Zo, de EV3 GT-line is voorzien van een set winterbanden!
N.a.v. de gegeven adviezen hier heb ik ervoor gekozen om niet voor een lagere loadindex te gaan dan die van de gemonteerde zomerbanden. De winterbanden die er nu onder zitten: "Goodyear Ultragrip performance plus 215/50 R19 97H".
Via MP voor een goede prijs (600 euro
) een ongebruikte set 19 inch velgen van een EV3 Advanced Plus over kunnen nemen, inclusief TPMS sensoren én Hankook Ion EVO banden. De banden liggen in de schuur voor als de huidige zomerbanden "op" zijn.
De eerste kilometers op de Goodyear banden bevallen prima. Iets meer geluid dan bij de zomerbanden. Qua verbruik tot nu eigenlijk weinig verschil, maar echt koud is het dan ook nog niet geweest.
In oktober gemiddeld 14kWh/100km en nu in novemver 17kWh/100km.
Of praktisch: Mijn woon werkverkeer is ca 60km enkele reis, ca 50km snelweg en 10km in de stad.
In de zomermaanden betekende dit (afhankelijk van file) ca 12% afname per rit. Nu zit ik op 14%.
Ik ben er tevreden mee!
De EV3 is nu ruim 8 maanden/20.000km in bezit en op de piepjes na (koffiekopje
en niet kloppende maximum snelheid
) bevalt de wagen echt enorm goed. We nemen twee kinderen mee van 4 en 7 die in meer dan voldoende ruimte achterin hebben en de kofferruimte is meer dan voldoende voor ons.
Ook het elektrisch rijden bevalt prima. We hebben een thuislaadpunt i.c.m. zonnepanelen en op 10min rijden een Fastned/Ionity laadstation voor als we even snel meer accu capaciteit nodig hebben.
N.a.v. de gegeven adviezen hier heb ik ervoor gekozen om niet voor een lagere loadindex te gaan dan die van de gemonteerde zomerbanden. De winterbanden die er nu onder zitten: "Goodyear Ultragrip performance plus 215/50 R19 97H".
Via MP voor een goede prijs (600 euro
De eerste kilometers op de Goodyear banden bevallen prima. Iets meer geluid dan bij de zomerbanden. Qua verbruik tot nu eigenlijk weinig verschil, maar echt koud is het dan ook nog niet geweest.
In oktober gemiddeld 14kWh/100km en nu in novemver 17kWh/100km.
Of praktisch: Mijn woon werkverkeer is ca 60km enkele reis, ca 50km snelweg en 10km in de stad.
In de zomermaanden betekende dit (afhankelijk van file) ca 12% afname per rit. Nu zit ik op 14%.
Ik ben er tevreden mee!
De EV3 is nu ruim 8 maanden/20.000km in bezit en op de piepjes na (koffiekopje
Ook het elektrisch rijden bevalt prima. We hebben een thuislaadpunt i.c.m. zonnepanelen en op 10min rijden een Fastned/Ionity laadstation voor als we even snel meer accu capaciteit nodig hebben.
Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4
:strip_exif()/f/image/ObZ2TYAFOk6B8OmeNm9wLq96.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/gUwa34hkQBwWZqNIXgaUEm0Y.jpg?f=fotoalbum_large)