[F1 2024] Race 6 GP van Miami Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 22 Laatste
Acties:
  • 74.645 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22:35
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 19:38:
[Afbeelding]

Dat was dus niet net een kilometer te snel. Het was echt te snel zonder de pit limiter.
Wel heel knullig, want iedereen ging door de pits achter de SC, hoe krijg je het dan voor elkaar om fors te hard te rijden in de pits (al is het maar voor een kort stukje op het meetmoment)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22:35
En Magnussen mag zich nog gaan melden voor Alleged unsportsmanlike behaviour: https://www.fia.com/sites...smanlike%20behaviour..pdf

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Will_M schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 19:58:
[...]

Je gaat ná het zien van de Sprint in Miami toch niet zeggen dat er in deze nog veel vóór '#44' te zeggen is, of toch wel?
Ik ben de kartrekker van de Tweakers-Hamilton fanclub. Ik ben de meest legendarische Hamilton fan hier op Tweakers. :P ;)

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:23

basvn

Breezand - NHN

om 20:20 is de eerste F1 Academy race voor dit weekend
Algemeen race topic Deel 3

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

siggy schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 20:06:
[...]

Ik ben de kartrekker van de Tweakers-Hamilton fanclub. Ik ben de meest legendarische Hamilton fan hier op Tweakers. :P ;)
:*)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:47
Transportman schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 20:05:
[...]

Wel heel knullig, want iedereen ging door de pits achter de SC, hoe krijg je het dan voor elkaar om fors te hard te rijden in de pits (al is het maar voor een kort stukje op het meetmoment)?
Je ziet de rest bij pit exit optrekken en zet zelf de pitlimiter uit? Bij inrijden pits lijkt mij in ieder geval lastiger (juist omdat die voor je dus zorgen dat ze 80 rijden bij de streep en je daardoor zelf niet harder kunt gaan).

Is overigens ook iets waar een goede race engineer voor waarschuwt (op zijn minst de eerste keer / ronde), om de pit limiter te gebruiken / er aan te denken dat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Transportman schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 20:06:
En Magnussen mag zich nog gaan melden voor Alleged unsportsmanlike behaviour: https://www.fia.com/sites...smanlike%20behaviour..pdf
Nou, van die Reprimand zal hij ook niet echt gaan zweten?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

YakuzA schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 20:13:
[...]

Stiekem zou het misschien wel eens mooi kunnen zijn om MAG in de auto van PER te kunnen gaan zien zodat 'ie ook kan laten zien wat 'ie écht waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
YakuzA schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 20:13:
[...]

Tja, ik weet niet of het een reprimande zal worden. Want Magnussen gaf gewoon toe dat hij het opzettelijk deed om zijn teamgenoot te helpen aan punten.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

De actie van Hamilton was niet goed. Maar in zijn verdediging: er was een gat, logisch dat hij er voor ging. Hij remt echter te laat met zeer vervelende gevolgen voor Alonso, Stroll en Norris. Ondanks dat het de eerste ronde was had Hamilton van mij een tijdstraf mogen krijgen.
HollowGamer schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 18:38:
[...]

Het vervelende is dat je niet echt kritiek op hem mag hebben, hier ook niet.
Ik lees het topic terug en iedereen is het met je eens. Iedereen heeft kritiek op Hamilton en iedereen vindt dat Magnussen het goed/leuk deed. Nagenoeg dit hele forum is anti-Hamilton.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Mog schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 20:31:
De actie van Hamilton was niet goed. Maar in zijn verdediging: er was een gat, logisch dat hij er voor ging. Hij remt echter te laat met zeer vervelende gevolgen voor Alonso, Stroll en Norris. Ondanks dat het de eerste ronde was had Hamilton van mij een tijdstraf mogen krijgen.
'Er was een gat' is wel het slechtste excuus allertijden. Zolang de racebaan breed genoeg is, is er altijd wel een plek voor je auto. Het punt is, kun je de bocht maken zonder de rest ervan af te beuken? Stop mij maar in een raceauto en ik vind die gaten wel. No problemo. Maakt me dat een goede coureur, no way. Kom op, Christian Abt taktieken horen niet in de F1 thuis.
Ik lees het topic terug en iedereen is het met je eens. Iedereen heeft kritiek op Hamilton en iedereen vindt dat Magnussen het goed/leuk deed. Nagenoeg dit hele forum is anti-Hamilton.
Dus voor de goede orde, Hamilton beukt 2 wagens uit de race en nog eentje naar de achterhoede en we noemen het 'anti Hamilton'? In die logica kan ik Hamilton ook van alles en nog wat noemen. En Magnussen heeft straffen gekregen voor zijn acties, Hamilton niet. Dus in jouw lijn mogen we de stewards gewoon pro-Hamilton noemen?

Een beetje tendens van de westerse wereld vandaag de dag. Als ik met argumenten kan beargumenteren waarom ík vind dat Hamilton niet ok bezig is, dan ben ik meteen anti-Hamilton. Dit is wel zeer simplistisch denken. Ik mag hopen dat we een iets hoger niveau hebben.

Laat dit soort reacties maar eens gemod worden vanwege bs retoriek zonder enige argumentatie......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

siggy schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 20:42:
[...]

'Er was een gat' is wel het slechtste excuus allertijden. Zolang de racebaan breed genoeg is, is er altijd wel een plek voor je auto. Het punt is, kun je de bocht maken zonder de rest ervan af te beuken? Stop mij maar in een raceauto en ik vind die gaten wel. No problemo. Maakt me dat een goede coureur, no way. Kom op, Christian Abt taktieken horen niet in de F1 thuis.
Normaal zou ik het met je eens zijn. Maar het gat was echt huge. Hij kreeg vrijspel omdat beide McLarens, beide Aston Martins, Sainz Jr. en Ricciardo allemaal behoorlijk links reden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tI_YQoVLwHYbW6WTEBOpxA4c00M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dOi79F6KAWVd376bH1rN1UXC.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Mog schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 20:49:
[...]

Normaal zou ik het met je eens zijn. Maar het gat was echt huge. Hij kreeg vrijspel omdat beide McLarens, beide Aston Martins, Sainz Jr. en Ricciardo allemaal behoorlijk links reden.
[Afbeelding]
En je weet ook dat ze vervolgens zo goed als mogelijk op de apex willen insturen. En daarnaast als je helemaal de binnenkant neemt kun je ook een stuk lastiger (op snelheid) de bocht nemen / grote kans dat je de bocht niet zo scherp kunt insturen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
[...]

[Afbeelding]
Ik ben blij dat je specifiek Sainz Jr. zegt. Had hem anders denk ik snel verward met z’n pa!

spoiler:
Klein grapje, moet kunnen vond ik :*)

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

RobertMe schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 20:50:
[...]

En je weet ook dat ze vervolgens zo goed als mogelijk op de apex willen insturen. En daarnaast als je helemaal de binnenkant neemt kun je ook een stuk lastiger (op snelheid) de bocht nemen / grote kans dat je de bocht niet zo scherp kunt insturen.
Dat is echt wel uniek voor de eerste bocht(en) in de eerste ronde. Ook de rijders links moeten daar rekening mee houden. In de eerste ronde is de ideale lijn niet heilig.

Maar nogmaals, ik praat de actie van Hamilton niet goed. Hij zit hier fout. Maar ik snap zijn gedachtengang wel. Hij heeft een goede start en vervolgens ziet hij een groot gapend gat voor zich. Ik zou daar ook in duiken (op de PlayStation). Vervolgens remt hij te laat/langzaam. Daar zit hij fout.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

[...]

[Afbeelding]
Het gat doet er niet toe. Er is altijd wel een gat. Of je kunt ook een gat maken. Het gaat erom dat je de bocht haalt zonder de rest als stootrand te gebruiken. Je racet niet alleen op een circuit. Je kunt toch niet gewoon de binnenbocht 'volgas' pakken en dan claimen dat de rest maar uit de weg moet gaan omdat er een gat was?

Om het bijdezelfde race te houden, Magnussen dive bomb toen ie net werd ingehaald door Hamilton was toch ook een gat?

Het is racen, geen touring car uit de jaren 90 en al helemaal geen destruction derby. Hij kwam te snel, kon de bocht niet houden en crashte 2 tegenstanders eruit. Niemand zal claimen dat als Stroll dit had gedaan er geen straf was gekomen.

En nogmaals, de kern van het probleem is bij lange na niet eens Hamilton. Hij doet wat toegelaten wordt. Net als Max, net als Magnussen (met minder succes). We kunnen heel lang hier over praten, maar de stewards zijn het probleem. Ik heb een mening daarover, Alonso ook, maar zolang vanuit die kant geen enkele vorm van consistentie komt, zullen dit soort discussies blijven. En voor een miljardensport is dát gewoon intens triest. Én zorgelijk.

/edit/
Ik blijf het frappant vinden. Iedereen ziet de situatie voor wat het is, maar Hamilton doet het prima is 'ok' en het tegenoversgestelde is meteen 'anti Hamilton'. mensen....... liev zijn.....

[ Voor 5% gewijzigd door siggy op 04-05-2024 21:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
siggy schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 20:59:
Om het bijdezelfde race te houden, Magnussen dive bomb toen ie net werd ingehaald door Hamilton was toch ook een gat?
Overigens was Hamilton daar ook heel dom, als ik die mening mag hebben. Magnussen stuurt niet in en Hamilton rijdt doodleuk mee. Hamilton had gewoon beetje moeten bijremmen en achterlangs kruisen en was er zo langs gereden (zie Tsunoda).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:06

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Nog wat leuke foto's van de sprint, terwijl we ons langzaam klaarmaken voor de kwalificatie!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wqrqtKo4bI4muDwl5T9TEZ3vkMQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cZXZvcnqHnt1uGQrfRQPekdW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pZechei5T21KxNEEX37C33pShVc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/e4jhmCQUsIJxZxcnaZUzVHle.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X5MvuHzSBQuf-RcISBcKRokuDmw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zbl0BEk95Ew4N3GiZMKKPPkJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KhmlSK6ag8z6p2PY1ruXuksw1Ak=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jmphll4pyX2nJg3v5fal85RP.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WtBDF34-tRzBQh8qGtFxOlulOt0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TpdCystRUxNgNFUa5re9hDFe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tH9owpP9aulM1__csR3ORgQedqY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KPbyB2F4Q2kmshQ6C31QTMnA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NSkXeqtCfRNYcIP7lhgQY-kw4TA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sBmXCLAnYie7DBymzxJJr9E3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yJY30F-_e9suVHLfkXQo_8VQ_Ps=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ykT52T2GcAUydY4kw0U9miMj.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door G_Dragon op 04-05-2024 21:08 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

RobertMe schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 21:02:
[...]

Overigens was Hamilton daar ook heel dom, als ik die mening mag hebben. Magnussen stuurt niet in en Hamilton rijdt doodleuk mee. Hamilton had gewoon beetje moeten bijremmen en achterlangs kruisen en was er zo langs gereden (zie Tsunoda).
Gewoon de binnenkant verdedigen was nog eenvoudiger geweeest. Beetje standaard racen. Hamilton is wat dat betreft als het niet om de knikkers gaat niet echt 'on top of his game'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

siggy schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 20:59:
[...]
En nogmaals, de kern van het probleem is bij lange na niet eens Hamilton. Hij doet wat toegelaten wordt. Net als Max, net als Magnussen (met minder succes). We kunnen heel lang hier over praten, maar de stewards zijn het probleem. Ik heb een mening daarover, Alonso ook, maar zolang vanuit die kant geen enkele vorm van consistentie komt, zullen dit soort discussies blijven. En voor een miljardensport is dát gewoon intens triest. Én zorgelijk.
Scheidsrechters zijn mensen. Mensen maken fouten. Bovendien zijn regels altijd op verschillende manieren te interpreteren. Dat is niet alleen bij F1 irritant, maar bij elke sport. Zie kritiek op de VAR in het voetbal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinniedh
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 17:13
Checo ziet er goed uit, afgetraind en een stuk vrolijker

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Mog schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 21:05:
[...]

Scheidsrechters zijn mensen. Mensen maken fouten. Bovendien zijn regels altijd op verschillende manieren te interpreteren. Dat is niet alleen bij F1 irritant, maar bij elke sport. Zie kritiek op de VAR in het voetbal.
Regels zijn juist bedoeld om de interpretatie (mens)-factor te verkleinen zodat het eerlijk blijft. Ik volg te weinig voetbal om er iets zinnigs over te zeggen. Het gaat hier niet over 'fouten' maken. Het gaat hier over overduidelijk voortrekken, of omgekeerd. Zie de straffen van Haas. Nogmaals, te snel rijden in de pits is gewoon een technische fout, daar valt niks over na te denken. Toch doen ze er 15 rondjes over om Hamilton de penalty, die zwart wit in de regels staat, te geven. Magnussen neemt de chicane niet en wat, binnen een ronde? Max 2? had Magnussen al de penalty. Dit heeft niks met Hamilton te maken, nogmaals. Noem me liever anti-stewards dan anti-Hamilton. Hoe kan iemand serieus nou zeggen dat dit okay is?

Dit gaat al zo lang niet meer over fouten maken. Er ís een overduidelijke British-bias al heel lang. En wat betreft interpretatie. De stewards lijken er alles aan te doen om de regels zo te interpreteren om bepaalde coureurs geen penalty te geven. In deze race is dat zo overduidelijk, ik snap niet dat ik het nog met letters moet uittypen. Chicane éénmaal snijden vs te snel in de pits. Dat heeft niks met een menselijke fout te maken, toch? Wat normaal een track limit violation was vs een automatische penalty lijkt omgedraaid te zijn. Magnussen krijgt praktisch direct een penalty, en de andere straf duurt de rest van de race. Maar ík ben anti-Hamilton?

Is anti-Hamilton (zijn) zoveel malen ergern dan (blind) pro-Hamilton zijn? Bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 17-06 16:40
Vraag me hardop af of dit niet een goede toepassing kan zijn van AI. Die kun je laden met regels en machines kunnen oordelen wat een fout is en wat bestraft moet worden. Neem je gelijk alle bias weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:46
Mog schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 20:31:
Er was geen gat, en hij zat ook niet ver genoeg naar voren om ruimte te mogen claimen. Je zag aan Alonso dat ie dat ook al zag en probeerde nog iets ruimte te geven.
[...]
Dus je bent zelf ook anti-Hamilton omdat je zijn actie niet ok vind :?

En van Magnussen wordt vooral gezegd dat de 1e straf onzinnig was, en degenen erna gewoon terecht waren. Zelfs Magnussen zelf geeft aan dat ie het bewust deed :+

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 22:26
[...]

[Afbeelding]
Dit is IMHO hetzelfde gat als Max Verstappen ooit dacht te zien op Spa :+ ja er is een gat maatje weet dat je dit nooit gaat redden. Als die volledig de binnenkant had gehouden was die zo langzaam gegaan dat die er nul profijt van zou hebben volgens mij. Zeker omdat de volgende bocht die aan de buitenkant zit.

Het gat kan er zijn, maar dan moet je wel op tijd stil staan en de apex houden. Maar dat lukt hem gewoon niet.

Je hebt first lap incident, en je hebt de keuze voor met 3-4 wide de eerste bocht te pakken en je te verremmen.

Ik was blij met de 10s penalty in ieder geval. Want een punt was teveel voor HAM deze sprint en gun je VCarb wel.

Magnussen niet netjes, maar wel prachtig om te zien. Eerste penalty is BS. Daarna terecht. Al zegt Hamilton "he pushed me off track" terwijl die volgens mij zelf de bocht ook niet had gehaald. Je weet dat hij nog een divebom probeert.... Zorg dan dat je goed remt en hem kan pakken als die off-track gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
[...]
[Afbeelding]
Dan is er nog steeds geen gat. Hij mag de bocht pas claimen als ie ervoor zit en dat gaat ie hier nooit halen, zelfs als ie helemaal niet geremd had. Dat er wat ruimte voor de bocht is, zegt niet dat je die ruimte ook kunt claimen, en als je dat niet kunt is er geen gat. Dan is er ruimte waar je kunt rijden, maar waar je bij de bocht zelf wel bijna stil moet gaan staan omdat dat hele rijtje dat je noemt voor moet gaan.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Holk schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 21:20:
Vraag me hardop af of dit niet een goede toepassing kan zijn van AI. Die kun je laden met regels en machines kunnen oordelen wat een fout is en wat bestraft moet worden. Neem je gelijk alle bias weg
Ik denk het wel. De regels worden dan in ieder geval consistenter toegepast. Maar ook de AI zal fouten maken. Er bestaat zoiets als "in de geest van de wedstrijd fluiten". Een voorbeeld hiervan is de Abu Dhabi GP in 2021. Masi gaf de voorkeur aan het racen in de laatste ronde in plaats van het WK te laten beslissen achter de safety car. Ik gok dat een strikte AI in dat geval de race achter de SC had laten eindigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

redwing schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 21:27:
[...]

Dan is er nog steeds geen gat. Hij mag de bocht pas claimen als ie ervoor zit en dat gaat ie hier nooit halen, zelfs als ie helemaal niet geremd had. Dat er wat ruimte voor de bocht is, zegt niet dat je die ruimte ook kunt claimen, en als je dat niet kunt is er geen gat. Dan is er ruimte waar je kunt rijden, maar waar je bij de bocht zelf wel bijna stil moet gaan staan omdat dat hele rijtje dat je noemt voor moet gaan.
Natuurlijk niet, zo werkt racen niet. Denk je dat Max netjes achter de Haas was blijven zitten met zo'n gapend gat aan de rechterkant? Je zou er alleen al in gaan zitten om te kijken wat er voor kans zal ontstaan. Wat je hierboven beschrijft is een safety car treintje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Mog schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 21:29:
[...]

Ik denk het wel. De regels worden dan in ieder geval consistenter toegepast. Maar ook de AI zal fouten maken. Er bestaat zoiets als "in de geest van de wedstrijd fluiten". Een voorbeeld hiervan is de Abu Dhabi GP in 2021. Masi gaf de voorkeur aan het racen in de laatste ronde in plaats van het WK te laten beslissen achter de safety car. Ik gok dat een strikte AI in dat geval de race achter de SC had laten eindigen.
Nou, helaas vrees ik dat dit niet zal werken. Zoals gezegd, je rijdt te snel in de pits of niet. Daar hoeft geen steward aan te pas te komen. En toch duurt het hier wéér bij Hamilton (net als bij het door rood rijden in Monza toen Gasly won) onnodig en onzinnig lang. Compleet onnodig in beide gevallen. Dit is letterlijk een van de weinige dingen die echt 'if then else' zijn, en tóch krijgen ze het voor elkaar om er heel lang over te doen. Zolang dit soort stewards aaan de knoppen zit, maakt het niet uit wat de regels zijn. Genoeg regels die heel zwart wit zijn, en toch worden ze keer op keer varierend geinterpreteerd. Dit is al zolang aan de gang, zodra je naar AI gaat en je gaat ervanuit dat alles voorheen okay is, ga je exact dezelfde bias krijgen.

Totdat IA op zichzelf kan beslissen zonder enige training data, is het meer vanhetzelfde. En ai is nog lang niet op dat punt.
Mog schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 21:32:
[...]

Natuurlijk niet, zo werkt racen niet. Denk je dat Max netjes achter de Haas was blijven zitten met zo'n gapend gat aan de rechterkant? Je zou er alleen al in gaan zitten om te kijken wat er voor kans zal ontstaan. Wat je hierboven beschrijft is een safety car treintje.
Ik nodig je uit om aub iracing een paar maandjes te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Het gat vanuit de andere hoek. Welke rijder zou hier niet in duiken? Ik kan er geen noemen. Ik heb het dus niet over het te laat/langzaam remmen, dat is sowieso de fout van Hamilton, maar het grijpen van de kans is toch logisch?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nt3UEHYlrwg-Kpr30bEBzsg9Q5M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Rf0W5bcnMouDN33jZcoE25Jd.png?f=fotoalbum_large

Wat ik ook bijzonder vind is dat Stroll hier te strak lijkt in te sturen op Alonso (of andersom). Dit gebeurt ruim voordat Hamilton naast Alonso zit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SYybCGKl4WH0qgg1a13ZA6VkZ3Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5rujBqCoTf24hDAogPn61HWZ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

siggy schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 21:37:
[...]

Nou, helaas vrees ik dat dit niet zal werken. Zoals gezegd, je rijdt te snel in de pits of niet. Daar hoeft geen steward aan te pas te komen. En toch duurt het hier wéér bij Hamilton (net als bij het door rood rijden in Monza toen Gasly won) onnodig en onzinnig lang. Compleet onnodig in beide gevallen. Dit is letterlijk een van de weinige dingen die echt 'if then else' zijn, en tóch krijgen ze het voor elkaar om er heel lang over te doen.
Of andersom: de valse start van Norris in Saoedi Arabië. Computer says no, terwijl elk mens ziet dat het een valse start is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Mog schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 21:32:
[...]

Zo werkt F1-racen dus wel. En het gaat me er niet om wat Max of wie dan ook zou doen, want die zou ik met zo'n zelfde actie net zo goed veroordelen. Het gaat puur om de actie zelf. En in F1 is het heel simpel dat je een bocht mag claimen als je ervoor zit. Zit je dat niet zul je ruimte moeten geven en terug moeten vallen. Daarbij gaat het in dit geval ook nog eens om 3 auto's die naast elkaar zitten, waarbij je dus weet dat die nooit de binnenkant vrij kunnen houden.

Hamilton wil dus een gat pakken dat er niet is, met een snelheid die nog veel te hoog is, en ramt er daardoor 2 auto's uit die hij beide ruimte had moeten geven. Dat Alonso al iets opzij stuurt geeft daarbij wel aan dat het voor de bocht al duidelijk is dat het mis zal gaan. Dan is het geen bocht 1 incident meer, dan is het een bewuste actie waarbij er op gegokt wordt dat de rest meer zal verliezen dan hij zelf. En dan wordt het een actie die bestraft had moeten worden. Net als dat de pit-lane speeding gelijk al een stop and go penalty had moeten zijn.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

redwing schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 21:42:
[...]
En in F1 is het heel simpel dat je een bocht mag claimen als je ervoor zit.
Dat worden saaie races als je claim garantie wilt zien.
redwing schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 21:42:
[...]
Hamilton wil dus een gat pakken dat er niet is.
Dat gat is er dus wel (zie foto's hierboven), een gapend groot gat zelfs. Meerdere auto's breed en lang.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Mog schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 21:39:
Het gat vanuit de andere hoek. Welke rijder zou hier niet in duiken? Ik kan er geen noemen. Ik heb het dus niet over het te laat/langzaam remmen, dat is sowieso de fout van Hamilton, maar het grijpen van de kans is toch logisch?

