[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2024/2025 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 133 ... 302 Laatste
Acties:
  • 479.450 views

Onderwerpen

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 15 december 2024 @ 17:44:
[...]

Je hebt geen mindere selectie dan vorige seizoen en zelfs met Schip werd je vijfde.
vorig jaar 11 punten minder dan nu, na 16 wedstrijden.

• mkmi
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:55
NAC staat nog 1-0 voor AZ, ik ben benieuwd nog15 minuten…

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:12
mkmi schreef op zondag 15 december 2024 @ 21:33:
NAC staat nog 1-0 voor AZ, ik ben benieuwd nog15 minuten…
NAC met tien man alweer zie ik

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:12
Zouden die scheidsrechters nu echt niet doorhebben hoe enorm ze beslissend zijn op verkeerde dingen en momenten. Ik snap het cynisme toch vaak echt wel, bij die verre ingooi leek het toch best wel op vasthouden, wordt geen seconde naar gekeken.
Overtredingen die hier nu geel opleveren, zelfs een tweede, worden in andere wedstrijden helemaal niet gegeven. Er is totaal geen peil op te trekken en dat is erg frustrerend.

Als ik hier ook kijk naar de extra tijd, dan is hier nogi der gevoetbald dan met de Eagles vanmiddag, maar wordt er een ruime minuut eerder afgefloten.
Misschien goed de scheidsrechters allemaal eens naar dezelfde cursus te sturen zodat ze allemaal volgens hetzelfde regel handboek fluiten. Het voetbal schuift door dit gedoe eromheen best wel naar de achtergrond, maar is ook compleet niet meer te volgen.

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19:36
jbdeiman schreef op zondag 15 december 2024 @ 21:58:
Zouden die scheidsrechters nu echt niet doorhebben hoe enorm ze beslissend zijn op verkeerde dingen en momenten. Ik snap het cynisme toch vaak echt wel, bij die verre ingooi leek het toch best wel op vasthouden, wordt geen seconde naar gekeken.
Overtredingen die hier nu geel opleveren, zelfs een tweede, worden in andere wedstrijden helemaal niet gegeven. Er is totaal geen peil op te trekken en dat is erg frustrerend.

Als ik hier ook kijk naar de extra tijd, dan is hier nogi der gevoetbald dan met de Eagles vanmiddag, maar wordt er een ruime minuut eerder afgefloten.
Misschien goed de scheidsrechters allemaal eens naar dezelfde cursus te sturen zodat ze allemaal volgens hetzelfde regel handboek fluiten. Het voetbal schuift door dit gedoe eromheen best wel naar de achtergrond, maar is ook compleet niet meer te volgen.
Volgens mij wil je iets wat niet kan. Scheidsrechter spelen betekent arbitraire beslissingen nemen. Vooral omdat regels geintepreteerd moeten worden. Ik maak mij sterk dat eenzelfde scheidsrechter de ene week beslissing a en de volgende week bij dezelfde situatie beslissing b zou nemen. Dat geldt natuurlijk ook voor de VAR. Het is daarom niet mogelijk om zonder zuivere speeltijd altijd een consequente blessuretijd te krijgen.

En zelfs als je blessuretijd hebben opgelost, dan nog hou je intepretatie voor wat betreft rode kaarten, gele kaarten, vrije trappen etc. Als we dat snappen, dan hoeven we ook wat minder te klagen over de arbitrage.

• toolkist
  • Niet online
DeKever schreef op zondag 15 december 2024 @ 22:08:
En zelfs als je blessuretijd hebben opgelost, dan nog hou je intepretatie voor wat betreft rode kaarten, gele kaarten, vrije trappen etc. Als we dat snappen, dan hoeven we ook wat minder te klagen over de arbitrage.
Alleen interpreteren ze het zelf wisselend, of zo enorm vaak gewoon overduidelijk fout. Ik ben er echt 100% zeker van dat de scheidsrechters vroeger beter waren, en meer autoriteit/overwicht hadden ook als ze verkeerde beslissingen namen.
Extra tijd kun je zo enorm simpel bepalen. Elke wissel is x sec, elke kaart is x sec, elke var beslissing time met je dure sporthorloge met stopwatch functie.
Tijdrekken? Als je het geen geel waardig vond dan is er ook geen extra tijd voor nodig. Vond je het wel geel waardig? Tadaa, daar is die x sec per gele kaart aan extra tijd weer dus dan is nog meer tijd bijtrekken niet nodig.

Gele/rode kaarten? Leer als scheids eens tot 5-10 tellen, denk eens rustig na over wat je zag/bespreek het met je mooie headset met je 4e man en grens, en besluit dan tot een kaart ja/nee. Nu is het een sport wie het snelste z'n kaarten kan trekken. Of juist wie het langs kan wachten met geel geven, om daarna in 10 minuten tijd elke overtreding met geel te bestraffen ongeacht waar spelers eerder in de wedstrijd mee weggekomen zijn.
Maak een verschil tussen veld scheids en VAR scheids. Probeer bij voorkeur scheidrechters die 'te oud' zijn om op het veld te staan om te scholen naar VAR scheids. Maar niet de ene week op het veld en dan weer achter de schermen, willen ze een keer meekijken met de VAR om daar van te leren dan doen ze dat maar mooi als ze een avondje niet hoeven te fluiten.
Oh en ajb laat eindelijk eens de communicatie tussen scheids/4e man/var horen. Niet omdat we nieuwsgierig zijn, maar wel om te begrijpen waarom een scheids de beslissing neemt zoals ie doet.

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:46
D-e-n schreef op zondag 15 december 2024 @ 20:01:
[...]

Als Feyenoord volgende week wil winnen moet het stoppen met cadeaus weggeven achterin. Ook tegen Heracles weer twee tegen. En PSV heeft een stuk betere aanvallers
Cadeautjes weggeven eens. Met dank aan Wellenreuther en in mindere mate Beelen. Maar met Paxiao en Moussa in bloedvorm en een Gimenez duidelijk op de weg terug kan het nog wel leuk worden.

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:08
DutchOwnage schreef op zondag 15 december 2024 @ 22:55:
[...]

Cadeautjes weggeven eens. Met dank aan Wellenreuther en in mindere mate Beelen.
In elk geval Beelen was vorig seizoen prima dus ik heb het idee dat ook het geheel gewoon wat meer onzeker is

• jbdeiman
DeKever schreef op zondag 15 december 2024 @ 22:08:
[...]

Volgens mij wil je iets wat niet kan. Scheidsrechter spelen betekent arbitraire beslissingen nemen. Vooral omdat regels geintepreteerd moeten worden. Ik maak mij sterk dat eenzelfde scheidsrechter de ene week beslissing a en de volgende week bij dezelfde situatie beslissing b zou nemen. Dat geldt natuurlijk ook voor de VAR. Het is daarom niet mogelijk om zonder zuivere speeltijd altijd een consequente blessuretijd te krijgen.

Maar als de regel is bij een doelkans doorspelen (doen ze met 5 meter buitenspel ook) tot de kans/ actie voorbij is, dan kan dit voor dergelijke kaarten ook.
Zo'n 'kansrijke sitautie' is toch ook gedefinieerd, dus dan klopt de rode kaart van GAE totaal niet, want de speler speelt de bal eerst (die gaat ook vanuit hem naar een medespeler) en raakt daarna de tegenstander. Conclusie: Kans was dus al verkeken, als de scheidsrechter dat niet ziet MOET de VAR dat zien, is gewoon weinig voor interpretatie vatbaar bij.
Daarbij begrijp ik ook echt het gevoel dat sommige kleinere clubs erbij hebben wel (al mag Heracles na dit weekend niet klagen), omdat het vaker bij hun gebeurt in hun nadeel, of iig hoe vaak grotere clubs bevoordeeld worden.
Almere tegen Ajax was ook zo'n situatie, waarbij de scheidsrechter gewoon had kunnen (moeten!) wachten, dat is waar momenteel de VAR voor is. Het is i.m.o. met de VAR er in slechts een aantal gevallen eerlijker op geworden (buitenspel), maar scheidsrechters en grensrechters hebben geen respect meer omdat ze eigenlijk bijna zinloos zijn. De regels schrijven echter voor dat de VAR alleen bij een 100% fout mag ingrijpen en dat maakt ook het gebruik van de VAR op dit moment en in i.m.o. wat discutabel. Immers, het was eigenlijk geel, maar had ook (licht)rood kunnen zijn, of jij geeft er zo'n goede uitleg bij (of een uitleg die past in je straatje in geval van 'doelrijke kans') dat de rode kaart is uit te leggen. Ben je als VAR mooi uitgeluld, want je moet volgende week (wellicht andersom ook nog eens) weer samen een wedstrijd begeleiden. Je gaat er dus niet tegenin, al ben je het er niet mee eens.

I.m.o. zijn de regels rondom gebruik van de VAR niet correct, want je creëert (wederom) meer grijze gebieden in de regelgeving. Enige waar de VAR goed bij is is zwart-wit situaties. (buitenspel, bal buiten lijnen e.d.) Zou je hem alleen daarvoor gebruiken dan is er ook wel gezeik op de arbitrage, maar in heel andere mate. De grootste frustratie bij de liefhebbers zit erin dat zelf MET de VAR het een potje blijft en regels heel wisselend worden toegepast.
De ene keer is een hand naast je hoofd géén hands (zelfbescherming, terwijl de bal langs het hoofd zou gaan) en de andere keer een omlaag stekende arm die 2 cm van je lijf is, wel want je maakt je 'onnatuurlijk breder'. (dit is slechts 1 voorbeeld, waar toch echt wel duidelijke regels voor zijn)

• jbdeiman
Verwijderd schreef op zondag 15 december 2024 @ 18:59:
[...]

Llansana na het zien van de beelden bij ESPN

[...]

[Afbeelding]

Dus gewoon een overtreding en het is niet vreemd dat de scheids dan rood geeft voor het ontnemen van een duidelijke scoringskans.
Maar die bal gaat (vóór de overtreding, dwz voordat de speler wordt geraakt) al naar de speler van GAE toe, wat aan deze situatie is dan een duidelijke scoringskans? Dat als de speler van Utrecht de Flash was geweest dat hij hem dan nog wel had gehaald?

Los van club of clubkleur kan je zien dat speler én de bal raakt (maar ook tegenstander direct daarna) en dat de bal naar de verdediger van GAE gaat, dus dat de speler van Utrecht ook als die wél door had kunnen lopen geen echte duidelijke scoringskans had. Dus daarom zou geel hebben moeten volstaan. Maargoed, over dergelijke situaties kan je blijven discussiëren omdat 'duidelijke scoringskans' weer zo'n mooi container begrip is en overgelaten wordt aan de keuze van de arbiter wat hij denkt dat het zou kunnen zijn.

Dit voorbeeld lijkt mij een duidelijke waar het juist niet goed is toegepast, want de scoringskans was (zij het heel kort ervoor) voordat de speler werd geraakt al voorbij.

Ik begreep ook dat de KNVB op GAE had gereageerd dat het 'discutabel' was, maar als de scheidsrechter het een duidelijke scoringskans vond dat het dan wel rood zou zijn. Nou, daar ga je al, want wat is nu wél en of niet een duidelijke scoringskans?

[ Voor 7% gewijzigd door jbdeiman op 16-12-2024 08:33 ]

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:17
En zo'n foto zegt helemaal niks.

Voor mij speelt Llansana gewoon de bal en is dit niet eens een overtreding. Die speler van utrecht probeert 't slim en slaagt er nog in ook, maar die was altijd later bij de bal. Llansana raakt de bal, daarna valt die speler van utrecht over 't been van Llansana, maar die kon nooit meer bij de bal komen.

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:40

Agent47

I always close my contracts.

Van Bommel vorige week tegen Gaaei huil gebaren en gisteren weer uitlokken bij NAC fans. Van wie heeft die jongen het toch :+

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
toolkist schreef op zondag 15 december 2024 @ 22:46:
[...]

Alleen interpreteren ze het zelf wisselend, of zo enorm vaak gewoon overduidelijk fout. Ik ben er echt 100% zeker van dat de scheidsrechters vroeger beter waren, en meer autoriteit/overwicht hadden ook als ze verkeerde beslissingen namen.
Extra tijd kun je zo enorm simpel bepalen. Elke wissel is x sec, elke kaart is x sec, elke var beslissing time met je dure sporthorloge met stopwatch functie.
Tijdrekken? Als je het geen geel waardig vond dan is er ook geen extra tijd voor nodig. Vond je het wel geel waardig? Tadaa, daar is die x sec per gele kaart aan extra tijd weer dus dan is nog meer tijd bijtrekken niet nodig.
De verschillen tussen scheidsrechters is wat mij betreft één van de grotere problemen. Dat het niet gelijk gaat worden is een feit want dat ga je niet voorkomen mede dankzij de menselijke factor. Wat echter wel problematisch blijft is de willekeur van toepassen van de regels. De ene wedstrijd conform de letter van de regels ( goed ) terwijl in een andere wedstrijd veel meer ruimte wordt gegeven ( in beginsel niet goed ).

Dan kunnen we de excessen dat de regels toegepast worden factchecken of dat goed wordt gedaan of niet ( zie de welbekende blessuretijd van Feyenoord - PSV maar ook andere wedstrjiden waar snel geel wordt gegeven conform de regels ) maar dat doet neits af aan de overige wedstijden waar het op zijn minst twijfelachtig is hoeveel spelers wegkomen zonder waarschuwing.

En met betrekking tot het tijdrekken. Je mag als scheidsrechter daar veel eerder een waarschuwing geven. Dat we doelverdedigers soms meer dan het dubbele van de toegestane tijd de bal in de hand zien hebben is frappant, zelfde met achterballen inbrengen.

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:16

Sagat

Is pappa x2!

Sagat schreef op maandag 9 december 2024 @ 10:10:
[...]

Juist door de marge is er amper druk, nu al. En je concurrenten zijn allemaal wisselvallig.
Dus nee moeilijk voor te stellen hoe dit nog misgaat. Selectie is ook gewoon breed en diep genoeg om blessures en schorsingen op te vangen en op 3 fronten actief te zijn.
Nou kan een hoop veranderen in een week! :o

Ik denk nog steeds dat PSV over het hele seizoen te sterk zal zijn, maar mocht Feyenoord winnen dit weekend dan word het in ieder geval nog een beetje spannend!

10 second ninja DONE

Verwijderd

toolkist schreef op zondag 15 december 2024 @ 21:15:
[...]
Heerenveen thuis
Fortuna thuis
Go Ahead uit
RKC uit
Heracles uit
Feyenoord uit
PSV thuis
Twente uit
PEC thuis
NEC uit
Utrecht thuis
AZ uit
Almere thuis

Vorig seizoen 24 punten tegen over 30 nu.

Dat je het met een andere coach het zelfs minder dan vorig seizoen had gedaan is bespottelijk.

• JanW
Verwijderd schreef op maandag 16 december 2024 @ 09:41:
[...]

Heerenveen thuis
Fortuna thuis
Go Ahead uit
RKC uit
Heracles uit
Feyenoord uit
PSV thuis
Twente uit
PEC thuis
NEC uit
Utrecht thuis
AZ uit
Almere thuis

Vorig seizoen 24 punten tegen over 30 nu.

Dat je het met een andere coach het zelfs minder dan vorig seizoen had gedaan is bespottelijk.
Dat is niet wat er wordt gezegd. Er wordt gezegd dat Ajax 6e of 7e zou staan met een andere coach. Met een 6de plek kan je 't nog steeds beter doen dan vorig seizoen. 6 punten minder en je staat al onder Twente op de 6de plek.

• Advizor
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 07-11-2025
JanW schreef op maandag 16 december 2024 @ 08:50:
En zo'n foto zegt helemaal niks.

[YouTube: TWEE LATE GOALS Utrecht 🆚 TIEN MAN Eagles na DUBIEUS ROOD 🟥 | Samenvatting FC Utrecht - Go Ahead]

Voor mij speelt Llansana gewoon de bal en is dit niet eens een overtreding. Die speler van utrecht probeert 't slim en slaagt er nog in ook, maar die was altijd later bij de bal. Llansana raakt de bal, daarna valt die speler van utrecht over 't been van Llansana, maar die kon nooit meer bij de bal komen.
Volledig eens. De Utrecht speler was sowieso niet op de been gebleven. Hij doet een uiterste poging om de bal überhaupt te raken. Dat hier rood voor wordt gegeven is ronduit belachelijk. Dat de VAR niet ingrijpt evenmin.

Ik ben niet van het zeiken op de scheidsrechters maar wat er dit weekend allemaal weer gebeurde is echt zorgwekkend. Het niveau van de arbitrage en VAR in de Eredivisie is echt zeer slecht en beïnvloedt uitkomsten van wedstrijden. De KNVB heeft het gewoon niet op orde. Laten we hopen dat ze de Kerstmis break gebruiken om orde op zaken te stellen. Zoals je mag verwachten van professionals.

• toolkist
  • Niet online
Napo schreef op maandag 16 december 2024 @ 09:30:

En met betrekking tot het tijdrekken. Je mag als scheidsrechter daar veel eerder een waarschuwing geven. Dat we doelverdedigers soms meer dan het dubbele van de toegestane tijd de bal in de hand zien hebben is frappant, zelfde met achterballen inbrengen.
Misschien wordt het tijd voor een 'schotklok' zoals bij basketbal. Je hebt 10 seconden om de bal in het spel te brengen vanaf het moment dat ie uit gaat (o.i.d.) , zo niet dan is de bal voor de tegenstander.

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
toolkist schreef op maandag 16 december 2024 @ 10:49:
[...]

Misschien wordt het tijd voor een 'schotklok' zoals bij basketbal. Je hebt 10 seconden om de bal in het spel te brengen vanaf het moment dat ie uit gaat (o.i.d.) , zo niet dan is de bal voor de tegenstander.
Versimpelen van bepaalde zaken maakt het makkelijker.

Ingooi op X vaste plekken waar ballenjongens zsm de bal neer leggen als de bal uit gaat ( e.g. hoogte 16 meter, hoogte middenlijnen, en dan wellicht er nog één tussenin indien nodig ) Ben je ook nog eens het overloze gesmokkel van meters kwijt.
Voor intrap dat traag geloop van de ene hoek naar de andere hoek van het 5m gebied mag je wat dat betreft voor waarschuwen, laat staan het staan wachten en zwaaien dat de veldspelers verder naar voren moeten.

En als er nu 6 seconde staat voor de bal vasthouden mag je ook gewoon bij seconde 7 een vrije trap tegen geven. Je overtreed een regel en dan heb je de consequenties te accepteren. En als die 6 seconde te kort is maak je er wat mij betreft 10 van zolang je het maar handhaaft.

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19:36
Napo schreef op maandag 16 december 2024 @ 11:21:
[...]

Versimpelen van bepaalde zaken maakt het makkelijker.

Ingooi op X vaste plekken waar ballenjongens zsm de bal neer leggen als de bal uit gaat ( e.g. hoogte 16 meter, hoogte middenlijnen, en dan wellicht er nog één tussenin indien nodig ) Ben je ook nog eens het overloze gesmokkel van meters kwijt.
Voor intrap dat traag geloop van de ene hoek naar de andere hoek van het 5m gebied mag je wat dat betreft voor waarschuwen, laat staan het staan wachten en zwaaien dat de veldspelers verder naar voren moeten.

En als er nu 6 seconde staat voor de bal vasthouden mag je ook gewoon bij seconde 7 een vrije trap tegen geven. Je overtreed een regel en dan heb je de consequenties te accepteren. En als die 6 seconde te kort is maak je er wat mij betreft 10 van zolang je het maar handhaaft.
Allemaal mooie ideeen hier. Regelwijzigingen kunnen de scheidsrechters helpen, maar de KNVB kan niet op eigen houtje regels gaan invoeren. Consequenter met blessuretijd omgaan is een mooi streven, maar zal zonder zuivere speeltijd altijd interpretatie blijven. Het ontnemen van een doelkans idem.

Dat het niveau van de scheidsrechters zorgwekkend zou zijn, is kritiek die ik al decennialang hoor. Ondertussen hebben scheidsrechters veel meer professionaliteit, Ik geloof het gewoon niet dat de beslissingen vroeger beter waren. Het kan ook zo zijn dat we toen meer accepteerden.

Ik blijf erbij dat de scheids het gewoon niet goed kán doen. Dit betekent niet dat we geen aanpassingen moeten doen om de ergste pijnpunten weg te nemen. Maar wel dat we enige terughoudendheid in onze kritiek op de leidsmannen mogen betrachten, om het maar eens ouderwets te zeggen.

Verwijderd

toolkist schreef op zondag 15 december 2024 @ 21:15:
[...]
Ajax leeft boven zijn stand ook dankzij Priske. Feyenoord
moet minimaal tweede worden of gewoon 1ste met deze selectie waar gewoon weer uitstekend werk is verricht door te Kloese.
Laat Koeman maar weer Brobbey, Taylor en straks Klaassen selecteren gewoon lachwekkend.

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-01 03:02
Verwijderd schreef op maandag 16 december 2024 @ 13:21:
[...]

moet minimaal tweede worden of gewoon 1ste met deze selectie waar gewoon weer uitstekend werk is verricht door te Kloese.
Laat Koeman maar weer Brobbey, Taylor en straks Klaassen selecteren gewoon lachwekkend.
Rustig aan, ff tot 10 tellen en dan komt het goed.

Wie van Feyenoord als spits of aanvallende middenvelder moet hij dan selecteren?
En klaassen en taylor zijn als ze al geselecteerd worden voor de breedte, ik neem toch aan dat ze achter veerman, gravenbergh, schouten, reijnders en de jong komen.

• toolkist
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 16 december 2024 @ 13:21:
[...]

Wat heeft Priske te maken met dat Ajax 11 punten meer heeft dan vorig seizoen na 16 wedstrijden?
Hoogstens 3 punten ervan, en of dat de schuld is van Priske of te danken aan Farioli is ook nog wel een discussie waardig.

• jbdeiman
DeKever schreef op maandag 16 december 2024 @ 12:44:
[...]

Allemaal mooie ideeen hier. Regelwijzigingen kunnen de scheidsrechters helpen, maar de KNVB kan niet op eigen houtje regels gaan invoeren. Consequenter met blessuretijd omgaan is een mooi streven, maar zal zonder zuivere speeltijd altijd interpretatie blijven. Het ontnemen van een doelkans idem.

Dat het niveau van de scheidsrechters zorgwekkend zou zijn, is kritiek die ik al decennialang hoor. Ondertussen hebben scheidsrechters veel meer professionaliteit, Ik geloof het gewoon niet dat de beslissingen vroeger beter waren. Het kan ook zo zijn dat we toen meer accepteerden.

Ik blijf erbij dat de scheids het gewoon niet goed kán doen. Dit betekent niet dat we geen aanpassingen moeten doen om de ergste pijnpunten weg te nemen. Maar wel dat we enige terughoudendheid in onze kritiek op de leidsmannen mogen betrachten, om het maar eens ouderwets te zeggen.
Maar vroeger was dat gezeik er ook, maar werd het wel meer geaccepteerd, dit omdat de mensen langs het veld dit op basis van de Live acties moesten beoordelen. Tegenwoordig is het zo dat er een VAR is, die het spel eerlijker zou moeten maken en fouten eruit zou moeten halen, maar zelfs met (vertraagde) beelden lukt dit niet om e.e.a. goed te beoordelen.
Ik ben er (vrij) zeker van dat als je als arbiter de beelden ziet, waarbij eerst de bal gespeeld wordt, die naar de medespeler van de verdediger gaat, en dan de tegenstander raakt dat de conclusie Rode kaart, want voorkoming waarschijnlijjk doelpunt, toch wel wat anders zou zijn.

Maar omdat de VAR alleen bij een enorm duidelijke fout mag ingrijpen, doen ze dat hier niet, want dan vallen ze de arbiter af, die volgende keer bij hun weer als VAR in het hokje zit. Als het systeem niet klopt, moet je het systeem veranderen niet de externe invloeden. ;) Want je kan hem geven, immers de speler wordt wel / ook geraakt.

Persoonlijk (oprecht!) had ik er een stuk minder moeite mee gehad als er geen VAR was, want dan laat je het aan de beoordeling van de arbiter. Die kan het een keer verkeerd zien, een besluit nemen en dat is dan dat. Nu met al die camera's waar de VAR beschikking over heeft, zou je dit soort gevallen eruit moeten halen, omdat dat het spel eerlijker maakt voor alle partijen, niet alleen dat milimetertje wel/ niet buitenspel.

Zou je met een systeem als bij Hockey (vraag VAR moment maar aan) werken, dan kan je de arbiter dwingen het moment nog eens te bekijken/ herbeoordelen en dan had het zomaar een gele kaart kunnen zijn. Maar omdat nu een externe persoon (zoals gezegd daar toch ook wat belangetjes heeft ivm de relatie met de arbiter die een volgende keer weer bij hem in het hokje zit) vindt dat er niet naar gekeken hoeft te worden gebeurt er niets.

Denk ook dat het algemene punt is dat er mogelijkheden zijn het beter te doen, maar dan moeten die mogelijkheden wel gebruikt worden en daar ontbreekt het nu nog wel eens aan. Verder vind ik ook de regel 'alleen bij overduidelijke 100% fout' en voor goal of rode kaart situaties (spelbepalende situaties) voor het gebruik van de VAR niet een juiste is. Een gemiste gele kaart lijkt mij ook een prima optie, bijvoorbeeld voor Schwalbes, of overtredingen die niet goed beoordeeld zijn. Ook die zijn behoorlijk bepalend (zeker vroeg in de wedstrijd of in geval van een 2e gele kaart ook later) voor wedstrijden.

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:20

Superkiwi

Hoi doei

Ik ben zeker voorstander van de 6 seconden regel, al denk ik dat het in de uitvoering soms net zo lang kan gaan duren als een buitenspelsituatie. Ja, de grens is duidelijk maar om precies te bepalen of het 5.99 of 6.01 is, dat wordt ook weer enkele minuten VAR werk.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:35
Superkiwi schreef op maandag 16 december 2024 @ 13:55:
Ik ben zeker voorstander van de 6 seconden regel, al denk ik dat het in de uitvoering soms net zo lang kan gaan duren als een buitenspelsituatie. Ja, de grens is duidelijk maar om precies te bepalen of het 5.99 of 6.01 is, dat wordt ook weer enkele minuten VAR werk.
Het gaat niet om die 0.01 seconde, het vervelende is dat er soms na 10 seconden nog geen actie wordt ondernomen door een scheidsrechter.

Hattrick: Thorgal Eagles

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

bregweb schreef op maandag 16 december 2024 @ 13:58:
[...]

Het gaat niet om die 0.01 seconde, het vervelende is dat er soms na 10 seconden nog geen actie wordt ondernomen door een scheidsrechter.
Dat snap ik, maar als je die regel gaat instellen moét je ergens een grens stellen. Anders krijg je dat de ene scheids fluit bij 7 seconden en de ander pas bij 9 of 10. Een regel invoeren zonder een eis vast te stellen waaraan die regel moet voldoen is ondoenbaar.

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:35
Superkiwi schreef op maandag 16 december 2024 @ 14:00:
[...]

Dat snap ik, maar als je die regel gaat instellen moét je ergens een grens stellen. Anders krijg je dat de ene scheids fluit bij 7 seconden en de ander pas bij 9 of 10. Een regel invoeren zonder een eis vast te stellen waaraan die regel moet voldoen is ondoenbaar.
Het begint bij waarschuwen. Dat gebeurt al te weinig. Een scheidsrechter met een beetje autoriteit vertelt een speler dat het genoeg is geweest en dat de volgende keer een sanctie komt.

Je hebt nu ook het probleem dat de scheidsrechters (kuch Nijhuis) regels anders interpreteren.

Hattrick: Thorgal Eagles

• toolkist
  • Niet online
jbdeiman schreef op maandag 16 december 2024 @ 13:45:
Persoonlijk (oprecht!) had ik er een stuk minder moeite mee gehad als er geen VAR was, want dan laat je het aan de beoordeling van de arbiter. Die kan het een keer verkeerd zien, een besluit nemen en dat is dan dat. Nu met al die camera's waar de VAR beschikking over heeft, zou je dit soort gevallen eruit moeten halen, omdat dat het spel eerlijker maakt voor alle partijen, niet alleen dat milimetertje wel/ niet buitenspel.

Zou je met een systeem als bij Hockey (vraag VAR moment maar aan) werken, dan kan je de arbiter dwingen het moment nog eens te bekijken/ herbeoordelen en dan had het zomaar een gele kaart kunnen zijn. Maar omdat nu een externe persoon (zoals gezegd daar toch ook wat belangetjes heeft ivm de relatie met de arbiter die een volgende keer weer bij hem in het hokje zit) vindt dat er niet naar gekeken hoeft te worden gebeurt er niets.
Ik ben absoluut voorstander van (een vorm van) VAR, echter totaal niet met de huidige versie ervan.
Voor de zwart/wit beslissingen (buitenspel ja/nee, in de 16 of net erbuiten, etc) is het prima als de VAR zelf een beslissing neemt. Voor al het andere->scheids naar de zijkant en hem(/haar) de beelden tonen. En dan niet vertraagd, gewoon op normale snelheid, eventueel ingezoomd op het relevante deel van de situatie).
En voor al die situaties, liefst zoals @jbdeiman al zegt, alleen op aanvraag van 1 van de 2 teams.
Blijkbaar is het al moeilijk zat om genoeg fatsoenlijke scheidsrechters te vinden, op deze manier hoeven die VAR mensen alleen technische kennis te hebben en een recht lijntje te kunnen trekken.

• Wyke
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 18:53
toolkist schreef op maandag 16 december 2024 @ 14:12:
[...]

Ik ben absoluut voorstander van (een vorm van) VAR, echter totaal niet met de huidige versie ervan.
Voor de zwart/wit beslissingen (buitenspel ja/nee, in de 16 of net erbuiten, etc) is het prima als de VAR zelf een beslissing neemt. Voor al het andere->scheids naar de zijkant en hem(/haar) de beelden tonen. En dan niet vertraagd, gewoon op normale snelheid, eventueel ingezoomd op het relevante deel van de situatie).
En voor al die situaties, liefst zoals @jbdeiman al zegt, alleen op aanvraag van 1 van de 2 teams.
Blijkbaar is het al moeilijk zat om genoeg fatsoenlijke scheidsrechters te vinden, op deze manier hoeven die VAR mensen alleen technische kennis te hebben en een recht lijntje te kunnen trekken.
eens, met als aanvulling dat binnen 1 minuut er een beslissing moet zijn, en anders geldt de beslissing in het voordeel van de aanvallende partij in geval van een doelpunt, en in het voordeel van de dader in geval van rode kaart. Liever nog binnen 30s.

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Dat is ook weer een gevaarlijke. Verschillende mensen doen er niet altijd even lang over doen om exact dezelfde beslissing te nemen. Zul je zien dat je als verdedigende ploeg altijd de trage beslisser in het busje hebt zitten, ben je mooi klaar mee.

• Wyke
Superkiwi schreef op maandag 16 december 2024 @ 14:24:
Dat is ook weer een gevaarlijke. Verschillende mensen doen er niet altijd even lang over doen om exact dezelfde beslissing te nemen. Zul je zien dat je als verdedigende ploeg altijd de trage beslisser in het busje hebt zitten, ben je mooi klaar mee.
als het niet snel besloten kan worden, is het blijkbaar geen overduidelijke overtreding / buitenspel / etc.... ik vind daarom 1 minuut eigenlijk al te lang, maar voor jouw trage beslisser in het busje (die tegenwoordig in Zeist zit) zou ook dat meer dan genoeg moeten zijn :)

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Wyke schreef op maandag 16 december 2024 @ 14:26:
[...]
als het niet snel besloten kan worden, is het blijkbaar geen overduidelijke overtreding / buitenspel / etc....
Oh ik ben het 100% met je eens hoor.
Ik denk alleen dat de uitvoering onduidelijkheid en misschien een gevoel van ongerechtigheid gaat oproepen.

• Wyke
Superkiwi schreef op maandag 16 december 2024 @ 14:30:
[...]

Oh ik ben het 100% met je eens hoor.
Ik denk alleen dat de uitvoering onduidelijkheid en misschien een gevoel van ongerechtigheid gaat oproepen.
De benadeelde zal zich altijd benadeeld voelen.. zeker als men later in de analyseprogramma's enzo met een lineaaltje toch een millimeter buitenspel constateert... men zal moeten accepteren dat "niet overduidelijk te bepalen binnen 1 minuut" is wat het is... ook de praatprogramma's (die baat hebben bij controverse) zouden dat moeten accepteren.

afgelopen donderdag zat ik precies op de lijn van het doel bij de 1-2 van Lazio, ik was stomverbaasd dat de scheids naar zijn horloge wees en heb zelfs openlijk getwijfeld of de technologie wel goed stond afgesteld. Maar in-the-end zal ik toch moeten accepteren dat het is zoals het is en bovenal dat de arbitrage naar eer en geweten handelt... (en dat ik gewoon slechte ogen heb :+ )

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:28
Wyke schreef op maandag 16 december 2024 @ 14:48:
[...]

De benadeelde zal zich altijd benadeeld voelen.. zeker als men later in de analyseprogramma's enzo met een lineaaltje toch een millimeter buitenspel constateert... men zal moeten accepteren dat "niet overduidelijk te bepalen binnen 1 minuut" is wat het is... ook de praatprogramma's (die baat hebben bij controverse) zouden dat moeten accepteren.

afgelopen donderdag zat ik precies op de lijn van het doel bij de 1-2 van Lazio, ik was stomverbaasd dat de scheids naar zijn horloge wees en heb zelfs openlijk getwijfeld of de technologie wel goed stond afgesteld. Maar in-the-end zal ik toch moeten accepteren dat het is zoals het is en bovenal dat de arbitrage naar eer en geweten handelt... (en dat ik gewoon slechte ogen heb :+ )
Het vervelende is dan ook nog dat het omgekeerde ook gebeurt. Scheidsrechter krijgt geen signaal op zijn horloge en laat doorspelen. VAR bekijkt de beelden en constateert overduidelijk een doelpunt. Uiteraard is dat eerlijk. Door dit soort situaties ontstaat wel twijfel over de zuiverheid van de doellijntechnologie.

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
jbdeiman schreef op maandag 16 december 2024 @ 13:45:
[...]

Maar vroeger was dat gezeik er ook, maar werd het wel meer geaccepteerd, dit omdat de mensen langs het veld dit op basis van de Live acties moesten beoordelen. Tegenwoordig is het zo dat er een VAR is, die het spel eerlijker zou moeten maken en fouten eruit zou moeten halen, maar zelfs met (vertraagde) beelden lukt dit niet om e.e.a. goed te beoordelen.
Ik ben er (vrij) zeker van dat als je als arbiter de beelden ziet, waarbij eerst de bal gespeeld wordt, die naar de medespeler van de verdediger gaat, en dan de tegenstander raakt dat de conclusie Rode kaart, want voorkoming waarschijnlijjk doelpunt, toch wel wat anders zou zijn.

Maar omdat de VAR alleen bij een enorm duidelijke fout mag ingrijpen, doen ze dat hier niet, want dan vallen ze de arbiter af, die volgende keer bij hun weer als VAR in het hokje zit. Als het systeem niet klopt, moet je het systeem veranderen niet de externe invloeden. ;) Want je kan hem geven, immers de speler wordt wel / ook geraakt.

Denk ook dat het algemene punt is dat er mogelijkheden zijn het beter te doen, maar dan moeten die mogelijkheden wel gebruikt worden en daar ontbreekt het nu nog wel eens aan. Verder vind ik ook de regel 'alleen bij overduidelijke 100% fout' en voor goal of rode kaart situaties (spelbepalende situaties) voor het gebruik van de VAR niet een juiste is. Een gemiste gele kaart lijkt mij ook een prima optie, bijvoorbeeld voor Schwalbes, of overtredingen die niet goed beoordeeld zijn. Ook die zijn behoorlijk bepalend (zeker vroeg in de wedstrijd of in geval van een 2e gele kaart ook later) voor wedstrijden.
In mijn optiek is het niet per se het mechanisme VAR wat voor mindere acceptatie zorgt, maar de mogelijkheden die toeschouwers en zelfbenoemde specialisten hebben om elke acties beeldje voor beeldje uit allerlei kijkhoeken te kunnen bestuderen.
Vroegâh was het allemaal simpel. Het leek buitenspel, maar kon het niet goed zien, dus dan maar doorspelen. Tegenwoordig zit men alles tot in den treure terug te kijken en er wat van te vinden, en dan kom je er dus niet meer mee weg als arbitrage zijnde. En blijft het gezeik dus doorgaan.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:49
Misschien kan Ajax nu nog wat van Inter leren... :)

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Vos

AFCA

Harribo schreef op maandag 16 december 2024 @ 22:35:
Misschien kan Ajax nu nog wat van Inter leren... :)
Die hebben op iedere positie een betere speler dan Ajax ;). Desalniettemin een hele knappe uitslag.

• Megupe
De rode kaart van Llansana geseponeerd. Fijn voor go ahead de volgende wedstrijd, maar de pot tegen utrecht zijn ze dus daadwerkelijk genaaid geeft de knvb hiermee toe.

Wat mij betreft wordt de VAR net zoals hockey ingezet, veel eerlijker en daarmee word ook het belang van de scheids en grens op het veld weer benadrukt (itt nu waarmee ze geen keuze meer durven te nemen).

Verwijderd

Megupe schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 10:38:
De rode kaart van Llansana geseponeerd. Fijn voor go ahead de volgende wedstrijd, maar de pot tegen utrecht zijn ze dus daadwerkelijk genaaid geeft de knvb hiermee toe.
Op basis van de tv-beelden acht de tuchtcommissie het onvoldoende waarschijnlijk dat de speler van FC Utrecht voor het ingrijpen van Llansana de bal in zijn bezit zou kunnen houden. Hierdoor is volgens de tuchtcommissie met onvoldoende zekerheid vast te stellen dat sprake is geweest van het ontnemen van een duidelijke scoringskans.

Duizend en één meningen. Zijn trainer vond het bij ESPN wel een scoringskans.

• JanW
Verwijderd schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 10:49:
[...]

Op basis van de tv-beelden acht de tuchtcommissie het onvoldoende waarschijnlijk dat de speler van FC Utrecht voor het ingrijpen van Llansana de bal in zijn bezit zou kunnen houden. Hierdoor is volgens de tuchtcommissie met onvoldoende zekerheid vast te stellen dat sprake is geweest van het ontnemen van een duidelijke scoringskans.

Dan moet je wel het hele verhaal vertellen van Simonis. Hij vond het ook heel zwaar om er rood voor te geven, omdat Llansana ook de bal speelde en de twee centrale verdedigers er nog stonden. Vanaf 2.45 ongeveer:
https://www.espn.nl/video/clip/_/id/14568790

Verwijderd

JanW schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 11:06:
Dan moet je wel het hele verhaal vertellen van Simonis. Hij vond het ook heel zwaar om er rood voor te geven, omdat Llansana ook de bal speelde en de twee centrale verdedigers er nog stonden.
Mee eens, zware straf. Maar er is geen middenweg. Overtreding + ontnemen van scoringskans = rode kaart.

Verwijderd

toolkist schreef op maandag 16 december 2024 @ 13:24:
[...]

Wat heeft Priske te maken met dat Ajax 11 punten meer heeft dan vorig seizoen na 16 wedstrijden?
Hoogstens 3 punten ervan, en of dat de schuld is van Priske of te danken aan Farioli is ook nog wel een discussie waardig.
Discussie is dat de Ajax selectie maximaal derde kan worden. Die darma trainer Farioli heeft wat geluk maar is ook zo slecht als zijn selectie dus komt goed ;)

Verwijderd

Megupe schreef op maandag 16 december 2024 @ 13:23:
[...]

Rustig aan, ff tot 10 tellen en dan komt het goed.

Wie van Feyenoord als spits of aanvallende middenvelder moet hij dan selecteren?
En klaassen en taylor zijn als ze al geselecteerd worden voor de breedte, ik neem toch aan dat ze achter veerman, gravenbergh, schouten, reijnders en de jong komen.
Nee, weet je ik als Feyenoord fan kon vroeger genieten van de klasse van sommige Ajax spelers, en nu is dat precies waarom Ajax nog zo bekend is. Echter een Klaassen, Taylor, een Brobbey is precies wat dat kapot maakt + Nederlandse voetbal.

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Verwijderd schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 11:26:
[...]

Nee, weet je ik als Feyenoord fan kon vroeger genieten van de klasse van sommige Ajax spelers, en nu is dat precies waarom Ajax nog zo bekend is. Echter een Klaassen, Taylor, een Brobbey is precies wat dat kapot maakt + Nederlandse voetbal.
Goed hoewel ik zelf nog steeds het idee heb dat als Brobbey zijn vorm van vorig seizoen terug vind dat het een prima spits is voor ajax, is het dit seizoen idd drama. Echter Taylor is volgens mij best goed bezig dit seizoen en natuurlijk dat prachtige doelpunt dit weekend.
Klaassen lijkt me gewoon enorm belangrijk met zijn drive en doelpunten.
Misschien bedoel je dat met 'nederlands voetbal' maar spelers die veel beter zijn, zijn denk ik onbetaalbaar of in no time vertrokken...?

10 second ninja DONE

• toolkist
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 11:20:
[...]

Discussie is dat de Ajax selectie maximaal derde kan worden. Die darma trainer Farioli heeft wat geluk maar is ook zo slecht als zijn selectie dus komt goed ;)
Nee hoor, discussie ging over dat Ajax het onder Farioli beter doet dan z'n voorgangers. En dat is feitelijk gewoon zo.
Verwijderd schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 11:26:
[...]

Dat is ook altijd met golven geweest. Herinner me helaas nog prima de tijd met Andrej Rudy, of Gabric, of Westerman, etc etc.
Die spelers met klasse komen uiteindelijk wel weer. Hopelijk liever morgen dan overmorgen maar ik vrees dat ik nog wel even geduld moet hebben.
Al zou Bounida het qua techniek iig wel moeten kunnen.

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:28
Weet iemand waar je vanavond Feyenoord kan kijken op de tv of online?

Verwijderd

toolkist schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 11:36:
[...]

Nee hoor, discussie ging over dat Ajax het onder Farioli beter doet dan z'n voorgangers. En dat is feitelijk gewoon zo.

[...]

Dat is ook altijd met golven geweest. Herinner me helaas nog prima de tijd met Andrej Rudy, of Gabric, of Westerman, etc etc.
Die spelers met klasse komen uiteindelijk wel weer. Hopelijk liever morgen dan overmorgen maar ik vrees dat ik nog wel even geduld moet hebben.
Al zou Bounida het qua techniek iig wel moeten kunnen.
Tot nu toe wel, maar is meer geluk en geprutst van andere trainers. Ik zie je wel klagen hier de komende 6 maanden.

En nee, selecteer dan iets met enigszins potentie i.p.v een Taylor.

• DutchOwnage
aaaido schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 11:51:
Weet iemand waar je vanavond Feyenoord kan kijken op de tv of online?
ESPN 3

Beter maakt Feyenoord het snel af. Alsjeblieft geen verlenging en/ of pingels. Met het oog op zondag maar je moet ook dat hele pokke eind ook weer terug.

[ Voor 29% gewijzigd door DutchOwnage op 17-12-2024 11:54 ]

Verwijderd

Sagat schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 11:31:
[...]

Goed hoewel ik zelf nog steeds het idee heb dat als Brobbey zijn vorm van vorig seizoen terug vind dat het een prima spits is voor ajax, is het dit seizoen idd drama. Echter Taylor is volgens mij best goed bezig dit seizoen en natuurlijk dat prachtige doelpunt dit weekend.
Klaassen lijkt me gewoon enorm belangrijk met zijn drive en doelpunten.
Misschien bedoel je dat met 'nederlands voetbal' maar spelers die veel beter zijn, zijn denk ik onbetaalbaar of in no time vertrokken...?
Voor Ajax en de derde plek prima ja, maar totaal niks te zoek in NL team (geen enkele Ajax speler).

• toolkist
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 11:51:
[...]

Tot nu toe wel, maar is meer geluk en geprutst van andere trainers. Ik zie je wel klagen hier de komende 6 maanden.

En nee, selecteer dan iets met enigszins potentie i.p.v een Taylor.
Probleem is dat die spelers met potentie er niet zijn, zie hoe Jong Ajax presteert. En veel geld om dat soort spelers te halen is er ook niet, dus tis hopen dat de scouting goed werk doet de komende jaren en talenten vroegtijdig vindt zodat ze nog niet de hoofdprijs kosten.
Verwijderd schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 11:53:
[...]

Voor Ajax en de derde plek prima ja, maar totaal niks te zoek in NL team (geen enkele Ajax speler).
Absoluut, op een enkeling na heeft geen enkele speler uberhaupt wat te zoeken in Ajax 1, laat staan Oranje, als je het vergelijkt met de succesvolle tijd tijdens Ten Hag. Hoogstens Hato en wellicht Sutalo.(waarbij Sutalo uiteraard niet in Oranje kan, maar ging meer om Ajax 1 in mijn voorbeeld)

[ Voor 4% gewijzigd door toolkist op 17-12-2024 12:00 ]

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Verwijderd schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 10:49:
[...]

Exact, en daarmee dus niet met voldoende zekerheid vast te stellen dat het duidelijk zo was. Dus geseponeerd. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

toolkist schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 11:36:
Nog even kijken of we voorbij Telstar komen. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

toolkist schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 11:59:
Probleem is dat die spelers met potentie er niet zijn, zie hoe Jong Ajax presteert. En veel geld om dat soort spelers te halen is er ook niet, dus tis hopen dat de scouting goed werk doet de komende jaren en talenten vroegtijdig vindt zodat ze nog niet de hoofdprijs kosten.
Er lijkt op dit moment nog meer talent te zitten onder jong dan in jong. Maar je moet altijd weer afwachten of dat de kans krijgt door te stromen of dat de zaakwaarnemer het hoofd al op hol heeft voordat er serieuze kansen voor het eerste zijn.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Agent47

Agent47

DutchOwnage schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 11:52:
[...]

ESPN 3

Beter maakt Feyenoord het snel af. Alsjeblieft geen verlenging en/ of pingels. Met het oog op zondag maar je moet ook dat hele pokke eind ook weer terug.
Een 0-3 met rust zou wel lekker zijn inderdaad. :)
Eindigen we 1-4 prima.

• Bao_mi1
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 14-01 13:35

Wat mij betreft wordt de VAR net zoals hockey ingezet, veel eerlijker en daarmee word ook het belang van de scheids en grens op het veld weer benadrukt (itt nu waarmee ze geen keuze meer durven te nemen).
Enorm lastig, de tweede keer al dat de KNVB terugkomt op een foute keuze van de scheidsrechter die nadelig uitpakte voor Go Ahaed. Dit kost de club gewoon punten en is enorm nadelig.

Je kan natuurlijk geen wedstrijden laten overspelen want die andere club kan er ook niks aan doen. Maar ik heb toch steeds het gevoel dat de knvb veel te makkelijk wegkomt met een "Oh sorry, foutje."
Misschien wordt het eens tijd om te kijken naar (financiële) compensatie voor clubs, vanuit de knvb.

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18:28
Lekker op kunstgras in Maastricht. Mag hopen dat veel van de basisspelers op de bank beginnen. Zechiel en Ivanusec erin om maar wat te noemen. Vind het moment van deze wedstrijd erg ongelukkig. Zondag is op dit moment het enige wat belangrijk is.

• toolkist
  • Niet online
Bao_mi1 schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 12:59:
Misschien wordt het eens tijd om te kijken naar (financiële) compensatie voor clubs, vanuit de knvb.
Ik denk dat clubs er veel meer aan hebben als die compensatie in opleiding van betere scheidsrechters/var analisten wordt gestoken.

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

toolkist schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 13:39:
Ik denk dat clubs er veel meer aan hebben als die compensatie in opleiding van betere scheidsrechters/var analisten wordt gestoken.
Als ze dan ook die bijverdiensten uit de zandbak voor de scheidsrechters eens afromen en voor dat doel gebruiken komen we nog eens ergens.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• On_E
  • Laatst online: 18:26

On_E

Housemusic

Het is echt een bizarre uitleg van de tuchtcommissie, het was dus WEL een overtreding, maar niet duidelijk of Aaronson wel alleen op de keeper af zou gaan.

En dat terwijl bijna heel NL zondag nog riep dat het helemaal geen overtreding was.

Het was dus verre van een duidelijke fout van de scheids…. Bosvelt en van Dop, ga je schamen.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

• Jeroenvde89
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 02:15
Het is toch bizar dat dit tegenwoordig kan/mag? 8)7

Een Nijhuis kiest er zelf voor om nooit wedstrijden van Twente te fluiten, alleen al om een vermoeden van enige 'verbondenheid' altijd voor te zijn. Heel bijzonder dat zo'n Kooij dat zelf niet doet/beslist :F.

[ Voor 38% gewijzigd door Jeroenvde89 op 17-12-2024 14:04 ]

Apple MacBook Air '25 | Apple iPhone 17 Pro | Apple AirPods Pro | Apple Watch Series 10 | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

• JanW
Jeroenvde89 schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 14:02:

Een Nijhuis kiest er zelf voor om nooit wedstrijden van Twente te fluiten, alleen al om een vermoeden van enige 'verbondenheid' altijd voor te zijn. Heel bijzonder dat zo'n Kooij dat zelf niet doet/beslist :F.
Dit soort waardeloze voetbal"journalistiek" bedoel je? Mensen zijn boos op Tweeter (what else is new), klikbait site maakt er een artikel over met suggestieve kop en tadaa, daar gaan we.

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:35

Maar Nijhuis fluit wél gewoon wedstrijden van FC Groningen, terwijl dat voor veel supporters een club is die ze haten en zelfs anti-spandoeken tegen maken. Bizar dat Nijhuis die dan wel kan fluiten als voormalig Vak-P bewoner. :+

• toolkist
  • Niet online
Prosac schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 14:26:
[...]

Maar Nijhuis fluit wél gewoon wedstrijden van FC Groningen, terwijl dat voor veel supporters een club is die ze haten en zelfs anti-spandoeken tegen maken. Bizar dat Nijhuis die dan wel kan fluiten als voormalig Vak-P bewoner. :+
Laat staan al die clubs die supporters hebben die vak P haten ;)

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:42

Dus een oud werkgever is sponsor van een club en daarom mag je er niet voor fluiten, vind het wat vergezocht.

Dadelijk mogen er in de Eredivisie geen Nederlandse scheidsrechters meer zijn, want die fluiten dan voor een Nederlandse club...

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• toolkist
  • Niet online
Gynnad schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 16:16:
[...]

Dus een oud werkgever is sponsor van een club en daarom mag je er niet voor fluiten, vind het wat vergezocht.

Dadelijk mogen er in de Eredivisie geen Nederlandse scheidsrechters meer zijn, want die fluiten dan voor een Nederlandse club...
Geven we Twente wat van die Franse of Spaanse kaartentrekkers, eens kijken hoe snel ze Kooij terug willen

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:35
Gynnad schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 16:16:
[...]

Wat dacht je van Blankestijn die in 1994 de Europese finale tussen Barcelona en Milan niet mocht fluiten omdat hij volgens Milan teveel op de hand van het "Nederlandse" Barcelona zou kunnen zijn. :+

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Gozubuyuk kan beter wat extra gaan trainen; die gaat het druk krijgen als ik de posts hier zo lees :+

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Verwijderd schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 11:53:
[...]

Ah ik had er overheen gelezen dat je het over ajaxieden in oranje had. Nee dan ben ik het wel met je eens, hoewel de ironie is dat wmb Brobbey zijn beste pot dit seizoen gespeeld heeft IN oranje tegen duitsland :)

10 second ninja DONE

• toolkist
  • Niet online
Aangezien Kroes de verwachtingen mbt winterse verstrekkingen aan begint te temperen, heb ik wel al een idee wie er voor linksbuiten gehaald wordt. Onze grote vriend Forbs speelt tenslotte niet bij Wolves :X (al kan dat nog veranderen nu de coach daar ontslagen is een hun belangrijkste speler waarschijnlijk 3 wedstrijden geschorst gaat worden).

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Waarom ga je als verslaggever tussen schreeuwende gekken staan?

Verder weer jammer dat dit niet gewoon op ESPN1 is. Ik heb gelukkig C+, maar snap niet dat het zo moeilijk is schijnbaar. Lijkt me juist ideale reclame.

Edit: ik neem mijn woorden terug over ESPN1. Er is nu een leuk schakelprogramma op. :)

[ Voor 17% gewijzigd door HollowGamer op 17-12-2024 20:20 ]

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-01 13:33
toolkist schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 18:44:
Aangezien Kroes de verwachtingen mbt winterse verstrekkingen aan begint te temperen, heb ik wel al een idee wie er voor linksbuiten gehaald wordt. Onze grote vriend Forbs speelt tenslotte niet bij Wolves :X (al kan dat nog veranderen nu de coach daar ontslagen is een hun belangrijkste speler waarschijnlijk 3 wedstrijden geschorst gaat worden).
Ik wacht eigenlijk nog steeds wel op een lichte mae culpa van hem van al zijn getoeter van voordat hij aantrad, met dat het toch allemaal niet zo gemakkelijk lijkt als dat hij dacht. Maar volgens mij hoopt hij dat iedereen het vergeet. Je kon natuurlijk ook al op voorhand weten dat Forbs daar nauwelijks ging spelen door de daar al aanwezige spelers en speelstijl. Dus nogal onlogisch om hem dan aan zo'n club te verhuren, zeker als nu zou blijken dat er geen terughaaloptie zou zijn. Geldt ook voor een Unuvar die volgens mij totaal niet aan de bak komt bij Espanyol.

• carpebios
  • Laatst online: 19:34
Wat is dit voor tenenkrommende tv op ESPN?

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• Agent47

Agent47

Feyenoord begint met redelijk gewijzigd elftal. T bevalt me niks.

Ivanusec totaal niet in vorm
Die spits heeft niks laten zien
Osman en Zerrouki op kunstgras?

• Megupe
Quick Boys gooit er ff een jaaromzet aan vuurwerk en lichtshow doorheen voor de wedstrijd tegen Fortuna :9

• D-e-n
  • Laatst online: 19:08
Agent47 schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 19:39:

En wel een heel verdedigend middenveld ook.

• carpebios
Dit PSV gaat echt omver gelopen worden tegen Feyenoord. Wat een gatenkaas achterin zeg.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• Agent47

Agent47

carpebios schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 20:29:
Dit PSV gaat echt omver gelopen worden tegen Feyenoord. Wat een gatenkaas achterin zeg.
Nee man

• carpebios
We hebben het over de ploeg die tegen Best en Heerenveen, 0x gescoord heeft he! En geen clean sheet.

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Agent47 schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 19:39:

't Zou ook wel weer zuur zijn als een Gimenez o.i.d. even een knietje eraf draait op dat plastic.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• carpebios
Gonadan schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 20:34:
[...]

't Zou ook wel weer zuur zijn als een Gimenez o.i.d. even een knietje eraf draait op dat plastic.
Dit klinkt zo goor he! Ik krijg spontaan last van m'n knie.

• Agent47

Agent47

Roept er ff 1 van MVV “ KK Rotterdam”

Enorm jammer weer.

• Agent47

Agent47

Yes!!

• Rubman
  • Laatst online: 18:16

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Ze hebben ook ff heel 31 december er al doorheen gejaagd daar.

Ben benieuwd wat het gaat brengen, zeer gewijzigd elftal, glazen keeper (al is die wel beter dat Timon imho) kunstgras :r.

En terwijl ik dit tik meteen 0-1

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• Rubman

Rubman

Nieuwe eerste spits! :+

Gimenez nog even sparen op het kunstgras.
Last van hun eigen vuurwerk?

[ Voor 19% gewijzigd door Rubman op 17-12-2024 21:10 ]

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Je loopt voor op mijn langs de lijn uitzending! (via internet radio...) moet morgen takke vroeg op dus denk dat ik het sowieso voor gezien (geluisterd? :? ) hou na de eerste helft. ;w

Wel goed begin!

10 second ninja DONE

• Rubman

Rubman

Haal alsjeblieft Hancko er af, als er iemand is die wij niet kunnen missen is hij het wel.
Geen risico!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-01 10:14

OMX2000

By any means necessary...

Die Ivanusec is tragisch.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• Rubman

Rubman

Sjongejonge zelfs dit is allemaal teveel zoor Zerrouki en dan nog boos worden ook.
Bal aannemen, kunnen we niet,
verdedigen, kunnen we niet,
Snelheid in het spel houden, kunnen we niet
Bal voor de man spelen ipv ver erachter, kunnen we niet

Moet er niet is gewoon afscheid genomen worden van deze jongen, het is duidelijk geen lekker huwelijk tussen Feyenoord en Zerrouki.

• DutchOwnage
Begrijp ik ook niet hoor. Ik kan me zijn eerste paar potjes nog herinneren en die waren zo veelbelovend. Sindsdien is het nooit meer wat geworden.

• Agent47

Agent47

Ivanusec, Beelen en Zerrouki heel snel verkopen.

• DutchOwnage
Pfff wachten is op de 1-1 hé

• Rubman

Rubman

Nou echt hoor, Beelen was zo goed vorig jaar, maar is ook weinig van over Ivanusec hetzelfde, wat daarmee is gebeurd.

Wat zijn ze bij Feyenoord aan het doen achterin joh.

[ Voor 19% gewijzigd door Rubman op 17-12-2024 21:26 ]

• OMX2000

OMX2000

Rubman schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 21:22:
Sjongejonge zelfs dit is allemaal teveel zoor Zerrouki en dan nog boos worden ook.
Bal aannemen, kunnen we niet,
verdedigen, kunnen we niet,
Snelheid in het spel houden, kunnen we niet
Bal voor de man spelen ipv ver erachter, kunnen we niet

Moet er niet is gewoon afscheid genomen worden van deze jongen, het is duidelijk geen lekker huwelijk tussen Feyenoord en Zerrouki.
Speelt al een paar wedstrijden gewoon goed. Alleen hij is soms te nonchalant lijkt het. En voor controlerende middenvelder te grillig. Dat wel.

• Rubman

Rubman

OMX2000 schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 21:25:
[...]

Speelt al een paar wedstrijden gewoon goed. Alleen hij is soms te nonchalant lijkt het. En voor controlerende middenvelder te grillig. Dat wel.
Vind je?
Alles wat ik zie is echt pijnlijk, elke bal op paixao komt achter de man, aannames meteen weer kwijt, vertraagt continu.

Oke hij heeft 1 keer gescoord en toen moest hij het laten weten ook.
Nee ik ben absoluut geen fan, vanaf het begin al niet. Snapte de hele aankoop en gedoe eromheen al niet

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Smeets is beter dan Feyenoord. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• OMX2000

OMX2000

Rubman schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 21:27:
[...]

Vind je?
Alles wat ik zie is echt pijnlijk, elke bal op paixao komt achter de man, aannames meteen weer kwijt, vertraagt continu.

Oke hij heeft 1 keer gescoord en toen moest hij het laten weten ook.
Nee ik ben absoluut geen fan, vanaf het begin al niet. Snapte de hele aankoop en gedoe eromheen al niet
Ik ben ook geen fan. Maar ik, en ook kenners, vinden dat.

Maar goed in deze wedstrijd is het weer niet goed.

• Rubman

Rubman

Heel iets anders, dat kunstgras he.
Hoe kan het er zo bij liggen dat het alsnog lijkt of je op een omgeploegd boeren veld aan het spelen bent. Wat een armoede zeg.
Tijd dat het afgeschaft wordt.

• OMX2000

OMX2000

Rubman schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 21:31:
Heel iets anders, dat kunstgras he.
Hoe kan het er zo bij liggen dat het alsnog lijkt of je op een omgeploegd boeren veld aan het spelen bent. Wat een armoede zeg.
Tijd dat het afgeschaft wordt.
Ik heb betere kunstgras velden gezien bij amateurclubs.

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-01 08:48
Blij dat Bijlow weer terug is.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Pagina: 1 ... 133 ... 302 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2024/2025 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken