[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2024/2025 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 203 ... 302 Laatste
Acties:
  • 476.431 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Keeper
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

chim0 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 22:04:

Ajax heeft 1 keer de CL gewonnen Milan 7 keer.
Ajax heeft hem 4x gewonnen. Feyenoord 1x. Of als je heel specifiek de CL bedoelt, en niet de EC1 meetelt, dan heeft Milan “slechts” 3x de CL gewonnen.

Wel bizarre prestatie van Feyenoord, chapeau.

[ Voor 7% gewijzigd door Keeper op 18-02-2025 22:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Voor NL beter. Atalanta nog steeds achter, al gaat dat zo 2-3 worden. Maar Benfica ook achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:30
Keeper schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 22:15:
[...]

Ajax heeft hem 4x gewonnen. Feyenoord 1x. Of als je heel specifiek de CL bedoelt, en niet de EC1 meetelt, dan heeft Milan “slechts” 3x de CL gewonnen.
Mja oke dat heette idd EC1 toen. Dat bedoel ik.

Bij Milan staat dit: Europacup I / UEFA Champions League 7x 1963, 1969, 1989, 1990, 1994, 2003, 2007
Bij Ajax staat dit: UEFA Champions League 4x 1971, 1972, 1973, 1995
Bij Feyenoord: Europacup I 1x 1970

Hoe dan ook, een Milan is traditioneel gezien een veel grotere en bekendere naam dan een Ajax of Feyenoord dus zal een speler eerder daarheen gaan, denk ik. Gaat allemaal om geld, naam en status tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chim0 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 21:42:
[...]

En hoe worden we beter dan? Als een speler goed is, wordt ie meteen weggekocht naar het buitenland en blijven we met B-garnituur over. Wij in NL kunnen niet mee met het grote Europese geld anders had er wel een Messi of Ronaldo gespeeld bij Ajax, Feyenoord of PSV.

Maar goed, het is knap hoor van Feyenoord. Zeker weten! Wel heel bijzonder Bayern, City en Milan, maar ja dit soort momenten heb je eens in je leven en moet je idd van genieten. Alleen als ik m'n Ajax hart mag laten spreken, ja dan haat ik het als de pest natuurlijk want die vindt dat wij in CL horen en Feyenoord in EL maar dat zal andersom ook zijn.

[...]

Mja, dan voelt ie zich te goed om met al die onbenullen te werken, die er de ballen verstand van hebben en ergens snap ik dat ook wel. Is wel jammer hoor, zie het liever ook anders maar ja gewoon oogkleppen op en voor het kampioenschap gaan. Hoeft niet mooi van mij deze keer :D
Wat maakt dat nu uit dat elke speler weggekocht kan worden, kwestie van goed mooi talent terugkopen en die gasten willen vechten, zeker in zo'n CL. Beter dan al die volgevreten vedettes van AC Milan. Feyenoord kan kan wel een speler van 20 miljoen+ kopen maar niet het salaris. DtK doet het prima, zo'n Moder uitstekend! Maar hij moet wel een TD aanstellen, zou echt zonde zijn die man te verliezen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LZ86
  • Nu online
En Celtic voor tegen Bayern _O-

Wat een rare avond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
chim0 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 22:04:
[...]

Ajax heeft 1 keer de CL gewonnen Milan 7 keer.
Heb dan in ieder geval je cijfers goed....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Waarom juicht die mafklapper op de TV voor Benfica? Denk eens aan die coëfficiënten man. :/

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:12

Agent47

I always close my contracts.

Benfica weer gelijk…

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Zo die Toloi van Atalanta mag wel een wedstrijd of 10 krijgen, want een achterlijke actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

LZ86 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 22:36:
En Celtic voor tegen Bayern _O-

Wat een rare avond
Dude no way dat Celtic hun er uit gooien ;P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Gonadan schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 22:46:
Waarom juicht die mafklapper op de TV voor Benfica? Denk eens aan die coëfficiënten man. :/
Portugal is niet meer interessant man. België en Frankrijk, dat zijn de landen waar we op moeten letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

toolkist schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 22:49:
[...]

Portugal is niet meer interessant man. België en Frankrijk, dat zijn de landen waar we op moeten letten.
Famous last words. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
chim0 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 22:24:
[...]

Mja oke dat heette idd EC1 toen. Dat bedoel ik.

Bij Milan staat dit: Europacup I / UEFA Champions League 7x 1963, 1969, 1989, 1990, 1994, 2003, 2007
Bij Ajax staat dit: UEFA Champions League 4x 1971, 1972, 1973, 1995
Bij Feyenoord: Europacup I 1x 1970

Hoe dan ook, een Milan is traditioneel gezien een veel grotere en bekendere naam dan een Ajax of Feyenoord dus zal een speler eerder daarheen gaan, denk ik. Gaat allemaal om geld, naam en status tegenwoordig.
Milan is qua naam echt niet veel groter dan Ajax, 100%
Qua budget, qua competitie, ja dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

toolkist schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 22:48:
Zo die Toloi van Atalanta mag wel een wedstrijd of 10 krijgen, want een achterlijke actie.
Wat er aan vooraf ging kreeg ik niet goed mee, maar dat joch leek hem wel gewoon een beuk te geven. Waarom krijgt die dan niks?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Gonadan schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 22:51:
[...]

Wat er aan vooraf ging kreeg ik niet goed mee, maar dat joch leek hem wel gewoon een beuk te geven. Waarom krijgt die dan niks?
Omdat die Toloi zo los ging dat die scheids alleen daar nog maar aandacht voor had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Benfica krijgt nu geen penalty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

toolkist schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 22:51:
Omdat die Toloi zo los ging dat die scheids alleen daar nog maar aandacht voor had?
Weer een blinde scheids dus? :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Agent47 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 22:48:
[...]

Dude no way dat Celtic hun er uit gooien ;P
90+4, lekker op z’n Duits weer

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
LAD93 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 22:56:
[...]

90+4, lekker op z’n Duits weer
Celtic stond dan ook lekker naief te verdedigen. Hoe kun je iemand zo vrij in laten koppen op de 5 meter lijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Gonadan schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 22:46:
Denk eens aan die 25% verkooppercentage voor Feyenoord van Kökcü :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:57
Maarten_E schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 22:05:
[...]

Bedoel qua kwaliteit van de speler. Compleet verzopen in de PL en voor 50 miljoen had iedere club hem ook al weg gedaan. Leuk dat hij nu een redemption arc bij Betis heeft, dat dan weer wel.
Haha was ook ironisch bedoelt, blijft nog steeds bizar dat er een club 100 miljoen voor neerlegde.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:36
Echt heel lekker dit. Financieel ook geweldig. 11 miljoen in de pocket en Hancko MOTM. Goed voor z’n transfer waarde.
Nu nog een td en het gaat allemaal goed komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:16

Pierre

Van nature lui!

Ik moest toch wel even gniffelen toen ik het zure gezicht van Zlatan zag op de truibune :9

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Zo, ff nagenieten. Even de samenvatting kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr.Jappe
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online
Knappe prestatie van Feyenoord, met hangen en wurgen maar dat is niet gek met zoveel afwezigen. Die rode kaart kwam ook niet ongelegen, wat een domme overtreding. De scheidsrechter zat er echt bovenop volgens mij.

Ik weet niet of iemand het al had geconstateerd, opeens gaat de discussie over welke club groter is (lijkt me totaal niet relevant en wederom een discussie die niet beslecht zal worden), maar San Siro schijnt een voetbal tempel te zijn?! Waarom hoor ik continue een megafoon in het publiek? Pfff moet je toch niet aan denken om daar naast te zitten. Als je dat nodig hebt om sfeer te creëeren dan is het m.i. geen voetbaltempel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Theo, Theo wat raar. Je haalt de sporten, zomaar door elkaar _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Maar ff in m'n euforische stemming:

City uit, Bayern thuis, Milan uit & thuis, Benfica waar maanden / een jaar niemand won.

Is niet helemaal toeval meer toch? Tuurlijk City heeft Feyenoord sowieso dat eerste doelpunt cadeau gegeven. Bijlow werd tegen Bayern ineens prime Casillas. Maar de inzet was er wel.

Waarom kan dit in de CL wel en niet thuis tegen Willem II? Dat moet iets mentaals zijn hoor. De supporters van Feyenoord zijn altijd aanwezig, daar ligt het ook niet aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:57
Agent47 schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 08:07:

Waarom kan dit in de CL wel en niet thuis tegen Willem II? Dat moet iets mentaals zijn hoor. De supporters van Feyenoord zijn altijd aanwezig, daar ligt het ook niet aan.
Misschien het verschil dat ze het beter doen in de rol van underdog dan dat ze moeten winnen/het spel moeten maken?

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 17:39
Gynnad schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 08:12:
[...]

Misschien het verschil dat ze het beter doen in de rol van underdog dan dat ze moeten winnen/het spel moeten maken?
Dit Feyenoord heeft al het hele seizoen moeite het spel te maken. Dat zat in het begin van het seizoen natuurlijk al ingebakken in de keuze voor het systeem maar Priske heeft het er ook daarna nooit uit kunnen krijgen. De wankele organisatie achterin en het gebrek aan fitheid komen daar dan bovenop want één counter kan dan dodelijk zijn en juist van clubs in de top van de eredivisie verwacht je dat ze het in het laatste kwartier over de streep kunnen trekken. Er valt veel aan te merken op die Carranza maar juist in dat laatste kwartier kan zo'n spits zijn van waarde zijn. Maar dan is iedereen op

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:22

OMX2000

By any means necessary...

Zlatan die voor de wedstrijd riep dat het wel anders gaat zijn met 80.000 toeschouwers…

How about 50.000 Milan supporters en 5000 Feyenoorders. Het was niet eens uitverkocht.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:08
Vanavond het openhuis PSV tegen Juventus. Ik ben bang voor 100 kansen en aan het einde 1-1

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:20

Chrisjuh_15

Facta non verba

Agent47 schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 07:36:
"En hoe vaak heb jij de samenvatting al gezien?"

"Ja"

:D O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:23
carpebios schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 08:40:
Vanavond het openhuis PSV tegen Juventus. Ik ben bang voor 100 kansen en aan het einde 1-1
Zoiets
Of Lang krijgt zijn halfjaarlijkse bevlieging

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
Agent47 schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 07:36:
En even het commentaar op Rijnmond terugluisteren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:59
D-e-n schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 10:12:
[...]

Dat is hier ook altijd vaste prik na weer een historische avond. Heerlijk :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:47
Gynnad schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 08:12:
[...]

Het is ook gewoon weer een externe factor geluk, waar Feyenoord regelmatig pech heeft gehad:
- AC Milan kreeg gewoon een terechte rode kaart, waar de scheidsrechters in de Eredivisie te vaak niet ingrepen bij duidelijke penalties/rode kaarten die Feyenoord over een doodpunt hadden moeten helpen, denk aan Gimenez zn gescheurde shirt tegen Utrecht.
- Feyenoord scoort zn eerste de beste kans, waar dat in de Eredivisie zelden lukt en als dat lukt zoals van de week tegen NAC zijn dat soort belangrijke goals ook nog een aantal keer om twijfelachtige redenen teruggedraaid zijn.
- Er viel zowaar een keer geen speler geblesseerd uit. Ondanks 12 ontbrekende spelers kon Feyenoord voor de verandering het uitgedachte plan uitvoeren zonder noodgedwongen ingrepen.

Zonder geluk vaart niemand wel, net als tegen Bayern zat het niet tegen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

D-e-n schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 10:12:
[...]

Die zijn maar een heel klein beetje voor Feyenoord he :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
Agent47 schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 10:21:
[...]

Die zijn maar een heel klein beetje voor Feyenoord he :D
Dat hoort op zo'n avond. Een beetje het "Dennis Bergkamp, Dennis Bergkamp" gevoel zeg maar :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Harribo
Voor mij is het CL seizoen als Nederlandse neutrale toeschouwer al geslaagd. Twee Nederlandse clubs bij de laatste 24 en zelfs 1 door bij de playoffs.

Voor Feyenoord een mooie overwinning... Niet alleen door die 11 miljoen en de volgende ronde... maar er zijn spelers die zich nu op de kaart hebben gespeeld.
Kan Feyenoord tzt weer misschien veel geld verdienen aan transfers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• carpebios
Harribo schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 09:53:
[...]

Zoiets
Of Lang krijgt zijn halfjaarlijkse bevlieging
En gaat dan het publiek bekritiseren? :+

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bintmeister
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-10 11:10

Bintmeister

In boerenkool nederlands graag

Rubman schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 21:53:
Read dus rood omdat hij de bal wegschoot na fluitsignaal tegen een speler aan.
Volgens mij wordt een bal altijd weg gebeukt na fluitsignaal, tsja beetje dom als er dan net een speler van Milan tussen staat.
Opstootje daarna zorgde dus voor de respectievelijke rode kaart voor Read en gele kaart voor Leao.
Volgens mij kun je in de beelden zien dat die speler van achter op Read afloopt en wat in zijn gezicht roept, waarna hij de bal tegen zijn benen aankrijgt.

Stom om je zo te laten provoceren, maar geen op zichzelf staande actie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Z_M3ngTAIo28E1SzWIMCpiQBF0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/65s4JumRXGYDNBqjqyk2kX2Q.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
chim0 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 21:28:
[...]

Nee totaal niet. Waarom moet ik juichen voor Feyenoord? Waarom moet ik met de meute meelopen en blij zijn voor Europa? Heb daar niks mee. Ajax heb ik wat mee dan juich ik. Vind het echt bizar dat je wordt aangekeken als e.o.a. laat ik maar niet zeggen wat omdat je niet meeloopt met de meute.

En ik vind mezelf zeker niet even groot als Van Basten. Verre van zelfs..

[...]

Ja maar juist dat vind ik irritant, dat typische Nederlandse hossende van links naar rechts achter mekaar lopen mentaliteit. Je bent voor een club en tegen een andere club, zeker wanneer het de aartsrivaal betreft. Als Ajax verliest of staat te stuntelen, heb jij toch ook leedvermaak? "Goed voor het Nederlands voetbal" heb ik weinig mee, ik kijk puur naar mijn club.
Naja, juichen is ook misschien wel wat overdreven, maar jij vind het dus niet mooi voor het NL'se (en daarmee ook AJAX) voetbal en het aanzien daarvan in Europa? Ik juich zelf ook niet voor Ajax overigens (woordkeuze doet hier wel heel veel toe natuurlijk), maar ik hoop wel dat ze winnen, omdat je daarmee in NL weer meer aanzien krijgt, wellicht ook leukere/ meer aantrekkelijker spelers kan aantrekken enzovoorts.

Waar ik zelf moeite mee heb is 'omdat het in de NL'se competitie een concurrent (oké, achterstand is nu groot, maar een tegenstander dan :+ ) is, gun ik ze helemaal niks'. Als de weerstand (of haat, of aversie, of geef het een term) tegen een club dus gewoon zo groot / diep zit, dat je ze ook echt niets gunt zeg maar.

Ik hoop bijvoorbeeld altijd dat Feyenoord wint (kan ik ook niets aan doen :P ) van Ajax en PSV, en daar boven eindigt. Verder houd ik wel van een beetje spanning/ sensatie (en vooral van leuk/ mooi / snel voetbal) in de competitie, dus vind ik het wel weer mooi als Ajax / PSV of welke concurrent ook lang in de buurt blijft, waardoor een eventueel kampioenschap zo laat mogelijk beslist wordt.

Uiteindelijk wordt iedere club beter van pittige weerstand, en aan elkaar gewaagd zijn. Als onze (Nederlandse) clubs dan in Europa verder komen, levert dat weer aanzien op, en (dat ook nog eens) meer kans op meer geld voor de topclubs in Nederland, die daarmee weer spelers kunnen aantrekken. Dus dat is ook nog eens beter voor mijn eigen cluppie.

Maargoed, ieder zijn ding natuurlijk, maar iig net zoals jij het 'juichen' (wellicht overdreven, maar laten we dan gunnen) voor de andere Nederlandse club niet snapt, snap ik de totale aversie tegen een andere club niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vld1989
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 11:18
Bintmeister schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 11:36:
[...]

Volgens mij kun je in de beelden zien dat die speler van achter op Read afloopt en wat in zijn gezicht roept, waarna hij de bal tegen zijn benen aankrijgt.

Stom om je zo te laten provoceren, maar geen op zichzelf staande actie.

[Afbeelding]
Gewoon een goed leermoment voor Read. Het is onder de streep gewoon een ventje van 18 jaar die net z'n eerste 2 Champions League-wedstrijden heeft gespeeld tegen een van de betere spelers die je in Europa tegen kunt komen. Dat heeft ie ook nog eens fantastisch gedaan, dus dat er dan wat adrenaline vrij komt kan je zo'n jongen niet eens kwalijk nemen vind ik zelf.
Als hij een Theootje gaat doen en op z'n 27e nog steeds zo doet terwijl hij een ervaren international is en beschouwd wordt als een van de besten ter wereld op zijn positie dan ga ik er al wat meer van vinden :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:48

Superkiwi

Hoi doei

jbdeiman schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 12:24:
Maargoed, ieder zijn ding natuurlijk, maar iig net zoals jij het 'juichen' (wellicht overdreven, maar laten we dan gunnen) voor de andere Nederlandse club niet snapt, snap ik de totale aversie tegen een andere club niet.
Als ik de post van @chim0 juist interpreteer heeft hij geen aversie jegens andere Nederlandse clubs, hij heeft er gewoon niets mee. En die gedachte deel ik wel; ik zit bij andere Nederlandse clubs ook veelal neutraal te kijken. Is het leuk als PSV, Feyenoord of andere Nederlandse clubs het goed doen in Europa? Zeker. Word ik er blij van als ze winnen en/of een ronde verder komen? Dat maakt mij echt helemaal niets uit. Vind ik het leuk om de vaste kliek supporters hier hun vreugde te zien uiten? Uiteraard!
Tussen ons gezegd: ik zie de clubs ook vooral als concurrenten in de Nederlandse competitie en die wil je natuurlijk niet sterker zien worden door hoge CL-inkomsten ;)

Aversie tegen een andere club, daar snap ik ook helemaal niets van. Dus zijn we het toch nog ergens met elkaar eens ;)
Dat gezegd hebbende: succes vanavond PSV'ers!

[ Voor 7% gewijzigd door Superkiwi op 19-02-2025 13:04 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Jappe
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online
jbdeiman schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 12:24:
[...]

Naja, juichen is ook misschien wel wat overdreven, maar jij vind het dus niet mooi voor het NL'se (en daarmee ook AJAX) voetbal en het aanzien daarvan in Europa? Ik juich zelf ook niet voor Ajax overigens (woordkeuze doet hier wel heel veel toe natuurlijk), maar ik hoop wel dat ze winnen, omdat je daarmee in NL weer meer aanzien krijgt, wellicht ook leukere/ meer aantrekkelijker spelers kan aantrekken enzovoorts.

Waar ik zelf moeite mee heb is 'omdat het in de NL'se competitie een concurrent (oké, achterstand is nu groot, maar een tegenstander dan :+ ) is, gun ik ze helemaal niks'. Als de weerstand (of haat, of aversie, of geef het een term) tegen een club dus gewoon zo groot / diep zit, dat je ze ook echt niets gunt zeg maar.

Ik hoop bijvoorbeeld altijd dat Feyenoord wint (kan ik ook niets aan doen :P ) van Ajax en PSV, en daar boven eindigt. Verder houd ik wel van een beetje spanning/ sensatie (en vooral van leuk/ mooi / snel voetbal) in de competitie, dus vind ik het wel weer mooi als Ajax / PSV of welke concurrent ook lang in de buurt blijft, waardoor een eventueel kampioenschap zo laat mogelijk beslist wordt.

Uiteindelijk wordt iedere club beter van pittige weerstand, en aan elkaar gewaagd zijn. Als onze (Nederlandse) clubs dan in Europa verder komen, levert dat weer aanzien op, en (dat ook nog eens) meer kans op meer geld voor de topclubs in Nederland, die daarmee weer spelers kunnen aantrekken. Dus dat is ook nog eens beter voor mijn eigen cluppie.

Ik vind het juist een eerlijk verhaal, en ik ben blij dat hij dat gewoon zegt. Ik heb zelf ook niks met te traditionele top 3, al kan ik wel in zijn algemeenheid genieten van een miraculeuze ontsnapping of flitsend voetbal door deze clubs.

Dat is beter dan de professor uithangen met lange epistels, waar je gewoon de clubvoorkeur af ziet druipen maar men het als feiten presenteert.

Terug on topic: prestaties in Europa zijn in het voordeel van alle clubs in de competitie. Dat geld dat binnenkomt moet uiteindelijk ook weer uitgegeven worden, en zo sijpelen die bedragen langzaam naar beneden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Nu online
Mr.Jappe schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 13:07:
[...]

Ik vind het juist een eerlijk verhaal, en ik ben blij dat hij dat gewoon zegt. Ik heb zelf ook niks met te traditionele top 3, al kan ik wel in zijn algemeenheid genieten van een miraculeuze ontsnapping of flitsend voetbal door deze clubs.

Dat is beter dan de professor uithangen met lange epistels, waar je gewoon de clubvoorkeur af ziet druipen maar men het als feiten presenteert.

Terug on topic: prestaties in Europa zijn in het voordeel van alle clubs in de competitie. Dat geld dat binnenkomt moet uiteindelijk ook weer uitgegeven worden, en zo sijpelen die bedragen langzaam naar beneden.
Als je mijn epistel gelezen hebt als zijnde enorme Feyenoordfan, dan moet ik je teleurstellen ;) Zeker, mijn voorkeursclub is Feyenoord, maar over het geheel genomen ben ik fan van het spelletje. Zeker is het een eerlijk verhaal en misschien lees ik het verkeerd. Wellicht is het geen aversie (in dat geval mijn excuses), maar die personen zijn er over en weer zeker bij iedere club.
Zoals ik hier ook zei (en als je mijn posts terugzoekt zeg ik dat vaker) ik ben vooral fan van het spelletje en het meest fan van de club Feyenoord. Maar dat betekent voor mij niet dat ik een andere club niet ook successen kan gunnen.

Juist het onderlinge ouwehoeren over (het is toch echt alleen maar een) spelletje, daaromheen maakt het ook leuk, tenminste dat is het als iedereen het elkaar gunt, maar zichzelf gewoon net het meest. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Nu online
Superkiwi schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 12:55:
[...]

Als ik de post van @chim0 juist interpreteer heeft hij geen aversie jegens andere Nederlandse clubs, hij heeft er gewoon niets mee. En die gedachte deel ik wel; ik zit bij andere Nederlandse clubs ook veelal neutraal te kijken. Is het leuk als PSV, Feyenoord of andere Nederlandse clubs het goed doen in Europa? Zeker. Word ik er blij van als ze winnen en/of een ronde verder komen? Dat maakt mij echt helemaal niets uit. Vind ik het leuk om de vaste kliek supporters hier hun vreugde te zien uiten? Uiteraard!
Tussen ons gezegd: ik zie de clubs ook vooral als concurrenten in de Nederlandse competitie en die wil je natuurlijk niet sterker zien worden door hoge CL-inkomsten ;)

Aversie tegen een andere club, daar snap ik ook helemaal niets van. Dus zijn we het toch nog ergens met elkaar eens ;)
Oh, maar dat kan zeker, zoals ik hierboven ook zeg, als ik het verkeerd opvatte, dan mijn excuses daarvoor. Maar daarom zeg ik dus ook dat ik niets begrijp van aversie jegens andere clubs, en daar ging het mij vooral om. Ik benoem ook dat juichen (verkeerde woordkeuze eerder) zeker niet hoeft, maar misgunnen is dan weer een ander uiterste.

Daarnaast (dat benoem ik ook) vind ik goed / mooi voetbal ook leuk om naar te kijken (al kan ik ook wel van juist een goed tactisch spelletje genieten), maar ook de spanning (hartslag van een kolibri tijdens het paren) maakt dat ik er echt van kan genieten.
Mooie/ spannende ontknopingen hoop ik op, ook vanavond (dan wel in het voordeel van PSV).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Inderdaad, mooie wedstrijden is waar ik graag naar kijk. Dat kan een Barca zijn, een Bayern, een Madrid of bijvoorbeeld een Feyenoord. Een leuke wedstrijd is voor mij reden om te blijven kijken, anders haak ik al snel af (behalve bij Ajax omdat daar nog een stukje spanning/beleving bij komt kijken).

Als je me nu even excuseert ga ik toch even opzoeken wat de hartslag van een parende kolibrie is :+

[ Voor 3% gewijzigd door Superkiwi op 19-02-2025 13:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Nu online
Superkiwi schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 13:23:
Inderdaad, mooie wedstrijden is waar ik graag naar kijk. Dat kan een Barca zijn, een Bayern, een Madrid of bijvoorbeeld een Feyenoord. Een leuke wedstrijd is voor mij reden om te blijven kijken, anders haak ik al snel af (behalve bij Ajax omdat daar nog een stukje spanning/beleving bij komt kijken).

Als je me nu even excuseert ga ik toch even opzoeken wat de hartslag van een parende kolibrie is :+
Haha, is mij ook niet precies bekend, maar als je nagaat dat die overdag (in 'gewone activiteit') al 1200-1400bpm heeft, dan zal dat bij het paren nog wel wat hoger liggen :P

Overigens kijk ik ook wedstrijden als ik een poultje (zoals de tweakers poule) heb ingevuld, dan is er wel weer leuk over te ouwehoeren als daarin wat leuks gebeurt. (al kijk ik de meeste potten dan met een schuin oog).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
[...]

Maar jij bent dan ook voor AZax Rotterhoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ph4ge schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 10:18:
[...]

Het is ook gewoon weer een externe factor geluk, waar Feyenoord regelmatig pech heeft gehad:
- AC Milan kreeg gewoon een terechte rode kaart, waar de scheidsrechters in de Eredivisie te vaak niet ingrepen bij duidelijke penalties/rode kaarten die Feyenoord over een doodpunt hadden moeten helpen, denk aan Gimenez zn gescheurde shirt tegen Utrecht.
- Feyenoord scoort zn eerste de beste kans, waar dat in de Eredivisie zelden lukt en als dat lukt zoals van de week tegen NAC zijn dat soort belangrijke goals ook nog een aantal keer om twijfelachtige redenen teruggedraaid zijn.
- Er viel zowaar een keer geen speler geblesseerd uit. Ondanks 12 ontbrekende spelers kon Feyenoord voor de verandering het uitgedachte plan uitvoeren zonder noodgedwongen ingrepen.

Zonder geluk vaart niemand wel, net als tegen Bayern zat het niet tegen.
Wil je die discussie echt weer oprakelen? Over of Feyenoord nou echt zoveel pech heeft qua scheids in de Eredivisie? Lijkt me geen goed plan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:00
[...]
Aan de andere kant, hoe langer de andere clubs Europees actief zijn, hoe zwaarder het voor ze wordt in de competitie. Ik gun PSV vanavond een fantastische penaltyserie...

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

toolkist schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 13:51:
[...]
Maar jij bent dan ook voor AZax Rotterhoven.
Ho ho, niks Rotterdam en Eindhoven he. Verrekte vlegel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:47
toolkist schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 13:54:
[...]

Wil je die discussie echt weer oprakelen? Over of Feyenoord nou echt zoveel pech heeft qua scheids in de Eredivisie? Lijkt me geen goed plan
Ik niet, jij wel zo te zien? Ik geef alleen aan dat het verschil in kleine details zit waar je maar beperkt invloed op hebt. Zo zouden veel scheidsrechter echt geen 2e geel hebben gegeven aan de Europese topclub in een thuiswedstrijd voor een schwalbe.

[ Voor 27% gewijzigd door ph4ge op 19-02-2025 14:24 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Nu online
ph4ge schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 14:23:
[...]

Ik niet, jij wel zo te zien? Ik geef alleen aan dat het verschil in kleine details zit waar je maar beperkt invloed op hebt. Zo zouden veel scheidsrechter echt geen 2e geel hebben gegeven aan de Europese topclub in een thuiswedstrijd voor een schwalbe.
Dat is zeker waar en is natuurlijk ook waarom wij (iedereen) als voetballiefhebbers zoveel discussiëren. Zou natuurlijk ook veel te saai worden als we het alleen maar over een actie van een speler moeten hebben ipv die van de scheidsrechters. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Van Persie en Hake?

Denk dat het te vroeg is. Aanvallende coaches doen het trouwens nooit bijzonder goed bij NL clubs....
Hake snap ik opzich wel, die kan je meteen neerzetten ook , scheelt weer een boete in Maart...

Heerenveen heeft wel een bout team hoor. Keepers wissels zijn we al gewend :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:36
Agent47 schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 15:22:
Van Persie en Hake?

Denk dat het te vroeg is. Aanvallende coaches doen het trouwens nooit bijzonder goed bij NL clubs....
Hake snap ik opzich wel, die kan je meteen neerzetten ook , scheelt weer een boete in Maart...

Heerenveen heeft wel een bout team hoor. Keepers wissels zijn we al gewend :+
Ik vind van Persie een ouderwetse Feyenoord keuze. Puur op basis van emotie ipv kijken naar de kwaliteiten/prestaties.
Hij komt goed over in de media, maar heb nou niet het gevoel dat hij over performed.

Ik moet er niet aan denken hoe Feyenoord er nu voor zou staan zonder Arnesen. Hij had de ballen om te breken met de traditie en liet Kuyt links liggen voor een trainer meteen goede track record.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkmi
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:59
Het is Van Persie van harte gegund, maar is Van Gaal definitief afgevallen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 11:41
Russel88 schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 15:37:
[...]

Ik vind van Persie een ouderwetse Feyenoord keuze. Puur op basis van emotie ipv kijken naar de kwaliteiten/prestaties.
Hij komt goed over in de media, maar heb nou niet het gevoel dat hij over performed.
Precies dit. Ik wil van Persie absoluut nog niet afschrijven als trainer, maar ik heb ook nog geen bijzonder goed trainerschap van hem gezien. Feyenoord komt nog veel te vroeg voor hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt. Big Mack
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-07 13:28
Van Gaal doet toch geen full time klussen meer? En zat die niet ook al in advies rol bij Ajax?

Van Persie als assistent van Hake zou nog kunnen, maar dan kan ie net zo goed het seizoen bij Heerenveen afmaken lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 13:47
Van Persie past qua spelopvatting helemaal niet bij Feyenoord. Van Persie wil eerst goed voetbal en dan volgen de punten vanzelf. Feyenoordpubliek wil punten en dan komt daarna goed voetbal, of niet.

Natuurlijk zit hier een sterke versimpeling. Maar ik verwacht geen match. Qua persoonlijkheid is Van Persie wel sterk en ik vind ook niet dat Feyenoord te vroeg komt. Beter kiezen ze Van Persie helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Yep, AD meldt ook dat ze Van Persie het liefst direct halen in combinatie met Hake.

Persoonlijk heb ik echt m'n bedenkingen bij Van Persie op dit moment. Gewoon te vroeg. En Feyenoord moet alles op alles zetten om de 3e plek veilig te stellen dus er is nog genoeg om voor te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:35
Zag gisteren ergens dat v Persie het top doet, want staat 9e.

Als ze 3 punten minder hadden staat hij 15e.
Hij heeft mazzel dat zo veel ploegen het zo slecht doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trishul
  • Laatst online: 16:14
Opzich lijkt van Persie wel een betere trainer t.o.v. Kuijt, maar ze zijn allebei te onervaren zou je zeggen.
Lijkt erg op wanbeleid. Wie en waarom heeft Arnesen eruit gewerkt. Nu krijg je dit soort keuzes o.b.v. emotie en achterban pleasen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:13
DutchOwnage schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 16:14:
Yep, AD meldt ook dat ze Van Persie het liefst direct halen in combinatie met Hake.

Persoonlijk heb ik echt m'n bedenkingen bij Van Persie op dit moment. Gewoon te vroeg. En Feyenoord moet alles op alles zetten om de 3e plek veilig te stellen dus er is nog genoeg om voor te spelen.
Maar is toch ook redelijk tegengesteld aan wat hij wou? Want hij wou toch juist zich rustig ontwikkelen en is daarom naar Heereveen gegaan, vond hem daardoor erg realistisch overkomen en gok dat hij ook wel ziet dat hij nog niet uitgeleerd is bij Heereveen. Hoop voor hem dus ook wel dat hij het aanbod afwijst, voordat hij over een tijdje afgefakkeld wordt omdat het hem nog niet gelukt is (wat ook totaal niet gek is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Pompi schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 16:18:
[...]

Maar is toch ook redelijk tegengesteld aan wat hij wou? Want hij wou toch juist zich rustig ontwikkelen en is daarom naar Heereveen gegaan, vond hem daardoor erg realistisch overkomen en gok dat hij ook wel ziet dat hij nog niet uitgeleerd is bij Heereveen. Hoop voor hem dus ook wel dat hij het aanbod afwijst, voordat hij over een tijdje afgefakkeld wordt omdat het hem nog niet gelukt is (wat ook totaal niet gek is)
Inderdaad, precies wat jij zegt.

Maar ja, als jouw grote liefde belt....Van Persie lijkt mij wel meer potentie te hebben dan bijvoorbeeld een Kuyt..En ze moeten ook wel, anders volgen geldboetes en minimaal 1 punt aftrek.

[ Voor 10% gewijzigd door DutchOwnage op 19-02-2025 16:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pompi
DutchOwnage schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 16:20:
[...]

Inderdaad, precies wat jij zegt.

Maar ja, als jouw grote liefde belt....
Inderdaad lastig en heeft het vorig jaar natuurlijk al eens gedaan toen hij van de O18 koos voor Heereveen in plaats van de O21 waar hij blijkbaar ook aanbieding voor had.

Koeman was al lang op de "trein gestapt" omdat die niet vaak langs komt. Vind wat Van Persie deed dus wel eervoller.

Het is dat Jans het nu goed doet bij Utrecht, maar die had anders wel goede kandidaat geweest denk ik.

[ Voor 9% gewijzigd door Pompi op 19-02-2025 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Nu online
Maar de nuance zit hem er dus in dat hij onder/ met Rene Hake zou gaan werken. Dus niet dat Van Persie de hoofdtrainer is, maar zich verder ontwikkeld 'onder de vleugel van' Rene Hake.
Met andere woorden dat het een keuze is voor de langere termijn, ipv nu iemand aanstellen om die er ook snel weer uit te werken en dan weer opnieuw te moeten beginnen.

Een beetje vergelijkbaar als dat je spelers uit Jong Feyenoord mee laat draaien in het eerste zodat die zich verder kunnen ontwikkelen en klaar staan wanneer de tijd daar rijp voor is. Lijkt mij op zichzelf juist een heel goede stap ipv alleen te kijken naar het nu. (voor de verandering)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
jbdeiman schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 16:27:
Maar de nuance zit hem er dus in dat hij onder/ met Rene Hake zou gaan werken. Dus niet dat Van Persie de hoofdtrainer is, maar zich verder ontwikkeld 'onder de vleugel van' Rene Hake.
Met andere woorden dat het een keuze is voor de langere termijn, ipv nu iemand aanstellen om die er ook snel weer uit te werken en dan weer opnieuw te moeten beginnen.

Een beetje vergelijkbaar als dat je spelers uit Jong Feyenoord mee laat draaien in het eerste zodat die zich verder kunnen ontwikkelen en klaar staan wanneer de tijd daar rijp voor is. Lijkt mij op zichzelf juist een heel goede stap ipv alleen te kijken naar het nu. (voor de verandering)
Als ik het goed begrijp is het juist Van Persie hoofdtrainer, Hake assistent.

Er zijn nog wel wat "haken" en ogen, zullen we maar zeggen :z

[ Voor 3% gewijzigd door DutchOwnage op 19-02-2025 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
jbdeiman schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 16:27:

Als hij assistent zou worden, kan hij toch al helemaal beter bij Heereveen blijven. Hij leert echt veel meer van eindverantwoordelijke te zijn van middenmoter dan weer stapje terug te zetten en assistent te worden van een niet al te sterke coach bij een topclub. Als het een coach van niveau Pep of Mourinho in zijn beste dagen was, ja dan is assistent worden mogelijk handig maar een Hake heeft nou niet zo'n sterk CV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soulizer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-10 21:35
Ik weet ook niet zo goed wat ik er van moet denken. RvP halen lijkt mij weer een typische oude beslissing op emotie en draagvlak vanuit RvC. Lijkt mij een trainer met nog te weinig ervaring voor de topclub. Achja we gaan het zien he! Jammer dat Pascal nog niet de juiste papieren heeft

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Nu online
DutchOwnage schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 16:30:
[...]

Dan zou ik het inderdaad een vreemde stap vinden, hoewel je ervoor zou kunnen pleiten dat het handiger is iemand te begeleiden bij zo'n stap, dan te laten zwemmen, of direct helemaal de vrije hand te geven zeg maar.

Ik begreep het eerst anders, maar lees het nu ook zoals jij stelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vld1989
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 11:18
Trishul schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 16:17:
Opzich lijkt van Persie wel een betere trainer t.o.v. Kuijt, maar ze zijn allebei te onervaren zou je zeggen.
Lijkt erg op wanbeleid. Wie en waarom heeft Arnesen eruit gewerkt. Nu krijg je dit soort keuzes o.b.v. emotie en achterban pleasen.
Volgens mij heeft Arnesen z'n eigen knie hem eruit gewerkt :P

Zelf ben ik overigens wat minder negatief dan de algehele tendens lijkt te zijn. Qua visie is het wel veel meer een voortzetting van het tijdperk Slot dan dat Priske was. En met die visie kan je best met een matig team als Heerenveen af en toe tegen een zeperd oplopen. Met een ervaren Hake ernaast die hem tegenhoudt als hij rare fratsen wil uithalen zoals het wisselen van de keeper tijdens een wedstrijd zie ik dit eigenlijk wel slagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-10 22:08
Sorry feestboek link, maar geinig filmpje van Berghuis en Pasveer die Klaassen in de zeik nemen met 100 doelpunten :+

https://fb.watch/xRJJHPCxWZ/

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08:39
RvC die Van Persie wil is iedereen in verwarring sturen.
RVC wil RVP weg.
RVP in discussie met RVC.
RVP niet op de bank tegen RKC ivm gesprekken RVC.
JVC nieuwe hoofdsponsor Feyenoord, gepresenteerd door RVC en RVP.

;)

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
DeKever schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 16:14:
Van Persie past qua spelopvatting helemaal niet bij Feyenoord. Van Persie wil eerst goed voetbal en dan volgen de punten vanzelf. Feyenoordpubliek wil punten en dan komt daarna goed voetbal, of niet.

Natuurlijk zit hier een sterke versimpeling. Maar ik verwacht geen match. Qua persoonlijkheid is Van Persie wel sterk en ik vind ook niet dat Feyenoord te vroeg komt. Beter kiezen ze Van Persie helemaal niet.
Slot was ook "geen match" volgens de klassieke gedachte. Het was Arnesen die dit doordrukte en daarmee inging tegen de wens van de ouderwetse kliek die Kuyt wilde aanstellen. Arnesen verdient wat dat betreft een standbeeld

Dit is vooral een grote gok gezien het gebrek aan ervaring. Want we hebben van Persie nu een half jaar aan het werk gezien bij een matige club maar op basis daarvan kun je dus niet zeggen of hij het niveau van Guardiola of van van Basten gaat halen. De meeste topspelers zijn echter géén topcoaches.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Dan ga je er vanuit dat ze goede spelers halen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Qu3st schreef op maandag 17 februari 2025 @ 10:09:
[...]

En nu heb je het opeens over Taylor, lekker consequent ben je wel. Eerst zeggen dat Godts uitgefloten wordt, daarna verzinnen dat Fitz-Jim volgens Ajcacieden een toptransfer zou kunnen maken en nu kom je opeens met een half bakken betoog over Taylor.
Je had ook kunnen zeggen dat er een groep fans is, die dit wel doet. Dan ben je tenminste een eerlijke man. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
DutchOwnage schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 16:14:

Zou niet weten waarom Hake liever assistent zou worden dan zelf verantwoordelijk in NL subtop of in Engeland ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
DutchOwnage schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 16:30:
[...]

Wat ik altijd zo gek vind, waarom heeft een van Persie wel redelijk snel zijn papieren, en andere weer niet?

De huidige trainer kan toch prima manager zijn? Wat maakt die papieren dan zo bijzonder?

Oprechte vraag, misschien is het wel bijzonder. Maar ik heb genoeg zien met een papiertje, waar ik toch twijfelde waarom die dat dan wel kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
ik haal alles weer eens door elkaar, sorry.

[ Voor 86% gewijzigd door HollowGamer op 19-02-2025 17:07 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
HollowGamer schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 17:06:
[...]

Wat ik altijd zo gek vind, waarom heeft een van Persie wel redelijk snel zijn papieren, en andere weer niet?

Zo'n Hake kan toch prima manager zijn? Wat maakt die papieren dan zo bijzonder?

Oprechte vraag, misschien is het wel bijzonder. Maar ik heb genoeg zien met een papiertje, waar ik toch twijfelde waarom die dat dan wel kreeg.
o.a. obv aantal interlands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Is dat zo? Er lijkt toch echt vaak spraken te zijn van willekeur. Sommige beschreven de opleiding als moeilijk en vaag, andere weer als oneerlijk.

Geen idee hoor, je leest en hoort dat vaak. Ook over de Jong was veel te doen, waarbij ik Vermeulen napraat. Die lijkt me er ook wat dieper in de materie te zitten.

Maar goed, VP is nog lang niet goed genoeg voor FEY, al zie ik ook geen alternatief met naam.

Laten we maar uitgaan dat alles in het leven eerlijk verloopt.

[ Voor 5% gewijzigd door HollowGamer op 19-02-2025 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
HollowGamer schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 17:10:
[...]

Is dat zo? Er lijkt toch echt vaak spraken te zijn van willekeur. Sommige beschreven de opleiding als moeilijk en vaag, andere weer als oneerlijk.

Geen idee hoor, je leest en hoort dat vaak. Ook over de Jong was veel te doen, waarbij ik Vermeulen napraat. Die lijkt me er ook wat dieper in de materie te zitten.

Maar goed, VP is nog lang niet goed genoeg voor FEY, al zie ik ook geen alternatief met naam.

Laten we maar uitgaan dat alles in het leven eerlijk verloopt.
https://www.knvb.nl/downl...diging-uefa-pro-2023-2024

Ligt gewoon allemaal vast

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• LZ86
  • Nu online
Ik vind het maar niks. Snap dat Feyenoord snel moet handelen ivm interim regels. Maar RvP is toch nog lang niet klaar voor Feyenoord.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:22

OMX2000

By any means necessary...

LZ86 schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 17:37:
Ik vind het maar niks. Snap dat Feyenoord snel moet handelen ivm interim regels. Maar RvP is toch nog lang niet klaar voor Feyenoord.....
Ik had nu liever van Bommel gezien. Da’s een minder grote gok.

DtK die slaat meteen een deel van die 11 miljoen kapot om de afkoopsom van van Persie te betalen?

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Martinusz schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 16:50:
Sorry feestboek link, maar geinig filmpje van Berghuis en Pasveer die Klaassen in de zeik nemen met 100 doelpunten :+

https://fb.watch/xRJJHPCxWZ/
https://www.facebook.com/share/v/14ueZTmJ1A/?mibextid=UalRPS :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
OMX2000 schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 17:56:
[...]

Ik had nu liever van Bommel gezien. Da’s een minder grote gok.

DtK die slaat meteen een deel van die 11 miljoen kapot om de afkoopsom van van Persie te betalen?
Wat heeft van Bommel nou gepresteerd als trainer? Behalve afgelopen week nog geloven dat"zijn" Milan nog zou winnen van Feyenoord

En zo duur zal van Persie niet zijn, zal vast wel iets van een clausule afgesproken zijn toen ie naar Heerenveen ging

[ Voor 13% gewijzigd door toolkist op 19-02-2025 18:20 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maarten_E
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qDW2h2ieTrPAlQ6bPreNV9I5bHY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zxyB3saW6P4BcP4brP2Ppcgu.jpg?f=fotoalbum_large

Wát? Je doet het zelf met je stomme hoofd...

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Harribo
Maarten_E schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 19:00:
[Afbeelding]

Wát? Je doet het zelf met je stomme hoofd...
Hij krijgt het nu pas door denk ik. Hij loopt sneller dan dat hij denkt
Het is mij er 1 met zijn roze haar.

Schijnt dat hij eerder oranje haar had en een rood bolletje op zijn neus...

[ Voor 3% gewijzigd door Harribo op 19-02-2025 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Ik weet niet of RvP nu de juiste keuze is, met Heerenveen gaat het nu niet heel lekker, al hebben die wel erg matige spelers atm.

Ervaren man ernaast kan helpen, maar waarom zou je dan niet Bosschaart het af laten maken als "assistent" en dan van Persie na de zomer laten komen.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:53
Rubman schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 19:33:
Ik weet niet of RvP nu de juiste keuze is, met Heerenveen gaat het nu niet heel lekker, al hebben die wel erg matige spelers atm.

Ervaren man ernaast kan helpen, maar waarom zou je dan niet Bosschaart het af laten maken als "assistent" en dan van Persie na de zomer laten komen.
Ze hebben wel een hoofdcoach met de juiste licentie nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Rubman

Retarded or just overjoyed!

rik86 schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 19:36:
[...]

Ze hebben wel een hoofdcoach met de juiste licentie nodig
Ja Hake heeft die toch? Of heb ik dat mis?

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• carpebios
Malacia op de Bank en Ledezma erin. Had je Malacia net zo goed niet kunnen halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
carpebios schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 19:52:
Malacia op de Bank en Ledezma erin. Had je Malacia net zo goed niet kunnen halen.
Kan ie 2 wedstrijden in de week al aan dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:30
carpebios schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 19:52:
Komt erin als die Juve-dudes al moe, meteen extra kansen en met optie tot koop sowieso geen haast, kan nog vaak genoeg nutting zijn perisic was ook niet direct top

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maarten_E
Snowdog schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 19:57:
[...]

Komt erin als die Juve-dudes al moe, meteen extra kansen en met optie tot koop sowieso geen haast, kan nog vaak genoeg nutting zijn perisic was ook niet direct top
Heb liever (meer) verdedigende zekerheid in het begin en dan desnoods die Ledezma er op het eind in. Malacia kunnen brengen heeft niet heel veel nut als je 0-2 achterstaat.
Want je weet dat Ledezma niet heel goed kan verdedigen en gauw wordt overpowered.

[ Voor 8% gewijzigd door Maarten_E op 19-02-2025 20:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
Snowdog schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 19:57:
[...]

In dat geval zou ik eerst bakayoko "binnendoor" laten opdraven om ze moe te maken en dan toeslaan met perisic als wissel
Pagina: 1 ... 203 ... 302 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2024/2025 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken