0.5 om "grote" van subjectief naar objectief te brengen :-)Speedy-Andre schreef op maandag 1 april 2024 @ 22:06:
Instellen wel ja maar regelen doet de controller met een grote hysterese waardoor hij lang uit kan blijven.
Ondanks dat vind ik het wel fijn dat de pomp uit gaat na langer niet verwarmen, echter zijn de valse starts (korte runs) wel jammer want dat zie ik als verloren stroom.
Ik zoek eigenlijk een 'geïsoleerde' HeishaMon rule waarmee ik een OT thermostaat kan gebruiken, die moet dan wel ook zo functioneren dat de de pomp uit gaat ipv continu aan omdat je op WAR regelt.
Mogelijk kan dat met de Esp32 versie waar 2 relais op zitten, nu is het lastig om eventueel een contact op de wp te schakelen als zijnde een virtuele thermostaat.
Eens stroomverbruik waterpomp dichtbij target en lage buitentemp is zonde, wel heeft het langer uit zijn en toch circuleren ook weer voordelen, ben zelf voorstander van externe thermostaat maar de originele is voor de noob ook vaak voldoende.
WP Pana 5H - Solar 6m2 icm 300liter - PV 8970Wp: 27stuks Solar - Home Assistant - VW ID3 First 20” |