Die gebruiken ze toch? C3 t/m C5 dat is meest zachte compound die ze kunnen kiezen volgens mij.d-vine schreef op zondag 26 mei 2024 @ 11:11:
[...]
In Monaco moeten ze maar eens hyper soft en super hyper softs gaan introduceren zodat er minimaal 3 pitstops gaan komen om dat treintje rijden wat meer te onderbreken.
En die F2 auto's hebben ENORME spoilersTheBrut3 schreef op zondag 26 mei 2024 @ 12:18:
Of mensen kappen gewoon lekker met de F2 spoilers.
Ik ben best wel benieuwd, wie van de F1 teams rijdt met de grootste sneeuwschep achter zit?
Kijken hoe straks de TV regie is ook al heeft de FOM het overgenomen. 
Chocoball schreef op zondag 26 mei 2024 @ 13:18:
Kijken hoe straks de TV regie is ook al heeft de FOM het overgenomen.
[YouTube: Vettel overcuts Hamilton and Gasly, Stroll hits the swimming pool wall]
Zoiets?
Edit: Niet echt wakkert.
[ Voor 3% gewijzigd door Illegal_Alien op 26-05-2024 13:23 ]
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
En dus speciaal voor Monaco nog 2 of 3 zachter compounds ontwikkelen dan ze al hebben anders veranderd er nooit wat hierwerphengel schreef op zondag 26 mei 2024 @ 13:13:
[...]
Die gebruiken ze toch? C3 t/m C5 dat is meest zachte compound die ze kunnen kiezen volgens mij.
Of Qatar 2023 herhalen en elke 26 ronden in Monaco een verplichte pitstop. Denk alleen niet dat het veel beter wordt met andere een bandenstrategie. Mogelijk dat de iets kleinere 2026 wagens het inhalen verberen maar dat is ook ijdele hoop.d-vine schreef op zondag 26 mei 2024 @ 13:28:
[...]
En dus speciaal voor Monaco nog 2 of 3 zachter compounds ontwikkelen dan ze al hebben anders veranderd er nooit wat hier
New year same story
Monaco is een baan waar ze elk jaar naar toen gaan, niet om het racen maar om rijke mensen belangrijk te doen lijken. Leuk plaatje, saaie optocht en door naar volgend jaar.
Monaco is een baan waar ze elk jaar naar toen gaan, niet om het racen maar om rijke mensen belangrijk te doen lijken. Leuk plaatje, saaie optocht en door naar volgend jaar.
Klinkt bijna hetzelfde als Ferrari fans en de kans op het kampoienschapHolk schreef op zondag 26 mei 2024 @ 13:42:
New year same story
Ik begrijp het gehaat op Monaco echt niet...
F1 is meer dan alleen top engineering en om het eerste rondjes rijden op recente saaie stratencircuits van 10 meter breed. Bij de geselecteerde locaties gaat ook om prestige en historie. De F1 is de koningsklasse van het racen en verdient net dit soort locaties.
Je moet bij het rijden in Monaco echt hypergeconcentreerd zijn én enorme wagenbeheersing en lef hebben om geen DNF te hebben. Elk foutje wordt afgestraft. De marges zijn super klein. Tijdens de kwalificatie zat Max op 2 cm van de vangrail. Go figure.
Dat is ook net iets waar de F1 voor staat en het laat ook toe om rijders met elkaar te vergelijken in unieke omstandigheden.
F1 is meer dan alleen top engineering en om het eerste rondjes rijden op recente saaie stratencircuits van 10 meter breed. Bij de geselecteerde locaties gaat ook om prestige en historie. De F1 is de koningsklasse van het racen en verdient net dit soort locaties.
Je moet bij het rijden in Monaco echt hypergeconcentreerd zijn én enorme wagenbeheersing en lef hebben om geen DNF te hebben. Elk foutje wordt afgestraft. De marges zijn super klein. Tijdens de kwalificatie zat Max op 2 cm van de vangrail. Go figure.
offtopic:
en ja ik kop 'm zelf in in de laatste ronde op -2cm van diezelfde vangrail
Dat is ook net iets waar de F1 voor staat en het laat ook toe om rijders met elkaar te vergelijken in unieke omstandigheden.
[ Voor 6% gewijzigd door sloth op 26-05-2024 13:52 ]
Ja dit dus, en de f2 race was vandaag ook best vermakelijk!sloth schreef op zondag 26 mei 2024 @ 13:50:
Nog een uur! Begin er nu wel echt naar uit te kijken
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Will Bond is ook aanwezig
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Blijft allemaal erg knap en super cool de kwalificatie maar de race vaak saai als er geen regen of crashes zijn.sloth schreef op zondag 26 mei 2024 @ 13:50:
Je moet bij het rijden in Monaco echt hypergeconcentreerd zijn én enorme wagenbeheersing en lef hebben om geen DNF te hebben. Elk foutje wordt afgestraft. De marges zijn super klein. Tijdens de kwalificatie zat Max op 2 cm van de vangrail. Go figure.offtopic:
De meeste willen een leuke race zien en dat is vaak niet het geval in Monaco.
Met de veranderingen van de wagens is het alleen maar erger geworden.
Persoonlijk heb ik echt lak aan de nostalgie en historie als het jaar in en jaar uit niet werkt, dan mag en moet je een keer verder gaan kijken.
Barcelona heeft het circuit ook aangepast na jaren van klachten. Maar daar kan het en Monaco bied de ruimte niet.
Laten we hopen op spectaculaire race, maar het blijft vaak bij hopen
Hopelijk piastri op p1 na eerste bochtG_Dragon schreef op zondag 26 mei 2024 @ 14:00:
Nog een uur! Begin er nu wel echt naar uit te kijken
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Aangezien we hier van de voorspellingen zijn;
Norris, Verstappen, Leclerc.
Hoe dan?
Norris en Verstappen starten op hard. Iedereen is gestopt, dus Norris op 1 en Max op 2, en Sargeant knalt hem de muur in. Code rood, Norris en Max gratis nieuwe banden.
Norris, Verstappen, Leclerc.
Hoe dan?
Norris en Verstappen starten op hard. Iedereen is gestopt, dus Norris op 1 en Max op 2, en Sargeant knalt hem de muur in. Code rood, Norris en Max gratis nieuwe banden.
TheBrut3 schreef op zondag 26 mei 2024 @ 14:29:
offtopic:
Als het zo hard gaat plenzen dat er code rood wordt afgegeven wordt het een lange zit
Als het zo hard gaat plenzen dat er code rood wordt afgegeven wordt het een lange zit
Ja dat zou mooi zijn!
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Dacht even dat de race om 4 zou beginnen. Gelukkig wilde ik om 3 uur de pre show gaan kijken en daarom mn klusjes afhebben voor die tijd haha.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Ik teken er voor.
Ik teken alleen als we er ook inzetten dat hij de race wint!
Virtuele deal. Gun het hem net ietsjes meer dan LEC. Maar vind eigenlijk alles best als VER maar niet wintG_Dragon schreef op zondag 26 mei 2024 @ 14:40:
[...]
Ik teken alleen als we er ook inzetten dat hij de race wint!
Buxton is nogal rustig voor zijn doen met zijn grid walk.
De beste wintJasphur schreef op zondag 26 mei 2024 @ 14:40:
[...]
Virtuele deal. Gun het hem net ietsjes meer dan LEC. Maar vind eigenlijk alles best als VER maar niet wint

Veelte warm tux aanChocoball schreef op zondag 26 mei 2024 @ 14:41:
Buxton is nogal rustig voor zijn doen met zijn grid walk.
Goedemiddag. Hier staat Martin Brundle aan met zijn gridwalk. Zo'n actrice die wat airtime krijgt, lekker cringe weer. Heerlijk.
Ah got it. Hulkenberg dus.
Als dat gebeurd word ik gek "oh wacht dat ben ik al"
G van Gekke_Dragon?
[ Voor 5% gewijzigd door Jasphur op 26-05-2024 14:44 ]
Whaha die had ik zelfs niet bedachtJasphur schreef op zondag 26 mei 2024 @ 14:43:
G van Gek_Dragon?

Echt onmogelijk druk op het grid zo. Wat een gekrioel van personen
Die grid is toch lachwekkend. LOL.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Werd die verslaggever van Viaplay toch weer effe afgeserveerd door SkyF1, net na dat incidentje van vorige week. Haha.
Iets zegt mij dat Buxton Leclerc graag ziet winnen
Ik zit klaar voor de eerste paar rondes, dan wat andere dingen te doen en op tijd weer terug voor de finish.
Ik gun het Leclerc vandaag wel, hij kan best een aardig rondje rijden en eigenlijk gun ik iedereen wel een Monaco overwinning. Maar dat geldt dus ook voor Piastri, Sainz en Norris (en de rest)
Ik gun het Leclerc vandaag wel, hij kan best een aardig rondje rijden en eigenlijk gun ik iedereen wel een Monaco overwinning. Maar dat geldt dus ook voor Piastri, Sainz en Norris (en de rest)
Zo te zien ging de soundcheck van de instrumenten niet goed... dan maar zonder instrumenten.
WTF die gast van Viaplay die zich zomaar opzij laat zetten door Brundle! bij de gridwalk?
Laat Leclerc nu alsjeblieft nu de winst pakken. Dit is al zijn derde pole in Monaco. Inmiddels mag het wel eens.
Al is het maar zodat we eindelijk van het jaarlijkse ritueel af zijn en al het gedoe.
Al is het maar zodat we eindelijk van het jaarlijkse ritueel af zijn en al het gedoe.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Hopelijk wordt het geen saaie optocht, veel plezier iedereen!
Tegen beter weten in?Chefbierrr schreef op zondag 26 mei 2024 @ 14:53:
Zo is iedereen er klaar voor wij wel, heel veel plezier met de race. Als het net zo wordt als de F2 vanmorgen dan gaan we genieten, tot straks allemaal.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Een optocht is het altijd. Of het saai is, dat is aan jezelf.Chefbierrr schreef op zondag 26 mei 2024 @ 14:53:
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Iedereen heel veel plezier met de race!
Plan W for FerrariDaniëlWW2 schreef op zondag 26 mei 2024 @ 14:52:
Laat Leclerc nu alsjeblieft nu de winst pakken. Dit is al zijn derde pole in Monaco. Inmiddels mag het wel eens.
En Ferrari moet eens kappen met hun 5D chess plannen.
Roll intro! Veel plezier iedereen, fijne race toegewenst!
Maya Weug in de auto?
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Fijne race iedereen.
RISK OF RAIN FOR F1 RACE IS 0%
Bij viaplay zien ze Max het podium nog halen. Ik ben een enorme fan maar dat zie ik echt niet gebeuren. P6, p5 misschien, meer niet.
een treffende spreuk
Risk of tears 75%Dentist schreef op zondag 26 mei 2024 @ 14:55:
RISK OF RAIN FOR F1 RACE IS 0%
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Allemaal veel plezier met de race!
"When you grow up your heart dies"
Zo, vers bakkie koffie, Multiviewer presets weer eens goed gezet, ik zit er klaar voor.
Veel plezier allemaal!
Veel plezier allemaal!
We zitten er weer klaar voor, iedereen een fijne race!

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |
Vraag is natuurlijk wiens tranen
Kijk naar de F2 weet niet op welke plek de winnaar begon, maar met mazzel kan een hoop denk ik.pro_6or schreef op zondag 26 mei 2024 @ 14:56:
Bij viaplay zien ze Max het podium nog halen. Ik ben een enorme fan maar dat zie ik echt niet gebeuren. P6, p5 misschien, meer niet.
Podium lijkt me ook moeiljk iddpro_6or schreef op zondag 26 mei 2024 @ 14:56:
hij heeft echt een hele goede start nodig en een mooie undercut.
En mensen met pech denk ik voor podium
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Bocht 1 afsnijden naar P1, wegrijden en dan 10 seconde incasseren voor bij de pitstop. Wellicht werkt datpro_6or schreef op zondag 26 mei 2024 @ 14:56:
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Perez nu al P16, zijn inhaalrace is nu al gaande.

Hoe verhouden de F2 wagens zich qua grootte tov de F1?Pierre schreef op zondag 26 mei 2024 @ 14:57:
[...]
Kijk naar de F2 weet niet op welke plek de winnaar begon, maar met mazzel kan een hoop denk ik.
Iedereen reguliere stop. Safety car. Late pitstop Perez. Perez wint.
Als dat uitkomt…
Als dat uitkomt…
The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.
De O'Sullivan strategieCass Casey schreef op zondag 26 mei 2024 @ 14:58:
Iedereen reguliere stop. Safety car. Late pitstop Perez. Perez wint.
Als dat uitkomt…
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Fijne race allemaal! Go PIA! Go LEC!
Hup Pia, en een podium voor Max.. dan wordt het een mooie race..
Zit er klaar voor.
Fijne race allemaal!
Fijne race allemaal!
VER dus op H.
Als Charles deze nu niet wint, dan wint hij hem nooit meer. Het zal wel weer een optocht gaan worden ben ik bang. Maar je weet het nooit he. Verwacht het onverwachte
Xgar schreef op zondag 26 mei 2024 @ 14:58:
[...]
Hoe verhouden de F2 wagens zich qua grootte tov de F1?
offtopic:
Tegenwoordig valt het heel erg mee. F1 is ongeveer 0,1m breder en 0,4m langer. Grootste verschil is het vermogen en neerwaartse druk.
Tegenwoordig valt het heel erg mee. F1 is ongeveer 0,1m breder en 0,4m langer. Grootste verschil is het vermogen en neerwaartse druk.
Prettige parade gewenst! 
Nee, ik hoop echt op wat vlaggen, saftey car etc...
Nee, ik hoop echt op wat vlaggen, saftey car etc...
David coulthard was de laatste rijder die van p2 naar p1 ging bij de start hier...
Het ziet er altijd zo ongemakkelijk uit die mensen die om Wolff staan.
oei snel einde voor sainz
Elect a clown, expect a circus.
SAI bYE
-1 dat ging snel..
Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |
Perez en Sainz eruit?
[ Voor 6% gewijzigd door G_Dragon op 26-05-2024 15:05 ]
Rode vlag holy shit auto door de midden
[ Voor 62% gewijzigd door Slasher op 26-05-2024 15:05 ]
Elect a clown, expect a circus.
Zo, die van Per is weinig meer van over!
---RAWE CEEK!!!---
Perez en Haas ook
holy shiy.....
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
- Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2024
- Andere race categorieën zijn hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 3 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
- De budgetcap: [F1] De budgetcap
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |