Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het grote Kia EV3 topic

Pagina: 1 ... 77 78 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:33

Steeffoon

Smartphone-nerd

PeVer schreef op zondag 9 november 2025 @ 14:11:
Goedemiddag Luitjes,

Reed vorige week met mijn EV3 door de Westerschelde-tunnel. Cruise-control ingesteld op de aldaar toegestane snelheid. Afstand 3 blokjes >> geen voorganger te bekennen.
Plotseling gaat de EV3 vol in de remmen!! Direct een straal "gas" gegeven waarna/waarmee "het remmen' opgeheven werd.

Iemand enig idee waar deze spontane rem-actie vandaan komt of waardoor deze veroorzaakt zou kunnen worden (en/of zijn?)?
Inderdaad wat @olafmol aangeeft.
Ik lees het relatief vaak bij Renault en Tesla, maar nog niet bij Kia. Hopelijk blijft het bij één keer.

Heb het jaren geleden voor het laatst gehad met een Hyundai op een leeg stuk snelweg. Je schrikt je de herrie...

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

• Webbeb
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15-11 11:41
PeVer schreef op zondag 9 november 2025 @ 14:11:
Goedemiddag Luitjes,

Reed vorige week met mijn EV3 door de Westerschelde-tunnel. Cruise-control ingesteld op de aldaar toegestane snelheid. Afstand 3 blokjes >> geen voorganger te bekennen.
Plotseling gaat de EV3 vol in de remmen!! Direct een straal "gas" gegeven waarna/waarmee "het remmen' opgeheven werd.

Iemand enig idee waar deze spontane rem-actie vandaan komt of waardoor deze veroorzaakt zou kunnen worden (en/of zijn?)?
Dat heb ik ook gehad in de Westerscheldetunnel. Daarom staan er borden voor de tunnel dat je de cruisecontrol uit moet zetten.

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

olafmol schreef op zondag 9 november 2025 @ 14:44:
[...]
Phantom-braking in tunnels komt meestal door schaduw of teveel licht/donker contrast als je de tunel inrijdt... het visuele systeem denkt dan dat er iets van een massief object op de weg ligt.
De EV3 gebruikt radar voor obstakeldetectie, niet camera's zoals bij Tesla. Schaduw of licht/donker contrast hebben daar geen invloed op. Maar ook radar is niet immuun. Het heeft alleen op een andere manier last van tunnels, radargolven kunnen weerkaatsen op muren/plafond waardoor objecten in een andere hoek gezien worden.
Webbeb schreef op zondag 9 november 2025 @ 16:34:
[...]
Dat heb ik ook gehad in de Westerscheldetunnel. Daarom staan er borden voor de tunnel dat je de cruisecontrol uit moet zetten.
Inderdaad, zo ziet dit bord er uit. Mag wel duidelijker, vind ik! Dit bord mis je gemakkelijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WenL6rRwqZnQqLlL1lzVo3jl2dI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SNfSAmX1kRgblcKpNE34SG9J.png?f=fotoalbum_large

• doggy1
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-11 16:04
Ik sta voor een raadsel. Normaal kan ik opladen tot 100% met mijn thuis Ratiolader. Nu lukt dat niet meer. Het enige dat anders is, is update van KIA app.
Weet iemand hoe ik weer tot 100% laden kan instellen? Meestal moet ik lange stukken rijden en dan vind ik 100% wel prettig.

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-11 11:57
doggy1 schreef op zondag 9 november 2025 @ 16:48:
Ik sta voor een raadsel. Normaal kan ik opladen tot 100% met mijn thuis Ratiolader. Nu lukt dat niet meer. Het enige dat anders is, is update van KIA app.
Weet iemand hoe ik weer tot 100% laden kan instellen? Meestal moet ik lange stukken rijden en dan vind ik 100% wel prettig.
Zet hem in de app eens op max 90%, wacht 10 minuten en zet hem weer op 100%. Heb dit ook gehad toen ik van de oude Kia app naar de nieuwe ging.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

• doggy1
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-11 16:04
AtlAntA schreef op zondag 9 november 2025 @ 16:59:
[...]

Zet hem in de app eens op max 90%, wacht 10 minuten en zet hem weer op 100%. Heb dit ook gehad toen ik van de oude Kia app naar de nieuwe ging.
Ik heb zelf nooit laadinstelling ingesteld en weet ook niet waar te vinden in app of auto. Blijkbaar stond hij bij aankoop op 100%

Inmiddels gevonden, eindelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door doggy1 op 09-11-2025 17:44 ]

• PeVer
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 09-11 20:47
Luitjes,

dank voor de uitleg "rem-actie in Westerschelde-tunnel". Het aangegeven bord helemaal niet gezien.

Heb nu - sinds 10 januari 2025 - 25.000 met de Kia EV3 gereden, wil nooit meer een "plof-auto'.

• deMercer
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Zr40 schreef op zondag 9 november 2025 @ 16:41:
De EV3 gebruikt radar voor obstakeldetectie, niet camera's zoals bij Tesla. Schaduw of licht/donker contrast hebben daar geen invloed op. Maar ook radar is niet immuun. Het heeft alleen op een andere manier last van tunnels, radargolven kunnen weerkaatsen op muren/plafond waardoor objecten in een andere hoek gezien worden.
Dit roept bij mij wel de vraag op wat er zo bijzonder is aan de Westerscheldetunnel dat ACC kennelijk systematisch niet werkt (ze zetten zo’n waarschuwing er niet voor niets neer)? Het afgelopen jaar al heel veel tunnels genomen met de EV3 hier in Zuid-Spanj, en heb (gelukkig!) nog nooit een geval van phantom braking ervaren. Ook nog nooit een vergelijkbaar waarschuwingsbord hier gezien trouwens.

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

deMercer schreef op zondag 9 november 2025 @ 20:15:
[...]

Dit roept bij mij wel de vraag op wat er zo bijzonder is aan de Westerscheldetunnel dat ACC kennelijk systematisch niet werkt (ze zetten zo’n waarschuwing er niet voor niets neer)? Het afgelopen jaar al heel veel tunnels genomen met de EV3 hier in Zuid-Spanj, en heb (gelukkig!) nog nooit een geval van phantom braking ervaren. Ook nog nooit een vergelijkbaar waarschuwingsbord hier gezien trouwens.
In mijn zoektocht naar informatie hierover kwam ik dit tegen over het voor Rijkswaterstaat in kaart brengen van hoe tunnels door radar gezien worden. Mogelijk is dat de aanleiding geweest dat bij deze tunnel dit bord is geplaatst!

https://nl.linkedin.com/p...-7228775194629210114-Bmj3

Afbeeldingslocatie: https://media.licdn.com/dms/image/v2/D4D22AQH-L85PAVtUFw/feedshare-shrink_800/feedshare-shrink_800/0/1723388991941?e=2147483647&v=beta&t=dzmSqX9Y7wN779-0kbgCPlkTdHL8za246rwEofsUwyM

[ Voor 4% gewijzigd door Zr40 op 09-11-2025 20:42 ]

• Aedriaen1
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 19:13
_birdie_ schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 15:36:
kreeg vandaag een emailtje van de dealer dat mijn ev3 in jaarlijks onderhoud moet. begreep bij aflevering dat dat maar eens in 2j hoeft ... vreemd
Mijn dealer gaf aan de auto eens per jaar of 15000 km te "willen zien". Denk dat dit met een verdienmodel te maken heeft........ Zou eens in de 30000 km moeten zijn als ik het allemaal goed begrepen heb.

• deMercer
  • Niet online
Zr40 schreef op zondag 9 november 2025 @ 20:33:
In mijn zoektocht naar informatie hierover kwam ik dit tegen over het voor Rijkswaterstaat in kaart brengen van hoe tunnels door radar gezien worden. Mogelijk is dat de aanleiding geweest dat bij deze tunnel dit bord is geplaatst!
Interessante info. Ik ben benieuwd wat die lichte vlekken op de rechtermuur zijn. Deuren naar de vlucht-/onderhoudroutes?

• deMercer
  • Niet online
Aedriaen1 schreef op zondag 9 november 2025 @ 20:44:
Mijn dealer gaf aan de auto eens per jaar of 15000 km te "willen zien". Denk dat dit met een verdienmodel te maken heeft........ Zou eens in de 30000 km moeten zijn als ik het allemaal goed begrepen heb.
Wij hebben 3 jaar gratis onderhoud ‘gekregen’ bij de aanschaf als ik het me goed herinner. Kunnen we de 1e 3 jaar uitproberen of het zinnig is om jaarlijks langs te gaan. >:)

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Zr40 schreef op zondag 9 november 2025 @ 20:33:
[...]

https://nl.linkedin.com/p...-7228775194629210114-Bmj3

[Afbeelding]
Zou dit ook de reden kunnen zijn dat de luchtcirculatie wordt aangepast een kilometer voordat ik een tunnel in ga? Had het niet eerder gedien, pas sinds deze week.

Ik navigeer met Waze en toch werkt het. Dus de sensoren zien misschien een donkere buis aankomen, of hij ziet het toch vanwege de ingebouwde navigatie op de achtergrond?

KIA EV3 GT-Line LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

THE_BASE schreef op zondag 9 november 2025 @ 22:58:
[...]

Zou dit ook de reden kunnen zijn dat de luchtcirculatie wordt aangepast een kilometer voordat ik een tunnel in ga? Had het niet eerder gedien, pas sinds deze week.

Ik navigeer met Waze en toch werkt het. Dus de sensoren zien misschien een donkere buis aankomen, of hij ziet het toch vanwege de ingebouwde navigatie op de achtergrond?
Volgens de handleiding werkt dit enkel op basis van de navigatiekaart (ook zonder actieve route of wanneer je een app gebruikt) en alleen voor tunnels op snelwegen en hoofdwegen. Het schakelt ongeveer 7 seconden van tevoren in.

• adsa
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-11 23:48
deMercer schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 13:23:
[...]

Ik heb het verhaal over het hoge sluipverbruik begrepen als de combinatie van een ingestelde Digital Key én geactiveerde echte Keyless Entry, dus de instelling dat de auto ontgrendelt als je alleen al in de buurt van de auto komt.

Ik heb een Digital Key aangemaakt en geïnstalleerd op mijn iPhone en Apple Watch, en gebruik deze normaliter altijd ipv de keyfob. De instelling voor echte Keyless Entry staat in onze EV3 UIT (ivm consistentie tussen ver- en ontgrendelen). Wij ont- en vergrendelen de auto altijd door te drukken op de handgreep. Onze EV3 heeft duidelijk een veel lager sluipverbruik, en dat inclusief een altijd actieve marterverjager. Dus enkel de Digital Key is niet de oorzaak van een hoog sluipverbruik.
Ik heb het inmiddels ook uitgezet. Nu even afwachten of het helpt.

• THE_BASE
  • Niet online
Zr40 schreef op maandag 10 november 2025 @ 00:07:
[...]

Volgens de handleiding werkt dit enkel op basis van de navigatiekaart (ook zonder actieve route of wanneer je een app gebruikt) en alleen voor tunnels op snelwegen en hoofdwegen. Het schakelt ongeveer 7 seconden van tevoren in.
Je merkt het al: de handleiding heb ik niet volledig doorgenomen. ;)

Dank voor de uitleg!

KIA EV3 GT-Line LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• JWillems
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 15-11 15:45
Welke obd2 scanner gebruiken jullie met welke app?

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:00
Mijn ${Godheid}, wat is mijn ervaring met het software update proces van de EV3 compleet ruk!

Software updates doet ie niet OTA, want de dekking van Vodafone is heel slecht in onze wijk. Sterker nog, zo slecht dat de auto ook weigert te koppelen met de nieuwe Kia app. En helaas kan je, in tegenstelling tot onze oude Tesla, niet over Wifi updaten.

Maar het maken van de USB update? Dat valt ook vies tegen! Ik ben echt niet te spreken over de programmeurs van Kia.
  • Op de update site download je een tool.
  • Deze tool is niet de updater, maar de installer voor de updater.
  • De updater download 28GB, wat uitpakt naar 59GB en laat dat net meer zijn dan wat er op een 64GB USB stick past (die biedt doorgaans 58GB).
  • De updater onder MacOS is niet in staat correct te detecteren hoeveel opslagruimte er vrij is. Ze eist 59GB vrije ruimte, ik heb er 70, toch weigert ze.
  • Heb ik de USB stick gemaakt onder Windows, dan lijkt de auto er wat mee te gaan doen, maar er is geen progress indicator!
  • Leuk die stuiterende balkjes op het scherm, maar zeg me waar je mee bezig bent! Zeg me hoe lang ik moet wachten! En waarom duurt het meer dan een uur om 59GB via USB-C naar de auto te kopiëren?!
Mijn Renault Zoé van vijf jaar geleden doet't verdorie een stuk beter.

EDIT:

Are you kidding me?! De USB update STOPT wanneer je de auto verlaat en op slot doet?! WTF is wrong with you, Kia?!!

[ Voor 6% gewijzigd door Liegebeest op 10-11-2025 20:29 ]

Liege, liege, liegebeest!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02:48
Liegebeest schreef op maandag 10 november 2025 @ 19:34:
Mijn ${Godheid}, wat is mijn ervaring met het software update proces van de EV3 compleet ruk!

Software updates doet ie niet OTA, want de dekking van Vodafone is heel slecht in onze wijk. Sterker nog, zo slecht dat de auto ook weigert te koppelen met de nieuwe Kia app. En helaas kan je, in tegenstelling tot onze oude Tesla, niet over Wifi updaten.

Maar het maken van de USB update? Dat valt ook vies tegen! Ik ben echt niet te spreken over de programmeurs van Kia.
  • Op de update site download je een tool.
  • Deze tool is niet de updater, maar de installer voor de updater.
  • De updater download 28GB, wat uitpakt naar 59GB en laat dat net meer zijn dan wat er op een 64GB USB stick past (die biedt doorgaans 58GB).
  • De updater onder MacOS is niet in staat correct te detecteren hoeveel opslagruimte er vrij is. Ze eist 59GB vrije ruimte, ik heb er 70, toch weigert ze.
  • Heb ik de USB stick gemaakt onder Windows, dan lijkt de auto er wat mee te gaan doen, maar er is geen progress indicator!
  • Leuk die stuiterende balkjes op het scherm, maar zeg me waar je mee bezig bent! Zeg me hoe lang ik moet wachten! En waarom duurt het meer dan een uur om 59GB via USB-C naar de auto te kopiëren?!
Mijn Renault Zoé van vijf jaar geleden doet't verdorie een stuk beter.

EDIT:

Are you kidding me?! De USB update STOPT wanneer je de auto verlaat en op slot doet?! WTF is wrong with you, Kia?!!
Sja er zijn een aantal dingen die je moet weten.

De vrije schijfruimte moet zijn 28GB+58GB, hij neemt erna 58GB aan schijfruimte in beslag.

Als je wilt dat de auto de update installeert na het uitzetten van de auto dan moet je er bewust voor kiezen om de update uit te voeren nadat de auto is uitgeschakeld, anders krijg je ook een melding dat je de auto aan moet laten staan. Uit mijn hoofd gezegd krijg je die keuze als je de usb stick erin doet voordat je de auto start/stroom op het infotainment systeem zet.

Ik heb inmiddels al zo vaak een update via een usb stick uitgevoerd, het enige echte nadeel wat ik vind is dat je geduldig moet zijn. Het update proces is inmiddels al heel veel verbeterd ten opzichte van 5 jaar geleden. Toen moest je wel de auto aan laten staan en kon je de auto ook niet afsluiten. Handig als je aan de openbare weg staat met je auto.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Voor wat betreft het OTA downloaden van die grote updates: dit gebeurt tijdens het rijden maar ook tijdens het opladen. Bij zeer slecht bereik duurt het wat langer, maar als je niet per se zo snel mogelijk de update wil hebben dan hoef je (imo) ook niet moeilijk te gaan doen met USB sticks of trucs om de auto aan te laten staan. Het komt vanzelf wel, en in de tussentijd werkt de auto nog even goed.

• THE_BASE
  • Niet online
Ik heb toevallig die Updater gedownload vanmorgen voor het geval dat… maar er is verder geen update op dit moment toch?

• jonk
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:05
Gelukkig krijgen we maar eens per half jaar (?) een update :|

[ Voor 37% gewijzigd door jonk op 10-11-2025 21:29 ]

• Liegebeest
THE_BASE schreef op maandag 10 november 2025 @ 21:14:
Ik heb toevallig die Updater gedownload vanmorgen voor het geval dat… maar er is verder geen update op dit moment toch?
Auto deze maandag ontvangen, er stond 202407 op. :/

En eigenlijk hoopte ik dat de update zou helpen met de app connectie die niet lukt. Maar ik vrees dat dat ijdele hoop is.

[ Voor 17% gewijzigd door Liegebeest op 10-11-2025 21:36 ]

• Liegebeest
DutchKel schreef op maandag 10 november 2025 @ 20:40:
[...]
Als je wilt dat de auto de update installeert na het uitzetten van de auto dan moet je er bewust voor kiezen om de update uit te voeren nadat de auto is uitgeschakeld, anders krijg je ook een melding dat je de auto aan moet laten staan. Uit mijn hoofd gezegd krijg je die keuze als je de usb stick erin doet voordat je de auto start/stroom op het infotainment systeem zet.
Waarom zetten ze dat niet in een handleiding?!

Vrouwlief zit potverdrie al bijna een uur in de auto met die usb stick. Voor het kopiëren van 60 GB data?!
De vrije schijfruimte moet zijn 28GB+58GB, hij neemt erna 58GB aan schijfruimte in beslag.
Aye, maar dat zeggen ze niet. Zij zeggen alleen 59 GB nodig te hebben. Plus, waarom zouden ze die 28 gig niet gewoon uit kunnen pakken naar de stick?

Ik snap dat ik vanavond driedubbel zuur ben en een rotbui heb, maar dit is in alle opzichten een slecht proces.

[ Voor 24% gewijzigd door Liegebeest op 10-11-2025 21:54 ]

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:51
Zit er eigenlijk nog een USB-A poort ergens in de EV3? Of moet ik snel een USB-C stick kopen om mijn auto die woensdag komt te updaten?

omniscale.nl

• uray
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-11 16:17
Dat laatste of een verloop stukje...

Ook ik heb het via een Stick gedaan, was in een uurtje klaar.
Moest er echter wel 2 pogingen voor doen, de eerste keer didn't stick.

• slagroomsoes
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 17:28
Zr40 schreef op maandag 10 november 2025 @ 20:46:
Voor wat betreft het OTA downloaden van die grote updates: dit gebeurt tijdens het rijden maar ook tijdens het opladen. Bij zeer slecht bereik duurt het wat langer, maar als je niet per se zo snel mogelijk de update wil hebben dan hoef je (imo) ook niet moeilijk te gaan doen met USB sticks of trucs om de auto aan te laten staan. Het komt vanzelf wel, en in de tussentijd werkt de auto nog even goed.
Beste tip mbt updates; gewoon wat geduld hebben, auto werkt nog gewoon prima.

• Liegebeest
posttoast schreef op maandag 10 november 2025 @ 22:19:
Zit er eigenlijk nog een USB-A poort ergens in de EV3? Of moet ik snel een USB-C stick kopen om mijn auto die woensdag komt te updaten?
Alleen USB-C en je moet'm ook in de data modus zetten; daar is een knopje voor, dat er vlak naast zit. Oranje = goed, dan gaat't werken.

• noppie63
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 14-11 20:02
THE_BASE schreef op maandag 10 november 2025 @ 21:14:
De laatste update is m.i. van september https://update.kia.com/EU/E1/updateNoticeList
Hebben jullie ook dat het spraak commando Hé Kia na de update niet meer werkt?

Quatt Hybrid. Woning: , 2 onder 1 kap, 141 m², HR++ glas, bouwjaar 1977. Volledig geïsoleerd. Bosch HR 30 Combi, LG WH20S Toon 2 thermostaat

• Bimmer
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 15-11 16:03
noppie63 schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 07:41:
[...]

De laatste update is m.i. van september https://update.kia.com/EU/E1/updateNoticeList
Na de update hebben wij het probleem dat het oproepen voor iemand te bellen via spraak dit niet meer werkt ?
Heb al de gsm verwijderd met contacten en terug verbonden maar het werkt nogsteeds niet?

• grimgrim76
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 17:31
noppie63 schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 07:41:
[...]

Dit heb ik ook, en neergelegd bij de support afdeling van Kia. Als het goed is, mis je de optie om het 'wake-up word' in te stellen bij spraakherkenning...als je de taal op Engels zet, heb je de optie wel (en werkt het, maar herkent Engels uiteraard).

• Liegebeest
Liegebeest schreef op maandag 10 november 2025 @ 21:39:
[...]
Vrouwlief zit potverdrie al bijna een uur in de auto met die usb stick. Voor het kopiëren van 60 GB data?!
Na iets meer dan een uur zitten was de data overgezet en kon de update inderdaad starten. Vanochtend de auto aangezet en alles zag er goed uit.

Het registreren van de auto in de Kia app werkte nog steeds niet. Steeds weer dezelfde waarschuwing dat "this import request failed because the network connection of this vehicle is unstable".

Ik besloot nog één keer de auto uit de app te verwijderen en opnieuw te registreren en nu doet ie het wel! Zonder gemor, gewoon in één keer. }:O

In elk geval is m'n vrouw blij met d'r auto die nu helemaal bij is.

• eboellie
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:55
slagroomsoes schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 06:55:
[...]

Inderdaad. Tijdens het rijden download het prima als je anders slechte verbinding hebt. Het zijn GSM kosten van Kia ;-)

Updaten gaat op de achtergrond. Allemaal niks aan doen.

• eboellie
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:55
Liegebeest schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 10:22:
[...]

Na iets meer dan een uur zitten was de data overgezet en kon de update inderdaad starten. Vanochtend de auto aangezet en alles zag er goed uit.

Het registreren van de auto in de Kia app werkte nog steeds niet. Steeds weer dezelfde waarschuwing dat "this import request failed because the network connection of this vehicle is unstable".

Ik besloot nog één keer de auto uit de app te verwijderen en opnieuw te registreren en nu doet ie het wel! Zonder gemor, gewoon in één keer. }:O

In elk geval is m'n vrouw blij met d'r auto die nu helemaal bij is.
Gelukt! Volgende keer dus liever geen USB gebruiken ;-) maar gewoon op de achtergrond zelf aan de slag laten gaan.

• BassieBulk
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cZD_t71kSQPjMsxuEWp5Cq2l4fw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n9Q66vP3br9T8POol58CgLUf.jpg?f=fotoalbum_large
Kreeg van de week deze logo's in beeld. Met rechsonderin een oranje 2 (iets van 2 foutmeldingen). Even later was het weer weg, dus heb niet kunnen kijken wat de meldingen waren. Was wel regenachtig weer. Heeft het daar mee te maken?

• nderscholten
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 13-11 10:22
BassieBulk schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 11:25:
[Afbeelding]
Kreeg van de week deze logo's in beeld. Met rechsonderin een oranje 2 (iets van 2 foutmeldingen). Even later was het weer weg, dus heb niet kunnen kijken wat de meldingen waren. Was wel regenachtig weer. Heeft het daar mee te maken?
Klopt heeft met het weer te maken. De meldingen geven aan in dat de sensoren die deze functies bedienen niet goed werken omdat er condens op zit. Na een tijdje rijden verdwijnt de condens en werken de functies weer zoals het hoort.
Niks om je zorgen over te maken maar wel om rekening mee te houden dat de functies je dus niet helpen. Je kunt dan ook de cruise control met automatisch afstand houden niet starten bijvoorbeeld.

• deMercer
  • Niet online
Kreeg van de week deze logo's in beeld. Met rechsonderin een oranje 2 (iets van 2 foutmeldingen). Even later was het weer weg, dus heb niet kunnen kijken wat de meldingen waren.
Wij hadden in de 1e twee weken dat we de EV3 hadden op de terugweg van Noord- naar Zuid-Spanje een vergelijkbare situatie. Na het starten na een stop kregen we maar liefst 5 van dergelijke meldingen en heel veel brandende controlelampjes. Uit- en weer inschakelen loste het probleem niet op.
Na een tijdje nadenken heb ik toen de voorruit schoongemaakt op de plek waar de sensoren achter de binnenspiegel zitten, en voilà, alle meldingen als sneeuw voor de zon verdwenen.

• deMercer
  • Niet online
nderscholten schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 12:13:
Klopt heeft met het weer te maken. De meldingen geven aan in dat de sensoren die deze functies bedienen niet goed werken omdat er condens op zit. Na een tijdje rijden verdwijnt de condens en werken de functies weer zoals het hoort.
Met wat voor soort weer heeft dit dan te maken? Stevige regenval en/of na een daling van de temperatuur?

• Liegebeest
eboellie schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 11:01:
[...]

Gelukt! Volgende keer dus liever geen USB gebruiken ;-) maar gewoon op de achtergrond zelf aan de slag laten gaan.
Dat was nu geen optie want:

A. Ik had t vermoeden dat de veel te oude software de Kia Connect verbinding tegenhield.

B. Onze wijk hele slechte dekking heeft en de auto staat grote delen van de week stil.

Dus “haast”, met die USB oplossing.

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

[Afbeelding]
Voor de volgende keer, de meldingen rechtsonderin kan je bekijken door op het instrument cluster naar het laatste scherm te scrollen (op dezelfde manier als dat je scrollt tussen verbruiksinformatie en bandenspanning).

Wat betreft de icons, die heb ik ook een keer gehad, ik meen dat er condens op de sensor zat. Na een tijdje rijden was dat verdampt en gingen de icons uit.

• nderscholten
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 13-11 10:22
deMercer schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 14:07:
[...]

Met wat voor soort weer heeft dit dan te maken? Stevige regenval en/of na een daling van de temperatuur?
Inderdaad wat hierboven genoemd wordt, condens en/of druppels op de sensoren.

• deMercer
  • Niet online
nderscholten schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 16:44:
Inderdaad wat hierboven genoemd wordt, condens en/of druppels op de sensoren.
Dat zullen dan niet de sensoren achter de voorruit zijn, lijkt me - dan zou een eenvoudige wisactie met de ruitenwissers voldoende moeten zijn om dit op te lossen. Gaat het dan om de sensoren (onder)in de voorbumper?

• Aedriaen1
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 19:13
Vond een interessant artikel over laden en laadverliezen op een site van de ADAC, zie:
https://www.adac.de/rund-...luste-elektroauto-studie/

uiteraad te vertalen met Google translate.

[ Voor 11% gewijzigd door Aedriaen1 op 11-11-2025 20:56 . Reden: aanvulling ]

• posttoast
Vraagje over Digital Key / Apple Car Key. Ik gok dat ik het antwoord weet, maar toch even een dubbelcheck: ik heb in mijn telefoon en Apple Watch een key staan. Die is ook gekoppeld aan één van de twee gebruikersprofielen.

Mijn vriendin wil ook graag een Digital Key gaan gebruiken. Volgens mij kan ik er slechts één aanmaken in de auto (toch?), dus als zij er ook eentje wil moet ik die vanuit mijn iPhone wallet met haar delen. Maar… als ze die gebruikt zal de auto dus altijd mijn profiel kiezen.

Is er een andere manier om dit aan te pakken?

omniscale.nl

• grazara
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 15-11 16:44
grazara schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 06:47:

En toen is het grote wachten begonnen.
Ze verwachten dat hij week 51 geleverd kan worden, Ondertussen lees ik hier gezellig mee en hoop ik al veel te leren van de auto :D
Ondertussen is er een hoop verandert :)
Volgende week donderdag mag ik dan eindelijk echt gaan genieten van de auto (levering dus eerder dan gepland), ook is er bij ons een laadpaal geplaatst en ben ik gespannen over hoe het nu gaat ( maar zal snel los lopen).
Natuurlijk mag ik voor mijn werk vrijdag gelijk aan de bak en staat er een totale rit geplanned van iets meer dan 300km
En je raad het al een zaterdag prive lekker naar het westen toe rijden voor familie bezoek.
Dus de nieuwe auto zal snel goed ingereden worden :>

• aip
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:30

aip

slagroomsoes schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 06:55:
[...]

Wij hebben 'm nu 11 maanden bijna. Nog nooit via een stick geupdate, en dat was ik ook niet van plan. 't ding doet prima wat ie moet doen, en dan gaat bij mij het adagium 'if it ain't broke, don't try to fix it' op. Het is best zo.

• noppie63
aip schreef op donderdag 13 november 2025 @ 07:44:
[...]

Wij hebben 'm nu 11 maanden bijna. Nog nooit via een stick geupdate, en dat was ik ook niet van plan. 't ding doet prima wat ie moet doen, en dan gaat bij mij het adagium 'if it ain't broke, don't try to fix it' op. Het is best zo.
Werkt bij jou de spraakassistent wel middels Hé Kia?

Quatt Hybrid. Woning: , 2 onder 1 kap, 141 m², HR++ glas, bouwjaar 1977. Volledig geïsoleerd. Bosch HR 30 Combi, LG WH20S Toon 2 thermostaat

• BBKing
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
grazara schreef op donderdag 13 november 2025 @ 06:41:
[...]

Volgende week donderdag mag ik dan eindelijk echt gaan genieten van de auto (levering dus eerder dan gepland), ook is er bij ons een laadpaal geplaatst en ben ik gespannen over hoe het nu gaat ( maar zal snel los lopen).
Natuurlijk mag ik voor mijn werk vrijdag gelijk aan de bak en staat er een totale rit geplanned van iets meer dan 300km
En je raad het al een zaterdag prive lekker naar het westen toe rijden voor familie bezoek.
Haha veel plezier dan maar! Wij gingen binnen een week na levering op wintersport, direct dik 1000 km voor de kiezen. Sindsdien volledig verliefd op deze auto :-)

• aip
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:30

aip

noppie63 schreef op donderdag 13 november 2025 @ 07:46:
[...]

Werkt bij jou de spraakassistent wel middels Hé Kia?
Geen idee. Niet geprobeerd. Maar in alle eerlijkheid, zie ik het nut er ook niet van in, en lijkt het mij qua privacy sowieso iets wat ik niet zou willen.

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:28
grazara schreef op donderdag 13 november 2025 @ 06:41:
[...]

Gewoon lekker gaan genieten. En als je een LR hebt je al helemaal nergens druk over maken, dan is die 300km echt een eitje (tenzij je met 170 over de snelweg op en neer wilt, dan wordt het lastiger).
Gewoon lekker opladen en gaan met die bana..... eeehhhh EV3.

Veel plezier er mee :)

Gewoon spullen

• uray
posttoast schreef op woensdag 12 november 2025 @ 20:52:
Vraagje over Digital Key / Apple Car Key. Ik gok dat ik het antwoord weet, maar toch even een dubbelcheck: ik heb in mijn telefoon en Apple Watch een key staan. Die is ook gekoppeld aan één van de twee gebruikersprofielen.

Mijn vriendin wil ook graag een Digital Key gaan gebruiken. Volgens mij kan ik er slechts één aanmaken in de auto (toch?), dus als zij er ook eentje wil moet ik die vanuit mijn iPhone wallet met haar delen. Maar… als ze die gebruikt zal de auto dus altijd mijn profiel kiezen.

Is er een andere manier om dit aan te pakken?
Dit is niet juist, ja je deelt je key met je Vriendin. Echter moet zij gewoon een eigen Kia Account aanmaken.
Vervolgens ook een eigen profiel in de auto aanmaken. Diegene die de auto ontgrendeled, diegene zijn instellingen worden dan ook gebruikt. Zo heb ik het althans gedaan en we hebben beide onze eigen instellingen staan in de auto, die dan automatisch gekozen wordt.

• posttoast
uray schreef op donderdag 13 november 2025 @ 12:20:
[...]

Dit is niet juist, ja je deelt je key met je Vriendin. Echter moet zij gewoon een eigen Kia Account aanmaken.
Vervolgens ook een eigen profiel in de auto aanmaken. Diegene die de auto ontgrendeled, diegene zijn instellingen worden dan ook gebruikt. Zo heb ik het althans gedaan en we hebben beide onze eigen instellingen staan in de auto, die dan automatisch gekozen wordt.
Wacht even: jullie hebben allebei een digital key in je telefoon staan én hij pakt automatisch het juiste profiel als je de auto ontgrendelt? Hoe weet de auto wie wie is, als je de key vanuit je wallet gedeeld hebt?

omniscale.nl

• uray
Denk dat daar een deel van het Eigen Account hebben om de hoek komt kijken.
Geen idee hoe, maar weet wel dat het werkt.

• posttoast
uray schreef op donderdag 13 november 2025 @ 16:16:
Denk dat daar een deel van het Eigen Account hebben om de hoek komt kijken.
Geen idee hoe, maar weet wel dat het werkt.
Hmmm, we hebben wel beiden een eigen account. Maar ik heb nu wel de koppeling tussen mijn digital key en mijn account uitgezet (want anders pakte hij elke keer mijn account, ook als mijn vriendin de auto ontgrendelde).

omniscale.nl

• deMercer
  • Niet online
posttoast schreef op donderdag 13 november 2025 @ 15:45:
Wacht even: jullie hebben allebei een digital key in je telefoon staan én hij pakt automatisch het juiste profiel als je de auto ontgrendelt? Hoe weet de auto wie wie is, als je de key vanuit je wallet gedeeld hebt?
Wellicht moet je de Digital Key niet delen vanuit de Wallet, maar via de Kia app? Ik kan me namelijk voorstellen dat het delen vanuit de wallet een 1-op-1 kopie geeft inclusief identificatie van jouw profiel, maar het delen vanuit de Kia app een aangepaste kopie met een identificatie van je partners profiel.

BTW Hoe gaat het delen van de Digital Key tussen een iOS gebruiker en een Android gebruiker? Ik neem aan via de Kia app, niet via de Wallet.

Edit: jullie hebben wel beiden een eigen profiel in de auto, elk gekoppeld aan het juiste Kia account?

[ Voor 6% gewijzigd door deMercer op 13-11-2025 18:39 ]

• posttoast
deMercer schreef op donderdag 13 november 2025 @ 18:38:
[...]

Wellicht moet je de Digital Key niet delen vanuit de Wallet, maar via de Kia app? Ik kan me namelijk voorstellen dat het delen vanuit de wallet een 1-op-1 kopie geeft inclusief identificatie van jouw profiel, maar het delen vanuit de Kia app een aangepaste kopie met een identificatie van je partners profiel.

BTW Hoe gaat het delen van de Digital Key tussen een iOS gebruiker en een Android gebruiker? Ik neem aan via de Kia app, niet via de Wallet.

Edit: jullie hebben wel beiden een eigen profiel in de auto, elk gekoppeld aan het juiste Kia account?
Volgens de handleiding klopt het wel wat ik doe: je moet delen vanuit je wallet. Je kunt dan ook direct de rechten aangeven: alleen deuren openen of ook starten.

Maar goed, ik blijf het raar vinden dat het vanuit het perspectief van de auto gewoon één sleutel is die dus ook maar aan één gebruiker kan hangen. Automatische selectie op basis van wie er in de auto gaat zitten is natuurlijk wel zo handig.

En ja, we hebben allebei een profiel in de auto allebei gekoppeld aan een eigen Kia-account. Dat werkt allemaal prima :)

Edit: het lijkt erop dat delen tussen iPhone en Android gebruikers simpelweg niet kan. Dat is bij ons geen probleem, maar ik kan me voorstellen dat dit niet voor alle huishoudens zo is.

[ Voor 6% gewijzigd door posttoast op 13-11-2025 20:24 ]

omniscale.nl

• Terranca
  • Laatst online: 23:11
Ik ben sinds vandaag ook trotse berijder van een EV3 Plus (Standard Range, met ADAS, in Shale Gray) -- werd apart genoeg geleverd op winterbanden (Conti Wintercontact TS870P, volgens mij best prima balans tussen grip en rolweerstand). Echt heerlijke auto tot nu toe, echt vele malen meer comfort dan de Model 3 die hij vervangt.

Wel een vraagje over Android Auto; via sommige fora (Reddit bvb) hoorde ik dat Google Maps, ABRP, etc de live telemetrie (accu en range, met name) van de auto doorkrijgen via Android Auto, maar ik zie dat zelf niet terug. Kijk ik op de verkeerde plek, is dat nog iets wat je kan aanzetten, of is dat gewoon in NL niet beschikbaar?

En nog wat foto's -- twijfelde erg tussen groen en grijs, maar vind hem best geslaagd d:)b
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FFtzF46jhdVeLXmGtryRcuOZGfs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jhujqqGGRlR4VLDs3Chtu8PU.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DWcynpSicZEuYtMA4beE5eh44FI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/icysbaOBY1o13Vib4fKQiQHK.jpg?f=fotoalbum_tile

• deMercer
  • Niet online
posttoast schreef op donderdag 13 november 2025 @ 20:21:
Volgens de handleiding klopt het wel wat ik doe: je moet delen vanuit je wallet. Je kunt dan ook direct de rechten aangeven: alleen deuren openen of ook starten.
Via de link die je doorstuurt kom ik ergens uit bij instructies voor de EV9. Die verschillen van de instructies in de Kia app. Volgens de FAQ in de Kia app (te openen vanuit het home screen, en dan entry “How to share a Digital Key”) moet je beginnen vanuit de Kia app, en gaandeweg switchen naar de Wallet app.
Edit: het lijkt erop dat delen tussen iPhone en Android gebruikers simpelweg niet kan. Dat is bij ons geen probleem, maar ik kan me voorstellen dat dit niet voor alle huishoudens zo is.
Volgens de FAQ in de Kia app kan dat wel, delen tussen iOS en Android. Verder zie ik daar nog iets staan over het verwijderen van een aangemaakte Digital Key op een Samsung telefoon en opnieuw registereren voordat je deze kunt delen.

• deMercer
  • Niet online
Terranca schreef op donderdag 13 november 2025 @ 21:53:
Ik ben sinds vandaag ook trotse berijder van een EV3 Plus (Standard Range, met ADAS, in Shale Gray)
Proficiat, en welkom bij de club! Zie ik het goed dat op jouw EV3 de antenne (de haaienvin op het dak) niet in carrosseriekleur is, maar zwart?
Het valt me namelijk op dat bij sommige kleuren (zilvergrijs en wit bijvoorbeeld) de antenne wel in de kleur van de carrosserie is, en bij andere kleuren niet (terracotta en blauw, en dus kennelijk ook bij donkergrijs niet).
Wel een vraagje over Android Auto; via sommige fora (Reddit bvb) hoorde ik dat Google Maps, ABRP, etc de live telemetrie (accu en range, met name) van de auto doorkrijgen via Android Auto, maar ik zie dat zelf niet terug. Kijk ik op de verkeerde plek, is dat nog iets wat je kan aanzetten, of is dat gewoon in NL niet beschikbaar?
Ik heb zelf geen ervaring met Android Auto in de EV3 (heb een iPhone), maar van @WoutF begreep ik dat hij dat werkend heeft. Daar is meer over te vinden in dit topic.

• Terranca
deMercer schreef op donderdag 13 november 2025 @ 22:37:
[...]

Proficiat, en welkom bij de club! Zie ik het goed dat op jouw EV3 de antenne (de haaienvin op het dak) niet in carrosseriekleur is, maar zwart?
Het valt me namelijk op dat bij sommige kleuren (zilvergrijs en wit bijvoorbeeld) de antenne wel in de kleur van de carrosserie is, en bij andere kleuren niet (terracotta en blauw, en dus kennelijk ook bij donkergrijs niet).

[...]

Ik heb zelf geen ervaring met Android Auto in de EV3 (heb een iPhone), maar van @WoutF begreep ik dat hij dat werkend heeft. Daar is meer over te vinden in dit topic.
Klopt ja, de haaienvin en dakrails zijn in het zwart. Nu je het zegt valt het inderdaad op :D
En dank voor de tip, dan ga ik even op zijn posts zoeken!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Vandaag viel me op dat Easy Access van de bijrijdersstoel niet meer werkt. Geen wereldramp, maar het heeft wel altijd gewerkt. Hij schuift dus niet meer naar achteren, terwijl deze instelling wel ingeschakeld is in het systeem.

Morgen maar even de dealer bellen. Is al snel keduuk....🥲

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Opvallend, in Polen staat een hele pagina online met Disney en National Geographic thema's die gedownload kunnen worden via Kia Connect. Maar alleen voor de EV4, EV5 en Sportage.
Zou de EV3 nog volgen, aangezien ze in Korea wel gewoon thema's kunnen downloaden?

https://connectstore-eu.k...laythemes-collection-twdc

• THE_BASE
  • Niet online
deMercer schreef op donderdag 13 november 2025 @ 22:37:
[...]
Zie ik het goed dat op jouw EV3 de antenne (de haaienvin op het dak) niet in carrosseriekleur is, maar zwart?
Details! Merk dat ook nu pas op. Bij mij zijn de dakrails zwart en de vin Silver Glossy. Vind dat wel mooier dan een zwarte vin, daar hoeft niet bepaald de nadruk op te liggen.

• THE_BASE
  • Niet online
Steeffoon schreef op donderdag 13 november 2025 @ 22:55:
Vandaag viel me op dat Easy Access van de bijrijdersstoel niet meer werkt. Geen wereldramp, maar het heeft wel altijd gewerkt. Hij schuift dus niet meer naar achteren, terwijl deze instelling wel ingeschakeld is in het systeem.

Morgen maar even de dealer bellen. Is al snel keduuk....🥲
ccNc even resetten? Heb je dat al geprobeerd?

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

THE_BASE schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 08:12:
[...]

ccNc even resetten? Heb je dat al geprobeerd?
Het is zojuist opgelost :)

Iemand op Facebook zei dat het waarschijnlijk is opgelost door de stoel even te verschuiven, dan doet 'ie het weer. En inderdaad... oma kan weer zitten :+

• rkvvkevin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:54
Steeffoon schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 08:00:
Opvallend, in Polen staat een hele pagina online met Disney en National Geographic thema's die gedownload kunnen worden via Kia Connect. Maar alleen voor de EV4, EV5 en Sportage.
Zou de EV3 nog volgen, aangezien ze in Korea wel gewoon thema's kunnen downloaden?

Hier ook te vinden via de store, maar kan helaas niet gedownload worden voor de ev3

[ Voor 15% gewijzigd door rkvvkevin op 14-11-2025 09:20 ]

• THE_BASE
  • Niet online
Steeffoon schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 09:17:
[...]

Het is zojuist opgelost :)

Iemand op Facebook zei dat het waarschijnlijk is opgelost door de stoel even te verschuiven, dan doet 'ie het weer. En inderdaad... oma kan weer zitten :+
Haha, Facebook. Dat het nog bestaat en nog ergens goed voor is. :)

• Skipper_NH
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:36
THE_BASE schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 08:12:
[...]

Details! Merk dat ook nu pas op. Bij mij zijn de dakrails zwart en de vin Silver Glossy. Vind dat wel mooier dan een zwarte vin, daar hoeft niet bepaald de nadruk op te liggen.
Volgens mij is de vin in kleur alleen bij de GT (plus) line.

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

THE_BASE schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 10:29:
[...]

Haha, Facebook. Dat het nog bestaat en nog ergens goed voor is. :)
Hahhaa precies dat inderdaad!

• deMercer
  • Niet online
Skipper_NH schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 10:39:
Gisteren een witte niet GT(+) Line gezien, en die had een witte vin. En eerder ook al eens een terracotta GT(+) Line gezien met een hoogglans zwarte vin. Dus dat is volgens mij niet gebonden aan wel of niet GT(+) Line.

• THE_BASE
  • Niet online
[...]

Ik heb een GT-Line en die heeft dus een carrosserie gekleurde vin. Als ik op Google zoek naar EV3 Blue zie ik ook verschillende kleuren vinnen. @Steeffoon Welke kleur vin heb jij? 8)

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

THE_BASE schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 11:08:
[...]

Ik heb een GT-Line en die heeft dus een carrosserie gekleurde vin. Als ik op Google zoek naar EV3 Blue zie ik ook verschillende kleuren vinnen. @Steeffoon Welke kleur vin heb jij? 8)
Moest ook even checken :P Zwart! (GT-PlusLine)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gDlOi8QSHKxzdKf3hgVFgYITN3w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jumdmnDiRuahUQLzweVC1JUG.jpg?f=fotoalbum_large

• NVranya
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:10
[...]

Nee, ik heb een witte plus advanced en ook een witte vin.
Lijkt eerder kleur gebonden?

• THE_BASE
  • Niet online
Steeffoon schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 11:19:
[...]

[Afbeelding]
Misschien dat alleen de GT-PlusLine altijd een zwarte vin heeft. Kun je het daar ook aan zien in plaats van een gat in het dashboard. :)

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

THE_BASE schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 11:46:
[...]

Misschien dat alleen de GT-PlusLine altijd een zwarte vin heeft. Kun je het daar ook aan zien in plaats van een gat in het dashboard. :)
Mijn witte GT-PlusLine heeft een witte vin :)

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Onze groene Plus Advanced heeft een groene vin :)

• THE_BASE
  • Niet online
Nou, dan ben ik de draad kwijt, hoor. Vin ik niet leuk. :)

• DutchKel
Ik heb een terra cotta GT+ en wil het ook wel controleren maar wat is de vin? Ik ken alleen het vin nummer die je door de voorruit kunt zien maar ik heb het idee dat het hier ergens anders om gaat.

• noppie63
Steeffoon schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 08:00:

Volgens mij is het er voor de EV 3 ook maar (nog) niet in Nederland. Ben ook heel benieuwd Zitten mooie themes tussen
YouTube: Display Themes | The Kia EV3

[ Voor 7% gewijzigd door noppie63 op 14-11-2025 12:27 ]

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

DutchKel schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 12:10:
Ik heb een terra cotta GT+ en wil het ook wel controleren maar wat is de vin? Ik ken alleen het vin nummer die je door de voorruit kunt zien maar ik heb het idee dat het hier ergens anders om gaat.
Het is de antenne, in de vorm van een (haaien)vin.

• DutchKel
Zr40 schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 12:27:
[...]

Het is de antenne, in de vorm van een (haaien)vin.
Die is hier zwart glanzend.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yn07XHNnSJC7dIyGr1hiNVm6ETo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l0HJdVp6xR9t7i2fcbgkaRqX.jpg?f=fotoalbum_large

• Koos Ofzo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-11 10:30
Vandaag mijn Kia EV3 in ontvangst mogen nemen. Eerste electrische auto voor mij. Een poging gedaan tot opladen, maar hij blijft doodleuk op 78% staan, ook al staan de charging limits van zowel AC als DC op 100%.

Ik zal wel iets verkeerd doen. Lampje bij charger brand groen, wat charging complete betekend? Iemand nog pointers, of kweste van probeer het later eens opnieuw?

• noppie63
Steeffoon schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 11:19:
[...]

[Afbeelding]
Mijn Plus Advanced LR: Pearl White:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aZB20Ptq0NIZZ-UcgN-8zUuKpko=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oFei8HWJSGYAxIZrQUmCrl1S.jpg?f=fotoalbum_large

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-11 17:19
Koos Ofzo schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 14:43:
Vandaag mijn Kia EV3 in ontvangst mogen nemen. Eerste electrische auto voor mij. Een poging gedaan tot opladen, maar hij blijft doodleuk op 78% staan, ook al staan de charging limits van zowel AC als DC op 100%.

Ik zal wel iets verkeerd doen. Lampje bij charger brand groen, wat charging complete betekend? Iemand nog pointers, of kweste van probeer het later eens opnieuw?
Eigen lader of ergens in de wijk?

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

• THE_BASE
  • Niet online
Koos Ofzo schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 14:43:

Heb je de auto al aan een andere lader gehangen, wellicht geeft dat een zetje?

• Koos Ofzo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-11 10:30
aidanl schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 15:36:
[...]

Eigen lader of ergens in de wijk?
THE_BASE schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 15:39:
[...]

Heb je de auto al aan een andere lader gehangen, wellicht geeft dat een zetje?
Lader in de parkeergarage, meerdere opladers dus zal eens een andere proberen. Is gebracht door de leasemaatschappij die hem nog heeft opgeladen tot 80%, vraag mij af of dat soort van getattoo'ed is. Mocht andere lader niet helpen zal ik eens de max percentages aanpassen. Dank voor het meedenken!

Edit: Andere laadpaal en max op 90% gezet i.p.v. 100% en hij is aan het opladen. We komen er nog wel :).

[ Voor 7% gewijzigd door Koos Ofzo op 14-11-2025 16:03 ]

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-11 17:19
Mijn ervaring met publieke laders, vooral in woonwijken, is dat er bij zitten die enkel laden als het voordelig is kwa stroom dan wel geen directe overbelasting van het net. Alle laders bjj mij in de wijk werken alleen snachts (of als je pech hebt helemaal niet) en dus laad ik veelal bij kantoor, of een snellader in de buurt mocht ik te kort komen.

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

• _EV_
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 20:00
Afgelopen donderdag mijn GTPlusLine opgehaald in Ivory Silver. Haaievin ook in Ivory Silver en zwarte dakrails. Overigens wel met kenteken plaat geleverd 😉Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IlUke9KRQbOWj19ZDFQoJe8qzOU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Sx6A4JibTTaoRwIR1IZgOWs1.jpg?f=fotoalbum_large

• THE_BASE
  • Niet online
_EV_ schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 07:51:
Afgelopen donderdag mijn GTPlusLine opgehaald in Ivory Silver. Haaievin ook in Ivory Silver en zwarte dakrails. Overigens wel met kenteken plaat geleverd 😉[Afbeelding]
Nice! Dan is het nu tijd voor twee zaken: wrappen van die chromen strip aan de voorzijde naar zwart en het zwart van maken van KIA logo’s. :)

Veel rijplezier!

• _EV_
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 20:00
THE_BASE schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 08:23:
[...]

Nice! Dan is het nu tijd voor twee zaken: wrappen van die chromen strip aan de voorzijde naar zwart en het zwart van maken van KIA logo’s. :)

Veel rijplezier!
Het komt waarschijnlijk slecht over op de foto maar de logo’s zijn al zwart. De strip inderdaad nog niet

• THE_BASE
  • Niet online
_EV_ schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 08:34:
[...]

Het komt waarschijnlijk slecht over op de foto maar de logo’s zijn al zwart. De strip inderdaad nog niet
Ah, moest twee keer kijken. En niet zo vroeg posten. ;)

• DutchKel
Ik heb het vermoeden dat de vin dezelfde kleur heeft als de accent kleur van de auto. Bij mij is het beide zwart, de accent kleur is zwart en de vin ook. Ik heb zwarte strepen rond de auto. Bij wit enzo zijn die delen die bij mijn auto zwart zijn namelijk ook wit.

• pat42
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

pat42

» lurkt

Wellicht een domme vraag, maar ik snap de remote functie van de app niet. Ik kan kiezen voor "hoogste stand" en "klimaatregeling - 25 graden". Daaronder heb ik de "klimaatinstellingen" op 20 graden staan. Hoe activeer ik die 20 graden? (En sowieso, wie wil met z'n volle verstand verwarmen op 25 graden?)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/El2bGQA1NmU4i6KgilbLUPCnJGU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/STGrlxCoL6JcadTCXk70pykZ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door pat42 op 15-11-2025 17:31 ]

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:37

Bob Popcorn

Plop!

Ik sta voor de keuze om een EV3 te nemen in de lease (alleen zakelijk). De GT BusinessLine zou de meest logische keuze zijn en blijft precies binnen budget (650 euro/60m 25k), de Plus Advanced zit daar een stukkie boven (denk ongeveer 680-690pm). De enige reden dat ik de Plus Advanced zou willen is om het Harman Kardon systeem.

Wat is jullie mening? Is dat het waard? Die 30-40 euro zou ik zelf bij moeten leggen, en zoals gezegd rijd ik de auto alleen zakelijk.

Kan niet stoppen met ontploffen!

• deMercer
  • Niet online
pat42 schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 17:30:
Hoe activeer ik die 20 graden? (En sowieso, wie wil met z'n volle verstand verwarmen op 25 graden?)
Op je eerste vroeg moet ik het antwoord schuldig blijven, maar met je tweede vraag kan ik je wellicht wel helpen. De app heeft het niet over verwarmen naar 25 graden, maar over klimaatregeling op 25 graden. En daar kan ik me heel goed iets bij voorstellen als de auto in de volle zon staat geparkeerd terwijl het buiten 30+ graden is.

• THE_BASE
  • Niet online
Bob Popcorn schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 19:21:
Ik sta voor de keuze om een EV3 te nemen in de lease (alleen zakelijk). De GT BusinessLine zou de meest logische keuze zijn en blijft precies binnen budget (650 euro/60m 25k), de Plus Advanced zit daar een stukkie boven (denk ongeveer 680-690pm). De enige reden dat ik de Plus Advanced zou willen is om het Harman Kardon systeem.

Wat is jullie mening? Is dat het waard? Die 30-40 euro zou ik zelf bij moeten leggen, en zoals gezegd rijd ik de auto alleen zakelijk.
Als je geeft om een goed geluid, dan kan het standaard geluid je tegen gaan staan. Ik kan niet in je portemonnee kijken, maar 35 euro per maand bijleggen voor extra plezier heb ik voor over.

• NVranya
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:10
Wellicht een domme vraag, maar ik snap de remote functie van de app niet. Ik kan kiezen voor "hoogste stand" en "klimaatregeling - 25 graden". Daaronder heb ik de "klimaatinstellingen" op 20 graden staan. Hoe activeer ik die 20 graden? (En sowieso, wie wil met z'n volle verstand verwarmen op 25 graden?)

[Afbeelding]
Twee manieren:
Eerste is op de plek van je screenshot, maar dan wat hoger:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EYbi3YIkXlo7rPm4pDbW3AIHHt4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JEiVmayTzEZYbMXoMTBYDdiS.jpg?f=fotoalbum_large

Tweede is via de widget als je die gebruikt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BCw95ANHWlGKpoTUwv5VdcHKma4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MUp8DECAXlIzkj7tlmujhqyV.jpg?f=fotoalbum_large

• Terranca

[Afbeelding]
Ik vroeg me hetzelfde af :D had eigenlijk het idee dat het bug was, want als je bvb de duur van klimaatregeling aanpast, wordt dat wél aangepast in het scherm wat er op volgt...

Heb er na 3 dagen de eerste 500km op zitten, moet zeggen dat het echt heerlijk rijdt, zeker op de snelweg met alle weghulp. Zelfs de automatische rijbaanwissel vind ik nog vrij soepel gaan. Wat ik wel raar vind van de SCC is dat hij doodleuk rechts gaat inhalen als iemand links blijft hangen; hij registreert die auto wel maar doet er niks mee.. veel andere adaptive cruise controls die ik heb gereden wisten zich daar wel op aan te passen.

En ik reed op de A2 na 19u, waar het dan 130 is, maar het dashboard bleef stug 100 aangeven.

Hoe hebben jullie de gevoeligheid van de SCC staan? Ik heb zowel de reactiesnelheid als de acceleratie 1 tikje omhoog gedaan, vond dat hij anders erg achter bleef als de voorligger versnelde. Krijg nu wel een soort "schokje" als ik het power pedaal los laat; hij neemt het niet heel soepel over. Maar misschien is dat wennen? In de Tesla ging dat soepeler iig.

• pat42
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

pat42

» lurkt

NVranya schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 22:33:
[...]

Twee manieren:
Eerste is op de plek van je screenshot, maar dan wat hoger:

[Afbeelding]

Tweede is via de widget als je die gebruikt:

[Afbeelding]
Geweldig! _/-\o_

• THE_BASE
  • Niet online
Vanavond na een feestje de auto ingestapt. Enorm beslagen zijruiten. Dus blower vooruit aangezet. Maar duurde best lang voor het ontwasemd is. Ben ik niet gewend. Iemand nog tips?

Pagina: 1 ... 77 78 Laatste