Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Teveel blessures
“Talenten” die niks brengen
Geen tweede meer kunnen worden
Te laat wisselen
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
En de reeks wordt niet perse makkelijkerD-e-n schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 21:53:
#priskeout
Blessure na blessure
Spelers die minder zijn dan voorheen
Tactische blunders
Nul vermogen tot aanpassing
Gekut met systemen
Oeverloos gelul in persconferenties
Nul topsportcultuur
Slappe excuses
Niveautje van 't Schip. Ik ben er al een tijd klaar mee. Die erfenis van Slot is al verkloot dus kijk maar vast vooruit
En verdomme een minuut voor tijd komt er pas een aanvaller bij. Tekenend
XXXVI
Nu nog bij Ajax testen, maar dan wel voor de tegenstander he!!!!toolkist schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 21:43:
@carpebios het blijkt ook te werken voor Willem II 😇
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Utrecht beter voetbal? Die spelen genoeg kutwedstrijden, waren zondag ook minder dan Feyenoord maar staan tactisch gewoon goed. En Ajax geeft gewoon weinig weg. Prima gedaan van Farioli.Mr.Jappe schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 22:01:
Utrecht en Ajax zijn een stuk verder. Zeker Utrecht speelt er ook nog eens beter voetbal bij, en er zit veel meer een tactisch plan achter. Zou erg leuk zijn als Utrecht het een keer tot het einde volhoudt. Dan verdienen ze echt
Voor het Nederlandse voetbal zou het slecht zijn als Utrecht CL haalt overigens. Die vliegen er in de voorronde per direct uit en in de groepsfase hebben ze minder te zoeken dan Ajax of Feyenoord
Dan is de schade bijzonder beperkt dit weekend.dutchgio schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 22:04:
[...]
Kijk maar uit, zul je zien dat Ajax ook niet van Heerenveen wint.
PSV verliest, Utrecht, Feyenoord én AZ spelen gelijk.
Ajax kan voetballen wat het wilt, winst is top, maar puntenverlies doet niet eens pijn dit keer.
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
Daar ga ik ook wel vanuit, daarom nu nog ff genieten van puntverlies van al die clubsdutchgio schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 22:04:
[...]
Kijk maar uit, zul je zien dat Ajax ook niet van Heerenveen wint.
En dan op doelsaldo de voorrondes niet halen.Agent47 schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 22:04:
Tegen Bayern ga je er gewoon 0-6 af
Ik trek dat laffe gedoe van hem echt nie heel goed.Agent47 schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 22:02:
Priske oprotten graag
Teveel blessures
“Talenten” die niks brengen
Geen tweede meer kunnen worden
Te laat wisselen
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Welke druk? De tweede plaats is al boven verwachting.Trishul schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 22:06:
Ik geloof niet dat Ajax morgen gaat winnen. Teveel druk nu voor die inhaalrace voor de nr 1 positie. Ik verwacht een verlies morgen...
Die man met zn data zus en data zo. Lekker wegwezen.OMX2000 schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 22:05:
[...]
Ik trek dat laffe gedoe van hem echt nie heel goed.
We hebben ook oprecht zeer veel onzekere spelers. Beelen, Zerrouki en Stengs kunnen gewoon niks met die bal. Echt ongekend, vooral Stengs.
Zou kunnen, maar je ziet wel dat veel van deze verliespartijen tegen inzakkende teams worden geleden, daar komen ze niet doorheen. Hadj Moussa deed dat even goed maar is ook niet meer in vorm.Agent47 schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 22:04:
Tegen Bayern ga je er gewoon 0-6 af
Je mist nu echt (was ook in beeld ) een speler als Hwang, die verdedigend er vaak tussen zit, maar ook gewoon simpel en snel kan voetballen. Met zerrouki op die plek ben je echt een stuk minder. Waarmee ik zerrouki geen schuld wil geven hier, want men was gewoon niet goed genoeg bij Feyenoord.
Het feit dat hij niet verder komt dan “high intensity” voetbal irriteert me mateloos.OMX2000 schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 22:05:
[...]
Ik trek dat laffe gedoe van hem echt nie heel goed.
Echt geen enkel taktiek, behalve hard werken.
nggyu nglyd
De eerste en laatste konden het vorig jaar welAgent47 schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 22:08:
[...]
Die man met zn data zus en data zo. Lekker wegwezen.
We hebben ook oprecht zeer veel onzekere spelers. Beelen, Zerrouki en Stengs kunnen gewoon niks met die bal. Echt ongekend, vooral Stengs.
Dat dus. Terwijl aan dat harde werken door Slot juist tactiek en techniek was toegevoegd, zoals het hoort bij een moderne topclub.Russel88 schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 22:09:
[...]
Het feit dat hij niet verder komt dan “high intensity” voetbal irriteert me mateloos.
Echt geen enkel taktiek, behalve hard werken.
Maar gelukkig niet verloren van AZ en aangezien Feyenoord ook niet wint een prima weekend tot nu toe.
Hup Heerenveen.
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
En het wisselbeleid is om te janken.D-e-n schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 22:12:
[...]
Dat dus. Terwijl aan dat harde werken door Slot juist tactiek en techniek was toegevoegd, zoals het hoort bij een moderne topclub.
Je moet winnen van een promovendus. Wat doe je? Je wacht totdat het bijna tijd is om een extra spits in te brengen.
Je brengt Osman is, die alleen snel kan zijn. Heb je lekker veel aan tegen 11 Willem 2ers die op eigen helft staan.
Echt de meest domme trainer van afgelopen jaren.
Niet mee eens. Utrecht speelt effectiever, met tactiek en met meer inzet. Natuurlijk zit het af en toe mee, maar ik denk dat ploegen met meer ‘angst’ tegen Utrecht spelen. Bij Feyenoord hebben ze altijd het idee dat ie nog wel valt.D-e-n schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 22:05:
[...]
Utrecht beter voetbal? Die spelen genoeg kutwedstrijden, waren zondag ook minder dan Feyenoord maar staan tactisch gewoon goed. En Ajax geeft gewoon weinig weg. Prima gedaan van Farioli.
Voor het Nederlandse voetbal zou het slecht zijn als Utrecht CL haalt overigens. Die vliegen er in de voorronde per direct uit en in de groepsfase hebben ze minder te zoeken dan Ajax of Feyenoord
Deels mee eens, maar hij heeft ook geen opties. Ueda heeft maanden niet gespeeld door een blessure, en wie anders?Russel88 schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 22:34:
[...]
En het wisselbeleid is om te janken.
Je moet winnen van een promovendus. Wat doe je? Je wacht totdat het bijna tijd is om een extra spits in te brengen.
Je brengt Osman is, die alleen snel kan zijn. Heb je lekker veel aan tegen 11 Willem 2ers die op eigen helft staan.
Echt de meest domme trainer van afgelopen jaren.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Als hij één minuut kan spelen dan ook twintig. En waar was Carranza?ph4ge schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 22:35:
[...]
Deels mee eens, maar hij heeft ook geen opties. Ueda heeft maanden niet gespeeld door een blessure, en wie anders?
Ivanusec is mentaal helemaal kapot gemaakt, maar hij heeft wel de techniek om iets in de kleine ruimte te doen. Osman kan dat gewoon niet. Hij kan alleen rennen. Je brengt Osman in, als je wilt counteren.
Nou, toch gegarandeerd 1 winst. Dus 3 sterke en een schlemiel als ploeg.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Helemaal als je het voetbal wat ze spelen er tegenover zet. Maar goed de stand nu is niet belangrijk. Na 34 wedstrijden zien we hoe en wat.tiswat schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 18:24:
Wie had gedacht dat Ajax in speelronde 19, op waarschijnlijk maar één punt achterstand zou staan. Was voor gek verklaard.
Je moet wel een beetje vertrouwen in je eigen ploeg houdencarpebios schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 22:55:
[...]
Nou, toch gegarandeerd 1 winst. Dus 3 sterke en een schlemiel als ploeg.
Ik ben zo klaar met die man. Hard werken en passie is het enige wat hij kan verkondigen.
Hard werken, passive, geen woorden maar daden… klinkt als of die man prima op z’n plek zit.Russel88 schreef op zondag 19 januari 2025 @ 07:13:
Ik ben zo klaar met die man. Hard werken en passie is het enige wat hij kan verkondigen.
Zijn de verwachtingen gewoon niet te hoog? Als het loopt dan loopt het ook prima bij Feyenoord. Sommigen roepen dat Feyenoord na PSV de beste selectie heeft en de mindere resultaten aan de trainer ligt. Ik betwijfel dat ten zeerste. Het spelersmateriaal is gewoon beperkt, te beperkt. En op een of andere manier weet Feyenoord altijd spelers aan te trekken die blessuregevoelig zijn of spelers die een seizoen boven zichzelf uitstijgen niet op het juiste moment te verkopen. Gewoon accepteren dat de voorgaande jaren een puzzel waren die perfect in elkaar viel, trainer en spelers. Zoiets is helaas in Nederland geen jaren vol te houden. Kan me nog iets herinneren over het ‘Bayern van Nederland’, daar is ook helemaal niks meer van over.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Haha, geniale opmerking in deze context!sNielz123 schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 17:39:
Haha dit soort klusjes kan ik niet twee keer in een kwartier. Ben ook geen 20 meer
Ik denk dat plek 4, 5 als Twente vandaag wint, een acceptabele positie is voor Feyenoord. Plek 2 was geen te hoge eis. Ajax kwam van een diepe dal. Door de prestaties onder Slot stonden we financieel er een stuk beter voor. Zoveel basis spelers ben je niet kwijt geraakt.Han schreef op zondag 19 januari 2025 @ 07:27:
[...]
Hard werken, passive, geen woorden maar daden… klinkt als of die man prima op z’n plek zit.
Zijn de verwachtingen gewoon niet te hoog? Als het loopt dan loopt het ook prima bij Feyenoord. Sommigen roepen dat Feyenoord na PSV de beste selectie heeft en de mindere resultaten aan de trainer ligt. Ik betwijfel dat ten zeerste. Het spelersmateriaal is gewoon beperkt, te beperkt. En op een of andere manier weet Feyenoord altijd spelers aan te trekken die blessuregevoelig zijn of spelers die een seizoen boven zichzelf uitstijgen niet op het juiste moment te verkopen. Gewoon accepteren dat de voorgaande jaren een puzzel waren die perfect in elkaar viel, trainer en spelers. Zoiets is helaas in Nederland geen jaren vol te houden. Kan me nog iets herinneren over het ‘Bayern van Nederland’, daar is ook helemaal niks meer van over.
Maar het is idd niet alleen Priske die gefaald heeft. Te Kloese heeft een belangrijke aandeel aan de huidige malaise.
Zeker. Alleen Hwang was een schot in de roos.Russel88 schreef op zondag 19 januari 2025 @ 08:53:
[...]
Maar het is idd niet alleen Priske die gefaald heeft. Te Kloese heeft een belangrijke aandeel aan de huidige malaise.
Maar als ik de media moet geloven, en dan met name het doorgaans goed in het Rotterdamse ingelichte AD, zijn de dagen van Priske bij Feyenoord geteld. Er wordt zelfs getwijfeld of ie tegen Bayern nog op de bank zit.
Hij maakte ook een enorm teneergeslagen en uitgebluste indruk gisteren op de persco. Had het over dat ie het hele seizoen al het "heilige vuur" mist bij zijn spelers.
Je kunt nu wel gaan wachten op Bayern, Lille, Ajax en PSV maar het is waarschijnlijk beter om nu de conclusie te trekken dat het 'm niet meer gaat worden.
[ Voor 12% gewijzigd door DutchOwnage op 19-01-2025 10:01 ]
Je kunt er niet meer naast zitten. Dat clichématige geklets is nu juist exact wat de ontwikkeling van Feyenoord jaren in de weg gestaan heeft. Er werden oud-spelers aangesteld als trainer die een leuke uitstraling hadden maar nul tactische bagage hadden. We hebben Advocaat gehad die prima is in noodgevallen maar ook geen moderne trainer is voor de lange termijn. Ook bij nieuwe spelers hoorde je te vaak "die past bij de club". Maar in de praktijk werden nietszeggende werkers als Lucius of Bosschaart als aanwinst gepresenteerd.Han schreef op zondag 19 januari 2025 @ 07:27:
[...]
Hard werken, passive, geen woorden maar daden… klinkt als of die man prima op z’n plek zit.
Arnesen verdient een standbeeld in De Kuip omdat hij Kuyt eruit gebonjourd heeft. Arnesen maakte korte metten met het cliché van "mouwen opstropen" waar Kuyt de personificatie van is. Hij besefte dat in het moderne voetbal spelers en trainers bepaalde basiskwaliteiten moeten hebben en dat het daarbij niet uitmaakt of ze bij Feyenoord of Ajax spelen. "Feyenoord DNA" of "Ajax DNA": het klinkt allemaal leuk voor de fossiele volger uit de jaren 70 maar het mag nooit de belangrijkste eis zijn voor het halen van een speler of trainer. Bosz en Ten Hag hadden dat ook prima in de gaten. Die hebben elementen (fysiek, verdedigend) aan Ajax toegevoegd waar de Telegraaf clan van begint te steigeren maar die absoluut noodzakelijk zijn anno nu.
Als ik Priske hoor praten hoor ik meer een Kuyt dan een Slot en dat is nu exact het probleem. Zodra een trainer over "intensiteit" of "heilige vuur" begint weet je dat hij tactisch geen clue meer heeft.
Het loopt als iedereen fit is. Maar een middenveld met Hwang en Timber opstellen kunnen jij of ik ook wel. Een trainer bewijst juist zijn meerwaarde als iedereen er niet is of als er gewisseld moet worden. Wat is de ondergrens? Wat is het plan B? En daar scoort Priske een dikke onvoldoende.Zijn de verwachtingen gewoon niet te hoog? Als het loopt dan loopt het ook prima bij Feyenoord.
De tweede plek was gewoon realistisch. Ajax moest van ver komen en Twente, AZ en Utrecht hebben een mindere selectie en ook minder financiële mogelijkheden. Vergeet niet dat het centrum van de defensie gewoon nog hetzelfde is als vorig jaar en dat ook toen Trauner vaak vervangen werd door Beelen. Dus die defensieve wanorde is echt belachelijk wat dat betreft, ook zonder Wieffer.
Alle spelers hebben nu te maken met blessures, ook degenen die nooit wat hadden voorheen. En als een verdediger als Beelen van het ene op andere jaar plots onzeker is dan is er kennelijk iets veranderd in hoe de verdediging staat. Want zelfs de grootste toppers kunnen er uit zien als kleuters als het tactisch een puinhoop is.En op een of andere manier weet Feyenoord altijd spelers aan te trekken die blessuregevoelig zijn of spelers die een seizoen boven zichzelf uitstijgen niet op het juiste moment te verkopen.
Jullie hebben ook genoeg lopen mopperen op trainers en leiding van Ajax. Je kunt niet als tijd een Bosz of Slot voor de groep hebben maar een van 't Schip of Priske lijkt me het andere uiterste. Je ziet nu wat Farioli voor rust weet te brengen.Gewoon accepteren dat de voorgaande jaren een puzzel waren die perfect in elkaar viel, trainer en spelers. Zoiets is helaas in Nederland geen jaren vol te houden. Kan me nog iets herinneren over het ‘Bayern van Nederland’, daar is ook helemaal niks meer van over.
https://www.dumpert.nl/item/100113093_338858ef
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Ik zat er idd aan te denken om vandaag eens iets later in te schakelen (of niet, als Ajax al voor staat, om te voorkomen dat ik dan Heerenveen aan een goal helpcarpebios schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 22:03:
[...]
Nu nog bij Ajax testen, maar dan wel voor de tegenstander he!!!!
Nu-uhQuad schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 22:05:
[...]
Dan is de schade bijzonder beperkt dit weekend.
PSV verliest, Utrecht, Feyenoord én AZ spelen gelijk.
Ajax kan voetballen wat het wilt, winst is top, maar puntenverlies doet niet eens pijn dit keer.
Niet al te lang geleden hoorden we hetzelfde over Te Kloese. Die vervolgens met types als Nieuwkoop aan komt zetten...D-e-n schreef op zondag 19 januari 2025 @ 10:01:
Arnesen verdient een standbeeld in De Kuip....
En welke trainer hoor je dan wel "als Slot" praten? Dat zijn er echt niet veel, in NL ken ik ze iig niet op Ten Hag na.Als ik Priske hoor praten hoor ik meer een Kuyt dan een Slot en dat is nu exact het probleem. Zodra een trainer over "intensiteit" of "heilige vuur" begint weet je dat hij tactisch geen clue meer heeft.
[ Voor 37% gewijzigd door toolkist op 19-01-2025 10:26 ]
Dat is natuurlijk ook een rare aankoop. Nog vreemder is de trainer die een systeem op hem baseert en hem in een topper boven Read verkiest.toolkist schreef op zondag 19 januari 2025 @ 10:24:
[...]
Niet al te lang geleden hoorden we hetzelfde over Te Kloese. Die vervolgens met types als Nieuwkoop aan komt zetten...
We hebben in Nederland ook niet veel toptrainers in de dop. De weerstand tegen de trainer die wat verder kijkt dan iedere keer dezelfde elf opstellen is groot hier. Het is ook niet raar dat ook Ajax bij een buitenlander uitkwam.[...]
En welke trainer hoor je dan wel "als Slot" praten? Dat zijn er echt niet veel, in NL ken ik ze iig niet op Ten Hag na.
Trainers van subtoppers aanstellen is altijd een gok maar als ik interviews van bijvoorbeeld Oosting zie dan zie ik veel meer een tactisch en technische benadering dan bij Priske. Dus het is echt niet voorbehouden aan alleen de absolute toptrainer.
Misschien is het ook het type trainer waar het fout gaat. Iemand bij TV Rijnmond omschreef Priske een paar maanden terug als "coach" terwijl hij Slot neerzette als "trainer". Hij haalde Ancelotti aan als voorbeeld van een "coach" waarbij Guardiola meer een "trainer" zou zijn.
Ik vond die gedachte wel interessant want het lijkt me dat Nederlandse topclubs bij uitstek een "trainer" nodig hebben, iemand die bouwt, boetseert en stuurt. Een "coach" is handig voor een elftal sterren of een nationale ploeg waar er amper tijd is om te boetseren.
[ Voor 4% gewijzigd door D-e-n op 19-01-2025 10:42 ]
Allemaal leuk en aardig, maar het probleem ligt niet in de spits. Het probleem ligt 100 procent op het middenveld en daar heeft hij gewoon geen opties. Met een fitte Timber en Hwang staat er gewoon een heel ander team ongeacht welke trainer je er neer zet.D-e-n schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 22:39:
Als hij één minuut kan spelen dan ook twintig. En waar was Carranza?
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Het probleem is dat hij tot één minuut voor tijd wacht met het brengen van een extra aanvaller. Je moet iets forceren. Elke urgentie of het besef dat we hogere ambities hebben dan plek vier lijkt te ontbreken. Dat kan niet bij het moderne Feyenoord.ph4ge schreef op zondag 19 januari 2025 @ 11:21:
[...]
Allemaal leuk en aardig, maar het probleem ligt niet in de spits. Het probleem ligt 100 procent op het middenveld en daar heeft hij gewoon geen opties. Met een fitte Timber en Hwang staat er gewoon een heel ander team ongeacht welke trainer je er neer zet.
Het tweede probleem is de ondergrens. Je kunt het missen van spelers soms als excuus aanvoeren maar bij Priske is het inmiddels zover dat hij het al niet meer weet zodra één speler van de favoriete elf er niet is. Dat is onbestaanbaar. De selectie is echt niet zo slecht dat één blessure al een probleem moet opleveren. Enige mate van stabiliteit is gewoon trainbaar. En daar faalt Priske.
En het erge is dat we het vanaf het begin hebben zien aankomen, in de voorbereiding al. Het hele idee al dat je met wingbacks als Nieuwkoop de eredivisie zou kunnen bestormen was een dikke redflag.
[ Voor 8% gewijzigd door D-e-n op 19-01-2025 11:34 ]
Weet je wat het trieste is. Voorgaande jaren liet Feyenoord alle elftallen in dezelfde formatie spelen. Dit zou de promotie naar het eerste elftal vergemakkelijken.D-e-n schreef op zondag 19 januari 2025 @ 11:31:
[...]
En het erge is dat we het vanaf het begin hebben zien aankomen, in de voorbereiding al. Het hele idee al dat je met wingbacks als Nieuwkoop de eredivisie zou kunnen bestormen was een dikke redflag.
Maar bij de aanstelling van de hoofdtrainer wordt dit niet eens besproken.
Dit is toch ongekend. En ja, Te Kloese is hiervoor verantwoordelijk.
Welk leuk voor de spanning van de competitie dit weekend.
Only fools are enslaved by time and space.
Ik vraag me af wat er bij die besprekingen dan wel besproken wordt.Russel88 schreef op zondag 19 januari 2025 @ 11:44:
[...]
Weet je wat het trieste is. Voorgaande jaren liet Feyenoord alle elftallen in dezelfde formatie spelen. Dit zou de promotie naar het eerste elftal vergemakkelijken.
Maar bij de aanstelling van de hoofdtrainer wordt dit niet eens besproken.
Dit is toch ongekend. En ja, Te Kloese is hiervoor verantwoordelijk.
En terecht. Alle records van ze komen op een moment dat de rest extreem zwak is en Europees presteren ze totaal niks. Wat gaat er gebeuren als de algemene kracht van de competitie weer omhoog gaat denk je?Gynnad schreef op zondag 19 januari 2025 @ 10:18:
Bij PSV gaat het ook lekker, staat nog 1e in de competitie maar de supporters zingen al "schaam je kapot"
https://www.dumpert.nl/item/100113093_338858ef
De media maakt er meestal heel veel van maar die supporters hebben ook ogen natuurlijk
Meestal toch weer die Feyenoorders die dat beweren. 1. Het ligt aan de scheids 2. Tegenstanders komen overal mee weg 3. We missen speler A en B en.. wegens blessuresDaWayne schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 20:54:
Willem 2 en Feyenoord mogen allebei blij zijn dat ze nog met 11 in het veld staan. Feyenoord vanwege de lompe tackles van W2, Willem 2 omdat ze vooralsnog overal mee weg komen.
Vervolgens, relateer 1, 2, 3 aan het uiteindelijk behaalde resultaat.
[ Voor 4% gewijzigd door Tristan Wins op 19-01-2025 12:25 ]
nggyu nglyd
Twee dingen: Twente niet scherp genoeg, waar NAC slim de vruchten van plukt door snelle kantwissels, maar ook een scheids die erg onder de indruk lijkt van de sfeer. Geeft geen gele kaarten (nu pas de eerste) en beide situaties met Van Wolfswinkel hadden makkelijk een penalty kunnen zijn, die van Vlap had ie misschien ff moeten kijken, maar die waren wel lichter…Quad schreef op zondag 19 januari 2025 @ 12:36:
Wtf gebeurt er nu met Twente dan..
Maat Twente heeft het vooral aan zichzelf te danken, tot nu. Lijkt bijna onderschatting.
Plek 3 tot en met 6 wordt nog interessant.
We gaan t zien.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Apple MacBook Air '25 | Apple iPhone 17 Pro | Apple AirPods Pro | Apple Watch Series 10 | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1
Twente herstelt zich na de 2-0, de scheids nog niet…Jeroenvde89 schreef op zondag 19 januari 2025 @ 13:05:
De scheidsrechter gaat mee met het niveau van Twente. Wat een armoede.
Geel voor Lagerbielke en niet voor van Hooijdonk. Verder laatste kwartier niet, maar goed, genoeg over de scheids. Twente heeft t aan zichzelf te danken, veel te slap begonnen.carpebios schreef op zondag 19 januari 2025 @ 13:17:
Ik heb het laatste kwartier gezien van de 1st helft, maar daarin maakte de scheids toch geen fouten?
Lotomba is gewoon een prima back voor de top van de Eredivisie, maarja, ook geblesseerd. Nieuwkoop was altijd al 2e keuze. Het probleem is dat bankvulling noodgedwongen zo belangrijk wordt gemaakt.D-e-n schreef op zondag 19 januari 2025 @ 11:31:
Ik doel op het systeem waar hij mee begon. Lotomba was er nog niet en Geertruida was nog niet verkocht. Priske wilde een systeem spelen waar eigenlijk alleen Nieuwkoop baat bij had maar ook nog enkel als de tegenstander ruimte laat. Tsja, dan ben je bij een club in de top van de eredivisie aan het verkeerde adres. Dat waren ideeën voor een club als RKC.ph4ge schreef op zondag 19 januari 2025 @ 13:38:
[...]
Lotomba is gewoon een prima back voor de top van de Eredivisie, maarja, ook geblesseerd. Nieuwkoop was altijd al 2e keuze. Het probleem is dat bankvulling noodgedwongen zo belangrijk wordt gemaakt.
[ Voor 3% gewijzigd door D-e-n op 19-01-2025 13:44 ]
Maar dat systeem is toch ook waar Koeman bij het Nl elftal mee speelt? (Met Dumfries als wingback) Het systeem is niet zo raar, je kan aanvallend wisselende spelers gebruiken, maar dan moeten spelers elkaar wel rugdekking geven en zorgen dat in de omschakeling die ruimte niet te groot wordt.D-e-n schreef op zondag 19 januari 2025 @ 13:42:
[...]
Ik doel op het systeem waar hij mee begon. Lotomba was er nog niet en Geertruida was nog niet verkocht. Priske wilde een systeem spelen waar eigenlijk alleen Nieuwkoop baat bij had maar ook nog enkel als de tegenstander ruimte laat. Tsja, dan ben je bij een club in de top van de eredivisie aan het verkeerde adres. Dat waren ideeën voor een club als RKC.
Nieuwkoop is niet het niveau wat je zou moeten nastreven als Feyenoord zijnde, maar zou prima zijn voor op de bank.
Buitenspel
[ Voor 16% gewijzigd door chim0 op 19-01-2025 14:00 ]
Belachelijk dat er dan nu geen penalty voor Twente is! Heel veel duidelijker zie je ze niet
"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"
Apple MacBook Air '25 | Apple iPhone 17 Pro | Apple AirPods Pro | Apple Watch Series 10 | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1
En daar wordt niet naar gekeken. Ik snap het niet meer..nocalimero schreef op zondag 19 januari 2025 @ 14:00:
[...]
Belachelijk dat er dan nu geen penalty voor Twente is! Heel veel duidelijker zie je ze niet
Nee. Inmiddels speelt Koeman meestal gewoon weer met vier achterin. Van Gaal speelde het bijvoorbeeld ook enkel om in toernooien tegen toplanden beter voor de dag te komen. Dat je de kleintjes moeilijker onder druk kunt zetten nam hij dan op de koop toe. Op het befaamde WK wonnen we bijvoorbeeld ook pas van Australië nadat er gewisseld werd naar 433.jbdeiman schreef op zondag 19 januari 2025 @ 13:55:
[...]
Maar dat systeem is toch ook waar Koeman bij het Nl elftal mee speelt? (Met Dumfries als wingback)
In Nederland heeft een club van Feyenoord bijna altijd de bal en de tegenstander wacht af. Dus die wingback is in de praktijk dan eigenlijk een aanvaller. Want de optie om in het gat te duiken is er niet. Met een creatieve wingback van niveau (denk aan een Frimpong) is dat misschien niet zo'n probleem, die creëert dan wel wat. Maar je zag dat ook Dumfries (die zeker het niveau heeft natuurlijk) een last wordt op het moment dat hij constant voorin staat als extra aanvaller.Het systeem is niet zo raar, je kan aanvallend wisselende spelers gebruiken, maar dan moeten spelers elkaar wel rugdekking geven en zorgen dat in de omschakeling die ruimte niet te groot wordt.
Maar dat was op dat moment dus wel de enige speler voor die positie. Geertruida was de derde centrumverdediger (wat in dat systeem ook zijn positie is). Aan de andere kant hadden we Lopez en Smal. De belangrijkste spelers in je systeem waren daarmee potentiële bankzitters.Nieuwkoop is niet het niveau wat je zou moeten nastreven als Feyenoord zijnde, maar zou prima zijn voor op de bank.
Ik vond het toen al en nu nog steeds: de systeemkeuze was er eentje in de categorie "Robben wisselen". Echt de meest stupide beslissing ooit.
Ach, het is wat het is. Denk dat er een hoop momenten waren dat je gewoon een penalty kan geven, maar goed, dat gebeurt niet en als je slap begint kan zelfs NAC het je moeilijk maken. Zo’n van Hooijdonk heeft toch niets maar dan ook niets in de eredivisie te zoeken? Denk dat ze em bij Telstar gewoon contributie laten betalen…chim0 schreef op zondag 19 januari 2025 @ 14:01:
[...]
En daar wordt niet naar gekeken. Ik snap het niet meer..
Wanneer zou het voor het laatst voor zijn gekomen dat de gehele top 6 niet weet te winnen?
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Zet hem nog eens aan/uit over 10 minuten ofzo! Wie weet helpt het.toolkist schreef op zondag 19 januari 2025 @ 14:53:
Je gelooft het niet @carpebios maar ik zet echt net de tv aan en meteen scoort Sutalo 🤣😇
1-0 is toch genoeg?Typhone schreef op zondag 19 januari 2025 @ 14:53:
[...]
Zet hem nog eens aan/uit over 10 minuten ofzo! Wie weet helpt het.
Zet hem uit!toolkist schreef op zondag 19 januari 2025 @ 14:53:
Je gelooft het niet @carpebios maar ik zet echt net de tv aan en meteen scoort Sutalo 🤣😇
MOETEN inderdaad. Wat een kans zeg.toolkist schreef op zondag 19 januari 2025 @ 14:59:
Dat had de 2-0 moeten zijn
Traore heeft echt 2 gedaantes. Ene wedstrijd is die echt goed en een andere wedstrijd is het helemaal niks.Miki schreef op zondag 19 januari 2025 @ 15:01:
Ajax is echt sterker dan Heerenveen maar wat is die Traore toch een partij slecht. Die levert nu al een paar keer kinderlijk een bal in en anders probeert ie een duif van het stadiondak te schieten, wat een prutser.
Net als Brobbey, die staat alleen maar met zijn dikke reet te duwen en te trekken en te scoren uit buitenspel positie. Maar een keer doelgericht worden, ho maar.sNielz123 schreef op zondag 19 januari 2025 @ 15:03:
[...]
Traore heeft echt 2 gedaantes. Ene wedstrijd is die echt goed en een andere wedstrijd is het helemaal niks.
nggyu nglyd
Helemaal mee eens. In plaats van continu weg bewegen of ruimtes inlopen waar de tegenstander niet is zoekt hij ze juist op en dan nog verbaasd zijn er steeds aan hem getrokken wordt.Typhone schreef op zondag 19 januari 2025 @ 15:06:
[...]
Net als Brobbey, die staat alleen maar met zijn dikke reet te duwen en te trekken en te scoren uit buitenspel positie. Maar een keer doelgericht worden, ho maar.
Intelligente hoor maar
Het jaar voordat hij naar Leipzig ging waren zijn loop acties toch echt anders.
Sowieso snap ik niet dat Brobbey nu speelt. Met die voorzet van Gaaei moet Weghorst altijd spelenTyphone schreef op zondag 19 januari 2025 @ 15:06:
[...]
Net als Brobbey, die staat alleen maar met zijn dikke reet te duwen en te trekken en te scoren uit buitenspel positie. Maar een keer doelgericht worden, ho maar.
Op zo'n 5 spelers na van de hele selectie is het niveau ondermaats.
Ik ben tegen fatshaming, maar je hebt gelijkTyphone schreef op zondag 19 januari 2025 @ 15:06:
[...]
Echt het tegenovergestelde van gisteren met Makkelie en die corner.toolkist schreef op zondag 19 januari 2025 @ 15:20:
Waar verzint ie deze extra extra tijd nou weer?
Weer een scheidsrechter die hoe dan ook zijn autoriteit wil laten gelden...toolkist schreef op zondag 19 januari 2025 @ 15:20:
Je zou bijna een nep baantje voor FdB verzinnen zodat je als Ajax zijnde Van Kooij net als Feyenoord niet meer krijgt.toolkist schreef op zondag 19 januari 2025 @ 15:20:
Dit topic is gesloten.
![]()
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2024/2025 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken