Load balancing is wel het eerste waar ik aan denk, heb thuis ook een Eve Pro hangen, en die duwt de snelheid al omlaag zodra we verbruikers aanzetten die >3 kW doet.TheMrtN schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 19:42:
[...]
Ik herken het probleem, maar ben er ook nog niet achter wat de oorzaak is. Vandaag aan mijn laadpaal gehangen en kwam hij niet hoger dan 6,7 kW. Als ik naar de metrics van mijn EVCC setup kijk, zijn het drie fasen die allemaal 9,5/9,6 A leveren. Het gekke is dat ik eergisteren met dezelfde paal prima tot 10,9 kW kwam (~15,4A per fase). Nu ik beter naar mijn grafiekjes kijk... De sessies van 11kW waren allemaal met een SoC <60% en de sessies van 6,7 kW waren met SoC >60%.
Zou het daar mee te maken kunnen hebben? Ik weet dat bij DC-laden de laadsnelheid omlaag gaat als de batterij vol loopt, maar daar hebben EVs bij AC-laden op 11kW normaal geen last van, toch?
De instelling "AC-laadstroom" staat op 100%. Het gaat om een Alfen Eve Pro Line paal en een LR EV3. En naar mijn weten komt het niet door Load Balancing, want de EVCC logs zeggen daar niets van en de rest van het huis verbruikte niet veel stroom.
Zo te lezen staat de Solar Charging mode van de Eve uit?