Het grote Kia EV3 topic

Pagina: 1 ... 72 73 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• MacZappa
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:13
Skipper_NH schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 09:03:
Ook ik gebruik Kia navigatie en wordt geregeld via parallel ring wegen gestuurd. Bij Eindhoven richting Maastricht en Utrecht richting Amsterdam voor de tunnel om er maar een paar te noemen. Verder wordt er geregeld een binnendoor route gekozen ipv gewoon de snelweg te volgen. Ik heb de mogelijkheid om altijd snelste nog niet kunnen vinden anders dan bij route selectie. Maar niet in de basis. En ik kies altijd de snelste route en toch deze rare fratsen.
Heb dit ook op de Brusselse ring meegemaakt, maar er was file, en die route/zijstrook was effectief sneller.

• uray
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:15
Coffee schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 07:20:
[...]

Nee hoor. De Kia navigatie gebruikt alleen de Google POI informatie om te bepalen welke locaties op welke adressen zitten. Zo kan je bijvoorbeeld zoeken naar “Kia Amsterdam” of “Bioscoop Utrecht” in plaats van het exacte adres te moeten weten.

Bijkomend voordeel is dat je per locatie foto’s, openingstijden, telefoonnummers en andere informatie te zien krijgt.
Ah, ok. Dat is dan duidelijk.
Maar tot zover ik de Navigatie van Kia heb gebruikt eigenlijk geen issues.

Behalve dan dat ie al een paar keer het conditioneren van de accu aanzet terwijl ik dat zelf helemaal niet nodig vindt. En dat desondanks ik helemaal geen Laadpunt als bestemming heb ingegeven.

• noppie63
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 12:25
Sinds gisteren in het bezit van mijn EV3 plus advanced. Ik krijg op de een of andere manier Hé Kia niet geactiveerd. Het werkt wel via de spraakknop op het stuur.....
Iemand een idee?

Quatt Hybrid. Woning: , 2 onder 1 kap, 141 m², HR++ glas, bouwjaar 1977. Volledig geïsoleerd. Bosch HR 30 Combi, LG WH20S Toon 2 thermostaat

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
noppie63 schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 12:15:
Sinds gisteren in het bezit van mijn EV3 plus advanced. Ik krijg op de een of andere manier Hé Kia niet geactiveerd. Het werkt wel via de spraakknop op het stuur.....
Iemand een idee?
Even twee pagina’s teruglezen…

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• noppie63
THE_BASE schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 12:18:
[...]

Even twee pagina’s teruglezen…
Ja dank je wel. Ik had het er in staan, maar na een software update is de instelling weg.....

Quatt Hybrid. Woning: , 2 onder 1 kap, 141 m², HR++ glas, bouwjaar 1977. Volledig geïsoleerd. Bosch HR 30 Combi, LG WH20S Toon 2 thermostaat

• Bert_H
  • Registratie: Juni 2025
  • Nu online
Nog een vraag voor de fietsliefhebbers: de wagen schakelt de rijhulpsystemen niet vanzelf uit wanneer een fietsdrager gekoppeld is. Fietsdrager is een recente van Thule, 13-polige stekker, trekhaak GDW (staat op de officiële Kia webshop).

Kunnen we simpelweg de parkeersensoren uitschakelen en veilig rijden?
Of moeten we uitkijken met andere hulpsystemen die gekke dingen kunnen doen?
Wat kan überhaupt de oorzaak zijn dat hij niet lijkt op te pikken dat een fietsdrager aangesloten is?

• Coffee
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 01-10 22:07

Coffee

Coffee

Bert_H schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 19:12:
Nog een vraag voor de fietsliefhebbers: de wagen schakelt de rijhulpsystemen niet vanzelf uit wanneer een fietsdrager gekoppeld is. Fietsdrager is een recente van Thule, 13-polige stekker, trekhaak GDW (staat op de officiële Kia webshop).

Wat kan überhaupt de oorzaak zijn dat hij niet lijkt op te pikken dat een fietsdrager aangesloten is?
Zullen we ruilen? Bij mij gaat het altijd uit, geen manier om de rijhulpsystemen weer aan te zetten. Ze gaan ook allemaal uit (behalve SCC). Mateloos irritant!! Ik heb daarom tijdens de vakantie mijn fietsen maar op het dak gezet. Dan heb je tenminste nog HDA.

[ Voor 6% gewijzigd door Coffee op 27-09-2025 19:22 ]

EV3 +A LR, HA Yellow, Prusa Mini+, ERGA08EAV3H7 & EHBH08EF6V

• Coffee
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 01-10 22:07

Coffee

Coffee

Skipper_NH schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 09:03:
Ook ik gebruik Kia navigatie en wordt geregeld via parallel ring wegen gestuurd. Bij Eindhoven richting Maastricht en Utrecht richting Amsterdam voor de tunnel om er maar een paar te noemen. Verder wordt er geregeld een binnendoor route gekozen ipv gewoon de snelweg te volgen. Ik heb de mogelijkheid om altijd snelste nog niet kunnen vinden anders dan bij route selectie. Maar niet in de basis. En ik kies altijd de snelste route en toch deze rare fratsen.
Ik rij wekelijks 2-3 keer het stuk Utrecht-Amsterdam (en terug) maar dit gebeurd dus echt nooit? Wat zou het verschil kunnen zijn?

EV3 +A LR, HA Yellow, Prusa Mini+, ERGA08EAV3H7 & EHBH08EF6V

• GJonke
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 07:48
De KIA app suggereert dat je het scherm naar believen kunt indelen door met icoontjes te schuiven. Mij is dat echter nog niet gelukt. Ook bij de dealer wist 'mijn verkoper' niet dat dat zou moeten kunnen. Heeft iemand hier ervaring mee. Ik vind er niks over in dit forum. Misschien anders/beter zoeken?

• uray
@GJonke Bedoel je de bedienings icoontjes in de App en Widget ?

[ Voor 8% gewijzigd door uray op 27-09-2025 19:45 ]

• Limmelambok
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 19:34
Nog een vraag voor de fietsliefhebbers: …
Bij mij schakelen de veiligheidssystemen ook niet uit met fietsendragen (ook Thule). Gewoon voor je vertrekt enkele seconden op de parkAssist knop drukken (op het schuiftafeltje) en verder geen problemen. Doe je dat niet, dan vliegt de wagen vol in de remmen als je achteruit wil vertrekken.

• GJonke
uray schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 19:45:
@GJonke Bedoel je de bedienings icoontjes in de App en Widget ?
Inderdaad. Die icoontjes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

GJonke schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 19:26:
De KIA app suggereert dat je het scherm naar believen kunt indelen door met icoontjes te schuiven. Mij is dat echter nog niet gelukt. Ook bij de dealer wist 'mijn verkoper' niet dat dat zou moeten kunnen. Heeft iemand hier ervaring mee. Ik vind er niks over in dit forum. Misschien anders/beter zoeken?
Als je de icoontjes binnen de app bedoelt: druk op het tandwieltje bij remote control, daar kan je ze rangschikken.

Als je de icoontjes op het home scherm in de auto bedoelt: je kan de indeling veranderen door een icoontje lang ingedrukt te houden en dan te slepen naar de plek waar het terecht moet komen.

[ Voor 23% gewijzigd door Zr40 op 27-09-2025 20:37 ]

• uray
What He ^ Said...

Je was me voor, maar precies dat.

• deMercer
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Zr40 schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 20:26:
Als je de icoontjes op het home scherm in de auto bedoelt: je kan de indeling veranderen door een icoontje lang ingedrukt te houden en dan te slepen naar de plek waar het terecht moet komen.
Het rare is alleen wel dat in onze EV3 er (minstens?) 1 icoon is dat niet wil blijven staan waar ik ‘m geplaatst heb. Na een mij nog onbekende conditie X staat dit icoon consequent weer helemaal achteraan. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imiek99
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 01-10 22:20

imiek99

EV3 +A LR

Ander vraagje in dezelfde context van de icoontjes. Bij het starten komt het scherm bij mij standaard in het '2e scherm' met alle icoontjes. Ik zou liever willen dat hij standaard in het '1e (linker)' scherm komt met stukje navigatie/media/EV. Nu moet ik eerst 1 keer de home knop indrukken om hier te komen. Is dit in te stellen? Zelf niet kunnen vinden….

[ Voor 10% gewijzigd door imiek99 op 28-09-2025 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bimmer
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 19:05

Dat is wel straf waarschijnlijk heeft de dealer de software niet aangepast want bij de originele bekabeling is een canbus blok voorzien en moet ook aan de computer om dit te activeren en van zodra er iets ingeplugt is schakeld die alle dingen bijna uit, zoals achteruitsensoren, dodehoek enz. zelf vinden wij dit een nadeel !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bimmer
Coffee schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 19:24:
[...]

Ik rij wekelijks 2-3 keer het stuk Utrecht-Amsterdam (en terug) maar dit gebeurd dus echt nooit? Wat zou het verschil kunnen zijn?
Deze navigatie is wat mij betreft de slechtste die ik ooit al in een auto heb gehad om nog maar te zwijgen wat betreft het aangeven van verkeerde snelheidsborden, ook onduidelijke info, dikwijls als je links of rechts moet afslaan geeft hij links of rechts afbuigen wat niet altijd evenduidelijk is! Onlangs is er een grote OTA update geweest daar heb ik tot op heden nog niks van gemerkt kwestie van verbeteringen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
imiek99 schreef op zondag 28 september 2025 @ 11:27:
Ander vraagje in dezelfde context van de icoontjes. Bij het starten komt het scherm bij mij standaard in het '2e scherm' met alle icoontjes. Ik zou liever willen dat hij standaard in het '1e (linker)' scherm komt met stukje navigatie/media/EV. Nu moet ik eerst 1 keer de home knop indrukken om hier te komen. Is dit in te stellen? Zelf niet kunnen vinden….
In mijn ervaring toont het home scherm (na starten of 1e keer drukken op Home als het systeem niet op het home scherm staat) het meest relevante icoon / de tegel. Standaard stond bij ons het icoon / de tegel “Telefoon projectie” op het 2e scherm. Zodra Apple Carplay actief is, toont het scherm steeds bij de 1e keer drukken op Home dan ook het 2e scherm. Ik heb de iconen / tegels op het 1e scherm als volgt ingedeeld: Navigatie, Telefoon projectie en Media. Nu toont het scherm bij ons altijd het 1e scherm.

Dus zoek wat bij jou het actieve icoon / de actieve tegel na het starten is, en plaats deze op het 1e scherm. Dan zou na het starten het scherm het 1e scherm moeten laten zien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
Bimmer schreef op zondag 28 september 2025 @ 13:39:
Deze navigatie is wat mij betreft de slechtste die ik ooit al in een auto heb gehad om nog maar te zwijgen wat betreft het aangeven van verkeerde snelheidsborden, ook onduidelijke info, dikwijls als je links of rechts moet afslaan geeft hij links of rechts afbuigen wat niet altijd evenduidelijk is!
Mijn ervaringen zijn toch echt anders. Ik vind dit systeem juist qua aanwijzingen vele malen prettiger en duidelijker dan wat we in onze vorige auto hadden: native Google Maps in een Android Automotive systeem. Hoe vaak ik daarmee wel niet fout ben gereden in complexe(re) situaties vanwege slechte aanwijzingen. Wat dat betreft vind ik dit systeem echt een verademing. Het zal ongetwijfeld op punten minder actueel zijn dan Google Maps, maar als navigatiesysteem in een auto vind ik het echt vele malen beter.

Overigens: Google Maps bevat een fout op een weg redelijk dicht bij ons huis in de buurt, met als gevolg dat elke route altijd met een onnodige omweg gaat. In ruim drie jaar tijd heb ik dat meerdere malen aangedragen als verbeterpunt, maar ondanks alle “Dank voor het helpen verbeteren van ons product” e-mails die ik heb ontvangen is het nog steeds niet aangepast. Dat probleem heeft het Kia systeem gelukkig niet, dus dat is sowieso al een groot pluspunt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:39
Begin november ontvang ik ook mijn EV3 (shale gray GT-PlusLine, via Ayvens). Ik kom van een 2020 eNiro, dus ik ben heel benieuwd hoe het gaat bevallen :)

Ik werd van de week gebeld door de importeur met de vraag of ik nog "extra's" wilde toevoegen, dus ik heb direct aangegeven de afneembare trekhaak (à € 1260) en de zwarte emblemen (à € 109) te willen. Zijn er verder nog tips voor "must haves" waarvan het slim is om ze gelijk mee te nemen? Ik zie in het topic wel wat dingen langskomen, zoals bijvoorbeeld: een dashcam.

Nu vind ik het wel interessant om dat direct te doen, en om dan de Pioneer VREC-Z710SH-RC te nemen die Kia zelf aanbiedt. Ik lees echter in dit topic wat zaken waardoor ik twijfel:

* Hij schijnt wat minder mooi/bulky te zijn
* Hij laat "piepjes" horen wanneer er iemand voor of achter je rijdt?!

Alternatief zou de Fitcam zijn, maar ik neem aan dat de dealer die niet voor me gaat installeren?

Dus de tldr; welke opties zijn de moeite waard om direct mee te nemen én welke dashcam kan ik het best nemen?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
En ineens zijn je radiofavorieten verdwenen... iemand dat al eens van de Bingo-kaart mogen afstrepen?

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uray
@posttoast Houd er rekening mee dat je GT Line logo er niet is in het zwart. Die zou ik dan persoonlijk weglaten.

Voor wat betreft een Camera heb ik zelf voor de Viofo A329T gekozen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• adsa
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-10 19:57
Bimmer schreef op zondag 28 september 2025 @ 13:39:
[...]

Deze navigatie is wat mij betreft de slechtste die ik ooit al in een auto heb gehad om nog maar te zwijgen wat betreft het aangeven van verkeerde snelheidsborden, ook onduidelijke info, dikwijls als je links of rechts moet afslaan geeft hij links of rechts afbuigen wat niet altijd evenduidelijk is! Onlangs is er een grote OTA update geweest daar heb ik tot op heden nog niks van gemerkt kwestie van verbeteringen!
Mee eens. Afgelopen zomer voor mijn trip naar zuid Europa de Kia nav getest. Ik wilde zonder extra gedoe efficiënt langs snelladers, maar de navigatie is traag, “live” file info klopt niet en je moet constant bevestigen. Ionity als voorkeur instellen werkte ook niet goed. Uiteindelijk overgestapt op ABRP, dat bijna overal beter scoort, behalve op fileinfo waar Google Maps en Waze duidelijk beter zijn. Jammer, want ik heb het echt een kans gegeven, maar Kia moet hier nog veel verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
uray schreef op zondag 28 september 2025 @ 17:31:
@posttoast Houd er rekening mee dat je GT Line logo er niet is in het zwart. Die zou ik dan persoonlijk weglaten.
Hier heeft de dealer twee zwarte logo's geplaatst. Maar die had het GT Line logo weggehaald, dat is echt te kaal en doet afbreuk in mijn optiek aan het sportieve van de auto. Dus besteld en er op geplaatst, rechtsonder waar het hoort. Heb wel een Ivory Silver, dus dat smoelt lekkerder dan op een kleur.

EV3 logo is nergens te bekennen en dat is prima.

[ Voor 6% gewijzigd door THE_BASE op 28-09-2025 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uray
@THE_BASE Misschien die dan Zwart spuiten ? Of is dat ook geen optie ?

Ik heb trouwens ook de Ivory Silver GT Line, maar bij mij is alles nog Origineel.
Zat al wel ook te denken aan het Zwart maken van de Logo's, vindt het wel stoer staan bij deze kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
uray schreef op zondag 28 september 2025 @ 18:15:
@THE_BASE Misschien die dan Zwart spuiten ? Of is dat ook geen optie ?

Ik heb trouwens ook de Ivory Silver GT Line, maar bij mij is alles nog Origineel.
Zat al wel ook te denken aan het Zwart maken van de Logo's, vindt het wel stoer staan bij deze kleur.
De dealer heeft EV3 logo weggegooid, dus dat is helaas geen optie. Maar moet zeggen dat ik het niet erg vindt, het is totaal niet van belang welk type auto het is. En dat zou ook weer wat druk zijn aan de achterkant. Nu lekker clean.

En zwarte logo's kan ik alleen maar toejuichen, dat is zoveel meer sportiever. Laatst ook het grijze deel aan de voorkant laten trappen in het zwart. Ook een beter gezicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:36

Steeffoon

Smartphone-nerd

THE_BASE schreef op zondag 28 september 2025 @ 18:12:
[...]

Hier heeft de dealer twee zwarte logo's geplaatst. Maar die had het GT Line logo weggehaald, dat is echt te kaal en doet afbreuk in mijn optiek aan het sportieve van de auto. Dus besteld en er op geplaatst, rechtsonder waar het hoort. Heb wel een Ivory Silver, dus dat smoelt lekkerder dan op een kleur.

EV3 logo is nergens te bekennen en dat is prima.
Hier ben ik ook blij dat ze het GT-Line logo hebben laten zitten. Het EV3 logo is bij mij ook zwart, maakt deel uit van de set.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gDlOi8QSHKxzdKf3hgVFgYITN3w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jumdmnDiRuahUQLzweVC1JUG.jpg?f=fotoalbum_large

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uray
Ik denk dat ik alleen voor de Zwarte KIA logo's ga en de rest weg laat.

Maar een ieder heeft een persoonlijke voorkeur en daar is niks mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Steeffoon schreef op zondag 28 september 2025 @ 18:24:
[...]

Hier ben ik ook blij dat ze het GT-Line logo hebben laten zitten. Het EV3 logo is bij mij ook zwart, maakt deel uit van de set.
[Afbeelding]
Jij moet echt nog even neutrale kentekenplaat houder regelen hoor. ;)

Verder een lekker wagentje!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uray
Nu je het zegt, was me als zodanig niet eens opgevallen, die van ons was bij aflevering neutraal. Gelukkig...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

THE_BASE schreef op zondag 28 september 2025 @ 18:31:
[...]

Jij moet echt nog even neutrale kentekenplaat houder regelen hoor. ;)

Verder een lekker wagentje!
Hahah, ik stoor me er eigenlijk niet echt aan. 😂
Maar mocht ie ooit nog eens teruggaan, dan zal ik het even doorgeven 😜

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
uray schreef op zondag 28 september 2025 @ 17:31:

Voor wat betreft een Camera heb ik zelf voor de Viofo A329T gekozen.
Mag ik vragen waarom je voor deze camera bent gegaan in plaats van wat Kia standaard aanbiedt? En heb je hem zelf geïnstalleerd?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
uray schreef op zondag 28 september 2025 @ 18:27:
Maar een ieder heeft een persoonlijke voorkeur en daar is niks mis mee.
En gelukkig maar, anders zou het wel erg saai worden op de weg … 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Steeffoon schreef op zondag 28 september 2025 @ 18:44:
[...]

Hahah, ik stoor me er eigenlijk niet echt aan. 😂
Maar mocht ie ooit nog eens teruggaan, dan zal ik het even doorgeven 😜
Noem vooral mijn naam niet, weet niet of ze zo blij met mij zijn. Onze inruil staat daar nog steeds onverkocht. 😛

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

THE_BASE schreef op zondag 28 september 2025 @ 22:30:
[...]

Noem vooral mijn naam niet, weet niet of ze zo blij met mij zijn. Onze inruil staat daar nog steeds onverkocht. 😛
Hahaha ik ken je naam ook niet 😂
Komt goed... Wacht eerst nog op een reactie rondom de updates die daar al een week in de mailbox zit...

Hoezo zouden ze niet blij zijn met je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Steeffoon schreef op maandag 29 september 2025 @ 08:41:
[...]

Hahaha ik ken je naam ook niet 😂
Komt goed... Wacht eerst nog op een reactie rondom de updates die daar al een week in de mailbox zit...

Hoezo zouden ze niet blij zijn met je?
Dat was een grapje omdat ze m’n oude auto hebben ingeruild en er niet vaar lijken te komen. Staat ook veel te duur geprijsd daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart155
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:50
MacZappa schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 09:48:
[...]

Bedankt!

Was al een tijd aan het zoeken waarom de digitale sleutel niet meer wou werken, ttz alleen door tweemaal zijknop en dan Face ID of pincode invullen en dan iPhone terugleggen, heel gedoe dus.
Sleutel verwijderd, met veel moeite en omwegen er weer op gekregen. Niet meer aan de praat te krijgen op de oude volautomatische manier.

Forum gelezen. :)

Bovenstaand bericht gevonden, et voilà! Alle werkt weer, Kia ontvangt me weer blij met geopende deur als ik terug in de buurt ben. :)
Naar mijn mening is de Digital Key erg onbetrouwbaar, ik moet regelmatig (eens in de paar maanden) de stappen zoals beschreven volgen om de UWB weer aan de praat te krijgen. En laatst was de Digital Key zelfs verlopen :? en werkte het helemaal niet meer. Daar stond ik dus met de kinderen en geen fysieke sleutel. Uiteindelijk via de Kia app de auto kunnen ontgrendelen en gelukkig kon ik de auto nog starten met m'n Apple Watch. Kreeg het toch wel even warm. Erg sjiek dat het allemaal kan maar erg betrouwbaar is het niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _birdie_
  • Registratie: December 2011
  • Nu online
bart155 schreef op maandag 29 september 2025 @ 09:57:
[...]

Naar mijn mening is de Digital Key erg onbetrouwbaar, ik moet regelmatig (eens in de paar maanden) de stappen zoals beschreven volgen om de UWB weer aan de praat te krijgen. En laatst was de Digital Key zelfs verlopen :? en werkte het helemaal niet meer. Daar stond ik dus met de kinderen en geen fysieke sleutel. Uiteindelijk via de Kia app de auto kunnen ontgrendelen en gelukkig kon ik de auto nog starten met m'n Apple Watch. Kreeg het toch wel even warm. Erg sjiek dat het allemaal kan maar erg betrouwbaar is het niet...
bedankt voor de info. Sinds kort ook UWB telefoon. Houd de digital keycard dan maar erbij.

Android S25 Ultra, Iphone 10XS Max, MacBook Air 15" M2, iPad Air 2025, Mac mini M4 (2025), KIA EV3 plus advanced LR green

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacZappa
bart155 schreef op maandag 29 september 2025 @ 09:57:
[...]

Mijn hoera kwam te vroeg, ondertussen staat de sleutel als gedeactiveerd door Kia op mijn Apple Watch, maar de telefoon werkt. Daar mogen ze inderdaad nog wat aan sleutelen.

Laatst stond ik in een parkeergarage in Hasselt en daar wou de app ook niet, stoorzenders in de buurt.
Maar plots weer wel dus eind goed meestal goed, maar wel even een transpireer-momentje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01-10 21:43
MacZappa schreef op maandag 29 september 2025 @ 11:31:
[...]

Mijn hoera kwam te vroeg, ondertussen staat de sleutel als gedeactiveerd door Kia op mijn Apple Watch, maar de telefoon werkt. Daar mogen ze inderdaad nog wat aan sleutelen.

Laatst stond ik in een parkeergarage in Hasselt en daar wou de app ook niet, stoorzenders in de buurt.
Maar plots weer wel dus eind goed meestal goed, maar wel even een transpireer-momentje. :)
Je zou als backup je sleutel altijd bij je kunnen dragen maar wat is dan nog het nut van de digital key?
Ik heb er ook een 'analoge' sleutel bij gekregen die een stuk minder bulky is dan de fob. Is de auto daar ook mee te starten?

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18:39
De reden dat ik dus nog altijd de daadwerkelijke sleutel mee neem. Zeker als ik ver van huis ben, ook nog eens met jong zoontje, wil ik geen risico of gezeik hebben dat spontaan de app er uit ligt of de digitale sleutel het laat af weten.

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uray
@posttoast Ik vond het veel geld voor een Full HD Dashcam, voor datzelfde geld heb ik nu een 4K variant.
Achter Camera moet ik nog een keer inbouwen op een rustig momentje, moet zorgvuldig gebeuren. De Dealer was me wat te duur voor een Cameraatje monteren.

@deMercer Nou, precies dat dus.

@THE_BASE lol, zo erg ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Revenge69
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 01-10 11:30
posttoast schreef op zondag 28 september 2025 @ 15:38:
Begin november ontvang ik ook mijn EV3 (shale gray GT-PlusLine, via Ayvens). Ik kom van een 2020 eNiro, dus ik ben heel benieuwd hoe het gaat bevallen :)

Ik werd van de week gebeld door de importeur met de vraag of ik nog "extra's" wilde toevoegen, dus ik heb direct aangegeven de afneembare trekhaak (à € 1260) en de zwarte emblemen (à € 109) te willen. Zijn er verder nog tips voor "must haves" waarvan het slim is om ze gelijk mee te nemen? Ik zie in het topic wel wat dingen langskomen, zoals bijvoorbeeld: een dashcam.

Nu vind ik het wel interessant om dat direct te doen, en om dan de Pioneer VREC-Z710SH-RC te nemen die Kia zelf aanbiedt. Ik lees echter in dit topic wat zaken waardoor ik twijfel:

* Hij schijnt wat minder mooi/bulky te zijn
* Hij laat "piepjes" horen wanneer er iemand voor of achter je rijdt?!

Alternatief zou de Fitcam zijn, maar ik neem aan dat de dealer die niet voor me gaat installeren?

Dus de tldr; welke opties zijn de moeite waard om direct mee te nemen én welke dashcam kan ik het best nemen?
Ik zou gaan voor FitCam. Prima beeld en heel makkelijk zelf te installeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

THE_BASE schreef op maandag 29 september 2025 @ 09:24:
[...]

Dat was een grapje omdat ze m’n oude auto hebben ingeruild en er niet vaar lijken te komen. Staat ook veel te duur geprijsd daar.
Haha, mijn oude was binnen een week al verkocht... en nog geen drie maanden en 2000 km later nog eens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Dank allen! Ik gok dat het inderdaad de FitCam wordt :)

Verder, behalve de trekhaak en zwarte emblemen, nog zaken waarvan het nuttig is om ze direct bij de dealer mee te laten nemen?

omniscale.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacZappa
AtlAntA schreef op maandag 29 september 2025 @ 11:47:
[...]

Ik heb er ook een 'analoge' sleutel bij gekregen die een stuk minder bulky is dan de fob. Is de auto daar ook mee te starten?
Daar krijg je de deur mee open.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bart155
AtlAntA schreef op maandag 29 september 2025 @ 11:47:
[...]

Je zou als backup je sleutel altijd bij je kunnen dragen maar wat is dan nog het nut van de digital key?
Precies dit, wat is dan het nut inderdaad. Ik had de analoge (kleine) sleutel ook mee maar daar kreeg ik niks mee gestart (weet niet 100% zeker of dit wel zou moeten).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
bart155 schreef op maandag 29 september 2025 @ 14:43:
Precies dit, wat is dan het nut inderdaad. Ik had de analoge (kleine) sleutel ook mee maar daar kreeg ik niks mee gestart (weet niet 100% zeker of dit wel zou moeten).
Die “analoge” sleutel is enkel bedoeld om de deur te ontgrendelen mocht de 12V batterij ‘dood’ zijn. Het sleutelgat zit achter de handgreep van de bestuurder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18:39
Er zal wel iets van een immobilizer in de fob zelf zitten, die je dus niet hebt als je enkel de fysieke sleutel gebruikt. Dus zoals deMercer al zei enkel voor openen en sluiten van deuren.

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uray
Wij hebben de Auto nu 4 weken. Ikzelf ontgrendel hem altijd met mijn Apple Watch Ultra 2, aangezien ik die altijd bij me heb. Tot dusver heb ik geen problemen ervaren. Hopen dat dat zo blijft, anders sta ik straks ergens in de rimboe.

Mijn vrouw daarentegen, had met haar oude AppleWatch Series 6 geen problemen, voor zolang het duurde. Na de eerste 2 weken kreeg ze een Series 11. Nu heeft ze daar weleens problemen mee. Dat de auto haar niet herkend. Ook niet met de telefoon. Dus heeft ze maar de originele sleutel gepakt. Maar ook dat de Auto haar persoonlijke instellingen spontaan vergeten is.

Geen idee waar dat aan ligt. Ik ben wel de eerste gekoppelde gebruiker, verder niets bijzonders aan onze situatie in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart155
uray schreef op maandag 29 september 2025 @ 18:20:
Wij hebben de Auto nu 4 weken. Ikzelf ontgrendel hem altijd met mijn Apple Watch Ultra 2, aangezien ik die altijd bij me heb. Tot dusver heb ik geen problemen ervaren. Hopen dat dat zo blijft, anders sta ik straks ergens in de rimboe.

Mijn vrouw daarentegen, had met haar oude AppleWatch Series 6 geen problemen, voor zolang het duurde. Na de eerste 2 weken kreeg ze een Series 11. Nu heeft ze daar weleens problemen mee. Dat de auto haar niet herkend. Ook niet met de telefoon. Dus heeft ze maar de originele sleutel gepakt. Maar ook dat de Auto haar persoonlijke instellingen spontaan vergeten is.

Geen idee waar dat aan ligt. Ik ben wel de eerste gekoppelde gebruiker, verder niets bijzonders aan onze situatie in mijn ogen.
Misschien moet ik mijn problemen ook wat nuanceren. We hebben de auto sinds januari en eigenlijk zitten de meeste issues vooral in de UWB-sensor. Daardoor gebeurt het soms dat de auto niet automatisch ontgrendelt wanneer je dichtbij komt. Je kunt de auto dan gelukkig nog steeds openen met je telefoon (zonder Kia-app) en starten door je telefoon op de draadloze lader te leggen. Niet ideaal, maar je komt in ieder geval weg.

Dat de digital key laatst verlopen was, en helemaal niet meer werkte, heeft volgens mij te maken met recente problemen bij Kia zelf. De app lag toen ook een paar dagen plat, al kan ik dat niet met zekerheid bewijzen.

De UWB is gelukkig vrij makkelijk weer aan de praat te krijgen via de stappen die hier al eerder voorbij zijn gekomen.

Wat ik zelf merk, is dat je de fysieke sleutel eigenlijk vanzelf minder vaak meeneemt. Je hebt je telefoon toch altijd bij je, en de sleutel niet altijd. Superfijn als het allemaal werkt, maar ik houd wel een slag om de arm als het om betrouwbaarheid gaat. Just sharing…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVranya
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:50
bart155 schreef op maandag 29 september 2025 @ 20:34:
[...]

Je kunt de auto dan gelukkig nog steeds openen met je telefoon (zonder Kia-app) en starten door je telefoon op de draadloze lader te leggen.
En je vinger op het streepje op de klink? Werkt dat dan ook niet?
Anders is dat makkelijker dan via de app.

Maar als ik alle berichten zo lees houd ik toch maar de lompe sleutel bij me denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVranya
Edit: ik lees erover heen: “zonder app” zei je al

[ Voor 75% gewijzigd door NVranya op 29-09-2025 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart155
NVranya schreef op maandag 29 september 2025 @ 21:06:
[...]
En je vinger op het streepje op de klink? Werkt dat dan ook niet?
Nee, dat werkt ook niet als de UWB-sensor niet werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BassieBulk
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Heb ook eigenlijk altijd alleen mijn telefoon bij me, nooit de sleutel.
Gaat meestal goed. Wel een paar keer gehad dat de deuren niet vanzelf opengingen bij naderen v/d auto.
Dan inderdaad openen met het streepje op de deurgreep, en telefoon op de oplader om te kunnen starten.

Wat wel eens vervelend is als je geen fysieke sleutel hebt, is het vrijgeven van de laadstekker.
Dan loop ik in de app te klooien om de auto weer op slot te doen, en dan weer open voordat de stekker los komt.

[ Voor 5% gewijzigd door BassieBulk op 29-09-2025 21:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eboellie
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:14
mijn keys zijn binnen snip: zonder promo

De ervaringen zijn top! In 2 tellen toegevoegd en ik kan de auto openen en starten met de kaart.

Blukie afstandbediening & energievretend aan mijn telefoon laat ik achterwege. Hoe? Ik heb de telefoon wel ingesteld, maar de wallet verwijderd & nfc uit. Mocht ik toch nog mijn kaart zijn vergeten dan download ik de wallet en zet ik nfc aan, in geval van nood). Getest en dat werkte.

[ Voor 16% gewijzigd door We Are Borg op 30-09-2025 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bimmer
EV3 Bussines plus (uitvoering)
Sinds de grote OTA update blijkt het niet mogelijk via spraakbediening iemand uit de contactenlijst van mijn telefoon te bellen. Krijg steeds word niet ondersteund
Voor de update werkte dit als nog, ik heb de telefoon al is verwijderd en terug verbonden maar ook dit blijkt geen oplossing ? Iemand die dit ook heeft ?
De telefoon is een Samsung (Android)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
snip: graag via topicreport

[ Voor 93% gewijzigd door We Are Borg op 30-09-2025 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
BassieBulk schreef op maandag 29 september 2025 @ 21:23:
Heb ook eigenlijk altijd alleen mijn telefoon bij me, nooit de sleutel.
Gaat meestal goed. Wel een paar keer gehad dat de deuren niet vanzelf opengingen bij naderen v/d auto.
Dan inderdaad openen met het streepje op de deurgreep, en telefoon op de oplader om te kunnen starten.

Wat wel eens vervelend is als je geen fysieke sleutel hebt, is het vrijgeven van de laadstekker.
Dan loop ik in de app te klooien om de auto weer op slot te doen, en dan weer open voordat de stekker los komt.
Ik laat de sleutel thuis als ik met de auto in de buurt blijf, ga ik langere afstand, dan gaat ‘ie gewoon mee. Het is niet zo dat ik er een hele tas voor moet pakken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noppie63
Een vraag over het infotainmentsysteem:
Als je op de homeknop drukt krijg je een indeling met 3 vensters. Deze kun eventueel rangschikken naar eigen inzicht door een venster lang ingedrukt te houden. Het navigatievenster vind ik wel handig maar is erg donker. Kunnen de kleuren daarvan aangepast worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
noppie63 schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 13:13:
Als je op de homeknop drukt krijg je een indeling met 3 vensters. Deze kun eventueel rangschikken naar eigen inzicht door een venster lang ingedrukt te houden. Het navigatievenster vind ik wel handig maar is erg donker. Kunnen de kleuren daarvan aangepast worden?
Voor zover ik weet niet, ik heb het in ieder geval nergens kunnen vinden.

Het matcht overigens wel goed met de rest van de schermen, dat donkere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noppie63
deMercer schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 13:57:
[...]

Voor zover ik weet niet, ik heb het in ieder geval nergens kunnen vinden.

Het matcht overigens wel goed met de rest van de schermen, dat donkere.
Dat laatste klopt, maar ik vind het wel heel erg donker....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhl102
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 16:39
Heeft iemand ervaring met het bandenrotatie van een KIA EV3? Hoe regel je dat? Ik heb 14.000 km gereden met all-seasonbanden. De handleiding adviseert om de bandenrotatie. Ik heb Kwik-fit gebeld, maar de monteur vertelde me dat dat niet nodig is.

[ Voor 10% gewijzigd door dhl102 op 30-09-2025 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noppie63
dhl102 schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 14:48:
Heeft iemand ervaring met het wisselen van de wielen van een KIA EV3? Hoe regel je dat? Ik heb 14.000 km gereden met all-seasonbanden. De handleiding adviseert om de wielen te wisselen. Ik heb Kwik-fit gebeld, maar de monteur vertelde me dat dat niet nodig is.
Dat lijkt me ook niet nodig. Wel nieuwsgierig welke banden je hebt gekozen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhl102
noppie63 schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 14:51:
[...]

Dat lijkt me ook niet nodig. Wel nieuwsgierig welke banden je hebt gekozen...
Sorry, ik bedoel de bandenrotatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noppie63
dhl102 schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 15:03:
[...]

Sorry, ik bedoel de bandenrotatie.
Maar ik zie dat je op All Seasons rijdt. Welke heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
Heeft iemand ervaring met het bandenrotatie van een KIA EV3? Hoe regel je dat? Ik heb 14.000 km gereden met all-seasonbanden. De handleiding adviseert om de bandenrotatie. Ik heb Kwik-fit gebeld, maar de monteur vertelde me dat dat niet nodig is.
Geen ervaring mee, maar wat ik ervan weet is dat het is bedoeld om de banden meer gelijkmatig te laten slijten. Naast profieldiepte is ook leeftijd een reden dat banden aan vervanging toe zijn. En door bandenrotatie kun je zowel het profiel als de leeftijd maximaal uitnutten. Als je alle banden, zowel voor als achter, sowieso qua profiel helemaal oprijdt binnen de maximale levensduur is dat echter geen issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhl102
noppie63 schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 15:13:
[...]

Maar ik zie dat je op All Seasons rijdt. Welke heb je?
Ik heb Vredestein QUATRAC PRO 215/60R17 96H. Ik ruil ze met mijn zomerbanden + extra 500 euro via KIA dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noppie63
dhl102 schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 15:46:
[...]

Ik heb Vredestein QUATRAC PRO 215/60R17 96H. Ik ruil ze met mijn zomerbanden + extra 500 euro via KIA dealer.
Dank je wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

noppie63 schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 13:13:
Een vraag over het infotainmentsysteem:
Ik weet even niet waar de setting verstopt zit maar er zijn 4 kleurenschema's te kiezen voor de kaart. Twee licht en twee donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Kemp
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 01-10 15:45
_birdie_ schreef op maandag 29 september 2025 @ 10:49:
[...]

bedankt voor de info. Sinds kort ook UWB telefoon. Houd de digital keycard dan maar erbij.
Welke keycard gebruik je? Kan maar weinig info vinden over gebruik van keycard voor EV3. Kia biedt zelf ook geen keycard aan voor de EV3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _birdie_
  • Nu online
Johan Kemp schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 17:10:
[...]

Welke keycard gebruik je? Kan maar weinig info vinden over gebruik van keycard voor EV3. Kia biedt zelf ook geen keycard aan voor de EV3
een digital card besteld op e-bay in de USA. in de how-to-kia-ev3 filmpjes vind je het terug maar hier leverbaar in NL. Het is in principe een NFC card (dicht bij de kling houden en de card op je console legge. Ook afslluiten via de kling).

[ Voor 34% gewijzigd door _birdie_ op 30-09-2025 17:31 ]

Android S25 Ultra, Iphone 10XS Max, MacBook Air 15" M2, iPad Air 2025, Mac mini M4 (2025), KIA EV3 plus advanced LR green

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
_birdie_ schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 17:17:
(dicht bij de kling houden en de card op je console legge. Ook afslluiten via de kling).
Jij hebt wel een heel bad ass EV3! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _birdie_
  • Nu online
deMercer schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 17:21:
[...]

Jij hebt wel een heel bad ass EV3! :+
gewoon een ev3 +A LR. geen gtline ...

maar bevalt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0bb3rt
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-10 18:56
Chris12345 schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 21:04:
Je kunt de kortste of snelste kiezen.
Het klinkt overigens onlogisch dat het via een af- en oprit korter is. Wilde hij je niet langs een laadpaal sturen, omdat je anders bij aankomst onder het ingestelde minimum zou uitkomen?
Nee hoor, de navigatie stuurt je over de snelste route, als er een kleine opstopping op de hoofdrijbaan is wordt je gewoon over de af-/oprit gestuurd. Is mij ook al gebeurt vanaf de A5 richting Rotterdam om dan over de afslag hoofddorp te moeten.
De route bepaling is soms een beetje apart, je komt er wel dus een echt probleem is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonk
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18:11
De handleiding adviseert om de bandenrotatie. Ik heb Kwik-fit gebeld, maar de monteur vertelde me dat dat niet nodig is.
Bij Tesla is het ook algemeen advies maar gaven ze “op basis van veldervaring” aan dat het in Nederland geen meerwaarde heeft.
Dat was wel een achterwielaangedreven auto, voor wat het waard is.

[ Voor 8% gewijzigd door jonk op 30-09-2025 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revenge69
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 01-10 11:30
_birdie_ schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 17:17:
[...]

een digital card besteld op e-bay in de USA. in de how-to-kia-ev3 filmpjes vind je het terug maar hier leverbaar in NL. Het is in principe een NFC card (dicht bij de kling houden en de card op je console legge. Ook afslluiten via de kling).
Even korte vraag.... Moet de NFC kaart op de console blijven liggen na starten? Kan anders mijn telefoon niet draadloos laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-10 18:24

grimson

domeingrommer

Even misschien geheel wat anders of misschien al langsgekomen;
Naar aanleiding van een reactie op dit artikel
Bosch gaat al 13000 banen schappen. Daar komen we zo nog wel een paar bij.
dacht ik eigenlijk hmja.. wij doen daar ook aan mee zegmaar, het 'verval' van de EU automobielfabrieken. Maar aan de andere kant denk ik van tja, de EV3 is toch nog steeds een goede keuze geweest ten opzichte van het EU aanbod. Achja, ik stond inderdaad net onder de douche :)

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _birdie_
  • Nu online
Revenge69 schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 06:37:
[...]

Even korte vraag.... Moet de NFC kaart op de console blijven liggen na starten? Kan anders mijn telefoon niet draadloos laden.
na het starten kan hij weg. Wordt ook aanbevolen heb ik ergens gelezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marieke2006
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:39
uray schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 11:35:
[...]

Behalve dan dat ie al een paar keer het conditioneren van de accu aanzet terwijl ik dat zelf helemaal niet nodig vindt. En dat desondanks ik helemaal geen Laadpunt als bestemming heb ingegeven.
Dat heb ik de laatste tijd ook, volgens mij als de auto onder een bepaald percentage komt (waarmee ik dan nog wel 10x naar huis kan rijden).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JWillems
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 09:59
Marieke2006 schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 09:18:
[...]

Dat heb ik de laatste tijd ook, volgens mij als de auto onder een bepaald percentage komt (waarmee ik dan nog wel 10x naar huis kan rijden).
\
Kan je uitzetten in het EV menu.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01-10 21:43
grimson schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 07:41:
Even misschien geheel wat anders of misschien al langsgekomen;
Naar aanleiding van een reactie op dit artikel
[...]
dacht ik eigenlijk hmja.. wij doen daar ook aan mee zegmaar, het 'verval' van de EU automobielfabrieken. Maar aan de andere kant denk ik van tja, de EV3 is toch nog steeds een goede keuze geweest ten opzichte van het EU aanbod. Achja, ik stond inderdaad net onder de douche :)
Ik probeer altijd de beste te kopen voor het geld wat ik te besteden heb. Jarenlang ook Duitsers gehad toen ze nog goed waren maar ze lopen in Duitsland al jarenlang achter qua features en kwaliteit. Auto's voelen alsof ze gemaakt zijn om 5 jaar mee te gaan ipv 20 jaar.

Eigen schuld dikke bult zeg ik dan. Laat ze eerst maar betere auto's maken en dan zie ik dan wel weer. Geldt ook voor stellantis bijvoorbeeld.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imiek99
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 01-10 22:20

imiek99

EV3 +A LR

AtlAntA schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 18:00:
[...]

Ik probeer altijd de beste te kopen voor het geld wat ik te besteden heb. Jarenlang ook Duitsers gehad toen ze nog goed waren maar ze lopen in Duitsland al jarenlang achter qua features en kwaliteit. Auto's voelen alsof ze gemaakt zijn om 5 jaar mee te gaan ipv 20 jaar.

Eigen schuld dikke bult zeg ik dan. Laat ze eerst maar betere auto's maken en dan zie ik dan wel weer. Geldt ook voor stellantis bijvoorbeeld.
En langer garantie geven……

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huubkuh
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 01:31
Excuses voor de late reactie.
Ik denk er dus ook over om aftermarket tpms sensoren te laten monteren op mijn winterset. Wat houdt het inleren in en moet dat iedere keer gebeuren na een bandenwissel?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GJonke
Reactie op waarom de EV3 gekocht, terwijl de Europese autoindustrie toch zo ernstig lijdt:
Jarenlang was hun dominante strategie om risicoloos de markt uit te melken en (EV) keuzes ten aanzien van de toekomst te negeren. Daarbij werden wensen ten aanzien van kwaliteit, vormgeving en betaalbaarheid genegeerd.
Het is iets dat in dit forum nauwelijks aan bod komt. Die Europese autoindustrie heeft genegeerd dat de nodige autorijders met name ook de styling van de UGCs (Ugly German Cars) helemaal zat waren: bombastisch, oerlelijk, fantasieloos, angstaanjagend in de achteruitkijkspiegel, etc.
Het is in hoge mate natuurlijk een kwestie van smaak, maar ik dacht bij het kiezen voor een nieuwe auto al lang dat ik qua uitstraling (plus qua prijs, bouwkwaliteit, rijgemak, doordachtheid, etc.) iets heel anders wilde. Een belangrijke meldenswaardige kwaliteit van de KIA EV3 is (zeker ook ná aanschaf) dat ik bijzonder VROLIJK word/blijf van de uitstraling (van binnen en buiten) en dat elke meter rijden me een opgewekt gemoed bezorgt.
Dit oordeel komt niet voort uit jeugdige overmoed, want ik ben 73. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ik heb gewoon gezocht naar de beste EV op het moment met ons budget. Dat mocht geen Chinees merk zijn én de garantie moest goed zitten. Franse auto’s vielen af vanwege onze slechte ervaringen. Ford had niets bijzonders en Volvo kwam nét slechter dan Kia uit de bus.

Het interesseert me voor deze uitgave geen reet of het een Europees product is, voor dat geld moet het gewoon goed zijn en fijn rijden. En dat doet ‘ie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onzenuub
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 18:13
Huubkuh schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 01:30:
Excuses voor de late reactie.
Ik denk er dus ook over om aftermarket tpms sensoren te laten monteren op mijn winterset. Wat houdt het inleren in en moet dat iedere keer gebeuren na een bandenwissel?
Inlezen houdt in dat je met een TPMS tool langs de wielen gaat, dat apparaatje reset het signaal naar de spanning van de banden die er dan op liggen. Apparaatje kost een euro of vijf op Alie. Als je het laat doen bij een garage dan rekenen die er aardig wat meer voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ik dacht dat ik mijn Digital Key kon delen, maar kan dit nergens in Wallet vinden. Een tweede Key aanmaken kan blijkbaar ook niet. Is delen niet mogelijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uray
THE_BASE schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 10:18:
Ik dacht dat ik mijn Digital Key kon delen, maar kan dit nergens in Wallet vinden. Een tweede Key aanmaken kan blijkbaar ook niet. Is delen niet mogelijk?
Naar je Wallet gaan, KIA kaart kiezen.
Dan heb je boven in dat Doorstuur Icoontje.
Instructies volgen, klaar...

Dus delen is wel mogelijk, een tweede key aanmaken niet.

[ Voor 7% gewijzigd door uray op 02-10-2025 11:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
THE_BASE schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 10:18:
Ik dacht dat ik mijn Digital Key kon delen, maar kan dit nergens in Wallet vinden.
Dit kan volgens mij ook via de KIA app, vanaf het eerste scherm. Sluit de overlay en klik op (de Nederlandse variant van) Vehicle sharing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
uray schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 10:36:
[...]

Naar je Wallet gaan, KIA kaart kiezen.
Dan heb je boven in dat Doorstuur Icoontje.
Instructies volgen, klaar...

Dus delen is wel mogelijk, een tweede key aanmaken niet.
OMG. Ik had mijzelf slimmer ingeschat. In de video op YouTube stond dat ik op de drie puntjes moet drukken en daar staat kaart delen. Had niet eens die pijl gezien. O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NVranya
THE_BASE schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 12:28:
[...]

OMG. Ik had mijzelf slimmer ingeschat. In de video op YouTube stond dat ik op de drie puntjes moet drukken en daar staat kaart delen. Had niet eens die pijl gezien. O-)
Ja, @THE_BASE , het begint bij de basis! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
NVranya schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 14:38:
[...]

Ja, @THE_BASE , het begint bij de basis! ;)
Haha. Ik wil van die naam af. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uray
Nou ik geloof dat ie van ons binnenkort Badge en Embleem loos is.
Bij de vraag van zo laten of zwart, zei ze droogjes: en nix ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
uray schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 17:19:
Nou ik geloof dat ie van ons binnenkort Badge en Embleem loos is.
Bij de vraag van zo laten of zwart, zei ze droogjes: en nix ?
Gaat dat goed met de KIA-logo’s? Ik meen dat daarvoor gaatjes in de carrosserie zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uray
@deMercer Eerlijk gezegd, geen idee eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
deMercer schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 17:52:
[...]

Gaat dat goed met de KIA-logo’s? Ik meen dat daarvoor gaatjes in de carrosserie zitten.
Dart klopt, ergens in dit topic kwam iemand er niet langs met visdraad omdat er gaatjes zitten waar die pennetjes van het logo invallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uray
Das dan jammer, valt die optie weer af. Ga de vraag opnieuw stellen.... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVranya
uray schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 19:04:
Das dan jammer, valt die optie weer af. Ga de vraag opnieuw stellen.... 8)
Alleen aan de voorkant, de achterkant logos zijn gewoon geplakt als het goed is
Pagina: 1 ... 72 73 Laatste