Ja. Ondanks de aanwezigheid van een 'knaagdier-verschrikker' hebben er meerdere zich genesteld in de auto en zich flink uitgeleefd op de kabelbomen. Met als gevolg dat allerlei sensoren en camera's niet meer werkten, en de dealer het niet meer verantwoord vond dat we met de auto reden. De vervangende onderdelen hadden ze zelf niet op voorraad, bij het landelijke onderdelencentrum niet, en ook niet in het Europese centrum. Die moesten dus vanuit Korea komen. En dat heeft dus zo'n 7 weken geduurd.aidanl schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 13:57:
Wat betreft die kabelbomen, dat is bijzonder! Weet je wat de oorzaak is geweest?
NB Onze vorige, Europese EV (Renault) hebben we ook 2x bijna 2 maanden bij de dealer moeten laten staan ivm onderdelen met een lange levertijd. Dat is dus niet specifiek iets voor een Koreaans automerk.
Dat is mij ook op andere manieren ter ore gekomen, dat staal en verf minder van kwaliteit is bij KIA. Heb er zelf nog geen ervaring mee gelukkig, ondanks de 1 km lange, onverharde weg die wij moeten nemen naar ons huis.Opzich vind ik de kwaliteit van het interieur prima, maar over de buitenkant (staal, dikte/kwaliteit van het verf, krasbaarheid van kunstof) ben ik minder te spreken. Ik heb af en toe het gevoel dat er toch wel bespaard is hier en daar, om een EV neer te zetten tegen een redelijk aantrekkelijke prijs. Zo heb ik nu ook wat steenslag, wat op iedere auto wel te vinden is, waarbij er ook echt staal zichtbaar is. En het is niet alsof ik aan het offroaden ben geweest of kiezelstenen over de motorkap gekregen heb.
Vreemd dat dat niet in het profiel wordt opgeslagen. Dat is toch een persoonlijke instelling? Gelukkig vind mijn echtgenote stand 3 ook het prettigst rijden, net als ikzelf.Die flipperstand kan wel kloppen. Zo rij ik op stand iPedal 3 en mijn vrouw op stand 1. Iedere keer dat ik dus na haar instap moet ik hem weer terug op 3 zetten. Dit wordt dus niet (volledig) in het profiel opgeslagen.
:strip_exif()/f/image/6wo3dsrmaee7M2HmPAqN8znP.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/TPinmWAZUCqDQx90yaxf6vPe.jpg?f=fotoalbum_large)