Als ze taken van algemeen belang hebben die met overheidsgeld gefinancierd moeten worden, waarom neemt de overheid dan niet de controle?DevWouter schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 20:24:
- Uit de krant: Ze vond NGO (niet-gouvernementele organisatie) eigenlijk geen overheidssteun moeten krijgen terwijl ze vaak taken en verantwoordingen hebben die van algemeen belang is.
In Nederland hebben we er een handje van om kritische NGO's in te kapselen met overheidssubsidie. Om met Hugo de Jonge te spreken, beter inside pissing out dan outside pissing in. Amnesty en Milileudefensie waren vroeger hard en kritisch, tegenwoordig zit zeker de laatste netjes in de vergaderruimtes. Bovenop de overheidssubsidie heeft de postcodeloterij heeft hier ook een onduidelijke rol: ik vind Syp Wynia een rechtse flapdrol, maar hij heeft dit heel correct aangestipt.
Het is wat mij betreft gewoon good governance dat Klever hier een streep door zet.
Ook zonder complottheoriën kun je natuurlijk kritiek hebben op het WEF ... een groot centraal lobby-en-praatclubje waar politici vrijelijk kunnen mengen met de captains of industry? Zo mooi vind ik dat fenomeen niet.DevWouter schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 20:24:
- Uit de krant: Ze gaat niet naar WEF (World Economic Forum), DE plek waar leiders met elkaar hun krachten bundelen met de intentie een betere wereld te maken, omdat ze... controleert notitie... belangrijkere afspraken heeft zoals... kijkt weer naar het papiertje... geen idee, ze kon er geen noemen, wel vond ze belangrijk dat ze in Nederland was.