- TCMR
- Registratie: December 2009
-
Laatst online: 19:23
Wow, heftig. Is de rest van de craquelé op dat paneel dan ook door het klappen van die ene cell ontstaan? En de overige panelen van deze set zien er allemaal prima uit?
Inderdaad de vraag of je een vervangend paneel kunt vinden met dezelfde specs. Ik heb ooit geluk gehad bij kleinezonnepanelen.nl. Die bleken niet
alleen maar kleine zonnepanelen te verkopen. Succes!
- duvekot
- Registratie: December 2003
-
Laatst online: 19:18
TCMR schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 17:02:
[...]
Wow, heftig. Is de rest van de craquelé op dat paneel dan ook door het klappen van die ene cell ontstaan? En de overige panelen van deze set zien er allemaal prima uit?
Inderdaad de vraag of je een vervangend paneel kunt vinden met dezelfde specs. Ik heb ooit geluk gehad bij kleinezonnepanelen.nl. Die bleken niet
alleen maar kleine zonnepanelen te verkopen. Succes!
@
Gerco-M .. wat ik altijd begrepen had was dat de fabrikant een aantallen panelen in opslag heeft liggen om de garantie af te kunnen handelen.
Maar dat weet je pas als je er een beroep op doet natuurlijk
Dus ga idd via de installateur naar de fabrikant en kijk of via die weg een vervangend paneel te krijgen is.
- Gerco-M
- Registratie: Maart 2003
-
Nu online
duvekot schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 18:03:
[...]
@
Gerco-M .. wat ik altijd begrepen had was dat de fabrikant een aantallen panelen in opslag heeft liggen om de garantie af te kunnen handelen.
Maar dat weet je pas als je er een beroep op doet natuurlijk
Dus ga idd via de installateur naar de fabrikant en kijk of via die weg een vervangend paneel te krijgen is.
Ja ik hoop ook dat het via de fabrikant vervangen kan worden zonder problemen. Maar ook die garantie is na 12 jaar verlopen en statistisch gezien zou je denken dat daarna pas de meeste problemen komen dus ik denk toch dat ik zelf een aantal reserve panelen ga kopen, nu deze nog voor een normale prijs te koop zijn.
Weteringbrug ZO 9.900Wp — NW 6.270Wp — Totaal 16.170Wp — 5 x MHI L/L (SCM / SRK / ZSX)
- duvekot
- Registratie: December 2003
-
Laatst online: 19:18
Gerco-M schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 18:43:
[...]
Ja ik hoop ook dat het via de fabrikant vervangen kan worden zonder problemen. Maar ook die garantie is na 12 jaar verlopen en statistisch gezien zou je denken dat daarna pas de meeste problemen komen dus ik denk toch dat ik zelf een aantal reserve panelen ga kopen, nu deze nog voor een normale prijs te koop zijn.
Als dat past in je portemonnee .. en je installatie niet met 1 paneeltje minder kan draaien na 12 jaar dan zou het een oplossing zijn. Hier kan ik toch geen paneel midden op het dak vervangen zonder ongeveer het geheel weer los te halen etc .. dus dan is het maar de vraag of het nog financieel handig is om slechts 1 paneel te vervangen .. of dat het dan misschien toch financieel handiger is om alles maar direct te vervangen ..
Hier zitten we op 13 jaar sinds installatie .. en ze doen het gelukkig allemaal nog voldoende.
🤞
- Andrehj
- Registratie: Juni 2002
-
Niet online
@
Gerco-M Dat is niet zo mooi. Welk merk/type zonnepanelen is dit?
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.