[Afbeelding]
Zie jje wel waar Hamilton rijdt? Hij zit nog meer aan de binnenkant dan dat de bocht is. Dit is zo basale natuurkunde. Waar denkt hij uit te komen? Moet de rest maar rechtdoor rijden om Hamilton een dienst te bewijzen of moet Hamilton zorgen dat met zon vlakke hoek dat hij niet de rest torpodeert? Di is niet eens een discussie waard. Moet de rest maar verzinnen waar ze naartoe verdwijnen? In dat geval was Magnussen actie net zo legitiem. Maar as per usual zijn er zeer verschillende intepretaties voor dezelfde acties.
Wat ik ook bijzonder vind is dat Stroll hier te strak lijkt in te sturen op Alonso (of andersom). Dit gebeurt ruim voordat Hamilton naast Alonso zit.
[Afbeelding]
Stroll is Stroll. Ook daar hoeft geen discussie meer over te zijn. Doet niks af aan Hamilton zijn kamikaze actie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
Mog schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 21:45:
[...]

Dat worden saaie races als je claim garantie wilt zien.
Tja ik maak de F1 regels niet.
[...]

Dat gat is er dus wel (zie foto's hierboven), een gapend groot gat zelfs. Meerdere auto's breed en lang.
Nee, nogmaals dat gat is er dus niet. Voor de bocht is er ruimte waar hij inderdaad in kan duiken. Alleen bij de bocht moet ie ruimte geven aan degene die voor hem zitten (zo'n beetje iedereen dus). Er wordt hier nogal vaak door elkaar gehaald hoe de meeste races werken en hoe F1 werkt. Bij de meeste races mag je inderdaad die eerste bocht door beuken, bij F1 mag dat gewoon niet en zijn er duidelijke regels. En je kunt het met die regels eens zijn of niet, maar voorlopig zijn ze zoals ze zijn (waarbij de FIA ze helaas ook nog eens heel inconsequent toepast)

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rammes
  • Laatst online: 23:41

rammes

koekebakker 1e klas

Quali time!

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Saved by the bell!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Nein! We zijn nog bezig met de sprint race discussion! Bias! :+

/sorrymaghet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
siggy schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 21:45:
[...]
Stroll is Stroll. Ook daar hoeft geen discussie meer over te zijn. Doet niks af aan Hamilton zijn kamikaze actie.
Zonder Ham ertussen was dat gewoon goed gegaan. Vergeet niet dat Alonso naar buiten probeert te sturen omdat hij Ham aan ziet komen en al weet hoe laat het is. Haal Hamilton daar weg en Alonso kan ver naar binnen sturen zodat iedereen de bocht haalt.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
siggy schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 21:51:
[...]

Nein! We zijn nog bezig met de sprint race discussion! Bias! :+

/sorrymaghet?
Voordeel is dat Hamilton uiteindelijk geen punten heeft gekregen en daarmee elke andere bestraffing al geen impact meer had gehad. Maar ook daarbij hadden ze gelijk een drive-through moeten geven in de ronde na het te snel rijden.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:20

JB

Cédric roelt!

Vooral irritant dat die straf van HAM zo lang moest duren :/

4 time penalties van MAG verder en nog steeds Flitsmeister analyse :z

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:39
Tijd om de GP race topics te gaan opsplitsen.

GP Miami VT
GP Miami shootout
GP Miami sprint race
GP Miami kwalificatie
GP Miami

O ja.

GP Miami Hamilton

[ Voor 9% gewijzigd door d-vine op 04-05-2024 21:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
d-vine schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 21:53:
Tijd om de GP race topics te gaan opsplitsen.

GP Miami VT
GP Miami shootout
GP Miami sprint race
GP Miami kwalificatie
GP Miami
En dan nog een voorbeschouwing en nabeschouwing per sessie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Laatst online: 22:44

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Iemand pre show aan het kijken? Buxton heeft het erover dat K-Mag nog bij stewards is en wellicht genoeg punten verzameld heeft voor een ban.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

redwing schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 21:51:
[...]

Zonder Ham ertussen was dat gewoon goed gegaan. Vergeet niet dat Alonso naar buiten probeert te sturen omdat hij Ham aan ziet komen en al weet hoe laat het is. Haal Hamilton daar weg en Alonso kan ver naar binnen sturen zodat iedereen de bocht haalt.
Nee hoor. Alonso stuurt al eerder naar buiten. Er zit al genoeg ruimte voor Hamilton. Alonso stuurt naar links. Stroll stuurt in alsof hij alleen op de baan rijdt. Daarna pas komt de dive bomb van Lewis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-06 16:28

JvS

Ik heb hem zelf ook

Vinniedh schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 21:11:
Checo ziet er goed uit, afgetraind en een stuk vrolijker
Zijn er F1 coureurs die niet afgetraind zijn dan?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Iedereen veel plezier met de kwalificatie

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

JvS schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 21:55:
[...]

Zijn er F1 coureurs die niet afgetraind zijn dan?
Nigel Mansell op zijn hoogstepunt paste niet in de Mclaren 'shitbox'. Misschien had ie zijn snor moeten scheren. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Exocet schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 21:54:
[...]

En dan nog een voorbeschouwing en nabeschouwing per sessie
Vergeet de wie krijgt een penalty topic niet. :+

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Nu online

Edd

Erazzzer schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 21:54:
Iemand pre show aan het kijken? Buxton heeft het erover dat K-Mag nog bij stewards is en wellicht genoeg punten verzameld heeft voor een ban.
Klopt. Hij begon het weekend met 5 punten.
Nu met 3 10-seconden en 1 5-seconde, zou hij in theorie al 7 punten extra kunnen krijgen. Dan heb je nog het unsportsmanlike waar die zich voor moest melden.

-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• d-vine
siggy schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 21:56:
[...]

Nigel Mansell op zijn hoogstepunt paste niet in de Mclaren 'shitbox'. Misschien had ie zijn snor moeten scheren. :+
Vroeger kon je met een dikke buik, bier drugs en vrouwen de held uithangen achter het stuur.
Die tijden zijn verdwenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

En wéér was de International Stream te laat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:50
Will_M schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 21:58:
Te laat voor de kwalificatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boerenlater
  • Registratie: April 2022
  • Niet online
Will_M schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 21:58:
is dit verkapt ik kijk illegaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Edd schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 21:57:
[...]

Klopt. Hij begon het weekend met 5 punten.
Nu met 3 10-seconden en 1 5-seconde, zou hij in theorie al 7 punten extra kunnen krijgen. Dan heb je nog het unsportsmanlike waar die zich voor moest melden.
Bizar, 'vroegah' moest je toch minstens een gevaar zijn op het circuit en daadwerkelijk crashes hebben veroorzaakt om dat te verdienen. Grosjean heeft wat dat betreft een voorbeeldig voorbeeld geleverd. Magnussen, not so much.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Waah
Mog schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 21:39:
Het gat vanuit de andere hoek. Welke rijder zou hier niet in duiken?
Nou deze 3 sowieso al niet :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1yl3QBbhql0-rsn2X2WZBMyJI8E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/95y69xtQPTcv4DmhbAsyClce.png?f=fotoalbum_large

Omdat het geen gat is waar je in kan duiken, zonder een enorm slechte exit te hebben... tenzij de rest je meer ruimte gunt dan waar je recht op hebt. Alosno wilde dat nog wel doen, maar hij was niet alleen in die bocht.

Anyway, Quali! Gaat Mercedes Q2 halen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

d-vine schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 21:57:
[...]

Vroeger kon je met een dikke buik, bier drugs en vrouwen de held uithangen achter het stuur.
Die tijden zijn verdwenen
Dus dát is de reden voor de Renault F1 Espace. Alles tegelijkertijd. We need to go back! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Mensen de kwalificatie is begonnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Zhou denkt: Rechts heeft voorrang! :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:23

SuBBaSS

-has Ryzen

G_Dragon schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 22:02:
*O* *O* *O*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

G_Dragon schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 22:02:
Ja maar Hamilton heeft er nog niemand afgekegeld. Dus waar moeten we het over hebben?

Go Hinch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Ferrari en Max op oude softs.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Max was even de klutch kwijt

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boerenlater
  • Registratie: April 2022
  • Niet online
Dit kan nog alle kanten op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Veld zit dicht bij elkaar weer. iets meer dan een seconde over het hele veld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:52
Yuki toch... Slordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Nu online

Edd

Nou.. dat wordt dus een straf voor Tsunoda..

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sly___
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 22:57
Dit geeft echt niet t juiste beeld...top 5 teams rijden bij lange na niet voluit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Ik blijf erbij, single lap qualifying. Dit gedoe met ruimte zoeken.... alleen maar verliezers. Wat was het, 2005 ofzo? Zonder die dubbele timed laps zou het prima zijn. Nu komt het weer neer op stewards en de andere coureurs om een vrije ronde te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Het gaat druk worden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
Dat gedoe in de pitstraat zouden ze ook mogen aanpakken. Gewoon meten met een minimale snelheid in de pitstraat oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Nu gaan veel rijders het limiet opzoeken, dit kan voor spektakel gaan zorgen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanVerkerk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-06 23:30
Verstappen had ook last van diverse langzame rijders in bocht 17. Klaagde er ook al over op de radio.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StefanVerkerk
RIC van P4 naar P18... snif snif :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanVerkerk
INCIDENT INVOLVING CAR 24 (ZHO) NOTED - FAILING TO FOLLOW RACE DIRECTORS INSTRUCTIONS – CROSSING THE LINE AT PIT EXIT
4 May 2024, 22:18:59

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:23

DarkSide

theres no place like ::1

Oookeee. Van 4e naar exit in Q1.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Ric, doe je nou

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d-vine
Tot zo ver de brede glimlach van Ricciardo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16-06 18:38
Ri ki ki ki oi oi

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sly___
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 22:57
Was dat tweede rondje van Max op nieuwe softs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Lekker hoor Gasly

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Holk
Van Hero to Zero in 3 uurtjes. Ricciardo 18de…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:52
Sow... Lucky Alonso!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Einde race morgen voor Ric want inhalen lukt daar niet

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
sly___ schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 22:20:
Was dat tweede rondje van Max op nieuwe softs?
Volgens F1TV wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Alosno heeft ook zijn weekend nog niet echt he.

Jammer voor RIC. Maar heeft die aan zichzelf te danken denk ik.

Voor Magnussen is het zuurder....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Magnussen klaagt dat hij zichzelf heeft geblockt in de laatste bocht.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Waah schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 22:21:

Jammer voor RIC. Maar heeft die aan zichzelf te danken denk ik.
want?

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanVerkerk
Er reden er een aantal flink in de weg in de laatste ronde... dus dat dit keer nog wel eens een staartje kunnen krijgen.

FIA STEWARDS: Q1 INCIDENT INVOLVING CARS 24 (ZHO), 55 (SAI), 16 (LEC) WILL BE INVESTIGATED AFTER THE SESSION - FAILING TO FOLLOW RACE DIRECTORS INSTRUCTIONS - MAXIMUM DELTA TIME
4 May 2024, 22:22:23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Omdat die zelf geen snellere rondetijd neer zet? of bedoel je dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16-06 18:38
StefanVerkerk schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 22:23:
Er reden er een aantal flink in de weg in de laatste ronde... dus dat dit keer nog wel eens een staartje kunnen krijgen.

FIA STEWARDS: Q1 INCIDENT INVOLVING CARS 24 (ZHO), 55 (SAI), 16 (LEC) WILL BE INVESTIGATED AFTER THE SESSION - FAILING TO FOLLOW RACE DIRECTORS INSTRUCTIONS - MAXIMUM DELTA TIME
No further action

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk

Die Maximum Delta Time is een farce, 10tallen per kwalificatie en 0 straffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
enchion schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 22:22:
Magnussen klaagt dat hij zichzelf heeft geblockt in de laatste bocht.
Hij blocked vooral denk ik, omdat hij tijdens het aanremmen ziet dat de 2 auto's die opzij zijn gegaan opeens elkaar inhalen. Daardoor twijfelt die waarschijnlijk of het wel goed gaat komen en die afleiding is genoeg om je te verremmen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:40

is dat ooit wel eens gebeurd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
RIC blijft toch wel een deceptie hoor. Bizar wat hem lukte in de sprint race, maar zoals ze zeggen: met oneindig veel aapjes die oneindig lang tikken krijg je uiteindelijk een aapje wat toevallig alle boeken van Shakespeare schrijft :7

Ricciardo is ook heel incidenteel indrukwekkend, en is daarna weer teleurstellend zoals altijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StefanVerkerk
Wognummer schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 22:24:
[...]
Zover ik weet nog niet (of nauwelijks), maar in de herhalingen kon je zien dat vooral in de laatste bocht in de weg gereden werd. Verstappen had daar last van en enkele andere coureurs klaagden er ook over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Wognummer schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 22:24:
[...]

Nog niet. Ik denk dat men wacht tot er opzettelijk geblokkeerd wordt zodat iemand geen rondetijd kan zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Tsja F1 blijft wat bijzonders. Intussen al jaren deze problemen en er wordt niks concreets gedaan om het op te lossen. Gewoon triest, het is gewoon wachten totdat 2 niet 100% opletten en er beland iemand in het publiek. Maarja, het gaat al lang goed, dus why not. Gewoon absurd. Nee, ik overdrijf niet. Of gaan we Bert Devies achterna met gewoon 'terugkoppen'?

F1 lijkt gewoon te weigeren om dit op te lossen.

DR lol. Geen idee of het nu f1 van vandaag de dag is, maar damn, totaal geen consistentie. Misschien ideale kandidaat voor steward-positie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
siggy schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 22:26:

DR lol. Geen idee of het nu f1 van vandaag de dag is, maar damn, totaal geen consistentie. Misschien ideale kandidaat voor steward-positie?
Hij doet vandaag hetzelfde als wat Hamilton vorige race deed :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Holk schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 22:24:
[...]

Die Maximum Delta Time is een farce, 10tallen per kwalificatie en 0 straffen
Of het feit dat er nog geen straffen gegeven zijn betekent dat de regel werkt. Vroeger werd er in ieder geval meer getreuzeld en geparkeerd in de laatste bocht naar mijn idee. Nu weten ze dat dat niet kan tenzij... (Ze een goede ronde reden maar op het eind gedwongen moesten stoppen om iemand in snelle ronde langs te laten)
Pagina: 1 ... 7 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord