quote: samenvatting 5 varianten op KIA website
De Kia EV3 Standard Range (58,3 kWh) heeft een trekgewicht van 300 kg en een rijbereik tot 429 km*. De Long Range (81,4 kWh) heeft een trekgewicht van 1.000 kg en een grensverleggend rijbereik van maximaal 600 km*. De meerprijs van de Long Range ten opzichte van de Standard Range is € 4.500,-.
De EV3 Air is voor zijn vanafprijs van € 36.995,-** al rijk uitgerust. Deze instapversie is standaard onder meer voorzien van 17” lichtmetalen velgen, 29” aan displays, full map navigatie met Kia Connect, een Smart key, adaptieve cruise control, dual zone climate control en parkeersensoren rondom.
De Plus is leverbaar vanaf € 38.695,-** en biedt boven de Air onder meer stoel- en stuurwielverwarming, de Digital Key 2.0, elektrisch inklapbare buitenspiegels, een in hoogte verstelbare passagiersstoel, een automatisch dimmende binnenspiegel en een draadloze smartphonelader. Het arsenaal aan assistentiesystemen van de EV3 is in deze uitvoering verder uitgebreid met dodehoekassistentie en kruisend verkeerassistentie achter. Vanaf deze uitvoering is ook de V2X-technologie standaard.
De Plus Advanced is te bestellen vanaf € 41.195,-** en biedt boven de Plus onder meer een elektrisch verstelbare bestuurdersstoel, de uitschuifbare middenconsole, vegan lederen bekleding, een slimme automatische achterklep, een glazen schuif-/kanteldak, 19” lichtmetalen velgen en de premium Harman Kardon geluidsinstallatie.
De twee sportieve uitvoeringen zijn uitsluitend leverbaar als Long Range. De GT-Line onderscheidt zich van de Plus Advanced niet alleen met zijn sportieve looks, maar ook met de LED-koplampen met projectietechnologie, volledige LED-verlichting achter, de dynamische welkomstverlichting, mesh hoofdsteunen voor, een verwarmbare achterbank, ambient sfeerverlichting en een V2L-adapter. Deze uitvoering heeft een vanafprijs van € 47.195,-**.
Het topmodel, de GT-PlusLine, is er vanaf € 49.195,-** en biedt boven de GT-Line zaken als geventileerde voorstoelen, een elektrisch verstelbare passagiersstoel, voorstoelen met een relaxfunctie, de slimme parkeerassistentie inclusief afstandsbediening, een 360graden-camera, een dodehoekcamera en een head-up display.
Voor mij is de Plus Advanced de beste deal. Als Long range is die iets onder de €46k (incl BTW)Electrische bestuurderstoel, kanteldak en Harman Kadon zijn goede upgrades tov de lagere versies.
Van de GT line vind ik alleen de verwarmbare achterbank en de V2L nuttig. De rest is bling.
Ook op de GT Plus zit best wat bling. Electrische passagierstoel is nice, maar misschien ook aftermarket te regelen? Stoelkoeling heb ik nu ook maar is geen groot gemis. Van de HUD vind ik het jammer dat die niet in de lagere versies zit. Of dit alles de meerprijs van €3,5k (incl BTW) tov Plus Advanced rechtvaardigt twijfel ik over.
Omdat ik zelf eigenaar zou worden neig ik nog niet direct naar Chinese concurrentie. T.o.v. de Duitse markt lijkt de EV3 mij niet slecht gepositioneerd.
@
aikink trekhaak is vaak werk voor de garagist. Reken op €800-1000 (incl BTW).
[
Voor 6% gewijzigd door
joepie de p op 12-07-2024 08:56
]