[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2024/2025 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 119 ... 302 Laatste
Acties:
  • 479.420 views

Onderwerpen

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:26

Superkiwi

Hoi doei

Dit zijn toch de mooiste Europese avondjes :D
Lekker hoor!

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Die commentator heeft geen stem meer over, maar goed niet best als je het pas in de laatste minuten wint van een slechtere tegenstander.

Elect a clown, expect a circus.

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09:28
Zo, heel heel lang geleden dat ik zo blij ben geweest over de uitslag van een voetbalwedstrijd.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Waarom juicht Bosz niet? Maniertjes?

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-01 22:40
Pelox schreef op woensdag 27 november 2024 @ 22:52:
Ik kan gewoon niet juichen... zo'n vreselijke wedstrijd.
Nou wel knap dat ze het nog over de streep trekken

Maar inderdaad, wat hebben ze 70 minuten lang heeeel erg slap gespeeld

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:00
Waarom een kwartier uittrekken voor het slotstuk als het ook na de 85e minuut kan? :P

WoT stats

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:49

Quad

Doof

3-0 achterstand ongedaan maken na 75e minuut was nog nooit eerder gebeurt in de CL. (gister)

Maar 2-0 achterstand tot 87e minuut alsnog omzetten in winst lijkt me ook niet.

Opta kom er maar in.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:11

FreakNL

Well do ya punk?

D-e-n schreef op woensdag 27 november 2024 @ 22:53:
Mooi stukje acteerwerk.

Kan hij straks ook weer lekker verongelijkt over doen als er een vraag over wordt gesteld. Bosz is gewoon een arrogante zak (geworden).

• Advizor
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 07-11-2025
Geweldig man, je voelt het aankomen en dan gebeurt het ook nog.
Gefeliciteerd Psv, belangrijke punten!

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 13:06
Ah joh, iedereen beleeft het op zijn eigen manier. Niet oets negatiefs achter zoeken.

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:35

ST10©DE

Dus.............

Waarschijnlijk omdat hij niet tevreden is over het spel? Wat ik kan begrijpen. PSV speelde slecht en slordig. Shaktar heeft trouwens wel een redelijke keeper.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• Maarten_E
Nieuws: De Duitse voetbalbond DFB wil PSV en Feyenoord opnemen in de Bundesliga wegens "typisch Duits spel."

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Kom op jongens, het maakt uiteindelijk toch niet uit hoe je zo'n wedstrijd over de streep trekt? Je pakt na een moeizame 70 minuten gewoon 3 punten in de CL na een 2-0 achterstand. Strik erom, genieten.

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:55
Ik had en heb precies hetzelfde hoor.. normaal leef ik heel erg mee maar nu... man wat een klote wedstrijd.

Zero.

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:35

ST10©DE

Dus.............

Maarten_E schreef op woensdag 27 november 2024 @ 22:56:
Nieuws: De Duitse voetbalbond DFB wil PSV en Feyenoord opnemen in de Bundesliga wegens "typisch Duits spel."
Ik wilde net iets soortgelijks posten 😅

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

ST10©DE schreef op woensdag 27 november 2024 @ 22:55:
[...]

Waarschijnlijk omdat hij niet tevreden is over het spel? Wat ik kan begrijpen. PSV speelde slecht en slordig. Shaktar heeft trouwens wel een redelijke keeper.
Als je dit niet fantasisch vind kan je beter stoppen als trainer.

Je mag best kritische noten kraken morgenochtend. Heck, straks tijdens de persconferentie al.

Maar als je team dit toch over de streep trekt mag je best ff opstaan en duimpje omhoog (op zijn minst) in plaats van als een chagrijnige oude man op het bankje te blijven zitten.

Iedereen die ooit gevoetbald heeft (op welk niveau dan ook) weet dat je altijd met de beste wil begint. Maar soms loopt het niet, om onbegrijpelijke redenen. En vaak is omdraaien echt lastig en 9 van de 10 keer lukt dat dan ook niet… Als dat dan toch lukt is dat echt een hele goeie prestatie van het team… Sta dan even op en klap in je handen ipv een spelletje te spelen…

Kijk naar de rest van de staf en de spelers. Dit is wat voetbal prachtig maakt. Ondank die arrogante idioot op de bank.

Trouwens ook Van Hanegem bleef altijd zo zitten maar die zat ALTIJD en ging dus ook niet als een dorpsidioot tekeer tegen de scheidsrechters waar Bosz wel een handje van heeft… Bosz is eigenlijk hardstikke emotioneel dus dit is gewoon een act. Een behoorlijk vermoeiende ook nog…

[ Voor 38% gewijzigd door FreakNL op 27-11-2024 23:16 ]

• D-e-n
  • Nu online
ST10©DE schreef op woensdag 27 november 2024 @ 22:55:
[...]

