Om op bovenstaande even terug te komen. Ik heb vandaag een chat had gehad op kia.nl waar men mij vertelde dat men niet op de hoogte was van een update stop door een bug. Ook extra navraag van diegene waar ik mee chatte bevestigde dat dit niet bij Kia Nederland bekend is.AtlAntA schreef op maandag 13 januari 2025 @ 17:39:
[...]
Ik kreeg vandaag van de dealer te horen dat men de navigatie niet mag bijwerken van kia omdat er een fout in de software zou zitten. Lijkt me sterk eerlijk gezegd maar kan het niet verifiëren.
Heb nu uitgevraagd of het ontbreken van kia connect daar dus los van staat want dat mis ik eerlijk gezegd het meeste.
Edit: volgens de dealer lijkt het erop dat kia connect inderdaad bij de navigatie software is inbegrepen. Maar afwachten dus.
Toen heb ik contact gezocht met een ander filiaal van dezelfde dealer en die wisten ook niet dat er een update stop was. Ook dubbelcheck daar gedaan en het was niet bij hen bekend. Dus toen meteen maar een afspraak gemaakt voor volgende week vrijdag (eerder kon ik zelf niet) om de auto daar bij te werken.
Het lijkt er dus op dat de verkoper mij heeft voorgelogen om een niet bij mij bekende reden. Ik wacht nog even af hoe dit update proces verder verloopt maar daarna zal ik zeker een klacht indienen bij Kia Nederland en het verdere contact met deze verkoper verbreken.
Wat betreft het geluidsysteem (ik heb een gt line) ben ik niet heel erg onder de indruk. De e208 GT van mijn vrouw doet het zeker niet slechter. Het klinkt alsof het systeem in de Kia de auto niet helemaal lekker kan vullen zeg maar. Kan ook deels komen doordat er best veel rijgeluid achter de achterbank weg komt. Ook vervormd het geluid best zwaar exact boven de 40 volume. Nu is dat best luid al maar goed getunede audio vervormd helemaal niet bij hoger volume.
Het is nog even afwachten wanneer dat afdekhoesje voor het gat tussen de achterbank en hoedenplank (zal vast anders genoemd worden tegenwoordig) beschikbaar gaat worden. Het artikelnummer is in ieder geval ev182adeoo.
te vinden in de brochure hier: https://digitale-showroom.nl/ev3-accessoires-brochure/ op pagina 28
Wie goed doet, die goed ontmoet.