Nee dat gaat zeker niet helpen en begrijp ook niet zo goed dat je "gedupeerd" bent/voelt. Je besteld iets en dat heeft levertijd, voor sommige langer dan voor andere. Er zijn gigantisch veel ev3 verkocht wereldwijd en op vele komt waarschijnlijk een trekhaak, dat moet een fabrikant ook maar kunnen bijbenen.GJonke schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 09:32:
Het blijft natuurlijk een groot mysterie: waarom voor zoveel EV3's een trekhaak niet leverbaar is, dat onduidelijk is waarom dat is (kabelboom, frame, welk land, welke leverancier...?), hoe lang het nog gaat duren (moeten we de fietsvakantie maar gaan cancellen?), etc.
Als je op de KIA accessoires site kijkt, lijkt een trekhaak leverbaar, totdat je het kenteken invoert. Want dan valt het systeem stil, zonder enige melding van oorzaak, te verwachten duur, etc. Zoek je rechtstreeks op 'trekhaak' en EV3 dan verschijnt alleen het metalen frame, maar geen kabelset. Op de Belgische website is het net andersom: wel een 13-polige kabelset, maar geen metalen frame....
Op de Duitse KIA site kun je dan weer alleen een dakdrager voor fietsen bestellen....
Ook bij het Trekhaakcentrum heeft men geen idee van oorzaak en duur en kan men niet leveren, nóch trekhaak, nóch kabelset....
Dan blijft het toch ook raar dat er in Nederland (zie deze blog) de nodige (?) EV3 rijders wél over een trekhaak blijken te beschikken.
Als we nu eens een groep gaan vormen van 'EV3 trekhaak gedupeerden', zou dat dan iets uitmaken met de druk die KIA Nederland gaat zetten op de leverancier(s)? Is dit probleem alleen/vooral in Nederland zo groot....? Er moeten inmiddels in Nederland al tientallen (in Europa honderden?), zo niet meer EV3 bezitters zijn die hiertegen zijn gelopen....
I
Ik heb denk ik geluk want zag in ieder geval de stekker aansluiting al zitten op mijn ev3. Ik moet nog een paar dagen wachten tot mijn werkgever de auto in het systeem heeft staan, dan weet ik zeker of ook de haak zelf in de auto ligt. Had ik langer moeten wachten dan is dat maar zo, je kan er niet veel aan doen en die trekhaak komt echt wel een keer onder de auto.
Er is altijd een oplossing, als je echt die fietsen moet vervoeren kan je een kofferbak drager nemen.
[ Voor 5% gewijzigd door Mistacal op 08-05-2025 09:56 ]
__/`\__/`\__