Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

De landelijke Nederlandse politiek 2024 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 51 ... 82 Laatste
Acties:
  • 421.301 views

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:20
brothermaynard schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 11:47:
[...]

Je bedoeld dat hij te goed geïntegreerd is en ook deel uit wil maken van de rijke (drugs) cultuur die ons land (helaas) ook rijk is? Maar wat is de relevantie van je bericht met betrekking tot mijn post?
Dat het gewoon een idioot is, dat "integreren" ook maar een subjectief begrip is. Want wanneer ben je goed geïntegreerd? Als je alleen onze positieve gewoonten overneemt? Als je de taal spreekt. Dat laatste lijkt me persoonlijk het enige waar je als overheid iets meer kan.

• BadRespawn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-11 11:10
D-e-n schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 10:40:
[...]

Halsema heeft de feiten, voor zover bekend en voor zover zeker en voor zover belangrijk voor de buitenwereld, benoemd.
De provocaties door de Israelische voetbalfans zijn voldoende bekend en belangrijk voor de buitenwereld dat die zijn benoemd door de politiechef. Bij één vd beelden zie je nota bene een politieauto langsrijden terwijl een supporter op de gevel van een woning klimt en een Palestijnse vlag er af scheurt. Lijkt me best wel angstig voor die bewoners.
Het is haar taak de vrede te bewaren, niet om verder de onderbuik aan beide kanten te voeden.
Maar wel de onderbuik van één kant te voeden?
Door provocatie vd zijde van Israel buiten beschouwing te laten - wat dat betreft heel anders dan een Pogrom - voelt de Israelische regering zich alleen maar gesterkt door te gaan met voor iedere gedode Israelische burger tientallen Palestijnse burgers te doden.
Dus nogmaals: pluim voor Halsema.
Ik begrijp het wel van Halsema, maar het heeft meer te maken met internationale politiek bedrijven dan met benoemen wat er is gebeurd.

Trump II - Project 2025 tracker

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:23
D-e-n schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 11:34:
[...]

[...]

Ik reageer hier even in het algemeen op.

Er is geen "oplossing" en als er ook al iets van een oplossing is zal die niet van Halsema moeten komen. Of denken jullie dat zij het Midden-Oosten conflict kan oplossen? Een burgemeester is er voor de veiligheid en de orde. Hij of zij kan de politie aansturen maar de spanningen wegnemen die ontstaan door een conflict hier ver vandaan kan hij of zij niet.

Waar wij in Nederland voor moeten waken (als het al niet te laat is) is het importeren van dit conflict in Nederland, niet alleen voor wat betreft geweld maar ook voor wat betreft polarisatie. Juist bij dat laatste kunnen politici een rol spelen en dat deel van die rol doet Halsema prima.

Denken jullie dat reacties van Yesilgoz, Wilders, van Baarle of van der Plas iets bijdragen aan een "oplossing"? Het is enkel schreeuwen en polariseren. Het is koren op de molen van de boze burger maar het draagt niks bij aan het destabiliseren van de hoogoplopende emoties in het land.

Relschoppers, geweldplegers en terroriserende demonstranten moeten worden aangepakt maar dat lijkt me meer iets voor de landelijke politiek. Maar ook daar wordt voornamelijk polariserende politiek bedreven want politici die vooraan staan om demonstraties van XR te veroordelen zijn stil als het de boeren betreft, en andersom.
Jij beschouwt dit als een incident, Ik zie het als een structureel probleem. We hebben een “jongeren” probleem. Al heel lang. Het incident van afgelopen week is het puntje van de ijsberg.

Intimiderend gedrag naar de regenboog gemeenschap, straten die onveilig gemaakt worden, vrouwen die gesist worden op straat, torenhoge criminaliteit. En nu deze week een nieuw hoofdstuk, klopjacht op joden/israeliers.

Nu maar snel de minister van buitenlandse zaken naar het midden oosten sturen. Zijn we in één keer af van al onze “jongeren” problemen.

• Robkazoe
En nee ik vind Halsema als Wilders allebei fout zitten. Wilders erkent het probleem maar komt niet met oplossingen. Halsema ontkent het hele probleem met onze jongeren.

• D-e-n
Robkazoe schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 11:54:
Halsema ontkent het hele probleem met onze jongeren.
Wie zegt dat? Er wordt hier een beeld van Halsema geschapen wat echt niet klopt. De brede problematiek is ook niet haar taak

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Net als echt radicaal rechtsextremisten een hekel hebben aan buitenlanders, heeft dat 'scootertuig' hier in Amsterdam een intense haat jegens àlle kifars (ongelovigen), Nederlanders, onze samenleving en alles wat daarbij komt kijken. Vandaar ook in alle zelf opgenomen filmpjes de "Allahoe akbar!1!!".
En of Maccabi supporters schreeuwen, een Palestijnse vlag van een gebouw afhalen, het gebrul van Wilders is voor hen niet zo relevant. De intens diepe haat zit er.

Wil je ook maar de moeite nemen om aan beiden groepen wat te doen, zou ik persoonlijk beginnen om te starten met het benoemen.

[ Voor 6% gewijzigd door _Bailey_ op 09-11-2024 12:10 ]

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-11 01:15

Malarky

Wils voor wat ieder

HollovVpo1nt schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 10:57:
[...]

Uit nieuwsgierigheid, aangezien je lijkt te weten hoe de Joodse gemeenschap zich voelt, heeft de Joodse gemeenschap de pure haat jegens Arabieren, Palestijnen en het bijbehorend wangedrag voorafgaand aan de incidenten, door hun eigen gemeenschap, veroordeeld?
Het gaat erom dat mensen die Joods zijn in de ooit zo tolerante vreedzame stad Amsterdam zich niet meer veilig kunnen uiten als Jood zijn. U snapt toch zelf wel dat de scooterbendes in het zwart met het bekende Amsterdamse accent geen onderscheid maken tussen een voetbalsupporter en een gewone Jood. Dat blijkt ook duidelijk uit de beelden van de Oekranische vluchteling die bij een paspoortcontrolle opgezet door Amsterdamse bendes, hen moest zien te overtuigen dat hij geen Jood was.

En het kwaadaardigst zijn wat mij betreft de pro Pallestina organisatoren zoals we ze wel open op beeld zien op AT5 video. Onder andere van (voormalig) BIJ1 die verklaren dit wel acceptabel geweld te vinden. De mond vol over racisme en diversiteit en liefde voor de Gazanen die het zo zwaar hebben: maar gedreven door haat tegen andersdenkenden en geen oog dat ze de Pallestijnse zaak alleen maar afbreken in plaats van steun verzamelen. Letterlijk op AT5: “Israeliers (en alles wat erop lijkt) zijn kindermoordenaars dus daar mag je je tegen verdedigen (als in: preventief aanvallen)”. Met dit Amsterdam wat we afgelopen maanden zien is geen enkele Palestijn geholpen.

Links Amsterdam was bang voor haar internationale imago na de verkiezingswinst van Wilders maar staat nu zelf op de kaart als een stad waar door wegkijk beleid een Israelier wordt aangevallen en hier en daar een toevallige Nederlandse Jood wordt meegepakt. De daders posten zelf massaal hun beelden en komen qua taalaccent en eerder onderzoek uit de hoek waarvan zowel Wilders als de Joodse gemeenschap gisteren verklaren. De telegram en whatsapp groepen spreken voor zich: een algemen haat tegen alles wat Joods is of lijkt.

Juist in een tolerante stad waar elk woord gewikt en gewogen wordt, waar woorden en constant toe doen tot in de kleinste details gaan de partijen die zo prat op anti-racisme gaan er nu wel erg makkelijk aan voorbij dat iemand die op straat is de identificeren als Jood nu is overgeleverd aan de nuance van een 16jarige in het zwart op een scooter die in een split-second zal beoordelen of hij al dan niet te doen heeft met een zionist voor hij zijn geweld toepast. Dat is waar degenen die de angst van Amsterdamse Joden wegdoen als klein bier (zoals de directeur van Oxfam Novib op linkedIN, want “Gaza”) volledig aan voorbij gaan.

Maar zolang Amsterdam daarvan wil wegkijken zal het steeds minder een inclusieve en tolerante stad zijn waar het zo prat op gaat. Het zal moeilijk worden om Wilders en Fortuyn op dit punt gelijk te geven, maar wel noodzakelijk.

[ Voor 20% gewijzigd door Malarky op 09-11-2024 12:49 ]

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 29-11 16:29
Joris748 schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 10:04:
[...]

En uiteindelijk is er maar 1 oplossing voor dit probleem: tweestatenoplossing voor Israël en de Palestijnse gebieden. En daarna kost het minstens een generatie voordat mensen weer normaal met elkaar om gaan.

De oplossing ligt bij de geopolitiek, al zie ik die met de huidige rechtsradicale wind niet dichterbij komen.

If there is a crisis, make it bigger.
Never gonna happen. Jammergenoeg, want ik ben het met je eens dat het de meest logische oplossing is voor het probleem dat is gecreëerd door de stichting van de staat Israël.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

ericplan

5180 Wp PV

_Bailey_ schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 12:06:
Net als echt radicaal rechtsextremisten een hekel hebben aan buitenlanders, heeft dat 'scootertuig' hier in Amsterdam een intense haat jegens àlle kifars (ongelovigen), Nederlanders, onze samenleving en alles wat daarbij komt kijken.
En of Maccabi supporters schreeuwen, een Palestijnse vlag van een gebouw afhalen, het gebrul van Wilders is voor hen niet zo relevant. De intens diepe haat zit er.

Wil je ook maar de moeite nemen om aan beiden groepen wat te doen, zou ik persoonlijk beginnen om te starten met het benoemen.
Je hoeft het niet te benoemen om er wat aan te doen. Bijvoorbeeld het inrichten van een Nederlandse imam opleiding. Investeren in buurtwerk/jongerenwerk. Investeren in sociale woningbouw, enz.
Maar GW komt niet verder dan verbieden en/of afbreken.

A'dam PVOutput

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:35

hamsteg

Species 5618

D-Ed schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 11:01:
[...]

De mensen om wie het écht gaat zijn het helemaal met je eens d:)b

"Joodse gemeenschap tegen Halsema: ‘Waarom beschermt u ons niet?"

https://www.parool.nl/isr...ermt-u-ons-niet~b1563141/

De vrede bewaren lukt namelijk al veel langer niet meer in Amsterdam en overige steden.. Sinds 2018 is het advies om geen keppeltje meer op straat te dragen in Europa.. Gaat goed die vrede bewaren..
Waarom alleen het joodse voorbeeld? Een moslimman (of vrouw) in gewaad wordt ook belaagd.

De Israëlische joden gebruiken in mijn ogen te makkelijk het eerste schuldgevoel of medelijden vanuit de Tweede wereldoorlog. Bij een incident/conflict waarbij Israëlische landgenoten of zoals hier in Nederland een joodse persoon betrokken is, is de eerste reflex meteen dat een joodse organisatie wijst op het antisemitisme. We moeten goed en objectief blijven kijken naar de gehele situatie en ons niet laten leiden door schuldgevoelens of ondoordachte uitspraken van een stel "stoere" jongens die alleen maar uit zijn op rellen. Wist je dat antisemitisme het enige woord in het woordenboek is dat anti-een-geloof is? Zo doorvlochten en gestuurd is ons denkbeeld en het stoort mij regelmatig dat joodse organisatie heel makkelijk deze slachtofferrol-kaart spelen.

PS. Ik ben niet voor of tegen maar probeer wel perspectief helder te krijgen, ik keur elke vorm van geweld tegen een willekeurige burger af: joods, moslim, christen, hindoe, Israelier, Nederlander, Oekraiener ...

... gecensureerd ...

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Voorpagina internationale krant
Attacks on Israeli soccer fans a ‘black night’ for Amsterdam, mayor says
Eerste reactie (most liked)
So Israel can kill more than 40,000 Palestinians, mostly women and children, but scream antisemitism if 5 hooligans are injured after yelling racist comments and tearing down Palestinian flags? Wow, just wow
Tweede reactie
Extremely biased and inaccurate reporting.
Maccabi fans are known for extreme racism and links to fascists. They are trouble wherever they go. They attacked anyone with brown skin when they were in Athens.

The team should be banned by UEFA. And if they attack people, then "people have a right to defend themselves".

Videos posted online show a large number of Israeli hooligans marching to the main square, waving Israeli flags, tearing down Palestinian flags on their way, and chanting slurs and slogans against Arabs and Muslims. They also reportedly refused to respect the moment of silence held for the Valencia flood victims and intentionally interrupted it.
Zou de focus niet een beetje op de 'voetbalfans' moeten zijn?

• D-e-n
ericplan schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 12:14:
[...]

Je hoeft het niet te benoemen om er wat aan te doen. Bijvoorbeeld het inrichten van een Nederlandse imam opleiding. Investeren in buurtwerk/jongerenwerk. Investeren in sociale woningbouw, enz.
Maar GW komt niet verder dan verbieden en/of afbreken.
En wat is "benoemen"? Dit onderwerp staat al twintig jaar op de politieke agenda en wordt volgens mij benoemd en benoemd en benoemd.

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Delerium schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 12:27:

Nee, want hooligans waren hooligans dat is ook het echte nieuws niet. Die deden Hooligan dingen, dat is fout en verwerpelijk maar niet het wereldnieuws, want dat doen ze overal. Het nieuws is grote Telegram groepen waar ruim voor de komst van de Israëliërs al een Jodenjacht werd aangekondigt en de beelden op Twitter dat er straat controles werden opgeworpen waar iedereen met een Joods uiterlijk zich moest identificeren als niet Jood zijnde. Dat is dan dus geen tegenreactie, dat is een vooraf georganiseerde Jodenjacht.

De geweldsspiraal tegen Joden en alles wat erop lijkt neemt toe in Amsterdam. 16 jarige jongens in het zwart op een scooter beoordelen of iemand die eruit ziet als Jood een zionist is of niet, voor hij zijn geweld toepast. Reacties uit de Amsterdams met: 'de meeste waren waarschijnlijk ook zionisten of hooligans' slaan de plank volledig mis, zeker als je van een partij bent waar elk woord en elke beweging er zo toe doet, tot 500 jaar terug. Dan blijft er weinig over van al die mooie woorden over inclusie.

Dat constante 'jah-maar-Gaza'-argument gaat ook totaal niet op. Wij als Nederland hebben zorg te dragen primair voor onze eigen inwoners en de veiligheid van onze eigen inwoners. Als mensen die er Joods uitzien niet meer veilig zijn in Nederland dan moet je je enorm schamen als je met een 'jah-maar-Gaza' komt. Buiten dat je dan blijkbaar toch niets om de Palestijnse zaak geeft, want die hebben na gisterenavond echt geen extra steun verzameld. Totaal niet. Dan is het je blijkbaar te doen om haat en verdeeldheid.

[ Voor 24% gewijzigd door Malarky op 09-11-2024 12:37 ]

• D-e-n
Iets breder: wat we in Nederland steeds minder lijken te snappen is hoe een open democratische tolerante samenleving werkt. Een open samenleving brengt van nature met zich mee dat er ook intolerante geluiden te horen zullen zijn, of dat nu orthodoxe moslims, haatdragende hangjeugd, extreemrechtse groepen of orthodoxe christenen zijn.

Op het moment dat er geweld wordt gebruikt kun je ingrijpen maar wat zouden mensen verder willen doen dan? Je kunt groepen verbieden een politieke partij op te richten of er niet mee samen willen werken, je kunt mensen voorlichten en je kunt stelling nemen tegen die ideeën maar je kunt moeilijk foute gedachten verbieden. Want dan verander je diezelfde open samenleving in een dictatuur van de meerderheid.

• Robkazoe
Delerium schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 12:27:

[...]

Tweede reactie

[...]

De twee reacties die jij aanhaalt schuren toch wel behoorlijk tegen whatsboutism aan.
1. Omdat er een oorlog is in en rond Israel, moeten we dit maar goedkeuren
2. De voetbalfans mogen dan wel geen lieverds zijn, zover ik het nieuws heb gezien is het bij een vlag van de geval af trekken gebleven en is er geen jacht geweest op moslims of mensen van een bepaalde nationaliteit. Tenminste, ik heb ze niet gezien.

Beide kunnen en mogen dit gedrag niet goedpraten tegen Israëliërs of joden.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:15
BadRespawn schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 11:51:
[...]

De provocaties door de Israelische voetbalfans zijn voldoende bekend en belangrijk voor de buitenwereld dat die zijn benoemd door de politiechef. Bij één vd beelden zie je nota bene een politieauto langsrijden terwijl een supporter op de gevel van een woning klimt en een Palestijnse vlag er af scheurt. Lijkt me best wel angstig voor de bewoners
Ik kan dit ook niet goed bevatten inderdaad. Grijpt de politie op zo'n moment niet in? Of sluit men de ogen en rijd men door met de gedachte 'het zal de eigenaar wel zijn van de vlag'. Zo zag ik ook een filmpje voorbij komen van iemand die voor zijn leven rende, daarbij achtervolgt door de bekende (laat ik netjes houden) herrieschoppers. Ook daar rijd gewoon een politieauto achteloos voorbij.... ik weet het, het zijn maar wat snippets zonder enige context en daarom moeilijk te duiden. Maar het geeft je wel te denken......

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:58
Robkazoe schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 11:53:
[...]

Jij beschouwt dit als een incident, Ik zie het als een structureel probleem. We hebben een “jongeren” probleem. Al heel lang. Het incident van afgelopen week is het puntje van de ijsberg.
We hebben geen jongerenprobleem (hooguit als gevolg), we hebben een ouderprobleem (die hun kinderen niet juist opvoeden), dat is misschien ook weer een gevolg van iets anders, maar imo wel de basis.
Intimiderend gedrag naar de regenboog gemeenschap, straten die onveilig gemaakt worden, vrouwen die gesist worden op straat, torenhoge criminaliteit. En nu deze week een nieuw hoofdstuk, klopjacht op joden/israeliers.
Volgens mij worden christenen niet echt geïntimideerd? Die kunnen in nederland in vrijheid hun geloof belijden.
Nu maar snel de minister van buitenlandse zaken naar het midden oosten sturen. Zijn we in één keer af van al onze “jongeren” problemen.
Gewoon ouders weer verantwoordelijk maken voor de problemen die hun kinderen tot 18 jaar veroorzaken.
Te vaak hoor je van ouders dat ze geen idee hebben waar hun kinderen zijn en wat ze allemaal uitvreten.

Taak voor de politiek ligt imo dan in het faciliteren, dus ouders helpen, niet alleen financieel maar ook op pedagogisch niveau.

• Jeroenvde89
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 02:37
D-e-n schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 12:27:
[...]

En wat is "benoemen"? Dit onderwerp staat al twintig jaar op de politieke agenda en wordt volgens mij benoemd en benoemd en benoemd.
Voorbeeld: https://nos.nl/artikel/25...-het-misging-in-amsterdam

Benoemen is precies wat alle media al jaren niet durft. Het ging hier om grote groepen voornamelijk Noord-Afrikanen. Waarom niet gewoon het beestje bij z’n naam noemen? Vanwaar die constante angst? Pappen en nathouden, daar zijn we al jaren heer en meester in, in dit land. En ja, het benoemen is wellicht koren op de molen voor de populistische partijen, maar nou en? Ik vind het veel erger om steeds maar weer om de feiten heen te draaien.

Het gaat structureel mis bij die ‘bepaalde groep’, en die groep wordt (bijna) nooit benoemd. En dan lees ik hier ook nog wat over ‘dat joodse organisatie heel makkelijk deze slachtofferrol-kaart’ trekt. Als er toch een groep is die vaak een slachtofferrol-kaart trekt, dan is het “die groep die niet genoemd mag worden” wel. Ik mag het niet horen ;(

Apple MacBook Air '25 | Apple iPhone 17 Pro | Apple AirPods Pro | Apple Watch Series 10 | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

stylezzz schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 12:41:
[...]

Ik kan dit ook niet goed bevatten inderdaad. Grijpt de politie op zo'n moment niet in? Of sluit men de ogen en rijd men door met de gedachte 'het zal de eigenaar wel zijn van de vlag'. Zo zag ik ook een filmpje voorbij komen van iemand die voor zijn leven rende, daarbij achtervolgt door de bekende (laat ik netjes houden) herrieschoppers. Ook daar rijd gewoon een politieauto achteloos voorbij.... ik weet het, het zijn maar wat snippets zonder enige context en daarom moeilijk te duiden. Maar het geeft je wel te denken......
De politie verklaarde zelf in Amsterdam gisteren dat er zoveel hit-and-run aanvallen waren op mensen met een Joods uiterlijk door de hele stad (er werd in het NOS journaal ook een kaart getoond hoe wijdverbreid het was) dat ze van incident naar incident reden. Meerdere Israëliërs hebben bij o.a. RTL verklaart dat ze agenten op straat aan klampten voor veiligheid maar dat deze agenten aangeven te druk te zijn met de hit-and-run aanvallen en dat ze zelf ergens binnen moesten schuilen voor veiligheid.

Interviews met hoteleigenaren die Israëliërs verstopten, een verklaring van een Arabische jongen die Israëliërs in bescherming nam door in hun groep luidkeels Arabisch te praten, dat zijn de verhalen wat dit wereldnieuws maakt. Dat zijn tekenen van een georganiseerde Jodenjacht en het is dan ook niet gek dat veel Joden bij de diverse media verklaren vandaag nu echt alle tekenen op hun huis die verhuizen naar het Joods-zijn (nee, niet Israel dus) verwijderd hebben.

[ Voor 7% gewijzigd door Malarky op 09-11-2024 12:46 ]

• mitsumark
D-e-n schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 12:40:
Iets breder: wat we in Nederland steeds minder lijken te snappen is hoe een open democratische tolerante samenleving werkt. Een open samenleving brengt van nature met zich mee dat er ook intolerante geluiden te horen zullen zijn, of dat nu orthodoxe moslims, haatdragende hangjeugd, extreemrechtse groepen of orthodoxe christenen zijn.

Op het moment dat er geweld wordt gebruikt kun je ingrijpen maar wat zouden mensen verder willen doen dan? Je kunt groepen verbieden een politieke partij op te richten of er niet mee samen willen werken, je kunt mensen voorlichten en je kunt stelling nemen tegen die ideeën maar je kunt moeilijk foute gedachten verbieden. Want dan verander je diezelfde open samenleving in een dictatuur van de meerderheid.
Je kunt er wel voor keizen om de extreme 0,01% niet meer onderdeel te laten zijn van de maatschappij.

• BadRespawn
stylezzz schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 12:41:
[...]

Twee agenten (soms maar één per wagen) kunnen niet echt wat doen tegen een agressieve groep van een paar dozijn, die kunnen alleen doorgeven aan de centrale.

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01:19

HollovVpo1nt

I like gadgets

Malarky schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 12:10:
[...]

Het gaat erom dat mensen die Joods zijn in de ooit zo tolerante vreedzame stad Amsterdam zich niet meer veilig kunnen uiten als Jood zijn. U snapt toch zelf wel dat de scooterbendes in het zwart met het bekende Amsterdamse accent geen onderscheid maken tussen een voetbalsupporter en een gewone Jood. Dat blijkt ook duidelijk uit de beelden van de Oekranische vluchteling die bij een paspoortcontrolle opgezet door Amsterdamse bendes, hen moest zien te overtuigen dat hij geen Jood was.

En het kwaadaardigst zijn wat mij betreft de pro Pallestina organisatoren zoals we ze wel open op beeld zien op AT5 video. Onder andere van (voormalig) BIJ1 die verklaren dit wel acceptabel geweld te vinden. De mond vol over racisme en diversiteit en liefde voor de Gazanen die het zo zwaar hebben: maar gedreven door haat tegen andersdenkenden en geen oog dat ze de Pallestijnse zaak alleen maar afbreken in plaats van steun verzamelen. Letterlijk op AT5: “Israeliers zijn kindermoordenaars dus die mag je aanvallen (en alles wat er op lijkt)”. Met dit Amsterdam wat we afgelopen maanden zien is geen enkele Pallestijn geholpen.

Links Amsterdam was bang voor haar internationale imago na de verkiezingswinst van Wilders maar staat nu zelf op de kaart als een stad waar door wegkijk beleid een Israelier wordt aangevallen en hier en daar een toevallige Nederlandse Jood wordt meegepakt. De daders posten zelf massaal hun beelden en komen qua taalaccent en eerder onderzoek uit de hoek waarvan zowel Wilders als de Joodse gemeenschap gisteren verklaren. De telegram en whatsapp groepen spreken voor zich: een algemen haat tegen alles wat Joods is of lijkt.

Juist in een tolerante stad waar elk woord gewikt en gewogen wordt, waar woorden en constant toe doen tot in de kleinste details gaan de partijen die zo prat op anti-racisme gaan er nu wel erg makkelijk aan voorbij dat iemand die op straat is de identificeren als Jood nu is overgeleverd aan de nuance van een 16jarige in het zwart op een scooter die in een split-second zal beoordelen of hij al dan niet te doen heeft met een zionist voor hij zijn geweld toepast. Dat is waar degenen die de angst van Amsterdamse Joden wegdoen als klein bier (zoals de directeur van Oxfam Novib op linkedIN, want “Gaza”) volledig aan voorbij gaan.

Maar zolang Amsterdam daarvan wil wegkijken zal het steeds minder een inclusieve en tolerante stad zijn waar het zo prat op gaat. Het zal moeilijk worden om Wilders en Fortuyn op dit punt gelijk te geven, maar wel noodzakelijk.
Ik onderschrijf je betoog in zoverre dat ik het met je eens ben en het veroordeel hoe onveilig Joden zich nu moeten voelen. Niemand moet willekeurig omwille van hun afkomst of identiteit aangevallen worden.

Waar je denk aan voorbij gaat is dat er momenteel een hele giftige geopolitieke situatie in relatie tot Israël-Palestina, en dat dat heel veel lontjes kort heeft gemaakt. Daar kunnen de Israëliërs in Nederland niks aan doen. Maar als er een groep Israëliërs dan naar Nederland komt, dan moet je begrijpen dat dat sowieso de spanningen op hoog zet. Zo is dat ook in het feitenrelaas zoals in de NOS rapportage gemeld opgenomen.

Er zou sowieso een groep geweest die ongeacht wat de Israëlische supporters zouden doen, geweld of vernieling zouden plegen. Laat ik dat erkennen.

Maar wat deze situatie zo'n shithow heeft gemaakt is dat ook de Israëlische aanhang extreem provocerende leuzen en handelingen heeft verrichten. Hoe walgelijk ben je als je lacht om de dood van kinderen? Daardoor is een situatie ontstaan van een geëscaleerd geweld.

Het trieste in deze situatie voor de Israëlische gemeenschap zelf is dat de omvang van het pure haat door diegenen die puur uit waren om geweld tegen Israëliërs, door de handelingen van de radical en provocerende supporters van Maccabi, vertroebeld is. En het zou die gemeenschap sieren als ze openlijk de walgelijke, afschuwelijke leuzen van de Israëlische aanhang veroordelen.

Het is absoluut terecht en nodig om een gesprek te voeren over haat van Israëliërs en Joden in Amsterdam, maar de gebeurtenissen rondom de voetbalwedstrijd zijn dermate afschuwelijk van beiden kanten dat die er niet exclusief model voor kunnen staan.

• stylezzz
In het kader van positief nieuws. Telegram blijkt niet zo veilig voor de crimineel als gedacht.

https://www.rtl.nl/nieuws...ens-tientallen-strafzaken

• stylezzz
BadRespawn schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 12:47:
[...]

Twee agenten (soms maar één per wagen) kunnen niet echt wat doen tegen een agressieve groep van een paar dozijn, die kunnen alleen doorgeven aan de centrale.
Is het echt zo? Indien iemand in doodsangst verkeerd door een horde losgeslagen 'herrieschoppers' en een agent heeft dan als instructie 'bel de centrale en rij weg'. Ik kan er niet bij....

• D-e-n
mitsumark schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 12:45:
[...]

Je kunt er wel voor keizen om de extreme 0,01% niet meer onderdeel te laten zijn van de maatschappij.
Hoe dan? Op basis van wat?

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

HollovVpo1nt schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 12:48:
[...]
Het trieste in deze situatie voor de Israëlische gemeenschap zelf is dat de omvang van het pure haat door diegenen die puur uit waren om geweld tegen Israëliërs, door de handelingen van de radical en provocerende supporters van Maccabi, vertroebeld is. En het zou die gemeenschap sieren als ze openlijk de walgelijke, afschuwelijke leuzen van de Israëlische aanhang veroordelen.

Het is absoluut terecht en nodig om een gesprek te voeren over haat van Israëliërs en Joden in Amsterdam, maar de gebeurtenissen rondom de voetbalwedstrijd zijn dermate afschuwelijk van beiden kanten dat die er niet exclusief model voor kunnen staan.
Eens met jou.

De Maccabi-supporters stonden al niet bekend om hun goede imago, dat versterkt door oorlogstrauma's en constante oorlogsretoriek in Israëlische media (wat alle landen in oorlog doen), daar had niets dan ellende van kunnen komen. Uit de Maccabi hoek dus. Wat mij betreft waren ze dan ook preventief niet welkom geweest onder het mom, we kunnen de veiligheid niet veroordelen.

Moraal van het verhaal is dat de Amsterdamse Joden hierbij verliezen en de Palestijnse zaak ook. Helaas alleen maar verliezers. Gebeurtenissen als vannacht geven toch een zeer onterecht gevoel dat als degenen die opkomen voor de Palestijnse zaak in landen in vrede keer op keer zo gewelddadig blijken te zijn, de Palestijnen zelf vast ook geen lieverdjes zijn. Wat er vervolgens weer voor zorgt dat een meerderheid van de politiek zich geneigd voelt om Israël onvoorwaardelijk te steunen, ook al gaat Israel steeds een nieuwe grens over in deze oorlog.

Degenen die opkomen voor Palestina bewijzen de Palestijnen keer op keer een slechte zaak, en dat begon al bij de Universiteitvernielingen die werden afgedaan als 'jah-maar-Gaza-is-echt-gesloopt'. Dat levert alleen maar meer verdeeldheid op.

[ Voor 24% gewijzigd door Malarky op 09-11-2024 13:08 ]

• D-e-n
@Jeroenvde89
Ook jij blijft bij "benoemen" hangen in het plakken van wat etiketjes. Wat lost dat op? Het lucht misschien op maar beledigt verder alleen maar mensen mee die ook bij de groep horen maar geen vlieg kwaad doen. Wat nog steeds de meerderheid is.

• BadRespawn
stylezzz schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 12:51:
[...]

Is het echt zo? Indien iemand in doodsangst verkeerd door een horde losgeslagen 'herrieschoppers' en een agent heeft dan als instructie 'bel de centrale en rij weg'. Ik kan er niet bij....
Agenten hebben zeker in het algemeen de instructie niet zichzelf in gevaar te brengen, al is het maar omdat dat nog meer mankracht zou opeisen.

• mitsumark
D-e-n schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 12:51:
[...]

Hoe dan? Op basis van wat?
Nou, bijvoorbeeld op het moment dat er geweld wordt gebruikt, maar er zijn tal van wetten om de 0,01% eruit te filteren.
"Heropvoeding" (gevangenis?) is een oplossing maar wel duur, alleen voor mensen met een nederlands paspoort (want die heb je als land zelf opgevoed), heb je een buitenlands paspoort en je behoort bij de 0,01%, dan het land uit.

• BadRespawn
Jeroenvde89 schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 12:42:
[...]

Voorbeeld: https://nos.nl/artikel/25...-het-misging-in-amsterdam

Benoemen is precies wat alle media al jaren niet durft. Het ging hier om grote groepen voornamelijk Noord-Afrikanen. Waarom niet gewoon het beestje bij z’n naam noemen?
Omdat het feit dat het Noord-Afrikanen zijn niet relevant is mbt oplossen vh probleem, tenzij je voor ogen hebt de oorzaak toe te schrijven aan Noord-Afrikaan zijn en het denkt op te kunnen lossen door "Noord-Afrikanen" (allemaal dus) aan te pakken.

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik vrees dat het probleem juist is dat allerlei mensen al niet echt onderdeel zijn van de samenleving—en dat ligt zeker niet alleen aan karakteristieken van die mensen.

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:45
[...]

Ik onderschrijf je betoog in zoverre dat ik het met je eens ben en het veroordeel hoe onveilig Joden zich nu moeten voelen. Niemand moet willekeurig omwille van hun afkomst of identiteit aangevallen worden.
Het speelt al wel een stuk langer dan 7 oktober, he. Vele jaren geleden las ik al over mensen die overwogen om de mezoeza van hun deur te halen. Ruim 10 jaar geleden was ik bij de spreekbeurt van een rabbijn uit Amsterdam die in sommige buurten even een pet over zijn keppel heen zette om geen gedoe te krijgen. En destijds werd de incheckrij voor vluchten van El Al op Schiphol bewaakt door zwaar bewapende manschappen van de marechaussee, iets waarvan ik niet denk dat het intussen veel veranderd zal zijn.

Dat gevoel van onveiligheid speelt dus al een stuk langer. En het is uitermate vervelend dat zoiets zo gemakkelijk voor politiek gewin te cultiveren is.

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01:21

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

BadRespawn schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 13:01:
[...]

Omdat het feit dat het Noord-Afrikanen zijn niet relevant is mbt oplossen vh probleem, tenzij je voor ogen hebt de oorzaak toe te schrijven aan Noord-Afrikaan zijn en het denkt op te kunnen lossen door "Noord-Afrikanen" (allemaal dus) aan te pakken.
Het noord-afrikaan zijn is niet van belang maar het is wel de combinatie van aribische roots & islamitisch opgevoed zijn wat een heel groot aandeel heeft in hoe bepaalde groepen zich gedragen.

Het is namelijk te frappant dat altijd de islamitisch arabische mensen zo snel naar geweld grijpen. Je ziet het toch ook terug in de terroristische aanslagen, reacties op cartoons, reacties op beledigen. Meestal is de reactie: agressie. Dat is voornamelijk opvoeding en daar kan de Nederlandse politiek in ieder geval voor het deel dat in Nederland opgroeid is zeker wel wat aan doen.

Sys Specs

• D-e-n
Danfoss schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 13:09:
[...]

Het noord-afrikaan zijn is niet van belang maar het is wel de combinatie van aribische roots & islamitisch opgevoed zijn wat een heel groot aandeel heeft in hoe bepaalde groepen zich gedragen.

Het is namelijk te frappant dat altijd de islamitisch arabische mensen zo snel naar geweld grijpen. Je ziet het toch ook terug in de terroristische aanslagen, reacties op cartoons, reacties op beledigen. Meestal is de reactie: agressie. Dat is voornamelijk opvoeding en daar kan de Nederlandse politiek in ieder geval voor het deel dat in Nederland opgroeid is zeker wel wat aan doen.
Ten eerste is het de vraag of Islamitische roots bijdragen aan neiging tot geweld. Ten tweede: wat zou de overheid met de opvoeding moeten doen? De overheid kan niet achter de voordeur kijken.

Wat de overheid wel kan doen is het bijzonder religieus onderwijs wat meer aan banden leggen of binnenlandse imamopleidingen faciliteren zodat men geen of minder fundamentalistische figuren zonder binding met Nederland gaat binnen halen

• DevWouter
  • Laatst online: 23:11

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Real schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 20:53:
[...]

Ik snap niet zo goed waarom je dit schrijft, want ik zeg toch nergens dat ik het OK vind wat Faber doet?
Ik denk dat je me verkeerd heb begrepen heb. Het was een bekrachtiging van jouw argument dat ze "domrechts" is en dat wij, als buitenstaanders, dit moeten veroordelen. Mijn verzet was niet tegen jouw bijdrage, maar tegen het idee dat ze het "oprecht" niet weet. Ik geef toe, bij het herlezen werd het me duidelijk dat het ook gelezen kan worden als een aanval op jouw argument, maar dat was niet de intentie. Mijn excuses daarvoor.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
[...]

Waar je denk aan voorbij gaat is dat er momenteel een hele giftige geopolitieke situatie in relatie tot Israël-Palestina, en dat dat heel veel lontjes kort heeft gemaakt. Daar kunnen de Israëliërs in Nederland niks aan doen. Maar als er een groep Israëliërs dan naar Nederland komt, dan moet je begrijpen dat dat sowieso de spanningen op hoog zet. Zo is dat ook in het feitenrelaas zoals in de NOS rapportage gemeld opgenomen.

Er zou sowieso een groep geweest die ongeacht wat de Israëlische supporters zouden doen, geweld of vernieling zouden plegen. Laat ik dat erkennen.

Maar wat deze situatie zo'n shithow heeft gemaakt is dat ook de Israëlische aanhang extreem provocerende leuzen en handelingen heeft verrichten. Hoe walgelijk ben je als je lacht om de dood van kinderen? Daardoor is een situatie ontstaan van een geëscaleerd geweld.

Het moet nog blijken in hoeverre er sprake was van provocaties (en in welke orde). Wanneer iemand je uitscheld kun je er ook voor kiezen het te negeren of terug te schelden. Je hoeft niet over te gaan tot geweld.

Het probleem hierbij is dat de Arabieren en Moslims eigenlijk over veel zaken een kort lontje hebben. Dat was twintig jaar geleden ook al zo.

Waarschijnlijk waren dit dezelfde straatschoffies als degenen die tijdens coronarellen met scooters rondreden, en gewelddadig waren. Die hadden destijds gewoon zin om te rellen.

Ik ben absoluut geen voorstander van Wilders en zijn holle retoriek maar dit gedrag van de Arabische/Moslim gemeenschap is niet goed te praten. Dat probeer jij wel keer op keer te doen.

Blijf met je poten van een ander af. Zo simpel is het. Ook al scheld diegene je uit, ook al verbrand diegene je vlag, ook al zegt diegene (of iemand uit dienst groep) iets dat jou zeer kwetst. Blijf van een ander af. En dan de combinatie geweld met velen tegen één of paspoortcontroles dat komt er nog 'ns bovenop.

Zo zal een rechter ook oordelen, denk ik.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

• BadRespawn
[...]
Het is namelijk te frappant dat altijd de islamitisch arabische mensen zo snel naar geweld grijpen.
Zo geformuleerd maak je geen onderscheid tussen islamitisch arabische mensen die snel naar geweld grijpen (die zijn er zeker, en wellicht relatief veel), en islamitisch arabische mensen die niet snel naar geweld grijpen (de meerderheid).
Dan is er nog steeds wel een probleem, maar niet met "islamitisch arabische mensen" in het algemeen, net zo min als het plegen van misdrijven een probleem is met Nederlanders in het algemeen.

• BadRespawn
Jerie schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 13:17:
[...]

Het moet nog blijken in hoeverre er sprake was van provocaties (en in welke orde).
Dat vernieling en een vorm van onderdrukking van meningsuiting (Palestijnse vlaggen van gevels af scheuren), anti-Palestijnse leuzen scanderen en geweld tegen personen hebben plaatsgevonden, is al gebleken (genoemd door de politiechef; die doet gewoon z'n werk, waar selectief zijn ivm internationale politiek niet een onderdeel van is).

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Ik vind het altijd zo opmerkelijk hoe selectief mensen zijn. Topic loopt storm wegens jodenhaat, maar 25 jaar lang steeds meer moslimhaat hoor je niemand over. Sterker nog, je leest dat hier op T.net enigszins omfloerst ook.

Ik vind dat diep treurig. Mensen zijn mensen.

It’s the economy, stupid!

• Shadow_Agent
  • Laatst online: 07:36

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Nog 4 mensen vast lees ik. Hoe dan?

Wat een slappe hap! De klootzakjes die welles en wetens op jacht gingen komen er weer genadig vanaf. Foei! En door. Op naar naar het voorbeeld voor velen: Marseille of Parijs waar wetteloosheid het nieuwe normaal is.

Blijf dit gedrag (van een bepaald slag volk in de samenleving) vooral negeren en met de mantel der liefde bedekken. Ongeacht huidskleur of religie hard ingrijpen om wetteloosheid in de straat de baas te blijven lijkt mij noodzaak nu.

De politie weer stank voor dank: mogen het vuile werk opknappen om nog geen paar dagen later te zien dat al die idioten weer loslopen.

[ Voor 4% gewijzigd door Shadow_Agent op 09-11-2024 13:31 ]

• Jerie
  • Niet online
BadRespawn schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 13:21:
[...]

Zo geformuleerd maak je geen onderscheid tussen islamitisch arabische mensen die snel naar geweld grijpen (die zijn er zeker, en wellicht relatief veel), en islamitisch arabische mensen die niet snel naar geweld grijpen (de meerderheid).
Dan is er nog steeds wel een probleem, maar niet met "islamitisch arabische mensen" in het algemeen, net zo min als het plegen van misdrijven een probleem is met Nederlanders in het algemeen.
Klopt, die fout maakte ik ook in bovenstaande post.

Deze mensen die dit geweld veroorzaken staan niet voor de gehele Moslim/Arabische gemeenschap. Om die reden moet de Moslim/Arabische gemeenschap het geweld afkeuren. Dat ligt, gezien het Midden-Oosten conflict zeer gevoelig. Ik zie dat dan ook niet gebeuren.

Deze mensen die dit geweld pleegden zullen naar ik verwacht de straatschoffies van Amsterdam blijken. Daar zit veel kleine criminaliteit tussen, inclusief veelplegers en draaideurcriminelen. Het zijn mensen uit achterstandswijken waar weinig tot geen sociale controle is. Althans, dat is mijn verwachting. Juridisch moet nog bewezen worden wie het exact waren.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

• _Bailey_
  • Niet online
dawg schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 13:26:
Ik vind het altijd zo opmerkelijk hoe selectief mensen zijn. Topic loopt storm wegens jodenhaat, maar 25 jaar lang steeds meer moslimhaat hoor je niemand over. Sterker nog, je leest dat hier op T.net enigszins omfloerst ook.

Ik vermoed dat de storm komt door de allereerste pogrom in ons land welke wereldwijd het nieuws heeft gehaald.
En ook nu heet onderwerp is in dit topic.
Deze pogrom is zo'n beetje het grootste dieptepunt in onze geschiedenis.

Ik kan mij niet heugen wanneer in Nederland mensen opzettelijk zijn aangereden, in elkaar geschopt met de eis paspoort te laten zien.

• Jerie
  • Niet online

Worden er moslims in elkaar gebeukt in Amsterdam omdat ze moslim zijn?

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Yep. Geweld is geweld. Haat is haat. Misdraging is misdraging. Maar als het om identiteit van groepen en personen gaat dan is gek genoeg de Wikipedia: Law of identity niet meer van toepassing. Dan wordt plots Wikipedia: Association fallacy vol ingezet.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

• Jerie
  • Niet online
Shadow_Agent schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 13:29:
Nog 4 mensen vast lees ik. Hoe dan?

Wat een slappe hap! De klootzakjes die welles en wetens op jacht gingen komen er weer genadig vanaf. Foei! En door. Op naar naar het voorbeeld voor velen: Marseille of Parijs waar wetteloosheid het nieuwe normaal is.

Blijf dit gedrag (van een bepaald slag volk in de samenleving) vooral negeren en met de mantel der liefde bedekken. Ongeacht huidskleur of religie hard ingrijpen om wetteloosheid in de straat de baas te blijven lijkt mij noodzaak nu.

De politie weer stank voor dank: mogen het vuile werk opknappen om nog geen paar dagen later te zien dat al die idioten weer loslopen.
Het gevaar op recidive is er op korte termijn niet. Daarnaast zijn ze nu geïdentificeerd en niet vluchtgevaarlijk.

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Moslimhaat hoor je genoeg over. Maar voorlopig neemt het aantal hoofddoeken op straat nog hard toe en het aantal keppeltjes af, daar gaat het over. Blijkbaar gaat het dus heel goed met de Islam in Nederland. Waar lees jij omfloerste moslimhaat? *knip*, dat soort stellingen verdienen onderbouwing.

Overigens verklaarde de voorzitter van het Liberale Joodse Overleg dat er sprake is van receptionisten van hotels die doorgeven in welke hotelkamers de Joden zaten. Dat moet nog maar aangetoond worden, maar als ik de Instagram en Telegram berichten zie van deze groepen verbaast mij dat niets. Dat de receptioniste van Holland Casino Amsterdam meewerkte is al uitgelekt op screenshots.

Benoemen dat onder een steeds groter deel van de moslimgemeenschap een openlijke Jodenhaat tentoongespreid wordt is nog geen moslimhaat. Dan draai je de zaken om!

[ Voor 11% gewijzigd door NMH op 09-11-2024 17:11 ]

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Jerie schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 13:34:
[...]

Ja
Ook in Nederland komt islamofobie bovengemiddeld vaak voor (55 procent). Meer dan de helft van de Nederlandse moslims zegt de afgelopen vijf jaar gediscrimineerd te zijn bij het zoeken van een nieuwe baan. Een derde geeft aan lastiggevallen of uitgescholden te zijn. Vijf procent kreeg te maken met fysiek geweld. Bij het onderzoek zijn online uitingen niet meegenomen.
Dus zonder de anonimiteit van het internet.

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

DevWouter schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 13:39:
[...]

Ja

[...]

Dus zonder de anonimiteit van het internet.
Dat is geen onafhankelijk onderzoek. Dat is een groep die zichzelf veelvuldig als slachtoffer portretteert vragen of ze slachtoffer zijn. Een groep die door de linkerkant van de politiek vaak als slachtoffer wordt weggezet. Als het inderdaad 5% was, zou daar veel meer over te vinden zijn. Waar zijn al die beelden dan van moslimjachten op die blijkbaar honderdduizenden meisjes met een hoofddoek die worden aangevallen omdat ze een hoofddoek dragen? Als 5% weet dat ze fysiek zijn aangevallen omdat ze moslim zijn dan moeten er honderden filmpjes online zijn te vinden van moslima's van wie de hoofddoek van hun hoofd wordt gegrist op de Amsterdamse en Rotterdamse straten. Die zijn er natuurlijk niet, dus dit onderzoek is vrijwel zeker onzin. En dat weet Trouw ook heel goed, maar zij voeren een populistische agenda om Wilders maar geen gelijk te hoeven geven, dat vertaald zich in de daders portretteren als de slachtoffers. Maar het is zo ontzettend doorzichtig. Precies door dit soort flut-onderzoeken gaan mensen extremer rechts stemmen omdat ze weten dat ze in de maling worden genomen als ze dit in een zelfbenoemde-kwaliteitskrant lezen.

In elk land in Europa met een grote moslimgemeenschap spelen exact dezelfde problemen (noem 1 uitzondering?) en overal ligt het aan de lokale bevolking.

[ Voor 42% gewijzigd door Malarky op 09-11-2024 13:48 ]

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02:59
Voordat ik ook maar iets wist van wat er was gebeurd kwam ik dit tegen:

(Vreemd idee wel. zo'n jong knaapje als media/verslag gever, maargoed)

Ik hoor vanalles over jodenhaat, een jacht op joden. Maar dit lijkt toch wat anders te laten zien (lijkt, ik wil niet zomaar oordelen aan de hand van een video ter plekke). Vanuit dit oogpunt lijkt het niet zo simpel. Al weet ik niet wat er aan vooraf ging tijden/voor de wedstrijd en of het te begrijpen is waarom deze groep israel supporters met foute intenties de stad in trok. Het lijkt niet zo zwart wit als de media het brengt en ik krijg geen goed beeld van wat er nou precies heeft afgespeeld. Triest is het sws allemaal wel.

[ Voor 6% gewijzigd door Mutatie op 09-11-2024 13:47 ]

• Jerie
  • Niet online
BadRespawn schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 13:26:
[...]

Dat vernieling en een vorm van onderdrukking van meningsuiting (Palestijnse vlaggen van gevels af scheuren), anti-Palestijnse leuzen scanderen en geweld tegen personen hebben plaatsgevonden, is al gebleken (genoemd door de politiechef; die doet gewoon z'n werk, waar selectief zijn ivm internationale politiek niet een onderdeel van is).
Niet van dit alles rechtvaardigt fysiek geweld.

Als iemand geweld toepast tegen jou dan mag je je verdedigen (zelfverdediging). Maar het staat je niet toe over te gaan tot een heksenjacht.

Als blijkt dat er individuen uit de Israëlische/Joodse groep geweld hebben toegepast jegens personen (daar weet ik trouwens (nog) niets van) dan zijn dat wat mij betreft ernstige delicten... maar het rechtvaardigt een geweldsuitbarsting niet.

En ik zou maar eieren voor je geld kiezen als moslimgemeenschap in Nederland. Want je gaat het hier politiek gezien niet winnen.

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Mutatie schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 13:43:
Voordat ik ook maar iets wist van wat er was gebeurd kwam ik dit tegen:
[YouTube: ISRAËLISCHE HOOLIGANS ZETTEN AMSTERDAM OP ZIJN KOP (ENG SUB)]

Ik hoor vanalles over jodenhaat, een jacht op joden. Maar dit lijkt toch wat anders te laten zien (lijkt, ik wil niet zomaar oordelen aan de hand van een video ter plekke). Vanuit dit oogpunt zie ik het eerder andersom. Al weet ik niet wat er aan vooraf ging tijden/voor de wedstrijd en of het te begrijpen is waarom deze groep israel supporters met foute intenties de stad in trok. Het lijkt niet zo zwart wit als de media het brengt en ik krijg geen goed beeld van wat er nou precies heeft afgespeeld. Triest is het sws allemaal wel.
In dit filmpje zien we Hooligans die met vuurwerk gooien en een vlag van een gevel trekken. Verwerpelijk hooligan gedrag, maar niets bijzonders voor hooligans. We zien geen Palestijnen die op straat op hun knieën worden gedwongen 'Glory to Israel' to roepen bijvoorbeeld.

Als jij het op basis van deze beelden al andersom ziet, dan heb je blijkbaar niet veel beelden gezien.

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:45

En Geert gaat die Jodenhaat niet oplossen. Geert heeft juist een belang bij Jodenhaat.

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

• BadRespawn
_Bailey_ schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 13:34:
[...]

Ik vermoed dat de storm komt door de allereerste pogrom in ons land welke wereldwijd het nieuws heeft gehaald.
En ook nu heet onderwerp is in dit topic.
Deze pogrom is zo'n beetje het grootste dieptepunt in onze geschiedenis.
Is het niet zeer waarschijnlijk dat de huidige Israel-Gaza situatie hierbij een rol speelt, en dat het doden van tientallen Palestijnse burgers voor iedere gedode Israelische burger, door Islamiten als provocatie wordt gezien, nog eens versterkt door provocaties van Isrealische holigans?

Van provocatie van Joodse zijde is bij pogroms geen sprake, dus dit is geen pogrom.

• Cid Highwind
  • Laatst online: 29-11 10:25
[...]

Ja maar dan ga je dus eigenlijk al te diep in op de details. Degenen die nu roepen “het moet benoemd worden” willen enkel bevestigd hebben dat het noord Afrikanen waren, klaar. Dan hebben ze hun stok weer om mee te slaan en is men in het eigen racisme weer bevestigd.

Ga je er in detail op in, dan moet je dus kijken naar allerhande factoren als sociaal-maatschappelijk status en problemen en of de integratie al dan niet gelukt is en waarom. En dan kon het er mogelijk op uitkomen dat juist degenen die zo graag het probleem willen benoemen, een deel van de schuld dragen voor het in stand houden van eventuele oorzaken.

En dát verstoort dan dus het beeld “wij goed, zij slecht” waarmee men het er zich dus zo makkelijk van af kan maken. Dus nee, het moet gewoon benoemd worden dat het noord-Afrikanen zijn en basta.

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02:59
Malarky schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 13:46:
[...]

In dit filmpje zien we Hooligans die met vuurwerk gooien en een vlag van een gevel trekken. Verwerpelijk hooligan gedrag, maar niets bijzonders voor hooligans. We zien geen Palestijnen die op straat op hun knieën worden gedwongen 'Glory to Israel' to roepen bijvoorbeeld.

Als jij het op basis van deze beelden al andersom ziet, dan heb je blijkbaar niet veel beelden gezien.
Ik heb die verwoording iets aangepast, en die beelden heb ik ook gezien. Ik vraag ook of het te begrijpen is waarom deze stoet gewapend de stad in trok.

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Jerie schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 13:34:
[...]

Want dan is er pas sprake van haat? Nee heh?
Malarky schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 13:37:
[...]

Moslimhaat hoor je genoeg over. Maar voorlopig neemt het aantal hoofddoeken op straat nog hard toe en het aantal keppeltjes af, daar gaat het over. Blijkbaar gaat het dus heel goed met de Islam in Nederland. Waar lees jij omfloerste moslimhaat? *knip*

Overigens verklaarde de voorzitter van het Liberale Joodse Overleg dat er sprake is van receptionisten van hotels die doorgeven in welke hotelkamers de Joden zaten. Dat moet nog maar aangetoond worden, maar als ik de Instagram en Telegram berichten zie van deze groepen verbaast mij dat niets. Dat de receptioniste van Holland Casino Amsterdam meewerkte is al uitgelekt op screenshots.

Benoemen dat onder een steeds groter deel van de moslimgemeenschap een openlijke Jodenhaat tentoongespreid wordt is nog geen moslimhaat. Dan draai je de zaken om!
Wilders de meeste stemmen is niets, maar dan ook niet progressiefs of liberaals aan.

[ Voor 8% gewijzigd door NMH op 09-11-2024 17:11 ]

• stylezzz
dawg schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 13:52:
[...]

Want dan is er pas sprake van haat? Nee heh?
Hoe kun je het dan vergelijken?

• twerk
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03:42
"Laat het IDF winnen, F*ck de arabieren" "wrm is er geen school in Gaza, er zijn geen kinderen meer" dit zijn de chants van Maccabi "fans". Werd ook weer in Amsterdam massaal gezongen. Je kan het gewoon niet los zien. Mensen die niet begrijpen wrm er bij onder andere Marokkaanse - Nederlanders er een diepe haat zit naar Israëliërs en dit kan ook antisemitische vormen aannemen. Die kennen er echt te weinig of leven in een bubbel.

De media beelden die zij dagelijks zien zijn totaal anders dan dat je op de Nederlandse tv ziet maar ook het gevoel dat het opwekt. Een dagelijkse MH-17 aan kinderen live zeg maar.
Ze zien een genocide, goedgekeurd door de NL'se overheid, geweld tegen Palestijnen zien ze goedgekeurd worden en de slachtoffers voelen ze persoonlijk. Dit ga je niet oplossen door opvoedings kampen of iets dergelijks.

Wat zeg je daar dan. Niet elke Israëlier haten (Wrm stemt Israël dan keer op keer voor moordenaar Netanyahu), geweld tegen Israëliërs is onacceptabel in NL (Wrm support de NL dan Israël terwijl het systematisch geweld gebruikt tegen Palestijnen).

Dan kan je nog een heel genuanceerd verhaal ophangen over dat NL voor een twee staten oplossing is etc. maar in de praktijk komt dit gewoon niet over. Wil je de giftigheid weghalen, dan moet je voedingsbodem weghalen.

[ Voor 5% gewijzigd door twerk op 09-11-2024 13:56 . Reden: Link edit ]

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Bananenplant schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 13:47:
[...]

En Geert gaat die Jodenhaat niet oplossen. Geert heeft juist een belang bij Jodenhaat.
Wilders gebruikt dit wederom om mensen tegen moslims elkaar op te zetten inderdaad, en hij heeft een hele horde useful idiots die vervolgens de rest doen.

• Shadow_Agent
  • Laatst online: 07:36

Shadow_Agent

Jerie schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 13:36:
[...]

Het gevaar op recidive is er op korte termijn niet. Daarnaast zijn ze nu geïdentificeerd en niet vluchtgevaarlijk.
Waar het mij om gaat is dat ze nu alweer op straat staan. Krijgen ze over een half jaar een taakstrafje van 40 uur. Nou poeh poeh daar zullen ze (en hun vriendjes) wakker van liggen.

Zet ze een maand vast. Het gedrag (mensen vragen om paspoort, in elkaar beuken, weet ik wat nog meer) is zo fucking verwerpelijk dat alle er aangedaan moet worden om tot die gasten door te laten dringen dat we dit als samenleving NOOIT zullen accepteren.

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

stylezzz schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 13:53:
[...]

Hoe kun je het dan vergelijken?
Ik vergelijk niets, ik constateer gewoon dat mensen hypocriet zijn.

• Robkazoe
Malarky schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 13:46:
[...]

Ook hooligans worden al jaren bedekt met de mantel der liefde. Vinden we ook al jaren normaal. Is naar mijn mening ook gewoon een probleem wat we niet willen oplossen.

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

dawg schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 13:54:
[...]

Wilders gebruikt dit wederom om mensen tegen moslims elkaar op te zetten inderdaad, en hij heeft een hele horde useful idiots die vervolgens de rest doen.
Je kan het ook zo zien: Wilders beseft dat er de groei van de Islam in Nederland altijd ten koste zal gaan van onze vrije normen en waarden op lange termijn. Daar kunnen we liefdevol over praten, niet over praten, van wegkijken, maar de conclusie is dan het dezelfde: onze kinderen wonen in een minder vrij land als wijzelf.

Dat vertaald zich hoe dan ook als in 'mensen tegen elkaar opzetten' en dat is verwerpelijk en dat is fout, maar dat neemt niet de conclusie weg dat wij met elkaar - als niet gelovigen zijnde - moeten voorkomen dat we een minderheid worden op lange termijn in eigen land. Aangenomen dat een vrije samenleving ons aan het hart gaat en dat we voor een samenleving staan die niet door religie wordt gedomineerd.

Of je beargumenteert dat mensen die uit landen komen met zeer conservatieve denkbeelden hier wel progressief zullen worden. Dat is lang de gedachte van de linkerkant van de politiek geweest. Dat zou het allermooiste zijn! Maar uit niets blijkt dat gelijk voorlopig.

[ Voor 3% gewijzigd door Malarky op 09-11-2024 13:59 ]

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Malarky schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 13:59:
[...]

Je kan het ook zo zien: Wilders beseft dat er de groei van de Islam in Nederland altijd ten koste zal gaan van onze vrije normen en waarden op lange termijn. Daar kunnen we liefdevol over praten, niet over praten, van wegkijken, maar de conclusie is dan het dezelfde: onze kinderen wonen in een minder vrij land als wijzelf.

Dat vertaald zich hoe dan ook als in 'mensen tegen elkaar opzetten' en dat is verwerpelijk en dat is fout, maar dat neemt niet de conclusie weg dat wij met elkaar - als niet gelovigen zijnde - moeten voorkomen dat we een minderheid worden op lange termijn in eigen land. Aangenomen dat een vrije samenleving ons aan het hart gaat en dat we voor een samenleving staan die niet door religie wordt gedomineerd.

Of je beargumenteert dat mensen die uit landen komen met zeer conservatieve denkbeelden hier wel progressief zullen worden. Dat is lang de gedachte van de linkerkant van de politiek geweest. Dat zou het allermooiste zijn! Maar uit niets blijkt dat gelijk voorlopig.
Ach kom nou toch. U misbruikt hier gewoon de islam voor het goedpraten van extremisme. Breek me de bek niet open over progressief Nederland, dat is dood en begraven tegenwoordig. We hebben al minimaal 20 jaar conservatieve regeringen, momenteel de meest conservatieve.

What’s next? Want ik verzeker u, na de minderheidsgroep moslims, komen andere minderheidsgroepen aan bod. Ik noem even LHBTI, het verschrikkelijke (door rechtsextremisten gekaapte) frame woke waar ook alle useful idiots vol op duiken, waar voorheen dankbaar gebruik van deze groep gemaakt werd want “moslims gooien homo’s van daken en wij beschermen “onze homo’s”, is het nu wederom een doelwit om mensen tegen elkaar uit te spelen.

Slappe excuses zijn het, maar helaas ook gereedschappen op weg naar autoritarisme en nog meer extremisme. Mensen moeten zich eens niet zo laten misbruiken door extremisten.

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Malarky schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 13:41:
[...]

Dat is geen onafhankelijk onderzoek.
:F

Het is niet 1 onderzoek. Ook European Union Agency for Fundamental Rights meld dat de situatie in Nederland erger wordt. Verder is de situatie dusdanig erg dat men geen melding meer doet bij de politie omdat er vaak weinig mee gedaan wordt. Zo is de politie rond 2020 gestopt met het registeren van moslimhaat.

Bronnen:
- https://www.republiekallo...-moslimdiscriminatie-meer

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:52

crisp

Devver

Pixelated

Malarky schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 13:59:
[...]

Dan is het toch des te vreemder dat juist de zaken die secularisatie bevorderen, namelijk educatie, emancipatie, democratie en een onafhankelijke vrije pers, bij PVV-beleid onder druk staan?

Intentionally left blank

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

ericplan

5180 Wp PV

Twee stukken op internet vandaag. Goed leesbaar bovendien.

Chris Klomp vraagt zich af waarom de media reageerde zoals ze gedaan hebben:
https://chrisklomp.nl/amsterdam-een-media-frenzy/

Peter Breedveld vraagt zich af of Tel Aviv het hier voor het zeggen heeft:
https://www.frontaalnaakt...nge-arm-van-tel-aviv.html

A'dam PVOutput

• Jerie
  • Niet online
Shadow_Agent schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 13:55:
[...]

Waar het mij om gaat is dat ze nu alweer op straat staan. Krijgen ze over een half jaar een taakstrafje van 40 uur. Nou poeh poeh daar zullen ze (en hun vriendjes) wakker van liggen.

Zet ze een maand vast. Het gedrag (mensen vragen om paspoort, in elkaar beuken, weet ik wat nog meer) is zo fucking verwerpelijk dat alle er aangedaan moet worden om tot die gasten door te laten dringen dat we dit als samenleving NOOIT zullen accepteren.
Is niet te betalen.

Bovendien het geweld tegen eigendommen van anderen moeten we ook afkeuren. Van beide partijen. We moeten blijven kijken naar de daden en niet naar de afkomst of nationaliteit of geloof. Mij interesseert dat ook niet. Ik zie geen Jood of Moslim maar een mens.

Geweld door voetbalhooligans is een wereldwijd probleem en de 'fans' die ik in dat filmpje zag moeten zich rot schamen. Op dat filmpje van 'Bender' zijn meerdere strafbare feiten te zien. Dus ik hoop dat deze mensen nu niet in Israël zitten maar ook gestraft worden. Terwijl, deze Amsterdammers met Arabische roots die gaan niet vluchten. Die wonen hier, en verblijf in cel is dure grap. Straf volgt nog wel.

Ik blijf me verbazen hoe mensen een politiek conflict door trekken en het gedrag van de groep waar ze het politiek mee eens zijn legitimeren. Laat dat conflict daar lekker uitvechten en blijf van mijn stad en van elkaar af.

• BadRespawn
Jerie schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 13:43:
[...]

Niet van dit alles rechtvaardigt fysiek geweld.
Mee eens, maar dat maakt de provocaties vd zijde van Israelische holigans niet irrelevant, vooral omdat het de karakterisering als pogrom in een ander licht plaatst: historisch is een pogrom gericht tegen een bevolkingsgroep die zich niet kan verdedigen en niet heeft geprovoceerd. Dit is dus wat anders dan alleen antisemitisme.

• BadRespawn
Shadow_Agent schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 13:55:
[...]

Waar het mij om gaat is dat ze nu alweer op straat staan. Krijgen ze over een half jaar een taakstrafje van 40 uur.
Daarvoor is een rechtszaak nodig en dus degelijk bewijs. Dat zal er niet in alle gevallen zijn; oppakken en kort vast zetten 'op verdenking van' is een stuk eenvoudiger veroordeeld krijgen.

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

dawg schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 14:10:
[...]
.

What’s next? Want ik verzeker u, na de minderheidsgroep moslims, komen andere minderheidsgroepen aan bod. Ik noem even LHBTI, het verschrikkelijke (door rechtsextremisten gekaapte) frame woke waar ook alle useful idiots vol op duiken, waar voorheen dankbaar gebruik van deze groep gemaakt werd want “moslims gooien homo’s van daken en wij beschermen “onze homo’s”, is het nu wederom een doelwit om mensen tegen elkaar uit te spelen.
*knip* bij het noemen van rapporten zien we ook altijd graag een link naar de bron en onderbouw s.v.p. je standpunten.
DevWouter schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 14:10:
[...]

:F

Het is niet 1 onderzoek. Ook European Union Agency for Fundamental Rights meld dat de situatie in Nederland erger wordt. Verder is de situatie dusdanig erg dat men geen melding meer doet bij de politie omdat er vaak weinig mee gedaan wordt. Zo is de politie rond 2020 gestopt met het registeren van moslimhaat.

Bronnen:
- https://www.republiekallo...-moslimdiscriminatie-meer
*knip* als je vind dat een onderzoekt niet klopt, zal je dat ook zelf moeten onderbouwen.

[ Voor 78% gewijzigd door defiant op 09-11-2024 20:45 ]

• YKla
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 10-12-2024
BadRespawn schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 14:23:
[...]

Mee eens, maar dat maakt de provocaties vd zijde van Israelische holigans niet irrelevant, vooral omdat het de karakterisering als pogrom in een ander licht plaatst: historisch is een pogrom gericht tegen een bevolkingsgroep die zich niet kan verdedigen en niet heeft geprovoceerd. Dit is dus wat anders dan alleen antisemitisme.
Ik weet niet wat ik enger vindt; dat onze medelanders bedenken dat ze op joden jacht gaan en er mee weg komen?

Of dat een deel van de potentieel toekomstige slachtoffers het doodleuk af doet als ‘incident’ of het zelfs probeert te rechtvaardigen.

Reken erop dat dit voor de verantwoordelijke dadergroepen smaakt naar meer. Of het dan de volgende keer wel de joodse amsterdammers, gay pride bezoekers of een andere doelgroep is die ze niet bevalt zullen we moeten zien.

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
Bananenplant schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 13:47:
[...]

Wat mij nog het meest verbaast is de hoeveelheid mensen die er gewoon met ogen inlopen in Wilders allemaal van plan is. Met 2 hersencellen doorzie je dat toch allemaal? Tenzij z'n volgers net zo fout zijn natuurlijk.

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

crisp schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 14:17:
[...]

Dan is het toch des te vreemder dat juist de zaken die secularisatie bevorderen, namelijk educatie, emancipatie, democratie en een onafhankelijke vrije pers, bij PVV-beleid onder druk staan?
Is enkel vreemd als je PVV beschouwt zijnde een normale politieke partij. Dat is het echter niet.

Het probleem is dat mensen zichzelf vaak overschatten, en denken dat zij niet beïnvloed zullen worden, en niet meebewegen op de glijdende schaal van normalisatie van extremisme.

• _Bailey_
  • Niet online
YKla schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 14:28:
[...]

Reken erop dat dit voor de verantwoordelijke dadergroepen smaakt naar meer.
Dit natuurlijk.
Het scootertuig heeft afgelopen donderdagnacht even kunnen proeven.

(Ze proeven echter al vanaf ongeveer de Covid-19 rellen in 2020)

[ Voor 10% gewijzigd door _Bailey_ op 09-11-2024 14:32 ]

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
dawg schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 14:10:
...

Slappe excuses zijn het, maar helaas ook gereedschappen op weg naar autoritarisme en nog meer extremisme. Mensen moeten zich eens niet zo laten misbruiken door extremisten.
Ik vrees het ook. In die zin is het ook interessant dat de verwevenheid van de staat met radicaal/orthodox/religieus-autoritaire krachten als oozaak wordt gezien (bijvoorbeeld door Ahmet Kuru) van de divergerende/achterblijvende ontwikkeling van islamitische staten vanaf ongeveer de twaalfde eeuw. Daarvoor, vanaf de zevende eeuw waren die staten op wetenschappelijk, economisch en militair gebied vaak verder ontwikkeld dan de Europese staten (die natuurlijk ook sterk getekend waren door autoritaire heersers en orthodoxe religie, maar met een mindere verwevenheid).

• BadRespawn
YKla schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 14:28:
[...]

Of dat een deel van de potentieel toekomstige slachtoffers het doodleuk af doet als ‘incident’ of het zelfs probeert te rechtvaardigen.
Ik weet niet of je het over mij hebt, maar ik reageerde met "mee eens" op "Niet van dit alles rechtvaardigt fysiek geweld". Ook noemde ik het niet een 'incident'. En het duiden als iets anders dan pogrom/alleen antisemitisme, is ook niet het rechtvaardigen van wat er is gebeurd.

• stylezzz
ericplan schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 14:17:

Ik ken chris klomp niet, maar is de man komiek van beroep? Het geweld was niet tegen de tel aviv supportersgroep gericht, maar tegen joden in het algemeen. Nu waren er natuurlijk veel meer joden op straat i.v.m. de voetbalwedstrijd... maar ik vermoed dat ze toch zijn gaan jagen op uiterlijke kenmerken. En ik geloof nooit (aangezien het 6 graden boven 0 was) dat ze in hun clubshirt over straat liepen. Het is ook niet voor niks dat een oekrainse man die belaagd werd zich ternauwernood in veiligheid kon brengen doordat hij zijn paspoort kon tonen. Ik wist niet dat in oekraine geen joden voorkwamen... ;)

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Frame164 schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 14:30:
[...]

Wat mij nog het meest verbaast is de hoeveelheid mensen die er gewoon met ogen inlopen in Wilders allemaal van plan is. Met 2 hersencellen doorzie je dat toch allemaal? Tenzij z'n volgers net zo fout zijn natuurlijk.
Als het mogelijk zou zijn om met politieke meerderheden mensen met 2 paspoorten uit te zetten zou dat een uitstekende oplossing zijn. Het is sowieso nonsens dat wij nog steeds bij geboorte in Nederland 2 paspoorten toestaan en ik als Nederlander moet mijn paspoort inleveren als ik een ander paspoort aanneem. Dat is een vorm van discriminatie naar de eigen bevolking en bovendien bijzonder slecht voor de integratie.

Als ik mij als Nederlander voor de rest van mijn leven vestig in een Islamitisch land als Indonesie (heb er een tijd gewoond) weet ik dat ik er ook zonder pardon wordt uitgegooid bij enige criminaliteit. Zij gaan zo ver dat ze immigranten zelden tot nooit paspoorten geven (gaat mij te ver) maar zet het een en ander in perspectief. Dit moet gewoon politiek bespreekbaar zijn.

• Stiggy
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
ericplan schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 14:17:

Vind je dat serieus stukken waarvan we kennis moeten nemen?

Natuurlijk is het altijd goed om kritisch naar de toon in berichtgeving te kijken, maar beide artikelen doen precies wat tot de ondergang van links en het progressieve Nederland heeft geleid. Wegkijken, afzwakken en een 'ja maar andere begonnen / er zijn andere oorzaken dus logisch dat dit gebeurd'.

Nee! Dit is bij mijn weten de eerste keer in de recente historie dat groepjes jongeren georganiseerd door een Nederlandse stad trokken om mensen van een bepaalde afkomst af te tuigen. Dat is behoorlijk schokkend en op geen enkele manier te relatieveren of te duiden met dat het allemaal zo goed uit komt voor de rechtse populisten die er hijgerig bovenop duiden. Het is niet voor niets dat dit wereldnieuws is.

Kom op zeg. We hebben onze mond zo vaak vol van de Telegraaf als zijnde een krant van niet de hoogste kwaliteit (eens), maar als we dit soort stukken in orde vinden, dan kunnen we ook meteen door naar zo iets als wat op joop.nl getolereerd wordt: De arme Marokkaanse jongeren zijn het slachtoffer want die worden weer gedemoniseerd. 8)7

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Elke religie is intolerant. Het feit dat u blijft inzoomen op moslims maakt dat u discrimineert en daarmee precies doet wat PVV wil. Ik wijs er maar even op dat het gewoon Nederlanders betreft. Weliswaar met een intolerante geloofsovertuiging maar dat geldt ook voor de christenen, én extremisten.

Als Nederland de komende jaren onvrijer wordt komt dat niet door moslims maar door extremisten. Kennelijk toch moeilijk te beseffen.

[ Voor 46% gewijzigd door defiant op 09-11-2024 20:47 ]

• BadRespawn
stylezzz schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 14:37:
[...]

Ik ken chris klomp niet, maar is de man komiek van beroep? Het geweld was niet tegen de tel aviv supportersgroep gericht, maar tegen joden in het algemeen. Nu waren er natuurlijk veel meer joden op straat i.v.m. de voetbalwedstrijd... maar ik vermoed dat ze toch zijn gaan jagen op uiterlijke kenmerken. En ik geloof nooit (aangezien het 6 graden boven 0 was) dat ze in hun clubshirt over straat liepen.
Maccabi supporters waren eenvoudig herkenbaar omdat ze als groepjes optrokken. Ligt dan ook voor de hand dat de scooter jongens daar naar zochten en die makkelijk konden vinden. Dat komt ook overeen met wat de politiechef er over heeft gezegd.

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

dawg schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 14:40:
[...]

Elke religie is intolerant. Het feit dat u blijft inzoomen op moslims maakt dat u discrimineert en daarmee precies doet wat PVV wil. Ik wijs er maar even op dat het gewoon Nederlanders betreft. Weliswaar met een intolerante geloofsovertuiging maar dat geldt ook voor de christenen, én extremisten.

Als Nederland de komende jaren onvrijer wordt komt dat niet door moslims maar door extremisten. Kennelijk toch moeilijk te beseffen.
Ik heb hier eerder beschreven dat ik afkomstig ben uit een groot SGP-gezin, familie, dorp, basisschool, middelbare school en vriendengroep dus ik weet dat persoonlijk als een van de besten. Ja, ik identificeer mij al 13 jaar als agnost en zie tot mijn tevredenheid dat invloed van het Christendom in Nederland meer en meer afneemt. Daarom richt ik mij zo tegen de Islam: ik wil niet dat mij nageslacht overkomt wat mij zelf overkwam (geen TV, geen muziek, verplichte rok, je kent het wel). Die groeiende Islam is nu wat mij betreft het gevaar voor een vrij Nederland en niet de afnemende invloed van Christenen.

Buiten dat Christenen - in Nederland althans - niet bekend staan om hun geweldsmonopolie op straat tegen andersdenkenden. Ik heb 18 jaar verplicht in de meest Orthodoxe kerken en kringen van Nederland gezeten en daar worden vreselijke dingen gezegd maar ik kan uit 1e hand bevestigen: geweld tegen andersdenkenden is nimmer direct of indirect een onderwerp geweest en dat zie je perfect terug op de Nederlandse straten.

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Stiggy schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 14:38:
Kom op zeg. We hebben onze mond zo vaak vol van de Telegraaf als zijnde een krant van niet de hoogste kwaliteit (eens), maar als we dit soort stukken in orde vinden, dan kunnen we ook meteen door naar zo iets als wat op joop.nl getolereerd wordt: De arme Marokkaanse jongeren zijn het slachtoffer want die worden weer gedemoniseerd. 8)7
Het onderwerp is de "hypocrisie in Nederland" en de "demonisering van Marokkaanse jongeren". Het incident wordt alleen gebruikt als een voorbeeld. Dat voor sommige het incident belangrijker is dan jaren van polarisatie en wat je kan beschrijven als geschiedvervalsing is een keuze van de lezer, niet de schrijver.

• Stiggy
  • Nu online
dawg schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 14:40:
[...]

Nee hoor, er zijn behoorlijk wat verschillende niveaus van intolerantie en extremisme in geloofsovertuigingen en het effect dat ze hebben op de maatschappij.

Vergeet niet dat de meer extremistische vormen van het Christendom en het effect daarvan op de Nederlandse maatschappij redelijk beperkt zijn en al decennia afnemen door de ontkerking. Dat is iets waar een groot deel van de samenleving volgens mij blij mee was. Ik denk niet we zitten te wachten op een groeiend aandeel van een ander geloof (any) die de vrijheden en gelijkheden die we verworven hadden weer teniet aan het doen zijn.

• BadRespawn
Stiggy schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 14:38:
[...]

Nee! Dit is bij mijn weten de eerste keer in de recente historie dat groepjes jongeren georganiseerd door een Nederlandse stad trokken om mensen van een bepaalde afkomst af te tuigen.
En zonder de context van het Israel-Gaza conflict en provocaties door Maccabi holigans lijkt het een heel stuk erger dan het toch al is. Blijkbaar zijn er mensen die er belang bij hebben het nog erger te doen lijken dan het is.

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

begintmeta schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 14:35:
[...]

Ik vrees het ook. In die zin is het ook interessant dat de verwevenheid van de staat met radicaal/orthodox/religieus-autoritaire krachten als oozaak wordt gezien (bijvoorbeeld door Ahmet Kuru) van de divergerende/achterblijvende ontwikkeling van islamitische staten vanaf ongeveer de twaalfde eeuw. Daarvoor, vanaf de zevende eeuw waren die staten op wetenschappelijk, economisch en militair gebied vaak verder ontwikkeld dan de Europese staten (die natuurlijk ook sterk getekend waren door autoritaire heersers en orthodoxe religie, maar met een mindere verwevenheid).
Klopt, Baghdad (Irak) was rond de 9/10e eeuw het wetenschappelijk en commerciële centrum van de wereld.

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 29-11 12:53

Baseman77

We move

Immers is dus ook een Marokkaan met een afkeer van Joden?
Of zou 'We gaan op Jodenjacht' iets zijn wat al heel wat jaren geroepen wordt door voetbal hooligans:

https://nos.nl/video/2272...-lex-immers-op-jodenjacht

Het is in ieder geval heel duidelijk dat Wilders meer dan voldoende 'useful idiots' heeft, ook op dit forum.
De hier al gedeelde column van Chris Klomp kaart dat uitstekend aan, evenals de zoveelste keer dat onze media het laten afweten:
Het recente geweld in Amsterdam is zorgelijk en beschamend. Maar wat minstens zo zorgelijk is, is de enorme frenzy die naar boven kwam door toedoen van onverantwoordelijke journalisten en politici. De eng nauwe blik van velen zorgde voor een totaal scheefgetrokken beeld waar mensen zich diep voor zouden moeten schamen.
Voor de goede orde: ik ga hier op geen enkele manier ontkennen dat antisemitisme, ook onder een bepaald deel van onze migrantenbevolking, een groot probleem is. Maar de berichtgeving van journalisten, duiders en politici na het geweld in Amsterdam kun je met geen mogelijkheid ter wereld neutraal en objectief noemen.

Vrijwel iedereen sprong blind op de opheftrein en vrijwel niemand trok aan de noodrem.
Het is tekenend dat notabene enkele buitenlandse media eerder met het volledige verhaal kwamen dan de Nederlandse media.

• Stiggy
  • Nu online
DevWouter schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 14:47:
[...]

Het onderwerp is de "hypocrisie in Nederland" en de "demonisering van Marokkaanse jongeren". Het incident wordt alleen gebruikt als een voorbeeld. Dat voor sommige het incident belangrijker is dan jaren van polarisatie en wat je kan beschrijven als geschiedvervalsing is een keuze van de lezer, niet de schrijver.
Dat ben ik niet met je eens. Het grootste deel van het artikel is opgehangen aan 'het incident'. Je had wellicht gelijk gehad als het een bredere verkenning was, maar dat is het niet.

• Jerie
  • Niet online
BadRespawn schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 14:23:
[...]

Helaas is dat wel hoe het kan voelen voor sommige slachtoffers. Want vergeet niet degenen die fysiek geweld is aangedaan kunnen hooligans of fans zijn maar dat weet je niet zeker. Dat een niet-ambtenaar een ambtenaar onder bedreiging van geweld op straat dwingt zich te legitimeren is niet te accepteren.

De term antisemitisme kent trouwens een nogal vreemde geschiedenis. De term is inaccuraat, en er zijn prima andere woorden voor, zoals jodenhaat. Want een -isme is het ook niet.

Gelukkig staat dit vrij helder op Wikipedia uitgelegd Wikipedia: Semieten

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

DevWouter schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 14:47:
[...]

Let s.v.p. op ons beleid:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid
• Ongefundeerde generalisaties over groepen: Generalisaties over groepen moeten worden onderbouwd. Wees daarnaast ook zo specifiek als mogelijk als je een groep wilt aanduiden.

[ Voor 37% gewijzigd door defiant op 09-11-2024 20:51 ]

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Malarky schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 14:47:
[...]

Ik heb hier eerder beschreven dat ik afkomstig ben uit een groot SGP-gezin, familie, dorp, basisschool, middelbare school en vriendengroep dus ik weet dat persoonlijk als een van de besten. Ja, ik identificeer mij al 13 jaar als agnost en zie tot mijn tevredenheid dat invloed van het Christendom in Nederland meer en meer afneemt. Daarom richt ik mij zo tegen de Islam: ik wil niet dat mij nageslacht overkomt wat mij zelf overkwam (geen TV, geen muziek, verplichte rok, je kent het wel). Die groeiende Islam is nu wat mij betreft het gevaar voor een vrij Nederland en niet de afnemende invloed van Christenen.

Buiten dat Christenen - in Nederland althans - niet bekend staan om hun geweldsmonopolie op straat tegen andersdenkenden. Ik heb 18 jaar verplicht in de meest Orthodoxe kerken en kringen van Nederland gezeten en daar worden vreselijke dingen gezegd maar ik kan uit 1e hand bevestigen: geweld tegen andersdenkenden is nimmer direct of indirect een onderwerp geweest en dat zie je perfect terug op de Nederlandse straten.
Dan heeft u niet goed opgelet want tijdens corona waren het vooral christenen (gereformeerden) die journalisten fysiek aanvielen. Maar goed.

https://www.volkskrant.nl...r-je-eigen-land~b4262e05/
Ongeveer de helft van de moslims in de EU heeft te maken gehad met discriminatie, blijkt uit nieuw Europees onderzoek. Nederland is bovengemiddeld islamofoob. ‘We zien een zorgwekkende toename van moslimdiscriminatie.’
Waarvan akte. Ik hou niet van mensen die discrimineren.

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

dawg schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 14:56:
[...]

Dan heeft u niet goed opgelet want tijdens corona waren het vooral christenen (gereformeerden) die journalisten fysiek aanvielen. Maar goed.
Deze voelt u zelf ook wel aan toch met “Vooral Christenen.?” Eenmalig een journalist geduwd bij een kerk, en de Christelijke media sprak schande van de kerkgangers. Diezelfde journalist die dat nooit zo durven bij een moskee want dan zou u spreken van “uitlokking”. En dan is het ook nog eens feitelijk onjuist: bent u de dagelijkse nachtelijke rellen vergeten in Rotterdam tijdens corona?

Dit is een vergaande vorm van ontkenning die mensen alleen maar naar extremisme drijft omdat ze voelen dat het totaal niet in verhouding staat.

[ Voor 8% gewijzigd door Malarky op 09-11-2024 15:00 ]

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01:19

HollovVpo1nt

I like gadgets

Malarky schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 14:38:
[...]

Als het mogelijk zou zijn om met politieke meerderheden mensen met 2 paspoorten uit te zetten zou dat een uitstekende oplossing zijn. Het is sowieso nonsens dat wij nog steeds bij geboorte in Nederland 2 paspoorten toestaan en ik als Nederlander moet mijn paspoort inleveren als ik een ander paspoort aanneem. Dat is een vorm van discriminatie naar de eigen bevolking en bovendien bijzonder slecht voor de integratie.
Tijdens het ND Europese Verkiezingsdebat heeft Bert-Jan Ruissen van de SGP enkele dilemma's voorgeschoteld gekregen door de presentatrice. Een van de dilemma's was "Als u moest kiezen, liever een Israëlische vlag dragen of een Nederlandse?". Je zou van een Nederlandse politicus verwachte dat het antwoord Nederlandse zou zijn, maar zijn antwoord was "Israël vlag".

Ik heb niemand maar dan ook niemand hierover gehoord, zeker niet van de kant van PVV. Hoe kan het dan een Nederlandse politicus een buitenlandse vlag boven de zijne verkiest?

Kun je je de chaos in politiek Den Haag en gekrijs van Wilders al voorstellen als dit voorgevallen was bij een Nederlandse politicus van Turkse of Arabische komaf?

Wat ik met dit voorbeeld aan wil geven is de partijen in de Nederlandse politiek die de problematiek rondom dubbele nationaliteiten benoemen, dit enkel en alleen doen vanwege het perspectief van [i]bepaalde[I] dubbele nationaliteiten. En ze vinden het ook leuk om de alliantie van mensen in twijfel te trekken.

We hebben een SGP'er die Israël boven Nederland verkiest en de grootste politieke partij heeft vertegenwoordigers die niet door de veiligheids screening komen vanwege banden met buitenlandse entiteiten. Sorry, maar de discussie rondom dubbele nationaliteiten is een gigantische afleidingsmanoeuvre en niet serieus te nemen met dit kabinet.

[ Voor 3% gewijzigd door HollovVpo1nt op 09-11-2024 15:02 ]

• _Bailey_
  • Niet online
Er wordt als ik het zo lees en hoor de afgelopen dagen door een deel van de politiek en media ingezoomd op twee zaken: de "misdragingen" van Maccabi supporters en de tweets van Wilders over Halsema.
Dit in het kader van "heel erg wat er in de nacht van donderdag op vrijdag is gebeurd maar ......".
M.a.w. de operatie om het eigen falen te verhullen en de schuld bij de aangevallen partij te leggen en een politicus die precies aangeeft bij wie het probleem vooral ligt is volop gaande.
Over een paar dagen gaat het alleen nog maar over de hooligans van Maccabi en Wilders die Halsema schoffeert.

Rinse and repeat.

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 29-11 12:53

Baseman77

We move

Omdat je enerzijds de media niet goed leest en anderzijds de Chinese problematiek niet in overlast op straat of bij kruimelwerk ligt.
Er is meer dan genoeg te vinden over de Chinese maffia in Nederland (laat staan het buitenland):

https://www.bndestem.nl/o...nd-zien-vaak-af~a8d2ee55/

https://www.crimesite.nl/...-drugs-via-postpakketten/

https://www.rtl.nl/nieuws...and-dissidenten-onderzoek

https://panorama.nl/artik...is-de-aziatische-el-chapo

https://www.digibron.nl/v...7d07e7c4d11027751eca0e51b

https://www.nu.nl/algemee...3A%2F%2Fwww.google.com%2F

[ Voor 8% gewijzigd door defiant op 09-11-2024 20:52 ]

• BadRespawn
Jerie schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 14:55:
[...]
De term antisemitisme kent trouwens een nogal vreemde geschiedenis. De term is inaccuraat, en er zijn prima andere woorden voor, zoals jodenhaat. Want een -isme is het ook niet.
OK, maar we weten wat er wordt bedoeld. Ik omschrijf het als een "irrationeel vijandsbeeld" (in dit geval specifiek tav joden), en van daaruit vijandigheid jegens die 'vijand'.
Belangrijk is denk ik dat igv Islamieten hun vijandsbeeld tav Joden synoniem is met hun vijandsbeeld tav Israel, en dat gezien de aantallen slachoffers over en weer dat vijandsbeeld voor een heel groot deel wel rationeel is. Zoals eerder zei: dit is meer dan alleen antisemitisme. Maar verreweg de meeste NL media en politici gaan vol mee in het pogrom narratief: puur en alleen jodenhaat, verder niets.

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

<diepe-zucht>
Jij vroeg of er geweld tegen Moslim was. Ik geef aan dat het er is.

Als jij wilt beweren dat het er niet is dan moet je met een bron komen en niet allerlei rand zaken er bij halen.

[ Voor 50% gewijzigd door defiant op 09-11-2024 20:47 ]

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

HollovVpo1nt schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 14:59:
[...]

Tijdens het ND Europese Verkiezingsdebat heeft Bert-Jan Ruissen van de SGP enkele dilemma's voorgeschoteld gekregen door de presentatrice. Een van de dilemma's was "Als u moest kiezen, liever een Israëlische vlag dragen of een Nederlandse?". Je zou van een Nederlandse politicus verwachte dat het antwoord Nederlandse zou zijn, maar zijn antwoord was "Israël vlag".

Ik heb niemand maar dan ook niemand hierover gehoord, zeker niet van de kant van PVV. Hoe kan het dan een Nederlandse politicus een buitenlandse vlag boven de zijne verkiest?

Kun je je de chaos in politiek Den Haag en gekrijs van Wilders al voorstellen als dit voorgevallen was bij een Nederlandse politicus van Turkse of Arabische komaf?

Wat ik met dit voorbeeld aan wil geven is de partijen in de Nederlandse politiek dir d'r problematiek rondom dubbele nationaliteiten benoemen, dit enkel en alleen doen vanwege het perspectief van bepaalde dubbele nationaliteiten.

We hebben een SGP'er die Israël boven Nederland verkiest en de grootste politieke partij heeft vertegenwoordigers die niet door de veiligheids screening komen vanwege banden met buitenlandse entiteiten. Sorry, maar de discussie rondom dubbele nationaliteiten is een gigantische afleidingsmanoeuvre en niet serieus te nemen met dit kabinet.
Hoewel ik totaal niet achter het standpunt van de SGP sta had dat antwoord wel een context die ook gegeven werd.

Het is uiteindelijk simpel waarom de SGP voor relatief weinig rumoer zorgt: onder aanvoering van D66ers zijn de SGPers decennia in een hoek gedrukt maar het heeft hen nooit laten verleiden tot geweld of het opzetten van grootschalige internationale drugsorganisaties. Werkeloosheid is laag in SGP achterban, er heerst een schaamte voor het aannemen van uitkeringen (dat doet het sowieso heel goed onder Nederlanders), geen signalen van belastingfraude en niet opgegeven 2e huisjes in Israel. Geen grimmige demonstraties op de Erasmbrug met Israelische vlaggen, geen Israelische verkiezingen waar SGP stemmers in alle grote steden voor komen opdraven, moet ik nog doorgaan?

Het SGP gedachtegoed neemt af en ondanks dat blijven ze bijzonder vreedzaam op de Europese straten. Het Islam gedachtegoed neemt toe en ondanks dat blijkt die achterban steeds gewelddadiger te worden.

Dat is het grote verschil.

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Malarky schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 14:59:
[...]

Deze voelt u zelf ook wel aan toch met “Vooral Christenen.?” Eenmalig een journalist geduwd bij een kerk, en de Christelijke media sprak schande van de kerkgangers. Diezelfde journalist die dat nooit zo durven bij een moskee want dan zou u spreken van “uitlokking”.

Dit is een vergaande vorm van ontkenning die mensen alleen maar naar extremisme drijft omdat ze voelen dat het totaal niet in verhouding staat.
Een krant die geweld niet goedkeurt, u begrijpt zelf ook wel dat dat een kulargument is.
Dat tweede is een aanname die u niet kunt staven en die enkel bevestigt dat u - wat mij betreft - al behoorlijk ver op de extremismeglijbaan zit. Excuus hoor maar u klinkt nogal rigide en intolerant en daarmee speelt u precies de extremisten in de kaart.

Pagina: 1 ... 51 ... 82 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hier gelden de volgende regels:
• Geen culture war talking points. Zie ook: defiant in "De landelijke Nederlandse politiek 2023 - Na de val"
• Geen memes, dit is een discussie topic.
• Geen discussie over iq, natuurlijke selectie, overbevolking of van soortgelijke strekking
• Geen flames over of bashen op politieke voorkeur
• De kwestie Israël/Palestina is hier offtopic.

Brondiscussie kan hier: [AWM] Betrouwbare Bronnen Discussietopic