Waarschijnlijk omdat hij niet tevreden is over het spel? Wat ik kan begrijpen. PSV speelde slecht en slordig.
Ja. Maar het blijft toch een CL wedstrijd die je alsnog wint. Het zijn belangrijke punten. Het is niet RKC thuis he. Ik vind het storend arrogant.

• Maarten_E
PSV nu op plaats 18 van de CL ranglijst, Real Madrid plaats 24.
PSV>Real Madrid confirmed. :+

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12:54
Was allemaal ingecalculeerd! Niets aan de hand. Wat een einde zeg! Pfffff

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Prachtig! Echt genoten van de wedstrijd :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Harribo
carpebios schreef op woensdag 27 november 2024 @ 23:00:
Heb jij ter plekke ingegrepen met briefjes @carpebios? Goed gedaan :)

• Quad

Quad

Doof

carpebios schreef op woensdag 27 november 2024 @ 23:00:
Houdt je Eindhoven wel heel?

nggyu nglyd

• Harribo
Die laatste goal van Pepi... Via de paal erin... Pfewwww

• Holdem_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-01 21:14
Dit was wel ff nodig aangezien Benfica ook nog wint in de laatste minuten.. Jammer dat die Portugezen het ook goed blijven doen.

• carpebios
  • Laatst online: 12:54
Harribo schreef op woensdag 27 november 2024 @ 23:06:
[...]

Heb jij ter plekke ingegrepen met briefjes @carpebios? Goed gedaan :)
De briefjes kwamen maar laat aan. Maar net op tijd

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• ElPaco
Quad schreef op woensdag 27 november 2024 @ 22:55:
3-0 achterstand ongedaan maken na 75e minuut was nog nooit eerder gebeurt in de CL. (gister)

Maar 2-0 achterstand tot 87e minuut alsnog omzetten in winst lijkt me ook niet.

Opta kom er maar in.

WoT stats

• joostmakaay
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-01 00:04
Wat een rollercoaster man, 85 minuten enorm jezelf kapot ergeren aan de dramatische voorzetten, schoten direct in de handen van de keeper. En dan het toch nog om weten te draaien (met wat geluk van de scheids), pffff _/-\o_

Enorme props aan Mauro Jr., Luuk de Jong en Tillman trouwens, ondanks de score constant 100% blijven geven.

• ElPaco
Heerlijk, zo winnen en mensen gaan klagen hoe de coach het (niet) viert })

WoT stats

• Quad

Quad

Doof

nggyu nglyd

• Harribo
Boeit mij nou een coach... Zolang hij zijn team maar laat winnen

• Bao_mi1
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 14-01 13:35
Superkiwi schreef op woensdag 27 november 2024 @ 21:39:
Zou PSV misschien een Feyenoordje willen doen? Is wel leuk voor het publiek natuurlijk.
This aged well.

Wat een bizarre wedstrijd, Bakayoko erg sterk met veel dreiging, al leide het niet tot goals of assists. Zocht vaak de 1 tegen 1 op maar nu met veel variatie en veel voorzetten. Ik heb me kapot geërgerd aan het gebrek aan variatie in de aanvallen van PSV, zo vaak een voorzet van 30-40 meter van de achterlijn. Het was zo machteloos en zonder overtuiging..

Na de rode kaart verloor ik gek genoeg juist de hoop. Soms heb je teams die sterk verdedigen en met 10 man juist boven zichzelf uitstijgen. Denk aan PSV tegen Benfica in de CL kwalificatie een paar jaar geleden. Dat het dan toch nog goed valt door klasbakken als Pepi en Tillman is alleen maar mooi.

Als laatste begin ik ook een beetje te vrezen voor Dams. Tegen PSG werd hij ook aan alle kanten voorbij gelopen. Tuurlijk was dat tegen Dembele, en kwamen er geen directe goals uit. Maar dit is de 2e keer dat hij in de CL door het ijs zakt. Beide goals waren hem (deels) aan te rekenen, terwijl ik zo hoop dat hij definitief doorbreekt.

• joostmakaay
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-01 00:04
Bao_mi1 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 23:36:
[...]

This aged well.

Wat een bizarre wedstrijd, Bakayoko erg sterk met veel dreiging, al leide het niet tot goals of assists. Zocht vaak de 1 tegen 1 op maar nu met veel variatie en veel voorzetten. Ik heb me kapot geërgerd aan het gebrek aan variatie in de aanvallen van PSV, zo vaak een voorzet van 30-40 meter van de achterlijn. Het was zo machteloos en zonder overtuiging..

Na de rode kaart verloor ik gek genoeg juist de hoop. Soms heb je teams die sterk verdedigen en met 10 man juist boven zichzelf uitstijgen. Denk aan PSV tegen Benfica in de CL kwalificatie een paar jaar geleden. Dat het dan toch nog goed valt door klasbakken als Pepi en Tillman is alleen maar mooi.

Als laatste begin ik ook een beetje te vrezen voor Dams. Tegen PSG werd hij ook aan alle kanten voorbij gelopen. Tuurlijk was dat tegen Dembele, en kwamen er geen directe goals uit. Maar dit is de 2e keer dat hij in de CL door het ijs zakt. Beide goals waren hem (deels) aan te rekenen, terwijl ik zo hoop dat hij definitief doorbreekt.
Ik vond Bakayoko (en Lang) juist enorm tegenvallen vandaag, vertraagde vrijwel iedere aanval en kozen precies op het verkeerde moment voor de voorzet (waardoor het een makkelijke prooi voor de keeper werd).

Ook het feit dat Luuk de Jong steeds terug moest om de ruimtes van Lang dicht te lopen, hielp natuurlijk ook niet dat de voorzetten steeds op niets uitdraaide. Met Lang en Bakayoko in de basis moet je eigenlijk altijd met Pepi starten in mijn ogen, aangezien ze toch vrijwel altijd naar binnen gaan in plaats van voor de voorzet.

• Han
  • Niet online

Han

Bao_mi1 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 23:36:
Bakayoko erg sterk met veel dreiging, al leide het niet tot goals of assists. Zocht vaak de 1 tegen 1 op maar nu met veel variatie en veel voorzetten.
Mjah... het ziet er allemaal ijverig uit maar 9 van de 10 uitkomsten zijn weinig verrassend, laat staan effectief. Leuk tegen mindere tegenstanders maar tegen een beetje ervaren verdediger haalt hij zeer weinig rendement.
Dams is jong en zou eigenlijk gezien zijn leeftijd en aantal vlieguren nog niet in de basis horen te staan bij een CL wedstrijd. Geef hem tijd, hij is pas 20. Op die leeftijd zijn fouten nog logisch, hij is verdediger en geen aanvaller, die het relatief makkelijker hebben op die leeftijd. Ervaring is een belangrijke factor bij een verdediger.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Han
  • Niet online

Han

Maar even wat anders; welke club gaat er met die keeper Riznyk van Shakhtar aan de haal volgend jaar zomer? Ja, hij zag er niet goed uit bij de 1-2 en in de wedstrijd tegen Arsenal was ie ook ongelukkig, maar wat stond die keeper een lekker potje te keepen gisteravond. Geen idee wat zo'n keeper moet kosten maar ik zou er blind 15 miljoen voor neertellen als club :)

• Advizor
Han schreef op donderdag 28 november 2024 @ 07:33:
Maar even wat anders; welke club gaat er met die keeper Riznyk van Shakhtar aan de haal volgend jaar zomer? Ja, hij zag er niet goed uit bij de 1-2 en in de wedstrijd tegen Arsenal was ie ook ongelukkig, maar wat stond die keeper een lekker potje te keepen gisteravond. Geen idee wat zo'n keeper moet kosten maar ik zou er blind 15 miljoen voor neertellen als club :)
Op basis waarvan? Veel schoten op goal betekent veel reddingen, maar die goal van Tillmann was gewoon een blunder.

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:29
Advizor schreef op donderdag 28 november 2024 @ 07:49:
[...]

Op basis waarvan? Veel schoten op goal betekent veel reddingen, maar die goal van Tillmann was gewoon een blunder.
Naja, hij had wel een best aantal goede reddingen ook. Die bal van Tillman een blunder noemen gaat me net wat te ver, het hielp PSV (en Tillman) natuurlijk erg mee dat het veld zo nat / glad is, daarom gleed de keeper door, vond ik meer een onhandig moment. De 2e goal van PSV was een wereldgoal en de laatste goal kon de keeper ook niet heel veel aan doen.
Dus omdat er 1 twijfelachtig moment zit t.a.v. weet ik het hoeveel goede momenten zou je zo'n keeper niet willen kopen? Voor Twente denk ik een heel goede vervanger van Unerstall bijvoorbeeld.

• Han
  • Niet online

Han

Op basis van de gehele wedstrijd? Zelfs een van richting veranderd schot wist ie nog miraculeus uit het doel te houden. En zo waren er meer reddingen uit de bovencategorie. Ja, het waren er veel maar de een nog mooier dan de ander, de kwaliteit druipt er wat mij betreft af :)
jbdeiman schreef op donderdag 28 november 2024 @ 08:51:
Voor Twente denk ik een heel goede vervanger van Unerstall bijvoorbeeld.
Bij een Ajax zou die ook niet misstaan hoor :)

• Gonadan
  • Laatst online: 13:47

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Han schreef op donderdag 28 november 2024 @ 09:16:
Als het geld tegen de plinten klotst misschien, maar ik zou het heen vrij vreemde aankoopt vinden. Zolang de verdediging sturing nodig heeft moet je Ome Remko laten staan, en daarna gewoon Ramaj weer een kans geven want die deed het ook meer dan prima.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• D-e-n
  • Nu online
Ik stel overigens voor dat Ajax vanavond eerst twee tegengoals incasseert en dat in de laatste twintig minuten gaat goedmaken. Hebben we allemaal weer een bijzondere avond en dan hoef ik de eerste helft niet te kijken ;)

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:15
Weghorst, Taylor, Klaassen en Godts er vanavond niet bij, middenveld dus met Henderson, Fitz-Jim en Berghuis?

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11:49
https://www.vi.nl/nieuws/...se-21-punten-in-mindering

Vitesse heeft voor de derde keer een puntenstraf opgelegd gekregen van de licentiecommissie. Dit keer gaat het om 21 punten in mindering. Het goede nieuws voor de Arnhemmers is dat de profvergunning niet wordt ingetrokken.

Het is dat je niet kan degraderen uit de KKD maar wat een ellende joh 8)7

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:32

Player1S

Probably out in the dark

Willem30 schreef op donderdag 28 november 2024 @ 13:01:

Vitesse heeft voor de derde keer een puntenstraf opgelegd gekregen van de licentiecommissie. Dit keer gaat het om 21 punten in mindering. Het goede nieuws voor de Arnhemmers is dat de profvergunning niet wordt ingetrokken.

Niet intrekken licentie is volgens mij ook gewoon omdat ze niet halverwege seizoen club willen laten wegvallen.
Als er niet snel een koper komt die door de keuring komt (waar ik hard hoofd in heb) is het komende zomer gewoon klaar en gaat de licentie wel de shredder in.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-01 13:33
Player1S schreef op donderdag 28 november 2024 @ 13:04:
[...]

Niet intrekken licentie is volgens mij ook gewoon omdat ze niet halverwege seizoen club willen laten wegvallen.
Als er niet snel een koper komt die door de keuring komt (waar ik hard hoofd in heb) is het komende zomer gewoon klaar en gaat de licentie wel de shredder in.
Maar als het aan eind van seizoen en dus voor einde omvalt, krijg je dat gedoe dat ze mogelijk bij veel clubs punten weg moeten halen en je mogelijk de ranglijst overhoop gooit. Dan kan je denk ik beter sneller door de pijn heen bijten, dan dat je op het eind opeens je play-offs moet gaan aanpassen.

Ben benieuwd of eventuele volgende clubs in de toekomst dit als jurisprudentie kunnen gaan gebruiken, want als buitenstaander begint het wel beetje te voelen alsof ze beetje gematst worden en (extreem) veel kansen krijgen

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Pompi schreef op donderdag 28 november 2024 @ 13:20:
[...]

Maar als het aan eind van seizoen en dus voor einde omvalt, krijg je dat gedoe dat ze mogelijk bij veel clubs punten weg moeten halen en je mogelijk de ranglijst overhoop gooit. Dan kan je denk ik beter sneller door de pijn heen bijten, dan dat je op het eind opeens je play-offs moet gaan aanpassen.

Ben benieuwd of eventuele volgende clubs in de toekomst dit als jurisprudentie kunnen gaan gebruiken, want als buitenstaander begint het wel beetje te voelen alsof ze beetje gematst worden en (extreem) veel kansen krijgen
er ligt een garantie van de lokale ondernemers voor dit seizoen dus daar zal de KNVB wel op gokken. Al zei ik gelijk al toen de deal met Franke klapte dat die garantie 0,0 waard is want menig bedrijf zal niet zomaar geld erin pompen als het alsnog kapot gaat.

Dus ja, je hebt gelijk maar ja KNVB he. Of ze weten meer over een potentiële deal.

Wel benieuwd wat de volgende straf wordt. Misschien alsnog promotie/degradatie invoeren waarbij een 2e divisie ploeg verplicht moet promoveren 8)7

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• Advizor
Han schreef op donderdag 28 november 2024 @ 09:16:
[...]

Op basis van de gehele wedstrijd? Zelfs een van richting veranderd schot wist ie nog miraculeus uit het doel te houden. En zo waren er meer reddingen uit de bovencategorie. Ja, het waren er veel maar de een nog mooier dan de ander, de kwaliteit druipt er wat mij betreft af :)
[...]
Tegen Arsenal discutabele momenten, en gisteren een fout. Maar verder wel lekker gekeept dus moeten clubs blind 15 miljoen betalen? Ik snap het niet zo goed.
Zijn marktwaarde wordt overigens geschat op 7 miljoen.

• Alargule2
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13-01 10:52
Even wat anders: heeft De Kuit al getekend?

Verwijderd

Advizor schreef op donderdag 28 november 2024 @ 13:42:
Tegen Arsenal discutabele momenten, en gisteren een fout. Maar verder wel lekker gekeept dus moeten clubs blind 15 miljoen betalen? Ik snap het niet zo goed.
Zijn marktwaarde wordt overigens geschat op 7 miljoen.
En volgens dezelfde website heeft Bakayoko de hoogste marktwaarde van de Eredivisie. Dus wat is waarheid?

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Willem30 schreef op donderdag 28 november 2024 @ 13:01:

Echt achterlijk dat ze Vitesse niet gewoon uit de competitie halen. Maak je bij de amateurs 2-3x ruzie dan weten ze niet hoe snel ze je uit de competitie moeten halen, maar hier mag je de boel oplichten tot en met en kom je er ongestraft mee weg. 21 minpunten is natuurlijk helemaal niks als je niet kan degraderen.

• toolkist
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 28 november 2024 @ 13:49:
[...]

En volgens dezelfde website heeft Bakayoko de hoogste marktwaarde van de Eredivisie. Dus wat is waarheid?
Geen van allen, want het zijn alleen meningen van users op die website aangevuld met wat waardes uit transfergeruchten / bevestigde transfersommen.

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

toolkist schreef op donderdag 28 november 2024 @ 14:28:
[...]

Echt achterlijk dat ze Vitesse niet gewoon uit de competitie halen. Maak je bij de amateurs 2-3x ruzie dan weten ze niet hoe snel ze je uit de competitie moeten halen, maar hier mag je de boel oplichten tot en met en kom je er ongestraft mee weg. 21 minpunten is natuurlijk helemaal niks als je niet kan degraderen.
club heeft dit kalenderjaar 45 strafpunten gekregen 7(8)7

En die 27 die ze nu over dit seizoen hebben is idd wassen neus want ze kunnen niet degraderen en sterker nog, ze kunnen in theorie nog periode pakken en promoveren.
Als je dat geen ballen hebt om licentie af te pakken, sluit ze dan tenminste uit van de nacompetitie.

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:16
[...]

Dit zijn geen straffen inderdaad. Je staat al strak onderaan, 21 minpunten. Het enige wat er gebeurt is dat je nog wat strakker onderaan staat. Promotie kon je toch al vergeten.

Vraag ik me wel af. Stel dat Vitesse nog een periode de pannen van 't dak speelt en daarmee een periodetitel veilig stelt. Kans is heel klein, mogen ze dan nog wel via de nacompetitie meedoen om promotie/degradatie? @Player1S, wat jij zegt inderdaad.

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Er wordt niks gezegd over uitsluiten van periode-titels inderdaad..

Maar ook dat is logisch want ook dat zou competitievervalsing betekenen..

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Ik lees net trouwens dat de #20 niet mee mag doen aan de playoffs dus kans is natuurlijk klein dat ze nu nog even 38 punten goedmaken op Utrecht met het huidige spel. Maar dan nog.

/edit: dat kwam van een nieuws site maar als je de officiele site erbij pakt staat daar niks over vermeld source

en ook hier vind ik er niks over

[ Voor 51% gewijzigd door Player1S op 28-11-2024 14:44 ]

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:17
Player1S schreef op donderdag 28 november 2024 @ 14:39:
Ik lees net trouwens dat de #20 niet mee mag doen aan de playoffs dus kans is natuurlijk klein dat ze nu nog even 38 punten goedmaken op Utrecht met het huidige spel. Maar dan nog.

/edit: dat kwam van een nieuws site maar als je de officiele site erbij pakt staat daar niks over vermeld source

Sparta heeft ooit als nummer 16 mee mogen doen aan nacompetie door 1 goede periode.
Maar dat kwam om dat ze 1 periode 3de waren geworden achter een team dat al een periode had en een jong team.
Vervolgens weten ze in de finale van de playoffs te komen.1 wedstrijd verloren in de playoffs. Dus ze waren dichtbij om als nummer 16 te promoveren.

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Heerenveen is het ooit zelfs gelukt onder Korbach. Ook 16e geworden maar een periodetitel.

Het uitsluiten van de nummer 20 in de reguliere stand klinkt mij overigens raar in de oren.

[ Voor 34% gewijzigd door FreakNL op 28-11-2024 15:04 ]

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Vrietje schreef op donderdag 28 november 2024 @ 15:01:
[...]

Sparta heeft ooit als nummer 16 mee mogen doen aan nacompetie door 1 goede periode.
Maar dat kwam om dat ze 1 periode 3de waren geworden achter een team dat al een periode had en een jong team.
Vervolgens weten ze in de finale van de playoffs te komen.1 wedstrijd verloren in de playoffs. Dus ze waren dichtbij om als nummer 16 te promoveren.
Toch eigenlijk het bewijs dat je moet stoppen met periode titels?

• Pompi
Player1S schreef op donderdag 28 november 2024 @ 14:36:
[...]

club heeft dit kalenderjaar 45 strafpunten gekregen 7(8)7

En die 27 die ze nu over dit seizoen hebben is idd wassen neus want ze kunnen niet degraderen en sterker nog, ze kunnen in theorie nog periode pakken en promoveren.
Als je dat geen ballen hebt om licentie af te pakken, sluit ze dan tenminste uit van de nacompetitie.
Zou eigenlijk regel moeten zijn dat als je meer dan een X-aantal strafpunten in een jaar krijgt, de volgende strafpunten die je krijgt voor het seizoen erna tellen. Want wat houd ze bijvoorbeeld, nu tegen om veel strafpunten te pakken voor dingen die ze op langere termijn een voordeel zou geven.
Zeker als je toch niet kan degraderen.

Verwijderd

Player1S schreef op donderdag 28 november 2024 @ 14:39:

Maar wel in het Reglement periodekampioenschappen eerste divisie betaald voetbal seizoen 2024/’25.
Artikel 7

1. De winnaar van een periode, niet zijnde een Beloftenteam, die tevens als nummer 20 is geëindigd na
afloop van de reguliere competitie in de eerste divisie seizoen 2024/’25 zal zich niet kwalificeren voor
de play-offwedstrijden om promotie/degradatie.

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
[...]

Volledig eens. Eenmaal onvoldoende informeren, soit. Maar als dat vaker gebeurt ben je de boel aan het oplichten. En inderdaad, puntenaftrek is geen straf als er toch al niks te halen of verliezen viel.

Ik vraag me serieus af waarom het afnemen van de licentie niet wordt doorgezet, doe je dit niet dan laat je alleen blijken dat de regels eigenlijk niet meer dan een richtlijn zijn.
Millie-ano schreef op donderdag 28 november 2024 @ 15:10:
[...]

Toch eigenlijk het bewijs dat je moet stoppen met periode titels?
Nah, dan is voor het gros niks meer om voor te spelen na een paar maanden. Maakt het niet leuker en raakt de commerciele kant dan ook.

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Wat overigens niet onlogisch is dat die passage er ooit in heeft gestaan. Je komt in een nogal rare situatie als je promotie vanuit de tweede divisie faciliteert, de nummer 20 uit de eerste divisie playoffs in gaat en daarmee uiteindelijk promoveert naar de Eredivisie en dat een eredivisieclub dan degradeert. Dan zou je destijds 21 teams in de eerste divisie krijgen ( of je moet daar weer een uitzondering voor maken )

• Millie-ano
  • Niet online
Bundin schreef op donderdag 28 november 2024 @ 15:17:
[...]

Volledig eens. Eenmaal onvoldoende informeren, soit. Maar als dat vaker gebeurt ben je de boel aan het oplichten. En inderdaad, puntenaftrek is geen straf als er toch al niks te halen of verliezen viel.

Ik vraag me serieus af waarom het afnemen van de licentie niet wordt doorgezet, doe je dit niet dan laat je alleen blijken dat de regels eigenlijk niet meer dan een richtlijn zijn.

[...]

Nah, dan is voor het gros niks meer om voor te spelen na een paar maanden. Maakt het niet leuker en raakt de commerciele kant dan ook.
En waarom niet een systeem voor de nummers 2-6 ? die middels een playoff systeem promoveren. Maar goed. Volg de KKD niet, maar als dat de charme is ... lijkt me bout als je steeds de titel misloopt, maar wel constant presteert je aan het einde niks hebt. Ook niet helemaal eerlijk.

• Advizor
Verwijderd schreef op donderdag 28 november 2024 @ 13:49:
[...]

De waarheid ligt in het midden.
Als ik deze lijst overigens bekijk vind ik hem best realistisch. Alleen Pepi is denk ik meer waard.

• toolkist
  • Niet online
Millie-ano schreef op donderdag 28 november 2024 @ 15:31:
[...]

En waarom niet een systeem voor de nummers 2-6 ? die middels een playoff systeem promoveren. Maar goed. Volg de KKD niet, maar als dat de charme is ... lijkt me bout als je steeds de titel misloopt, maar wel constant presteert je aan het einde niks hebt. Ook niet helemaal eerlijk.
Dan zijn de nrs 10 tm 20 normaliter nog steeds 'klaar' rond kerst.
Uiteindelijk zie ik het probleem niet en het ook niet als oneerlijk of niet helemaal eerlijk of wat dan ook. Dit zijn de regels, ze zijn vantevoren bekend, dus als het dan zo is dan had je die wedstrijd waar het er echt om ging maar een beter resultaat moeten halen.

• Millie-ano
  • Niet online
toolkist schreef op donderdag 28 november 2024 @ 18:07:
[...]

Dan zijn de nrs 10 tm 20 normaliter nog steeds 'klaar' rond kerst.
Uiteindelijk zie ik het probleem niet en het ook niet als oneerlijk of niet helemaal eerlijk of wat dan ook. Dit zijn de regels, ze zijn vantevoren bekend, dus als het dan zo is dan had je die wedstrijd waar het er echt om ging maar een beter resultaat moeten halen.
Prima hoor. zoals ik zei. Volg de KKD niet. Klonk mij meer iets voor bij de amateurs of uit de middeleeuwen. Als het werkt dan werkt het. Dat voorbeeld van een Sparta zoals hierboven gebeurt waarschijnlijk ook nagenoeg nooit

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dvj-RwTgfxAn8xzrF5nIKScrgfw=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/UTJ4Yd9RfoSw0tbHlnGzhkeW.png?f=user_large

HUP AZ!! oOo

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Hoe is dit géén 2-0 :/
Allemachies wat een kans.

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Ter info:
Twente-Union St Gilles is straks live te zien op Canvas. Voor degenen die geen Ziggo Sport Totaal hebben.

• JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08:42
Meine liebe wat een kansen voor AZ :X

Twente komt eraan!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15-01 06:22
Van Bommel moet wel oppassen met al geel op zak.

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:16
ParaDroid2 schreef op donderdag 28 november 2024 @ 19:24:
Van Bommel moet wel oppassen met al geel op zak.
Als ie een beetje op z'n pa lijkt kan ie dat prima volhouden ;)

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15-01 21:20
Deksel op de neus.... Doodzonde met zoveel 100% kansen

• Gynnad
Gynnad schreef op donderdag 28 november 2024 @ 12:21:
Weghorst, Taylor, Klaassen en Godts er vanavond niet bij, middenveld dus met Henderson, Fitz-Jim en Berghuis?
Pasveer; Rensch, Sutalo, Baas, Hato; Henderson, Berghuis, Fitz-Jim, Traoré, Brobbey, Akpom.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tvJ5C1j4aqzTTNUamatrzVphIS0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wbHbP9rZFHCsTKlyYl4UEV0o.jpg?f=fotoalbum_large

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Millie-ano schreef op donderdag 28 november 2024 @ 15:31:
[...]

Die doen OOK mee met de playoffs hoor. Behalve NR2, die promoveert rechtstreeks. Nummers 3 t/m 8 doen mee met de playoffs, in principe. Maar als een periodewinnaar buiten de eerste 8 eindigt valt nr8 af. En als er twee buiten de eerste 8 eindigen valt nr7 en nr8 af. Etc.

Nummers 3 en 4 doen dus gegarandeerd mee met de playoffs. 5 en 6 (en eigenlijk ook 7) 99% zeker.

[ Voor 26% gewijzigd door FreakNL op 28-11-2024 19:48 ]

• Harribo
Ik lees weer ouderwets avondje Nederlands kansen missen bij Az?
Zonde

Zag de laatste 5 minuten.
Az liet zich opfokken door Galatasaray, ze moeten gewoon rustig blijven, dan kunnen ze echt wel voetballen tegen deze ploeg.
Ben benieuwd naar de tweede helft.

Ik vermoed dat ze 1-3 achterkomen en met een comeback aan het einde van de wedstrijd met 4-3 winnen... Zo'n week is het 🙂

• Quad

Quad

Doof

Superkiwi schreef op donderdag 28 november 2024 @ 19:10:
Ter info:
Twente-Union St Gilles is straks live te zien op Canvas. Voor degenen die geen Ziggo Sport Totaal hebben.
Sowieso gratis te zien via Ziggo Go heur.

nggyu nglyd

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Quad schreef op donderdag 28 november 2024 @ 20:14:
[...]

Sowieso gratis te zien via Ziggo Go heur.
Ah, wist ik niet; ik kijk nooit via Go ;)

Alleen al vanwege het commentaar zou ik naar de Belg kijken.

[ Voor 13% gewijzigd door Superkiwi op 28-11-2024 20:27 ]

• Quad

Quad

Doof

Ik heb overigens een hard hoofd in dat Ajax gaat winnen van Real Sociedad. Volgens mij best wel een goed team.

Twente heeft van Royale Union ook niet zomaar gewonnen. Kon wel een pittig avondje worden.

@Superkiwi ah, alle Europese duels van Nederlandse clubs zijn gratis en live te zien bij Ziggo Go. :)

Moet je wel een app installeren of via de website kijken..

[ Voor 29% gewijzigd door Quad op 28-11-2024 20:27 ]

nggyu nglyd

• Bao_mi1
Quad schreef op donderdag 28 november 2024 @ 20:26:
Ik heb overigens een hard hoofd in dat Ajax gaat winnen van Real Sociedad. Volgens mij best wel een goed team.

Twente heeft van Royale Union ook niet zomaar gewonnen. Kon wel een pittig avondje worden.

@Superkiwi ah, alle Europese duels van Nederlandse clubs zijn gratis en live te zien bij Ziggo Go. :)

Moet je wel een app installeren of via de website kijken..
We hebben het over de nummer 9 van België en de nummer 10 van Spanje, die ook in de Europa League beiden een marginale rol spelen. Tuurlijk zegt een 'favorietenstatus' niet alles, zie PSV gisteren. Maar een pittig avondje zou het op voorhand ook niet moeten worden.

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Goed om te weten d:)b
Voorlopig kan ik met de reguliere tv uitzendingen prima uit de voeten.

• Quad

Quad

Doof

Komt AZ goed weg..
En toch weer een rode kaart.

nggyu nglyd

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Poah, dat was even schrikken!

• Harribo
Wat is die Oshimen een vervelende speler geworden.
Het zal wel niet meevallen als je niet meer je oude niveau aan kunt.

• mkmi
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
6 minuten zijn al afgelopen!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

AZ doet zichzelf hier flink tekort, wat een kansen hebben die gehad zeg.
Vooraf teken je voor een punt tegen Gala, nu baal je.

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15-01 21:20
Puntje, prima uiteindelijk

• Bao_mi1
Superkiwi schreef op donderdag 28 november 2024 @ 20:44:
AZ doet zichzelf hier flink tekort, wat een kansen hebben die gehad zeg.
Vooraf teken je voor een punt tegen Gala, nu baal je.
Toch jammer dat het met Nederlandse clubs in Europa vaak zo gaat. Zie ook Twente met veel knappe gelijke spelen dit seizoen in Europa, maar hadden er op basis van het spelbeeld echt wel 1 of 2 mogen winnen.

Maar goed, AZ heeft Ludogorets en Ferencvaros nog (en Roma), dus die 10 punten die blijkbaar nodig zijn om naar de tussenronde te gaan moeten wel goed komen

• Pompi
Bao_mi1 schreef op donderdag 28 november 2024 @ 20:47:
[...]
Maar goed, AZ heeft Ludogorets en Ferencvaros nog (en Roma), dus die 10 punten die blijkbaar nodig zijn om naar de tussenronde te gaan moeten wel goed komen
Laten we het inderdaad hopen, want dan blijft Portugal waarschijnlijk op beetje dezelfde afstand. Zou namelijk mooi zijn als NL die extra CL plaats een aantal jaar vast kan houden.

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

NEEEEEE!!! :X
Krijgen we een hele pot Sierd. Hopelijk gaat zijn microfoon kapot :+

• Quad

Quad

Doof

Superkiwi schreef op donderdag 28 november 2024 @ 20:58:
NEEEEEE!!! :X
Krijgen we een hele pot Sierd. Hopelijk gaat zijn microfoon kapot :+
Sierd de Boss. 💪
Ik mag hem wel.

nggyu nglyd

• cheiron
  • Laatst online: 12:33
Die mag je wel afgeven Akpom.

Flickr PSN ID= cheironnl

• Pompi
Pasveer is al weken aan het kutten met zijn passing, wanneer is het genoeg en krijgt Ramaj weer een kans. Lijkt beetje alsof er knop is omgegaan bij Pasveer wat betreft concentratie dan wel plaatsing.

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Komaan Akpom, zo'n bal moet je afgeven :(

• Quad

Quad

Doof

Pompi schreef op donderdag 28 november 2024 @ 21:05:
Pasveer is al weken aan het kutten met zijn passing, wanneer is het genoeg en krijgt Ramaj weer een kans. Lijkt beetje alsof er knop is omgegaan bij Pasveer wat betreft concentratie dan wel plaatsing.
Nou... Hij hoeft echt niet te wisselen hoor. Maar hij kan beter ballen weg gaan rossen ipv inleveren in de voorste linie van de tegenstander.

nggyu nglyd

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Pompi schreef op donderdag 28 november 2024 @ 21:05:
Pasveer is al weken aan het kutten met zijn passing, wanneer is het genoeg (...)
Sinds Pasveer er staat is er veel meer rust in de verdediging, dus ondanks zijn matige passes af en toe zou ik 'm gewoon laten staan.

• Trishul
  • Laatst online: 12:56
Wow, palo

• cheiron
  • Laatst online: 12:33
Paal! Jemig wat een kansen.

Flickr PSN ID= cheironnl

• Gynnad
Wat een kans zeg

• Quad

Quad

Doof

Twente op achterstand. :(

nggyu nglyd

• Pompi
Superkiwi schreef op donderdag 28 november 2024 @ 21:08:
[...]

Sinds Pasveer er staat is er veel meer rust in de verdediging, dus ondanks zijn matige passes af en toe zou ik 'm gewoon laten staan.
Die rust is er sinds Farioli er is, met de rare capriolen die Pasveer soms uithaalt en dan die matige passing vraag ik mij af of het dus niet meer de training dan wel coaching staff is dan Pasveer. Maar ieder zijn eigen mening en inzicht natuurlijk

• Harribo
Nou Fitz Jim daar mocht je wel beter mee omgaan zo'n kans
Pagina: 1 ... 119 ... 302 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2024/2025 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken