"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Je verdraait mijn woorden. Nu met Haller in de spits, en die spelers om hem heen, kan elke verdediging zich opmaken voor problemen.Typhone schreef op zondag 12 januari 2025 @ 22:48:
[...]
Van, een punt in de Kuip is een kadootje, naar ‘met Cathline en Rodiquez op de vleugels moet iedereen zich zorgen maken. One day fly, niks meer niks minder.
Maar dan nog is winnen in de Kuip verre van zelfsprekend.
En FCU staat al sinds de zomer boven Feyenoord, AZ en Twente, speelt al 2 halve seizoenen goed, pakken meer punten dan de clubs die ik al noemde. Dat heeft niets met one day fly te maken 😄
Maar heb je een slechte dag doordat je club heeft verloren??
@Typhone is voor Ajax. Maar het is toch gewoon zo dat Utrecht boven zijn stand leeft? Vijf clubs hebben waarschijnlijk beter materiaal, drie sowieso en die hebben ook nog een veel hogere begroting. En het is knap wat Utrecht doet maar het gaat met veel kunst en vliegwerk.Charles Hill schreef op zondag 12 januari 2025 @ 23:58:
[...]
Maar heb je een slechte dag doordat je club heeft verloren??
Kijk vooral eens naar het aantal punten dat de clubs in heel 2024 hebben gehaald. Dan zie je dat het niet boven de stand is, maar al 34 wedstrijden zo loopt.D-e-n schreef op maandag 13 januari 2025 @ 00:04:
[...]
@Typhone is voor Ajax. Maar het is toch gewoon zo dat Utrecht boven zijn stand leeft? Vijf clubs hebben waarschijnlijk beter materiaal, drie sowieso en die hebben ook nog een veel hogere begroting. En het is knap wat Utrecht doet maar het gaat met veel kunst en vliegwerk.
Ja dat zei ik toch? One day fly. Maak er even 68 wedstrijden van. Maar die periode dat ze onderaan bungelden voor het gemak even vergeten natuurlijk. Als ze volgend jaar en het jaar erna hetzelfde doen gaan we praten over de opstanding van FC Utrecht. Tot die tijd gewoon genieten.Charles Hill schreef op maandag 13 januari 2025 @ 00:09:
[...]
Kijk vooral eens naar het aantal punten dat de clubs in heel 2024 hebben gehaald. Dan zie je dat het niet boven de stand is, maar al 34 wedstrijden zo loopt.
Ajax heeft dinsdag eerst nog de lastige uitwedstrijd tegen AZ in de KNVB beker. Voor de overige ploegen uit de top 6 moet het normaal gesproken toch te doen zijn.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Nee alleen 4 Posts van mij. Geen idee waarom, want het gescheld heb ik genegeerd. Dus helaasAgent47 schreef op maandag 13 januari 2025 @ 07:28:
Priske al weg? Stengs al weg? Zerrouki al verkocht ook? Nieuwkoop ook al weg? Geen blessuregevoelige spelers meer aantrekken graag. Dat geldt dus ook voor Bijlow.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Dat wel ik je best uitleggen per DM, maar aangezien je hier verontwaardigd reageert doe ik het hier maar. Je begon het vuurtje op te stoken met een trollbaitcarpebios schreef op maandag 13 januari 2025 @ 07:29:
[...]
Nee alleen 4 Posts van mij. Geen idee waarom, want het gescheld heb ik genegeerd. Dus helaas
Daarna heb ik die hele string met gekibbel, inclusief het gevloek en citaten, verplaatst naar de trashcan.Ben jij de nieuwe trol hier?
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
[ Voor 28% gewijzigd door carpebios op 13-01-2025 08:00 ]
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Dat klinkt al heel anders, en daar heb je een punt. Het verwijderen van de posts was prima, knippen was meer werk. Daar heb ik een afweging in gemaakt. Maar ik zal kijken hoe we de feedback vanuit ons beter kunnen verzorgen.carpebios schreef op maandag 13 januari 2025 @ 07:57:
Gevloek en gekibbel? Ik heb hem juist geprobeerd te negeren. Dat je een string weghaalt prima. Maar leg het ff uit, ipv dat verwijderen na > 24 uur. Niemand weet nog waar het om gaat. Tweakers zou een systeem moeten hebben waar je dat kan zien. Dan hebben mensen er vrede mee en denken prima, denk ik dan.
Verder mogen we wel ontopic, mijn dm staat open.
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
Aan de selectie gaat niks veranderen, we kunnen ze beter steunen dan affakkelen.Agent47 schreef op maandag 13 januari 2025 @ 07:28:
Priske al weg? Stengs al weg? Zerrouki al verkocht ook? Nieuwkoop ook al weg? Geen blessuregevoelige spelers meer aantrekken graag. Dat geldt dus ook voor Bijlow.
Straks Hwang weer terug dan staat er gelijk een heel ander elftal. Slot kon het ook niet zonder Wieffer.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Oliver Braude doet een gooi naar de snelste gele kaart van dit seizoen 😳🟨
— ESPN NL (@ESPNnl) 13 januari 2025
[YouTube: https://youtube.com/shorts/U1afoohRuK4?si=wxU7r-1or4fcWqTY]
[ Voor 22% gewijzigd door Gynnad op 13-01-2025 08:38 ]
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Onder Slot was er een basis. De ondergrens is nu veel lager, ook defensief wat toch ook een kwestie van organisatie is. En Slot had het vermogen een wedstrijd om te draaien. Priske wisselt negen van de tien keer zonder toegevoegde waarde, vaker het tegendeel.ph4ge schreef op maandag 13 januari 2025 @ 08:32:
[...]
Straks Hwang weer terug dan staat er gelijk een heel ander elftal. Slot kon het ook niet zonder Wieffer.
Diep donker. De VAR was nog koffie aan het halen denk ik. Zag deze gisteren bij de NPO in de avond en daar vonden ze ook allemaal dat het rood moest zijnGynnad schreef op maandag 13 januari 2025 @ 08:37:
Waarom was dit eigenlijk geen rood?
[Embed]
[Video]
Mee eens. Tactisch wordt Priske, in mijn ogen, te vaak afgetroefd. Thuis door Farioli, uit bij PSV, en thuis door Jans. En ook ploegen waar Feyenoord normaal makkelijk van zou moeten winnen weten Feyenoord te neutraliseren. Hij verrast ook nooit.D-e-n schreef op maandag 13 januari 2025 @ 08:41:
[...]
Onder Slot was er een basis. De ondergrens is nu veel lager, ook defensief wat toch ook een kwestie van organisatie is. En Slot had het vermogen een wedstrijd om te draaien. Priske wisselt negen van de tien keer zonder toegevoegde waarde, vaker het tegendeel.
Ik ben dus nog steeds geen fan. Ik zie hem liever vertrekken, en haal desnoods Pusic of een andere trainer die een beetje in de geest van Slot werkt.
Blijft over, club supporten en hopen op het beste.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
https://www.ad.nl/video/p...stehouwer-6-25-pm-1055349
Typische angst van een scheids in begin van de wedstrijd, gewoon trekken die kaart, al is het in de eerste seconde.Gynnad schreef op maandag 13 januari 2025 @ 08:37:
Waarom was dit eigenlijk geen rood?
[Embed]
[Video]
Float like a butterfly, sting like a bee.
Laat die man het seizoen maar af maken.
15 minuten later in de wedstrijd en hij krijgt em 100%. Ongelofelijk incompetente scheids dit, alweer 1 met z'n eigen interpretatie van de regels ipv ze gewoon te volgen.Holk schreef op maandag 13 januari 2025 @ 08:51:
[...]
Diep donker. De VAR was nog koffie aan het halen denk ik. Zag deze gisteren bij de NPO in de avond en daar vonden ze ook allemaal dat het rood moest zijn
Pusic deed het prima als assistent, maar dat is absoluut geen garantie dat ie als eindverantwoordelijke ook zo presteert. Gaat volgens mij vaker fout dan goed.OMX2000 schreef op maandag 13 januari 2025 @ 09:36:
en haal desnoods Pusic of een andere trainer die een beetje in de geest van Slot werkt.
Ik ben het met je eens. Ik weet niet hoe hij het nu bij Shakthar doet, maar hij heeft volgens mij wel van Barcelona gewonnen in de CL, toch? Desnoods haal je hem terug als assistent met een "grote" naam ernaast. Maar op dit moment weet ik niet waar ik naar zit te kijken.toolkist schreef op maandag 13 januari 2025 @ 10:20:
[...]
Pusic deed het prima als assistent, maar dat is absoluut geen garantie dat ie als eindverantwoordelijke ook zo presteert. Gaat volgens mij vaker fout dan goed.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Ik zou me persoonlijk trouwens meer zorgen maken over dat het van bovenaf ook allemaal zo geregeld wordt. Leuk om Priske de zwarte piet toe te schuiven en eruit te mieteren, maar wat is er nog over van de denkwijze die samen met Slot opgezet is? In hoeverre is de selectie doorgebouwd en versterkt? Hoe is het met de verdere begeleiding en training, is dat nog wel van hetzelfde niveau (het lijkt mij van niet).
Priske vervangen is nog niet zomaar een garantie dat het dan wel gaat lukken vrees ik.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik snap nooit zo goed waarom je in de eerste minuten geen rode kaart zou geven. Een overtreding die overduidelijk rood is, is rood of dat nu in minuut 1 of 98 is. Dat je daarmee de wedstrijd beïnvloed is de schuld van de speler, niet de scheids.Martinusz schreef op maandag 13 januari 2025 @ 09:57:
[...]
Typische angst van een scheids in begin van de wedstrijd, gewoon trekken die kaart, al is het in de eerste seconde.
Kijk dat is nog eens omdenkenPolarBear schreef op maandag 13 januari 2025 @ 10:35:
[...]
Ik snap nooit zo goed waarom je in de eerste minuten geen rode kaart zou geven. Een overtreding die overduidelijk rood is, is rood of dat nu in minuut 1 of 98 is. Dat je daarmee de wedstrijd beïnvloed is de schuld van de speler, niet de scheids.
Altijd maar dat gebrabbel dat een scheids de wedstrijd kapot maakt, no way, dat doet een speler zelf in dit geval. Zie die gast bij RKC tegen Ajax. Allemaal pech bij die strafschop maar als je zo in het veld staat ben je niet wakker of hoor je niet in het veld te staan, zo simpel is het.
Al in 1986 was er in mijn herinnering een wedstrijd op nota bene het WK waar een slager uit Uruguay gewoon in de eerste minuten eraf moest omdat die de enkels van een Deen afzaagde. Dus het kan gewoon. Mooi Deens elftal was dat overigens met Laudrup, Lerby etc..PolarBear schreef op maandag 13 januari 2025 @ 10:35:
[...]
Ik snap nooit zo goed waarom je in de eerste minuten geen rode kaart zou geven. Een overtreding die overduidelijk rood is, is rood of dat nu in minuut 1 of 98 is. Dat je daarmee de wedstrijd beïnvloed is de schuld van de speler, niet de scheids.
Verwijderd
Alleen de samenvatting gekeken? Die rode kaart werd gegeven in minuut 19.D-e-n schreef op maandag 13 januari 2025 @ 10:44:
[...]
Al in 1986 was er in mijn herinnering een wedstrijd op nota bene het WK waar een slager uit Uruguay gewoon in de eerste minuten eraf moest omdat die de enkels van een Deen afzaagde. Dus het kan gewoon. Mooi Deens elftal was dat overigens met Laudrup, Lerby etc..
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2025 10:50 ]
Ten Hag of Van Bommel? Ik besef dat speculeren geen zin heeft, maar op meerdere aspecten ik zie het gewoon niet zo in Priske.
Wat mij betreft is dit marchanderen een van de redenen waarom scheidsrechters er zo slecht op staan in Nederland. De ene keer heb je een scheids die letterlijk alles affluit, de andere keer een scheids die rood met geel afdoet want in de eerste minuten, de volgende keer een scheids die de keeper in de 98e minuut maar een keer geel geeft voor tijdrekken en de andere keer heb je Bas Nijhuis met zijn eigen regels.Typhone schreef op maandag 13 januari 2025 @ 10:43:
[...]
Kijk dat is nog eens omdenken![]()
Altijd maar dat gebrabbel dat een scheids de wedstrijd kapot maakt, no way, dat doet een speler zelf in dit geval. Zie die gast bij RKC tegen Ajax. Allemaal pech bij die strafschop maar als je zo in het veld staat ben je niet wakker of hoor je niet in het veld te staan, zo simpel is het.
Scheidsrechter zijn in topvoetbal is lastig, laat ik daar mee beginnen. Je kan niet alles zien (zelfs op herhalingen uit verschillende hoeken komen we er vaak achter de TV er ook niet uit), er komt ook een hoop beoordeling bij kijken etc. Maar je kan wel consequent zijn. Rood = rood in welke fase we ook zijn van de wedstrijd, als een lichte overtreding geel is op het middenveld dan is het ook een pingel als het in het strafschopgebied gebeurt etc etc.
En daarmee pleit ik zeker niet voor het kapot fluiten van wedstrijden, want dat bestaat natuurlijk ook. Maar gewoon consequent fluiten, wedstrijd na wedstrijd. Dan weten spelers ook wat wel en niet kan.
Ik vind dat club DNA altijd maar een beetje lastig. Dat was bij Ajax ook een belangrijk argument. Maar vaak ik club DNA ook blijven hangen in dezelfde cirkels, vriendjespolitiek en bij lange na geen gegarandeerde resultaten.DutchOwnage schreef op maandag 13 januari 2025 @ 10:52:
Persoonlijk zie ik toch liever een Nederlander voor de groep bij Feyenoord. Het liefst iemand met het DNA van de club, maar dat wordt lastig. Kuyt en Van Persie zijn nog te onervaren .
Zie ook bij mijn club, Ajax, de aanstelling van Farioli. In de media van tevoren ook afgebrand om zijn gebrek aan Ajax DNA en nu nog wekelijks om zijn roulatiebeleid. En ja het voetbal is ook vaak niet mooi, je kan zeggen dat we veel geluk hebben. Maar ja we staan nu wel maar vier punten van PSV. Terwijl het verschil in kwaliteit tussen de selecties van PSV en Ajax naar mijn mening toch echt veel groter is dan 4 punten. Is het alleen geluk of heeft Farioli het ook een beetje afgedwongen? De vorige vier trainers van Ajax, mét Ajax DNA en een Nederlands paspoort hebben het niet zover geschopt (met de disclaimer dat we nu ook nog niets hebben).
In mijn herinnering was het vlug maar wellicht voor die tijd wel bijzonderVerwijderd schreef op maandag 13 januari 2025 @ 10:49:
[...]
Alleen de samenvatting gekeken? Die rode kaart werd gegeven in minuut 19.
Zoveel Nederlandse kandidaten zijn er niet. Ten Hag snap ik maar wat heeft van Bommel bijvoorbeeld bewezen? Nederland heeft nog wel een slag te maken op trainers gebied wat dat betreft. Die Oosting van Twente vind ik wel een zinnige dingen zeggen.DutchOwnage schreef op maandag 13 januari 2025 @ 10:52:
Persoonlijk zie ik toch liever een Nederlander voor de groep bij Feyenoord. Het liefst iemand met het DNA van de club, maar dat wordt lastig. Kuyt en Van Persie zijn nog te onervaren .
Ten Hag of Van Bommel? Ik besef dat speculeren geen zin heeft, maar op meerdere aspecten ik zie het gewoon niet zo in Priske.
Kuijt heeft gewoon het niveau niet en gaat never nooit niet een goede trainer worden. Die was in zijn spelerscarriere ook al nooit te betrappen een zinnige opmerking. Dat cliche geblaat over "cultuur" en "mentaliteit" is nu juist iets dat Arnesen terecht overboord heeft gekieperd.
Marcio Santos dan, 8 seconden nadat ie invielD-e-n schreef op maandag 13 januari 2025 @ 11:22:
[...]
In mijn herinnering was het vlug maar wellicht voor die tijd wel bijzonder
Ik zelf vind het erg lastig inschatten wat zijn plafond is als ik eerlijk ben. Maar als je kijkt hoe makkelijk hij als middenvelder doelpunten maakt (en niet alleen tegen, met alle respect, Willem II), ben ik erg benieuwd naar zijn toekomst. Volgens mij zit het met zijn mentaliteit en zaakwaarnemer etc. wel goed, en verwacht ik geen rare zandbak-stappen.
Laten we in ieder geval hopen dat hij een (flinke) zak geld gaat opleveren voor Twente, maar dat lijkt mij op dit moment een zekerheidje
[ Voor 10% gewijzigd door Jeroenvde89 op 13-01-2025 13:02 ]
Apple MacBook Air '25 | Apple iPhone 17 Pro | Apple AirPods Pro | Apple Watch Series 10 | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1
Als ie nu naar het buitenland gaat komt ie of in een vergelijkbare competitie, of in een maximaal middenmoter en daar past ie niet qua spel.Jeroenvde89 schreef op maandag 13 januari 2025 @ 12:57:
Zo'n Steijn hè, wat een groei maakt die mee zeg de afgelopen 2 jaar. Maar wat denken jullie? Is de Nederlandse top (Ajax of PSV bijv.) óf toch naar het buitenland gaan het beste voor hem?
Ik zelf vind het erg lastig inschatten wat zijn plafond is als ik eerlijk ben. Maar als je kijkt hoe makkelijk hij als middenvelder doelpunten maakt (en niet alleen tegen, met alle respect, Willem II), ben ik erg benieuwd naar zijn toekomst. Volgens mij zit het met zijn mentaliteit en zaakwaarnemer etc. wel goed, en verwacht ik geen rare zandbak-stappen.
Laten we in ieder geval hopen dat hij een (flinke) zak geld gaat opleveren voor Twente, maar dat lijkt mij op dit moment een zekerheidje.
@Typhone regel jij de tickets?De interesse van Roma speelde vorige zomer ook al. De club meldde zich vorige week opnieuw voor Rensch en deed naar verluidt zelfs al een bod van rond de vijf miljoen euro. Voor Ajax is dat bedrag te weinig.
Ik zorg voor een mooie strik.
Verkopen voor 5, of 7 van zien te maken ofzo, en dan Fosuh Mensah, die 't schijnbaar prima doet op de training bij Jong, contracteren.
Verkeerde wedstrijd. De rode kaart in de 1e minuut was tegen Schotland.D-e-n schreef op maandag 13 januari 2025 @ 11:22:
In mijn herinnering was het vlug maar wellicht voor die tijd wel bijzonder
Degene waar jij naar verwees was 2x geel
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Al-tijd op de goede plek die jongen, razend knap en écht wel een kwaliteit die niet heel veel spelers gegeven is. Vind het voornamelijk knap hoe hij zich voetballend ook aan het ontwikkelen is dit seizoen! Top dat hij tot 2028 bijgetekend heeft. Afgelopen seizoen veel gescoord, als hij dat dit seizoen weer zo door blijft doen is hij natuurlijk komende zomer onhoudbaar. Hopen dat watje Arnold dan voet bij stuk houdt en er een monsterbedrag uit weet te trekken aangezien er geen clausules zijn.Jeroenvde89 schreef op maandag 13 januari 2025 @ 12:57:
Zo'n Steijn hè, wat een groei maakt die mee zeg de afgelopen 2 jaar. Maar wat denken jullie? Is de Nederlandse top (Ajax of PSV bijv.) óf toch naar het buitenland gaan het beste voor hem?
Laten we in ieder geval hopen dat hij een (flinke) zak geld gaat opleveren voor Twente, maar dat lijkt mij op dit moment een zekerheidje.
Twente komt eraan!
Ik denk dat Ajax en Feyenoord hem uberhaupt niet kunnen halen, daar is hij te duur voor geworden. Wellicht PSV als ze gewoon weer CL halen, maar die hebben al veel concurentie op die positie.Jeroenvde89 schreef op maandag 13 januari 2025 @ 12:57:
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Jetro Willems, 29 seconde na aftrap wedstrijdtoolkist schreef op maandag 13 januari 2025 @ 12:02:
[...]
Marcio Santos dan, 8 seconden nadat ie inviel
Uiteindelijk geseponeerd
Helemaal mee eens. Steijn is een heel slimme speler. Als je zijn rendement in doelpunten maar ook in spelaandeel afzet tegen dat van vergelijkbare spelers, dan is het echt een geweldige speler. Steijn doet het goed bij FC Twente, maar ik denk dat hij ook het nivo van PSV, Ajax of Feyenoord moeiteloos aan kan.JoteW schreef op maandag 13 januari 2025 @ 14:10:
[...]
Al-tijd op de goede plek die jongen, razend knap en écht wel een kwaliteit die niet heel veel spelers gegeven is. Vind het voornamelijk knap hoe hij zich voetballend ook aan het ontwikkelen is dit seizoen! Top dat hij tot 2028 bijgetekend heeft. Afgelopen seizoen veel gescoord, als hij dat dit seizoen weer zo door blijft doen is hij natuurlijk komende zomer onhoudbaar. Hopen dat watje Arnold dan voet bij stuk houdt en er een monsterbedrag uit weet te trekken aangezien er geen clausules zijn.
Ik hoop dat zijn volgende stap in Nederland ligt, maar dat gaan we zien ...
"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"
Als ie te snel hoger gaat dan NL top, gaat ie vd Beek achternanocalimero schreef op maandag 13 januari 2025 @ 17:30:
[...]
Helemaal mee eens. Steijn is een heel slimme speler. Als je zijn rendement in doelpunten maar ook in spelaandeel afzet tegen dat van vergelijkbare spelers, dan is het echt een geweldige speler. Steijn doet het goed bij FC Twente, maar ik denk dat hij ook het nivo van PSV, Ajax of Feyenoord moeiteloos aan kan.
Ik hoop dat zijn volgende stap in Nederland ligt, maar dat gaan we zien ...
Oh en Rensch alvast achter op de fiets binden a.u.b.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Die Schjelderup is anders een prima speler voor zover ik weet en zou ik best bij Ajax zien spelen.Gonadan schreef op maandag 13 januari 2025 @ 19:35:
Dus één of ander vaag gerucht dat Ajax interesse zou hebben in een buitenspeler van Benfica, terwijl hijzelf en Benfica daar helemaal geen oren naar heeft. Even een geruchtje in het leven geroepen om de onderhandelingen over Moro wat te versoepelen?
Wat anders, wil er iemand scheidsrechter ruilen komend weekend?
Of kan Ajax anders Frank de Boer ff een aanbieding doen voor komend weekend? Desnoods krijgt ie ballenjongen als functie, maakt me verder niet uit.De KNVB heeft de scheidsrechtersaanstellingen voor de komende Eredivisie-speelronde bekendgemaakt. Die wordt zaterdag geopend door PEC Zwolle en PSV, waar Jeroen Manschot de scheidsrechter zal zijn. Later op de zaterdag fluit Dennis Higler FC Utrecht - AZ en Danny Makkelie Willem II - Feyenoord. Zondag gaat Ajax op bezoek bij SC Heerenveen: daar komt het Joey Kooij tegen
Zeker, maar hoe realistisch acht jij dit verhaal dan nu?toolkist schreef op maandag 13 januari 2025 @ 21:06:
[...]
Die Schjelderup is anders een prima speler voor zover ik weet en zou ik best bij Ajax zien spelen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Nooit op 1 paard wedden heGonadan schreef op maandag 13 januari 2025 @ 21:12:
[...]
Zeker, maar hoe realistisch acht jij dit verhaal dan nu?
Overigens, zo langzaamaan vraag ik me af waarom ze eigenlijk nog gaan voor Schjelderup of Moro.
Bounida valt vandaag bij Jong in (36e minuut) en scoort in de 49e minuut alweer.
Die heeft nu in 4 invalbeurten 3 doelpunten en een assist. Moet je dan wel een speler willen kopen voor linksbuiten?
Da's geen antwoord op de vraag.
Ja eens, maar dan moet hij wel verlengen en dat lijkt er niet echt in te zitten. Ik zou verwachten dat als je vertrouwen in hem hebt je juist nu perspectief met een verlenging zou kunnen combineren. Echter dat gebeurt niet en dan vraag ik mij af of ze het vertrouwen wel hebben.Overigens, zo langzaamaan vraag ik me af waarom ze eigenlijk nog gaan voor Schjelderup of Moro.
Bounida valt vandaag bij Jong in (36e minuut) en scoort in de 49e minuut alweer.
Die heeft nu in 4 invalbeurten 3 doelpunten en een assist. Moet je dan wel een speler willen kopen voor linksbuiten?
Overigens hoor ik Kroes net zeggen dat hij een speler wil die links én rechts kan, niet per se een linksbuiten.
[ Voor 6% gewijzigd door Gonadan op 13-01-2025 21:43 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Oh verrek die heeft ook al een aflopend contract.. En met het contract waarmee ie bij Anderlecht weggelokt is zal ie nu wel akkoord moeten gaan met een flinke verlaging, gok ik zo.Gonadan schreef op maandag 13 januari 2025 @ 21:40:
[...]
Da's geen antwoord op de vraag.
[...]
Ja eens, maar dan moet hij wel verlengen en dat lijkt er niet echt in te zitten. Ik zou verwachten dat als je vertrouwen in hem hebt je juist nu perspectief met een verlenging zou kunnen combineren. Echter dat gebeurt niet en dan vraag ik mij af of ze het vertrouwen wel hebben.
Overigens hoor ik Kroes net zeggen dat hij een speler wil die links én rechts kan, niet per se een linksbuiten.
In oktober waren er berichten dat Ajax graag wilde verlengen, maar dat Bounida nu al een aan een fors salaris zit vanuit het perspectief van het nieuwe salarishuis. Dus gaat niet gebeuren vrees ik. Jammer, groot talent.toolkist schreef op maandag 13 januari 2025 @ 21:52:
[...]
Oh verrek die heeft ook al een aflopend contract.. En met het contract waarmee ie bij Anderlecht weggelokt is zal ie nu wel akkoord moeten gaan met een flinke verlaging, gok ik zo.
Volgens mij hebben ze die bij Anderlecht weggelokt met een salaris van richting het miljoen per jaar dus ja, die zal dan vast geen salarisverhoging krijgen als ie verlengtKist schreef op maandag 13 januari 2025 @ 22:02:
[...]
In oktober waren er berichten dat Ajax graag wilde verlengen, maar dat Bounida nu al een aan een fors salaris zit vanuit het perspectief van het nieuwe salarishuis. Dus gaat niet gebeuren vrees ik. Jammer, groot talent.
Klopt, die heeft er aan geproefd dus neemt geen genoegen meer met een 'realistisch contract'.toolkist schreef op maandag 13 januari 2025 @ 21:52:
[...]
Oh verrek die heeft ook al een aflopend contract.. En met het contract waarmee ie bij Anderlecht weggelokt is zal ie nu wel akkoord moeten gaan met een flinke verlaging, gok ik zo.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Beetje zelfde verhaal als met Gabriel Misehouy dus.Gonadan schreef op maandag 13 januari 2025 @ 22:06:
[...]
Klopt, die heeft er aan geproefd dus neemt geen genoegen meer met een 'realistisch contract'.
Moro ja, wat een pure armoede is dat toch. 1,5 maand geleden had niemand er ooit van gehoord, uitgezonderd een paar Football Manager spelers. Nu hoor je links en rechts mensen praten alsof het een messias is. En wederom voor veel te veel geld.Gonadan schreef op maandag 13 januari 2025 @ 19:35:
Dus één of ander vaag gerucht dat Ajax interesse zou hebben in een buitenspeler van Benfica, terwijl hijzelf en Benfica daar helemaal geen oren naar heeft. Even een geruchtje in het leven geroepen om de onderhandelingen over Moro wat te versoepelen?
Net als die Sulemana, ook een dodged bullet. Mannetje speelt helemaal niks en doet dat al jaren niet. Koos ooit voor het geld en krijgt nu wat hem toekomt. Maarja vergeleken met Akpom op linksbuiten zou zelfs Bryan Linssen een aanwinst zijn geweest
Of dar gerucht Rensch weg en Regeer terug. Ajax laat iedereen voor een appel en ei gaan en haalt ze daarna terug. Dan zit er intern iets goed mis.
[ Voor 7% gewijzigd door Typhone op 14-01-2025 06:34 ]
Moro komt op mij over als eenTyphone schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 06:31:
Moro ja, wat een pure armoede is dat toch. 1,5 maand geleden had niemand er ooit van gehoord, uitgezonderd een paar Football Manager spelers. Nu hoor je links en rechts mensen praten alsof het een messias is. En wederom voor veel te veel geld.
Er zat toch ook iets goed mis? Dacht dat we het daar allemaal wel over eens waren. Maar met het op orde maken van de directie en staf heb je niet meteen alle schade ongedaan gemaakt.Net als die Sulemana, ook een dodged bullet. Mannetje speelt helemaal niks en doet dat al jaren niet. Koos ooit voor het geld en krijgt nu wat hem toekomt. Maarja vergeleken met Akpom op linksbuiten zou zelfs Bryan Linssen een aanwinst zijn geweest.
Of dar gerucht Rensch weg en Regeer terug. Ajax laat iedereen voor een appel en ei gaan en haalt ze daarna terug. Dan zit er intern iets goed mis.
Dat bepaalde jeugdspelers nu moeilijk te contracteren zijn komt door de historie, dat een Wijndal niet weg wil ook, etc.
En daardoor is er ook niet echt ruimte voor toppers, dus je moet van die net-nietjes hebben waarje toch nog wat ontwikkeling uit weet te persen. Een Moro zou dat best kunnen zijn, dat zullen ze vast goed bekijken.
Hij doet mij wat denken aan een Conceicao. Lekker dribbelen, gevaarlijk, maar weinig rendement. Daar kan je wat van vinden maar dat was precies wat Godts ook was tot ergens een kwart van dit seizoen, en ineens hebben ze hem over die drempel en was hij één van de beste spelers. Ik wil niet zeggen dat Moro per se die kant op gaat, maar ik zou het ook niet bij voorbaat willen uitsluiten.
En qua geruchten, tja, het zijn geruchten. Vaak ook nog via dat azijnstel van de T die er alles aan doen om klikjes te genereren.
Nu schijnt er gesproken te worden over een ruildeal met Dahl, dus dat is dan een linksback ervoor terug. Betekent dat dan dat Hato toch gaat en we die alvast gaan cashen? Of moet het een back-up worden en denken ze Wijndal en Avíla nog kwijt te raken?
Ik laat het allemaal altijd maar een beetje gaan, uiteindelijk komt er witte rook op ajax.nl en dan weet je hoe het zit.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
21.00 uur: PSV-Excelsior
Draai die tijden dan om. Krijg je AZ-Ajax zo vroeg
Een beetje wel. De dynamiek bij dat soort spelers is moeizaam en misschien moet Ajax daarin ook de tactiek wat aanpassen. (misschien is dat al zo tegenwoordig, zo goed zit ik daar niet in)Kist schreef op maandag 13 januari 2025 @ 22:09:
Beetje zelfde verhaal als met Gabriel Misehouy dus.
Het was altijd zo dat wanneer ze niet de pannen van het dak speelden er geen aandacht was voor het contract, en dat je dan in het laatste jaar ruzie krijgt over wel of geen speeltijd en wel of niet verlengen.
Heb je dan een speler die tegen einde contract eindelijk een beetje begint te presteren, zoals een Rensch, dan is dat eigenlijk slechte timing. Daardoor heeft ineens de speler de beste onderhandelingspositie, terwijl die bij de club lag zolang de speler nog niet zo goed was.
Dus eigenlijk wil je verlengen op het moment dat je als club wel veel vertrouwen hebt, maar de speler zelf het nog niet hoog in de bol heeft gekregen omdat hij beter is gaan presteren.
Aangezien veel van die jonge jochies het van drie goede wedstrijden in Jong al hoog in de bol kunnen krijgen, al dan niet geholpen door een discutabele zaakwaarnemer of familie, is dat best lastig voor de club.
Van spelers als Misehouy en Bounida moet je dan maar misschien gewoon accepteren dat het zo loopt en je er door de fouten in de aanvliegroute niets meer aan kunt veranderen.
Bij een Kaloko hebben ze bijvoorbeeld wel alvast verlengd terwijl die er nog niet echt klaar voor is. Doe dat met realistische contracten en je geeft de speler wel het gevoel dat er vertrouwen is en dus kansen komen, en dan lopen ze misschien iets minder vaak de deur uit op deze manier.
Maar goed, scenario's als een Rensch zijn moeilijk te voorkomen. Dat zal je altijd nog wel blijven houden.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik heb ook een voorkeur voor wat later hoor, maar 18:45 is leuk voor de kinderen.Agent47 schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 08:24:
18.45 uur: AZ-Ajax
Regeren is vooruitschuiven
Het gebeurt meer dan eens in het voetbal dat een speler die bij de ene club/competitie niet presteert bij een andere club het wél goed doet. En vice versa.Typhone schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 06:31:
[...]
Net als die Sulemana, ook een dodged bullet. Mannetje speelt helemaal niks en doet dat al jaren niet. Koos ooit voor het geld en krijgt nu wat hem toekomt.
Niet specifiek over Sulemana maar ik vind het altijd lastig om spelers op wat statistieken en een hoogtepunten video op Youtube te beoordelen.
Zou het gedrag in het verleden van Nijhuis daar wellicht enige invloed in hebben gehad?Afgelopen zondag tegen Feyenoord greep de VAR niet in na een opvallend moment uit een hoekschop van Feyenoord waarbij Santiago Gimenez naar de grond werd getrokken en zijn shirt kapot was. "Ik sta helemaal links in de zestien en ik zie wel het duel van Gimenez, later zag ik dat het shirt wel echt losgetrokken werd. Dan had het mooi geweest als de VAR op de lijn was gekomen en gezegd had: 'Bas, ik wil dat je gaat kijken'. Dan had ik dat ook gedaan en dan had ik kunnen zien dat hij best wel vast werd gegrepen. Als ik dan terug was gekomen het veld op, had ik gezegd: 'Na het zien van de beelden constateer ik dat Gimenez aan zijn shirt wordt gegrepen, onderuit wordt getrokken en dat hier een strafschop had moeten volgen voor Feyenoord', en dan had ik hem op de stip moeten leggen. In de tweede helft had Utrecht ook een strafschop kunnen krijgen, dus achteraf streep je die twee dingen weer tegen elkaar weg", aldus Nijhuis.
Dat de VAR niet ingreep, heeft te maken met het feit dat de Video Assistant Referee er compleet van overtuigd moet zijn dat de scheidsrechter ernaast zit. "Dat blijft natuurlijk wel interpretatie", licht Nijhuis toe. "We houden wel situaties waarvan je kan zeggen: 'Ja, kom op'. Zoals bij PSV tegen AZ de avond ervoor met de handsbal die gegeven werd. Daar zijn de meningen ook echt over verdeeld. Het ligt er ook maar net aan welke VAR er zit en hoe hij het ziet. Het blijft mensenwerk en dat zal je altijd houden bij het voetbal", sluit Nijhuis af.
Als exemplarisch voorbeeld:
'Dan kom ik naar de zijlijn, zie ik het en denk ik: Kom op zeg. Het moet clear en obvious zijn om een scheidsrechter naar de kant te roepen', vervolgde Nijhuis, die vertelde hoe moeilijk het is om geconfronteerd te worden met die beelden. 'Zelfs voor een ervaren scheidsrechter. Dan zie je steeds weer die beelden. Dan ga je steeds meer denken, het is een overtreding. Ik ben uiteindelijk meegegaan, maar ik baal er nog steeds van. Ik baal eigenlijk nóg meer van de ingreep, want we hebben afgesproken dat we alleen ingrijpen als het clear en obvious is. '
En die boosheid kwam er bij Nijhuis al in de pauze uit. 'Ik kwam in de rust in de kleedkamer… Nou, we mogen blij zijn dat de deuren er nog in zitten. Ik was écht kwaad. Ik had niet mee moeten gaan. Dat reken ik mezelf aan.'
Ja, want dit was clear and obvious. En als de VAR dan bang is om hem naar de zijlijn te roepen dan is de VAR ongeschikt.Napo schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 17:41:
Nijhuis, Nijhuis, Nijhuis. Wat een scheidsrechter
[...]
Zou het gedrag in het verleden van Nijhuis daar wellicht enige invloed in hebben gehad?
Als exemplarisch voorbeeld:
[...]
Prima dit kunnen de kids ook wat zien en kan papa op tijd naar bed want morgen weer op tijd eruit.Agent47 schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 08:24:
18.45 uur: AZ-Ajax
Kiwi ging eens op Star Channel of Veronica kijken hoe laat Ajax begon.... dat was weer een "oh ja, het zit achter de betaalmuur" momentje
Nou ja, dan maar teletekst supporteren.
Hup Ajax!
Bizar he, alles verdwijnt achter een betaalmuur.Superkiwi schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 18:19:
[...]
Kiwi ging eens op Star Channel of Veronica kijken hoe laat Ajax begon.... dat was weer een "oh ja, het zit achter de betaalmuur" momentje![]()
Hup Ajax!
Ik schakel net in, maar net een kans voor Ajax (buiten spel) en nu gelijk AZ. Hopelijk een leuke wedstrijd.
't Is toch niet te geleuven!Superkiwi schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 18:19:
Kiwi ging eens op Star Channel of Veronica kijken hoe laat Ajax begon.... dat was weer een "oh ja, het zit achter de betaalmuur" momentje![]()
Hup Ajax!
Ajax Radio opzetten.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Hoe mist de grens dat het maar een meter buitenspel is?carpebios schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 18:56:
Hoe mis je die AZ?
Terwijl die aan de andere kant meteen vlagt terwijl ie het helemaal niet goed kan zien of het wel buitenspel is
Hij was altijd wat slap maar is een stuk feller en overtuigender gaan spelen vind ik.
Ik denk een complot tegen Ajax!toolkist schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 18:58:
[...]
Hoe mist de grens dat het maar een meter buitenspel is?
Terwijl die aan de andere kant meteen vlagt terwijl ie het helemaal niet goed kan zien of het wel buitenspel is
Daar ging het me niet om, maar hoe kunnen 2 grensrechters zo verschillend reageren?
Serieus het niveau van dit jaar. Het is echt bedroevend.toolkist schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 19:03:
[...]
Daar ging het me niet om, maar hoe kunnen 2 grensrechters zo verschillend reageren?
Edit: Waarom is pasveer alsmaar tijd aan het rekken?
[ Voor 9% gewijzigd door carpebios op 14-01-2025 19:06 ]
Vind ik van die actie van Addai ook.toolkist schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 19:05:
Hoezo is dat nou weer een overtreding van Brobbey...
Wordt wel erg snel afgefloten allemaal
idd, hij stond voor de man en neemt gewoon de bal weer matig aan... niks aan de handtoolkist schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 19:05:
Hoezo is dat nou weer een overtreding van Brobbey...
Naja, hup Ajax dan maar.
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
[ Voor 35% gewijzigd door carpebios op 14-01-2025 19:13 ]
Gewoon een dieptriest slechte scheids.carpebios schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 19:12:
Wat was precies de overtreding op Brobbey? Hij fluit echt allebei de kanten bijzonder op.
Ach Ajax en AZ, dan weet je tegenwoordig vooraf de uitslag al.
[ Voor 38% gewijzigd door Vos op 14-01-2025 19:26 ]
Of z'n armen afzagen, die is echt elke vrije trap/corner aan 't zieken, misselijk mannetje
Het is zo vaak zo slecht. Begin dit seizoen nog hoop met paar leuke wedstrijden maar steeds meer en vaker is het zeer matig.
Dat puinruimen van vorig seizoen gaat nog wel jaartje of 2,3 duren voordat er weer een selectie is van niveau.
Hotseknotsebegoniavoetbal.Advizor schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 19:24:
Gebeurt helemaal niks hoor. Gewoon een eigen speler.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Vooral op links ja, Godts wil alles in de voeten anders hoeft het niet, lijkt het wel.
Wouter Goes wordt nu de hemel in geprezen maar och die heb ik ook zo vaak zien prutsen
[ Voor 3% gewijzigd door gws24 op 14-01-2025 19:38 ]
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Juist niet, bijna verloren van AZ en met mazzel gelijk kunnen maken. En ze moeten vanavond weer op 20% kracht.....Agent47 schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 19:54:
De Nederlandse beker en competitie is zo raar. Alleen psv blijft presteren.
Als Hato gewoon bij Goes blijft is er niks aan de hand. Maar hij stopt ineens met z'n mandekking.gws24 schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 19:37:
Verdedigend is het weer zeer matig bij Ajax; bij die goal kijkt Brobbey naar zijn tegenstander en staat daardoor met zijn rug naar de genomen corner. Op die manier ziet hij nooit de bal aankomen en ben je imo bij voorbaat kansloos.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Flickr PSN ID= cheironnl
Dit topic is gesloten.
![]()
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2024/2025 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken