[F1 2024] Race 7 GP van Imola Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste
Acties:
  • 51.869 views

Onderwerpen

Acties:
  • +37 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Mede-auteurs:
  • Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online

Chocoball

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:52

G_Dragon

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jHCQxl5aAM5SIMvA8k_T3A-EbFI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/INyoUNp2p0GL3OkXGr8lIMLj.png?f=user_large
Race 7: Gran Premio Del Made In Italy E Dell 'Emilia-Romagna
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B94yP1U3clGoQ_jfNEJ8bWSkntI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/oTAPp6HpAOgPuJbcU45nZlqO.jpg?f=user_large

Topicregels
💬️
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.

Schema
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/azpHghopzDaRumBMEjjHMKO9eC0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/S13E7odQjXfzI1xBXXMDeM67.png?f=user_large
vr 17 mei
Free Practice 1:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png 13:30
Local time: 13:30
Free Practice 2:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png 17:00
Local time: 17:00
za 18 mei
Free Practice 3:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png 12:30
Local time: 12:30
Qualifying:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png 16:00
Local time: 16:00
zo 19 mei
Race:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png 15:00
Local time: 15:00

Circuit
▸ Naam: Autodromo Enzo e Dino Ferrari▸ Aantal rondes: 63
▸ Locatie: Imola, Italië▸ Lengte circuit: 4,909 km
Meer info ↗▸ Race afstand: 309,049 km

Afbeeldingslocatie: https://media.formula1.com/image/upload/f_auto/q_auto/v1677244984/content/dam/fom-website/2018-redesign-assets/Circuit%20maps%2016x9/Emilia_Romagna_Circuit.png.transform/7col-retina/image.png

Bandenoverzicht

Voor de race in Imola zijn de volgende banden gekozen: Hard (C3), Medium (C4) en Soft (C5).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ug2ikATYbM95ByN5AuKuYihVqOU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/51iQGUzGDeKrzM1hSG5zKVC2.png?f=fotoalbum_large

Terug naar boven

[ Voor 2% gewijzigd door G_Dragon op 15-05-2024 09:24 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:25

OzzieMann

PSN: OzzieMann

Eindelijk weer op normale F1 tijden. Leuke baan, benieuwd of Red Bull weer haar voorsprong terug heeft of dat de update van McLaren echt geniaal is.

Komen er teams met grote updates dit weekend?

https://untappd.com/user/OzzBier

Acties:
  • +36 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WMsfCeg1mDENPVIhNNNHAWiSfas=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VNSI4jVH2jMAerOJUjB75RQF.jpg?f=user_large

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:43

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/camo/671a608b25bf5baf3c5cd522bd7948009284790a/?url=https%3A%2F%2Fpreview.redd.it%2Fimola-changes-for-2024-less-asphalt-more-gravel-v0-e235o6bfn5zc1.jpeg%3Fwidth%3D1080%26crop%3Dsmart%26auto%3Dwebp%26s%3D5e3d704c94033950025f9225582522f20fd5b6ec

aanpassingen van de baan

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GNiEs2KW8AANs97?format=jpg&name=900x900

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online
Was iemand al de topic start al opgevallen met de grand prix titel en de foto eronder? ;)

This weekend at the Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrari ,Carlos Sainz Vázquez de Castro Cenamor Rincón Rebollo Birto Moreno de Aranda de Anteriuga Tiapera Deltún will be driving his Scuderia Ferrari HP SF-24 in the Formula 1 MSC Cruises Gran Premio del Made in Italy e dell'Emilia-Romagna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Dit weekend weer met de vaste vriendengroep kijken, dus ontzettend veel zin in!

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:26

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Chocoball schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 09:00:
[...]

This weekend at the Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrari ,Carlos Sainz Vázquez de Castro Cenamor Rincón Rebollo Birto Moreno de Aranda de Anteriuga Tiapera Deltún will be driving his Scuderia Ferrari HP SF-24 in the Formula 1 MSC Cruises Gran Premio del Made in Italy e dell'Emilia-Romagna.
Korter!

Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/GGoLwju1EBQ/hqdefault.jpg

Maar zie ik dat nou goed? Geen sprint race, normale tijden, een Europese baan. Is het F1 seizoen dan eindelijk begonnen! :D

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Jorah_Newstone
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 12:32
[...]

Was iemand al de topic start al opgevallen met de grand prix titel en de foto eronder? ;)

Wanneer je meer letters nodig hebt voor je proefschrift. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

AvK

Ready Set Go

Ah, eindelijk weer 'normaal' met de kinderen en hun vrienden en vriendinnen kijken. Na afloop eten bestellen.
Gezellig man! :)

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +44 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

G_Dragon schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 09:17:
Dit weekend weer met de vaste vriendengroep kijken, dus ontzettend veel zin in!
Ik kijk 'm waarschijnlijk ook in m'n eentje.

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
CodeCaster schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 09:58:
[...]

Watdan? Zelfs zonder de vrouw? :o

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:55

Killjoy

Klingon lawn products

CodeCaster schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 09:58:
[...]

Zonder goudgele vrienden? -O-

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:54
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 18:41:
MSC Cruises Gran Premio Del Made In Italy E Dell 'Emilia-Romagna
In het kader van nutteloze statistieken/records, is dit de langste naam voor een F1 GP ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online
Plenkske schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 10:35:
[...]

In het kader van nutteloze statistieken/records, is dit de langste naam voor een F1 GP ?
De grand prix namen korten we al in door niet de beginnen met de sponsornaam maar dan nog blijft dit de grand prix met de langste naam. Zie ik dat ik hem in het seizoen topic ook weer anders heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asdfqwerty
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 21-05 20:28
Chocoball schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 10:46:
[...]

De grand prix namen korten we al in door niet de beginnen met de sponsornaam maar dan nog blijft dit de grand prix met de langste naam. Zie ik dat ik hem in het seizoen topic ook weer anders heb staan.
Misschien offtopic voor dit topic, maar waarom worden sommige GP titels wel in de officiële taal weergegeven (Spanje, Italië) en sommige in het engels (Nederland, Hongarije)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Dat is een keuze van de organisator. Tot 2022(?) heette de Hungarian grand prix nog wel Magyar grand prix o.i.d. Ze hebben toen gekozen om het naar het Engels te vertalen, omdat dat voor iedereen makkelijker/duidelijker was. Marketing, dus. Kwam dat jaar nog voorbij in Ted's notebook.

[ Voor 8% gewijzigd door DeKaerften op 15-05-2024 12:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:32

Damian

Insane Obtrusion

pff wat een rot tijden weer, daar gaat mijn weekend weer :'(

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:37
Ik vind de 'normale tijden' helemaal niet prettig, vooral niet omdat die juist in de lente en zomer zijn. Tis mss idd leuk als je gezin en/of vrienden meekijken in de tuin ofzo, maar als enige geïnteresseerde voel ik me er wat bezwaard onder met zoveel races om dan steeds nee te zeggen tegen dagtripje, strand, speeltuin, terrasje, familiebezoek, verjaardag, bbq, festival of whatever. Ik doe het wel :+ maar zorgt wel voor wat chagrijn en als het toch weer een wat saaie race is was ik liever die dingen doen wel.

Het breekt zo je zondag op. Ik vind een ochtend of avond race wel zo fijn. De Europese races mogen van mij om 11:00 zijn. Ondertussen even lunchen en heb je daarna je middag nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 16:44
Hertog_Martin schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 12:34:
Ik vind de 'normale tijden' helemaal niet prettig, vooral niet omdat die juist in de lente en zomer zijn. Tis mss idd leuk als je gezin en/of vrienden meekijken in de tuin ofzo, maar als enige geïnteresseerde voel ik me er wat bezwaard onder met zoveel races om dan steeds nee te zeggen tegen dagtripje, strand, speeltuin, terrasje, familiebezoek, verjaardag, bbq, festival of whatever. Ik doe het wel :+ maar zorgt wel voor wat chagrijn en als het toch weer een wat saaie race is was ik liever die dingen doen wel.

Het breekt zo je zondag op. Ik vind een ochtend of avond race wel zo fijn. De Europese races mogen van mij om 11:00 zijn. Ondertussen even lunchen en heb je daarna je middag nog.
Nee zeggen? Op al die plekken werkt de F1TV app prima hoor :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ProudElm
  • Laatst online: 16:08
ach, ik ben de enige hier die F1 kijkt en de paar vrienden die ook kijken die weten dat ik altijd pas 's avonds de race kijk :-) Werkt prima, iedereen happy hier thuis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:43

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GNnlr2mXwAAylVE?format=jpg&name=small

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:47

Bestla

M/M -> V/F

K*t, abo opgezegd per 18 mei. Ik heb meteen aan een vriend gevraagd of ik bij hem mag aanschuiven om de race te zien.

Volgende race kijk ik wel in Noorwegen, als het aansluiten daar lukt, anders mis ik 1 race. Dat overleef ik ook nog wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:56
Hertog_Martin schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 12:34:

Of om een uurtje of 17:30. Het is lang genoeg licht buiten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Het is wat, die aanvangstijden van de F1. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorah_Newstone
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 12:32
Bestla schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 15:02:
K*t, abo opgezegd per 18 mei. Ik heb meteen aan een vriend gevraagd of ik bij hem mag aanschuiven om de race te zien.

Volgende race kijk ik wel in Noorwegen, als het aansluiten daar lukt, anders mis ik 1 race. Dat overleef ik ook nog wel.
Ik weet niet of je dat zo overleeft zonder afkickverschijnselen hoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Bestla schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 15:02:

Zowel F1TV als Viaplay zijn beiden NL+ NO?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
JEightyFive schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 14:06:
[...]

Nee zeggen? Op al die plekken werkt de F1TV app prima hoor :P
Ja ook wel eens gedaan, maar is natuurlijk half half dan. Op een bootje varen door Amsterdam en af en toe kijken of er wat spannends gebeurt.

Maar de hoeveelheid races maakt wel dat je wat gemakkelijker wordt in races in herhaling kijken of dus met een schuin oog. Het is gewoon teveel geworden om alles live nauw te volgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:42

Remy

I usually get 100% accuracy

dawg schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 15:42:
Het is wat, die aanvangstijden van de F1. :+
Moet zeggen dat ik tot nu toe wel een race (Melbourne) uitgesteld heb gekeken.

Kwaliteit en gemak van de F1 TV app maken dat dat prima te doen is - Grootste uitdaging is eigenlijk het voorkomen van spoilers (jaha, niet die van de wagens.. ;) ).

Ben benieuwd naar Imola: bij vele coureurs een geliefd circuit. Kan nog best een mooi weekend worden! :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:53

Martinspire

Awesomeness

Zijn er nog support series deze week?

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-05 20:37
Martinspire schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 17:55:
Zijn er nog support series deze week?
Jep, F2 & F3 & Porsche Supercup

[ Voor 5% gewijzigd door Ryur op 15-05-2024 18:49 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

LOL

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qL8E7bH103O2iAcvFSESWi02PKM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/4ImNNklyYNX3ltdVYkMYMPK8.png?f=user_large

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thealterego1
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:49

thealterego1

iedereen gelukkig nieuwjaar

Wat een goede verbeteringen! Nu op de baan blijven en anders de gravel in, mooi.

iemand iets leuks?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Hij was zeker leuk ;)
CodeCaster in "[F1 2024] Race 7 GP van Imola"

Ben wel benieuwd of Mclaren er weer bovenop zit.
Zou wel leuk zijn, of allicht andere ( buiten Max ) die snel zijn hier.

En gelukkig weer normale tijden, die ochtend en late avond races heb ik nooit wat gevonden.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Waarom denk je dat ik het topic Imola heb genoemd? :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:08

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

DaniëlWW2 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 20:43:
[...]

Waarom denk je dat ik het topic Imola heb genoemd? :P
't Is toch ook Imola? Ik snap de verwarring niet. Net als Zandvoort, Spa en Maxico.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
pjottum schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 21:05:
[...]

't Is toch ook Imola? Ik snap de verwarring niet. Net als Zandvoort, Spa en Maxico.
Nee, officieel dus Emilia Romagna (en dan nog heel veel sponsor namen en aanverwanten). GP van Italië kon immers ook al niet want dat is Monza.

En Imola is sowieso maar een rare naam. Zandvoort is nog het Circuit Zandvoort, en Spa hetzelfde, Circuit de Spa-Francorchamps. Maar dit weekend rijden ze op Autodromo Enzo e Dino Ferrari.

Om het nog maar niet te hebben over dat voorheen de Grand Prix van San Marino werd verreden in Italië op het circuit gevestigd bij Imola met de naam Autodromo Enzo e Dino Ferrari.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:23
[...]

Gemiste kans wel... MSC kan je ook nog voluit schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
TheBrut3 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 21:31:
[...]

Gemiste kans wel... MSC kan je ook nog voluit schrijven.
HP SF is natuurlijk ook gewoon Hewlett Packard Scuderia Ferrari

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Hertog_Martin schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 00:59:
[...]

HP SF is natuurlijk ook gewoon Hewlett Packard Scuderia Ferrari
SF is van SF-24, de naam van de auto ;) Scuderia Ferrari staat al voor HP. En blijkbaar bestaat Hewlett Packard niet meer sinds 2015, en is het bedrijf opgevolgd door HP Inc. Dus kun je er ook niet meer Hewlett Packard van maken (wel Inc toevoegen natuurlijk).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online
Komende vrijdag tijdens de teammanager's meeting wordt samen met de FIA, teams en stewards een voorstel besproken om coueurs harder te straffen bij meerdere overtredingen in de race en voordeel halen door het tijdelijk verlaten van het circuit (leaving the track and gaining an advantage). De straf die daar op komt is een drive-through penalty die binnen 2 ronden moet worden ingelost en verliest de betreffende coureur daarmee zijn positie.

https://www.motorsport.co...n-miami-tactics/10611261/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
De posters die tot nu toe bekend zijn! _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FViigswk6Vxd3f-wCJ88ihqnaXw=/232x232/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/9SmNtXTsjOB4sX1hNIcoQku2.webp?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IBw2HnxZ-IEF35Ez-f6Cn0J5Pp8=/232x232/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/kD8sLqmRTatgvG8SSp6QeNIS.webp?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qxXY-6uWoZv5wz9SpVeO4RgyAbQ=/232x232/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/iRZPSjCNwjRadmHnjVojyWvR.webp?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zjomNO0dLTAaXeL43BsRFx3IE1Y=/232x232/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/ieWOSBP7M2C95vcJUqtJDyGp.webp?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uhL1d_01MTUdREFNObuTfdoHhrA=/232x232/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/JuFtLtHf7V9xguXs9I6xY2XV.webp?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2poaU2VCjCOZd16DL374ilqR7Ik=/232x232/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/pMSD00RNCT3bcJQOBZJKvcFv.webp?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4kAkPmABXm0H97oUzktL-cb4ahA=/232x232/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/AYmZZeXpDtkLhuvVl484v9ur.webp?f=fotoalbum_tile

[ Voor 50% gewijzigd door G_Dragon op 17-05-2024 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Chocoball schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 09:08:
Komende vrijdag tijdens de teammanager's meeting wordt samen met de FIA, teams en stewards een voorstel besproken om coueurs harder te straffen bij meerdere overtredingen in de race en voordeel halen door het tijdelijk verlaten van het circuit (leaving the track and gaining an advantage). De straf die daar op komt is een drive-through penalty die binnen 2 ronden moet worden ingelost en verliest de betreffende coureur daarmee zijn positie.

Emphasis mine. Dat is gewoon de bestaande regel toch (na aanleiding van Silverstone met Schumacher). Dus ze bespreken dan om een drive through te geven, en dat die binnen 2 ronden moet worden ingelost is al het geval.

En zou natuurlijk prima kunnen. Vroeger had je alleen straffen in de pits (dus drive through en stop & go). Maar die werden te zwaar bevonden. Vandaar dat de tijdstraffen zijn ingevoerd. Maar als je bv 20 sec aan tijdstraf hebt opgebouwd staat dat dus min of meer gelijk aan een drive through. Dus die tijdstraffen kunnen dan gewoon meteen worden uitgevoerd.
In principe dus een variant op de vaak geroepen "waarom kan 5s/10s tijdstraf niet meteen worden uitgevoerd (gas loslaten / ECU die ingrijpt) / doe een jokerlap / ...".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter

Niks mis mee, want het was toch zelfs zo dat de coureur zelf wel kon inschatten of hij zijn plek terug moest geven aan de andere rijder en als die het zelf niet in de gaten heeft kan het team daar nog op in spelen? Dat ligt me namelijk bij van de afgelopen jaren..

Ze zijn oud en wijs genoeg om zelf in te schatten wanneer een inhaalactie buiten de lijntjes was of wanneer niet lijkt me :P (ook al lijkt dit vaak niet het geval :+ )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• murphydrz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:59

Laat hen dan gelijk besluiten om rails neer te leggen waarna de coureurs in een treintje kunnen rijden.
Al die regeltjes.....

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:35

Oekol

waka waka hey hey

@DaniëlWW2 complimenten voor de TS. Heb er al velen gemist enkele jaren en als ik het vergelijk met toen ziet het er nog meer gelikt uit. Ook heel lekker te lezen op mobiel qua breedte. Dat is wellicht nog wel het beste er aan. Mag gezegd worden _/-\o_

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Oekol schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 09:21:
@DaniëlWW2 complimenten voor de TS. Heb er al velen gemist enkele jaren en als ik het vergelijk met toen ziet het er nog meer gelikt uit. Ook heel lekker te lezen op mobiel qua breedte. Dat is wellicht nog wel het beste er aan. Mag gezegd worden _/-\o_
Je moet hier zeker ook bij @G_Dragon, @Chocoball en @Pendaco voor zijn. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Oekol schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 09:21:
offtopic:
Alleen maakt Daniel ze niet ;) Worden gemaakt door Chocoball en/of G_Dragon en/of <nog iemand die minder actief is>. Daniel is alleen de postee omdat hij ze kan "klaar zetten".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
G_Dragon schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 09:19:
[...]

Niks mis mee, want het was toch zelfs zo dat de coureur zelf wel kon inschatten of hij zijn plek terug moest geven aan de andere rijder en als die het zelf niet in de gaten heeft kan het team daar nog op in spelen? Dat ligt me namelijk bij van de afgelopen jaren..

Ze zijn oud en wijs genoeg om zelf in te schatten wanneer een inhaalactie buiten de lijntjes was of wanneer niet lijkt me :P (ook al lijkt dit vaak niet het geval :+ )
Dit heeft niks met wijsheid te maken. Magnussen was ook wijs genoeg om direct voor de camera te zeggen dat zijn gedrag not done is. Maar zijn teamgenoot finisht wel in de punten hierdoor en dat is veel belangrijker. Daarom ook dat het team er niks mee doet. Levert het team keiharde pegels op. En in Saoedi Arabië deed het team er in principe aan mee. Magnussen had al tijdstraffen en het team bleef het instrueren om de rijders achter hem zo veel mogelijk op te houden. Zodat Hulkenberg dus een pitstop zonder plekverlies kon maken.

Het is dus 100% de strategie van Haas geworden om met dit gedrag punten binnen te sprokkelen. Immers mag het tot op bepaalde hoogte binnen de regels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
RobertMe schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 09:30:
[...]

Dit heeft niks met wijsheid te maken. Magnussen was ook wijs genoeg om direct voor de camera te zeggen dat zijn gedrag not done is. Maar zijn teamgenoot finisht wel in de punten hierdoor en dat is veel belangrijker. Daarom ook dat het team er niks mee doet. Levert het team keiharde pegels op. En in Saoedi Arabië deed het team er in principe aan mee. Magnussen had al tijdstraffen en het team bleef het instrueren om de rijders achter hem zo veel mogelijk op te houden. Zodat Hulkenberg dus een pitstop zonder plekverlies kon maken.

Het is dus 100% de strategie van Haas geworden om met dit gedrag punten binnen te sprokkelen. Immers mag het tot op bepaalde hoogte binnen de regels.
Wat je hier zegt klopt inderdaad, mooi voorbeeld om die erbij te halen! Het is een mooie smerige manier om zo punten binnen te halen, maar daar willen ze dus nu wat aan gaan doen wat ik wel een goed iets vind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
RobertMe schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 09:26:
[...]

offtopic:
Alleen maakt Daniel ze niet ;) Worden gemaakt door Chocoball en/of G_Dragon en/of <nog iemand die minder actief is>. Daniel is alleen de postee omdat hij ze kan "klaar zetten".
Klopt, alleen we zijn wel een team die samen besluiten maken waardoor de onderwerpen zo worden _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:35

Oekol

waka waka hey hey

DaniëlWW2 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 09:26:
[...]

Je moet hier zeker ook bij @G_Dragon, @Chocoball en @Pendaco voor zijn. ;)
Waarvan akte. Ik merk dat ik nu echt de TS aandachtig gelezen heb, wat ik normaal ook op de laptop doe. Maar zit nogal vaker op telefoon. Andere topics kunnen dit goed gebruiken zeg! :)

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Oekol schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 09:35:
[...]

Waarvan akte. Ik merk dat ik nu echt de TS aandachtig gelezen heb, wat ik normaal ook op de laptop doe. Maar zit nogal vaker op telefoon. Andere topics kunnen dit goed gebruiken zeg! :)
offtopic:
Dat komt ook omdat met name @Pendaco echt heel wat heeft gedaan qua UI, waar @G_Dragon en @Chocoball meer hebben gedaan qua invulling. Ik heb op de achtergrond vooral aangestuurd om het juist te gaan versimpelen en leesbaarder te maken. Verder hebben we regelmatig discussies over welke foto we in de TS stoppen. :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online
De weerverwachting voor Imola is donderdag nog regen maar daarna dat het tot en met zondag droog zal blijven. De temperaturen komen net boven de 20 graden uit aldus AMuS.

[ Voor 3% gewijzigd door Chocoball op 16-05-2024 09:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Oekol schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 09:35:
[...]

Waar ik kan helpen, help ik graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:18

sjaool

Every life should have 9 cats

Chocoball schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 09:49:
De weerverwachting voor Imola is donderdag nog regen maar daarna dat het tot en met zondag droog zal blijven. De temperaturen komen net boven de 20 graden uit aldus AMuS.
Mijn monza weerbericht zegt toch iets anders. ;)

https://www.netweather.tv...asts/sports-and-events/f1

Maar niets is zo veranderlijk als het weer.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

RobertMe schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 09:15:
[...]

Emphasis mine. Dat is gewoon de bestaande regel toch (na aanleiding van Silverstone met Schumacher). Dus ze bespreken dan om een drive through te geven, en dat die binnen 2 ronden moet worden ingelost is al het geval.

En zou natuurlijk prima kunnen. Vroeger had je alleen straffen in de pits (dus drive through en stop & go). Maar die werden te zwaar bevonden. Vandaar dat de tijdstraffen zijn ingevoerd. Maar als je bv 20 sec aan tijdstraf hebt opgebouwd staat dat dus min of meer gelijk aan een drive through. Dus die tijdstraffen kunnen dan gewoon meteen worden uitgevoerd.
In principe dus een variant op de vaak geroepen "waarom kan 5s/10s tijdstraf niet meteen worden uitgevoerd (gas loslaten / ECU die ingrijpt) / doe een jokerlap / ...".
Nu ze op veel circuits toch de MotoGP ‘long lap’ optie hebben, moeten ze die bij F1 misschien ook maar invoeren :p

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Imola, blijft speciaal. Het is de enige F1 race waar ik ooit ben geweest. Het ongeluk van Senna blijft voor mij wel een dingetje, live gezien op tv en weet nog wat voor een impact dit had.

Het circuit is niet meer wat het was jammer genoeg. Ik denk niet dat zo'n ongeluk nu nog fataal zou zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:54
sjaool schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 10:11:
[...]

Mijn monza weerbericht zegt toch iets anders. ;)

https://www.netweather.tv...asts/sports-and-events/f1

Maar niets is zo veranderlijk als het weer.
uhh Monza != Imola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Scheelt maar zo'n 250 km. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:18

sjaool

Every life should have 9 cats

Klopt, maar helaas toont die website dus niet het weerbericht voor Imola.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Ik vraag me iets af en ik kreeg deze vraag ook van collega's, want vorig jaar is de race niet doorgegaan omdat de baan deels onder water stond na hevige regenval. Hebben ze ook nieuw asfalt gelegd of is er iets anders gebeurd waardoor de baan qua grip is veranderd? Want dit is echt compleet langs mij gegaan om heel eerlijk te zijn :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Trouwens Lewis Hamilton is ook weer aangekomen op het circuit.....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oOKmND1N1Ut5Rp1YGW7a2GFGeSA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Chy3YcowPPXjf4yZ596ATWr0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online
G_Dragon schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 13:08:
Ik vraag me iets af en ik kreeg deze vraag ook van collega's, want vorig jaar is de race niet doorgegaan omdat de baan deels onder water stond na hevige regenval. Hebben ze ook nieuw asfalt gelegd of is er iets anders gebeurd waardoor de baan qua grip is veranderd? Want dit is echt compleet langs mij gegaan om heel eerlijk te zijn :)
Heb er nog niks over meegekregen maar anders even de Race Director's Event Notes in de gaten houden of de media er melding van maakt. Vooralsnog is er alleen melding gemaakt over minder utiloopstroken en meer grind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
G_Dragon schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 13:08:
Huh, waarom zouden ze opnieuw hebben moeten asfalteren? Er was überhaupt alleen water/motor op de baan ergens in de regionen van de pit entry. Dus dat is geen reden om alles opnieuw te asfalteren. Laat staan dat het asfalt toch ook wel tegen regen en modder zou moeten kunnen. Daargelaten als de ondergrond wegspoelt uiteraard, maar dat was niet aan de orde.

Jaja, ik spreek over asfalt en asfalteren. Maar het is natuurlijk geen asfalt dat op een echt circuit ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Chocoball schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 13:37:
[...]

Heb er nog niks over meegekregen maar anders even de Race Director's Event Notes in de gaten houden of de media er melding van maakt. Vooralsnog is er alleen melding gemaakt over minder utiloopstroken en meer grind.
Duidelijk, bedankt voor je reactie!
RobertMe schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 13:43:
[...]

Huh, waarom zouden ze opnieuw hebben moeten asfalteren? Er was überhaupt alleen water/motor op de baan ergens in de regionen van de pit entry. Dus dat is geen reden om alles opnieuw te asfalteren. Laat staan dat het asfalt toch ook wel tegen regen en modder zou moeten kunnen. Daargelaten als de ondergrond wegspoelt uiteraard, maar dat was niet aan de orde.

Jaja, ik spreek over asfalt en asfalteren. Maar het is natuurlijk geen asfalt dat op een echt circuit ligt.
Oh is asfalt wat onder water heeft gestaan nog wel goed dan? Ook al is het alleen bij de pit entry gebeurd, ik heb niet veel verstand van asfalt namelijk :P. Maar na alle berichten van vorig jaar ging ik er ergens vanuit dat er wel het een en ander vervangen moest worden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

RobertMe schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 13:43:
Maar het is natuurlijk geen asfalt dat op een echt circuit ligt.
Wat wordt er volgens jou dan gebruikt?

Te koop....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online
Volgens mij waren toen bepaalde paddockdelen geraakt en niet het circuit zelf.

Los daarvan kan het zijn dat bepaalde delen om andere redenen nieuw asfalt nodig hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:01
nog niet gepost vogens mij:
FRIDAY, MAY 17 – FP1 AND FP2
Conditions: Partly cloudy. Dry conditions likely throughout practice. Moderate southwesterly wind for both sessions. FP1: 24°C // FP2: 23°C
Maximum temperature expected: 25 Celsius
Minimum temperature expected: 16 Celsius
Chance of rain: <20%

SATURDAY, MAY 18 – FP3 AND QUALIFYING
Conditions: Mostly sunny. Dry conditions expected all day. Light southerly wind. FP3: 24°C // Q: 24°C
Minimum temperature expected: 15 Celsius

SUNDAY, MAY 19 – RACE WEATHER
Conditions: Partly cloudy. Slightly unsettled with a chance of showers, mainly in the afternoon and evening. Light easterly wind for the race. RACE: 23°C
Maximum temperature expected: 23 Celsius
Chance of rain: 40%

bron:https://www.formula1.com/en/latest/article/what-is-the-weather-forecast-for-the-2024-emilia-romagna-grand-prix.6bj26UxnbMhdTWTXSkZS7l

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online
Snowhite0901 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 15:13:
nog niet gepost vogens mij:
FRIDAY, MAY 17 – FP1 AND FP2
Conditions: Partly cloudy. Dry conditions likely throughout practice. Moderate southwesterly wind for both sessions. FP1: 24°C // FP2: 23°C
Minimum temperature expected: 16 Celsius

SATURDAY, MAY 18 – FP3 AND QUALIFYING
Conditions: Mostly sunny. Dry conditions expected all day. Light southerly wind. FP3: 24°C // Q: 24°C

SUNDAY, MAY 19 – RACE WEATHER
Conditions: Partly cloudy. Slightly unsettled with a chance of showers, mainly in the afternoon and evening. Light easterly wind for the race. RACE: 23°C
Maximum temperature expected: 23 Celsius
Chance of rain: 40%

bron:https://www.formula1.com/en/latest/article/what-is-the-weather-forecast-for-the-2024-emilia-romagna-grand-prix.6bj26UxnbMhdTWTXSkZS7l
Alleen de samenvatting in 1 zin door mij vanmorgen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
G_Dragon schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 14:40:
Oh is asfalt wat onder water heeft gestaan nog wel goed dan? Ook al is het alleen bij de pit entry gebeurd, ik heb niet veel verstand van asfalt namelijk :P. Maar na alle berichten van vorig jaar ging ik er ergens vanuit dat er wel het een en ander vervangen moest worden :D
Nouja, 3 jaar terug heeft "hier in de buurt" met hevige regenval Valkenburg onder water (/modder) gestaan, en ik heb toch niet meegekregen dat ze daar alles opnieuw hebben moeten asfalteren. Nog los van dat volgens jou logica dus na regen er opnieuw geasfalteerd zou moeten worden?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
albino71 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 14:41:
[...]

Wat wordt er volgens jou dan gebruikt?
Op zijn engels heb je tarmac & asphalt, die andere eigenschappen en andere toepassingen hebben. Waarbij bij circuits dus ook een ander soort gebruikt wordt dan de gewone wegen. Wat uiteraard ook de reden is waarom ze met de F1 op stratencircuits geen grip hebben en Pirelli daar de zachtste banden meeneent. Op echte circuits ligt dus veel grover spul dat meer grip geeft maar dus ook hogere slijtage geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
RobertMe schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 15:28:
[...]

Nouja, 3 jaar terug heeft "hier in de buurt" met hevige regenval Valkenburg onder water (/modder) gestaan, en ik heb toch niet meegekregen dat ze daar alles opnieuw hebben moeten asfalteren. Nog los van dat volgens jou logica dus na regen er opnieuw geasfalteerd zou moeten worden?!
Het was een vraag na de berichten van vorig jaar omdat ik er niks over had gehoord, bedankt voor je vlotte reacties en uitleg op mijn vraag :). Dan was mijn gedachten / logica dus niet correct, gelukkig maar ook voor de grip aangezien dat nu onveranderd is gebleven.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• kgd92
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-05 11:04
RobertMe schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 15:29:
[...]

Op zijn engels heb je tarmac & asphalt, die andere eigenschappen en andere toepassingen hebben. Waarbij bij circuits dus ook een ander soort gebruikt wordt dan de gewone wegen. Wat uiteraard ook de reden is waarom ze met de F1 op stratencircuits geen grip hebben en Pirelli daar de zachtste banden meeneent. Op echte circuits ligt dus veel grover spul dat meer grip geeft maar dus ook hogere slijtage geeft.
Niet helemaal correct. Tarmac is een verouderde naam van de tijd dat er nog teer (tar) en macadam (mac) werd gebruikt voor het verharden van wegen. Asphalt is gebaseerd op bitumen, een niet-teerhoudend alternatief. Het klopt wel dat voor circuits vaak een wat andere mengselsamenstelling wordt gebruikt, die zorgt voor meer grip en slijtage, maar in essentie is het min of meer hetzelfde spul als op de snelweg ligt ;).
RobertMe schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 15:29:
[...]

Asfalt is redelijk water-proof, zolang de ondergrond niet wegspoelt of verzwakt gaat dit over het algemeen goed. Wel krijg je problemen als asfalt langere periodes onder water staat. Dan diffundeert het water langzaam het asfalt in, waar het de bitumen van de steen 'weg kan drukken'. Dit resulteert in stripping (steenslag verlies), wat voor versnelde schade kan zorgen. Een paar dagen flink nat zal echter weinig uitmaken en zolang de ondergrond stabiel en draagkrachtig blijft niet resulteren in het opnieuw moeten asfalteren.

Voor als je het je afvraagt: Ja ik werk in het asfaltwereldje ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

@RobertMe Ik snap dat er geen ZOAB gebruikt wordt op een circuit, simpelweg omdat je voor grip zoveel mogelijk asfalt nodig hebt dat contact met de banden maakt, en je wil niet dat het circuit in de winter stuk vriest, maar in essentie is het 'gewoon' asfalt dus.

Dat er af en toe een verdwaalde 'tarmac' langskomt in de commentaren, tsja...

Lekker tweakers geneuzel ;)

[ Voor 4% gewijzigd door albino71 op 16-05-2024 16:09 ]

Te koop....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
albino71 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 16:08:
@RobertMe Ik snap dat er geen ZOAB gebruikt wordt op een circuit, simpelweg omdat je voor grip zoveel mogelijk asfalt nodig hebt dat contact met de banden maakt, en je wil niet dat het circuit in de winter stuk vriest, maar in essentie is het 'gewoon' asfalt dus.

Dat er af en toe een verdwaalde 'tarmac' langskomt in de commentaren, tsja...

Lekker tweakers geneuzel ;)
Nouja, het is toch dusdanig anders dat de F1 teams er onderscheid in maken. Of je de andere samenstelling en als gevolg daarvan andere eigenschappen ook nog een andere naam moet geven is inderdaad Tweakers geneuzel :p

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online
Foto's uit Imola
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Sebastian-Vettel-GP-Emilia-Romagna-Formel-1-Imola-16-Mai-2024-169Gallery-f1340ace-2106904.jpg

Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Ayrton-Senna-GP-Emilia-Romagna-Formel-1-Imola-16-Mai-2024-169Gallery-973385e2-2106905.jpg

Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Ayrton-Senna-GP-Emilia-Romagna-Formel-1-Imola-16-Mai-2024-169Gallery-7cdbe419-2106917.jpg

Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Impressionen-GP-Emilia-Romagna-Formel-1-Imola-16-Mai-2024-169Gallery-6c1d78c5-2106912.jpg

Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Ferrari-Upgrade-Imola-GP-Emilia-Romagna-2024-169Gallery-1e52392a-2106650.jpg

Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Ferrari-Upgrade-Imola-GP-Emilia-Romagna-2024-169Gallery-c65cf4e4-2106661.jpg

Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Ferrari-GP-Emilia-Romagna-Formel-1-Imola-16-Mai-2024-169Gallery-e1088142-2106957.jpg

Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Ferrari-Upgrade-Imola-GP-Emilia-Romagna-2024-169Gallery-4488dec6-2106655.jpg

Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Ferrari-Upgrade-Imola-GP-Emilia-Romagna-2024-169Gallery-11b79485-2106656.jpg

Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Ferrari-GP-Emilia-Romagna-Formel-1-Imola-16-Mai-2024-169Gallery-73a1e51f-2106908.jpg

In het kort wat er te zien is. Nieuwe smallere luchtinlaten met een bovenlip, door de verticale openingen lijkt er een soort P vormige luchtinlaat te zijn. Er zijn geen openingen aan de zijkant, wel is een soort S vormig element te zien. De openingen aan de zijkant zijn nu naar achteren verhuisd.

https://www.auto-motor-un...pgrade-imola-2024-bilder/

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

"We are checking..."
:D

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickrebr
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13:30
Zijn er al foto's van redbull m.b.t. de updates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:18

rammes

koekebakker 1e klas

Seb ziet er magertjes uit.

Ik zou het doen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online
Rickrebr schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 20:18:
Zijn er al foto's van redbull m.b.t. de updates?
Zo te lezen komt er een nieuwe voorvleugel en nieuwe vloer, weinig spannends.

Overigens was er door Vettel een eerbetoon georganiseerd vanwege het dodelijke weekend in Imola 30 jaar geleden waar Ratzenberger en Senna kwamen te overlijden. Alleen Verstappen en Bottas waren niet in het speciale shirt bij de groepsfoto.(Bottas is links te zien in zijn blauwe wielrenner outfit en helm)

Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Impressionen-GP-Emilia-Romagna-2024-Formel-1-Imola-16-Mai-2024-169Gallery-e69b33d-2107113.jpg

Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Sebastian-Vettel-Nico-Huelkenberg-Max-Verstappen-GP-Emilia-Romagna-2024-Formel-1-Imola-16-Mai-2024-169Gallery-d02977e7-2107117.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Chocoball op 16-05-2024 20:54 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:23
Slordig van ze.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19:42
Je kunt je maar ergens druk om maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20-05 19:30
Ferrari heeft een Mercedes intake nu. Zal Toto blij mee zijn, hebben ze iets goed getekend

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Hij heeft geen F1 nek meer :)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• p0st
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-05 11:13

p0st

Dutch Reefer

Weer eens een Alonso podium? Would be nice :*)
Tof dat ze Imola weer in ere proberen te herstellen met gravel traps overal 8)
Zin in het weekend!

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online
Red Bull komt dit weekend met in ieder geval een nieuwe voorvleugel en vloer.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GNtxYo-XYAA6f23?format=jpg&name=large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogerSch
  • Laatst online: 20:37
Chocoball schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 07:34:

[Afbeelding]
Nieuwe vloer. Dus het was niet zo erg dat Max in de vorige race zijn vloer kapot reed......

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cannibal
  • Laatst online: 21-05 20:05
Nieuwe vloer kan toch aardig belangrijk zijn, ongeveer het meeste "aerodynamische" element van de auto in de huidige regelgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Chocoball schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 07:34:

[Afbeelding]
Ik ben benieuwd hoeveel voordeel ze hieruit zullen halen, ziet er wel uit als een flinke upgrade!

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 19:05
Updates:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GNxPKoDWUAAZFBC?format=jpg&name=4096x4096
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GNxPKoqXIAAyIRS?format=jpg&name=4096x4096
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GNxPKhMXsAAEHq8?format=jpg&name=4096x4096
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GNxPKp2WAAEOzb9?format=jpg&name=4096x4096
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GNxPKugXMAAbcgl?format=jpg&name=4096x4096
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GNxPKtNWUAAgwFE?format=jpg&name=4096x4096
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GNxPKqhWIAAChc0?format=jpg&name=4096x4096
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GNxPKn9WgAA9tzn?format=jpg&name=4096x4096
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GNxPKo1XYAEMRf2?format=jpg&name=4096x4096
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GNxPKorXIAA_2kL?format=jpg&name=4096x4096
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GNxPKlyXYAAtbaf?format=jpg&name=4096x4096
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GNxPKqjXAAAdByV?format=jpg&name=4096x4096
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GNxPKnnXIAAzBz7?format=jpg&name=4096x4096
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GNxPKtvWcAA4gYc?format=jpg&name=4096x4096
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GNxPKpaWsAAsvY4?format=jpg&name=4096x4096
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GNxPKmxW8AE-OIs?format=jpg&name=4096x4096

[ Voor 43% gewijzigd door Extigo op 17-05-2024 11:38 ]

Steam

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Dat is een flinke lijst aan updates! Vooral Red Bull, Ferrari en Aston Martin komen met veel :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online
G_Dragon schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 11:17:
Dat is een flinke lijst aan updates! Vooral Red Bull, Ferrari en Aston Martin komen met veel :P
Imola zou voor de meeste teams de eerste grand prix zijn waar de grote updates zouden komen. Bepaalde teams hebben gezien hun resultaat delen van upgrades naar voren gehaald zoals in Miami.

Zie dat Red Bull toch met een aanpassing achter komt om de remmen beter te koelen. Na Australië zouden ze weer problemen hebben gehad met de temperatuur in Miami maar daar heb ik veder niks over gehoord of gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Red Bull's updatelijst springt van 5 naar 9, of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:34

alienfruit

the alien you never expected

Ja, slim dat ze wat aanpassingen hebben gedaan aan de remkoeling. Ik heb er wel weer zin in. Ik zou er eigenlijk bij zijn maar helaas heeft mijn werk me nodig. Mijn eigen fout door een belabberde kennisoverdracht te doen. Gelukkig betalen ze wel deel van de annuleringskosten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siemonsimson
  • Laatst online: 16:53
drfruit schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 11:25:
[...]

Red Bull's updatelijst springt van 5 naar 9, of mis ik iets?
Die regel 9 hoort bij Aston Martin en niet bij Red Bull. Zo staat het tenminste op het document wat op de FIA website te lezen is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 19:05
siemonsimson schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 11:31:
[...]

Die regel 9 hoort bij Aston Martin en niet bij Red Bull. Zo staat het tenminste op het document wat op de FIA website te lezen is.
Dank je! _/-\o_

Ik heb de volgorde even gecontroleerd en aangepast waar nodig.

Steam

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• StefanVerkerk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-05 07:44
Goedemiddag, FP1 staat op het punt van beginnen. Veel kijkplezier voor degene die gaan kijken. :w

Kijken of we vandaag nog wat controverse gaan krijgen na afgelopen weekend met de EBU 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:41

Marc H

- - Is wakker - -

De vraag van vandaag: gaat Sargeant vandaag nog een grindbak met een bezoek vereren?

Mijn verwachting: Ja.....

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord