Het grote Kia EV3 topic

Pagina: 1 ... 90 91 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Gevehi
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
THE_BASE schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 13:20:
[...]

Hier de laatste twee dagen dat de deuren niet ontgrendelen, zonder sleutel. Weet niet of het aan de app, iOS of iets anders ligt. Wel even in de gaten houden.

Jammer, want aan de auto ligt het allemaal niet.
Bij mij deed het ontgrendelen via de telefoon het ook niet meer, kwam er vanochtend achter dat ik mijn Iphone opnieuw moest selecteren in de settings van auto zelf voor het ontgrendelen. Hierna werkte het wel weer.

• _birdie_
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13:43
Kan iemand me vertellen wat het voordeel zou kunnen zijn van de "auto" mode ipv I-pedal (lvl3). Ik rijd nu een jaar I-pedal maar dacht vandaag laat ik auto eens proberen. Ik schrok ervan hoe "onveilig" het aanvoelt. Ik vertrouwde het helemaal niet. Ik wist niet hoe ik moest reageren bij stoppen en optrekken. Hij reed op de rijksweg wel redelijk. Misschien moet ik meer mee experimenteren maar vind I-pedal tot nu toe het fijnste rijden.

Samsung S25 Ultra, Iphone 10XS Max, MacBook Air 15" M2, iPad Air 2025, Mac mini M4 (2025), KIA EV3 plus advanced LR green

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

_birdie_ schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 16:52:
Kan iemand me vertellen wat het voordeel zou kunnen zijn van de "auto" mode ipv I-pedal (lvl3). Ik rijd nu een jaar I-pedal maar dacht vandaag laat ik auto eens proberen. Ik schrok ervan hoe "onveilig" het aanvoelt. Ik vertrouwde het helemaal niet. Ik wist niet hoe ik moest reageren bij stoppen en optrekken. Hij reed op de rijksweg wel redelijk. Misschien moet ik meer mee experimenteren maar vind I-pedal tot nu toe het fijnste rijden.
Het idee schijnt te zijn dat je soms meer en soms minder regeneratief zou willen remmen. Het gebruik van die modus verandert dan het regeneratieniveau op basis van de navigatie-instructies en bochten in de weg.

Zelf zie ik het nut er ook niet van. Ik rijd ook altijd met niveau 3.

• in06cd
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 07:32
Ik rij constant op auto (regeneratief plus). De auto remt automatisch voor auto's voor je. Het is net of er een giga skippy bal tussen zit. Ook het automatisch stoppen achter een stilstaande auto voor het rode licht vind ik geweldig. Ik hou niet van i-pedal. Maar goed het is wat je het prettigst vindt.

• deMercer
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Ik heb “Auto” ook een paar keer uitgeprobeerd, maar daar ben ik mee gestopt toen de auto totaal niet afremde voor een haarspeldbocht. En die kom ik nog wel eens tegen hier. Ik houd het op iPedal en regen lvl 3.

• De_Buurmannen
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 22-02 17:38
JBarn schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 11:16:
[...]

Geen spatlappen hier, maar het valt me inderdaad wel op dat de achterkant van deze auto snel vies wordt. Weet iemand hoe dat komt?
(Kan ook aan mij / de kleur liggen, ivory silver hier, mijn vorige auto was “oxide bronze” dus dat maakt wel verschil)
Klopt, heb ik ook. Gewoon vaker wassen, is klusje van niks

• _birdie_
deMercer schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 18:12:
[...]

Ik heb “Auto” ook een paar keer uitgeprobeerd, maar daar ben ik mee gestopt toen de auto totaal niet afremde voor een haarspeldbocht. En die kom ik nog wel eens tegen hier. Ik houd het op iPedal en regen lvl 3.
denk dat ik het hier ook bij houd ... rijdt veel natuurlijker en ik wil zelf ook nog klein beetje invloed hebben.
Ik kan met I-pedal voor 90% van de gevallen inschatten waar de auto stopt (soms kleine corrigerend tikje nodig). Ik ga het nog wel een keer proberen maar tot nu heb ik er geen goed gevoel bij.

Samsung S25 Ultra, Iphone 10XS Max, MacBook Air 15" M2, iPad Air 2025, Mac mini M4 (2025), KIA EV3 plus advanced LR green

• uray
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:05
Ik heb hem standaard op 2. Als ik dan op de Cruise Control 80 rijdt en bij het 150m bord de CC Suspend, kom ik mooi met 35kMh op de rotonde terecht. Als ik de rotonde verlaat Resume ik de CC weer.

• _birdie_
De_Buurmannen schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 19:20:
[...]

Klopt, heb ik ook. Gewoon vaker wassen, is klusje van niks
ligt natuurlijk nooit aan de kleur. De rest van mijn auto blijft brandschoon (druppelvorming door de wasbehandeling) maar achterkant is echt supervies. In de Lente maar weer eens de hele auto doen.
Hij staat wel in een parkeergarage en daardoor wordt hij ook minder gauw vuil. Ik kan hier helaas (of gelukkig) niet met de hand wassen (kan natuurlijk wel naar faciliteit gaan waar dat wel kan). Maar ik ben toch wat lui met de wasstraat.

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:46

AMDFreak

Intel is zo..

Iemand ervaring qua levertijden? Begin januari heb ik een bestelling geplaatst voor een Kia EV3 GT-BusinessLine. Leasemaatschappij gaf eerst aan dat de kia in de week van 23 feb geleverd kon worden, kreeg vorige week het bericht dat dit waarschijnlijk 7 maart wordt.
Maar heb eigenlijk spijt van mijn dealer keuze, ze willen mij maar bar weinig vertellen of bellen gewoon niet terug. Ik zou het "leuk" vinden als ze konden zeggen dat hij in de haven is gelost ofzo.
Ik krijg alleen maar het antwoord: Zodra hij hierbij ons staat, bellen wij u op voor een afspraak..

* AMDFreak begint ongeduldig te worden.

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
_birdie_ schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 20:38:
[...]

denk dat ik het hier ook bij houd ... rijdt veel natuurlijker en ik wil zelf ook nog klein beetje invloed hebben.
Ik kan met I-pedal voor 90% van de gevallen inschatten waar de auto stopt (soms kleine corrigerend tikje nodig). Ik ga het nog wel een keer proberen maar tot nu heb ik er geen goed gevoel bij.
Net ook AUTO geprobeerd tijdens een ritje. Helemaal niet fijn, grappig dat de auto afremt bij een auto voor mij, maar dat kan ook met SCC of door zelf te kijken en het pedaal los te laten met i-Pedal R3.

KIA EV3 GT-Line LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• noppie63
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 11:22
THE_BASE schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 13:10:
[...]

Net ook AUTO geprobeerd tijdens een ritje. Helemaal niet fijn, grappig dat de auto afremt bij een auto voor mij, maar dat kan ook met SCC of door zelf te kijken en het pedaal los te laten met i-Pedal R3.
Ik vind het heerlijk rijden. De auto remt ook af bij het naderen van bv een rotonde. Maar het is natuurlijk allemaal heel persoonlijk

YouTube: The smart regeneration system plus | The Kia EV3

[ Voor 11% gewijzigd door noppie63 op 18-02-2026 13:58 ]

Quatt Hybrid. Woning: , 2 onder 1 kap, 141 m², HR++ glas, bouwjaar 1977. Volledig geïsoleerd. Bosch HR 30 Combi, LG WH20S Toon 2 thermostaat, KIA EV3 +A Pearl White LR

• THE_BASE
  • Niet online
noppie63 schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 13:25:
[...]

Ik vind het heerlijk rijden. De auto remt ook af bij het naderen van bv een rotonde. Maar het is natuurlijk allemaal heel persoonlijk

YouTube: The smart regeneration system plus | The Kia EV3
Maar dan gebruik jij de ingebouwde navigatie. En dat doe ik niet, dus daar zit wel een verschil in.

KIA EV3 GT-Line LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• noppie63
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 11:22
THE_BASE schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 15:00:
[...]

Maar dan gebruik jij de ingebouwde navigatie. En dat doe ik niet, dus daar zit wel een verschil in.
Hij maakt gebruik van de kaart van het systeem, maar je hoeft niet de navigatie te gebruiken. Dat kan ook met Apple CarPlay of Android Auto

Quatt Hybrid. Woning: , 2 onder 1 kap, 141 m², HR++ glas, bouwjaar 1977. Volledig geïsoleerd. Bosch HR 30 Combi, LG WH20S Toon 2 thermostaat, KIA EV3 +A Pearl White LR

• THE_BASE
  • Niet online
noppie63 schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 15:41:
[...]

Hij maakt gebruik van de kaart van het systeem, maar je hoeft niet de navigatie te gebruiken. Dat kan ook met Apple CarPlay of Android Auto
Nieuw voor mij, dank je. Ik zal nog eens een test doen! :)

• _birdie_
THE_BASE schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 13:10:
[...]

dat gevoel had ik er ook bij .. ben inmiddels zo gewend aan ipedal lv3. ik kom meestal door de ervaring precies op tijd stil te staan. Als l3 niet aanstaat (wat wel eens gebeurd als te traag doorschakelt qua mode in de sneeuwstand L1) ]. Schrik je rot. Ik hoop ook wel eens die andere oudere vorm van regeneratie aangehad en dan merk je echt een heel groot verschil.
Ga auto nog wel een keer proberen maak denk dat ik bij ipedal 3 blijf.

• Blaauw87
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23-02 23:55
Sinds de update afgelopen week lijken de instellingen gewijzigd. Bij het afremmen bij een stoplicht of inparkeren, lijkt de auto weer te versnellen naar zo'n 5km / uur. Was even een paar keer schrikken als je verwacht dat de auto door de regen normaliter tot stilstand zou komen maar eigenlijk weer tempo maakt.

Iemand anders dit ook meegemaakt?

• deMercer
  • Niet online
Blaauw87 schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 16:27:
Sinds de update afgelopen week lijken de instellingen gewijzigd. Bij het afremmen bij een stoplicht of inparkeren, lijkt de auto weer te versnellen naar zo'n 5km / uur. Was even een paar keer schrikken als je verwacht dat de auto door de regen normaliter tot stilstand zou komen maar eigenlijk weer tempo maakt.

Iemand anders dit ook meegemaakt?
Ja. zie deze post in dit topic. De update schakelt oa iPedal uit.

• DIKKEHENK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-02 16:25
De Eik schreef op zondag 15 februari 2026 @ 13:52:
[...]

Dit is wat kia zegt!
De batterijconditioneringsmodus is efficiënt in de winterperiode wanneer de temperatuur van de hoogspanningsbatterij laag is. Deze modus wordt aanbevolen om de rij- en gelijkstroomlaadprestaties tijdens de winter te verbeteren. De rijafstand kan echter worden verkort, omdat er meer energie nodig is om de batterijtemperatuur te verhogen.

Als de batterijtemperatuur tijdens het rijden laag is, verhoogt de batterijconditioneringsmodus de batterijtemperatuur tot een adequaat niveau. Deze modus wordt gebruikt om de rij- en laadprestaties te verbeteren wanneer de batterijtemperatuur laag is en de geplande airconditioning/verwarming geactiveerd is. Wanneer het batterijniveau laag is, wordt de modus echter niet gebruikt om de actieradius te behouden.

Als u een DC-laadstation als bestemming in de batterijconditioneringsmodus instelt, kunt u de oplaadtijd verkorten door de batterijtemperatuur bij aankomst op een voldoende niveau te brengen.

Het waarschuwingslampje van de conditioneringsmodus van de batterij gaat branden wanneer de conditioneringsmodus van de batterij actief is.
Frisse eigenaar van een PV5 cargo hier, en de eerste EV.

En ook ik schrok hier behoorlijk van. De conditionering start vanzelf, en pakt zo 6 % accu ( 71 kwh) .
Terwijl het gewoon op een stadsritje van een kwartier aanslaat.

en 6 % is voor mn PV5 met een gemm van 19 kwh/100 km toch 30 km. Even zoeken waar ik dat uit kan
zetten. Nu is volgens mij de software een andere dan de Ev3, dacht android Auto, dus ook een google maps kaart die continue naar huis pingt.
Dus neem aan dat er nog wat updates komen die dit gaan regelen.

[ Voor 6% gewijzigd door DIKKEHENK op 18-02-2026 19:18 ]

• EricEric752
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-02 23:32
deMercer schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 16:31:
[...]

Ja. zie deze post in dit topic. De update schakelt oa iPedal uit.
En ook je laadschema. Kom ik net achter. Vrij absurd dat een update tegenwoordig nog allerlei instellingen reset. De auto zelf is erg fijn, maar ik ben niet echt onder de indruk van de software...

• deMercer
  • Niet online
EricEric752 schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 19:51:
En ook je laadschema. Kom ik net achter.
Zo, dat is lekker als je wilt vertrekken en je auto is niet opgeladen hierdoor :(

Heb dit zelf niet gemerkt, aangezien ik geen laadschema heb ingesteld.

• NVranya
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14:02
DIKKEHENK schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 19:15:
[...]

Frisse eigenaar van een PV5 cargo hier, en de eerste EV.

En ook ik schrok hier behoorlijk van. De conditionering start vanzelf, en pakt zo 6 % accu ( 71 kwh) .

en 6 % is voor mn PV5 met een gemm van 19 kwh/100 km toch 30 km. Even zoeken waar ik dat uit kan
zetten. Nu is volgens mij de software een andere dan de Ev3, dacht android Auto, dus ook een google maps kaart die continue naar huis pingt.
Dus neem aan dat er nog wat updates komen die dit gaan regelen.
Reken je wel goed? Die 6% is van wat je verbruikt hebt, niet 6% van je totale accu?
Ik heb er zelf al maanden niet naar gekeken, maar alle componenten bij elkaar zouden 100% moeten aangeven, zodat je ziet wat elk onderdeel in verhouding t.o.v. elkaar verbruikt heeft.

Edit: wacht, ik snapte het niet helemaal goed denk ik nu.
Ja, als je dan altijd die korte ritjes doet én altijd dezelfde temperatuir en conditionering dan wel. Maar ik neem aan dat je ook langere ritten maakt en -als conditionering aan zou staan is dat dan weer niet voor de hele rit.

[ Voor 13% gewijzigd door NVranya op 18-02-2026 21:06 ]

• EricEric752
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-02 23:32
deMercer schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 20:26:
[...]

Zo, dat is lekker als je wilt vertrekken en je auto is niet opgeladen hierdoor :(

Heb dit zelf niet gemerkt, aangezien ik geen laadschema heb ingesteld.
Het was (gelukkig) andersom. Ik probeer netjes zo te laden dat ik zoveel mogelijk mijn eigen zonnestroom gebruik en ik ieder geval niet als het netwerk het meest belast wordt. Maar ik kreeg dus net rond een uur of 8 een berichtje van de Kia app dat hij klaar was met laden. Hij had dus lekker door staan laden terwijl het de bedoeling is dat hij on 16:30 stopt.

Geen drama maar wel slordig. Settings horen gewoon bewaard te blijven na een update.

• deMercer
  • Niet online
DIKKEHENK schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 19:15:
De conditionering start vanzelf, en pakt zo 6 % accu ( 71 kwh) .
Als het goed is, start de conditionering alleen vanzelf als je naar een snellaadstation navigeert met de Kia af-fabriek navigatie(tenminste, zo werkt het in de EV3). In de EV3 kun je dit volgens mij overrulen in het EV-menu. Wellicht heeft jouw PV5 die mogelijkheid ook. Is even een handeling, maar dan slurpt de wagen niet steeds je batterij leeg.

• matje70
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 13:53
knarfbo schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 14:02:
vandaag bij de dealer geweest voor het stilstand verlies. Ik verlies ruim 3% per dag aan acculading. Auto uitgelezen, ik moest niet zo vaak de stekker in en uit de auto halen. De computer gaf aan dat ik in 6 maanden 850 keer de stekker in en uit de auto had gedaan. Dit lijkt mij erg onwaarschijnlijk, wij doen de stekker er in als we thuis komen en er uit als we weggaan. Ik denk dat tijdens het laden op zonne-energie de lader nogal eens uit en aan gaat ( afhankelijk van het zonaanbod) en dat dit wordt geregistreerd als stekker er in en er uit. Maar dat is alleen in de zomer en nu is het verlies nog net zo groot

Ze hebben nu kia connect uitgeschakeld en ik doe de stekker er alleen in met laden. Wel lastig want ik laad meestal ‘s nachts. Nu een week kijken hoe het gaat. Vervelend zonder carplay, muziek, Brave, en het programbeeerbare sterretje op het stuur doet het ook niet meer
Hoe is dit afgelopen? Ik zie de laatste maand ook meer verlies bij stilstand. 2% per dag. Bij accu op 80% geladen ! Als dit met de kou te maken heeft, dan is het toch nog veel!

EV3 PLUS Adv LR all -season 19” ivory / HW 2xPIB

• knarfbo
  • Registratie: Augustus 2025
  • Nu online
verliezen bleven groot ondanks dat alles was uitgeschakeld, 4 % per dag. Woensdag moet ik de auto bij de dealer achterlaten en dan gaan ze op zoek waar de verliezen vandaan komen. Ik vind het heel irritant, op jaarbasis is dit 6000 km rijden. Ik heb foto’s van de auto gemaakt met een warmtebeeldcamera en als hij vier dagen heeft stilgestaan is hij op diverse plekken warm ( dus energieverbruik)

• matje70
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 13:53
knarfbo schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 13:51:
verliezen bleven groot ondanks dat alles was uitgeschakeld, 4 % per dag. Woensdag moet ik de auto bij de dealer achterlaten en dan gaan ze op zoek waar de verliezen vandaan komen. Ik vind het heel irritant, op jaarbasis is dit 6000 km rijden. Ik heb foto’s van de auto gemaakt met een warmtebeeldcamera en als hij vier dagen heeft stilgestaan is hij op diverse plekken warm ( dus energieverbruik)
Nare toestand. Hopelijk wordt er iets gevonden. Ik ga ook eens informeren bij de dealer of deze weet wat het is ( almere). Hou ons op de hoogte, ik ben zeer benieuwd wat het zou zijn. Net terug van kennismaken dealer, hebben begin april al tijd om te kijken. Ik wacht eerst maar eens af hoe het met jouw EV3 afloopt. Als dat gunstig is, kan ik je diagnose mogelijk meenemen naar mijn dealer.

[ Voor 12% gewijzigd door matje70 op 19-02-2026 14:50 ]

EV3 PLUS Adv LR all -season 19” ivory / HW 2xPIB

• eboellie
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23-02 16:52
Toch nog een keertje:
- ik heb de UWB functionaliteit uitgezet en open de deur enkel met mijn telefoon (wallet) of KIA card als ik in de buurt ben, door fysiek op het slotje in de wallet te drukken. Dit heb ik gedaan zodat de auto niet elke keer open en dicht gaat en registreert als ik in de buurt ben.
- tegenwoordig rij ik 2x per week gemiddeld auto (vanwege thuiswerken en andere privé activiteiten)
- ik heb nauwlijks verlies van accu (soms 1% na 1 week).

I know, I know: n=1 maar mss helpt het on een onderzoek/vakantie/etc.

• deMercer
  • Niet online
_EV_ schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 07:49:
Ik gebruik alleen iPedal, dan blijf ik voor een stoplicht mooi stilstaan.
Wat is de toegevoegde waarde om ook Auto Hold aan te zetten?
Vandaag eens getest met enkel iPedal en geen AutoHold. En ja hoor, dat vind ik geweldig! iPedal fungeert feitelijk als uitgebreide AutoHold. En bij het diverse keren steken in krappe parkeergarages heb je zonder AutoHold icm de setting “Schakel iPedal uit bij achteruitrijden” toch een auto die je heel geleidelijk heel langzaam in beweging kunt zetten en een paar cm voor- of achteruit kunt laten gaan. Ik ben om, dit is mijn nieuwe manier van rijden in de EV3!

Dus dank @_EV_ voor het stellen van je vraag, je hebt me een blij mens gemaakt _/-\o_

• _EV_
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 10:55
deMercer schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 20:21:
[...]

Vandaag eens getest met enkel iPedal en geen AutoHold. En ja hoor, dat vind ik geweldig! iPedal fungeert feitelijk als uitgebreide AutoHold. En bij het diverse keren steken in krappe parkeergarages heb je zonder AutoHold icm de setting “Schakel iPedal uit bij achteruitrijden” toch een auto die je heel geleidelijk heel langzaam in beweging kunt zetten en een paar cm voor- of achteruit kunt laten gaan. Ik ben om, dit is mijn nieuwe manier van rijden in de EV3!

Dus dank @_EV_ voor het stellen van je vraag, je hebt me een blij mens gemaakt _/-\o_
Graag gedaan 😇

• bartmaniac
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-02 21:07
Geeft voor de verbinding tussen iphone en kia beter een usb kabel de voorkeur of maakt dat geen verschil uit om te luisteren naar muziek streaming?

• Coffee
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23-02 08:21

Coffee

Coffee

bartmaniac schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 00:42:
Geeft voor de verbinding tussen iphone en kia beter een usb kabel de voorkeur of maakt dat geen verschil uit om te luisteren naar muziek streaming?
Voor de beste geluidskwaliteit? Geen verschil.

EV3 +A LR, HA Yellow, Prusa Mini+, ERGA08EAV3H7 & EHBH08EF6V

• tweakertje93
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 22-02 08:57
Normaal lees ik alleen mee, maar dit keer ben ik toch benieuwd of er meer hetzelfde probleem hebben. Onder de motorkap ontdekte ik gisteren, vermoedelijk, schimmel.

Het is erg vlokkerig, heb het weg kunnen halen voor nu met een natte doek maar het lijkt niet op zout wat op Reddit vermoed wordt. Gek genoeg zit het niet in het gedeelte boven of in de laadkabel ruimte, dus het kan ook niet komen door het wegstoppen van een natte laadkabel (wat overigens misschien twee keer is gebeurd in een jaar tijd).

Mocht het bij mij terugkomen zal ik maar met de garage contact opnemen. Zo’n pech met deze auto al… (zie o.a. de foto met schade), hij rijdt heerlijk verder dat wel.

Zie hier ook mijn post op Reddit:

https://www.reddit.com/r/KiaEV3/s/Z22EgzskBl

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e53NA_p0JFNwBNO0osQG7MpWupE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kMOsmtYjQYCDzT2mH0mcomWz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S5bt_1KhY8iQbiOv3oT7v9wix3A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tmwu9VUS0OOJJ0lq1iEGBhYV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ED6VqVrrAjnWA8u0fpDsae2NzYw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/49EJwTgtZLG8CAjMKSTpEhm7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gzytNDkUNBfw7rS5t7meRmcLQqU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MQM1CLngnGq8q3xMP2jdna3n.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ps9Glj8JvNTDDE5GZI7zePOcJc8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bsooz50wUNwb35FZNDFk1K0H.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3RvCCgTKdg00zGrxSzYgzdtsNOY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lkLKbC9NCO2tvTuUaf1Zvj4w.jpg?f=fotoalbum_large

• bartmaniac
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-02 21:07
Coffee schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 07:08:
[...]

Lossless vs lossy verschil dacht ik?

• deMercer
  • Niet online
Coffee schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 07:08:
Als je Carplay draadloos gebruikt eens, dat gaat immers via WiFi. Maar als je enkel een BlueTooth-connectie hebt, dan zit er wel verschil tussen. Of je dat hoort/merkt is een tweede, en ook de kwaliteit van de bron speelt hierbij natuurlijk een rol.

• PrimaBB
  • Registratie: Juni 2018
  • Nu online
deMercer schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 12:51:
[...]

Als je Carplay draadloos gebruikt eens, dat gaat immers via WiFi. Maar als je enkel een BlueTooth-connectie hebt, dan zit er wel verschil tussen. Of je dat hoort/merkt is een tweede, en ook de kwaliteit van de bron speelt hierbij natuurlijk een rol.
Ik zou me met de audio uitrusting in de EV3 inderdaad niet zo druk maken hierover. :O

In m'n EV6 heb ik me ook behoorlijk geergerd aan het ontbreken van met name het lage gebied en daarom toen een active sub gemonteerd. Dat hielp aanzienlijk.

Muziekbeleving in de auto is afhankelijk van nogal wat factoren.
In de EV3 vind ik het geluid wat beroerd helaas....

Het is natuurlijk allemaal subjectief en afhankelijk van wat je voldoende vindt klinken en hoever je wilt gaan in gebruiksgemak. En portemonnee...

Afgeknepen draadloos streaming spotify tot en met bekabeld lossless met een DAC in car.

https://ds18.com/blogs/bl...ooth-audio-vs-wired-audio

https://carxplorer.com/can-i-use-a-dac-in-my-car/

Taycan 4S Cross Turismo Volcano Grey 2024 (pre-facelift) | Kia EV3 Plus Advanced Aventurine Green 2025

• _birdie_
PrimaBB schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 13:38:
[...]

Ik zou me met de audio uitrusting in de EV3 inderdaad niet zo druk maken hierover. :O

In m'n EV6 heb ik me ook behoorlijk geergerd aan het ontbreken van met name het lage gebied en daarom toen een active sub gemonteerd. Dat hielp aanzienlijk.

Muziekbeleving in de auto is afhankelijk van nogal wat factoren.
In de EV3 vind ik het geluid wat beroerd helaas....

Het is natuurlijk allemaal subjectief en afhankelijk van wat je voldoende vindt klinken en hoever je wilt gaan in gebruiksgemak. En portemonnee...

Afgeknepen draadloos streaming spotify tot en met bekabeld lossless met een DAC in car.

https://ds18.com/blogs/bl...ooth-audio-vs-wired-audio

https://carxplorer.com/can-i-use-a-dac-in-my-car/
ik ben juist wel erg tevreden over de HK in de EV3. Maar misschien niet zoveel gewend na 9j in een auto zonder radio te hebben gereden. Lossless (Spotify) vind ik ook beter dan zonder.

• THE_BASE
  • Niet online
_birdie_ schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 15:38:
[...]

ik ben juist wel erg tevreden over de HK in de EV3. Maar misschien niet zoveel gewend na 9j in een auto zonder radio te hebben gereden. Lossless (Spotify) vind ik ook beter dan zonder.
In het begin was het voor mij wel even wennen komende uit een auto met B&O en 7 speakers, maar het is niet verkeerd als je het instelt zoals ergens in dit topic geadviseerd én er na een paar maanden aan gewend bent.

• _EV_
Hier mijn ervaring met accu verlies zodat je weet dat het ook anders kan.
Ik rij niet elke dag in de EV3 maar langer dan 2 dagen staat hij niet stil.
Het is nog nooit voor gekomen dat er in die 2 dagen een procent eraf is gegaan. Ik zie af en toe wel dat er van het rijbereik soms 1 a 2 km per dag afgaat.
Wat ik wel heb als ik hem laad tot 80% en ik ga de auto weer verplaatsen dan springt hij gelijk al naar 79% voordat ik een meter heb gereden.
Maar nu is het ineens weer wat warmer buiten en geeft hij weer 80% SoC aan. Ook best vreemd eigenlijk

• THE_BASE
  • Niet online
_EV_ schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 08:17:
[...]

Hier mijn ervaring met accu verlies zodat je weet dat het ook anders kan.
Ik rij niet elke dag in de EV3 maar langer dan 2 dagen staat hij niet stil.
Het is nog nooit voor gekomen dat er in die 2 dagen een procent eraf is gegaan. Ik zie af en toe wel dat er van het rijbereik soms 1 a 2 km per dag afgaat.
Wat ik wel heb als ik hem laad tot 80% en ik ga de auto weer verplaatsen dan springt hij gelijk al naar 79% voordat ik een meter heb gereden.
Maar nu is het ineens weer wat warmer buiten en geeft hij weer 80% SoC aan. Ook best vreemd eigenlijk
Exact mijn ervaring, er springen kilometers heen en weer, maar geen procenten. Alleen die ene procent na het laden. En een week vakantie zorgt hooguit voor 2% verlaging.

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:12
Sinds 5 jaar rijden mijn vrouw en ik 2 EV’s. Ik rijd Enyaq en zij een Citigo. We gaan verhuizen naar het centrum van de stad en hebben besloten samen nog met één EV te willen doen. Gebruik vnl in en rond de stad, trips binnen Nederland en enkele keren per jaar een internationale trip naar Engeland, Duitsland, Frankrijk, Italië, etcetera.
We zoeken nu naar het voor ons optimale compromis. Mij lijkt de EV3 geschikt, maar mijn vrouw ziet meer in een kleiner model, zoals de EV2 of Skoda Epiq. Jullie hebben ervaring met de EV3. Adviezen voor en tegen in onze situatie? Vast dank voor je reactie!

• _birdie_
jdbiggelaa schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 22:53:
Sinds 5 jaar rijden mijn vrouw en ik 2 EV’s. Ik rijd Enyaq en zij een Citigo. We gaan verhuizen naar het centrum van de stad en hebben besloten samen nog met één EV te willen doen. Gebruik vnl in en rond de stad, trips binnen Nederland en enkele keren per jaar een internationale trip naar Engeland, Duitsland, Frankrijk, Italië, etcetera.
We zoeken nu naar het voor ons optimale compromis. Mij lijkt de EV3 geschikt, maar mijn vrouw ziet meer in een kleiner model, zoals de EV2 of Skoda Epiq. Jullie hebben ervaring met de EV3. Adviezen voor en tegen in onze situatie? Vast dank voor je reactie!
EV3 heeft veel betere actie radius. Voor ritten in en om de stad is dat niet echt een probleem maar als je langere afstanden gaat rijden dan sta je veel aan (snellaad) paal. Voor mij was de minimum eis 500+ WLTP. En de praktijk rijd ik bijna WLTP (ook in de winter). Ik heb nu jaar EV3 en is de beste auto die ik ooit had. Ga in ieder geval proefritten maken. Ik heb er wel 10 gedaan en voor de KIA EV3 niet want die heb ik uit de folder gekocht (met wat kleine assumpties in het contract (moest er wel in passen)).

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:55
Als je vrouw er ook in moet rijden dan zou ik gewoon eens een proefrit maken en je vrouw er laten rijden. Luister naar haar. Ik mijn situatie durft mijn vrouw niet in de ev3 te rijden omdat ze hem te groot vind.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• THE_BASE
  • Niet online
tweakertje93 schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 07:21:
Normaal lees ik alleen mee, maar dit keer ben ik toch benieuwd of er meer hetzelfde probleem hebben. Onder de motorkap ontdekte ik gisteren, vermoedelijk, schimmel.

Het is erg vlokkerig, heb het weg kunnen halen voor nu met een natte doek maar het lijkt niet op zout wat op Reddit vermoed wordt. Gek genoeg zit het niet in het gedeelte boven of in de laadkabel ruimte, dus het kan ook niet komen door het wegstoppen van een natte laadkabel (wat overigens misschien twee keer is gebeurd in een jaar tijd).

Mocht het bij mij terugkomen zal ik maar met de garage contact opnemen. Zo’n pech met deze auto al… (zie o.a. de foto met schade), hij rijdt heerlijk verder dat wel.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dit gisteren gecontroleerd, maar niets van te zien. Kurkdroog en volledig schoon.

• jdbiggelaa
DutchKel schreef op zondag 22 februari 2026 @ 06:55:
[...]

Als je vrouw er ook in moet rijden dan zou ik gewoon eens een proefrit maken en je vrouw er laten rijden. Luister naar haar. Ik mijn situatie durft mijn vrouw niet in de ev3 te rijden omdat ze hem te groot vind.
Ja, dankje, dat is precies de situatie die ik wil vermijden. Het moet ook echt haar auto worden. Mijn ego zet ik daar wel voor opzij ;)

• jdbiggelaa
_birdie_ schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 22:58:
[...]
EV3 heeft veel betere actie radius. Voor ritten in en om de stad is dat niet echt een probleem maar als je langere afstanden gaat rijden dan sta je veel aan (snellaad) paal. Voor mij was de minimum eis 500+ WLTP. En de praktijk rijd ik bijna WLTP (ook in de winter). Ik heb nu jaar EV3 en is de beste auto die ik ooit had. Ga in ieder geval proefritten maken. Ik heb er wel 10 gedaan en voor de KIA EV3 niet want die heb ik uit de folder gekocht (met wat kleine assumpties in het contract (moest er wel in passen)).
Goed om te lezen dat de EV3 goed bevalt. Gek genoeg telt actieradius voor mijn vrouw zwaarder dan voor mij. Zij zou liefst een klein autootje rijden met 600+ km bereik :)
In mijn ervaring komt het moment voor een sanitaire stop in combinatie met koffie, lunch, etcetera altijd eerder dan de noodzaak om te laden. Ik kan daarom prima leven met het 430-450 km bereik van de Epiq en EV2. Wél heel positief om te lezen dat het bereik van de EV3 ook in de winter behoorlijk op niveau blijft! Dat valt bij de Enyaq uit ‘21 en de Citigo terug met > 30% bij ongeveer 0 graden. Volgende week gaan we proefrijden met de EV3 en een preview ervaren van de EV2. Ik ben heel benieuwd.

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:43

Steeffoon

Smartphone-nerd

jdbiggelaa schreef op zondag 22 februari 2026 @ 09:13:
[...]

Goed om te lezen dat de EV3 goed bevalt. Gek genoeg telt actieradius voor mijn vrouw zwaarder dan voor mij. Zij zou liefst een klein autootje rijden met 600+ km bereik :)
In mijn ervaring komt het moment voor een sanitaire stop in combinatie met koffie, lunch, etcetera altijd eerder dan de noodzaak om te laden. Ik kan daarom prima leven met het 430-450 km bereik van de Epiq en EV2. Wél heel positief om te lezen dat het bereik van de EV3 ook in de winter behoorlijk op niveau blijft! Dat valt bij de Enyaq uit ‘21 en de Citigo terug met > 30% bij ongeveer 0 graden. Volgende week gaan we proefrijden met de EV3 en een preview ervaren van de EV2. Ik ben heel benieuwd.
Ik weet niet hoe andere EV3-bezitters rijden, maar de actieradius in de winter is echt wel beduidend minder. (ook zoals verwacht overigens). Gewoon met normale rijstijl. Zelfs met veel 50/80km-wegen zit ik op een verbruik van rond de 20kWh/100km. Sinds augustus ruim 8000 op de teller, en het gemiddelde verbruik (dat ik zelf bijhoud in een sheet) staat op 19,2 /100km. Dus nee, die WLTP haal je echt niet zomaar in de winter. Een volle accu geeft in de winter een rijbereik van zo'n 410km. Als je hem al volledig oplaadt. Ik laad tot 80%.

Verder, blijft een heerlijke auto en voldoende actieradius voor alle ritten.

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

• deejeebv
  • Laatst online: 06:52
Steeffoon schreef op zondag 22 februari 2026 @ 09:33:
[...]

Ik weet niet hoe andere EV3-bezitters rijden, maar de actieradius in de winter is echt wel beduidend minder. (ook zoals verwacht overigens). Gewoon met normale rijstijl. Zelfs met veel 50/80km-wegen zit ik op een verbruik van rond de 20kWh/100km. Sinds augustus ruim 8000 op de teller, en het gemiddelde verbruik (dat ik zelf bijhoud in een sheet) staat op 19,2 /100km. Dus nee, die WLTP haal je echt niet zomaar in de winter. Een volle accu geeft in de winter een rijbereik van zo'n 410km. Als je hem al volledig oplaadt. Ik laad tot 80%.

Verder, blijft een heerlijke auto en voldoende actieradius voor alle ritten.
@jdbiggelaa Inderdaad zit er best wel een verschil tussen zomer en winter verbruik. Ik zit nu op gemiddeld 16.3 kWh/100 km. Dat is na ruim een jaar en 30k km. In de winter bank rond de 19 kWh/100 km. Dit zijn cijfers zoals de Kia app die aangeeft.

• _EV_
Ik heb mijn EV3 op 13 november 2025 opgehaald, dus alleen nog maar in de late herfst en winter maanden gebruikt. Tot aan de kerst waren het relatief hoge temperaturen. Nú gemiddeld dus op 18,5 kWh/100 km. Ik vind het niet slecht en ben benieuwd wat het voorjaar en zomer gaat brengen Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sLg7SIbxuFg4Gyqn1G90565VH2E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mCXquGIC6Ccs3yfxcNyWDWnh.jpg?f=fotoalbum_large

• imiek99
  • Laatst online: 07:41

imiek99

EV3 +A LR

Sowieso 7 en bij onderhoud bij KIA dealer 10 jaar garantie.

• PSNE
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 09:21
Wij hadden vóór de EV3 (twee maal) een MINI Cooper S. Die hebben we overigens nog steeds. De verwachting dat mijn echtgenote de MINI zou pakken voor háár ritjes is niet uitgekomen: die staat grotendeels werkeloos erbij....
Ook zij rijdt namelijk liever de EV3, ondanks de grotere afmetingen. Dat wende echt heel snel....

• _birdie_
[...]

reken erop dat je snellaadt tot 80% vanaf 10% of 20%/ dus maar 60/70% van de capaciteit van je accu.

• uray
Wij hebben de EV3, de vrouw vindt het een fantastische auto. Maar omdat ik nu meestal "mijn" auto kwijt ben, zijn we ook aan het kijken naar een EV2 voor erbij. Deze is 30cm korter dan de EV3 en 2 EV3's is gewoon een beetje teveel van het goede. We moeten nog even wachten op alle details, want veel is nog niet definitief bekend gemaakt door Kia. Voor wie het interesseert heb ik ook een EV2 Topic gestart: Het grote Kia EV2 topic

Voor wat betreft de Range van de huidige EV3 met grote accu ben ik dik tevreden. Sta nu gemiddeld op 18,1 op 100km. We hebben hem nu 5 maanden en zijn 8000+km verder. Dus 400km zit er eigenlijk altijd wel in, mits je je aan de snelheid houdt in Nederland. Ook hoor ik van mensen die voornamelijk in de stad rijden dat ze makkelijk de 600km aantikken.

@jdbiggelaa Zowieso een proefrit maken in beide. Ons gevalt de EV3 zeer goed. Reden hiervoor beide een Galant Station V6. ( we rijden nu dus nog 1 Galant ) Soms mis ik de laadruimte van deze auto, maar verder is de Kia gewoon een heerlijke auto. en de EV2 zal een echte Woon/Werk verkeer auto worden, dus batterij grootte van ondergeschikt belang voor ons in dit geval. Maar de EV2 schijnt het al heel aardig te doen, zie ook: YouTube: Driving the Kia EV2 Until It DIES

[ Voor 36% gewijzigd door uray op 22-02-2026 13:04 ]

• aidanl
  • Laatst online: 23-02 16:36

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Net gekeken, bij mij zit er ook lichte schimmelvorming. Vermoedelijk omdat ik recentelijk de kabel vies en nat onder de motorkap heb gedumpt. Volgende keer flikker ik hem wel in die omstandigheden in de kofferbak.

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

• deMercer
  • Niet online
aidanl schreef op zondag 22 februari 2026 @ 13:29:
Net gekeken, bij mij zit er ook lichte schimmelvorming. Vermoedelijk omdat ik recentelijk de kabel vies en nat onder de motorkap heb gedumpt. Volgende keer flikker ik hem wel in die omstandigheden in de kofferbak.
Als ik zou moeten kiezen, dan zou ik zelf liever schimmel(vorming) onder de motorkap hebben dan in de kofferbak. Maar liever natuurlijk helemaal niet.

• aidanl
@deMercer eens, maar ik kan me voorstellen dat het onder de motorkap (eigenlijk frunk he :P) vochtiger is en blijft ten opzichte van de kofferbak. Ook heb ik ivm de hond een zeil in de kofferbak waardoor de viezigheid opgevangen wordt.

• THE_BASE
  • Niet online
aidanl schreef op zondag 22 februari 2026 @ 14:47:
@deMercer eens, maar ik kan me voorstellen dat het onder de motorkap (eigenlijk frunk he :P) vochtiger is en blijft ten opzichte van de kofferbak. Ook heb ik ivm de hond een zeil in de kofferbak waardoor de viezigheid opgevangen wordt.
Dan zou ik een vochtvreter in de frunk leggen. ;)

• jonk
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-02 16:11
[...]
Hier ook geen klachten van de partner over de EV3. Hij is comfortabel, er past nog best wat in als je op vakantie gaat, efficiency en laadsnelheid zijn matig tot redelijk, ligt er ook aan wat je gewend bent. Als ik regelmatig door Europa zou moeten toeren zou ik hem inruilen, maar een paar keer paar jaar is prima te doen.
Met een kleinere auto zit je vaak wel aan minder range en trager laden verwacht ik.
Op https://abetterrouteplanner.com/ kun je spelen met hoe verschillende auto's het doen op langere ritten.

[ Voor 7% gewijzigd door jonk op 22-02-2026 17:51 ]

• eboellie
Alles uit en toch 4% p.d., hmmmm da's wel veel.

nog even wat checks (voor jezelf?):
- Staat je auto in de buurt van jouw sleutels (bv op een oprit?)
- heb je een download van software gehad?
-is het altijd?
- heb je je telefoon als key ook uit?

• knarfbo
  • Nu online
eboellie schreef op zondag 22 februari 2026 @ 20:28:
[...]

Alles uit en toch 4% p.d., hmmmm da's wel veel.

nog even wat checks (voor jezelf?):
- Staat je auto in de buurt van jouw sleutels (bv op een oprit?)
- heb je een download van software gehad?
-is het altijd?
- heb je je telefoon als key ook uit?
Ook als alles is uitgeschakeld, door de dealer is kia connect uitgeschakeld, laatste update geïnstalleerd, stekker uit, en hij blijft 4% per dag gebruiken. Geen telefoon als key, auto staat 50 meter van de sleutels in de garage.

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
jdbiggelaa schreef op zondag 22 februari 2026 @ 08:38:
[...]

Ja, dankje, dat is precies de situatie die ik wil vermijden. Het moet ook echt haar auto worden. Mijn ego zet ik daar wel voor opzij ;)
Wij hebben inmiddels bijna 25.000 km gereden in een jaar tijd. De EV3 bevalt ons super. Ook mijn vrouw is er enorm tevreden over. Met laden geen stress, en de pubers passen nog mooi op de achterbank. Afgelopen zomer naar Montenegro / Bosnië met vouwwagen gereden en weer terug. Alleen in de die landen weinig laadmogelijkheden, maar verder geen centje pijn.

Ik heb laatst eens de EV5 live bekeken hier in de buurt. Wel wat meer ruimte op de achterbank en in de koffer. Maar ik bedacht me dat we er toch vaak alleen in zitten (behalve dan uitstapjes naar familie of vakantie) en de hogere kosten (vooral MRB) zijn ons het niet waard om over te stappen naar iets groters....

• jdbiggelaa
Dank, dank, voor al jullie reacties en adviezen over mijn dilemma EV3 of kleiner! Ik lees ook de nodige reacties over tevreden/enthousiaste echtgenotes en ben nu benieuwd hoe mijn vrouw de geplande proefrit met een EV3 gaat ervaren. We gaan ook nog naar een preview bij een Kia dealer van de EV2. Daar kunnen we nog niet in rijden maar vast wel omheen lopen en even in zitten ter vergelijking. Wordt vervolgd…

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:59

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Vanmorgen even gekeken omdat ik toch de laadkabel moest pakken.
Ja, ik heb er ook last van, alleen nog lang niet zo erg als jij dat hebt,

Gewoon spullen

• THE_BASE
  • Niet online
Soepie schreef op maandag 23 februari 2026 @ 08:15:
[...]

Vanmorgen even gekeken omdat ik toch de laadkabel moest pakken.
Ja, ik heb er ook last van, alleen nog lang niet zo erg als jij dat hebt,
Hier dus geen last, maar is vrijwel altijd leeg. Kan het dan toch door een vochtige laadkabel komen?

• THE_BASE
  • Niet online
jdbiggelaa schreef op zondag 22 februari 2026 @ 22:19:
Dank, dank, voor al jullie reacties en adviezen over mijn dilemma EV3 of kleiner! Ik lees ook de nodige reacties over tevreden/enthousiaste echtgenotes en ben nu benieuwd hoe mijn vrouw de geplande proefrit met een EV3 gaat ervaren. We gaan ook nog naar een preview bij een Kia dealer van de EV2. Daar kunnen we nog niet in rijden maar vast wel omheen lopen en even in zitten ter vergelijking. Wordt vervolgd…
Spannend. Houd ons op de hoogte. Kan je de EV3 van harte aanraden!

• THE_BASE
  • Niet online
koelkast schreef op zondag 22 februari 2026 @ 21:32:
[...]

Wij hebben inmiddels bijna 25.000 km gereden in een jaar tijd. De EV3 bevalt ons super. Ook mijn vrouw is er enorm tevreden over. Met laden geen stress, en de pubers passen nog mooi op de achterbank. Afgelopen zomer naar Montenegro / Bosnië met vouwwagen gereden en weer terug. Alleen in de die landen weinig laadmogelijkheden, maar verder geen centje pijn.

Ik heb laatst eens de EV5 live bekeken hier in de buurt. Wel wat meer ruimte op de achterbank en in de koffer. Maar ik bedacht me dat we er toch vaak alleen in zitten (behalve dan uitstapjes naar familie of vakantie) en de hogere kosten (vooral MRB) zijn ons het niet waard om over te stappen naar iets groters....
Zoals gezegd: ik vind de EV3 (na de EV6) de mooiste uit de range tot nu toe. De EV4 gaat ook nog wel, maar is een ander verhaal. De EV5 vind ik persoonlijk lomp overkomen. :)

• Revenge69
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 23-02 11:26
Ik heb de GT+ line die automatisch de stoelen naar achteren zet wanneer je de auto ontgrendeld.

Fijne feature, stoot mijn knieën niet bij instappen ;-)

Nu kom ik erachter dat wanneer ik mijn auto voor mijn rit laat verwarmen en/of ruiten ontdooien (via de app) de stoel niet meer naar voren gaat als ik de deur open.

Heeft iemand een idee hoe dat toch in te stellen is? Als je gewend bent makkelijk in te stappen en dat is ineens anders komt het nog wel een hard aan...

Hoor het graag.

Groet,
Hans

• aidanl
Revenge69 schreef op maandag 23 februari 2026 @ 08:39:
Ik heb de GT+ line die automatisch de stoelen naar achteren zet wanneer je de auto ontgrendeld.

Nu kom ik erachter dat wanneer ik mijn auto voor mijn rit laat verwarmen en/of ruiten ontdooien (via de app) de stoel niet meer naar voren gaat als ik de deur open.

Heeft iemand een idee hoe dat toch in te stellen is? Als je gewend bent makkelijk in te stappen en dat is ineens anders komt het nog wel een hard aan...

Hoor het graag.

Groet,
Hans
Heb je meerdere gebruikers profielen? Ondanks wat hier eerder gezegd is merk ik dat de stoel stand wel degelijk gekoppeld is aan het gebruikers profiel. Als mijn vrouw heeft gereden staat de stoel meer naar voren en drukken op de knop in de deur doet dan niet heel veel. Pas als mijn profiel geladen is en de auto nog in P staat wordt de stoel verder terug gezet naar mijn eigen stand.

Ik kan me voorstellen dat als iemand anders gereden heeft onder hun eigen profiel, en je de auto laat voorverwarmen dat het gebeurt onder het laatst actieve profiel. De auto wordt bij het voorverwarmen al gestart en laad daarbij vermoedelijk het profiel al in. Je zou dus is moeten controleren op welk profiel die staat als je na het verwarmen instapt.

• _EV_
Revenge69 schreef op maandag 23 februari 2026 @ 08:39:

Hoor het graag.

Groet,
Hans
Ik laat bijna altijd mijn auto voorverwarmen als het frisjes is buiten en die Easy Entry, of hoe het ook heet, werkt eigenlijk altijd.
Maar zo heel af en toe vergeet de auto het. Dan gaat hij wel naar achteren maar bij deur dichtdoen vergeet hij de stoel weer naar voren te zetten.
Ik heb niet het gevoel dat het afhankelijk is van voorverwarmen.
Ik los het dan op door de geheugen stand weer in te drukken, die staat dus goed ingesteld voor mij

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09:07
Ik kreeg vanochtend een foutmelding "Mogelijke fout in batterijmanagementsysteem". Nu net aan de AC-lader stopt hij ook bijna direct met laden... Ik vrees een ICCU probleem, morgenochtend kan ik bij de dealer terecht.
Auto is 8 maanden auto met 21k op de teller.

• imiek99
  • Laatst online: 07:41

imiek99

EV3 +A LR

Sjurm schreef op maandag 23 februari 2026 @ 09:35:
Ik kreeg vanochtend een foutmelding "Mogelijke fout in batterijmanagementsysteem". Nu net aan de AC-lader stopt hij ook bijna direct met laden... Ik vrees een ICCU probleem, morgenochtend kan ik bij de dealer terecht.
Vervelend. Succes! En hou ons op de hoogte…..

• eboellie
knarfbo schreef op zondag 22 februari 2026 @ 20:48:
[...]

Ook als alles is uitgeschakeld, door de dealer is kia connect uitgeschakeld, laatste update geïnstalleerd, stekker uit, en hij blijft 4% per dag gebruiken. Geen telefoon als key, auto staat 50 meter van de sleutels in de garage.
Klinkt idd als een "lek" ergens...

• uray
Het vochtprobleem heb ik nog niet gezien hier, viel me wel op dat het meer aan de zijkant was in plaats van in het midden waar de Frunk zit. Maar wij gebruiken het niet zoveel. Ook zit er een beste rubberen rand om de Frunk om het goed af te dichten.

Dat met de Stoelen heb ik af en toe ook. 8 van de 10x gaat de stoel in mijn stand als ik de auto ontgrendel. Maar dus niet consequent altijd. Vreemd, dan druk ik het knopje in de deur maar weer. Vervelend, maar ook niet meer dan dat.

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Bij mij gaat de stoel enkel niet automatisch naar achter of naar voren bij het openen/sluiten van de deur, wanneer de auto gestart is (dus in READY modus staat). En dat is logisch vanuit veiligheidsredenen.

Ik denk omdat vermoedelijk de auto intern al in READY modus staat bij het voorverwarmen, dat dat de reden is dat de stoel niet beweegt bij het openen van de deur.

[ Voor 3% gewijzigd door Zr40 op 23-02-2026 12:29 ]

• MajaMestreech
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 13:36
Is inmiddels bekend welke EV modellen in 2026 geleverd worden met opbergruimte onder de armsteun? oftewel, welke niet?

• onzenuub
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 13:12
MajaMestreech schreef op maandag 23 februari 2026 @ 12:36:
Is inmiddels bekend welke EV modellen in 2026 geleverd worden met opbergruimte onder de armsteun? oftewel, welke niet?
Bij KIA zijn ze helemaal met de strijkplank gestopt. Kia EV 5, EV 4 en EV 3 hebben allemaal opbergruimte in de armsteun.

• MajaMestreech
onzenuub schreef op maandag 23 februari 2026 @ 12:45:
[...]

Bij KIA zijn ze helemaal met de strijkplank gestopt. Kia EV 5, EV 4 en EV 3 hebben allemaal opbergruimte in de armsteun.
Bedankt. Voor de EV3 is bekend vanaf welke productie datum? Ik zie nog een heleboel "nieuwe" EV3's staan bij de dealer met de "strijkplank" zoals je het noemt.

• eboellie
Sjurm schreef op maandag 23 februari 2026 @ 09:35:
Kia zegt al een OTA-update (Over-The-Air, oftewel ‘op afstand’) geïmplementeerd te hebben voor alle exemplaren van de EV3 die inmiddels afgeleverd zijn, waarmee het risico op storingen wordt voorkomen. Maar verschillende klanten spreken dit echter tegen: hun EV3 zou ook na de installatie van de OTA-update opnieuw last hebben gehad van de storing.
@Sjurm heb jij een OTA update gehad?

Nu het zo vaak gebeurd is het wel interessant te achterhalen wat, wanneer, & waarom. Zijn alle auto's straks de sjaak of gaat het om een groep of handelswijze.

Ik vind het opvallend hoeveel personen 2x een ICCU probleem ondervinden op het internet.

[ Voor 4% gewijzigd door eboellie op 23-02-2026 13:03 ]

• onzenuub
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 13:12
MajaMestreech schreef op maandag 23 februari 2026 @ 12:56:
[...]

Bedankt. Voor de EV3 is bekend vanaf welke productie datum? Ik zie nog een heleboel "nieuwe" EV3's staan bij de dealer met de "strijkplank" zoals je het noemt.
Nee, dat zou je even bij de dealer na moeten gaan

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09:07
eboellie schreef op maandag 23 februari 2026 @ 13:00:
[...]

Kia zegt al een OTA-update (Over-The-Air, oftewel ‘op afstand’) geïmplementeerd te hebben voor alle exemplaren van de EV3 die inmiddels afgeleverd zijn, waarmee het risico op storingen wordt voorkomen. Maar verschillende klanten spreken dit echter tegen: hun EV3 zou ook na de installatie van de OTA-update opnieuw last hebben gehad van de storing.
@Sjurm heb jij een OTA update gehad?

Nu het zo vaak gebeurd is het wel interessant te achterhalen wat, wanneer, & waarom. Zijn alle auto's straks de sjaak of gaat het om een groep of handelswijze.

Ik vind het opvallend hoeveel personen 2x een ICCU probleem ondervinden op het internet.
Die OTA update heb ik afgelopen donderdag gehad. Of daar moet dus juist de oorzaak liggen.

AC-laden werkt dus nu niet. Staat mij iets van bij dat snelladen in deze situaties dan vaak wel werkt, iemand die dit kan bevestigen?

• hwennink
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:27
Sjurm schreef op maandag 23 februari 2026 @ 13:34:
[...]

Die OTA update heb ik afgelopen donderdag gehad. Of daar moet dus juist de oorzaak liggen.

AC-laden werkt dus nu niet. Staat mij iets van bij dat snelladen in deze situaties dan vaak wel werkt, iemand die dit kan bevestigen?
Dat klopt

Vrijstaande woning 100m2 vloerverwarming, full electric warmtepomp 6 kW met vloerverwarming open verdeler

• De Eik
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 13:02
MajaMestreech schreef op maandag 23 februari 2026 @ 12:36:
Staat op de laatste prijslijst. Alleen de GT-Line plus heeft nu nog de uitschuiftafel.

• Skipper_NH
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:18
knarfbo schreef op zondag 22 februari 2026 @ 20:48:
[...]

Ik weet niet of de dealer het gedaan heeft, maar hier zijn er wonderen verricht door de 12V accu gewoon een uur los te koppelen. Na aansluiten en opstarten was de klacht verdwenen.
Het blijft een computer op wielen.

• Skipper_NH
Waar ik momenteel erg veel hinder van onder vind is dat de maximum snelheid heeel vaak verkeerd staat en/of uit het niks naar een verkeerde waarde springt. Dit is verergerd na het aankopen van het OTA abonnement.
Ik heb hier in de buurt een 70 km flitspaal staan en 400 m ervoor springt max snelheid naar 50. echt zonder borden of zijwegen of wat dan ook. Gevolg is een rood knipperende kerstboom in de auto, die niet uit te schakelen is anders dan afremmen tot 50. Daar worden achterliggers én ik niet vrolijk van.
Kia heeft nu geadviseerd het infosysteem te resetten. Vind ik een vreemde oplossing, maar als de auto thuis is zal ik het toch maar proberen. Voor de OTA update was het gedrag ook vreemd, maar minder frequent.
Zijn er meer mensen die het vreemde gedrag m.b.t. maximum snelheid herkennen? Zo ja misschien melden bij Kia. Dan wordt er misschien aan gedaan.

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:46

AMDFreak

Intel is zo..

MajaMestreech schreef op maandag 23 februari 2026 @ 12:56:
[...]

Vrijdag ga ik mijn EV3 GT Businessline ophalen, ik zal eens kijken wat voor armsteun hierin zit.

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

• Skipper_NH
Nu ik vaker met de auto grotere afstand rijdt en de navigatie gebruik, valt mij op dat er vrijwel nooit gezegd wordt dat je gewoon rechtdoor moet rijden. Ik moet veelal "links aanhouden" als er een afslag naar rechts is. Als er dan ook een afslag naar links is, geeft dat bij mij een error. Vertel me gewoon dat ik rechtuit kan blijven rijden.
Ook zie ik geregeld in de head-up en ook het hoofdscherm dat er meer rijbanen worden geprojecteerd, dan er zijn en ook de richting aanduiding is dan foutief.
De GPS geeft wel de juiste positie van de auto weer op de kaart. Dus zij zou moeten weten waar ze is. Het lijkt wel of de kaarten en bijbehorende routering sinds de introductie van de Google zoek mogelijkheden is verslechterd.
Kan je ook navigeren op de on board navigatie zonder die Google ondersteuning?

Anders moet ik maar eens gaan experimenteren met Apple car play en kaarten, Google maps of Waze.

Ik had persoonlijk meer verwacht van Kia qua software ontwikkeling op het gebied van rijhulpsystemen.

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Voor zover ik weet gaat die Google ondersteuning alleen om het vinden van bestemmingen op basis van zoekresultaten, niet over de daadwerkelijke kaartinhoud en navigatieinstructies. De kaartinhoud komt van Here.

Wat mij vooral opvalt aan de rijstrookindicatie is dat het niet gaat over het punt waar je nú rijdt, maar over het eerstvolgende punt waar je een voor jouw route 'verkeerde' uitvoegbeslissing zou kunnen nemen. Dus rijstroken die worden toegevoegd of verwijderd voordat je dat punt bereikt zie je wel in de indicatie maar nog niet op de weg.

Bijvoorbeeld als je hier rijdt, dan zie je aangegeven: twee rijstroken voor linksaf, twee voor rechtdoor, en een voor rechtsaf, want dat is de situatie bij de verkeerslichten, de eerstvolgende plek waar de rijstrookkeuze van belang is. Maar op het punt waar de foto is gemaakt, heb je maar één rijstrook voor linksaf en géén voor rechtsaf. De ontbrekende rijstroken komen er pas bij wanneer je de verkeerslichten nadert.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pvrd-0wkl3shxJxkZVTpFM7qGwo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oCqxxxttRrChNq76XmDjpbc2.png?f=fotoalbum_large

• Skipper_NH
Was het maar zo. In Krommenie b.v. bij de stoplichten naar de Forbo staan, rijdend naar Uitgeest, 2 stroken voor links af terwijl er maar 1 is. Rechtdoor en rechts af zijn oke. Maar de routering zegt links aanhouden, terwijl we gewoon rechtdoor moeten. ERROR

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:31
AtlAntA schreef op maandag 12 januari 2026 @ 10:59:
[...]

Het blijven staan van vocht in een auto kan snel serieuze problemen veroorzaken. Denk daarbij aan schimmelvorming wat je gaat inademen in de auto. Met zo'n nieuwe auto zou de dealer dit meteen goed op moeten pakken.
Zo… Anderhalve maand later is de auto eindelijk bij de garage geweest.

Ze kenden het probleem al, omdat hierover een brief hadden gehad vanuit Kia. Een bekende productiefout die meerdere EV3 raakt. O.a. het rubber langs de kofferdeksel. Volledig gereinigd en verbeterd. Hopelijk is het nu gedaan met alle vocht.

Liege, liege, liegebeest!

• AbelR
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 23-02 19:14
Zijn er al mede EV3 gebruikers die een grote rit met een dakkoffer hebben gemaakt?
Ik overweeg dit volgende week te doen, maar ben een beetje bang dat ik oneindig veel moet gaan staan laden onderweg..

Duizend kilometer in de winter zonder dakkoffer (naar Slovenië) beviel prima, mits je geen haast hebt, maar ben dus een beetje bang dat met dakkoffer ik een minder prettige reis zal beleven..

daarnaast: mijn dakkoffer is ook geen kleintje, de Thule Atlantis 900 (650L, frontaal oppv ~0.42m2).
Wel met dakdragers in de vorm van een vleugel (wingbar).

Graag hoor ik jullie ervaringen over het verschil in range/frequentie van snelladen, en met welke dakkoffer.

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:31
THE_BASE schreef op maandag 23 februari 2026 @ 08:22:
[...]

Zoals gezegd: ik vind de EV3 (na de EV6) de mooiste uit de range tot nu toe. De EV4 gaat ook nog wel, maar is een ander verhaal. De EV5 vind ik persoonlijk lomp overkomen. :)
Weet je welke ik wel gaaf vond? De PV5 Cargo ziet er best kek uit in het zwart. :D

[ Voor 7% gewijzigd door Liegebeest op 23-02-2026 20:33 ]

Liege, liege, liegebeest!

• NVranya
Liegebeest schreef op maandag 23 februari 2026 @ 20:31:
[...]

Weet je welke ik wel gaaf vond? De PV5 Cargo ziet er best kek uit in het zwart. :D
Ik vind de PV5 Passenger met de two-tone in rood ook niet verkeerd uitzien!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:43

Steeffoon

Smartphone-nerd

Over twee weken wèèr naar de dealer met de EV3. Ik blijf achterin oneindig veel gekraak horen, vooral wanneer je door bochten rijdt, met alle snelheden. Heb alles al uit de achterbak gehaald, maar het blijft. In december heeft de dealer iets gesteld, maar ook toen was het niet weg. Heb het nog even aangekeken, leek beter te gaan, maar helaas. Je wordt er helemaal gek van.

Anyway, gisteren even door de wasstraat gehaald na al dat pekel en al. (Dat ging hier in het noorden langer door :P). Heb beetje haat-liefde verhouding met wasstraten, maar het was gisteren niet anders. Helaas gelijk de pineut. Een flinke kras over de lengte van de ruit, van boven naar beneden. Dat wordt nu intern opgepakt bij Loogman, maar hoop dat het geen welles-nietes verhaal wordt.

Zag ook flinke krassen van het deurportier achter. Dat is door eigen gebruik lijkt het... De pianolak is denk ik extreem gevoelig voor mannen-nagels.

Voor de rest blinkt 'ie wel in ieder geval.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QGIfae0oZJRESxTLarbI3UkVC8w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mo7G8LqglZSY1xop7byAHo56.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/llnI--HCfpOUJP6a2ASWizInK4o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iylJKc5GTC7Bu2ZF5huVwC1R.jpg?f=fotoalbum_large

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

• THE_BASE
  • Niet online
Steeffoon schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 10:43:
Over twee weken wèèr naar de dealer met de EV3. Ik blijf achterin oneindig veel gekraak horen, vooral wanneer je door bochten rijdt, met alle snelheden. Heb alles al uit de achterbak gehaald, maar het blijft. In december heeft de dealer iets gesteld, maar ook toen was het niet weg. Heb het nog even aangekeken, leek beter te gaan, maar helaas. Je wordt er helemaal gek van.

Anyway, gisteren even door de wasstraat gehaald na al dat pekel en al. (Dat ging hier in het noorden langer door :P). Heb beetje haat-liefde verhouding met wasstraten, maar het was gisteren niet anders. Helaas gelijk de pineut. Een flinke kras over de lengte van de ruit, van boven naar beneden. Dat wordt nu intern opgepakt bij Loogman, maar hoop dat het geen welles-nietes verhaal wordt.

Zag ook flinke krassen van het deurportier achter. Dat is door eigen gebruik lijkt het... De pianolak is denk ik extreem gevoelig voor mannen-nagels.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Oei, je hebt niet alleen maar plezier van je EV3 in elk geval!

Die krassen op de pianolak herken ik niet, wel als de zon er op staat veel swirls, maar dat voorkom je echt niet.

De wasstraat doe ik ook niet meer en zeker niet bij Loogman. Ik heb daar mijn vorige Ford Fiesta toen hij nog nieuw was eens gewassen en ook krassen op de auto. Heb ik aangegeven bij ze, pakten ze direct op door me naar hun polijster te sturen, maar dat hielp helaas niets. Uiteindelijk trok ik aan het kortste eind. Daarom nu maar gewoon lekker afspuiten en met de hand en moet zeggen: dat valt me bij de EV3 alles mee, maar misschien heb ik mazzel met de kleur.

• De Eik
Voor als je je zorgen maakt!
Onderstaande door gevraag op internet (AI)...
Ik zie op internet weinig specifieke meldingen van problemen met de ICCU van de EV3 van Kia in 2026, zo te zien gaan de problemen vooral over de EV6 en modellen van Hyundai uit 2024 en 2025. Hoeveel problemen zijn er daadwerkelijk bekent en wat is dan het percentage.

Hier de reactie:
De observatie klopt: de grote golf aan ICCU-meldingen die je online vindt, heeft inderdaad betrekking op de eerste generatie E-GMP auto's (EV6 en Ioniq 5/6) uit de bouwjaren 2021-2024. Voor de Kia EV3 is de situatie in 2026 anders.
De harde cijfers en feiten voor de EV3:
Aantal bekende gevallen: Er is in 2026 geen officieel totaaloverzicht van het aantal defecte EV3-units. De meldingen zijn incidenteel (enkele tientallen wereldwijd op gebruikersfora zoals Reddit) in vergelijking met de tienduizenden recalls voor de EV6.
Geschat storingspercentage: Waar de vroege EV6 en Ioniq 5 modellen te maken hadden met storingspercentages tot wel 10% in bepaalde regio's, ligt dit voor de EV3 in 2026 naar schatting onder de 1%.
Nieuwe hardware: De EV3 is uitgerust met een geüpdatete versie van de ICCU. De fysieke componenten (zoals de MOSFET's) die in de 2022-modellen doorbrandden, zijn in de productielijn van de EV3 al verbeterd.
Waarom je minder meldingen ziet:
Softwarematige begrenzing: Kia heeft voor de EV3 direct software geïmplementeerd die het laadvermogen verlaagt zodra de ICCU te warm wordt. Dit voorkomt dat de unit kapot gaat, al resulteert het soms in een tragere laadsessie (wat door gebruikers soms als "probleem" wordt gemeld, maar eigenlijk een beveiliging is).
Lering uit het verleden: De beruchte recall SC302 (uitgerold in 2024/2025 voor oudere modellen) is als basis gebruikt voor de software-architectuur van de EV3.
Garantie-afhandeling: In 2026 worden eventuele problemen bij de EV3 vaak "stilzwijgend" opgelost tijdens regulier onderhoud via servicebulletins, waardoor ze minder snel op grote klaagpanels terechtkomen.
Conclusie: De EV3 is technisch gezien geen risicomodel voor ICCU-falen zoals de eerste EV6 dat was. De kans dat je in 2026 met een defecte unit komt te staan is statistisch gezien zeer klein.

• Ohmak
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 13:39
@De Eik
Ik las toevallig dit artikel op reddit: https://www.reddit.com/r/...r_coolant_levels_if_your/

• De Eik

• NVranya
Anyway, gisteren even door de wasstraat gehaald na al dat pekel en al. (Dat ging hier in het noorden langer door :P).
...
sowieso eerst: succes met de krassen en het gekraak, hopelijk wordt dat goed opgepakt en netjes afgehandeld.

Voor wat betreft het wassen had je wellicht beter even gewacht tot het weekend: https://www.nu.nl/algemee...donderdag-saharazand.html

• MajaMestreech
Voor het gekraak bij de Niro EV is de oplossing wat Vaseline smeren op de contact punten van de achterklep met de auto. Proberen maar.

• deMercer
  • Niet online
De Eik schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 12:24:
Voor als je je zorgen maakt!
[…]
Conclusie: De EV3 is technisch gezien geen risicomodel voor ICCU-falen zoals de eerste EV6 dat was. De kans dat je in 2026 met een defecte unit komt te staan is statistisch gezien zeer klein.
Voor zover ik een recente video van EVOdessy over de ICCU begreep, zorgen de aanpassingen die Kia heeft doorgevoerd niet voor het voorkomen van het defect raken van de ICCU, maar vertragen deze het defect raken. Het gaat ‘gewoon’ langer duren voordat ‘ie stuk gaat, mocht je een problematische ICCU hebben.

Gelukkig biedt Kia 7 (of zelfs 10) jaar garantie, en schijnt je auto momenteel niet meer weken/maanden lang bij de dealer te hoeven staan in afwachting van een nieuwe ICCU.
Pagina: 1 ... 90 91 Laatste