeurde er?
[...]
Nee Higler is geen Gozubuyuk of dergelijken die echt een ego probleem hebben. Higler is gewoon zwaar incompetent maar geen kwade insteek.
Gozubuyuk heb ik ook verhalen over gelezen, al is hij wel onze beste scheidsrechters. Eigenlijk zou je vanaf hem een lijn moeten draaien dat dit het minimale niveau moet zijn, en de rest nog beter.
Dat was geen B elftal, kap nou eens met naroeptoeteren wat je ergens gehoord hebt maar gewoon niet kloptBao_mi1 schreef op zondag 16 maart 2025 @ 20:30:
[...]
Net zulk calimero gedrag als je B team het veld in sturen en dan bij de persconferentie vertellen hoe verdrietig het je maakt als journalisten het een B opstelling noemen?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2024/2025 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2024/2025 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken