Hij heeft anders maar 1 deleted lap time aan het einde, Verstappen 3 in de eerste helft: https://www.fia.com/sites...Deleted%20Lap%20Times.pdfMicrokid schreef op zondag 19 mei 2024 @ 16:42:
[...]
Nog veel jammerder dat NOR geen track limits waarschuwing kreeg. Hij zat er imho regelmatig overheen...
Zal inderdaad belangrijker worden voor HAM
Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8
Het loopt 15 - 30 seconde achter zodat ze fucks en shits kunnen censureren.sbuter schreef op zondag 19 mei 2024 @ 16:43:
Zo jammer dat ze de cooldown room niet blijven uitzenden totdat ze het podium op moeten...
DealBernardV schreef op zondag 19 mei 2024 @ 16:42:
[...]
Haha![]()
Aan je humor ligt het niet, als je in de buurt woont kom de volgende race maar een biertje drinken
Naar de nonnen voor een cursus
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Vergeet niet dat Max de vrijdag en zaterdag nodig heeft gehad om uberhaupt vooraan te komen, ofwel om een fatsoenlijke setup te krijgen. Monaco is dan uiteraard een unieke race, dus vanaf de Canadese GP is het spannend of het dan 'business as usual' zal zijn of dat dit de trend is. Piastri was niet zoveel sneller dan de Ferrari's, dus het is niet alsof de Mclaren ineens een geweldige combo is. Wel jammer voor de Ferrari fans dat nu Mclaren nu wel redelijk makkelijk naar de P2 kan gaan rijden.
Max heeft 60 punten voorsprong op Norris in het WK. Dus als Norris alles zou winnen en Max daarbij P2 wordt, dan duurt het 9 races voordat Norris Max voorbij is. Mja ik zie dat niet gebeuren. Maar goed, alles kan gebeuren.
Knap van Mclaren als ze dit kunnen volhouden. Hopelijk kan Piastri eens gewoon lekker meekomen. Je hebt duidelijk geen Newey nodig om een Newey-beatin auto te maken. Om maar lekker positief te blijven
Month of May here we are!
Dit soort races krijg ik weer zin om het simracen op te pakken
Max heeft 60 punten voorsprong op Norris in het WK. Dus als Norris alles zou winnen en Max daarbij P2 wordt, dan duurt het 9 races voordat Norris Max voorbij is. Mja ik zie dat niet gebeuren. Maar goed, alles kan gebeuren.
Knap van Mclaren als ze dit kunnen volhouden. Hopelijk kan Piastri eens gewoon lekker meekomen. Je hebt duidelijk geen Newey nodig om een Newey-beatin auto te maken. Om maar lekker positief te blijven
Month of May here we are!
Dit soort races krijg ik weer zin om het simracen op te pakken
[ Voor 3% gewijzigd door siggy op 19-05-2024 16:47 ]
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Of ze ff commentaar gaan geven op Sonicdjmuggs schreef op zondag 19 mei 2024 @ 16:44:
Coyote erg dicht bij Road Runner nu
Alsof Indycar zo spannend is ...Oilslick schreef op zondag 19 mei 2024 @ 16:40:
[...]
Ik snap je wel, maar dit is helaas vaker wel dan niet het geval bij F1. Voor wat jij wil moet je Indycar kijken. Het leukste is beide kijken: F1 voor cutting edge engineering contest en Indycar voor harde gevechten op de baan
Ik heb het seizoen pas 1 leuke race gezien: Barber.
De rest was net alsof ik naar F1 zat te kijken!
Het boeit geroep vanuit het publiek moet gedimd worden?
Mooie race hoor en lekker spannend! Tijd geleden dat het spannend was
Vraag mij af of de updates van RB goed hebben gewerkt vandaag. Maar als je ziet van hoe ver Max moest komen dan is toch nog gelukt.
Vraag mij af of de updates van RB goed hebben gewerkt vandaag. Maar als je ziet van hoe ver Max moest komen dan is toch nog gelukt.
Ik dacht bij "buongiorno" aan twee films:
https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf
Mooi die cooldown room, als ze drie biertjes en een bak chips hadden neergezet waren die drie helemaal niet meer naar het podium gegaan...
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Helemaal geen rekening gehouden dat PER een plekje zakt met NOR op zn hielen.
En LEC p2 in het WDC overneemt.
En LEC p2 in het WDC overneemt.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Wel lekker, de hoofdrace van dit weekend winnen met je team net na de start van de GP. Nu ook de hobby race nog gewonnen. Toch fijn dat Redline Max af en toe uitleent aan Red Bull Racing.
Ja ik ookCodeCaster schreef op zondag 19 mei 2024 @ 16:49:
[...]
Ik dacht bij "buongiorno" aan twee films:
[YouTube: EuroTrip: Mi Scusi!]
[YouTube: Inglourious Basterds: The Italian Scene]
Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8
Ja klopt, ik ga er even gemakkelijk vanuit dat de aero zo dominant geworden is in alle open wheel racing series, dat het gewoon extreem lastiger is om te volgen. Maar het kan ook zijn dat de banden ook bij Indycar zo gemaakt zijn dat slijtage relatief extreem is tov 'vroegah'. Maar ook in de Indycar willen ze de hybride route gaan, ofwel alleen maar zwaardere racewagens.Ryur schreef op zondag 19 mei 2024 @ 16:46:
[...]
Alsof Indycar zo spannend is ...
Intussen is de European Truck Racing series van de jaren 90 bijna analoog aan wat we nu zien in de F1 en Indycar. Alleen maar meer gewicht. Leuk op papier al die nieuw zaken, maar een zware race auto is een *** race auto, naar mijn mening. En dat lijkt men niet te willen begrijpen want je moet de fabrikanten tevreden houden.....
Er gaat iets mis bij F1tvpro? De nabeschouwing plots afgebroken?
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
JupChevy454 schreef op zondag 19 mei 2024 @ 16:53:
Er gaat iets mis bij F1tvpro? De nabeschouwing plots afgebroken?
En er is weer beeld…
[ Voor 7% gewijzigd door JB op 19-05-2024 16:56 ]
Mijn boefje is liev!
'De rest'? Die andere drie bedoel je, seizoen is net begonnen. En dan nog, het is niet dat Indycar pas een jaar bestaat ofzoRyur schreef op zondag 19 mei 2024 @ 16:46:
[...]
Alsof Indycar zo spannend is ...
Dus ja, Indycar is spannend, ja. Spannender dan F1 in de meeste gevallen
Spannende slotfase, graag meer van deze races.
2021 vibes.
2021 vibes.
[ Voor 3% gewijzigd door Sepp14 op 19-05-2024 17:16 ]
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Sneaky sneaky
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Da's het mooie van deze drie samen. Zoveel ervaring, zoveel samen geraced, harde clashes maar ook dik respect. Lekker keuvelen over starts, slides en missers: heerlijk. Nul awkward silences daar.hoevenpe schreef op zondag 19 mei 2024 @ 16:50:
Mooi die cooldown room, als ze drie biertjes en een bak chips hadden neergezet waren die drie helemaal niet meer naar het podium gegaan...
Props aan McLaren dat ze nu zo dicht bij Red Bull Racing zitten. Maakt het seizoen flink interessanter. Ferrari / Sainz lijkt haast even een adempauze te nemen. Het seizoen is (nog steeds!) lang, dus mooi. Doet me beetje denken aan begin 2022 (!?) toen LEC en VER aan het battlen waren. Heerlijke races!
Haha. Nice, Lando heeft een litteken op zn neus
een Koningsdag om nooit te vergeten
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
De gespreken hier zijn anders dan als ene Lewis er tussen staat, best vreemd...... net alsof er dan minder vrijuit gepraat kan worden.hoevenpe schreef op zondag 19 mei 2024 @ 16:50:
Cogitationis poenam nemo patitur
Ik vond het een mooie race! Gebeurde kwa ongevallen niet veel maar wel kwa strijd op de baan en strategie tussen de teams, de laatste 10 rondes werden wel heel spannend tussen Norris en Verstappen.. dit is wel wat we willen zien en goed is voor de sport, deze spannende momenten.
Mooi om te zien dat Mclaren steeds dichterbij Red Bull weet te komen!
Voor mij persoonlijk viel Perez wel heel erg tegen, telkens elk gevecht niet aangaan of verdedigen maar gewoon simpel aan de kant gaan zonder al teveel moeite. Is hij zijn vechtlust verloren? Ook al zat hij vlak voor zijn pitsstop op een oude band, waren niet alle momenten op de oude band.
Voor mij persoonlijk viel Perez wel heel erg tegen, telkens elk gevecht niet aangaan of verdedigen maar gewoon simpel aan de kant gaan zonder al teveel moeite. Is hij zijn vechtlust verloren? Ook al zat hij vlak voor zijn pitsstop op een oude band, waren niet alle momenten op de oude band.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Generatie-verschil. Denk niet dat als iemand met zijn/haar matties hetzelfde praat als de ouders erbij zijn.Bullet NL schreef op zondag 19 mei 2024 @ 17:38:
[...]
De gespreken hier zijn anders dan als ene Lewis er tussen staat, best vreemd...... net alsof er dan minder vrijuit gepraat kan worden.
Mja, dat is met de Pirelli's toch wel het devies. Denk aan je eigen racen. Het heeft nauwelijks zin om je eigen bandjes te verbruiken om iemand die toch voor je gaat eindigen een ronde of 2 achter je te houden.G_Dragon schreef op zondag 19 mei 2024 @ 17:44:
Piastri had mijn inziens ook wel wat lethargisch over zich heen.
Dat de F1 maar 200kg lichter wordt, kleinere auto's en duurzamere bandjes. Ik heb liever dat ik een optocht zie van 1,5 2 uur bijna-kwalificatie rondjes dan 1,5-2 uur bandenmanagement. Het is een combo in mijn ogen. Te zware auto's met te gevoelige banden.
^
Denk dat ze met bijv. ALO ook vrijuit zouden praten en die is ook "oud".
HAM gedraagt zich anders. Niet zozeer slechter maar wel anders. Bijv. pre race op die bolder kar rond het circuit zondert hij zich ook vaak af. Dat leidt tot een andere vibe.
Denk dat ze met bijv. ALO ook vrijuit zouden praten en die is ook "oud".
HAM gedraagt zich anders. Niet zozeer slechter maar wel anders. Bijv. pre race op die bolder kar rond het circuit zondert hij zich ook vaak af. Dat leidt tot een andere vibe.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Die pipo ging verdedigen tegen hamilton ccc, maar norris en leclerc liet die zo gaan.G_Dragon schreef op zondag 19 mei 2024 @ 17:44:
Ik vond het een mooie race! Gebeurde kwa ongevallen niet veel maar wel kwa strijd op de baan en strategie tussen de teams, de laatste 10 rondes werden wel heel spannend tussen Norris en Verstappen.. dit is wel wat we willen zien en goed is voor de sport, deze spannende momenten.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Mooi om te zien dat McLaren zulke stappen heeft gemaakt. Benieuwd of ze het vol kunnen houden.
Ferrari viel tegen met hun update, Red Bull in principe ook. Die leek ook niet lekker af te stellen.
Ferrari viel tegen met hun update, Red Bull in principe ook. Die leek ook niet lekker af te stellen.
De eerste keer wel maar die twee aanval van Hamilton trapte hij op de rem toen Hamilton ernaast zat, daar had best wel wat meer lef gemogenAmaze86 schreef op zondag 19 mei 2024 @ 17:58:
[...]
Die pipo ging verdedigen tegen hamilton ccc, maar norris en leclerc liet die zo gaan.
Albon mag zich nog even melden bij de stewards
[ Voor 88% gewijzigd door Chocoball op 19-05-2024 18:40 ]
*knip*
Dacht dat ik aan het editten was, maar hieronder staat mijn ge-editte reactie. Ik zal wel oud aan het worden zijn
Dacht dat ik aan het editten was, maar hieronder staat mijn ge-editte reactie. Ik zal wel oud aan het worden zijn

[ Voor 88% gewijzigd door Dido op 19-05-2024 18:33 ]
Als het inderdaad een los wiel was, had ie gewoon zsm aan de kant moeten gaan. Nogal frappant na wat in de F2 gebeurde 30 jaar na 'dato' (op dik 2 weken na dan).Chocoball schreef op zondag 19 mei 2024 @ 18:23:
[Afbeelding]
Ik hoor Bert Devies nog altijd in mijn hoofd als het om losse banden gaat. /smakeloos
Want je denkt dat hij echt graag de beslissing "No further action" wil gaan aanvechten?Chocoball schreef op zondag 19 mei 2024 @ 18:23:
[Afbeelding]
Waarom zou hij zich anders gaan melden? Omdat ie bonuspunten wil?
Ok, nu staat er een ander screenshot.
Je eerste screenshot, van een beslissing om 17:26, laat zien dat ze er al geweest zijn en dat er niets aan de hand is. Wat is dan nog de relevantie van een melding van een uur eerder dat ze zich moeten melden?
@Chocoball Volgens mij was je eerste screenshot de uitslag van dit summons document (51)
-
Logo van iRacingHe even did the pose 🥹 https://t.co/nocNq0swvZ
— iRacing (@iRacing) 19 mei 2024

Max in Imola
Op de laatste rondes na was het maar een saaie race. Begin leek het spannend maar dat verdween als sneeuw voor de zon
Erg knap van Red Bull en Max dat ze een weekend waarin ze de plank compleet mis sloegen hebben kunnen ombuigen in een overwinning.
Wat Max al vertelde daardoor niet de juiste informatie voor de long runs op de verschillende banden. En daar betaalden ze bijna de prijs voor.
McLaren zit er stabiel bij, Ferrari lijkt nog niet te kunnen doorzetten met de snelheid in de race.
Eerst Monaco en daarna komen er een aantal GPs waarin alles duidelijk gaat worden hoe de verhoudingen liggen.
Pas als Red bull en McLaren samen een goed weekend hebben kunnen we gaan vergelijken.
Denk dat Red bull nog iets de overhand heeft gezien de eerste stint van Max waarin hij toch weer als vanouds uitliep op Lando.
Erg knap van Red Bull en Max dat ze een weekend waarin ze de plank compleet mis sloegen hebben kunnen ombuigen in een overwinning.
Wat Max al vertelde daardoor niet de juiste informatie voor de long runs op de verschillende banden. En daar betaalden ze bijna de prijs voor.
McLaren zit er stabiel bij, Ferrari lijkt nog niet te kunnen doorzetten met de snelheid in de race.
Eerst Monaco en daarna komen er een aantal GPs waarin alles duidelijk gaat worden hoe de verhoudingen liggen.
Pas als Red bull en McLaren samen een goed weekend hebben kunnen we gaan vergelijken.
Denk dat Red bull nog iets de overhand heeft gezien de eerste stint van Max waarin hij toch weer als vanouds uitliep op Lando.
Alleen dan vooralsnog zonder toxische dynamieken vanuit fanbases en teambazen. Spanning is fijn, maar 2021 is niet iets waar ik naar terug verlang.Sepp14 schreef op zondag 19 mei 2024 @ 17:03:
Spannende slotfase, graag meer van deze races.
2021 vibes.
Klopt, ik wou de oproep plaatsen maar de uitslag was al bekend. Dus bij deze nog een keerEdd schreef op zondag 19 mei 2024 @ 18:34:
@Chocoball Volgens mij was je eerste screenshot de uitslag van dit summons document (51)
Ik ben er inmiddels wel van bijgekomen, 2025 mag van mij wel weer zo’n seizoen worden.Afwezig schreef op zondag 19 mei 2024 @ 18:59:
[...]
Alleen dan vooralsnog zonder toxische dynamieken vanuit fanbases en teambazen. Spanning is fijn, maar 2021 is niet iets waar ik naar terug verlang.
Ben benieuwd of Max en Lando als ze echt de strijd met elkaar aan moeten gaan nog zo relaxt met elkaar blijven.
Tsja, dan heb je blijkbaar voorspellende gavenJB schreef op zondag 19 mei 2024 @ 16:31:
[...]
Wederom dominante race!
Er is echt wel een gat dichtgelopen.
Ik blijf erbij, op basis van Miami kon je niks zeggen (ja, McLaren reed leuk, maar Norris had ook het gelukje met de SC en Verstappen wel/geen schade). En die vrije training(en) nu in Imola zagen er slecht uit, maar dat kon altijd nog mogelijk omgedraaid worden. En dat laatste hebben we eigenlijk ook wel gezien. Niemand zag die pole van gisteren nog aankomen en ook de winst leek, voor de Q, lastig. Effectief dus nog steeds (met de hakken over de sloot) gewonnen in een weekend waar ze zeer slecht aan begonnen. Vergelijk dat bv met Singapore 2023, waar ze van slechte start ook een slecht einde maakte
Maar de tekenen zijn uiteraard wel daadwerkelijk dat McLaren flinke stappen heeft gezet en waarschijnlijk / mogelijk ook dat Red Bull niet meer zo dominant is. Maar voor hetzelfde geldt blijkt Red Bull de komende races (wellicht excl. Monaco) nog steeds te winnen, alleen dan met 5 sec voorsprong i.p.v. 30 sec voorsprong. Blijft voor nu lastig oordelen (2 races, een "beinvloed" door een SC).
Iemand nog iets gehoord van Russell over zijn pitstop waarmee hij een positie opgaf?
Dit was toch gewoon swappen van de 2 mercs PLUS een FL punt?KlaasjeNL schreef op zondag 19 mei 2024 @ 21:03:
Iemand nog iets gehoord van Russell over zijn pitstop waarmee hij een positief opgaf?
Zal vast wel wat herrie ontstaan her en der, maar die gasten hebben wel respect voor elkaar. Het zijn generatiegenoten.....ZeromaNoiS schreef op zondag 19 mei 2024 @ 19:03:
[...]
Ik ben er inmiddels wel van bijgekomen, 2025 mag van mij wel weer zo’n seizoen worden.
Ben benieuwd of Max en Lando als ze echt de strijd met elkaar aan moeten gaan nog zo relaxt met elkaar blijven.
Russell had nog wel gevraagd voor het terugdraaien van posities, maar Toto gaf aan dat HAM RUS zou hebben ingehaald en zijn banden op waren, en ze zich als team tegen Perez verdedigden. Als team P6, P7 en FL.KlaasjeNL schreef op zondag 19 mei 2024 @ 21:03:
Iemand nog iets gehoord van Russell over zijn pitstop waarmee hij een positie opgaf?
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
McLaren lijkt het beter voor elkaar te hebben met Piastri en Norris dicht bij elkaar met de qualificatie. De straf van Piastri is zeker van invloed geweest op het resultaat van de race gezien het gat uiteindelijk. Gezien het verschil met Mercedes hebben ze een goede wagen en is het enige team met consistentie en geen onrust.
Denk wel dat al McLaren als team blijft presteren Max het moeilijk gaat krijgen want Perez komt niet vaak in de buurt. Al lijkt het wel dat alles gefocust is op Max alleen en Perez mag mee doen.
Ferrari doet het structureel ook goed al komen ze net, hier en daar, ietsiepietsie te kort.
Kortom leuk om te zien dat McLaren weer als een kurk komt boven drijven en dat er maar fair & square geracet mag worden.
Denk wel dat al McLaren als team blijft presteren Max het moeilijk gaat krijgen want Perez komt niet vaak in de buurt. Al lijkt het wel dat alles gefocust is op Max alleen en Perez mag mee doen.
Ferrari doet het structureel ook goed al komen ze net, hier en daar, ietsiepietsie te kort.
Kortom leuk om te zien dat McLaren weer als een kurk komt boven drijven en dat er maar fair & square geracet mag worden.
Of zou het wellicht zijn dat Perez zijn prestatie illustreert hoe matig de Red Bull als auto eigenlijk voor de dag kwam dit weekend? Als je het gat met Hamilton bekijkt en ook Perez zijn foutje lijkt het me toch dat dit niet alleen de kunde of onkunde van de rijder is (ook al is Perez geen topcoureur).G_Dragon schreef op zondag 19 mei 2024 @ 17:44:
Daar maak je een heel goed punt, de auto is zo slecht als de tweede rijder. Zo zag je zelfs Tsunoda en Riciardo dicht bij elkaar staan dit weekend.
Maar als Perez dan ook niet de support krijgt om wel bij Max in de buurt te komen telt dat dan wel allemaal op tot een seconde verschil!
Typo
Maar als Perez dan ook niet de support krijgt om wel bij Max in de buurt te komen telt dat dan wel allemaal op tot een seconde verschil!
Typo
De redbull is geen matige auto, maar wanneer de set-up niet goed is dan is het metname voor een aardige coureur erg moeilijk. Je hebt dan een Senna level talent nodig.Sineplex schreef op zondag 19 mei 2024 @ 22:13:
[...]
Of zou het wellicht zijn dat Perez zijn prestatie illustreert hoe matig de Red Bull als auto eigenlijk voor de dag kwam dit weekend? Als je het gat met Hamilton bekijkt en ook Perez zijn foutje lijkt het me toch dat dit niet alleen de kunde of onkunde van de rijder is (ook al is Perez geen topcoureur).
Bovendien, nadat Perez zijn qualy mislukt was hebben ze gegokt meende witte band, dat was vandaag nietnde beste band en daar zat hij een groot gedeelte van de wedstrijd op.
een treffende spreuk
Ik wist dat hij fan is van PSV, maar dit is wel een aparte manier om dat te uitenRobertMe schreef op zondag 19 mei 2024 @ 20:55:
Dus dit was de reden dat Verstappen aan het einde langzamer ging:
[Afbeelding]
Anders behaalde hij zijn side quest dus niet.
Ja wat betreft de auto bedoelen we precies hetzelfde! Geeft ook wel aan dat als je het een weekend niet op orde hebt je er meteen naast kan staan.pro_6or schreef op zondag 19 mei 2024 @ 22:34:
[...]
De redbull is geen matige auto, maar wanneer de set-up niet goed is dan is het metname voor een aardige coureur erg moeilijk. Je hebt dan een Senna level talent nodig.
Bovendien, nadat Perez zijn qualy mislukt was hebben ze gegokt meende witte band, dat was vandaag nietnde beste band en daar zat hij een groot gedeelte van de wedstrijd op.
Die andere tactiek begrijp ik wel, je wilt toch iets anders proberen als je van achteruit wilt komen. Pakte niet zo goed uit, shit happens. Maar ook vorig jaar zat Perez toch meestal wel in die top-4 en slechts een paar keer buiten de top-6 zelfs in slechte weekenden. Hij ging er ook iets te vaak vanaf. Ben benieuwd, Monaco is niet echt een circuit waar je conclusies uit kunt trekken dus we gaan het erna zien.
5318008RobertMe schreef op zondag 19 mei 2024 @ 20:55:
Dus dit was de reden dat Verstappen aan het einde langzamer ging:
[Afbeelding]
Anders behaalde hij zijn side quest dus niet.
Het is MonzaSineplex schreef op zondag 19 mei 2024 @ 22:46:
[...]
Die andere tactiek begrijp ik wel, je wilt toch iets anders proberen als je van achteruit wilt komen. Pakte niet zo goed uit, shit happens. Maar ook vorig jaar zat Perez toch meestal wel in die top-4 en slechts een paar keer buiten de top-6 zelfs in slechte weekenden. Hij ging er ook iets te vaak vanaf. Ben benieuwd, Monaco is niet echt een circuit waar je conclusies uit kunt trekken dus we gaan het erna zien.
Een safetycar is bijna 100% gegarandeerd.
Daar track positie bijna alles is kan je met een gratis pitstop halverwege veel posities goedmaken.
Na 2 races in 1 weekend

Begreep ook dat Verstappen last van rugpijn sinds het begin van de race in Imola.

Begreep ook dat Verstappen last van rugpijn sinds het begin van de race in Imola.
Niet!D-dark schreef op zondag 19 mei 2024 @ 23:19:
[...]
Het is Monza
Een safetycar is bijna 100% gegarandeerd.
Daar track positie bijna alles is kan je met een gratis pitstop halverwege veel posities goedmaken.
Het is Imola. Haha, bij deze moet ik ook altijd erg oppassen
een treffende spreuk
Hallo
I'm here with the race pace charts.

It looks weird when you see Lando being the fastest even though Max won, but remember that my charts don't consider lap 1 or laps in which a driver stopped for new tires.
In any case, it looks to me like Red Bull continue to struggle with the setup of the car. Monaco will be a different story since all they need to do is the quali setup correct, but it's still a worrying trend for Red Bull.
Top teams now look very close to each other so there's a chance that the season will be more competitive than we were expecting.
Take care everyone, have a great week.
I'm here with the race pace charts.
It looks weird when you see Lando being the fastest even though Max won, but remember that my charts don't consider lap 1 or laps in which a driver stopped for new tires.
In any case, it looks to me like Red Bull continue to struggle with the setup of the car. Monaco will be a different story since all they need to do is the quali setup correct, but it's still a worrying trend for Red Bull.
Top teams now look very close to each other so there's a chance that the season will be more competitive than we were expecting.
Take care everyone, have a great week.
Dus mogelijk volgend jaar drie of misschien wel vier teams die aan elkaar gewaagd zijn voor het kampioenschap, en dan gooien we de regels weer om.
Het zit er dik in dat t volgend jaar een open kampioenschap wordt met misschien wel 4 teams die mee kunnen doen om de overwinning. Dat zou toch een geweldig slot zijn voor Max zijn carrière. 6x WDC en dan lekker gaan racen in andere klasses om over 4-5 jaar weer terug te komen om naar 8 WDCs te gaan.
Je bedoelt 3 teams en 5x WDC?sly___ schreef op maandag 20 mei 2024 @ 12:46:
Het zit er dik in dat t volgend jaar een open kampioenschap wordt met misschien wel 4 teams die mee kunnen doen om de overwinning. Dat zou toch een geweldig slot zijn voor Max zijn carrière. 6x WDC en dan lekker gaan racen in andere klasses om over 4-5 jaar weer terug te komen om naar 8 WDCs te gaan.
Zou inderdaad een mooi seizoen kunnen worden. Ik moet het nog maar zien, Red Bull laat wat scheurtjes zien maar eigenlijk valt het ook wel weer mee. Miami verloren ze wegens een SC op het verkeerde moment en op Imola hebben ze tot de kwalificatie set-up problemen gehad, dus weinig kunnen optimaliseren voor o.a. de harde band. Nu komt Monaco, traditioneel een wat lastiger circuit voor Red Bull, ben benieuwd hoe het daarna gaat met ze
En in Miaimi had Max een beschadigde vloer na ie het pionnetje had geraakt.
Zie dan ook graag hoe ie (Max) in de 24 uur van LeMans zal presteren samen met Alonso en....
Zie dan ook graag hoe ie (Max) in de 24 uur van LeMans zal presteren samen met Alonso en....
Ik vraag me af of Max het ook zo moeilijk had gehad wanneer hij wat nog rustiger met zijn banden was omgegaan. Norris gaf al aan dat hij voluit reed en hem niet bij kon houden. Het lijkt er dan ook op of ze altijd een beetje tegen het maximum van hun banden rijden.
Is het opvreten van de banden nu iets is van de rijder of is de McLaren na de laatste update gewoon veel beter is geworden in banden sparen?
Is het opvreten van de banden nu iets is van de rijder of is de McLaren na de laatste update gewoon veel beter is geworden in banden sparen?
Het is een vicieuze cirkel. Ga je te traag dan krijg je geen warmte in de band en gaat die glijden want geen grip. Ga je te hard dan wordt de band te warm en gaat die smeren / glijden.werphengel schreef op maandag 20 mei 2024 @ 17:29:
Je moet dus in een redelijk tempo blijven pushen om de band optimaal te houden. Daar Max steeds zat te klagen over de harde band dat die niet in het ideale window kwam betekent dat hij dus te koud was. (Anders had hij nog genoeg leven aan het einde).
Ik denk dat we nu niet kunnen zeggen waar het zit qua verhouding want RB zat vanaf het begin in de achtervolging dit weekend.
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Voor zover ik begreep uit het F1TV commentaar waren zijn harde voorbanden idd uit het window gevallen.Chevy454 schreef op maandag 20 mei 2024 @ 17:38:
[...]
Het is een vicieuze cirkel. Ga je te traag dan krijg je geen warmte in de band en gaat die glijden want geen grip. Ga je te hard dan wordt de band te warm en gaat die smeren / glijden.
Je moet dus in een redelijk tempo blijven pushen om de band optimaal te houden. Daar Max steeds zat te klagen over de harde band dat die niet in het ideale window kwam betekent dat hij dus te koud was. (Anders had hij nog genoeg leven aan het einde).
Ik denk dat we nu niet kunnen zeggen waar het zit qua verhouding want RB zat vanaf het begin in de achtervolging dit weekend.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Te koud, dus te voorzichtig gereden?
De balans was niet in orde. Dus als hij zou pushen op de voorbanden dan was de achterkant niet goed en ging die mogelijk uitbreken want die gingen dan over de schreef.albino71 schreef op maandag 20 mei 2024 @ 19:25:
Te koud, dus te voorzichtig gereden?
Het is een delicate balans die niet optimaal was dit weekend.
We moeten die Italianen maar eens laten kiezen, 1 race is echt wel genoeg daarpro_6or schreef op zondag 19 mei 2024 @ 23:30:
[...]
Niet!
Het is Imola. Haha, bij deze moet ik ook altijd erg oppassen
Zeg dat maar tegen de Amerikanen...PalingDrone schreef op maandag 20 mei 2024 @ 20:10:
[...]
We moeten die Italianen maar eens laten kiezen, 1 race is echt wel genoeg daar
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Amerika is wel ietsje groter dan Italië. Maar blijkbaar wil je dan ook maar een stuk of 4 races in Europa houden? (Gelijk 4 in Noord Amerika).
Zullen we er meteen nog 9 aan China geven? Er wonen 1 miljard mensen daar. En Noord-Amerika heeft 5 GP's, 3 in de VS, 1 in Canada en 1 in Mexico.RobertMe schreef op maandag 20 mei 2024 @ 20:21:
[...]
Amerika is wel ietsje groter dan Italië. Maar blijkbaar wil je dan ook maar een stuk of 4 races in Europa houden? (Gelijk 4 in Noord Amerika).
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Formule 1 racet daar waar het geld opbrengt, of direct, of door de interesse van de achterban. In China is er niet al te veel interesse in F1. Het is vooral een manier om het land te presenteren.
een treffende spreuk
Het probleem van de harde band die buiten zijn temperatuur window viel werd sterker toen Max achterblijvers moest inhalen.Chevy454 schreef op maandag 20 mei 2024 @ 17:38:
[...]
Het is een vicieuze cirkel. Ga je te traag dan krijg je geen warmte in de band en gaat die glijden want geen grip. Ga je te hard dan wordt de band te warm en gaat die smeren / glijden.
Goed mogelijk. Leclerc moest ook afhaken nadat hij de chicane mistte en dus temperatuur verloor (je banden worden dan stoffig, dus even minder grip, dus even minder snelheid, dus minder frictie/minder temperatuur.RogerSch schreef op maandag 20 mei 2024 @ 22:36:
[...]
Het probleem van de harde band die buiten zijn temperatuur window viel werd sterker toen Max achterblijvers moest inhalen.
Iig deze keer geen SC want dan had Max Norris niet af kunnen houden.
een treffende spreuk
Grote kans dat Verstappen dan had gepit en op vers rubber er weer tegenaan kon incl er voor vechten (aanvallen / inhalen). Of... dat McLaren ook pitte en de posities uberhaupt gelijk bleven.pro_6or schreef op maandag 20 mei 2024 @ 22:47:
Iig deze keer geen SC want dan had Max Norris niet af kunnen houden.
Ik hoop echt dat het geen illusie is en dat Mclaren echt zoveel dichterbij Red Bull is gekomen na hun grote upgrade, zal wel echt super zijn als hun Red Bull kunnen uitdagen op meerdere circuits. Wij gunnen Mclaren dit wel om een keer weer met de top te kunnen vechten, stiekem hoop ik dat Norris of Piastri de poleposition pakt in Monaco aankomend weekend want dan krijg je me toch een race....
Ik hoop dat Max nog even een pole meepakt zodat hij echt de GOAT kan zijn met 9 poles op een rij.G_Dragon schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 08:15:
Ik hoop echt dat het geen illusie is en dat Mclaren echt zoveel dichterbij Red Bull is gekomen na hun grote upgrade, zal wel echt super zijn als hun Red Bull kunnen uitdagen op meerdere circuits. Wij gunnen Mclaren dit wel om een keer weer met de top te kunnen vechten, stiekem hoop ik dat Norris of Piastri de poleposition pakt in Monaco aankomend weekend want dan krijg je me toch een race....
Ja dat is dan ook wel weer waar... daar had ik nog niet over na gedacht zo vroeg op de ochtendmurphydrz schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 08:20:
[...]
Ik hoop dat Max nog even een pole meepakt zodat hij echt de GOAT kan zijn met 9 poles op een rij.![]()
Want je kan dan ineens inhalen daar? Enige echt spannende in Monaco is juist de kwalificatie en even pitstop of iemand undercut doet ofzo. Voor de rest is het redelijk fixed outcome.G_Dragon schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 08:15:
in Monaco aankomend weekend want dan krijg je me toch een race....
En of die werkt. Kan me nog een race herinneren waarbij IIRC Raikonnen P1 reed en Vettel P2. Ferrari liet Raikonnen eerst pitten "want voordeel", maar na de pitstop van Vettel bleek dat de over cut beter werkte.Shinji schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 09:04:
iemand undercut doet ofzo
Ik heb liever races die vanaf het begin wat spannend zijn, hier was het de laatste 5 tot 10 rondes pas een beetje spannend. Ook in het middenveld gebeurde niet heel veel deze race. Lando zegt wel dat hij had kunnen winnen als er 1 ronde meer was, maar dat geloof ik niet. Iemand bijhalen is stap 1, iemand inhalen is stap 2.
Ik zie Norris hem onder druk ook wel de muur in yeeten tijdens Q3 in Monaco.
Ik zie Norris hem onder druk ook wel de muur in yeeten tijdens Q3 in Monaco.
Als je lang genoeg Formule 1 kijkt dan weet je dat inhalen daar niet onmogelijk is en vooral niet voor Verstappen, het is misschien moeilijk tot bijna niet mogelijk maar onmogelijk bestaat zelfs in Monaco niet.Shinji schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 09:04:
[...]
Want je kan dan ineens inhalen daar? Enige echt spannende in Monaco is juist de kwalificatie en even pitstop of iemand undercut doet ofzo. Voor de rest is het redelijk fixed outcome.
Het is helaas wel een feit dat het de laatste jaren wat saai is op Monaco en het vaak treintje rijden is, vaak komt het aan op de pitsstops. Vorig jaar werden we nog beloond met regen, wat wel voor de enige spanning zorgde. Maar ondanks dit vind ik het altijd wel een prachtige baan om naar te kijken
Dat is natuurlijk de nature van het circuit. Je kan alleen inhalen als je echt veel sneller bent, de ander een grote fout maakt of met een do-or-die actie. De kwalificatie is over het algemeen wel het jaarlijks hoogtepunt der kwalificaties.G_Dragon schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 09:58:
Het is helaas wel een feit dat het de laatste jaren wat saai is op Monaco en het vaak treintje rijden is, vaak komt het aan op de pitsstops.
Volgens mij is het ook wachten tot iemand bij de Nouvelle Chicane eens rechtdoor knalt en 5 of 10 seconden afstand neemt. Vettel had dat makkelijk kunnen doen in 2018. Al neem je daarmee wel een gok, bij een late SC ben je dan een zekere P2 kwijt.
Over Monaco, wie doet de regie daar? Als ik me niet vergis was dat vorig jaar de originele F1 regie ipv de lokale groep?
De samenvatting van de Q vorig jaar met de Max flipperkast was geniaal opgebouwd.
De samenvatting van de Q vorig jaar met de Max flipperkast was geniaal opgebouwd.
[ Voor 26% gewijzigd door Chevy454 op 21-05-2024 10:52 ]
Klopt. Bij de laatste contractverlenging heeft FOM bedongen dat zij de regie doen. Dus die Franse bende zijn we nu al 1 of 2 jaar vanaf.Chevy454 schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 10:52:
Over Monaco, wie doet de regie daar? Als ik me niet vergis was dat vorig jaar de originele F1 regie ipv de lokale groep?
Wel jammer voor the 'is that stroll' meme'sRobertMe schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 11:06:
[...]
Klopt. Bij de laatste contractverlenging heeft FOM bedongen dat zij de regie doen. Dus die Franse bende zijn we nu al 1 of 2 jaar vanaf.
PSN
Maar dat was nog met de 2018 wagens, nu zijn ze nog groter en lomper.G_Dragon schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 09:58:
[...]
Als je lang genoeg Formule 1 kijkt dan weet je dat inhalen daar niet onmogelijk is en vooral niet voor Verstappen, het is misschien moeilijk tot bijna niet mogelijk maar onmogelijk bestaat zelfs in Monaco niet.
[YouTube: 2018 Monaco Grand Prix: Max Verstappen's Best Overtakes]
Het is helaas wel een feit dat het de laatste jaren wat saai is op Monaco en het vaak treintje rijden is, vaak komt het aan op de pitsstops. Vorig jaar werden we nog beloond met regen, wat wel voor de enige spanning zorgde. Maar ondanks dit vind ik het altijd wel een prachtige baan om naar te kijken
Leuk voor de zaterdag Monaco en leuk met een regen race maar verder is het een draak van een race.
Daar had ik even niet bij stilgestaan, dat zou inderdaad het inhalen nog wel eens flink kunnen tegenhoudend-vine schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 11:28:
[...]
Maar dat was nog met de 2018 wagens, nu zijn ze nog groter en lomper.
Leuk voor de zaterdag Monaco en leuk met een regen race maar verder is het een draak van een race.

Had al een hele tijd niet meer gesimd op monaco.G_Dragon schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 11:29:
[...]
Daar had ik even niet bij stilgestaan, dat zou inderdaad het inhalen nog wel eens flink kunnen tegenhouden
Maar dit lijkt wel een vrachtwagen in een parkeergarage inmiddels

Ahh regie in Monaco, altijd fijn!Chevy454 schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 10:52:
Ik zie dat YakuzA het ook al aanhaalt.
Niet echt van de laatste jaren toch?G_Dragon schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 09:58:
[...]
Als je lang genoeg Formule 1 kijkt dan weet je dat inhalen daar niet onmogelijk is en vooral niet voor Verstappen, het is misschien moeilijk tot bijna niet mogelijk maar onmogelijk bestaat zelfs in Monaco niet.
[YouTube: 2018 Monaco Grand Prix: Max Verstappen's Best Overtakes]
Er wordt al sinds de jaren 80 oid niet veel ingehaald
https://www.reddit.com/r/...overtakes_highest_monaco/The 2023 Monaco GP had 22 Overtakes, 12 of these were shown in the live broadcast. This is the most overtakes at Monaco since 2011. Last years race had 13 overtakes, 2021 had 0, 2019 had 2, 2018 had 4 and 2017 had 3.
[ Voor 25% gewijzigd door YakuzA op 21-05-2024 11:51 ]
PSN
Toch nog wat Imola nieuws van Albon:
https://www.formula1.com/...as.6HHpbMXeHorZlhbngKqX8r“Pretty much out the pit lane, so as soon as I got up to speed and braked into Turn 1, [there was] too much vibration. The wheel nut… it wasn’t like it was totally off, but it was just a little bit of free play, so [it was] safe to come back but not safe enough to race.”
PSN
Slotje erop.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
- Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2024
- Andere race categorieën zijn hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 3 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
- De budgetcap: [F1] De budgetcap
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |