[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2024/2025 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 114 ... 302 Laatste
Acties:
  • 479.416 views

Onderwerpen

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:39

Typhone

Who Dares Wins

jbdeiman schreef op zondag 10 november 2024 @ 18:01:
[...]

Naja, of gewoon geel. De scheidsrechter was beide kanten op slecht maar het is altijd wel vermakelijk als fan van geen van beide clubs dat altijd alleen. Inenten blijven hangen die in het voordeel van de gesupporte club zijn. (Of in het nadeel dus werden beoordeeld)

Dat is waar het me eigenlijk om ging, de reacties dat Ajax een enorm groot onrecht is aangedaan. Terwijl het gewoon beide kanten op erg slecht was.
De scheids moet niet beide kanten op goed of slecht fluiten. Hij moet gewoon de regels volgen en die juist toepassen op dat wat vertoond wordt. Los van welke clubs voor zijn neus staan. De ene week is een duwtje rood de andere week is op de voet staan niks. Dat werkt zo niet. En de VAR scant de 90 minuten voor een goal minitieus of niemand zijn broek had volgescheten maar op zulke momenten zijn ze nergens te vinden en zo wel dan is de uitslag met de week anders uitgelegd.

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:29
Typhone schreef op zondag 10 november 2024 @ 18:25:
[...]

De scheids moet niet beide kanten op goed of slecht fluiten. Hij moet gewoon de regels volgen en die juist toepassen op dat wat vertoond wordt. Los van welke clubs voor zijn neus staan. De ene week is een duwtje rood de andere week is op de voet staan niks. Dat werkt zo niet. En de VAR scant de 90 minuten voor een goal minitieus of niemand zijn broek had volgescheten maar op zulke momenten zijn ze nergens te vinden en zo wel dan is de uitslag met de week anders uitgelegd.
Dat ben ik volledig met je eens, het niveau van de arbitrage is erbarmelijk. Maar daar heeft niet een club last van, maar je hebt het dan soms tegen en op andere momenten juist niet. Dit is niet goed maar wel waar we mee te maken hebben.
Feyenoord vanmiddag ook, van Almere een paar overtredingen gezien, die niet werden bestraft met een kaart. Als je de regels volgt dan zijn er kaarten en geen kaarten niet een beetje een kaart of een licht gegeven strafschop.
Als volgens de regels het een overtreding is, is het gewoon een strafschop of vrije trap. Als het volgens de regels een gele kaart is ( ook al is het en tweede) moet je die geven en niet meewegen of de speler dus al een gele kaart heeft gehad.

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07:41

Wokschotel

Op 6 wielen

Wat een heerlijke, vieze overwinning van de Tricolores :9

De islam kan uw vrijheid schaden

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:58
Die Vlap…scoort nooit…en dan…

Publiek juichen bij een spierblessure van een speler…zucht :/

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:40
Elke week Leonne Stentler... Hoeveel kan een mens aan...

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-01 21:51

ZieMaar!

Moderator General Chat
ephymerous schreef op zondag 10 november 2024 @ 16:48:
[...]

Het is dat ik je “ken” anders had ik oprecht gedacht dat je de boel aan het opstoken bent. Is je clubbril zo sterk? Als FCT supporter mag je gelegenheidsaanvoerder Lindhout dankbaar zijn voor de punt die achterblijft in Enschede.
Ik ben zeker niet aan t stoken hoor. En ik kan me voorstellen dat Ajax supporters de scheids niet goed vonden. Ik probeer niet teveel met de scheids bezig te zijn, je hebt er toch geen invloed op en soms zit het mee, soms zit het tegen. Het voetbal zelf vind ik belangrijker…

Uiteindelijk is een punt prima. Alleen weer speelt Twente goed tegen een hele sterke tegenstander (na Manchester, Fenerbahçe, Nice en nu Ajax) en weer maar 1 punt. Al zat deze meer in de United categorie, je kan em winnen maar ook zo verliezen. Tegen Fener en Nice was het echt puntverlies

• Advizor
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 07-11-2025
Dingdong schreef op zondag 10 november 2024 @ 17:12:
[...]

Onzin! En welke mazzeltjes hebben ze dan volgens jou gehad? Je zou maar zo simpel redeneren zeg _O-
Al vaker benoemd hier.
Go Ahead, geen penalty tegen (hands Klaasen)
Heracles, door een onterechte penalty gewonnen. (Weghorst)

• JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08:42
ephymerous schreef op zondag 10 november 2024 @ 16:33:
Sjonge jonge wat hebben we vanmiddag gezien zeg. Zo’n foutenfestijn van de arbitrage heb ik met de VAR nog nooit gezien. Dat er een grote fout wordt gemaakt maar twee penalty’s en in ieder geval een rode kaart niet gegeven.

Gelijkspel is in mijn ogen dan ook niet terecht. FCT is opzichtig gespaard door de arbitrage :(
Dit is niet de manier hoe we met elkaar in de discussie gaan

[ Voor 25% gewijzigd door Outerspace op 11-11-2024 10:20 ]

Twente komt eraan!

• Charles Hill
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 29-12-2025
Mooi gelijk spel, beide verliezen punten en FCU blijft 2de staan. En dan moet het voetbal nog goed gaan worden 😄

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:29
<knip>

Zonder gekheid, je doet een poging te zeggen dat je het niet met mij eens bent?

[ Voor 46% gewijzigd door Outerspace op 11-11-2024 10:21 . Reden: Niet op reageren, een TR is afdoende ]

XXXVI

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-01 17:12
ephymerous schreef op zondag 10 november 2024 @ 16:33:
Sjonge jonge wat hebben we vanmiddag gezien zeg. Zo’n foutenfestijn van de arbitrage heb ik met de VAR nog nooit gezien. Dat er een grote fout wordt gemaakt maar twee penalty’s en in ieder geval een rode kaart niet gegeven.

Gelijkspel is in mijn ogen dan ook niet terecht. FCT is opzichtig gespaard door de arbitrage :(
Consensus onder het thuispubliek was toch anders. Veel vrije trappen voor ajax. Heb de ESPN samenvatting gekeken en weinig over de arbitrage. Denk uiteindelijk aan beide kanten gewoon tevreden zijn met het gelijkspel. Het voelt als Twente supporter zuur dat die kansen van Lammers en Rots er niet in gingen, maar Ajax heeft daar ook gemiste kansen tegenover staan.

De wijzen komen uit het Oosten!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06:41

Vos

AFCA

Advizor schreef op zondag 10 november 2024 @ 19:29:
[...]

Al vaker benoemd hier.
Go Ahead, geen penalty tegen (hands Klaasen)
Heracles, door een onterechte penalty gewonnen. (Weghorst)
Ah, daar is het lijstje weer inderdaad... 'alle arbitrale mazzeltjes'. Wel twee hele situaties haha. Waarbij de 2e ook nog discutabel is ipv onterecht.

Houd je ook bij wat Ajax niet meekrijgt?

[ Voor 3% gewijzigd door Vos op 10-11-2024 21:40 ]

• Advizor
Vos schreef op zondag 10 november 2024 @ 21:39:
[...]

Ah, daar is het lijstje weer inderdaad... 'alle arbitrale mazzeltjes'. Wel twee hele situaties haha. Waarbij de 2e ook nog discutabel is ipv onterecht.

Houd je ook bij wat Ajax niet meekrijgt?
Wel twee hele situaties die je 3 punten heeft opgeleverd.
En verder zeg ik ook dat je dit soort situaties vaak tegen elkaar weg kunt strepen over een heel seizoen gezien.
Dus gewoon iets minder klagen mag wel.

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-01 21:47
Zullen we het over FC Utrecht hebben?

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ajax heeft geen punt gestolen, maar pasveer heeft 1 punt gered. Al had een 25 jarige atletische keeper de 2e goal van Vlap gepakt denk ik. Maar de andere 2-3 momenten staat er gewoon en red hij je.

2-2 is wel terecht. Maar voor Ajax gelukkiger dan voor Twente. Maar al met al niks mis mee. De zogenaamde penalty momenten vond ik te licht.

Laat wel zien hoe je Ajax kan pakken, door toch ook druk te zetten. Die eerste goal viel zoals Ajax de derde maakte tegen PSV. Dat rondspelen is leuk als het lukt, maar als je ook naar even niet scherp bent is het billenknijpen.

• Advizor
carpebios schreef op zondag 10 november 2024 @ 22:17:
Zullen we het over FC Utrecht hebben?
Ja goed idee. Zijn geweldig bezig en zitten in een heerlijke flow. Paar keer met geluk gewonnen.
Alles valt ook precies goed, net zoals de goal van vrijdag. (Speler kopt hem verkeerd maar valt toch weer voor z'n voeten)
Na de break volgen NEC, PSV en Ajax. Dan gaan we zien of deze huidge 2e plek terecht is. Ik denk van niet.

Even wat anders. Ik snap er helemaal niks van dat Sparta Rijsdijk heeft ontslagen en Steijn weer heeft aangesteld. Raar verhaal ook hoe dat allemaal is gegaan volgens Rijsdijk zelf.
Hij zit nu bij Studio Voetbal.

• Vld1989
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 10:04
Zo te zien is Heerenveen - Eagles nog niet besproken hier. Ik lees enorm veel ophef over de afgekeurde goal van de Eagles, ben ik echt de enige die dat wel terecht vond? Dat was echt een enorm opzichtige duw waarvan ik het bizar vind dat de scheidsrechter het niet direct al zag. Daarna blijft Eagles aan de bal en spelen ze vooruit, dus ook geen nieuwe situatie. Dat die verdediger snel weer opstond en tijdens de goal gewoon op z'n plek stond vind ik dan verder niet zo relevant eigenlijk.

Verder als Feyenoorder blij met vandaag, hopen dat Timber afzegt voor Oranje en dat er over 2 weken weer wat mensen fit zijn.

• Advizor
Vld1989 schreef op zondag 10 november 2024 @ 23:10:
Zo te zien is Heerenveen - Eagles nog niet besproken hier. Ik lees enorm veel ophef over de afgekeurde goal van de Eagles, ben ik echt de enige die dat wel terecht vond? Dat was echt een enorm opzichtige duw waarvan ik het bizar vind dat de scheidsrechter het niet direct al zag. Daarna blijft Eagles aan de bal en spelen ze vooruit, dus ook geen nieuwe situatie. Dat die verdediger snel weer opstond en tijdens de goal gewoon op z'n plek stond vind ik dan verder niet zo relevant eigenlijk.
Enorm opzichtige duw, mwah. Het is een duwtje. Maar dit gebeurt de hele wedstrijd door nog 50 keer.

Laat ik het zo zeggen, ik vind dat de VAR hier niet voor bedoeld is. En ik vind dat voor de 1-2 van AZ bijvoorbeeld wel een overtreding werd gemaakt waarvoor hij de scheidsrechter naar de kant had mogen roepen.

We zullen moeten accepteren dat de arbitrage menselijk is, dus fouten maakt, en dat er altijd discussie zal zijn over bepaalde beslissingen.
Zelfs met de VAR.

• Vld1989
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 10:04
Advizor schreef op zondag 10 november 2024 @ 23:34:
[...]

Enorm opzichtige duw, mwah. Het is een duwtje. Maar dit gebeurt de hele wedstrijd door nog 50 keer.

Laat ik het zo zeggen, ik vind dat de VAR hier niet voor bedoeld is. En ik vind dat voor de 1-2 van AZ bijvoorbeeld wel een overtreding werd gemaakt waarvoor hij de scheidsrechter naar de kant had mogen roepen.

We zullen moeten accepteren dat de arbitrage menselijk is, dus fouten maakt, en dat er altijd discussie zal zijn over bepaalde beslissingen.
Zelfs met de VAR.
Mwoah, een duwtje vind ik met 1 handje een klein beetje duwen waarbij je arm nauwelijks beweegt. Hier zit ie met 2 volledig gestrekte armen in de rug van de tegenstander.
Ik vond het echt een enorm opzichtige duw in ieder geval en dit wordt (zeker op het middenveld of tegen de aanvallende partij) vaak afgefloten hoor. Dat de verdediger snel op stond en weer op z'n plek was tijdens de goal vind ik niet echt een argument, een overtreding is een overtreding. Er zat verder ook niemand van Heerenveen tussen dus ook geen nieuwe situatie, ik snap heel goed dat de VAR is gaan kijken.

• Typhone
  • Laatst online: 09:39

Typhone

Who Dares Wins

Zerrouki boos

Haha Zerrouki scoort en geeft een assist en gaat meteen daarna hoog van de toren blazen tegen de media. Als je nou een echte kerel was geweest, had je dat een week terug gedaan. Los daarvan heeft hij ergens wel gelijk natuurlijk want de media in Nederland hebben Kees Smit (die van AZ, niet de tuinmeubelen) alweer als nieuwe Messi gebombardeerd. Maar op het moment dat iemand twee wedstrijden even minder speelt dan schrijven ze iemand omlaag als een mislukte keeshond.

Ik vind het nooit sterk als iemand alleen z'n mond durft open te trekken nadat hij 1x wat doet en de vorige 10 weken als figurant opereerde. Daar hebben heel veel voetballers last van en ik pik nu Zerrouki eruit maar ga er aub geen Feyenoord vs Ajax vs PSV verhaal van maken want zo is deze post niet bedoeld :).

• Trishul
  • Laatst online: 00:09
Zo heeft elke club wel spelers die een hoop missen/fouten maken. Ajax heeft Brobbey, Feyenoord heeft Paixao en Zerrouki, PSV heeft Bakayoko, enz.

Twente heeft daar ook last van als ik naar afgelopen wedstrijden kijk. Ze hebben een topkeeper, goede verdediging en middenveld. Maar de voorhoede mist zo enorm veel grote kansen. En dan met name als de druk wat hoger is, zoals tegen Feyenoord, Ajax en in de EL. Eigenlijk wel zonde.

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Typhone schreef op maandag 11 november 2024 @ 10:06:
Zerrouki boos

Haha Zerrouki scoort en geeft een assist en gaat meteen daarna hoog van de toren blazen tegen de media. Als je nou een echte kerel was geweest, had je dat een week terug gedaan. Los daarvan heeft hij ergens wel gelijk natuurlijk want de media in Nederland hebben Kees Smit (die van AZ, niet de tuinmeubelen) alweer als nieuwe Messi gebombardeerd. Maar op het moment dat iemand twee wedstrijden even minder speelt dan schrijven ze iemand omlaag als een mislukte keeshond.

Ik vind het nooit sterk als iemand alleen z'n mond durft open te trekken nadat hij 1x wat doet en de vorige 10 weken als figurant opereerde. Daar hebben heel veel voetballers last van en ik pik nu Zerrouki eruit maar ga er aub geen Feyenoord vs Ajax vs PSV verhaal van maken want zo is deze post niet bedoeld :).
Hij heeft bij Twente ook gewoon de credits gekregen die hij toen verdiende. Maar in 100 wedstrijden 4 goals en 6 assists? tja ... Het is geen échte 6 .. Het is geen 10 .. en ook niet echt een motor 8 .. dus op elke positie komt hij kwaliteiten te kort die bij een stapje hoger komt kijken. Ik snapte al niet dat Feyenoord hem haalde.
En dan dit geneuzel met het vingertje en die verontwaardiging tijdens het interview. Dat hele 'respect gebeuren'
offtopic:
toch een naar karaktertrekje van spelers met dergelijke roots

• Trishul
  • Laatst online: 00:09
Millie-ano schreef op maandag 11 november 2024 @ 10:35:
[...]

Hij heeft bij Twente ook gewoon de credits gekregen die hij toen verdiende. Maar in 100 wedstrijden 4 goals en 6 assists? tja ... Het is geen échte 6 .. Het is geen 10 .. en ook niet echt een motor 8 .. dus op elke positie komt hij kwaliteiten te kort die bij een stapje hoger komt kijken. Ik snapte al niet dat Feyenoord hem haalde.
En dan dit geneuzel met het vingertje en die verontwaardiging tijdens het interview. Dat hele 'respect gebeuren'
offtopic:
toch een naar karaktertrekje van spelers met dergelijke roots
Heeft niet met roots te maken. Zidane en Benzema, ook Algerijnen, doen dat soort dingen niet. Natuurlijk zijn dat wereldtoppers van 10 klasses hoger, maar ook zij hadden te maken met enorme druk bij hun clubs.
Heeft meer met karakter te maken, sommigen zijn gewoon zo, vooral op jongere leeftijd.

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:56

Sagat

Is pappa x2!

Zerrouki boos

Grotendeels een met zowel wat jij hier zegt, als wat Zeroukki Zerrouki gister zelf aangaf bij Studio sport.
MAAR.

Hij was gekocht als grote aankoop een heeft tot nu toe weinig, je zou zelfs kunnen zeggen TE weinig laten zien. Dus iemand dan in de grond schrijven nee, dat is niet netjes. Maar hij zou ook kunnen zeggen 'iets van de kritiek te begrijpen omdat het er tot nu toe nog niet veel uitgekomen is'. Al dan niet aangevuld met een standaard pr verhaaltje van trainer, wisselbeleid, wedstrijd rimte whatever.

Hoge bomen vangen veel wind. Het voordeel van het voetbal bestaan is dat je bakken met geld verdiend met iets wat voor velen alleen maar een hobby is. En het nadeel is dat je publiek bezit word.

Wat dat betreft vond ik Wieffer vorig jaar geweldig met zijn 'ik ben niet in vorm' en volgens mij met iets meer bloemrijke taal :+
Of Lang, lekker vol gas brutaal zeggen dat niemand je in europa kan stoppen. Misschien geloofd hij het echt, misschien is dit gewoon een f you naar de journalisten van 'jullie schrijven toch wel wat jullie willen, hier doe het er maar mee' maar dat vind ik dan nog leuker dan was euh... *copy paste* Zerrouki deed.
Harribo schreef op zondag 10 november 2024 @ 19:14:
Elke week Leonne Stentler... Hoeveel kan een mens aan...
Ik vond het oude format absoluut fijner, maar eerlijk is eerlijk, vind haar wel beter worden en enigszins zinnige dingen zeggen.

offtopic:
Vond de dame bij de voorbeschouwing Chelsea-Arsenal wel leuker om te kijken, maar ook O-) omdat die gewoon een erg leuke manier van presenteren had, lekker vlot en met humor. Wel jammer dat Jaap Stam het wereld record 'as well' zeggen probeerde te verbeteren.

[ Voor 11% gewijzigd door Sagat op 11-11-2024 11:37 ]

10 second ninja DONE

• toolkist
  • Niet online
Trishul schreef op maandag 11 november 2024 @ 10:14:
Zo heeft elke club wel spelers die een hoop missen/fouten maken. Ajax heeft Brobbey, Feyenoord heeft Paixao en Zerrouki, PSV heeft Bakayoko, enz.
Dat heeft elke club, niet alleen die in NL maar ook in de PL. En hebben de NL clubs wel zo'n speler dan is ie in no time vertrokken naar het grote geld.

• On_E
  • Laatst online: 10:05

On_E

Housemusic

Advizor schreef op zondag 10 november 2024 @ 23:01:
[...]

Ja goed idee. Zijn geweldig bezig en zitten in een heerlijke flow. Paar keer met geluk gewonnen.
Alles valt ook precies goed, net zoals de goal van vrijdag. (Speler kopt hem verkeerd maar valt toch weer voor z'n voeten)
Na de break volgen NEC, PSV en Ajax. Dan gaan we zien of deze huidge 2e plek terecht is. Ik denk van niet.
Op dit moment is ie zeker terecht, FCU presteert dit jaar zeer constant (29 competitiewedstrijden gespeeld,18 keer winst, 7 keer gelijk, 4 keer verloren. Alleen PSV en Feyenoord doen het beter)

Maar niemand in Utrecht denkt dat we aan het einde van de rit nog in de top-3 staan. Wel is dit een seizoen waarin je AZ en/of Twente onder je kan houden en met een beetje geluk plaats je je dan direct voor Europees voetbal.

Dat zou al een fantastische prestatie zijn.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

• JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08:42
Zerrouki boos

De zelfreflectie is bij de hedendaagse voetballers uberhaupt veelal ver te zoeken helaas :X . Hoe Zerrouki gisteren reageerde slaat inderdaad als een lul op een drumstel. Was voor onze FC een belangrijke schakel, een stapje hogerop is dan toch nét wat te hoog gegrepen momenteel. Gegokt en verloren door Feyenoord

Twente komt eraan!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:49

ST10©DE

Dus.............

Zerrouki boos

Nu is het natuurlijk wel zo dat hij de vorige weken niet geïnterviewd is. We weten dus niet wat hij toen gezegd zou hebben. Meestal worden alleen aanvoerders en spelers die goed gespeeld hebben voor de camera gehaald.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• ephymerous
ST10©DE schreef op maandag 11 november 2024 @ 15:42:
[...]

Nu is het natuurlijk wel zo dat hij de vorige weken niet geïnterviewd is. We weten dus niet wat hij toen gezegd zou hebben. Meestal worden alleen aanvoerders en spelers die goed gespeeld hebben voor de camera gehaald.
Hij is zich hopelijk zelf bewust dat hij niet is geïnterviewd. Niet zo handig -zacht gesteld- dat hij zich zo uitspreekt.

XXXVI

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
ST10©DE schreef op maandag 11 november 2024 @ 15:42:
Het is vrij standaard dat wanneer een speler zo uitbarst dit gewoon uit frustratie is vanwege al dat gezaag door de media. Misschien niet handig maar best wel begrijpelijk als je ziet hoe de buitenwacht een mening over van alles en iedereen heeft.
Als Zerrouki hierover had willen fulmineren dan hadden de journalisten hem gerust wel een podium gegeven, want dat is ook leuk voor de kijkcijfers of zo.

Ik heb wel moeite met de manier waarop iedereen over spelers en trainers schrijft. Het is weinig respectloos en getuigt ook niet van enig begrip dat het over mensen gaat. Dus ik kan mij ook niet zo druk maken over een speler of trainer die dan een keer van leer trekt als hij toevallig wel raak schoot.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

OMX2000

By any means necessary...

Ik snap dat alles uitvergroot wordt want dat verkoopt beter.

Maar ik snap het sentiment van Zerrouki wel. En laten we niet doen alsof dit de eerste speler is die zoiets doet. Ik begrijp het, en of ik het zelf ook gedaan zou hebben weet ik simpelweg niet. Ik heb nooit dezelfde druk en kritiek ervaren. Dus het is makkelijk spreken.

Daarmee is het niet zo dat ik vind dat hij het heel goed doet. Hij komt niet bepaald uit de verf tot nu toe. Maar ik hoop voor hem echt wel dat hij de lijn omhoog vindt.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• Gonadan

Gonadan

Maar dat weet hij zelf ook echt wel, en dat zal ook onderdeel van de frustratie zijn. Ondanks dat mediatraining tegenwoordig verplicht is blijven het voetballers, dat is geen diplomatieke functie. (politicus ook niet meer heb ik begrepen, maar dat terzijde)
Dus als ze af en toe staan te schuimbekken, volgens mij is dat menselijk.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Charles Hill
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 29-12-2025
On_E schreef op maandag 11 november 2024 @ 13:29:
[...]

Op dit moment is ie zeker terecht, FCU presteert dit jaar zeer constant (29 competitiewedstrijden gespeeld,18 keer winst, 7 keer gelijk, 4 keer verloren. Alleen PSV en Feyenoord doen het beter)

Maar niemand in Utrecht denkt dat we aan het einde van de rit nog in de top-3 staan. Wel is dit een seizoen waarin je AZ en/of Twente onder je kan houden en met een beetje geluk plaats je je dan direct voor Europees voetbal.

Dat zou al een fantastische prestatie zijn.
Inderdaad. Hoe langer FCU op 2 en Ajax op 3 blijft achter FCU, hoe mooier het is. Maar ook ik verwacht dat Ajax er uiteindelijk wel voorbij komt. Als FCU het vorige seizoen het hele seizoen had gepresteerd zoals het doet sinds na de winterstop vorig seizoen, hadden we mogelijk erboven geëindigd.

Maar is ook absoluut geen schande. 5de eindigen zou heel erg mooi zijn!

En wie beweert dat het geluk is, een club staat geen 2de met geluk, en wint niet zoveel na de winterstop met geluk. De andere clubs zijn niet in staat te winnen, dan zou dat zogenaamde allemaal pech zijn. Dat het spel nog altijd niet sprankelend is, dat is waar, maar dat is niet nodig om te winnen. Al zou het leuk zijn als het allemaal wat makkelijker zou gaan met minder billenknijpen!

• ephymerous
Charles Hill schreef op maandag 11 november 2024 @ 21:54:
[...]

Inderdaad. Hoe langer FCU op 2 en Ajax op 3 blijft achter FCU, hoe mooier het is. Maar ook ik verwacht dat Ajax er uiteindelijk wel voorbij komt. Als FCU het vorige seizoen het hele seizoen had gepresteerd zoals het doet sinds na de winterstop vorig seizoen, hadden we mogelijk erboven geëindigd.

En wie beweert dat het geluk is, een club staat geen 2de met geluk, en wint niet zoveel na de winterstop met geluk. De andere clubs zijn niet in staat te winnen, dan zou dat zogenaamde allemaal pech zijn. Dat het spel nog altijd niet sprankelend is, dat is waar, maar dat is niet nodig om te winnen. Al zou het leuk zijn als het allemaal wat makkelijker zou gaan met minder billenknijpen!
Ron Jans levert weer, heeft het bij zijn vorige clubs ook goed gedaan. Complimenten voor hem :)

Ik vind geluk deze prestatie ook te kort doen. Ik verwacht niet dat FCU dit vol gaat houden en uiteindeijk is 5e al een prestatie van jewelste. Zeker gezien waar FCU vandaan komt.

XXXVI

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:56

Sagat

Is pappa x2!

[...]

Denk dat Jans het missende element was, Utrecht heeft vaak erg leuke spelers gehad, en sommige seizoen klonterde dat beter dan andere. Nu heb je en een goede trainer en gewoon de standaard degelijke selectie die gewoon pirma is maar waar je altijd moet zien of bepaalde splers wel of niet naar verwachting renderen. Maar met Jans is die kans gewoon een stukkie groter dan voorheen.

Denk dat de winter transfer periode het verschil gaat maken, wat gaat er weg en wat komt erbij. Als dat goed uitpakt voor Utrecht (direct en indirect) dan is misschien wel meer mogelijk dan een vijfde plek, maar gezien twente, feyenoord en ajax nog wisselvallig zijn...is 1misschien wel 2 plekjes hoger ook nog te doen.
Meer dan dat lijkt me onwaarschijnlijk maar ook zeker niet onmogelijk.

Ik hoop echt dat we psv ook aan dat rijtje der wisselvallige kunnen gaan toevoegen en het is nog vroeg in het seizoen maar die lijken binnen nederland niet te stoppen voor alles onder top 5, en als je dan een paar potten van die top 5 wint en die top 5 wisselvallig is en jij niet, ja dan ziet het er (helaas voor de mij/de niet psv fan) prima uit.

10 second ninja DONE

Verwijderd

Sagat schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 10:07:
Denk dat Jans het missende element was..
Maar vonden we dat vorig seizoen ook toen de FC Utrecht eind januari na de eerste 15 wedstrijden onder zijn leiding slechts 20 punten had behaald?

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 11:22:
[...]

Maar vonden we dat vorig seizoen ook toen de FC Utrecht eind januari na de eerste 15 wedstrijden onder zijn leiding slechts 20 punten had behaald?
En ook na 19 wedstrijden onder zijn leiding 32 punten had behaald?

• toolkist
  • Niet online
En wie beweert dat het geluk is, een club staat geen 2de met geluk, en wint niet zoveel na de winterstop met geluk.
Degenen die beweren dat het geluk is moeten het woordenboek een keer openen en de definitie van geluk opzoeken ;)

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01:06
Nog even over Twente - Ajax. Onze lokale krant heeft een kwartiertje video met Oosting online staan waarin het tactisch plan van de wedstrijd uiteenzet. Erg leuk om zo in de keuken mee te kunnen kijken.

Regeren is vooruitschuiven

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:02

Superkiwi

Hoi doei

On_E schreef op maandag 11 november 2024 @ 13:29:
[...]
Maar niemand in Utrecht denkt dat we aan het einde van de rit nog in de top-3 staan.
Deze goede vorm houdt Utrecht al een jaar vast, sinds de winterstop afgelopen seizoen toen ze samen met ons vanaf onderop de ranglijst omhoog klommen. Waarom zou het na de winterstop minder worden? Het loopt, het vertrouwen is er, de concurrentie laat steken vallen, ik zie het niet zo somber in voor Utrecht ;)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Verwijderd

Superkiwi schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 12:33:
Waarom zou het na de winterstop minder worden? Het loopt, het vertrouwen is er, de concurrentie laat steken vallen, ik zie het niet zo somber in voor Utrecht ;)
We hebben vorig seizoen kunnen zien wat voor invloed de winterse transferwindow kan hebben. Zonder het aantrekken van Sam Lammers was Utrecht nooit uit het rechterrijtje gekomen.

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Verwijderd schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 12:46:
[...]
We hebben vorig seizoen kunnen zien wat voor invloed de winterse transferwindow kan hebben. Zonder het aantrekken van Sam Lammers was Utrecht nooit uit het rechterrijtje gekomen.
Zeker, de transferwindow speelt mee.
Is er een reden om aan te nemen dat Utrecht in januari sléchter uit de winterstop gaat komen? Indien nee, dan is er toch geen reden om géén tweede of derde plaats te verwachten?

• On_E

On_E

Housemusic

Superkiwi schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 12:33:
[...]

Deze goede vorm houdt Utrecht al een jaar vast, sinds de winterstop afgelopen seizoen toen ze samen met ons vanaf onderop de ranglijst omhoog klommen. Waarom zou het na de winterstop minder worden? Het loopt, het vertrouwen is er, de concurrentie laat steken vallen, ik zie het niet zo somber in voor Utrecht ;)
Ik zie het ook niet somber in, maar een top-3 klassering lijkt toch wat teveel van het goede.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

• nocalimero
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07:11
T-MOB schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 12:01:
Nog even over Twente - Ajax. Onze lokale krant heeft een kwartiertje video met Oosting online staan waarin het tactisch plan van de wedstrijd uiteenzet. Erg leuk om zo in de keuken mee te kunnen kijken.
Super mooi om te zien inderdaad. Vooral omdat ze met een duidelijk plan de wedstrijd ingaan (zowel verdedigend als aanvallend), maar dat gedurende de wedstrijd iets aanpassen om de tegenstander echt pijn te kunnen doen.
Ben ook wel benieuwd naar de andere kant (die van Ajax) van het verhaal.

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

• Gonadan

Gonadan

Utrecht krijgt straks in feite ook een week waarin moet gaan blijken waar ze staan. Ajax heeft die net gehad en dat was boven verwachting, maar ze zijn er nog niet. Utrecht moet straks achter elkaar tegen Ajax en PSV.
Dat is een week waarin Ajax ze ineens voorbij kan zijn, of waarin ze juist de tweede plek consolideren en PSV op de hielen blijven.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• carpebios
Gonadan schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 15:40:
Utrecht krijgt straks in feite ook een week waarin moet gaan blijken waar ze staan. Ajax heeft die net gehad en dat was boven verwachting, maar ze zijn er nog niet. Utrecht moet straks achter elkaar tegen Ajax en PSV.
Dat is een week waarin Ajax ze ineens voorbij kan zijn, of waarin ze juist de tweede plek consolideren en PSV op de hielen blijven.
Je vergeet nog een of.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Utrecht heeft ook als voordeel dat ze niet Europees spelen.

• Gonadan

Gonadan

Welke?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• carpebios

• Gonadan

Gonadan

Tegen Ajax of PSV? Het zijn twee wedstrijden en de uitkomst gaat zijn dat ze óf de tweede plek houden, óf niet.
Ja in theorie kunnen ze zelfs eerste worden, maar die kans schat ik niet zo heel groot.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:01

Agent47

I always close my contracts.

Dus de spelersbus van Feyenoord ONDER14 is bekogeld met een vuurwerkbom in Utrecht. Te triest voor woorden dit.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:27
Agent47 schreef op woensdag 13 november 2024 @ 12:10:
Dus de spelersbus van Feyenoord ONDER14 is bekogeld met een vuurwerkbom in Utrecht. Te triest voor woorden dit.
Wou die net ook posten maar is meer voor [Voetbal] Randzaken denk ik. Denk dat degene, die het gedaan heeft, gedacht heeft dat het eerste elftal moest spelen of diegene wilde gewoon schade aanrichten. Tja, nog eentje die klaar is voor het Pieter Baan centrum..

Overigens is dit gewoon "de Feyenoord bus" waar ook het eerste mee reist.

[ Voor 7% gewijzigd door chim0 op 13-11-2024 13:01 ]

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

chim0 schreef op woensdag 13 november 2024 @ 13:00:
[...]
Overigens is dit gewoon "de Feyenoord bus" waar ook het eerste mee reist.
Ooooh, in dát geval snap ik het wel :+

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-01 13:33
Ze hadden hem van mij betreft wel een miniscule facelift mogen geven. Wat ik daar mee bedoel zijn dingen als het rood-witte schild ietjes kleiner zodat het de helm en rand van logo niet meer raakt (dan "ademt" het wat meer) of de ruimte tussen AJ en AX kleiner zodat die matched met de ruimte tussen de andere letters. Want dat zijn schoonheidsfoutjes die ontstaan zijn door de ontwerp mogelijkheden die er in 1928 waren, maar denk dat ze die toen ook al hadden aangepast als ze dezelfde mogelijkheden zouden hebben gehad zoals we nu hebben. En de sfeer blijft hetzelfde met zulke aanpassingen, alleen oogt het wat fijner.

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008

Player1S

Probably out in the dark

Zou van de Brom de kerst halen bij Vitesse? Of zal de club eerder omvallen?

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Schakelkanaal van de KKD is weer genieten :)

WoT stats

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008

Player1S

Probably out in the dark

Bekertje op het veld = direct staken

Dakpan op het veld (onbekend of ge gooit of gevallen) = even aan de kant gooien en weer verder

7(8)7

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-01 13:33
Player1S schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 20:48:
Zou van de Brom de kerst halen bij Vitesse? Of zal de club eerder omvallen?
Over Vitesse gesproken, als niet Vitesse fan hoop ik erg dat die 2 buitenlandse geïnteresseerden niet de City Group of Red Bull zijn. Want vind multi-club ownership echt een gezwel waar voetbal zonder kan doen. Geen idee hoe Vitesse fans er in staan, kan mij namelijk voorstellen dat bijna ongelimiteerd budget aantrekkelijk kan zijn als fan maar ook de andere kant met dat alle ziel uit de club gaat als je onderdeel wordt van zo'n systeem.

• Agent47

Agent47

Heerlijke opkomst!

• D-e-n
  • Nu online
Wel weer typisch: twee Feyenoorders met al weken klachten over de fitheid gaan weg voor interlands en kunnen vervolgens helemaal niet spelen.

• piotr123
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-01 11:00
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wgUHcho-b_iPffEI4SSkSVVVuaA=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/pQ3E9epSIhAilPFlQNoSvhUZ.jpg?f=user_large

• piotr123
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wgUHcho-b_iPffEI4SSkSVVVuaA=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/pQ3E9epSIhAilPFlQNoSvhUZ.jpg?f=user_large
2

• Agent47

Agent47

Heerenveen doet gewoon niks. Ik vind Feyenoord niet bijzonder spelen.

• Agent47

Agent47

Onze Koreaan werd ff op z’n Achilles getrapt. Geen VAR niks. Oh wacht, manschot fluit.

• OMX2000
  • Nu online

OMX2000

Tricky zetje van Read

• Agent47

Agent47

En dat hoort 2e geel te zijn

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-01 13:47

Grudgie

PSN: Grudgie7

Mooie goal.

• piotr123
3

• carpebios
Heerenveen toch nog 12e, had ik niet verwacht.

• carpebios
Die Bakayoko weer zeg...

• ElPaco
  • Nu online
PSV mist De Jong direct. Dan had het nu zeker 2-0 gestaan. Perfecte kopballen die gemist werden. Zonde..

WoT stats

• carpebios
ElPaco schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 21:12:
PSV mist De Jong direct. Dan had het nu zeker 2-0 gestaan. Perfecte kopballen die gemist werden. Zonde..
En Veerman en Dest en Schouten en Nagalo en Lang en ......

[ Voor 3% gewijzigd door carpebios op 23-11-2024 21:14 ]

• carpebios
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5rvdN3XzjffhiSpPnOfEW88nb94=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/RQgKpOe9At9txSwZWizzChBR.png?f=user_large

• ElPaco
  • Nu online
Jaa! Dik terecht!

@carpebios Ik noemde de Jong omdat het opgelegde kopkansen waren.

WoT stats

• carpebios
ElPaco schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 21:14:
Jaa! Dik terecht!

@carpebios Ik noemde de Jong omdat het opgelegde kopkansen waren.
Ik snapte je hoor :) Ik was m'n beklag aan het doen over alle blessures.

• Harribo
Ja leuk :p

Fc Groningen weer enorm zwak aan de bal. En dan ook nog tegen Psv.
Nou ja van dit soort wedstrijden moet fc Groningen het toch niet hebben.
Leuk trainingspotje voor PSV.

[ Voor 3% gewijzigd door Harribo op 23-11-2024 21:17 ]

• carpebios
Pepi jonge, zo'n aanval en dan zo slecht richten.

• ElPaco
  • Nu online
Deze had ook weer moeten zitten. Hoeveel dikke kansen wil PSV laten liggen?

WoT stats

• carpebios
Dit was dus gewoon een corner.

• Harribo
Valente is een goede speler maar ja komt daarna bij Resink en die is gewoon een stuk minder en ben je de bal weer kwijt.
Groningen heeft eigenlijk maar 4,misschien 5 goede spelers en dat is te weinig.

Psv had idd meer kunnen maken maar ja... Zou mij niet zorgen maken als Psv supporter ... Tegen Groningen is het een schiettent

Ik ben blij als het geen afstraffing wordt

[ Voor 30% gewijzigd door Harribo op 23-11-2024 21:24 ]

• ElPaco
  • Nu online
Harribo schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 21:23:

Psv had idd meer kunnen maken maar ja... Zou mij niet zorgen maken als Psv supporter ... Tegen Groningen is het een schiettent

Ik ben blij als het geen afstraffing wordt
Zorgen maken is het ook (nog) niet, maar zulke kansen als ze nu bij elkaar gespeeld hebben is 1-0 gewoon karig.

De verdediging van PSV is niet geweldig, dus zo'n uitbraak als net van Groningen hoeft maar 1x raak te zijn en je verspeelt al punten. Dan zit ik toch lekkerder als het meer dan 1-0 is.

WoT stats

• Harribo
ElPaco schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 21:26:
[...]

Zorgen maken is het ook (nog) niet, maar zulke kansen als ze nu bij elkaar gespeeld hebben is 1-0 gewoon karig.

De verdediging van PSV is niet geweldig, dus zo'n uitbraak als net van Groningen hoeft maar 1x raak te zijn en je verspeelt al punten. Dan zit ik toch lekkerder als het meer dan 1-0 is.
Nee joh Groningen gaat nooit scoren. Nu ook weer... Bal kwijt

Ik maak mij al weken zorgen om Groningen. Er lopen mij teveel die het niveau niet aan kunnen.
Resink hoort daar zeker bij. Doet elke wedstrijd veel verkeerd.

[ Voor 5% gewijzigd door Harribo op 23-11-2024 21:29 ]

• carpebios
Hebben ze geluk.

• Harribo
Was buitenspel.
Anders een penalty.

Wil een team Resink hebben? Gratis af te halen uit Groningen.
Zelfs Pelupessy is beter

• carpebios
Dit is toch geen buitenspel?

• carpebios
Zo zie je maar weer als je er zelf geen maakt, krijgt de tegenstander de kansen.

• carpebios
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5rvdN3XzjffhiSpPnOfEW88nb94=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/RQgKpOe9At9txSwZWizzChBR.png?f=user_large

Pepi eindelijk!

• Harribo
En joey kooij vind ik al maanden de slechtste scheidsrechter van de eredivisie. Ook dat nog.

• OMX2000
  • Nu online

OMX2000

Mooi doelpunt!

• carpebios
Harribo schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 21:38:
En joey kooij vind ik al maanden de slechtste scheidsrechter van de eredivisie. Ook dat nog.
En vergeet Kevin Blom niet! De scheidsrechter die de wedstrijden met Ajax, ADO en Feyenoord heel erg gaat missen, aldus de NOS :)

• ElPaco
  • Nu online
Harribo schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 21:38:
Omdat hij geen corner gaf?

Blijft toch raar, PSV mist allerlei grotere kansen dan dit, maar deze zit dan wel. Ach ja.

WoT stats

• Harribo
Iemand nog Resink hebben?
Please verlos ons van die jongen. Staat nu er ook gewoon weer bij te kijken. Om gek van te worden

Pepi kwam wel goed Rente voorbij

• Harribo
ElPaco schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 21:39:
[...]

Omdat hij geen corner gaf?
Nee over meerdere wedstrijden. Vind het een labiele beinvloedbare scheidsrechter.
Valt nog wel mee tot nu toe. Je ziet ook dat Psv benadeeld wordt hoor, gewoon een hele matige scheidsrechter.

Hij en Higler, de rest van de scheidsrechters ben ik best te spreken over

• carpebios

• Harribo
Zijn hoofd buitenspel dan?

• carpebios
ik ga maar ff een taart bakken, dan zullen ze wel klaar zijn met de check.

• carpebios
Ja daag, daar mag je niet meer scoren toch. Hoe kan je dit nu zien?

• carpebios
VAR incomming!

• ElPaco
  • Nu online
Waarmee zou hij nu buitenspel staan?

Edit: ah nu mag het wel!

[ Voor 28% gewijzigd door ElPaco op 23-11-2024 22:11 ]

WoT stats

• carpebios
ElPaco schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 22:10:
Waarmee zou hij nu buitenspel staan?
Z'n geslachtsdeel denk ik. Dit slaat toch echt helemaal door? Daarnet 3 minuten checken! En dan komen ze met een onduidelijke lijn....

Pagina: 1 ... 114 ... 302 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2024/2025 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken