[F1 2024] Race 6 GP van Miami Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 22 Laatste
Acties:
  • 74.564 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorah_Newstone
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 15:56
RobertMe schreef op maandag 6 mei 2024 @ 11:40:
[...]

Dat "gaat vanzelf". Vanaf ingaan SC is er een verplichte dellta tijd. Pas na 2x passeren start/finish mogen ze eigen tempo rijden" to catch the pack". Dus ook zonder dat de SC fysiek op het circuit is wordt de snelheid er al drastisch uitgehaald.

[...]

Volgens mij moet de clerk of the course daar toestemming voor geven (in samenspraak met de race director). Dus het is dan niet zo dat marshalls op eigen houtje het circuit op mogen.
En die toestemming wordt pas gegeven bij een vsc, sc of rode vlag ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:52
Henri. schreef op maandag 6 mei 2024 @ 11:39:
Ach, en al heeft Norris gewonnen door de safety car situatie, Max heeft zelf die situatie veroorzaakt!
Waarom krijgt Magnussen er dan een penalty voor? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
RobertMe schreef op maandag 6 mei 2024 @ 11:41:
[...]

Waarom krijgt Magnussen er dan een penalty voor? ;)
was dat niet het hele ding dat magnussen overal de schuld van krijgt :+ ook als ie het wel gedaan heeft

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cOOlrUnnINgs
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:14
RobertMe schreef op maandag 6 mei 2024 @ 11:40:
[...]

Dat "gaat vanzelf". Vanaf ingaan SC is er een verplichte dellta tijd. Pas na 2x passeren start/finish mogen ze eigen tempo rijden" to catch the pack". Dus ook zonder dat de SC fysiek op het circuit is wordt de snelheid er al drastisch uitgehaald.
Dan is het wel bijzonder dat bij het ingaan van de SC NOR +/- 11 seconden voorligt op VER, maar Nor met ruim 30 sec voorsprong op VER de pitstraat inrijdt... Lijkt me dat NOR dan, op basis van bovenstaande, toch ergens te hard gereden heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Jorah_Newstone schreef op maandag 6 mei 2024 @ 11:41:
[...]

En die SC situatie kunnen ze dus eerder "uitroepen" dan dat de auto fysiek op het circuit rijdt (en als de auto op het circuit rijdt kan die dat nog steeds doen met de lampen uit en de "bijrijder" met het handje uit het raam) ;)

En dan is de snelheid er dus nog steeds al uit en kunnen marshalls de baan op. Immers duurt het vaak best lang totdat alle auto's achter de SC zitten en ook dan zijn er al marshalls "direct" op de baan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:40

DataGhost

iPL dev

cOOlrUnnINgs schreef op maandag 6 mei 2024 @ 11:46:
[...]

Dan is het wel bijzonder dat bij het ingaan van de SC NOR +/- 11 seconden voorligt op VER, maar Nor met ruim 30 sec voorsprong op VER de pitstraat inrijdt... Lijkt me dat NOR dan, op basis van bovenstaande, toch ergens te hard gereden heeft.
De SC rijdt fors langzamer dan de delta-tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
cOOlrUnnINgs schreef op maandag 6 mei 2024 @ 11:46:
[...]

NOR rijdt de delta tijd, Verstappen de SC tijd ;) En door de loop der jaren zijn er voldoende boordradios met "de SC is heel langzaam".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cOOlrUnnINgs
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:14
DataGhost schreef op maandag 6 mei 2024 @ 11:46:
[...]

De SC rijdt fors langzamer dan de delta-tijd.
Hmm, da's ook weer waar ja. Dan zou in geval van een SC eigenlijk de deltatijd naar beneden moeten zodat dit matcht met wat de SC kan rijden

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Haha die Fred Vasseur! _O-
Wat een geweldige teambaas is dat ook,

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnSy2amEvaHvfwAL_Ccw8nCSeYA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sAN42Fa2PLWj5jxM4Ou3u3a7.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2ZA1EbIzkhBc-qPtszkytFaUzHo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tRmlDAZFHcULM3URkJmnj13W.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3DtTGc_wP7Ie1_nkWBqjYICDvx0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZGrBZCrpRqVTFyYv8nKo3fQp.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XMwTmyVtBgE6AtrhmxFHLmQpwms=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dwZgTfwA1EvcyTfynjfvcQWR.jpg?f=fotoalbum_tile

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

cOOlrUnnINgs schreef op maandag 6 mei 2024 @ 11:47:
[...]

Hmm, da's ook weer waar ja. Dan zou in geval van een SC eigenlijk de deltatijd naar beneden moeten zodat dit matcht met wat de SC kan rijden
Dat is niet te doen en zeer afhankelijk van de omstandigheden. Wel wil je dat de auto's zo snel mogelijk aansluiten achter de SC en dat kan niet als ze precies even hard rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
cOOlrUnnINgs schreef op maandag 6 mei 2024 @ 11:47:
[...]

Er is een verschil tussen "kunnen" en "moeten" ;) Zie Abu Dhabi 2021. De SC kon toen ook harder, maar deed dat niet (op verzoek van de race director). En zo kon er toch nog 1 ronde geraced worden. En dat wordt dus vaker gedaan langzamer rijden zodat er minder rondes verloren gaan. Maar ook bv fors vertragen waar het "gevaar" is (wat ook wel weer eens tot een kettingreactie en bijna crashes gezorgd heeft).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:38
De artikelen die hier volgens mij van toepassing zijn (bron: https://www.fia.com/sites...sue_6_-_2024-04-30_v2.pdf)
55.6 The safety car will join the track with its orange lights illuminated and will do so regardless of
where the leader is.

55.7 All competing cars must reduce speed and form up in line behind the safety car no more than
ten car lengths apart. In order to ensure that drivers reduce speed sufficiently, from the time at
which all Competitors have been sent the “SAFETY CAR DEPLOYED” message using the official
messaging system until the time that each car crosses the first safety car line for the second
time, drivers must stay above the minimum time set by the FIA ECU at least once in each
marshalling sector and at both the first and second safety car lines (a marshalling sector is
defined as the section of track between each of the FIA light panels).
The stewards may impose either of the penalties under Article 54.3a), 54.3b), 54.3c) or 54.3d)
on any driver who fails to stay above the minimum time as required by the above.

...

55.9 When ordered to do so by the clerk of the course the observer in the car will use a green light
to signal to any cars between it and the leader that they should pass. These cars will continue at
reduced speed and without overtaking until they reach the line of cars behind the safety car.
Volgens mij allemaal perfect toegepast.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

YakuzA schreef op maandag 6 mei 2024 @ 11:37:
[...]

Dat er tig jaar terug de boeken moet worden gedoken om de vorige keer te vinden dat de SC niet de leider oppikt geeft wel aan dat dat niet zo is, of iig niet zo gebruikt wordt normaal gesproken in de F1 :)
Ik ben wel met je eens dat het beter getimed had kunnen worden, want ze kunnen met de data waar de rijders zijn het besluit al eerder nemen,

Het belangrijkste punt was dat dat niet veel invloed heeft en heeft gehad op het resultaat en hier en ook op bijv NOS.nl lijkt het alsof de rare timing de oorzaak is dat Lando voorop eindigde, maar het is eerder:

Ja, de SC was in het voordeel van Norris, maar vooral doordat hij zichzelf die kans gaf door snel te zijn en te blijven op oude Mediums. Zonder SC had Max waarschijnlijk gewonnen (bron: Lando Norris.)

Maar de timing was gewoon niet zo relevant, McLaren stond in de pitstraat, dus al hadden ze de SC wel eerder aangekondigd zodat de SC Norris kon opvangen, had hij die pitstop ook gemaakt en voor Max gezeten.

Zoals ik al eerder aangaf, Er was misschien een window van een paar sec, dat de SC aangekondigd had kunnen worden, net nadat norris de pitstraat gepasseerd was, waarbij norris de pech zou hebben geen veilige pitstop te kunnen maken.

TL;DR:
De SC hielp Norris, de precieze timing heeft weinig uitgemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:23
Fauna schreef op maandag 6 mei 2024 @ 11:55:
De artikelen die hier volgens mij van toepassing zijn (bron: https://www.fia.com/sites...sue_6_-_2024-04-30_v2.pdf)

[...]

Wel goed toegepast, alleen niet hoe ze het meestal doen en wat ook het snelste/veiligste is. Normaal gesproken rijden ze op delta-tijd en pikt de SC de leader op. Voordeel daarvan is dat dan alle auto's doorrijden naar de SC en dan is het klaar. In dit geval kreeg je echter dat het hele veld de SC nog een keer voorbij moest om achter de leader uit te komen. Je hebt dan veel langer auto's op delta-tijd (die dus sneller rijden), maar ook die verspreid van elkaar rond rijden. En het liefst heb je zo snel mogelijk 1 pack achter de SC zitten, zodat er op de rest van de baan niemand meer rijdt.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Fauna schreef op maandag 6 mei 2024 @ 11:55:

[...]

Volgens de regels prima toegepast inderdaad, maar dat is wel een trendbreuk met hoe de regels normaal worden toegepast. Als ze dit nou altijd zo deden, prima. Maar dat doen ze dus niet, omdat de SC normaliter de leider oppikt. Statistisch onwaarschijnlijk dat dat altijd toevallig zo uitkomt.

Wel een kanttekening is dat het geheel hierdoor langer duurde dan noodzakelijk. Als de SC een rondje had gewacht (terwijl iedereen op delta reed en geen marshals op de baan waren) hadden ze een ronde minder nodig gehad voor het unlappen van iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
DataGhost schreef op maandag 6 mei 2024 @ 12:02:
(terwijl iedereen op delta reed en geen marshals op de baan waren)
En die marshalls hadden ook al de baan op gekund. Of beter gezegd, het circuit, niet de baan waar de auto's rijden*. Immers zoals je zelf aangeeft zou iedereen de delta tijd volgen. En daarbovenop is er dan nog steeds op die plek dubbel geel met alle regels die er bij horen. Na die 2x passeren S/F mogen ze ook niet de hele ronde doorjakkeren, en blijft dubbel geel op de plek van het incident belangrijker.

* Uiteraard ook gecombineerd met dat het "goed weer" is en zo. Bij regen wil je wellicht niet zomaar het circuit op met alle risico's van dien. Maar in het algemeen zie je dat ook. Ook regelmatiger dat de marshalls weg gaan/stoppen met werken als de SC passeert, ook al staan ze buiten de baan en rijdt dus al iedereen achter de SC.

[ Voor 16% gewijzigd door RobertMe op 06-05-2024 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Jorah_Newstone schreef op maandag 6 mei 2024 @ 11:41:
[...]

Maar dat kan ook zonder dat de SC fysiek op het circuit is. En die toestemming wordt ook wel eens gegeven zonder (V)SC. Bv na een first lap incident en een marshallpost (/gat in hek) binnen een paar meter van wat debris kunnen ze ook wel eens zonder (V)SC de baan op. Immers duurt het dan nog een minuut of whatever voordat er weer een auto komt (en dus ruim voldoende tijd om alsnog een (V)SC te doen als...), terwijl die marshall dus binnen 30 sec zijn werk gedaan heeft.

Edit:
Of in andere woorden. Marshalls kunnen het circuit op als dat veilig kan. En als dat niet veilig kan wordt de (V)SC in gezet om die veilige omstandigheid te creëren

[ Voor 11% gewijzigd door RobertMe op 06-05-2024 12:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Erazzzer schreef op maandag 6 mei 2024 @ 11:40:
[...]

Eigenlijk wat Matt&Tommy ook al over de sprint zeiden en ik denk voor de race niet minder. Als er nu nog mensen zijn die roepen dat dit niet spannend was, dan is F1 wellicht niet de juiste sport voor deze mensen om te volgen. Veel meer actie dan dit ga je niet krijgen.
Bijtanken terug :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:28

Erazzzer

Fear me, I'm German!

En profielbanden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wyke
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 15:15
Hann1BaL schreef op maandag 6 mei 2024 @ 12:00:
[...]

TL;DR:
De SC hielp Norris, de precieze timing heeft weinig uitgemaakt.
Nou, er is 1 mogelijkheid waarbij de timing wel degelijk uitgemaakt had. ALS (mijn moeder ballen had,...) Norris voorbij de pitingang was bij het uitroepen van de SC én de SC had hem wél weten op te vangen door razendsnel uit de pits te komen, dan had Norris achter de SC gezeten, Max aan kunnen sluiten, en was Norris teruggekomen op plek 5 ofzo.... als als als :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Wyke schreef op maandag 6 mei 2024 @ 12:20:
[...]

Nou, er is 1 mogelijkheid waarbij de timing wel degelijk uitgemaakt had. ALS (mijn moeder ballen had,...) Norris voorbij de pitingang was bij het uitroepen van de SC én de SC had hem wél weten op te vangen door razendsnel uit de pits te komen, dan had Norris achter de SC gezeten, Max aan kunnen sluiten, en was Norris teruggekomen op plek 5 ofzo.... als als als :+
Waar heb je die info vandaan? Uit mijn post _/-\o_ ?
Dat schrijf ik letterlijk he? 8)

“Herhaling is de kracht van het onderwijs” zullen we maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:19
En 4 man om de wielen te wisselen, net als bij NASCAR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-06 00:03
Ik vind het effect van de VSC door de bollard eigenlijk meer sprekend in deze race. VSC heeft minder dan een halve ronde geduurd waardoor een deel wel “goedkoop” kon pitten en een aantal niet. Een VSC van minimaal 1 ronde van het veld zou mijn inziens een wat eerlijkere kans geven (en meer in lijn van het effect van een SC liggen). Ik weet een VSC en SC zijn niet het middel om gunstigere pitstop windows te creëren maar met een 9 of 12 sec pitstop onder VSC voor VER had hem voor NOR gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

TheBrut3 schreef op maandag 6 mei 2024 @ 12:23:
[...]

En 4 man om de wielen te wisselen, net als bij NASCAR.
Zoals in F2 :P
Maar ik denk dat de banden een beetje zwaar zijn om daar zo zittend mee te goochelen in de F1 :P

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Wyke schreef op maandag 6 mei 2024 @ 12:20:
[...]

Zo ondenkbaar is dit niet eens, is Verstappen al gebeurt op dit circuit. Incl "hurry up" van GP om te proberen voor de SC over SC line 2 te gaan, wat dus net niet lukte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
YakuzA schreef op maandag 6 mei 2024 @ 12:39:
[...]

Zoals in F2 :P
Maar ik denk dat de banden een beetje zwaar zijn om daar zo zittend mee te goochelen in de F1 :P
Even de pitstops met nose change terugkijken dan ;)

Wheelgunner voor doet zelf alle werk. Losdraaien, oude band er af, nieuwe band er op, en vastdraaien.

Edit:
Viel me overigens ook gisteren pas op (Piastri pitstop en volgens mij was er nog een?)

[ Voor 11% gewijzigd door RobertMe op 06-05-2024 12:46 ]

Acties:
  • +42 Henk 'm!

• f1bythenumbers
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 02-06 17:16
Hallo

I'm here with the race pace charts

Afbeeldingslocatie: https://f1pace.com/p/2024-miami-gp-race-pace/gp_6_2024_top_10.webp
Afbeeldingslocatie: https://f1pace.com/p/2024-miami-gp-race-pace/gp_6_2024_bottom_10.webp

The data points are pretty small due to the tight lap times posted by the drivers during the race. The top 5 drivers were separated by just 3 tenths of a second.

Enjoy the week everyone, take care.

F1pace

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwoon Joep
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 23:36
Thanks again @f1bythenumbers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 06-06 01:10
Killjoy schreef op maandag 6 mei 2024 @ 11:15:
[...]

En dankzij Norris heeft Hulkenberg een ander record terug; de meeste aantal punten (536) hebben gescoord zonder overwinning.
https://www.statsf1.com/e.../point/sans-victoire.aspx
Ik vind het opvallend dat Nico al zoveel punten heeft vergaard in zijn carrière. Ik deed de aanname dat hij ergens tussen de 10-20 punten per seizoen zou scoren, en dan kom je in mijn beleving niet aan zoveel punten.

Kennelijk doet hij het beter dan ik denk. ;)

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
f1bythenumbers schreef op maandag 6 mei 2024 @ 13:01:
Hallo

I'm here with the race pace charts

[Afbeelding]
[Afbeelding]

The data points are pretty small due to the tight lap times posted by the drivers during the race. The top 5 drivers were separated by just 3 tenths of a second.

Enjoy the week everyone, take care.
Thank you for the numbers! :)
Did you like the win for Norris?

----------------------------

Magnussen is echt wel in gevaar nu hoor, die staat eenzaam bovenaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d_lBNQP1Xf0oebA2EYpePEDlBkw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ABCq0QWtGOPRo4Mzm5KaHteZ.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door G_Dragon op 06-05-2024 13:24 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Malfunctions schreef op maandag 6 mei 2024 @ 13:18:
[...]

Ik vind het opvallend dat Nico al zoveel punten heeft vergaard in zijn carrière. Ik deed de aanname dat hij ergens tussen de 10-20 punten per seizoen zou scoren, en dan kom je in mijn beleving niet aan zoveel punten.

Kennelijk doet hij het beter dan ik denk. ;)
De Hulk heeft niet altijd bij Haas achteraan gereden :p

Hij heeft een gemiddelde van 2,56 punten per race :p
https://www.statsf1.com/e...pilote/point/moyenne.aspx

[ Voor 12% gewijzigd door YakuzA op 06-05-2024 13:27 ]

PSN

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Lando gaat binnenkort zwemmen. :+

En ja, dit is het officiële F1 account. :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aF5iOVXUfqWix0JofoVSLZrDEds=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/f6J6OutfFikKTp6CETT1oYvB.jpg?f=user_large

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wyke
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 15:15
Hann1BaL schreef op maandag 6 mei 2024 @ 12:22:
[...]

Waar heb je die info vandaan? Uit mijn post _/-\o_ ?
Dat schrijf ik letterlijk he? 8)

“Herhaling is de kracht van het onderwijs” zullen we maar zeggen.
8)7 te snel gereageerd en de laatste alinea niet nauwkeurig gelezen, excuus _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 05-06 10:11
DaniëlWW2 schreef op maandag 6 mei 2024 @ 13:37:
Lando gaat binnenkort zwemmen. :+

[YouTube: Making a purchase]

En ja, dit is het officiële F1 account. :P
[Afbeelding]
Leuke video ook. Had hem nog niet eerder gezien. Broekie is hij hier nog :P

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• f1bythenumbers
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 02-06 17:16
G_Dragon schreef op maandag 6 mei 2024 @ 13:22:
[...]

I think it was good to see a more competitive race. I'm not sure Norris had the speed to overtake Max if it hadn't been for the safety car. Lando was definitely faster in clean air but he was struggling to overtake Sergio until he went into the pits. In the end it didn't matter since the safety car did happen, but it would've been interesting to see a Max vs Lando in Miami.

F1pace

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
f1bythenumbers schreef op maandag 6 mei 2024 @ 13:53:
[...]

I think it was good to see a more competitive race. I'm not sure Norris had the speed to overtake Max if it hadn't been for the safety car. Lando was definitely faster in clean air but he was struggling to overtake Sergio until he went into the pits. In the end it didn't matter since the safety car did happen, but it would've been interesting to see a Max vs Lando in Miami.
I agree with that, now that Red Bull has revealed that Verstappen had damage to the floor of his car from the pole he knocked over, I do think Verstappen was missing some speed with the Red Bull and Norris would have had a chance at speed as well if the safety car had fallen otherwise.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
YakuzA schreef op maandag 6 mei 2024 @ 13:26:
[...]

De Hulk heeft niet altijd bij Haas achteraan gereden :p

Hij heeft een gemiddelde van 2,56 punten per race :p
https://www.statsf1.com/e...pilote/point/moyenne.aspx
Mooie lijst, Bearman is beter dan Alonso! :+

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Oogje schreef op maandag 6 mei 2024 @ 14:04:
[...]

Mooie lijst, Bearman is beter dan Alonso! :+
Tot volgend jaar, denk dat Olli dan wel wat zal gaan zakken in de Haas. :p

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 06-06 13:08
Thinlanet schreef op maandag 6 mei 2024 @ 12:34:
Ik vind het effect van de VSC door de bollard eigenlijk meer sprekend in deze race. VSC heeft minder dan een halve ronde geduurd waardoor een deel wel “goedkoop” kon pitten en een aantal niet. Een VSC van minimaal 1 ronde van het veld zou mijn inziens een wat eerlijkere kans geven (en meer in lijn van het effect van een SC liggen). Ik weet een VSC en SC zijn niet het middel om gunstigere pitstop windows te creëren maar met een 9 of 12 sec pitstop onder VSC voor VER had hem voor NOR gehouden.
Dus het was wel fair als Max zijn eigen VSC had gecreeerd door de bollard er af te rijden? :+

Dit was IMHO de beste oplossing. VSC lekker kort, slechts 2 drivers konden er wat mee, en die deden toch niet echt mee voor de knikkers. Laat de backmarkers maar wat meer profiteren van dit soort situaties. De races zijn saai genoeg, dus als dat wat extra actie geeft is dat enkel mooi meegenomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorah_Newstone
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 15:56
G_Dragon schreef op maandag 6 mei 2024 @ 13:22:
[...]

Magnussen is echt wel in gevaar nu hoor, die staat eenzaam bovenaan.

[Afbeelding]
Ik denk dat Magnussen zelfs een disq te wachten staat als hij zo doorgaat lol, wie is de reserve coureur bij haas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:45
Jorah_Newstone schreef op maandag 6 mei 2024 @ 14:38:
[...]

Ik denk dat Magnussen zelfs een disq te wachten staat als hij zo doorgaat lol, wie is de reserve coureur bij haas?
Fitipaldi.
En anders Bearman uiteraard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:45
Waarom? Dan is het nog steeds 'oneerlijk' tegenover de rijders die net van te voren gepit hebben en niet kunnen profiteren.
VSC moet gewoon zo kort mogelijk duren. Net als een SC.
(Overigens zou er wel een gentleman's agreement zijn over een duur van minimaal een ronde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinlanet
henri86 schreef op maandag 6 mei 2024 @ 14:50:
[...]

Waarom? Dan is het nog steeds 'oneerlijk' tegenover de rijders die net van te voren gepit hebben en niet kunnen profiteren.
VSC moet gewoon zo kort mogelijk duren. Net als een SC.
(Overigens zou er wel een gentleman's agreement zijn over een duur van minimaal een ronde)
Ik bekijk het vanuit de neutralisatie van een race waardoor er tussen een VSC en SC een te groot verschil zit. Met VSC heb je sowieso al een delta tijd die hoger ligt dan een SC en waar je ook nog flexibel ben hoe die delta te managen. Doorgaans is een SC al snel een ronde of 4, wat de race de verhoudingsgewijs veel meer terug bij elkaar brengt. Overigens eens dat het zo kort mogelijk moet duren.

Dat VER zelf de VSC heeft veroorzaakt… tja. Ik zag het nut van die bollard sowieso al niet. Die was gedoemd om eraf gereden te worden HAM gaf aan dat hij de bocht niet meer goed kon zien/bepalen maar dat lijkt mij stug hoevaak hij het weekend al die bocht heeft moeten maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Thinlanet schreef op maandag 6 mei 2024 @ 15:44:
Dat VER zelf de VSC heeft veroorzaakt… tja. Ik zag het nut van die bollard sowieso al niet. Die was gedoemd om eraf gereden te worden HAM gaf aan dat hij de bocht niet meer goed kon zien/bepalen maar dat lijkt mij stug hoevaak hij het weekend al die bocht heeft moeten maken.
Dat ze de bocht al vaak gereden hebben betekent niet dat ze de bocht ook zien. Het circuit heeft 3m hoogteverschil, en die 3m zitten exact daar in de chicane. Dus in het omhoog rijden, muurtje aan de binnenkant van T14, zie je die tweede bocht "laag aan de grond" zie je dan echt niet. En de bollard staat dan nog een metertje naar rechts, en steekt hoog "boven het maaiveld" uit, en geeft daardoor een veel beter referentiepunt. Immers kijken ze bv voor de rempunten ook naar de meterborden of een ander (groot) referentiepunt, en niet naar de curb of zo.,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 20:13
Tja. Je kunt melden wie de race gewonnen heeft. Maar blijkbaar is het minstens zo groot nieuws wie hem niet gewonnen heeft...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W_IOItm6IZR9B2ZcDjD5GUnMk3s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9fDBK0YCYhsFchBKpXmNC1vJ.png?f=fotoalbum_large

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:08
alexbl69 schreef op maandag 6 mei 2024 @ 17:16:
Tja. Je kunt melden wie de race gewonnen heeft. Maar blijkbaar is het minstens zo groot nieuws wie hem niet gewonnen heeft...

[Afbeelding]
Hoeveel keer mag je raden? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 22:48
Chocoball schreef op maandag 6 mei 2024 @ 17:27:
[...]

Hoeveel keer mag je raden? :)
19x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-06 18:05
alexbl69 schreef op maandag 6 mei 2024 @ 17:16:

[Afbeelding]
Zeker, als VER een race niet wint is dat al nieuws opzich, dan is er iets aan de hand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
Het is Norris volgens mij een paar keer overkomen dat de SC of VSC net ongunstig voor hem uitpakt. Mooi om te zien dat het het nu eens in zijn voordeel was. Sterker nog dat het hem een racewinst heeft opgeleverd. :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Erazzzer schreef op maandag 6 mei 2024 @ 11:40:
[...]

Eigenlijk wat Matt&Tommy ook al over de sprint zeiden en ik denk voor de race niet minder. Als er nu nog mensen zijn die roepen dat dit niet spannend was, dan is F1 wellicht niet de juiste sport voor deze mensen om te volgen. Veel meer actie dan dit ga je niet krijgen.
Ik denk dat ik blijkbaar een andere race heb gekeken. Afgelopen jaren meer dan genoeg méér spannende races gezien dan dit. F1 heeft gewoon saaie races en dit was er één van. Ik kijk al 3 decennia F1, ik zal echt niet spontaan stoppen..... Als ik blijkbaar die mening niet mag uiten is voor deze mensen misschien een internet forum niet echt geschikt. :(:)

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QoVRRzVXfQ9v3DLoRqkHrJdzOw0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g9mNHdy1vMnQzHaW00iCjhNN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBrut3
siggy schreef op maandag 6 mei 2024 @ 18:30:
Ik denk dat ik blijkbaar een andere race heb gekeken. Afgelopen jaren meer dan genoeg méér spannende races gezien dan dit. F1 heeft gewoon saaie races en dit was er één van. Ik kijk al 3 decennia F1, ik zal echt niet spontaan stoppen..... Als ik blijkbaar die mening niet mag uiten is voor deze mensen misschien een internet forum niet echt geschikt. :(:)
Ik denk dat sommige mensen de race spannend vinden door een andere winnaar. Spannend was die inderdaad niet echt. Eerst zit Max op een easy cruise naar de win, daarna zit Norris op een easy cruise naar de win.

Al om al wel een vermakelijke race gezien en beter dan ik had verwacht.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 22:48
In de tweet nog een filmpje van de auto van Verstappen vs de onderkant van een zekere bollard.

Vliegen nog aardig wat stukken vanaf.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-06 10:15

Martinspire

Awesomeness

Oh Fred!

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
TheBrut3 schreef op maandag 6 mei 2024 @ 19:30:
[...]

Ik denk dat sommige mensen de race spannend vinden door een andere winnaar. Spannend was die inderdaad niet echt. Eerst zit Max op een easy cruise naar de win, daarna zit Norris op een easy cruise naar de win.
Ik heb anders hele mooie gevechten gezien op t middenveld, de race draait niet alleen om de nummer 1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Zou dan hier mooi duidelijk te zien zijn waarom Verstappen schade kreeg aan de vloer, een duidelijkere foto heb ik nog niet kunnen vinden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YU8YWwCTTdptiuAREL7T5nNfl5A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/X1eAFepzYRlT3Sop2B8WKmRt.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thinlanet
Cartman! schreef op maandag 6 mei 2024 @ 21:58:
[...]

Ik heb anders hele mooie gevechten gezien op t middenveld, de race draait niet alleen om de nummer 1.
Het was wel opvallend dat Norris met al enige veilige marge op VER meer in beeld kwam dan VER de afgelopen races op P1 bij elkaar.

Zeker fraaie gevechten gezien. Jammer dat bijv PER en HAM niet heel veel konden uitrichten op hun medium band na de SC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinlanet
RobertMe schreef op maandag 6 mei 2024 @ 16:55:
[...]

Dat ze de bocht al vaak gereden hebben betekent niet dat ze de bocht ook zien. Het circuit heeft 3m hoogteverschil, en die 3m zitten exact daar in de chicane. Dus in het omhoog rijden, muurtje aan de binnenkant van T14, zie je die tweede bocht "laag aan de grond" zie je dan echt niet. En de bollard staat dan nog een metertje naar rechts, en steekt hoog "boven het maaiveld" uit, en geeft daardoor een veel beter referentiepunt. Immers kijken ze bv voor de rempunten ook naar de meterborden of een ander (groot) referentiepunt, en niet naar de curb of zo.,
In deze onboard ( ik neem aan de cam enigszins op hoogte van de ogen van de coureur) heb je echt weinig aan de bollard als referentie punt. https://youtu.be/ZUQTVWFWqsI?si=kKXb6VqTf0oA1GWb
Focus als je deze opname bekijkt ligt met name aan de muur links. Ander voorbeeld, de Corkscrew op Laguna Seca voelt ook wel als “op goed geluk” totdat je de heuvel over bent.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
TinusXIII schreef op maandag 6 mei 2024 @ 20:26:
In de tweet nog een filmpje van de auto van Verstappen vs de onderkant van een zekere bollard.

[Embed]

Vliegen nog aardig wat stukken vanaf.
VER schakelt daar zichzelf uit voor de 1e plek met op dat moment kleine voorsprong, rijdersfoutje.

[ Voor 6% gewijzigd door PP_Sound op 07-05-2024 00:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

G_Dragon schreef op maandag 6 mei 2024 @ 23:27:
Zou dan hier mooi duidelijk te zien zijn waarom Verstappen schade kreeg aan de vloer, een duidelijkere foto heb ik nog niet kunnen vinden.

[Afbeelding]
Bewegende beelden waar je de stukken van de vloer ziet wegspatten:

TinusXIII in "[F1 2024] Race 6 GP van Miami"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kire88
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 21:25
noo schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 06:08:
[...]

Is het niet juist dat voetje van die bollard die is blijven staan die hij raakt en daardoor uiteenspat? Zie ook de foto hierboven van @G_Dragon waarin je ziet dat het voetje blijft staan.

[ Voor 4% gewijzigd door Kire88 op 07-05-2024 07:39 ]

3.05 kWp Zuid - https://pvoutput.org/list.jsp?userid=80995 - Daikin Comfora FTXP 3.5 kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

noo schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 06:08:
[...]

Goede les voor de volgende race, geen paaltjes omver rijden :)

Vziw hebben ze die niet op imola iig :p

[ Voor 6% gewijzigd door YakuzA op 07-05-2024 07:47 ]

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fauna
Op deze foto's is toch wel vrij duidelijk te zien dat er een stuk van de diffuser afbreekt. Zie het gat net voor het achterwiel op de laatste foto. Het voetje blijft inderdaad staan, en de auto valt naar beneden over de kerb, precies op dat voetje. Als Max eenmaal is gepasseerd vliegt er ook allerlei carbon van de auto af.
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/ybc2wrp01syc1.png

Acties:
  • +42 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:08
Nog even vanuit een andere hoek :)
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/three-in-one-weekend-v0-8n1qjsyt1vyc1.png?auto=webp&s=b2431100be0cc102fe51df8c46b9ca718961d396

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Gevaarlijk ook nog, ding is dun genoeg om tussen de halo door te gaan tegen de helm van de rijder.

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

YakuzA schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 07:46:
[...]

Goede les voor de volgende race, geen paaltjes omver rijden :)

Vziw hebben ze die niet op imola iig :p
Jazeker wel. De bollard die aangeeft waar pit entrance begint bijvoorbeeld en langs de track zullen er vast meer staan, elk circuit heeft ze wel, ook langs de baan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Fauna schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 08:04:
Op deze foto's is toch wel vrij duidelijk te zien dat er een stuk van de diffuser afbreekt. Zie het gat net voor het achterwiel op de laatste foto. Het voetje blijft inderdaad staan, en de auto valt naar beneden over de kerb, precies op dat voetje. Als Max eenmaal is gepasseerd vliegt er ook allerlei carbon van de auto af.
[Afbeelding]
Ah hier zie je het heel duidelijk inderdaad, dank je wel!
Dat is flinke schade te noemen, want dit verneem je als rijder wel.
Een zeldzame fout die in de juiste race gebeurde, want man man wat was het die Norris gegund _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SterqVerhael
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-09-2024
Dat stuk van het circuit hoort ook niet in de F1 thuis. Veel te sloom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Kire88 schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 07:38:
[...]

Is het niet juist dat voetje van die bollard die is blijven staan die hij raakt en daardoor uiteenspat? Zie ook de foto hierboven van @G_Dragon waarin je ziet dat het voetje blijft staan.
Ik denk dat wij hetzelfde bedoelen. Achterkant vloer klapt op het voetje -> diffuser stuk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:37
G_Dragon schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 08:22:
[...]

Ah hier zie je het heel duidelijk inderdaad, dank je wel!
Dat is flinke schade te noemen, want dit verneem je als rijder wel.
Een zeldzame fout die in de juiste race gebeurde, want man man wat was het die Norris gegund _/-\o_
Tja, als hij gewoon goed gekwalificeerd had dan had hij op eigen kracht gewonnen. Nu had hij een fout van Max nodig en de FIA. Ik gun het Norris, maar als hij geen hulp had gehad dan was het weer hetzelfde geweest als altijd: wel de pace, niet het resultaat. Als Leclerc en Norris de capaciteiten gehad hadden om een heel weekend consequent aan elkaar te knopen dan had Verstappen z’n prijzenkast er heel anders uitgezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:23
Lynx schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 10:29:
[...]

Tja, als hij gewoon goed gekwalificeerd had dan had hij op eigen kracht gewonnen. Nu had hij een fout van Max nodig en de FIA. Ik gun het Norris, maar als hij geen hulp had gehad dan was het weer hetzelfde geweest als altijd: wel de pace, niet het resultaat. Als Leclerc en Norris de capaciteiten gehad hadden om een heel weekend consequent aan elkaar te knopen dan had Verstappen z’n prijzenkast er heel anders uitgezien.
Max hoorde pas na de race dat ie schade had. Als je kijkt hoe goed hij het altijd merkt als de auto net iets anders reageert, acht ik de kans groot dat deze schade weinig impact op zijn snelheid heeft gehad. En ook die 'fout' van de FIA (strikt genomen is er nl. niets fout gegaan, het is vooral anders dan normaal) heeft weinig impact gehad. Norris lag 11 seconde voor en tijdens een SC kost een pitstop 9 secondes, hij was dan dus alsnog voor Max uitgekomen.

En sowieso hoort dit allemaal bij racen en moet je ook zorgen voor de juiste voorwaardes om er voordeel van te hebben (zoals in dit geval lang doorrijden op de meds). Deze win door Norris is dus 100% op eigen kracht dus. Je kunt wel allerlei redenen verzinnen waarom dat niet zou zijn, maar om in Max zijn woorden te blijven 'If my mom had balls, she would be my dad' :+

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
redwing schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 10:39:
[...]

Max hoorde pas na de race dat ie schade had. Als je kijkt hoe goed hij het altijd merkt als de auto net iets anders reageert, acht ik de kans groot dat deze schade weinig impact op zijn snelheid heeft gehad. En ook die 'fout' van de FIA (strikt genomen is er nl. niets fout gegaan, het is vooral anders dan normaal) heeft weinig impact gehad. Norris lag 11 seconde voor en tijdens een SC kost een pitstop 9 secondes, hij was dan dus alsnog voor Max uitgekomen.

En sowieso hoort dit allemaal bij racen en moet je ook zorgen voor de juiste voorwaardes om er voordeel van te hebben (zoals in dit geval lang doorrijden op de meds). Deze win door Norris is dus 100% op eigen kracht dus. Je kunt wel allerlei redenen verzinnen waarom dat niet zou zijn, maar om in Max zijn woorden te blijven 'If my mom had balls, she would be my dad' :+
Verstappen koppelde de slechtere balans van de auto eerder aan de harde banden dan aan eventuele schade als ik het transcript even snel door lees:
https://www.racefans.net/...tappen-saw-race-was-lost/

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Waah
Lynx schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 10:29:
[...]

Tja, als hij gewoon goed gekwalificeerd had dan had hij op eigen kracht gewonnen. Nu had hij een fout van Max nodig en de FIA.
Tja zo kun je het uitleggen. Fout van de FIA, nee. Dit is blijkbaar niet ongewoon want is vaker gebeurd en hoort bij de sport. En zoals @redwing aangeeft: Anders had die ook een gratis pitstop kunnen pakken.

Verder: Fout van Max nodig, ja. Die rijd in de snelste auto. Elke coureur heeft dan een foutje nodig van een andere coureur O-) En dit was gewoon een (zeldzaam) foutje van Max die hem normaal niet de overwinning kost... Maar nu wel omdat het een stuk dichter bij elkaar zat.

We zeggen over Max zijn eerste overwinning ook niet dat die "niet verdient" is omdat Hamilton en Rosberg elkaar uitschakelde... Want dat hoort bij de sport. Je moet er dan wél staan als zoiets gebeurd. En dan verdien je gewoon de overwinning.

IMHO gewoon een terechte overwinning. Max maakt een fout, waardoor Norris een goede pitstop kan maken (en die koos er ook voor om langer door te rijden, en dat is een keuze). Vervolgens rijd die keurig weg en had die de restart ook goed genoeg (niet geweldig, maar hoeveel ervaring heeft die nou daar in) voor elkaar.

Max zij het toch het beste. "If if if, that's part of the sport". en toen iets over zijn moeder en vader :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
ArcticWolf schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 10:47:
[...]

Verstappen koppelde de slechtere balans van de auto eerder aan de harde banden dan aan eventuele schade als ik het transcript even snel door lees:
Ik heb sowieso het gevoel dat teams aan het eind van een teleurstellende race de auto direct controleren op schade, om een excuus voor de coureur te vinden. Ik snap dat ze een oorzaak zoeken, maar als Max het verschil niet voelde voor en na de impact met het paaltje, dan kan de schade op het oog nog zo groot zijn: het heeft weinig effect gehad voor hem.
Waah schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 10:51:
[...]

IMHO gewoon een terechte overwinning. Max maakt een fout, waardoor Norris een goede pitstop kan maken (en die koos er ook voor om langer door te rijden, en dat is een keuze).
Mee eens dat het een terechte overwinning is, maar Max reed over het paaltje nog vóór hun beide pitstops. Er zijn er een paar die toen een goedkope pitstop hebben kunnen maken, maar de periode duurde maar zo kort dat de leiders in de wedstrijd nog niet langs de pit entry waren gekomen. Norris pitte later pas onder de safety car, die werd veroorzaakt door Magnussen en Sargeant. Dat was de echte reden dat hij Max voor kon blijven. Sterker nog: achteraf had McLaren 2 pitstops kunnen maken: medium naar hard en direct een ronde later terug naar medium om daarop de race uit te rijden (weet alleen niet of ze nog een geschikt setje medium hadden liggen).

[ Voor 39% gewijzigd door Grrrrrene op 07-05-2024 11:04 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
ArcticWolf schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 10:47:
[...]

Max gaf na de race ook ergens in een interview aan dat de medium al op het randje zat kwa balans met de grip. En dat de hards de auto waarschijnlijk net buiten de goede operating window heeft gepushed.

Schade helpt vast niet, maar grip was dit weekend eigenlijk het probleem voor iedereen. En ik kan me voorstellen dat je een prachtig aero-concept kan hebben zoals Red Bull heeft, maar als de grip er vervolgens niet is om die grip te kunnen gebruiken, heb je opeens een stuk minder profijt van dat aero-concept.

Ik kan niet wachten tot de volgende race. Voor de courers snap ik dat dit wel veel races zijn, maar ik kan elke week wel kijken O-)

@Grrrrrene De pitstops klopt, maar als Max niet over dat paaltje had gereden had die ook verder in kunnen lopen op Norris. Dat kon nu niet. Maar hoezo had Mclaren 2 pitstops kunnen maken? Norris kwam nu voor de SC uit omdat die doorreed toch? Als die de pit in was gegaan was die opgevangen?

[ Voor 12% gewijzigd door Waah op 07-05-2024 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoodyRS
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 23:26
Ik snap niet waarom iedereen het speciaal norris gunt om een wedstrijd te winnen. Volgens mij heeft ie al 14x? Op het podium gestaan. Er zijn heel veel coureurs die hieran dromen(zie hulkenberg bijv, die zou al blij zijn als ie 1x op het podium staat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Waah schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 10:57:
[...]

Max gaf na de race ook ergens in een interview aan dat de medium al op het randje zat kwa balans met de grip. En dat de hards de auto waarschijnlijk net buiten de goede operating window heeft gepushed.

Schade helpt vast niet, maar grip was dit weekend eigenlijk het probleem voor iedereen. En ik kan me voorstellen dat je een prachtig aero-concept kan hebben zoals Red Bull heeft, maar als de grip er vervolgens niet is om die grip te kunnen gebruiken, heb je opeens een stuk minder profijt van dat aero-concept.

Ik kan niet wachten tot de volgende race. Voor de courers snap ik dat dit wel veel races zijn, maar ik kan elke week wel kijken O-)
ah okay, naja ben zelf niet echt een voorstander van sprintrace weekenden. 1 uurtje om iets wat van balans te vinden, de rest gebeurd in de simulator. Heb je het mis, dan krijg je zo'n weekend dus... voelt als verloren tijd en geld voor de teams.
Als toeschouwer is het misschien wel leuk (al was ik in slaap gevallen halverwege :+ )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
WoodyRS schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 11:14:
Ik snap niet waarom iedereen het speciaal norris gunt om een wedstrijd te winnen. Volgens mij heeft ie al 14x? Op het podium gestaan. Er zijn heel veel coureurs die hieran dromen(zie hulkenberg bijv, die zou al blij zijn als ie 1x op het podium staat)
Omdat Norris gewoon een heel goede coureur is (zie zijn statistieken tov al zijn teamgenoten) die lange tijd de auto niet had. En toen die hem wél had, was Max zo dominant dat die vaak als 2e eindigde.

Ook Lando wist in het verleden vaak méér uit de auto te halen dan er in zat én als die een redelijke auto had reed die ook vrij consistent waar die hoorde te rijden. Dat kan een Hulkenberg gewoon niet zeggen helaas.

Tuurlijk gunt iedereen het Hulkenberg óók. Maar Norris heeft:
- Talent
- Charisma
- Consistentie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Waah schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 10:57:
[...]

@Grrrrrene De pitstops klopt, maar als Max niet over dat paaltje had gereden had die ook verder in kunnen lopen op Norris. Dat kon nu niet. Maar hoezo had Mclaren 2 pitstops kunnen maken? Norris kwam nu voor de SC uit omdat die doorreed toch? Als die de pit in was gegaan was die opgevangen?
In mijn herinnering was Norris op dat moment sneller dan Max, maar ik weet het niet zeker meer. Weet alleen zeker dat hij sneller was op oude mediums dan Max op gloednieuwe harde banden.

En 2 pitstops omdat hij bij het verlaten van de pits, toen Max nog achter de safety car vast zat, 30s voor lag op de rest van het veld. De SC heeft toen iedereen voorbij gelaten, maar als Norris direct weer naar binnen was gegaan (dus voor een 2e keer), had de SC hem bij pit exit pas opgepikt en had hij nieuwe mediums kunnen hebben EN aan het bandenreglement voldaan met een medium - hard (1 lap) - medium strategie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
ArcticWolf schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 11:15:
[...]

ah okay, naja ben zelf niet echt een voorstander van sprintrace weekenden. 1 uurtje om iets wat van balans te vinden, de rest gebeurd in de simulator. Heb je het mis, dan krijg je zo'n weekend dus... voelt als verloren tijd en geld voor de teams.
Als toeschouwer is het misschien wel leuk (al was ik in slaap gevallen halverwege :+ )
Als je 3 oefensessies hebt, zie je toch vaak dezelfde volgorde. En dat zorgt meestal voor saaiere races want iedereen staat "waar die hoort". Kan iemand zich de eerste race van het seizoen nog herinneren? Wat een saaie race was dat :X slechts 3 overtakes ofzo?

Met het nieuwe sprint-format kunnen ze dus 1 uur testen, wat betekent dat ze de auto snel moeten afstellen. Sommige teams hebben daar profijt van omdat ze een auto hebben die een grote operating window heeft. Andere juist nadeel. Daarna sprintquali en sprintrace, en daarna mogen ze nog aanpassingen doen op basis van wat ze hebben geleerd.

IMHO een beter format als wat we hadden. Want het eerste format zorgde dat de sprintrace eigenlijk ervoor zorgde dat coureurs op de plek kwamen waar ze thuis hoorde, en vervolgens ging je de race doen in die volgorde. Dat was pas echt een drama. Plus geen mogelijkheid om dingen aan te passen.

Ik begrijp dat het een time commitment is.... Maar ik heb de luxe dat ik spoilervrij kan blijven, dus ik kan kijken wanneer ik wil _/-\o_ . Als ik maar vóór mijn eerste werkdag het heb gezien. én ik kan aan familieleden vragen of het de moeite waard is om de héle race terug te kijken, of dat de 30 min versie voldoende is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Grrrrrene schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 11:24:
[...]

In mijn herinnering was Norris op dat moment sneller dan Max, maar ik weet het niet zeker meer. Weet alleen zeker dat hij sneller was op oude mediums dan Max op gloednieuwe harde banden.
dat is ook zo ja!
En 2 pitstops omdat hij bij het verlaten van de pits, toen Max nog achter de safety car vast zat, 30s voor lag op de rest van het veld. De SC heeft toen iedereen voorbij gelaten, maar als Norris direct weer naar binnen was gegaan (dus voor een 2e keer), had de SC hem bij pit exit pas opgepikt en had hij nieuwe mediums kunnen hebben EN aan het bandenreglement voldaan met een medium - hard (1 lap) - medium strategie.
Pff dan moet ik het ff terugkijken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Waah schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 11:24:
[...]

Als je 3 oefensessies hebt, zie je toch vaak dezelfde volgorde. En dat zorgt meestal voor saaiere races want iedereen staat "waar die hoort". Kan iemand zich de eerste race van het seizoen nog herinneren? Wat een saaie race was dat :X slechts 3 overtakes ofzo?
Ik heb er een dubbel gevoel over. Aan de ene kant vind ik sprintraces op deze manier wel een leuke twist toevoegen, waardoor andere teams ook eens een kans hebben. F1 is toch een sport waarin er eigenlijk vrijwel ieder seizoen wel 1 team is dat zeer dominant is. Seizoenen als 2021 zijn zeer schaars.

Maar aan de andere kant is het raar dat je door kunstgrepen degene benadeelt die het huiswerk het best heeft gedaan. Als Red Bull gewoon de snelste auto en de snelste coureur heeft, horen die gewoon alles te winnen. Ik heb om dezelfde redenen iets tegen strafgewicht in de racerij.
Ik weet niet of "iedereen" het speciaal Norris gunt, sterker nog: ik denk dat er minstens zo enthousiast zou zijn gereageerd als Hulkenberg het had gehaald. Of Albon... Dat men enthousiast is voor Norris die z'n eerste wedstrijd wint, wil niet zeggen dat ze het niet zouden zijn voor een ander. Het is gewoon altijd bijzonder als er een nieuwe winnaar bij komt. Zeker in zo'n fase van dominantie als nu met RBR / Max.

[ Voor 28% gewijzigd door Grrrrrene op 07-05-2024 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Grrrrrene schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 11:27:
[...]

Ik heb er een dubbel gevoel over. Aan de ene kant vind ik sprintraces op deze manier wel een leuke twist toevoegen, waardoor andere teams ook eens een kans hebben. F1 is toch een sport waarin er eigenlijk vrijwel ieder seizoen wel 1 team is dat zeer dominant is. Seizoenen als 2021 zijn zeer schaars.

Maar aan de andere kant is het raar dat je door kunstgrepen degene benadeelt die het huiswerk het best heeft gedaan. Als Red Bull gewoon de snelste auto en de snelste coureur heeft, horen die gewoon alles te winnen. Ik heb om dezelfde redenen iets tegen strafgewicht in de racerij.
Maar F1 is meer dan enkel de snelste auto bouwen. Het is ook een auto bouwen die goed af te stellen is, een team hebben die de data goed interpreteert en helpt om die afstellingen goed in te schatten... etc.

F1 is niet enkel de beste auto bouwen. Want dan zouden ze ook onbeperkt mogen testen etc. En dat mag niet meer. Sowieso is de F1 één groot festijn aan kunstgrepen en dat maakt het IMHO ook best leuk.

Het heeft soms wel wat van een Linkse regering (FIA) met kapitalistische bedrijven met stemrecht (Teams) waarbij de linkse regering voor nivellering pleit, en de bedrijven daar alleen in mee gaan als dat voor hún goed uitkomt O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Waah schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 11:32:
[...]

Maar F1 is meer dan enkel de snelste auto bouwen. Het is ook een auto bouwen die goed af te stellen is, een team hebben die de data goed interpreteert en helpt om die afstellingen goed in te schatten... etc.
Uiteraard, een F1 auto is alleen snel met de juiste setup. Dat maakt de Mercedes ook zo'n onvoorspelbaar drama tussen sessies. Maar een F1 auto kun je niet los zien van de setup. Je kunt de RB20 trager maken dan een Alpine met de verkeerde setup, maar de Alpine met een goede setup niet zo snel als de RB20 met een goede setup.
F1 is niet enkel de beste auto bouwen. Want dan zouden ze ook onbeperkt mogen testen etc. En dat mag niet meer. Sowieso is de F1 één groot festijn aan kunstgrepen en dat maakt het IMHO ook best leuk.
De snelste auto binnen de regels, waarbij die regels ook limieten stellen aan testtijd, zowel fysiek als bijvoorbeeld CFD, maar ook aan de kosten van het onderzoek (costcap voor auto en PU).

[ Voor 5% gewijzigd door Grrrrrene op 07-05-2024 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Grrrrrene schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 11:39:
[...]

Uiteraard, een F1 auto is alleen snel met de juiste setup. Dat maakt de Mercedes ook zo'n onvoorspelbaar drama tussen sessies. Maar een F1 auto kun je niet los zien van de setup. Je kunt de RB20 trager maken dan een Alpine met de verkeerde setup, maar de Alpine met een goede setup niet zo snel als de RB20 met een goede setup.
Klopt. Maar dan zie je vooral het bouwen als de belangrijkste tak van de F1. En ik denk dat de F1 meer is dan enkel dat. Het is een teamprestatie van de fabriek, de engineers, de garage op het circuit én de coureur. Alles moet kloppen. En als je enkel wilt dat de beste auto wint moet je ze alle setup tijd geven. Maar daarmee maak je de rest van het team minder belangrijk en is de druk veel lager.

En sport is juist presteren onder druk. Zie voetbal: elke profi-voetballer kan een penalty exact in de rechter bovenhoek leggen hoor, als.er geen haast is en er geen druk op staat. En toch missen ze bij bosjes in een penalty shootout. Die druk hoort er boi. iMHO. Maar dat is hoe ik F1 zie, en iemand anders ziet liever de best ge-engineerde auto gewoon winnen.
De snelste auto binnen de regels, waarbij die regels ook limieten stellen aan testtijd, zowel fysiek als bijvoorbeeld CFD, maar ook aan de kosten van het onderzoek (costcap voor auto en PU).
Exact. Alles is er dus op gebrand om de druk hoog te leggen bij teams. En druk zorgt voor fouten Of dat risico's worden beloond. Dan zie je wie de beste teams hebben. Want een McLaren laat nu zien dat ze gewoon een heel goed team hebben. Vorig jaar een draak van een auto ontwikkelen tot de 2e snelste auto, en nu met een kleine achterstand op Ferrari beginnen en nu misschien weer zo'n stap maken.

De verschillende keuzes die teams maken zijn nu interessant. Maak je een snel kwalificerende auto? Of eentje op Race-Pace? Eentje met een kleine window maar ALS die er in valt, is het een raket! Of ga je voor safe maar consistent.

Blijft een mooie sport :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Waah schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 11:55:
[...]

Klopt. Maar dan zie je vooral het bouwen als de belangrijkste tak van de F1.
Euh, nee? Ik zeg juist dat de engineers die er een goede setup voor vinden, deels in de sim, deels op het circuit, ook een belangrijke rol spelen. En dat alles was bij RBR vorig seizoen prima in orde, met 1 uitzondering. En ook deze race is qua karakteristieken een outlier, dus ik verwacht niet dat McLaren ineens een snellere auto heeft dan Red Bull.
En ik denk dat de F1 meer is dan enkel dat. Het is een teamprestatie van de fabriek, de engineers, de garage op het circuit én de coureur. Alles moet kloppen. En als je enkel wilt dat de beste auto wint moet je ze alle setup tijd geven. Maar daarmee maak je de rest van het team minder belangrijk en is de druk veel lager.
Nee, want hoe groot je sweetspot is en wat er gebeurt als je er net buiten zit (valt de performance hard af, of is het geleidelijk?), heeft enorme invloed op hoe makkelijk je auto hard gaat. En als we het dan toch over makkelijk hard gaan hebben: hoe rijdt de auto? Is hij erg op de limiet, iets erover en je staat achterstevoren, of is hij voorspelbaar en goed te besturen door beide coureurs?

Maar uiteindelijk heb je aan de ene kant je ultieme snelheid, met de ideale setup en een coureur die er het maximale uithaalt. Aan de andere kant heb je de praktische snelheid gedurende een weekend.
En sport is juist presteren onder druk. Zie voetbal: elke profi-voetballer kan een penalty exact in de rechter bovenhoek leggen hoor, als.er geen haast is en er geen druk op staat. En toch missen ze bij bosjes in een penalty shootout. Die druk hoort er boi. iMHO. Maar dat is hoe ik F1 zie, en iemand anders ziet liever de best ge-engineerde auto gewoon winnen.
De best ontworpen auto maakt het vinden van de setup een logisch verhaal. Daar kun je in de simulator al een aardige setuprichting voor vinden en op het circuit geef je daar met feedback van je coureurs een verdere richting aan. Maar dan moeten die twee wel met elkaar correleren en moet het niet zo zijn dat je tegenstrijdigheden krijgt. Je kunt maar 1 voorvleugelsetting vinden, maar 1x je anti-rollbars instellen, 1x de demping of veerstijfheid instellen.

Je vindt dus bijna altijd een compromis, het snelste compromis, maar hoe dat werkt varieert weer over de race, want je auto reageert anders met lege brandstoftank dan met een volle tank aan het begin van de race (wederom iets waar Mercedes, vooral in 2023, mee worstelt/worstelde: volgetankt niet vooruit te branden, maar leeg best een aardige auto).

Maar om even terug te komen op McLaren / Red Bull: vergeet niet dat McLaren met een enorme update is gekomen in Miami en zowel Ferrari als Red Bull nog met updates moeten komen. Die maken nog wel een stap en McLaren komt vast niet met weer zo'n pakket in Imola / Monaco.
[...]

Exact. Alles is er dus op gebrand om de druk hoog te leggen bij teams. En druk zorgt voor fouten Of dat risico's worden beloond. Dan zie je wie de beste teams hebben. Want een McLaren laat nu zien dat ze gewoon een heel goed team hebben. Vorig jaar een draak van een auto ontwikkelen tot de 2e snelste auto, en nu met een kleine achterstand op Ferrari beginnen en nu misschien weer zo'n stap maken.
Mee eens, al kun je er nog wel wat van vinden dat ze vorig jaar überhaupt met een draak van een auto begonnen.
De verschillende keuzes die teams maken zijn nu interessant. Maak je een snel kwalificerende auto? Of eentje op Race-Pace? Eentje met een kleine window maar ALS die er in valt, is het een raket! Of ga je voor safe maar consistent.

Blijft een mooie sport :Y)
Bovenstaande zijn echter geen bewuste keuzes waar je als team gaat, maar een (belangrijk, maar soms onvoorzien) gevolg van je keuzes in het ontwerpproces. Niemand wil een auto met een kleine window. Een kleine wijziging in weersomstandigheden / baanomstandigheden en je werk in FP1, 2 en 3 is zinloos voor Q en de race. Ferrari had vorig jaar echt niet bewust een kwalificatiekanon ontwikkeld dat in de race de banden te hard liet slijten. Zelfde voor Haas. Ze wisten niet eens waarom dat zo was, maar hebben gedurende het seizoen geleerd waar het aan lag (het was vrij fundamenteel), dus voor 2024 hebben ze de focus daarop gelegd (net als Haas).

De keuze voor kwalificatie pace of race pace is qua setup een bewuste keuze. Denk aan meer vleugel in kwalificatie voor ultieme rondetijd, maar wat minder vleugel (en dus meer topsnelheid op het rechte stuk) om te voorkomen dat je een sitting duck bent in de race. Je ziet dat Red Bull vanwege hun dominantie vol voor de rondetijden in de race gaat. Bijna iedere race (op Miami na) hebben ze meer racesnelheid dan hun concurrentie, terwijl het in kwalificatie nog zo spannend was. Ook vorig jaar zag je dat Ferrari er enkele keren voor zat, maar dat op 1x na nooit kon omzetten in de racewinst.

Maar ergens is dit allemaal nogal moot, aangezien Norris zelf ook wel aangaf dat hij Max nooit had verslagen zonder de SC. Hij had dan nog enkele auto's moeten inhalen na zijn stop, dus behoudens een betere kwalificatie, had hij zonder SC niet gewonnen en hadden we in dat scenario hardop gevraagd of Max het gat vooral aan het managen was of dat dit het maximale was wat erin zat. Max had gewonnen en dat hadden we wel verwacht. Al dat gejubel in de pers over "championship on!" geloof ik niet zo. Ik denk dat Max (en zijn team) erop gebrand is/zijn om volgende race in Imola, een traditioneel circuit, te bewijzen dat hij heer en meester is in F1.

[ Voor 6% gewijzigd door Grrrrrene op 07-05-2024 13:27 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fauna
Niet speciaal Norris hoor. Maar iemand heeft wel een bepaalde gunfactor. Puur persoonlijk natuurlijk, voor mij komt dat vooral omdat hij als een relaxte, eerlijke gozer overkomt, en al een paar keer dichtbij is geweest. En zo zijn er ook redenen te verzinnen voor bijvoorbeeld Alonso, Albon of Hulkenberg.

En wees eens eerlijk, zijn we allemaal niet stiekem voor de underdog? De halve F1 wereld is Wilhelmus-moe en het is lekker verfrissend om eens iemand anders op de hoogste trede te zien staan. Hoe was het toen Max zijn eerste GP won? Of een one-time-wonder zoals Trulli of Panis? Voor mij ook vergelijkbaar met de DotD verkiezing of het waarderen van coureurs met een cijfer. Pas als iemand boven verwachting presteert, wordt het interessant en krijgen ze tienen. En die gevestigde orde? Tja, Max heeft al zó vaak gewonnen, dus een 7 of 8 omdat hij niets bijzonders laat zien. Hoe hard hij er die race ook voor heeft moeten werken.

Kortom, dit soort dingen zijn uit gevoel. En als blijk van waardering voor iemand die eindelijk bereikt waarvoor hij in de F1 is gekomen, namelijk winnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Nu online

SomerenV

It's something!

Norris heeft al (een paar?) keer bijna de winst gepakt, maar zag het vervolgens aan hem voorbij gaan door domme pech. Daarbij is Norris zoals anderen ook al zeggen, een goede coureur, eentje met charme en eentje met een gunfactor. Niet dat Hulkenberg die gunfactor niet heeft overigens, maar nu is het toevallig Norris die het gelijk aan zijn zijde heeft. Winnen met de dominantie die RBR heeft is bijna onmogelijk. Dan moet je het bijna wel hebben van foutjes of geluk, en dat had Norris nu. Ik denk ook dat men het McLaren ook wel gunt. Die komen van ver en zijn een grote naam in de F1-wereld. Stel dat Albon met Williams een race zou winnen dan zouden de reacties waarschijnlijk een beetje hetzelfde zijn. Een coureur die een paar keer de winst aan zich voorbij zag gaan door domme pech met een team dat van ver komt en een grote naam is in de F1-wereld.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
Ik snap niet waarom iedereen het speciaal norris gunt om een wedstrijd te winnen.
Omdat Norris een mattie van Verstappen is wellicht..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenvde89
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 00:38
Ik snap niet waarom iedereen het speciaal norris gunt om een wedstrijd te winnen.
- Geen capsones i.t.t. zijn Britse collega's
- Jong/gedreven talent met portie droge humor
etc. etc.

Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:59
Lando is een hele spontane en vrolijke coureur die daardoor en combinatie van zijn rijders kwaliteiten een hoge gun factor heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Waah schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 11:24:
[...]

Met het nieuwe sprint-format kunnen ze dus 1 uur testen, wat betekent dat ze de auto snel moeten afstellen. Sommige teams hebben daar profijt van omdat ze een auto hebben die een grote operating window heeft. Andere juist nadeel. Daarna sprintquali en sprintrace, en daarna mogen ze nog aanpassingen doen op basis van wat ze hebben geleerd.

IMHO een beter format als wat we hadden. Want het eerste format zorgde dat de sprintrace eigenlijk ervoor zorgde dat coureurs op de plek kwamen waar ze thuis hoorde, en vervolgens ging je de race doen in die volgorde. Dat was pas echt een drama. Plus geen mogelijkheid om dingen aan te passen.

Ik begrijp dat het een time commitment is.... Maar ik heb de luxe dat ik spoilervrij kan blijven, dus ik kan kijken wanneer ik wil _/-\o_ . Als ik maar vóór mijn eerste werkdag het heb gezien. én ik kan aan familieleden vragen of het de moeite waard is om de héle race terug te kijken, of dat de 30 min versie voldoende is :P
Dat ze het sprintformat verbetert hebben is wel duidelijk ja (gelukkig). Maar niet inhalen is altijd al een beetje F1 eigen geweest, kijk maar naar het V10 tijdperk, daar werd eigenlijk alleen via de pits ingehaald :P

Dat ik in slaap was gevallen lag er meer aan dat ik zelf op wedstrijd was geweest die middag (paardensport) en ik lekker op de bank lag en dus net voor de sensatie in slaap ben gevallen, nadeel van die late races dat ik het niet meer trek om dan wakker te blijven O-)
Werd overigens 1 minuut na de finish wakker en zag dat Norris had gewonnen 8)7 dat was wel even vaag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-05 19:15

Dido

heforshe

ArcticWolf schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 14:51:
Werd overigens 1 minuut na de finish wakker en zag dat Norris had gewonnen 8)7 dat was wel even vaag.
Wees blij dat je niet de safety-car moest rijden! Dan was je misschien wel voor Verstappen gaan rijden in plaats van voor Norris!

Oh, wacht :|

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kire88
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 21:25
noo schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 08:46:
[...]

Ik denk dat wij hetzelfde bedoelen. Achterkant vloer klapt op het voetje -> diffuser stuk.
Nee denk het niet ;)
Jij denkt: Achterkant vloer klapt op het voetje -> diffuser stuk.
Ik denk: Achterkant vloer klapt op het voetje -> voetje stuk.

Edit: zie nu net nog een andere foto geplaatst door @Fauna waar je het voetje later nog ziet staan, dus lijkt erop dat wat ik denk/dacht niet klopt ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Kire88 op 07-05-2024 18:15 ]

3.05 kWp Zuid - https://pvoutput.org/list.jsp?userid=80995 - Daikin Comfora FTXP 3.5 kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21:44
Kire88 schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 18:07:
[...]

Nee denk het niet ;)
Jij denkt: Achterkant vloer klapt op het voetje -> diffuser stuk.
Ik denk: Achterkant vloer klapt op het voetje -> voetje stuk.

Edit: zie nu net nog een andere foto geplaatst door @Fauna waar je het voetje later nog ziet staan, dus lijkt erop dat wat ik denk/dacht niet klopt ;)
Dat voetje is nog wel heel, dat is bijna massief ws. die diffusor is van carbon, hard maar bros als glas. Er zal vast wat afgebroken zijn aan de auto.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oweT7co7BUkRpgAnAzdDrGJzn1k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8D8jhN7TwcUlHhLkPrR6t1Jz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
Bvanham schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 19:48:
[...]

Dat voetje is nog wel heel, dat is bijna massief ws. die diffusor is van carbon, hard maar bros als glas. Er zal vast wat afgebroken zijn aan de auto.
Op eerder geplaatste beelden is ook te zien dat er ineens een hapje uit de vloer weg was. Was overigens geen mega schade, maar niet elk stukje vloer is even belangrijk. Voor de leek dus niet in te schatten hoe belangrijk dat ene stukje was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:57
Heeft hij zijn eigen beker wel heel gehouden? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
autje schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 09:25:
[...]

Heeft hij zijn eigen beker wel heel gehouden? :P
Haha ja blijkbaar wel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
En slotje erop.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Pagina: 1 ... 21 22 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord