En het is de eerste Europese race, op VCARB na hebben alle teams updates meegenomen. Binnen Europa is het makkelijker te transporteren.Plenkske schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 12:00:
Het is ook wel logisch dat ze nu veel updates brengen. Met 3 trainingen is het beter te testen vergeleken met een sprint weekend.
Heeft Max in het begin van het seizoen niet altijd dit soort problemen gehad? Dat iedereen dacht waar moet dit heen en dat hij vervolgens de rest van het seizoen iedereen en z'n moeder achter zich laat.. (?)RCBL schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 14:27:
Mijn conclusie na 30 minuten is: RBR exit over en uit dit jaar..
Ach laat gaan. Na updates kan het altijd anders uitvallen met de balans en moet je weer zoeken naar die goede afstelling. Niets bijzonders.Silent Thunder schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 12:23:
[...]
Heeft Max in het begin van het seizoen niet altijd dit soort problemen gehad? Dat iedereen dacht waar moet dit heen en dat hij vervolgens de rest van het seizoen iedereen en z'n moeder achter zich laat.. (?)
Let's go
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Beetje regen en alles gaat weer op de kopwerphengel schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 11:49:
Lewis had vroeger ook die momenten met tegenslag, en je kon er donder op zeggen dat hij die wist om te buigen in zijn voordeel. Telkens wanneer je dacht dat hij op een achterstand stond dacht je al: 'die gaat sterker terugkomen'. Had in dat soort situaties altijd het idee van een strandbal die maar dieper onder water wordt geduwd.
Daarom vind ik het ergens wel leuk om te zien dat Max nu zo'n tegenslag heeft met z'n RB20. Laat maar zien hoe je je hier weet uit te vechten Max; alle ingrediënten voor een uiterst vermakelijke race.
Tenzij ze bij de laatste VT het lek boven hebben en Max bij kwalificatie gewoon weer op pole staat natuurlijk.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Nou, eens even kijken wat deze training ons brengt
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
kijk je net.
Zie je SAI op S die net wat sneller is dan PER op M.
Denk je nou. Dat scheelt niets.
Komt LEC even langs ;-)
Zie je SAI op S die net wat sneller is dan PER op M.
Denk je nou. Dat scheelt niets.
Komt LEC even langs ;-)
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Volgens mij oogt de Red Bull weer wat degelijker?
Mijn boefje is liev!
Verstappen met medium ook niet ver van Leclerc op soft
[ Voor 8% gewijzigd door plizz op 18-05-2024 12:41 ]
Het ziet er al wel beter uit dan gisteren.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Zeker. En als je op mediums maar 2 tienden van een soft band zit die boven aan de lijst staat denk ik dat je goed bezig bent.JB schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 12:40:
Volgens mij oogt de Red Bull weer wat degelijker?
VT's zeggen "niks", maar na de 1e 10 minuten VT kan je nog zeker geen conclusies trekken.d-vine schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 12:41:
[...]
Zeker. En als je op mediums maar 2 tienden van een soft band zit die boven aan de lijst staat denk ik dat je goed bezig bent.
I served in a company of heroes.
Dat weet ik allemaal wel maar ten opzichte van gisteren zijn ze beter bezigVuvuzela schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 12:42:
[...]
VT's zeggen "niks", maar na de 1e 10 minuten VT kan je nog zeker geen conclusies trekken.
Max klaagt nog wat over de bochten 3 tot 6 en is nog niet helemaal tevreden
Die verbrede gravel traps

Ik ben tegen tracklimits in bochten waar grindbakken liggen. Laat de coureurs maar lekker het randje opzoeken, ga je er overheen dan verlies je sowieso tijd.
Lewis zit er ook lekker bij. Not
Alonso doet een stroll
Zo dan Fernando dat is een beste klap.
Als ze de kerbstones minder breed maken dan heb je automatisch een natuurlijke track limit.TheBrut3 schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 12:52:
Ik ben tegen tracklimits in bochten waar grindbakken liggen. Laat de coureurs maar lekker het randje opzoeken, ga je er overheen dan verlies je sowieso tijd.
Kan zo eenvoudig zijn
Valt wel mee. Wel ongelukkige impact op het achterwiel (versnellingsbak).Pierre schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 12:55:
Zo dan Fernando dat is een beste klap.
[ Voor 15% gewijzigd door TheBrut3 op 18-05-2024 12:56 ]
Niet eens de vraag of hij de auto naar de pits kan rijden?
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen
Maar hij verliest wel tijd omdat hij over de witte lijn ging.
Was ook exact wat ze gisteren zeiden bij het Race Cafe Ziggo.d-vine schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 12:56:
[...]
Als ze de kerbstones minder breed maken dan heb je automatisch een natuurlijke track limit.
Kan zo eenvoudig zijn
Ik snap het ook niet, hebben ze het circuit al aangepast om minder runoff te maken, hebben ze nog nét teveel.
Vroeger had je te veel grind bakken maar nooit gedonder met track limits.Ryur schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 13:00:
[...]
Was ook exact wat ze gisteren zeiden bij het Race Cafe Ziggo.
Ik snap het ook niet, hebben ze het circuit al aangepast om minder runoff te maken, hebben ze nog nét teveel.
Daarna zijn ze doorgeslagen met uitloop stroken maar ze hebben nog steeds niet door hoe het goed ingericht moet worden.
Waarom staan beide Red bulls eigenlijk de op de medium?
Maar je zag Red Bull gisteren toch niet met meetsensoren op de auto?YakuzA schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 11:36:
[...]
Correlatie gaat vaak over de relatie tussen de CFD en de echte wereld bij het ontwerpen van onderdelen.
In de F1 gaat het bij ‘correlatie’ issues meestal daar over, en niet over de driver simulator.
Netjes van Albon. Sneller dan de Mercedessen
TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear
Eerst snelle rondes en net was er long run testwerphengel schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 13:12:
Even de schade met verkeerde afstelling van gisteren inhalen
Straks komen ze wel even op de soft voor een kwalificatie run
Ander programma, In VT1 begon RB op soft terwijl de rest vooral op mediums reed.werphengel schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 13:12:
Race pace en waarschijnlijk de setup valideren.werphengel schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 13:12:
Misschien komen ze zo nog met softs.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Perez crash en weer rood.
Einde sessie.
Einde sessie.
[ Voor 23% gewijzigd door TheBrut3 op 18-05-2024 13:25 ]
Perez in de muur. Maar wat zag die McLaren er goed uit zeg. Heerlijk
PSN: xMaurice93
En we zijn klaar.
Bedankt Perez!
Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1
Klappen als iemand eraf vliegt, dacht dat Italianen zoveel klasse hadden?
Perez parkeert zijn contract even in de muur zodat dat echt is afgelopen einde dit jaar
Billen knijpen voor Red Bull, ben nog niet overtuigd dat het lek boven is
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Lijkt het 3e team te zijn..loekf2 schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 13:26:
Verstappen was op de rode band nog niet veel sneller. Ben benieuwd naar de kwalificatie
TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear
Het is overal hetzelfde.HollowGamer schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 13:25:
Maar als het Nederlanders doen krijgt t meer aandacht van de media

Alle lenzen op de nieuwe vloer
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Long run van Max zat tussen McLaren en Ferrari in.loekf2 schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 13:26:
Kwalificatie gebaseerd op M en die ene sector denk ik 3e team.
Onverwacht, toch nog een paar mensen die een ronde kunnen zetten. Denk niet dat iedereen rond komt om nog een pushlap te doen.
F1TV zei dat Max 0,2s langzamer was dan Piastri in S1.Hugo schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 13:26:
Verstappen was op de rode band nog niet veel sneller. Ben benieuwd naar de kwalificatie
LEC en SAI maken vrienden
Mijn boefje is liev!
KloptTheBrut3 schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 13:30:
[...]
F1TV zei dat Max 0,2s langzamer was dan Piastri in S1.
Lekker die chaos en dat in een vrije training
[ Voor 47% gewijzigd door rik86 op 18-05-2024 13:33 ]
Ach, hier is toch niet zoveel aan de hand. Het is niet op hoge snelheid dus denk dat dit meer is door actie-op-de-baan dan iets anders.HollowGamer schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 13:25:
MAG had geluk, RIC was aan het slapen.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Norris lekker bezig. Totaal onnodig lui een oor aannaaien.
Vind het altijd zo sneu, als het een Ferrari was geweest, dan waren ze in schok en tranen.werphengel schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 13:40:
[...]
Ach, hier is toch niet zoveel aan de hand. Het is niet op hoge snelheid dus denk dat dit meer is door actie-op-de-baan dan iets anders.
Ik heb hetzelfde hier hoor, bijvoorbeeld als HAM eraf vliegt. Gelukkig ook genoeg die daarna voor hem klapte, als in blij dat hij Ok was.
Ja, dat is om de correlatie tussen de CFD en de realiteit te checkenalienfruit schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 13:12:
[...]
Maar je zag Red Bull gisteren toch niet met meetsensoren op de auto?
PSN
Maar is de dominantie van RBR nu ineens pleite of wat is er aan de hand de laatste races? Oogt niet soepel allemaal.
Mijn boefje is liev!
Voor degene die Max missen; is/gaat binnenkort nog wat Sim racen op de 24h van Nurburgring: https://www.twitch.tv/teamredline
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Gaan het zien na Monaco en de GPs die er daarna komen.JB schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 14:18:
Maar is de dominantie van RBR nu ineens pleite of wat is er aan de hand de laatste races? Oogt niet soepel allemaal.
Dat McLaren en Ferrari erbij zitten lijkt wel duidelijk.
Vorig jaar was wel een absurd goed seizoen van red bull.
En als er komende 2 GP niet gewonnen wordt is er nog geen man overboord
Ja RB is team nummer 20, en alles klapt inelkaar en Max rent woedend naar Toto voor een plekje.JB schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 14:18:
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Illegal_Alien schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 14:26:
[...]
Ja RB is team nummer 20, en alles klapt inelkaar en Max rent woedend naar Toto voor een plekje.
Het is duidelijk dat MCL en FER mee doen, die hebben stappen gezet. De RB is de afgelopen races niet stabiel vooralsnog.
Mijn boefje is liev!
RBR sowieso niet de topfavoriet voor Monaco, waren ze vorig jaar eigenlijk al niet en toen kwam Max opeens met een magistrale ronded-vine schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 14:26:
[...]
Gaan het zien na Monaco en de GPs die er daarna komen.
Dat McLaren en Ferrari erbij zitten lijkt wel duidelijk.
Vorig jaar was wel een absurd goed seizoen van red bull.
En als er komende 2 GP niet gewonnen wordt is er nog geen man overboord
Ik was bang dat dit weer een saai seizoen zou worden qua kampioenschap, maar het lijkt toch dat RB concurrentie krijgt. Gaaf hoor. Even wat snacks halen voor vanmiddag en morgen. Heb er weer zin in.
The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.
Als er straks 3 teams gaan strijden om het kampioenschap is iedereen winnaar.
Ik ben geen kenner, maar ze hadden toch dit circuit aangepast?
Wikipedia: Imola CircuitHollowGamer schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 14:31:
Layout history kun je alles zien
Meer als onderstaande 2
/f/image/uSPd3hj6f1iswRGUEC2Wja0c.png?f=fotoalbum_large)
Plaatje:HollowGamer schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 14:31:
basvn in "[F1 2024] Race 7 GP van Imola"
PSN
Thanks!d-vine schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 14:37:
[...]
Wikipedia: Imola Circuit
Layout history kun je alles zien
Meer als onderstaande 2
[Afbeelding]
Ik bedoelde meer recente changes, maar ga de Wiki eens checken.
Grappig wat voor een fluitend geluid deze autos maken, zoveel F2 kijk ik niet.
Je weet dat ze in Miami 2 poles en een win en een tweede plek hadden?JB schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 14:18:
Dit weekend ziet er niet geweldig uit tot nu toe. Maar als... in Miami die SC anders gevallen was en Verstappen had gewonnen had je nu niet gepost dat de dominantie gedaan was.
Het Miami weekend van Red Bull zou voor elk team een goed weekend zijn, alleen is het van Red Bull in vergelijking met 2023 (1 weekend niet gewonnen) meteen "slecht" terwijl ze nog steeds tweede zijn geworden.
En dit weekend zijn er uberhaupt nog geen competitieve sessies geweest.
Nee. Zelfde circuit. Wel de asfalt runoff vervangen door grindbakken. Enige verschil is dus "natuurlijke tracklimits". Maar daardoor gaan ineens niet de auto's harder of langzamer dan vorig jaar.HollowGamer schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 14:31:
Alleen als 1 met 2 en 3 met 4 omgedraaid zou zijn, zou de uitslag perfect zijn.
Maar… nu klaag ik ook niet
Ik ben heel erg benieuwd naar de Q.
Maar… nu klaag ik ook niet
#1 is Max, #2 is Sar, #3 is RIC, #4 is Lando.streamnl schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 15:06:
Alleen als 1 met 2 en 3 met 4 omgedraaid zou zijn, zou de uitslag perfect zijn.
Maar… nu klaag ik ook niet![]()
Wel raar rijtje om te wisselen

PSN
Volgens F1TV heeft Mercedes het light gezien, ik zeg Mercedes 1 en 2. Iedereen veel fun bij de Q zo.
YakuzA schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 15:49:
[...]
#1 is Max, #2 is Sar, #3 is RIC, #4 is Lando.
Wel raar rijtje om te wisselen

Je weet heel goed wat ik bedoel
Have fun iedereen. De intro begint! 👍🏼
De rode.Hippocampus schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 15:59:
Welke Ferrari gaat pole pakken?
Daar durf ik wel een kratje bier op te zetten!Pierre schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 15:52:
Volgens F1TV heeft Mercedes het light gezien, ik zeg Mercedes 1 en 2. Iedereen veel fun bij de Q zo.
Hopelijk niet, die ligt 6 feet under *baboom*Drials schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 16:01:
Komt Verstappen op gelijke hoogte met Senna?
Wat een geweldig circuit is dit, hier moeten er veel meer van komen inplaats van al die stratencircuits!
Iedereen veel plezier met de kwalificatie!
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Nog 9 min te gaan en zoveel hebben nog geen tijd gezet? Dat word straks spannend
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
FER zal ook nog een keer op de softs moeten?
Edit: nee dus.
Edit: nee dus.
[ Voor 16% gewijzigd door hansvk op 18-05-2024 16:12 ]
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Dicht op elkaar zeg. Eerste 5 binnen een tiende nu.
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Oef, dat hele stuk door het grind crossen kan niet goed zijn voor de vloer.
Die heeft een bruine streep in zijn boxershort.
Pierre schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 16:13:
Die heeft een bruine streep in zijn boxershort.
/f/image/0RrmvhV224cOBULOkp2Vf37F.png?f=fotoalbum_large)
Er staat weer eens file in de pitlane.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ferrari toch niet zeker van zichzelf? Die tijden lijken me meer dan voldoende om door te gaan.
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Dit! Nog een extra +1 voor jouG_Dragon schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 16:08:
Wat een geweldig circuit is dit, hier moeten er veel meer van komen inplaats van al die stratencircuits!
Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
- Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2024
- Andere race categorieën zijn hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 3 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
- De budgetcap: [F1] De budgetcap
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |