[F1 2024] Race 8 GP van Monaco Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 23 Laatste
Acties:
  • 70.158 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:24
MikeyMan schreef op maandag 27 mei 2024 @ 09:16:
Mbt banden wisselen tijdens rode vlag. Wat mij betreft mogen ze invoeren dat als dit in de eerste tien ronden van de race gebeurt, dit niet meetelt voor het voldoen aan het banden reglement.
In het geval van Monaco helpt dat niet echt. Als dan in ronde 11 een rode vlag komt heb je alsnog 67 rondes een optocht ;)
Met andere woorden: het is gewoon altijd een optocht in Monaco, als het droog blijft. Pitstops zorgen dan als enige voor een beetje actie.

Los van deze regel, zou het wat mij betreft mooier zijn als ze iets kunnen aanpassen aan het circuit waardoor inhalen wel mogelijk wordt.

[ Voor 11% gewijzigd door Plenkske op 27-05-2024 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:59
Mog schreef op zondag 26 mei 2024 @ 22:50:
[...]

Het ligt aan de auto's. Die zijn te groot en te zwaar. In de jaren 90 was Monaco wel dope.

[Afbeelding]
De auto's zijn tegenwoordig zo groot vanwege de veiligheid. Dus mijn conclusie is dat het circuit te klein is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:25

Blokker_1999

Full steam ahead

alexbl69 schreef op maandag 27 mei 2024 @ 09:19:
Onbegrijpelijk dat Magnussen geen penalty points (en dus een race ban) heeft gekregen voor die stunt in L1. Weet zeker dat als een high-profile driver (Verstappen, Hamilton, Leclerc) het haasje was geweest, of als hij nog niet aan z'n tax qua points had gezeten dit wel bestraft zou zijn.
Het blijft een incident in de eerste meters van de race waar men altijd iets minder streng is. Bijkomend zie je op de beelden ook dat Perez wist dat Magnussen er zat en kan je dus wel degelijk spreken over gedeelde schuld.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
Plenkske schreef op maandag 27 mei 2024 @ 09:20:
[...]

Los van deze regel, zou het wat mij betreft mooier zijn als ze iets kunnen aanpassen aan het circuit waardoor inhalen wel mogelijk wordt.
Inhaalstroken..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Nivado schreef op maandag 27 mei 2024 @ 09:25:
[...]

De auto's zijn tegenwoordig zo groot vanwege de veiligheid en de hybride motoren. Dus mijn conclusie is dat het circuit te klein is.
Let me fix that for you.

Ja, veiligheid is een reden. Maar de hybride motoren (incl "accu") nemen ook veel plek in. (En door het toegenomen gewicht moet er ook weer iets aan de veiligheid gedaan worden omdat de vorige veiligheidsmaatregelen niet meer adequaat zijn voor de zwaardere auto)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
f1bythenumbers schreef op maandag 27 mei 2024 @ 09:11:
Hallo

I'm here with the race pace charts, although in this case race pace was irrelevant.

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Max and Lewis were the fastest just because they stopped for new tires. The rule that teams can swap tires during a red flag is damaging to the spectacle if you ask me, so hopefully they modify it in the near future. Monaco is already pretty dull as is, and now with no pit stops they took boredom to the next level.

I love Monaco and how challenging it is for the drivers. It's a unique track that should remain in the F1 calendar. Having said that, something has to change to keep the race being relevant instead of just a procession.

Have a great week everyone.
Hi,

Welcome back, happy to see your pace charts! They are very interresting to read after the race,

Agreed that they need to look into the rule that teams can swap tires during a red flag, because this made the whole race even more boring. Monaco is always about the Pit strategy and this was now gone. It was really annoying how Russel was driving, but it was a team order!

I too would like to see the track staying on the calendar because of his unique track and the focus that the drivers needs to keep until te very last end.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:16

Jebus4life

BE User

Onbegrijpelijk dat Magnussen geen penalty points (en dus een race ban) heeft gekregen voor die stunt in L1. Weet zeker dat als een high-profile driver (Verstappen, Hamilton, Leclerc) het haasje was geweest, of als hij nog niet aan z'n tax qua points had gezeten dit wel bestraft zou zijn.
In BE vonden 2 mensen van het analystenteam het de fout van Perez, 2 de fout van Magnussen, dus daar hebben ze het (zeker omdat het in lap 1 gebeurde) als racing incident gecatalogeerd).

Zelf ben ik van eenzelfde oordeel (Magnussen was wel erg optimistisch, aan de andere kant: Perez kon makkelijk plaats laten - Je mag toch verwachten van een F1 piloot dat die in z'n spiegels kijkt in en rond turn 1?)

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Tja, ik heb het inmiddels meermaals teruggezien, en ik betwijfel of je dit helemaal aan Magnussen kan toeschrijven. Hij deed natuurlijk een erg optimistische inhaalpoging, maar hij was met zijn voorwiel voorbij het achterwiel van Perez. Dan mag je wat ruimte verwachten. Perez bleef alleen maar naar rechts gaan en gaf Magnussen geen ruimte. Dit terwijl er links meer dan genoeg ruimte was.

Ik denk dat dit een typisch eerste ronde incident was met flinke gevolgen. Het was ook niet Ocon wat echt een totaal bezopen actie was. Dat was een bizarre divebomb waar Gasly geen ruimte had om ook maar iets te doen. Terecht dat Ocon daar vijf plaatsen gridstraf in Canada voor heeft gekregen.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
Richard117 schreef op maandag 27 mei 2024 @ 08:39:
Ik heb eigenlijk met verbazing zitten kijken naar hoe makkelijk McLaren zich de wil door Leclerc op liet leggen.
Had Piastri "per ongeluk" eens die chicane laten missen en ipv die plek terug te geven, 5+ sec voorsprong pakken.
Natuurlijk komt daar gezeik van, maar je schopt in ieder geval het plan van Ferrari in de war. Of ze moeten het gat dicht rijden en vragen meer van de banden dan ze van plan waren of ze doen niks en dan lig je op p1 met voldoende voorsprong om een straf op te vangen.

Zo had Norris ook binnen moeten komen toen hij tegen de achterkant van Sainz aan reed en het window naar Russell had. In het slechtste geval was hij net als nu 4e geworden, in een gunstig geval had hij bij Ferrari iets kunnen forceren.

Maar ik heb de indruk dat zowel Ferrari als Mclaren deze volgorde (mede door de situatie tov Red Bull) eigenlijk wel best vonden. Wat voor de fans en de race natuurlijk zonde is.
Die 5 seconde is dit seizoen sowieso al 10 seconde geworden. En wat zegt jou dat Leclerc niet makkelijk binnen de 5 seconden had kunnen blijven? Hij reed zo hard langzaam omdat hij dat wilde, niet omdat hij niet harder kon. Dikke kans dat Piastri dan 4e was geworden, zelfs met maar 5 seconde straf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:54

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

RobertMe schreef op maandag 27 mei 2024 @ 09:27:
[...]

Let me fix that for you.

Ja, veiligheid is een reden. Maar de hybride motoren (incl "accu") nemen ook veel plek in. (En door het toegenomen gewicht moet er ook weer iets aan de veiligheid gedaan worden omdat de vorige veiligheidsmaatregelen niet meer adequaat zijn voor de zwaardere auto)
Ja, en uiteindelijk is zeker de lengte deels voordelig door betere aero.

M.i. minimum gewicht verlagen en maximale afmetingen verkleinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
RobertMe schreef op maandag 27 mei 2024 @ 09:27:
[...]

Let me fix that for you.

Ja daar heb je een goed punt, maar over de conclusie zijn we het blijkbaar eens >:)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:40

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Ben ik nou de enige die Monaco altijd leuk vindt? Zelfs de vrije trainingen zijn altijd leuk.
Het is net al Tour de France. Fietsen is ook saai, maar de scenery is prachtig, de verhalen van het commentaar zijn mooi. De shots dat ze de wand schrapen in de zwembad chicane zijn indrukwekkend. Veel bochten, geen uitloop. Qua techniek de mooiste race.

En dat je op zondag niet kan inhalen. Ja, dat klopt. Dat is iets minder. Maar ik vind dat kunstmatige inhalen met DRS ook werkelijk niets toevoegen. Inhalen op Monaco, of inhalen op een ander circuit buiten DRS, dat gebeurt zelden, maar dat maakt het alleen maar mooier als het gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

d-vine schreef op zondag 26 mei 2024 @ 18:34:
Ovals rondjes rijden en fuel saving is niet helemaal mijn ding.

Maar dit is pas een beker

[Afbeelding]
Ligt eraan, het is een wissel bokaal geloof ik... :+ Overigens was die race interessanter dan de F1 race van Monaco, er gebeurde veel meer.

[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 27-05-2024 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08:18
Maar wat dan? Je zit hier in het dicht bebouwde Monaco. Niet in Baku of Jeddah waar meer maatwerk mogelijk is of super brede wegen zijn.
Het enige wat een optie zou kunnen zijn, in mijn ogen, is de Nouvelle Chicane eruit en Tabac een scherpere bocht maken. Dan kan je tunnel + het stuk daarna DRS maken. Heb je wel rondetijden van iets meer dan 1 minuut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
TheBrut3 schreef op maandag 27 mei 2024 @ 10:01:
[...]

Maar wat dan? Je zit hier in het dicht bebouwde Monaco. Niet in Baku of Jeddah waar meer maatwerk mogelijk is of super brede wegen zijn.
Het enige wat een optie zou kunnen zijn, in mijn ogen, is de Nouvelle Chicane eruit en Tabac een scherpere bocht maken. Dan kan je tunnel + het stuk daarna DRS maken. Heb je wel rondetijden van iets meer dan 1 minuut.
Goeie vraag.
Voor het weekend zag ik deze post voorbij komen:
Woudloper in "[F1 2024] Race 8 GP van Monaco"

Leuke opties, maar de vraag is natuurlijk wat daarvan realistisch is in Monaco. Zover ik weet hebben ze daar een paar maanden het circuit liggen voor verschillende evenementen. Waarbij het tussendoor wel (deels) open is voor verkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:12
DaniëlWW2 schreef op maandag 27 mei 2024 @ 09:29:
[...]

Tja, ik heb het inmiddels meermaals teruggezien, en ik betwijfel of je dit helemaal aan Magnussen kan toeschrijven. Hij deed natuurlijk een erg optimistische inhaalpoging, maar hij was met zijn voorwiel voorbij het achterwiel van Perez. Dan mag je wat ruimte verwachten. Perez bleef alleen maar naar rechts gaan en gaf Magnussen geen ruimte. Dit terwijl er links meer dan genoeg ruimte was.

Ik denk dat dit een typisch eerste ronde incident was met flinke gevolgen. Het was ook niet Ocon wat echt een totaal bezopen actie was. Dat was een bizarre divebomb waar Gasly geen ruimte had om ook maar iets te doen. Terecht dat Ocon daar vijf plaatsen gridstraf in Canada voor heeft gekregen.
Ocon helemaal mee eens. Daar lijkt een bepaalde frustratie te zitten die hem soms flink parten speelt.

Perez had inderdaad ruimte kunnen laten, maar door zijn sneaky manier van knijpen dwingt hij Magnussen in feite om in te houden. Die doet dat echter niet, waardoor de crash ontstaat. Het was een 'beetje stout' van Perez, maar de crash had (imho) voorkomen kunnen en moeten worden door Magnussen.

Weet niet of je dit nog onder een L1 incident kunt plaatsen. Afgezien van het feit dat het uiteraard in L1 gebeurde, hadden beide coureurs volgens mij dondersgoed door waar de ander zat en deden ze beide wat ze deden met hun volle verstand.

Een straf voor beide was wat dat betreft passender geweest :).

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

TheBrut3 schreef op maandag 27 mei 2024 @ 10:01:
[...]

Dat is onmogelijk. Bij Tabac is geen uitloop te creëren. En om de rijders nou op topsnelheid elkaar uit te laten remmen recht op een betonnen muur af lijkt me niet de veiligste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Plenkske schreef op maandag 27 mei 2024 @ 10:07:
Goeie vraag.
Voor het weekend zag ik deze post voorbij komen:
Woudloper in "[F1 2024] Race 8 GP van Monaco"

Leuke opties, maar de vraag is natuurlijk wat daarvan realistisch is in Monaco. Zover ik weet hebben ze daar een paar maanden het circuit liggen voor verschillende evenementen. Waarbij het tussendoor wel (deels) open is voor verkeer.
Die had ik ook gezien en daarop gereageerd in het andere topic, omdat het niet direct met dit weekend te maken heeft.
TheBrut3 in "[F1] Randzaken"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:19
[...]

In het geval van Monaco helpt dat niet echt. Als dan in ronde 11 een rode vlag komt heb je alsnog 67 rondes een optocht ;)
Met andere woorden: het is gewoon altijd een optocht in Monaco, als het droog blijft. Pitstops zorgen dan als enige voor een beetje actie.

Anders de regel zo aanpassen dat je niet alleen op 2 verschillende compounds moet rijden tijdens de race, maar ook minimaal 1 pitstop moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Erazzzer schreef op maandag 27 mei 2024 @ 10:11:
Dat is onmogelijk. Bij Tabac is geen uitloop te creëren. En om de rijders nou op topsnelheid elkaar uit te laten remmen recht op een betonnen muur af lijkt me niet de veiligste oplossing.
Dan moeten we accepteren dat deze race saai zal blijven. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 07-09 18:45
TheBrut3 schreef op maandag 27 mei 2024 @ 10:29:
[...]

Of in karts laten racen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:24
[...]

Sorry maar het is daar geen echt recht stuk. Het slingert, perez bliijft niet naar rechts gaan. Magnussen drukt hem veel te laat in een gat wat door de ligging van de baan vanzelf sluit. Rond 1e min op f1tv is een mooie herhaling met camera van achter van boven. Dan je goed wat een dwazenactie dat was van Mag.

erutangiS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

[...]

Of we onderscheiden de mannen van de jongetjes. Kijken wie het hardst op de muur af durft te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:32

Saffie_time

Why use this? 42!

Jebus4life schreef op maandag 27 mei 2024 @ 09:28:
[...]

In BE vonden 2 mensen van het analystenteam het de fout van Perez, 2 de fout van Magnussen, dus daar hebben ze het (zeker omdat het in lap 1 gebeurde) als racing incident gecatalogeerd).

Zelf ben ik van eenzelfde oordeel (Magnussen was wel erg optimistisch, aan de andere kant: Perez kon makkelijk plaats laten - Je mag toch verwachten van een F1 piloot dat die in z'n spiegels kijkt in en rond turn 1?)
Sterker nog, bij de onboard zie je Perez naar rechts kijken in de spiegel en alsnog naar rechts sturen.
Hij had ook voor de veilige optie kunnen kiezen en 'rechtdoor' te rijden en niet naar rechts op te schuiven. Het is de eerste ronde, alles zit dicht op elkaar en er is geen ruimte links of rechts naast de baan. Dan kies je toch altijd voor veilig in plaats van "opschuiven en ze remmen maar achter me"

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
MrOleo schreef op maandag 27 mei 2024 @ 10:32:
[...]

Sorry maar het is daar geen echt recht stuk. Het slingert, perez bliijft niet naar rechts gaan. Magnussen drukt hem veel te laat in een gat wat door de ligging van de baan vanzelf sluit. Rond 1e min op f1tv is een mooie herhaling met camera van achter van boven. Dan je goed wat een dwazenactie dat was van Mag.
Perez zit helemaal links toen hij de bocht uit kwam en gaat toch echt zelf zover naar rechts. De ellende begon bij de volgende bocht en meteen crash. Maar je zie dat Magnussen al met zijn voorwiel voor het achterwiel van Perez zit.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11:58
[...]

Ik vraag me ook af of dat wel een probleem is. Monaco kent saaie edities, maar ook edities die soms 'ineens' kunnen ontbranden omdat er een situatie ontstaan is, en bij regen is vaak ook wel leuk. Daarnaast heb je altijd wel de spanning dat er 'iets' kan gebeuren.

Verder is het misschien ook niet eens zo verkeerd om een circuit te hebben waar de 'zaterdag' vaak de maaltijd is en de zondag het toetje (dat dan soms wel heel lekker kan smaken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:05
DaniëlWW2 schreef op maandag 27 mei 2024 @ 08:44:
[...]

Als iemand bewust daar gaat afsnijden, dan hoop ik toch echt dat je een drive through penalty krijgt. Niks tijdstraf, gewoon door de pitlane en je race verpest.
Eens, maar bewijs de "bewust" maar eens.

Maar ik denk dat het plan sowieso niet zou werken want ik denk niet dat Piastri 5s weg zou kunnen rijden. Ze lagen redelijk dicht tegen elkaar aan en ze reden sowieso bij lange na niet op de max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 09:02
Shinji schreef op maandag 27 mei 2024 @ 10:55:
[...]

Eens, maar bewijs de "bewust" maar eens.

Maar ik denk dat het plan sowieso niet zou werken want ik denk niet dat Piastri 5s weg zou kunnen rijden. Ze lagen redelijk dicht tegen elkaar aan en ze reden sowieso bij lange na niet op de max.
Het is al vrij snel bewust als je de plek niet teruggeeft. Overigens krijg je daar meer dan 5 seconden voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

De Monaco oplossing is een sprintweekend ervan maken. Dan heb je 2 keer Q!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:58
Zou een DRS zone voor de tunnel de race niet spannender maken? Dan is daar ook meer kans op inhalen.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:59

sjaool

Every life should have 9 cats

Het grootste probleem van deze race was de rode vlag die alles in het honderd gooide. Zeer weinig strategiemogelijkheden omdat inhalen gewoonweg onmogelijk is gebleken. Ook zeer weinig pitstops omdat degenen die tijdens de rode vlag naar hard wisselden de race gewoon uit konden rijden. Die op medium trouwens ook.

Deze race verdient gewoon een goede evaluatie van waar het allemaal mis is gegaan en of er misschien toch niet eens een aantal reglementswijzigingen moeten komen voor het handelen tijdens een rode vlag.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
rimave schreef op maandag 27 mei 2024 @ 11:19:
Zou een DRS zone voor de tunnel de race niet spannender maken? Dan is daar ook meer kans op inhalen.
[F1 2024] Race 8 GP van Monaco

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 14-09 16:35
Advizor schreef op maandag 27 mei 2024 @ 07:56:
[...]

Vond je het 0% Checo's fout?
Ja, want het is niet aan Checo om ruimte te maken op het rechte stuk voor iemand die achter je rijd. Het is aan degene erachter om er langs te zien komen, dat heet competitie. En als de inhaler ziet dat de ruimte minder gaat worden, dan haak je af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 22:21

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Advizor schreef op maandag 27 mei 2024 @ 07:56:
[...]

Vond je het 0% Checo's fout?
Minder fout dan Magnussen, Perez had misschien 15 mm meer ruimte kunnen geven ;)

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
rimave schreef op maandag 27 mei 2024 @ 11:19:
Voor de tunnel? Dat is een stukkie van 20 meter vanaf de bocht?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:44
Er zat toch best wat actie in deze race!
- Lekke band voor Sainz
- Magnussen die Perez en indirect Hulkenberg eraf rost
- Ocon die vliegles krijgt over het voorwiel van zijn teamgenoot

En natuurlijk de pitstops van Hamilton en Verstappen!

Jammer alleen dat de eerste drie punten in de eerste halve ronde plaatsvonden -O-

De optocht was verder nog erger dan andere jaren. Inhalen op Monaco met deze auto's is amper tot geen doen en dus rijd men rustig 4 á 5 seconden van de pace om zo de banden tot het eind te kunnen gebruiken. Ik zag in een filmpje dat Russell tegen Max zei dat hij even bang was dat hij juist zijn banden zeep ging helpen omdat ze té langzaam reden....

Ik snap de magie van Monaco en het hoort bij de F1 als je het mij vraagt, maar dit gaat helemaal nergens over op deze manier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Laatst online: 14-09 00:17

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Enkele opties die je op internet vinden kunt..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/94rKRe5krQ-Ws-SMloJc6ZkzeQA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dIPTrazGyCOiKyDSGG7WCdlp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sPscrBnJrlNlCMYIbf93464nqqE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i1PvhExrWbpWK1kqUZLaMAU8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/53Ald7lHFtB7tHeqF4nESa1WssU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eqFJVltc7qXXjFhsF6IVZf9k.jpg?f=fotoalbum_large

Deze is trouwens wel heel bijzonder :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BBfULaR6Um1VnybKpxOkyMEQPGs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YSIRQNuhYfXGBLSQUzANHVJG.jpg?f=fotoalbum_large

10 for effort _/-\o_

Geen idee qua haalbaarheid maar qua baanverloop zitten er wel een paar interessante dingen tussen, maar het originele stuk zal weinig veranderen..M.i. zouden ze de bult moeten verwijderen zodat je hem makkelijker ernaast zet, de chicane na de tunnel kan wat ruimer en de tribune na het zwembad zou naar achteren kunnen, mogelijk kun je hem er dan naast prikken. Er moet iets meer ruimte komen bij de exit zodat de auto's eerder naast elkaar kunnen komen. Nu moet men steeds 1 voor 1 door een bocht en dan moet je van goede huize komen om later te accelereren en toch als eerste bij het rempunt aan te komen. Je zag hoe Russell steeds wegreed in de tunnel zonder dat Max zelfs maar aanhaken kon, hij heeft niet 1 kans gehad, gewoon kansloos. Weliswaar was het een fout hem op hard te zetten maar mogelijk hadden ze niets anders.

Ik hoop dat de race gisteren bewezen heeft dat er iig IETS veranderen moet. Is het niet het circuit dan de auto's.

[ Voor 23% gewijzigd door Alfa Novanta op 27-05-2024 12:41 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• MrOleo
  • Laatst online: 07:24
DaniëlWW2 schreef op maandag 27 mei 2024 @ 10:40:
[...]

Perez zit helemaal links toen hij de bocht uit kwam en gaat toch echt zelf zover naar rechts. De ellende begon bij de volgende bocht en meteen crash. Maar je zie dat Magnussen al met zijn voorwiel voor het achterwiel van Perez zit.
[YouTube: POV from both Sergio Perez & Kevin Magnussen during the F1 crash at Monaco 👀 #shorts]
Ja, bij uitkomen bocht 1 zit Perez links ja, hij mag toch gewoon rechts gaan rijden als er niemand naast zit, pas later drukt Mag hem er naast en dan zie je Perez zelfs iets naar links sturen wanneer Mag er eindelijk iets naast komt. Zeker niet "Perez bleef alleen maar naar rechts gaan en gaf Magnussen geen ruimte."

Magnussen heeft hier gewoon niks te zoeken, met een voorwieltje naast het achterwiel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y4B_bIJuj_EkdfGr9UpHCG1aYXM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/b7HMv3OBHvKUO55daJ8s1WU1.png?f=fotoalbum_large

erutangiS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Advizor
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 14-09 22:56
FastFred schreef op maandag 27 mei 2024 @ 11:43:
[...]

Ja, want het is niet aan Checo om ruimte te maken op het rechte stuk voor iemand die achter je rijd. Het is aan degene erachter om er langs te zien komen, dat heet competitie. En als de inhaler ziet dat de ruimte minder gaat worden, dan haak je af.
Ik vond dat Lammers het wel goed verwoorde bij de NOS. Vlak voor de crash kijkt Perez nog naar rechts en hij besluit zijn lijn aan te houden. Dus 90% fout Magnussen maar Perez had meer kunnen doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Laatst online: 14-09 00:17

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Magnussen was gewoon dom bezig, wetende hoe de baan kronkelt en zelfs zij aan zij zou hij uiteindelijk in de buitenbocht op het vuil beland zijn. Kansloos. Hij had moeten liften m.i. Hij zat er bij lange na niet ver genoeg naast.

[ Voor 12% gewijzigd door Alfa Novanta op 27-05-2024 12:49 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Alfa Novanta schreef op maandag 27 mei 2024 @ 12:45:
Magnussen was gewoon dom bezig, wetende hoe de baan kronkelt en zelfs zij aan zij zou hij uiteindelijk in de buitenbocht op het vuil beland zijn. Kansloos. Hij had moeten liften m.i.
Het probleem is wel, wat hij overigens zelf heeft veroorzaakt, dat elke actie van hem nu onder een vergrootglas ligt.

Gaat hij te veel naar links of rechts, dan is hij gewoon aan de beurt.

Ik vind het meer een combinatie van beide. Dit circuit is gewoon ongeschikt voor de huidige F1. Je kunt er niet inhalen, en als je het al probeert, dan eindig je dus zo.

Top punt was wel dat teams riepen om maar rustig aan te doen, want wederom inhalen was toch niet mogelijk, enkel bij een foutje.

MAG is een lompe boer, dus die actie was inderdaad zinloos, maar als je kijkt op afstand, dan was dit toch wel de saaiste en meest troosteloze race tot nu toe.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:50
Ik weet niet of dit filmpje met de Perez + Haas crash vanuit deze hoek al voorbij gekomen was?:

Hopelijk niemand gewond geraakt.

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
MrOleo schreef op maandag 27 mei 2024 @ 12:41:
[...]

Ja, bij uitkomen bocht 1 zit Perez links ja, hij mag toch gewoon rechts gaan rijden als er niemand naast zit, pas later drukt Mag hem er naast en dan zie je Perez zelfs iets naar links sturen wanneer Mag er eindelijk iets naast komt. Zeker niet "Perez bleef alleen maar naar rechts gaan en gaf Magnussen geen ruimte."

Magnussen heeft hier gewoon niks te zoeken, met een voorwieltje naast het achterwiel:
[Afbeelding]
Dank je voor deze foto! Hier zie je heel duidelijk waarom Magnussum geen straf heeft gekregen en Perez na meer slechte prestaties de afgelopen tijd en dan ook nu dit weer misschien toch aan vervanging toe is? :X

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TinusXIII
josh-hill schreef op maandag 27 mei 2024 @ 12:54:
Ik weet niet of dit filmpje met de Perez + Haas crash vanuit deze hoek al voorbij gekomen was?:

[Streamable: [armandma1] Another angle of the massive Checo/Haas incident]

Ik las dat één fotograaf behandeld was aan verwondingen. Onbekend verder hoe of wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
Alfa Novanta schreef op maandag 27 mei 2024 @ 12:33:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

10 for effort _/-\o_

Geen idee qua haalbaarheid maar qua baanverloop zitten er wel een paar interessante dingen tussen, maar het originele stuk zal weinig veranderen..M.i. zouden ze de bult moeten verwijderen zodat je hem makkelijker ernaast zet, de chicane na de tunnel kan wat ruimer en de tribune na het zwembad zou naar achteren kunnen, mogelijk kun je hem er dan naast prikken. Er moet iets meer ruimte komen bij de exit zodat de auto's eerder naast elkaar kunnen komen. Nu moet men steeds 1 voor 1 door een bocht en dan moet je van goede huize komen om later te accelereren en toch als eerste bij het rempunt aan te komen. Je zag hoe Russell steeds wegreed in de tunnel zonder dat Max zelfs maar aanhaken kon, hij heeft niet 1 kans gehad, gewoon kansloos. Weliswaar was het een fout hem op hard te zetten maar mogelijk hadden ze niets anders.

Ik hoop dat de race gisteren bewezen heeft dat er iig IETS veranderen moet. Is het niet het circuit dan de auto's.
1 gaat je geen extra inhaalacties geven. Smal, passen geen twee auto’s naast elkaar.
2 en 3, in het onderste deel van de haven staan alle motorhomes van de teams, FIA, Pirelli etc. Waar ga je die dan laten? Die passen nergens anders.
4 is helemaal kansloos want die route klopt van geen kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

josh-hill schreef op maandag 27 mei 2024 @ 12:54:

[Streamable: [armandma1] Another angle of the massive Checo/Haas incident]

Gewoon wat carbonfiber om je oren lijkt mij inderdaad niet fijn. Wel meenemen natuurlijk om op eBay te zetten. :P

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
TinusXIII schreef op maandag 27 mei 2024 @ 13:04:
[...]

Ik las dat één fotograaf behandeld was aan verwondingen. Onbekend verder hoe of wat.
Klopt!

https://www.mirror.co.uk/...er-injured-perez-32896599

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zmLiIPJT5CDuHWZ-Yivli8dr3IM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/6wqddqrqbDKwd4O3gv7igYaK.png?f=user_large

[ Voor 23% gewijzigd door G_Dragon op 27-05-2024 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
sjaool schreef op maandag 27 mei 2024 @ 11:27:
n of er misschien toch niet eens een aantal reglementswijzigingen moeten komen voor het handelen tijdens een rode vlag.
Gewoon lekker laten zo v.w.b. rode vlag. Maar de verplichting v.w.b. het gebruik van twee compounts vervangen door of aanvullen met een verplichte pitstop. F2 heeft dit schijnbaar al, verplichte pitstop en verplicht 2 compounts gebruiken. Banden wissel tijdens rode vlag telt dan uiteraard niet als pitstop dus moet je alsnog verplicht een pitstop maken. (En dikke prima als je dan gisteren medium => hard => hard gedaan zou hebben. Dan heb je de medium maar een halve ronde gebruikt, so be it)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
RobertMe schreef op maandag 27 mei 2024 @ 13:12:
Gewoon lekker laten zo v.w.b. rode vlag. Maar de verplichting v.w.b. het gebruik van twee compounts vervangen door of aanvullen met een verplichte pitstop. F2 heeft dit schijnbaar al, verplichte pitstop en verplicht 2 compounts gebruiken. Banden wissel tijdens rode vlag telt dan uiteraard niet als pitstop dus moet je alsnog verplicht een pitstop maken. (En dikke prima als je dan gisteren medium => hard => hard gedaan zou hebben. Dan heb je de medium maar een halve ronde gebruikt, so be it)
Klopt.
F2 heeft een verplichtte pitstop waar alle 4 de banden verwisseld moeten worden. Verder moeten ze ook op 2 (van de 2) compounds rijden en de stop mag niet worden gedaan tijdens een VSC.

Edit; Ik meen dat er vroeger ook nog een verplicht window was. Bijv. de eerste en laatste 5 rondes niet.

[ Voor 6% gewijzigd door TheBrut3 op 27-05-2024 13:19 ]

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Om het Ferrari feest nog even compleet te maken, heb ik net even een aantal mooie scherpe shots bij elkaar verzameld ! :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rFUge2LSzxmdWZNrWmqVyNrpa_I=/232x232/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/iGJZMFD0APBievwpVdecU81h.webp?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WrqDc4Hj_55zJ1mXqSA20_Gzjdw=/232x232/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/jYuogecJOXzvJWo2JtPJ66OC.webp?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eekC8O2pxBlFAN7vL8tQxZp-TV8=/232x232/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/NyWsZNGlyqdzSlVnolGMVjYL.webp?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fsSCRZw88i5jV_xCd0B7sx80LmQ=/232x232/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/OudF66eWm9pEaYlwt2BTEnVu.webp?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/58_o1MlSDRgQ8laf5uRfq_VbJXY=/232x232/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/ZLgmDiPs9I1fIk4SoRKkLfWY.webp?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DPM-WXMjVamoQmSj6LQq-lAXyZM=/232x232/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/KYjtA1uB9XEVKIuIAEaQ2CAz.webp?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J20v78VlfJVg_DN05gtybahNGEU=/232x232/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/na0BcHBreEYeu10gxnczaSno.webp?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uoj-HE7wFju5bymU24LqIEsrv94=/232x232/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/niOhFbDs4Whn8dHVXteVfUHP.webp?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JI5sKcT6jmNnmGggULfFdH4Oc-Q=/232x232/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/aQhx2d8Hc4g3QDesqixroK2X.webp?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QuDVoF87i1AE8dLyMmtdqMoXp-M=/232x232/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/hLVmHIfoqIk8srUvvUo5p75z.webp?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
G_Dragon schreef op maandag 27 mei 2024 @ 13:19:
Om het Ferrari feest nog even compleet te maken, heb ik net even een aantal mooie scherpe shots bij elkaar verzameld ! :)

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Leuker om naar te kijken dan de race :P

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-09 21:32

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

G_Dragon schreef op maandag 27 mei 2024 @ 12:57:
[...]

Dank je voor deze foto! Hier zie je heel duidelijk waarom Magnussum geen straf heeft gekregen en Perez na meer slechte prestaties de afgelopen tijd en dan ook nu dit weer misschien toch aan vervanging toe is? :X
Ben ik het niet mee eens. Je ziet ook duidelijk dat Magnussen een halve meter rechts heeft. Maar kort daarna tikt hij met rechtsachter tegen de vangrail, en vervolgens begint de ellende want hij kan de wagen niet meer houden en gaat met linksvoor in de kont van Perez.

Dat ze 'm niet bestraft hebben is dan wel weer in lijn met eerdere gevallen dit seizoen, en first lap/corner incidenten eerder als racing incident wegzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:44
Alfa Novanta schreef op maandag 27 mei 2024 @ 12:33:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

10 for effort _/-\o_

Zo op een map ziet het er niet onaardig uit. Nu ben ik zelf een paar keer in Monaco geweest. Alles is daar krap en kronkelig, ik vraag mij af of het heel veel verandering brengt. Al is de situatie op een "normale" dag in Monaco ook verre van een juiste afspiegeling van een "raceklaar" gemaakt stukje straat.

Op het huidige circuit is DRS op het rechte stuk nutteloos, want te kort en bocht één is niet echt geschikt om uit te remmen.
Uitremmen voor de chicane na de tunnel kan wel, maar dan moet je er in dat korte stukje door de tunnel dicht achter zitten. Dat lukt nu niet, DRS zou daar helpen. Dat willen ze wellicht niet vanwege veiligheid en/of toch teveel bocht voor een open achtervleugel?

Tsja, en dan af en toe zie je een duikbom actie bij de chicane als de voorligger niet zit op te letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Pendaco schreef op maandag 27 mei 2024 @ 13:24:
[...]

Ben ik het niet mee eens. Je ziet ook duidelijk dat Magnussen een halve meter rechts heeft. Maar kort daarna tikt hij met rechtsachter tegen de vangrail, en vervolgens begint de ellende want hij kan de wagen niet meer houden en gaat met linksvoor in de kont van Perez.

Dat ze 'm niet bestraft hebben is dan wel weer in lijn met eerdere gevallen dit seizoen, en first lap/corner incidenten eerder als racing incident wegzetten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wdJ4sNv6phjidr-SazULxZcRKEU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/57c9HLv6QbBIE1ovdGVlIrX3.png?f=user_large

Dat hoeft natuurlijk ook niet, maar als je kijkt hoeveel ruimte er aan de linkerkant van Perez zit... waarom liet hij zoveel ruimte? Was hij bang dat die andere Haas er zat? Want er was wel ruimte voor hem om naar links te gaan zodat de crash werd voorkomen.

Misschien zie en mis ik wat? Dat kan natuurlijk ook nog he!

[ Voor 10% gewijzigd door G_Dragon op 27-05-2024 13:31 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• famschopman
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 10-09 14:16
Mensen zijn nogal makkelijk de situatie aan het omdraaien. "Ja als hij Magnussen de ruimte had gegeven". Perez hoeft, net als elke andere racer, die ruimte niet te geven als er nog niet eens een wiel naast hem zit.

Dat Magnussen niet goed kan inschatten dat a) zijn auto breder is dan het beschikbare gat b) dat het circuit op dat punt een bocht naar rechts maakt kan Perez niet worden verweten.

Uiteraard kan iedere coureur een aanrijding voorkomen, even uit de weg gaan en je tegenstander ruim baan geven. Maar volgens mij gaan we dan volledig voorbij aan het concept autoracen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

G_Dragon schreef op maandag 27 mei 2024 @ 13:30:
[...]

[Afbeelding]

Dat hoeft natuurlijk ook niet, maar als je kijkt hoeveel ruimte er aan de linkerkant van Perez zit... waarom liet hij zoveel ruimte? Was hij bang dat die andere Haas er zat? Want er was wel ruimte voor hem om naar links te gaan zodat de crash werd voorkomen.

Tja, die Haas rechts had ook een halve tel van zijn gas af kunnen gaan en had de crash ook voorkomen kunnen worden. De ruimte rechts van PER is gewoon te klein voor wie dan ook. Er dan toch zitten is vragen om problemen. PER had dus zeker niet per se naar links gehoeven oid, al had hij dan wellicht de andere Haas die linksachter bij hem zat weer in de weg gezeten en had het daar waarschijnlijk weer mis gegaan. Hoe dan ook, PER had hier met een kleine kans zonder kleerscheuren van af kunnen komen. Wat dat betreft mazzel dat het een lap 1 incident is, anders waren het gewoon strafpunten op de licentie geweest voor eender wie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• famschopman
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 10-09 14:16
Dat hoeft natuurlijk ook niet, maar als je kijkt hoeveel ruimte er aan de linkerkant van Perez zit... waarom liet hij zoveel ruimte?
Omdat er een flauwe knik aan komt. Dus hij pakt hier een goede defensieve lijn die voorkomt dat een auto hem aan de linkerzijde kan inhalen; want knik komt er aan én aan de rechterzijde komt dezelfde knik, dus de auto achter hem kan hier absoluut niet langs ...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
[...]

[Afbeelding]

Als Perez rechtdoor zou rijden komt die het eerst een vangrail van links tegen. Naar links gaan terwijl je vervolgens weer naar rechts moet om de vangrail te ontwijken is niet heel logisch. Vooral met Magnussen er naasy die echt niet zeeën van ruimte gaat laten.

En vergeet ook niet dat jullie al 22 uut zitten te analyseren. Perez (en Magnussen) hadden wellicht 5 tot 10 seconden om deze situatie te beoordelen terwijl die zich ontwikkelde.

En op dat plaatje kun je wel makkelijk zeggen "ziet die niet dat Hulkenberg er achter zit en die wel naar links kan sturen?!". Maar ik wens je veel succes als je met 100KM+ in een veel te kleine spiegel kijkt voor een fractie van een seconde (veel korter dan dat jij en ik in de spiegel kijken in normale verkeer) terwijl er rechts ook nog een auto zit die veel meer aandacht vereist.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-09 23:13
[...]

[Afbeelding]

Even hypothetisch; hoe had dit geeindigd als PER wel ruimte voor MAG had gehouden? Dan zat MAG bij Massenet aan de buitenkant; op koude, harde banden geen succes om daar iemand in te halen, helemaal met Casino rechts af wat ook best een bottleneck is. Met de ervaring van MAG zou je echt wel mogen verwachten dat z'n poging maar een hele kleine kans tot succes zou hebben. Die jongen ligt al op de penalty stip en dan ga je het ook nog eens opzoeken met deze acties.

Overigens, een milder verdict voor de eerste ronde infringement (en dat ook het gevolg er niet toe doet) vind ik gewoon niet passend; ook in het kader van budgetcaps etc. Daarnaast, vind ik best dat je voor dit voorval zowel Magnussen als Perez had mogen straffen. Mi. had 0,5 strafpunt voor Perez, 4 voor Magnussen, passend geweest. Als je met de strafpuntensystematiek er toch voor wil zorgen dat men voorzichtiger cq verstandiger moet gaan doen bij een hogere score; dan ook maar zwaardere straffen voor crashes maar neem daar in ook mee wie het enigzins had kunnen voorkomen.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-09 21:32

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

[...]

[Afbeelding]

Omdat Perez de ideale lijn probeert te rijden ;) Zie ook de wagens voor Perez, en hoever rechts zij zitten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/OiQXEtUEMigvy2zwuxO1JFGC.jpg

Vanwege die knik zal Perez naar rechts komen, dat zou zelfs Stroll nog kunnen zien :P Dus voor Magnussen houdt die weg daar vroeg of laat op. In mijn ogen een 'do or die' -actie die alleen maar in tranen kon eindigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000

Killjoy

Klingon lawn products

Pendaco schreef op maandag 27 mei 2024 @ 13:45:
[...]

Omdat Perez de ideale lijn probeert te rijden ;) Zie ook de wagens voor Perez, en hoever rechts zij zitten.

[Afbeelding]

Vanwege die knik zal Perez naar rechts komen, dat zou zelfs Stroll nog kunnen zien :P Dus voor Magnussen houdt die weg daar vroeg of laat op. In mijn ogen een 'do or die' -actie die alleen maar in tranen kon eindigen.
Yep. Zo legde Jenson Button het ook uit. Hij zei het niet met zoveel woorden, maar vond het geen handige actie van Magnussen.

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• d-vine
  • Nu online
Perez rijd gewoon de normale race lijn en Magnusen rijd alles behalve normaal zeker de laatste tijd

Kijken we naar de Pole van Leclerc
leuke 360 cam
YouTube: 360 CAM: Charles Leclerc Takes Pole Position | 2024 Monaco Grand Prix

uitkomen bocht 1
De auto zit aan de linker kant

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h3MgY4D18WStXS7n6Q6E5LxvbD0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5IIDQIUt64NyDtT7i9s3rv4H.jpg?f=fotoalbum_large

Markering Zebrapad
Auto bevind zich al in het midden van de baan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U5thVaQYP2QuSYTDDTxzmaV1PyA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KImYN140Dej3vyVo9BzZhxZN.jpg?f=fotoalbum_large

Markering Pijlen en tekst op de baan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0GdIrR4L49lsLXdVNWT8p_cgYBA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZYIDWOekjLxPGbuOMrtkIdYE.jpg?f=fotoalbum_large

Echt Magnusen is gewoon een egoistische pannekoek die rijd onder zijn motto
"If there is No Gap Create One"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Duidelijk, dan zat mijn denkwijze fout! Bedankt voor alle reacties en duidelijkheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

famschopman schreef op maandag 27 mei 2024 @ 13:38:
Mensen zijn nogal makkelijk de situatie aan het omdraaien. "Ja als hij Magnussen de ruimte had gegeven". Perez hoeft, net als elke andere racer, die ruimte niet te geven als er nog niet eens een wiel naast hem zit.

Dat Magnussen niet goed kan inschatten dat a) zijn auto breder is dan het beschikbare gat b) dat het circuit op dat punt een bocht naar rechts maakt kan Perez niet worden verweten.

Uiteraard kan iedere coureur een aanrijding voorkomen, even uit de weg gaan en je tegenstander ruim baan geven. Maar volgens mij gaan we dan volledig voorbij aan het concept autoracen.
Je hebt helemaal gelijk in deze, maar de coureur die hier voor zijn gelijk ging stond na 1 bocht met brokken, terwijl diezelfde coureur nog had kunnen rijden als het net even anders was gegaan... En het gaat er niet om of Magnussen fout zat of niet, dat was hij, maar of Perez hier verstandig gereden heeft.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nivado
Gé Brander schreef op maandag 27 mei 2024 @ 14:19:
[...]

Je hebt helemaal gelijk in deze, maar de coureur die hier voor zijn gelijk ging stond na 1 bocht met brokken, terwijl diezelfde coureur nog had kunnen rijden als het net even anders was gegaan... En het gaat er niet om of Magnussen fout zat of niet, dat was hij, maar of Perez hier verstandig gereden heeft.
Dat hangt er vanaf hoe je het bekijkt. De kans dat Perez punten gescoord zou hebben was ca. 0%. Wat overblijft is reputatie. Als je altijd maar aan de kant gaat, zullen andere coureurs dat weten en eerder een do-or-die actie proberen. Als ze weten dat een do-or-die actie bij Perez in tranen eindigt zullen ze voorzichtiger zijn.
Of het slim is om een RB volledig af te schrijven als je contract over 7 maanden afloopt en je ver van 2e staat, is een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Nivado schreef op maandag 27 mei 2024 @ 14:28:
[...]

Dat hangt er vanaf hoe je het bekijkt. De kans dat Perez punten gescoord zou hebben was ca. 0%. Wat overblijft is reputatie. Als je altijd maar aan de kant gaat, zullen andere coureurs dat weten en eerder een do-or-die actie proberen. Als ze weten dat een do-or-die actie bij Perez in tranen eindigt zullen ze voorzichtiger zijn.
Of het slim is om een RB volledig af te schrijven als je contract over 7 maanden afloopt en je ver van 2e staat, is een ander verhaal.
Ja klopt ook, maar je weet nooit hoe de race zich ontvouwt. Er had nog veel meer kunnen gebeuren waardoor hij misschien nog in de punten had kunnen eindigen. Ik blijf erbij, Perez stond volledig in zijn recht maar ik vind het op alle punten geen slimme actie om een ongeluk niet te proberen te vermijden. Ik laat het hier maar bij, op naar de volgende race.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jq5g3X0GUxbnFDbztno3QqzyhEg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gBWZYjG04GgS8GuIiVFlO2vL.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TinusXIII

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RogerSch
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:15
TinusXIII schreef op maandag 27 mei 2024 @ 14:42:
[...]

Wauw, Sauber onder de 3 seconden.
En maar 6 pitstops.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Waarschijnlijk ook een record ?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BM
  • Laatst online: 12:53

BM

Moderator Spielerij
Plenkske schreef op maandag 27 mei 2024 @ 14:46:
[...]

Waarschijnlijk ook een record ?
Misschien dat Spa 2021 er nog iets minder heeft :+

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

TinusXIII schreef op maandag 27 mei 2024 @ 14:42:
Wauw, Sauber onder de 3 seconden.
Is wellicht maar 2x voorgekomen... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 04-09 13:05
d-vine schreef op maandag 27 mei 2024 @ 13:55:
If you no longer create a gap that isn't there, you are no longer a racing driver.

W.m.b. delen ze in Monaco op zaterdag direct na de kwalificatie de punten uit, in plaats van deze 78 ronden durende driver parade.

[ Voor 18% gewijzigd door JEightyFive op 27-05-2024 14:55 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TinusXIII
Wel bizar eigenlijk dat Leclerc nu evenveel overwinningen heeft als Perez.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
7. Maar DHL telt alleen de snelste pitstop per coureur.

spoiler:
Stroll 2x, pitstop, band er af, pitstop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:00

JB

Cédric roelt!

TinusXIII schreef op maandag 27 mei 2024 @ 14:56:
En het zouden er nog minder moeten zijn. Idem met poles.

Desalniettemin gun ik 'm deze van harte! Was een mooie :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:39

Pierre

Van nature lui!

Het lijkt wel of Leclerc wereld kampioen is geworden.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Pierre schreef op maandag 27 mei 2024 @ 16:17:
Nouja, hij heeft nu wel 1 uit 3 van de Triple Crown :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:39

Pierre

Van nature lui!

RobertMe schreef op maandag 27 mei 2024 @ 16:19:
[...]

Nouja, hij heeft nu wel 1 uit 3 van de Triple Crown :+
En dat is dan ook voorlopig het enige :9

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Pierre schreef op maandag 27 mei 2024 @ 16:21:
[...]

En dat is dan ook voorlopig het enige :9
Dat geldt uiteraard voor velen met die 1/3. Graham Hill uit mijn hoofd is de enige die 3/3 heeft? En vervolgens Alonso 2/3 (Monaco & Le Mans). En wellicht van vroeger nog een aantal met 2/3, maar zeker niks recents. En voor de rest gewoon "toevalligheden" dat "iemand" Monaco / Le Mans / Indy500 gewonnen heeft. Maar geen ambitie om er meer van te maken. Alonso was dan echt een uitzondering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Pierre schreef op maandag 27 mei 2024 @ 16:17:
Zo zal het voor hem wel voelen na zoveel pech en domme fouten in de jaren hiervoor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ReVision. schreef op zondag 26 mei 2024 @ 17:41:
Saaiste F1 race van de laatste 10 jaar ofzo, maar nog steeds beter dan Nascar of Indycar.
Vind je dat nog steeds na die finish vannacht bij de Indy500?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
TinusXIII schreef op maandag 27 mei 2024 @ 13:07:
[...]

1 gaat je geen extra inhaalacties geven. Smal, passen geen twee auto’s naast elkaar.
2 en 3, in het onderste deel van de haven staan alle motorhomes van de teams, FIA, Pirelli etc. Waar ga je die dan laten? Die passen nergens anders.
4 is helemaal kansloos want die route klopt van geen kant.
3. op het water? paar militaire pontons in de haven en voila

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:32

Saffie_time

Why use this? 42!

Al dat gezever of Checco of Kevin schuld heeft, ik denk dat we blij moeten zijn dat Perez zijn auto en plek heeft opgegeven ter bescherming van de rest van het veld.
Anders weet je maar nooit waar kmag een bowling actie start...

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 10:53
Na alles wat er gebeurd is dit jaar omtrent Magnussen had hij gewoon 2 punten moeten krijgen omdat hij betrokken is bij een ongeluk. Elke race is het bowlen en hij weigert te leren. Onbegrijpelijk dat er geen keiharde actie is geweest. Desnoods geef je allebei 2 als je het niet weet maar Magnussen dient eruit gegooid te worden.

Teveel coureurs die echt niet bij “de beste 20 van de wereld” horen. Magnussen, sargeant, strol, Zhou, Ricci (mazespin, latifi, schumi, etc) en ik mis er vast nog wel 1. Het is een aanfluiting zo. Zijn echt wel wat leuke rijders geweest die geen kans hebben gekregen. Drugovich, Lawson en pouchair bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:07
TinusXIII schreef op maandag 27 mei 2024 @ 14:56:
Tja, het hadden er met die cheatferrari waarin hij de eerste paar pakte natuurlijk minder moeten zijn.

Dat de FIA dat onder het tapijt hebben geveegd en een stiekeme oplossing hebben geaccepteerd is nog steeds schandalig. Daarbij gedraagt LEC zich niet altijd even ok.

Maar deze gun ik m wel van harte. Het zal magisch zijn om je thuisrace na zoveel teleurstellingen te pakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:00

JB

Cédric roelt!

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:01
[...]
Ocon wordt door teambaas Famin als aanstichter van de botsing met Gasly gezien. Famin reageerde boos op Canal+ met de woorden 'trancher dans le vif" wat inhoudt dat en maatregelen komen alleen onduidelijk welke dat zijn?

Het kan zijn dat er strikte regels komen tussen beide coureurs hoe ze elkaar niet mogen racen, dat Ocon in Canada gewisseld wordt voor 1 race of zelfs misschien een rijderswissel komt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FastFred
[...]

[Afbeelding]

Als je daar meer links gaat zitten dan compromitteer je jezelf voor de aankomende bocht naar links. Je wilt daar zo ver mogelijk rechts zitten, dat is ook de ideale race lijn die iedereen daar neemt.

Ik vond die opmerking op de vorige pagina wel een mooie omschrijving van Kmag.

[ Voor 14% gewijzigd door FastFred op 27-05-2024 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
toolkist schreef op maandag 27 mei 2024 @ 17:53:
[...]

3. op het water? paar militaire pontons in de haven en voila
Gaat 'm niet worden, dan kunnen die rijke tata's hun boot niet meer kwijt

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Jasphur
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GOmRWECXoAYQm9F?format=jpg&name=small

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Laatst online: 12:53

BM

Moderator Spielerij
Deze foto, en dat filmpje van achter de vangrail geeft heel mooi weer waarom je als marshall op het hart gedrukt word om vooral niet tegen de vangrail te gaan staan.

Ging nu (redelijk) goed, maar als je als fotograaf gefocust (haha) door je camera aan het kijken bent, ben je echt no-way op tijd weg en gaat dit echt enorm pijn doen :X

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
BM schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 08:08:
[...]

Deze foto, en dat filmpje van achter de vangrail geeft heel mooi weer waarom je als marshall op het hart gedrukt word om vooral niet tegen de vangrail te gaan staan.

Ging nu (redelijk) goed, maar als je als fotograaf gefocust (haha) door je camera aan het kijken bent, ben je echt no-way op tijd weg en gaat dit echt enorm pijn doen :X
Een van die fotografen is geraakt met brokstukken. De verwondingen lijken mee te vallen omdat die na behandeling het ziekenhuis mocht verlaten. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
BM schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 08:08:
[...]

Enig geluk dan is dat je ene oog vaak dicht is en de andere achter de camera schuilt... al die mini stukjes carbon in je oog :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
RobertMe schreef op maandag 27 mei 2024 @ 16:25:
[...]

Dat geldt uiteraard voor velen met die 1/3. Graham Hill uit mijn hoofd is de enige die 3/3 heeft? En vervolgens Alonso 2/3 (Monaco & Le Mans). En wellicht van vroeger nog een aantal met 2/3, maar zeker niks recents. En voor de rest gewoon "toevalligheden" dat "iemand" Monaco / Le Mans / Indy500 gewonnen heeft. Maar geen ambitie om er meer van te maken. Alonso was dan echt een uitzondering.
Ik had Andretti of Fittipaldi nog als 2/3 verwacht, maar die hebben beiden nooit de Monaco GP gewonnen. Waar ik niet aan gedacht had, maar wie wél 2/3 heeft (Indy 500 + Monaco GP):

spoiler:
Juan Pablo Montoya

Hele lijst:
https://en.wikipedia.org/...t_of_Triple_Crown_winners

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12:26
DeKaerften schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 11:12:
[...]

Ik had Andretti of Fittipaldi nog als 2/3 verwacht, maar die hebben beiden nooit de Monaco GP gewonnen. Waar ik niet aan gedacht had, maar wie wél 2/3 heeft (Indy 500 + Monaco GP):

spoiler:
Juan Pablo Montoya

Hele lijst:
https://en.wikipedia.org/...t_of_Triple_Crown_winners
En dat is dan ook meteen de enige die momenteel een reële kans maakt op de triple crown, met een prima trackrecord in langeafstandsraces. De kans dat een Montoya de 24h wint is groter dan Alonso de Indy 500.

Moet hij wel als de sodemieter een goed stoeltje voor de 24h zien te krijgen.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-09 23:13
Joris748 schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 11:21:
[...]

En dat is dan ook meteen de enige die momenteel een reële kans maakt op de triple crown, met een prima trackrecord in langeafstandsraces. De kans dat een Montoya de 24h wint is groter dan Alonso de Indy 500.

Moet hij wel als de sodemieter een goed stoeltje voor de 24h zien te krijgen.
Montoya heeft het al een paar keer geprobeerd in de LMP2 klasse maar zonder heel veel succes, en volgens mij moet je voor de Triple Crown de 24h overall winnen. De eerste keer dat Alonso aan de Indy500 mee deed was hij bijzonder competitief! Waren het niet dat z’n “GP2 engine” plofte

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
Met de indy 500 heb ik altijd wel een gevoel een beetje naar een loterij te kijken.

Ook al heb je een goede auto een eventuele vlag op het verkeerde moment. Het is soms zo stuivertje wisselen op de kopposities dat het haast niet te "plannen" is waar je moet rijden voor winst. Op kop geeft je nr 2 een slipstream. Lig je 2e en net te ver achter kom je niet meer bij.

De indy 500 winnen ook al ben je een goede coureur en heb je een hoed team en auto is imho geen zekerheid.

Le mans daarintegen vindt ik / lijkt mij relatief makkelijker als je een goed team en auto heb.

Dus als je monaco heb en le mans lijkt mij het moeilijker 3/3 te halen doordat je dan de indy nog moet. Als dat je le mans nog mist.

Nog steeds niet makkelijk. Maar beter te doen. Zeker als je een paar edities mee kan doen met een top team. Er zijn tijden geweest dat er een team met kop en schouders zo bovenuit stak.

[ Voor 4% gewijzigd door Edgenumber op 28-05-2024 16:58 ]

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
En kussentje erbij en een dekentje erover. ;)

Pagina: 1 ... 22 23 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord