Bearman vandaag in de Haas in plaats van Magnussen.
Perez zit er dicht op na 1 snelle ronde op soft. Mooi.
Heerlijk al die grindbakken trouwens.
(edit) Tsunoda met achterbanden door het grind hehe
(edit) Tsunoda met achterbanden door het grind hehe
[ Voor 27% gewijzigd door Plenkske op 17-05-2024 13:42 ]
Gras & grind zoals het hoort.Plenkske schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 13:42:
[knipperdeknip]

Albon veroorzaakt een rode vlag zo te zien
Nope albon van de baanMarc H schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 13:35:
De vraag van vandaag: gaat Sargeant vandaag nog een grindbak met een bezoek vereren?
Mijn verwachting: Ja.....
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Snelle conclusie na 15 min. VT 1TinusXIII schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 13:48:
Dominantie van Red Bull is voorbij.
Zou wel mooi zijn, meer strijd in de kop van het veldTinusXIII schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 13:48:
-edit-
En rood.
[ Voor 4% gewijzigd door Humma Kavula op 17-05-2024 13:50 ]
Zeker, afgelopen. McLaren of Ferrari wordt kampioen.
Die bookmark ik even....TinusXIII schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 13:48:
Enige waar die Mercedes goed voor is.Blik1984 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 13:49:
Hamilton gaat ook even grasmaaien
Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.
Hehe, jij bent van de afdeling clickbait titels ?TinusXIII schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 13:48:
Die heeft tech probs, geen tekort aan talent...
Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.
Oh sorry, ik dacht dat ik op GPblog.nl zatPlenkske schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 13:52:
[...]
Hehe, jij bent van de afdeling clickbait titels ?
Het is voor Red Bull niet te hopen dat ze nu de snelste tijd proberen te rijden, anders hebben ze wel een probleem.
Neem aan dat Max nog op z'n eerste set (rode) banden rijdt. De meeste andere rijden al op een tweede set.Exocet schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 14:06:
Het is voor Red Bull niet te hopen dat ze nu de snelste tijd proberen te rijden, anders hebben ze wel een probleem.
Het is al een tijdje zo dat Red Bull niet elke vrije training voor de snelste tijd gaat. Over een kwartier weten we ietsje meer.Exocet schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 14:06:
"When you grow up your heart dies"
paars groen paars. prima eerste Q run
[ Voor 13% gewijzigd door basvn op 17-05-2024 14:18 ]
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Toch nog 0.250 achter, best een matige middelste sector dan gezien de overige paarse sectoren.basvn schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 14:18:
Komt niet meer goed met dit seizoen dus?basvn schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 14:18:
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
nope. compleet afgeschreven zijn ze. eindigen straks onder Alpine en Williams
/s
Zelfs Perez is sneller dan Max...
Hij heeft genoeg problemen met de auto onder controle te houden.
Problemen? Hij lag er bijna af...Hippocampus schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 14:24:
[...]
Zelfs Perez is sneller dan Max...![]()
Hij heeft genoeg problemen met de auto onder controle te houden.
Beetje driftend over het gras... no biggie
Lambiase weekendje vrij gekregen?
Hij was net nog in beeldMikeyMan schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 14:26:
Ze willen tijdens FP1 ook andere mensen in het team de kans geven om op die plek te zitten, en ze zijn de teams ook aan het omgooien bij RBR (wie wat doet)MikeyMan schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 14:26:
[Twitter: https://twitter.com/RBR_Daily/status/1728039211180171578/history]
bericht van vorig jaar er over
[ Voor 16% gewijzigd door basvn op 17-05-2024 14:27 ]
Tom Hart doet deze sessieMikeyMan schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 14:26:
Ah check! Voorbereiden op wisselende teams als ze naar 25 races toe gaan?

Lekkere sessie voor Verstappen. Even de grindbak verkennen.
Wel de snelste 1e sector.
Max gaat niet heel lekker deze sessie....
Is sowieso bij ziekte wel fijn als een ander weet wat die moet doen.MikeyMan schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 14:30:
Zal ook erg leerzaam zijn als je aan de andere kant van de lijn hangt en weet hoe het daar gaat
Het is vrijdag.... ?RCBL schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 14:27:
Mijn conclusie na 30 minuten is: RBR exit over en uit dit jaar..
Dan weet hij ook meteen de grenzen. Soms moet je er overheen gaan in een vrije training om te weten hoever je kunt gaan. Ik verwacht dat FP2 een stuk beter zal gaan.StefanVerkerk schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 14:30:
Lekkere sessie voor Verstappen. Even de grindbak verkennen.
Ik moet inderdaad ook even wennen om GP niet te horen als engineer. Ik had al zoiets, is GP verkouden ofzo.
"When you grow up your heart dies"
Max denkt: Ik zal ze wel eens even laten zien dat ik beter door de grindbak ga dan m'n pa.
Max is straks met kwalificatie 4e iedereen schreeuwd EINDE RED BULL dominantie...
en dan wint hij de grand prix met 15 seconden voorsprong en is iedereen stil
en dan wint hij de grand prix met 15 seconden voorsprong en is iedereen stil
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Diverse rijders hebben een Senna balaclava dit weekend

Document is precies opgesteld door iemand met dyscalculie:
89.8km/h, limiet 80km/h => 8.9km/h te snel
Zag het ook iddMschamp schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 15:18:
[...]
Kan trouwens ook iemand met dyslexie zijn
boustrophedon?albino71 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 15:21:
[...]
Zag het ook idd
Duidelijk protestwaardig voor RBRMschamp schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 15:18:
[...]
PSN
Of je mag 80.9, is afgerond naar beneden 80?Mschamp schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 15:18:
[...]
Ik ben benieuwd naar de pace van Max in FP2 en de stabiliteit van zijn auto. Duidelijk dat Red Bull daar nog wat huiswerk heeft.
Geluk voor Red Bull dat het niet weer een sprintweekend is.
Domenicali (FOM) wil nog wel vasthouden aan maximaal 25 races per seizoen maar wil meer sprint races erbij hebben. Vraag is alleen of dat de door hem eerder gestelde 8 of 12 zijn of zelfs meer per seizoen.MikeyMan schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 14:30:
Absurd. 16-18 is meer dan voldoendeChocoball schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 16:18:
[...]
Domenicali (FOM) wil nog wel vasthouden aan maximaal 25 races per seizoen maar wil meer sprint races erbij hebben. Vraag is alleen of dat de door hem eerder gestelde 8 of 12 zijn of zelfs meer per seizoen.

En wat zegt het over ons dat dit het eerste is wat ons opvaltalbino71 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 15:21:
[...]
Zag het ook idd
[removed]
Verstappen is positief!
Covid?basvn schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 17:09:
Verstappen is positief!
Tot nu toe lijkt het lekker dicht op elkaar te zitten.
[ Voor 17% gewijzigd door TinusXIII op 17-05-2024 17:14 ]
Ik heb last van Davide 
Maar ben blij dat hij geniet.
Ik ben ook geen fan, maar het feit dat de Britten hem "Davehday" noemen irriteert mij nog meer!TheBrut3 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 17:28:
Ik heb last van Davide
Ik lust ook wel zo'n grasmaaier met hp logo's!
Is de een niet gewoon Brits-Engels en het andere Amerikaans-Engels?RobertMe schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 15:29:
[...]
Op zijn engels heb je tarmac & asphalt, die andere eigenschappen en andere toepassingen hebben. Waarbij bij circuits dus ook een ander soort gebruikt wordt dan de gewone wegen. Wat uiteraard ook de reden is waarom ze met de F1 op stratencircuits geen grip hebben en Pirelli daar de zachtste banden meeneent. Op echte circuits ligt dus veel grover spul dat meer grip geeft maar dus ook hogere slijtage geeft.
Wikipedia: TarmacadamCH4OS schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 17:39:
[...]
Is de een niet gewoon Brits-Engels en het andere Amerikaans-Engels?
Wikipedia: Asphalt concrete
Einde discussie?
Dat klopt.CH4OS schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 17:39:
Is de een niet gewoon Brits-Engels en het andere Amerikaans-Engels?
Asphalt concrete (commonly called asphalt,[1] blacktop, or pavement in North America, and tarmac or bitumen macadam in the United Kingdom and the Republic of Ireland) is a composite material commonly used to surface roads, parking lots, airports, and the core of embankment dams.[2]
Max weer sliden over het asfalt, verkeer en klagen.
Long runs niet goed.
Werk aan de winkel
Long runs niet goed.
Werk aan de winkel
[ Voor 15% gewijzigd door d-vine op 17-05-2024 17:55 ]
Vorige race dus geen incident, kampioenschap is weer spannend.d-vine schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 17:53:
Max weer sliden over het asfalt, verkeer en klagen.
Long runs niet goed.
Werk aan de winkel
Tja, komman….. iig 🤪redwing schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 16:34:
[...]
En wat zegt het over ons dat dit het eerste is wat ons opvalt![]()
Ik zou dan dus vooral die laatste even lezen.RobertMe schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 17:51:
[...]
Wikipedia: Tarmacadam
Einde discussie?Ook Totos favoriete webstek heeft 2 soorten
Dat Wikipedia ergens meerdere linkjes/pagina's van heeft, betekend niet automatisch dat het dan ook echt verschillend is.
[ Voor 14% gewijzigd door CH4OS op 18-05-2024 01:09 ]
Is pas VT, vaker minder en dan zaterdag en race goed.Exocet schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 17:56:
[...]
Vorige race dus geen incident, kampioenschap is weer spannend.
Eerst afwachten.
Ook al wordt dit een minder race volgende is Monaco weer een aparte.
Daarna krijg je een paar GPs waarin alles vorm gaat krijgen hoe de verhoudingen liggen.
Normaal staat Red Bull echt geen halve seconde achter de eerste, ook niet in een vrije training.d-vine schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 18:00:
[...]
Is pas VT, vaker minder en dan zaterdag en race goed.
Eerst afwachten.
Ook al wordt dit een minder race volgende is Monaco weer een aparte.
Daarna krijg je een paar GPs waarin alles vorm gaat krijgen hoe de verhoudingen liggen.
Ik snap ook niet dat sommigen hier al conslusies durven te trekken aan de hand van de (eerste) vrije training(en).
[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 17-05-2024 18:06 ]
Moet dat dak een team symboliseren?
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Het was dus GP en niet Max die domineerde
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Niet?Exocet schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 18:01:
[...]
Normaal staat Red Bull echt geen halve seconde achter de eerste, ook niet in een vrije training.
/f/image/jnVsGJDfAE7ZNVdRjwHkftNR.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/hTWDYxv6Kbz3xoPReUFPKdO1.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/fcOFyEAiJ3Fyv0P5PuLY6n6R.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/GhKYjcd75erHB6hcEkeNaTha.png?f=fotoalbum_large)
Even snel wat op VTs klicken komt dit er al uit zonder alles te bekijken. En dat in het super 2023 seizoen
Maar goed verder stop ik er nu mee.
Het is sport, F1 en niets is nog zeker begin van het seizoen.
[ Voor 3% gewijzigd door d-vine op 17-05-2024 18:22 ]
Nja echt soepel ging het niet hè met een paar ritjes door de grindbak.CH4OS schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 18:02:
Ik snap ook niet dat sommigen hier al conslusies durven te trekken aan de hand van de (eerste) vrije training(en).
Dat wordt werk aan de winkel bij Red Bull. Misschien teveel nieuwe onderdelen in 1x?
Hoewel alles op elkaar is afgestemd.
Gaan het morgen merken in de 3e vrije training.
Hoewel alles op elkaar is afgestemd.
Gaan het morgen merken in de 3e vrije training.
Zou niet de eerste keer zijn dat dag 1 redelijk slecht verloopt, om vervolgens op dag 2 gewoon goed te gaan wegens alle wijzigingen die ze doorvoeren.
De Red Bull is lastig te configureren volgens mij, maar uiteindelijk loopt die meestal als een zonnetje
De Red Bull is lastig te configureren volgens mij, maar uiteindelijk loopt die meestal als een zonnetje
Net bij de post FP2 show werd aangegeven dat Verstappen zijn gecombineerde kwalificatiesnelheid maar een fractie lager lag dan Leclerc. Verstappen heeft geen snelle ronde kunnen zetten, maar was zeker niet langzaam. Dit terwijl de balans van de auto gewoon slecht was.
Zal wel nachtwerk worden op de simulator, maar dit is denk ik zeker niet kansloos verloren.
Zal wel nachtwerk worden op de simulator, maar dit is denk ik zeker niet kansloos verloren.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Racepace was niet heel denderend toch?DaniëlWW2 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 18:43:
Net bij de post FP2 show werd aangegeven dat Verstappen zijn gecombineerde kwalificatiesnelheid maar een fractie lager lag dan Leclerc. Verstappen heeft geen snelle ronde kunnen zetten, maar was zeker niet langzaam. Dit terwijl de balans van de auto gewoon slecht was.
Tja, als je de set-up nog niet hebt zoals je wilt... Dan kan dat soort dingen gebeuren. Zoals eerder gezegd, soms moet je over de grens heen om te weten waar de grens ligt. Maar ik zie hier in het topic al wel mensen concluderen, dat RB de rest van het jaar niet gaat domineren bijvoorbeeld, dat 'de heerschappij' over is... Dat is echt nog te voorbarig om te concluderen wat mij betreft. Kijk naar de sessies die er toe doen, het zal mij niet verbazen als RBR dan toch weer een en ander net even veranderd, waardoor ze opeens weer een paar tienden winnen en de balans wel goed is, bijvoorbeeld.TinusXIII schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 18:26:
Nja echt soepel ging het niet hè met een paar ritjes door de grindbak.
Max spreekt
https://news.verstappen.com/nl/article/13263/“Het was een moeilijke dag”, zegt Max na afloop. "Het was moeilijk om de balans goed te krijgen en ik voelde me niet echt comfortabel in de auto. Het was heel makkelijk om de auto kwijt te raken. Dus er zijn wel een paar dingen waar we naar moeten kijken, want vandaag was gewoon niet goed. De long run was ook heel slecht. We moeten zeker wat dingen verbeteren als we competitief willen zijn morgen. Het ziet ernaar uit dat de anderen een stap vooruit hebben gezet, en vanuit onze kant was het gewoon een slechte dag.”
Zou dan ineens de hand van newey ontbreken. Sinds Miami is de overkoepelende visie er niet meer? Iemand die dit soort issues kan uitlijnen binnen verschillende componenten. 😳
[ Voor 4% gewijzigd door Lynx op 17-05-2024 22:41 ]
6 races gehad, 4x winst voor Max. 1x 2e en een keer motorpech.
Perez staat overigens ook gewoon 2e in het klassement.
Dus nee, Red Bull domineert nog altijd totdat ze buiten het podium gaan vallen.
Perez staat overigens ook gewoon 2e in het klassement.
Dus nee, Red Bull domineert nog altijd totdat ze buiten het podium gaan vallen.
Seconde langzamer dan Piastri werd net genoemd (ik kijk nu fp2 terug)
I served in a company of heroes.
Red Bull-kopstuk Wache: 'Wij laten onze upgrades niet meteen zien'Lynx schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 22:41:
Zou dan ineens de hand van newey ontbreken. Sinds Miami is de overkoepelende visie er niet meer? Iemand die dit soort issues kan uitlijnen binnen verschillende componenten. 😳
https://www.gpblog.com/nl...des-niet-meteen-zien.html
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Lynx schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 22:41:
PSN
Verschillen tussen Miami en Imola bij de RB20.

Met meer uitleg https://www.the-race.com/...-explained-gary-anderson/
Ik vraag mij altijd of hoe je in de sim balans problemen e.d. kan oplossen? Iemand enig idee hoe dat werkt? Is het idee dat ze het proberen na te bootsen in de simulatiesoftware/computergame? Lijkt mij nog best lastig?
In de sim zitten gewoon de parameters geprogrammeerd. In de ideale wereld komen deze overeen tussen sim en praktijk, ook wel correlatie genoemd, en heb je representatieve data uit de simulator.
In geval van Mercedes dit jaar en Red Bull een paar jaar geleden hadden ze problemen met deze correlatie waardoor het simulatorwerk minder representatief is/was en dat merken de teams weer in het vinden van de correcte afstelling.
In geval van Mercedes dit jaar en Red Bull een paar jaar geleden hadden ze problemen met deze correlatie waardoor het simulatorwerk minder representatief is/was en dat merken de teams weer in het vinden van de correcte afstelling.
Debiel hoe klein de verschillen kunnen zijn. Respect voor de journalisten/fanaten die dit kunnen spotten.Chocoball schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 10:49:
Verschillen tussen Miami en Imola bij de RB20.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Hopelijk hebben ze een oplossing gevonden vannacht.
Correlatie gaat vaak over de relatie tussen de CFD en de echte wereld bij het ontwerpen van onderdelen.TheBrut3 schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 11:09:
In de sim zitten gewoon de parameters geprogrammeerd. In de ideale wereld komen deze overeen tussen sim en praktijk, ook wel correlatie genoemd, en heb je representatieve data uit de simulator.
In de F1 gaat het bij ‘correlatie’ issues meestal daar over, en niet over de driver simulator.
PSN
Lewis had vroeger ook die momenten met tegenslag, en je kon er donder op zeggen dat hij die wist om te buigen in zijn voordeel. Telkens wanneer je dacht dat hij op een achterstand stond dacht je al: 'die gaat sterker terugkomen'. Had in dat soort situaties altijd het idee van een strandbal die maar dieper onder water wordt geduwd.
Daarom vind ik het ergens wel leuk om te zien dat Max nu zo'n tegenslag heeft met z'n RB20. Laat maar zien hoe je je hier weet uit te vechten Max; alle ingrediënten voor een uiterst vermakelijke race.
Tenzij ze bij de laatste VT het lek boven hebben en Max bij kwalificatie gewoon weer op pole staat natuurlijk.
Daarom vind ik het ergens wel leuk om te zien dat Max nu zo'n tegenslag heeft met z'n RB20. Laat maar zien hoe je je hier weet uit te vechten Max; alle ingrediënten voor een uiterst vermakelijke race.
Tenzij ze bij de laatste VT het lek boven hebben en Max bij kwalificatie gewoon weer op pole staat natuurlijk.
Red Bull als 4e team voor een weekend heeft ook wel wat.alienfruit schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 11:25:
Hopelijk hebben ze een oplossing gevonden vannacht.

I served in a company of heroes.
Dat laatste zal vast wel gebeuren.werphengel schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 11:49:
Lewis had vroeger ook die momenten met tegenslag, en je kon er donder op zeggen dat hij die wist om te buigen in zijn voordeel. Telkens wanneer je dacht dat hij op een achterstand stond dacht je al: 'die gaat sterker terugkomen'. Had in dat soort situaties altijd het idee van een strandbal die maar dieper onder water wordt geduwd.
Of RBR (Max) wint morgen gewoon met 3 vingers in de neus. We gaan het wel zin, heb er wel zin in, F3 was vanmorgen ook een leuke race.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Het is ook wel logisch dat ze nu veel updates brengen. Met 3 trainingen is het beter te testen vergeleken met een sprint weekend.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
- Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2024
- Andere race categorieën zijn hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 3 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
- De budgetcap: [F1] De budgetcap
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |