D-e-n schreef op maandag 24 maart 2025 @ 11:30:
[...]
Het is Te Kloese die hem heeft aangesteld dus deze blunder (en ik vind het een blunder) komt wat mij betreft ook op zijn bordje. Vraag is of hij er van leert. Geen idee hoe dat geëvolueerd wordt maar dat lijkt me wel belangrijk.
Velen beginnen dan over zijn dubbelfunctie maar dat lijkt me hier weinig mee te maken hebben. Dit is gewoon inzicht, het inzicht dat je gewoon een trainer had moeten aanstellen die wil voortborduren op het ijzersterke fundament dat Slot had neergezet.
Bij de eerste opstelling in de voorbereiding kon je al zien dat het mis zou gaan. Als een trainer domme lopers als wingbacks gaat opstellen dan weet je dat je een heel ander, niet Nederlands, spelletje aan het spelen bent. Dan denk ik: dat bespreek je toch bij aanstelling van trainer?
Doorborduren op het fundament van Slot is denk ik niet zo makkelijk voor een trainer. Welke trainer komt ergens en is van plan in grote lijnen hetzelfde te gaan doen? Je zoekt dus een trainer met een vergelijkbare spelopvatting. Het zou moeten lukken, maar je zoekt dan wel dan erg specifiek. Volgens mij is dat ook niet nodig, er leiden meer wegen naar Rome. Iets wat ze bij Ajax onder Co Adriaanse niet wilden snappen.
Ik vind ook dat je voorbij gaat aan de prestaties van Priske in de Champions League. Toch ook het podium waar de transfers hun waarde krijgen. De selectie bleek niet breed genoeg om in de competitie én de Champions League te presteren. Iets wat traditioneel heel lastig is. Even tussentijds de sterspeler verkopen helpt ook niet.
Ik denk dat Priske de fitheid beter had moeten managen. Maar de aanstelling van Priske een blunder noemen vind ik het gevolg van een te hoog verwachtingspatroon en daarom onrealistisch. Het argument dat de speelstijl niet klopt strookt niet met de CL prestaties.
Tot slot, onder Slot had Feyenoord ook regelmatig moeite met het spel maken. Regelmatig viel de winnende pas in de blessuretijd. Claimen dat de nieuwe speelstijl niet werkt in de eredivisie en de oude wel klopt qua punten, maar is ook wat geflatteerd.