Ach, blijft vertrouwd die mimale communicatie
D-dark schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 23:19:
Ach, een marmot op de baan
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Iobk0lywY7nk0hTNqb7Rs8Gi.jpg?f=user_large)
En bij Verstappen lijkt er een elektrisch mankement te zijn...
edit: Was blijkbaar ook een nieuwe PU...
edit: Was blijkbaar ook een nieuwe PU...
[ Voor 25% gewijzigd door DaniëlWW2 op 07-06-2024 23:26 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Fikkie bij Max.

Haters everywhere but I don’t really care
Bij RBR loopt het niet momenteel.
Zinkend schip of wat zand in de ‘motor’?
De Ferrari's zijn rijdende chicanes, en dan gaat Sainz klagen?
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Monteurs van RBR zien er niet gerust uit.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Ze doen wat ze altijd doen, eerst thee voor ze beginnen. Dat duurt 20-25 minuten en dan komen ze een keer uit de garage. Dat kan als je je setup kan nailen maar ik denk dat ze die thee sessie beter kunnen schrappen. Want nu regent het....albino71 schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 23:28:
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Wtf…
Bij RBR zit de rechter motorkap goed vast
Bij RBR zit de rechter motorkap goed vast
[ Voor 8% gewijzigd door albino71 op 07-06-2024 23:40 ]
En inmiddels proberen ze ergens doorheen te zagen op Verstappen zijn auto. Gaat lekker daar.
Gezien de locatie en het elektrische probleem, zou ik niet verbaast zijn als het MGU-K is.
Gezien de locatie en het elektrische probleem, zou ik niet verbaast zijn als het MGU-K is.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Kan iemand die RBR monteur even een veiligheidsbril geven?
Schijnt de ERS te zijn....DaniëlWW2 schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 23:39:
En inmiddels proberen ze ergens doorheen te zagen op Verstappen zijn auto. Gaat lekker daar.
De MGU-K dus want de MGU-H zit in de V van het motorblok.
Ach, ze hebben bij Redbull toch weinig animo om te rijden, PER staat ook al ff stil.
Kan ook voor de zekerheid zijn, tot ze weten wat er met de auto van Max is.Hippocampus schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 23:46:
Ach, ze hebben bij Redbull toch weinig animo om te rijden, PER staat ook al ff stil.
Moet die nou niet de Red Bull kar trekken met zijn nieuwe contract....?Hippocampus schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 23:46:
Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE
Nee, zodra je je contract getekend hebt kan je je snor drukkenaveenhuysen schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 23:48:
[...]
Moet die nou niet de Red Bull kar trekken met zijn nieuwe contract....?
FER zit nog in de Monaco modus van “You shall not pass!”?
www.google.nl
Volgens mij ziet ie het zonder bril ook wel..Fauna schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 23:39:
Kan iemand die RBR monteur even een veiligheidsbril geven?
Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.
Vierde raceweekend op rij dat het niet lekker gaat bij RBR... Ik zie het somber in voor de rest van het seizoen.
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Nog wel ja. Maar met metaal- of carbon splinters in je oog piep je wel anders..Ronald.42 schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 23:53:
[...]
Volgens mij ziet ie het zonder bril ook wel..
Net waren ze ook de 'remtrommel' rechtsvoor eraf aan het beuken. Je ziet niet altijd zulke reparaties tijdens een sessie, maar ga er toch vanuit dat dit een stuk soepeler hoort te gaan..
Vervelend voor Max maar beter vandaag als morgen in de FP3 of in de Q. De data van Perez zal wat inzicht moeten geven.
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
ERS betekent Energy Recovery System. Is alleen een overkoepelde term. Er zijn twee verschillende onderdelen die daadwerkelijk energie terugwinnen. De mgu-k (daar is een probleem mee bij Max, en de mgu-h.)
Old but gold:
https://nl.motorsport.com...-eigenlijk-791230/791230/
een treffende spreuk
Que?NotSoSteady schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 00:22:
Komt door Adrian Stepney.
Nigel Stepney, oud medewerker van Ferrari die een witte substantie in de tank zou hebben gegooid omdat ie niet blij was met zijn werkgever tijdens Spygate meen ik. Paar jaar daarna zelfmoord gepleegd.
Ik denk dat ie dan ook bedoeld dat iemand de auto heeft gesaboteerd
[ Voor 10% gewijzigd door siggy op 08-06-2024 07:54 ]
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
ah ja Nigel doet wel een belletje rinkelen. Dacht meer aan Adrian neweysiggy schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 07:40:
[...]
Nigel Stepney, oud medewerker van Ferrari die een witte substantie in de tank zou hebben gegooid omdat ie niet blij was met zijn werkgever tijdens Spygate meen ik. Paar jaar daarna zelfmoord gepleegd.
Ik denk dat ie dan ook bedoeld dat iemand de auto heeft gesaboteerd
Wishful thinking vooral.albino71 schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 23:28:
Slow thinkers.
Samentrekking van Adrian newey en Nigel Stepney om de suggestie te wekken dat Adrian de boel saboteert omdat hij ontevreden is. 😘
Tis nait best bij RBR iig..
Samentrekking van Adrian newey en Nigel Stepney om de suggestie te wekken dat Adrian de boel saboteert omdat hij ontevreden is. 😘
Tis nait best bij RBR iig..
Licht gewaagde voorspelling, maar Red Bull wordt geen constructeurskampioen.
Het lijkt echt helemaal niet goed te zitten de laatste races, allemaal problematische weekenden.
Het lijkt echt helemaal niet goed te zitten de laatste races, allemaal problematische weekenden.
Gezien het op een normaal vlak circuit als suzuka of China ging, kan het tij nog wel keren iig.Exocet schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 10:04:
Licht gewaagde voorspelling, maar Red Bull wordt geen constructeurskampioen.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Laatste upgrade lijkt meer een stap achteruit dan vooruit!
5000 euro boete voor Ferrari nadat Leclerc met intermediate banden de baan op was gegaan terwijl deze nog niet nat verklaard was.

Ligt het aan mij of snap ik die regel niet?Chocoball schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 11:32:
5000 euro boete voor Ferrari nadat Leclerc met intermediate banden de baan op was gegaan terwijl deze nog niet nat verklaard was.
[Afbeelding]
Laat teams toch lekker zelf beslissen welke band ze wanneer gebruiken. Als hun gokken dat het halverwege het rondje eruit komt plensen laat ze lekker toch?
Er is toch geen voordeel eruit te halen om met regenbanden te rijden op een droge baan?
Enige waar ik aan denk is dat de FIA niet wil dat de regenbanden als een soort testbanden wordt gebruikt?
Ja ik begrijp die regel ook niet. Kan idd te maken hebben met de beschikbaarheid van de Intermediates/regenbanden per sessie?stijn1309 schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 11:51:
[...]
Ligt het aan mij of snap ik die regel niet?
Laat teams toch lekker zelf beslissen welke band ze wanneer gebruiken. Als hun gokken dat het halverwege het rondje eruit komt plensen laat ze lekker toch?
Er is toch geen voordeel eruit te halen om met regenbanden te rijden op een droge baan?
Enige waar ik aan denk is dat de FIA niet wil dat de regenbanden als een soort testbanden wordt gebruikt?
Als je op vrijdag een setje inters gebruikt krijg je op zaterdag één nieuwe. Als je er voor de lulz op kunt rijden kan dat mogelijk dus een dingetje worden.
En daarnaast dat Pirelli ze intussen wellicht toch meerdere weekenden doet gebruiken / meenemen zolang geen enkele band van de hele batch gebruikt is?
En in de Q en race bestaat deze regel ook niet. Dan hoef je niet op toestemming van de FIA te wachten om de inters te gebruiken.
En daarnaast dat Pirelli ze intussen wellicht toch meerdere weekenden doet gebruiken / meenemen zolang geen enkele band van de hele batch gebruikt is?
En in de Q en race bestaat deze regel ook niet. Dan hoef je niet op toestemming van de FIA te wachten om de inters te gebruiken.
Je moet een fixed aantal setjes banden inleveren tijdens/na elke sessie. Als je nou echt veel sets kapot rijdt in FP1 zou je normaliter in de overige sessies minder kunnen rijden omdat je anders geen banden over hebt voor Q of de race. Deze regel voorkomt dit dat je in FP2 maar op intermediates gaat rijden om in ieder geval nog wat (bijv. aero-) data te verkrijgen, ik denk dat dat een van de redenen is. Tijdens de race mag je wel gewoon op inters/wets rijden ook al is de baan kurkdroog, dat moet je helemaal zelf weten. Deze regel geldt dan ook alleen maar tijdens FP's.
De banden worden wel elk weekend op de velgen gelegd en gelijmd, ik kan me voorstellen dat non-destructief van de velgen verwijderen geen aandachtspunt is geweest omdat de banden toch vernietigd worden, of dat er in ieder geval wat troep op de band blijft zitten. Dus dan zou je die niet willen hergebruiken.RobertMe schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 12:06:
Gewoon op de velg laten dan maar? Scheelt ook nog eens ruimte in transport, nu vervoeren ze per set 4 gaten en 4 velgen, dan zit de velg al in het gatDataGhost schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 12:09:
[...]
De banden worden wel elk weekend op de velgen gelegd en gelijmd, ik kan me voorstellen dat non-destructief van de velgen verwijderen geen aandachtspunt is geweest omdat de banden toch vernietigd worden, of dat er in ieder geval wat troep op de band blijft zitten. Dus dan zou je die niet willen hergebruiken.
Enige verschil is dan dat het transport van de banden (+ velgen) zwaarder is dan losse banden + velgen (tenzij die al via dezelfde boot en vrachtwagen gaan, en dat laatste is natuurlijk heel onwaarschijnlijk).
Maar dan krijg je mogelijk weer gedoe met "houdbaarheid". Zeker als ze de boel dan "lokaal" houden. Dus een batch die in Amerika blijft voor Miami, Canada, Austin, Mexico, Vegas, .... Waarbij je mogelijk de banden in mei er op legt en je in november nog steeds hebt.
Mja, de velgen zijn van de teams, de banden van Pirelli, krijg je daar weer gezeik mee.
Hoie zit het nou eigenlijk met de auto van Max?
Op diverse plekken lees ik weer dat Marko gezegd heeft dat de nieuwe motoronderdelen er tijdens FP2 nog niet in zaten.
Wat ook wel weer aannemelijk is, want volgens mij komen nieuwe onderdelen er meestal voor FP3 in.
Op diverse plekken lees ik weer dat Marko gezegd heeft dat de nieuwe motoronderdelen er tijdens FP2 nog niet in zaten.
Wat ook wel weer aannemelijk is, want volgens mij komen nieuwe onderdelen er meestal voor FP3 in.
Het leek niet echt een standaard issue, waar ze gisteren mee te maken hadden. Dat er een "vrijdag" krachtbron wordt gebruikt is meestal wel juist, maar hier lijkt/leek toch echt wel wat afwijkends aan de hand te zijn.TheBrut3 schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 12:32:
We gaan het vanzelf wel horen later vandaag.
Testing, one, two ...
Zat jij in een andere tijdzone toen je dat schreef..?Chevy454 schreef [b]op zaterdag 8 juni 2024[/b] @ 00:06:
Vervelend voor Max maar beter vandaag als morgen in de FP3 of in de Q. De data van Perez zal wat inzicht moeten geven.
Dat is makkelijk, er is een site met alle documenten : https://www.fia.com/docum...4/season/season-2024-2043TheBrut3 schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 12:32:
Er is overigens ook een Twiiter/X botje zodat je steeds gewaarschuwd wordt als er nieuwe documenten bij komen. Wat Max betreft, op dit moment staat er geen informatie dat er een onderdeel gewisseld zou zijn, hetzij in de poule, hetzij erbuiten (grid penalties).
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Nee, beter hè!RCBL schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 13:32:
[...]
Zat jij in een andere tijdzone toen je dat schreef..?
spoiler:
The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.
Het is goed weer nu op het circuit. Wat een grijze wolken trouwens, wordt er regen verwacht?
[ Voor 44% gewijzigd door Pierre op 08-06-2024 18:26 ]
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Volgens Jack moet de Track Wet worden gedeclareerd.
Ik zou het doen!
spoiler:
N n nnnnuuuuuullll twintig nog wel! 
Dus we gaan gewoon geen vrije trainingen hebben zo.
En weer Zhou die er af is gegaan, wat doet die nog in de F1.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
F1 on ice bedoel je?DaniëlWW2 schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 18:36:
Dus we gaan gewoon geen vrije trainingen hebben zo.
Geld overmakenPierre schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 18:37:
Zoiets, er is nog weinig rubber na al die regen. Maar zolang het droog blijft zullen ze wel steeds sneller gaan.
ALO op hard voorop
Fixed that for youDaniëlWW2 schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 18:36:
Dus we gaan gewoon geen vrije trainingen hebben zhou
Hoe is de weersvoorspelling met de kwalificatie eigenlijk?
Race nog steeds tegen verwacht?
80% tijdens de quali zeggen ze net, en 60% tijdens de race.d-vine schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 18:56:
80% hoorde ik netd-vine schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 18:56:
Weet iemand wat GP bedoeld met dat Max al 5 laps een 1.17 reed?
Ik zou het doen!
Dat is de 1e.
Geen idee wie JP is, maar dat houdt in dat hij in een longrun een constante pace van 1.17 reed.rammes schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 19:05:
Weet iemand wat JP bedoeld met dat Max al 5 laps een 1.17 reed?
Hij zal GP bedoelen Wikipedia: Gianpiero Lambiase race engineer van MVTinusXIII schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 19:22:
[...]
Geen idee wie JP is, maar dat houdt in dat hij in een longrun een constante pace van 1.17 reed.
Wat een rare tijden voor iedereen, zal mij benieuwen bij de Q
Gaat waarschijnlijk regenen dus deze hele sessie gaat vrijwel nergens overHumma Kavula schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 19:24:
Wat een rare tijden voor iedereen, zal mij benieuwen bij de Q
Ja die ken ik wel, legde de koppeling even nietPierre schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 19:23:
[...]
Hij zal GP bedoelen Wikipedia: Gianpiero Lambiase race engineer van MV
Max ook ff langs de muur schrapend.
Die was ook raak Max 0 cm.
[ Voor 10% gewijzigd door Pierre op 08-06-2024 19:31 ]
Zoals de graphic liet zien, too close to the wall.Pierre schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 19:31:
Die was ook raak Max.
Jean Pièrre natuurlijkTinusXIII schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 19:22:
[...]
Geen idee wie JP is, maar dat houdt in dat hij in een longrun een constante pace van 1.17 reed.
9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25
Rare fp3. Heb het idee dat het vanavond alle kanten op kan vallen
Bl44t
Die auto matcht gewoon zo goed met de kleur van de bulldozerPierre schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 18:37:
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Wel de snelste in sector 3. Echt een actie van een kampioen om de wall of champions aan te tikken en er sneller door te zijn.
Het is Jean Pierre
Verstappen is overgestapt van kerbstones en broodjes naar muren om sneller te zijnDaniëlWW2 schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 19:32:
Wel de snelste in sector 3. Echt een actie van een kampioen om de wall of champions aan te tikken en er sneller door te zijn.
Net als Monaco vorig jaar?Chocoball schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 19:36:
[...]
Verstappen is overgestapt van kerbstones en broodjes naar muren om sneller te zijn
Gaat volgend jaar wat worden als hij een rood pak aan heeft.dreester schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 19:40:
Bij F1TV zijn ze helemaal hyped dat HAM weer in de mix lijkt
Gelukkig maar, anders had je maar 19 rijders straks in de kwalificatie.JB schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 19:41:
Bij F1TV weten ze het zeker… HAM gaat mee doen zometeen.
Moet je voorstellen hoe het op Sky ging.JB schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 19:41:
Bij F1TV weten ze het zeker… HAM gaat mee doen zometeen.
Eerst Russell op 1, daarna HAM nog vlotter.
Meteen konden alle maanden opgespaarde superlatieven weer uit de kast en Crofty riep nog net niet "Mercedes Is Back!" uit maar het kwam er wel zo'n beetje op neer.
Daarom heb ik ook niet zo veel moeite met Nederlands commentaar.SuBBaSS schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 19:45:
[...]
Moet je voorstellen hoe het op Sky ging.
Eerst Russell op 1, daarna HAM nog vlotter.
Meteen konden alle maanden opgespaarde superlatieven weer uit de kast en Crofty riep nog net niet "Mercedes Is Back!" uit maar het kwam er wel zo'n beetje op neer.
Tenzij ik het volgend jaar nog op een normale manier kan verlengen dan ga ik waarschijnlijk ook de onboard van Hamilton en Ricky volgen.d-vine schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 19:44:
[...]
Gaat volgend jaar wat worden als hij een rood pak aan heeft.
"Bono...ehh hey man, my tires are dead!"
"We're checking! How about plan F?"
"What is plan F?"
“Plan F is Forget Double You Die Sie”Chocoball schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 19:53:
[...]
Tenzij ik het volgend jaar nog op een normale manier kan verlengen dan ga ik waarschijnlijk ook de onboard van Hamilton en Ricky volgen.
"Bono...ehh hey man, my tires are dead!"
"We're checking! How about plan F?"
"What is plan F?"
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
What you talking about puntjepuntjepuntje
We racin' here. We got no plan F yo.
/insert 2f2f music foolsomething
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Korte bui daarna lijkt het droog te zijn om pas half uur na de kwalificatie weer te gaan regenen mits geen rode flagPlenkske schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 21:02:
Red bull meld op twitter dat er een regenbui gaande is nu.
/f/image/vM79Y5qRDxnbkwqwDtBZ3q5Q.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/PeeCZzsGDuZc9kQmj9nI5uTl.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/foUAYvKnW7uJYErumBAfhQHN.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/Ykc0zSL4YQevSS0MFDCRGJoF.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/kFX0a6FUHDqM8Lp6xr4BaIqi.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 20% gewijzigd door d-vine op 08-06-2024 21:13 ]
En daar gaat het kleine beetje grip dat net opgebouwd was tijdens FP3.
Leuk zo op een circuit dat toch al weinig grip heeft en ook nog eens opnieuw geasfalteerd is.
Leuk zo op een circuit dat toch al weinig grip heeft en ook nog eens opnieuw geasfalteerd is.
Moet het nog maar zien met al die buien.
Ze kunnnen het weer van gisteren nog niet eens fatsoenlijk voorspellen
Ze kunnnen het weer van gisteren nog niet eens fatsoenlijk voorspellen

Bl44t
Ik had liever een droge quali en een bui tijdens de race maar hey, laat de tombola vandaag maar beginnen dan.
'U vraagt, wij draaien'.Hippocampus schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 21:26:
Ik had liever een droge quali en een bui tijdens de race maar hey, laat de tombola vandaag maar beginnen dan.
:strip_exif()/f/image/bO03j1WNgmlRGhs4AF7oB8W0.jpg?f=fotoalbum_large)
https://www.weerplaza.nl/...ka/canada/montreal/14086/
Ik voorzie tig rode vlaggen.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 21:21:
En daar gaat het kleine beetje grip dat net opgebouwd was tijdens FP3.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
- Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2024
- Andere race categorieën zijn hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 3 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
- De budgetcap: [F1] De budgetcap
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |