Het grote Kia EV3 topic

Pagina: 1 ... 103 104 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Inmiddels groet ik elke bestuurder met een groene ev3. Tja, je moet ergens beginnen om zo'n club te beginnen :)

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
koelkast schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 22:09:
Inmiddels groet ik elke bestuurder met een groene ev3. Tja, je moet ergens beginnen om zo'n club te beginnen :)
Ik voel mij buitengesloten.

iPhone 17 Pro • iPad mini (A17 Pro) • MacBook Air M4 • iMac M4 • Watch Series 10 • AirPods Pro 2 & Max • TV 4K • Marstek Venus • Kia EV3 GT-Line

• _birdie_
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12:41
koelkast schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 22:09:
Nog niet tegengekomen :)

Samsung S25 Ultra, Iphone 10XS Max, MacBook Air 15" M5 16/512, iPad Air 2025, Mac mini M4 (2025), KIA EV3 plus advanced LR green

• john43
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11:46

john43

Emmen

Wil ik niet tegenkomen🦚🦜🪲🦎🐉🐲🐸🐍🐢🦕🦖🍏🥬🫛🍐🥦🥒

Groet, John woonplaats Emmen

• MacZappa
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:46
MacZappa schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 07:55:
[...]

Er komt geen melding, dat is het net.

Als ik de auto start en in settings ga kijken draait er wel iets waar ik op kan wachten, dan komt er de update start zo, maar er gebeurt niets. OTA abo heb ik. Rare toestand, toch even dealer contacteren dus.
OK gevonden, de witte stekker, alweer, toch maar eens geprobeerd, en daar komen de updates...

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

MacZappa schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 09:34:
[...]

OK gevonden, de witte stekker, alweer, toch maar eens geprobeerd, en daar komen de updates...
Ik snap gewoon niet wat je hiermee bedoelt.

I have usernames older than you.

• NVranya
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:31
pjottum schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 09:44:
[...]

Ik snap gewoon niet wat je hiermee bedoelt.
Hij kon niet updaten, en na een reset door de witte stekker bij het (zekering?)kastje los te halen lukt het kennelijk wel.

• Jheroen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:17

Jheroen

Jheroen

Iemand ervaring met lengte bestuurder van plm 1.95 icm ev3? Gisteren in de 3 gezeten en in de 5 waarbij logischerwijs de 5 meer ruimte biedt.

Met vriendelijke groet,

• onzenuub
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 10:58
Jheroen schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 12:07:
Iemand ervaring met lengte bestuurder van plm 1.95 icm ev3? Gisteren in de 3 gezeten en in de 5 waarbij logischerwijs de 5 meer ruimte biedt.
Onze zoon is 2 meter plus en heb m nog niet horen klagen nadat hij in onze EV3 gereden heeft.

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:18
Ik snap het verhaal rondom de OTA-updates eigenlijk niet helemaal.

Toen ik de auto net had, kon ik in de Kia Shop volgens mij voor €99 de OTA-updates voor 7 jaar afkopen. Dat heb ik toen niet gedaan, omdat ik in de veronderstelling was dat ik eerst 2 OTA-updates gratis zou krijgen.

Nadat ik die 2 gratis updates had ontvangen, wilde ik het pakket alsnog kopen, maar toen bleek dat ineens niet meer mogelijk te zijn. Ik dacht toen: balen, gemiste kans.

Alleen heb ik daarna inmiddels nog een stuk of 3 OTA-updates gewoon gratis ontvangen

Weet iemand hoe dit nu precies zit? Zijn de OTA-updates uiteindelijk toch gratis gemaakt? En zijn de mensen die er vroeg bij waren en wél die €99 hebben betaald dan eigenlijk benadeeld? Volgens mij waren dat er best veel en dan hebben zij in feite €99 betaald voor iets wat anderen nu gratis krijgen.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• deejeebv
  • Nu online
DutchKel schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 12:30:

Toen ik de auto net had, kon ik in de Kia Shop volgens mij voor €99 de OTA-updates voor 7 jaar afkopen. Dat heb ik toen niet gedaan, omdat ik in de veronderstelling was dat ik eerst 2 OTA-updates gratis zou krijgen.

Nadat ik die 2 gratis updates had ontvangen, wilde ik het pakket alsnog kopen, maar toen bleek dat ineens niet meer mogelijk te zijn. Ik dacht toen: balen, gemiste kans.

Alleen heb ik daarna inmiddels nog een stuk of 3 OTA-updates gewoon gratis ontvangen

Weet iemand hoe dit nu precies zit? Zijn de OTA-updates uiteindelijk toch gratis gemaakt? En zijn de mensen die er vroeg bij waren en wél die €99 hebben betaald dan eigenlijk benadeeld? Volgens mij waren dat er best veel en dan hebben zij in feite €99 betaald voor iets wat anderen nu gratis krijgen.
Bij mij is de optie voor levenslang OTO updates gewoon aanwezig is de store.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6Ziht-2oyB9sprCICEJLz8JtaDY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/OhiAWPAvwMaO5Sm6EdYmUdiI.png?f=fotoalbum_large

Deze updates zijn voor kaarten en (entertainment) software. De updates voor de software van de auto ontvang je volgens mij altijd. Ik heb deze week nog een update gekregen.

• DutchKel
deejeebv schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 12:58:
[...]

Bij mij is de optie voor levenslang OTO updates gewoon aanwezig is de store.

[Afbeelding]

Deze updates zijn voor kaarten en (entertainment) software. De updates voor de software van de auto ontvang je volgens mij altijd. Ik heb deze week nog een update gekregen.
Daar zie ik dus dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9CHajC8vaGK7Xm9Wg1CBC7SrCio=/x800/filters:strip_exif()/f/image/sk7KWHJkzfFhtXD8eHTE1Cit.png?f=fotoalbum_large

• uray
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-08 23:04
@DutchKel Dat heb ik dus ook, auto is een jaar oud.

• NaZGuLL
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

NaZGuLL

Capo di Tutti Capi

uray schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 13:18:
@DutchKel Dat heb ik dus ook, auto is een jaar oud.
Idem: in eerste instantie kon ik deze services aanschaffen, maar door de tumult die er ontstond heb ik daarmee gewacht. Nu krijg ik dezelfde melding dat deze updates niet beschikbaar zijn voor mijn auto (KIA EV3 adv+ maart 2026). De enige update die ik wel heb kunnen schaffen is die van het entertainment à 29 euro

[ Voor 11% gewijzigd door NaZGuLL op 09-08-2026 13:38 ]

I've seen things you people wouldn't believe, a P4 on fire at Mach2. I watched DDR-memory glitter in the dark. All those moments will be lost in time, like money down the drain. Time to spend.

Verwijderd

NaZGuLL schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 13:36:
[...]

Idem: in eerste instantie kon ik deze services aanschaffen, maar door de tumult die er ontstond heb ik daarmee gewacht. Nu krijg ik dezelfde melding dat deze updates niet beschikbaar zijn voor mijn auto (KIA EV3 adv+ maart 2026). De enige update die ik wel heb kunnen schaffen is die van het entertainment à 29 euro
Ja, dat OTA/update verhaal....het is en blijft een waardeloos wazig verhaal, niemand kan precies vertellen hoe of het zit. Ik zit nu te wachten op de laatste update van juli dit jaar. Of je deze ooit gaat komen?

• Kroonkurk
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16:01
Je kan in de Kia-app zien wat voor abbonement je nu hebt en tot welke datum dat geldt.
Meestal krijg je als koper van een nieuwe auto het eerste jaar gratis het Premium abbo.
Daarna val je terug naar het basis abbo en kun je extra functies bij kopen.

[ Voor 6% gewijzigd door Kroonkurk op 09-08-2026 14:30 ]

• pjottum
  • Nu online

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

murphsy schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 10:41:
Ik was meer aan het hengelen naar ‘fun’ tips, maar ik zal het topic rustig doorlezen. Straks de KIA app proberen te koppelen, en eens kijken of ik die ‘kijk naar voren’ meldingen uitkrijg 😂

Eerst een NASA sleutelhanger en sticker bestellen, want onze witte EV3 lijkt enorm op een spaceshuttle.
Mocht je er een aanhanger aan willen hangen moet je eerst 2000km rijden volgens het boekje, anders heb je SCHADEPANIEKSTUKALARM - althans, volgens het boekje dus. Heb ik braaf gedaan.

Wat ik nog wil doen is wat tapijt in de deuren om het rammelen tegen te gaan (als iemand een sjabloontje heeft?) - maar ook in die bakjes in de kofferbak. Ik zou een rubber matje in de armsteun willen zodat dat ook niet meer rammelt. Oh, en fun dingen: je kan items in het menu verplaatsen zodat ze op de tweede pagina staan, bij mij YouTube bijvoorbeeld, want dat ga ik niet afnemen.

[ Voor 24% gewijzigd door pjottum op 09-08-2026 14:35 ]

• NVranya
pjottum schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 14:30:
[...]

Mocht je er een aanhanger aan willen hangen moet je eerst 2000km rijden volgens het boekje, anders heb je SCHADEPANIEKSTUKALARM - althans, volgens het boekje dus. Heb ik braaf gedaan.

Wat ik nog wil doen is wat tapijt in de deuren om het rammelen tegen te gaan (als iemand een sjabloontje heeft?) - maar ook in die bakjes in de kofferbak. Ik zou een rubber matje in de armsteun willen zodat dat ook niet meer rammelt. Oh, en fun dingen: je kan items in het menu verplaatsen zodat ze op de tweede pagina staan, bij mij YouTube bijvoorbeeld, want dat ga ik niet afnemen.
Ja, ik knip daarvoor Gamma antislipmatjes, zelfde principe: Gamma Carpoint

Afhankelijk van model wellicht een bankje in de console.

Ik zie dat Kia die tegenwoordig zelf ook heeft ( was vorig jaar nog niet), maar die is €175,- dus beter bij onze Chinese vrienden shoppen.

Verwijderd

Kroonkurk schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 14:30:
Je kan in de Kia-app zien wat voor abbonement je nu hebt en tot welke datum dat geldt.
Meestal krijg je als koper van een nieuwe auto het eerste jaar gratis het Premium abbo.
Daarna val je terug naar het basis abbo en kun je extra functies bij kopen.
Hoe dan, ik zie alleen dat ik Kia Connect abo heb tot mei 2033. Waar zou je dan kunnen zien wat daar onder valt? ik denk alles behalve Navigatie- en Infotainmentupdates.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2026 16:17 ]

• Teddieke
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 10:50
Ik snap überhaupt niet dat we het over abonnementen moeten hebben voor updates op een product van 40K+. 😳

• Kroonkurk
@Verwijderd
Ik zie in de Kia-app dat ik een abbo heb tot juni 2033 en verder naar onderen staat dat ik een Premium (proef)abbo heb tot juni 2027.

Verwijderd

Kroonkurk schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 17:48:
@Verwijderd
Ik zie in de Kia-app dat ik een abbo heb tot juni 2033 en verder naar onderen staat dat ik een Premium (proef)abbo heb tot juni 2027.
Staat er bij mij niet bij genoemd. Allemaal lekker transparant, of het nu het OTA-updates betreft of het Kia Charge verhaal. Er valt geen touw aan vast te knopen. Ik geef het op.

• De Eik
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 16:04
Verwijderd schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 19:22:
[...]

Staat er bij mij niet bij genoemd. Allemaal lekker transparant, of het nu het OTA-updates betreft of het Kia Charge verhaal. Er valt geen touw aan vast te knopen. Ik geef het op.
Gewoon lekker gaan karren.

• _birdie_
Verwijderd schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 19:22:
[...]

een hoop dingen staan tegenwoordig met nieuwere versies flink verstopt.

Samsung S25 Ultra, Iphone 10XS Max, MacBook Air 15" M5 16/512, iPad Air 2025, Mac mini M4 (2025), KIA EV3 plus advanced LR green

• Kroonkurk
Hier een link naar de mogelijke abonnementen voor de verschillende Kia modellen.
En wat elk abonnement voor mogelijkheden heeft.
https://connect.kia.com/nl/product-information/ccs-subscriptions/

• RedRush
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-08 09:49
Jheroen schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 12:07:
Ik ben 1.95m en zit helemaal goed in de EV3, stuur kan goed versteld worden (hoogte en maar je toe/van je af), en stoel ook goed te verstellen. De stoel had idealiter nog iets lager gekund, maar dit is prima (en bovendien op nieuwe autos moeilijk vindbaar dat de stoel nog echt laag kan).

Op de achterbank achter mezelf zitten is minder lekker. Het gaat wel maar op langere ritten is het met 4 lange volwassenen niet zo lekker.

• Riesje
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 11-08 14:09
Donderdag mag ik eindelijk mijn KIA EV3 GT-Plusline Shale Grey ophalen. :P
Erg veel zin in!

KIA EV3 GT-PlusLine | Google Pixel 10 Pro XL | Rotterdam

• THE_BASE
  • Niet online
Teddieke schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 16:32:
Ik snap überhaupt niet dat we het over abonnementen moeten hebben voor updates op een product van 40K+. 😳
Juist wel, als Kia daar wat helderder in was hadden we het er ook niet over hoeven hebben. Nu hebben hier een aantal 99 euro betaald, waaronder ik zelf, en weten niet eens waarvoor. Voor een bedrag van 40K+ mogen ze wel duidelijker zijn wat je krijgt bij een abonnement.

iPhone 17 Pro • iPad mini (A17 Pro) • MacBook Air M4 • iMac M4 • Watch Series 10 • AirPods Pro 2 & Max • TV 4K • Marstek Venus • Kia EV3 GT-Line

• Riesje
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 11-08 14:09
Is het niet zo dat het abonnement je OTA updates geeft en dat dat het enige verschil is. Zo hoef je niet naar de dealer om een update te krijgen.
Met mijn huidige Peugeot zou ik altijd naar de dealer moeten wanneer er een update is.

KIA EV3 GT-PlusLine | Google Pixel 10 Pro XL | Rotterdam

• _birdie_
RedRush schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 23:01:
[...]

Ik ben 1.95m en zit helemaal goed in de EV3, stuur kan goed versteld worden (hoogte en maar je toe/van je af), en stoel ook goed te verstellen. De stoel had idealiter nog iets lager gekund, maar dit is prima (en bovendien op nieuwe autos moeilijk vindbaar dat de stoel nog echt laag kan).

Op de achterbank achter mezelf zitten is minder lekker. Het gaat wel maar op langere ritten is het met 4 lange volwassenen niet zo lekker.
ik ook 1.95 en ik zit er prima in. Nog nooit een auto meegemaakt waarbij ik goed zit en nog verder naar achteren kan. Vaak had ik stoel verlengers nodig om meer naar achteren te zitten, Nadeel van (bijna) maximaal naar achteren is dat je toch weer wat lager zit maar ik kan er prima mee leven.

• koelkast
  • Niet online
Ik ben 1.93 en zit prima, ook niet eens helemaal naar achteren.

Met 2 pubers achterin is het ook geen probleem.

• Shmoozer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:12
DutchKel schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 12:30:

Ik heb geen abo afgesloten en krijg ook "met enige regelmaat" nog OTA updates. Dit zijn volgens mij de technische/-auto-software updates om de auto up-to-date te houden. Ik heb er dit jaar alweer minimaal 2(?) voorbij zien komen.

Het genoemde abo is volgens mij alleen voor infotainment, de kaarten van KIA up-to-date te houden.

Ik heb het abo niet en mis niets, voor navigatie gebruik ik altijd Google maps welke automatisch connect via mijn telefoon. De "kritieke" (beveiligings-/-software) updates blijven gewoon binnen komen over-the-air (y)

Verwijderd

Shmoozer schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 12:09:
[...]

Ik heb geen abo afgesloten en krijg ook "met enige regelmaat" nog OTA updates. Dit zijn volgens mij de technische/-auto-software updates om de auto up-to-date te houden. Ik heb er dit jaar alweer minimaal 2(?) voorbij zien komen.

Het genoemde abo is volgens mij alleen voor infotainment, de kaarten van KIA up-to-date te houden.

Ik heb het abo niet en mis niets, voor navigatie gebruik ik altijd Google maps welke automatisch connect via mijn telefoon. De "kritieke" (beveiligings-/-software) updates blijven gewoon binnen komen over-the-air (y)
Maar het is voor de lange ritten handig dat de Kia kaarten up to date zijn i.v.m. automatische planning vd laadstops. Nou zal dat niet heel erg snel verouderen maar 2x per jaar gewoon updates OTA ontvangen gedurende de Kia Connect abo van 7 jaar lijkt mij niet te veel gevraagd.

Nou wordt je eigenlijk gedwongen om het via de dealer (wel gratis) te laten doen bij een beurt, of zelf downloaden (ook gratis) en op USB-stick zetten en dan bijwerken in de auto.

Ik ben blij dat het bij mijn telefoon van 400 Euro wel goed OTA geregeld is.

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 06:50
Teddieke schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 16:32:
Lijkt alleen nodog voor de kaarten. Aangezien ik altijd navigeer met (gratis) Google Maps via Carplay een onndige uitgave.

• THE_BASE
  • Niet online
jdbiggelaa schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 13:46:
[...]

Lijkt alleen nodog voor de kaarten. Aangezien ik altijd navigeer met (gratis) Google Maps via Carplay een onndige uitgave.
En toch is het wel fijn hoor, soms wil ik gewoon navigatie in het schermpje voor me en dat doet Waze op de een of andere manier niet, alleen Kaarten van Apple en Google Maps.

Iemand een idee waarom Waze en andere dat niet ondersteunen?

• nassau
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-08 19:57
THE_BASE schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 14:19:
[...]

En toch is het wel fijn hoor, soms wil ik gewoon navigatie in het schermpje voor me en dat doet Waze op de een of andere manier niet, alleen Kaarten van Apple en Google Maps.

Iemand een idee waarom Waze en andere dat niet ondersteunen?
Ik heb het alleen werkend gezien met Apple maps (is ook de enige carplay navi die ik gebruik). De ontwikkelaar moet het expliciet ondersteunen. Wellicht voor Waze e.a. teveel effort?

• uray
TomTom en ABRP werken volgens mij ook...

• koelkast
  • Niet online
Ik gebruik voor langere ritten waarbij ik moet laden tussendoor, altijd abrp. Werkt mooi via Android auto.

Normaal altijd Google maps. Kia navigatie kan ik echt niet aan wennen....

• onzenuub
RedRush schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 23:01:
[...]

Mag ik dat een keer zien dat je achter jezelf gaat zitten? ;)

• revenger
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-08 21:07
Zwarte logo's staan de de frost blue echt heel goed!

Half / eind oktober kan ik mijn bestelling in ontvangst nemen :-)

[ Voor 6% gewijzigd door revenger op 10-08-2026 18:23 ]

• deMercer
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
uray schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 15:42:
TomTom en ABRP werken volgens mij ook...
ABRP (op iOS) werkt in ieder geval samen met de HUD weet ik uit ervaring. Wel alleen in de betaalde versie (alleen daar werkt Apple CarPlay), die je 30 dagen kunt uitproberen.

• Teddieke
THE_BASE schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 08:28:
[...]

Juist wel, als Kia daar wat helderder in was hadden we het er ook niet over hoeven hebben. Nu hebben hier een aantal 99 euro betaald, waaronder ik zelf, en weten niet eens waarvoor. Voor een bedrag van 40K+ mogen ze wel duidelijker zijn wat je krijgt bij een abonnement.
Ik denk dat je me verkeerd begrijpt. Ik wil ermee zeggen dat ik vind dat die updates binnen de 7 jaar garantieperiode gewoon gratis zouden moeten worden verstrekt.

Beetje jammer voor die 99 euro dan. Om updates te krijgen op een nieuw product van 40K.

Jouw standpunt op zich snap ik ook wel. Áls je dan betaald, waarvoor betaal je dan precies?

• _birdie_
Teddieke schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 20:55:
[...]

Ik denk dat je me verkeerd begrijpt. Ik wil ermee zeggen dat ik vind dat die updates binnen de 7 jaar garantieperiode gewoon gratis zouden moeten worden verstrekt.

Beetje jammer voor die 99 euro dan. Om updates te krijgen op een nieuw product van 40K.

Jouw standpunt op zich snap ik ook wel. Áls je dan betaald, waarvoor betaal je dan precies?
er heeft altijd in de folder gestaan 2 ota updates .. wat het precies inhield was natuurlijk ook niet helemaal duidelijk. ik zelf vind dat niet kaart updates gewoon gratis moeten zijn (plus die de dealer zelf aanbrengt bij servicebeurt (er staan er wat begreep ik (3)). Kaart updates is misschien een ander vertaal .. en als ik minder dan 15 euro per jaar daarvoor moet betalen dan vind ik dat ook prima. Maar aan de andere kant betaal je een flink bedrag voor een auto waar ze (KIA) ook vol trots nu 10j garantie op geven .. dan moet tie ook 10j aan de specs van Kia voldoen en vind ik ook het hun verantwoordelijkheid. Bij Tesla krijg je best wel veel updates begreep ik. Teveel updates is ook niet goed. Maar goed het blijft een moeizame discussie bij KIA (als je al weet hoeveel moeite ik heb moeten doen überhaupt te mogen betalen voor de ota updates).

• Kroonkurk
Volgens deze bron van KIa https://commerce.kia.com/nl/nl/commerce/fod.html zijn er dus verschillende soorten updates. En ik lees daar dat je voor die € 99,00 alle kaarten- en software updates OTA krijgt gedurende de gratis Kia Connect periode (7 jaar).

• uray
Dat verklaart nog steeds niet waarom de een ze wel kan aanschaffen en de ander niet...

• onzenuub
Kroonkurk schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 22:00:
Volgens deze bron van KIa https://commerce.kia.com/nl/nl/commerce/fod.html zijn er dus verschillende soorten updates. En ik lees daar dat je voor die € 99,00 alle kaarten- en software updates OTA krijgt gedurende de gratis Kia Connect periode (7 jaar).
En die updates werken goed, actuele tijdelijke snelheidscontroles worden ook aangegeven.

Verwijderd

Kroonkurk schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 22:00:
Voor wat ik nu begrepen heb zijn en blijven de updates gratis gedurende de Kia Connect periode van 7 jaar.

Er zijn 3 mogelijkheden om deze gratis updates te verkrijgen; 1. via de dealer bij een onderhoudsbeurt, 2. door zelf te downloaden en USB-stick, 3. via OTA, maar.....daarvoor moet je betalen voor de 'draadloze bezorgservice', waarbij Kia de eerste 2 keer de kosten voor de 'draadloze bezorgservice' voor zijn rekening neemt.

Wat de € 99 daadwerkelijk zijn nl. 'draadloze bezorgservice', per jaar : Het pakket van € 99,- in de Kia Connect Store geeft je recht op maximaal 2 gratis OTA-updates (oftewel: ongeveer 1 jaar aan draadloze updates).

Hoe Kia het formuleert: In de winkel staat vaak de term "licentie/gebruik voor 7 jaar". Daarmee bedoelt Kia enkel dat de kaartsoftware die je met die update binnenhaalt 7 jaar lang blijft werken in je auto. Het betekent niet dat je 7 jaar lang onbeperkt nieuwe OTA-updates krijgt.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2026 11:28 ]

• onzenuub
Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 11:08:
[...]

Voor wat ik nu begrepen heb zijn en blijven de updates gratis gedurende de Kia Connect periode van 7 jaar.

Er zijn 3 mogelijkheden om deze gratis updates te verkrijgen; 1. via de dealer bij een onderhoudsbeurt, 2. door zelf te downloaden en USB-stick, 3. via OTA, maar.....daarvoor moet je betalen voor de 'draadloze bezorgservice', waarbij Kia de eerste 2 keer de kosten voor de 'draadloze bezorgservice' voor zijn rekening neemt.

Wat de € 99 daadwerkelijk zijn nl. 'draadloze bezorgservice', per jaar : Het pakket van € 99,- in de Kia Connect Store geeft je recht op maximaal 2 gratis OTA-updates (oftewel: ongeveer 1 jaar aan draadloze updates).

Hoe Kia het formuleert: In de winkel staat vaak de term "licentie/gebruik voor 7 jaar". Daarmee bedoelt Kia enkel dat de kaartsoftware die je met die update binnenhaalt 7 jaar lang blijft werken in je auto. Het betekent niet dat je 7 jaar lang onbeperkt nieuwe OTA-updates krijgt.
Krijgen we die discussie weer. De 99 euro is voor 7 jaar lang kaart en software OTA updates. PUNT

• uray
Hoe is dat Gratis als je er eerst 99 euro voor betaald hebt... Just Saying...

Verwijderd

onzenuub schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 12:43:
[...]

Krijgen we die discussie weer. De 99 euro is voor 7 jaar lang kaart en software OTA updates. PUNT
Helemaal prima _/-\o_

Verwijderd

uray schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 13:05:
Lees het nu eens goed door, en trek dan je conclusie, succes :)

• uray
Met m'n USB stick zelf doen is soort van Gratis.

Verwijderd

uray schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 13:30:
Inderdaad, 1x USB-stick kopen en gaan....

• onzenuub
uray schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 13:05:
Het is nooit gratis hè. Je moet eerst een auto kopen van een dikke 45000 euro. …..Just Saying…. :P

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:41

Steeffoon

Smartphone-nerd

revenger schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 18:22:
Zwarte logo's staan de de frost blue echt heel goed!

Half / eind oktober kan ik mijn bestelling in ontvangst nemen :-)
Zeker weten (fotootjes)

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Oppo Find X9 Ultra, Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

onzenuub schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 12:43:
[...]

Je haalt de woorden uit m'n mond. Die discussie is hier echt al tig keer gevoerd. |:(

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Oppo Find X9 Ultra, Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

Verwijderd

Steeffoon schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 15:29:
[...]

Je haalt de woorden uit m'n mond. Die discussie is hier echt al tig keer gevoerd. |:(
En nog steeds is het niet duidelijk voor velen onder ons....maar ben blij dat het voor sommigen wel gesneden koek is. Amen _/-\o_

• DutchKel
Shmoozer schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 12:09:
[...]

Daar twijfel ik dus heel erg aan. Volgens mij zijn het alle updates die ik krijg. Ik zal morgen weer eens een usb stick maken met de laatste software. Dat heb ik een half jaar geleden ook gedaan, toen kreeg ik de melding dat de laatste versie al geïnstalleerd was.

Als er geen kaart updates bij zitten dan zou ik nu wel een nieuwe versie moeten krijgen via de usb stick.

• noppie63
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 14-08 10:08
Kroonkurk schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 21:15:
Hier een link naar de mogelijke abonnementen voor de verschillende Kia modellen.
En wat elk abonnement voor mogelijkheden heeft.
https://connect.kia.com/nl/product-information/ccs-subscriptions/
Dat is toch wel bijzonder: In het overzicht voor de EV3 staat dat de ramen op afstand te openen en te sluiten zijn, maar ik heb dat nog niet kunnen ontdekken helaas......

Quatt Hybrid. Woning: , 2 onder 1 kap, 141 m², HR++ glas, bouwjaar 1977. Volledig geïsoleerd. Bosch HR 30 Combi, LG WH20S Toon 2 thermostaat, KIA EV3 +A Pearl White LR

• _birdie_
Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 13:32:
[...]

Inderdaad, 1x USB-stick kopen en gaan....
een beetje USB-stick prijs is ook niet meer wat het geweest is. Komt nog bij mijn uur-tarief als pensionado :) ..

• THE_BASE
  • Niet online
noppie63 schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 08:25:
[...]

Dat is toch wel bijzonder: In het overzicht voor de EV3 staat dat de ramen op afstand te openen en te sluiten zijn, maar ik heb dat nog niet kunnen ontdekken helaas......
Dat werkt alleen met de remote aan je sleutelbos. Twee knoppen tegelijk. Ik weet alleen niet precies welke.

• pjottum
  • Nu online

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

THE_BASE schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 08:46:
[...]

Dat werkt alleen met de remote aan je sleutelbos. Twee knoppen tegelijk. Ik weet alleen niet precies welke.
Vermoedelijk staat dat in het boekwerk wat erbij zit, maar daar vonden we afgelopen weekend ook iets over tanken in, dus of dat helemaal klopt ..

• THE_BASE
  • Niet online
pjottum schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 09:24:
[...]

Vermoedelijk staat dat in het boekwerk wat erbij zit, maar daar vonden we afgelopen weekend ook iets over tanken in, dus of dat helemaal klopt ..
Heb je nog niet getankt dan? :9

• DutchKel
Even een update over de OTA updates, bij mij zijn ook de kaarten bijgewerkt. Ik ben vandaag naar kantoor gereden en een weg die vorige week nog niet erop stond waar ik overheen moest die stond er vanochtend wel erop. Ik heb de usb update nog niet getest.

Voor degene die de geschiedenis niet kennen: Ik heb dus geen abonnement gekocht hiervoor en ik heb inmiddels al veel meer dan 2 OTA updates gehad.

• Sigmasailor
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-08 15:08
uray schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 13:30:
Ik doe het gewoon helemaal niet! Ik heb die hele Kia navi nog nooit gebruikt en gebruik gewoon Waze (via telefoon gewoon een levenslange en gratis OTA). Als er andere updates nodig zijn zorgt de dealer daar wel voor.

• Sigmasailor
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-08 15:08
[...]

De 'open' knop gewoon langer ingedrukt houden.

• rkvvkevin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14-08 11:29
[...]

De 'unlock' knop ingedrukt houden opent de ramen, de 'lock' knop ingedrukt houden sluit de ramen.

• deejeebv
  • Nu online
rkvvkevin schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 20:47:
[...]

De 'unlock' knop ingedrukt houden opent de ramen, de 'lock' knop ingedrukt houden sluit de ramen.
Even uitgeprobeerd, als de auto op slot staat en je houd de knop lang ingedrukt dan gaan de ramen niet open. Eerst ontgrendelen, dan de knop nogmaals indrukken en vaste, dan gaan ze open.

• THE_BASE
  • Niet online
rkvvkevin schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 20:47:
[...]

Dank voor de toevoeging, weer wat geleerd. Nu nog onthouden. :)

• onzenuub
THE_BASE schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 21:21:
[...]

Op je hand schrijven.

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:57
Of op een post-it op je dashboard plakken ;)

Gewoon spullen

• 3ssen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:51
25-5 mijn EV3 besteld bij de dealer en gisteren kreeg ik een telefoontje dat de auto al is gelost. De collega die de mail zou versturen dat de auto de boot opgaat zal wel op vakantie zijn geweest. Nu dus nog even de laatste dingen regelen voor de laadpaal en dan binnenkort de auto ophalen.

• john43
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11:46

john43

Emmen

Eindelijk. Fijn voor je dat er zicht komt op levering. Ik had d handtekening gezet op 3 juli. Hoorde van de week dat de levering 7 september wordt. Ik moet het dus ook afwachten of het klopt

Groet, John woonplaats Emmen

• NVranya
THE_BASE schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 21:21:
[...]

Dit is toch al jaren zo bij alle autos? Ik kan me niet meer herinneren dat dat ooit anders was bij al mijn (lease)auto's.
Ok... behalve toen ik nog de "slinger" moest gebruiken om een raampje omhoog of omlaag te doen :) , maar elke auto met AB had dat al volgens mij.

• Locke_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:36

Locke_

Iron within, Iron Without!

Net vernomen dat mijn EV3 versneld geleverd gaat worden aangezien de Hyundai dealer de handdoek in de ring aan het gooien is met betrekking tot de airco reparatie.

Naar verwachting 1e week september. Tot die tijd even hopen dat het afkoelt!

"From iron cometh strength! From strength cometh will! From will cometh faith! From faith cometh honour! From honour cometh iron!"

• deejeebv
  • Nu online
NVranya schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 17:27:
[...]

Dit is toch al jaren zo bij alle autos? Ik kan me niet meer herinneren dat dat ooit anders was bij al mijn (lease)auto's.
Ok... behalve toen ik nog de "slinger" moest gebruiken om een raampje omhoog of omlaag te doen :) , maar elke auto met AB had dat al volgens mij.
Bij mijn Seat kon ik met een keer lang drukken afsluiten en ramen dichtdoen.

• evertmulder
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:35
deejeebv schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 20:27:
[...]

Bij mijn Seat kon ik met een keer lang drukken afsluiten en ramen dichtdoen.
Vanmiddag geprobeerd met mijn EV3 van juli 2026 en hier ook even lang drukken en de ramen gaan open of dicht

• koelkast
  • Niet online
Ik heb een groene, inmiddels ook een zwart Kia logo voor en achter van vriend Ali.

Maar daar kan ik niet het zwarte ev3 logo vinden. Ik kan de zilveren eraf halen en laten, maar ik vind een zwarte ook wel mooi.

Iemand een idee waar ik die kan halen?

• deMercer
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
koelkast schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 22:30:
Ik heb een groene, inmiddels ook een zwart Kia logo voor en achter van vriend Ali.

Maar daar kan ik niet het zwarte ev3 logo vinden. Ik kan de zilveren eraf halen en laten, maar ik vind een zwarte ook wel mooi.

Volgens mij in de officiële KIA webshop / bij de dealer. Zal wel een stuk duurder zijn dan via Ali.

• THE_BASE
  • Niet online
[...]

Ik rijd zonder EV3 logo. Heb alleen de zwarte originele KIA logo’s en GT Line embleem.

Men ziet heus dat het een EV3 is. :)

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

[...]

Dealer 😉

• _EV_
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 14-08 18:19
[...]

Kia | De officiële webshop van Kia Nederland | De officiële webshop van Kia Nederland

Ik heb zelf een Ivory Silver met zwarte logo's. Ook heel mooi

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WLqOk15UlpOjrJvWJH1vymnEOic=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6IBoZq5V9fF9NzTzZq4yP3du.jpg?f=fotoalbum_large

• bart155
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-08 10:39
THE_BASE schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 22:42:
[...]

Ik rijd zonder EV3 logo. Heb alleen de zwarte originele KIA logo’s en GT Line embleem.

Men ziet heus dat het een EV3 is. :)
Same here! :)

• noppie63
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 14-08 10:08
[...]

Maar ik bedoelde natuurlijk met de app, en dat staat er ook, alleen dat werkt niet

Quatt Hybrid. Woning: , 2 onder 1 kap, 141 m², HR++ glas, bouwjaar 1977. Volledig geïsoleerd. Bosch HR 30 Combi, LG WH20S Toon 2 thermostaat, KIA EV3 +A Pearl White LR

• THE_BASE
  • Niet online
noppie63 schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 10:08:
[...]

Maar ik bedoelde natuurlijk met de app, en dat staat er ook, alleen dat werkt niet
Eens, bijzonder dat het in o.a. het Verenigd Koninkrijk en Duitsland wel werkt en in Nederland niet. Ook een kleine irritatie dat de deuren niet automatisch vergrendelen als je wegloopt.

• pjottum
  • Nu online

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Gisteravond voor het eerst in het donker over een overlichte snelweg viel me op dat de beterhouders onverlicht zijn - dus daar zit je dan met je dopper die ergens in die onverlichte kelder moet belanden..

Ander ding wat me al vaker opgevallen is is de dode hoek sensor: als er een auto ook maar een beetje in de buurt is gaat het ie af, maar als ik een vrachtwagen inhaal niet altijd. Soms wel, soms niet. Raar.

• THE_BASE
  • Niet online
pjottum schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 11:48:
Gisteravond voor het eerst in het donker over een overlichte snelweg viel me op dat de beterhouders onverlicht zijn - dus daar zit je dan met je dopper die ergens in die onverlichte kelder moet belanden...
Met een beetje gevoel kom je er wel hoor. 8)7

• _EV_
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 14-08 18:19
Gisteravond voor het eerst in het donker over een overlichte snelweg viel me op dat de beterhouders onverlicht zijn - dus daar zit je dan met je dopper die ergens in die onverlichte kelder moet belanden..

Ander ding wat me al vaker opgevallen is is de dode hoek sensor: als er een auto ook maar een beetje in de buurt is gaat het ie af, maar als ik een vrachtwagen inhaal niet altijd. Soms wel, soms niet. Raar.
Het verhaal van die rechter dodehoek sensor herken ik wel.

En als hij het wel doet dan is het soms zo dat ik de vrachtauto nog niet helemaal voorbij ben het lampje uit gaat. Om even later weer doodleuk aan te gaan. Je kunt er dus niet blind op varen ;)

Overigens had mijn vorige auto, een Renault Captur dit ook. Toeval of is het iets wat bij meer auto's/merken voorkomt?

• Topgun7405
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-08 14:48
Coffee schreef op zondag 13 april 2025 @ 18:21:
[...]

Die is er zeker. Ik zou de custom integratie van Kia Uvo installeren: https://github.com/Hyundai-Kia-Connect/kia_uvo
Werkt dit bij jou/jullie nog. Als ik deze integratie toevoeg aan Home Assistant dan herkent hij wel de auto maar alle sensoren/signalen staan op niet beschikbaar

• onzenuub

Ligt aan snelheidsverschil tussen jouw auto en de vrachtwagen. Is het snelheidsverschil groter dan geeft dode hoek sensor niets aan, is het kleiner dan wel.

• koelkast
  • Niet online

Kijk even bij de Action in het auto artikelen gangpad. Ze hebben een ledlampje (rond) dat je in de usb c aansluiting doet, en dat verkocht dan (in een zelf te kiezen kleur) je middenconsole!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/roTCOm73KnPyqJts7v-yP1Ple1k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/25T6bOcgasbnRAsZITadZmiC.jpg?f=fotoalbum_large

Past mooi!

• koelkast
  • Niet online
Maar dat zijn dus alle logo's. De Kia heb ik al, de ev3 nog niet. Dan haal ik hem er wel af...

• pjottum
  • Nu online

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

THE_BASE schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 13:45:
[...]

Met een beetje gevoel kom je er wel hoor. 8)7
Dat zei je vrouw vannacht ook 8)7 - mijn Focus die ik ingeruild heb hierop, toch beetje zelfde klasse zeg maar - die had dit dan dus wel. Dan mag ik dat toch missen zonder 8)7 ? Wat ik wel heel fijn vond was het licht wat deze auto geeft, vele malen beter dan de Focus..

• onzenuub
pjottum schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 15:12:
[...]

Dat zei je vrouw vannacht ook 8)7
Had jij je Focus daar op?

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-08 15:28
Is dit tweakers of autoweek?

• NVranya
Hm, praten over auto’s in een auto topic…. 🤔
koelkast schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 15:06:
[...]

Kijk even bij de Action in het auto artikelen gangpad. Ze hebben een ledlampje (rond) dat je in de usb c aansluiting doet, en dat verkocht dan (in een zelf te kiezen kleur) je middenconsole!

[Afbeelding]

Past mooi!
Maar dat lampje zit dan onder je dashboard, niet echt hetzelfde als in/bij de bekerhouders. Leidt dat lampje niet teveel af?

• koelkast
  • Niet online
NVranya schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 18:09:
[...]

Hm, praten over auto’s in een auto topic…. 🤔

[...]

Maar dat lampje zit dan onder je dashboard, niet echt hetzelfde als in/bij de bekerhouders. Leidt dat lampje niet teveel af?
Zit in de usb poort onder het dashboard. Schijnt alleen naar beneden. Nog geen last van gehad. Mijn vorige focus had inderdaad ook beker en ledverlichting voor de voetjes. In rood.

• Teddieke
Haha, uiteraard….

Wij gaan straks de auto ophalen en nu werkt de Kia App niet. Wow 🫣

Ligt die app er vaak uit eigenlijk?
edit:
Doet het alweer. Glitch in de matrix denk ik.

[ Voor 20% gewijzigd door Teddieke op 15-08-2026 08:46 ]

• NVranya
Teddieke schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 08:19:
Haha, uiteraard….

edit:
Bijna nooit.

En zie dat je hem gaat ophalen, dus: veel rijplezier!

[ Voor 9% gewijzigd door NVranya op 15-08-2026 09:10 ]

• _birdie_
Teddieke schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 08:19:
Haha, uiteraard….

edit:
werkt hier weer. (ik zag je edit te laat)

[ Voor 5% gewijzigd door _birdie_ op 15-08-2026 10:40 ]

Pagina: 1 ... 103 104 Laatste