Niet op de 2026 model blijkbaar. Ook bevestigd door Kia Nederland.noppie63 schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 18:48:
[...]
nou, de plus advanced heeft wel een digital key
Wij hebben onze EV3 nu 4 weken, bevalt uitstekend, op één puntje na. Afgelopen periode meerdere keren gehad dat het lampje "botsing" aan ging en daarna werkte de cruisecontrol niet meer. Weet het niet zeker of het sneeuw de sneeuw/smurie laagje de oorzaak is af dat het toch iets anders is. Soms gaat de melding opeens weg en kan ik CC weer gebruiken. Vandaag eens gestopt en de parkeersensoren / radar schoongemaakt. Weet niet of dit de oplossing is of dat het uitzetten e.e.a. reset.
Mijn vraag heeft iemand anders ook zulke meldingen gehad met deze vieze sneeuw/ijssige wegen?
Mijn vraag heeft iemand anders ook zulke meldingen gehad met deze vieze sneeuw/ijssige wegen?
Yep, is van sneeuw, ijs, rotzooi etc etc op de sensoren.tweakfdr schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 20:15:
Wij onze EV3 nu 4 weken, bevalt uitstekend, op één puntje na. Afgelopen periode meerdere keren gehad dat het lampje "botsing" aan ging en daarna werkte de cruisecontrol niet meer. Weet het niet zeker of het sneeuw de sneeuw/smurie laagje de oorzaak is af dat het toch iets anders is. Soms gaat de melding opeens weg en kan ik CC weer gebruiken. Vandaag eens gestopt en de parkeersensoren / radar schoongemaakt. Weet niet of dit de oplossing is of dat het uitzetten e.e.a. reset.
Ontdekt dat je in de Kia Connect store nu voor €99 'levenslange' OTA-updates kunt krijgen. Voor zolang Kia Connect loopt, dus zeven jaar. Via USB blijft het gratis.
/f/image/8U3TPAqz3x8qBlLyuf7EwWDO.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/8U3TPAqz3x8qBlLyuf7EwWDO.png?f=fotoalbum_large)
DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air
Ja, als het sneeuwt: even je radar schoonvegen helpt.tweakfdr schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 20:15:
Wij hebben onze EV3 nu 4 weken, bevalt uitstekend, op één puntje na. Afgelopen periode meerdere keren gehad dat het lampje "botsing" aan ging en daarna werkte de cruisecontrol niet meer. Weet het niet zeker of het sneeuw de sneeuw/smurie laagje de oorzaak is af dat het toch iets anders is. Soms gaat de melding opeens weg en kan ik CC weer gebruiken. Vandaag eens gestopt en de parkeersensoren / radar schoongemaakt. Weet niet of dit de oplossing is of dat het uitzetten e.e.a. reset.
[Afbeelding]
Dat is dat zwarte vierkant onder je nummerplaat vóór.
Daarnaast je voorruit goed ontwasemen zodat de camera achter (voor?) de achteruitkijkspiegel alles ook goed ziet.
Verwarring alom want de optie is grijs in de auto. Volgende update maar afwachten?Steeffoon schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 22:24:
Ontdekt dat je in de Kia Connect store nu voor €99 'levenslange' OTA-updates kunt krijgen. Voor zolang Kia Connect loopt, dus zeven jaar. Via USB blijft het gratis.
En de verwarring wordt nog groter.Steeffoon schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 22:24:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Onze grote vriend EV Odessey heeft in Engeland een update gekregen waarbij er gebruik gemaakt gaat worden van online kaarten. Dan zou de kaarten informatie altijd up-to-date zijn.
Dat betekend dat de OTA update voor de kaartinformatie niet meer nodig is.
Alleen maar de Infotainment software 2x per jaar. Die doe ik dan wel per usb stik.
Als wij tenminste die update ook gaan krijgen
Update voor de app: eindelijk die trage startup verdwenen van die EV9. Het zijn de kleine dingen die het doen. :)
KIA EV3 GT-Line LR iPhone 17 Pro MacBook Air M4 iMac M4 iPad mini 6 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Die update is hier ook al tijd uit en draai ik al dus die zal je zeker moeten krijgen_EV_ schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 07:51:
[...]
En de verwarring wordt nog groter.
Onze grote vriend EV Odessey heeft in Engeland een update gekregen waarbij er gebruik gemaakt gaat worden van online kaarten. Dan zou de kaarten informatie altijd up-to-date zijn.
Alleen maar de Infotainment software 2x per jaar. Die doe ik dan wel per usb stik.
Daar heb je wellicht deze abo voor nodig….??_EV_ schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 07:51:
[...]
Maar mogelijk heb je daar dan ook een abo voor nodig?_EV_ schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 07:51:
[...]
DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air
Het zou gaan om een infotainment update van januari 2026, zie
https://update.kia.com/EU/EN/updateNoticeView/Y2YGqZ
Je zou deze update ook via de updater kunnen installeren.
Alleen zie ik deze update nergens terug, dat bedoel ik met verwarring
https://update.kia.com/EU/EN/updateNoticeView/Y2YGqZ
Je zou deze update ook via de updater kunnen installeren.
Alleen zie ik deze update nergens terug, dat bedoel ik met verwarring
Ok, ik begrijp dat je voor OTA updates voor kaarten en Infotainment systeem dus 99 Euro moet gaan betalen? En als je het zelf via USB stick doet, kost het niks?
Nou ja, als kaart updates dan sneller komen, doe ik misschien die 99 Euro dan wel. Zit nog steeds te wachten op de kaartversie waarin de A24 (Vlaardingen - Rozenburg) gewoon actief is.
Nou ja, als kaart updates dan sneller komen, doe ik misschien die 99 Euro dan wel. Zit nog steeds te wachten op de kaartversie waarin de A24 (Vlaardingen - Rozenburg) gewoon actief is.
EV3 Plus + ADAS LR BlueFro, Zaptec Go 2 laadpaal aangestuurd door EVCC
A24 zelf staat er wel op maar blijkbaar de toegangsweg ernaar toe niet. Hij kan niet navigeren via de tunnel maar als je eenmaal op de A24 zit pakt hij de navigatie wel weer opjvdlely schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 12:05:
Ok, ik begrijp dat je voor OTA updates voor kaarten en Infotainment systeem dus 99 Euro moet gaan betalen? En als je het zelf via USB stick doet, kost het niks?
Reed er net doorheen. Heb de update maar reed op google Maps. Volgende keer in de gaten houden. Flink irritant dat hij na jaar nog niet instond._EV_ schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 12:56:
[...]
A24 zelf staat er wel op maar blijkbaar de toegangsweg ernaar toe niet. Hij kan niet navigeren via de tunnel maar als je eenmaal op de A24 zit pakt hij de navigatie wel weer op
Samsung S25 Ultra, Iphone 10XS Max, MacBook Air 15" M2, iPad Air 2025, Mac mini M4 (2025), KIA EV3 plus advanced LR green
Zoals ik de informatie in de Store lees kun je dat 'mogelijk' weglaten;Steeffoon schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 10:25:
[...]
Maar mogelijk heb je daar dan ook een abo voor nodig?
Het blijft geld, maar voor €0,00062 per km kan ik daar denk ik nog wel mee leven.- De kaartdatabase wordt elke maand vernieuwd en automatisch via OTA naar uw voertuig gestuurd wanneer u dat nodig heeft. Zo bent u ... hoeft te doen;
- Uw infotainmentsysteem ontvangt ook regelmatig OTA-updates, doorgaans twee keer per jaar. ... Deze updates verbeteren ... de algehele gebruikerservaring.
Zo fijn die Kia app. Werkt al urenlang niet 😏
Hoopte dat het opgelost was door de hele app maar opnieuw in te stellen en de auto opnieuw te koppelen. Niet dus.
Meer mensen last van?
Hoopte dat het opgelost was door de hele app maar opnieuw in te stellen en de auto opnieuw te koppelen. Niet dus.
Meer mensen last van?
[ Voor 16% gewijzigd door Steeffoon op 30-01-2026 19:36 ]
Zelfde is in Groningen. Knooppunt Julianaplein. Al een eeuwigheid anders dan hoe de kaart het zegt._birdie_ schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 15:27:
[...]
Reed er net doorheen. Heb de update maar reed op google Maps. Volgende keer in de gaten houden. Flink irritant dat hij na jaar nog niet instond.
Ik had daar ook last van gisteren.. vanaf de ochtend tot dat ik thuis kwam om 5u in de middag.Steeffoon schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 16:46:
Meer mensen last van?
[Afbeelding]
Net weer gekeken en werkt nog steeds niet goed
[ Voor 3% gewijzigd door grazara op 31-01-2026 07:24 ]
Best vreemd, hier niets aan de hand. Hoe kan dat zo verschillend zijn? Wel dat de widget zei dat ik moest inloggen. App openen en was opgelost.Steeffoon schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 16:46:
Meer mensen last van?
[Afbeelding]
KIA EV3 GT-Line LR iPhone 17 Pro MacBook Air M4 iMac M4 iPad mini 6 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
ja gisteren zo goed als de hele dag. Vandaag weer goed.THE_BASE schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 08:58:
[...]
Best vreemd, hier niets aan de hand. Hoe kan dat zo verschillend zijn? Wel dat de widget zei dat ik moest inloggen. App openen en was opgelost.
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Ja ik ook wel maar het gaat mij meer om de onduidelijkheid.aikink schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 16:25:
[...]
[...]
Het blijft geld, maar voor €0,00062 per km kan ik daar denk ik nog wel mee leven.
Komt er eens in de 2 maanden een kaart update die je met dit abo via OTA binnen kan krijgen? Al dan niet gratis via navi updater en usb stick?
Of krijgen we de update zodat we gebruik maken van online kaarten die altijd up-to-date zijn?
Ik ben benieuwd of iemand die vraag kan beantwoorden.
Waarschijnlijk gewoon even afwachten wat er gaat komen. 😉
te vroeg gesproken. De app ligt er weer uit met dezelfde foutmelding dat de dienst momenteel beperkt is wegens een tijdelijk probleem met de voertuigverbinding.AtlAntA schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 09:44:
[...]
ja gisteren zo goed als de hele dag. Vandaag weer goed.
Kia gaat al snel stellantis achterna met de kwaliteit van de app als ze zo doorgaan.
Ik heb geen idee, maar wel net de pas van 99 Euro aangeschaft. Kan mijn ervaringen wel delen als ik updates langs zie komen. Ook al zouden de map updates gratis komen, dan nog vind ik alleen de systeem updates OTA ook wel fijn. Ik zag dat via USB vrij veel geklooi is met enorme bestanden. Ik heb de auto nog 5 jaar dus als het me 10 keer tijd bespaart dan is het me het geld wel waard._EV_ schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 11:42:
[...]
Ja ik ook wel maar het gaat mij meer om de onduidelijkheid.
Komt er eens in de 2 maanden een kaart update die je met dit abo via OTA binnen kan krijgen? Al dan niet gratis via navi updater en usb stick?
Of krijgen we de update zodat we gebruik maken van online kaarten die altijd up-to-date zijn?
Ik ben benieuwd of iemand die vraag kan beantwoorden.
Waarschijnlijk gewoon even afwachten wat er gaat komen. 😉
Een andere vraag. Heeft iemand ervaring met een dongle om je telefoon te casten (beeld en geluid) naar het scherm? Dan kan ik tijdens het snelladen eens een stukje Netflix film kijken oid. Daar heb ik de abonnementskosten van Kia niet voor over.
[ Voor 12% gewijzigd door Skv op 31-01-2026 15:59 ]
Kan dit aan jouw voertuig liggen? Ik heb dit probleem nog nooit gehad. Ook gisteren en vandaag niet. Terwijl ik de app best vaak heb gebruikt op afstand, om voortgang laden te checken, klimaatregeling op afstand te starten etc.AtlAntA schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 15:33:
[...]
te vroeg gesproken. De app ligt er weer uit met dezelfde foutmelding dat de dienst momenteel beperkt is wegens een tijdelijk probleem met de voertuigverbinding.
Kia gaat al snel stellantis achterna met de kwaliteit van de app als ze zo doorgaan.
[ Voor 11% gewijzigd door Skv op 31-01-2026 15:40 ]
In Engeland en Duitsland zijn nieuwe updates uitgebracht, die een andere functionaliteit van het connect systeem introduceert. Daarom staan de Nederlandse EV 3 nu op grijs voor wat betreft OTA. Dus inderdaad gewoon even afwachten tot Kia Nederland ook deze update uitrolt. Niet alleen hebben de eerder genoemde landen ook de ramen bediening functionaliteit in het remote gedeelte van de Kia app, zij hebben ook prioriteit bij de uitrol van de nieuwe cNcc software. Helaas blijkt elke land eigen functionaliteit te hebben. Ik wacht nog wel met de eventuele aanschaf van updates voor € 99, terwijl usb updates iets later gratis zijn. Maar het is gebruiksgemak. Bovendien vind ik de informatie nu tegenstrijdig. De nieuwe update suggereert dat kaart updates gratis zijn en plaats vinden bij elke start van het systeem. Dus waarom dan dat abonnement nu aanschaffen. Alleen voor het infosysteem? Dus kom op Kia Nederland kom met de update en geef duidelijke informatie wat de functionaliteit hier in Nederland is.
Hier in Spanje de afgelopen dagen 0 problemen met de app. Aan de app an sich lijkt het niet te liggen, eerder in de connectiviteit / infrastructuur.AtlAntA schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 15:33:
te vroeg gesproken. De app ligt er weer uit met dezelfde foutmelding dat de dienst momenteel beperkt is wegens een tijdelijk probleem met de voertuigverbinding.
Hier in Spanje heb ik wel de raambediening in de app, maar helaas wel een uitgegrijsde OTA instelling. Het hebben van die raambediening lijkt dus geen garantie te zijn voor het hebben van prioriteit bij nieuwe software.Skipper_NH schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 15:40:
In Engeland en Duitsland zijn nieuwe updates uitgebracht, die een andere functionaliteit van het connect systeem introduceert. Daarom staan de Nederlandse EV 3 nu op grijs voor wat betreft OTA. Dus inderdaad gewoon even afwachten tot Kia Nederland ook deze update uitrolt. Niet alleen hebben de eerder genoemde landen ook de ramen bediening functionaliteit in het remote gedeelte van de Kia app, zij hebben ook prioriteit bij de uitrol van de nieuwe cNcc software.
NB Naast raambediening in de app zou het ook fijn zijn om het schuifdak te kunnen bedienen vanuit de app. Voor zover ik weet is dat jammer genoeg functionaliteit die in geen enkel land voorkomt.
Bij mij geen probleem, zojuist aankoop OTA updates gedaan.AtlAntA schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 15:33:
[...]
Het is dan per persoon verschillend, want hier al dagen geen (behalve die widget) problemen. Ook vandaag gewoon een werkende app.AtlAntA schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 15:33:
[...]
Om nou gelijk te zeggen dat Kia (Hundai Motor Company) Stellantis achterna gaat vind ik persoonlijk wel wat overdreven. ;)
Skv schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 15:33:
[...]
Ik heb geen idee, maar wel net de pas van 99 Euro aangeschaft. Kan mijn ervaringen wel delen als ik updates langs zie komen. Ook al zouden de map updates gratis komen, dan nog vind ik alleen de systeem updates OTA ook wel fijn. Ik zag dat via USB vrij veel geklooi is met enorme bestanden. Ik heb de auto nog 5 jaar dus als het me 10 keer tijd bespaart dan is het me het geld wel waard.
Een andere vraag. Heeft iemand ervaring met een dongle om je telefoon te casten (beeld en geluid) naar het scherm? Dan kan ik tijdens het snelladen eens een stukje Netflix film kijken oid. Daar heb ik de abonnementskosten van Kia niet voor over.
:strip_exif()/f/image/OH13bGe8Cr7A8TSt71sjNjsn.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/HW5fs4nLYgFOJh6ashPayrVT.jpg?f=fotoalbum_large)
Er lijken verder geen updates klaar te staan.
Ik wacht wel op Black Friday.Skv schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 16:12:
[...]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hier wel, maar moest even downloaden, pas na de tweede rit na betaling was het gereed voor installatie. Nieuwe infotainmentversie: SV1.EUR.ccNC.001.002.251118, dat is dezelfde versie als grimson in "Het grote Kia EV3 topic"Skv schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 16:12:
[...]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zal van de week wel komen dan inderdaad. Ik ga er vanuit dat ik niet ergens actief hoef te checken voor updates of een download moet activeren?Zr40 schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 18:20:
[...]
Hier wel, maar moest even downloaden, pas na de tweede rit na betaling was het gereed voor installatie. Nieuwe infotainmentversie: SV1.EUR.ccNC.001.002.251118, dat is dezelfde versie als grimson in "Het grote Kia EV3 topic"
Merk je verschil in de navigatie na de update?
[ Voor 10% gewijzigd door Skv op 31-01-2026 19:13 ]
ik heb niks betaald maar hem wel via OTA gekregen (auto jan 2025). Kwam afgelopen woensdag door. Ervaar sindsdien wel problemen met UWB toegang met auto. Weet niet of het er wat mee te maken heeft. Ook mijn telefoon vandaag maar even gerestart. Maar nog niet bij mijn auto geweest. Met deze update heb je toch geen nieuwe kia maps update mee nodig of begrijp ik het verkeerd.Zr40 schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 18:20:
[...]
Hier wel, maar moest even downloaden, pas na de tweede rit na betaling was het gereed voor installatie. Nieuwe infotainmentversie: SV1.EUR.ccNC.001.002.251118, dat is dezelfde versie als grimson in "Het grote Kia EV3 topic"
Samsung S25 Ultra, Iphone 10XS Max, MacBook Air 15" M2, iPad Air 2025, Mac mini M4 (2025), KIA EV3 plus advanced LR green
Ik heb ook niets betaald en heb de update ook gehad. Auto is van september 2025. Heb ook de optie niet om de updates af te kopen. Zoals ik het nu zie in de store, heb ik recht op alle updates gratis, t/m september 2032_birdie_ schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 19:18:
[...]
ik heb niks betaald maar hem wel via OTA gekregen (auto jan 2025). Kwam afgelopen woensdag door. Ervaar sindsdien wel problemen met UWB toegang met auto. Weet niet of het er wat mee te maken heeft. Ook mijn telefoon vandaag maar even gerestart. Maar nog niet bij mijn auto geweest. Met deze update heb je toch geen nieuwe kia maps update mee nodig of begrijp ik het verkeerd.
Quatt Hybrid. Woning: , 2 onder 1 kap, 141 m², HR++ glas, bouwjaar 1977. Volledig geïsoleerd. Bosch HR 30 Combi, LG WH20S Toon 2 thermostaat, KIA EV3 +A Pearl White LR
Passen die OTA kaartupdates in het kader van de wijzigingen die Kia eerder aankondigde, namelijk dat er gaat overgestapt worden van kaartaanbieder HERE naar Android Automotive?
Nee, dat is iets heel anders. Android Automotive is niet een kaartaanbieder, maar een compleet softwareplatform (een OS als het ware). Dat verandert niet meer voor een bestaande auto.
Live kaartupdates zou nog steeds kaartdata van HERE kunnen gebruiken.
Live kaartupdates zou nog steeds kaartdata van HERE kunnen gebruiken.
Iemand zou dit dan eerst via HERE Map Creator moeten doorgeven / verwerken zodat het wel goed werkt._EV_ schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 12:56:
[...]
A24 zelf staat er wel op maar blijkbaar de toegangsweg ernaar toe niet. Hij kan niet navigeren via de tunnel maar als je eenmaal op de A24 zit pakt hij de navigatie wel weer op
Hier gisteren ook weer gezeur. Het hielp vreemd genoeg om de telefoon even op vliegtuigstand te zetten, en weer terug. Heel vreemd. Nu doet ie het nog steeds gelukkig.grazara schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 07:23:
[...]
Ik had daar ook last van gisteren.. vanaf de ochtend tot dat ik thuis kwam om 5u in de middag.
Net weer gekeken en werkt nog steeds niet goed
Dit heeft voor mij iets geholpen. Vandaag nog/weer problemen met de appSteeffoon schreef op zondag 1 februari 2026 @ 09:32:
[...]
Hier gisteren ook weer gezeur. Het hielp vreemd genoeg om de telefoon even op vliegtuigstand te zetten, en weer terug. Heel vreemd. Nu doet ie het nog steeds gelukkig.
Snap het niet zo goed, want hier geen enkel probleem met de app. Je zou verwachten dat het dan bij iedereen het geval moet zijn?grazara schreef op zondag 1 februari 2026 @ 10:16:
[...]
Dit heeft voor mij iets geholpen. Vandaag nog/weer problemen met de app
Het kan app platform zijn.. ios of android. Of de 4g kaart van auto etc etcTHE_BASE schreef op zondag 1 februari 2026 @ 10:47:
[...]
Snap het niet zo goed, want hier geen enkel probleem met de app. Je zou verwachten dat het dan bij iedereen het geval moet zijn?
..of mogelijk draait niet alles op hetzelfde platform/systeem. Lijkt mij ook niet verstandig btw.THE_BASE schreef op zondag 1 februari 2026 @ 10:47:
[...]
Snap het niet zo goed, want hier geen enkel probleem met de app. Je zou verwachten dat het dan bij iedereen het geval moet zijn?
Hier ook helaas. Erg vervelend.grazara schreef op zondag 1 februari 2026 @ 10:16:
[...]
Dit heeft voor mij iets geholpen. Vandaag nog/weer problemen met de app
Hier Android.
[ Voor 3% gewijzigd door Steeffoon op 01-02-2026 11:53 ]
Hier dus ook android.Steeffoon schreef op zondag 1 februari 2026 @ 11:52:
[...]
Hier ook helaas. Erg vervelend.
Hier Android.
hier ook normaal op android. had vd week na de infotainment update wel problemen met de UWB en keycard.
Ik heb het sindsdien niet meer geprobeerd. Maar app werkt wel normaal.
Cache verwijderen en de App opnieuw opstarten helpt bij mij.Steeffoon schreef op zondag 1 februari 2026 @ 09:32:
[...]
Hier gisteren ook weer gezeur. Het hielp vreemd genoeg om de telefoon even op vliegtuigstand te zetten, en weer terug. Heel vreemd. Nu doet ie het nog steeds gelukkig.
Vermoed zelf dat de agressieve manier van Samsung om apps in slaap te duwen zorgt voor een stale connection oid.
Alle androids hier die issues hebben een Samsung?
Ik had gisteren, net als mijn vrouw gedoe met de kia app op onze samsungs.
Auto niet te bereiken urenlang. Ook in de auto geregeld een zwart scherm met Android auto en crashes van google maps, op beide telefoons.
De ingebouwde navigatie maar gebruikt, leerden we ook gelijk de namen van alle kolken van de IJssel
Auto niet te bereiken urenlang. Ook in de auto geregeld een zwart scherm met Android auto en crashes van google maps, op beide telefoons.
De ingebouwde navigatie maar gebruikt, leerden we ook gelijk de namen van alle kolken van de IJssel
Ik krijg net op mijn telefoon deze melding. Mijn vrouw is op pad dus ik kan niet op de auto zien wat er is veranderd.Zr40 schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 18:20:
[...]
[ Voor 54% gewijzigd door Skv op 01-02-2026 16:51 ]
Ik had ook ota update 99 eur betaald en kreeg vandaag gelijk update en dezelfde melding als hiervoor dat draadloze ota update is voltooid. Zelf denk ik dat je alleen met deze betaalde ota update de automatische update voor kaarten en infotainment systeem voor een periode van 7 jr ontgrendeld
Nope, Google Pixel 10 Pro XL hier. Zou wel raar zijn als dat ineens het probleem is. Dat was namelijk nooit.AtlAntA schreef op zondag 1 februari 2026 @ 14:06:
[...]
Cache verwijderen en de App opnieuw opstarten helpt bij mij.
Vermoed zelf dat de agressieve manier van Samsung om apps in slaap te duwen zorgt voor een stale connection oid.
Alle androids hier die issues hebben een Samsung?
iOS: Nul problemen. Ook niet gehadSteeffoon schreef op zondag 1 februari 2026 @ 17:54:
[...]
Nope, Google Pixel 10 Pro XL hier. Zou wel raar zijn als dat ineens het probleem is. Dat was namelijk nooit.
Quatt Hybrid. Woning: , 2 onder 1 kap, 141 m², HR++ glas, bouwjaar 1977. Volledig geïsoleerd. Bosch HR 30 Combi, LG WH20S Toon 2 thermostaat, KIA EV3 +A Pearl White LR
Dan kun je het beter snel regelen om er lang profijt van te hebben.Robert1962 schreef op zondag 1 februari 2026 @ 17:27:
Ik had ook ota update 99 eur betaald en kreeg vandaag gelijk update en dezelfde melding als hiervoor dat draadloze ota update is voltooid. Zelf denk ik dat je alleen met deze betaalde ota update de automatische update voor kaarten en infotainment systeem voor een periode van 7 jr ontgrendeld
Kreeg ook gelijk een update binnen, alleen jammer dat er geen voortgangs indicatie tijdens het proces.THE_BASE schreef op zondag 1 februari 2026 @ 18:35:
[...]
Dan kun je het beter snel regelen om er lang profijt van te hebben.
EV3 adv + LR 19” allseason
Dat zou wel prettiger zijn. Ook niet via systeem te zien, als de auto stilstaat?pati schreef op zondag 1 februari 2026 @ 19:11:
[...]
Kreeg ook gelijk een update binnen, alleen jammer dat er geen voortgangs indicatie tijdens het proces.
Heb gezocht maar niets gevonden, ook niet in de app (IOS). Systeem geeft aan dat de update verder gaat wanneer de auto weer gestart wordt. Je zou hem dus in de kampeermodus kunnen zetten en afsluiten met de app.THE_BASE schreef op zondag 1 februari 2026 @ 19:34:
[...]
Dat zou wel prettiger zijn. Ook niet via systeem te zien, als de auto stilstaat?
Weet nog niet of je een melding krijgt als het update proces voltooid is.
Ja. Zie een paar posts hierboven.pati schreef op zondag 1 februari 2026 @ 19:50:
[...]
Heb gezocht maar niets gevonden, ook niet in de app (IOS). Systeem geeft aan dat de update verder gaat wanneer de auto weer gestart wordt. Je zou hem dus in de kampeermodus kunnen zetten en afsluiten met de app.
Weet nog niet of je een melding krijgt als het update proces voltooid is.
Waarom maken ze die auto niet 100 euro duurder? :SSteeffoon schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 22:24:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
EV3 +A LR, HA Yellow, Prusa Mini+, ERGA08EAV3H7 & EHBH08EF6V
Waarom zit die 99 euro niet allang in die verkoopprijs?Coffee schreef op maandag 2 februari 2026 @ 07:44:
[...]
Waarom maken ze die auto niet 100 euro duurder? :S
Omdat ze meer winst willen maken.THE_BASE schreef op maandag 2 februari 2026 @ 08:26:
[...]
Waarom zit die 99 euro niet allang in die verkoopprijs?
Dat snap ik, tegenwoordig verdienen veel bedrijven meer aan 'diensten' dan aan de marge op producten.
Deze vorm van de abo, met deze prijs is pas 1 week beschikbaar.Coffee schreef op maandag 2 februari 2026 @ 07:44:
[...]
Ik geloof nooit dat ze zo snel een verkoopprijs van de complete auto erop kunnen aanpassen.
Daarnaast krijg je dan zoveel wijzigingen dat de verkoopprijs continu aangepast gaat worden. Ook dan worden we niet blij.
En nu heeft iedereen de keuze om het wel of niet te nemen, anders wordt het je opgedrongen.
Daar zouden dan ook weer mensen over gaan klagen.
5,5% winstmarge is nou ook weer niet bijster bijzonder.
Ik weet het niet hoor, maar 100 euro voor 6 jaar aan niet-essentiële updates vind ik zeer schappelijk. Minder dan 17 euro per jaar. Het is ook niet alsof de auto het nodig heeft om te blijven werken zoals het altijd al deed, je kan zelf kiezen of je het de meerprijs waard vind.Coffee schreef op maandag 2 februari 2026 @ 07:44:
[...]
Waar sluit je dit af. Kan het niet vinden in de KIA app. Of kijk ik verkeerd?Zr40 schreef op maandag 2 februari 2026 @ 11:33:
[...]
Ik weet het niet hoor, maar 100 euro voor 6 jaar aan updates vind ik zeer schappelijk. Minder dan 17 euro per jaar. Het is ook niet alsof de auto het nodig heeft om te blijven werken zoals het altijd al deed, je kan zelf kiezen of je het de meerprijs waard vind.
Maar welke updates ontvang je niet meer zonder betaald abonnement?Zr40 schreef op maandag 2 februari 2026 @ 11:33:
[...]
Ik weet het niet hoor, maar 100 euro voor 6 jaar aan niet-essentiële updates vind ik zeer schappelijk. Minder dan 17 euro per jaar. Het is ook niet alsof de auto het nodig heeft om te blijven werken zoals het altijd al deed, je kan zelf kiezen of je het de meerprijs waard vind.
OTA ontvang je sowieso gedurende de 7 jaar Kia Connect, meen ik? Alleen entertainment- en kaartupdates zouden hiermee gepusht worden in plaats van een USB-stick. De werking daarvan ken ik niet, maar zou ook gedoe zijn...
Gisteravond toch ook maar de 7 jaar OTA updates aangeschaft. Vind de prijs best schappelijk, en scheelt gedoe met zelf via een USB-stick de updates uitvoeren. Voor dat gemak wil ik best zo’n € 17 /jr betalen.
En toeval of niet, vanochtend bij het wegrijden startte direct de download van een update, wat de Vehicle Software v 26.1.1 bleek te zijn. En bij de terugrit startte weer een download, een heel grote die nog niet is afgerond. Ben benieuwd welke dat gaat zijn.
En toeval of niet, vanochtend bij het wegrijden startte direct de download van een update, wat de Vehicle Software v 26.1.1 bleek te zijn. En bij de terugrit startte weer een download, een heel grote die nog niet is afgerond. Ben benieuwd welke dat gaat zijn.
Ja, dan ga ik hem ook maar aanschaffen denk ik.deMercer schreef op maandag 2 februari 2026 @ 11:52:
Gisteravond toch ook maar de 7 jaar OTA updates aangeschaft. Vind de prijs best schappelijk, en scheelt gedoe met zelf via een USB-stick de updates uitvoeren. Voor dat gemak wil ik best zo’n € 17 /jr betalen.
Overigens valt de Vehicle Software buiten dit abo.
Dit is volgens mij een voertuig systeemsoftware wat je sowieso OTA krijgt gedurende de 7 jaar.
De OTA abo is alleen voor de infotainment software en kaartupdates
Mijn EV3 is 13 november afgeleverd met V26.1.1 al aan boord
Volgens mij klopt het hoor, wat je zegt. Ik vond het alleen wel erg toevallig dat de nieuwe versie de eerste de beste keer starten van de auto na aanschaf van die 7 jaar abo binnenkomt._EV_ schreef op maandag 2 februari 2026 @ 12:35:
Overigens valt de Vehicle Software buiten dit abo.
Dit is volgens mij een voertuig systeemsoftware wat je sowieso OTA krijgt gedurende de 7 jaar.
De OTA abo is alleen voor de infotainment software en kaartupdates
Mijn versieinformatie ziet er nu dus ook precies zo uit, waarbij er momenteel dus een grote download loopt.Mijn EV3 is 13 november afgeleverd met V26.1.1 al aan boord
Ik ben benieuwd of mijn EV3 nu ook upgrade naar deze versies van het infotainmentsysteem / navigatiekaart.Zr40 schreef op maandag 2 februari 2026 @ 12:42:
Grappig, die verschillen. Ik heb een oudere versie, maar nieuwere infotainment en nieuwere kaart.
Hier stond er ineens een update (gratis, zonder abonnement) klaar. Huidige versie is nu 26.1.1.
zag net ook wat voorbij schieten maar was te laat met approven en was hij weer weg .. komt wel weer terug.THE_BASE schreef op maandag 2 februari 2026 @ 14:49:
Hier stond er ineens een update (gratis, zonder abonnement) klaar. Huidige versie is nu 26.1.1.
Update gehad, vervolgens de melding; controleer electr systeem wagen………….Dealer gebeld, volgende week donderdag aan de beurt. Tijdens het rijden niks te merken verder. Volgens dealer kan ik er ook gewoon mee blijven rijden.
Ik heb nog geen OTA abo, wil deze afsluiten, maar ik kan de OTA abo niet meer vinden in de kia connect store? Heb maar een vraag gesteld aan klantenservice, of weet iemand wat ik fout doe?
EV3 PLUS Adv LR all -season 19” ivory / HW 2xPIB
Ik heb net gekeken, bij mij staat hij er nog wel in.matje70 schreef op maandag 2 februari 2026 @ 15:56:
Ik heb nog geen OTA abo, wil deze afsluiten, maar ik kan de OTA abo niet meer vinden in de kia connect store? Heb maar een vraag gesteld aan klantenservice, of weet iemand wat ik fout doe?
Heb het abo 2 uurtjes geleden geactiveerd
Net afgesloten, dus gewoon mogelijk aan deze kant met iOS-app.matje70 schreef op maandag 2 februari 2026 @ 15:56:
Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk
Vandaag heeft mijn EV3 de laatste software update binnen gehaald. versie 26.1.1
Bij mijn eerste rit merkte ik dat I-pedal niet meer zo werkt als ik gewend ben. Ik rij vaak met I-pedal level3. De auto remt wel af maar komt niet meer tot stilstand Zie ik een andere instelling over het hoofd?
Bij mijn eerste rit merkte ik dat I-pedal niet meer zo werkt als ik gewend ben. Ik rij vaak met I-pedal level3. De auto remt wel af maar komt niet meer tot stilstand Zie ik een andere instelling over het hoofd?
In mijn EV3 staat de regeneratie altijd op level 3, en staat i-pedal ook altijd aan. Na de update naar 26.1.1 in stond regeneratie opeens op level 1, en stond i-pedal uit. Wellicht is dat bij jou ook het geval? Met de linkerflipper (lang vasthouden) schakel je i-pedal weer in.longrun56 schreef op maandag 2 februari 2026 @ 21:12:
Vandaag heeft mijn EV3 de laatste software update binnen gehaald. versie 26.1.1
Hier precies het zelfde.deMercer schreef op maandag 2 februari 2026 @ 21:40:
[...]
In mijn EV3 staat de regeneratie altijd op level 3, en staat i-pedal ook altijd aan. Na de update naar 26.1.1 in stond regeneratie opeens op level 1, en stond i-pedal uit. Wellicht is dat bij jou ook het geval? Met de linkerflipper (lang vasthouden) schakel je i-pedal weer in.
Best gevaarlijk als je het niet verwacht. Eerst al dat regen ineens op level 1 stond waardoor ik te laat was met remmen, vervolgens laat ik mijn rem los vlak voor het einde, blijkt i-pedal ook nog eens uit te staan. Ging net goed gelukkig.
Mijn tweakblog: http://johan9711.tweakblogs.net/
Vermoedelijk heeft de Kia app ook een update gehad. Je kan nu vanuit Google Maps een POI (met de share knop) verzenden naar de Kia app. Eerder opende de Kia app dan de kaart en moest je de locatie handmatig versturen naar de auto. Nu lijkt hij het direct door te sturen naar de auto, dus zonder dat de Kia app geopend hoeft te worden.
Edit: het gaat niet goed. De auto ontvangt een POI in Frankrijk, terwijl ik toch echt Rotterdam doorstuur.
Edit: het gaat niet goed. De auto ontvangt een POI in Frankrijk, terwijl ik toch echt Rotterdam doorstuur.
[ Voor 14% gewijzigd door Skv op 03-02-2026 07:49 ]
Wonderlijk dat je in de connect store alleen iets kunt kopen wanneer je verklaart consument te zijn. Hoe zien ze dat voor zich met zakelijke rijders?
Idem, dat was even een dingetje.Johan9711 schreef op maandag 2 februari 2026 @ 23:11:
[...]
Hier precies het zelfde.
Best gevaarlijk als je het niet verwacht. Eerst al dat regen ineens op level 1 stond waardoor ik te laat was met remmen, vervolgens laat ik mijn rem los vlak voor het einde, blijkt i-pedal ook nog eens uit te staan. Ging net goed gelukkig.
Wat wel positief is, is dat ik nu onder rijmodus > mydrive zo te zien een instelling erbij heb. Eerder kon ik alleen maar de stuurstand aanpassen, nu staat de motorinstelling er ook weer bij. Lijkt dus op een opgeloste bug.
Wow, wel nieuwsgierig wat de oorzaak was. Sterkte.grazara schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 00:27:
Zo juist pech gehad met de auto.. kon onder begeleiding van de anwb naar huis komen maar morgen naar de dealer
Dit alles toen ik buiten de auto stond en ik een doffe knal hoorde en daarna een sissend geluid. In de auto een electra brandlucht....
Zucht 8000km op de teller
[Afbeelding] [Afbeelding]
Oef, das wel een ding.grazara schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 00:27:
Zo juist pech gehad met de auto.. kon onder begeleiding van de anwb naar huis komen maar morgen naar de dealer
Dit alles toen ik buiten de auto stond en ik een doffe knal hoorde en daarna een sissend geluid. In de auto een electra brandlucht....
Zucht 8000km op de teller
[Afbeelding] [Afbeelding]
Benieuwd naar de oorzaak!
Ik stap net de auto in, na gisteren het abonnement te hebben afgesloten, en update 251118 staat klaar. Geen toeval dus.
Was gisteren bij mij ook, daarna na upgrade melding storing voertuigcontrole storing elektrische systeem.THE_BASE schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 13:40:
Ik stap net de auto in, na gisteren het abonnement te hebben afgesloten, en update 251118 staat klaar. Geen toeval dus.
Hier geen problemen na entertainment update en daarna na de voertuigsysteem update naar 26.1.1
Heb wel maar eens met Kia in een chat mn verzoek gedaan of we eindelijk na 1 jaar eens de optie krijgen om de drive mode ‘vast’ te zetten in de laatst gebruikte instelling. Wordt weer doorgegeven aan de betreffende afdeling.
Heb maar niet gevraagd naar de extra opties in het remote menu van de app die in landen om ons heen wel beschikbaar zijn.
Heb wel maar eens met Kia in een chat mn verzoek gedaan of we eindelijk na 1 jaar eens de optie krijgen om de drive mode ‘vast’ te zetten in de laatst gebruikte instelling. Wordt weer doorgegeven aan de betreffende afdeling.
Heb maar niet gevraagd naar de extra opties in het remote menu van de app die in landen om ons heen wel beschikbaar zijn.
vandaag bij de dealer geweest voor het stilstand verlies. Ik verlies ruim 3% per dag aan acculading. Auto uitgelezen, ik moest niet zo vaak de stekker in en uit de auto halen. De computer gaf aan dat ik in 6 maanden 850 keer de stekker in en uit de auto had gedaan. Dit lijkt mij erg onwaarschijnlijk, wij doen de stekker er in als we thuis komen en er uit als we weggaan. Ik denk dat tijdens het laden op zonne-energie de lader nogal eens uit en aan gaat ( afhankelijk van het zonaanbod) en dat dit wordt geregistreerd als stekker er in en er uit. Maar dat is alleen in de zomer en nu is het verlies nog net zo groot
Ze hebben nu kia connect uitgeschakeld en ik doe de stekker er alleen in met laden. Wel lastig want ik laad meestal ‘s nachts. Nu een week kijken hoe het gaat. Vervelend zonder carplay, muziek, Brave, en het programbeeerbare sterretje op het stuur doet het ook niet meer
Ze hebben nu kia connect uitgeschakeld en ik doe de stekker er alleen in met laden. Wel lastig want ik laad meestal ‘s nachts. Nu een week kijken hoe het gaat. Vervelend zonder carplay, muziek, Brave, en het programbeeerbare sterretje op het stuur doet het ook niet meer
Inmiddels is 251118 in onze EV3 geïnstalleerd. En ook versie 934 van de Navigation Map. Weer helemaal bij dusTHE_BASE schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 13:40:
Oei, dat klinkt niet bestgrazara schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 00:27:
Ik heb geen abonnement en zag net deze melding op mijn telefoon:THE_BASE schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 13:40:
:strip_exif()/f/image/4M6BqVz6ed34xa08bD3xYe6y.jpg?f=fotoalbum_large)
Wel toeval dus
Jep... ze proberen hier ook het OTA abonnement te verkopen. Als ik er een paar keer op doorklik krijg ik trouwens gewoon een foutmelding bij het laden van die pagina dus of ze kunnen de drukte niet aan, of er zit ergens een bugje.
Ik vind het overigens redelijk debiel; ik heb die auto midden november gekregen, ze downloaden toen direct een aantal updates. Sindsdien niks meer gekregen, en blijkbaar zit ik nu al door mijn "gratis OTA updates" heen. Ja hallo, zo kan ik het ook, lekker af-fabriek met oude software leveren, en vervolgens direct die "gratis" updates er doorheen jagen. Misschien de dealer ook maar even bellen want is niet heel chique.
Ik vind het overigens redelijk debiel; ik heb die auto midden november gekregen, ze downloaden toen direct een aantal updates. Sindsdien niks meer gekregen, en blijkbaar zit ik nu al door mijn "gratis OTA updates" heen. Ja hallo, zo kan ik het ook, lekker af-fabriek met oude software leveren, en vervolgens direct die "gratis" updates er doorheen jagen. Misschien de dealer ook maar even bellen want is niet heel chique.
:strip_exif()/f/image/7VosA0kFOVZlM0QY7UziCS5F.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/XoOeoWGwN49Px9UgVsgc2G65.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/8fNIKAMtGAcAxjyk3xz51ZJb.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9zxybck2dSwEYl4P9RWR3rkN.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/qa6L2a7zKnQ3dntLSXGFlLVM.jpg?f=fotoalbum_tile)