Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Het bowlen blijft wel onbestraft.
Crazy minister of defence
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
20 zeiden ze op Sky.Illegal_Alien schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 18:40:
DT penalty = 30 seconden ofzo?
Drive through wordt omgezet in 20s penalty, stop-go wordt 30s.Edd schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 18:39:
Drive through voor HAM.. Dus geen idee wat erbij komt.
MAG met 4 tijdstraffen. Ik ben benieuwd hoeveel penalty points hem dat oplevert.
F1 TV zei net 30, dus zal wel 5 worden ofzo.
K-Mag mist een bocht, zonder dat hij op dat moment werd aangevallen of zijn positie dreigde te verliezen: 10 seconden penalty.

Hij heeft een drive through en is die P8 kwijt.Formula one schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 18:41:
Hamilton komt er weer goed vanaf
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
20/30 seconden straf dus ergens laatste?Formula one schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 18:41:
Hamilton komt er weer goed vanaf
ok nog voor mag hehe
[ Voor 5% gewijzigd door Wognummer op 04-05-2024 18:42 ]
[ Voor 24% gewijzigd door Albinoraptor op 04-05-2024 18:43 ]
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Ik moet het nog eens goed terugkijken maar volgens mij zat ALO eigenlijk ook al veel te veel naar buiten en kwam hij STR al tegen voordat HAM er echt naast zat. Het oordeel kan zijn dat de twee veroorzakers (de Aston's) samen met het slachtoffer NOR ook uit de race lagen.Dido schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 18:36:
Nou, HAM kegelt 3 man van de baan en wordt beloond met een punt. Goed gedaan van hem, hoor.
Maar de lock-up van HAM deed het lijken alsof het een torpedo actie was.
[ Voor 20% gewijzigd door Illegal_Alien op 04-05-2024 18:45 ]
Ik hoop het. Uiteindelijk tellen de resultaten en verdien je je stoel niet als je niet performed, maar ‘missen’ zou ik hem wel als hij er wederom niet tussen rondlooptSpotmatic schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 18:43:
Mooi om te zien dat de P4 van RIC geen glitch was. Heel goed verdedigd tegen SAI! Hopelijk kan RIC dit kunstje later vanavond herhalen.
Het zal wel weer aan mij liggen, maar het druipt weer van de inconsistentie bij de stewards. Dat hele systeem mag op de schop van mij. Het ligt er nogal dik op dat stewards makkelijker penalties uitdelen aan bijv Max en Magnussen dan bijv. een Hamilton in dit geval. T1 divebomb zo snel wegwuiven is wel extreem.....
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
[ Voor 11% gewijzigd door plizz op 04-05-2024 18:45 ]
Ik zou het doen!
En zo is het weer genoeg. Die topicwaarschuwing waar je nu al meermaals op bent gewezen, bevat niet voor niks:Vroem Boem schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 18:39:
[...]
Waarom kijk je dan nog?
En zoals je vandaag weer in de sprint ziet, zit het echt dicht bij elkaar en dan moet Ferrari nog met hun grote upgrade komen. Vergelijk dit eens met de Mercedes jaren, kijk nog eens terug wat daar de voorsprongen waren (soms alleen Max niet op een ronde gezet)
Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
[ Voor 39% gewijzigd door DaniëlWW2 op 04-05-2024 18:53 ]
Ergens wel, ergens vind ik het zeer wrang dat deze jongen meer kansen heeft gekregen dat een flink aantal rookies bij elkaar. Elke andere persoon met zijn resultaten van de afgelopen 4 jaar had allang geen baan meer.Spotmatic schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 18:43:
Mooi om te zien dat de P4 van RIC geen glitch was. Heel goed verdedigd tegen SAI! Hopelijk kan RIC dit kunstje later vanavond herhalen.
Geef maar liever een kans aan Lawson. Liever wat vers bloed dan een DR die vindt dat hij een 10e kans verdiend heeft.
Vanuit de onboard van Sainz viel het wel mee.rammes schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 18:46:
heeft iemand beelden van hoe close het was tussen Ric en Sai op de streep?
The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.
Niet genoeg.Edd schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 18:39:
Drive through voor HAM.. Dus geen idee wat erbij komt.
MAG met 4 tijdstraffen. Ik ben benieuwd hoeveel penalty points hem dat oplevert.
Gozer heeft al schade gehad met alle rijders op de grid.
Hoort absoluut niet in F1 thuis. (of welk ander race serie dan ook.)
How do you save a random generator ?
Overigens vind ik het opvallend dat RIC opeens zo buitensporig goed is. Iets zegt mij dat er mogelijk vals spel gespeeld wordt, of dat er belanghebbenden zijn om Yuki vooral niet de promotie naar RBR te geven.
Want laten we eerlijk zijn, RIC is al jarenlang best matig tot slecht.
Magnussen is misschien wel meer een old skool DTM coureur. Maar leuker en beter om te zien dan wat Hamilton doet en er weer mee weg komt.enchion schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 18:47:
[...]
Niet genoeg.
Gozer heeft al schade gehad met alle rijders op de grid.
Hoort absoluut niet in F1 thuis. (of welk ander race serie dan ook.)
Aan de andere kant, ik vind het nóg beter wat Magnussen doet gezien de complete log/lompheid van de huidige F1 generatie. Ik voorspel een briljante toekomst voor Magnussen in de European Truck Series. Kan hij nog doorracen tot zijn 70e
Van de andere kant snap ik dat hij flink over de zeik is na die eerste 10s en dan no f*cks given voor de rest van de race.Holk schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 18:52:
Magnussen zou best een race mogen banken. Schandalige vertonning vandaag.
Ben benieuwd of we morgen nog mensen de chicane gaan zien missen en of die allemaal 10s krijgen
1. Nee, als ik daardoor verander in een ouwe zeur die alleen maar tegen iedereen loopt te zeuren dan stop ik ja. Klinkt als zelfbescherming. Je zou bijvoorbeeld ook gewoon kunnen genieten van de gevechten (ok, nu even niet aangezien je favoriet iedereen eraf beukt ongestraft), zeg maar zoals Max fans deden tot en met 2020.
2. Welke sprint heb jij gekeken met onbedreigd en niet spannend? Topgevecht Sainz en Ricciardo. Leclerc Halve sprint net buiten DRS. Leclerc wint deze gewoon als Max zijn start nog iets slechter was (zie hoe lastig het passeren was Ferrari vs VCARB).
3. Je voorspelling was dominante overwinning. Je hebt het dus verkeerd voorspeld.
4. Een Hamilton-fan die zeurt over ‘car advantage’ en ‘oude koeien uit de sloot halen’, je snapt zelf oprecht niet wat een ironie dat is he?
Aangezien ik zie dat de mod al heeft ingegrepen laat ik het nu verder aan hem/haar. Ik laat ook even aan de mod wat hij met mijn reply hier wil doen, tot die tijd laat ik hem zelf staan en is het hopelijk nu definitief klaar en kunnen we met zijn allen hier gewoon een leuk topic hebben, ook als je favoriet niet wint.
[ Voor 25% gewijzigd door DaniëlWW2 op 04-05-2024 19:47 ]
Ze hebben zijn chassis vervangen voor dit weekend, misschien dat er toch iets mis was met de vorige (of alleen tussen de oren).Blue-eagle schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 18:50:
RIC heeft in 4 jaar tijd exact net zoveel races gewonnen als Maldonado in 4 jaar tijd
Overigens vind ik het opvallend dat RIC opeens zo buitensporig goed is. Iets zegt mij dat er mogelijk vals spel gespeeld wordt, of dat er belanghebbenden zijn om Yuki vooral niet de promotie naar RBR te geven.
MAG zou wat inspiratie moeten opdoen bij Maldonado en voor een herhaling van dit incident moeten zorgen:Holk schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 18:52:
Dat was 100% HAM zijn schuld, Maldonado heeft toen gewoon gedaan wat ie moest doen (en er natuurlijk later een straf voor gekregen).
Ik zou het doen!
Alleen zijn laatste actie was wel over the top, maar Hamilton liet daar gewoon de deur open. In zijn woorden "i saw a gap and went for it". Waarom is het dan voor Hamilton wel okay als ie dat doet ? Ja Magnussen kreeg volgens mij een penalty omdat ie gewoon buiten de baan zijn plekje terugpakte.Holk schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 18:52:
Het skippen van de chicane daar 10 seconden voor geven? Meh, waar is de Monza-regel dat je eerst een waarschuwing krijgt?
Magnussen is vergeleken met de rest agressief tot op het bot. Maar de huidige set van F1 regels zie ik liever iets dan niets. Het is niet also hij iemand met 250 km/h van de baan rijdt..... toch?
"niet zoals je wilt racen maar het kon niet anders" #teamwork
[ Voor 29% gewijzigd door rammes op 04-05-2024 19:00 ]
Ik zou het doen!
Tja, hij heeft de GOAT in de weg gezeten. Die doet nooit iets fout. /srammes schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 18:59:
In de afterparty hebben ze het er over dat Mag voor elke fout 2 penalty points gaat krijgen, dat is wel erg zwaar. Ik ben benieuwd
Als het een rookie van 19 is zou ik het nog enigszins begrijpen, maar iemand als Magnussen zouden beter moeten weten. Ik zou ook veel eerder een drive through (hem uit die situatie halen) of zelfs een zwarte vlag geven in dit soort gevallenCrysania schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 18:56:
[...]
Van de andere kant snap ik dat hij flink over de zeik is na die eerste 10s en dan no f*cks given voor de rest van de race.
Ben benieuwd of we morgen nog mensen de chicane gaan zien missen en of die allemaal 10s krijgen
Laat het whataboutisme alsjeblieft achterwegen.Holk schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 19:00:
[...]
Als het een rookie van 19 is zou ik het nog enigszins begrijpen, maar iemand als Magnussen zouden beter moeten weten. Ik zou ook veel eerder een drive through (hem uit die situatie halen) of zelfs een zwarte vlag geven in dit soort gevallen
[ Voor 9% gewijzigd door DaniëlWW2 op 04-05-2024 19:18 ]
Ze kunnen wel Tsunoda slechter maken met jouw scenario, maar hoe zorgen ze daarmee dat Ricciardo dan ineens P4 wordt?Blue-eagle schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 18:50:
RIC heeft in 4 jaar tijd exact net zoveel races gewonnen als Maldonado in 4 jaar tijd
Hier nog even de ondervloer van Norris:
:strip_exif()/f/image/xosLjzr5ZTLLfdahgq3B9wJU.jpg?f=fotoalbum_large)
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Magnussen ging buiten de baan voor die actie, dus altijd zijn fout. En ik zeg toch niets over Lewis, waarom moet je een andere actie er bij halen om een punt te proberen te maken?siggy schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 18:59:
[...]
Alleen zijn laatste actie was wel over the top, maar Hamilton liet daar gewoon de deur open. In zijn woorden "i saw a gap and went for it". Waarom is het dan voor Hamilton wel okay als ie dat doet ? Ja Magnussen kreeg volgens mij een penalty omdat ie gewoon buiten de baan zijn plekje terugpakte.
Het skippen van de chicane daar 10 seconden voor geven? Meh, waar is de Monza-regel dat je eerst een waarschuwing krijgt?
Magnussen is vergeleken met de rest agressief tot op het bot. Maar de huidige set van F1 regels zie ik liever iets dan niets. Het is niet also hij iemand met 250 km/h van de baan rijdt..... toch?
Agressief is wat anders dan iemand koste wat kost achter je houden. Z’n 2 penalty’s geven dat ook wel aan
Reageer er dan niet op, al helemaal niet zo.
[ Voor 40% gewijzigd door DaniëlWW2 op 04-05-2024 19:19 ]
Vorig weekend was die nieuw toch?Transportman schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 18:57:
[...]
Ze hebben zijn chassis vervangen voor dit weekend, misschien dat er toch iets mis was met de vorige (of alleen tussen de oren).
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Reageer er dan niet op, al helemaal niet zo.
[ Voor 58% gewijzigd door DaniëlWW2 op 04-05-2024 19:20 ]
Hij is er in ieder geval eerlijk over, het was wel duidelijk dat hij niemand voorbij wilde latenrammes schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 19:00:
MAG in het interview. ik moest dit doen om Nico te beschermen, net als Jeddah.
"niet zoals je wilt racen maar het kon niet anders" #teamwork
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Misschien omdat de regels voor iedereen gelijk zouden moeten zijn? Dit is meer 'haat' richting de ever lasting inconsistentie van de stewards dan 'Hamilton blegh'.
Als alle regels non stop consequent zouden worden toegepast, dan was er geen discussie over deze. En ja. Max is flink gematst op sommige momenten, Schumacher ook, maar met Hamilton lijkt het nog een schepje erger te zijn.
In niet F1 termen te houden, twee personen staan voor de rechter voor hetzelfde vergrijp. De een komt er mee weg, de ander gaat voor 10 jaar de bak in. Klopt toch niks van, toch?
[ Voor 7% gewijzigd door DaniëlWW2 op 04-05-2024 19:21 ]
[ Voor 84% gewijzigd door DaniëlWW2 op 04-05-2024 19:21 ]
[ Voor 85% gewijzigd door DaniëlWW2 op 04-05-2024 19:21 ]
De wedstrijdleiding en straffen zijn zo onlogisch. Blijkbaar is de chicane missen (tenzij het in Abu Dhabi is en het jaar des heer 2021siggy schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 18:59:
[...]
Ze zullen het ontkennen maar er lijkt toch echt een zekere bias te zitten in de stewards. Herinner mij ook nog gele vlaggen negeren Qatar 2021 was straf Max, 2 races later Saudi Hamilton in notabene een blinde bocht : geen straf.
Ik wil beetje waken dat ik zelf niet overkom als ouwe zeur en Hamilton basher, maar het patroon rond Hamilton (en andere Britten) is toch echt duidelijk. In dien mate dat er memes over worden gemaakt (die Peter Griffin racism index card) dus het valt veel meer mensen op.
Overigens waren de laatste straffen voor MAG wel gewoon terecht.
[ Voor 31% gewijzigd door Vroem Boem op 04-05-2024 19:18 ]
Nee want de straffen zijn niet meer gelijk aan 2021 omdat de coureurs klaagden dat de straffen te licht waren.Vroem Boem schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 19:08:
[...]
De wedstrijdleiding en straffen zijn zo onlogisch. Blijkbaar is de chicane missen (tenzij het in Abu Dhabi is en het jaar des heer 2021) 10 seconden straf. Dus net zo’n zwaar vergrijp als je directe titelkandidaat de ambulance in rijden en een gigantische slag slaan in het kampioenschap (2021 Silverstone, ook 10 sec straf)
Ik zou het doen!
Zo kun je wel alles plat vergelijken. Steward hebben eerdere situaties bekeken en beoordeeld. Done and dusted, kun je het eens mee zijn of niet maar ga je niets aan veranderen. De vrij lompe actie van Lewis in combinatie van het best debiele insturen van Stroll had ook voor mij een straf mogen zijn (want ik ben echt geen fan van beide, maar een situatie oordelen over wie iemand wel of niet mag is de reden waarom er onafhankelijke stewards zijn en geen fans), maar staat los van die actie(s ) van Magnussensiggy schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 19:07:
[...]
Misschien omdat de regels voor iedereen gelijk zouden moeten zijn? Dit is meer 'haat' richting de ever lasting inconsistentie van de stewards dan 'Hamilton blegh'.
Als alle regels non stop consequent zouden worden toegepast, dan was er geen discussie over deze. En ja. Max is flink gematst op sommige momenten, Schumacher ook, maar met Hamilton lijkt het nog een schepje erger te zijn.
In niet F1 termen te houden, twee personen staan voor de rechter voor hetzelfde vergrijp. De een komt er mee weg, de ander gaat voor 10 jaar de bak in. Klopt toch niks van, toch?
Ergo; Magnussen is veel te ver gegaan met zijn verdedigen imho
Het enige wat veranderd is, is tijdstraf x2 gaining advantage. Ook een 20 seconden straf was niet genoeg geweest voor het torpederen van iemand in Cops. Dat was vroeger gewoon DSQ zoals hoort.TinusXIII schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 19:10:
[...]
Nee want de straffen zijn niet meer gelijk aan 2021 omdat de coureurs klaagden dat de straffen te licht waren.
Kortom, er is echt iets mis met de relatieve verhouding der strafmaat
[ Voor 77% gewijzigd door DaniëlWW2 op 04-05-2024 19:21 ]
Ex-strategy 'officer' van een van de teams. Als je de nieuwe blonde dame bedoelt. Best wel inhoudelijke meerwaarde.rammes schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 19:11:
Wie is die dame met de haar op d'r tanden in de post race interviews op f1tvpro
En dit is hun net nieuwe vloer. Hun Perez Monaco 2023 momentjeG_Dragon schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 19:02:
Dat was een mooie sprint race waarin genoeg gebeurde, zo zie ik het graag! Heerlijk die strijd tussen Magnussen en Hamilton en die Ricciardo nog die even Sainz achter zich houdt..
Hier nog even de ondervloer van Norris:
[Afbeelding]
ja zeker leuk!siggy schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 19:12:
[...]
Ex-strategy 'officer' van een van de teams. Als je de nieuwe blonde dame bedoelt. Best wel inhoudelijke meerwaarde.
Ik zou het doen!
Van voorheen Alfa Romeosiggy schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 19:12:
[...]
Ex-strategy 'officer' van een van de teams. Als je de nieuwe blonde dame bedoelt. Best wel inhoudelijke meerwaarde.
The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.
P1 Lec
P2 Ver
P3 Nor
Ik zou het doen!
Volgens mij zijn we het best wel met elkaar eens, denk ik. Het probleem is de stewards, toch. Ik meen ik heb nergens gezegd dat magnussen zijn acties niet ove rthe top was, afgezien van de chicane afsnijden. Daar blijf ik bij, misschien een 'advantage' van een paar tienden bestraffen met 10 seconden. Meh, sorry.Holk schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 19:11:
[...]
Zo kun je wel alles plat vergelijken. Steward hebben eerdere situaties bekeken en beoordeeld. Done and dusted, kun je het eens mee zijn of niet maar ga je niets aan veranderen. De vrij lompe actie van Lewis in combinatie van het best debiele insturen van Stroll had ook voor mij een straf mogen zijn (want ik ben echt geen fan van beide, maar een situatie oordelen over wie iemand wel of niet mag is de reden waarom er onafhankelijke stewards zijn en geen fans), maar staat los van die actie(s ) van Magnussen
Ergo; Magnussen is veel te ver gegaan met zijn verdedigen imho
Stewards zijn op zijn zachst gezegd niet onpartijdig. In het verleden heeft Haas wel eens een opmerking gemaakt dat zij vooral werden 'geeeerd' met penalties. Die constatetering was niet bepaald gebaseerd op wishfull thinking.
Er is altijd wel een bias geweest om enerzijds een WK strijd niet te veel willen beinvloeden door straffen en anderzijds 'ach het is dat arme Haas team maar' ligt er toch wel heel dik bovenop. Vooral de snelheid is een goede indicator. Nogmaals, Hamilton reed te snel in de pitsstraat, dat is gewoon een slam dunk, een technische penalty. Alsof ze 15 ronden lang zoeken om vooral geen penalty te geven. Waarom dergelijke penalties niet automatisch binnen 1 sec na constatering worden gegeven......
I served in a company of heroes.
Dat zeg je ook alleen maar omdat het om Hamilton gaat.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 19:22:
[modbreak] Kunnen we nu weer lief voor elkaar doen.[/]
Ruth Buscombe. Haar eerste race als hoofd strategie was bij Ferrari, Maleisie 2015.rammes schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 19:11:
Wie is die dame met de haar op d'r tanden in de post race interviews op f1tvpro
"Wat doen we bij een vroege SC?" => "buiten blijven", ze lopen meeting uit, iemand vraagt aan haar "weet je het zeker?" => "er komt toch nooit een vroege SC". Vervolgens uiteraard in de eerste 10 ronde of zo een SC. Zij drukt op de radio knop, maar komt geen geluid uit. Drukt nog eens op de radio knop "STAY OUT". Vettel blijft buiten, voor de rest pit iedereen. Op Sky vragen ze zich af waarom Vettel in godsnaam niet gepit is. En... Vettel wint de race.
Vervolgens is ze naar Haas gegaan, eerste race, Australie 2016. Team is er niet klaar voor "Ruth, alsjeblieft, zo weinig mogelijk pitstops, want we hebben geen pitstrop practice gedaan". Vervolgens crasht een Haas (Guitirez) maar met Alonso, rode vlag, en de andere Haas (Grosjean) kan nieuwe bandjes krijgen onder de rode vlag. Race gedaan, hele team "NO PITSTOPS, NO PITSTOPS".
En daarna heeft ze nog verschillende jaren bij Sauber gewerkt. En daar is ze nu weg (ontslagen of vertrokken weet ik niet) en nu jaartje op gardening leave. Haar man is blijkbaar de voormalig nr 1 mechanic van Hamilton, die sinds dit of vorig jaar bij Ferrari zou werken. Dus uhm, mogelijke terugkeer naar Ferrari?
[ Voor 6% gewijzigd door Vuvuzela op 04-05-2024 19:27 ]
I served in a company of heroes.
Nja ik vind een DT voor speeding in the pitlane ook wel pittig inderdaad. Dat was vorig jaar nog 5 secondenVroem Boem schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 19:11:
[...]
Het enige wat veranderd is, is tijdstraf x2 gaining advantage. Ook een 20 seconden straf was niet genoeg geweest voor het torpederen van iemand in Cops. Dat was vroeger gewoon DSQ zoals hoort.
Kortom, er is echt iets mis met de relatieve verhouding der strafmaat
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 13:05
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Ik ben bang dat het een kwestie van tijd is dat alle weekenden in een sprint format worden gedaan, net als de motoGP.Vuvuzela schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 19:25:
Hoeveel sprintweekenden hebben we dit jaar? Kunnen we dat aub omdraaien met de niet sprint weekenden volgend jaar?
Of bang, het geeft ook wel leuke weekenden moet ik zeggen. Gewenning zullen we maar zeggen.
MWoah, sorry ik moet. Ik heb als kind live (via de TV) het weekend van San Marino 1994 'beleefd'. Speeding in the pitlane is een doodzonde. Punt.TinusXIII schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 19:28:
[...]
Nja ik vind een DT voor speeding in the pitlane ook wel pittig inderdaad. Dat was vorig jaar nog 5 seconden
Speeding in the pitlane is al heel lang een drive through bij mijn weten. Gaat niet alleen om de tijdswinst, maar ook om de veiligheid.TinusXIII schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 19:28:
[...]
Nja ik vind een DT voor speeding in the pitlane ook wel pittig inderdaad. Dat was vorig jaar nog 5 seconden
Bij Renault was die okay, auto was gewoon prut. Sure, hij was niet top, maar ook niet slecht (en ook nog een podiumpje gepakt, maar hij stak ook niet echt boven Hulkenberg & Ocon uit). McLaren zakte die ontzettend door het ijs, maar dat lag mogelijk/waarschijnlijk aan de auto (vereiste rijstijl waar die zich niet aan kon aanpassen). Vorig jaar bij Alpha Tauri was die IIRC ook okayish. "Kleurloos" en niet perse RB waardig, maar er waren slechtere coureurs zeg maar.Blue-eagle schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 18:50:
En de meest makkelijke om te beoordelen voor de stewards, je rijdt te hard of je rijdt niet te hard, kan binnen een rondje worden afgehandeld en hoeft niet pas na de finishvlag te worden bestraft.RobertMe schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 19:30:
[...]
Speeding in the pitlane is al heel lang een drive through bij mijn weten. Gaat niet alleen om de tijdswinst, maar ook om de veiligheid.
Een 3-wide situatie even een 4-situatie maken is een verbetering? Nog afgezien van het praktisch missen van de bocht vanwege zijn (niet de eerste keer) vlakke hoek waarme hij de bocht wilt inrijden.Vuvuzela schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 19:27:
Imho wel te veel anti Hamilton brillen hier. Bekijk de onboard van Alonso, de Astons zitten al ff in de knel met elkaar en Norris voordat Ham in komt vliegen. Hamilton torpedeert (zachtjes) een bestaand ongeluk.
Misschien is de relatie Hamilton zeikerds niet vanwege het Hamilton-zijn, maar omdat Hamilton misschien dat soort fratsen vaker heeft uitgevoerd en er vaak mee wegkomt?
Je noemt hetzelf al 'torpoderen'. Dus, kom je ook bij de 'anti' Hamilton club? We zoeken nog leden.
Klopt, en vorig weekend deed die het ook aardig (uiteraard niet zo goed als nu). Ben dus benieuwd of VCARB al bezig is met nog een nieuw chassis, in de hoop dat die dan podium rijdt
Blijft de vraag alleen "wie gelijk heeft". Ricciardo of Alan Permane. Volgens Ricciardo moest er wat mis zijn, volgens Permane was er niks mis met het chassis en hebben ze hem maar een nieuwe gegeven om te "pleasen".
Weet niet meer wie, maar iemand op F1TV benoemde dat een chassis na veel kilometers ook "slap" kan worden en daardoor een wat ander gedrag heeft. En het chassis van Ricciardo was het eerste chassis, dat ze ook de volledige wintertest gebruikt hebben. (Veel) meer kilometers dus dan het chassis van Tsunoda dat pas bij de eerste race in gebruik was genomen
Ander circuit en zoAfwezig schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 19:34:
Kunnen ze die man niet het stoeltje van Perez geven? Die slappe zak heb je echt precies niets aan als teamgenoot. Denk dat als Magnussen in Abu Dahbi 2021 in die Red Bull had gereden had Hamilton er nu nog achter gereden.
En Perez reed in Abu Dhabi 2021 ook de laatste bochten (onder het hotel door en zo) als een oud omatje om Hamilton af te remmen. Alleen is het op die twee enorm lange rechte stukken, die ook nog eens veel breder zijn en inhalen dus makkelijker maakt (zeker gezien "je mag 1x lijn kiezen en nog 1x terug naar racelijn") veel lastiger.
Maar Jeetje, Hamilton lag nog ver genoeg weg en Mag most meteen in de remmen voor de volgende bocht. 10 Seconden is wel zwaar.
Verder prachtig dat Ricciardo dit vol kon houden en de punten pakt.
Flickr PSN ID= cheironnl

Dat was dus niet net een kilometer te snel. Het was echt te snel zonder de pit limiter.
Bij de Stroll bowling lag Ricciardo ook gewoon in de top10 toch?RobertMe schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 19:34:
[...]
Klopt, en vorig weekend deed die het ook aardig (uiteraard niet zo goed als nu). Ben dus benieuwd of VCARB al bezig is met nog een nieuw chassis, in de hoop dat die dan podium rijdt
Maar p4 is idd weer een stapje hoger
[ Voor 5% gewijzigd door YakuzA op 04-05-2024 19:41 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
- tweakduke
Stroll out, Norris out and Alonso at the back because Hamilton turns in there like everybody needs to move when he comes pic.twitter.com/sITyECE02o
— Aston Martin Formula 1 News (@AMF1News) 4 mei 2024
If you look at Alonso's onboard he looked two times into his mirror seeing Hamilton coming too fast, it's like he knew that when he turns into the corner Hamilton will crash into him. He also steered a bit back to the left too leave a bit more space for Hamilton. pic.twitter.com/hWhJqh6gQk
— Aston Martin Formula 1 News (@AMF1News) 4 mei 2024
Onboards van Hamilton en Alonso. Hamilton ziet de ruimte en houdt de auto rechts om de binnenbocht te nemen.
Alonso ziet hem aankomen en gaat hem knijpen, maar vergeet ook dat links van hem er ook nog iemand zit. Daarna de gebruikelijke chaos in bocht 1.
Ik vind dit nou ook weer niet een onverantwoordelijke divebomb als Stroll hem wel eens heeft geplaatst, dan zit je in de zijkant van de auto. Dikke pech dat Norris hierdoor uit viel, maar dat er geen straf kwam, kan ik mij wel indenken.
Er zijn vrij weinig materialen die niet een bepaalde mate van slijtage hebben bij 'gebruik'. Carbon is niet veel anders, omdat het superstijf, maar ook relatief bros is. De teams zullen het wel kunnen uitrekenen hoever ze er mee kunnen gaan. En als het chassis slap is, dan kun je sleutelen wat je wilt helaas.RobertMe schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 19:34:
(...)
Weet niet meer wie, maar iemand op F1TV benoemde dat een chassis na veel kilometers ook "slap" kan worden en daardoor een wat ander gedrag heeft (..)
Ik heb ergens meegekregen dat misschien de chassis veruild zijn ipv dat DR een nieuw chassis heeft gekregen. Lastig om dat te verifieren, maar een nieuw chassis kan ook gewoon een flinke mentale placebo boost zijn. Maar de theoretische impact kan best heftig zijn, puur materiaaltechnisch bekeken.
Goed voorbeeld, Titan Submersible
Maar geen top 4. Dus "aardig (uiteraard niet zo goed als nu)"YakuzA schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 19:40:
[...]
Bij de Stroll bowling lag Ricciardo ook gewoon in de top10 toch?
Maar p4 is idd weer een stapje hoger
Waarbij het achteraf gezien ook niet eens nodig was geweest om MAG van die opgelopen penalty(s) te hoeven voorzien, maar..... Een 'Captain Hindsight' verslag wordt het dan.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 19:38:
[Afbeelding]
Dat was dus niet net een kilometer te snel. Het was echt te snel zonder de pit limiter.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
ALONSO: HAMILTON WILL ESCAPE PENALTY FOR TURN 1 CLASH "BECAUSE HE'S NOT SPANISH"
Bij de eerste penalty van Magnusen zat ik helemaalWill_M schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 19:42:
[...]
Waarbij het achteraf gezien ook niet eens nodig was geweest om MAG van die opgelopen penalty(s) te hoeven voorzien, maar..... Een 'Captain Hindsight' verslag wordt het dan.

Sure, wat Magnussen over de hele race sprint liet zien kan niet de bedoeling zijn (maar wel mooi om te zien). Maar die eerste straf was nogal onzinnig, tenzij de stewards kunnen bewijzen dat dat (al) met opzet was en geen onschuldige fout. Of mag je tegenwoordig al niet meer de plek verdedigen als je beetje buiten de baan bent geweest? Hij wilde (waarschijnlijk) gewoon terug de baan op, maar Hamilton liet die ruimte niet. Veel anders dan hoe het nu ging kon die dus niet, behalve expliciet op de rem drukken om achter Hamilton weer in te voegen.
Je ziet Alonso zo overduidelijk proberen te ontwijken. Maar alsnog wordt hij aangetikt door Hamilton. Dat viel niet te ontwijken en het resultaat is dat Norris en Stroll uit de race lagen en Alonso zijn race verpest was.tweakduke schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 19:40:
[Embed]
[Twitter]
Onboards van Hamilton en Alonso. Hamilton ziet de ruimte en houdt de auto rechts om de binnenbocht te nemen.
Alonso ziet hem aankomen en gaat hem knijpen, maar vergeet ook dat links van hem er ook nog iemand zit. Daarna de gebruikelijke chaos in bocht 1.
Ik vind dit nou ook weer niet een onverantwoordelijke divebomb als Stroll hem wel eens heeft geplaatst, dan zit je in de zijkant van de auto. Dikke pech dat Norris hierdoor uit viel, maar dat er geen straf kwam, kan ik mij wel indenken.
Je laat wel een detail weg, Hamilton houdt niet eens de binnenbocht maar duwt iedereen naar buiten. Klein, zeer klein detail. Als Hamilton zijn auto gewoon aan de binnenkant had gehouden had je argument enige waarde, maar Hamilton kan nooit de binnenkant houden. Hij komt van ver en komt te snel en met een te flauwe hoek de bocht in. Las Vegas Max vs Leclerc? Raken elkaar niet eens, koude banden vanwege temperatuur en Max krijgt wel straf, voor eigenlijk helemaal niks. Hamilton verknalt even 3 mensen de race en alles is prima?tweakduke schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 19:40:
[Embed]
[Twitter]
En daarbij, hij kan zien dat er al 3 mensen naast elkaar de bocht ingaan, hij gaat het ff 4 maken en wenst succes aan iedereen. Noem het wat je wilt, dat is geen racen. 'Watch out, coming through!'.
Als hij gewoon de binnenkant van de bocht had gehouden gedurende de bocht, dan was het prima, maar hij schiet gewoon ver door alsof de rest er niet rijdt. Eigenlijk een veel duidelijker inkoppertje is er niet......
Nee, er is al jaren een duidelijke pro-British bias.henri86 schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 19:42:
Alonso trekt de 'racist'-kaart even.
ALONSO: HAMILTON WILL ESCAPE PENALTY FOR TURN 1 CLASH "BECAUSE HE'S NOT SPANISH"
Het is een typische dive-bomb zoals Hamilton ze al heel vaak heeft gedaan. Te hard de bocht in op zo'n manier dat ie de bocht niet gaat halen, maar erop gokken dat je via een 'tikje' tegen de auto aan de buitenkant de bocht wel haalt. Precies wat er dus ook gebeurde. Als je even zoekt kun je zo 10 soortgelijke 'tikjes' vinden. Er zijn zelfs compilaties van te vinden, deze kan er aan worden toegevoegdtweakduke schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 19:40:
[Embed]
[Twitter]
[removed]
- tweakduke
Alonso kwam erdoor in de sandwich inderdaad. Het is wel een hele lastige moet ik zeggen. Hamilton had zeker de ruimte voor zich, maar ging dan net te hard erin om die touche te voorkomen.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 19:49:
[...]
Je ziet Alonso zo overduidelijk proberen te ontwijken. Maar alsnog wordt hij aangetikt door Hamilton. Dat viel niet te ontwijken en het resultaat is dat Norris en Stroll uit de race lagen en Alonso zijn race verpest was.
- tweakduke
Jawel die tikjes ken ik wel van Hamilton, maar goed ik probeer deze situatie even zonder alle bias te analyseren.redwing schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 19:51:
[...]
Het is een typische dive-bomb zoals Hamilton ze al heel vaak heeft gedaan. Te hard de bocht in op zo'n manier dat ie de bocht niet gaat halen, maar erop gokken dat je via een 'tikje' tegen de auto aan de buitenkant de bocht wel haalt. Precies wat er dus ook gebeurde. Als je even zoekt kun je zo 10 soortgelijke 'tikjes' vinden. Er zijn zelfs compilaties van te vinden, deze kan er aan worden toegevoegd
Dan krijg je al gauw een turn 1 racing incident.
En wat een schande van de stewards zeg... Hamilton yeet er even 3 wagens uit en krijgt daarvoor 0,0 straf.
Waarom is het altijd 'bias' als het 'tegen' Hamilton is, maar nooit 'bias' als het 'vóór' Hamilton is?tweakduke schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 19:52:
[...]
Jawel die tikjes ken ik wel van Hamilton, maar goed ik probeer deze situatie even zonder alle bias te analyseren.
Naar mijn idee is het duidelijk een bewuste aktie. Zeker omdat je Alonso al opzij ziet sturen omdat ie al weet dat het fout zal gaan. Ook als je naar de auto's ervoor kijkt zie je dat die bocht op zo'n manier genomen wordt dat het gat waar Hamilton voor gaat er helemaal niet is. En dan is het wel wat meer dan een turn 1 racing incident. Ik vind het dan ook raar dat er niet op zijn minst een investigation is geweest.tweakduke schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 19:52:
[...]
Jawel die tikjes ken ik wel van Hamilton, maar goed ik probeer deze situatie even zonder alle bias te analyseren.
[removed]
Je gaat ná het zien van de Sprint in Miami toch niet zeggen dat er in deze nog veel vóór '#44' te zeggen is, of toch wel?siggy schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 19:57:
[...]
Waarom is het altijd 'bias' als het 'tegen' Hamilton is, maar nooit 'bias' als het 'vóór' Hamilton is?
Op Silverstone had 'ie er misschien nog mee weg kunnen komen (volledig onterecht dan) maar ....
[ Voor 13% gewijzigd door Will_M op 04-05-2024 20:04 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Dit topic is gesloten.
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
- Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2024
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 3 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
- De budgetcap: [F1] De budgetcap
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |