Nog regen verwacht morgen?
10x is van buiten de top 3 gewonnen, waarvan 7x van 4 en 5. Vanaf P6 is nooit gewonnen. Sainz moet dus 3 plekken krijgen voor een statische kans van 6% voor Max.Dentist schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 17:10:
[...]
Maar 0% van de winnaars komt van buiten de top 3..
Nope droog.Blik1984 schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 17:23:
Nog regen verwacht morgen?
RB20 is gewoon geen monaco auto, net als in het mercedes tijdperk. Morgen lekker punten scoren en op naar volgende race.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Hij verliest wat tijd door de touche, maar de exit is dan al helemaal slecht en daar heb je op het "rechte" stuk wat direct volgt enorm veel last van. Dat gaat zo maar in de 4 a 5 tiende zitten denk ik, dus compleet kansloos om nog iets te proberen.jan390 schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 17:03:
Lichte tik van Max, geen idee waarom hij hem laat lopen
Daar teken ik graag voor. En NOR als tweede.
Maar gok dat Ferrari wint, en Max toch wel op het podium.
Door middel van een over/undercut?HollowGamer schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 17:38:
[...]
Daar teken ik graag voor. En NOR als tweede.
Maar gok dat Ferrari wint, en Max toch wel op het podium.
Ja, maar LEC is ook vaak niet de stabiele factor.
Hij crasht veelal, ook als er relatief weinig aan de hand is.
Vind het een goede coureur en aardig iemand, maar vaker zien misgaan helaas.
Het is jammer dat we tot Barcelona nog moeten wachten of het veld Red Bull (spontaan) heeft bijgehaald, of dat het toch circuit-specifiek is dat het veld meer bij elkaar ligt. Ik kan me niet voorstellen dat teams zomaar ineens een klap tijd hebben gevonden. Canada is dan al wat normaler, maar volgens mij toch hobbelig. Als Max in Spanje weer met overmacht zou winnen kun je al bijna nagaan hoe het seizoen zal gaan lopen. De race die dan weer anti-RB is, is singapore.
Dus mja, kwa wk moet er wel wat meer gebeuren wil Max nerveus worden.
Race zal niet heel interessant worden. Het is de race van Leclerc om te verliezen en ik duim voor Piastri. De vraag is of ze Norris willen/druven 'gebruiken' om Piastri een kans op de overwinning te geven.
Wat Perez betreft, hij heeft gewoon een té andere rijstijl van Max. Het heeft geen nut om hem nog langer aan te houden wat mij betreft. Maar dat geldt ook voor Ricciardo. Het enige wat ze doen is de carriere en potentie van Lawson terughouden. RB is best bezig met flink wat onzinnige non-beslissingen. Dat zal hun ondergang kunnen zijn, niet het gedoe met Horner. Lawson had allang in die VCARB moeten zitten. Tsunoda is geen mega-talent met alle respect, dus ik snap totaal niet waarom DR kans op kans op kans blijft krijgen. Lawson moet inmiddels toch zijn hele vingers hebben opgegeten van frustratie. RB gaat van rookies kansen geven naar compleet het omgekeerde.
Zou John Legend de vlag gaan zwaaien op zondag?
Dus mja, kwa wk moet er wel wat meer gebeuren wil Max nerveus worden.
Race zal niet heel interessant worden. Het is de race van Leclerc om te verliezen en ik duim voor Piastri. De vraag is of ze Norris willen/druven 'gebruiken' om Piastri een kans op de overwinning te geven.
Wat Perez betreft, hij heeft gewoon een té andere rijstijl van Max. Het heeft geen nut om hem nog langer aan te houden wat mij betreft. Maar dat geldt ook voor Ricciardo. Het enige wat ze doen is de carriere en potentie van Lawson terughouden. RB is best bezig met flink wat onzinnige non-beslissingen. Dat zal hun ondergang kunnen zijn, niet het gedoe met Horner. Lawson had allang in die VCARB moeten zitten. Tsunoda is geen mega-talent met alle respect, dus ik snap totaal niet waarom DR kans op kans op kans blijft krijgen. Lawson moet inmiddels toch zijn hele vingers hebben opgegeten van frustratie. RB gaat van rookies kansen geven naar compleet het omgekeerde.
Zou John Legend de vlag gaan zwaaien op zondag?
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Ga morgen vooral naar de 1 PK races kijken in Solvalla en zal met een schuin oog ook de Formule 1 gaan volgen.
Ligt het aan mij of is RBR/Verstappen niet zo dominant als het vorige seizoen? Heb het idee dat relatief de RB20 meer zwaktes vertoont tov de andere auto's dan de RB19.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Nou als Newey amper aan deze auto heeft gewerkt is dit het resultaat voor nu.Maarten_E schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 18:07:
Ligt het aan mij of is RBR/Verstappen niet zo dominant als het vorige seizoen? Heb het idee dat relatief de RB20 meer zwaktes vertoont tov de andere auto's dan de RB19.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Een dominant seizoen zoals vorig jaar is echt heel zeldzaam, en geen vergelijkings materiaal meer zeker nu teams het red bull concept overnemen.Maarten_E schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 18:07:
De Red Bull heeft heel nu veel moeite met de kerbs wat Max vertelde.
Deze GP doorkomen en op naar de volgende.
In China was alles nog aardig goed met een normaal circuit, die komen er straks achter elkaar aan en dan gaan we kijken hoe de verhoudingen liggen.
Het veld komt sowieso dichter bij elkaar naarmate een ruleset langer voortduurt. Wat er gezegd wordt door commentatoren is dat de Red Bull slechter is naarmate het circuit hobbeliger wordt. Ofwel, men moet de auto hoger afstellen om de hobbels te overkomen. Met de huidige ground effect regels is dat killing. De vraag is dan ook of de rest beter is geworden of dat de Red Bull heftiger reageert op rijhoogte verhogingen. Gezien Newey niet de domste is in de paddock ga ik er vooralsnog uit van het vorige. Ook voornamelijk dat er in principe totaal niks aan de hand is.Als Barcelona, een biljartlaken normaal gesproken, óok een probleem zou worden, dan mag Max gaan zweten.Maarten_E schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 18:07:
Maar gezien de eerste paar races is er nog weinig aan de hand. Canada kan een Imola-kopie worden en Barcelona zou op papier bussiness as usual kunnen worden. Het veld is dichterbij gekomen en daardoor komen de extremen gewoon wat meer naar voren.
Kijk naar Perez. Prima coureur, andere rijstijl maar dan nog, hij heeft het nog zwaarder.
[ Voor 3% gewijzigd door siggy op 25-05-2024 18:34 ]
Als je kijkt wie er bij zijn rechter achterwiel start, kan het nog weleens wat vervelender wordensjaool schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 17:09:
Als ik kijk wie er voor Max starten dan wordt het een heel lastige race voor hem. De DRS stukken zijn ook nog eens vrij kort en gezien het circuit zal het ook nog eens een DRS-trein zijn die hij voorbij moet.

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 00:07
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Net Q2 en Q3 teruggekeken, want we moesten even weg na Q1. Maar wat een geweldige uitslag, word een heerlijk gevecht morgen!
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Geen Imola en Miami auto ook...Amaze86 schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 17:27:
[...]
RB20 is gewoon geen monaco auto, net als in het mercedes tijdperk. Morgen lekker punten scoren en op naar volgende race.
Lijkt mij dat je dan vanuit de pit moet starten, want je moet de achtervleugel veranderen en dat mag toch niet?
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Hangt er vanaf wat de oorzaak is en hoe het op te lossen is, als het een verkeerd afgesteld onderdeel/bevestigingsfout is, kan het prima hersteld worden zonder de vleugel te vervangen. Ook als de vleugel vervangen moet worden, mag dat zonder verdere straf als het dezelfde specificatie is en het een constructiefout/materiaalmoeheid in deze set vleugels is, maar gezien het beide wagens betreft denk ik dat dat onwaarschijnlijk is en het gewoon een verkeerde afstelling is en dus ook zo op te lossen zonder de vleugel te vervangen.TheBrut3 schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 19:08:
Lijkt mij dat je dan vanuit de pit moet starten, want je moet de achtervleugel veranderen en dat mag toch niet?
Hamilton had in 2021 hetzelfde in Brazilië, die moest toen de sprint vanaf P20 starten omdat hij zijn vleugel op hetzelfde punt niet door de controle kwam na de kwalificatie, dus het hoeft zeker geen pit lane start te betekenen.
Nja dan wordt het een diskwalificatie voor Haas voor de kwalificatie dus dat is sowieso starten vanuit de pit.TheBrut3 schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 19:08:
Een diskwalificatie uit de kwalificatiesessie betekent niet automatisch vanuit de pits starten, alleen dat ze geen tijden meer hebben staan in de kwalificatie en gaan ze hetzelfde proces in als coureurs die geen tijd hebben gezet in kwalificatie. De stewards moeten dan op basis van tijden uit andere sessies besluiten of ze mee mogen doen (wat gewoon ja gaat zijn, kan me niet herinneren dat ze recent nee hebben gezegd), en dan is het gewoon achteraan sluiten omdat geen tijd slechter is dan de slechtste kwalificatietijd.TinusXIII schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 19:22:
[...]
Nja dan wordt het een diskwalificatie voor Haas voor de kwalificatie dus dat is sowieso starten vanuit de pit.
Dat onze Max niet wint dat kan gebeuren maar het is wel balen dat hij dat polerecord niet heeft kunnen pakken. Afijn, dat Leclerc een keer zijn homerace wint gun ik hem wel. Komt wel goed dit seizoen verder.
Ik vind het ook wel z’n charme hebben om op gelijke voet met een legende als Senna te staanNotlupus schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 20:08:
Dat onze Max niet wint dat kan gebeuren maar het is wel balen dat hij dat polerecord niet heeft kunnen pakken. Afijn, dat Leclerc een keer zijn homerace wint gun ik hem wel. Komt wel goed dit seizoen verder.
Ohja dat is waar ook. Hamilton startte in 2021 inderdaad ook van P20 in Brazilië.Transportman schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 19:29:
[...]
Een diskwalificatie uit de kwalificatiesessie betekent niet automatisch vanuit de pits starten, alleen dat ze geen tijden meer hebben staan in de kwalificatie en gaan ze hetzelfde proces in als coureurs die geen tijd hebben gezet in kwalificatie. De stewards moeten dan op basis van tijden uit andere sessies besluiten of ze mee mogen doen (wat gewoon ja gaat zijn, kan me niet herinneren dat ze recent nee hebben gezegd), en dan is het gewoon achteraan sluiten omdat geen tijd slechter is dan de slechtste kwalificatietijd.
Als Leclerc wint en Max niet op het podium komt, dan gaat het seizoen echt wel weer spannend worden. Red Bull lijkt het behoorlijk kwijt.Notlupus schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 20:08:
Laatste twee races heeft Verstappen pole gehaald in Imola en Miami, de sprint in Miami en de race in Imola gewonnen en tweede in Miami, toch voor een aanzienlijk deel omdat Norris een gratis pitstop kreeg. Ook staat Verstappen nog steeds bijna 50 punten voor op Leclerc, met een DNF.Exocet schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 20:41:
[...]
Als Leclerc wint en Max niet op het podium komt, dan gaat het seizoen echt wel weer spannend worden. Red Bull lijkt het behoorlijk kwijt.
Zullen we gewoon realistisch blijven?
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Wat een onzin zeg. Als hij niet de muur raakt op het Moment Supreme start hij gewoon van plek twee of drie. Als Norris niet door de safety car een fantastische comeback maakt dan wint Max comfortabel deze race. Je praat niet over een geluksvogel hé? Je praat over een drievoudig kampioen die ook dit seizoen vijf van de zeven races gewonnen heeft.Exocet schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 20:41:
[...]
Als Leclerc wint en Max niet op het podium komt, dan gaat het seizoen echt wel weer spannend worden. Red Bull lijkt het behoorlijk kwijt.
Ik krijg net een pushbericht dat Hulkenberg en Magnussen uit de Q worden geschrapt vanwege technisch iets in de achtervleugel mbt de DRS.
https://www.formula1.com/...kXFmcYpX6SOqZmkWeUCR.html
[ Voor 33% gewijzigd door Quad op 25-05-2024 21:01 ]
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Damn, wat de mods allemaal bezighoud. Mijn pushberichten zien er anders uit.Quad schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 21:01:
Ik krijg net een pushbericht dat Hulkenberg en Magnussen uit de Q worden geschrapt vanwege technisch iets in de achtervleugel mbt de DRS.
/moetkunnentoch?
Het loopt allemaal even niet op rolletjes voor Red Bull. Verstappen moet er hard voor knokken laatste paar races.Notlupus schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 20:56:
[...]
Wat een onzin zeg. Als hij niet de muur raakt op het Moment Supreme start hij gewoon van plek twee of drie. Als Norris niet door de safety car een fantastische comeback maakt dan wint Max comfortabel deze race. Je praat niet over een geluksvogel hé? Je praat over een drievoudig kampioen die ook dit seizoen vijf van de zeven races gewonnen heeft.
Misschien ziet het grote publiek nu dan eens echt in hoe knap het afgelopen seizoen was. Dat het enorme niveau van consisstentie niet vanzelf komt. En enorm zeldzaam is, in plaats van saai.
Oei ik dacht dat ik de enigste was die er zo over dacht, Verstappen kan mooi laten zien wat hij waard is.Notlupus schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 20:08:
Afijn, dat Leclerc een keer zijn homerace wint gun ik hem wel. Komt wel goed dit seizoen verder.
Misschien wordt het toch nog spannend morgen, ik zie Verstappen wel een paar plekkies pakken.

Daar ben ik het 100% niet mee oneens maar ik ga ook niet mee in de hype van de media dat het "tijdperk Verstappen" voorbij is. Hij heeft slechts éénmaal in zijn carriere pole gepakt in Monaco en moest er als een leeuw voor vechten vorig seizoen tegenover een Aston Martin. Dat hij nu deze niet pakt is echt niet onverwacht. De komende races gaan we weer "klassieke" banen zien en als hij daar elke week moeite heeft dan ga ik het geloven. Momenteel is Monaco '24 een Singapore '23 en niet meer.Muse schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 21:05:
[...]Misschien ziet het grote publiek nu dan eens echt in hoe knap het afgelopen seizoen was.
Dat zien ze wel, maar zullen ze nooit toegeven. Of door de Britse pers zo bewerkt worden dat niet te doen.Muse schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 21:05:
[...]
Het loopt allemaal even niet op rolletjes voor Red Bull. Verstappen moet er hard voor knokken laatste paar races.
Misschien ziet het grote publiek nu dan eens echt in hoe knap het afgelopen seizoen was. Dat het enorme niveau van consisstentie niet vanzelf komt. En enorm zeldzaam is, in plaats van saai.
een treffende spreuk
De haas zijn het haasje..

Scheelt weer twee plekjes voor Perez. Al gok ik dat hij morgen niet in de punten gaat komen.
Eerste droge Monace race voor jou? 😉Winkiller schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 21:06:
Oei ik dacht dat ik de enigste was die er zo over dacht, Verstappen kan mooi laten zien wat hij waard is.
Misschien wordt het toch nog spannend morgen, ik zie Verstappen wel een paar plekkies pakken.
Testing, one, two ...
Aan de andere kant. Zou je ooit tegen Verstappen en inhaalacties durven te wedden?
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Tegen pogingen niet... 😎DaniëlWW2 schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 22:07:
Aan de andere kant. Zou je ooit tegen Verstappen en inhaalacties durven te wedden?
Testing, one, two ...
Ja, heb je ooit die race waarin hij op de laatste plaats startte gezien? Dat ging niet bijster goed en hij kwam met moeite in de top 10 terecht. Dit gaat ook een Max niet lukken en hij is gewoon fkd.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 22:07:
[...]
Het laat maar weer eens zien dat Max niet de superman is die velen hem hier wel laten zijn. Hij net zoveel mens als een Hamilton, als de auto niet wil, dan houdt het op. Zo gaat dat in F1.
!remindme 1dSnowdog schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 22:11:
[...]
Ja, heb je ooit die race waarin hij op de laatste plaats startte gezien? Dat ging niet bijster goed en hij kwam met moeite in de top 10 terecht. Dit gaat ook een Max niet lukken en hij is gewoon fkd.
Het laat maar weer eens zien dat Max niet de superman is die velen hem hier wel laten zijn. Hij net zoveel mens als een Hamilton, als de auto niet wil, dan houdt het op. Zo gaat dat in F1.
🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070
Het is maar goed dat die statistieken van 300 jaar geleden er weinig meer toe doen.TinusXIII schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 22:17:
Geen beste statistiek voor Leclerc/Ferrari. [Afbeelding]
Het blijft toch ook een beetje Leclerc die tot nu toe niet veel geluk heeft in zijn thuisrace.Snowdog schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 22:21:
[...]
Het is maar goed dat die statistieken van 300 jaar geleden er weinig meer toe doen.
Iets met
If you no longer go for a gap that exists, you're no longer a racing.....
:fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/WaJ07XyNfhk0nLtEefydUx4i.gif?f=user_large)
:fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/WaJ07XyNfhk0nLtEefydUx4i.gif?f=user_large)
This might be the most expensive crash of the #MonacoGP weekend pic.twitter.com/mfaqbwWR9F
— Mattzel89 (@Mattzel89) 25 mei 2024
[ Voor 37% gewijzigd door d-vine op 25-05-2024 22:40 ]
JJ Lehto is gearriveerd.......d-vine schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 22:24:
Iets met
If you no longer go for a gap that exists, you're no longer.....
[Afbeelding]
[Twitter]
Kvyat doet tegenwoordig bootjes varen?d-vine schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 22:24:
Iets met
[Afbeelding]
[Twitter]
per aspera ad astra
He pushed me off…d-vine schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 22:24:
Iets met
[Afbeelding]
[Twitter]
Hoe zit dat eigenlijk met die slot gap test? Is dat een standaard test die de FIA altijd doet? Naar mijn idee was dat in Brazilië 2021 een "toevalligheid" / "test na melding van een ander team" (maar viel toen ook nog eens samen met Verstappen die de vleugel had aangeraakt).
Maar naar mijn idee doen ze na de Q alleen alle auto's wegen, en na de race ook alleen wegen bij alle auto's? Alleen wordt er na de race een aantal auto's uit gepikt voor een grondigere (/gerichtere) inspectie. En gezien beide Haasen gecontroleerd zijn lijkt mij dat ook niet aan de orde (willekeurig twee auto's van hetzelfde team. Kans daarop is nogal klein).
Maar naar mijn idee doen ze na de Q alleen alle auto's wegen, en na de race ook alleen wegen bij alle auto's? Alleen wordt er na de race een aantal auto's uit gepikt voor een grondigere (/gerichtere) inspectie. En gezien beide Haasen gecontroleerd zijn lijkt mij dat ook niet aan de orde (willekeurig twee auto's van hetzelfde team. Kans daarop is nogal klein).
Oh zeker niet. Ik denk dat Verstappen en Red Bull over een heel seizoen nog steeds heel erg moeilijk te verslaan zullen zijn. Maar Ferrari en McLaren zitten absoluut dichterbij dan vorig jaar, dus we gaan denk ik wel meer verschillende winnaars zien. Wat zeg ik, we hebben nu al meer verschillende teams dan vorig jaar met een overwinning.Notlupus schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 21:19:
[...]
Daar ben ik het 100% niet mee oneens maar ik ga ook niet mee in de hype van de media dat het "tijdperk Verstappen" voorbij is.
[ Voor 24% gewijzigd door Muse op 25-05-2024 23:35 ]
En net zo veel coureurs (Verstappen, Sainz, Norris vs Verstappen, Perez, Sainz). En daar kan morgen verandering in komen. De gehele front row heeft immers nog geen win gehad.Muse schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 23:32:
Wat zeg ik, we hebben nu al meer verschillende teams dan vorig jaar met een overwinning.
Alleen zijn in de eerste 7 races de podiums "consistener" geweest met altijd Red Bull, Ferrari en McLaren. Vorig jaar over het gehele jaar ook nog beide Alpine coureurs (Ocon in Monaco en Gasly op Zandvoort), Alonso, Mercedes (Hamilton Singapore sowieso). En die kans lijkt mij nu kleiner. Wellicht (/waarschijnlijk?) dat Mercedes nog een verdwaald podium pakt, heel misschien Alonso, maar voor de rest zie ik geen ander team dat doen (tenzij echt een knotsgekke race. Wat Monaco & Zandvoort natuurlijk waren met regen).
Een van de belangrijkste redenen om over te gaan op deze aero formule is dat het veel moeilijker is om bewegende aero te hebben. Die organische achtervleugels “uit een stuk” zijn er ook om dit soort gesjoemel moeilijker te maken.RobertMe schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 23:06:
Hoe zit dat eigenlijk met die slot gap test? Is dat een standaard test die de FIA altijd doet? Naar mijn idee was dat in Brazilië 2021 een "toevalligheid" / "test na melding van een ander team" (maar viel toen ook nog eens samen met Verstappen die de vleugel had aangeraakt).
Ik vond het al opvallend hoe snel de hazen ineens waren. AMR had begin vorig jaar ook “te flexibele” vleugels (en vielen daarna stevig terug).
Dit blijft altijd the cutting edge. Alle teams kijken naar elkaar.
een treffende spreuk
Ik denk wel dat Red Bull het dit jaar moeilijker krijgt voor de constructeurstitel. Als Perez blijft tegenvallen zoals de afgelopen races, en nu in de kwalificatie. Ferrari en McLaren hebben beide twee coureurs die er goed bij staan.Muse schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 23:32:
[...]
Oh zeker niet. Ik denk dat Verstappen en Red Bull over een heel seizoen nog steeds heel erg moeilijk te verslaan zullen zijn. Maar Ferrari en McLaren zitten absoluut dichterbij dan vorig jaar, dus we gaan denk ik wel meer verschillende winnaars zien. Wat zeg ik, we hebben nu al meer verschillende teams dan vorig jaar met een overwinning.
Hallo
I rarely comment here before race but I wanted to share this chart from the quali session.

Red Bull as a team is struggling with getting a proper setup for the car. Max is the most adaptable driver in the world in my opinion, and he was struggling to get going.
Max was in contention for pole until the last few turns, in which he lost 3 tenths in less than 500 metres. The RB20 just had a horrendous time in turns 18 and 19. If you take a look at the onboard video you can see both Sergio and Max struggling to get through the section. I'm surprised that none of them crashed, especially when you consider how much vibration they experienced in that area of the track.
I know that Verstappen has a commanding lead, but there is still 2/3 of the season to go and anything can happen. The upgrades have not been working for Red Bull. Theoretically, they should provide more speed, but they have changed the balance of the car for the worse.
Checo was looking pretty good and then started struggling after Miami. Max made a mistake in Miami and was slower than Lando for half of the race. Max won the Emilia Romagna GP but was slower than Lando. His starting position was the difference between winning and second place. Now in Monaco Max struggled in quali and Sergio couldn't even get out of Q1.
I don't want to be negative but the trend of the season has changed. I'm not saying Max or Red Bull aren't winning the Championship, but that it is possible to see a closer battle for both the WDC and WCC than we were all expecting.
In any case, let's hope for a good race in the usually dull Monte Carlo Circuit. Take care everyone.
I rarely comment here before race but I wanted to share this chart from the quali session.

Red Bull as a team is struggling with getting a proper setup for the car. Max is the most adaptable driver in the world in my opinion, and he was struggling to get going.
Max was in contention for pole until the last few turns, in which he lost 3 tenths in less than 500 metres. The RB20 just had a horrendous time in turns 18 and 19. If you take a look at the onboard video you can see both Sergio and Max struggling to get through the section. I'm surprised that none of them crashed, especially when you consider how much vibration they experienced in that area of the track.
I know that Verstappen has a commanding lead, but there is still 2/3 of the season to go and anything can happen. The upgrades have not been working for Red Bull. Theoretically, they should provide more speed, but they have changed the balance of the car for the worse.
Checo was looking pretty good and then started struggling after Miami. Max made a mistake in Miami and was slower than Lando for half of the race. Max won the Emilia Romagna GP but was slower than Lando. His starting position was the difference between winning and second place. Now in Monaco Max struggled in quali and Sergio couldn't even get out of Q1.
I don't want to be negative but the trend of the season has changed. I'm not saying Max or Red Bull aren't winning the Championship, but that it is possible to see a closer battle for both the WDC and WCC than we were all expecting.
In any case, let's hope for a good race in the usually dull Monte Carlo Circuit. Take care everyone.
Blijf het sowieso apart vinden dat er op Monaco zoveel verschil in de sectoren zit.
Je zou bijna zeggen dat Red Bull beter de updates kan terugdraaien....
Maar Ferrari en McLaren zullen nu zeker in het kampioenschap gaan geloven, met de prestaties van Perez is het constructeurskampioenschap gewoon een strijd aan het worden.
Maar Ferrari en McLaren zullen nu zeker in het kampioenschap gaan geloven, met de prestaties van Perez is het constructeurskampioenschap gewoon een strijd aan het worden.
Probleem is meer dat de Red Bull niet lekker over de kerbs gaat, Max had gezegd dat dit probleem er al 2 jaar inzit maar door de ruime voorsprong gemaskeerd werd.Exocet schreef op zondag 26 mei 2024 @ 07:50:
Je zou bijna zeggen dat Red Bull beter de updates kan terugdraaien....
En deze datum stond al zwart op de kalender bij red bull dat het lastig zou worden.
Op het harde banden probleem in Imola na reed de red bull prima op de medium.
China ging ook goed. Miami is ook een apart circuit en daar had Max wat schade.
Na Monaco komen er een paar normale circuits aan, weet je beter hoe alle updates en verhoudingen van alle teams komen te liggen.
Vind het wel mooi om te zien dat er wat weer spanning in komt.
Dat, op dit moment, andere teams kans maken om het gat kleiner te maken.
Idd benieuwd als we naar wat andere Circuits gaan. Het seizoen is nog lang.
Maar als VER dit WDC wint zonder een walk in the park dan is dat alleen maar mooi vind ik.
Mogelijk voordeel voor VER is dat FER en MCL ook met elkaar bezig zijn.
En LEC, PIA,NOR punten van elkaar kunnen snoepen me VER als meer constante.
Ben dan ook benieuwd naar PER. Die heeft, naar mijn mening, wel prima gefungeerd als 2e rijder.
En dat is punten pakken voor het WCC. Echter maar 1x 2e in het WDC geworden.
LEC heeft hem nu al ingehaald en gaat uitlopen vanmiddag. En NOR zit hem ook op de hielen.
En grote kans dat die 3e staat na vanmiddag.
Als de andere circuits de RB beter liggen. Dan nog verwacht ik geen enorme voorsprong.
En dan zal PER het nog lastig krijgen. En als FER met LEC en SAI stabiel worden dan zelfs het WCC kunnen pakken.
Maar eerst kijken naar vanmiddag ;-)
Dat, op dit moment, andere teams kans maken om het gat kleiner te maken.
Idd benieuwd als we naar wat andere Circuits gaan. Het seizoen is nog lang.
Maar als VER dit WDC wint zonder een walk in the park dan is dat alleen maar mooi vind ik.
Mogelijk voordeel voor VER is dat FER en MCL ook met elkaar bezig zijn.
En LEC, PIA,NOR punten van elkaar kunnen snoepen me VER als meer constante.
Ben dan ook benieuwd naar PER. Die heeft, naar mijn mening, wel prima gefungeerd als 2e rijder.
En dat is punten pakken voor het WCC. Echter maar 1x 2e in het WDC geworden.
LEC heeft hem nu al ingehaald en gaat uitlopen vanmiddag. En NOR zit hem ook op de hielen.
En grote kans dat die 3e staat na vanmiddag.
Als de andere circuits de RB beter liggen. Dan nog verwacht ik geen enorme voorsprong.
En dan zal PER het nog lastig krijgen. En als FER met LEC en SAI stabiel worden dan zelfs het WCC kunnen pakken.
Maar eerst kijken naar vanmiddag ;-)
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Hoe vaak heeft Leclerc ook alweer de finish gehaald in Monaco?DarkSide schreef op zondag 26 mei 2024 @ 08:37:
LEC heeft hem nu al ingehaald en gaat uitlopen vanmiddag.

spoiler:
2018 in de Sauber DNF met kapotte remmen. 2019 in de Ferrari startte die verder naar achteren? Dacht wel even alles en iedereen in te kunnen halen en maakte er letterlijk een puinzooi van (crash in Rascasse, complete ronde rijden met een kapotte auto / lekke band en circuit dat vol ligt met rommel). 2021? wel pole maar ook in de muur, kapotte bak en een DNS. 2022 4e? nadat Ferrari de strategie verklote. Vorig jaar???
True. Maar heb alle vertrouwen er in dat hij Podium haalt
p1/p2.
p1/p2.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Redbull heeft een auto ontwikkeld dat goed doet op vlakke banen en we wisten dat ze hier niet zo goed waren. Dat was vorig jaar ook al zo. Op hobbelige banen hadden ze veel moeite. Maar toen hadden de andere teams meer afstand en dat is nu niet het geval.
Bij Leclerc is tijdens Monaco wederom de motor vervangen i.v.m. dat ze een issue zagen?
Bij Leclerc is tijdens Monaco wederom de motor vervangen i.v.m. dat ze een issue zagen?
Je hoeft niet altijd eerste te worden, om WDC te worden. Als er steeds een andere winnaar is en zelf genoeg marge behoudt, dan kun je ook WDC worden.
Ik geniet ervan, blijf het mooi vinden die aanvallen op de leider. Kom maar op met de spanning en strijd.
Blijf het prachtig vinden, het Wilhelmus aan het eind. We zijn getuige van een hele mooie tijd. Geniet van de sport
Ik geniet ervan, blijf het mooi vinden die aanvallen op de leider. Kom maar op met de spanning en strijd.
Blijf het prachtig vinden, het Wilhelmus aan het eind. We zijn getuige van een hele mooie tijd. Geniet van de sport
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
Rosberg is in '82 is WDC geworden met maar één race win.Sepp14 schreef op zondag 26 mei 2024 @ 09:50:
Je hoeft niet altijd eerste te worden, om WDC te worden. Als er steeds een andere winnaar is en zelf genoeg marge behoudt, dan kun je ook WDC worden.
Andere tijden, denk dat dat dezer dagen zeker niet meer mogelijk is. De betrouwbaarheid en in general snelheid van auto's is totaal anders dan toen. Je kan dit soort zaken wel naar boven halen, maar de sport was toentertijd totaal anders dan nu. Daarom heeft vergelijken vaak ook echt geen zin, tenzij het nog enigszins recent is.DeKaerften schreef op zondag 26 mei 2024 @ 09:55:
[...]
Rosberg is in '82 is WDC geworden met maar één race win.
Daar zijn gewoon documenten van: https://www.fia.com/sites...fying%20Scrutineering.pdfRobertMe schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 23:06:
Ze hebben er 11 auto's uitgepikt voor de testsuite waar de DRS-gap in zit en die wordt dan gewoon uitgevoerd. Dus het is slechts deels een "toevalligheid" maar verder standaardprocedure. Dat dat met Hamilton een "melding" zou zijn komt volgens mij puur van #teamLH die salty waren dat dat gebeurde precies nadat Max de vleugel eventjes had aangeraakt. Het ging toen over een afwijking van volgens mij minder dan een mm, in ieder geval was het midden van de vleugel wel okee maar aan de uiteinden niet. In ieder geval niet iets wat je zonder meetapparatuur kan zien, bovendien alleen maar wanneer de vleugel open is dus dat moet op de baan op snelheid zijn, dus dat "melden" en dat het ook nog eens klopt zou wel extreem onwaarschijnlijk toevallig zijn.
[ Voor 6% gewijzigd door DataGhost op 26-05-2024 10:15 ]
Raikkonen werd ook wereldkampioen met maar 6 overwinningen van de 17 racesSepp14 schreef op zondag 26 mei 2024 @ 09:50:
Mede door een 4 coureurs battle met Massa, Lewis en Alonso
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Net de Formule 2 race gekeken, hopelijk word de Formule 1 race ook zo'n spektakel!
De reactie van Günther op de diskwalificatie van Haas 

Yep, dat was er weer eentje voor de boeken. Het hoeft dus niet altijd een parade te zijn.G_Dragon schreef op zondag 26 mei 2024 @ 10:44:
Net de Formule 2 race gekeken, hopelijk word de Formule 1 race ook zo'n spektakel!
In Monaco moeten ze maar eens hyper soft en super hyper softs gaan introduceren zodat er minimaal 3 pitstops gaan komen om dat treintje rijden wat meer te onderbreken.
Maar inhalen is alleen mogelijk bij problemen.jan390 schreef op zondag 26 mei 2024 @ 10:57:
[...]
Yep, dat was er weer eentje voor de boeken. Het hoeft dus niet altijd een parade te zijn.
Er mist gewoon 1 plek waar je iemand kan uitremmen. Helemaal met deze brede auto’s
Een leuk feitje!
:strip_exif()/f/image/xk4wkbpQW1AukKEwAqDGwGLc.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xk4wkbpQW1AukKEwAqDGwGLc.jpg?f=fotoalbum_large)
It's been 250 days since someone other than Max or Charles has taken pole position in F1 😳 pic.twitter.com/ALpLIxE1NW
— ESPN F1 (@ESPNF1) 26 mei 2024
De F2 auto's zijn 10cm minder breed en er waren meer dan genoeg inhaalacties die niet voortkwamen uit problemen.Tito129 schreef op zondag 26 mei 2024 @ 11:16:
[...]
Maar inhalen is alleen mogelijk bij problemen.
Er mist gewoon 1 plek waar je iemand kan uitremmen. Helemaal met deze brede auto’s
Verder: Laat mij gewoon dromen van een mooie middag
Charles pakt pole
En daarna
Max Verstappen Wi....oh wacht het is Monaco

Ondanks ik laatst werd gewezen op het feit dat de auto's breeder zijn geworden, zie ik het inhalen nog niet als onmogelijk maar wel bijna onmogelijk. Ik hoop echt dat we verrast worden vanmiddagd-vine schreef op zondag 26 mei 2024 @ 11:27:
[...]
Charles pakt pole
En daarna
Max Verstappen Wi....oh wacht het is Monaco
Niveau van racer merk je aan consistentie wat hoog is bij Max en zeer hoge adaptatie vermogen ook bij Max. Dus kansen voor Max zijn nog steeds zeer groot.Sepp14 schreef op zondag 26 mei 2024 @ 09:50:
4 rijders van Ferrari en McLaren zullen om de beurt eens GP win halen . Maar McLaren en Ferrari hebben regelmatiger 2 rijders in de top. Constructeur kampioen hangt af of Perez beter in de top mix blijft. Er zijn paar probleem circuit maar ook die Red-bull beter liggen.
We hebben nu wat probleem circuit op rij gehad. En dat is wat Zack Brown ook zegt.
X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K
De F2 race was erg leuk en laat ook een andere kant van Monaco zien en wat de rol van de SC kan zijn. Laten we op een soortgelijke race hopen vanmiddag.
Red Bull zal het moeten hebben van een erg goede start, een hele snelle pitstop en geluk met VSC's of VC's, anders eindigt Max waar ie begint.G_Dragon schreef op zondag 26 mei 2024 @ 11:34:
[...]
Ondanks ik laatst werd gewezen op het feit dat de auto's breeder zijn geworden, zie ik het inhalen nog niet als onmogelijk maar wel bijna onmogelijk. Ik hoop echt dat we verrast worden vanmiddag
Dit graag in het algemene racetopic houden.
[ Voor 170% gewijzigd door DaniëlWW2 op 26-05-2024 14:56 ]
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Of mensen kappen gewoon lekker met de F2 spoilers.
Op vrijdag zag de longrun van VER op hard er goed uit, en met zijn outlap kwaliteiten zou idd een undercut (met wat ruimte achter hem om die te laten werken) wat voordeel moeten bieden. LEC zal het risico niet willen lopen en een overcut doen als de rest allemaal gestopt is (zoals we vorig jaar zagen bij VER en ALO). Het zal leuk worden hoe undercuts tussen PIA, SAI, NOR en RUS gaan werken.
Laatste weer update
/f/image/LuY3ds6o6QrmyVwYeY1aPyF9.webp?f=fotoalbum_large)
Helaas geen regen of wisselvallig weer..
/f/image/LuY3ds6o6QrmyVwYeY1aPyF9.webp?f=fotoalbum_large)
[ Voor 5% gewijzigd door G_Dragon op 26-05-2024 12:28 ]
Nouja, regen zou alleen maar tot rode vlaggen/safety cars en vertraging leiden, dus dit is beter. Top zo zou ik zeggen.G_Dragon schreef op zondag 26 mei 2024 @ 12:26:
Laatste weer update
[Afbeelding]
Tijd om hier wat cloud seeding te gaan introductieG_Dragon schreef op zondag 26 mei 2024 @ 12:26:
Laatste weer update
[Afbeelding]
Het is maar wat je leuk vindtG_Dragon schreef op zondag 26 mei 2024 @ 11:22:
Een leuk feitje!
Elect a clown, expect a circus.
Jammer, ik moest nog kijken...ArthurMorgan schreef op zondag 26 mei 2024 @ 12:08:
Gewoon net als B....
[ Voor 22% gewijzigd door Shinji op 26-05-2024 12:47 ]
Dat is misschien waar maar soms kan regen en wisselvallig weer wel zorgen voor die heerlijke chaos in pitstops en wat actie! Ben daar toch wel wat meer voorstander van als het wel bijvoorbeeld treintje rijden wordSnowdog schreef op zondag 26 mei 2024 @ 12:34:
[...]
Nouja, regen zou alleen maar tot rode vlaggen/safety cars en vertraging leiden, dus dit is beter. Top zo zou ik zeggen.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
- Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2024
- Andere race categorieën zijn hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 3 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
- De budgetcap: [F1] De budgetcap
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |