Welk comfort hebben zonnepanelen dan? Ik kan ze best een dagje uit zetten zonder dat ik er ook maar iets van merk.Verwijderd schreef op zondag 8 juni 2025 @ 13:32:
[...]
Data ben ik niet met je eens, elektriciteit uit de centrale is grijs, waarvoor je nu nog beperkt co2 heffing betaalt (je krijgt het goedkoop).
Niet financiële baten zijn:
Comfort
Welk comfort geeft milieu me dan? Het is een leuke bijkomstigheid, maar ik heb echt niet het idee dat mijn zonnepanelen het verschil gaan maken.Milieu
Met de terugleverkosten en andere trucjes ben ik met zonnepanelen net zo afhankelijk van oorlog en conflict.Minder afhankelijk van oorlog en conflict
Die zie ik wel terugkomen voor de terugleverboetes. En zo niet dan wel omdat de mensen zonder zonnepanelen extra geld krijgen omdat de stroom zo duur aan het worden isMinder geraakt door toekomstige prijsstijging door verhogen belasting op co2
Als vandaag mijn CV uitvalt heb ik daar heel veel last van en zorg ik dat er binnen een paar dagen een nieuwe is. Als vandaag mijn omvormer uitvalt merk ik daar helemaal niets van en als dat nu zou gebeuren zou ik mijn zonnepanelen ook niet meer vervangen. Dus hoezo wordt dat dan een normale vervangingsbeslissing? Zonnepanelen zijn voor 99% van de mensen gewoon een puur financiële beslissing.Wat wel verandert, is dat het meer een vervangingsbeslissing wordt.
Stel je CV is bijna op, neem je dan een warmtepomp of een nieuwe CV?
Het zal niet meer een beslissing zijn om de nieuwe CV af te breken (want geen businesscase voor). Het wordt dus een normale vervangingsbeslissing.
[removed]